Esim omenaviinietikka tai väkiviinietikka jne niin että mihin ruokiin niitä voi käyttää?
yksi minkä tiedän on eräs erinomainen herkku jossa raparperit, porkkanasilppu ja omenakuutiot vedessä keitetään ja keittämisen jälkeen sinne lisätään minttua, omenaviinietikkaa ja hunajaa sekä inkivääriä.
mut uskaltaako sitä käyttää ihan kaikissa ruoissa ja sopiiko se edes kaikkiin ruokiin? ymmärrän ettei maitopohjaisiin ruokiin varmaankaan sovellu.
Ja sen viinietikan kanssa pittää olla kai varovainen aina ettei lorauta liikaa.
Laittakaa tohon alapuolelle useita reseptejä mihin sitä voi käyttää,kiitos.
Kysymys liittyen viinietikkaan
10
402
Vastaukset
Avauksessa väkiviinietikka on väkiviinaetikkaa, josta kannattaa huomata, että sen etikkahappopitoisuus on yleensä 10% kun taas viinietikoissa noin 5% paikkeilla. Etikoita voi korvata toisella, mutta tuo etikkahappopitoisuus kannattaa huomioida jos korvaa viinietikan väkiviinaetikalla, jota laittaisin vain puolet viinietikan määrästä.
- Anonyymi
kiitos tiedosta =)
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
😋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞 - Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17993230B
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Omenaviinietikkaa eihkä salattikastikkeissa. Väkiviinietikkaa säilöntään ei ruuanlaittoon. Punaviinietikka ja mallasviinietikka, jota ei suomen normikaupoissa myydä ovat enemmänkin ruuanlaittoon.
- Anonyymi
Siis tarkoitin, ettei mallasviinietikkaa myydä normikaupoissa. Yhdestä Helsingissä olevasta kaupasta saa.
Mää suosittelen salaatteihin balsamiviini etikkaa.
Sopii kuin..- Anonyymi
Täältäpä saat erään salaattiohjeen, mutta käytä siihen omenasiiderietikkaa (5% etikka)
Kolmen viikon salaatti (8 annosta)
Marinointikastike:
1 dl omenasiideri etikkaa
1 dl rapsiöljyä
1 dl hienoa sokeria
1 maustemitta suolaa
Salaattiaineet:
1 kg keräkaalta, hienoksi höylättynä
3 kpl porkkanoita, rouheaksi raastettuna
1 punainen paprika, kuutioiksi leikattuna
25 cm purjosipulia, suikaleina
2 dl etikkakurkkua, kuutioiksi leikattuna
1.) Pilko, raasta, viipaloi vihannekset
2.) Sekoita ja keitä marinadi samalla sekoittaen
3.) Kaada kuuma marinadi vihannesten päälle
4.) Anna jäähtyä muutama tunti ennen tarjoilua
5.) Mausta salaattimausteilla tai mustalla pippurilla
6.) Säilytä jääkaapissa- Anonyymi
Kiitos =)
- Anonyymi
ja vielä yksi ohje jossa käytetään omenasiiderietikkaa, mainio ohje näin sato aikaan.
Äidin omenachutney
tarvit
1 kg omenia ( mielellään kirpeitä,hapahkoja)
1 keltasipuli
1 kanelitanko
2 rkl tuoretta inkivääriä raastettuna
1 tlk currymaustetta
5 dl hienoa sokeria
2 dl omenasiiderietikkaa
2 dl rusinoita
1/2 tlk suolaa
1. Kuori, poista siemenet ja leikkaa omenat pienemmiksi kuutioiksi. Hienonna sipuli ja sekoita kaikki ainekset kattilaan
2. Hauduta liedellä kunnes hedelmät pehmenevät
3. Kaada lämpimiin ja puhtaisiin purkkeihin (noin 5 pientä sinappipurkkia) tai pakasta chutney, kun se on jäähtynyt.
Mausteinen chutney sopii hyvin juuston, mutta myös lihan, siipikarjan, grillatun kalan ja paistimuhennosten kanssa. Voisipa olla hyvää joulutortuissakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197