Miksi autoissa on vieläkin radio?

Anonyymi-ap

Voisi säästää auton hinnassa, turhaa asentaa antenneja ja muita.

Tuskin sitä enää kukaan käyttää, kun streamaus toimii paljon paremmin?

92

1224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Radio on ainoa oikea laite joka toimii aina ja onhan autossa myös navi jossa on antenni.

      • Anonyymi

        Radio ei toimi alkuunkaan tunneleissa ja parkkihalleissa.

        Lähinnä radiosta kuuluu jotain typeriä mainoksia, tekopirteitä "juontajia" tai klassista musiikkia. Ei ole tätä päivää enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Radio ei toimi alkuunkaan tunneleissa ja parkkihalleissa.

        Lähinnä radiosta kuuluu jotain typeriä mainoksia, tekopirteitä "juontajia" tai klassista musiikkia. Ei ole tätä päivää enää.

        Tunneleissa tai parkkihalleissa harvemmin kuunnellaan radiota pidempia aikoja. kuuluvuuskatve ei noissa paikoissa ole minusta ongelma. Ja radiosta tulee myös puheohjelmia, mutta siinä samaa mieltä että lukumääräisesti kanavista aika isoa osaa ei vaan jaksa kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Radio ei toimi alkuunkaan tunneleissa ja parkkihalleissa.

        Lähinnä radiosta kuuluu jotain typeriä mainoksia, tekopirteitä "juontajia" tai klassista musiikkia. Ei ole tätä päivää enää.

        Ylen kanavat kuuluu tunneleisssa.
        https://www.aamulehti.fi/moro/art-2000007310255.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Radio ei toimi alkuunkaan tunneleissa ja parkkihalleissa.

        Lähinnä radiosta kuuluu jotain typeriä mainoksia, tekopirteitä "juontajia" tai klassista musiikkia. Ei ole tätä päivää enää.

        On monenlaista kanavaa, joten tuo ei päde kaikkiin kanaviin. Ja on myös ihmisiä jotka tosiaan haluaa kuunnella klassista musiikkia. Ei tuollaisia radiokanavia muuten olisi.

        Ja tunneleita ei suurimmassa osassa Suomea ole ollenkaan ja muuallakin ne ovat pääosin lyhyitä. Joten tuo on melko harvinainen ongelma. Parkkihalleihin mennään lähinnä pysäköimään eikä radion toimimattomuus ole siellä ongelma.

        Ja radio kuitenkin toimii suhteellisen varmasti ja siitä ei tarvitse maksaa mitään. Striimaus kuitenkin yleensä maksaa ellei sitten halua kuunnella mainoksia.

        Toki voi kuunnella myös omia ripattuja MP3-kappaleita. Onnistuu se edelleen.


      • Anonyymi

        Tunneleiden päättyessä ulkona on liikennemerkki joka osoittaa tunnelin päättyneen. Sellainen liikennemerkki vie ihan turhaan kuljettajan huomion pois oikeista asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunneleiden päättyessä ulkona on liikennemerkki joka osoittaa tunnelin päättyneen. Sellainen liikennemerkki vie ihan turhaan kuljettajan huomion pois oikeista asioista.

        Mihin tarvitsee tunnelista ulos tultuaan sitä tietoa että tunneli on nyt päättynyt? Onhan sen jo nähnyt. Paljonko ne liikenemerkit maksavat? Laitetaanko niitä vain siksi että siellä virkamieskunnassa joku työkseen keksii liikennemerkkejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Radio ei toimi alkuunkaan tunneleissa ja parkkihalleissa.

        Lähinnä radiosta kuuluu jotain typeriä mainoksia, tekopirteitä "juontajia" tai klassista musiikkia. Ei ole tätä päivää enää.

        Olet väärässä:

        4.2 Viestintäyhteydet

        4.2.1 Tunnelit on varustettava siten, että ajoneuvoissa olevien viestintälaitteiden (esim.
        radioiden, navigointi- ja paikannusjärjestelmien, matkapuhelimien) toimintaan ei tule
        katkoksia.

        4.2.2 Jos tienkäyttäjä soittaa tunnelista matkapuhelimella hätänumeroon 112, tunnelin
        käyttöhenkilöstön ja pelastuspalvelujen on saatava välittömästi tieto asiasta."

        https://𝙚𝙘.𝙚𝙪𝙧𝙤𝙥𝙖.𝙚𝙪/transparency/documents-register/api/files/COM(2002)769_1/de00000000899819?rendition=false


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Radio ei toimi alkuunkaan tunneleissa ja parkkihalleissa.

        Lähinnä radiosta kuuluu jotain typeriä mainoksia, tekopirteitä "juontajia" tai klassista musiikkia. Ei ole tätä päivää enää.

        Tuleeko esim. Suomi Rockilta paljonkin klassista musiikkia.
        Kulutatko paljonkin aikaa parkkihalleissa istumalla ja missä meillä on pitkiä tunneleita?
        Radio kertoo ajankohtaista tietoa ja uutisia mm. varoittaa kolareista jne...
        Ei se radio auton hintaa nosta, olet kovin nolo poju.


    • Anonyymi

      Kuuntelen itsekin paljon puhelimen kautta musiikkia, mutta en tunne ketään kuka EI joskus kuuntelisi myös radiota. Ja taas radion striimaaminen puhelimen kautta vaan on hankalampaa. Ehkä radion komponenttien poisjättämisellä saattaisi saada muutaman euron kustannussäästön -> ei mitään vaikutusta auton hintaan.

    • Anonyymi

      Yleradio pakolliseksi gigantisti. Tunnistat aidon rainbow- merkistä. Jos taivasta katselet toki.

    • Anonyymi

      Mulla on 25 vuotias auto, eikä älypuhelinta.

      • Anonyymi

        Mulla vähän nuorempi auto ja älypuhelin jota en osaa käyttää.
        Ollaan kuule pudottu kelkasta mutta menee silti paremmin kun
        näillä velkaisilla jupeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vähän nuorempi auto ja älypuhelin jota en osaa käyttää.
        Ollaan kuule pudottu kelkasta mutta menee silti paremmin kun
        näillä velkaisilla jupeilla.

        Ei kaikilla kalliilla autoilla ajavilla ole velkaa. Tai sitten omaisuutta on kymmeniä kertoja enemmän kuin on auton arvo. On Suomessa hyvätuloisia ja varakkaita aika paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikilla kalliilla autoilla ajavilla ole velkaa. Tai sitten omaisuutta on kymmeniä kertoja enemmän kuin on auton arvo. On Suomessa hyvätuloisia ja varakkaita aika paljon.

        Velkaiset autot tuntee omistajan, usein autoliikkeen tarrasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velkaiset autot tuntee omistajan, usein autoliikkeen tarrasta.

        Tuo tarra voi olla velattomassakin autossa. Ei tarra tarkoita, että autosta olisi velkaa. Jos ostaa auton autoliikkeestä niin siinä on tarra vaikka sen ostaisi käteisellä. Eikä tarra maagisesti katoa myöskään sen jälkeen kun auton on maksanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vähän nuorempi auto ja älypuhelin jota en osaa käyttää.
        Ollaan kuule pudottu kelkasta mutta menee silti paremmin kun
        näillä velkaisilla jupeilla.

        Velkaisista jupeista höpöttäjät ovat lähinnä kateellisia idiootteja. Ensinnäkin kaikki velka ei ole pahasta. Jos valtaosa omaisuudesta on kiinni tuottavissa sijoituksissa niin sitä ei halua myydä auton oston takia. Monet miljonääritkin ostavat autonsa velaksi vaikka omaisuutta on paljon. Heillä ei vain ole käteistä eikä he halua myydä sijoituksia, joten mieluummin ottaa hieman lainaa. Itse asiassa jopa USA:n miljardöörit ottavat silloin tällöin lainaa. On vaikea selittää asiaa, mutta usein velan ottaminen on järkevämpää vaikka pystyisi asian ostamaan suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tarra voi olla velattomassakin autossa. Ei tarra tarkoita, että autosta olisi velkaa. Jos ostaa auton autoliikkeestä niin siinä on tarra vaikka sen ostaisi käteisellä. Eikä tarra maagisesti katoa myöskään sen jälkeen kun auton on maksanut.

        höpö, höpö, velkatarran saa poistaa kun velka on maksettu kokonaan. hei haloo, miksi kukaan velaton pitäisi velkamerkkiä autossaan,,,
        t, bemari pirkko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velkaisista jupeista höpöttäjät ovat lähinnä kateellisia idiootteja. Ensinnäkin kaikki velka ei ole pahasta. Jos valtaosa omaisuudesta on kiinni tuottavissa sijoituksissa niin sitä ei halua myydä auton oston takia. Monet miljonääritkin ostavat autonsa velaksi vaikka omaisuutta on paljon. Heillä ei vain ole käteistä eikä he halua myydä sijoituksia, joten mieluummin ottaa hieman lainaa. Itse asiassa jopa USA:n miljardöörit ottavat silloin tällöin lainaa. On vaikea selittää asiaa, mutta usein velan ottaminen on järkevämpää vaikka pystyisi asian ostamaan suoraan.

        Ainoastaan jos autovelka on täysin korotonta. Jos korko on yli 5% niin sitten on järkevämpää ostaa auto ilman velkaa. Ylipäätään autovelka on typerintä velkaa mitä maailmassa. Tappiota tuottavaan tavaraan ei kannata velkaa ottaa.

        Lisäksi suuri osa velalla ostavista ei ole mitään rikkaita eikä heillä todellisuudessa ole paljon sijoituksia. He ostavat auton velalla, koska heillä ei ole rahaa.

        Lisäksi järkevät hyvätuloiset eivät haaskaa rahojaan autoon vaan ajavat vanhalla halvalla autolla. Jos on vain 100 000 euroa sijoituksissa niin autoon ei kannata yli 10 000 euroa laittaa.

        Ja kalliilla autolla kehuskelevat vasta typeriä idiootteja ovatkin.


    • Anonyymi

      Podcastejen ja kirjojen kuuntelu on autossa järkevintä.

      • Anonyymi

        Muistakaa sulkea älylaitteet kun ajatte tasoristeykseen. Niin jos tiedätte mikä se tasoristeys on. Kattokaa kuukkelista heti niin ei ahista.


    • Anonyymi

      ULA-lähetykset on kompressoitu niin kamalaksi, että ei niitä jaksa kuunnella. Lisäksi musiikki on joko klassista tai sitten muovista autotunella pilattua poppihömppää.

      • Anonyymi

        Kuuluuhan autossa FM-lähetyksinä ainaki: Radio Rock, Suomipop, Kasari, Yle-x, Nova, Radiosuomi + paikalliskanavat, ym ym. Eli ihan riittävästi löytyy kanavia ilman nettiyhteyttä.

        Mainokset toki ärsyttää, koska suurinosa on mainoskanavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluuhan autossa FM-lähetyksinä ainaki: Radio Rock, Suomipop, Kasari, Yle-x, Nova, Radiosuomi paikalliskanavat, ym ym. Eli ihan riittävästi löytyy kanavia ilman nettiyhteyttä.

        Mainokset toki ärsyttää, koska suurinosa on mainoskanavia.

        Jopa striimauspalveluissa on mainokset, jos siitä ei halua maksaa. Tai ainakin Spotifyssa.


    • Anonyymi

      Radion kautta lähetetään viranomaistiedotteet kun sota tai muu katastrofi iskee päällensä.

    • Anonyymi

      Kuka alkaa nutaamaan jonkin puhelimen kanssa autoa ajaessaan?
      Uusissa autoissa on hienosti radion säätimet ratissa, todella kätevää.

      • Anonyymi

        Ihan samoista säätimistä voi uudessa autossa vaikka ohjata Spotifyä...

        Miten puhelin tähän liittyy, miksi sitä pitäisi käyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samoista säätimistä voi uudessa autossa vaikka ohjata Spotifyä...

        Miten puhelin tähän liittyy, miksi sitä pitäisi käyttää?

        Suuressa osassa autoja Spotifyn pitäisi laittaa puhelimesta päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuressa osassa autoja Spotifyn pitäisi laittaa puhelimesta päälle.

        Ja kappaleita voi kyllä vaihtaa, mutta esim. soittolistalta toiselle tai vaikka podcasteihin siirtyminen (vrt. haluan kuunnella radiosta puheohjelmaa musiikin sijaan) ei ainakaan omassa autossa rattinäppäimistä onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samoista säätimistä voi uudessa autossa vaikka ohjata Spotifyä...

        Miten puhelin tähän liittyy, miksi sitä pitäisi käyttää?

        Olet tainnut tutustua uusiin autoihin vain autokaupan esittelytilassa tai koeajolla. Tiedoksi, ei ne autoon valmiiksi laitetut Spotifyt tms striimauspalvelut oikeasti koskaan toimi, sama koskee Anroid Autoa, niistä ei ole mitää lisäarvoa. Nykyautoissa radio on enemmän käytössä kun miesmuistiin, sillä se on käytännössä ainoa tapa kuunnella musiiikia jos haluaa välttyä kännykän räpläämiseltä ajon aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tainnut tutustua uusiin autoihin vain autokaupan esittelytilassa tai koeajolla. Tiedoksi, ei ne autoon valmiiksi laitetut Spotifyt tms striimauspalvelut oikeasti koskaan toimi, sama koskee Anroid Autoa, niistä ei ole mitää lisäarvoa. Nykyautoissa radio on enemmän käytössä kun miesmuistiin, sillä se on käytännössä ainoa tapa kuunnella musiiikia jos haluaa välttyä kännykän räpläämiseltä ajon aikana.

        Ymmärrätköhän miten Spotify ja muut striimauspalvelut ylipäätään toimii? Ainakin minulla se on aina vaatinut rekisteröitymistä ja jos haluaa vielä kuunnella ilman mainoksia niin sitten siitä pitää maksaa kuukausimaksua. Ei autovalmistaja ole laittanut kuin itse Spotify-appin autoon, joten edelleen pitää itse tehdä asetukset, jotta se oikeasti toimii. Jos ei ole rekisteröitynyt Spotifyhin niin se tuskin toimiikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tainnut tutustua uusiin autoihin vain autokaupan esittelytilassa tai koeajolla. Tiedoksi, ei ne autoon valmiiksi laitetut Spotifyt tms striimauspalvelut oikeasti koskaan toimi, sama koskee Anroid Autoa, niistä ei ole mitää lisäarvoa. Nykyautoissa radio on enemmän käytössä kun miesmuistiin, sillä se on käytännössä ainoa tapa kuunnella musiiikia jos haluaa välttyä kännykän räpläämiseltä ajon aikana.

        Sulta ainakin on mennyt aivan 100% ohi miten homma toimii. Mutta ei kai sillä ole väliä jos olet tyytyäinen tuollaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätköhän miten Spotify ja muut striimauspalvelut ylipäätään toimii? Ainakin minulla se on aina vaatinut rekisteröitymistä ja jos haluaa vielä kuunnella ilman mainoksia niin sitten siitä pitää maksaa kuukausimaksua. Ei autovalmistaja ole laittanut kuin itse Spotify-appin autoon, joten edelleen pitää itse tehdä asetukset, jotta se oikeasti toimii. Jos ei ole rekisteröitynyt Spotifyhin niin se tuskin toimiikaan.

        Totta kai Spotifyn käyttö vaatii rekisteröitymistä ja se autossa oleva appi ei ole sama kuin kännykässä vaan se on tehty siihen auton viihdejärjestelmään toki Spotifyn tai jonkun muun toimesta. Neljästä uudesta autosta vain yhdessä nuo kötöstykset on oikeasti toiminut pidempään kuin hetken asuton hankinnan jälkeen, ne on pelkää myyntimiehen diipadaapaata ja niitä ei ole edes tarkoitettu oikeasti käytettäväksi. Nuo apit ei pävivity ja ne toimivat korkeintaan puoli vuotta sen jälkeen neuvo on, että voi voi. Ainoa toimiva keino on käyttää kännykän aplikaatiota, mutta se ei ole hyvä idea ajon aikana jos kappaletta tai musiikkia haluaa vaihtaa. Käytännössä radio on siksi monellakin eniten käytössä.


    • Anonyymi

      Radion kuuluvuus on huomattavasti laajempi kuin puhelinverkon.
      Ja uusi 5G on vielä suppeampi.

      • Anonyymi

        Huonosti kuuluu Suomen radio monessa paikassa rajojen sisällä ja ei lainkaan rajojen ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonosti kuuluu Suomen radio monessa paikassa rajojen sisällä ja ei lainkaan rajojen ulkopuolella.

        Autossa on huono antenni ja/tai epäherkkä radio jos ei kuule YLE:n radiokanavia Suomen rajojen sisällä. Jopa Lapin korpiteillä radio kuuluu, kun puhelin ei löydä enää kenttää.


    • Anonyymi

      Kun menen autoon, radion päällelaitto on ensimmäinen ja tärkein toimenpide.

      • Anonyymi

        Minkä päälle sinä sen radion laitat? Mulla kuuluu autoradio kun kytken virran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä päälle sinä sen radion laitat? Mulla kuuluu autoradio kun kytken virran.

        Mihin kytket sen virran.? Onko monimutkainen kytkentä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä päälle sinä sen radion laitat? Mulla kuuluu autoradio kun kytken virran.

        Oli mullakin aikoinaan radio autossa ja laitoin sen käsijarrun päälle, siitä se kuului hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin kytket sen virran.? Onko monimutkainen kytkentä ?

        Kun et sattunut tietämään niin autossa kytketään sytytysvirta yleensä virta-avaimella ns virtalukosta kääntämällä avainta siinä.
        Et kyllä usko mutta silloin samalla kytketyy radio ja alkaa toimimaan.
        Tutustu vaikka kirjastossa autoalan kirjallisuuteen niin sieltä voi selvitä jotain.
        Ei tarvitse vastata kuinka monta miljoonaa kilometriä olet ajanut ja ollut autojen
        kanssa töissä. Ei myöskään tarvitse kertoa montako autoa olet omistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä päälle sinä sen radion laitat? Mulla kuuluu autoradio kun kytken virran.

        "Minkä päälle sinä sen radion laitat? Mulla kuuluu autoradio kun kytken virran."

        Voiko oikeasti olla noin tyhmiä ihmisiä?
        Jos on, niin ei oppi ole koskaan pahasta, joten laitetaan tähän linkki, josta voitte katsoa, mitä tuo radion päälle laitto tarkoittaa.
        https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/päälle?source=suggestion


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun et sattunut tietämään niin autossa kytketään sytytysvirta yleensä virta-avaimella ns virtalukosta kääntämällä avainta siinä.
        Et kyllä usko mutta silloin samalla kytketyy radio ja alkaa toimimaan.
        Tutustu vaikka kirjastossa autoalan kirjallisuuteen niin sieltä voi selvitä jotain.
        Ei tarvitse vastata kuinka monta miljoonaa kilometriä olet ajanut ja ollut autojen
        kanssa töissä. Ei myöskään tarvitse kertoa montako autoa olet omistanut.

        "Fossiilille" tiedoksi että monissa uusissa autoissa poltto tai sähkömoottorin käynnistys tapahtuu nappia painamalla. Samalla käynnistyy tietysti myös radio / viihdejärjestelmä joka sammuu/käynnistyy nappia painamalla, hipaisemalla tai puheohjauksella.

        Kun tässä nyt ruvettiin pilkkuja nuss&%/(¤imaan niin kytkennällä tarkoitetaan yleensä esim. sähköjohdon kytkentää (sarja/rinnakkaiskytkentä jne..).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin kytket sen virran.? Onko monimutkainen kytkentä ?

        "Mihin kytket sen virran.? Onko monimutkainen kytkentä ?"

        Ymmärrettävä kommentti, jos ei ole nähnyt vanhoja autoja.

        Vanhoissa, ei-niin-edistyneissä autoissa tarvitsee erikseen kytkeä virta. Se tapahtuu yleensä joko avaimella tai erillisellä käynnistyspainikkeella.

        Monissa uusissa "virta" on aina päällä kun autoon on päästy sisälle, eikä sitä tarvitse erikseen kytkeä. Riittää kun valitsee R tai D ja painaa kaasua.

        Uusimmissa Tesloissa ei tarvitse edes vaihdetta välttämättä valita, vaan auto itse päättelee kameroiden perusteella kumpaan suuntaan lähtö on järkevää. Eli riittää kun istuu autoon sisään ja painaa voimapoljinta, auto hoitaa itsekseen loput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mihin kytket sen virran.? Onko monimutkainen kytkentä ?"

        Ymmärrettävä kommentti, jos ei ole nähnyt vanhoja autoja.

        Vanhoissa, ei-niin-edistyneissä autoissa tarvitsee erikseen kytkeä virta. Se tapahtuu yleensä joko avaimella tai erillisellä käynnistyspainikkeella.

        Monissa uusissa "virta" on aina päällä kun autoon on päästy sisälle, eikä sitä tarvitse erikseen kytkeä. Riittää kun valitsee R tai D ja painaa kaasua.

        Uusimmissa Tesloissa ei tarvitse edes vaihdetta välttämättä valita, vaan auto itse päättelee kameroiden perusteella kumpaan suuntaan lähtö on järkevää. Eli riittää kun istuu autoon sisään ja painaa voimapoljinta, auto hoitaa itsekseen loput.

        Todellisuudessa uusimmissakaan Tesloissa auto ei useimmiten oikein kykene päättelemään mihin suuntaan ajaja haluaa. Tietenkin jos auton etu- tai takaosa on seinää vasten niin auto voi helposti päätellä suunnan, mutta muulloin se on mahdotonta. Ei auto ole mikään ajatustenlukija. Edelleen uusimmissakin Tesloissa pitää yleensä vaihtaa itse ajosuunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa uusimmissakaan Tesloissa auto ei useimmiten oikein kykene päättelemään mihin suuntaan ajaja haluaa. Tietenkin jos auton etu- tai takaosa on seinää vasten niin auto voi helposti päätellä suunnan, mutta muulloin se on mahdotonta. Ei auto ole mikään ajatustenlukija. Edelleen uusimmissakin Tesloissa pitää yleensä vaihtaa itse ajosuunta.

        No en ole päässyt niin uutta Teslaa kokeilemaan. Valitsisin kyllä mielelläni ajosuunnan ihan itse, mutta toimisihan tuo noin 95% tapauksista ihan hyvin; näin usein kun on seinä auton edessä.


    • Anonyymi

      Tehtaalle radio ei maksa montaa euroa ja joka tapauksessa suurin osa sellaisen haluaa edelleen

    • Anonyymi

      Koska cd-soittimia tai kasettinauhureita ei nykyään enää juurikaan käytetä, ja autojen valmistajat eivät ole vielä onnistuneet kehittämään toimivaa striimauspalvelua.

      • Anonyymi

        Voi sitä soittaa auton stereoista omia MP3-kappaleitakin. Tätäkin monet tekevät edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sitä soittaa auton stereoista omia MP3-kappaleitakin. Tätäkin monet tekevät edelleen.

        Toki itsellä on vielä sen verran vanha auto, että siinä on CD-soitin.


    • Miksi joskus Autoissa 4 ovi kyllä 1 ovi se on ok hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    • Anonyymi

      Se, että ihmiset kuuntelevat kotona ja autossa pelkkää Spotifyta eivätkä lue lehtiä tai kuuntele radiota ja uutisia näkyy etenkin nuorten ihmisten yleissivistyksen puutteena. Tietämys kotimaan asioistakin on todella surkealla tasolla.

      • Anonyymi

        Radio on tärkeä varuste autossa. Aamuisin sieltä kuulee liikennetiedotteet reaaliajassa esim. Novalta. Myös yleiset viranomaistiedotteet tulee kaikilta kanavilta.
        Jos juontajat ottavat päähän niin virran voi katkaista radiosta. Ymmärrän ,että nuorena soitto pitää soida katkotta ja Spotify auttaa asiassa vain omia suosikkeja putkeen. Kun ihmiselle tulee riittävästi ikää niin alkaa yhä enemmän arvostamaan hiljaisuutta, ei mitään audiovisuaali laitteita päällä ja mahdollisimman hiljainen auto alla. Täydellinen mahdollisuus varhaisessa aamussa keskittyä tulevaan työpäivään ajamalla lähes tyhjällä tiellä kohti työpaikkaa. Korville kaikki musiikki on vain melusaastetta ja liian kovaa soitettu musiikki pilaa kuulon ,tulee korvien jatkuva soiminen ,eli tinnitys, SE ei ole mukava vaiva, minulla on se ,mutta tulen toimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Radio on tärkeä varuste autossa. Aamuisin sieltä kuulee liikennetiedotteet reaaliajassa esim. Novalta. Myös yleiset viranomaistiedotteet tulee kaikilta kanavilta.
        Jos juontajat ottavat päähän niin virran voi katkaista radiosta. Ymmärrän ,että nuorena soitto pitää soida katkotta ja Spotify auttaa asiassa vain omia suosikkeja putkeen. Kun ihmiselle tulee riittävästi ikää niin alkaa yhä enemmän arvostamaan hiljaisuutta, ei mitään audiovisuaali laitteita päällä ja mahdollisimman hiljainen auto alla. Täydellinen mahdollisuus varhaisessa aamussa keskittyä tulevaan työpäivään ajamalla lähes tyhjällä tiellä kohti työpaikkaa. Korville kaikki musiikki on vain melusaastetta ja liian kovaa soitettu musiikki pilaa kuulon ,tulee korvien jatkuva soiminen ,eli tinnitys, SE ei ole mukava vaiva, minulla on se ,mutta tulen toimeen.

        Ihan tiedoksi nykyisin on rakennettu paljon kerrostaloja joiden parkkihalleissa maan alla ei toimi autoradiot kunnolla, eivätkä myöskään puhelimet ja nettiyhteydet pelaa. Tällaiselle rakennustekniikalle on annettu ihan nimi. Perustuksissa on pystyraudoitus joka muodostaa
        "häkin " ja jos tiloihin ei ole asennettu vahvistimia niin siellä ei mikään toimi. Esim Helsingistä mm. Kannelmäestä löytyy uusi iso kerrostaloryhmittymä jonka parkkitiloissa puhelin ei toimi,koska "Kenttää ei ole"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tiedoksi nykyisin on rakennettu paljon kerrostaloja joiden parkkihalleissa maan alla ei toimi autoradiot kunnolla, eivätkä myöskään puhelimet ja nettiyhteydet pelaa. Tällaiselle rakennustekniikalle on annettu ihan nimi. Perustuksissa on pystyraudoitus joka muodostaa
        "häkin " ja jos tiloihin ei ole asennettu vahvistimia niin siellä ei mikään toimi. Esim Helsingistä mm. Kannelmäestä löytyy uusi iso kerrostaloryhmittymä jonka parkkitiloissa puhelin ei toimi,koska "Kenttää ei ole"

        Tarkoitat häkillä ilmeisesti Faradayn häkkiä. Kyse on tarkoituksellisesti aiheutetusta suojauksesta tai tahattomasti juuri esimerkiksi tässä tapauksessa kerrostalon tai parkkitalon rakenteet ,miksei myös tunnelit jossa rakennustapa heikentää olennaisesti radioiden ,puhelimien tai tietoteknisten laitteiden toimintaa . Googlettamalla jokainen voi lukea tarkemmin Faradayn häkistä. nimimerkki lukeminen kannattaa aina. Asia voidaan korjata asentamalla kiinteistöön tähän ongelmaan tarkoitettuja laitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat häkillä ilmeisesti Faradayn häkkiä. Kyse on tarkoituksellisesti aiheutetusta suojauksesta tai tahattomasti juuri esimerkiksi tässä tapauksessa kerrostalon tai parkkitalon rakenteet ,miksei myös tunnelit jossa rakennustapa heikentää olennaisesti radioiden ,puhelimien tai tietoteknisten laitteiden toimintaa . Googlettamalla jokainen voi lukea tarkemmin Faradayn häkistä. nimimerkki lukeminen kannattaa aina. Asia voidaan korjata asentamalla kiinteistöön tähän ongelmaan tarkoitettuja laitteita.

        Autossani on radio. Autoni on uusi ,mutta siinä ei ole enää CD soitinta. Vähän ottaa kaaliin koska minulla on kotona lähes 900 levyn kokoelma aina 50-luvulta asti. Maail ma muuttuu ja pakko on mukana mennä. CD-levyjen aikakausi taisi jäädä aivan liian lyhyeksi verraten äänilevyjen. Nyt on pakko kuunnella kotona huippu stereoilla. Nyt elvistellään ,että perinteiset äänilevyt taas jyllää ja niitä julkaistaan , pitää pysyä taajuksilla ja bongata. hyvä niin koska sellainen bongaus ei vaadi edes paljon rahaa , köyhälläkin on hyvä mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autossani on radio. Autoni on uusi ,mutta siinä ei ole enää CD soitinta. Vähän ottaa kaaliin koska minulla on kotona lähes 900 levyn kokoelma aina 50-luvulta asti. Maail ma muuttuu ja pakko on mukana mennä. CD-levyjen aikakausi taisi jäädä aivan liian lyhyeksi verraten äänilevyjen. Nyt on pakko kuunnella kotona huippu stereoilla. Nyt elvistellään ,että perinteiset äänilevyt taas jyllää ja niitä julkaistaan , pitää pysyä taajuksilla ja bongata. hyvä niin koska sellainen bongaus ei vaadi edes paljon rahaa , köyhälläkin on hyvä mahdollisuus.

        No, aina voit ripata CD:t itse MP3-tiedostoiksi, jos haluat kuunnella niitä autossa. Ja tuo on myös laillista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autossani on radio. Autoni on uusi ,mutta siinä ei ole enää CD soitinta. Vähän ottaa kaaliin koska minulla on kotona lähes 900 levyn kokoelma aina 50-luvulta asti. Maail ma muuttuu ja pakko on mukana mennä. CD-levyjen aikakausi taisi jäädä aivan liian lyhyeksi verraten äänilevyjen. Nyt on pakko kuunnella kotona huippu stereoilla. Nyt elvistellään ,että perinteiset äänilevyt taas jyllää ja niitä julkaistaan , pitää pysyä taajuksilla ja bongata. hyvä niin koska sellainen bongaus ei vaadi edes paljon rahaa , köyhälläkin on hyvä mahdollisuus.

        Vai ihan, että -50 luvulta asti CD-levyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ihan, että -50 luvulta asti CD-levyjä.

        Ehkä hän on elänyt jossain vaihtoehtoisessa ulottuvuudessa. Tässä ulottuvuudessa ei CD-levyjä ollut olemassa -50 luvulla. Eikä myöskään 60- tai 70-luvulla, koska CD keksittiin vasta 80-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ihan, että -50 luvulta asti CD-levyjä.

        Paljon on 50-luvun ja vanhemmastakin musiikista tehty tehty CD-levyjä. Erityisesti tuo oli 90-luvulla varsin yleistä. Niille vanhoille klassikoille löytyi ostajia CD formaatissa.


    • Anonyymi

      Autoni on Skoda ja olen hyvin pahoillani etten voi kuunnella Radiotehnika-hifistäni enää Naapurineljännestä ja Näin naapurissa -laatuohjelmia.

      • Anonyymi

        Jos siinä olisi nuo neukkulan kaiutimet niin ääni olisi varmasti parempi kuin Volkkareisa. Huonompaa perusradion ääntä ei ole kuin mitä konsernilla on. En ymmärrä miksi se on tarkoituksella tehty niin umpisurkeaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siinä olisi nuo neukkulan kaiutimet niin ääni olisi varmasti parempi kuin Volkkareisa. Huonompaa perusradion ääntä ei ole kuin mitä konsernilla on. En ymmärrä miksi se on tarkoituksella tehty niin umpisurkeaksi.

        Parempi äänenlaatu niissä on kuin Toy(lelu)otissa, joissa radiosta kuuluu pelkkää suhinaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=CMfySRw1g40


    • Anonyymi

      Vai että toimiva striimaus autossa, sen kun näkisi :-))

    • Anonyymi

      Miksi autoissa on nykyään takapenkit?
      Voisi säästää auton hinnassa kun ei tarvitse asentaa turhia istuimia ja turvavöitä.
      Tuskin takapenkkiä kukaan enää käyttää, kun liikutaan yksin.

      Ainakin minä ja moni tuttuni ajaa enimmäkseen yksin, välillä on vaimo kyydissä.

      • Anonyymi

        Ilman takapenkkiä auto olisi pakettiauto, ja vain takapenkkipäivistä maksettaisiin henkilöauton vero mukaanlukien diesel-vero.


      • Anonyymi

        80- ja 90- luvuilla rekisteröitiin paljon käytettyjä farmarimallisia tuontiautoja joista oli poistettu kokonaan takapenkin pehmusteet. Sitä ei luettu katsastuskonttorilla takapenkiksi lainkaan huonoutensa vuoksi vaikka siinä pystyi istumaankin, ja auton sai takapenkittömänä ja täten tavaratilaltaan riittävänä katsastettua verottomaksi pakettiautoksi, jolle siten myös laitettiin 80 km/h lätkä peräpeiliin. Kyseistä kovaa takapenkkiä kutsuttiin silloin Tampere-penkiksi koska sellaisten katsastaminen ilmeisesti alkoi ensimmäisenä Tampereen katsastuskonttorilla. Näin Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80- ja 90- luvuilla rekisteröitiin paljon käytettyjä farmarimallisia tuontiautoja joista oli poistettu kokonaan takapenkin pehmusteet. Sitä ei luettu katsastuskonttorilla takapenkiksi lainkaan huonoutensa vuoksi vaikka siinä pystyi istumaankin, ja auton sai takapenkittömänä ja täten tavaratilaltaan riittävänä katsastettua verottomaksi pakettiautoksi, jolle siten myös laitettiin 80 km/h lätkä peräpeiliin. Kyseistä kovaa takapenkkiä kutsuttiin silloin Tampere-penkiksi koska sellaisten katsastaminen ilmeisesti alkoi ensimmäisenä Tampereen katsastuskonttorilla. Näin Suomessa.

        Ne paksuudeltaan enintään 50 millimetrisiksi ohennetut takaistuimet katsastettiin tilapäisiksi istuimiksi. Niillä sai istua tilapäisesti verovapaasti. Tilapää on määritellyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80- ja 90- luvuilla rekisteröitiin paljon käytettyjä farmarimallisia tuontiautoja joista oli poistettu kokonaan takapenkin pehmusteet. Sitä ei luettu katsastuskonttorilla takapenkiksi lainkaan huonoutensa vuoksi vaikka siinä pystyi istumaankin, ja auton sai takapenkittömänä ja täten tavaratilaltaan riittävänä katsastettua verottomaksi pakettiautoksi, jolle siten myös laitettiin 80 km/h lätkä peräpeiliin. Kyseistä kovaa takapenkkiä kutsuttiin silloin Tampere-penkiksi koska sellaisten katsastaminen ilmeisesti alkoi ensimmäisenä Tampereen katsastuskonttorilla. Näin Suomessa.

        Muistaakseni niiden kovennettujen tamperepenkkien selkänojakaan ei saanut olla kallistettuna vaan oli istuttava pystyselkänojassa ryhdikkäästi tilapäisenä.


      • Anonyymi

        Siksi ostinkin 2-ovisen coupen kun totesin ettei edellisen auton pitoaikana takapenkillä ollut istunut kertaakaan kukaan.


    • Anonyymi

      Uudessa tulevassa sähkö Rolls Roycessa on se komea jäähdytyssäleikköä muistuttava etumaski. Ankannäköisessä Teslassa ei mitään. Keulamaskiksi voi laittaa vaikka kuvaruudun tai sitten komean hautakiven kevyenä.

      • Anonyymi

        Maskiton olisi parempi, kun enää moisille ei ole tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskiton olisi parempi, kun enää moisille ei ole tarvetta.

        Olemme sen maskittomien ulkomuodosta jo nähneet että maskiton ei ole parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme sen maskittomien ulkomuodosta jo nähneet että maskiton ei ole parempi.

        Siis haloo? Kaikkein rumimpia autoja ovat juuri maskilliset, erityisesti julmetun rumat BMW:t.


    • Anonyymi

      En ole vieläkään saanut puhelimesta radio-ohjelmia kuulumaan autossa.

      • Anonyymi

        Juu, en minäkään. Toisaalta en kovasti yrittänytkään, koska autossani on radio. Se tuli aikanaan vakiovarusteena.
        Radio on jatkuvasti auki ja lähes aina kanavana RadioSuomi. Se kuuluu kaikkialla ja sopivasti ajankohtaisia asioita, monipuolista musiikkia, uutisia ja paikallisuutisia, jne.


      • Anonyymi

        Minä haluaisin kuunnella ajomatkoilla oman paikkakuntani paikallisradiota, joka toimii netissäkin, mutta en saa mitään radiokanavaa kuulumaan älypuhelimestani autostereoiden kautta.
        Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä pitää hankkia ja/tai ostaa ja asentaa?


    • Anonyymi

      Eikös teslat tullut aluksi ilman fm-radiota tai lisämaksusta sai.

    • Anonyymi

      Sen olen aina pitänyt ja skodaa en huoli.

    • Anonyymi

      Radio on täysi turhake. Spotify vaan autosta päälle ja matkaan. Ei tarvitse kuunnella typeriä ”tuutko hakeen” ja ”tähän väliin” mainoksia.

      • Anonyymi

        Mistä se spotify laitetaan päälle? En ole sellaista nappulaa löytänyt.


    • Anonyymi

      Mites kaiuttimet ja vahvistin.
      Kai ne pitää autossa olla, vaiko kuulokkeilla sitä spotifaita kuunnellaan.

    • Anonyymi

      Tuota minäkin ihmettelen. En enää edes muista milloin olen viimeksi kuunnellut radiolähetystä.

      Mitä järkeä edes olisi kuunnella moista kompressoitua ja bassokorostettua ääntä...

      • Anonyymi

        Äänitasoja voi säätää, vai onko sinulle tärkeää hifistinä eri taajuusvasteet autossa kun sehän on hiljaisin paikka kuunnelle musaa ja onhan räpin soundit aina ihan jotain mahtavaa, hihii!


      • Anonyymi

        Niissä autoradioissa, mistä puuttuu CD-soitin on yleensä USB paikka. Muistitikulta voi kuunnella mieleistään musiikkia. Niin teen minäkin milloin en kuuntele radiota.


    • Anonyymi

      Mä käytän. Radiota ei tarvi näpeltää kun lähtee ajamaan, käynnistyy ihan ihekseen sille kanavalle mitä on viimeksi kuunnellut.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, kaameeta alkaa nutaamaan jonkin älypuhelimen kanssa kun pitäisi jo päästä matkaan.


    • Anonyymi

      Radio on sitä varten, että ihmiset kuuntelevat paljon radiota ajellessaan ja lisäksi sieltä tulee liikennetiedotuksia ja tiedotuksia vaaroista.
      Melkoinen teini taas avaa kovin typerällä jutulla.

    • Anonyymi

      Ostakaa Toyota ja nauttikaa rengasmelusta ja tuulen suhinoista, se rentouttaa.

      • Anonyymi

        Siksi Toyotassa on radio, saa peitettyä nuo ikävät suhinat ja melut.


    • Anonyymi

      Langaton carplay on ainakin melkoinen akkusyöppö puhelimelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      100
      4909
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      173
      4771
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      89
      4330
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      117
      2700
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2678
    6. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2227
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      30
      2124
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1890
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      12
      1801
    10. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1789
    Aihe