Kenen tahansa kanssa, kenen tahansa ikinä eläneen kanssa, sillä olettamalla että pystytte kommunikoimaan yhteisellä kielellä ja ymmärtämään toisianne täysin.
Ja mukaan voi lukea myös historian hieman epävarmat hahmot, joiden elämästä vs. fiktiivisyydestä ei ole ihan täyttä varmuutta, kuten nyt vaikka Viikingit-sarjan stara Ragnar Lothbrok tai antiikin Jaappanian Musashi ja muut faktojen osalta häilyvät tapaukset.
Niin kuka se joku voisi olla?
Omalta osaltani en osaa sanoa mitään. Ajatus vain tuli mieleen juuri äsken ja jämähdin tähän kelaamaan, että kuka se voisi olla. Jeesus? Se ainakin kirkastaisi monia asioita, paitsi veden. Siddharta Gautama? Varmasti tulisi kokemus ykseydestä universumin kanssa ja muutenkin harmoninen olo. Ja silleen...
Jos saisit? Siis ainutlaatuisesti? Siis mahdollisuuden viettää yhden täyden vuorokauden...
91
680
Vastaukset
Noh oisko se vaikka Lillis? Hän tuskin suostuisi, joo ei suostu, niin listaan varalle Morten Harketin ja jos sekään ei suostu, niin Sven Otten tai toi tanssiva mummo mun profiilin kahdessa alemmassa linkissä. Hänen ja Svenin kanssa tanssisin vuorokauden, meillä on niin sama tyyli tuon mummon kanssa ja vaatteetkin on kun multa viety kaikkineen. 😄 Cool. 👍
- Anonyymi
Entä oma nossukkasi? :)
No siis Lillikseltähän ei aloituksen mukaisesti kysyttäisi ja aloitus toisaalta sanattomasti (mokani) olettaa että toinen osapuoli olisi suostuvainen.
Sven Otten on tää pukujuippi.
https://youtu.be/41AD9PmV3rI
Ja mummo on tää mun vaatekopio. Tanssityylikin käy.. 👍
https://youtube.com/shorts/GwKHhv6xNrY?feature=share3randombypasser kirjoitti:
No siis Lillikseltähän ei aloituksen mukaisesti kysyttäisi ja aloitus toisaalta sanattomasti (mokani) olettaa että toinen osapuoli olisi suostuvainen.
Ainiin, ups. Kyllä pitäis kysyä, muuten hän möksähtää. 😅
No sitten siirrymme suoraan noihin jälkimmäisiin. Morteniin, Sveniin ja mummoon. Morten voisi viedä mut kiertoajelulle Norjaan ja laulaa hittejään. Höpötellä niitä ja näitä.Huitale kirjoitti:
No sitten siirrymme suoraan noihin jälkimmäisiin. Morteniin, Sveniin ja mummoon. Morten voisi viedä mut kiertoajelulle Norjaan ja laulaa hittejään. Höpötellä niitä ja näitä.Nii ja jos kukaan ei suostu noista, niin meen vittu koppiini yksin murjottamaan. 😤
Huitale kirjoitti:
No sitten siirrymme suoraan noihin jälkimmäisiin. Morteniin, Sveniin ja mummoon. Morten voisi viedä mut kiertoajelulle Norjaan ja laulaa hittejään. Höpötellä niitä ja näitä.Ei möksähdä, koska minä määrään tässä keississä 😂
Huitale kirjoitti:
Nii ja jos kukaan ei suostu noista, niin meen vittu koppiini yksin murjottamaan. 😤
Jokainen niistä suostuu, koska minä todellakin määrään 🤣
randombypasser kirjoitti:
Jokainen niistä suostuu, koska minä todellakin määrään 🤣
Jes! Thanks bro. 👍
Ei möksähdä, koska minä määrään tässä keississä 😂
Möksähtää se, hän on omaehtoinen, kukaan ei rupee käskemään. 😅
Huitale kirjoitti:
Möksähtää se, hän on omaehtoinen, kukaan ei rupee käskemään. 😅
Koska täällä määrään minä, saa vapaasti möksähtää, ei se minua kiinnosta, pitäköön herkät tunteensa koska lopulta tottelee kuitenkin 😂
Koska täällä määrään minä, saa vapaasti möksähtää, ei se minua kiinnosta, pitäköön herkät tunteensa koska lopulta tottelee kuitenkin 😂
🤫🤕😵
Minähän siinä selkäsaunan saan, sun takia. 🤯
Huitale kirjoitti:
Minähän siinä selkäsaunan saan, sun takia. 🤯
Et tietenkään, koska minä määrään ja olen taannut rauhanomaisen 24 tuntia. Ja jos Liillis ei tottele, niin sitten minä annan hänelle piiskaa. Hitto... Ei ihan huono idea 🤔😂
Et tietenkään, koska minä määrään ja olen taannut rauhanomaisen 24 tuntia. Ja jos Liillis ei tottele, niin sitten minä annan hänelle piiskaa. Hitto... Ei ihan huono idea 🤔😂
Älä nyt piiskaamaan rupea, saat sinäkin sitten mustan silmän. 😂
Huitale kirjoitti:
Älä nyt piiskaamaan rupea, saat sinäkin sitten mustan silmän. 😂
Älä yllytä hullua 🤣
Älä yllytä hullua 🤣
Sillä on kuitenkin joku kaappi siellä mikä näyttää meille lentoreitin kotio. 🤣
Huitale kirjoitti:
Sillä on kuitenkin joku kaappi siellä mikä näyttää meille lentoreitin kotio. 🤣
Höpsis, koska minä määrään 😂
Tahdoltaan vahvempi, huom 😉😁
Jaa-a, mahdatko pärjätä sittenkään. 🤔
Ehkäpä siirryn suosiolla Morteniin ja säästän meidät jännitykseltä. 😁Huitale kirjoitti:
Jaa-a, mahdatko pärjätä sittenkään. 🤔
Ehkäpä siirryn suosiolla Morteniin ja säästän meidät jännitykseltä. 😁Aniharva on mua kovapäisempi, mutta kyllä niitäkin löytyy 😂
Aniharva on mua kovapäisempi, mutta kyllä niitäkin löytyy 😂
Kuule, naiset osaa olla jääräpäisiä. Jos ne sen pään ottaa ettei käy, niin eihän se käy. 😬
Huitale kirjoitti:
Kuule, naiset osaa olla jääräpäisiä. Jos ne sen pään ottaa ettei käy, niin eihän se käy. 😬
Noo... Niin... Sanotaan vaikka niin, että olen kerran jäänyt jalkohin. Naisen jalkoihin. Se oli kovapäisempi leidi. Niin en pidä hengitystä odottaessani seuraavaa yhtä kovapäistä 😂
Noo... Niin... Sanotaan vaikka niin, että olen kerran jäänyt jalkohin. Naisen jalkoihin. Se oli kovapäisempi leidi. Niin en pidä hengitystä odottaessani seuraavaa yhtä kovapäistä 😂
Kun nyt fiktiiviset hahmotkin mainitsit, viikingit muun muassa, niin tuli mieleeni Lagertha. Blondi joo, mutta minun silmään miellyttävän näköinen nainen ja ah, mä rakastan vahvoja naisia, jotka osaa olla myös hyviä ja rakastavia, pitää omiensa puolia.
Lagerthahan on juuri sellainen hahmo. Vahva, mutta myös rakastava. Sopivasti röyhkeäkin.
Joten hän olis myös potentiaalinen valinta. Voisi opettaa mut miekkailemaan ja ampumaan jouskarilla. 😁Huitale kirjoitti:
Kun nyt fiktiiviset hahmotkin mainitsit, viikingit muun muassa, niin tuli mieleeni Lagertha. Blondi joo, mutta minun silmään miellyttävän näköinen nainen ja ah, mä rakastan vahvoja naisia, jotka osaa olla myös hyviä ja rakastavia, pitää omiensa puolia.
Lagerthahan on juuri sellainen hahmo. Vahva, mutta myös rakastava. Sopivasti röyhkeäkin.
Joten hän olis myös potentiaalinen valinta. Voisi opettaa mut miekkailemaan ja ampumaan jouskarilla. 😁Olis kumppani ainestakin. Vahva luontoinen, ylpeyttäkin löytyy, kukaan ei tamppaa maan rakoon ja rakastaa omaansa uskollisesti. On häjy jos pitää olla.
Huitale kirjoitti:
Olis kumppani ainestakin. Vahva luontoinen, ylpeyttäkin löytyy, kukaan ei tamppaa maan rakoon ja rakastaa omaansa uskollisesti. On häjy jos pitää olla.
Ragnarhan on se hänen rakastettu elämänsä loppuunasti, siitä huolimatta ettei Ragnar oikein älyä aina parastaan naistenkaan suhteen. Ja Lagerthakin jatkaa elämäänsä Ragnarista erottuaan, silti häntä rakastaen ja tukien. Mutta pidän hahmoista. Pidin sarjasta ja tunteesta mikä välittyi.
https://youtu.be/C4pkukRORJkHuitale kirjoitti:
Olis kumppani ainestakin. Vahva luontoinen, ylpeyttäkin löytyy, kukaan ei tamppaa maan rakoon ja rakastaa omaansa uskollisesti. On häjy jos pitää olla.
Semmonen perinteinen kiukkunen akka, pirttihirmu, etenkin jos ei toteltu 😂
Semmonen perinteinen kiukkunen akka, pirttihirmu, etenkin jos ei toteltu 😂
Nää, naisessa pitääkin olla päättäväisyyttä. Ei liian lapatossukaan pidä olla. Muuten muut jyrää alleen. Taistelijan luonne, rakastavalla sydämellä omilleen on just my type. 🥰
Huitale kirjoitti:
Nää, naisessa pitääkin olla päättäväisyyttä. Ei liian lapatossukaan pidä olla. Muuten muut jyrää alleen. Taistelijan luonne, rakastavalla sydämellä omilleen on just my type. 🥰
Siis kaltaiseni. 😁
Huitale kirjoitti:
No päättäväisyyttä tms., mutta oli nimi mikä hyvänsä, jalkoihin ei pidä jäädä. Tai siis ei ainakaan muiden jalkoihin, omat on sitten eri asia...
No päättäväisyyttä tms., mutta oli nimi mikä hyvänsä, jalkoihin ei pidä jäädä. Tai siis ei ainakaan muiden jalkoihin, omat on sitten eri asia...
Usein senkin oppii vasta, kun jäänyt tarpeeksi usein tai pahasti muitten tallomaksi. Sisuuntuu, oppii, ymmärtää ettei kannata lepsuilla liikaa, siitä kärsii vaan lopulta itse.
Rajat ja rakkaus. Niillä pärjää aika pitkälle, kun osaa soveltaa molempia oikeessa kohtaa.Huitale kirjoitti:
Usein senkin oppii vasta, kun jäänyt tarpeeksi usein tai pahasti muitten tallomaksi. Sisuuntuu, oppii, ymmärtää ettei kannata lepsuilla liikaa, siitä kärsii vaan lopulta itse.
Rajat ja rakkaus. Niillä pärjää aika pitkälle, kun osaa soveltaa molempia oikeessa kohtaa.Ihminen oppii "saamalla turpaansa" hyvin tehokkaasti uusia asioita, jossain mielessä pakollinen paha, elämän koulua.
Ihminen oppii "saamalla turpaansa" hyvin tehokkaasti uusia asioita, jossain mielessä pakollinen paha, elämän koulua.
Siinä sitä se liika kiltteys ja sinisilmäisyys kummasti alkaa varista pois, tulee valppaammaksi eikä ole enää niin höntti ja höynäytettävä. Mäkin ollut sellainen maailmanhalaaja ja pitää pelastaa kaikki, murehtinut itseni karrelle muitten murheita ja mitäpä on siitä seurannut, itsensä uuvuttaminen ja uhrautuminen.. Minkä päälle on vielä heitetty sangollinen paskaa niskaan, kiitti vitusti idiootti ja hörönauru päälle. Joo hyvä koulu on. 👍
Huitale kirjoitti:
Siinä sitä se liika kiltteys ja sinisilmäisyys kummasti alkaa varista pois, tulee valppaammaksi eikä ole enää niin höntti ja höynäytettävä. Mäkin ollut sellainen maailmanhalaaja ja pitää pelastaa kaikki, murehtinut itseni karrelle muitten murheita ja mitäpä on siitä seurannut, itsensä uuvuttaminen ja uhrautuminen.. Minkä päälle on vielä heitetty sangollinen paskaa niskaan, kiitti vitusti idiootti ja hörönauru päälle. Joo hyvä koulu on. 👍
Tutkitusti ihminen oppii parhaitan A) pakon edessä, B) saamalla "turpaansa" jossain asiassa. Jos oppii jotain isosti/paljon noiden vaihtoehtojen ulkopuolella, niin on todellakin ylittänyt itsensä ja ansainnut loppuelämäkseen henkisen kukituksen ja shampanjat.
Tutkitusti ihminen oppii parhaitan A) pakon edessä, B) saamalla "turpaansa" jossain asiassa. Jos oppii jotain isosti/paljon noiden vaihtoehtojen ulkopuolella, niin on todellakin ylittänyt itsensä ja ansainnut loppuelämäkseen henkisen kukituksen ja shampanjat.
Juu, kun nyt ansaitsis edes rauhan typeryksiltä, sekin olis luxusta. Ja onnistuuhan se, kun pysyy tarpeeksi loitolla heistä.
Vaan nyt hiiriä kahtomaan, meille tuli perheenlisäystä. Kolme hiirtä. Lilli on mun suosikki, koko musta, jolla kermatoffeen ruskea vatsa ja ihanan rauhaisa hiiruli. 🐀🐭❤️
Ja lapset keksi nimet, en minä. ☝️😊
Hyvät yöt.Huitale kirjoitti:
Juu, kun nyt ansaitsis edes rauhan typeryksiltä, sekin olis luxusta. Ja onnistuuhan se, kun pysyy tarpeeksi loitolla heistä.
Vaan nyt hiiriä kahtomaan, meille tuli perheenlisäystä. Kolme hiirtä. Lilli on mun suosikki, koko musta, jolla kermatoffeen ruskea vatsa ja ihanan rauhaisa hiiruli. 🐀🐭❤️
Hyvät yöt.Tuollanen söpöliini.
https://hiiret.fi/pics/williams_fudgehog.jpgHuitale kirjoitti:
Hyvät yöt.Oman elämän vinkkelistä katsoen typeryksistä ei pääse ikinä eroon. Ja se koskee jokaista. Joten se luxus on mahdoton ajatus ellei muuta keskelle metsää.
Jaahans, tuli kai kuitenkin tyttöjä ja poikia? Että saat syksyllä peuhata parinkymmenen kanssa 😁randombypasser kirjoitti:
Oman elämän vinkkelistä katsoen typeryksistä ei pääse ikinä eroon. Ja se koskee jokaista. Joten se luxus on mahdoton ajatus ellei muuta keskelle metsää.
Jaahans, tuli kai kuitenkin tyttöjä ja poikia? Että saat syksyllä peuhata parinkymmenen kanssa 😁Tyttöjä ovat jokainen, tarkistin myös itse. Helppo tunnistaa sukupuoli. 😄
Ei hiirivauvoja, vaikka suloisen söpöjä ovatkin. Mussukoita. Mä aina menetän sydämeni noille hassuille. Vaan mun terapiahamsu on aina mun muruni numero yksi. En tiedä miksi on ihan spessu mulle. Rakas kun mikä. 🥰Huitale kirjoitti:
Tyttöjä ovat jokainen, tarkistin myös itse. Helppo tunnistaa sukupuoli. 😄
Ei hiirivauvoja, vaikka suloisen söpöjä ovatkin. Mussukoita. Mä aina menetän sydämeni noille hassuille. Vaan mun terapiahamsu on aina mun muruni numero yksi. En tiedä miksi on ihan spessu mulle. Rakas kun mikä. 🥰Ehkä se on se pikantti luonne. Lempeys ja vastaavasti näppäsee hampailla, jos ylitän valtuuteni. Minusta ihana piirre, noin pieni mutta pippurinen. 😍
Huitale kirjoitti:
Ehkä se on se pikantti luonne. Lempeys ja vastaavasti näppäsee hampailla, jos ylitän valtuuteni. Minusta ihana piirre, noin pieni mutta pippurinen. 😍
Muistuttaa siis, että ole vaan suurempi kun minä, mutta minä määrään itsestäni ja koska mulle käy, että kosket ja änkeet reviirilleni. Oikein. 👍🐹
Huitale kirjoitti:
Muistuttaa siis, että ole vaan suurempi kun minä, mutta minä määrään itsestäni ja koska mulle käy, että kosket ja änkeet reviirilleni. Oikein. 👍🐹
Enkä sano tykkääväni hampaista sormessani, mutta tykkään siitä että eläinkin pysäyttää miettimään mitä tein väärin, miksi puri. Onko eläimellä jotakin vaivoja mihin kiinnittää huomiota. Joki merkkihän se on, kun purastaan. Joskus sormi haisee ruoalle ja luullaan nakinpåtkäksi, nam. Oho, ei se ollukkaan. 😝
Mulla eka hamsu, joten opeella on pitänyt paitsi lajille ominaiset jutut myös yksilön jutut. Mielenkiintoistahan se on.
Sehän se kumppanissakin se mielenkiintoinen puoli on, oppia tuntemaan ja kun tuntee, rauhoittua nauttimaan siitä tuntemisen tuomasta tasaisuudesta.Huitale kirjoitti:
Enkä sano tykkääväni hampaista sormessani, mutta tykkään siitä että eläinkin pysäyttää miettimään mitä tein väärin, miksi puri. Onko eläimellä jotakin vaivoja mihin kiinnittää huomiota. Joki merkkihän se on, kun purastaan. Joskus sormi haisee ruoalle ja luullaan nakinpåtkäksi, nam. Oho, ei se ollukkaan. 😝
Mulla eka hamsu, joten opeella on pitänyt paitsi lajille ominaiset jutut myös yksilön jutut. Mielenkiintoistahan se on.
Sehän se kumppanissakin se mielenkiintoinen puoli on, oppia tuntemaan ja kun tuntee, rauhoittua nauttimaan siitä tuntemisen tuomasta tasaisuudesta.Mulla on sama noiden kissojen kanssa, luonnetta saa ja pitääkin olla, on oma mielipide ja siitä sitten välillä väännetään. Toisinaan myös kynsin ja hampain, mutta se on ok, se kuuluu siihen ilmaisemiseensa kun on voimakkaasti eri mieltä. Eikä noi ikinä sitä ole raivopäissään toteuttaneet, kunhan nyt antanet sen verran kyytiä että mielipide tuli selväksi ja näkyy viikon pari nahassa 😂
Mulla on sama noiden kissojen kanssa, luonnetta saa ja pitääkin olla, on oma mielipide ja siitä sitten välillä väännetään. Toisinaan myös kynsin ja hampain, mutta se on ok, se kuuluu siihen ilmaisemiseensa kun on voimakkaasti eri mieltä. Eikä noi ikinä sitä ole raivopäissään toteuttaneet, kunhan nyt antanet sen verran kyytiä että mielipide tuli selväksi ja näkyy viikon pari nahassa 😂
Juu, eikä minusta kuten tuskin sinustaan eläimeltä saa viedä omaa tilaa ja päätösvaltaa muulloin, kun on pakko sen hyvinvoinnin kannalta. Kunnioitus on A ja O myös eri lajien kesken.
Kamalaa, kun näkee miten eläin alistetaan omistajan leluksi. Että sieppaa.Huitale kirjoitti:
Juu, eikä minusta kuten tuskin sinustaan eläimeltä saa viedä omaa tilaa ja päätösvaltaa muulloin, kun on pakko sen hyvinvoinnin kannalta. Kunnioitus on A ja O myös eri lajien kesken.
Kamalaa, kun näkee miten eläin alistetaan omistajan leluksi. Että sieppaa.Juu, pitää antaa se tila mikä on mahdollista ja kunnioittaa sitä toisen tahtoa vaikka joutuisi olemaan eri mieltä, pakottavista syistä.
Koirat usein alistetaan omistajan muottiin, mikä on surullista. Tosin joiltain osin on pakkokin, osa on kuitenkin isoja ja voisivat helposti tehdä pahaa jälkeä. Ja on kyllä tullut nähtyä millaista jälkeä piskuinen Jack Russellin terrieri saa aikaiseksi kun se puolustaa ihmistään. Sekin oli pahaa jälkeä nilkasta olkavarteen asti, kas kun ne perkeleet hyppää helposti sen metrin ilmaan ja nasauttaa sitten leuat yhteen minkä tahansa ympärille.
- Anonyymi
Kännissä palstaileva disse ilman muuta.
- Anonyymi
mielenkiintoinen kysymys... en tiedä oikeasti, voisi olla hauskaakin, blind-data-tyyppinen oho DATA :D
- Anonyymi
tositypy ehkä, mutta minä olen oikeastikin vähän tuon näköinen:
-laihempi olen mutta tyyli samaa:
nyt alkaa soimaan laulu ancien Marin, by Iron Maiden, sannan suosikkilaulu, ikivanha Sanna MAriner..
jooh yritin etsiä pitkä linkki dukenukemkuvaa jooh, is antaa olla Aika helppo valinta. Isoisäni.
Jotain saman suuntaista tässä itekin mietin, vaikka olisi noita menneiden aikojen suurhahmojakin tietty tarjolla.
- Anonyymi
Suomalainen vanhempi mies, joka osaa keskustella ja joka on reilu ja toisen huomioonottava.
- Anonyymi
Isoisäni kanssa viettäisin, molempien.
- Sheena- Anonyymi
Mutta aloitus suo sinulle vain yhden henkilön.
Jotenkin sellainen kutina, ettei tuota mahdollisuutta saa yhdenkään kanssa..
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin sellainen kutina, ettei tuota mahdollisuutta saa yhdenkään kanssa..
- SheenaEi varmaan saakaan, mutta sinun "tehtäväsi" oli vain nimetä jokin henkilö, yksi henkilö. Ja puhtaasti mielikuvituksen tuotteena, koska toisia mahdollisuuksia harvoin saa, missään asiassa.
- Anonyymi
Jesselle voisi käydä porisemassa että vie isälleen terveisiä ettei näitä paljon kannata suojella. Pistäköön vaan vitsaukset ja tulikivet tulemaan, on täällä sen verran pölvästiä porukkaa.
-harmiseikirj-Olen prikulleen samaa mieltä. Tosin jos kaikki tyhmyys siivottaisiin maailmasta, ei ihmistä jäisi. En tosin näe että sekään olisi mitenkään huono ratkaisu.
- Anonyymi
Pitkät pojat rante ja tisse:)))
Ensimmäisenä tulee mieleen äiti.
Jos ajattelen vain henkilöitä, keitä en koskaan aiemmin ole tavannut, niin viettäisin päivän prinsessa Dianan kanssa.- Anonyymi
Jumalan sylissä ei enää tule niin osoitelleeksi. Siis jos pääsisi.
- Anonyymi
Urho Kekkosen kanssa olisi saunan lauteilla mukava jutella miten hän näkee Suomen poliittisen nykytilan. Antaisi eteen iltalehtien lööppejä kriiseistä, myös siitä kriisistä miten pojilla voi olla kuulemma pillu, ja siitä saadaan aikaan kohta hallituskriisi.
Luulen Urpon kurtistelevan hetken kulmakarvojaan sanoan, elin oikeassa ajassa, saatanan tunarit.
AV - Anonyymi
Väyrysen
Tämä on nyt ihan huvikseen kommentoitu, koska tämä henkilö ei ole oikea (on siis fiktiohahmo), mutta J.R.R Tolkienin kirjan "Hobitti eli Sinne ja takaisin" päähenkilö hobitti Bilbo Reppuli. Tosin en kyllä taida osata hobittien kieltä.
Fiktiohenkilöistä voisin vielä jutella, jos jollain ilveellä olis mahollista ihmemies MacGyverin kanssa. Kysyisin miten hän aina saa jopa hiekanjyvistä ja kaiken maailman ruuveista ja muttereista kaikenlaista aikaiseksi.
Ja vielä Star warsin robotit R2D2 ja CP3O. Alkuperäisissä Star warseissa metkoja henkilöhahmoja, kuin Leijonakuninkaan Timon ja Bumba.
Oikeasti elävistä ja jo edesmenneistä en osaa sanoa. Musiikin ja elokuvien parista varmaan kuitenkin.No en kyllä osaa äkkiseltään sanoa pitäis asiaa varmaan hiukan pidempään miettiä mutta varmaan monia mielenkiintoisia ihmisiä maailmanhistoriassa olisi. Johonkin vaikka esihistoriallisen ajan ihmiseenkin olis hauska tutustua ja saada tietää ollaanko me loppupeleissä niin hirveästi ihmisinä sitten siitä muututtu kuitenkaan vaikka maailma on paljon kehittynyt ja muuttunut.🤔🙂.
Luin kerran 1600-luvulla eläneen Samuel Pepys nimisen englantilaisen virkamiehen päiväkirjoja (päiväkirjat on julkaistu joskus miehen kuoleman jälkeen ja niistä on otettu monia eri painoksia muistaakseni, suomennettukin). En muista oliko englanniksi vai suomeksi se versio mitä luin. Pepys oli kirjoittanut ylös ihan kaikki mitä oli päivän aikana tehnyt, myös naisseikkailunsa oli selostanut aika tarkkaan (hän oli naimisissa ja ainakin omien sanojensa mukaan rakasti vaimoaan, mutta silti oli useiden muiden naisten kanssa). Esimerkiksi yhden päivänä hän oli kirjoittanut muun muassa seuraavaa: "Heräsin aamulla ja vaimo oli vienyt yöastian pois, joten täytyi pissata takkaan" (en tiedä miksi kyseinen juttu on jäänyt mun mieleen erityisesti).
Tämän päiväkirjan perusteella ihminen ei ole 400-500 vuodessa kovin paljon muuttunut, vain tavat, tyylit yms. ovat muuttuneet, mutta perusolemukseltaan ihminen on aina sama tai ainakin lähes.Norppa83 kirjoitti:
Luin kerran 1600-luvulla eläneen Samuel Pepys nimisen englantilaisen virkamiehen päiväkirjoja (päiväkirjat on julkaistu joskus miehen kuoleman jälkeen ja niistä on otettu monia eri painoksia muistaakseni, suomennettukin). En muista oliko englanniksi vai suomeksi se versio mitä luin. Pepys oli kirjoittanut ylös ihan kaikki mitä oli päivän aikana tehnyt, myös naisseikkailunsa oli selostanut aika tarkkaan (hän oli naimisissa ja ainakin omien sanojensa mukaan rakasti vaimoaan, mutta silti oli useiden muiden naisten kanssa). Esimerkiksi yhden päivänä hän oli kirjoittanut muun muassa seuraavaa: "Heräsin aamulla ja vaimo oli vienyt yöastian pois, joten täytyi pissata takkaan" (en tiedä miksi kyseinen juttu on jäänyt mun mieleen erityisesti).
Tämän päiväkirjan perusteella ihminen ei ole 400-500 vuodessa kovin paljon muuttunut, vain tavat, tyylit yms. ovat muuttuneet, mutta perusolemukseltaan ihminen on aina sama tai ainakin lähes.Niin just tuota mä vähän tarkoitinkin että onko ihminen juuri ihan siltä perusolemukseltaan sitten juurikaan niin hirveästi muuttunut vaikka tietysti maailma ja asiat mihin siinä ja elämässä joutuu tekemisiin ja reagoimaan ovat muuttuneet paljonkin.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin just tuota mä vähän tarkoitinkin että onko ihminen juuri ihan siltä perusolemukseltaan sitten juurikaan niin hirveästi muuttunut vaikka tietysti maailma ja asiat mihin siinä ja elämässä joutuu tekemisiin ja reagoimaan ovat muuttuneet paljonkin.🙂.
Ei ihminen ole perusolemukseltaan ja tunteiltaan kovin paljon muuttunut sadoissa tai tuhansissakaan vuosissa. Ennenkin iloittiin ja surtiin, rakastettiin ja vihattiin. Vain ympärillä oleva teknologia, huonekalutyylit, pukeutumistyylit, tavat yms. ovat muuttuneet, mutta pohjimmiltaan ihminen on pysynyt samana.
Norppa83 kirjoitti:
Ei ihminen ole perusolemukseltaan ja tunteiltaan kovin paljon muuttunut sadoissa tai tuhansissakaan vuosissa. Ennenkin iloittiin ja surtiin, rakastettiin ja vihattiin. Vain ympärillä oleva teknologia, huonekalutyylit, pukeutumistyylit, tavat yms. ovat muuttuneet, mutta pohjimmiltaan ihminen on pysynyt samana.
Näin mäkin uskon sen olevan.🙂.
- Anonyymi
Isoisoäitini. Haluaisin kuulla hänen tarinansa.
xLinerJoistain vanhemmista esi-isistä ja äideistä olisi hauska kyllä kuulla millaista heidän elämänsä on ollut ja nähdä onko heissä niitä samoja piirteitä ihmisinä kuin nykyisissä lähisukulaisissa ja itsessä.🙂.
Varmaan joku Hitler tai Stalin tai Putin, mitä näitä nyt on. Kysyisin että miksi. Mikä järki. Tahtoisin ymmärtää minkä takia se teki sen kaiken. Ei vaan järki riitä mulla siihen, että tapetaan miljoonia.
Stalin vois olla aika metka, Hitler oli puhtaasti mielenvikainen. Putinista nyt on paha sanoa mitään, selviää sitten aikanaan tarkemmin.
- Anonyymi
Marilyn Monroe
Jos saisi valita, niin Marilyn; minua ei siis kiinnostaisi Jeesuksen, Einsteinin tai Kleopatran tapaaminen, koska neiti Monroessa tuntuu olevan vain ihmisen laadukkaita ominaisuuksia läsnä.
Enkä puhu ulkonäöstä.
(hihitystä)- Anonyymi
Ajattelin ensin, etten halua tavata ketään. Sait kuitenkin muistamaan miten nuorena luin sanomalehdestä äärettömän kauniista naisesta, jonka lopuksi kerrottiin kuolleen epäselvissä olosuhteissa. Muistan järkyttyneenä ja toivoneeni hieman lapsellisesti, että tapasin hänet viimeistään kun olisin itse taivaassa, jotta voisin kysyä miten hänen kävi.
Olen myös hieman järkyttynyt Miki Liukkosen poistumisesta. Ehdin lukea kaksi hänen kirjaansa, koska halusin tuntea hänen ajatuksiaan paremmin.
t.sxth
- Anonyymi
tositypy voi olla oikeasti noin 56 tonnia painava elefantti
- Anonyymi
.. 56 tonia on ylipainoa siis olisi kuin jonkin panssarivaunun kokonaismasa
- Anonyymi
hassu vertauskuvakin tuollainen jos paino on panssarivaunun kokonaismassa.
Mä voisin olla vaikka Rene Nybergin kanssa jossain vuorokauden...kyselisin siltä Venäjästä ja juutalaisista vaikka mitä...ja se varmaan jaksais kertoa kertomistaan. :oD
Pitäis vaan varmaan ottaa sellainen vihko mukaan, mihin kirjoittelis kysymyksiä.
Toinen vois olla vaikka Teemu Keskisarja... siltäkin vois kysellä vaikka mitä, mutta toisaalta se on aika jumiutunut siihen omaan mantraan kaikesta, että en varmaan jaksais puolta vuorokauttakaan.
Yksi vekkuli ukko olis kyllä Valtaojan Esko. :oD Sen kanssa vois kanssa tuumiskella vaikka mitä. Huikea äijä kaikenkaikkiaan.No tämähän oli helppo: ehdottomasti James Dean!
- Anonyymi
Miehen joka on samassa työpaikassa. Haluaisin tietää olisiko sen kanssa alasti vehtailu niin mukavaa ja uskomatonta, kuin olen sen kuvitellut melkein vuoden ajan. Koe ajaisin joka paikassa ja asennossa 24 tuntia
Tämä jäi aikanaan vastaamatta kun en nopeasti keksinyt.
Mutta kyllä se olisi Miss Hollanti 2023, Rikkie Kolle.
Olisi kiinnostavaa tietää enempi polustaan tuohon pisteeseen ja ennenkaikkea miten hän on valmistautunut siihen palauteryöppyyn jonka hän tulee jatkossa saamaan.- Anonyymi
mikä oikein kammottavin ja pelottavin juttu mitä tyttöjen kanssa keksinyt, niitä on..
Jos luulee olevansa sinkku, silloin hän on myös varaton. - Anonyymi
Minä voisin mutta olen hetero, mutta siltikin voisi olla hauskaa...
- Anonyymi
kuunteliain toisten ajatuksia, jolloin päätttelisin siltä pohjalta heidän älykkyystasonsa.
- Anonyymi
Haluaisin nähdä vielä kerran mummon tai ukin ja kertoa että rakastan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709