Vetytalouteen liittyvä teknikkaa kehittyy kaiken aikaa ja uusia vaihtoehtoja valmistuu.
Suolan muodossa vedyssä ei myöskään tapahdu haihtumista.
"H2Fuel’s hydrogen carrier Sodium Borohydride (NaBH4) are white granules which, provided kept dry, are an extremely safe hydrogen carrier."
- https://h2-fuel.nl/technology
Visuaalinen demonstraatio. Teslan pienoismalli ja pieni boxi 40 x 40 cm edustamassa vetyä suolarakeiden muodossa, joka määrä vastaa 6000 km:n rangea.
- https://hydrogentoday.info/h2fuel-stockage-hydrogene-sel/
Hollanti: Vedyn varastointi ja kuljetus suolan muodossa
25
335
Vastaukset
- Anonyymi
6000km kuulostaa todella uskomattomalta. Jään odottamaan todisteita että tuo tekniikka toimii oikeassa elämässä ja on järkevän hintaista tavallisille autoilijoille auton sekä energian muodossa.
- Anonyymi
Kyse on kemiasta, jossa jonkun uskolla, uskon puutteella ja "todisteiden" odottamisilla ei ole lainkaan merkitystä.
Mutta tokihan duracell-formaattiin sidoksiss aolevat iki-epäilevät tuomaat voivat vapaasti ottaa yhteyttä ko. tahoon heidän metodinsa kyseenalaistaakseen.
Kyse on vedyn varastoinnista ja kuljetuksesta, jolla on keskeinen rooli vetytaloudessa.
"H2 Fuel: storing hydrogen in the form of salt"
"This Dutch company stores hydrogen in the form of Sodium Borohydride (NaBH4): a vector presented as very safe. It has the advantage of storing hydrogen in solid form at room temperature for an indefinite period."
- https://hydrogentoday.info/en/storing-hydrogen-salt-h2fuel/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on kemiasta, jossa jonkun uskolla, uskon puutteella ja "todisteiden" odottamisilla ei ole lainkaan merkitystä.
Mutta tokihan duracell-formaattiin sidoksiss aolevat iki-epäilevät tuomaat voivat vapaasti ottaa yhteyttä ko. tahoon heidän metodinsa kyseenalaistaakseen.
Kyse on vedyn varastoinnista ja kuljetuksesta, jolla on keskeinen rooli vetytaloudessa.
"H2 Fuel: storing hydrogen in the form of salt"
"This Dutch company stores hydrogen in the form of Sodium Borohydride (NaBH4): a vector presented as very safe. It has the advantage of storing hydrogen in solid form at room temperature for an indefinite period."
- https://hydrogentoday.info/en/storing-hydrogen-salt-h2fuel/Ihan käytännön elämänkokemuksella voi vaan todeta että kaikki laboratoriossa kehitetyt tekniikat tai teoriat eivät vaan sitten syytä tai toisesta toimi käytännön elämässä.
Annetun tiedon valossa tuo tekniikka kuulostaa hienolta, mutta palataan siihen sitten kun sen oikeasti on todistettu toimivan käytännössä ja järkevillä kustannuksilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan käytännön elämänkokemuksella voi vaan todeta että kaikki laboratoriossa kehitetyt tekniikat tai teoriat eivät vaan sitten syytä tai toisesta toimi käytännön elämässä.
Annetun tiedon valossa tuo tekniikka kuulostaa hienolta, mutta palataan siihen sitten kun sen oikeasti on todistettu toimivan käytännössä ja järkevillä kustannuksilla.Tuolla sivulla on prosessin kustannustehokkuus selkeästi esitetty. Realisoituessaan kyse on radikaalista kustannussäästöstä, sekä varastoinnin ja kuljetuksen pelkistysestä.
"H2Fuel is hydrogen bound to a salt and has the highest energy density compared to all other hydrogen alternatives."
"The release of hydrogen is achieved using a patented process that requires no additional energy and doubles the amount of hydrogen stored in the salt. After hydrogen release, the residual product - or spent fuel - can be recycled and reused as a hydrogen carrier."
- https://h2-fuel.nl/benefits
Toki, eihän tuo metodi poista kaikkia herkästi syttyvän vedyn käytön turvallisuusriskejä.
Toivoisin synteettisten polttoaineiden tuotantotekniikoiden tehostumista ja niiden saamista massamarkkinoille, jotta eivät jäisi pelkiksi niche-polttoaineiksi kuten tällä hetkellä vaikuttaa.
Kaikkea ei tule laittaa yhden ainoan pseudo-ekologisen ja Kiina-riippuvuvaisen duracell-kortin varaan, vaan tarvitaan useampia eri vaihtoehtoja ja niiden edelleen kehittämistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla sivulla on prosessin kustannustehokkuus selkeästi esitetty. Realisoituessaan kyse on radikaalista kustannussäästöstä, sekä varastoinnin ja kuljetuksen pelkistysestä.
"H2Fuel is hydrogen bound to a salt and has the highest energy density compared to all other hydrogen alternatives."
"The release of hydrogen is achieved using a patented process that requires no additional energy and doubles the amount of hydrogen stored in the salt. After hydrogen release, the residual product - or spent fuel - can be recycled and reused as a hydrogen carrier."
- https://h2-fuel.nl/benefits
Toki, eihän tuo metodi poista kaikkia herkästi syttyvän vedyn käytön turvallisuusriskejä.
Toivoisin synteettisten polttoaineiden tuotantotekniikoiden tehostumista ja niiden saamista massamarkkinoille, jotta eivät jäisi pelkiksi niche-polttoaineiksi kuten tällä hetkellä vaikuttaa.
Kaikkea ei tule laittaa yhden ainoan pseudo-ekologisen ja Kiina-riippuvuvaisen duracell-kortin varaan, vaan tarvitaan useampia eri vaihtoehtoja ja niiden edelleen kehittämistä.Ei tuossa ole mainittu sanaakaan prosessin todellisesta kustannustehokkuudesta. Nuo lauseet ei siihen liittynyt. Eikä ole myöskään mitään todistetta, että tämä toimisi laboration ulkopuolella.
Koska tämä on lisäksi kehityksessä alkuvaiheessa niin ainakaan kymmeneen vuoteen mitään tätä käyttävää autoa ei tule edes vaikka tämä toimisi. Näiden kehittäminen on todella pitkä prosessi. Labrasta oikeaan tuotteeseen kestää todella kauan. Ja sen jälkeen vielä massatuotannon saaminen kunnolla käyntiin vie vuosia.
Edelleenkin seuraavaan 10 vuoteen ei ainakaan mitään merkittävää vetyautokantaa tule eikä tämä tekniikka asiaa muuta.
Ja muuten, myös vetyautot ovat aivan yhtä Kiina-riippuvaisia kuin akkusähköautotkin. Siis ainakin tällä hetkellä. Ja sähköautojen Kiina-riippuvuudesta päästäisiin helposti eroon jos halutaan. Suuri osa akuistakin valmistetaan muualla kuin Kiinassa ja raaka-aineet löytyy muualtakin kuin Kiinasta (litiumistakin valtaosa tulee Chilestä ja Australiasta, ei Kiinasta). Ja sähköautojahan valmistetaan joka puolella maailmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla sivulla on prosessin kustannustehokkuus selkeästi esitetty. Realisoituessaan kyse on radikaalista kustannussäästöstä, sekä varastoinnin ja kuljetuksen pelkistysestä.
"H2Fuel is hydrogen bound to a salt and has the highest energy density compared to all other hydrogen alternatives."
"The release of hydrogen is achieved using a patented process that requires no additional energy and doubles the amount of hydrogen stored in the salt. After hydrogen release, the residual product - or spent fuel - can be recycled and reused as a hydrogen carrier."
- https://h2-fuel.nl/benefits
Toki, eihän tuo metodi poista kaikkia herkästi syttyvän vedyn käytön turvallisuusriskejä.
Toivoisin synteettisten polttoaineiden tuotantotekniikoiden tehostumista ja niiden saamista massamarkkinoille, jotta eivät jäisi pelkiksi niche-polttoaineiksi kuten tällä hetkellä vaikuttaa.
Kaikkea ei tule laittaa yhden ainoan pseudo-ekologisen ja Kiina-riippuvuvaisen duracell-kortin varaan, vaan tarvitaan useampia eri vaihtoehtoja ja niiden edelleen kehittämistä.Ja edelleenkin, valtaosaa tämän tapaisista tekniikoista ei ikinä toteuteta. Kuulostaa ehkä hienolta paperilla ja laboratiossa, mutta mitään todellista tuotetta ei ole vielä olemassa. Ennen oikeaa tuotetta nämä ovat lähinnä teorioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa ole mainittu sanaakaan prosessin todellisesta kustannustehokkuudesta. Nuo lauseet ei siihen liittynyt. Eikä ole myöskään mitään todistetta, että tämä toimisi laboration ulkopuolella.
Koska tämä on lisäksi kehityksessä alkuvaiheessa niin ainakaan kymmeneen vuoteen mitään tätä käyttävää autoa ei tule edes vaikka tämä toimisi. Näiden kehittäminen on todella pitkä prosessi. Labrasta oikeaan tuotteeseen kestää todella kauan. Ja sen jälkeen vielä massatuotannon saaminen kunnolla käyntiin vie vuosia.
Edelleenkin seuraavaan 10 vuoteen ei ainakaan mitään merkittävää vetyautokantaa tule eikä tämä tekniikka asiaa muuta.
Ja muuten, myös vetyautot ovat aivan yhtä Kiina-riippuvaisia kuin akkusähköautotkin. Siis ainakin tällä hetkellä. Ja sähköautojen Kiina-riippuvuudesta päästäisiin helposti eroon jos halutaan. Suuri osa akuistakin valmistetaan muualla kuin Kiinassa ja raaka-aineet löytyy muualtakin kuin Kiinasta (litiumistakin valtaosa tulee Chilestä ja Australiasta, ei Kiinasta). Ja sähköautojahan valmistetaan joka puolella maailmaa.Toteuttamisen aikajanoihin en ota mitään kantaa, sillä jokainen hanke ja prosessi on yksilöllinen, jossa random-nega-yleistykset painavat vain omia yhden ainoan hevosen aatteita tukevien omaa propagandaa.
"H2Fuel offers a solution to the hydrogen costs problem"
"Storage costs for H2Fuel are dramatically lower"
"H2Fuel is a safe and stable carrier"
"H2Fuel allows to carry more energy than other alternatives"
"High energy density is a key advantage for use in the marine and aviation sectors, where a fuel’s energy density is critical"
- https://h2-fuel.nl/competition
Seuraan syrjäsilmällä mielenkiinnolla tuon hankken etenemistä, joka on samalla osoitus siitä miten vetytaloudessakin etsitään jatkuvasti uusia mahdollisuuksia tyytymättä olemassa olevaan.
On luonnollisestikin luonnonlaki etteivät kaikki aloitteet ja hankkeet ole menestystarinoita ja tämä koskee kaikkia aloja ja niiden sisällä tehtyjä hankkeita.
Osa menestyy, osa heikommin, osa kaatuu, mutta siitä se eri teknologioiden kehityskaarikin muodostuu. Eipä moni luottanut Teslan tai Applekaan tarinaan niiden alkumetreillä. Ilman innovaatiota ja uskallusta ei kehitystäkään tapahdu.
- https://hydrogentoday.info/en/home-hydrogen-today-news/ - Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17863970B
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Kaikkea paskaa vetypoika jaksaakin kaivella ja yrittää.
- Anonyymi
Ensin vedyn valmistaminen syö sähköä 4-5 kertaisen määrä sähköautoiluun verrattuna ja paljonko sähköä kuluu sen muuttamiseksi ensin suojaksi ja taas uudelleen vedyksi? Taitaa olla ehkä kalleinta energiaa koskaan?
- Anonyymi
"Visuaalinen demonstraatio. Teslan pienoismalli ja pieni boxi 40 x 40 cm edustamassa vetyä suolarakeiden muodossa, joka määrä vastaa 6000 km:n rangea."
Tämä kuulostaa jo heti alkumetreillä huijaukselta. Vety kun on erittäin pieni atomi ja jopa haihtuu hiljakseen ehjienkin metallien läpi säiliöistä, putkistoista, vetykomponenteista jne. niin miten mahtaa onnistua vedyn varastointi valtavia energiamääriä pieneen määrään suolarakeisiin? Miksi suolarakenteet sen onnistuisivat vangitsemaan kun kymmeniin vuosiin tätä tekniikkaa ei ole tajuttu? Ja huom. erittäin pieni atomisen vedyn jota haihtuu siihen tarkoitetussa säiliöissäkin jopa 25% kuukaudessa. Minun on kovin vaikea uskoa että tätä keksintöä saadaan lopulta toimivaksi.... vedyn haihtumisen takia. En yhtään ihmettele jos ketjun aloituksen artikkeli paljastuisi myöhemmin valeuutiseksi, jonka tarkoitus on pitää epätoivoisesti vetyhypetystä yllä kun sähköautojen voittokulku vain voimistuu.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17065886/vetya-haihtuu-tankista-rahaa-tuuleen-- Anonyymi
"Miksi suolarakenteet sen onnistuisivat vangitsemaan kun kymmeniin vuosiin tätä tekniikkaa ei ole tajuttu?"
Teknologiassa ja kemiassa oivalletaan aina jotakin uutta, joka mahdollistaa aiempien mallien parantamisen ja päivityksen.
"En yhtään ihmettele jos ketjun aloituksen artikkeli paljastuisi myöhemmin valeuutiseksi, jonka tarkoitus on pitää epätoivoisesti vetyhypetystä yllä kun sähköautojen voittokulku vain voimistuu."
Tuollaisen fula-ihmettelyn tuottaja elää itse josskain rinnakkaisessa konspiraatiotodellisuudessa, jota vielä riskeeraa olla ohjaamassa yhteen ainoaan patteri-aatteeseen sitoutuminen.
- Anonyymi
"Tuollaisen fula-ihmettelyn tuottaja elää itse josskain rinnakkaisessa konspiraatiotodellisuudessa, jota vielä riskeeraa olla ohjaamassa yhteen ainoaan patteri-aatteeseen sitoutuminen."
Nyt vain odotetaan "suolavetytankin" tuloksia että paljastuuko se kuitenkin onnistuneeksi vai epäonnistuneeksi keksinnöksi. Vety kun on todella pieni atomi, joten sen vangitseminen tehokkaasti suuria määriä pieneen tilaan voi olla todella haastavaa. Huomaan taas kuinka pinna palaa kun vetyä ei hypetetä vaan kyseenalaistetaan. ;) - Anonyymi
Taisi pinna palaa kun valeuutinen paljastui?
- Anonyymi
Ohessa ketjun konspiraatiouskovalle ko. yrityksen yhteystiedot; posti-katuosoite, puhelinnnumero sekä e-mail ...... jotta voi haastaa heidät mahtipontisen syyttensä mukaisesti laskelmoidun harhaanjohtavasta vety-propagandasta.
"Lievä" epäilys ettei löydy selkärankaa suurten propaganda-sanojen takaa, vastatakseen omaan huutoonsa.
- https://h2-fuel.nl/contact
Faktaa konspitaariouskovien profiilista.
"Nyt se on todistettu: salaliittoteoreetikot ovat kuplassa eläviä hölmöjä"
"Tutkijat todistivat, että salaliittoilija uskoo mitä vain, jos se tukee hänen ennakkoluulojaan."
- https://www.iltalehti.fi/digi/a/2015022619264197 - Anonyymi
"Salaliittoa" on myös posketon vedyn ihannointi ilman realismia. Pyydän edelleen niitä tarkentavia TODISTEITA että "suolavetytankki" on toimivaa tekniikkaa ja se otetaan laajasti käyttöön viimeistään vuonna 2030.
Eikös aiemmin pitänyt olla myös valtavia määriä vetyä maan sisällä? Samanlainen kyseenalainen teoria sekin jota ei olla pystytty vielä todistamaan todeksi. Kummasti sekin aihe on täällä unohtunut.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17810644/puhdasta-vetya-edullisesti-maan-uumenista-liki-loputtomasti-- Anonyymi
Tuossa yllä laitoin sinulle ko. yrityksen yhteystiedot, jotta pääset haastamaan teknologiansa ja sen etenemisen, mutta munattomuudessasi tyydyt vain soittamaan suutasi ja peruslevyäsi s24-foorumilla.
Sama tilanne joka ikinen kerta kun olen laittanut dissasukohteidesi yhteystietoja useampaankin kertaan. Air Liquide, Stellantis, Michelin, Faurecia, Symbio & Co.
Suuri anti-propagandistinen suu vuosista toisiin, mutta ei lainkaan selkärankaa sanojen takana. - Anonyymi
"Ei tuossa ole mainittu sanaakaan prosessin todellisesta kustannustehokkuudesta."
Tuolla ylempänä väitit yllä olevaa.
Sitten kun laitoin linkkeineen yrityksen ilmoittamat tiedot metodin kustannustehokkuudesta, sekä sen turvallisuudestakin, niin loikit tiedon ylitse ja aloit jälleen spammaamaan laakeasti ei-koskaan-mahdollista-perusmantrojasi.
Toisinaan kysyn josko kyseessä on aivan luokatomasti ohjelmoitu bootti, sillä aidon ihmis-specimenin vajoaminen tuon tason älylliseen ja moraalisen epärehellisyyteen on varsin merkillistä ... no, eri fundipiireissä se on toki peruskauraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa yllä laitoin sinulle ko. yrityksen yhteystiedot, jotta pääset haastamaan teknologiansa ja sen etenemisen, mutta munattomuudessasi tyydyt vain soittamaan suutasi ja peruslevyäsi s24-foorumilla.
Sama tilanne joka ikinen kerta kun olen laittanut dissasukohteidesi yhteystietoja useampaankin kertaan. Air Liquide, Stellantis, Michelin, Faurecia, Symbio & Co.
Suuri anti-propagandistinen suu vuosista toisiin, mutta ei lainkaan selkärankaa sanojen takana.Kyllä se olet sinä joka hyvin usein aloittaa sen toisen älyn kyseenalaistamisen ja mollaamisen... toisinsanoen epäasiallisen suunsoittamisen joka ei edes liity aidosti aiheeseen ja vielä monessa eri ketjussa. Et vain kestä kritiikkiä tekniikan/ilmiön toimivuudesta ja pinna palaa. Narsistisen ihmisen kostamista. ;)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17233769/vetytalouden-kannattaminen-narsismin-piirteilla- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa yllä laitoin sinulle ko. yrityksen yhteystiedot, jotta pääset haastamaan teknologiansa ja sen etenemisen, mutta munattomuudessasi tyydyt vain soittamaan suutasi ja peruslevyäsi s24-foorumilla.
Sama tilanne joka ikinen kerta kun olen laittanut dissasukohteidesi yhteystietoja useampaankin kertaan. Air Liquide, Stellantis, Michelin, Faurecia, Symbio & Co.
Suuri anti-propagandistinen suu vuosista toisiin, mutta ei lainkaan selkärankaa sanojen takana.Ja jälleen tätä suunsoittoa kun pyydetään TODISTEITA tekniikan toimivuudesta. Hyökkäys on paras puolustus. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se olet sinä joka hyvin usein aloittaa sen toisen älyn kyseenalaistamisen ja mollaamisen... toisinsanoen epäasiallisen suunsoittamisen joka ei edes liity aidosti aiheeseen ja vielä monessa eri ketjussa. Et vain kestä kritiikkiä tekniikan/ilmiön toimivuudesta ja pinna palaa. Narsistisen ihmisen kostamista. ;)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17233769/vetytalouden-kannattaminen-narsismin-piirteilla-Mu*nattomuuden ja selkärangattomuuden peruskauraa.
Kun valhesyytöksien iki-manipuloiva anti-vety-propagandisti päätyy selkä seinää vasten, niin alkaa skippailu, kiemurtelu, foldaus ja pitkin sivuraide-peltoja juoksentelu.
#
Tuossa yllä on sinulle kyseisen firman yhteytiedot hyvin selkeässä ja ymmärrettävässä muodossa.
Mitä odotat? He ovat se ainoa ja oikea teknisen haasteen kohde.
Miksi et ota heihin (-kään) yteyttä toimintaansa ja konseptiaan haastaaksesi?
Todellisen paikan tullen älylliset ja tiedolliset eiväät eivät sitten enää riitäkään.
# - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mu*nattomuuden ja selkärangattomuuden peruskauraa.
Kun valhesyytöksien iki-manipuloiva anti-vety-propagandisti päätyy selkä seinää vasten, niin alkaa skippailu, kiemurtelu, foldaus ja pitkin sivuraide-peltoja juoksentelu.
#
Tuossa yllä on sinulle kyseisen firman yhteytiedot hyvin selkeässä ja ymmärrettävässä muodossa.
Mitä odotat? He ovat se ainoa ja oikea teknisen haasteen kohde.
Miksi et ota heihin (-kään) yteyttä toimintaansa ja konseptiaan haastaaksesi?
Todellisen paikan tullen älylliset ja tiedolliset eiväät eivät sitten enää riitäkään.
#Odotan edelleen TODISTEITA että maan alta vedyn talteen ottaminen on aidosti kannattavaa bisnestä. Niitä et ole pystynyt minulle edelleenkään toimittamaan. On vain joidenkin firmojen ARVIOITA että se voisi onnistua. Onhan historiassa ollut kaikenlaisia yrityksiä, mutta eivät ole saaneet omaa liiketoimintaa kannattavaksi. Se että esitetään mielikuvia tulevaisuuden näkymistä ei ole tae oikeassa elämässä onnistumisesta. Hyvä esimerkki on vetyautot.... kovasti hehkutusta, mutta ovat oikeassa elämässä kuitenkin flopanneet myyntitilastojen valossa, koska ihmiset ovat sitä mieltä ettei vetyautoilu ole riittävän hyvä kokemus kokonaisuutena autoilussa jolloin valitsevat toisen käyttövoiman.
Ja samaa floppauksen vaaraa on nyt olemassa tässä vedyn talteenottamisesta maaperästä kun kukaan ei vielä todellisuudessa tiedä miten siinä oikeassa elämässä lopulta käy. Suuri vaara on että jokin toinen vedyn valmistaminen/kerääminen on lähitulevaisuudessa selvästi kannattavampaa joten vedyn talteenotto maaperästä on arvioitua kalliimpaa ja häviää lopulta kilpailussa. Myös arvioidut vetyesiintymät maaperässä saattavat olla liioiteltuja arvioita, jotta saadaan sijoittajat innostumaan projektiin. Pelkkä netissä hehkuttaminen ei vielä riitä tuloksen tekemiseen oikeassa elämässä vaan sitä tulosta pitää pystyä tekemään todistetusti ensin arvioiden sijaan.
https://aaltodoc.aalto.fi/bitstream/handle/123456789/101763/bachelor_Lampinen_Alvar_2020.pdf?sequence=2&isAllowed=y
https://penkkiurheilu.com/2022/09/30/googlen-pahasti-flopannut-pelipalvelu-koki-karun-kohtalon-se-ei-ole-saavuttanut-odotuksiamme/
https://fi.wikipedia.org/wiki/IT-kupla
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/totaalinen-floppi-jattipuhelin-jarealla-18-000-milliampeeritunnin-akulla-ei-kiinnostanut-juuri-ketaan/7386766#gs.100y1a5
https://www.episodi.fi/uutiset/hirttamattomat-on-katastrofi-spede-uusio-floppasi-rajusti-teattereissa/
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000179435.html
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009084511.html
Syyttely ja epäasiallinen kirjoittelu toista kyykyttäen on sinun peruskauraasi. Et vain kestä kritiikkiä että epäilen vedyn talteenottoa maaperästä. ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odotan edelleen TODISTEITA että maan alta vedyn talteen ottaminen on aidosti kannattavaa bisnestä. Niitä et ole pystynyt minulle edelleenkään toimittamaan. On vain joidenkin firmojen ARVIOITA että se voisi onnistua. Onhan historiassa ollut kaikenlaisia yrityksiä, mutta eivät ole saaneet omaa liiketoimintaa kannattavaksi. Se että esitetään mielikuvia tulevaisuuden näkymistä ei ole tae oikeassa elämässä onnistumisesta. Hyvä esimerkki on vetyautot.... kovasti hehkutusta, mutta ovat oikeassa elämässä kuitenkin flopanneet myyntitilastojen valossa, koska ihmiset ovat sitä mieltä ettei vetyautoilu ole riittävän hyvä kokemus kokonaisuutena autoilussa jolloin valitsevat toisen käyttövoiman.
Ja samaa floppauksen vaaraa on nyt olemassa tässä vedyn talteenottamisesta maaperästä kun kukaan ei vielä todellisuudessa tiedä miten siinä oikeassa elämässä lopulta käy. Suuri vaara on että jokin toinen vedyn valmistaminen/kerääminen on lähitulevaisuudessa selvästi kannattavampaa joten vedyn talteenotto maaperästä on arvioitua kalliimpaa ja häviää lopulta kilpailussa. Myös arvioidut vetyesiintymät maaperässä saattavat olla liioiteltuja arvioita, jotta saadaan sijoittajat innostumaan projektiin. Pelkkä netissä hehkuttaminen ei vielä riitä tuloksen tekemiseen oikeassa elämässä vaan sitä tulosta pitää pystyä tekemään todistetusti ensin arvioiden sijaan.
https://aaltodoc.aalto.fi/bitstream/handle/123456789/101763/bachelor_Lampinen_Alvar_2020.pdf?sequence=2&isAllowed=y
https://penkkiurheilu.com/2022/09/30/googlen-pahasti-flopannut-pelipalvelu-koki-karun-kohtalon-se-ei-ole-saavuttanut-odotuksiamme/
https://fi.wikipedia.org/wiki/IT-kupla
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/totaalinen-floppi-jattipuhelin-jarealla-18-000-milliampeeritunnin-akulla-ei-kiinnostanut-juuri-ketaan/7386766#gs.100y1a5
https://www.episodi.fi/uutiset/hirttamattomat-on-katastrofi-spede-uusio-floppasi-rajusti-teattereissa/
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000179435.html
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009084511.html
Syyttely ja epäasiallinen kirjoittelu toista kyykyttäen on sinun peruskauraasi. Et vain kestä kritiikkiä että epäilen vedyn talteenottoa maaperästä. ;)Samoin et kestä kritiikkiä siitä että suolavetyakku todella toimisi. ;)
- Anonyymi
Onhan niitä uusia akku keksintöjäkin jopa muutama vuodessa mutta harva niistä lopulta lyö läpi ja päätyy tuotannossa suureen teollisuuden mittakaavan määriin. Yleensä joku heikkous niillä uudella akkutekniikallakin on jossain osa-alueessa esim. korkea hinta, suuri koko, heikko kestävyys jne jolloin kehittelystä luovutaan. Sama vaara myös nyt tällä vetyakku hypetyksellä ettei yrityksistä huolimatta saada sitä lopulta aidosti toimivaksi vaikka teoriassa olisi hurjia lukuja. Vain aika näyttää mikä toimii oikeassa elämässä kun tiedemiehet tutkii ja tekee laajoja testejä, jolloin myös sen uuden tekniikan heikkoudet lopulta paljastuvat.
- Anonyymi
Oho
Voi suolata kalan autossa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071009- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4899Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812