Älykkyys vähenee kun ihminen vanhenee.

Anonyymi-ap

Jääräpäisyys lisääntyy kun vanhenee.

Aivojen älyllinen kehitys loppuun25-vuotiaana, joten on älytöntä opiskella mitään älyä vaativia asioita yli 25.vuotiaana enää.

23

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihmiskunnan älykkyys on lähtenyt laskuun jo vuodesta 1997. Kiitos tämän netin ja somen, joka aiheuttaa riippuvuutta. Siellä roikutaan päivästä toiseen. Ei pystytä enää keskittymään mihinkään sitä vaativiin tehtäviin. Tämä näkyy jo kaikissa mittareissa. Fyysinen- ja henkinen kunto on romahtanut yhä suuremmassa määrässä ihmisiä yms.

• Ei pidä paikkaansa. Elämänkokemus on hyvä apuväline uuden oppimisessa. Ihminen oppii läpi elämän, ellei ole aivoissa jotain vaikeaa sairautta mikä rappeuttaa niitä oleellisesti.

• Anonyymi

26-vuotiaana lakkaa aivojen kehitys, aivot kumminkin uusiutuvat koko ajan. Kumpaakaan edm. seikkaa ei pitkään tiedetty, aina näihin vuosiin saakka, ennen kuin tutkimus valaisi lisää faktaa. Jääräpää voi olla jo syntyessään, kun joku toinen on toisten mukaan ohjailtavissa ja suostuu aina kaikkeen.

• Anonyymi

Kuka uskoo fysiikallisiiin totuuksiin, kuka on jääräpäinen ja uskoo siihen että ihminen tulee vanhetessaan älykkäämmäksi, viisammaksi tulee, mutta tyhmemmäksi.

Olet hyvä esimerkki tyhmyydestä, subjektiivisuudesta ja jääräpäisyydestä.

• Mun mielestä vanhana oppii paremmin. Mulla ei ees keskittyminen riittäny missään lukiossa. Mä sillon kerroin, ei ollu tää sinkut palsta, mutta joku muu suomi. Kun mä olin juuri täyttänyt 40 ja lähdin opiskeleen kosteutta ja homevaurioita. Ja oli juuri lukulasit hankittuna ja optikkokin muistutti ainakin kymmenen kertaa että olin 40 vuotias. Ja sitten opiskelin ja hyvin meni vaikka olin kalju rillipää. Ei se vanhuus opimista estä.

• Anonyymi

Aivojen kehitys aina sinne 27 ikävuoteen saakka tukee tätä. Mulla oli teiniaikoina (16-17-vuotiaana) bestis-kaveri, joka sen jo vuosia sitten jostain vanhemlalta tutultaan kuulkeena totesi: "opiskelu pitäisi aloittaa vasta 25-vuotiaana, että kaikki nuoruuden kiinnostukset ja muu mahdollinen ylimääräinen leletys olisi pois häiritsemästä oppimiskeskittymistä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivojen kehitys aina sinne 27 ikävuoteen saakka tukee tätä. Mulla oli teiniaikoina (16-17-vuotiaana) bestis-kaveri, joka sen jo vuosia sitten jostain vanhemlalta tutultaan kuulkeena totesi: "opiskelu pitäisi aloittaa vasta 25-vuotiaana, että kaikki nuoruuden kiinnostukset ja muu mahdollinen ylimääräinen leletys olisi pois häiritsemästä oppimiskeskittymistä."

kuulleena*

• Minä olen aina halunnut oppia uutta ja olenkin pyytänyt vuosien saatossa esimiehiltäni, että olen saanut työnkierron omaisesti tehdä uusia tehtäviä. Nykyisessä työssäni olen ollut vasta vuoden ja tällä osastollakin vasta kolme vuotta.
      - Ja olen saanut hyvää palautetta tavastani hoitaa työtäni.

Elämänkokemus auttaa yhtä paljon kuin älykkyys, monessa asiassa.

• Anonyymi

Olet siis huomannut kaiken tuon itsestäsi ? Harmi sillä odotin iän tuovan älyä hieman lisää käyttöösi .

• Anonyymi

Vanhemmiten tunneälyn määrä paranee. Oppii ymmärtämään paremmin myös erilaisuutta. Kaikki on toki kiinni omasta asenteesta, tahtotilasta ja siitä, että olet sinut itsesi kanssa. Ja minkälaisessa ympäristössä vietät aikaasi. Keskittyminen ja muistaminen ovat itsellä muuttumassa huonompaan suuntaan.

Olen ollut rauhaton ihminen nuorempana, nyt olen vanhemmiten paljon rauhallisempi. Stressin määrä itsellä lisääntynyt ja vastuunoton määrä. Joku voisi sanoa sitä myös aikuistumiseksi. Olenko esimerkki siitä, etten ole ikuinen lapsi? Lapsuudessa on omat hyvät ja huonot puolet.

• Anonyymi

Päinvastoin. Siinä iässä ja vielä ainakin reilu viisi vuotta sen jälkeen aivot kypsyvät aikuisiksi, joten tiedon käsittely sen kuin paranee. Ihminen nimenomaisesti viisastuu vanhetessaan. Tieto ja ajattelutaidot kiteytyvät. Parhaimmillaan näin.

• Anonyymi

Oppia ikä kaikki.

Kun viisaaksi tulee niin tajuaa oman tyhmyytensä.

• Anonyymi

Ihmisten kollektiivinen älykkyys lähti jyrkkään laskuun samalla kun kaikki laitteet tuli älykkäämmäksi. Kenenkään ei tarvitse enää ajatella mitään kun älylaitteet tekee sen jokaisen puolesta.

• Anonyymi

Tuo ei pidä paikkaansa ihan joka asiassa.
        Esim. monissa peleissä voidaan vaatia ihmisen älykkyyttä ja ongelman ratkaisukykyä.
        Ei älylaite pelissä rakaise peliä, vaan ihminen ja älylaite voi olla vastakainen pelaaja, jota vastaan ihminen pelaa ja voi olla haastavampi vastus, kuin oikea ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkaansa ihan joka asiassa.
        Esim. monissa peleissä voidaan vaatia ihmisen älykkyyttä ja ongelman ratkaisukykyä.
        Ei älylaite pelissä rakaise peliä, vaan ihminen ja älylaite voi olla vastakainen pelaaja, jota vastaan ihminen pelaa ja voi olla haastavampi vastus, kuin oikea ihminen.

Elämä ei ole tietokonepeli. Jos on koko pienen elämänsä tuijottanut tietokoneen ruutua ja pelejä, ratkaissut niitä pelien ongelmia, ei ikinä pysty todellisessa elämässä ratkaisemaan todellisen elämän ongelmia ja vastoinkäymisiä. Aivoja pitäisi käyttää kaikkialla muuallakin ja mielellään mahdollisimman vähillä apuvälineillä. Se on ainoa mikä kehittää ajattelua.

• Anonyymi

Jääräpäisyys ja älykkyys asuvat saman katon alla mutta eivät ne ole kuin naapureita keskenään. Niin kauan kuin mieli on utelias/oppivainen tapahtuu kehitystä

• Anonyymi

No jaa. Aivot ovat aika mukautuvia. Onnettomuudessa halvaannuin, kun aivoista iso osa tuhoutui.

Aivojen muut osat ryhtyivät ottamaan tuhoutuneen palan hommia itselleen.

En tietenkään enää terveen veroinen ole, mutta kykenisin pysymään hengissä, mikäli elettäisiin luolamies aikaa.

>simiti<

• Anonyymi

älä aloittaja puhu paskaa asia ei ole niin. Vaikka olen keski-ikäinen mies olen älykäs. Vaarini kuoli 96 vuotiaana järkevä loppuun asti. Isäni oli myös älykäs. Se jääräpäisyys totta olen samaa mieltä.

• Kyllä ihminen oppii koko elämän. 25 vuoteen asti kehittyy aivot nopeasti. Sinä opit koko ajan .

• Se on eriasia haluatko opetella.

• valtakunta kirjoitti:

Se on eriasia haluatko opetella.

Konorona hajoittaa aivoja.

• Anonyymi

Päihteet tuhoavat aivoja, joten valitse terveelliset elintavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1247
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1203
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      906
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      873
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      75
      848
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      109
      712
    7. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      58
      711
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      103
      672
    9. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      606
    10. 78
      601
    Aihe