Liika syöminen on vaarallista,rasvamaksa.

Anonyymi-ap

27

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sopiva turvallinen kalorimäärä on yleensä 2000 kaloria päivässä vähän liikkuvalle
      Paljon liikkuvalle se on koosta riippuen noin 2300-2500 esim 2 tuntia kevyttä pyöräilyä päivässä.
      Ammattimainen liikunta 3000-5000 kal pv

      • Anonyymi

        Ruokaa pystyy syömään vaikka kuinka paljon,mutta sitä ei saa syödä liikaa,muuten käy huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokaa pystyy syömään vaikka kuinka paljon,mutta sitä ei saa syödä liikaa,muuten käy huonosti.

        Lakristaa ja salmiakkia ei saa syödä liikaa.


      • Anonyymi

        "Sopiva turvallinen kalorimäärä on yleensä"

        näin 76v olen kyllä todennut että painon pitämiseen ei pelkät kalorit täysin vaikuta. Vaikuttaa myös mitä syön.

        Olen laihduttanut 15 kg alta 20vuotiaana ja sitten muutaman vuoden välein n. 6 kg.
        Laihdutuksen aloitus on aina ollut vaikeaa, se motivaatio. Jatkaminen on ollut helppoa, vaikka alipainoiseksi.

        Mutta nyt kun olen vähentänyt kaupan ruoan syöntiä ja siirtynyt kaurapuuro + sokerilinjalle paino on pysynyt ihanteessani 70.00 kg , se on sitä todella tasan lähes joka aamu.
        Myös broilerin paksut pihvit paistan 1 teholla kannen alla ilman sulaa ja mausteita. Ja kyllä on hyvää ja maistuu myös lastenlapsille, he tulevat juuri pihvien takia kylään.

        Syön 500 g kaurahiutaleita ja yli 1/2 dl sokeria päivässä, mietin koska kyllästyn, nyt 4-5 vuotta se on ollut erittäin hyvää. (aloin syömään omaa ruokaa, välttääkseni suolaa, kun ehdotettiin verenpaineeseen nesteenpoistolääkettä, nyt on yhdellä BISOPROLOL 5 mg aina alle 110/70 ja jos syön vain kotiruokaa saan 80/45/48 paineet. kyllä on hyvä olla.

        en paljoa liiku, askeleita 2000-5000 päivä. Eli kaloritarve ehkä 1500.

        TOSIAAN aina ole ollut vahvasti sitä mieltä että leipä lihottaa.
        Nyt olen todennut että puhdas kaurapuuro ja sokeri, joskus mustikoita, mansikoita ja tietysti broilerinlihapihvejä ja omatekoista pullaa leipäkoneella , siis aineet vehnäjauho, hiiva sokeri vesi. (teen taikinan ja laitan valimiin taikinan koneeseen , se kohottaa ja kypsentää ja on valmista vahtimatta. Koneesta sekoitusosa poistettu. Toisessa osassa voi olla muuta ruokaa, kone on Lidl tosi vanha kaksi-kammioinen.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­N­­­y­m­f­o­­m­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17994708Q

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Puhutaan sitten, kun ikää tulee lisää...

      • Anonyymi

        mulla 76v. Se ei kyllä ole vielä paljoa. Vasta oikea vanhuus alkaa 85 ikäisenä.

        Eipä mitään kipuja, kuin silloin kun kävin jumpassa kaverin pyynnöstä. Kun luin että jokaisesta kipeästä tulee pieniä rustoutumia jotka vanhana kangistuu, lopetin jumpat.
        Eipä muuta vaivaa, kuin vähän lonkka, lääkettä otan vain kun menen pidemmille vierailuille, leikkaus suunnitteilla maaliskuu 2024.


    • Anonyymi

      Paljonko sinä söit että tuli päänsärky?

      Mitä sinä silloin söit ja miksi?

      • Anonyymi

        4000-5000 kalorin päiviä tuli 7 kpl elokuussa.Kaikkia lihottavaa ruokaa. Karkkia,leipää,kermajäätelöä,riisimuroja,makkaraa ,yms
        Tiesin kyllä ettei saisi syödä,mutta söin vaan vaikka olin kirjoitellut varoituslappujakin pöydälle ja painonseurantataulukkoon ja merkkasin tarkasti ylös syödyt kalorit.

        Se minkä takia söin johtuu vain siitä että ne maistui niin hyvältä ja niitä piti syödä aina lisää ja lisää.

        Laihduin heinäkuussa suurilla liikuntamäärillä erittäin nopeasti vaikka söin sen kuukauden aikana 5 kpl
        5000 kalorin päivää.
        Nyt laihdutan pienemmällä liikuntamäärällä ja vähän pienemmillä kaloreilla.
        JOS LIIKUU PUOLET ENEMMÄN LAIHUU VÄHINTÄÄN PUOLET ENEMMÄN


      • Anonyymi

        Sitä päänsärkyä ei silloin tule vaikka syö paljon jos kuluttaa syödyt kalorit,se tulee vain silloin kun syö liikaa ja lihoo .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4000-5000 kalorin päiviä tuli 7 kpl elokuussa.Kaikkia lihottavaa ruokaa. Karkkia,leipää,kermajäätelöä,riisimuroja,makkaraa ,yms
        Tiesin kyllä ettei saisi syödä,mutta söin vaan vaikka olin kirjoitellut varoituslappujakin pöydälle ja painonseurantataulukkoon ja merkkasin tarkasti ylös syödyt kalorit.

        Se minkä takia söin johtuu vain siitä että ne maistui niin hyvältä ja niitä piti syödä aina lisää ja lisää.

        Laihduin heinäkuussa suurilla liikuntamäärillä erittäin nopeasti vaikka söin sen kuukauden aikana 5 kpl
        5000 kalorin päivää.
        Nyt laihdutan pienemmällä liikuntamäärällä ja vähän pienemmillä kaloreilla.
        JOS LIIKUU PUOLET ENEMMÄN LAIHUU VÄHINTÄÄN PUOLET ENEMMÄN

        Kyllä kaikki tietää että lihoo kun syö liikaa,se on vain sitä että siitä ei välitetä.
        Kyllä kaikki tupakijatkin tietää että tupakasta tulee keuhkosyöpä ja keuhkoahtauma ja kuolee nuorena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4000-5000 kalorin päiviä tuli 7 kpl elokuussa.Kaikkia lihottavaa ruokaa. Karkkia,leipää,kermajäätelöä,riisimuroja,makkaraa ,yms
        Tiesin kyllä ettei saisi syödä,mutta söin vaan vaikka olin kirjoitellut varoituslappujakin pöydälle ja painonseurantataulukkoon ja merkkasin tarkasti ylös syödyt kalorit.

        Se minkä takia söin johtuu vain siitä että ne maistui niin hyvältä ja niitä piti syödä aina lisää ja lisää.

        Laihduin heinäkuussa suurilla liikuntamäärillä erittäin nopeasti vaikka söin sen kuukauden aikana 5 kpl
        5000 kalorin päivää.
        Nyt laihdutan pienemmällä liikuntamäärällä ja vähän pienemmillä kaloreilla.
        JOS LIIKUU PUOLET ENEMMÄN LAIHUU VÄHINTÄÄN PUOLET ENEMMÄN

        Olet siis syönyt noin kaksi kertaa tarpeesi, eikö niin?

        Oletko ajatellut hakevasi itsellesi apua tuohon ahmimiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis syönyt noin kaksi kertaa tarpeesi, eikö niin?

        Oletko ajatellut hakevasi itsellesi apua tuohon ahmimiseen?

        Ei tarvi hakea,nyt oli vain liian hidas reagointi lihomiseen.Siis tiesin hyvissä ajoin että alan lihomaan,mutta en tehnyt mitään asian hyväksi.

        Kyllä nämä asiat pitää itselleen selvittää,ei siinä kukaan voi auttaa jo ei ole omaa halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki tietää että lihoo kun syö liikaa,se on vain sitä että siitä ei välitetä.
        Kyllä kaikki tupakijatkin tietää että tupakasta tulee keuhkosyöpä ja keuhkoahtauma ja kuolee nuorena.

        Tämänkin tietää kaikki,jos alkaa syömään vaikka pitsoja
        LIHOO,eikä se tieto estä sitä pitsojen syömistä jos niihin on himo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämänkin tietää kaikki,jos alkaa syömään vaikka pitsoja
        LIHOO,eikä se tieto estä sitä pitsojen syömistä jos niihin on himo.

        Mitä jos syö vain yhden tavallisen pitsan eikä yritäkään syödä kaikkia pöytiä, uuneja ja jääkaappeja tyhjiksi?

        Siis jos söisikin vain nälkäänsä ja tarpeeseensa, eikä himoihinsa.

        Onko ajatus uusi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos syö vain yhden tavallisen pitsan eikä yritäkään syödä kaikkia pöytiä, uuneja ja jääkaappeja tyhjiksi?

        Siis jos söisikin vain nälkäänsä ja tarpeeseensa, eikä himoihinsa.

        Onko ajatus uusi?

        Minä syön vain puolikkaan pitsan kerrallaan. Loput yleensä seuraavan päivän aamukahvilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi hakea,nyt oli vain liian hidas reagointi lihomiseen.Siis tiesin hyvissä ajoin että alan lihomaan,mutta en tehnyt mitään asian hyväksi.

        Kyllä nämä asiat pitää itselleen selvittää,ei siinä kukaan voi auttaa jo ei ole omaa halua.

        Ei painonhallinnan pitäisi olla mitään jatkuvaa päivittäistä ja vuodesta toiseen kestävää taistelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei painonhallinnan pitäisi olla mitään jatkuvaa päivittäistä ja vuodesta toiseen kestävää taistelua.

        Ei sais mutta mutta joskus se on sitä,pitää yrittää viisasta virheistä.Ainakin minulla on ne liian suuret karkkimäärät jotka olen nyt lopettanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos syö vain yhden tavallisen pitsan eikä yritäkään syödä kaikkia pöytiä, uuneja ja jääkaappeja tyhjiksi?

        Siis jos söisikin vain nälkäänsä ja tarpeeseensa, eikä himoihinsa.

        Onko ajatus uusi?

        Kyllä pitsan voi syödä aina välillä jos siltä tuntuu,mutta en suosittele sitä jatkuvaan käyttöön.
        Tavallinen kevyt ruoka on muuten paljon paremman makuista kuin pitsat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitsan voi syödä aina välillä jos siltä tuntuu,mutta en suosittele sitä jatkuvaan käyttöön.
        Tavallinen kevyt ruoka on muuten paljon paremman makuista kuin pitsat.

        Jos syö pitsan,siitä tulee 1000 ylimääräistä kaloria ja lihoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos syö pitsan,siitä tulee 1000 ylimääräistä kaloria ja lihoo.

        Pilailetko? Miksi siitä tulee 1000 ylimääräistä kaloria, jos pitsa on päivän pääateria? Pitääkö pitsa oikeaoppisesti siis syödä kaiken muun päivittäisen ruuan lisäksi?

        Jos syöt pitsan lounaaksi, et syö sen lisäksi lounaaksi myös pastakastiketta, kinkkukiusausta tai hapanimelää kanaa riisillä. Et taida ymmärtää lainkaan käsitystä tai tunnetta että "maha olisi täynnä", joka viittaa siihen että sinulla on hormoniongelma. Tai sitten pilailet taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4000-5000 kalorin päiviä tuli 7 kpl elokuussa.Kaikkia lihottavaa ruokaa. Karkkia,leipää,kermajäätelöä,riisimuroja,makkaraa ,yms
        Tiesin kyllä ettei saisi syödä,mutta söin vaan vaikka olin kirjoitellut varoituslappujakin pöydälle ja painonseurantataulukkoon ja merkkasin tarkasti ylös syödyt kalorit.

        Se minkä takia söin johtuu vain siitä että ne maistui niin hyvältä ja niitä piti syödä aina lisää ja lisää.

        Laihduin heinäkuussa suurilla liikuntamäärillä erittäin nopeasti vaikka söin sen kuukauden aikana 5 kpl
        5000 kalorin päivää.
        Nyt laihdutan pienemmällä liikuntamäärällä ja vähän pienemmillä kaloreilla.
        JOS LIIKUU PUOLET ENEMMÄN LAIHUU VÄHINTÄÄN PUOLET ENEMMÄN

        "4000-5000 kalorin päiviä tuli 7 kpl elokuussa."

        Itse olen lopettanut makkarat, leikkelelihat ja kaiken valmiin lihan, Kotiin ei osteta. Se on yllättävän helppoa, ulkona syön kyllä kaikkea.

        En kannata liikuntaa laihduttamiseen, koska kuitenkin sen mitä tunnissa polttaa, syö 5 minuutissa.
        Jos tulee huonoja päiviä, syö, eikä liiku.
        Ehdottaisin vain varovaista liikuntaa, jotta ei tule nälkää.

        Itse olen syönyt etenkin pieniä määriä max 2 dl kerralla, veden juomisen olen tehnyt aterioiden välillä. Ja mitään kalorittomia limpsoja en ole juonut, koska paisuttavat vatsaa.
        Laihduttaminen on ollut hyvin helppoa, vain aloitus vaikeaa, eka viikko.
        Ja takaisin siirtymisessä on jatkunut pienet määrät, paino on pysynyt 2-3 vuotta hyvin .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei painonhallinnan pitäisi olla mitään jatkuvaa päivittäistä ja vuodesta toiseen kestävää taistelua.

        "Ei painonhallinnan pitäisi olla mitään jatkuvaa päivittäistä ja vuodesta toiseen kestävää taistelua."

        Ei toki. Mutta kaikenlaista se on.
        Toiset lihoo milloin mistäkin syystä ja ensimmäinen lihominen voi alkaa missä iässä vaan.
        Toisilla kun vauva tulee taloon, toisilla kun työpaikka vaihtuu , tulee eläkeikä, toisilla kun joku paikka kipeytyy ja liikunta vähenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "4000-5000 kalorin päiviä tuli 7 kpl elokuussa."

        Itse olen lopettanut makkarat, leikkelelihat ja kaiken valmiin lihan, Kotiin ei osteta. Se on yllättävän helppoa, ulkona syön kyllä kaikkea.

        En kannata liikuntaa laihduttamiseen, koska kuitenkin sen mitä tunnissa polttaa, syö 5 minuutissa.
        Jos tulee huonoja päiviä, syö, eikä liiku.
        Ehdottaisin vain varovaista liikuntaa, jotta ei tule nälkää.

        Itse olen syönyt etenkin pieniä määriä max 2 dl kerralla, veden juomisen olen tehnyt aterioiden välillä. Ja mitään kalorittomia limpsoja en ole juonut, koska paisuttavat vatsaa.
        Laihduttaminen on ollut hyvin helppoa, vain aloitus vaikeaa, eka viikko.
        Ja takaisin siirtymisessä on jatkunut pienet määrät, paino on pysynyt 2-3 vuotta hyvin .

        Se on totta että liikunnalla poltetut kalorit syö 5 minutissa,mutta suosittelisin sitä siksi että se tekee hyvää oloa ja vie aikaa pois syömisellä.
        Toinen etu yöunet parantuu huomattavan paljon ja ruoka maistuu sen lenkin jälkeen huomattavasti paremmin ja on paremman makuista.
        Aivan tavallinen keittoruokakin maistuu,sitä syö kun on sudenälkä eikä se lihota.

        Se miksi saattaa ratketa syömään lihottavia herkkuja johtuu jostakin asiasta.Se pitäisi tehdä vain siihen asiaan muutos niin ei liho takaisin.
        Jos on laihduttanut pitempään ja ollut ilman näitä herkkuja näin saattaa käydä jos ei ole varovainen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta että liikunnalla poltetut kalorit syö 5 minutissa,mutta suosittelisin sitä siksi että se tekee hyvää oloa ja vie aikaa pois syömisellä.
        Toinen etu yöunet parantuu huomattavan paljon ja ruoka maistuu sen lenkin jälkeen huomattavasti paremmin ja on paremman makuista.
        Aivan tavallinen keittoruokakin maistuu,sitä syö kun on sudenälkä eikä se lihota.

        Se miksi saattaa ratketa syömään lihottavia herkkuja johtuu jostakin asiasta.Se pitäisi tehdä vain siihen asiaan muutos niin ei liho takaisin.
        Jos on laihduttanut pitempään ja ollut ilman näitä herkkuja näin saattaa käydä jos ei ole varovainen .

        Siis lihottavaa ruokaa syömällä liikunnan avulla poltetut kalorit voi syödä 5 minutissa esim munkit yms.


    • Anonyymi

      "Itselläni päänsärkyni johtui vain liiasta syömisestä."

      minulla oli päänsärkyä, lievää 25v. SYY oli kun söin työmaaruokalassa lusikalla jauhelihakastiketta, en siis pureskellut.

      Huomasin sen kun eräänä iltana keitin ja söin kaurapuuroa, oli pientä huonoa oloa ja pientä päänsärkyä. Oksensin 2 tunnin kuluttua, oksennuksessa oli 2 päivää sitten syötyä jauhelihaa, eipä oikeastaan kaurapuuroa.

      Siihen loppui päänsärkyni, eikä ole enää koskaan särkenyt, nyt 00N 76v.

    • Anonyymi

      Särkeminen on aina paha. Silloin on parhautta olla pitkällä. Tai kaukana. Lihotuspalsta muuten on silmin nähtävissä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      153
      3444
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      55
      1164
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      237
      1017
    4. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      43
      950
    5. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      292
      907
    6. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      68
      903
    7. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      870
    8. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      54
      859
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      50
      843
    10. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      65
      834
    Aihe