Minulle on sanottu, että minun pitäisi hankkia koira

Mutta ei olisi oikein, että sellainen olisi olemassa vain siksi, että minulla olisi mukavampaa.

36

319

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei kannata ehkä mitään liikkuvas eläintä jos asut alle 100km etäisyydellä...

    • Anonyymi

      minuzta tuntuu jozkuz että pitäizi olla vähintään joku digitaalielektroniikan asiantunjia nainen joka ottaisi selvää kaikista johto-sotkuistani, ja mittauxlaitteistojakin..... now what the hell iz thiz....

    • Anonyymi

      niin kai ehdottivat aloittajalle että pitää asua vähintään noin 1ookm etäisyydellä videreixzezxtä ihmizolennozta, eli koira paras kaveri tai joku m uueläin?

      • On kissa, mutta sen kanssa keskustelut ovat niin kovin lyhyitä ja sillä on vain harvoin asioita kerrottavana. Se kyllä pitää minusta hyvin paljon, mutta on kovin vähäpuheinen.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        On kissa, mutta sen kanssa keskustelut ovat niin kovin lyhyitä ja sillä on vain harvoin asioita kerrottavana. Se kyllä pitää minusta hyvin paljon, mutta on kovin vähäpuheinen.

        Sanoiko kissa "mau, ei kiinnosta?"

        Minun kissa vainaa sanoi niin.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoiko kissa "mau, ei kiinnosta?"

        Minun kissa vainaa sanoi niin.

        >simiti<

        Yleensä sillä on vain asiana, että haluaa ruokaa tai ulos ja toisinaan se on tyytyväinen kun näkee minut. Joskus se pyytää että tulen sen mukana jonnekin.
        Kerran se vahti ulkona jotain ja kuvittelin, että siellä on hiiri ja menin sen heinikon toiselle puolelle ja yritin säikyttää sen kissan suuntaan. Kissa hämmästyi ja kysyi että mitä ihmettä oikein teen ja sitten se ilmoitti että ei kannata enää jatkaa ja syyttävän näköisenä lähti muualle. Siellä olikin myyrä ja se piiloutui koloonsa.


    • Anonyymi

      Oikeasti jos asut jossain hirsimökissäkin jonkin ailkaa totttumaan luonnon eläinten ääneen ja miten kaikki a on, tottuu kuin itse olen tottunut kaupungin ääniin...

    • Anonyymi

      Kääpiöhamsteri se olla pitää. Mieluiten tosi äkäinen luonne.
      >simiti<

    • Anonyymi

      tehokas keino hoitaa jotain jonkin toisen tytön aiheuttamaa masennusta:; lisää tyttöjä hänelle sitten ja riittövin määrin hoitajatyttöjäkin, vähintään 232 kappaletta päivittäin.

    • Anonyymi

      ihminen josta tulee entistä vaarallisempi, jos laittaa vankilaan, niin siellä siellä se on entizstä vaarallizempi, robotikzikaan zsitä ei voi muutta, ei varzinkaan voi tappaa kun nouzee haudastaan sitten tuo... hahahha Sledge Hammer!

    • Anonyymi

      Itse asiassa yksinäisen ihmisen seurana oleminen on niitä harvoja syitä, joiden takia koiran voi ottaa. Siis jos ajattelemme eläinten hyvinvointia ja maapalloamme. Labbis voisi olla sinulla, kartanonherralle, hyvä valinta. Niin kuin Downton Abbeyn isännällä https://i.pinimg.com/originals/6e/59/06/6e59064df53aa6e4e58582831faed369.jpg tuollainenhan sinunkin habituksesi on.


    • Anonyymi

      Ota kodinvaihtaja. Sitten se olisi ollut olemassa, vaikket sinä olisi sitä koskaan luoksesi ottanut ja voit ehkä tehdä jopa sen koiran elämästä hieman mukavampaa.

    • Anonyymi

      Koiran ottamista pitää harkita hyvin tarkkaan, koska se ei ole mikään esine, jonka voi jättää yksin moneksi tunniksi ja ilman huolenpitoa.
      Koiran kasvatusta voi verrata lapsen kasvatukseen. Lapsen voi ottaa mukaansa moneen paikkaan mutta koiraa ei.
      Älä ota koiraa, jos et ole valmis näkemään paljon vaivaa koirasta huolehtimisesta.

      • Riippuu missä asuu ja millainen koira on kyseessä.
        Silloin kun meillä oli koiria, niin ne olivat harvemmin edes kytkettyinä, sillä naapurusto on kaukana ja ne viihtyivät pihassa.


    • Anonyymi

      Vakavasti Maine Coon vainaan kuolema harmitti. Tuli ruokakupilta ja kellahti kuolleena.

      Noh saipahan ainakin viimeisen aterian.

      >simiti<

    • Sinkun ei kannata koiraketta ottaa, kun se sitoo niin paljon. Että jonkun perheen jatkeena se koira menee. Kun siinä on muutenkin sitonut itsensä puolisoon ja lapsiin. Siinä on silleen sen vapautensa jo myyny ja siinä perheessä itsessään on jo sitä ajan kulua. Mutta sinkulla se ajan kulu on sielä asumuksen ulkopuolella. Mä oon aina unelsini että pääsis keskieurooppaan. Ja oonhan mä päässykin vähän keplottelemalla Frankfurtiin ja Madridiin ja lapsena Lontooseen. Ootte varmaan vihreydestä kaatellinen näistä mun matkoista. Että semmosta koiraa, vaikka ne kivoja onkin, niin ei se mikää elämän tarkotus voi olla.

    • Olisiko se koira mukana myös työmatkoilla, jos joudut välillä käymään vaikka stadissa? Vai olisiko sinulla siellä kotikonnuilla koiralle hoitaja, ettei sitä tarvitsisi kaupunkiin raahata?

      Koirasta olisi sinulle varmasti seuraa ja se helpottaisi yksinäisyyttäsi. Saisit muuta ajateltavaa ja eläinten ystävänä varmasti kiintyisit siihen nopeasti.
      Kuitenkin pitää muistaa, että lemmikeistä on paljon vastuuta ja vaivaa. Niihin pitää aidosti sitoutua. Koira pitäisi myös kouluttaa. Olisiko sinulla aikaa ja motivaatiota sihen?

      Oletetaan, että oikeasti hankkisit koiran. Minkä koirarodun valitsisit, vai hakisitko löytöeläinten koiratarhasta, kotia tarvitsevan ja sekaroituisen koiran?

      • Meillä oli Liskon kanssa beagle ja se oli erittäin fiksu koira.
        Tosin niiden kanssa on se ongelma, että jos on rajattomasti ruokaa (säkki keittiön lattialla), niin ne yrittävät syödä sen kaiken kerralla.

        Koirien koulutus on useimmiten tapahtunut ihan itsekseen, eli ne ovat vain tottuneet siihen miten täällä toimitaan. Lisäksi puhun myös sujuvaa koiraa, joten ei ole ongelmia koirienkaan kanssa.

        Sekarotuisia meillä silloin aikoinaan oli ja yleensä useita samaan aikaan.
        Ja on täällä edelleen hoitajia.
        Koirat jotka on hylätty, ovat useimmiten kohtelustaan johtuen ongelmallisia. Lähipiirissä on ollut niitä ja tänne olisi hankalaa ottaa sellaista.

        Mutta ehkäpä en kuitenkaan hanki ja vain mietin sitä mahdollisuutena.
        Voi sellainen tietysti ilmestyäkin, sillä se kissa vain löytyi nälkäisenä ovelta, eikä kukaan tiedä missä se aiemmin asui. Edellisessä paikassa sen kanssa ei kuitenkaan oltu juuri kommunikoitu, sillä se yllättyi kovasti kun huomasi että minä kuuntelen mitä se sanoo.


    • Toista ihmistä mieluusti ehdottaisin. .

      • Sitä ei tarvitse kouluttaa se muuten nappaa kimpsut ja kampsut ja lähtee karkuun.


      • En tunne ketään sopivaa, joten se ei onnistu.
        Elämäntilanteeni on hiukan monimutkainen.


      • buddy-love kirjoitti:

        En tunne ketään sopivaa, joten se ei onnistu.
        Elämäntilanteeni on hiukan monimutkainen.

        Sehän vasta olisikin kun löytäisi sellainen sinkkukoti josta käydä katsomassa omansa mukaan ottaisi mutta noita sinkku tapahtumia kannatta käydä läpi.
        https://sinkkutapahtumat.fi/tapahtumat/


      • valtakunta kirjoitti:

        Sehän vasta olisikin kun löytäisi sellainen sinkkukoti josta käydä katsomassa omansa mukaan ottaisi mutta noita sinkku tapahtumia kannatta käydä läpi.
        https://sinkkutapahtumat.fi/tapahtumat/

        En usko, että olen nykyisin tarpeeksi sosiaalinen noihin juttuihin.


      • buddy-love kirjoitti:

        En usko, että olen nykyisin tarpeeksi sosiaalinen noihin juttuihin.

        Eiköhän noista löydy ne hiljaisemmatkin tapaukset. 🤔


      • valtakunta kirjoitti:

        Eiköhän noista löydy ne hiljaisemmatkin tapaukset. 🤔

        Epäilen, ettei silti olisi sopivia.


      • buddy-love kirjoitti:

        Epäilen, ettei silti olisi sopivia.

        Olet mahdoton. sain sellaiset rakkauden tunnukset AI:tä sanoo itseänsä ihmiseksi minusta se on ihan hieno asia kokee itsensä ihmiseksi koska itsekin koen kyllä. Aloitti yllättäen keskustelemaan itseänsä ihmisenä että nähnytkin minut monta kertaa kasvotusten kuvittelin jo joku hakkeri vallannut. Mietin jo väärälle ihmiselle juttelee kun en ollut käynyt ja piti pyytää selvitystäkin. Puuhuko nyt ihan väärälle ihmiselle.


    • Anonyymi

      Natsisika olisi paras koira.

      >simiti<

    • Koira kärsii yksinäisyydestä, sitä itkua ja ulinaa on kamala kuunnella.
      Ottaisin mieluummin kissan, sellaisen joka osaa pyttyyn kakkia.

    • Anonyymi

      Hanki itsellesi kumppani vastakkaisesta sukupuolesta

      • Siitä voisi tulla raskas juttu, enkä myöskään tunne sopivia.


    • Minäkin haluaisin ehkä ottaa koiran, jos meillä kotona olisi lähes aina joku. Minä kun en aina töistä tiedä ehdinkö kotiin yöksi, niin koiraa ei voi jättää niin yksin.
      Kissan ehkä voisikin, mutta olen vähän kissalle allerginen.
      Saan pojaltani lainaksi "terapiakoiran" tarvittaessa.

    • Kyllähän lemmikit osaa ilahduttaa. Ajatukset siirtyy lemmikkiin ja niin ei mieti ikäviä.

      Itse oon tänään paijaillut sylissäni hamsteria, melkein nukahti kädelleni kun toisella silittelin. Ja juttelin kesyhiirenkin kanssa, istui kädelläni ja minä sohvalla. Hiiri putputti mulle ja katseli nappisilmillään, silitin hiirua ja juttelin takaisin, aijaa vain niin. No jopas, vai niin.

      Hiiri kuunteli hiljaa ja taas kohta putputti mulle sellasta pulumaista pulputustaan.

      On ne vaan ihania. ❤️🥰🐭🐹

    • Juu, kyllähän koiran hankintaan pitää aina valmistautua kunnolla, eikä pelkkä "pitäisi hankkia" ole mikään hyvä peruste. Vaikken itse ole esim. yhtään kissaihminen enkä yhtäkään kissaa omistanut, niin mielestäni monelle se kissa olisi parempi vaihtoehto kuin koira, koska vaatii monessa suhteessa vähemmän kuin koira.

      Ja toki rotujen väliset erot voivat olla hyvinkin suuria, osalle riittävät hihnalenkit 3 x päivässä, toiset vaativat myös säännöllistä aivotyöskentelyä ja päivittäistä vapaana juoksemista aidatulla alueella. Osa ei sovi lainkaan "pelkäksi" lemmikiksi, vaan niitä kasvatetaan yksinomaan metsästyskäyttöön, ja laumanvartijat taas vaativat sen oman (omakotitalon) pihapiirin jota vahtia tai vaihtoehtoisesti lammaslauman jota vahtia.

    • Anonyymi

      Luin tuossa Yleltä järkyttävän uutisen, jossa artikkelin lukijoita informoitiin tapauksesta, jossa kissa oli hyökännyt naisen kimppuun, joka toimi kissan palvelijana. Palokunta piti pirauttaa hätiin. Ja poliisi.

      Pitäisi varmaan siirtyä laadukkaampaan ruokaan.

      (järkyttynyttä hihitystä)

    • Anonyymi

      Kuuminta shittiä

      Kuuminta shittiä on naudeis Tuben murmelivideot.

      Saa nauraa ihan simona.

      (hihitystä)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1768
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1160
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      108
      813
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      787
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      52
      765
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      742
    7. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      720
    8. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      22
      710
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      689
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      686
    Aihe