Ehdin tossa kelailla, että varmaan aika monilla ainakin toisinaan palstailu liittyy ns. kevytsosiaalisuuteen jolla vähennetään yksinäisyyden tunnetta, kun ollaan semisti sosiaalisia, koska ei jaksa/ehdi olla ihan tosissaan sosiaalinen, vaikka siis lähteä työpäivän jälkeen parin ystävän kanssa kahville/kaljalle/whatever.
Palstailu täyttää sen lokeron mainiosti, saa jonkinlaista sosiaalisuutta, riittävän etäältä ja itse hallittuna, ei siteitä, ei rasitteita, ei mietteitä miksi se sanoi noin tai muutakaan tavanomaiseen sosiaalisuuteen liittyvää, siihen sosiaalisuuteen jossa toiseen ihmiseen on jokin side. Täällä ei periaatteessa ole mitään sidettä keneenkään toiseen ja voi vapaasti kekkaloida omiaan, myös perseillä, kuten on nähty.
Siinä katsantokannassa palsta (ja kaikki muut palstat ikinä missään) on mahdollisesti jopa aika merkittävä portti edes jonkinlaiseen sosiaalisuuteen, kevytsosiaalisuuteen, kun ei ehdi/jaksa/halua/osaa/tms. muuta ainakaan juuri sillä hetkellä.
Palstailu ja yksinäisyyden tunteiden lievittäminen/poistaminen
148
1015
Vastaukset
- Anonyymi
Ihanaa puppeli <3
T. Murri - Anonyymi
Tykkään kanssa hallitusta kevytsosiaalisuudesta välillä, mutta enemmän pitäisi olla rehellistä perseilyä.
Sirkushuvit ovat kuitenkin tärkeä hallinnon apuväline :)
-keinovaginamies-Elä huoli KVM, kyllä sitä perseilyä taas tulee kun päästään syksyyn saakka, palsta ei ole sen osalta tainnut pettää ikinä 😂
Totta turiset. Ennen tämän tilalla oli mulla urheilu, tanssi tai telkkari. Oon aina ollu enemmän tuollanen kevytsosialisoiva tapaus, jopa IRL. Voin käydä kääntymässä, mutten jää asumaan ja olemaan. Kotiin on mentävä tai ahistaa.
No palstan funktio on ehkä vähän toinen, mutta kattaa jonkinlaisen sosiaalisuuden tarpeen täyttämisen.
Voit käydä kääntymässä, muttet jää olemaan? Toisin kuin palstalla? 😂randombypasser kirjoitti:
No palstan funktio on ehkä vähän toinen, mutta kattaa jonkinlaisen sosiaalisuuden tarpeen täyttämisen.
Voit käydä kääntymässä, muttet jää olemaan? Toisin kuin palstalla? 😂No kun on valmiiksi kotona ja palstan voi sulkea väliin. Öitä. 😅
Huitale kirjoitti:
No kun on valmiiksi kotona ja palstan voi sulkea väliin. Öitä. 😅
Niin, se on sitä hallintaa sosiaalisuuden(kin) osalta. Öitä 😁
- Anonyymi
Minulla se ei liity yksinäisyyden tunteeseen. Tämä on ajatustenpurkupaikka ja tietyllä tavalla tiedon jakamista kauan jatkuneeseen ongelmaan!
NIin, se on mitä on kenelläkin. Aloituksella olikin mainittu tuo ehdollisuus, "varmaan aika monilla ainakin toisinaan". Toisaalta perinteisemmin ajatuksia on purettu IRL-ystäville puhelimitse tai kasvotusten...
Tunnistan itsessäni ajoittain kuvailemasi kaltaisen tarpeen kevytsosiaalisuuteen. Hauska termi muuten 😊
Nyt kesällä olen ollut todella sosiaalinen ihan oikeassa elämässä, olen nähnyt perhettä ja ystäviä ihanan paljon! Tiedän kuitenkin, että nyt syksyä kohti mennessä tahti hieman rauhoittuu, kun arki alkaa taas rullaamaan, illat pimenee, säät kylmenee jne. Pimeinä iltoina pitkän työpäivän jälkeen energia on joskus vähissä, mutta kaipaisi silti "seuraa". Täällä voi valita aiheet, joihin kommentoi ja huomaan usein, että keskityn eritoten väsyneenä lähestulkoon aina vain kevyisiin aiheisiin. Sellainen kevyt rupattelu on siis joskus oikeinkin paikallaan 🤗No se termi nyt vaan hupsahti siihen, kun en jaksanut kehitellä siihen mitään tosi hieno ja sivistynyttä väännelmää. Parin viikon päästä se löytyy jostain iltapäivälehdestä, usko pois, S24:ää tutkaillaan yllättävän paljon median puolelta 😂
Palsta on juurikin noista mainitsemistasi syistä loistava paikka olla laiskasti juuri sen verran sosiaalinen, että saa sanoakseni sen perustarpeen tyydytettyä. Ja mikä parasta, keskustelunsa voi valita eikä mihinkään ole pakko kommentoida/vastata. Ja kas, höpöttely jää riittävän kevyeksi, mutta juuri ja juuri sosiaalisesti riittäväksi 🤗randombypasser kirjoitti:
No se termi nyt vaan hupsahti siihen, kun en jaksanut kehitellä siihen mitään tosi hieno ja sivistynyttä väännelmää. Parin viikon päästä se löytyy jostain iltapäivälehdestä, usko pois, S24:ää tutkaillaan yllättävän paljon median puolelta 😂
Palsta on juurikin noista mainitsemistasi syistä loistava paikka olla laiskasti juuri sen verran sosiaalinen, että saa sanoakseni sen perustarpeen tyydytettyä. Ja mikä parasta, keskustelunsa voi valita eikä mihinkään ole pakko kommentoida/vastata. Ja kas, höpöttely jää riittävän kevyeksi, mutta juuri ja juuri sosiaalisesti riittäväksi 🤗En ihmettelisi, vaikka termi nyysittäisiin jonnekin artikkeliin 😂 Mahtaa olla mielenkiintoista duunia, tarkkailla S24-palstaa 🤔
Harva jaksaa koko ajan olla yltiösosiaalinen. Itsekin pidän ihmisistä, viihdyn ihmisten ilmoilla (korona/uupumus tosin vaikuttaneet negatiivisesti tähän viime vuosina), ja saan energiaa muista ihmisistä, mutta aina ei vain jaksa antaa itsestään kuin vain vähän. Parisuhteessa se vastaa vähän sitä, että toinen on vain siinä lähellä, vastaa siihen tunnetilaan ja antaa tilaa olla juuri niin ponneton kuin sillä hetkellä tuntee olevansa.- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
No se termi nyt vaan hupsahti siihen, kun en jaksanut kehitellä siihen mitään tosi hieno ja sivistynyttä väännelmää. Parin viikon päästä se löytyy jostain iltapäivälehdestä, usko pois, S24:ää tutkaillaan yllättävän paljon median puolelta 😂
Palsta on juurikin noista mainitsemistasi syistä loistava paikka olla laiskasti juuri sen verran sosiaalinen, että saa sanoakseni sen perustarpeen tyydytettyä. Ja mikä parasta, keskustelunsa voi valita eikä mihinkään ole pakko kommentoida/vastata. Ja kas, höpöttely jää riittävän kevyeksi, mutta juuri ja juuri sosiaalisesti riittäväksi 🤗Oon ajatellu, että kuvittelen, mutta ehkä en .On huomattu samaa...Joka tavallaan naurattaa, mutta ei yllätä...Onhan tästä palstasta moneksikin eri tilanteissa. Ja joskus ei miksikään...Mutta toisaalta niitä kunnon perseilyjä, tosin tyylillä odottelen itsekin...Hupinsa ja lajinsa kullakin. Tää on parhaimmillaan suodattamatonta tajunnan virtaa, tai jotain kummaa drakikomiikkaa ja jaji, on kyllä kumman vapaa...On täällä asiaakin...Ja joskus näkee pidemmälle, kun halusikaan...Hups vaan...
Aletheias kirjoitti:
En ihmettelisi, vaikka termi nyysittäisiin jonnekin artikkeliin 😂 Mahtaa olla mielenkiintoista duunia, tarkkailla S24-palstaa 🤔
Harva jaksaa koko ajan olla yltiösosiaalinen. Itsekin pidän ihmisistä, viihdyn ihmisten ilmoilla (korona/uupumus tosin vaikuttaneet negatiivisesti tähän viime vuosina), ja saan energiaa muista ihmisistä, mutta aina ei vain jaksa antaa itsestään kuin vain vähän. Parisuhteessa se vastaa vähän sitä, että toinen on vain siinä lähellä, vastaa siihen tunnetilaan ja antaa tilaa olla juuri niin ponneton kuin sillä hetkellä tuntee olevansa.Varmasti nyysitään. Tuo S24:n jonkinlainen seuraaminen/tarkkailu medioiden puolelta tulee aika ajoin esille julkaisuissaan, sen huomaa kun sattuu lukemaan paljon uutisointia. Enkä toisaalta ihmettele, onhan täällä tavalla tai toisella koko Suomi edustettuna ja jos riittävän pitkälle valikoi, niin koko Suomen näkemys jostain tietystä aiheesta, vaikka sitten Ranta-Perkiön kunnan uuden Salen parkkipaikan käsittämättömistä liikennejärjestelyistä jne.
Oma sosiaalisuus on aika tarkalleen tuollaista mitä kuvailit, tosin viihdyn ehkä vielä enemmän omissa oloissani/yhteisessä kodissa. Äärettömän kauniisti sanailtu tuo viimeinen kappaleesi ja siihen voi helposti samaistua arjessa 🤗Anonyymi kirjoitti:
Oon ajatellu, että kuvittelen, mutta ehkä en .On huomattu samaa...Joka tavallaan naurattaa, mutta ei yllätä...Onhan tästä palstasta moneksikin eri tilanteissa. Ja joskus ei miksikään...Mutta toisaalta niitä kunnon perseilyjä, tosin tyylillä odottelen itsekin...Hupinsa ja lajinsa kullakin. Tää on parhaimmillaan suodattamatonta tajunnan virtaa, tai jotain kummaa drakikomiikkaa ja jaji, on kyllä kumman vapaa...On täällä asiaakin...Ja joskus näkee pidemmälle, kun halusikaan...Hups vaan...
Aaaa, mainiota, joku muukin on noteerannut saman.
Onhan tästä paikasta moneen, riippuu aina päivästä, omista fiiliksistä, muiden fiiliksistä, kiva sekametelisoppa sinällään, jokainen päivä on erilainen eikä ikinä tiedä ennalta, että mitähän soopaa tänään silmille heitellään. Ja kyllä, välillä on paljon hyvää asiaakin ja aiheita jotka jäävät mieleen kummittelemaan, vaikka nyt sitten jokin aloitus mallia "Miten koet yksinäisyyden vai koetko sitä ollenkaan?".
Kaikkine puutteineenkin, ja ehkä osin niistä johtuenkin tää on aika ok paikka hengailla ja turista puutaheinää.randombypasser kirjoitti:
Varmasti nyysitään. Tuo S24:n jonkinlainen seuraaminen/tarkkailu medioiden puolelta tulee aika ajoin esille julkaisuissaan, sen huomaa kun sattuu lukemaan paljon uutisointia. Enkä toisaalta ihmettele, onhan täällä tavalla tai toisella koko Suomi edustettuna ja jos riittävän pitkälle valikoi, niin koko Suomen näkemys jostain tietystä aiheesta, vaikka sitten Ranta-Perkiön kunnan uuden Salen parkkipaikan käsittämättömistä liikennejärjestelyistä jne.
Oma sosiaalisuus on aika tarkalleen tuollaista mitä kuvailit, tosin viihdyn ehkä vielä enemmän omissa oloissani/yhteisessä kodissa. Äärettömän kauniisti sanailtu tuo viimeinen kappaleesi ja siihen voi helposti samaistua arjessa 🤗Totta, täällä tuntuu olevan koko kansan kirjo edustettuna. Vähän kuin junassa usein törmää mitä erilaisimpiin ihmisiin. Hyvin mielenkiintoinen paikka löydä keskusteluja, jos vieruskaveriksi vain sattuu joku puheliaampi yksilö ja minulle niitä on sattunut lukuisia 😄
Parisuhteessa on mielestäni tärkeää puolin ja toisin antaa tilaa erilaisille tunnetiloille. Toisen lähellä ei saa olla tunnetta, että pitäisi olla jotain muuta, kuin mitä sillä hetkellä on. Siinä on jotain kaunista, hyväksyvää, lempeää.. Tunne siitä, että toinen on siinä eikä lähde, vaikka juuri sillä hetkellä ei pysty antamaan itsestään sitä parasta.Aletheias kirjoitti:
Totta, täällä tuntuu olevan koko kansan kirjo edustettuna. Vähän kuin junassa usein törmää mitä erilaisimpiin ihmisiin. Hyvin mielenkiintoinen paikka löydä keskusteluja, jos vieruskaveriksi vain sattuu joku puheliaampi yksilö ja minulle niitä on sattunut lukuisia 😄
Parisuhteessa on mielestäni tärkeää puolin ja toisin antaa tilaa erilaisille tunnetiloille. Toisen lähellä ei saa olla tunnetta, että pitäisi olla jotain muuta, kuin mitä sillä hetkellä on. Siinä on jotain kaunista, hyväksyvää, lempeää.. Tunne siitä, että toinen on siinä eikä lähde, vaikka juuri sillä hetkellä ei pysty antamaan itsestään sitä parasta.Tuo saattaakin olla se merkittävin syy miksi olen totaalisen autoilija niin pitkälle kuin mahdollista 😂
Ja samalla löydän palstalta mitä mielenkiintoisempia juttukavereita solkenaan, niin on parempikin etten antaudu VR:n käsiin 😁
Kylläpä vain, pitää olla ymmärrystä antaa tilaa niille huonommille päiville ja tarvittaessa myös tehdä toisen puolesta asioita yhteisen hyvän eteen, kuten nyt vaikka että käy kaupassa ja kokkailee kun toisella on ollut sysipaska päivä töissä. Hyvin arkista, pieniä juttuja, mutta isoja juttuja, kukaan ei ole aina parhaimmillaan, mutta jos juuri silloin kokee olevansa hyväksytty, niin maailma on ihan ok.randombypasser kirjoitti:
Tuo saattaakin olla se merkittävin syy miksi olen totaalisen autoilija niin pitkälle kuin mahdollista 😂
Ja samalla löydän palstalta mitä mielenkiintoisempia juttukavereita solkenaan, niin on parempikin etten antaudu VR:n käsiin 😁
Kylläpä vain, pitää olla ymmärrystä antaa tilaa niille huonommille päiville ja tarvittaessa myös tehdä toisen puolesta asioita yhteisen hyvän eteen, kuten nyt vaikka että käy kaupassa ja kokkailee kun toisella on ollut sysipaska päivä töissä. Hyvin arkista, pieniä juttuja, mutta isoja juttuja, kukaan ei ole aina parhaimmillaan, mutta jos juuri silloin kokee olevansa hyväksytty, niin maailma on ihan ok.Viihdyn myös paremmin auton ratissa (huom ratissa, en kyytiläisenä 😉), mutta taittuu se matka junassakin ihan mukavasti. Junassa on se hyvä puoli, että voi tehdä töitä matkan aikana eli eritoten työmatkoilla suosin junaa. Mutta autossa voi laulaa korkealta ja kovaa, junassa en samaa viitsi tehdä 😁
Juuri tuollaiset arkiset teot ja eleet, joilla osoittaa toiselle, että hänellä on merkitystä, ovat todella tärkeitä. Miten ihanasti ajateltu, että haluaa helpottaa toisen oloa hoitamalla kodin asioita, jotta toisen ei tarvitse. Koti on yhteinen ja molempien panostusta tarvitaan, mutta tietyissä tilanteissa fiksu ihminen ottaa päävastuun ja antaa toisen levätä. Enpä oikein edes muista miltä tuollainen huomaavaisuus tuntuu..Aletheias kirjoitti:
Viihdyn myös paremmin auton ratissa (huom ratissa, en kyytiläisenä 😉), mutta taittuu se matka junassakin ihan mukavasti. Junassa on se hyvä puoli, että voi tehdä töitä matkan aikana eli eritoten työmatkoilla suosin junaa. Mutta autossa voi laulaa korkealta ja kovaa, junassa en samaa viitsi tehdä 😁
Juuri tuollaiset arkiset teot ja eleet, joilla osoittaa toiselle, että hänellä on merkitystä, ovat todella tärkeitä. Miten ihanasti ajateltu, että haluaa helpottaa toisen oloa hoitamalla kodin asioita, jotta toisen ei tarvitse. Koti on yhteinen ja molempien panostusta tarvitaan, mutta tietyissä tilanteissa fiksu ihminen ottaa päävastuun ja antaa toisen levätä. Enpä oikein edes muista miltä tuollainen huomaavaisuus tuntuu..No kun olet jo junailuun tottunut, niin ei ole mikään ongelma istua autossa repsikan paikalla 😂
Omasta duunista kohtalainen osa on puheluita, niin itelle paremmin soveltuu autoilu, mukavampi kälättää yksinään kuin junavaunullisen katsellessa. Ja musta on kiva junassa katsella muita ihmisiä ja heidän touhujaan, maisemia yms., niin keskittyminen ei ole parhaimmillaan 😁
Jep, se on aika pieniä juttuja joilla rakennetaan yhteenkuuluvuutta. Ne vaan tuppaa herkästi unohtumaan, toinen arkistumaan ja sitten ollaan jo pulassa.randombypasser kirjoitti:
No kun olet jo junailuun tottunut, niin ei ole mikään ongelma istua autossa repsikan paikalla 😂
Omasta duunista kohtalainen osa on puheluita, niin itelle paremmin soveltuu autoilu, mukavampi kälättää yksinään kuin junavaunullisen katsellessa. Ja musta on kiva junassa katsella muita ihmisiä ja heidän touhujaan, maisemia yms., niin keskittyminen ei ole parhaimmillaan 😁
Jep, se on aika pieniä juttuja joilla rakennetaan yhteenkuuluvuutta. Ne vaan tuppaa herkästi unohtumaan, toinen arkistumaan ja sitten ollaan jo pulassa.Minä olen ohjaksissa. Aina 😏 Sun pitää etsiä itsestäsi nyt submissiivinen puolesi ja antaa sille vähän tilaa 😁
Autossa puhelut kylmä onnistuu paremmin. En myöskään tykkää puhua junassa, missä koko vaunu kuulee keskustelut. Toisia ei tunnu niin haittaavaan, olen monen monta intiimiä puhelua kuullut junassa vaikken olisi erityisesti edes kuunnellut kuulokkeet toki auttaa tähän 😊
Arkistuminen tapahtuu ennemmin tai myöhemmin, mutta olisi tärkeää ylläpitää toisen huomioimista ja sen osoittamista, että välittää. Arkistuminen ei saisi tarkoittaa samaa kuin etääntyminen.Aletheias kirjoitti:
Minä olen ohjaksissa. Aina 😏 Sun pitää etsiä itsestäsi nyt submissiivinen puolesi ja antaa sille vähän tilaa 😁
Autossa puhelut kylmä onnistuu paremmin. En myöskään tykkää puhua junassa, missä koko vaunu kuulee keskustelut. Toisia ei tunnu niin haittaavaan, olen monen monta intiimiä puhelua kuullut junassa vaikken olisi erityisesti edes kuunnellut kuulokkeet toki auttaa tähän 😊
Arkistuminen tapahtuu ennemmin tai myöhemmin, mutta olisi tärkeää ylläpitää toisen huomioimista ja sen osoittamista, että välittää. Arkistuminen ei saisi tarkoittaa samaa kuin etääntyminen.Aaaa, sun dominasi siis nostaa päätään ja nimenomaan autoillessa, mielenkiintoista 😂
Aika sujuvasti itsekin kyllä kälätän junassa työasioita tms. arkista, mutta en pidä siitä silti. Jotain hölökohtaisia juttuja, niin never, auto on mun juttu. Sitä paitsi mun kaasujalalla todellakin tarvitaan tunnin juna Turkuun tai Tampereelle, muuten olen nopeampi 😂
Arkistuminen on kai se kipupiste monessa suhteessa, arvelisin. Jos se välittäminen ja huomioinen, läsnäoleminenkin hyytyy siinä kohden eikä asiaa saada puhuttua takaisin parempaan suuntaan, alkaa loppuliuku siinä kohden. Ja on tuo itse tullut koettua, niin tippuu sädekehä pään päältä nilkkoihin, opeteltavaa on.randombypasser kirjoitti:
Aaaa, sun dominasi siis nostaa päätään ja nimenomaan autoillessa, mielenkiintoista 😂
Aika sujuvasti itsekin kyllä kälätän junassa työasioita tms. arkista, mutta en pidä siitä silti. Jotain hölökohtaisia juttuja, niin never, auto on mun juttu. Sitä paitsi mun kaasujalalla todellakin tarvitaan tunnin juna Turkuun tai Tampereelle, muuten olen nopeampi 😂
Arkistuminen on kai se kipupiste monessa suhteessa, arvelisin. Jos se välittäminen ja huomioinen, läsnäoleminenkin hyytyy siinä kohden eikä asiaa saada puhuttua takaisin parempaan suuntaan, alkaa loppuliuku siinä kohden. Ja on tuo itse tullut koettua, niin tippuu sädekehä pään päältä nilkkoihin, opeteltavaa on.On se tässä nostanut päätään jo pitemmän aikaa, mutta koska itse olet autoillessa ilmeisen dominoiva, niin et ole vain huomannut 😂
Aiai, kyllä se kaasujalka pitäis hieman keventyä jos peittoat jo junatkin 😄 Lähtee pian kortti hyllylle 😳 Mites sit suu pannaan? Bussissa istuessa ehtii toki myös soitella työpuheluita 😁
Arkistuminen on normaalia, mutta jollei siinä arkistumisen ohella pidetä kipinää ja lämpöä yllä, niin sitten se herkästi menee arkisen haaleaksi. Todellinen tunneyhteys alkaa haalentua ja vaikkei oikein mitään sen isompaa vikaa suhteessa olisikaan, niin ei se useimmille riitä. Tuossa varmaan monella on oppimista, itselläkin. Miten aidosti pitää huolta suhteesta niin, että arkistuminen ei tarkoita tunteiden haalentumista.Aletheias kirjoitti:
On se tässä nostanut päätään jo pitemmän aikaa, mutta koska itse olet autoillessa ilmeisen dominoiva, niin et ole vain huomannut 😂
Aiai, kyllä se kaasujalka pitäis hieman keventyä jos peittoat jo junatkin 😄 Lähtee pian kortti hyllylle 😳 Mites sit suu pannaan? Bussissa istuessa ehtii toki myös soitella työpuheluita 😁
Arkistuminen on normaalia, mutta jollei siinä arkistumisen ohella pidetä kipinää ja lämpöä yllä, niin sitten se herkästi menee arkisen haaleaksi. Todellinen tunneyhteys alkaa haalentua ja vaikkei oikein mitään sen isompaa vikaa suhteessa olisikaan, niin ei se useimmille riitä. Tuossa varmaan monella on oppimista, itselläkin. Miten aidosti pitää huolta suhteesta niin, että arkistuminen ei tarkoita tunteiden haalentumista.Eli Allu onkin oikeastaan lady D(ominatrix) 😂
No ehkä siinä oli vähän Lapin lisää, mutta aika samassa ajassa päädyn perille kuin junatkin, sillä erolla, että pääsen siinä ajassa ovelta ovelle niin sanotusti. Toki junassa istuessa ehtisi hieroa läppäriä, mutta ehtii sitä muutenkin.
Kyllä se suhteen kädenlämpöinen tilanne tuppaa useimpia närästämään, niin olisihan se hyvä, että sille tehdään jotain. Mieluummin ennemmin kuin myöhemmin, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, jos kuitenkin riittävän ajoissa ehtii asioihin tarttumaan.
Se on itse tullut havainnoitua, ehkä joskus vielä opittuakin, että yhteistä tekemistä pitää olla paljon. Ja siihen riittää isoilta osin jo ihan sekin että tekee arkisia asioita, mutta yhdessä. Kunhan sitä on paljon. Pitää toki muutakin olla, mutta pienet asiat on ne mitkä lopulta merkitsevät. Joko niitä on tai sitten ei.randombypasser kirjoitti:
Eli Allu onkin oikeastaan lady D(ominatrix) 😂
No ehkä siinä oli vähän Lapin lisää, mutta aika samassa ajassa päädyn perille kuin junatkin, sillä erolla, että pääsen siinä ajassa ovelta ovelle niin sanotusti. Toki junassa istuessa ehtisi hieroa läppäriä, mutta ehtii sitä muutenkin.
Kyllä se suhteen kädenlämpöinen tilanne tuppaa useimpia närästämään, niin olisihan se hyvä, että sille tehdään jotain. Mieluummin ennemmin kuin myöhemmin, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, jos kuitenkin riittävän ajoissa ehtii asioihin tarttumaan.
Se on itse tullut havainnoitua, ehkä joskus vielä opittuakin, että yhteistä tekemistä pitää olla paljon. Ja siihen riittää isoilta osin jo ihan sekin että tekee arkisia asioita, mutta yhdessä. Kunhan sitä on paljon. Pitää toki muutakin olla, mutta pienet asiat on ne mitkä lopulta merkitsevät. Joko niitä on tai sitten ei.Lady D sopii oikein hyvin 🤣 Tai no jos sittenkin ihan Allu vaan 😁
Auto on näppärä, enpä enää osais olla ilman juuri tuon takia, että ovelta ovelle pääsee niin näppärästi. Töihinkin menisi lähes 1,5h suuntaansa julkisilla. En todellakaan lähde junnaamaan bussissa kolmea tuntia päivässä 😬
Asioihin tosiaan pitäisi tarttua ennen kuin ongelmat ovat liian vakavia. Se, että molemmat tiedostavat asian ja ylipäätään ovat halukkaita tekemään asioiden eteen jotain, on jo hyvä alku. Jos toinen kohauttaa vain olkiaan tai kieltää ongelmien olemassaolon, niin ennuste suhteen jatkumiselle on melko huono.
Yhdessä tekeminen on tosiaan tärkeää. Ei sillä ole niin väliä, mitä se on, mutta olen huomannut, että monet onnelliset parit nimenomaan tekevät kaikenlaista yhdessä. Ei toisessa tarvitse liimattuna olla, mutta kuitenkin niin, että ollaan tiimi. Suhteita ja ihmisiä tietenkin on erilaisia ja toiset kaipaavat enemmän omaa tilaa ja aikaa. Ei sen niin väliä, jos vain yhteys pysyy yllä.Aletheias kirjoitti:
Lady D sopii oikein hyvin 🤣 Tai no jos sittenkin ihan Allu vaan 😁
Auto on näppärä, enpä enää osais olla ilman juuri tuon takia, että ovelta ovelle pääsee niin näppärästi. Töihinkin menisi lähes 1,5h suuntaansa julkisilla. En todellakaan lähde junnaamaan bussissa kolmea tuntia päivässä 😬
Asioihin tosiaan pitäisi tarttua ennen kuin ongelmat ovat liian vakavia. Se, että molemmat tiedostavat asian ja ylipäätään ovat halukkaita tekemään asioiden eteen jotain, on jo hyvä alku. Jos toinen kohauttaa vain olkiaan tai kieltää ongelmien olemassaolon, niin ennuste suhteen jatkumiselle on melko huono.
Yhdessä tekeminen on tosiaan tärkeää. Ei sillä ole niin väliä, mitä se on, mutta olen huomannut, että monet onnelliset parit nimenomaan tekevät kaikenlaista yhdessä. Ei toisessa tarvitse liimattuna olla, mutta kuitenkin niin, että ollaan tiimi. Suhteita ja ihmisiä tietenkin on erilaisia ja toiset kaipaavat enemmän omaa tilaa ja aikaa. Ei sen niin väliä, jos vain yhteys pysyy yllä.Eli jatkossa siis Lady D, pienellä twistillä 🤣
Niinhän se olisi, vaan aika usein monet ongelmat ehtivät kertymään arjen pyörteissä, etenkin lapsiperheissä. Aikanaan pohdin erään eron yhteydessä silloiselle exälleni, että olisi hyvä pitää noin kerran kuussa parisuhdepalaveri. Käydä läpi sitä mitä on meneillään, miltä itsestä tuntuu, miltä toisesta tuntuu, mitä kumpainenkin kaipaisi lisää jne. Istua siis rauhassa pitämään palaveria viinipullollisen ääressä ja puhumassa suhteesta. Kerran kuussa voi kuulostaa tiiviiltä, mutta kun puhutaan kuitenkin samalla myös yhdessäolosta, joskin agendalla varustettuna, niin ei se niin kummallinen asia enää olekaan.
Juuri noin, paljon yhdessä, mutta ei liimattuna, ellei nyt sitten molemmat satu sitä haluamaan. Hyvähän se on, jos on omiakin vinkeitä, ettei vain olla naamat vastatusten, mutta kukin tavallaan.randombypasser kirjoitti:
Eli jatkossa siis Lady D, pienellä twistillä 🤣
Niinhän se olisi, vaan aika usein monet ongelmat ehtivät kertymään arjen pyörteissä, etenkin lapsiperheissä. Aikanaan pohdin erään eron yhteydessä silloiselle exälleni, että olisi hyvä pitää noin kerran kuussa parisuhdepalaveri. Käydä läpi sitä mitä on meneillään, miltä itsestä tuntuu, miltä toisesta tuntuu, mitä kumpainenkin kaipaisi lisää jne. Istua siis rauhassa pitämään palaveria viinipullollisen ääressä ja puhumassa suhteesta. Kerran kuussa voi kuulostaa tiiviiltä, mutta kun puhutaan kuitenkin samalla myös yhdessäolosta, joskin agendalla varustettuna, niin ei se niin kummallinen asia enää olekaan.
Juuri noin, paljon yhdessä, mutta ei liimattuna, ellei nyt sitten molemmat satu sitä haluamaan. Hyvähän se on, jos on omiakin vinkeitä, ettei vain olla naamat vastatusten, mutta kukin tavallaan.Mahtaako tuo kuitenkaan olla mulle sopiva taiteilijanimi 😂
Arjen kiireet helposti uuvuttaa ihmisen, jolloin energiaa ei välttämättä jää parisuhteen hoitoon. Silloin saattaa käydä niin, että kun vuosien jälkeen olisi parisuhteelle enemmän aikaa esim lasten kasvettua, ollaankin etäännytty jo niin kauas toisistaan, että takaisin toisen luokse on vaikea enää löytää. Säännöllinen parisuhdekeskustelu olisi loistava idea. Ei siitä tarvitse mitään raskassoutuista tehdä, mutta olisi todella tärkeää pystyä kommunikoimaan, kuunnella ja tulla kuulluksi. Moni suhde saattaisi pelastua ihan sillä, kommunikointi toimisi paremmin.
Itse olen elänyt niin pitkään yksin, etten osaisi enkä edes haluaisi olla sellaisessa suhteessa, missä oltaisiin yhdessä 24/7/365 ja tehtäisiin ihan kaikki yhdessä. Minua ei ahdista ajatus olla toisen ihmisen lähellä tiiviisti, mutta se ahdistaa, jos minulla ei olisi mahdollisuutta kaikelle muulle elämälleni. Minulla on ystäviä ja harrastuksia enkä halua, että kukaan alkaisi rajoittamaan menojani tai muutoin kontrolloimaan olemistani.Aletheias kirjoitti:
Mahtaako tuo kuitenkaan olla mulle sopiva taiteilijanimi 😂
Arjen kiireet helposti uuvuttaa ihmisen, jolloin energiaa ei välttämättä jää parisuhteen hoitoon. Silloin saattaa käydä niin, että kun vuosien jälkeen olisi parisuhteelle enemmän aikaa esim lasten kasvettua, ollaankin etäännytty jo niin kauas toisistaan, että takaisin toisen luokse on vaikea enää löytää. Säännöllinen parisuhdekeskustelu olisi loistava idea. Ei siitä tarvitse mitään raskassoutuista tehdä, mutta olisi todella tärkeää pystyä kommunikoimaan, kuunnella ja tulla kuulluksi. Moni suhde saattaisi pelastua ihan sillä, kommunikointi toimisi paremmin.
Itse olen elänyt niin pitkään yksin, etten osaisi enkä edes haluaisi olla sellaisessa suhteessa, missä oltaisiin yhdessä 24/7/365 ja tehtäisiin ihan kaikki yhdessä. Minua ei ahdista ajatus olla toisen ihmisen lähellä tiiviisti, mutta se ahdistaa, jos minulla ei olisi mahdollisuutta kaikelle muulle elämälleni. Minulla on ystäviä ja harrastuksia enkä halua, että kukaan alkaisi rajoittamaan menojani tai muutoin kontrolloimaan olemistani.Eli siis jatkossa Lady D, sovitaan niin 😂
Niin se usein käy, arki vie ja kun se ei enää vie niin paljon, ollaan jo valmiiksi eri saarilla huhuilemassa. Matka on pitkä, monasti liian pitkä, vaikka onko sekään niin väärin, aikansa kutakin.
Vaikeaahan se on palata parisuhteen tapaiseen, jos on ollut pidempään yksin, kamala ajatuskin, joku vieras ihminen tunkee arkeeni... En silti näkisi, että kyseessä olisi rajoittava tekijä, kunhan suut on auki, harvempi haluaa syödä toisen vapautta noin vain. Omista vapauksistaan kyllä luopuu ilolla, jos jokin muu on vielä mieluisampaa, mutta ne on aina monimutkaisia juttuja.randombypasser kirjoitti:
Eli siis jatkossa Lady D, sovitaan niin 😂
Niin se usein käy, arki vie ja kun se ei enää vie niin paljon, ollaan jo valmiiksi eri saarilla huhuilemassa. Matka on pitkä, monasti liian pitkä, vaikka onko sekään niin väärin, aikansa kutakin.
Vaikeaahan se on palata parisuhteen tapaiseen, jos on ollut pidempään yksin, kamala ajatuskin, joku vieras ihminen tunkee arkeeni... En silti näkisi, että kyseessä olisi rajoittava tekijä, kunhan suut on auki, harvempi haluaa syödä toisen vapautta noin vain. Omista vapauksistaan kyllä luopuu ilolla, jos jokin muu on vielä mieluisampaa, mutta ne on aina monimutkaisia juttuja.Montako nimeä sä vielä aiot mulle antaa? 😂 Mutta menköön nyt Lady D sinne jonon jatkoksi 😁
Niin eihän sekään väärin ole todeta, että suhde on tullut tiensä päähän ja parempi jatkaa erillisillä elämänpoluilla. Joskus se on ainoa oikea ratkaisu, vaikkei tilanteeseen liittyisi sen suurempaa draamaakaan. Senkin myöntäminen vaatii rohkeutta. Eikä ero ole aina epäonnistuminen. Missä sanotaan, että onnistuneen suhteen määritelmä on loppuelämän kesto?
Ei suhteessa pidä tuntea olevansa kahlittu puolin tai toisin. Se on mielestäni selvää, että jos suhde on, siihen ja yhteiseen aikaan panostetaan, mutta koko identiteettiään ei parisuhteelle kannata kadottaa. Sopiva balanssi tässäkin..Aletheias kirjoitti:
Montako nimeä sä vielä aiot mulle antaa? 😂 Mutta menköön nyt Lady D sinne jonon jatkoksi 😁
Niin eihän sekään väärin ole todeta, että suhde on tullut tiensä päähän ja parempi jatkaa erillisillä elämänpoluilla. Joskus se on ainoa oikea ratkaisu, vaikkei tilanteeseen liittyisi sen suurempaa draamaakaan. Senkin myöntäminen vaatii rohkeutta. Eikä ero ole aina epäonnistuminen. Missä sanotaan, että onnistuneen suhteen määritelmä on loppuelämän kesto?
Ei suhteessa pidä tuntea olevansa kahlittu puolin tai toisin. Se on mielestäni selvää, että jos suhde on, siihen ja yhteiseen aikaan panostetaan, mutta koko identiteettiään ei parisuhteelle kannata kadottaa. Sopiva balanssi tässäkin..Ei harmainta aavistustakaan, riippunee siitä mihin kaikkeen tarjoat mahdollisuuden ja mikäli historiaa on katsominen, ei ihan heti nimitykset lopu 😂
Ei, eipä niin, suhde on näennäinen sopimus yhteisestä elosta kunnes se latu tulee tiensä päähän. Harva sitä oikeastaan edes ymmärtää, mutta noin se menee, olkoonkin että se loppuelämän suhde on useimpien unelma. Se vaan ei tule itsestään, muuta kuin joskus harvoin tuurilla.
Mitä tuohon epäonnistumiseen tulee, niin jokaisen eron kohdalla olen kokenut epäonnistuneeni, vaikka tiedän ettei asia ole niin, yksi tarina vain tuli luontaiseen päätepisteesensä kun enempään ei ollut sillä hetkellä eväitä. Eli opiksi, vain opiksi, vaikka sitä ennen kipeää tekeekin.
Kai se mahdollinen kahlinnan tunne useammin on positiivinen kuitenkin, luulen, toivon. Ja on sitä myös efektiivisesti, ei kirjaimellisesti. En ainakaan itse ole ikinä kokenut olevani kahlittu, vaan valinnut olevani sitä, ero on melkoinen...randombypasser kirjoitti:
Ei harmainta aavistustakaan, riippunee siitä mihin kaikkeen tarjoat mahdollisuuden ja mikäli historiaa on katsominen, ei ihan heti nimitykset lopu 😂
Ei, eipä niin, suhde on näennäinen sopimus yhteisestä elosta kunnes se latu tulee tiensä päähän. Harva sitä oikeastaan edes ymmärtää, mutta noin se menee, olkoonkin että se loppuelämän suhde on useimpien unelma. Se vaan ei tule itsestään, muuta kuin joskus harvoin tuurilla.
Mitä tuohon epäonnistumiseen tulee, niin jokaisen eron kohdalla olen kokenut epäonnistuneeni, vaikka tiedän ettei asia ole niin, yksi tarina vain tuli luontaiseen päätepisteesensä kun enempään ei ollut sillä hetkellä eväitä. Eli opiksi, vain opiksi, vaikka sitä ennen kipeää tekeekin.
Kai se mahdollinen kahlinnan tunne useammin on positiivinen kuitenkin, luulen, toivon. Ja on sitä myös efektiivisesti, ei kirjaimellisesti. En ainakaan itse ole ikinä kokenut olevani kahlittu, vaan valinnut olevani sitä, ero on melkoinen...Kyllähän minä niitä mahdollisuuksia tarjoilen, voin luvata 😂
Onhan ajatus loppuelämän suhteesta kaunis. Siinä on jotain loputtoman romanttista, elää yhdessä onnellisina elämän loppuun saakka. Oikea elämä vain harvoin menee kuten saduissa eikä se kenestäkään epäonnistunutta tee. Myönnän itsekin kokeneeni epäonnistumisen tunteita erojen suhteen, rankkojakin sellaisia, mutta olen opetellut olemaan armollisempi itseäni kohtaan tässä asiassa.
Jos suhteessa on molemmilla tilaa olla oma itsensä ja ne tärkeimmät asiat natsaa, niin silloin tuskin tuntee itseään kahlituksi. Ehkä silleen sopivasti vain, että saa olla "toisen oma".. Ilman, että kumpikaan rajoittaa tai kuvittelee omistavansa toista.Aletheias kirjoitti:
Kyllähän minä niitä mahdollisuuksia tarjoilen, voin luvata 😂
Onhan ajatus loppuelämän suhteesta kaunis. Siinä on jotain loputtoman romanttista, elää yhdessä onnellisina elämän loppuun saakka. Oikea elämä vain harvoin menee kuten saduissa eikä se kenestäkään epäonnistunutta tee. Myönnän itsekin kokeneeni epäonnistumisen tunteita erojen suhteen, rankkojakin sellaisia, mutta olen opetellut olemaan armollisempi itseäni kohtaan tässä asiassa.
Jos suhteessa on molemmilla tilaa olla oma itsensä ja ne tärkeimmät asiat natsaa, niin silloin tuskin tuntee itseään kahlituksi. Ehkä silleen sopivasti vain, että saa olla "toisen oma".. Ilman, että kumpikaan rajoittaa tai kuvittelee omistavansa toista.Kivaa, mahdollisuuksia tarjoilevat naiset se vasta miehen unelma onkin 🤣
Loppuelämän toimiva suhde on kiva tavoite, mutta aika hankala saavutettava. Tai toisaalta helppokin, mutta se vaatii paljon nöyryyttä ja sitä taasen ei ihan liikaa ole ollut viime vuosikymmeninä jaossa.
Niin, juuri noin, saa olla toisen, saa olla "kahlittu", mikään muu menisi sitten vähän väärille urille.randombypasser kirjoitti:
Kivaa, mahdollisuuksia tarjoilevat naiset se vasta miehen unelma onkin 🤣
Loppuelämän toimiva suhde on kiva tavoite, mutta aika hankala saavutettava. Tai toisaalta helppokin, mutta se vaatii paljon nöyryyttä ja sitä taasen ei ihan liikaa ole ollut viime vuosikymmeninä jaossa.
Niin, juuri noin, saa olla toisen, saa olla "kahlittu", mikään muu menisi sitten vähän väärille urille.En ehkä halua tietää, millaisia mahdollisuuksia sun päässä alkoi pyörimään 😂
Loppuelämän suhde on sinänsä kaunis tavoite eikä itsellänikään sitä mitään vastaan oliai jos sellainen auhde löytyisi, mutta en aio elämääni elää sen mukaan, että se olisi jonkinlainen onnistumisen mittari.
Saa olla toisen, omasta vapaasta halusta. Ei kontrollointia, ei painostusta tms. Silloin se on terveellä pohjalla.Aletheias kirjoitti:
En ehkä halua tietää, millaisia mahdollisuuksia sun päässä alkoi pyörimään 😂
Loppuelämän suhde on sinänsä kaunis tavoite eikä itsellänikään sitä mitään vastaan oliai jos sellainen auhde löytyisi, mutta en aio elämääni elää sen mukaan, että se olisi jonkinlainen onnistumisen mittari.
Saa olla toisen, omasta vapaasta halusta. Ei kontrollointia, ei painostusta tms. Silloin se on terveellä pohjalla."En ehkä..." Siinäpä se taikasana, ehkä 😂 No ihan vain niitä bemun avaimia tässä mietin mahdollisuutena, huoli pois 🙄🤭😂
Niin, olisihan se kiva jos sellainen ihminen osuisi kohdalle, että pärjäisi elämässä sen kanssa loppuikänsä, mutta ei se mikään helppo savotta ole. Eikä ole tarkoituskaan olla, mutta aika paljon nöyryyttä se vaatisi. Sitä tuskin on ainakaan itellä aiemmin ollut riittävästi, onkohan vieläkään, jää nähtäväksi jos sellainen paikka vielä eteen tulee.
Näin se on, asiat on hyvin jos haluaa olla toisen ja saa saman takaisin.randombypasser kirjoitti:
"En ehkä..." Siinäpä se taikasana, ehkä 😂 No ihan vain niitä bemun avaimia tässä mietin mahdollisuutena, huoli pois 🙄🤭😂
Niin, olisihan se kiva jos sellainen ihminen osuisi kohdalle, että pärjäisi elämässä sen kanssa loppuikänsä, mutta ei se mikään helppo savotta ole. Eikä ole tarkoituskaan olla, mutta aika paljon nöyryyttä se vaatisi. Sitä tuskin on ainakaan itellä aiemmin ollut riittävästi, onkohan vieläkään, jää nähtäväksi jos sellainen paikka vielä eteen tulee.
Näin se on, asiat on hyvin jos haluaa olla toisen ja saa saman takaisin.Sun ollessa kyseessä varaudun kaikkiin mahdollisiin mahdollisuuksiin 🤣 Paitsi ne avaimet ei kuulu ehkä-kategoriaan. Son mun bemu! 😁😏
Nöyryyttä pitkä suhde kyllä vaatii. Hyväksymistä, lempeyttä, sitkeyttä, huumoria, lämpöä.. Pelkkä suhteen pituus ei kuitenkaan ole mielestäni suhteen onnistumisen mittari. Tiedän useammankin hyvin pitkän suhteen, jossa ei ole ollut aitoja tunteita oikeastaan koskaan. Nämä valtaosin hyvin iäkkäitä ihmisiä, jotka ovat vuosikymmeniä sitten sitoutuneet ja pysyneet yhdessä, koska eihän sitä nyt sovi erota. Onneksi nykyään eroaminen ei ole enää niin vaikeaa vaan huonosta suhteesta voi lähteä. Surullista ajatella, miten moni ihminen on historian aikana joutunut elämään onnettomassa, jopa väkivaltaisessa tms suhteessa, koska muutakaan ei ole voinut.Aletheias kirjoitti:
Sun ollessa kyseessä varaudun kaikkiin mahdollisiin mahdollisuuksiin 🤣 Paitsi ne avaimet ei kuulu ehkä-kategoriaan. Son mun bemu! 😁😏
Nöyryyttä pitkä suhde kyllä vaatii. Hyväksymistä, lempeyttä, sitkeyttä, huumoria, lämpöä.. Pelkkä suhteen pituus ei kuitenkaan ole mielestäni suhteen onnistumisen mittari. Tiedän useammankin hyvin pitkän suhteen, jossa ei ole ollut aitoja tunteita oikeastaan koskaan. Nämä valtaosin hyvin iäkkäitä ihmisiä, jotka ovat vuosikymmeniä sitten sitoutuneet ja pysyneet yhdessä, koska eihän sitä nyt sovi erota. Onneksi nykyään eroaminen ei ole enää niin vaikeaa vaan huonosta suhteesta voi lähteä. Surullista ajatella, miten moni ihminen on historian aikana joutunut elämään onnettomassa, jopa väkivaltaisessa tms suhteessa, koska muutakaan ei ole voinut.Mitä mitä mitä? En mä nyt niiiiin paha ole, vähän vain kaksimielinen, asia joka huomattiin jo Kätilöopistolla 😂
Olen omalla kohdallani asiaa pohdittuani tullut siihen tulokseen, että kiteytys nöyryyttä riittää kuvaamaan kaikkea sitä mitä tarvitaan onnistumisen mahdollisuuteen suhteen osalta. Kun se nöyryys elämän edessä unohtuu, unohtuu paljon muutakin ja sitten asioilla on taipumus mutkistua, eri tavoin.
Juu, ei se pituus mitään takaa eikä tee mistään hyvää tai huonoa, vain erilaista. On ollut myös aikoja, jolloin suhde oli elinedellytys, niin voi miettiä kuinka pahat ne vaihtoehdot on olleet.randombypasser kirjoitti:
Mitä mitä mitä? En mä nyt niiiiin paha ole, vähän vain kaksimielinen, asia joka huomattiin jo Kätilöopistolla 😂
Olen omalla kohdallani asiaa pohdittuani tullut siihen tulokseen, että kiteytys nöyryyttä riittää kuvaamaan kaikkea sitä mitä tarvitaan onnistumisen mahdollisuuteen suhteen osalta. Kun se nöyryys elämän edessä unohtuu, unohtuu paljon muutakin ja sitten asioilla on taipumus mutkistua, eri tavoin.
Juu, ei se pituus mitään takaa eikä tee mistään hyvää tai huonoa, vain erilaista. On ollut myös aikoja, jolloin suhde oli elinedellytys, niin voi miettiä kuinka pahat ne vaihtoehdot on olleet.Jättäisin tuosta pois sanan "vähän" 🤣
Nöyryys kieltämättä koskettaa jokaista osa-aluetta. Nöyryys auttaa ymmärtämään, ettei täydellisyyttä ole olemassakaan, että itsestäkin on joskus vikaa jne. Siinä on varmaan monella työstämistä, itsellänikin.
Ammoisina aikoina avioliitto tosiaan oli elinehto. Avioliitto takasi paremman sosiaalisen aseman eritoten naiselle ja silloin ei ollut varaa mennä rakkaus edellä. Onneksi nykyään on toisin, vaikka edelleen voi ajoittain aistia tietynlaista asennetta naimattomia ja eronneita kohtaan. Itse koin tämän esimerkiksi kun olin juuri eronnut ja eksyin "paremman väen" pippaloihin. Ryhmä naisia keskusteli miestensä töistä, mikä auto perheesseen on hankittu, mitä lapset harrastavat ja mihin mennään seuraavalla talvilomalla. Joku naisista kysyi minulta, että mitä minun mieheni tekee työkseen ja kun sanoin, ettei minulla ole miestä, olen eronnut, niin naisten ilmeistä pystyi aistimaan jonkinlaisen tuomitsemisen. Minut sivuutettiin tämän jälkeen ja tunsin oloni hyvin ulkopuoliseksi. Hah, vetäydyin sitten tekohymy huulilla boolikipon äärelle, josta löysin talon isännän ja vietin iltani lähinnä hänen kanssaan keskustellen armeijajutuista ja autoista. Kummastakaan en tiedä kauheasti, mutta seura oli huomattavasti parempaa kuin tuomitseva naislauma 😁Aletheias kirjoitti:
Jättäisin tuosta pois sanan "vähän" 🤣
Nöyryys kieltämättä koskettaa jokaista osa-aluetta. Nöyryys auttaa ymmärtämään, ettei täydellisyyttä ole olemassakaan, että itsestäkin on joskus vikaa jne. Siinä on varmaan monella työstämistä, itsellänikin.
Ammoisina aikoina avioliitto tosiaan oli elinehto. Avioliitto takasi paremman sosiaalisen aseman eritoten naiselle ja silloin ei ollut varaa mennä rakkaus edellä. Onneksi nykyään on toisin, vaikka edelleen voi ajoittain aistia tietynlaista asennetta naimattomia ja eronneita kohtaan. Itse koin tämän esimerkiksi kun olin juuri eronnut ja eksyin "paremman väen" pippaloihin. Ryhmä naisia keskusteli miestensä töistä, mikä auto perheesseen on hankittu, mitä lapset harrastavat ja mihin mennään seuraavalla talvilomalla. Joku naisista kysyi minulta, että mitä minun mieheni tekee työkseen ja kun sanoin, ettei minulla ole miestä, olen eronnut, niin naisten ilmeistä pystyi aistimaan jonkinlaisen tuomitsemisen. Minut sivuutettiin tämän jälkeen ja tunsin oloni hyvin ulkopuoliseksi. Hah, vetäydyin sitten tekohymy huulilla boolikipon äärelle, josta löysin talon isännän ja vietin iltani lähinnä hänen kanssaan keskustellen armeijajutuista ja autoista. Kummastakaan en tiedä kauheasti, mutta seura oli huomattavasti parempaa kuin tuomitseva naislauma 😁Niin ottaisin minäkin, vähättely ei ole oikein ikinä sopinut minulle 😂
Juuri näin, nöyryys kunniaan. Kuten vaikkapa sanonnalla nöyrin palvelijanne jne. 😁
Kieltämättä tuo sama efekti on itse tullut joskus kohdattua sinkkuna pariskuntien pippaloissa. Ja siellä myös, jos niin voi sanoa, oli vastakkaisen sukupuolen kohtaamiset avoimempia kuin toisinpäin, jostain syystä. Joskus mietin, että oliko kyseessä miehistön osalta tilanne se, että sivuuttamalla mitätöitiin, kun muuten näennäisesti koettiin teoreettisena uhkana, mikä olisi puhtaasti evolutiivinen näkökulma. No en tiedä, en välittänyt enkä aio välittääkään.randombypasser kirjoitti:
Niin ottaisin minäkin, vähättely ei ole oikein ikinä sopinut minulle 😂
Juuri näin, nöyryys kunniaan. Kuten vaikkapa sanonnalla nöyrin palvelijanne jne. 😁
Kieltämättä tuo sama efekti on itse tullut joskus kohdattua sinkkuna pariskuntien pippaloissa. Ja siellä myös, jos niin voi sanoa, oli vastakkaisen sukupuolen kohtaamiset avoimempia kuin toisinpäin, jostain syystä. Joskus mietin, että oliko kyseessä miehistön osalta tilanne se, että sivuuttamalla mitätöitiin, kun muuten näennäisesti koettiin teoreettisena uhkana, mikä olisi puhtaasti evolutiivinen näkökulma. No en tiedä, en välittänyt enkä aio välittääkään.Oikea asenne, ei mitään kannata tehdä vähän tai osittain vaan täysillä tehoilla 😂
Uskoisin, että asenteet ovat muuttuneet koko ajan parempaan suuntaan ja ihmistä arvotetaan yhä vähemmän parisuhdestatuksen perusteella, mutta yhteiskunnassa on silti paljon normeja, asenteita ja ennakkoluuloja, joista ei ehkä ikinä päästä täysin eroon. Aina joku tuomitsee tai ylenkatsoo, mutta sellaisistahan ei tosiaan tarvitse välittää.
Tuo on ihan mielenkiintoinen ajatus, että koetaanko sinkku eritoten parisuhteellisten keskuudessa jonkinlaisena uhkana. Valtaosa ystävistäni on parisuhteessa enkä heidän taholtaan koe kyllä mitään tällaisia asennetta, mutta varmaan jotkut kokevat sinkun jonkinlaisena uhkana 🤔Aletheias kirjoitti:
Oikea asenne, ei mitään kannata tehdä vähän tai osittain vaan täysillä tehoilla 😂
Uskoisin, että asenteet ovat muuttuneet koko ajan parempaan suuntaan ja ihmistä arvotetaan yhä vähemmän parisuhdestatuksen perusteella, mutta yhteiskunnassa on silti paljon normeja, asenteita ja ennakkoluuloja, joista ei ehkä ikinä päästä täysin eroon. Aina joku tuomitsee tai ylenkatsoo, mutta sellaisistahan ei tosiaan tarvitse välittää.
Tuo on ihan mielenkiintoinen ajatus, että koetaanko sinkku eritoten parisuhteellisten keskuudessa jonkinlaisena uhkana. Valtaosa ystävistäni on parisuhteessa enkä heidän taholtaan koe kyllä mitään tällaisia asennetta, mutta varmaan jotkut kokevat sinkun jonkinlaisena uhkana 🤔Normien muuttuminen ottaa aika pitkän ajan, joitain sukupolvia, niin sen suhteen ollaan ehkä puolimatkassa, mutta matkalla kuitenkin.
Sitä sinkku kaveripiirissä -asiaahan on myös tutkittu, jopa ihan tieteellisesti ja tutkimusten perusteella sinkku pariskuntien kaveripiirissä on uhka, niin kyselyiden kuin tutkimuksenkin valossa. Kuten on toisaalla tutkittu, tuttuihin ihastuu/rakastuu helpommin kuin täysin vieraisiin, niin sinällään korreloi kyllä.randombypasser kirjoitti:
Normien muuttuminen ottaa aika pitkän ajan, joitain sukupolvia, niin sen suhteen ollaan ehkä puolimatkassa, mutta matkalla kuitenkin.
Sitä sinkku kaveripiirissä -asiaahan on myös tutkittu, jopa ihan tieteellisesti ja tutkimusten perusteella sinkku pariskuntien kaveripiirissä on uhka, niin kyselyiden kuin tutkimuksenkin valossa. Kuten on toisaalla tutkittu, tuttuihin ihastuu/rakastuu helpommin kuin täysin vieraisiin, niin sinällään korreloi kyllä.Olen ajatellut, että sinkkujen näkeminen uhkana on vain jotain harvojen epävarmojen yksilöiden ajattelua tai hauska juonenkäänne elokuvassa, mutta en muista törmänneeni ihan tutkimuksiin aiheesta. Paljonhan sitä tietenkin tuttujen kesken pariudutaan, niin ihan loogista tosiaan. Onneksi oma ystäväpiirini on täynnä fiksuja järkinaisia, niin kukaan ei ole ainakaan osoittanut mitään sellaisia merkkejä, että minut koettaisiin uhkana.
Aletheias kirjoitti:
Olen ajatellut, että sinkkujen näkeminen uhkana on vain jotain harvojen epävarmojen yksilöiden ajattelua tai hauska juonenkäänne elokuvassa, mutta en muista törmänneeni ihan tutkimuksiin aiheesta. Paljonhan sitä tietenkin tuttujen kesken pariudutaan, niin ihan loogista tosiaan. Onneksi oma ystäväpiirini on täynnä fiksuja järkinaisia, niin kukaan ei ole ainakaan osoittanut mitään sellaisia merkkejä, että minut koettaisiin uhkana.
Kyllä se on ihan tutkittu aihe, kun se pelko on aika yleinen, etenkin miesten kesken. Ehkä naisilla vähemmän, mutta miehillä ihan tunnettu ilmiö. Ja jos miettii historiaa, niin ihan syystäkin, tosin aina voi kyseenalaistaa suhteen laadun, jos joku random (?) sinkkumies pääsee kampeamaan väliin, kun ei se hyvinvoivan suhteen kohdalla mitenkään onnistu.
Kyllä se on ihan tutkittu aihe, kun se pelko on aika yleinen, etenkin miesten kesken. Ehkä naisilla vähemmän, mutta miehillä ihan tunnettu ilmiö. Ja jos miettii historiaa, niin ihan syystäkin, tosin aina voi kyseenalaistaa suhteen laadun, jos joku random (?) sinkkumies pääsee kampeamaan väliin, kun ei se hyvinvoivan suhteen kohdalla mitenkään onnistu.
Itse ajattelen niin, että jos kaksi ihmistä on toisiinsa aidosti sitoutunut ja suhteessa on kaikki hyvin, ei siihen väliin kukaan pääse. Jos toisella on niin huono olla suhteessa, että katsoo parhaimmaksi hakea tunnetta/seksiä/jännitystä/mitäikinäsittenonkaanvailla toiselta ihmiseltä, niin silloin tämä saa mennä.
Random miehet kyllä sinänsä voi olla uhka kenelle tahansa 😆Aletheias kirjoitti:
Itse ajattelen niin, että jos kaksi ihmistä on toisiinsa aidosti sitoutunut ja suhteessa on kaikki hyvin, ei siihen väliin kukaan pääse. Jos toisella on niin huono olla suhteessa, että katsoo parhaimmaksi hakea tunnetta/seksiä/jännitystä/mitäikinäsittenonkaanvailla toiselta ihmiseltä, niin silloin tämä saa mennä.
Random miehet kyllä sinänsä voi olla uhka kenelle tahansa 😆Randomit on riski, kaikelle ja kaikkialla 🤣
Randomit on riski, kaikelle ja kaikkialla 🤣
Kyllä, riskianalyysissä Randomit ovat todennäköinen ja vakava riski 🤣
Aletheias kirjoitti:
Kyllä, riskianalyysissä Randomit ovat todennäköinen ja vakava riski 🤣
Niin, hitsi, ei aina voi voittaakaan 😂
Niin, hitsi, ei aina voi voittaakaan 😂
Ei niin voi, ei ainakaan avainpainissa 🤣
Aletheias kirjoitti:
Ei niin voi, ei ainakaan avainpainissa 🤣
No siinä, aina ja vieläpä helposti, yhdelläkädellä™ 🤣
No siinä, aina ja vieläpä helposti, yhdelläkädellä™ 🤣
Yhdellä kädellä teet komean kuperkeikan samalla kun heiluttelen avaimia kädessäni ja seuraavassa sekunnissa huristelen matkoihini 😏
Aletheias kirjoitti:
Yhdellä kädellä teet komean kuperkeikan samalla kun heiluttelen avaimia kädessäni ja seuraavassa sekunnissa huristelen matkoihini 😏
Ai sitäkö varten se käsi olikin... No oppia ikä kaikki 😂
Ai sitäkö varten se käsi olikin... No oppia ikä kaikki 😂
Mitään ei tapahdu sattumalta 🤣
Aletheias kirjoitti:
Mitään ei tapahdu sattumalta 🤣
No se on kyllä totta, ilmankos et pian huristele bemullasi enää 😂
No se on kyllä totta, ilmankos et pian huristele bemullasi enää 😂
Tietenkin huristelen. Takapeilistä katselen miten Rande-parka jää takamus ruohosta vihreänä ja häviöstä naama surkeana katsomaan, kun ajan kohti auringonlaskua 😁
Aletheias kirjoitti:
Tietenkin huristelen. Takapeilistä katselen miten Rande-parka jää takamus ruohosta vihreänä ja häviöstä naama surkeana katsomaan, kun ajan kohti auringonlaskua 😁
No mä olen tappiosta huolimatta tyytyväinen, jos en muusta syystä, niin siitä että nainen osasi sentään lähteä oikeaan suuntaan ilman kartturiakin 😂
No mä olen tappiosta huolimatta tyytyväinen, jos en muusta syystä, niin siitä että nainen osasi sentään lähteä oikeaan suuntaan ilman kartturiakin 😂
Johan pomppasi! 😂 Naiset on huomattavasti parempia löytämään perille kuin miehet. Yleensä löydän perille jo kolmannella yrittämällä 😁
Aletheias kirjoitti:
Johan pomppasi! 😂 Naiset on huomattavasti parempia löytämään perille kuin miehet. Yleensä löydän perille jo kolmannella yrittämällä 😁
No toi nyt on ihan puhdasta urbaalilegendaa. Nainen löytää perille keskimäärin kolmannella kerralla kun on lopulta kysynyt mieheltä navigaattorin sijaan että mihin hittoon pitää mennä 😂
En ole ikinä eksynyt. Jos en ole tiennyt mihin juuri sillä hetkellä mennä, olen pysähtynyt ja löytänyt perille viimeistään toisella yrittämällä. Mun sisällä asuu jokin maaginen metsästäjä-keräilijäluolamiesnavigaattori 😂randombypasser kirjoitti:
No toi nyt on ihan puhdasta urbaalilegendaa. Nainen löytää perille keskimäärin kolmannella kerralla kun on lopulta kysynyt mieheltä navigaattorin sijaan että mihin hittoon pitää mennä 😂
En ole ikinä eksynyt. Jos en ole tiennyt mihin juuri sillä hetkellä mennä, olen pysähtynyt ja löytänyt perille viimeistään toisella yrittämällä. Mun sisällä asuu jokin maaginen metsästäjä-keräilijäluolamiesnavigaattori 😂Höpöhöpö, aina olen itsekin perille päässyt ilman yhdenkään miehen neuvoja. Paitsi kerran en löytänyt Selloon, kun ajoin vain viitisen kertaa ohi 😂 Syytän huonoa gepsiä ja tietöitä, jotka sekoitti koko hemmetin liikenteen 😑 Jätin sitten menemättä, kun ei kerran mikään tie vienyt Selloon 😬
Aletheias kirjoitti:
Höpöhöpö, aina olen itsekin perille päässyt ilman yhdenkään miehen neuvoja. Paitsi kerran en löytänyt Selloon, kun ajoin vain viitisen kertaa ohi 😂 Syytän huonoa gepsiä ja tietöitä, jotka sekoitti koko hemmetin liikenteen 😑 Jätin sitten menemättä, kun ei kerran mikään tie vienyt Selloon 😬
No niinpä, olisit kysynyt mieheltä miten pääset saakelin Selloon, niin olisit päässyt sinne. Ihan oma mokasi 🤣
No niinpä, olisit kysynyt mieheltä miten pääset saakelin Selloon, niin olisit päässyt sinne. Ihan oma mokasi 🤣
Ei siinä mitään miehiä tarvittu, pärjäsin ihan hyvin itsekin 😂 Ne kaikki kehät on vaan niin harhaanjohtavia, yksi menee länteen, toinen itään, joku väylä vie Tuusulaan, toinen Lahteen.. Pysy nyt niissä perässä tällaisena maalaisena 😳 Olen ajanut Keski-Euroopassa ihan ongelmitta, mutta pääkaupunkiseutu on vihoviimeinen paikka ajaa 😬
Aletheias kirjoitti:
Ei siinä mitään miehiä tarvittu, pärjäsin ihan hyvin itsekin 😂 Ne kaikki kehät on vaan niin harhaanjohtavia, yksi menee länteen, toinen itään, joku väylä vie Tuusulaan, toinen Lahteen.. Pysy nyt niissä perässä tällaisena maalaisena 😳 Olen ajanut Keski-Euroopassa ihan ongelmitta, mutta pääkaupunkiseutu on vihoviimeinen paikka ajaa 😬
No olisipas tarvittu, et löytänyt Selloon (ilman miestä) 😂
Ne kehät ja muut on ihan perushuttua, pitää vain muistaa mihin ilmansuuntaan oli tarkoitus mennä. Samoilla ohjeilla pärjää loistavasti muissakin Suomen isommista kaupungeista. Ja jos kysyy neuvoa mieheltä, ei voi eksyä 🤣randombypasser kirjoitti:
No olisipas tarvittu, et löytänyt Selloon (ilman miestä) 😂
Ne kehät ja muut on ihan perushuttua, pitää vain muistaa mihin ilmansuuntaan oli tarkoitus mennä. Samoilla ohjeilla pärjää loistavasti muissakin Suomen isommista kaupungeista. Ja jos kysyy neuvoa mieheltä, ei voi eksyä 🤣No ei kaikki miehetkään takuulla Selloon löydä 😁
Kuka muistaa tai tietää, mihin ilmansuuntaan on menossa?? Korkeintaan Lappiin ajaessa tiedän, että pohjoista kohti mennään, mutta ei mitään hajua ilmansuunnista Helsingin liepeillä ajaessa 😳 Paljon järkevämpää olisi vain laittaa selkeästi paikannimet, mihin tie vie, eikä mitään kehä 1 länteen, kehä kaksi itään ja sitten pitäisi vain jotenkin osata päätellä, mihin sieltä kehältä mahdollisesti päätyy 😬 Onneksi sitä jotenkin on aina pärjännyt gepsin avulla, mutta mieluiten pysyn kaukana kaiken maailman kehistä 😄Aletheias kirjoitti:
No ei kaikki miehetkään takuulla Selloon löydä 😁
Kuka muistaa tai tietää, mihin ilmansuuntaan on menossa?? Korkeintaan Lappiin ajaessa tiedän, että pohjoista kohti mennään, mutta ei mitään hajua ilmansuunnista Helsingin liepeillä ajaessa 😳 Paljon järkevämpää olisi vain laittaa selkeästi paikannimet, mihin tie vie, eikä mitään kehä 1 länteen, kehä kaksi itään ja sitten pitäisi vain jotenkin osata päätellä, mihin sieltä kehältä mahdollisesti päätyy 😬 Onneksi sitä jotenkin on aina pärjännyt gepsin avulla, mutta mieluiten pysyn kaukana kaiken maailman kehistä 😄No kaikki miehet kyllä löytää, ne kun ei löydä, ei ole... 🤣
Sellon ympäristöhän on täynnä kylttejä joissa lukee muiden paikkojen lisäksi myös Sello, ei niitä oikein voi missata ellei häslää jotain. Sitä paitsi sen verran tarvii aina tietää, että mihin ilmansuuntaan karkeasti ottaen on menossa, se kuuluu yleisisvistykseen 😁randombypasser kirjoitti:
No kaikki miehet kyllä löytää, ne kun ei löydä, ei ole... 🤣
Sellon ympäristöhän on täynnä kylttejä joissa lukee muiden paikkojen lisäksi myös Sello, ei niitä oikein voi missata ellei häslää jotain. Sitä paitsi sen verran tarvii aina tietää, että mihin ilmansuuntaan karkeasti ottaen on menossa, se kuuluu yleisisvistykseen 😁Ei vaan yksikään mies ole koskaan vain kehdannut tunnustaa eksyneensä, joten siitä ei ole todistusaineistoa 🤣
Ai minäkö häsläisin jotain? Pois se minusta 😆 Puolustuksekseni sanottakoon, että Sellon ympäristössä oli tuolloin jotain tietöitä meneillään, jotka sekoittivat liikenteen eli normaalit kyltit eivät pitäneet paikkaansa.
Ja kuka miettii, että "lähdenpä nyt ajamaan länteen päin?" Ei kukaan! 😬 Hyvin karkeasti osaan arvioida ilmansuunnat auringon mukaan, mutta kaupungin taajamissa liikkuessa ei kyllä pysy ilmansuunnat meikäläisen matkassa 😄Aletheias kirjoitti:
Ei vaan yksikään mies ole koskaan vain kehdannut tunnustaa eksyneensä, joten siitä ei ole todistusaineistoa 🤣
Ai minäkö häsläisin jotain? Pois se minusta 😆 Puolustuksekseni sanottakoon, että Sellon ympäristössä oli tuolloin jotain tietöitä meneillään, jotka sekoittivat liikenteen eli normaalit kyltit eivät pitäneet paikkaansa.
Ja kuka miettii, että "lähdenpä nyt ajamaan länteen päin?" Ei kukaan! 😬 Hyvin karkeasti osaan arvioida ilmansuunnat auringon mukaan, mutta kaupungin taajamissa liikkuessa ei kyllä pysy ilmansuunnat meikäläisen matkassa 😄No siis mieshän ei eksy, eli ei ole mitään tunnustettavaa, capisce? 🤣
Selityksiä, selityksiä. Ainahan siellä on tietöitä, ollut jo monta vuotta putkeen, mutta opasteet eivät ole olennaisesti muuttuneet, kas kun ei sinne parkkihalliin voi yhtäkkiä ajaa jostain uudesta kohdasta seinän läpi.
No en tiedä kuka, mutta kyllä mulla on aina mielessä mihin suuntaan lähden ajelemaan. Aina. Ja se voi vaihdella myös ajosuunnan mukaan jos tie mutkittelee, pää seuraa aurinkoa ja varjoja, aijaa, nyt ajetaankin koilliseen, kappas.
Kaupungissa tietty asia himmenee, paha siellä betonihelvetissä on arvailla mikä ilmansuunta on mikäkin, etenkään jos on ratissa ja tarttee koittaa selviytyäkin 😂
Tunnistan tuon funktion, että itsellänikin palstailun aloittaminen liittyi yksinäisyyden tunteen lievittämiseen. - Puolessa vuodessa sitä sitten vain jää koukkuun ja tänne on ihan "pakko" kurkistella, vaikka ei oikein edes ehtisi. 😅
Totta, oli syy mikä tahaansa, miksi lukkiutuu palstaan, niin sen jälkeen on totuus, mikä ei kuole:
Sinä voit lähteä palstalta, palsta ei sinusta.
Lohduton/loputon suo. 🤣Disseisback kirjoitti:
Totta, oli syy mikä tahaansa, miksi lukkiutuu palstaan, niin sen jälkeen on totuus, mikä ei kuole:
Lohduton/loputon suo. 🤣Vertaan itselläni siihen, että minusta on hauska esim Facebookissa nähdä mitä kuuluu entisille koulukavereille tai kaukaisille sukulaisille. - Perhejuhlat, asunnon tai työpaikan vaihdokset jne.
Täällä tulee seurattua sellaisten rekisteröityneiden kirjoituksia, jotka oikeasti kertovat jotakin itsestään ja arjestaan.
Kuten puutarhatyöt, rakennustyöt ja lumen auraamiset tai saunominen. 😉😁 Silloin tuntuu siltä, että täälläkin on kavereita, vaikka oikeasti en tunnekaan heitä.
Toki ylipäätään keskustelu ja hyvä huumori palstalla kiinnostaa. - Ja asioista reilu vääntäminenkin, vaikka itse osallistunkin siihen hyvin harvoin. - Silkkaa laiskuuttani varmaan. Sitä kun saa tehdä ihan omassa elämässäkin. Siis vääntää asioista. 😅
Mukavaa päivää! 👍Xena-183 kirjoitti:
Vertaan itselläni siihen, että minusta on hauska esim Facebookissa nähdä mitä kuuluu entisille koulukavereille tai kaukaisille sukulaisille. - Perhejuhlat, asunnon tai työpaikan vaihdokset jne.
Täällä tulee seurattua sellaisten rekisteröityneiden kirjoituksia, jotka oikeasti kertovat jotakin itsestään ja arjestaan.
Kuten puutarhatyöt, rakennustyöt ja lumen auraamiset tai saunominen. 😉😁 Silloin tuntuu siltä, että täälläkin on kavereita, vaikka oikeasti en tunnekaan heitä.
Toki ylipäätään keskustelu ja hyvä huumori palstalla kiinnostaa. - Ja asioista reilu vääntäminenkin, vaikka itse osallistunkin siihen hyvin harvoin. - Silkkaa laiskuuttani varmaan. Sitä kun saa tehdä ihan omassa elämässäkin. Siis vääntää asioista. 😅
Mukavaa päivää! 👍No itse tykkään miettiä kaikkea ajatuksiani ns. "ääneen" täällä. Moni asia on päässä muuttunut vuosien varrella. Toki toisten ajatusten ja mietteiden lukeminenkin selkeyttää, mutta kunnon keskustelut on poikaa.
Mukavaa päivää sinnekin. 😊Yleensä siihen liittyy muutakin, mutta tuo kevytsosiaalisuus, sinällään nimettömänä ja näkymättömänä on varsin kätevä tapa vähentää yksinäisyyden tunteita. Ja hedonistiselle ihmiselle mikä tahansa entistä helpompi tapa saavuttaa jotain haluttua, edes osittain, on jackpot. Eikä siinä ole mitään väärää, jokseenkin jokainen on kykenevä tarvittaessa/halutessaan laittamaan muut elämänsä sen hetkiset asiat palstan edelle. Valintakysymyksiä vain 😁
Yleensä siihen liittyy muutakin, mutta tuo kevytsosiaalisuus, sinällään nimettömänä ja näkymättömänä on varsin kätevä tapa vähentää yksinäisyyden tunteita. Ja hedonistiselle ihmiselle mikä tahansa entistä helpompi tapa saavuttaa jotain haluttua, edes osittain, on jackpot. Eikä siinä ole mitään väärää, jokseenkin jokainen on kykenevä tarvittaessa/halutessaan laittamaan muut elämänsä sen hetkiset asiat palstan edelle. Valintakysymyksiä vain 😁
Ai jaa? Minä muistelen, että joskus asiasta on puhuttu täällä jopa syyllistävin sanankääntein. 🤔Siis että asettaa oman arkensa palstan edelle 😄
En nyt usko, että siinä olisi todella huonosti käynyt, mutta muistelen myös, että palstailun aloittaessani minulla oli skumppavaraston aktiivinen tyhjentäminen työn alla, mutta sittemmin se on taas jatkanut vain täydentymistään. - Ei huono, jos ja kun palstailulla oli asiaan vaikutusta 👍Xena-183 kirjoitti:
Ai jaa? Minä muistelen, että joskus asiasta on puhuttu täällä jopa syyllistävin sanankääntein. 🤔Siis että asettaa oman arkensa palstan edelle 😄
En nyt usko, että siinä olisi todella huonosti käynyt, mutta muistelen myös, että palstailun aloittaessani minulla oli skumppavaraston aktiivinen tyhjentäminen työn alla, mutta sittemmin se on taas jatkanut vain täydentymistään. - Ei huono, jos ja kun palstailulla oli asiaan vaikutusta 👍No ne palstan oikeistoradikaalit hermostuu aina jos meinaa muu elämä päästä palstailun rinnalle, puhumattakaan että edelle 😂
Ai niinkö? No sitten mä tiedän missä seuraava palstamiitti eli palstan pikkujoulut järkätään 😂randombypasser kirjoitti:
No ne palstan oikeistoradikaalit hermostuu aina jos meinaa muu elämä päästä palstailun rinnalle, puhumattakaan että edelle 😂
Ai niinkö? No sitten mä tiedän missä seuraava palstamiitti eli palstan pikkujoulut järkätään 😂Jahas, jahas.. Tarjoilukin alkaa olla jo selvillä, kun MJ kyseli peltilihapiirakkaa 🤔 Varmaan joku palstamiitissä ideoitu juttu? 😂
Xena-183 kirjoitti:
Jahas, jahas.. Tarjoilukin alkaa olla jo selvillä, kun MJ kyseli peltilihapiirakkaa 🤔 Varmaan joku palstamiitissä ideoitu juttu? 😂
Nooo, en kyllä muista tuota miitistä, mutta kieltämättä olin sen verran hyvin nesteytetty, että jotain muutakin on unohtunut 😂
Mutta äänestän heti innokkaasti peltilihiksen puolesta, aivan loistava idis 😁 Siihen vielä skumppaa kyytipojaksi, niin avot! Skumppaa ja lihistä... 🤔😯😂Disseisback kirjoitti:
Lohduton/loputon suo. 🤣Tämä on, niin totta😂🙈
Nooo, en kyllä muista tuota miitistä, mutta kieltämättä olin sen verran hyvin nesteytetty, että jotain muutakin on unohtunut 😂
Mutta äänestän heti innokkaasti peltilihiksen puolesta, aivan loistava idis 😁 Siihen vielä skumppaa kyytipojaksi, niin avot! Skumppaa ja lihistä... 🤔😯😂Once in a liftime 😅
Haaveilija39 kirjoitti:
Tämä on, niin totta😂🙈
Infektio kun saa aikaaan tulehduksen, se jatkuu kroonisena lopun elämän. :oS
Disseisback kirjoitti:
Infektio kun saa aikaaan tulehduksen, se jatkuu kroonisena lopun elämän. :oS
Perkeleen palsta, kun et lähde minusta, vai miten se nyt meni..
Harkitsen vakavasti siirtymistä anonyymiksi, niin ei tuu vellikelloon ilmoituksia😬 joskos se palstailu loppuisi sitten sillä?😂Haaveilija39 kirjoitti:
Perkeleen palsta, kun et lähde minusta, vai miten se nyt meni..
Harkitsen vakavasti siirtymistä anonyymiksi, niin ei tuu vellikelloon ilmoituksia😬 joskos se palstailu loppuisi sitten sillä?😂On sitä yrittäneet monet vaikka millä....
Joku väitti, että Harmis kokeili lobotomialla, mutta ei sekään. :oDDisseisback kirjoitti:
On sitä yrittäneet monet vaikka millä....
Joku väitti, että Harmis kokeili lobotomialla, mutta ei sekään. :oDEhkä jonkun täytyy ajaa mut täältä pois, niin ehkä se sitten sillä😃
Haaveilija39 kirjoitti:
Ehkä jonkun täytyy ajaa mut täältä pois, niin ehkä se sitten sillä😃
No kiukustuu vaan enemmän ja uhallaan sitten on palstalla. :oD
Disseisback kirjoitti:
No kiukustuu vaan enemmän ja uhallaan sitten on palstalla. :oD
Tuo on kyllä totta. Huomaan itsestäni, että esiin tulee todellinen jääräpää. On vaan ”pahentunut”tässä vuosien saatossa.🙈
Haaveilija39 kirjoitti:
Tuo on kyllä totta. Huomaan itsestäni, että esiin tulee todellinen jääräpää. On vaan ”pahentunut”tässä vuosien saatossa.🙈
Joo, kannattaa hyväksyä vaan homma, niin pärjää parermmin. :oD
Disseisback kirjoitti:
Juu eika sille mitään mahda,😬
Disseisback kirjoitti:
Ai niin profiilini on piilotettu.. modet käy kuumina😂
Haaveilija39 kirjoitti:
Ai niin profiilini on piilotettu.. modet käy kuumina😂
Jaa, no minkähän takia? :oD
- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
Ehkä jonkun täytyy ajaa mut täältä pois, niin ehkä se sitten sillä😃
Eipä siihen kai muuta tartti kun elämäänsä jotain sisältöä tai parempaa tekemistä
Disseisback kirjoitti:
Jaa, no minkähän takia? :oD
Mä tiedän sen syyn.. mutta en tässä sitä mainosta, ettei muille käy yhtä hullusti.
Anonyymi kirjoitti:
Eipä siihen kai muuta tartti kun elämäänsä jotain sisältöä tai parempaa tekemistä
Juu näin on. Pikkuhiljaa…
Haaveilija39 kirjoitti:
Mä tiedän sen syyn.. mutta en tässä sitä mainosta, ettei muille käy yhtä hullusti.
Joo, eipä niitä täällä toinna ilmoitella...
- Anonyymi
Mä käytät tät palstaa monesti ns. pääni tyhjentämiseen. Jos on jotain juttuja, joita ei jaksa ajatella jatkuvasti, niin tämän on hyvä "aivot narikkaan" toiminto. Kyse voi olla vaikka työasioista kahvitunnilla tai vaikka joku suru ja murhe, niin tämä toimii hyvin sellasena hetken hengähdyksenä. Samoin odotteluun ja tylsyyden tappamiseen, kun on hetkiä, jolloin joutuu odottamaan eikä voi oikein mitään isompaa muuta siinä alottaa.
- Anonyymi
Ja välillä tietysti ihan vaan puran ajatuksiani tänne.
Käyttötapoja on monia, yksinäisyyden lievittäminen on vain yksi niistä, monessa eri muodossa.
- Anonyymi
Itselläni palsta ei ole kevytsosialaisuuden väylä, vaan se on muun sosiaalisen elämän lisä. Sosiaalisuutta on joka päivä töissä paljon, myös syvälle menevää. Ystävien ja tärkeiden ihmisten kanssa sosiaalisuutta voisi olla enemmänkin, mutta kun melkein kaikki elää ruuhkaavuosia, täytyy elää tilanteen mukaan.
1-2h tunnin puhelu silloin tällöin ja yhteistä tekemistä kun aika järjestyy, on realiteetti missä elää. Se ainoa läheisempi ystävä, jolla lapsi on jo aikuistunut elää jo selkeästi eri elämää. Hän kaipaisi tiiviimpää yhteyttä, mutta ymmärtää ruuhkavuodet. Kaikki muut elää samassa vaiheessa kuin itse ja uudemmat hieman läheisemmäksi tulleet ihmiset on nuorempia ja elää vielä hullumpaa vauva- ja taaperoaikaa. Läheisemmäksi tulleella tarkoita ihmisiä työelämästä, joiden kanssa pystytään menemään syvälle, vaikkei yhteyden pito ole enää työpaikan vaihtumisen jälkeen muuta kuin viestejä/puheluita tai porukalla tapaamisia. Nuo on ihmisiä, joille olen henkinen ammatillinen mentori ja suosittelija, ja samalla tulee puhuttua paljon elämästä yleensä.
Palsta ei tarjoa sellaista mikä tyydyttäisi sosiaalisuuden tarpeeni. Se tarjoaa mahdollisuuden pohtia ensisijaisesti itseään ja tunteitaan. Ihan ensimmäisen kerran olen tullut palstalle purkamaan eron jälkeistä uutta ihastusta Ikävän puolelle ehkä 2010. Sinkkuihin siirryin hetkeksi, kun jossain kohtaa päätin, että nyt riittää ja siirryn eteenpäin. On myös symbolinen ele tunnustaa olevansa henkisesti sinkku. Niin vaikkei sinkkupalsta ole vain sinkuille…
Palsta jäi kokonaan, mutta seuraavaa eroa käsittelin paljon palstalla anonyymina (en sinkuissa) jo etukäteen. Vaikka samoja asioita käsittelee ystävien kanssa, ei kaikesta voi puhua lojaalisuussyistä (puolisoa kohtaan). Eikä puolisoa kannata haukkua ystäville ainakaan niin kauan kuin suhteessa on toivoa. Vaikka itse antaisit anteeksi, ystävän puolesta se on paljon vaikeampaa. Välit ystävän ja puolison välillä on lopullisesti vinollaan. Eikä ystäviä halua tietenkään hukuttaa omiin ongelmiin, eli osa vyöryistä on parempi suunnata muualle. Vaikka juttelen irl ihan samoista asioista kuin täällä, silti, 3-7h/vko samaa eroa/onnetonta ihastusta on vaan liikaa yhdelle. Vaikka jakaisi asiaa, että puhuisi yhden ystävän kanssa osan ja toisen kanssa osan, kolmannen kanssa osan, silti paskalaari ei välttämättä tyhjene vielä sillä. 😂
Siis näen palstan omassa elämässäni aika erilaisena ja myös aika, jolloin kirjoitan on yleensä sellainen, ettei ystävälle voi enää soittaa. Jostain syystä vanhojen ystävien kanssa asiat kösitellään f2f tai puhuen. Vain nuoremmat tykkää kirjoittaa viestejä.
Pitäs alkaa tehdä töitä, käynnistysvaikeuksia…- Anonyymi
T. Cit-taas tippui kirjautumien pois. Nyt pakotan itseni työn tekoon…
Me voidaan nimikkeestä vääntää vaikka viisi vuotta, mutta fakta on se, että se mitä on IRL, kun näkee ihmisiä ja myöhemmin vaikka puhelee puhelimessa kun ei ehdi nähdä, on sosiaalisuutta. Some sellaisenaan on pääosin kevyttä höttöä, kevytsosaalisuutta. Ja miksi? Koska somessa sinä itse päätät tasan kaikesta, alkaen siellä olemisesta, kuten vaikka palstailun osalta. Lisäksi somettelu tarjoaa sen iloisen mahdollisuuden, että voit koska tahansa keskeyttää vuoropuhelun vartiksi ja mennä ripustamaan pyykit narulle, asia jota voi olla ikävämpi tehdä ystävälle kesken puhelun. Saat siis ripauksen anonyymiä (ja siten turvallista) sosiaalisuutta jota hallitset täysin itse ja voi että se se vasta onkin kevyttä.
Mutta ymmärrän pointtisi, olen vain vankasti eri mieltä, en perusteluista, vaan johtopäätelmästä, mikä taasen on täysin riippuvaista sanottujen asioiden tulkinnasta, kunkin oman vinkkelin perusteella. Sinällään voisin jopa sanoa, että loppupäätelmä ja tarkoitus ovat samat, vain nimike, kuvaus on eri koska eri ihmiset. Paitsi jos kirjoitat palstalle vain saadaksesi purkaa ajatuksiasi etkä todellakaan halua kommentteja, vielä vähemmän niihin vastaat?randombypasser kirjoitti:
Me voidaan nimikkeestä vääntää vaikka viisi vuotta, mutta fakta on se, että se mitä on IRL, kun näkee ihmisiä ja myöhemmin vaikka puhelee puhelimessa kun ei ehdi nähdä, on sosiaalisuutta. Some sellaisenaan on pääosin kevyttä höttöä, kevytsosaalisuutta. Ja miksi? Koska somessa sinä itse päätät tasan kaikesta, alkaen siellä olemisesta, kuten vaikka palstailun osalta. Lisäksi somettelu tarjoaa sen iloisen mahdollisuuden, että voit koska tahansa keskeyttää vuoropuhelun vartiksi ja mennä ripustamaan pyykit narulle, asia jota voi olla ikävämpi tehdä ystävälle kesken puhelun. Saat siis ripauksen anonyymiä (ja siten turvallista) sosiaalisuutta jota hallitset täysin itse ja voi että se se vasta onkin kevyttä.
Mutta ymmärrän pointtisi, olen vain vankasti eri mieltä, en perusteluista, vaan johtopäätelmästä, mikä taasen on täysin riippuvaista sanottujen asioiden tulkinnasta, kunkin oman vinkkelin perusteella. Sinällään voisin jopa sanoa, että loppupäätelmä ja tarkoitus ovat samat, vain nimike, kuvaus on eri koska eri ihmiset. Paitsi jos kirjoitat palstalle vain saadaksesi purkaa ajatuksiasi etkä todellakaan halua kommentteja, vielä vähemmän niihin vastaat?Kirjoitan palstalle saadakseni purkaa ajatuksia ja yleensä ottaen pohtiakseni elämää. Jonkun näköinen ikäkriisin häntä, nääs. Kommentit on tärkeä osa samaa prosessia myös, koska hyvässä tapauksessa niistä saa peilin ajatuksilleen tai ihan uusia näkökulmia (tai sitten se on turhauttava jankkaamistakin tai provosoivaa perseilyäkin välillä). Se mitä haen näkyy siinä mihin keskusteluun tartun.
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat termillä kevytsosiaalisuus. En ole termistä eri mieltä. Vaikka palsta ei täytä sosiaalista tarpeita omalla kohdalla, silti tottakai käytän palstaa kevytsosiaaliseen henkeen omilla ehdoillani kun sattuu huvittamaan.Citrinella kirjoitti:
Kirjoitan palstalle saadakseni purkaa ajatuksia ja yleensä ottaen pohtiakseni elämää. Jonkun näköinen ikäkriisin häntä, nääs. Kommentit on tärkeä osa samaa prosessia myös, koska hyvässä tapauksessa niistä saa peilin ajatuksilleen tai ihan uusia näkökulmia (tai sitten se on turhauttava jankkaamistakin tai provosoivaa perseilyäkin välillä). Se mitä haen näkyy siinä mihin keskusteluun tartun.
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat termillä kevytsosiaalisuus. En ole termistä eri mieltä. Vaikka palsta ei täytä sosiaalista tarpeita omalla kohdalla, silti tottakai käytän palstaa kevytsosiaaliseen henkeen omilla ehdoillani kun sattuu huvittamaan.Parhaimmillaan täällä saa purettua ajatuksiaan ja järjellisiä kommentteja jotka vievät omaa ajattelua eteenpäin. Välillä sitten jotain muuta, mutta ainakin ajatukset sai purettua.
- Anonyymi
Kevytsosiaalisuuteen sopii myös chattailu. Siellä saa vastauksenkin nopeammin, ellei peräti heti. En kyllä ole muita sillä puolella "tunnistanut" kuin Citrinellan aiemmalla nikillään. Fiksua onkin käyttää eri nikkiä täällä ja siellä.
Citrinella kirjoitti:
En kyllä ole chattaillut ollenkaan, se on varmaan joku kaima.
Siis en ole edes chattiä avannut. Vanhat nimimerkit on poistettu, ei ne ole enää hallinnassa i.
- Anonyymi
Citrinella kirjoitti:
Siis en ole edes chattiä avannut. Vanhat nimimerkit on poistettu, ei ne ole enää hallinnassa i.
Ok. Joku Emberizidae tms. on kyllä chatissa aika ajoin näkynyt. Olet saanut kopioijan 😁
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Joku Emberizidae tms. on kyllä chatissa aika ajoin näkynyt. Olet saanut kopioijan 😁
Näköjään…
Näinhän se on, sanasta sanaan samaa mieltä. Sosiaaliset kuviot ovat olleet sen verta kuluttavia parina vuotena että palsta on toiminut eräänlaisena kainalosauvana tähän asti, oikeiden kontaktien hakuun löytyy vasta nyt pikkuhiljaa energiaa, jopa tahtoakin.
Aina ei voi jaksaa, tulee erilaisia elämäntilanteita. Sikälikin palsta on hyvä paikka, voi vähän hipaista sosiaalisuutta ja purkaa samalla tuntojaan.
Hei.. yleensä luen koko ketjun ennen kuin vastaan, mut ny teen poikkeuksen.
Juu, olet mielestäni oikeilla jäljillä. Siitä huolimatta avauksesta puuttuu kokonaan aspekti joka minua motivoi palstailussa.
Sosialisoituminen omien piirien ulkopuolelta.
Eli siis minä nimenomaisesti haluan keskustella itselleni entuudestaan tuntemattomien kanssa.
Toki olen löytänyt ihania ihmisiä elämääni palstan kautta, mutta juuri se vaste, mitä entuudestaan tuntemattomat ihmiset antavat .. se on mulle se juttu henkilökohtaiisesti tällä palstalla.
Omat sosiaaliset piirit ovat juu-juu ihmisiä.
Olen ihmisenä hieman omintakeinen ja lähipiirini vain hyväksyy sen mukisematta. Mikä ei ohjaa minua itseäni kehittymään tai ajattelemaan asioita. Täällä sitä vastoin saa väliin aika suoraakin palautetta ja ihan käsittämättömän upeita aspekteja, joita itse ei olisi tullut äkänneeksi ollenkaan.
Joten kyllä tämä on minullekin "kevytsosiaalisuutta" .. tosin hyvin vakavalla twistillä.
Siksipä kai keskustelunavaukseni eivät ole kevyemmästä päästä, kuten olet minulle sen sanonut. Ja se on totta.
Ja nyt luen ketjusi.Siskoseni, eipä aloituksen ollut tarkoituskaan kattaa kaikkia palstailun syitä, vain todeta tuo yksi varsin ilmiselvä syy nykyisessä hektisessä, itsekeskeisessä ja kuluttavassa yhteiskunnassa. Muitakin syitä on ja paljon, mitä kenelläkin, milläkin hetkellä.
Pohjimmiltaan aloituksen teesi on peilausta kysymykseen "miksi minä palstailen?", asia johon ei ole yhtä vastausta, mutta joka on herättänyt miettimään sitä miksi, etenkin miksi minä, mutta myös miksi muut. Monenlaisia "vastauksia" on tullut, mutta tuo yksi nousi yli muiden ja kun sitä peilasi kommentteihin, aloituksiin, asioihin mitä tietää toisten ainakin sanoneen palstalla, niin ei jäänyt ihan hirveästi muita merkittäviä vaihtoehtoja. Tämä on keskimäärin pitkälti (kevyt)sosiaalisuutta, viihdettä ja omien ajatusten reflektointia, joista kaksi jälkimmäistä ovat ilmeisiä.
Niin, et sinä tee aloituksia ellei sinulla ole jotain raskaammin pohdittavaa, jolle haluat tehdä kollektiivisen ruumiinavauksen anonyymisti palstalla. Se on varsin hyvä tapa saada tusinoittain erilaisia näkemyksiä ja ajatuksia aiheeseen liittyen. Ja no myös sen sivusta 😁randombypasser kirjoitti:
Siskoseni, eipä aloituksen ollut tarkoituskaan kattaa kaikkia palstailun syitä, vain todeta tuo yksi varsin ilmiselvä syy nykyisessä hektisessä, itsekeskeisessä ja kuluttavassa yhteiskunnassa. Muitakin syitä on ja paljon, mitä kenelläkin, milläkin hetkellä.
Pohjimmiltaan aloituksen teesi on peilausta kysymykseen "miksi minä palstailen?", asia johon ei ole yhtä vastausta, mutta joka on herättänyt miettimään sitä miksi, etenkin miksi minä, mutta myös miksi muut. Monenlaisia "vastauksia" on tullut, mutta tuo yksi nousi yli muiden ja kun sitä peilasi kommentteihin, aloituksiin, asioihin mitä tietää toisten ainakin sanoneen palstalla, niin ei jäänyt ihan hirveästi muita merkittäviä vaihtoehtoja. Tämä on keskimäärin pitkälti (kevyt)sosiaalisuutta, viihdettä ja omien ajatusten reflektointia, joista kaksi jälkimmäistä ovat ilmeisiä.
Niin, et sinä tee aloituksia ellei sinulla ole jotain raskaammin pohdittavaa, jolle haluat tehdä kollektiivisen ruumiinavauksen anonyymisti palstalla. Se on varsin hyvä tapa saada tusinoittain erilaisia näkemyksiä ja ajatuksia aiheeseen liittyen. Ja no myös sen sivusta 😁Olet taas kerran oikeassa .. niin monessakin mielessä, että ihan pelottaa.
Kuten ilmaisin, en lukenut ketjua ennen kuin vastasin, niin en kyennyt reflektoitumaan muiden antamiin vaatauksiin.
Tämä on yleisesti kevytsosiaalisuutta. Fakta.
Minullekin tämä on kevytsosiaalisuutta.
Mutta, mutta... olen todellakin muuttanut itseäni ja ajattelumaailmaani palstalaisten kommenttien avulla. Oikeasti.
Eli jos ihminen ( tässä tapauksessa minä) kykenee kehittymään ihmisenä palstailun avulla, niin puhutaan jostakkn ihan muusta kuin kevytsosiaalisuudesta...
Tietenkään en oleta, että kaikki toimisivat kuin minä ha ottaisi palstaa " vakavissaan" , mutta kaikkiin meihin se vaikuttaa kuitenkin.
Olemme psykososiaalisia olentoja ja yksilöitä. Sen huomioiminen tässä asiassa on tärkeää.Pikku-pirpana kirjoitti:
Olet taas kerran oikeassa .. niin monessakin mielessä, että ihan pelottaa.
Kuten ilmaisin, en lukenut ketjua ennen kuin vastasin, niin en kyennyt reflektoitumaan muiden antamiin vaatauksiin.
Tämä on yleisesti kevytsosiaalisuutta. Fakta.
Minullekin tämä on kevytsosiaalisuutta.
Mutta, mutta... olen todellakin muuttanut itseäni ja ajattelumaailmaani palstalaisten kommenttien avulla. Oikeasti.
Eli jos ihminen ( tässä tapauksessa minä) kykenee kehittymään ihmisenä palstailun avulla, niin puhutaan jostakkn ihan muusta kuin kevytsosiaalisuudesta...
Tietenkään en oleta, että kaikki toimisivat kuin minä ha ottaisi palstaa " vakavissaan" , mutta kaikkiin meihin se vaikuttaa kuitenkin.
Olemme psykososiaalisia olentoja ja yksilöitä. Sen huomioiminen tässä asiassa on tärkeää.Tiedä oikeasta, mutta yhden yksityiskohdan osalta luultavasti hyvinkin lähellä totuutta.
Ei kevytsossu sulje pois mahdollisuutta saada syvällisiäkin keskusteluja ja itselleen uusia ideoita, kevytsossu on se pinta, ainoastaan. Sitä voi jäädä pintaan tai toisinaan löytää jotain mihin on kiva sukeltaa syvemmällekin. Ja kaikki keskustelu sisältää mahdollisuuden saada oivalluksia ja ideoita, sinällään onkin hyvä länkytellä palstalla ja toisinaan ajatutua syvällisempäänkin keskusteluun.
Palsta on omanlaisensa ja usein sitä on vaikea ottaa vakavasti. Mutta toisaalta useimmissa keskusteluissa on vakavaakin asiaa, jos vain ottaa onkeensa. Niitä polkuja on hyvä seurailla, vaikkei itse keskusteluun osallistuisikaan sillä kertaa.
Itse en ole muuttanut tietoisesti mitään itsestäni palsta-avusteisesti, mutta palsta tuottaa kyllä sen, että oppii paremmin malttamaan mieltänsä ja harkitsemaan sanojaan. Se on asia joka on koko ajan mielessä palstalla ja se on myös tehostanut samaa harkintaa IRL:n puolella, mikä ei suinkaan ole huono kehityssuunta.randombypasser kirjoitti:
Tiedä oikeasta, mutta yhden yksityiskohdan osalta luultavasti hyvinkin lähellä totuutta.
Ei kevytsossu sulje pois mahdollisuutta saada syvällisiäkin keskusteluja ja itselleen uusia ideoita, kevytsossu on se pinta, ainoastaan. Sitä voi jäädä pintaan tai toisinaan löytää jotain mihin on kiva sukeltaa syvemmällekin. Ja kaikki keskustelu sisältää mahdollisuuden saada oivalluksia ja ideoita, sinällään onkin hyvä länkytellä palstalla ja toisinaan ajatutua syvällisempäänkin keskusteluun.
Palsta on omanlaisensa ja usein sitä on vaikea ottaa vakavasti. Mutta toisaalta useimmissa keskusteluissa on vakavaakin asiaa, jos vain ottaa onkeensa. Niitä polkuja on hyvä seurailla, vaikkei itse keskusteluun osallistuisikaan sillä kertaa.
Itse en ole muuttanut tietoisesti mitään itsestäni palsta-avusteisesti, mutta palsta tuottaa kyllä sen, että oppii paremmin malttamaan mieltänsä ja harkitsemaan sanojaan. Se on asia joka on koko ajan mielessä palstalla ja se on myös tehostanut samaa harkintaa IRL:n puolella, mikä ei suinkaan ole huono kehityssuunta.Hee.. en minä kyllä ole huomannut moista, että sinä harkitsisit mitä suustasi päästät.. :D
Sen enempää irl kuin täälläkään.
Ei pahalla, vaan kaikella kunnioituksella ja rakkaudella.Pikku-pirpana kirjoitti:
Hee.. en minä kyllä ole huomannut moista, että sinä harkitsisit mitä suustasi päästät.. :D
Sen enempää irl kuin täälläkään.
Ei pahalla, vaan kaikella kunnioituksella ja rakkaudella.Ei ole tarpeen suodattaa sanojaan, kun niitä on puntaroinut valmiiksi. Tai vähintäänkin seisoo sanojensa takana, vaikka kuinka olisi väärässä.
- Anonyymi
Joo aika bylsää tylsää, ei ole oikein kaikki on niin tuttua juttua ... että ... mitähän sitä, ei ole elämässäkään enää oikein mitään nähtävää enää...
- Anonyymi
Tuo Hitman vanhempi elokuva agent 47, pelistä tehty elokuva muistaakseni ihana hyvä. *ihan.
Anthony Olyphant näyttelee, Olyphant on myöskin joku kivikautinen eläin, Elephanttia muistuttava muistaakseni...
Olyphant - Elephant. - Anonyymi
Noin minäkin ajattelin aikaisemmin, mutta nyt eri tavalla. Pelkkä palstailu ei riitä enää, haluan todella parisuhteen suunnilleen ikäiseni miehen kanssa, tai vain jonkin verran nuoremman kanssa.
- Anonyymi
Mulla palstailu liittyy just tasan siihen et saan sun kaltaset näkeen punasta kun en kadulla ole saanu ketään suuttuun edes sen verran että yrittäs edes lyödä et voisin kokeilla pystynkö itse lyömään niin kovaa et onnistusin yhdellä lyönnillä tappaan se kun olis siinä kohti vai hätävarjelun liiottelua josta selviää sakoilla ja ehonalaisella kuulemma yrittäny olen joskus vittuilla niin kovin et saisin jonkun edes vihaan mua niin paljon ja aina olen katsonu että se kelle päätäni olen aukonu on kooltaan mua isompi ois samal voinnu selvittää et pitääkö paikkansa et isommilla miehillä on muka enemmän voimaa
Hiljaista sosiaalisuutta parhaimillaan. 🤗
En tosiaan ole muutenkaan mikään hirveän puhelias, Niin tänne olen nyt näköjään jämähtänyt.😁Niin ja aika monella kaverillani on myös pieniä lapsia. Niin ei heillä ole ”aikaa” puhua puhelimessa.. Tänne saa heitettyä päivän mietteet tai mitä nyt sillä hetkellä päässä liikkuu..🤪randombypasser kirjoitti:
No sitäkin juu, on tällä paikalla kyllä käyttöarvonsa, mistä syystä kenellekin 😁
Juurikin näin👍🏼
- Anonyymi
Minulla palstailu liittyy uteliaisuuteen, on viihdettä, saa ajatukset pois rankoista elämän tosiasioista ainakin hetkeksi, parhaimmillaan rentouttaa ja antaa uusia näkökulmia.
Palstailu onkin fantastinen tapa kommunikoida eri ihmisille juuri silloin kun itsellä on hetki aikaa, kuten sanoit "riittävän etäältä ja itse hallittuna, ei siteitä, ei rasitteita". Livenä vastaava onnistuisi vain raahautumalla baareihin, museoihin, keskustelu- ja harrastuspiireihin (joissa vaihtelevasti eri ihmisiä). Ei ehdi, ei jaksa.
- SheenaNiin, juuri sitä kevytsosiaalisuutta, yhtenä osana siis, kaikkien muiden toiminnallisuuksien lisäksi. Ihminen on metka otus ja palsta on kaikkine puutteineenkin aika ok mesta.
- Anonyymi
Niin, juuri sitä kevytsosiaalisuutta, yhtenä osana siis, kaikkien muiden toiminnallisuuksien lisäksi. Ihminen on metka otus ja palsta on kaikkine puutteineenkin aika ok mesta.
Palstasosiaalisuus voi olla myös raskasta.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Palstasosiaalisuus voi olla myös raskasta.
- SheenaMikä tahansa sosiaalisuus voi olla sitä, mutta palstalla siihen ei yleensä liity sidonnaisuuksia enempää kuin selaimen sulkeminen.
- Anonyymi
Jos esim palaat vaimosi kanssa yhteen rande niin lopetatko palstailun? Kestävätkö palsta kaverisi sen? Vai meneekö heidän elämältään pohja. 🤔
En tiedä. Luultavasti palstailuni loppuu ennen pitkää muutenkin, niin sinällään exän sotkeminen kuvaan on tarpeetonta.
Rehellisesti sanoen, ei kiinnosta tippaakaan kestääkö joku palstatuttu teoreettisen palstapoistumiseni. Jos mielii oikeaa tuttavuutta, löytyy profiilista meiliosoite, sitä kautta eteenpäin, palsta on vain esiintymispaikka. Ja toisaalta, vanhat palstatutut olivat hyvin kestäneet vajaan 10 vuoden poissaoloni, jatkettiin kuin mitään ei ikinä olisi tapahtunutkaan.- Anonyymi
En tiedä. Luultavasti palstailuni loppuu ennen pitkää muutenkin, niin sinällään exän sotkeminen kuvaan on tarpeetonta.
Rehellisesti sanoen, ei kiinnosta tippaakaan kestääkö joku palstatuttu teoreettisen palstapoistumiseni. Jos mielii oikeaa tuttavuutta, löytyy profiilista meiliosoite, sitä kautta eteenpäin, palsta on vain esiintymispaikka. Ja toisaalta, vanhat palstatutut olivat hyvin kestäneet vajaan 10 vuoden poissaoloni, jatkettiin kuin mitään ei ikinä olisi tapahtunutkaan.Eikös ne ole ottaneet sinuun yhteyttä. Leikki leinkiknä ei taida Mkkojuhania hetkauttaa jos joskus lopullisesti poistut.
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne ole ottaneet sinuun yhteyttä. Leikki leinkiknä ei taida Mkkojuhania hetkauttaa jos joskus lopullisesti poistut.
En usko että ketään häiritsisi, jos poistuisin lopullisesti (ainakin) palstalta. Osan kanssa olla muutenkin yhteyksissä, niin palstalta katoaminen ei aiheuttaisi hämminkiä ja muiden osalta... No ketä kiinnostaa?
- Anonyymi
En usko että ketään häiritsisi, jos poistuisin lopullisesti (ainakin) palstalta. Osan kanssa olla muutenkin yhteyksissä, niin palstalta katoaminen ei aiheuttaisi hämminkiä ja muiden osalta... No ketä kiinnostaa?
Ei varmaan ketään kun irl olette yhteydessä kun juuri heitä tarkoitin.
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaan ketään kun irl olette yhteydessä kun juuri heitä tarkoitin.
En usko että ketään muutenkaan pahemmin kiinnostaisi, yksi hahmo tuli, oli ja sitten se hups meni. Normipäivä palstalla.
- Anonyymi
En usko että ketään muutenkaan pahemmin kiinnostaisi, yksi hahmo tuli, oli ja sitten se hups meni. Normipäivä palstalla.
Minkälaista sun oikea elämä on?
Anonyymi kirjoitti:
Minkälaista sun oikea elämä on?
Tavallista? Mitään sanomatonta? Harmaata ja tasaista? En minä tiedä, tää nyt vain on tällaista, yhdenlaista. tällä hetkellä. Huomisesta en vielä tiedä, mutta varmaan aika tavallista. Kuis ni?
- Anonyymi
Tavallista? Mitään sanomatonta? Harmaata ja tasaista? En minä tiedä, tää nyt vain on tällaista, yhdenlaista. tällä hetkellä. Huomisesta en vielä tiedä, mutta varmaan aika tavallista. Kuis ni?
Kysyin vain ei kai haittaa?
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin vain ei kai haittaa?
Ei haittaa, ei laisinkaan. Mun elämä on tällaista kun se nyt sattuu olemaan, ei mitenkään erikoista tai säkenöivää 😁
- Anonyymi
Ei haittaa, ei laisinkaan. Mun elämä on tällaista kun se nyt sattuu olemaan, ei mitenkään erikoista tai säkenöivää 😁
Juu sellaista se elämä on arkea. En ole moneen vuoteen lukenut mitään voi olla että olen lukenut tämä kirjan tai aloitin aikaisemmin jo lukemaan. Semmoinen kuin tapahtui kauan sitten.
- Anonyymi
Mä tunnen mieluummin itseni yksinäiseksi kun kirjoitan enää tänne. En kirjoittanut voin ihan hyvin. Muutaman viestin kirjoitin ikäväpuolelle aloin itkemään. Näillä palstoilla niin sekoa porukkaa. Ei enää pysty tähän.
Ymmärrän. Täällä on aika raskasta porukkaa liikkeellä, ei ole kevyin homma kirjoitella, vaatii aika kovaa kuorta, valitettavasti.
- Anonyymi
Ymmärrän. Täällä on aika raskasta porukkaa liikkeellä, ei ole kevyin homma kirjoitella, vaatii aika kovaa kuorta, valitettavasti.
Ja olen täällä taas itkemässä. En ehkä edes ymmärrä kuinka paljon nämä ihmiset loppujen lopuksi vaikuttaa omaan olooni kuinka imen itseeni jotenkin sitä muiden pahoinvointia. Silloin se avautuu kun on poissa täällä negatiivisesta ympäristöstä. En ole oma itseni täällä enää. Jotenkin se oma herkkyys pidetävä piilossa. Nyt ei vaan jaksa tehdä mitään kun on niin kipeä olo. Tänne helppoa tulla täällä aina jotain ihmisiä kuitenkin. Jotain sosiaallista edes.
Anonyymi kirjoitti:
Ja olen täällä taas itkemässä. En ehkä edes ymmärrä kuinka paljon nämä ihmiset loppujen lopuksi vaikuttaa omaan olooni kuinka imen itseeni jotenkin sitä muiden pahoinvointia. Silloin se avautuu kun on poissa täällä negatiivisesta ympäristöstä. En ole oma itseni täällä enää. Jotenkin se oma herkkyys pidetävä piilossa. Nyt ei vaan jaksa tehdä mitään kun on niin kipeä olo. Tänne helppoa tulla täällä aina jotain ihmisiä kuitenkin. Jotain sosiaallista edes.
Kannattaa ottaa reilusti taukoa täältä tai ainakin jättää kirjoittaminen väliin, sekin on jotain. Ulkokuorta voi kovettaa vain lukemalla palstan juttuja ja sitten voi myös miettiä samalla kuinka tarpeellinen palsta itselle oikeastaan on, jos edes on.
- Anonyymi
Kannattaa ottaa reilusti taukoa täältä tai ainakin jättää kirjoittaminen väliin, sekin on jotain. Ulkokuorta voi kovettaa vain lukemalla palstan juttuja ja sitten voi myös miettiä samalla kuinka tarpeellinen palsta itselle oikeastaan on, jos edes on.
Kyllä tiedostan noi kaikki. Enkä nyt oikeastaan neuvoa kaipaa. Kyllä nyt kun viime viikolla vain lueskelin niin tuntuivat typeriltä koko jutut. Sitten kun itse osallistuu tuntuu jotenkin henkilökohtaisemmalta että ne on itselleni osoitettu kaikki ilkeät jutut vaikka ovat tuntemattomia. Vaikka sen tiedostat ettei sillä ole mitään väliä. Tää on vaan helppoa. Ystävien ja läheisten kanssa ne aiheet on omasta tai toisen elämästä. Täällä saa hetken edes huokaista omasta elämästä. Monipiippuinen juttu.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tiedostan noi kaikki. Enkä nyt oikeastaan neuvoa kaipaa. Kyllä nyt kun viime viikolla vain lueskelin niin tuntuivat typeriltä koko jutut. Sitten kun itse osallistuu tuntuu jotenkin henkilökohtaisemmalta että ne on itselleni osoitettu kaikki ilkeät jutut vaikka ovat tuntemattomia. Vaikka sen tiedostat ettei sillä ole mitään väliä. Tää on vaan helppoa. Ystävien ja läheisten kanssa ne aiheet on omasta tai toisen elämästä. Täällä saa hetken edes huokaista omasta elämästä. Monipiippuinen juttu.
Juu, tää on hyvä paikka sille kevytsosiaalisuudelle. On sosiaalisuutta, mutta ei siteitä, paljon helpompaa ja kevyempää tietyllä tavalla. Toki ilkeilyt vie ilon tästäkin hommasta herkästi, niin se on huono puoli.
Pääosinhan täällä jutut on aika hölmöjä, mutta väliin osuu toisinaan jotain fiksuakin ja sellaista mistä haluaakin keskustella, jotain mikä osuu tai soittelee kelloja. Ne on hyviä aloituksia ne.
- Anonyymi
Kun seksirobottiteollisuus saadaan kunnolla käyntiin, tämä yksinäisyyden ongelma ja monta muutakin ongelmaa katoaa:
- naisten ei tarvitse enää sietää kilttien ja kunnollisten miesten epätoivoisia lähestymisyrityksiä baarissa tai missään muuallakaan, sama koskee myös ulkonäöllisest alempaa tasoa olevia miehiä (ylipaino, alle 180cm pituus, heikko leuka)
- kilttikset ja ätmit saavat sekä seksiä että täydellisen tyttöystävän
- biologiset naiset pysyvät edelleen komeiden chadien, kaulatatuoitujen jännämiesten ja muiden alfojen yksin- ja etuoikeutena
Työttömille miehille tämä ei välttämättä helpotusta tuo, mutta suunta tulee olemaan parempi. Waifujen, virtuaalityttöystävien ja seksirobottien aikakauden tulee alkaa mahdollisimman pian! - Anonyymi
Täysin epäsosiaalisena välillä tätä vikaisen. enkä taas muista aloitusta, oli jotain, koska hirveän pitkä ketju. Monta vuotta sitten Allun lämpöisiin juttuihin takerruin, jonnekin hävisi yllättäen. Ajatellut Allun löytäneen etsimäänsä. varmaan työtä, suhteet, perhe , elämän onnellista kirjoa. Hälle kaikkea hyvää toivoen.
Ken tänne on joskus eksynyt, riittää aivojumppaa selatessa, vaikkakin yleensä joutavaa, kärkkäitä kommentteja kaikesta mahdollisesta, huumorintajua täytyy omistaa, eikä hermoilla Anojen keljuiluista. Yllättävää jatkuvasti, kuinka erilaisia me suomalaiset olemme sekä puheissa, että asenteissa. Kevyttä sosiaalisuutta, hupia, jossa totta toinen puoli. - Anonyymi
hyvä juttu joo varmastikkin on jotain grafiikkakiihdyttimiä AMD RAdeneita heh
- Anonyymi
hyvä jop valitset noista;
https://www.amd.com/en/accelerators
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301896
- 1211375
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401150Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni591071Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v2831053- 491049
- 1361024
Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet88862Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu58819Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?77816