Vitsillä vai ei

Olen tässä miettinyt näitä joitakin aloituksia, että kyseleekö kanssa kirjoittajat joitain kysymyksiä täällä ihan tosissaan/vitsillä vai onko se vaan jotain huomionhakuisuutta?

Mä ainakin syyllistyn siihen, etten aina pysy ihan asialinjalla.. 🙈 vaan lähden helposti vitsailemaan..🤭😅

Niin ja Kiitos teille muille rekkautuneille, kun olette ottaneet minut näinkin kivasti vastaan. Viime viikonlopun elämänviisaudet/vitsit lämmitti mieltä.🤗❤️

107

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse varmaan enimmäkseen vähemmän tosissaan

    • Vaikeaa sanoa? Jotkut varmaan vetää vitsillä juttujaan (toivottavasti) ja jotkut tarkoituksella provoillen laittaa jotain, että saa "myytyä" aloitustaan... mutta kai jotkut on ihan tosissaankin.

      Tään palstan tai koko sivuston ymmärtämiseen tarvitsee jumalattomat suodattimet ja aikapaljon ymmärrystä. Tää koko mesta on iso vessanseinä, mihin kuka vaan voi kirjoittaa kyykkiessä mitä vaan. 😁

      Mutta jotain voi poimiakin siitä, jos käyttää päätään. Pikkuisen kieltä poskeen ja käyttää sitä harmaata soosia korbirn välissä. Niin ja opettelee vähän mitä ne omat tunteet siihenkin vaikuttaa.

      Nettimaailms on vähän toista kuin irl-maailma. 😁

      • Minä olen nykyään tippunut palstan jutuista ihan ulkopuolelle. Menee paljon juttuja ohi kun en ymmärrä asiayhteyksiä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minä olen nykyään tippunut palstan jutuista ihan ulkopuolelle. Menee paljon juttuja ohi kun en ymmärrä asiayhteyksiä.

        Hah.. nää saa hyvin kiinni, kuten jos alkais katsomaan ykskaks vaikka salkkareita. 😄

        Hahmot vaihtuu, näyttelijät vaihtuu, mutta sama draamankulku jatkuu. 😁

        Pitkään palstaa seuranneena tosin ihan uudet aiheet, tai lähinnä uudet näkökulmat tietenkin joutuu maltilla odottamaan... paljon on samanjankkaamista, mihin voit joko vetää huumoria tai lähtee huudatukseen lämpimikseen,

        Mutta ei tästä kelkasta putoa...😄
        Ihan sama meno aina. Joskus aktiivisemmin joskus vähemmän. 😁

        Mutta minusta täällä on ollut viimeiseen puoleen vuoteen aikapaljon uutta...😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Hah.. nää saa hyvin kiinni, kuten jos alkais katsomaan ykskaks vaikka salkkareita. 😄

        Hahmot vaihtuu, näyttelijät vaihtuu, mutta sama draamankulku jatkuu. 😁

        Pitkään palstaa seuranneena tosin ihan uudet aiheet, tai lähinnä uudet näkökulmat tietenkin joutuu maltilla odottamaan... paljon on samanjankkaamista, mihin voit joko vetää huumoria tai lähtee huudatukseen lämpimikseen,

        Mutta ei tästä kelkasta putoa...😄
        Ihan sama meno aina. Joskus aktiivisemmin joskus vähemmän. 😁

        Mutta minusta täällä on ollut viimeiseen puoleen vuoteen aikapaljon uutta...😁

        Mukava kyllä että on tullut uutta. Välillä tuntui että koko palsta on hiipumassa. Mutta taisi olla vain luontaista aaltoilua. Kaipaisin vain sitä että porukka rekkautuisi ahkerammin.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Mukava kyllä että on tullut uutta. Välillä tuntui että koko palsta on hiipumassa. Mutta taisi olla vain luontaista aaltoilua. Kaipaisin vain sitä että porukka rekkautuisi ahkerammin.

        No ymmärrän hyvin, että näin p.skasti hoidetun sivuston saitiĺe ei kannattaisi edes rekkautua, jos on tarkka yksityisyydesyään.

        Onhan tää suomi24.fi ihan hitokseen p.ska ja kälynen mesta...

        Mutta mä en oo niin tarkka...ehkä vikaliike, mutta hyppään laiturilta aina pää edeltä varoen, etten tikkana kokeile onko syvää. 😁


      • Palstakamu kirjoitti:

        Mukava kyllä että on tullut uutta. Välillä tuntui että koko palsta on hiipumassa. Mutta taisi olla vain luontaista aaltoilua. Kaipaisin vain sitä että porukka rekkautuisi ahkerammin.

        Vaikka en täällä kovinkaan kauan ole vielä ollut.. niin minustakin olisi kivempi jos muutkin rohkeasti rekisteröityisivät sivustolle.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Vaikka en täällä kovinkaan kauan ole vielä ollut.. niin minustakin olisi kivempi jos muutkin rohkeasti rekisteröityisivät sivustolle.

        Kysy ei ole rohkeudesta vaan siitä etten tunne mitään tarvetta rekkautua kun näinkin pärjään. Tänä päivänä pitää jo muutenkin rekisteröityä vähän joka paikkaan, että se on vain hyvä kun tarjotaan mahdollisuutta olla myös anona.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Minä olen nykyään tippunut palstan jutuista ihan ulkopuolelle. Menee paljon juttuja ohi kun en ymmärrä asiayhteyksiä.

        Tiputtaa, muukkin
        Taikka, mansikkiss


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Vaikka en täällä kovinkaan kauan ole vielä ollut.. niin minustakin olisi kivempi jos muutkin rohkeasti rekisteröityisivät sivustolle.

        No...mulle toisaalta ihan sama...

        Halutessaan jokainen vois jotain tunnistetta laittaa, vaikka ei rekkautuis, mutta siinäkin merkkautuisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysy ei ole rohkeudesta vaan siitä etten tunne mitään tarvetta rekkautua kun näinkin pärjään. Tänä päivänä pitää jo muutenkin rekisteröityä vähän joka paikkaan, että se on vain hyvä kun tarjotaan mahdollisuutta olla myös anona.

        Puolensa ja puolensa toki☺️


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Minä olen nykyään tippunut palstan jutuista ihan ulkopuolelle. Menee paljon juttuja ohi kun en ymmärrä asiayhteyksiä.

        Ja olet palstalla 24/7!itte kyselet ja itte vastaat hahahaa ja seuraat kaokkien elämää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja olet palstalla 24/7!itte kyselet ja itte vastaat hahahaa ja seuraat kaokkien elämää!

        En ihan ymmärtänyt taaskaan viestiäsi. Kirjoitat välillä sen verran sekavasti alkoholin vaikutuksen alaisena. Mutta nyt on pidettyä palstaa auki koko ajan välilehdessä. Vietän vapaita ja makaan vaan ihan kuolleena sohvalla katsellen sarjoja ja seikkaillen netissä. Minusta on ihana joskus vaan tuhlata elämää ja makoilla, kun muu yhteiskunta hyörii ja pyörii.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Puolensa ja puolensa toki☺️

        Anonyymeille se on juuri se, ettei tarvitse sanomisistaan merkkautua.


      • Disseisback kirjoitti:

        Anonyymeille se on juuri se, ettei tarvitse sanomisistaan merkkautua.

        Eikä tarvitse kuunnella vinoiluja, niin kuin näin rekattuna.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Eikä tarvitse kuunnella vinoiluja, niin kuin näin rekattuna.

        No se... kun on ei kukaan, ei ole kelle vinoilla. 😁


    • Minä saatan monesti sanoa jotain ihan vakavalla naamalla, vaikka oikeasti vain vitsailen. Siinä yhdessäkin ketjussa oli puhetta jostain peppuun panemisesta. Oikeasti moinen toiminta ällöttää minua, mutta löin asian läskiksi.

      • No sama täällä, mutta sitten, kun tykkään jollain lailla juuri tälläisestä huumorista, niin lähdin juttuun mukaan😁🙈


    • Kyllä nää jutut tulee tutuiksi ja aika hyvin oppii lukemaan vakavat omiksi jutuikseen. Suurin osa on ihan ok juttuja, mutta osa on puhdasta shaibaa. Ja trollaus on ihan oma lukunsa.

      Ite olen tylsä ja vakavamielinen hyyppä, niin juttunikin on sen mukaisia. Tositarkoituksella.. or not. :D

      • Sun kommentti siihen mun toiseen aloitukseen oli täyttä kultaa. 😁🙏


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Sun kommentti siihen mun toiseen aloitukseen oli täyttä kultaa. 😁🙏

        Voi kiitti.

        Mä en fuulaa.. multa saat aina vaan sitä aitoa minua ihteäni ja mielipiteeni, joka ei todellakaan ole aina mieluinen.

        Mulla on sanonta.. mielipide on kuin perseenreikä.. meillä kaikilla on sellainen.

        Ja jotkut ärhentyvät siitä jos heidän persreikäänsä sörkitään. Mä en. Mä tiedän että mielipiteeni on vain mun mielipide. Se ei ole sen oikeampi kuin muidenkaan mielipide. Se on vaan mielipide.


    • Ja hei.. sä olet oiva lisä keskustelijoihin.. noin niin kuin mielestäni.

    • Itse en kauheasti tee aloituksia. Yleensä laitan joskus vain pystyyn jonkun musiikkiketjun tai laitan jonkun visan/testin esim. Ilta sanomista. Nyt on mulla täällä kaks aloitusta muista aiheista ja ainakin enimmäkseen ihan tosissaan ne tein. Ainakin toisen ketjun (Diagnosoidaanko ihmisiä nykyään liikaa) aihe-alue on mietityttänyt mua pitkään.

      • Tykkään noista visoista, kun muuten niitä ei kyllä tulisi tehtyä🙂 jos niitä täältä ei bongailis.


    • Anonyymi

      No, onneksi ne kehutut "rekkautuneet" löysivät toisensa alle 40 minuutissa, nopeita kun ovat:)
      Se että kehuu muita, alentaa toisia? Voisiko olla niin, ja ihan tarkoituksella?
      Hyvyyden tuottaa vain nimimerkki:)

      AV

      • Kyllä mä lasken allekirjoittaneetkin, kuten sinut rekkautuneeksi. Olet identifioitavissa.. etkä suinkaan joku varjomuumi..


      • Ymmärrän myös näin rekkautuneet🙄👍🏼


    • Tai nykyään en tee kauheasti aloituksia. Ennen tein vähän enemmän aloituksia, mutta lähinnä musiikkipalstalle, jolla kävin eniten ennen kuin aloin käymään täällä sinkuissa.

      • Musiikki linkkejen jakaminen on mukavaa puuhaa.🙌🏻


    • Täällä keskustellaan keskustelun vuoksi. Moni avaus on niin triviaali, että harva löytää niihin mitään uutta tulokulmaa. Tässä vaiheessa väki jakautuu kahtia, osa vastaajista pelleilee, toiset sanoittaa sen, jonka jo kaikki tietää.

      • Aika pessimistinen näkemys tuo viimeinen virke. Valitettavasti olen kuitenkin jokseenkin samaa mieltä kanssasi. Joku pieni sisäinen optimismi kuitenkin haluaa olla kanssasi eri mieltä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Aika pessimistinen näkemys tuo viimeinen virke. Valitettavasti olen kuitenkin jokseenkin samaa mieltä kanssasi. Joku pieni sisäinen optimismi kuitenkin haluaa olla kanssasi eri mieltä.

        Onhan tällä palstalla ajoittain niitä valoisia hetkiä. Yritän päteä huumorin saralla, kun olen liian laiska kirjoittamaan pitkiä tyhjentäviä esseitä.

        Taidan itsekin olla optimisti, kun käyn täällä päivittäin useamman kerran. ;)


    • Anonyymi

      Jumppa-Jamppa musiikki tv:ssä voi tulla voi hyppiä

      Jumppz-Jzmppz hyppää jz näygtä käximdefkkdejä

    • Yleensä mä teen alotuksen, kun on joku käytännön ongelma. Mutta sen mä yleensä teen anonyyminä, kun mä saan sillon paljon enemmän vastauksia. Mä oon esim. kysyny noista huonekasveista ja lipastosta ja höyläpenkin tapista. Ja on mulle ainakin osittain tullu hyviä neuvoja. Ja sitä kerran kyselin, että voiko mies käyttää vartalotyynyä, ettei kukaan luule homoks kun semmosen kanssa nukkuu. Vuosi sitten mulla oli paha ongelma, kun mä tän AOC in näytön takia ostin postimyynnistä hupparin ja collegehousut, mutta ne ei ollutkaan harmaat vaan ihme ruskeet. Ja kun ne oli hankittu naisen isku vaatteiksi, niin meni sekin ohi. Mutta toisaalta opin sitten arvostaan elämässä muita asioita. erikoinen muuten tää AOC näyttö, kun tässä on vaan yks nappi. Että millä nää värit sais kalibroitua.

      • 👍🏼 niin eli anonyyminä kannattaa kysellä myös😊


    • Kyllä välillä on kumpaakin selvästi ja paljon muutakin trollauksia, provoja ja sitten on myös ihan oikeata tosissaan laitettua asiaa vakaakin sellaista välillä.🙂.

      Kiitos itselles kun oot tullut mukaan noin mukava, fiksu, viisas, lämminhenkinen ja kaikinpuolin ihana ihminen kun piristää mitä tahansa porukkaa.😊.

      • Kiitos tästä!

        Yritän pitää vastaisuudessakin toisten puolia.😊


      • Vakavaakin.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Kiitos tästä!

        Yritän pitää vastaisuudessakin toisten puolia.😊

        Ole hyvä mutta tottahan tuo on ainakin mun mielestäni.🙂.
        Joo pidetään kaikki huolta toisistamme ja välitetään toisista niin ihan kaikilla on hieman parempi olla ja elää.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ole hyvä mutta tottahan tuo on ainakin mun mielestäni.🙂.
        Joo pidetään kaikki huolta toisistamme ja välitetään toisista niin ihan kaikilla on hieman parempi olla ja elää.😊.

        Juurikin näin.👍🏼


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Juurikin näin.👍🏼

        😊.


    • Anonyymi

      Ihanko vitsillä väsäsit tämän aloituksen vai huomionhakuisuuttasi?

      • No en kumpaakaan😁


    • Minä aloin kirjoitella täällä (uudelleen) joskus tammikuun puolivälissä.. oltuani pois noin 10 vuotta. Paljon olin unohtanut, vaikka olihan täällä tuttujakin.
      Ensimmäiset pari-kolme kuukautta pohdin myös montaa aloitusta, että onko se provo vai onko joku oikeasti tuota mieltä ja mitä jos se ei olekaan provo, niin tarvitseeko joku kenties apua ja ja ja.. Nyt olen jo vähän vähentänyt kirjoittelua enkä ylipäätään edes lue kaikkia aloituksia, ellei jokin siinä herätä erityisesti mielenkiintoani. Enkä kommentoi kuin muutamaan, tai vaihtelevasti.

      Olen siis kyynistynyt ja lakannut pohtimasta liikaa asioita.. Liekö se hyvä vai huono, mutta itselleni helpompaa. 😏

      Tervetuloa taloon 🤗

      • Kiitos kiitos🤗


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Kiitos kiitos🤗

        Lähes kaikki hahmot taas saman miehen, toi randombypasser on jonkun pikkupojan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikki hahmot taas saman miehen, toi randombypasser on jonkun pikkupojan!

        Kuva nyt on vuodelta se ja se. 😃 kyllä siel kirjoittelee ihan miehinen mies🤣 muista hahmoista en osaa sanoa, ketä niiden takana on.


    • Jaa'a. Kyllä mä käytännössä teen kaikki aloitukseni tosissaan, etenkin ne joissa aihe ns. reaalimaailmaa koskeva ja/tai selkeästi vakava. Toki heitän palstalle paljonkin sellaista minkä voi tulkita vitsialoituksena, mutta sen voisi yhtä hyvin tulkita vakavanakin eli vastuu jää kuulijalle savolaisittain.

      Riippuu vähän aloituksesta ja kommenteista loikinko suoraan pelleilylinjalle vai onko tarkoitus yrittää keskustella jostain vakavamminkin. Välillä heitän jotain höpöhumppaa ajattelematta ja aloittaja sitten palauttaa ruotuun että kyllä hän ihan tosissaan nyt oli. No sitten käännetään aivot toiseen asentoon ja suhtaudutaan aloitukseen vakavammin, ei se ole mitenkään hankalaa.

      • Mä en varmaan viellä oikein osaa erottaa, onko jollain oikeasti hätä vai ei. Mutta ehkä minäkin harjaannun. 🙂


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Mä en varmaan viellä oikein osaa erottaa, onko jollain oikeasti hätä vai ei. Mutta ehkä minäkin harjaannun. 🙂

        Tuntematta toista on kovin vaikea sanoa onko toisella oikeasti hätä vai onko kyseessä jotain muuta. Sanat on vain jono kirjaimia, ei niillä ole sen syvempiä merkityksiä, ei edes tietyllä tavalla jonoon asetettuina. Vasta ihminen luo ne merkitykset ja se tekee kasvottomasta keskustelusta tavattoman vaativaa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Tuntematta toista on kovin vaikea sanoa onko toisella oikeasti hätä vai onko kyseessä jotain muuta. Sanat on vain jono kirjaimia, ei niillä ole sen syvempiä merkityksiä, ei edes tietyllä tavalla jonoon asetettuina. Vasta ihminen luo ne merkitykset ja se tekee kasvottomasta keskustelusta tavattoman vaativaa.

        Kyllä nyt ainakin itselleni jos nyt täällä näen, että joku on itsemurhan kannalla. Niin on pakko sanoa edes jotain. Voi toki olla, että se on vain huomionhakuisuutta tai jotain.. pahaa olo..


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Kyllä nyt ainakin itselleni jos nyt täällä näen, että joku on itsemurhan kannalla. Niin on pakko sanoa edes jotain. Voi toki olla, että se on vain huomionhakuisuutta tai jotain.. pahaa olo..

        Ehkä niin. Itselleni taas itsemurhaa hautovan kohdalla ei oikeastaan ole muuta sanottavaa kuin kysyä miksi, mikä kaikki on niin kurjasti ettei muuta vaihtoehtoa tunnu enää olevan?


      • randombypasser kirjoitti:

        Ehkä niin. Itselleni taas itsemurhaa hautovan kohdalla ei oikeastaan ole muuta sanottavaa kuin kysyä miksi, mikä kaikki on niin kurjasti ettei muuta vaihtoehtoa tunnu enää olevan?

        Se onkin ihan hyvä jos saa siinä tilanteessa olevan avautumaan. Saattaa jopa saada sitä oikeata kuunteluapua.. jos muuta ei ole saatavilla.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Se onkin ihan hyvä jos saa siinä tilanteessa olevan avautumaan. Saattaa jopa saada sitä oikeata kuunteluapua.. jos muuta ei ole saatavilla.

        Harvemmin saa, mutta se on parasta mitä minä voin tarjota. Kun en kuitenkaan tuomits itsemurhaa, vaan näen sen vain yhtenä mahdollisena vaihtoehtona. Vain koitan saada toisen kertomaan miksi, koska käännyttämään minusta ei ole, mutta jos voin saada toisen kyseenalaistamaan tekemänsä valinnan, niin olen onnistunut. Vaikka toinen lopulta pysyisikin aiemmassa valinnassaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Harvemmin saa, mutta se on parasta mitä minä voin tarjota. Kun en kuitenkaan tuomits itsemurhaa, vaan näen sen vain yhtenä mahdollisena vaihtoehtona. Vain koitan saada toisen kertomaan miksi, koska käännyttämään minusta ei ole, mutta jos voin saada toisen kyseenalaistamaan tekemänsä valinnan, niin olen onnistunut. Vaikka toinen lopulta pysyisikin aiemmassa valinnassaan.

        Jokainen tekee sen oman valinnan. Näinhän se on.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Jokainen tekee sen oman valinnan. Näinhän se on.

        Niin, niin se on, hyvässä ja pahassa. Sen oppi nuoruudessa, että mikään määrä järkeilyä ja rakkautta ei riitä, vain saamalla toinen kyseenalaistamaan omaa ajatteluaan voi muuttaa tilannetta. Voi muuttaa, mutta ei välttämättä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, niin se on, hyvässä ja pahassa. Sen oppi nuoruudessa, että mikään määrä järkeilyä ja rakkautta ei riitä, vain saamalla toinen kyseenalaistamaan omaa ajatteluaan voi muuttaa tilannetta. Voi muuttaa, mutta ei välttämättä.

        Se onkin vaan just pa*kaa kun ei aina voi tietää toisen ajatuksenjuoksua..


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Se onkin vaan just pa*kaa kun ei aina voi tietää toisen ajatuksenjuoksua..

        Niin on, vaan se on ihmisen luonto, tuntematon muuttuja. Asia joka tekee elämisestä niin mahtavaa ja toisinaan tajuttoman surkeaa.

        Ja oikeasti ymmärtää toista... elämän mittainen työmaa eikä mikään määrä ylitöitäkään riitä. On vain hyväksyttävä, että parhaimmillaankin voi tuntea ja ymmärtää, mutta ei koskaa päästä toisen saappaisiin oikeasti.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ehkä niin. Itselleni taas itsemurhaa hautovan kohdalla ei oikeastaan ole muuta sanottavaa kuin kysyä miksi, mikä kaikki on niin kurjasti ettei muuta vaihtoehtoa tunnu enää olevan?

        Ajattelen ja toimin samoin. Jos joku kuitenkin niin kokee ettei halua elää, niin näen sen vaihtoehtona. Olkoonkin surullista, mutta kuolema on yksi vaihtoehto, jos elämä ei kiinnosta.


      • Huitale kirjoitti:

        Ajattelen ja toimin samoin. Jos joku kuitenkin niin kokee ettei halua elää, niin näen sen vaihtoehtona. Olkoonkin surullista, mutta kuolema on yksi vaihtoehto, jos elämä ei kiinnosta.

        Ehkä sekin kun ei tunne toista tekee sen ettei ala yrittää puhumaan toista ympäri, korkeintaan voi toivottaa parempia päiviä siinä toivossa, että löytyy joku ratkaisu itsemurhan sijaan.

        Mutta koska en pidä kuolemaa minään mörkönä tai pelottavana asiana mitä pitisi juosta karkuun, niin en helposti sitä säikähdäkkään, kun joku miettii itsaria.


      • Huitale kirjoitti:

        Ehkä sekin kun ei tunne toista tekee sen ettei ala yrittää puhumaan toista ympäri, korkeintaan voi toivottaa parempia päiviä siinä toivossa, että löytyy joku ratkaisu itsemurhan sijaan.

        Mutta koska en pidä kuolemaa minään mörkönä tai pelottavana asiana mitä pitisi juosta karkuun, niin en helposti sitä säikähdäkkään, kun joku miettii itsaria.

        Toki joku voi pitää kylmyytenä, tunnevammaisena kun ei ala höseltää, muttei se sitä ole. Se on vaan kuoleman hyväksymistä osana elämää.


      • Huitale kirjoitti:

        Toki joku voi pitää kylmyytenä, tunnevammaisena kun ei ala höseltää, muttei se sitä ole. Se on vaan kuoleman hyväksymistä osana elämää.

        Olenkin kyllä joidenkin henkilöiden kohdalla ihmetellyt miten he jaksavat., jos on vaikeaa ja koko ajan ei helpotusta tule vaan vaikeuksia vaikeuksien perään.. vuodesta toiseen.😔


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Olenkin kyllä joidenkin henkilöiden kohdalla ihmetellyt miten he jaksavat., jos on vaikeaa ja koko ajan ei helpotusta tule vaan vaikeuksia vaikeuksien perään.. vuodesta toiseen.😔

        Psyyke vaikuttaa ja elämänasenne. Kyky reflektoida ja nähdä hyvät puolet vain pelkkien huonojen sijaan.


      • Huitale kirjoitti:

        Psyyke vaikuttaa ja elämänasenne. Kyky reflektoida ja nähdä hyvät puolet vain pelkkien huonojen sijaan.

        No näin sen täytyy olla.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No näin sen täytyy olla.

        Tokihan jotkut menee eteenpäin paatuenkin, ettei mikään tunnu enää miltää muttei myöskään siis ne ikävätkään asiat tunnu enää miltään. Jos ei hyvätkään, elää vaan, kurillaan. 😆


      • Huitale kirjoitti:

        Tokihan jotkut menee eteenpäin paatuenkin, ettei mikään tunnu enää miltää muttei myöskään siis ne ikävätkään asiat tunnu enää miltään. Jos ei hyvätkään, elää vaan, kurillaan. 😆

        Mun kumppani sanoo olevansa tuollainen, ettei oikein mikään tunnu enää miltään. On kuin olis elänyt ikuisesti ja nähnyt jo kaiken eikä mikään jaksa innostaa, jos ei nut ihan masentaakkaan.


      • Huitale kirjoitti:

        Tokihan jotkut menee eteenpäin paatuenkin, ettei mikään tunnu enää miltää muttei myöskään siis ne ikävätkään asiat tunnu enää miltään. Jos ei hyvätkään, elää vaan, kurillaan. 😆

        Jollain lailla jossakin asioissa, mulle on käynyt noin. Tulee sellainen suojamuuri ympärille.. sit ei vaan välitä toisen sanomisista samalla tavalla ja saatan jopa antaa hyvinkin kylmän vaikutelman.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Jollain lailla jossakin asioissa, mulle on käynyt noin. Tulee sellainen suojamuuri ympärille.. sit ei vaan välitä toisen sanomisista samalla tavalla ja saatan jopa antaa hyvinkin kylmän vaikutelman.

        Elämä tekee kolhuillaan sen, että kasvattaa paksumman nahan ja oppii olemaan välittämättä asioista mitkä ymmärtää tarpeettomiksi jutuiksi. Suodattaa.


      • Huitale kirjoitti:

        Elämä tekee kolhuillaan sen, että kasvattaa paksumman nahan ja oppii olemaan välittämättä asioista mitkä ymmärtää tarpeettomiksi jutuiksi. Suodattaa.

        Sekin on tosi raskasta, jos kaikkeen reagoi jatkuvasti ja antaa mennä tunteisiin.


      • Huitale kirjoitti:

        Mun kumppani sanoo olevansa tuollainen, ettei oikein mikään tunnu enää miltään. On kuin olis elänyt ikuisesti ja nähnyt jo kaiken eikä mikään jaksa innostaa, jos ei nut ihan masentaakkaan.

        En tiedä mitä hän on kokenut.., mutta itse aika rankkojakin elämänvaiheita kokeneena. Minusta on tullut jollain lailla kylmä.(ei tarkoita että sitä kumminkaan olisin).. jossain jutuissa sen huomaa selvemmin.


      • Huitale kirjoitti:

        Elämä tekee kolhuillaan sen, että kasvattaa paksumman nahan ja oppii olemaan välittämättä asioista mitkä ymmärtää tarpeettomiksi jutuiksi. Suodattaa.

        🙏🙏🙏


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        En tiedä mitä hän on kokenut.., mutta itse aika rankkojakin elämänvaiheita kokeneena. Minusta on tullut jollain lailla kylmä.(ei tarkoita että sitä kumminkaan olisin).. jossain jutuissa sen huomaa selvemmin.

        Hän sanoo olleensa kuulemma aina samanlainen. Mutta tiedä siitä sitten.

        Yym, joskus mietin että täällä anonyyminä meistä kaikista voi saada paremmin totuuden, kun IRL on suojukset erilailla päällä. Ei ehkä ole niin avoin.

        Mutta riippuu toki mitä täälläkin itsestään ulos antaa.


      • Huitale kirjoitti:

        Ajattelen ja toimin samoin. Jos joku kuitenkin niin kokee ettei halua elää, niin näen sen vaihtoehtona. Olkoonkin surullista, mutta kuolema on yksi vaihtoehto, jos elämä ei kiinnosta.

        Hassua, luulin olevani ainoa maailmassa tämän kanssa. Aina kun jossain sitseissä tai hippaloissa tulee itsemurha puheeksi ja kerron kantani, niin hiljaisuus on välitön ja minut siirretään keskustelussa ulkokehälle.


      • randombypasser kirjoitti:

        Hassua, luulin olevani ainoa maailmassa tämän kanssa. Aina kun jossain sitseissä tai hippaloissa tulee itsemurha puheeksi ja kerron kantani, niin hiljaisuus on välitön ja minut siirretään keskustelussa ulkokehälle.

        Heh, sama tilanne. Puolisoni on ainoa joka lähipiirissäni ajattelee samoin ja ymmärtää näkökulman. Muut ei oikein sulata.


      • Huitale kirjoitti:

        Hän sanoo olleensa kuulemma aina samanlainen. Mutta tiedä siitä sitten.

        Yym, joskus mietin että täällä anonyyminä meistä kaikista voi saada paremmin totuuden, kun IRL on suojukset erilailla päällä. Ei ehkä ole niin avoin.

        Mutta riippuu toki mitä täälläkin itsestään ulos antaa.

        Olen kyllä aika avoin ihan livenäkin. Mutta varmasti helpompi sanoa tänne omat mielipiteensä anona..


      • randombypasser kirjoitti:

        Hassua, luulin olevani ainoa maailmassa tämän kanssa. Aina kun jossain sitseissä tai hippaloissa tulee itsemurha puheeksi ja kerron kantani, niin hiljaisuus on välitön ja minut siirretään keskustelussa ulkokehälle.

        Kyllä minäkin ainakin siltä osin ymmärrän tämän jos on oikeasti niin paha olla ettei näe muuta mahdollisuutta.. ei täällä kenenkään pakko ole olla. Kuolema tulee kumminkin ennemmin tai myöhemmin.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Kyllä minäkin ainakin siltä osin ymmärrän tämän jos on oikeasti niin paha olla ettei näe muuta mahdollisuutta.. ei täällä kenenkään pakko ole olla. Kuolema tulee kumminkin ennemmin tai myöhemmin.

        Niin, asioissa on eronsa. Toisilla on paha olla sunnuntaiaamuna, toisilla vähän useammin, joillain aina. Mielen valitsemia uria on kovin työläs muuttaa, etenkään ulkopuolelta käsin, niin usein on parempi antaa toisen itse löytää ne ratkaisunsa.


    • Anonyymi

      Minä olen aina täysin tosissani.
      Ei ihmisten tunteilla sovi leikitellä näinkin vakavalla alustalla kuin S24:n suhteet ja tunteet -osiossa.

      -keinovaginamies-

      • 🤗🤗


    • Anonyymi

      En yhtään ymmärrä marinaa rekkaamattomista. Olen rekattu mutten koskaan käytä sitä. Kun en usko miten kirjoitukseni olisivat huononpia tai parempia rekattuna tai anonyyminä. Minua kiinnostaa vain asia, ei yhtään kuka sen on kirjoittanut. Enkä jaksaisi pyrkiä selvyyteen jonkun kirjoittajan luonteesta ja tavoista. Mitä ihmeen merkitystä sillä on kirjoitetun asian ohella, vain sillä kirjoituksen aiheella on merkitystä.
      Mutta mitäs minä, yx pieni ihminen mielipiteineni. Pitäkään te vain omanne, vaikka en tässä tapaukessa sitä ymmärräkään. Kauniita unia, on aina mennä levolle.

      • Ei niissä mitään vikaa ole 🤗 lähinnä siis minusta itsestäni olisi kiva kun edes vähän tietäisi minkä ”hahmon” kanssa kirjoittelee😄


    • Anonyymi

      Mullakin oli joskus sininen nikki. Mutta yhtenä kertana, pienen palstatauon jälkeen, en enää päässyt kirjautumaan ilman että olisin antanut puhelinnumeroni. Enkä antanut.

      xLiner

      • Anonyymi

        Jjotkut ovat kauheen tosissaan. Toiset eivät. 😁

        xLiner


      • Anonyymi

        Sinulta puuttui siis rohkeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta puuttui siis rohkeutta.

        Ei, vaan löytyi yllättäen vähän viisautta.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan löytyi yllättäen vähän viisautta.

        xLiner

        Toisin kuin aloittajalta ja muilta rekatuilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin kuin aloittajalta ja muilta rekatuilta?

        Veikkaisin, että heillä on erilaiset mieltymykset kuin mulla.

        xLiner


    • Mä olen välillä ikään kuin olisin tosissaan ja välillä oonkin tosissaan. Mulla on sellainen huumorintaju ettei se ihan kaikille aukea.

      Monilta menee ohi viheltäen, kun itse suuttuvat siitä mille minä nauran.

      Mutta aina mulla joku ajatus on takana. 😉

      • Pitää siis yrittää olla suuttumatta🤗 No siis ei vaan ota kaikkea täällä henkilökohtaisuuksina niin pääsee jo pitkälle.😁


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Pitää siis yrittää olla suuttumatta🤗 No siis ei vaan ota kaikkea täällä henkilökohtaisuuksina niin pääsee jo pitkälle.😁

        Nimenomaan noin. Kun tuntee itsensä voi nauraa muitten oletuksille. 🙂👍


      • Huitale kirjoitti:

        Nimenomaan noin. Kun tuntee itsensä voi nauraa muitten oletuksille. 🙂👍

        Onhan tämä aikamoinen viidakko…


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Onhan tämä aikamoinen viidakko…

        On kyllä. 😄


    • Anonyymi

      Ulosottotoimistolla on työnsä tekijöitä enemmän kuin merkkejä on jaossa. Idioottia ei mainita Raamatussakaan.

    • Anonyymi

      Tänäänkään lentää yhestki ulos.
      Kahella sisään köhömist

      • Anonyymi

        Alkaa olla jokseenkin huolestuttavaa tämä kirjoittelu…


    • Anonyymi

      Tällä on paljon mummeleita (joissa osajoukkona femakkoja), he ovat ikäänkuin tosissaan, omassa mielessänsä siis, heidän tarinoillaan ei ole mitään todellista yhteyttä todellisuuden kanssa.

      • Anonyymi

        Aika salaliittoteoteettinen vetoomus sinulla- älkää kuunnelko naisia ne valehtelee


      • Anonyymi

        Kuten aloittaja.


    • Anonyymi

      joku vekotin... ja sitten itse testihenki8llönä kyydissä jossain.... varmasti kaatuu ja tuohoudun...

    • Anonyymi

      veljelle tuli postissa varusmieslehteä.... katsoin jooh kuukausi tuli kun veli niin vapaaehtoisena minun ehdotuksena armeijassa

      Varusmies-lehteä tulee heheh

    • Anonyymi

      "kyseleekö kanssa kirjoittajat joitain kysymyksiä täällä ihan tosissaan/vitsillä vai onko se vaan jotain huomionhakuisuutta?"

      On paljon muita motiiveja laatia joitain avauksia kuin tosissaan, vitsillä ja vaan huomionhakuisuudesta. Ja, avaus voinee myöskin olla pelkkä avaus.

      Täysipäinen tunnistaa helposti täysipäisen avauksen. Niitä ei kuitenkaan kannata laatia koska mummeli/femakko -armeija ne sontii heti saman tien.

      • No ehkei täällä olla niin täysipäisiä😅😂🤣


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        No ehkei täällä olla niin täysipäisiä😅😂🤣

        Lykkyä vaan uudelle hahmolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lykkyä vaan uudelle hahmolle.

        Just samaa mietin, että nyt oli sitten tällaisen hattaran vuoro.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Just samaa mietin, että nyt oli sitten tällaisen hattaran vuoro.

        No tämäkin kertoo kirjoittajasta itsestään😂


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        No tämäkin kertoo kirjoittajasta itsestään😂

        Hyvä jos kommenttini viihdytti sinua. Olin ymmärtävinäni että kaipaat viihdyttäjää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe