Kumpaa Wellu uskoo, Jeesusta vai pakanoita Kaikkivaltiaana.

Pakallinen Lut. Kirkko on ottanut ihmisten (Rooman) uskontunnustuksen käyttöänsä, joka alkaa heti sanoilla, jota ei ole vahvistettu Raamatussa.

-Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan?

Tai Jeesuksen itsenä näkemys; Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Vahvistettu Dan. 7:14

Kumpi on oikea?

Sitten mitä mieltä olette Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, MITÄ SYNTYNYT ON.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

Eli mistä sai syntynsä maa, ja kuka on kaikkivaltias Herra?

146

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hakeudu oireinesi Peltolaan.

      • Onhan sinulla siellä omat kaverisi, Yritä sopeutua?


      • Anonyymi

        Ehkäpä pääkonttorinne Peltolan kupeessa Kontinkankaalla, onkin siksi niin lähellä, että lääkärit voivat ulottaa päivittäiset kierroksensa sinne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä pääkonttorinne Peltolan kupeessa Kontinkankaalla, onkin siksi niin lähellä, että lääkärit voivat ulottaa päivittäiset kierroksensa sinne?

        Avohoito-osasto?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä pääkonttorinne Peltolan kupeessa Kontinkankaalla, onkin siksi niin lähellä, että lääkärit voivat ulottaa päivittäiset kierroksensa sinne?

        Väärä vastaus, ei liity aiheeseen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Onhan sinulla siellä omat kaverisi, Yritä sopeutua?

        Pinnasänky!!!!!!! Lääkäriin ja mahdollisimman kiiruisasti.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Onhan sinulla siellä omat kaverisi, Yritä sopeutua?

        Oletko ylittänyt rajan mistä ei ole enää paluuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ylittänyt rajan mistä ei ole enää paluuta.

        Mitä tarkkaan ottaen tarkoitat?


    • Anonyymi

      Olet Pinna miettinyt, aika sekavaa se on?

      Jeesushan on nyt kaikkivaltias, Hän itse sanoo sen selvästi, Väällään kuitenkin antoi Jumala.

      En ole tuota hokannut, mutta siinäkin olet oikeassa, Jeesus on todella Luoja ja Jumala antoi tavarat ja työkalut.

      On paljon vääriä opetuksia liikkeellä. Kirkossa ja Yrkällä.

      • Anonyymi

        Älä viitsi, Pinna!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi, Pinna!

        Mitä minä nyt olen viitsinyt?


    • Anonyymi

      Matt. 28:18:ssa Jeesus puhuu omasta auktoriteetistaan, mutta tämä ei sulje pois Jumalan kaikkivaltiutta, joka on keskeinen uskonkappale uskontunnustuksessa. Kristinuskossa uskotaan, että Jeesus on Jumalan Poika ja että hänellä on jumalallinen valta ja auktoriteetti.

      Näin ollen voimme ymmärtää Matt. 28:18:n ja uskontunnustuksen yhteensopivina. Jeesuksessa nähdään Jumalan valta ja voima ilmentyvänä, ja uskontunnustuksessa vahvistetaan usko Jumalan kaikkivaltiuteen. Nämä kaksi näkökulmaa täydentävät toisiaan kristillisessä uskossa.

      • Se nimenomaan poistaa Jumalan kaikkivaltiuden-, koska Jeesus korostaa sen laajuutta, Taivaassa ja maan päällä.

        Missään Jumala ei sitä itse toista itseltään Uudessa Testatessa,

        Myös se, mitä Jeesus tekee vallalleen, kun Jumala tuo Valtakuntansa Israeliin, vahvistaa tilanteen Jeesuksen osalta.

        Hänessä on todella kaikki valta, myös se, jonka Jumala VT;n osalta oli.

        Miten voit todella raiskata Raamattua noin pakananallisesti?

        1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

        Vahvistukset Dan. 2:44, Dan. 7:14,27.

        Jumala ei ole nyt kaikkivaltias, muuta kun Rooman kirkossa, ja sen lahkoissa, Lut kirkon ja sen lahkossa SRK;ssa.

        Laitan tekstin alkukielellä; 18 Ja Jeshua tuli puhumaan heidän kanssaan, ja hän sanoi heille, ”minulle on annettu kaikki käskyvalta taivaissa ja maan päällä, ja samoin kuin minun isäni lähetti minut, minä lähetän teidät.”

        Käskyvalta on Hänelle annettu Jumalan osalta, ja sen käännetty kaikeksi vallaksi.

        Mikä siinä Sinua risoo?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se nimenomaan poistaa Jumalan kaikkivaltiuden-, koska Jeesus korostaa sen laajuutta, Taivaassa ja maan päällä.

        Missään Jumala ei sitä itse toista itseltään Uudessa Testatessa,

        Myös se, mitä Jeesus tekee vallalleen, kun Jumala tuo Valtakuntansa Israeliin, vahvistaa tilanteen Jeesuksen osalta.

        Hänessä on todella kaikki valta, myös se, jonka Jumala VT;n osalta oli.

        Miten voit todella raiskata Raamattua noin pakananallisesti?

        1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

        Vahvistukset Dan. 2:44, Dan. 7:14,27.

        Jumala ei ole nyt kaikkivaltias, muuta kun Rooman kirkossa, ja sen lahkoissa, Lut kirkon ja sen lahkossa SRK;ssa.

        Laitan tekstin alkukielellä; 18 Ja Jeshua tuli puhumaan heidän kanssaan, ja hän sanoi heille, ”minulle on annettu kaikki käskyvalta taivaissa ja maan päällä, ja samoin kuin minun isäni lähetti minut, minä lähetän teidät.”

        Käskyvalta on Hänelle annettu Jumalan osalta, ja sen käännetty kaikeksi vallaksi.

        Mikä siinä Sinua risoo?

        Jeesusteleva pelle jaksaa jankuttaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se nimenomaan poistaa Jumalan kaikkivaltiuden-, koska Jeesus korostaa sen laajuutta, Taivaassa ja maan päällä.

        Missään Jumala ei sitä itse toista itseltään Uudessa Testatessa,

        Myös se, mitä Jeesus tekee vallalleen, kun Jumala tuo Valtakuntansa Israeliin, vahvistaa tilanteen Jeesuksen osalta.

        Hänessä on todella kaikki valta, myös se, jonka Jumala VT;n osalta oli.

        Miten voit todella raiskata Raamattua noin pakananallisesti?

        1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

        Vahvistukset Dan. 2:44, Dan. 7:14,27.

        Jumala ei ole nyt kaikkivaltias, muuta kun Rooman kirkossa, ja sen lahkoissa, Lut kirkon ja sen lahkossa SRK;ssa.

        Laitan tekstin alkukielellä; 18 Ja Jeshua tuli puhumaan heidän kanssaan, ja hän sanoi heille, ”minulle on annettu kaikki käskyvalta taivaissa ja maan päällä, ja samoin kuin minun isäni lähetti minut, minä lähetän teidät.”

        Käskyvalta on Hänelle annettu Jumalan osalta, ja sen käännetty kaikeksi vallaksi.

        Mikä siinä Sinua risoo?

        Apostolit opastaa harhapastoria:
        Ap. t. 14:15

        "Mitä te oikein teette? Ihmisiä me vain olemme, samanlaisia kuin te. Me julistamme teille hyvää sanomaa ja kehotamme teitä luopumaan näistä tyhjänpäiväisistä jumalista ja kääntymään elävän Jumalan puoleen, hänen, joka on luonut taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on. [Ap. t. 10:26 | Ap. t. 17:24; 1. Tess. 1:9]
        Ap. t. 15:19

        Tästä syystä ei mielestäni pidä hankaloittaa niiden elämää, jotka vieraista kansoista kääntyvät Jumalan puoleen.
        Ap. t. 20:21

        Sekä juutalaisia että kreikkalaisia olen todistuksellani taivuttanut kääntymään Jumalan puoleen ja uskomaan meidän Herraamme Jeesukseen. [Luuk. 24:47]
        Ap. t. 26:20

        Ensiksi Damaskoksessa ja Jerusalemissa, sitten joka puolella Juudeaa ja muiden kansojen parissa minä olen julistanut, että kaikkien tulee katua syntejään, kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä tekoja, joissa heidän parannuksensa näkyy. [Ap. t. 9:20-30 | Matt. 3:8]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusteleva pelle jaksaa jankuttaa.

        Jeesuksessa jaksaa aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit opastaa harhapastoria:
        Ap. t. 14:15

        "Mitä te oikein teette? Ihmisiä me vain olemme, samanlaisia kuin te. Me julistamme teille hyvää sanomaa ja kehotamme teitä luopumaan näistä tyhjänpäiväisistä jumalista ja kääntymään elävän Jumalan puoleen, hänen, joka on luonut taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on. [Ap. t. 10:26 | Ap. t. 17:24; 1. Tess. 1:9]
        Ap. t. 15:19

        Tästä syystä ei mielestäni pidä hankaloittaa niiden elämää, jotka vieraista kansoista kääntyvät Jumalan puoleen.
        Ap. t. 20:21

        Sekä juutalaisia että kreikkalaisia olen todistuksellani taivuttanut kääntymään Jumalan puoleen ja uskomaan meidän Herraamme Jeesukseen. [Luuk. 24:47]
        Ap. t. 26:20

        Ensiksi Damaskoksessa ja Jerusalemissa, sitten joka puolella Juudeaa ja muiden kansojen parissa minä olen julistanut, että kaikkien tulee katua syntejään, kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä tekoja, joissa heidän parannuksensa näkyy. [Ap. t. 9:20-30 | Matt. 3:8]

        Poistaako tuo kopiointi Jeesuksen kaikkivaltiaisuuden.


    • Anonyymi

      Eikö pinnasängylle Jumala ole kaikkivaltias????

      • Ei ole, Raamattuhan sanoo sen useaan kertaan, että valta on Jeesuskella, jopa Hän itsensä sanomana.

        Eikö Jeesus ole sinulle kaikkivaltias.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei ole, Raamattuhan sanoo sen useaan kertaan, että valta on Jeesuskella, jopa Hän itsensä sanomana.

        Eikö Jeesus ole sinulle kaikkivaltias.

        Onko Isä nukkumassa vai miksi et usko että Hän on Jumala?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Isä nukkumassa vai miksi et usko että Hän on Jumala?

        Kuka on Jumala?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuka on Jumala?

        Isä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isä.

        Isiä on maailma täynnä?
        Mikä Hän on nimeltään, jota peräänkuulutan?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Isiä on maailma täynnä?
        Mikä Hän on nimeltään, jota peräänkuulutan?

        JHWH eli Jehova. Suomalainen Raamattu tosin kääntää Jumalan nimen Herraksi. Kaiketi siksi koska nimeä ei haluttu lausua ääneen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        JHWH eli Jehova. Suomalainen Raamattu tosin kääntää Jumalan nimen Herraksi. Kaiketi siksi koska nimeä ei haluttu lausua ääneen.

        Se on yksi Jumalan nimistä, alun perin se oli "Aina", joka jäi elämää hebrealaisuudessa, sekä "elihiim", jossa jo nimenä ja terminä Jumala mainittiin, ja tuo lyhennys on JHWH, Jahveh, josta se on muodostunut Jahveksi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se on yksi Jumalan nimistä, alun perin se oli "Aina", joka jäi elämää hebrealaisuudessa, sekä "elihiim", jossa jo nimenä ja terminä Jumala mainittiin, ja tuo lyhennys on JHWH, Jahveh, josta se on muodostunut Jahveksi.

        Eli uskot että Isä on Jahve? Miksi sitten pidät Jeesusta Jumalana?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli uskot että Isä on Jahve? Miksi sitten pidät Jeesusta Jumalana?

        Kaksi asiaa;

        Alkukielellä Jeesus itse sanoo; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi".

        Toinen on se, myös Jeesuksen samoamana; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Vahvistus Dana 7;14.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaksi asiaa;

        Alkukielellä Jeesus itse sanoo; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi".

        Toinen on se, myös Jeesuksen samoamana; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Vahvistus Dana 7;14.

        Eli Jumala ja Jeesus ovat yksi, vaikkakin heillä on eri nimet Jehova ja Jeesus, Isä ja Poika. Kolminaisuusopin mukaan he eivät ole sama persoona.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaksi asiaa;

        Alkukielellä Jeesus itse sanoo; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi".

        Toinen on se, myös Jeesuksen samoamana; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Vahvistus Dana 7;14.

        Totta puhuen en ymmärrä miten vastauksesi vastaa kysymykseen. Logiikkasi mukaan Jeesus on Jehova. Eli Poika on Isä. Mutta edes virallinen kolminaisuusoppi ei mene noin pitkälle. He sentään yrittävät selittää Isän joksikin muuksi kuin Jeesukseksi, tosin en tiedä miksi...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhuen en ymmärrä miten vastauksesi vastaa kysymykseen. Logiikkasi mukaan Jeesus on Jehova. Eli Poika on Isä. Mutta edes virallinen kolminaisuusoppi ei mene noin pitkälle. He sentään yrittävät selittää Isän joksikin muuksi kuin Jeesukseksi, tosin en tiedä miksi...

        Jeesus on kaikkivaltias, myös Jumala Jumalasta. josta Joh 10;30 -92 käännöksen mukaan seuraavasti; 30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Alkutekstissä se kuuluu; 30 Minä ja Isä olemme yksi."

        En kansan jäsenenä käytä Isästä muuta nimeä, kun Jumala, El ja Elohiim.

        Tuon vain Raamatun sanomaa Palstalle tässäkin asiassa, joten ei omalla logiikalla ole sijaa.
        Mikä lie sinun kohtalosi?

        Taisit lyödä kirveesi pahasti kiveen.

        Jeesus on kaikkivaltias Jumala Uuden testamentin aikana, mikä Sinuun mielestäsi on tilanne.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesus on kaikkivaltias, myös Jumala Jumalasta. josta Joh 10;30 -92 käännöksen mukaan seuraavasti; 30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Alkutekstissä se kuuluu; 30 Minä ja Isä olemme yksi."

        En kansan jäsenenä käytä Isästä muuta nimeä, kun Jumala, El ja Elohiim.

        Tuon vain Raamatun sanomaa Palstalle tässäkin asiassa, joten ei omalla logiikalla ole sijaa.
        Mikä lie sinun kohtalosi?

        Taisit lyödä kirveesi pahasti kiveen.

        Jeesus on kaikkivaltias Jumala Uuden testamentin aikana, mikä Sinuun mielestäsi on tilanne.

        Oliko Isä siis Jumala VT aikana ja Jeesus UT aikana??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Isä siis Jumala VT aikana ja Jeesus UT aikana??

        Molemmat ovat ikiaikaisia, jopa Jumalan nimi on hebreaksi "aina".

        Jumala oli Vanhan Testamentin kaikkivaltias, mutta luovutti vallan Jeesukselle, josta tulee se Uusi Testamentti.
        Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Se on ilmoitettu myös molemmissa Testamenteissa.

        Huomioi myös se, että valta pitää sisällään myös Taivaan.


    • Anonyymi

      Pakanaan ne sentä on olemassa toisin kun jeesus jonka olemassa oloa ei vielä tänäkään päivänä pysty kukaan todistamaan varmuudella eikä sitä ole koskaan ollutkaan jos haluat asiasta väitellä ni kaiva todisteet joilla pystyt satavarmasti todistamaan että jeesus on ollut jotain muuta kui ajanlaskun alun suurin huijari

      • Se on vähät siitä, mitä SRK huijaa, se on tämän päivän suurin huijari, opetuksissaan.


      • Missä Jeesus haluaa 100% tunnustusta olemassa olostaan?
        Uskoa Häneen Hän haluaa omiltaan?


      • Ei varmaankaan pysty Sinun joukoissasi kukaan avaamaan tilannetta, mutta fiksummat ovat lukeneet Hänestä, sillä Hänestä on kirjoitettu eniten palstamillimetrejä kun muista.


    • Anonyymi

      Tuo on hyvä esimerkki siitä, mihin johtaa, kun perustaa uskonsa yksin Raamattuun ottamatta huomioon kirkon perinnettä ja sitä, miten uskovat aikaisemmin ovat tulkinneet Raamatun. Yksi toisensa jälkeen oudompia opetuksia.

      Traditio vahvistaa Jumalan kaikkivaltiuden opetuksen perustuen kristillisen uskon yhteisölliseen tulkintaan. Kirkon traditio, joka on kehittynyt yhdessä Pyhän Hengen johdatuksessa, on säilynyt yhdenmukaisena uskona Jumalan kaikkivaltiuteen.

      Lisäksi Jesajan kirjassa (Jes. 40:28) sanotaan: "Etkö tiedä, etkö ole kuullut? Kaikkivaltias Herra on ikuinen Jumala, maanpiirin luoja. Hän ei väsy eikä uuvu, hänen ymmärryksensä tutkimaton."

      Jumala on muuttumaton ja yhä kaikkivaltias.

      • Vanha Testamentti ei kuulu muille, kun Jumalan omaisuuskansalle.

        Uusi taas Jeesuksen oma omilleen.

        Kirjoitit; (Jes. 40:28) sanotaan: "Etkö tiedä, etkö ole kuullut? Kaikkivaltias Herra on ikuinen Jumala, maanpiirin luoja. Hän ei väsy eikä uuvu, hänen ymmärryksensä tutkimaton."

        On hieman eroja, mm onko Jumala yksin maanpiirin luoja? Mitä sanot tästä;

        Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on
        Eli Sanahan oli Jeesuksen nimi, ennen Ihmiseksi tuloa, oli Isän luona, joka oli nimeltään alkutekstissä "Aina".

        Mitä olet mieltä; 3. KAIKKI ON SAANUT SSYNTYNSÄ HÄNEN KAUTTAAN, JA ILMAN HÄNTÄ EI OLE SYNTYNYT MITÄÄN, MIKÄ SYNTYNYT ON?

        Sitten maksan satasen, jos näytän Jumalan jumaluuden kaikkivaltiasuudessa, sen jälkeen, kun Jeesus siitä osaltaan ilmoitti. Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Vahvistukset; Dan. 7:14; Matt. 11:27.

        Pidätkö Jeesusta pellenä, ja valehtelijana.

        Minä taas pidän sinua valehtelijana.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Vanha Testamentti ei kuulu muille, kun Jumalan omaisuuskansalle.

        Uusi taas Jeesuksen oma omilleen.

        Kirjoitit; (Jes. 40:28) sanotaan: "Etkö tiedä, etkö ole kuullut? Kaikkivaltias Herra on ikuinen Jumala, maanpiirin luoja. Hän ei väsy eikä uuvu, hänen ymmärryksensä tutkimaton."

        On hieman eroja, mm onko Jumala yksin maanpiirin luoja? Mitä sanot tästä;

        Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on
        Eli Sanahan oli Jeesuksen nimi, ennen Ihmiseksi tuloa, oli Isän luona, joka oli nimeltään alkutekstissä "Aina".

        Mitä olet mieltä; 3. KAIKKI ON SAANUT SSYNTYNSÄ HÄNEN KAUTTAAN, JA ILMAN HÄNTÄ EI OLE SYNTYNYT MITÄÄN, MIKÄ SYNTYNYT ON?

        Sitten maksan satasen, jos näytän Jumalan jumaluuden kaikkivaltiasuudessa, sen jälkeen, kun Jeesus siitä osaltaan ilmoitti. Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Vahvistukset; Dan. 7:14; Matt. 11:27.

        Pidätkö Jeesusta pellenä, ja valehtelijana.

        Minä taas pidän sinua valehtelijana.

        Sinä olet vahvistanut olevasi pelle.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Vanha Testamentti ei kuulu muille, kun Jumalan omaisuuskansalle.

        Uusi taas Jeesuksen oma omilleen.

        Kirjoitit; (Jes. 40:28) sanotaan: "Etkö tiedä, etkö ole kuullut? Kaikkivaltias Herra on ikuinen Jumala, maanpiirin luoja. Hän ei väsy eikä uuvu, hänen ymmärryksensä tutkimaton."

        On hieman eroja, mm onko Jumala yksin maanpiirin luoja? Mitä sanot tästä;

        Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on
        Eli Sanahan oli Jeesuksen nimi, ennen Ihmiseksi tuloa, oli Isän luona, joka oli nimeltään alkutekstissä "Aina".

        Mitä olet mieltä; 3. KAIKKI ON SAANUT SSYNTYNSÄ HÄNEN KAUTTAAN, JA ILMAN HÄNTÄ EI OLE SYNTYNYT MITÄÄN, MIKÄ SYNTYNYT ON?

        Sitten maksan satasen, jos näytän Jumalan jumaluuden kaikkivaltiasuudessa, sen jälkeen, kun Jeesus siitä osaltaan ilmoitti. Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Vahvistukset; Dan. 7:14; Matt. 11:27.

        Pidätkö Jeesusta pellenä, ja valehtelijana.

        Minä taas pidän sinua valehtelijana.

        Sinähän se täällä valehtelet Pinna, luulet ettei uskovaiset ymmärrä Raamattua ja poimit jakeita sieltä täältä muka uskosi vahvistukseksi,mutta eksytät kaikki.

        Tässä sinulle jae,joka sanoo että olemme yhtä osallisia Jumalan liitosta kuin juutalaisetkin:
        34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: nyt minä todeksi löydän, ettei Jumala katso ihmisen muotoa:
        35 Vaan kaikissa kansoissa, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, se on Jumalalle otollinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se täällä valehtelet Pinna, luulet ettei uskovaiset ymmärrä Raamattua ja poimit jakeita sieltä täältä muka uskosi vahvistukseksi,mutta eksytät kaikki.

        Tässä sinulle jae,joka sanoo että olemme yhtä osallisia Jumalan liitosta kuin juutalaisetkin:
        34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: nyt minä todeksi löydän, ettei Jumala katso ihmisen muotoa:
        35 Vaan kaikissa kansoissa, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, se on Jumalalle otollinen.

        Raamatun jakeiden nostaminen on hermeettisesti vakio?
        Jopa sinä löysit, ihme kyllä myös niitä.

        Mutta tottumattomuus haisee, et osaa edes Lukua laittaa esille, etkä kontekstia?

        Pahinta se, ettei se ole edes Raamatusta?

        Laitan sen sinulle juuri esille alkutekstinä; 34 Mutta Shimeon avasi suunsa ja sanoi, ”totuudessa, minä ymmärrän, ettei Jumala ole puolueellinen”.

        35 Vaan niissä kaikissa kansakunnissa sellaisen, joka häntä pelkää ja palvelee puhtaasti, hän ottaa luokseen vastaan.

        Siitä, mistä Liitosta?

        Olette kyllä lain alaisia, mutta ette Kristuksen liiton alaisia, joka liitto ainoasataan pelastaa. Ettehän pidä Jeesusta edes kaikkivaltiaana.

        Oliko apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet vahvistanut olevasi pelle.

        Jäikö varsinainen asia kommentoimatta, olet rikollinen palstamme sääntöihin, vai menikö yli hiustesi?????


      • Elätkö vielä Lain alla?

        Hubsista, Jeesushan täytti sen, kaikkivaltiaana. Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Vahvistanut Dan. 7:14;

        Onko Jumala yksin luoja; Ote Jeesuksen työstä luojana; SL 8;27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
        28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
        29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.
        30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
        31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.

        Vahvistus UT, Joh 1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 KAIKKI ON SAANUT SYNTYNSÄ HÄNEN KAUTTAAN JA ILMAN HÄNTÄ EI OLE SYNTYNYT MITÄÄN,, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        Kukahan se kaikkivaltias Luoja on?


      • Anonyymi

        millainen kännykkä jesajalla oli juudeassa muistaako kukaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet vahvistanut olevasi pelle.

        omaisuuskansa homona adam ben jamin aharon ron ruslan mikä ihmeen homo mooses


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Elätkö vielä Lain alla?

        Hubsista, Jeesushan täytti sen, kaikkivaltiaana. Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Vahvistanut Dan. 7:14;

        Onko Jumala yksin luoja; Ote Jeesuksen työstä luojana; SL 8;27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
        28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
        29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.
        30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
        31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.

        Vahvistus UT, Joh 1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 KAIKKI ON SAANUT SYNTYNSÄ HÄNEN KAUTTAAN JA ILMAN HÄNTÄ EI OLE SYNTYNYT MITÄÄN,, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        Kukahan se kaikkivaltias Luoja on?

        Jeesus oli Sananlaskujen mukaan Isän vierellä leikkimässä, oliko Jeesus lapsijumala vai mikä? Jos Jumala eli Isä luo Jeesuksen kautta, niin eihän se Jeesuksesta sitä Luojaa tee. Jeesus on Valkeus,jonka Jumala ensimmäisenä loi. Jeesus on esikoinen.


    • Anonyymi

      Jos et voit yhtyä uskontunnustukseen:

      -Minä uskon Jumalaan,
      Isään, Kaikkivaltiaaseen,
      taivaan ja maan Luojaan?

      et ole kristitty.

      • Kerro "kristitty" missä asia on Raamatussa?

        Raamattu on auktoriteetti, Jeesus on kaikkivaltias ja sen asian väärentäjät pellejä, eli Rooman Kirkko, joka toi näin omaa perverssiä valtaansa muuttaa Raamattu itselle mieleen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerro "kristitty" missä asia on Raamatussa?

        Raamattu on auktoriteetti, Jeesus on kaikkivaltias ja sen asian väärentäjät pellejä, eli Rooman Kirkko, joka toi näin omaa perverssiä valtaansa muuttaa Raamattu itselle mieleen.

        Missä lestalaiset olisivat raamattua oppineet ymmärtämään kun koskaan ei Kirjaa avata ja puhujatkin on samanlaisia penkistä temmattuja muutaman jakeen eestaa pyörittäjiä!?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerro "kristitty" missä asia on Raamatussa?

        Raamattu on auktoriteetti, Jeesus on kaikkivaltias ja sen asian väärentäjät pellejä, eli Rooman Kirkko, joka toi näin omaa perverssiä valtaansa muuttaa Raamattu itselle mieleen.

        Pilkkaat Kristuksen kirkko jatkuvasti kirjoituksissasi, mutta ilman kirkkoa sinulla ei olisi Raamattua.

        Raamattu koostuu monista eri kirjoista ja kirjallisista teksteistä, jotka kerättiin ja valittiin tietyn ajanjakson aikana. Varhaisessa kirkossa oli keskeinen rooli tässä prosessissa, kun päätettiin, mitkä kirjoitukset kuuluvat kanoniseen raamattuun. Kirkko päätti, mitkä kirjoitukset olivat inspiroituja ja uskollisia apostoliselle opetukselle. Ilman kirkkoa emme tietäisi, mitkä kirjoitukset ovat osa Raamattua. Lopullinen kanonisointi tapahtui myöhemmillä ekumeenisilla kirkolliskokouksilla, kuten Kartagon kirkolliskokouksella vuonna 397, jossa nykyisen Uuden testamentin kirjat vahvistettiin.

        Ennen kirjapainotekniikan keksimistä raamattua kopioitiin käsin. Varhaisessa kirkossa oli kirjallisesti sivistynyttä henkilöstöä, joka vastasi raamatun kopiointityöstä. Kirkolla oli tärkeä rooli raamatun tekstin säilyttämisessä ja levittämisessä. Kirkko varmisti, että raamatun kopiot olivat tarkkoja ja luotettavia.

        Raamattu on kirjoitettu antiikin kielillä, kuten hepreaksi, arameaksi ja kreikaksi. Varhaisen kirkon teologit ja oppineet olivat perehtyneitä näihin kieliin ja kulttuuriin. Heidän kielitaitonsa ja taustatietonsa auttoivat ymmärtämään raamatun alkuperäisiä merkityksiä, kulttuurisia konteksteja ja historiallisia taustoja. Kirkolla oli asiantuntemus, joka auttoi raamatun tulkitsemisessa oikein.

        Varhaisessa kirkossa oli vahva korostus opetusviralla, joka oli vastuussa raamatun oikeasta tulkinnasta ja opetuksen välittämisestä seurakunnille. Kirkolla oli perimätieto, traditio ja opetusvirka, jotka auttoivat raamatun oikeassa ymmärtämisessä. Kirkon opetus ja traditio toimivat ohjeena raamatun tulkitsemisessa ja näin tulisi olla myös tänä päivänä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pilkkaat Kristuksen kirkko jatkuvasti kirjoituksissasi, mutta ilman kirkkoa sinulla ei olisi Raamattua.

        Raamattu koostuu monista eri kirjoista ja kirjallisista teksteistä, jotka kerättiin ja valittiin tietyn ajanjakson aikana. Varhaisessa kirkossa oli keskeinen rooli tässä prosessissa, kun päätettiin, mitkä kirjoitukset kuuluvat kanoniseen raamattuun. Kirkko päätti, mitkä kirjoitukset olivat inspiroituja ja uskollisia apostoliselle opetukselle. Ilman kirkkoa emme tietäisi, mitkä kirjoitukset ovat osa Raamattua. Lopullinen kanonisointi tapahtui myöhemmillä ekumeenisilla kirkolliskokouksilla, kuten Kartagon kirkolliskokouksella vuonna 397, jossa nykyisen Uuden testamentin kirjat vahvistettiin.

        Ennen kirjapainotekniikan keksimistä raamattua kopioitiin käsin. Varhaisessa kirkossa oli kirjallisesti sivistynyttä henkilöstöä, joka vastasi raamatun kopiointityöstä. Kirkolla oli tärkeä rooli raamatun tekstin säilyttämisessä ja levittämisessä. Kirkko varmisti, että raamatun kopiot olivat tarkkoja ja luotettavia.

        Raamattu on kirjoitettu antiikin kielillä, kuten hepreaksi, arameaksi ja kreikaksi. Varhaisen kirkon teologit ja oppineet olivat perehtyneitä näihin kieliin ja kulttuuriin. Heidän kielitaitonsa ja taustatietonsa auttoivat ymmärtämään raamatun alkuperäisiä merkityksiä, kulttuurisia konteksteja ja historiallisia taustoja. Kirkolla oli asiantuntemus, joka auttoi raamatun tulkitsemisessa oikein.

        Varhaisessa kirkossa oli vahva korostus opetusviralla, joka oli vastuussa raamatun oikeasta tulkinnasta ja opetuksen välittämisestä seurakunnille. Kirkolla oli perimätieto, traditio ja opetusvirka, jotka auttoivat raamatun oikeassa ymmärtämisessä. Kirkon opetus ja traditio toimivat ohjeena raamatun tulkitsemisessa ja näin tulisi olla myös tänä päivänä.

        Kerro, ennekuin hukut, Mikä on Kristuksen Kirkko?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerro, ennekuin hukut, Mikä on Kristuksen Kirkko?

        Kristuksen kirkolla tarkoitan niitä kirkkoja, jotka perustuvat varhaisiin kirkkojen uskontunnustuksiin ja tulkitsevat Raamatun kirkon tradition mukaan. Esimerkiksi Luterilainen kirkko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen kirkolla tarkoitan niitä kirkkoja, jotka perustuvat varhaisiin kirkkojen uskontunnustuksiin ja tulkitsevat Raamatun kirkon tradition mukaan. Esimerkiksi Luterilainen kirkko.

        Kristuksen Kirkko on se kirkko joka Jeesus perusti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen kirkolla tarkoitan niitä kirkkoja, jotka perustuvat varhaisiin kirkkojen uskontunnustuksiin ja tulkitsevat Raamatun kirkon tradition mukaan. Esimerkiksi Luterilainen kirkko.

        Teologina sanon, että juuri ne on niitä pakanallisia "pirunpesiä", miksi niitä ennen kutsuttiin.
        Kaikki "varhaiset" uskontunnustukset ovat aika IHMISEN KÄSIALAA, ei Jeesuksen.

        Tulokset ovat myös luettavissa.

        Sitten vielä tuo Hitlerin oppi- isä Luther, jo on jo tuomittu Jumalan omaisuuskansan vainojen Primusmororina, Gen 12; 1-3.

        Tutkinta tulee aika olla tutkittavan keskipisteenä pitämistä mutta teillähän se on "Kirkon tradition mukaista".

        Ei ole kummakaan, kun se Suomessa on supistunet muutamassa Vuodessa lähes sadasta prosentista, lähes puoleen?

        Noin 3,6 miljoonaa suomalaista kuului evankelis-luterilaiseen kirkkoon vuonna 2023. Prosentuaalisesti kirkon jäsenyys on 65,1 %:lla suomalaisista.

        Mieti asia uudelleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen Kirkko on se kirkko joka Jeesus perusti.

        Kuinka monta pakanaa siinä oli?
        Siinä oli myös upotuskaste, siinä Uudestisynnyttiin, eikä poltettu tupakkaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuinka monta pakanaa siinä oli?
        Siinä oli myös upotuskaste, siinä Uudestisynnyttiin, eikä poltettu tupakkaa.

        Häh: "Kristuksen kirkolla tarkoitan niitä kirkkoja, jotka perustuvat varhaisiin kirkkojen uskontunnustuksiin ja tulkitsevat Raamatun kirkon tradition mukaan."???

        Eli ne voivat palvoa Neitsyt Mariaa, uskoa viimeisen voitelun pelastavan, uskoa paavin erehtymättömyyteen, pappien selibaattiin???? (tuo on kauhistus vl-läisille), miekkalähetykseen jne.

        Siinäpä muutama vanha traditio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "Kristuksen kirkolla tarkoitan niitä kirkkoja, jotka perustuvat varhaisiin kirkkojen uskontunnustuksiin ja tulkitsevat Raamatun kirkon tradition mukaan."???

        Eli ne voivat palvoa Neitsyt Mariaa, uskoa viimeisen voitelun pelastavan, uskoa paavin erehtymättömyyteen, pappien selibaattiin???? (tuo on kauhistus vl-läisille), miekkalähetykseen jne.

        Siinäpä muutama vanha traditio.

        > Eli ne voivat palvoa Neitsyt Mariaa, uskoa viimeisen voitelun pelastavan, uskoa paavin erehtymättömyyteen, pappien selibaattiin

        Mainitsit tuossa muutama traditio jotka ovat vääriä.

        Raamatun tulisi olla mittapuu kaikelle traditiolle, ja traditioiden tulisi olla sopusoinnussa Raamatun opetusten kanssa.

        Raamattu antaa selkeän opetuksen monista uskon perusasioista, kuten Jumalan luonteesta, pelastuksesta, moraalisista periaatteista ja seurakunnan elämästä. Jos jokin traditio rikkoo Raamatun selkeää opetusta tai on ristiriidassa sen kanssa, se pitäisi pitää vääränä.

        Raamattu varoittaa vääristä opetuksista ja väärästä opista, jotka voivat johtaa harhaan. Jeesus ja apostolit varoittivat väärän opetuksen ja eksytyksen vaaroista. Raamattua tulisi käyttää mittapuuna tunnistamaan vääristyneet traditiot, jotka poikkeavat Raamatun totuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "Kristuksen kirkolla tarkoitan niitä kirkkoja, jotka perustuvat varhaisiin kirkkojen uskontunnustuksiin ja tulkitsevat Raamatun kirkon tradition mukaan."???

        Eli ne voivat palvoa Neitsyt Mariaa, uskoa viimeisen voitelun pelastavan, uskoa paavin erehtymättömyyteen, pappien selibaattiin???? (tuo on kauhistus vl-läisille), miekkalähetykseen jne.

        Siinäpä muutama vanha traditio.

        Mikä Kristuksen kirkko sellainen on, joka keksii itse oppinsa.

        Jeesus on kaiken alku Kristillisyyteen, Hän ei korulauseita jakele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Eli ne voivat palvoa Neitsyt Mariaa, uskoa viimeisen voitelun pelastavan, uskoa paavin erehtymättömyyteen, pappien selibaattiin

        Mainitsit tuossa muutama traditio jotka ovat vääriä.

        Raamatun tulisi olla mittapuu kaikelle traditiolle, ja traditioiden tulisi olla sopusoinnussa Raamatun opetusten kanssa.

        Raamattu antaa selkeän opetuksen monista uskon perusasioista, kuten Jumalan luonteesta, pelastuksesta, moraalisista periaatteista ja seurakunnan elämästä. Jos jokin traditio rikkoo Raamatun selkeää opetusta tai on ristiriidassa sen kanssa, se pitäisi pitää vääränä.

        Raamattu varoittaa vääristä opetuksista ja väärästä opista, jotka voivat johtaa harhaan. Jeesus ja apostolit varoittivat väärän opetuksen ja eksytyksen vaaroista. Raamattua tulisi käyttää mittapuuna tunnistamaan vääristyneet traditiot, jotka poikkeavat Raamatun totuudesta.

        Tosi järkevä kannanotto?
        Eihän Jeesus koskaan korottanut Äitiään, jopa Ristillä Hän sanoi, kun Hän jätti Äitinsä;
        Joh. 19
        25 Jeesuksen ristin luona seisoivat hänen äitinsä ja tämän sisar sekä Maria, Klopaksen vaimo, ja Magdalan Maria.
        26 Kun Jeesus näki, että hänen äitinsä ja rakkain opetuslapsensa seisoivat siinä, hän sanoi äidilleen: "Nainen, tämä on poikasi!"
        27 Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Tämä on äitisi!" Siitä hetkestä lähtien opetuslapsi piti huolta Jeesuksen äidistä.

        Maria ei ole palvonnan kohde, muille kun ortodokseille, jonka opin nimi on "marielogia"
        Vaikka Jeesus jätti Hänet äidiksi omille opetuslapsilleen.

        Palvonta kuollutta henkilöä kohtaan on pakanallisuutta johon heillä siihen liittyy vielä se, että Jeesusta rukoillessa heidän rukous kohdistuu Mariaan, Jeesukselle toimitettavaksi.

        Pimeyttä


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mikä Kristuksen kirkko sellainen on, joka keksii itse oppinsa.

        Jeesus on kaiken alku Kristillisyyteen, Hän ei korulauseita jakele.

        > Mikä Kristuksen kirkko sellainen on, joka keksii itse oppinsa.

        Kristuksen kirkon usko ja opetus perustuvat apostoliseen perimätietoon, joka välittyi sukupolvelta toiselle apostolien ajoista lähtien. Tämä perimätieto sisältää uskon keskeiset opit, liturgiset käytännöt ja sakramenttien toimittamisen tavat. Traditio välittää tätä apostolista perimätietoa sukupolvelta toiselle, mikä on olennainen osa Kristuksen kirkon perustaa.

        Kristuksen kirkko pitää Raamattua pyhänä kirjoituksena ja uskoo sen olevan Jumalan inspiroima. Raamattu on tärkeisin ja keskeisin uskon perustaa, ja sen opetukset ohjaavat kristittyjen elämää ja uskoa. Raamatun kirjoitukset sisältävät Jumalan ilmoituksen, historialliset tapahtumat, profeetalliset sanomat ja opetukset, jotka muodostavat kristillisen uskon perustan.

        Kristuksen kirkon varhaisessa historiassa sekä tradition että Raamatun merkitys tunnistettiin ja niitä pidettiin tärkeinä uskon perustana. Ekumeenisissa kirkolliskokouksissa, kuten Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 ja Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 381, käsiteltiin sekä uskon opillisia kysymyksiä että Raamatun kanonisuutta. Näissä kokouksissa kirkko tunnusti sekä tradition että Raamatun tärkeyden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Mikä Kristuksen kirkko sellainen on, joka keksii itse oppinsa.

        Kristuksen kirkon usko ja opetus perustuvat apostoliseen perimätietoon, joka välittyi sukupolvelta toiselle apostolien ajoista lähtien. Tämä perimätieto sisältää uskon keskeiset opit, liturgiset käytännöt ja sakramenttien toimittamisen tavat. Traditio välittää tätä apostolista perimätietoa sukupolvelta toiselle, mikä on olennainen osa Kristuksen kirkon perustaa.

        Kristuksen kirkko pitää Raamattua pyhänä kirjoituksena ja uskoo sen olevan Jumalan inspiroima. Raamattu on tärkeisin ja keskeisin uskon perustaa, ja sen opetukset ohjaavat kristittyjen elämää ja uskoa. Raamatun kirjoitukset sisältävät Jumalan ilmoituksen, historialliset tapahtumat, profeetalliset sanomat ja opetukset, jotka muodostavat kristillisen uskon perustan.

        Kristuksen kirkon varhaisessa historiassa sekä tradition että Raamatun merkitys tunnistettiin ja niitä pidettiin tärkeinä uskon perustana. Ekumeenisissa kirkolliskokouksissa, kuten Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 ja Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 381, käsiteltiin sekä uskon opillisia kysymyksiä että Raamatun kanonisuutta. Näissä kokouksissa kirkko tunnusti sekä tradition että Raamatun tärkeyden.

        Alku oli hyvä? >>Kristuksen kirkon usko ja opetus perustuvat apostoliseen perimätietoon, joka välittyi sukupolvelta toiselle apostolien ajoista lähtien

        Mutta alkukiekossa oli Upotuskaste, sekä lähetyskäsky, joista Paavali ja Pietari on esimerkkejä. Siihen liittyy ehdoton usko Jeesukseen, luvattuna messiaana.

        Onko mm teillä nämä toiminnassa? Epäilen?

        Mutta seuraavia siellä ei ollut; Tämä perimätieto sisältää uskon keskeiset opit, liturgiset käytännöt ja sakramenttien toimittamisen tavat. Traditio välittää tätä apostolista perimätietoa sukupolvelta toiselle, mikä on olennainen osa Kristuksen kirkon perustaa.

        Jos sellaiset olisi, olisi ne mainittu Uudessa Testamentissa?

        >>Kristuksen kirkko pitää Raamattua pyhänä kirjoituksena ja uskoo sen olevan Jumalan inspiroima. ??? - Jumala ei sitä ole "inspiroinut, vaan Kaikkivaltias Jeesus, mm Matteuksen lopussa, sekä pitkin omia puheitaan Evankeliumeissaan.

        Kaiken keskeisin on siinä Jeesus, ei isien säännöt, eikä muutkaan, siitä se lähtee.

        Miksi sitten puhut Kristuksen kirkosta, jos pitää ottaa siihen VT: meniköhän hieman metsään, se on eri maailmansa, Kristuksella omansa, on ja omat Käskyt, 2 kpl, Jumalalla 618 Lain käskyä?

        Eiköhän siinäkin ole jo ero?

        Kirjoitat; Kristuksen kirkon varhaisessa historiassa sekä tradition että Raamatun merkitys tunnistettiin ja niitä pidettiin tärkeinä uskon perustana.

        Alkuseurakunnassa ei nimenomaan tälle panna mitään painoa?? Paavalikin lähti nimenomaan Tappamaan Damaskoon Kristuksen kirkon jäseniä Piispana ja murros Kristuksen Kirkkoon oli dramaattinen, parannus ja heti kaste.

        Miten teillä?

        Siinä olet oikeassa, että Nikeassa VASTA käsiteltiin "kristuksen kirkkoa", laittaen siihen pakanalliset Raamit, joka kesti yli 200v ja vangittiin lapset veropannalla, joten montako lasta alkuperäisessä Kristuksen kirkossa kastettiin vauvoja? Ei yhtään, ainoastaan parannuksen tekijöittä ja niitäkin Kristukseen, eikä kirkkokuntiin.

        Kirjoitat; Näissä kokouksissa kirkko tunnusti sekä tradition että Raamatun tärkeyden.*** Niin teki, mutta OMAN PAKANALLISEN traditionsa, ei alkukirkon.

        Tee ihmeessä parannus ja hakeudu kasteelle.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Alku oli hyvä? >>Kristuksen kirkon usko ja opetus perustuvat apostoliseen perimätietoon, joka välittyi sukupolvelta toiselle apostolien ajoista lähtien

        Mutta alkukiekossa oli Upotuskaste, sekä lähetyskäsky, joista Paavali ja Pietari on esimerkkejä. Siihen liittyy ehdoton usko Jeesukseen, luvattuna messiaana.

        Onko mm teillä nämä toiminnassa? Epäilen?

        Mutta seuraavia siellä ei ollut; Tämä perimätieto sisältää uskon keskeiset opit, liturgiset käytännöt ja sakramenttien toimittamisen tavat. Traditio välittää tätä apostolista perimätietoa sukupolvelta toiselle, mikä on olennainen osa Kristuksen kirkon perustaa.

        Jos sellaiset olisi, olisi ne mainittu Uudessa Testamentissa?

        >>Kristuksen kirkko pitää Raamattua pyhänä kirjoituksena ja uskoo sen olevan Jumalan inspiroima. ??? - Jumala ei sitä ole "inspiroinut, vaan Kaikkivaltias Jeesus, mm Matteuksen lopussa, sekä pitkin omia puheitaan Evankeliumeissaan.

        Kaiken keskeisin on siinä Jeesus, ei isien säännöt, eikä muutkaan, siitä se lähtee.

        Miksi sitten puhut Kristuksen kirkosta, jos pitää ottaa siihen VT: meniköhän hieman metsään, se on eri maailmansa, Kristuksella omansa, on ja omat Käskyt, 2 kpl, Jumalalla 618 Lain käskyä?

        Eiköhän siinäkin ole jo ero?

        Kirjoitat; Kristuksen kirkon varhaisessa historiassa sekä tradition että Raamatun merkitys tunnistettiin ja niitä pidettiin tärkeinä uskon perustana.

        Alkuseurakunnassa ei nimenomaan tälle panna mitään painoa?? Paavalikin lähti nimenomaan Tappamaan Damaskoon Kristuksen kirkon jäseniä Piispana ja murros Kristuksen Kirkkoon oli dramaattinen, parannus ja heti kaste.

        Miten teillä?

        Siinä olet oikeassa, että Nikeassa VASTA käsiteltiin "kristuksen kirkkoa", laittaen siihen pakanalliset Raamit, joka kesti yli 200v ja vangittiin lapset veropannalla, joten montako lasta alkuperäisessä Kristuksen kirkossa kastettiin vauvoja? Ei yhtään, ainoastaan parannuksen tekijöittä ja niitäkin Kristukseen, eikä kirkkokuntiin.

        Kirjoitat; Näissä kokouksissa kirkko tunnusti sekä tradition että Raamatun tärkeyden.*** Niin teki, mutta OMAN PAKANALLISEN traditionsa, ei alkukirkon.

        Tee ihmeessä parannus ja hakeudu kasteelle.

        > Mutta alkukiekossa oli Upotuskaste, sekä lähetyskäsky, joista Paavali ja Pietari on esimerkkejä.

        Emme tiedä missä laajuudessa upotuskaste oli käytössä. Babtizoo ei tarkoita pelkästään upotuskastetta, se tarkoittaa myös kastamista. Tässä sanan tarkoitus:

        1. to dip repeatedly, to immerse, to submerge (of vessels sunk)
        2. to cleanse by dipping or submerging, to wash, to make clean with water, to wash one's self, bathe
        3. to overwhelm

        Lähde: https://www.biblestudytools.com/lexicons/greek/nas/baptizo.html

        > Siihen liittyy ehdoton usko Jeesukseen, luvattuna messiaana.

        Näin on kirkossa aina uskottu.

        > Jos sellaiset olisi, olisi ne mainittu Uudessa Testamentissa?

        Kristuksen kirkon suhtautuminen liturgisiin käytäntöihin ja sakramenttien toimittamisen tapoihin, jotka eivät ole suoraan mainittu Raamatussa, perustuu siihen käsitykseen, että traditio täydentää ja selittää Raamatun opetuksia. Raamattu itsessään ei välttämättä anna yksityiskohtaista ohjeistusta kaikista liturgisista käytännöistä tai sakramenttien toimittamisen tavoista.

        Kristuksen kirkko uskoo, että Pyhä Henki vaikuttaa ja ohjaa kirkkoa sen traditiossa. Liturgiset käytännöt ja sakramenttien toimittamisen tavat ovat kehittyneet ja muotoutuneet vuosisatojen aikana perimätiedon, apostolisen tradition ja Pyhän Hengen vaikutuksen myötä. Ne heijastavat kirkon uskoa ja opetusta sekä pyrkivät välittämään ja ilmentämään uskovien yhteyttä Jumalaan.

        Raamattu kuitenkin tarjoaa perustan ja ohjeita kristillisen uskon ja liturgian ymmärtämiseen. Esimerkiksi ehtoollisen vietosta Jeesuksen antama asetus löytyy Raamatusta (Matt. 26:26-28, Mark. 14:22-24, Luuk. 22:19-20, 1. Kor. 11:23-26), mutta yksityiskohtaiset liturgiset käytännöt ja niiden muotoutuminen on välitetty perimätiedon kautta.

        Kristuksen kirkossa traditio ei ole vastakohta Raamatulle, vaan pikemminkin sen täydennys ja selitys. Raamattu ja traditio ovat keskinäisessä vuoropuhelussa ja vaikuttavat toisiinsa. Raamattu toimii keskeisenä ja normatiivisena lähteenä, jota traditio tulkitsi ja soveltaa uskon ja liturgian käytännöissä. Traditio puolestaan auttaa ymmärtämään Raamatun opetuksia oikeassa historiallisessa ja teologisessa kontekstissa.

        Tämä suhde traditioon ja Raamattuun perustuu Kristuksen kirkon käsitykseen siitä, että Jeesus Kristus antoi opetuslapsilleen Pyhän Hengen johdattamaan heitä totuuteen (Joh. 16:13). Tämä totuus välittyy sekä kirjallisesti Raamatun kautta että suullisesti traditiossa, ja molemmat ovat tärkeitä osia Kristuksen kirkon elämää ja uskoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Mutta alkukiekossa oli Upotuskaste, sekä lähetyskäsky, joista Paavali ja Pietari on esimerkkejä.

        Emme tiedä missä laajuudessa upotuskaste oli käytössä. Babtizoo ei tarkoita pelkästään upotuskastetta, se tarkoittaa myös kastamista. Tässä sanan tarkoitus:

        1. to dip repeatedly, to immerse, to submerge (of vessels sunk)
        2. to cleanse by dipping or submerging, to wash, to make clean with water, to wash one's self, bathe
        3. to overwhelm

        Lähde: https://www.biblestudytools.com/lexicons/greek/nas/baptizo.html

        > Siihen liittyy ehdoton usko Jeesukseen, luvattuna messiaana.

        Näin on kirkossa aina uskottu.

        > Jos sellaiset olisi, olisi ne mainittu Uudessa Testamentissa?

        Kristuksen kirkon suhtautuminen liturgisiin käytäntöihin ja sakramenttien toimittamisen tapoihin, jotka eivät ole suoraan mainittu Raamatussa, perustuu siihen käsitykseen, että traditio täydentää ja selittää Raamatun opetuksia. Raamattu itsessään ei välttämättä anna yksityiskohtaista ohjeistusta kaikista liturgisista käytännöistä tai sakramenttien toimittamisen tavoista.

        Kristuksen kirkko uskoo, että Pyhä Henki vaikuttaa ja ohjaa kirkkoa sen traditiossa. Liturgiset käytännöt ja sakramenttien toimittamisen tavat ovat kehittyneet ja muotoutuneet vuosisatojen aikana perimätiedon, apostolisen tradition ja Pyhän Hengen vaikutuksen myötä. Ne heijastavat kirkon uskoa ja opetusta sekä pyrkivät välittämään ja ilmentämään uskovien yhteyttä Jumalaan.

        Raamattu kuitenkin tarjoaa perustan ja ohjeita kristillisen uskon ja liturgian ymmärtämiseen. Esimerkiksi ehtoollisen vietosta Jeesuksen antama asetus löytyy Raamatusta (Matt. 26:26-28, Mark. 14:22-24, Luuk. 22:19-20, 1. Kor. 11:23-26), mutta yksityiskohtaiset liturgiset käytännöt ja niiden muotoutuminen on välitetty perimätiedon kautta.

        Kristuksen kirkossa traditio ei ole vastakohta Raamatulle, vaan pikemminkin sen täydennys ja selitys. Raamattu ja traditio ovat keskinäisessä vuoropuhelussa ja vaikuttavat toisiinsa. Raamattu toimii keskeisenä ja normatiivisena lähteenä, jota traditio tulkitsi ja soveltaa uskon ja liturgian käytännöissä. Traditio puolestaan auttaa ymmärtämään Raamatun opetuksia oikeassa historiallisessa ja teologisessa kontekstissa.

        Tämä suhde traditioon ja Raamattuun perustuu Kristuksen kirkon käsitykseen siitä, että Jeesus Kristus antoi opetuslapsilleen Pyhän Hengen johdattamaan heitä totuuteen (Joh. 16:13). Tämä totuus välittyy sekä kirjallisesti Raamatun kautta että suullisesti traditiossa, ja molemmat ovat tärkeitä osia Kristuksen kirkon elämää ja uskoa.

        Olet tradition vanki?

        Onko sana Sinun Raamatussasi?

        Toisaalta, Sinulta tuli esille, ettei kaikkia kastettu?
        Ei tietenkään, Hebrealaisten kokonaismäärästä alle viidennes korkeintaan. Ei enempää.

        Nythän niitä on n 10% Israelissa asuvista. Muutama miljoona Maapalloa ajatellen on Jeesuskin seuraajia.
        Se on hävettävän vähän, mutta siihen on Lääke Raamatussa;Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Pelastus josta jo Jesaja puhuu; 59;10.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olet tradition vanki?

        Onko sana Sinun Raamatussasi?

        Toisaalta, Sinulta tuli esille, ettei kaikkia kastettu?
        Ei tietenkään, Hebrealaisten kokonaismäärästä alle viidennes korkeintaan. Ei enempää.

        Nythän niitä on n 10% Israelissa asuvista. Muutama miljoona Maapalloa ajatellen on Jeesuskin seuraajia.
        Se on hävettävän vähän, mutta siihen on Lääke Raamatussa;Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Pelastus josta jo Jesaja puhuu; 59;10.

        > Olet tradition vanki? Onko sana Sinun Raamatussasi?

        Raamatussa on useita perusteluja tradition noudattamiselle ja sen merkitykselle kristillisessä uskossa. Seuraavassa on muutamia esimerkkejä:

        Tessalonikalaiskirje 2:15: "Niinpä, veljet, pysykää lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette saaneet suullisesti tai kirjeitse meiltä." Tässä jakeessa apostoli Paavali kehottaa Tessalonikan seurakuntaa pitämään kiinni sekä suullisesti välitetyistä opetuksista että kirjeitse annetuista opetuksista. Tämä viittaa tradition arvoon ja sen tärkeyteen uskon säilyttämisessä.

        Korinttilaiskirje 11:2: "Minä kiitän teitä siitä, että te minua muistatte ja pidätte kiinni minun opetuksistani, niin kuin minä ne teille annoin." Tässä jakeessa Paavali kiittää korinttilaisia siitä, että he pitävät kiinni hänen antamistaan opetuksista. Tämä osoittaa tradition merkityksen ja sen vaalimisen tärkeyden uskovien keskuudessa.

        Timoteuksen kirje 2:2: "Ja mitä olet kuullut minulta monien todistajien läsnä ollessa, sitä usko uskollisille miehille, jotka kykenevät myös muita opettamaan." Tässä jakeessa Paavali kehottaa Timoteusta välittämään hänen opetuksiaan muille uskollisille miehille, jotka pystyvät opettamaan muita. Tämä korostaa tradition jatkuvuuden ja opetuksen siirtämisen merkitystä.

        Näiden ja muiden Raamatun kohtien perusteella kristillisen tradition noudattaminen ja sen arvostaminen tulevat esille. Traditio toimii linkkinä varhaisen kristillisyyden ja nykyisen seurakunnan välillä, ja sen avulla uskon opetukset, käytännöt ja identiteetti säilyvät ja välittyvät sukupolvelta toiselle. Raamatulliset perustelut tradition noudattamiselle korostavat sen tärkeyttä uskon jatkuvuuden, yhtenäisyyden ja oikean opetuksen säilyttämisen näkökulmasta.


      • Anonyymi

        JA JUMALAN AINOKAISEEN POIKAAN MEIDÄN HERRAAMME


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerro "kristitty" missä asia on Raamatussa?

        Raamattu on auktoriteetti, Jeesus on kaikkivaltias ja sen asian väärentäjät pellejä, eli Rooman Kirkko, joka toi näin omaa perverssiä valtaansa muuttaa Raamattu itselle mieleen.

        tarkoittaa 2000 vuotta sitten ollut italian valtakunta koko alueella kaikki oli ns. rooman kansalaisia kreikka turkki myös ja kaikki oli italian kansalaisia siihen aikaan siellä ja siellä Jeesus syntyi betlehemissä mikä oli sekin italian valtakuntaa.Nykykielellä siis kaikilla oli siellä italian passit ja latina pääkieli kreikka sivukieli ja muut.Rooman vallan aikana oli keisareita ja katolinen eli yhteinen käännettynä on se alkukirkko milloin jeesus syntyi siellä alueella sanoma hänestä levisi sitten kaikkialle tietysti.Jeesus opetti ettei kukaan joka itsekin tekee samoja syntejä huoraaja muuta voi kivitellä ketään usein miehetkin pettää vaimojaan jne.ihmiset kuunteli Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkkaat Kristuksen kirkko jatkuvasti kirjoituksissasi, mutta ilman kirkkoa sinulla ei olisi Raamattua.

        Raamattu koostuu monista eri kirjoista ja kirjallisista teksteistä, jotka kerättiin ja valittiin tietyn ajanjakson aikana. Varhaisessa kirkossa oli keskeinen rooli tässä prosessissa, kun päätettiin, mitkä kirjoitukset kuuluvat kanoniseen raamattuun. Kirkko päätti, mitkä kirjoitukset olivat inspiroituja ja uskollisia apostoliselle opetukselle. Ilman kirkkoa emme tietäisi, mitkä kirjoitukset ovat osa Raamattua. Lopullinen kanonisointi tapahtui myöhemmillä ekumeenisilla kirkolliskokouksilla, kuten Kartagon kirkolliskokouksella vuonna 397, jossa nykyisen Uuden testamentin kirjat vahvistettiin.

        Ennen kirjapainotekniikan keksimistä raamattua kopioitiin käsin. Varhaisessa kirkossa oli kirjallisesti sivistynyttä henkilöstöä, joka vastasi raamatun kopiointityöstä. Kirkolla oli tärkeä rooli raamatun tekstin säilyttämisessä ja levittämisessä. Kirkko varmisti, että raamatun kopiot olivat tarkkoja ja luotettavia.

        Raamattu on kirjoitettu antiikin kielillä, kuten hepreaksi, arameaksi ja kreikaksi. Varhaisen kirkon teologit ja oppineet olivat perehtyneitä näihin kieliin ja kulttuuriin. Heidän kielitaitonsa ja taustatietonsa auttoivat ymmärtämään raamatun alkuperäisiä merkityksiä, kulttuurisia konteksteja ja historiallisia taustoja. Kirkolla oli asiantuntemus, joka auttoi raamatun tulkitsemisessa oikein.

        Varhaisessa kirkossa oli vahva korostus opetusviralla, joka oli vastuussa raamatun oikeasta tulkinnasta ja opetuksen välittämisestä seurakunnille. Kirkolla oli perimätieto, traditio ja opetusvirka, jotka auttoivat raamatun oikeassa ymmärtämisessä. Kirkon opetus ja traditio toimivat ohjeena raamatun tulkitsemisessa ja näin tulisi olla myös tänä päivänä.

        TAISI NYT JÄÄDÄ PÄÄKIELI ITALIA ESPANJA LATINA KOKONAAN POIS PÄÄKIELISTÄ HUPS MIKÄ RASISTI.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Teologina sanon, että juuri ne on niitä pakanallisia "pirunpesiä", miksi niitä ennen kutsuttiin.
        Kaikki "varhaiset" uskontunnustukset ovat aika IHMISEN KÄSIALAA, ei Jeesuksen.

        Tulokset ovat myös luettavissa.

        Sitten vielä tuo Hitlerin oppi- isä Luther, jo on jo tuomittu Jumalan omaisuuskansan vainojen Primusmororina, Gen 12; 1-3.

        Tutkinta tulee aika olla tutkittavan keskipisteenä pitämistä mutta teillähän se on "Kirkon tradition mukaista".

        Ei ole kummakaan, kun se Suomessa on supistunet muutamassa Vuodessa lähes sadasta prosentista, lähes puoleen?

        Noin 3,6 miljoonaa suomalaista kuului evankelis-luterilaiseen kirkkoon vuonna 2023. Prosentuaalisesti kirkon jäsenyys on 65,1 %:lla suomalaisista.

        Mieti asia uudelleen.

        NO JEESUKSESTA HITLERIIN ON KAI JOTAIN 2000 VUOTTA AIKAA ETTÄ SAATTAA OLLA PARASTA KUITENKIN PYSYÄ EROSSA JEESUKSEN SYYTTÄMISESTÄ JA PILKASTA.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Teologina sanon, että juuri ne on niitä pakanallisia "pirunpesiä", miksi niitä ennen kutsuttiin.
        Kaikki "varhaiset" uskontunnustukset ovat aika IHMISEN KÄSIALAA, ei Jeesuksen.

        Tulokset ovat myös luettavissa.

        Sitten vielä tuo Hitlerin oppi- isä Luther, jo on jo tuomittu Jumalan omaisuuskansan vainojen Primusmororina, Gen 12; 1-3.

        Tutkinta tulee aika olla tutkittavan keskipisteenä pitämistä mutta teillähän se on "Kirkon tradition mukaista".

        Ei ole kummakaan, kun se Suomessa on supistunet muutamassa Vuodessa lähes sadasta prosentista, lähes puoleen?

        Noin 3,6 miljoonaa suomalaista kuului evankelis-luterilaiseen kirkkoon vuonna 2023. Prosentuaalisesti kirkon jäsenyys on 65,1 %:lla suomalaisista.

        Mieti asia uudelleen.

        Juutalainen peite ei näe ei mutta lutterin ja hitlerin välillä on satoja vuosia myös että he ei siis elänyt samaan aikaan ollenkaan.Jeesus taas syntyi 2000 vuotta sitten betlehemissä kun taas lutteri 1500 luvulla kun taas heille rakas palvonnan kohde joskus 1920 luvulla ja stalin myös molemmat on kuollut.Lenin oli muuten oikeasti uljanovka nimeltään ja freud shlomo.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuinka monta pakanaa siinä oli?
        Siinä oli myös upotuskaste, siinä Uudestisynnyttiin, eikä poltettu tupakkaa.

        TUPAKKAAA APUA APUUUVA TUPAKKAAA SIIHEN AIKAAN VEDETTIIN HUUMEITA VESIPIIPULLA JA PURESKELTIIN KAT HUUMETTA MITÄ SOMALIT NYKYÄÄNKIN PUREE JA OOPPIUMIA MIKÄ KASVAA UNIKKO PELLOSSA. TEHÄN NYT PELLEJÄ OLETTE INTIAANIT POLTTI RAUHANPIIPPUJA HASISTA JA MARIA.Mitään upotuskastetta ei ole edes olemassa oli juutalaisia puhistus rituaaleja mikvejä ja seksin jälkeen ihan nekin vetää sikaria tupakkaa sielläkin nykyäänkin ja valmistaa niitä se on bisnes kuin huumemyynti ja nykyään on sähkötupakat kauheeta maapallolla on elämää voi hirveetä no tropiikissa olikin helpompaa uida milloin vain ja on jeesus ei siis mennyt mikvelle eikä opetuslapset mikä tehdään monen kartaan kokoajan uhrataan elukoita poltellaan tupakkaa vedetään viiniä vaan he otti parannuksen kasteen ettei enää pahaa tekisi kasteen ja vasta JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUKSEN JÄLKEEN ALKOI OIKEAT pelastuskasteet häneen mikä taas muutti kaiken koko maapallon. et silleen. Muistakaa myös manala mitä budhat vartioi se on henki se.KULTA JUMALA MANALASSA.dragon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "Kristuksen kirkolla tarkoitan niitä kirkkoja, jotka perustuvat varhaisiin kirkkojen uskontunnustuksiin ja tulkitsevat Raamatun kirkon tradition mukaan."???

        Eli ne voivat palvoa Neitsyt Mariaa, uskoa viimeisen voitelun pelastavan, uskoa paavin erehtymättömyyteen, pappien selibaattiin???? (tuo on kauhistus vl-läisille), miekkalähetykseen jne.

        Siinäpä muutama vanha traditio.

        neitsyt maria synnytti pojan jeesuksen kyllä häntä muistetaan hän oli juutalainen nainen ja rukoili elohimiä ja uskoi jeesukseen ja puhui enkelien kanssa jerusalemissa kiitos jeeuksen synnyttäjälle pyhyyttä ei kannata pilkata kun ei tunne. No papeilla on oma valinta ottaako vaimon vai alkaako kääntämään vai opettaa vai rukoilee vai mitä pelkästään kyllä monet normi ihmiset elää yksin ilman seksiä itseasiassa tai irtosuhteissa ei siinä mitään.Paavia ei kukaan usko vaan sitä kun jeesus syntyi maan päälle sen uskoo kaikki kyllä.Pappi on yleensä rukoilija ja hoitaa aika paljon paperi hommia ja opettaa tietysti usein kouluttaa pappeja työssä. elämä on lopulta niin helppoa jos siitä ei itse tee vaikeaa eikö. munkit budhassa taas meditoi ja opettaa guruja.Viimeinen voitelu vaatii sen että on se ensimmäinen ensin eikö.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tosi järkevä kannanotto?
        Eihän Jeesus koskaan korottanut Äitiään, jopa Ristillä Hän sanoi, kun Hän jätti Äitinsä;
        Joh. 19
        25 Jeesuksen ristin luona seisoivat hänen äitinsä ja tämän sisar sekä Maria, Klopaksen vaimo, ja Magdalan Maria.
        26 Kun Jeesus näki, että hänen äitinsä ja rakkain opetuslapsensa seisoivat siinä, hän sanoi äidilleen: "Nainen, tämä on poikasi!"
        27 Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Tämä on äitisi!" Siitä hetkestä lähtien opetuslapsi piti huolta Jeesuksen äidistä.

        Maria ei ole palvonnan kohde, muille kun ortodokseille, jonka opin nimi on "marielogia"
        Vaikka Jeesus jätti Hänet äidiksi omille opetuslapsilleen.

        Palvonta kuollutta henkilöä kohtaan on pakanallisuutta johon heillä siihen liittyy vielä se, että Jeesusta rukoillessa heidän rukous kohdistuu Mariaan, Jeesukselle toimitettavaksi.

        Pimeyttä

        KUKAS SE NYT OLIKAAN JOKA PALVOO KUOLLUTTA DEBORAA DAVIDIA SALOMOA JA MUITA KUOLLEITA TÄÄLLÄ NYKYÄNKIN EINSTEIN STEIN EIN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Mikä Kristuksen kirkko sellainen on, joka keksii itse oppinsa.

        Kristuksen kirkon usko ja opetus perustuvat apostoliseen perimätietoon, joka välittyi sukupolvelta toiselle apostolien ajoista lähtien. Tämä perimätieto sisältää uskon keskeiset opit, liturgiset käytännöt ja sakramenttien toimittamisen tavat. Traditio välittää tätä apostolista perimätietoa sukupolvelta toiselle, mikä on olennainen osa Kristuksen kirkon perustaa.

        Kristuksen kirkko pitää Raamattua pyhänä kirjoituksena ja uskoo sen olevan Jumalan inspiroima. Raamattu on tärkeisin ja keskeisin uskon perustaa, ja sen opetukset ohjaavat kristittyjen elämää ja uskoa. Raamatun kirjoitukset sisältävät Jumalan ilmoituksen, historialliset tapahtumat, profeetalliset sanomat ja opetukset, jotka muodostavat kristillisen uskon perustan.

        Kristuksen kirkon varhaisessa historiassa sekä tradition että Raamatun merkitys tunnistettiin ja niitä pidettiin tärkeinä uskon perustana. Ekumeenisissa kirkolliskokouksissa, kuten Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 ja Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 381, käsiteltiin sekä uskon opillisia kysymyksiä että Raamatun kanonisuutta. Näissä kokouksissa kirkko tunnusti sekä tradition että Raamatun tärkeyden.

        HELLARIT EI KASTA LAPSIA MUTTA ei myös vaparit jehovat edes babtistit ne kun syntyy synnittöminä


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Alku oli hyvä? >>Kristuksen kirkon usko ja opetus perustuvat apostoliseen perimätietoon, joka välittyi sukupolvelta toiselle apostolien ajoista lähtien

        Mutta alkukiekossa oli Upotuskaste, sekä lähetyskäsky, joista Paavali ja Pietari on esimerkkejä. Siihen liittyy ehdoton usko Jeesukseen, luvattuna messiaana.

        Onko mm teillä nämä toiminnassa? Epäilen?

        Mutta seuraavia siellä ei ollut; Tämä perimätieto sisältää uskon keskeiset opit, liturgiset käytännöt ja sakramenttien toimittamisen tavat. Traditio välittää tätä apostolista perimätietoa sukupolvelta toiselle, mikä on olennainen osa Kristuksen kirkon perustaa.

        Jos sellaiset olisi, olisi ne mainittu Uudessa Testamentissa?

        >>Kristuksen kirkko pitää Raamattua pyhänä kirjoituksena ja uskoo sen olevan Jumalan inspiroima. ??? - Jumala ei sitä ole "inspiroinut, vaan Kaikkivaltias Jeesus, mm Matteuksen lopussa, sekä pitkin omia puheitaan Evankeliumeissaan.

        Kaiken keskeisin on siinä Jeesus, ei isien säännöt, eikä muutkaan, siitä se lähtee.

        Miksi sitten puhut Kristuksen kirkosta, jos pitää ottaa siihen VT: meniköhän hieman metsään, se on eri maailmansa, Kristuksella omansa, on ja omat Käskyt, 2 kpl, Jumalalla 618 Lain käskyä?

        Eiköhän siinäkin ole jo ero?

        Kirjoitat; Kristuksen kirkon varhaisessa historiassa sekä tradition että Raamatun merkitys tunnistettiin ja niitä pidettiin tärkeinä uskon perustana.

        Alkuseurakunnassa ei nimenomaan tälle panna mitään painoa?? Paavalikin lähti nimenomaan Tappamaan Damaskoon Kristuksen kirkon jäseniä Piispana ja murros Kristuksen Kirkkoon oli dramaattinen, parannus ja heti kaste.

        Miten teillä?

        Siinä olet oikeassa, että Nikeassa VASTA käsiteltiin "kristuksen kirkkoa", laittaen siihen pakanalliset Raamit, joka kesti yli 200v ja vangittiin lapset veropannalla, joten montako lasta alkuperäisessä Kristuksen kirkossa kastettiin vauvoja? Ei yhtään, ainoastaan parannuksen tekijöittä ja niitäkin Kristukseen, eikä kirkkokuntiin.

        Kirjoitat; Näissä kokouksissa kirkko tunnusti sekä tradition että Raamatun tärkeyden.*** Niin teki, mutta OMAN PAKANALLISEN traditionsa, ei alkukirkon.

        Tee ihmeessä parannus ja hakeudu kasteelle.

        tietysti jeesus ihmisenä on jumala mutta toki ne joilla on se peite pilkkaa häntä omaksi kadotuksekseen ja nekin jotka sieluja saalistaa huivilla hunnulla pilkkaavat mutta hellareissa on useimmin puoliso muslimi tai jude tai thaibudha vaikutteet on sieltä.Kaikki perheet tosiaan on aina kastettu mutta hellarit ei tietysti kasta lapsia ja heillä on synagogan kiroukset päällä mooses miehen synnit pahat teot kostetaan sen pojalle mooses laki on kova.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olet tradition vanki?

        Onko sana Sinun Raamatussasi?

        Toisaalta, Sinulta tuli esille, ettei kaikkia kastettu?
        Ei tietenkään, Hebrealaisten kokonaismäärästä alle viidennes korkeintaan. Ei enempää.

        Nythän niitä on n 10% Israelissa asuvista. Muutama miljoona Maapalloa ajatellen on Jeesuskin seuraajia.
        Se on hävettävän vähän, mutta siihen on Lääke Raamatussa;Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Pelastus josta jo Jesaja puhuu; 59;10.

        JEESUS TOSIAAN RISTIIN NAULITTIIN SIIONISSA AMEN.


      • Anonyymi kirjoitti:

        JEESUS TOSIAAN RISTIIN NAULITTIIN SIIONISSA AMEN.

        Ei naulattu, kun Golgatalla.


      • Ei uudelleen, koska ripottele ei ole kaste, vaan ja ainoastaan pakanallinen veromerkki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        HELLARIT EI KASTA LAPSIA MUTTA ei myös vaparit jehovat edes babtistit ne kun syntyy synnittöminä

        Kastettiinko Raamatussa yhtään vauvaa, missä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        tietysti jeesus ihmisenä on jumala mutta toki ne joilla on se peite pilkkaa häntä omaksi kadotuksekseen ja nekin jotka sieluja saalistaa huivilla hunnulla pilkkaavat mutta hellareissa on useimmin puoliso muslimi tai jude tai thaibudha vaikutteet on sieltä.Kaikki perheet tosiaan on aina kastettu mutta hellarit ei tietysti kasta lapsia ja heillä on synagogan kiroukset päällä mooses miehen synnit pahat teot kostetaan sen pojalle mooses laki on kova.

        Missä se Synagogan kirous on kirjoitettu?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei uudelleen, koska ripottele ei ole kaste, vaan ja ainoastaan pakanallinen veromerkki.

        Kyllä se on kaste siinä missä upotuskin


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kastettiinko Raamatussa yhtään vauvaa, missä?

        Kastettiin perheiden joukossa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on kaste siinä missä upotuskin

        Mainitsetko yhdenkään ripottelun Raamatussa?
        Jeesuksen esimerkki oli upotus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kastettiin perheiden joukossa

        Laita paikka näkyviin, joissa se on tapahtunut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen kirkolla tarkoitan niitä kirkkoja, jotka perustuvat varhaisiin kirkkojen uskontunnustuksiin ja tulkitsevat Raamatun kirkon tradition mukaan. Esimerkiksi Luterilainen kirkko.

        Niillä ihmisten tekemillä loitsuilla ei ole Jeesuksen opetuksissa mitään sijaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "Kristuksen kirkolla tarkoitan niitä kirkkoja, jotka perustuvat varhaisiin kirkkojen uskontunnustuksiin ja tulkitsevat Raamatun kirkon tradition mukaan."???

        Eli ne voivat palvoa Neitsyt Mariaa, uskoa viimeisen voitelun pelastavan, uskoa paavin erehtymättömyyteen, pappien selibaattiin???? (tuo on kauhistus vl-läisille), miekkalähetykseen jne.

        Siinäpä muutama vanha traditio.

        Nimenomaan traditio?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mainitsetko yhdenkään ripottelun Raamatussa?
        Jeesuksen esimerkki oli upotus.

        Raamattu ei kerro että Jeesus upotettiin


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laita paikka näkyviin, joissa se on tapahtunut?

        Perhekuntakasteet löydät kyllä itse Raamatussa

        Meillä on Jeesuksen oma käsky niin asiassa ei ole epäselvää


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niillä ihmisten tekemillä loitsuilla ei ole Jeesuksen opetuksissa mitään sijaa.

        Eivät ole loitsuja vaan Raamatun yhdinasioiden kokoava kristittyjen yhteinen tunnustus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perhekuntakasteet löydät kyllä itse Raamatussa

        Meillä on Jeesuksen oma käsky niin asiassa ei ole epäselvää

        Tutustupa Israelin historiaan, siellä ei ole silloin väestölaskentaan otettu muita, kun sotakelpoiset miehet.
        Perhekunta mm Corneliusella oli Isä, äiti, sekä heidän vanhemmat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole loitsuja vaan Raamatun yhdinasioiden kokoava kristittyjen yhteinen tunnustus

        Höpsis. Niillä tuetaan vain Kirkon majoriteettia rahvaan osalta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tutustupa Israelin historiaan, siellä ei ole silloin väestölaskentaan otettu muita, kun sotakelpoiset miehet.
        Perhekunta mm Corneliusella oli Isä, äiti, sekä heidän vanhemmat.

        Uuden liiton perheeseen kuuluvat lapset


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Höpsis. Niillä tuetaan vain Kirkon majoriteettia rahvaan osalta.

        Niin, Kristuksen kirkon


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uuden liiton perheeseen kuuluvat lapset

        Mistä sen löysit Raamatusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, Kristuksen kirkon

        Mikä on se Kristuksen Kirkko Suomessa?


    • Anonyymi

      Kaikkivaltiaat pakarat rules!

    • Pakallinen Lut. Kirkko on ottanut ihmisten (Rooman) uskontunnustuksen käyttöänsä, joka alkaa heti sanoilla, jota ei ole vahvistettu Raamatussa.

      -Minä uskon Jumalaan,
      Isään, Kaikkivaltiaaseen,
      taivaan ja maan Luojaan?

      -----------------

      Jos et halua uskoa Jumalaan, ole sitten uskomatta.

      • Anonyymi

        YX TOIVONEN huumemielipuoli juutalainen kääntyi siinä kerran parannukseen ja meni aikuisen uppeluskasteelle hellareissa tai ei vaan cityseurakunnassa ja sekosi lopullisesti se siitä sitten upottaa budhan henkiin alkaa nähdä näkyjä kuin budha.


      • Saatanakin uskoo Jumalaan, kuten minäkin, mutta Jumala suhdetta ei saa, ennen kuin löytää Jeesuksen.

        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Mutta joka menee muualta, on varas, jota Jeesus ei siunaa; Joh. 10:1 "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo.

        Älä tarjoile minulle ihmisuskon tuotteita portto Kirkosta.


    • >>Sitten maksan satasen, jos näytän Jumalan jumaluuden kaikkivaltiasuudessa, sen jälkeen, kun Jeesus siitä osaltaan ilmoitti. Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.>>

      Voit maksaa minulle satasen. Sillä saa kymmenen tölkkiä viiniä. Tulee tarpeeseen.

    • >>Raamattu on auktoriteetti, Jeesus on kaikkivaltias ja sen asian väärentäjät pellejä, eli Rooman Kirkko, joka toi näin omaa perverssiä valtaansa muuttaa Raamattu itselle mieleen.>>

      Pinnasänky, olen katolinen, aiotko tappaa minut?
      😄😄😄😄😄

      Jos Raamattu on sinulle auktoriteetti, uskot varmaan että aurinko ja muut taivaankappaleet kiertävät Maata.
      😄😄😄😄😄

      • Kaikkein viimeisein Kirkko, johon haluaisin kuulua?

        En usko? Katsele joskus vaikka naapuriin TV;tä, jospa avautuu.

        Sen verran olen asiaan perehtynyt, aikoinaan tutkiessa, että Universumi laajenee koko ajan, valon nopeudella, sen keksipiste on laskennallisesti maa.

        Mistä moinen peruste, ja mistä se, että olisi Porttokirkkolainen, enkä ole myöskään Hitlerin oppi Isän Lehterin oppien takana, se on jos mikä Ihmisuskoa, joista toinen on SRK?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaikkein viimeisein Kirkko, johon haluaisin kuulua?

        En usko? Katsele joskus vaikka naapuriin TV;tä, jospa avautuu.

        Sen verran olen asiaan perehtynyt, aikoinaan tutkiessa, että Universumi laajenee koko ajan, valon nopeudella, sen keksipiste on laskennallisesti maa.

        Mistä moinen peruste, ja mistä se, että olisi Porttokirkkolainen, enkä ole myöskään Hitlerin oppi Isän Lehterin oppien takana, se on jos mikä Ihmisuskoa, joista toinen on SRK?

        Harha-jussi vauhdissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harha-jussi vauhdissa.

        Kumpaan kuulut?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaikkein viimeisein Kirkko, johon haluaisin kuulua?

        En usko? Katsele joskus vaikka naapuriin TV;tä, jospa avautuu.

        Sen verran olen asiaan perehtynyt, aikoinaan tutkiessa, että Universumi laajenee koko ajan, valon nopeudella, sen keksipiste on laskennallisesti maa.

        Mistä moinen peruste, ja mistä se, että olisi Porttokirkkolainen, enkä ole myöskään Hitlerin oppi Isän Lehterin oppien takana, se on jos mikä Ihmisuskoa, joista toinen on SRK?

        sulla on peite mutta nyt käy varmaan tuuli sinun ylitsesi ja lakkaat pilkkaamasta amen.hyi helvetti


      • Anonyymi kirjoitti:

        sulla on peite mutta nyt käy varmaan tuuli sinun ylitsesi ja lakkaat pilkkaamasta amen.hyi helvetti

        Kyllä on, onneksi. Minuun ei tartu mikään paha, eikä epäkurantti, mm oppi, jota SRK tarjoaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä on, onneksi. Minuun ei tartu mikään paha, eikä epäkurantti, mm oppi, jota SRK tarjoaa.

        Harhapastori on pahuuden kyllästämä.


    • Anonyymi

      Ekpä ole näkynyt auttamassa!

    • >>Sen verran olen asiaan perehtynyt, aikoinaan tutkiessa, että Universumi laajenee koko ajan, valon nopeudella, sen keksipiste on laskennallisesti maa.>>

      Uskot siis perinnäissääntöihin.
      Raamattu ei puhu universumin laajenemisesta yhtään mitään.
      Eikä Raamattu tunne sellaista kuin "valon nopeus".

      • En, kun siinä asiassa Tieteeseen. Toissa päivänä oli jälleen TV;ssä aiheesta.

        Älä Sinä pane minun uskolleni fokusta, minulla on ainut Mentori, Jeesus Messias. Hän johtaa minun tutkimuksiani sekä opetustani.

        Ei puhu, mutta loi myös avaruuden, ja tosiseikoille ei voi mitään.

        Mutta fiksut ihmiset sen tietää.

        Eihän Raamatussa ole autoja, ei lestadiolaisia, eikä tupakkaa?


    • >>Mistä moinen peruste, ja mistä se, että olisi Porttokirkkolainen, enkä ole myöskään Hitlerin oppi Isän Lehterin oppien takana, se on jos mikä Ihmisuskoa, joista toinen on SRK?>>

      Mitäköhän mahtaa tarkoittaa suomen kielellä?
      Minä en ymmärtänyt sanaakaan.

      • Mikä.
        Kirjoitin kaikki Suomeksi?

        Mutta yritän auttaa Sinua;

        Porttokirkko; Pedofilia, kymmeniä tuhansia kuoripoikia, maailman suurimpia Pankkeja, jotka pesee Rahaa, Istituto per le Opere di Religione?
        Suomessa taas se on Wellut, tuhansia tapahtumia, joita nyt osin jo tutkitaankin, mutta kun samaan Kerhoon kuuluu Tuomareita, sekä Poliiseja, niin saatanallinen toiminta salataan.

        Mitä Hitler saarnasi vajaa kuukausi ennen kuolemaansa ? - Menkää ja tappakaa kaikki juutalaiset ja mustalaiset?

        Tummathan ovat Joosefin ja egyptiläisen Asenatin jälkeläisiä, eli serkkujamme.

        Mitä Genesis 12 sanoo tästä; Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja KIROAN NE JOTKA SINUA KIROAVAT, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Alle kuukausi, niin Luther makasi hengettömänä. Jumalan silmäterän ei kosketa.

        Tunnet kai Kristalliyön, jonka Hiltler mobilisoin Luhterin oppinen mukaan, ja kuinkas muuta, se aktivoitiin. Kristalliyö on natsi-Saksassa vuoden 1938 marraskuun 9. ja 10. päivän välisenä yönä juutalaisiin kohdistunut väkivallan aalto.

        Kas kummaa, arvaa kenen syntymäaika oli sama??? Kristalliyö on natsi-Saksassa vuoden 1938 marraskuun 9. ja 10. päivän välisenä yönä juutalaisiin kohdistunut väkivallan aalto.

        Ja arvaa, kenen syntymä aika oli sama, se oli munkki Martin Luther joka sai mitä tilasi aikoinaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mikä.
        Kirjoitin kaikki Suomeksi?

        Mutta yritän auttaa Sinua;

        Porttokirkko; Pedofilia, kymmeniä tuhansia kuoripoikia, maailman suurimpia Pankkeja, jotka pesee Rahaa, Istituto per le Opere di Religione?
        Suomessa taas se on Wellut, tuhansia tapahtumia, joita nyt osin jo tutkitaankin, mutta kun samaan Kerhoon kuuluu Tuomareita, sekä Poliiseja, niin saatanallinen toiminta salataan.

        Mitä Hitler saarnasi vajaa kuukausi ennen kuolemaansa ? - Menkää ja tappakaa kaikki juutalaiset ja mustalaiset?

        Tummathan ovat Joosefin ja egyptiläisen Asenatin jälkeläisiä, eli serkkujamme.

        Mitä Genesis 12 sanoo tästä; Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja KIROAN NE JOTKA SINUA KIROAVAT, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Alle kuukausi, niin Luther makasi hengettömänä. Jumalan silmäterän ei kosketa.

        Tunnet kai Kristalliyön, jonka Hiltler mobilisoin Luhterin oppinen mukaan, ja kuinkas muuta, se aktivoitiin. Kristalliyö on natsi-Saksassa vuoden 1938 marraskuun 9. ja 10. päivän välisenä yönä juutalaisiin kohdistunut väkivallan aalto.

        Kas kummaa, arvaa kenen syntymäaika oli sama??? Kristalliyö on natsi-Saksassa vuoden 1938 marraskuun 9. ja 10. päivän välisenä yönä juutalaisiin kohdistunut väkivallan aalto.

        Ja arvaa, kenen syntymä aika oli sama, se oli munkki Martin Luther joka sai mitä tilasi aikoinaan.

        Olet vaipunut hyvin alas. Meidän tarvitsee vain panna omat synnit pois.
        Kukin meistä vastaa vain omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet vaipunut hyvin alas. Meidän tarvitsee vain panna omat synnit pois.
        Kukin meistä vastaa vain omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään.

        Mutta sinähän kuulut tuon Porttokirkon Lut. Lahkoon ja sitten olet Lut. kirkon lahkolainen SRK;sa.

        Kannat myös vastuun, mihin jengiin kuulut?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mutta sinähän kuulut tuon Porttokirkon Lut. Lahkoon ja sitten olet Lut. kirkon lahkolainen SRK;sa.

        Kannat myös vastuun, mihin jengiin kuulut?

        Onko pollas jäänyt pinnojen väliin, kun noin ahdistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko pollas jäänyt pinnojen väliin, kun noin ahdistaa?

        tuon verran näitä lestoja kiinnostaa omat perinteensä!

        ei mitään haittaa mikään kauheus ei faktat niistä eikä totuudella ol emitään arvoa.

        tuota syntien poispanemista he hokevat eivätkä tajua mitään Pyhän Hengen tekemästä uudestisyntymisestä, ei hajuakaan!
        kunhan vaan kuulutaan joukkoon nostellaan käsiä pari kertaa kesässä niin s eon siinä,

        voiko olla pimeämpää mukahengellistä elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuon verran näitä lestoja kiinnostaa omat perinteensä!

        ei mitään haittaa mikään kauheus ei faktat niistä eikä totuudella ol emitään arvoa.

        tuota syntien poispanemista he hokevat eivätkä tajua mitään Pyhän Hengen tekemästä uudestisyntymisestä, ei hajuakaan!
        kunhan vaan kuulutaan joukkoon nostellaan käsiä pari kertaa kesässä niin s eon siinä,

        voiko olla pimeämpää mukahengellistä elämää.

        Onpas allasuimarilla hauskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuon verran näitä lestoja kiinnostaa omat perinteensä!

        ei mitään haittaa mikään kauheus ei faktat niistä eikä totuudella ol emitään arvoa.

        tuota syntien poispanemista he hokevat eivätkä tajua mitään Pyhän Hengen tekemästä uudestisyntymisestä, ei hajuakaan!
        kunhan vaan kuulutaan joukkoon nostellaan käsiä pari kertaa kesässä niin s eon siinä,

        voiko olla pimeämpää mukahengellistä elämää.

        Valitettavasti uskominen on niin yksinkertaista, maailman poika on kateellinen kun on niin yksinkertaista,se haluaisi tuoda omia tekoja vaikka ne ovat saastainen vaate


    • Anonyymi

      Onko uskontunnustus ripittäytymistä?

    • >>Eihän Raamatussa ole autoja, ei lestadiolaisia, eikä tupakkaa?>>

      Eikä joulupukkia eikä Akuankkaa.

      Tarkoittaa että Akuankka voi olla oikeasti olemassa.
      Siitä on näköhavaintoja.

    • En, kun siinä asiassa Tieteeseen. Toissa päivänä oli jälleen TV;ssä aiheesta.

      Älä Sinä pane minun uskolleni fokusta, minulla on ainut Mentori, Jeesus Messias. Hän johtaa minun tutkimuksiani sekä opetustani.

      Ei puhu, mutta loi myös avaruuden, ja tosiseikoille ei voi mitään.

      ------------------------------

      Avaruus päättyy Aurinkokunnan ulompiin kappalaisiin. Sen takana on kansi johon tähdet on kiinnitetty. Puhdasta Jumalan Sanaa.
      😄😄😄😄😄

      • En missä tapauksessa, kerro missä fokusoin sitä?

        Mutta ulkoavaruudessa ei päätytä mihinkään, siellä ei ole kansia eikä lautoja, vain tyhjää ja tähdet loittonevat koko ajan, ajattomasti, ennekuin Jumala poistaa ne omassa Valtakunnassaan
        Uudessa Jerusalemissa. Ilm 21;1>


    • Nykytietämyksen mukaan (jonka Raamattu ankarasti tuomitsee) ulkoavaruudessa ei ole tyhjää. On energiaa, pimeää ainetta, aurinkoja, planeettoja. Jos on planeettoja, voi olla myös lautoja.

      • Esität hyvin ristiriitaisia näkemyksiä?

        Missä Raamattu tuomitsee avaruuden lait?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Esität hyvin ristiriitaisia näkemyksiä?

        Missä Raamattu tuomitsee avaruuden lait?

        ei avaruutta ole


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei avaruutta ole

        Katso taivaalle, mitä se siellä on?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Katso taivaalle, mitä se siellä on?

        taivaankansi on mustamaalattu ja sinne on ripoteltu tahtia,samoin kuun lapsi kehdossa


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei avaruutta ole

        Kato ylös, mitä se on.
        Sitten tietämättömyytesi; 20:9 Ja he astuivat maan avaruuden päälle, ja piirittivät pyhäin leirin ja rakkaan kaupungin. Ja tuli lankesi Jumalalta taivaasta ja söi heidät.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kato ylös, mitä se on.
        Sitten tietämättömyytesi; 20:9 Ja he astuivat maan avaruuden päälle, ja piirittivät pyhäin leirin ja rakkaan kaupungin. Ja tuli lankesi Jumalalta taivaasta ja söi heidät.

        Se on pinnalta menny avaruus ja taivas sekaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on pinnalta menny avaruus ja taivas sekaisin.

        Mikä eri niissä on, sano viisaampana avaruuden osalta?


    • Anonyymi

      Jumala on kaikkivaltias

      • Missä se ilmenee?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä se ilmenee?

        Luonnossa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luonnossa

        Minä luotan Raamattuun. En isien perinnesääntöihin.

        Miten näet luonnossa Jumalan?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Minä luotan Raamattuun. En isien perinnesääntöihin.

        Miten näet luonnossa Jumalan?

        Jumalaa ei voi nahda,se pitaa tuntea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalaa ei voi nahda,se pitaa tuntea.

        Kyllä sen näkee, kun Jumalan Valtakunta tulee Milleniumin jälkeen Uuteen Jerusalemiin.

        ILm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän ON ASUVA HEIDÄN KEKSKELLÄÄN, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä sen näkee, kun Jumalan Valtakunta tulee Milleniumin jälkeen Uuteen Jerusalemiin.

        ILm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän ON ASUVA HEIDÄN KEKSKELLÄÄN, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".

        Avaruutta ei ole mainittu raamatussa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Avaruutta ei ole mainittu raamatussa

        Eikö?

        Raamatussa avaruudesta käytetään nimeä Taivas, joka on mainittu yli 100 kertaa.

        mm. Ilm. 11:6 Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta koko sinä aikana, jona he sanaa julistavat. Heillä on myös valta muuttaa vedet vereksi ja piinata maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö?

        Raamatussa avaruudesta käytetään nimeä Taivas, joka on mainittu yli 100 kertaa.

        mm. Ilm. 11:6 Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta koko sinä aikana, jona he sanaa julistavat. Heillä on myös valta muuttaa vedet vereksi ja piinata maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat.

        Pieleen meni. Ei sade avaruudesta tule.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pieleen meni. Ei sade avaruudesta tule.

        Menikö, miten se mielestäsi kulkee avaruudesta maahan?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Menikö, miten se mielestäsi kulkee avaruudesta maahan?

        Etkö ymmärrä, mitä luet. Tyhmä kysymys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, mitä luet. Tyhmä kysymys.

        Niin se on tyhmälle, mutta minä valaisen sinua?

        Matt. 24:29 "Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät.

        Tässä puhutaan lopun ajasta, Jumalan Valtakunnasta, kun Auringon ja kuun säteet loppuvat. joka on säde- energiaa, joka tulee maahan siltä.

        Mm maan asumiskelpoisen lämmön tuo Auringon säde, mutta kokeilepa arvata, mikä sen jälkeen lämmittää Pyhiä ihmisiä, ei sekulaareja.

        Siinä on selvä sana Raamatusta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niin se on tyhmälle, mutta minä valaisen sinua?

        Matt. 24:29 "Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät.

        Tässä puhutaan lopun ajasta, Jumalan Valtakunnasta, kun Auringon ja kuun säteet loppuvat. joka on säde- energiaa, joka tulee maahan siltä.

        Mm maan asumiskelpoisen lämmön tuo Auringon säde, mutta kokeilepa arvata, mikä sen jälkeen lämmittää Pyhiä ihmisiä, ei sekulaareja.

        Siinä on selvä sana Raamatusta.

        Oli puhe sateesta. Oletko sekaisin?


    • >>Missä Raamattu tuomitsee avaruuden lait?>>

      En ole perehtynyt avaruuden lakeihin.
      Akuankassa esiintyy avaruuspoliiseja toisinaan.
      Ainakin ylinopeus on avaruuden lakien perusteella rikos.
      En tiedä tuomitseeko.

    • Anonyymi

      Pakana ei ainakaan lähtökohtaisesti ole tunnetusti valehtelija ja satusetä

      • Mutta lähtökohtaisesti pakana ei ole Jumalan omaisuuskansaan kuuluva henkilö?


    • >>En, kun siinä asiassa Tieteeseen. Toissa päivänä oli jälleen TV;ssä aiheesta.>>

      En tiennytkään että Tiede kuuluu kirjoittaa isolla alkukirjaimella.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe