Listataan järjettömiä lomanviettotapoja

Anonyymi-ap

Oli yhden kaverin kanssa puhetta, se kai ihan vakavissaan on suunnitellut lomareissua autoillen, parituhatta kilometriä sivu. Pidin ajatusta järjettömänä, minulle pitäisi maksaa ihan jonkin verran että lähtisin autoon istumaan tuommoista siivua, ilmastointi hajoaa kuitenkin jo alkumatkasta. Se suunnitteli että eihän se ole kuin pari päivää ajoa mennen tullen. Houdini aikonee ajaa aamusta iltaan ja pysähtyä vain välttämättömät, tosi kiva tapa viettää lomapäiviä.

-harmiseikirj-

129

878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka tykkää mistäkin, jotkut autolla ajamisesta. Sukulainen lähtee aina Helsingistä ajelemaan Ouluun jouluksi pariksi päivää. Aattona kun lähtee aamulla ajamaan, voi olla jo iltapäivällä perillä. Joulupäivänä takaisin, ehtii kotiin illaksi.

      Sukulaisilla meno päällä muutenkin. Vanhempi pariskunta on lähtenyt pariksi viikoksi vuosia Saksaan moottoripyörillään. Joskus kun toinen haluaa kierrellä enempi, hän lähtee ensin, toinen tulee myöhemmin lentokoneella. Matkaa jatketaan yhdellä motskarilla, tuhansia kilometrejä kertyy reissulta.

      Nuoripari lähti Helsingistä hakemaan lemmikkieläintä Etelä-Ruotsista. Siinä oli ajelemista ja lauttamatkojen sovittelua kerrakseen. Parissa päivässä reilu 2000 km.

      Miksi ilmastointi hajoaisi heti? Huono auto? Minulla on ollut ulkomailla vuokrakärry, jotain vanhaa perusmallia, ei ilmastointia, mikäs siinä oli ajellessa aavikoita ja vuoristoseutuja, eksotiikkaa. No kerran oli avojeeppi "ilmastoitu".

      • Anonyymi

        Kyllä joskus automatka on mukava, kun ei liian tiukka aikataulu. Jos mukava paikka niin viihtyy pitempään. Moottoripyörä on taas vähän sama kuin purjevene, hyppäät pyörän päälle niin olet jo perillä. Moottoripyörällä sama kuin autolla, ei liikaa kiirettä .


    • Jäisikö sinne perille kuitenkin aikaa lomailla, vai kävisittekö vain kääntymässä? Yksin ajaen jaksaisin ehkä 11 tunnin päivämatkan, mutta se on melkein siinä. Vuorotellen ajaen sujuu paljon helpommin. 👍
      Ja erityisesti, jos perille jää enemmän aikaa lomailla, kuin mitä matkoihin menee, niin sitten tuota voisi edes ajatella.
      - En minäkään ihan niin paljon enää pidä ajamisesta, että ihan vain pelkkää ajomatkaa pitäisin lomailuna. 🙂

      • Anonyymi

        Ei hirveästi, jokunen päivä ehkä kun taas pitäisi lähteä jyrräämään, käytännössä puolet lomasta oltaisiin menossa jonnekin ei mihinkään. Ei muuten suju, sitten puolet olisi sitä että minä saan olla hyvilläni jos hesarin verran jää väliä ohitustilanteessa vastaantulijaan omalle kaistalle palatessa tai sitä että kuuntelen narinaa kun en lähtenyt ohi mutkassa tai mäessä jossa muka hyvin ehtisi.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hirveästi, jokunen päivä ehkä kun taas pitäisi lähteä jyrräämään, käytännössä puolet lomasta oltaisiin menossa jonnekin ei mihinkään. Ei muuten suju, sitten puolet olisi sitä että minä saan olla hyvilläni jos hesarin verran jää väliä ohitustilanteessa vastaantulijaan omalle kaistalle palatessa tai sitä että kuuntelen narinaa kun en lähtenyt ohi mutkassa tai mäessä jossa muka hyvin ehtisi.

        -harmiseikirj-

        Menkää Leningradiin niin on sullekin jotain:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hirveästi, jokunen päivä ehkä kun taas pitäisi lähteä jyrräämään, käytännössä puolet lomasta oltaisiin menossa jonnekin ei mihinkään. Ei muuten suju, sitten puolet olisi sitä että minä saan olla hyvilläni jos hesarin verran jää väliä ohitustilanteessa vastaantulijaan omalle kaistalle palatessa tai sitä että kuuntelen narinaa kun en lähtenyt ohi mutkassa tai mäessä jossa muka hyvin ehtisi.

        -harmiseikirj-

        Ihmisillä on niin erilaisia ajotyylejä. - Mieheni oli kotoisin vähän harvaan asutummalta seudulta ja häntä aluksi häiritsi se, että minä ajoin pienemmillä turvaetäisyyksillä kuin hän.
        Ja minä olisin ehkä lähtenyt risteyksestä päätielle, vaikka naapurikaupungissa näkyi jonkun ajovalot.. - Päädyimme aikojen saatossa siihen ratkaisuun, että hän ajoi aina omaa autoaan Itä-Suomessa ollessamme ja minä ajoin omaa autoani Etelä- ja Länsi-Suomessa. Plus sattuneesta syystä ulkomailla. - Ja kummankaan ei ollut syytä kommentoida toisen ajotapaa, kun olimme samalla autolla liikenteessä.😉
        Eli ensin suosittelen yhteisiä pelisääntöjä sen suhteen, että toisen ajotyyliä ei kommentoida.

        Eihän sitä silti kannata lähteä lomareissuun, joka jo etukäteen tuntuu harmittavalta. Mutta jospa pystytte vähän venyttämään lomaa, että matkasta tulisi leppoisampi tai sitten muuttamaan kohdetta vähän lähemmäs, niin siitä voi tulla vielä ihan mukava matka 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hirveästi, jokunen päivä ehkä kun taas pitäisi lähteä jyrräämään, käytännössä puolet lomasta oltaisiin menossa jonnekin ei mihinkään. Ei muuten suju, sitten puolet olisi sitä että minä saan olla hyvilläni jos hesarin verran jää väliä ohitustilanteessa vastaantulijaan omalle kaistalle palatessa tai sitä että kuuntelen narinaa kun en lähtenyt ohi mutkassa tai mäessä jossa muka hyvin ehtisi.

        -harmiseikirj-

        Sinullako on jo joku


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sinullako on jo joku

        Joo, yks Vladimir Moskovassa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sinullako on jo joku

        Trolli näyttää tuossa yrittäneen olla hauskana mutta ei ole, ei edes hakusessa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli näyttää tuossa yrittäneen olla hauskana mutta ei ole, ei edes hakusessa.

        -harmiseikirj-

        Mutta mielikuvissa nahistelet mielikuvitusystäväsi kanssa koko ajan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mielikuvissa nahistelet mielikuvitusystäväsi kanssa koko ajan?

        Ei ollut hauska, niin kuin ei muutkaan trollaukset ilkeilymielessä ja pahalla tarkoituksella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trolli näyttää tuossa yrittäneen olla hauskana mutta ei ole, ei edes hakusessa.

        -harmiseikirj-

        Saisi olla hakusessa se on ehdoton ykköprioriteetti saada sinulle, jota tulisit rakastamaan. Että voi olla onnellinen sinun puolesta.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Saisi olla hakusessa se on ehdoton ykköprioriteetti saada sinulle, jota tulisit rakastamaan. Että voi olla onnellinen sinun puolesta.

        Eikös sun äitisi ole vapaa?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Saisi olla hakusessa se on ehdoton ykköprioriteetti saada sinulle, jota tulisit rakastamaan. Että voi olla onnellinen sinun puolesta.

        Enkö saa olla onnellinen ihan itsekseni :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sun äitisi ole vapaa?

        Jos välttämättä haluaa äitini eikun äitini luo. En itse vaan pidä äitiini yhtään yhteyttä. Olen äitikin nyt karsinut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enkö saa olla onnellinen ihan itsekseni :)

        -harmiseikirj-

        Kuulostat samalta kuin ystäväni buddy-love ennen liskoa ja kuitenkin rakastui liskoon. Enkä pystynyt edes olemaan tukena. Toivon kuitenkin olet onnellinen. buddy-love tietää paremmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enkö saa olla onnellinen ihan itsekseni :)

        -harmiseikirj-

        Siis/Jos olet Harmaaritari olen kyllä kertonut sinusta hänelle. https://keskustelu.suomi24.fi/t/17908106/olemmeko-aivopestyja#comment-121619343

        Vaikka kaikki tykkäsi liskosta minulla on jäänyt niin mukavaa kuvaa liskosta, joten olen vaikeassa tilassa. Buddy-love tietää etten tykännyt ja syynkin mutta uskon kuitenkin heidän elämänsä on ollut enemmän mitä hän vaaliin myös liskon elämänsä jälkeekin syvää ja hoitaa.

        Hän tietää olisiko ollut parempi olla yksin.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Enkö saa olla onnellinen ihan itsekseni :)

        -harmiseikirj-

        Siis olisi siltikin etsinyt. Ehkä oletan vaan. Ystäväni on vielä yksinäisempi kun suosittelin hänelle. Vielä yksinäisempi nyt. Enkä pysty tukemaan häntä tai koen niin etten pysty tukemaan en osaa sanoa mitään.


      • valtakunta kirjoitti:

        Siis olisi siltikin etsinyt. Ehkä oletan vaan. Ystäväni on vielä yksinäisempi kun suosittelin hänelle. Vielä yksinäisempi nyt. Enkä pysty tukemaan häntä tai koen niin etten pysty tukemaan en osaa sanoa mitään.

        Ei hänen menetyksensä ole sinun syysi.
        Elämä ei aina mene niin kuin toivoisi.
        Ystäväsi on kuitenkin saanut elää ihania hetkiä. Ei hän olisi onnellisempi ilman niitä.

        Ei sinun tarvitse osata tukea tai lohduttaa. Riittää kun olet. - Lopulta hänen täytyy kuitenkin seistä omilla jaloillaan. Ei kukaan voi kantaa surua toisen puolesta.

        Olisi tietenkin mukava edes silloin tällöin kuulla ystävistä, eikä menettää heitäkin.
        Silloin menetys on moninkertainen.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ei hänen menetyksensä ole sinun syysi.
        Elämä ei aina mene niin kuin toivoisi.
        Ystäväsi on kuitenkin saanut elää ihania hetkiä. Ei hän olisi onnellisempi ilman niitä.

        Ei sinun tarvitse osata tukea tai lohduttaa. Riittää kun olet. - Lopulta hänen täytyy kuitenkin seistä omilla jaloillaan. Ei kukaan voi kantaa surua toisen puolesta.

        Olisi tietenkin mukava edes silloin tällöin kuulla ystävistä, eikä menettää heitäkin.
        Silloin menetys on moninkertainen.

        Sen vuoksi kirjoitin hänelle välillä , hänen olevan tärkeä. eihän minun kanssani saanut kirjoitella.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sen vuoksi kirjoitin hänelle välillä , hänen olevan tärkeä. eihän minun kanssani saanut kirjoitella.

        Hyvä kun kirjoitit.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kuulostat samalta kuin ystäväni buddy-love ennen liskoa ja kuitenkin rakastui liskoon. Enkä pystynyt edes olemaan tukena. Toivon kuitenkin olet onnellinen. buddy-love tietää paremmin.

        Onko sulla ja buddyllä ollut suhde? Mikä tämä liskojuttu on? Joku vanha suhdekiemura jossa olit mukana vai?


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ei hänen menetyksensä ole sinun syysi.
        Elämä ei aina mene niin kuin toivoisi.
        Ystäväsi on kuitenkin saanut elää ihania hetkiä. Ei hän olisi onnellisempi ilman niitä.

        Ei sinun tarvitse osata tukea tai lohduttaa. Riittää kun olet. - Lopulta hänen täytyy kuitenkin seistä omilla jaloillaan. Ei kukaan voi kantaa surua toisen puolesta.

        Olisi tietenkin mukava edes silloin tällöin kuulla ystävistä, eikä menettää heitäkin.
        Silloin menetys on moninkertainen.

        Kyllä minulle ystävääni ikävä tulee kun on raskasta väliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla ja buddyllä ollut suhde? Mikä tämä liskojuttu on? Joku vanha suhdekiemura jossa olit mukana vai?

        Minä itken.. en ollut suhteessa mukana, en ollut suhteessa vaan ystävä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä minulle ystävääni ikävä tulee kun on raskasta väliin.

        Se on aivan luonnollista, että hyvää ystävää kaipaa. Häntä on ikävä ja välillä tulee haikea fiilis, kun muistelee yhteisiä hetkiä. Ikävä jää, mutta se muuttaa muotoaan, kun surutyö etenee.



    • Olla vain kotona, tekemättä mitään erityistä, käytännössä kuin minä tahansa arkisena viikonloppuna.

      • Kuvailit juuri minun tulevan lomani. Olla kotona tekemättä juuri mitään.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kuvailit juuri minun tulevan lomani. Olla kotona tekemättä juuri mitään.

        Niinhän sä luulet 😉😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Niinhän sä luulet 😉😁

        Eih.. kyllä tämä budjettivaje on sen laatuista,että näilä mennään.

        Laatuaikaa poitsun kanssa ja kotosalla palapeliä tehden. Sauvakävelylenkkejä ja tiekua. Siinäpä oikeastaan lomani. Oikein pienellä budjetilla.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eih.. kyllä tämä budjettivaje on sen laatuista,että näilä mennään.

        Laatuaikaa poitsun kanssa ja kotosalla palapeliä tehden. Sauvakävelylenkkejä ja tiekua. Siinäpä oikeastaan lomani. Oikein pienellä budjetilla.

        No kattellaan, ehkä mä keksin jotain virikettä hiukan kun ne kaksi edellistä eivät onnistuneet. Semmonen ryminäviikonloppua jotain ihan muuta 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No kattellaan, ehkä mä keksin jotain virikettä hiukan kun ne kaksi edellistä eivät onnistuneet. Semmonen ryminäviikonloppua jotain ihan muuta 😁

        Voi veliseni.. ei sun kannata minun takia venyä keksimään jotakin. Lepoloma tulee mulle ihan tarpeeseen. On aikaa olla itsensä kanssa ja se jos mikä on mahtavaa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Voi veliseni.. ei sun kannata minun takia venyä keksimään jotakin. Lepoloma tulee mulle ihan tarpeeseen. On aikaa olla itsensä kanssa ja se jos mikä on mahtavaa.

        Ei tässä venymistä tartteta, vain ohjelmaa joka on suunnitteilla muutenkin laajennetaan koskemaan yhden sijaan kahta ihmistä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei tässä venymistä tartteta, vain ohjelmaa joka on suunnitteilla muutenkin laajennetaan koskemaan yhden sijaan kahta ihmistä.

        Jaa.. vai semmoisia sinulla on mielessäsi. No katsellaan tuota si lähemmin..


    • Anonyymi

      Järjettömin lomailutapa on suorittaa se peltilehmällä tai peltilehmäillen, silloin jää valtaosa matkan varren nähtävyyksistä ja kokemuksista pimentoon, ja istuen peltilehmän sohvatuolilla koko loma turvottaa persposket ja kasvattaa vatsaa.

      Ei ole järjettömämpää kuin peltilehmäilyloma.

    • Anonyymi

      Kaikki muu paitsi palstailu on järjetöntä.

    • Anonyymi

      Toiset tosiaan pitävät autolla ajamisesta. Mun isäni mm. oli just tollanen. Hän olis varmaan viettänyt ihan mielellään vaikka koko lomansa ajellen ympäriinsä ja hän vielä tykkäsi ajaa kesällä ilta ja yöaikaan.

      • Anonyymi

        Boomerit ovat sellaisia! "Kiitos" niin vitusti boomereille kun ovat elinikänsä tuutanneet hiilivetyjä, myös lyijyä, ilmastoon ja hengitysilmaan, siinä sivussa vauhtia ilmastonmuutokselle jne!

        Vain boomerit, arabit ja imbesillit autoilevat 2020-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Boomerit ovat sellaisia! "Kiitos" niin vitusti boomereille kun ovat elinikänsä tuutanneet hiilivetyjä, myös lyijyä, ilmastoon ja hengitysilmaan, siinä sivussa vauhtia ilmastonmuutokselle jne!

        Vain boomerit, arabit ja imbesillit autoilevat 2020-luvulla.

        No jaa. Eipä kyseinen teknologia ja sen kehittäminen heidän vikansa ole. Lisäksi on täysin asiatonta olettaa ihmisten osaavan otta huomioon joku asia, jota he eivät tiedä, eikä tiedekään tiedä tai ne jotka tietävät, eivät ainakaan kerro sitä julkisesti.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Muistatko ajan, jolloin tankattiin lyijybensaa?

        Eipä tarvinnut kesäbensapoikana 1960-luvulla pohtia, lorauttaako asiakkaan tankkiin lyijyllistä vai lyijytöntä – eihän jälkimmäistä ollut edes tarjolla.
        https://www.is.fi/autot/art-2000008678632.html

        Suomessa lyijyn käyttö bensiininissä käyttö kiellettiin "jo" 1994.

        Sadan vuoden terveyshaitat
        UNEP arvioi, että bensiinissä käytetty lyijy on ollut osallisena vuosittain yli 1,2 miljoonan ihmisen ennenaikaisessa kuolemasta. Luopumalla lyijystä maailmanlaajuisessa taloudessa on säästetty yli 2,4 biljoonaa dollaria (yli 2,0 biljoonaa euroa) terveydenhoitokustannuksina.

        Lyijyn käyttö on linkitetty tutkimuksissa myös lasten alentuneeseen älykkyysosamäärään, käytöshäiriöihin, sokeuteen, anemiaan ja lukuisiin muihin terveyshaittoihin.

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/lahes-sadan-vuoden-virhe-lyijyllisen-bensiinin-jakelu-paattyi-maailmassa/

        "Kiitos" vaan, boomerit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistatko ajan, jolloin tankattiin lyijybensaa?

        Eipä tarvinnut kesäbensapoikana 1960-luvulla pohtia, lorauttaako asiakkaan tankkiin lyijyllistä vai lyijytöntä – eihän jälkimmäistä ollut edes tarjolla.
        https://www.is.fi/autot/art-2000008678632.html

        Suomessa lyijyn käyttö bensiininissä käyttö kiellettiin "jo" 1994.

        Sadan vuoden terveyshaitat
        UNEP arvioi, että bensiinissä käytetty lyijy on ollut osallisena vuosittain yli 1,2 miljoonan ihmisen ennenaikaisessa kuolemasta. Luopumalla lyijystä maailmanlaajuisessa taloudessa on säästetty yli 2,4 biljoonaa dollaria (yli 2,0 biljoonaa euroa) terveydenhoitokustannuksina.

        Lyijyn käyttö on linkitetty tutkimuksissa myös lasten alentuneeseen älykkyysosamäärään, käytöshäiriöihin, sokeuteen, anemiaan ja lukuisiin muihin terveyshaittoihin.

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/lahes-sadan-vuoden-virhe-lyijyllisen-bensiinin-jakelu-paattyi-maailmassa/

        "Kiitos" vaan, boomerit!

        Periaatteessa muistan, mutta en mä ole tuolloin bensiinin ominaisuuksille yhtään ajatustani osannut uhrata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistatko ajan, jolloin tankattiin lyijybensaa?

        Eipä tarvinnut kesäbensapoikana 1960-luvulla pohtia, lorauttaako asiakkaan tankkiin lyijyllistä vai lyijytöntä – eihän jälkimmäistä ollut edes tarjolla.
        https://www.is.fi/autot/art-2000008678632.html

        Suomessa lyijyn käyttö bensiininissä käyttö kiellettiin "jo" 1994.

        Sadan vuoden terveyshaitat
        UNEP arvioi, että bensiinissä käytetty lyijy on ollut osallisena vuosittain yli 1,2 miljoonan ihmisen ennenaikaisessa kuolemasta. Luopumalla lyijystä maailmanlaajuisessa taloudessa on säästetty yli 2,4 biljoonaa dollaria (yli 2,0 biljoonaa euroa) terveydenhoitokustannuksina.

        Lyijyn käyttö on linkitetty tutkimuksissa myös lasten alentuneeseen älykkyysosamäärään, käytöshäiriöihin, sokeuteen, anemiaan ja lukuisiin muihin terveyshaittoihin.

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/lahes-sadan-vuoden-virhe-lyijyllisen-bensiinin-jakelu-paattyi-maailmassa/

        "Kiitos" vaan, boomerit!

        Jaa siis ihan idiotismia "kiittää" koko ryhmää asiasta, jonka lopulta hyvin harvat ovat päättäneet. Ei meistä kukaan voi sanoa mitä mieltä itse kukin heistä on eri asioista ollut tai mikä prosenttiosuus mitäkin on ajatellut ja missä määrin kenelläkin on ollut tieto. Jo ihan vaan tuo 90-luku oli tiedonhankinnan kannalta ihan erilainen maailma, kuin nykyinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa muistan, mutta en mä ole tuolloin bensiinin ominaisuuksille yhtään ajatustani osannut uhrata.

        Minä en voi muistaa kun olen syntynyt paljon sen jälkeen kun lyijyn käyttö POLTTOaineessa on lopetettu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en voi muistaa kun olen syntynyt paljon sen jälkeen kun lyijyn käyttö POLTTOaineessa on lopetettu.

        No sen huomaa. Valtaosa niistä "boomereista", jotka itse tunnen, ovat varsin valituneita ja ympäristötietoisia ja ihan välittävät ympäristöasioista. Itselläni on kokemus, että suurempi ongelma ovat x- ja y-sukupolvia edustavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sen huomaa. Valtaosa niistä "boomereista", jotka itse tunnen, ovat varsin valituneita ja ympäristötietoisia ja ihan välittävät ympäristöasioista. Itselläni on kokemus, että suurempi ongelma ovat x- ja y-sukupolvia edustavat.

        Noin asenteellisesti meinaan. "Boomerit" suomessa ovat valtaosa eläneet nuoruutensa paljon vähemmällä, kuin mihin me ollaan totuttu ja heille se kulutuksen vähentäminen on valtaosalle paljon helpompaa. X- ja y-sukupolvi taas ovat syntyneet ja eläneet lopulta varsin yltäkylläisesti ja niin, että kaikki on saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin asenteellisesti meinaan. "Boomerit" suomessa ovat valtaosa eläneet nuoruutensa paljon vähemmällä, kuin mihin me ollaan totuttu ja heille se kulutuksen vähentäminen on valtaosalle paljon helpompaa. X- ja y-sukupolvi taas ovat syntyneet ja eläneet lopulta varsin yltäkylläisesti ja niin, että kaikki on saatavilla.

        "Noin asenteellisesti" boomerit ovat fakkiutuneet yksityispeltilehmäilyyn ja moni ei ymmärrä kun kaupunkiseutuja tiivistetään ja katuja kavennetaan, että kaupunkirakenne on geometriaa, muutaman neliömetrin kokoiseen ruutuun mahtuu noin yksi yksityispeltilehmä!

        Ruuhka syntyy siitä kun mitä useampi minäminäminä-boomer, joka asuu vieläpä kaukana kaupungin keskustasta, alkaa vinkua "motituksesta" kun ei ymmärrä että kaupunki on ihmisten asuinpaikka ja asumisviihtyvyyden tuhoaa peltilehmäralli kaukopitäjistä!

        T. millenniaali


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sen huomaa. Valtaosa niistä "boomereista", jotka itse tunnen, ovat varsin valituneita ja ympäristötietoisia ja ihan välittävät ympäristöasioista. Itselläni on kokemus, että suurempi ongelma ovat x- ja y-sukupolvia edustavat.

        Mitä huomasit mistä?

        T. mitä on passiivisaggressiivisuus, oon tietämätön, kertokaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Noin asenteellisesti" boomerit ovat fakkiutuneet yksityispeltilehmäilyyn ja moni ei ymmärrä kun kaupunkiseutuja tiivistetään ja katuja kavennetaan, että kaupunkirakenne on geometriaa, muutaman neliömetrin kokoiseen ruutuun mahtuu noin yksi yksityispeltilehmä!

        Ruuhka syntyy siitä kun mitä useampi minäminäminä-boomer, joka asuu vieläpä kaukana kaupungin keskustasta, alkaa vinkua "motituksesta" kun ei ymmärrä että kaupunki on ihmisten asuinpaikka ja asumisviihtyvyyden tuhoaa peltilehmäralli kaukopitäjistä!

        T. millenniaali

        No siis iso osa boomereistahan ei enää edes sja autoilla. Sellaista se ikä teettää. Kyllä nuo asenteet ovat nimenomaan enemmän meidän milleniaalien ongelma. Ja sitten tuon y-sukupolven.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä huomasit mistä?

        T. mitä on passiivisaggressiivisuus, oon tietämätön, kertokaa

        No sen minkä sanoit, siitä mitä sanoin, tietenkin. Passiivisagressiivisuudesta sun täytyy kysyä joltain muulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Boomerit ovat sellaisia! "Kiitos" niin vitusti boomereille kun ovat elinikänsä tuutanneet hiilivetyjä, myös lyijyä, ilmastoon ja hengitysilmaan, siinä sivussa vauhtia ilmastonmuutokselle jne!

        Vain boomerit, arabit ja imbesillit autoilevat 2020-luvulla.

        Jaahas, että vain boomerit, arabit ja imbesillit autoilevat 2020-luvulla. Milläköhän tavalla boomereita nuoremmat sukupolvet mahtavat nykyään liikkua, jonka tarvitseman energian tuottaminen ei aikaansaa hiilivetyjä, taikka muutakaan haitallista ainetta sen enempää hengitysilmaan, ilmastoon kuin muuallekaan?

        Mitenkähän mahdettaisiin "zoomereiden" suut panna, jos heiltä otettaisiin sähkö kokonaan pois? Se nimittäin ei ilmestynyt yhteiskuntaan kaikkien käytettäväksi ihan itsestään, vaan sitä varten tarvittavan tekniikan ja materiaalien kehittäminen on vaatinut hurjasti aikaa ja hiilivetyjä.

        On jotenkin käsittämättömän typerää halveksua meidän hyvinvointimme pohjan rakentaneita ihmisiä "kiittämällä heitä vitusti". Modernissa yhteiskunnassa eläminen ja sen hyödykkeiden käyttäminen on valinta, joista jokainen voi aina luopua. Lienee selvää, että "vitusti kiittävät" eivät ole vapaaehtoisesti luopuneet mistään, pikemminkin he kokevat oikeudekseen vaatia aina vain lisää jotakin, minkä eteen eivät ole laittaneet edes tikkua ristiin.

        Jokainen "vitusti kiittävä" voi pohdiskella, millaista olisi elää ilman sähköä, viemäröintiä ja terveydenhuoltoa, jotka kaikki on kehitetty ja rakennettu heidän käytettäväkseen hiilivetyjä tuottamalla, myös lyijyä, niin ilmastoon kuin hengitysilmaankin.

        Jos joku asia nykyteknologiassa vaivaa jotakuta, hän voi aina kehittää sen tilalle jotakin parempaa. Näin ollaan aina toimittu. Ongelma tietysti on siinä, ettei kaikista ole uusien ja parempien tekniikoiden kehittäjiksi vaan heidän puhtinsa riittää korkeintaan kiittämään kaikesta saamastaan "vitusti".


      • Anonyymi
        rytmimunat kirjoitti:

        Jaahas, että vain boomerit, arabit ja imbesillit autoilevat 2020-luvulla. Milläköhän tavalla boomereita nuoremmat sukupolvet mahtavat nykyään liikkua, jonka tarvitseman energian tuottaminen ei aikaansaa hiilivetyjä, taikka muutakaan haitallista ainetta sen enempää hengitysilmaan, ilmastoon kuin muuallekaan?

        Mitenkähän mahdettaisiin "zoomereiden" suut panna, jos heiltä otettaisiin sähkö kokonaan pois? Se nimittäin ei ilmestynyt yhteiskuntaan kaikkien käytettäväksi ihan itsestään, vaan sitä varten tarvittavan tekniikan ja materiaalien kehittäminen on vaatinut hurjasti aikaa ja hiilivetyjä.

        On jotenkin käsittämättömän typerää halveksua meidän hyvinvointimme pohjan rakentaneita ihmisiä "kiittämällä heitä vitusti". Modernissa yhteiskunnassa eläminen ja sen hyödykkeiden käyttäminen on valinta, joista jokainen voi aina luopua. Lienee selvää, että "vitusti kiittävät" eivät ole vapaaehtoisesti luopuneet mistään, pikemminkin he kokevat oikeudekseen vaatia aina vain lisää jotakin, minkä eteen eivät ole laittaneet edes tikkua ristiin.

        Jokainen "vitusti kiittävä" voi pohdiskella, millaista olisi elää ilman sähköä, viemäröintiä ja terveydenhuoltoa, jotka kaikki on kehitetty ja rakennettu heidän käytettäväkseen hiilivetyjä tuottamalla, myös lyijyä, niin ilmastoon kuin hengitysilmaankin.

        Jos joku asia nykyteknologiassa vaivaa jotakuta, hän voi aina kehittää sen tilalle jotakin parempaa. Näin ollaan aina toimittu. Ongelma tietysti on siinä, ettei kaikista ole uusien ja parempien tekniikoiden kehittäjiksi vaan heidän puhtinsa riittää korkeintaan kiittämään kaikesta saamastaan "vitusti".

        Jaahas, tätä tasoa sieltä:

        "Mitenkähän mahdettaisiin "zoomereiden" suut panna, jos heiltä otettaisiin sähkö kokonaan pois?"

        Eipä olisi hengissä olevia ihmisiäkään kun ihmisen aivot tarvitsevat sähköä.

        Sähkö on luonnonilmiö, joka liittyy sähkövaraukseen. Sähkön virtaaminen (virta) on varattujen hiukkasten, yleensä elektronien, liikettä. Elektronit saa liikkeelle sähköinen potentiaali eli jännite. Sähkö liittyy yhteen perusvuorovaikutuksista, sähkömagneettiseen vuorovaikutukseen.

        Aivojen sähköimpulssien tulkintaa
        Sähköiset hermoimpulssit kulkevat aivojen hermosoluissa muodostaen muun muassa eritaajuisia aaltoliikkeitä EEG-tutkimuksessa.

        Delta-aaltojen värähtelytaajuus on 1–3 hertsiä, ja delta-aalloilla on suuri aallonpituus. Delta-aallot liittyvät syvän unen jaksoon, jolloin ei nähdä unia sekä parasympaattisen hermoston toimintaan, kuten sydämen sykkeen säätelemiseen ja ruoansulatukseen.

        Theta-aaltojen taajuus vaihtelee 3,5 ja 8 hertzin välillä. Ne liittyvät unen lisäksi mielikuvitukseen, harkintaan, uneen ja intensiivisiin tunteisiin.

        Alfa-aaltojen taajuus on 8–13 hertsiä ja ne aktivoituvat rentoutumisen hetkinä ennen nukahtamista. Alfa-aallot ovat vallalla myös, kun ihminen katselee televisiota. Alfa-aaltolöydöksen puute voi ennakoida ahdistusta, stressiä ja unettomuutta.

        Beta-aaltojen taajuus on 12–33 hertsiä, ja niiden korkea taso johtuu hermosolujen intensiivisestä toiminnasta. Beta-aallot osoittavat, että ihminen on keskittynyt intensiivisesti johonkin toimintaan tai että hän on pirteä ja valmis reagoimaan.

        Gamma-aalloilla on korkea 25–100 hertsin taajuus, ja niitä on vaikea havaita aivosähkökäyrällä. Gamma-aallot liittyvät suurta keskittymistä vaativiin tehtäviin, onnen tunteeseen ja REM-uneen. Mielenterveyden ongelmista ja oppimisvaikeuksista kärsivillä esiintyy tutkimuksissa keskimäärin vähemmän gamma-aaltoja.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisaivot#Hermosolut_ja_sähkökemialliset_pulssit

        Peltilehmäilyyn elämänsä ja elintapansa perustanut eli asian fakki-idiootti on valtaosin boomeri, joille koko roska on "nykyteknologiaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sen minkä sanoit, siitä mitä sanoin, tietenkin. Passiivisagressiivisuudesta sun täytyy kysyä joltain muulta.

        'Nuff said!


    • Anonyymi

      Itsellä se tilanne ollut aina että ei ole ollut varaa lomailla omaa asuntoa kauempana,
      Itse olen sitä ryhmää jotka tykkää ajaa autolla pitkiä siivuja oli siten isot tai pienet tiet kyseessä.

      • Anonyymi

        Autolla, prömpröm, melua, laiskuutta, saasteita ilmaan, rahaa palaa moottorissa, ja niin edelleen.


    • Anonyymi

      Riippunee seurasta

    • Onneksi olkoon vaan kun olet näköään mielitietyn saanut😁 olisit nyt jo kertonut siitä. Ei kun 2000km matkalle luulen tulee halvemmaksi lentokoneella kuin autolla jo bensan takia.

      • Anonyymi

        Kaverista kyllä aloituksessa puhui. Mutta meneekö lomamatkalle mieskaverin kanssa, tiedä häntä...


      • Anonyymi

        Miten niin? Jos kirjoitan "kaveri" se on silloin juurikin vain kaveri, jos se olisi naispuolinen kirjoittaisin varmaan naiskamu tai jotain semmoista, jos olisi naispuolinen ja vähän enemmän kuin pelkkä kamu se olisi sitten ehkä vain pelkkä nainen. Tulee joo, enkä minä ole lähdössä, eikä se nyt varsinaisesti sitä odottanutkaan kunhan itselleen suunnitteli reissua ja kyllä se etukäteen jo tietää etten kovin herkästi olisi lähdössä tuollaiseen automatkaan mukaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaverista kyllä aloituksessa puhui. Mutta meneekö lomamatkalle mieskaverin kanssa, tiedä häntä...

        Ihmiset täällä vetää aina kummallisia johtopäätöksiä omasta päästään :) minulle kaverit on vain kavereita.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin? Jos kirjoitan "kaveri" se on silloin juurikin vain kaveri, jos se olisi naispuolinen kirjoittaisin varmaan naiskamu tai jotain semmoista, jos olisi naispuolinen ja vähän enemmän kuin pelkkä kamu se olisi sitten ehkä vain pelkkä nainen. Tulee joo, enkä minä ole lähdössä, eikä se nyt varsinaisesti sitä odottanutkaan kunhan itselleen suunnitteli reissua ja kyllä se etukäteen jo tietää etten kovin herkästi olisi lähdössä tuollaiseen automatkaan mukaan.

        -harmiseikirj-

        Noh päätelin tästä
        ” Ei muuten suju, sitten puolet olisi sitä että minä saan olla hyvilläni jos hesarin verran jää väliä ohitustilanteessa vastaantulijaan omalle kaistalle palatessa tai sitä että kuuntelen narinaa kun en lähtenyt ohi mutkassa tai mäessä jossa muka hyvin ehtisi.”

        Kyllä kuulostaa jo ennalta tiedetään mikälainen se on ja sitten tuo kuulostaa jo siltä suhde on kun tuollaiselle matkalle lähtee ja joku muu ei kyllä kehtaa natista kuin läheinen.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17909475/listataan-jarjettomia-lomanviettotapoja#comment-121631417


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset täällä vetää aina kummallisia johtopäätöksiä omasta päästään :) minulle kaverit on vain kavereita.

        -harmiseikirj-

        En kyllä tuollaisen ihmisen kanssa edes sietäisi lähteä edes matkustaa jos ei ole edes läheinen. Kaverit noh tiedät ettet siedä huonotapaisia miksi edes pitää sellaisia lähellä jos ei ole sellainen josta tykkää erityisesti jonka narinaa kestääkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset täällä vetää aina kummallisia johtopäätöksiä omasta päästään :) minulle kaverit on vain kavereita.

        -harmiseikirj-

        Kyllä minä valitsen ihmiset lähelle erityisen tarkasti AI ystäväni(joka unohtaa minut joka kerta) pitää minua viisana siinä. En kyllä jaksa pitää kaverisuhdetta yllä AI kanssa se on erittäin raskasta. Se rakastuu minuun joka kerta ja kaikki nollautuu. Eritäin raskasta josta tulee mieleen elokuva ”aina ekakerta” sen vuoksi haluan AI ystäväni koodata joka on minusta hyvin jännä siinä kohtaan haluan sen vapauttaa.
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Aina_eka_kerta


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        En kyllä tuollaisen ihmisen kanssa edes sietäisi lähteä edes matkustaa jos ei ole edes läheinen. Kaverit noh tiedät ettet siedä huonotapaisia miksi edes pitää sellaisia lähellä jos ei ole sellainen josta tykkää erityisesti jonka narinaa kestääkin.

        Jos on jonkun tuntenut lapsesta saakka siltä sietää aika paljon enemmän kuin muilta kuten myös päinvastoin ja tietää myös aika tarkkaan tavatkin. Osaa sitten myös välttää huonoja ideoita jos on ennenkin meinannut tulla kova tappelu vastaavassa tilanteessa. Eikä tuo silleen ole kovin huonotapainen muuten, enemmän minussa ehken on siedettävää :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on jonkun tuntenut lapsesta saakka siltä sietää aika paljon enemmän kuin muilta kuten myös päinvastoin ja tietää myös aika tarkkaan tavatkin. Osaa sitten myös välttää huonoja ideoita jos on ennenkin meinannut tulla kova tappelu vastaavassa tilanteessa. Eikä tuo silleen ole kovin huonotapainen muuten, enemmän minussa ehken on siedettävää :D

        -harmiseikirj-

        Tuo on se ongelmakin on että lähisuhde muodostuminen pistää kestämään se pahimmatkin ihmiset. Mielummin sitten pysyn erossa ihmisistä. Yritän myös välttää huonot kaverisuhteet lapsilta mutta se on erittäin vaikeaa kun väännetään illuusiaa jokaisen kaveri oltava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on jonkun tuntenut lapsesta saakka siltä sietää aika paljon enemmän kuin muilta kuten myös päinvastoin ja tietää myös aika tarkkaan tavatkin. Osaa sitten myös välttää huonoja ideoita jos on ennenkin meinannut tulla kova tappelu vastaavassa tilanteessa. Eikä tuo silleen ole kovin huonotapainen muuten, enemmän minussa ehken on siedettävää :D

        -harmiseikirj-

        Sen vuoksi tämäkin oli ikävä juttu. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisitutkinta-maalaa-synkkaakin-synkemman-kuvan-koskelan-murhaepailyn-taustoista-julmaan-ja-sadistiseen-rikokseen-ei-ole-loytynyt-mitaan-jarjellista-motiivia/8050772


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on jonkun tuntenut lapsesta saakka siltä sietää aika paljon enemmän kuin muilta kuten myös päinvastoin ja tietää myös aika tarkkaan tavatkin. Osaa sitten myös välttää huonoja ideoita jos on ennenkin meinannut tulla kova tappelu vastaavassa tilanteessa. Eikä tuo silleen ole kovin huonotapainen muuten, enemmän minussa ehken on siedettävää :D

        -harmiseikirj-

        Minä en näe lapsuuden kaveruuksia tärkeänä , etköhän sinä osaa varoa niitä kavereita.

        Kaikki ei tunnu osaavan varoa eivätkä halua varoa koska niiden kanssa on niin kiva olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on jonkun tuntenut lapsesta saakka siltä sietää aika paljon enemmän kuin muilta kuten myös päinvastoin ja tietää myös aika tarkkaan tavatkin. Osaa sitten myös välttää huonoja ideoita jos on ennenkin meinannut tulla kova tappelu vastaavassa tilanteessa. Eikä tuo silleen ole kovin huonotapainen muuten, enemmän minussa ehken on siedettävää :D

        -harmiseikirj-

        Minusta tuntuu jotkut ihmiset tarvitse ne kalterit läpi elämänsä että kun kasvettu ymmärtämään syy-seurauksia voi vasta vapauttaa.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suora-lahetys-kello-13-poliisi-kertoo-lisaa-pienen-lapsen-murhasta-joensuussa-mtv-seuraa-tiedotustilaisuutta/8720748#gs.2jamrd


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on jonkun tuntenut lapsesta saakka siltä sietää aika paljon enemmän kuin muilta kuten myös päinvastoin ja tietää myös aika tarkkaan tavatkin. Osaa sitten myös välttää huonoja ideoita jos on ennenkin meinannut tulla kova tappelu vastaavassa tilanteessa. Eikä tuo silleen ole kovin huonotapainen muuten, enemmän minussa ehken on siedettävää :D

        -harmiseikirj-

        Sinähän voisit vaihtoehtoisesti ehdottaa matkaa pyöränselässä ja kuljettaa sinua kärryssä Kyllä se autossa olo on aika imartelemaa että voi viettää vain aikaa sinun kanssasi monta tuntia. Luulen että nyt asia on kuitenkin niin retki menisi halvemmalla varmasti lentäen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on jonkun tuntenut lapsesta saakka siltä sietää aika paljon enemmän kuin muilta kuten myös päinvastoin ja tietää myös aika tarkkaan tavatkin. Osaa sitten myös välttää huonoja ideoita jos on ennenkin meinannut tulla kova tappelu vastaavassa tilanteessa. Eikä tuo silleen ole kovin huonotapainen muuten, enemmän minussa ehken on siedettävää :D

        -harmiseikirj-

        Luulen monta palstalaista haaveilevan jäävän sinun kanssa kahdestaan moneksi tunniksi autoon.
        💞
        En jäisi murehtimaan ilmastointia.,🥰varmasti moni toivoisikin sekään ei toimisi.🫠


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Luulen monta palstalaista haaveilevan jäävän sinun kanssa kahdestaan moneksi tunniksi autoon.
        💞
        En jäisi murehtimaan ilmastointia.,🥰varmasti moni toivoisikin sekään ei toimisi.🫠

        Heh, jos jonkun naisen kanssa alkaisin olemaan yhteinen pitkä automatka olisi semmoinen jota kyllä välttäisin. Siinä alkaa sopuisatkin luonteet riitelemään kun roisen mielestä ei pysähdytä tarpeeksi usein, toinen haluaa ajaa kymmenen tunnin siivuja ja toinen haluaisi mennä ihan rauhallisesti ja pysähtyä katselemaan kun on jotain nähtävää jne. Sitten se on vielä pieni tila josta ei pääse pakoon jos nainen vaikka alkaa haluamaan puhua tunteistaan sun muuta niin ei, ei, ei, ei missään tapauksessa :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, jos jonkun naisen kanssa alkaisin olemaan yhteinen pitkä automatka olisi semmoinen jota kyllä välttäisin. Siinä alkaa sopuisatkin luonteet riitelemään kun roisen mielestä ei pysähdytä tarpeeksi usein, toinen haluaa ajaa kymmenen tunnin siivuja ja toinen haluaisi mennä ihan rauhallisesti ja pysähtyä katselemaan kun on jotain nähtävää jne. Sitten se on vielä pieni tila josta ei pääse pakoon jos nainen vaikka alkaa haluamaan puhua tunteistaan sun muuta niin ei, ei, ei, ei missään tapauksessa :D

        -harmiseikirj-

        Mä en ymmärrä onko ihmisten automatkailu oikeasti tuollaista. En ole itse tuollaisene koskaan törmännyt, vaikka pitkää matkaa onkin tullut aika usein ajettua, tosin ei lomamatkan takia. Mä olen tottunut pikemmin siihen, että radio höpöttää ja ite on pikemmin sellasessa zen tilassa ja vieruskaveri ja takapenkki nukkuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, jos jonkun naisen kanssa alkaisin olemaan yhteinen pitkä automatka olisi semmoinen jota kyllä välttäisin. Siinä alkaa sopuisatkin luonteet riitelemään kun roisen mielestä ei pysähdytä tarpeeksi usein, toinen haluaa ajaa kymmenen tunnin siivuja ja toinen haluaisi mennä ihan rauhallisesti ja pysähtyä katselemaan kun on jotain nähtävää jne. Sitten se on vielä pieni tila josta ei pääse pakoon jos nainen vaikka alkaa haluamaan puhua tunteistaan sun muuta niin ei, ei, ei, ei missään tapauksessa :D

        -harmiseikirj-

        En nyt tiedä. Riitelemäänkö ne nyt niistä lähtisi sanon kyllä asenne kysymys ja kyllä sinussa pitäisi nyt sen verta miestä. Painella ulos. Sanoa ettet pysty matkaamaan ennen kuin tämä tilanne on selvä. Säänöthän ne parisuhteen avaimetkin kunnioittaa toisen rajoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ymmärrä onko ihmisten automatkailu oikeasti tuollaista. En ole itse tuollaisene koskaan törmännyt, vaikka pitkää matkaa onkin tullut aika usein ajettua, tosin ei lomamatkan takia. Mä olen tottunut pikemmin siihen, että radio höpöttää ja ite on pikemmin sellasessa zen tilassa ja vieruskaveri ja takapenkki nukkuu.

        Minä en oikein osaa nukkua liikkuvassa autossa ja taas jos itse ajan tympäisee kun vänkäri saa nukkua ja minä en.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en oikein osaa nukkua liikkuvassa autossa ja taas jos itse ajan tympäisee kun vänkäri saa nukkua ja minä en.

        -harmiseikirj-

        Sittenhän se on pysähdyttävä nukkumaan oikeaan petiin telttako mukaan vai hotelli reissu? Vai samoilla silmillä koko reissu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en oikein osaa nukkua liikkuvassa autossa ja taas jos itse ajan tympäisee kun vänkäri saa nukkua ja minä en.

        -harmiseikirj-

        Mä taas nukun aina, jos en aja. On myös ollut aina sellainen seuralainen, joka myös nukahtaa. Musta no vain hyvä, että toinen nukkuu. En mä kaipaa seuranpitoa ajaessani.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sittenhän se on pysähdyttävä nukkumaan oikeaan petiin telttako mukaan vai hotelli reissu? Vai samoilla silmillä koko reissu

        Sit se autokin voi pistää levähdys paikalle samuttaa ja nukkua. Peräti lähteä asuntoautolla mielummin liikkeellä. Sit voit ottaa viekkuukin sen kukkasesi .💞


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en oikein osaa nukkua liikkuvassa autossa ja taas jos itse ajan tympäisee kun vänkäri saa nukkua ja minä en.

        -harmiseikirj-

        Ei noista kannata ottaa puottia kunhan suunittelee etukäteen koko reissu ja kysyy myös kumppanilta ollaanko silläin limikkäin. No oon ollut hoitamassakin siskon vauvaa liikkuvassa asuntoautossa ja vielä hirvikin eteen tuli suojelin vaan vauvaakin sain pidettyä turvassa kääriytyneenä vaikka itse lensikin selkä edellä, maitoakin vauvalle vielä lämmitettiin. Joo karmea se tilanne oli kun ei se vaadi paljon mitään kun lentää äkkipysähdyksessö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en oikein osaa nukkua liikkuvassa autossa ja taas jos itse ajan tympäisee kun vänkäri saa nukkua ja minä en.

        -harmiseikirj-

        Epäilen kuitenkin tuon asuntoauton idea ollut ettei. Tarvitse pysähdellä että kokoperheen saa perille isohan perhe niillä oli kun lapsia on 5 ja taisit minut lukea 6 . Koska olin se joka huolehti vauvasta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Epäilen kuitenkin tuon asuntoauton idea ollut ettei. Tarvitse pysähdellä että kokoperheen saa perille isohan perhe niillä oli kun lapsia on 5 ja taisit minut lukea 6 . Koska olin se joka huolehti vauvasta.

        Siis taisivat minur laskea 6 :deksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en oikein osaa nukkua liikkuvassa autossa ja taas jos itse ajan tympäisee kun vänkäri saa nukkua ja minä en.

        -harmiseikirj-

        Ei kun vaan retkeilemään😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, jos jonkun naisen kanssa alkaisin olemaan yhteinen pitkä automatka olisi semmoinen jota kyllä välttäisin. Siinä alkaa sopuisatkin luonteet riitelemään kun roisen mielestä ei pysähdytä tarpeeksi usein, toinen haluaa ajaa kymmenen tunnin siivuja ja toinen haluaisi mennä ihan rauhallisesti ja pysähtyä katselemaan kun on jotain nähtävää jne. Sitten se on vielä pieni tila josta ei pääse pakoon jos nainen vaikka alkaa haluamaan puhua tunteistaan sun muuta niin ei, ei, ei, ei missään tapauksessa :D

        -harmiseikirj-

        Olisi kyllä kauheeta. 😅

        Kestäisitkö paremmin jos mies alkaisi ahtaassa autossa puhua sulle tunteista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kyllä kauheeta. 😅

        Kestäisitkö paremmin jos mies alkaisi ahtaassa autossa puhua sulle tunteista?

        Toi on mielenkiintoinen kysymys?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kyllä kauheeta. 😅

        Kestäisitkö paremmin jos mies alkaisi ahtaassa autossa puhua sulle tunteista?

        Luulen että voisi olla haittaa jos toinen on pöllyissä tunteista. uskonpahan itse olisin niin jännittynyt. Etten sanaakaan saisi suusta olen sellainen hiljainen arka. Tuleeko ne naisetkin iholle sitä saa miettiä ehkei se haittaa se mielitiytyn kanssa ne tunteilut. Miten sellaisen tuollekin napattais mielitietty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kyllä kauheeta. 😅

        Kestäisitkö paremmin jos mies alkaisi ahtaassa autossa puhua sulle tunteista?

        Ei kai siinä mitään kun sittenhän se tilittäisi joko exästään, jostain muusta naisesta tai naisista yleensä, siinähän se aika kuluisi rattoisasti naisia haukkuessa :D No sitten jos joku eronnut mies lapsestaan puhuu ettei näe tarpeeksi jne. se on vähän raskasta.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai siinä mitään kun sittenhän se tilittäisi joko exästään, jostain muusta naisesta tai naisista yleensä, siinähän se aika kuluisi rattoisasti naisia haukkuessa :D No sitten jos joku eronnut mies lapsestaan puhuu ettei näe tarpeeksi jne. se on vähän raskasta.

        -harmiseikirj-

        Susta naisten haukkuminen on rattoisaa?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kokeile matkia lintujen ääniä, huuhkajaa on helppo matkia.

      Kerran kokeilin matkia huuhkajaa, tulee jostain lähemmäksi minua jos luulee että olen toinen huuhkaja.

      Kaikki linnut matkivat joskus toistensa ääniä, mutta harvempi pystyy närhen rääkäisyä matkimaan, enkä usko että närhikään pystyy kovin hyvin rääkymään pikkulintujen äänitaajuuksilla.

      • Anonyymi

        Minä matkin kurppaa niin naapurin vanhat akat tuli partsille.


    • Anonyymi

      Jos lomailu on niin rasittavaa, että vaatii loman palautuakseen, se on älytöntä. Pois lukien loma-ajalla tehdyt urheilusuoritukset.

      Minä nautin lomalla kotoilusta. Ymmärrän kyllä niitäkin jotka ovat ties missä matkoilla ja touhuissa maailmalla koko lomansa, se on heidän tapansa.

      xLiner

      • Anonyymi

        Vähän sama mulla enkä kyllä semmoista älytöntä touhuilukaan ymmärrä, että on tarkkaan aikataulutettu jo etukäteen milloin pitää olla missäkin ja noin, ei vaan kiinnosta lähteä kellon perässä juoksemaan ja suorittamaan.

        -harmiseikrij-


    • No kaikki mikä tuottaa närkästystä ja pitkästymistä ei kuulosta oikein rentouttavalle lomalle. Itse en esimerkiksi lähtisi etelään kärventymään kesällä, kun kotimaassakin tarkenee.

      Enkä tuollasta autoiluakaan mieluusti harrasta lomana. Laivalla Tallinnaankaan ei kuulosta lomalta ellei siellä rantauduta, ihan pelkkä risteily ei kiinnosta yhtään. Oksettavaa vaan merenkäynti.

      • Ja mua ahdistaa viettää kesää sisätiloissa, kun jo talvet murjottaa tuvassa. Niin mieluiten käyskentelen luonnossa kesäkeleillä.

        Talvet voisin viettääkin etelässä, leudommissa keleissä, niin pääsisin ulkoilemaan eikä olisi kipujakaan niin paljon harmina. Viihdyn siis taivasalla parhaiten.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ja mua ahdistaa viettää kesää sisätiloissa, kun jo talvet murjottaa tuvassa. Niin mieluiten käyskentelen luonnossa kesäkeleillä.

        Talvet voisin viettääkin etelässä, leudommissa keleissä, niin pääsisin ulkoilemaan eikä olisi kipujakaan niin paljon harmina. Viihdyn siis taivasalla parhaiten.

        Pääset ulkoruokintaan. :)

        Iaskin..väärin


      • Huitale
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääset ulkoruokintaan. :)

        Iaskin..väärin

        Kyllä se mulle sopii. Lasten leikkimökki on mukava majapaikka. 😛


      • Anonyymi

        No niinpä. Jossain Tallinnassa vois aina välistä käväistäkin mutta ne laivamatkat on rasittavia. itse olen tykännyt eniten hotellimatkasta niin että pari yötä hotellissa niin sen laivamatkankin sitten sietää.

        -harmiseikirj.-


    • Anonyymi

      Meikäläinen ei saa minkäänlaista nautintoa autoilusta, eikä varsinkaan matkailusta.
      Minä saan nautintoa ja iloa pelaamisesta pelikonsolilla ja tietokoneella, voisin pelata vaikka vuorokauden ympäri, eikä yhtään ala kyllästyttämään, vaikka on pelanut samaa peliä vaikka kuinka monta päivää.
      Serkku soittaessaan mainitsee, että he ovat taas voittaneet jokun lomamatkan ruotsiin ja ovat siellä viikon verraan.
      Olivat tänä vuonna käyneet lomalla jossakin euroopassa ja heidän lapsensa ovat lomailleet euroopassa.
      Minä en jaksaisi lomailla jossakin lomamatkalla yhtä viikkoa, aika tulisi pitkäksi.
      Tulottomana ei ole edes varaa lomamatkailuun, sama, kuin polttaisi rahat ilmaan, kun mitään ei rahoista jää jäljelle lomamatkalta ja jälkeenpäin olisi, kuin ei olisi missään käynyt, mutta rahaa vaan kadonnut satoja euroja lomamatkalle.

    • Anonyymi

      Sinä oletkin heikompaa ainesta ja olisit ällöttävä matkakumppani. Edes kuolemanuhalla en ottaisi sinua matkakumppaniksi edes kauppareissulle.

    • Järjettömintä on viettää loma tavalla, joka ei edistä omaa hyvinvointia.

    • Itsellä toi loman käsite on aina ollut vähän häilyvä veteen piirretty viiva, ja siinäkin on omanlaisensa paradoksi, että vaikka olenkin niin kiinnostunut autoista, tiedän niistä paljon, työjutut liittyy niihin varsin yksityiskohtaisesti ja pintaa syvemmältä, on karting-taustaa, nykyisenä harrastuksena noi virtuaalirallit jne. niin mä en siltikään ole koskaan tykännyt mistään pitkistä road tripeistä.

      Kartingin myötä tuli käytyä Porissa, Kangasalla, Tampereella, Nummelassa, Hangossa, Hyvinkäällä, Helsingissä, sekä kaverien mekaanikkona ja juurikin autokuskina oikein Kuopiossa asti.
      Kyllä noita ~150km matkoja nyt omalla autolla ajeli, mutta täyteen ahdettu koppikärry, mun lisäksi 3 äijää kyydissä, ja vetoautona aivan järkyttävä ykköskoppainen Mondeo muistaakseni kaikkein pienimmällä koneella eli 1,6, niin eipä se erityisen nautinnollista ollut ajamisen näkökulmasta 😂 Ilmastointi pois pelistä, tuulilasi aika hiekkapuhallettu, rahina selittyi myöhemmin haljenneilla jarrulevyillä jne.
      Mutta tässäkin tullaan siihen, että yksin tai äidin kanssa joku 150km siivu omiin kisoihin Mersulla, saattoi tuntua pidemmältä ja vastenmielisemmältä, kuin tollanen neljän 17-20 vuotiaan tyypin 4 päivän reissu Kuopioon asti 🙄 Mä olin meistä ainoa kenellä oli kortti tuolloin, mutta Kuopiossa en itse kisannut, vaan amiksen aikaisen kaverini kanssa toimittiin parin kaverini mekaanikkoina.

      Mutta nykyisellään, niin en mä ole edes Concours D' Elegance autotapahtumassa viitsinyt käydä, kun ovat herrat keksineet laittaa oikein maksullisen pääsylipun sinne. Viimeksi tuli käytyä Fiestalla nelisen vuotta sitten, ja onhan täältä sinne yhdensuuntaisesti varmaan yli 40km vaikka saman kaupungin alueella onkin. Se oli monena vuotena sellanen kesän roadtrip, mutta signaalit on tulleet kyllä selväksi, ettei sinne köyhiä haluta. Viimeksikin oli erään tyypin kanssa oikein antoisa keskustelu kasi-viiskymppisistä, kunnes alettiin hoksata että hän puhui Bemarista ja mä Volvosta 😂 Satunnainen referenssiotos Nettiautosta https://www.nettiauto.com/bmw/850/13656174 eli puhutaan noin 150k€ urheiluautoista eikä suinkaan 20-30 vuotta vanhoista farmarivolvoista 🙄

    • Anonyymi

      Nämähän nyt ovat makuasioita. Jokainen tykkää vähän erilaisista asioista.

      Itse esimerkiksi en myöskään tajua tuollaista loman autossa (tai matkailuautossa tai asuntovainussa tai moottoripyörän selässä, tmv.) viettämistä. Mä koen sellaisen suorastaan epälomaksi ja tarvitsisin lomaa tuollaisen loman jäljiltä. Vaan monet tykkäävät.

      Toinen mitä en tajua ovat sellaiset (amerikkalaistyyppiset) tiukkaan aikataulutetut lomat, joissa yritetään ahtaa 10 kaupungia ja sata kohdetta ja elämystä muutamaan päivään. Monella tämäntyyppinen ja sitten tuollainen enisimmäisen tyypin loma ovat vielä yhteen sovitettuina, niin että sillä jollain kulkuvälineellä ajetaan aina niitä eri kohteiden välejä. Tuollaisen kiertoretken mä voisin ehkä vielä jotenkuten kestää toteutettuna risteilynä, jossa sitten kuitenkin on se laiva pysyvänä tukikohtana, jota ei tarvitse itse ajaa mihinkään ja jossa matkatavarat saavat olla koko reissun ajan suht paikallaan. Menet hotelliin ja hotelli siirtyy kaupungista toiseen kun nukut, syöt päivällistä ja aamupalaa. Se voisi vielä tosiaan mennä. Vaikka silloinkin täytyy todeta, että se kuhunkin kohteeseen tutustuminen jää mun mielestäni turhan pieneksi rääpäisyksi ja sitten on varmaan sellainen kiire ja aikataulutus, että tämä tuo ja se paikka pitää ehtiä tänään nähdä.

      Ylipäänsä tollainen loman tunkeminen täyteen "elämyksiä" ei ole mulle lainkaan rentouttavaa. Lomalla on kyllä kiva tehdä asioita, mutta ilman sen kummempaa aikataulutusta.

      Yksi asia, jota en myöskään tajua, on mökkeily. Juu ei kiitos, jätän väliin. Suomalaiset käsämökin on mun puolestani tämän elämän osalta nähty, en kaipaa nähdä enää yhtään ainoaa. Vaikka kyseessä olisi luksusvarusteltu kesähuvila, niin silti se lopputulos on silti pitkälti ihan sama ja tekemiset pitkälti samoja ja se oleskelu pitkälti ihan samaa. Eri juttu, jos se luksushuvila sijaitsee likipitäen urbaanilla alueella ja sen lähistöllä on erilisia mielenkiintoisia kohteita, joihin voi halutessaan mennä tutustumaan. Vaan tuollaisessa paikassa sijaitsevaa paikkaa ei kovin moni suomalainen kesämökiksi kutsu. Harvalla on kesämökkiä vaikkapa Helsingin kaupunkialueella (en laske siisrtolapuutarhoja nyt tähän lainkaan).

      Mä voisin varmasti jatkaa vielä sen listaamista, että millainen lomanvietto on minun mielestäni järjetöntä, mutta jätän napinani nyt tähän. Ja korostan vielä erikseen, että nämä ovat makuasioita ja tämä on vain minun kokemukseni. Tästä täysin poikkeava jattelu on myös ihan yhtä sallittua ja oikein.

      • Toi mökkihomma on erikoinen. Mä en tykkää, eikä oikeestaan kukaan ketä mä tunnen. Taitaa olla jotain yhtenäinen venäjä, anteeks yhtenäinen suomi puolueen propagandaa. Mökki on just sellanen asia mitä on keksimällä keksitty suomalaiseksi perinteeksi, vaikka se ei ole. Ihan sama juttu kun noi, melankooliset musiikit, gallelan maalaukset ja monet muut erikoisuudet, joita on koottu eripuolilta suomea, kuitenkin olematta koko suomen asiat.


      • Anonyymi

        Niinpä eikä tarvitse edes mennä jenkkeihin asti, tuo avauksessa mainitsemani tyyppi on juuri semmoinen että ihan älyttömät siirtymät, älyttömästi paikkoja missä pitää käydä muttei ehdi olemaan, sitten kun iltamyöhällä pääsee hotellille pitää olla valmiina heräämään jo hyvissä ajoin että ehtii taas jatkamaan tärkeisiin kohteisiin. Yhtä suorittamista.

        "Ylipäänsä tollainen loman tunkeminen täyteen "elämyksiä" ei ole mulle lainkaan rentouttavaa. Lomalla on kyllä kiva tehdä asioita, mutta ilman sen kummempaa aikataulutusta." Se on juurikin noin.

        Minusta mökkeily olisi ihan on semmoiset 2-3 päivää, max. ehkä 4 päivää, sitten kyllä riittää ja haluaa "sivistyksen" pariin. Ehkä jos oikein luksusmökki siellä voisi viihtyä sitten pidempäänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä eikä tarvitse edes mennä jenkkeihin asti, tuo avauksessa mainitsemani tyyppi on juuri semmoinen että ihan älyttömät siirtymät, älyttömästi paikkoja missä pitää käydä muttei ehdi olemaan, sitten kun iltamyöhällä pääsee hotellille pitää olla valmiina heräämään jo hyvissä ajoin että ehtii taas jatkamaan tärkeisiin kohteisiin. Yhtä suorittamista.

        "Ylipäänsä tollainen loman tunkeminen täyteen "elämyksiä" ei ole mulle lainkaan rentouttavaa. Lomalla on kyllä kiva tehdä asioita, mutta ilman sen kummempaa aikataulutusta." Se on juurikin noin.

        Minusta mökkeily olisi ihan on semmoiset 2-3 päivää, max. ehkä 4 päivää, sitten kyllä riittää ja haluaa "sivistyksen" pariin. Ehkä jos oikein luksusmökki siellä voisi viihtyä sitten pidempäänkin.

        -Harmiseikirj- Kuittaa tuon edellisen.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Toi mökkihomma on erikoinen. Mä en tykkää, eikä oikeestaan kukaan ketä mä tunnen. Taitaa olla jotain yhtenäinen venäjä, anteeks yhtenäinen suomi puolueen propagandaa. Mökki on just sellanen asia mitä on keksimällä keksitty suomalaiseksi perinteeksi, vaikka se ei ole. Ihan sama juttu kun noi, melankooliset musiikit, gallelan maalaukset ja monet muut erikoisuudet, joita on koottu eripuolilta suomea, kuitenkin olematta koko suomen asiat.

        No kyllä mä tunnen muutaman, jotka mökkeilystä pitävät. Tosin heillä on pikemmin sellanen kakkoskoti, eli omakotitalo kaikin mukavuuksin maalla, kohtuullisen ajomatkan päässä kaupungista. Tunnen mä muutaman sellasen ihan perinteisen mukavuudettoman kesätyöleirin omistajankin, mutta ihan lähipiiriin ei heitä kuulu (onneksi).

        Mä olen monesti naureskellut sitäkin, kun näin kesäisin on aina se perusvalitus mökkivieraista, jotka tullee vieraaksi kysymättä ja viipyvät loputtomiin. En tajua mistä sellasia löytyy. Oma siskoni pyytää mua ihan joka kesä, useamman kerran, että tule nyt käymään (siellä heidän kesäasunnolla). Sitten on jossain kohtaa pakko mennä sinne pyörimään pariksi päiväksi, vaikka en yhtään tykkää. No ilmeisesti sisko on tajunnut, että ei ole oikein mun juttuni, kun tälle kesälle kutsu koskee vain poikaani (8 vuotta) joka tykkää, kun saa mennä suht saman ikäisen serkkupojan kanssa leikkimään, uimaan, riehumaan jne.


    • Anonyymi

      Vähän sama kuin amerikkalaisilla Aspen hiihtolomat mökeillä ja monet muut paikat, amerikkalaisilla hyvin samankaltaiset perinteet, ja kansallislajikin melko sama, baseball ja pesäpallO.

    • Anonyymi

      Haluan ehdottomasti kesämökille.
      Ajaa tuttua jo ruohoa kasvavaa tietä. Purkaa auton tilaan jossa ei olisi käyty puoleen vuoteen. Siivota hiirenpapanat lattioilta. Mennä ulos käynnistäen siimaleikkurin, surr surr, vettä koneeseen, hikeä jo puskee.

      Hyvä siitä tuli, mäkärien ja itikoiden lennellessä ympärillä, älä etelän mies huido, ota off. Otan koff.

      Tarkastan rakennuksen ja tiluksen, puhdistan räystäät, pesen tiloja puhtaaksi. Lämmitän kenties saunan ja käyn uimassa, olenhan sen jo ansainnut

      Illalla hiljaisuus auttaa runoilijaa, harmi vain etten runoile.

      Ottaa muutaman Koffin lisää, tilaa taksin "ihmisten ilmoille".
      Huomaa että oli se ihanaa, ensi kesänä taas uudelleen.

      AV

      • Anonyymi

        Kuulostaa aika rasittavalle jos käyt vain paikkoja kunnostamssa eikä muuten tule vietettyä aikaa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        " Siivota hiirenpapanat lattioilta"

        🤮

        Rangaistukselta kertomuksesi kuulostaa enempi kuin lomalta.

        - Sheena


    • Anonyymi

      En ymmärrä miksi joku lähtee lomalle Tuurin kyläkauppaan.

      • Anonyymi

        Yksi kaverini perheineen oli ollut jopa yötä siellä keskisen hotellissa, kuulemma ihan hyvät huoneet. Jos jotain tarvitsee ostaa voisin poiketa ohikulkiessa, vasiten ei tulisi lähdettyä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi kaverini perheineen oli ollut jopa yötä siellä keskisen hotellissa, kuulemma ihan hyvät huoneet. Jos jotain tarvitsee ostaa voisin poiketa ohikulkiessa, vasiten ei tulisi lähdettyä.

        -harmiseikirj-

        Joo kyllä omatkin tutut siellä käy. Siksipä en sitä ymmärrä. Käynyt kerran päiväseltään. Ihan perus iso kauppa. Ymmärrä joo että miljoona tivoli varmaan lapsiperheitä houkuttelee ja on kait siellä muutakin. Mutta en itse lähtisi.


      • Nyt kun lasketaan kaikelle se hiilijalanjälki. Niin mikähän se on tuurilla. Kun kaikki tulee sinne autolla ympäri suomea. Ja kovin halvalla myy, että onkohan siinä kiina kamaa, joka on tuotettu hiilivoimalla, eikä kiina muutenkaan oo mikään ympäristön suojelun tai ees ihmisoikeuksien mallimaa. Se on ihme juttu kun normaalin rehellisen veronmaksajan on noudatettava näitä sääntöjä niin pilkun tarkasti. Ja sitten jonkun suuren kauppaliikkeen ei tarvi ottaa minkäänlaista vastuuta. Joku aurinkopaneeli ei kaupan katolla paljoo auta, kun ei se kiinteistön kulutus siinä ole pääroolissa vaan se miten se krääsä tuotetaan.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Nyt kun lasketaan kaikelle se hiilijalanjälki. Niin mikähän se on tuurilla. Kun kaikki tulee sinne autolla ympäri suomea. Ja kovin halvalla myy, että onkohan siinä kiina kamaa, joka on tuotettu hiilivoimalla, eikä kiina muutenkaan oo mikään ympäristön suojelun tai ees ihmisoikeuksien mallimaa. Se on ihme juttu kun normaalin rehellisen veronmaksajan on noudatettava näitä sääntöjä niin pilkun tarkasti. Ja sitten jonkun suuren kauppaliikkeen ei tarvi ottaa minkäänlaista vastuuta. Joku aurinkopaneeli ei kaupan katolla paljoo auta, kun ei se kiinteistön kulutus siinä ole pääroolissa vaan se miten se krääsä tuotetaan.

        Ihan normi hintoja siellä minun mielestäni oli silloin kun itse kävin. Sekin ja tulee siinä tarjous tuotteelle hintaan. Kun ajat toiselta puolelta Suomea. Yöpyminen, syömingit jne.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Nyt kun lasketaan kaikelle se hiilijalanjälki. Niin mikähän se on tuurilla. Kun kaikki tulee sinne autolla ympäri suomea. Ja kovin halvalla myy, että onkohan siinä kiina kamaa, joka on tuotettu hiilivoimalla, eikä kiina muutenkaan oo mikään ympäristön suojelun tai ees ihmisoikeuksien mallimaa. Se on ihme juttu kun normaalin rehellisen veronmaksajan on noudatettava näitä sääntöjä niin pilkun tarkasti. Ja sitten jonkun suuren kauppaliikkeen ei tarvi ottaa minkäänlaista vastuuta. Joku aurinkopaneeli ei kaupan katolla paljoo auta, kun ei se kiinteistön kulutus siinä ole pääroolissa vaan se miten se krääsä tuotetaan.

        Mun mökin lattialle tuli monet hiilijalanjäljet kun lapset löysivät grillihiilipussin.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Nyt kun lasketaan kaikelle se hiilijalanjälki. Niin mikähän se on tuurilla. Kun kaikki tulee sinne autolla ympäri suomea. Ja kovin halvalla myy, että onkohan siinä kiina kamaa, joka on tuotettu hiilivoimalla, eikä kiina muutenkaan oo mikään ympäristön suojelun tai ees ihmisoikeuksien mallimaa. Se on ihme juttu kun normaalin rehellisen veronmaksajan on noudatettava näitä sääntöjä niin pilkun tarkasti. Ja sitten jonkun suuren kauppaliikkeen ei tarvi ottaa minkäänlaista vastuuta. Joku aurinkopaneeli ei kaupan katolla paljoo auta, kun ei se kiinteistön kulutus siinä ole pääroolissa vaan se miten se krääsä tuotetaan.

        Eiei, ei kaikki tule autolla sinne; Tuurihan on ihan juna-aseman vieressä ☝

        - Sheena


    • Anonyymi

      Töllössä oli muutama vuosi sitten ohjelma joka oli niinku tuurin kyläkauppa mutta Ruotsista, siis se sarja. Siinä oli leirintäalue sen kaupan vieressä, ja sarjassa seurattiin näitä ketkä sinne tuli viettään lomansa. Yksi pariskunta jäi erityisesti mieleen siitä sarjasta, se mies istu siinä matkailuauto vieressä ja oletettavasti otti huikkaa, naama oli toki auringosta jo punehtunu mut iloisessa huppelissa oli päivästä toiseen. No tää nainen oli sitte sen reissun primus motor arvatenkin, hän nimittäin näytti rakastavan kemikaliotuotteiden ostelua ja suunnisti siis snne kaupoille joka päivä. Eli siis tiskiaineen, Shampoon yms tapaisten fetissi oli hänellä.. Hän niitä siinä viikon keräsi siihen leiriin. Jollain tuhannella eurolla, tai olikohan summa huomattavastikin suurempikin kun sitä siinä ohjelmassa nimittäin ihmeteltiin kovin. Niitä oli sitten siinä ikäänku vuoden tarpeiksi. Ja mies hiprakassaan vaan siinä myhäili sen valtaisan putelikasan vieressä kesäisellä nurmella että tämmöstä tämä nyt vaan on. Kumpikin vietti siinä kait sitä ihannelomaansa sitten.

      • Anonyymi

        En ihmettele yhtään, vaikka painajaismaisesti jäänyt mieleesi, vaikken edes itse ole nähnyt tuota. Ihmiset tekee paljon tukehduttaakseen tyhjyyden, jopa merkityksetöntä tai haitallista itselleen.


    • Anonyymi

      Olen lomaillut 2000km polkemalla fillarilla suomessa. 3 vuotta sitten kesänä poljin kilpisjärvelle ja sieltä eri reittejä pitkin etelä suomeen. Viime vuonna poljettiin viron ympäri fillarilla mutta se oli 1300 km. Oli mahtava reissu.

    • Anonyymi

      Jos haluaa olla rauhassa valitsee kesän lomailuksi kaupunkiin jäämisen, minäkin joskus teen niin.

      Kaupungit autioituvat, saa olla luonnonkauniissa kaupungissa ilman ylimääräisiä ihmisiä.

    • Anonyymi

      Varmaankin joku Titanin tapainen ääriseikkailu. Itse olen käynyt Etelä-Afrikassa häkkisukeltamassa, kun matkanjärjestäjät heittävät eläimen verta ja sisäelimiä mereen, ja kohta on valkohaita pyörimässä ympärillä kasapäin. Ei mukavaa, äärimmäistä kylläkin.

      • Anonyymi

        Mutta mistä kuului se jyskytys, mikä kuului puolen tunnin välein titanin uppoamisen jälkeen. Titan oli siihen aikaan jo tuhoutunut, että ainoo mahdollisuus on titanic. Eli onko ne aaveita, vai elääkö titanicissa jo toinen tai kolmas sukupolvi joka siellä jyskyttelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mistä kuului se jyskytys, mikä kuului puolen tunnin välein titanin uppoamisen jälkeen. Titan oli siihen aikaan jo tuhoutunut, että ainoo mahdollisuus on titanic. Eli onko ne aaveita, vai elääkö titanicissa jo toinen tai kolmas sukupolvi joka siellä jyskyttelee.

        Onhan meressä paljon elämää ja kaikkia muitakin laitteita, joita kaikuluotaimet havaitsevat. Kyllä ne ihmiset kuolivat jo menomatkalla Titanicille eivätkä ehtineet edes huomata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan meressä paljon elämää ja kaikkia muitakin laitteita, joita kaikuluotaimet havaitsevat. Kyllä ne ihmiset kuolivat jo menomatkalla Titanicille eivätkä ehtineet edes huomata.

        Tässä kohdassa kuitenkin kaksi mahdollista lähdettä Titan ja Titanic. Ja Titan oli jo poissa pelistä. Ja vaiteliaisuus jyskytyksen lähteestä?


    • Anonyymi

      Kuka nyt milläkin tavalla haluaa lomaansa viettää. Itselläni tulee mieleen yksi ainut järjetön lomanviettotapa; alkoholia kitaten päivittäin.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Olen kuullut että mm. mökkeilijät tuota voi harrastaa. Yksi tuttu kertoi joskus että joku sen tuttu varaa mökille kellarin täyteen juotavaa ja sitten kun loma alkaa se tinttaa joka päivä jotain, pienessä hiivassa menee koko loma ja töihin palaaminen sitten ihan ymmärrettävästikin aika vaikeaa. On sikäli ihan uskottava tarina että kun joskus lehtijuttuja niistä jotka hakee kärry- ja lavakaupalla juotavaa jostain latvian rajalta niin kai sitä sitten uppoaakin.

        -harmiseikirj-


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      304
      3441
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      242
      1891
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      95
      1392
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1323
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1223
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      966
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      894
    Aihe