Sopiiko leuhkia?

Anonyymi-ap

Minäpä olin kaukaa viisas. Hain kaupasta paikallisen leipomon leipoman munkkirinkelin kinuskikuorrutteella.

Nyt ei ole naiset edes mielessä. Odottelen vain, että saan aamulla pöräyttää kahvit ja syödä tuon munkin.

>simiti<

60

447

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei minulla vaan olisi varaa moiseen, ostin pirkka-karjalanpiirakoita. Hyvähän se on varakkaan eläkeläisen rehvastella leipokomunkeilla niin että kinuskit vain suupielistä valuu. Varmaan jututkin palstan naisoletetuille alkaa olla olla yhtä imeliä kuin mikkoj:llä jos tavaksi tulee munkeilla herkuttelu.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Harmiksella on taas navetan ponupönttö kaadettu...

        >simiti<


      • Anonyymi

        Ollaan sitä nyt niin kroisosta, oikein karjalanpiirakoita ja laatumerkki Pirkkaakin vielä!

        Ostin pari purkkia Ehrmannin jogurttirahkaa töihin evääksi, melkein1,2€ kpl! 😱 Ulkomaistakin vielä, voi nolo.

        Täytyy keräillä ahkerasti tyhjiä tölkkejä että saa taas talouden tasapainoon...

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmiksella on taas navetan ponupönttö kaadettu...

        >simiti<

        Niin ja Harmis, otahan huomioon, että tein aikaisemmin 5 litran kattilallisen keittoa puolella määrin lihaa ja säästin.

        Kaikki muut ainekset olivat -30% Säästin enemmän, kuin se munkki maksoi.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan sitä nyt niin kroisosta, oikein karjalanpiirakoita ja laatumerkki Pirkkaakin vielä!

        Ostin pari purkkia Ehrmannin jogurttirahkaa töihin evääksi, melkein1,2€ kpl! 😱 Ulkomaistakin vielä, voi nolo.

        Täytyy keräillä ahkerasti tyhjiä tölkkejä että saa taas talouden tasapainoon...

        xLiner

        En kyllä ikinä menisi tuhlaamaan moisiin vauvanruokiin, jos niihin pulskina aikoina itsensä opettaa miten sitä sitten pärjää kun tulee katovuodet?

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ikinä menisi tuhlaamaan moisiin vauvanruokiin, jos niihin pulskina aikoina itsensä opettaa miten sitä sitten pärjää kun tulee katovuodet?

        -harmiseikirj-

        Olen suunnitellut hankkivani pari vuohta. Vuohenmaitoa. Niin.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen suunnitellut hankkivani pari vuohta. Vuohenmaitoa. Niin.

        xLiner

        Kehitysmaissakin pärjätään vuohilla.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen suunnitellut hankkivani pari vuohta. Vuohenmaitoa. Niin.

        xLiner

        Ei taida pari vuohta niin paljoa lypsää että juustoa kovin kummoista könttiä saisi, noin muutoin kyllä kannatan ajatusta.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida pari vuohta niin paljoa lypsää että juustoa kovin kummoista könttiä saisi, noin muutoin kyllä kannatan ajatusta.

        -harmiseikirj-

        Ihan oikeesti vuohesta lypsää 2-3 litraa maitoa vuorokaudessa. Eli, osaat kai kertolaskun itsekin; kahden vuohen vuorokausi tuotoksesta.
        Eli kahden päivän maitotuotoksesta voi hyvin valmistaa vähän itselleen vuohenjuustoa.
        Maito kuumennetaan ja lisätään juoksute maitoon, joka herottuu. Hera kerätään pois ja muotoillaan nyrkin kokoisia juustopalloja, jotka upottaan kylmään merisuolaveteen, muutamaksi päiväksi.
        Miten saat valkohomeen sen pintaan -> saat selvittää itse, sillä käsittääkseni se on vielä pienisalaisuus!
        trollikka

        Jk, Ei ole pakko ostaa juoksuketta; onnistuu myös litralla Valion kirnupiimää, 3 litraan vuohenmaitoa. eli kaksinkertaisesti kuuteen litraan jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeesti vuohesta lypsää 2-3 litraa maitoa vuorokaudessa. Eli, osaat kai kertolaskun itsekin; kahden vuohen vuorokausi tuotoksesta.
        Eli kahden päivän maitotuotoksesta voi hyvin valmistaa vähän itselleen vuohenjuustoa.
        Maito kuumennetaan ja lisätään juoksute maitoon, joka herottuu. Hera kerätään pois ja muotoillaan nyrkin kokoisia juustopalloja, jotka upottaan kylmään merisuolaveteen, muutamaksi päiväksi.
        Miten saat valkohomeen sen pintaan -> saat selvittää itse, sillä käsittääkseni se on vielä pienisalaisuus!
        trollikka

        Jk, Ei ole pakko ostaa juoksuketta; onnistuu myös litralla Valion kirnupiimää, 3 litraan vuohenmaitoa. eli kaksinkertaisesti kuuteen litraan jne.

        Itsetehty kotijuusto on niin hyvää.😋. Viiliäkin olis hauska kokeilla tehdä.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Itsetehty kotijuusto on niin hyvää.😋. Viiliäkin olis hauska kokeilla tehdä.🙂.

        Jokunen vuosi sitten tein viiliä, kuten kotona aikoinaan tehtiin.

        Nykyään valmistuvaa viiliä täytyy sekoitella välillä, ennenvanhaan ei tarvinnut. Ja vähän kauemmin kesti valmistua. Jokin on ehkä kaupan maidossa muuttunut. Mutta oikein hyvää tuli.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokunen vuosi sitten tein viiliä, kuten kotona aikoinaan tehtiin.

        Nykyään valmistuvaa viiliä täytyy sekoitella välillä, ennenvanhaan ei tarvinnut. Ja vähän kauemmin kesti valmistua. Jokin on ehkä kaupan maidossa muuttunut. Mutta oikein hyvää tuli.

        xLiner

        Kiva tietää.👍🙂. Oon tosiaan aina välillä jo jonkin aikaa miettinyt että olis hauskaa kokeilla miten se onnistuis ja tulisko siitä parempaa kuin kaupan. Yleensä näin kuitenkin on. Voihan tuo olla että jotain maidossa on saattanut muuttua niin ettei se ihan toimi samoin kuin joskus aikanaan mutta mukavaa tosiaan kuulla että siitä hyvää tuli.😊.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida pari vuohta niin paljoa lypsää että juustoa kovin kummoista könttiä saisi, noin muutoin kyllä kannatan ajatusta.

        -harmiseikirj-

        Vuohihan on aikamoinen elukka. Siitä voi saada lemmikin, kuin koiran. Ja sehän syö aika vähän siihen nähden mitä se tuottaa maitoa. Aikamoinen houdin se on, täytyy olla ovela aitojen kanssa. Kiipeää vaikka pystysuoraa seinää, jos saa sorkat ujutettua johonkin koloon.

        Toistaiseksi olen vain rapsutellut vuohia. Mutta ihan vakavissani olen - kun on hyvä paikka ja kaikki valmiina, niin sitten!

        xLiner


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Itsetehty kotijuusto on niin hyvää.😋. Viiliäkin olis hauska kokeilla tehdä.🙂.

        Viiliä kulutusmaidosta, tai raakamaidosta jos sellaista jostain saat! Kaupasta ostaa vain yhden "punaisen viilipurkin josta saat ns, viilin siemenen. Ruokalusikallinen viilipurkista siementä ja vähintäänkin huoneenlämpöistä maitoa 2dl päälle. Viilikuppi jonnekin lämpimään päiväksi tai pariksi, viili kehittyy itsekseen, kun sitä ei käydä heiluttelemassa,

        Monessa kerrostalossa jääkaapin päällä on vielä yks pienikaappi, mikä on erityisen hyvä viilin kehitykseen. Jääkaapin kehittämä lämpö kun nousee ylös, fine! Tarjotin niiden viilikuppien päälle vielä suojaamaan niitä, niin sulla on ihan oma viilin valmistuslabra!
        Mä käytän juuri tuota menetelmää, valmistaessani kotitekoista viiliä!
        Parempaa kuin kaupasta ostettu, kahden päivän vanhana ja sulatettuja pakastemarjoja päälle, tai hilloa!
        Jk. Älä kokeile viiliä vuohenmaidosta. Aika erikoinen maku hapatetussa vuohenmaidossa, syödä sellaisenaan kuten viilinä! Mä en ainakaan tykännyt, uunipannariin se kyllä sopii.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viiliä kulutusmaidosta, tai raakamaidosta jos sellaista jostain saat! Kaupasta ostaa vain yhden "punaisen viilipurkin josta saat ns, viilin siemenen. Ruokalusikallinen viilipurkista siementä ja vähintäänkin huoneenlämpöistä maitoa 2dl päälle. Viilikuppi jonnekin lämpimään päiväksi tai pariksi, viili kehittyy itsekseen, kun sitä ei käydä heiluttelemassa,

        Monessa kerrostalossa jääkaapin päällä on vielä yks pienikaappi, mikä on erityisen hyvä viilin kehitykseen. Jääkaapin kehittämä lämpö kun nousee ylös, fine! Tarjotin niiden viilikuppien päälle vielä suojaamaan niitä, niin sulla on ihan oma viilin valmistuslabra!
        Mä käytän juuri tuota menetelmää, valmistaessani kotitekoista viiliä!
        Parempaa kuin kaupasta ostettu, kahden päivän vanhana ja sulatettuja pakastemarjoja päälle, tai hilloa!
        Jk. Älä kokeile viiliä vuohenmaidosta. Aika erikoinen maku hapatetussa vuohenmaidossa, syödä sellaisenaan kuten viilinä! Mä en ainakaan tykännyt, uunipannariin se kyllä sopii.
        trollikka

        Juu kulutusmaidosta mä sitä ajattelin. Vaikka siitä raakamaidosta vois tulla vielä parempaa mutta sitä ei ihan helposti oo juu saatavilla. Ja juurena tai siemenenä miten sen nyt ilmaseekaan niin ajattelin just punaisenpurkin viiliä tai sitten sitä valion vanhanajan viiliä. Se vanhanajan viili on mun mielestä parasta kaupan viileistä.🙂.

        Kiitos ohjeista ja vinkeistä oli kovin kilttiä ja mukavaa että jaksoit niitä jakaa.🤗. Noin mä muistelinkin että se valmistus sujuu. Yksinkertaista ja helppoa kun aika tekee kaikkein isoimman työn. Ja aivan varmana on paljon parempaa kuin kaupan viilit. Mä ite syön viiliä sokerin kanssa useimmiten. Mä tykkään sen mausta kun se on hyvää ja aitoa viiliä niin se maku on tosi täyteläinen. Kyllä se tietenkin myös hillon tai marjojen kanssa on hyvää.😊.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiliä kulutusmaidosta, tai raakamaidosta jos sellaista jostain saat! Kaupasta ostaa vain yhden "punaisen viilipurkin josta saat ns, viilin siemenen. Ruokalusikallinen viilipurkista siementä ja vähintäänkin huoneenlämpöistä maitoa 2dl päälle. Viilikuppi jonnekin lämpimään päiväksi tai pariksi, viili kehittyy itsekseen, kun sitä ei käydä heiluttelemassa,

        Monessa kerrostalossa jääkaapin päällä on vielä yks pienikaappi, mikä on erityisen hyvä viilin kehitykseen. Jääkaapin kehittämä lämpö kun nousee ylös, fine! Tarjotin niiden viilikuppien päälle vielä suojaamaan niitä, niin sulla on ihan oma viilin valmistuslabra!
        Mä käytän juuri tuota menetelmää, valmistaessani kotitekoista viiliä!
        Parempaa kuin kaupasta ostettu, kahden päivän vanhana ja sulatettuja pakastemarjoja päälle, tai hilloa!
        Jk. Älä kokeile viiliä vuohenmaidosta. Aika erikoinen maku hapatetussa vuohenmaidossa, syödä sellaisenaan kuten viilinä! Mä en ainakaan tykännyt, uunipannariin se kyllä sopii.
        trollikka

        Mä en voi käyttää rasvaista maitoa. Tein rasvattomaan, rasvattomasta tai vähärasvaisesta viilistä juuri. Kotonakin aikoinaan tehtiin kevytmaitoon.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiliä kulutusmaidosta, tai raakamaidosta jos sellaista jostain saat! Kaupasta ostaa vain yhden "punaisen viilipurkin josta saat ns, viilin siemenen. Ruokalusikallinen viilipurkista siementä ja vähintäänkin huoneenlämpöistä maitoa 2dl päälle. Viilikuppi jonnekin lämpimään päiväksi tai pariksi, viili kehittyy itsekseen, kun sitä ei käydä heiluttelemassa,

        Monessa kerrostalossa jääkaapin päällä on vielä yks pienikaappi, mikä on erityisen hyvä viilin kehitykseen. Jääkaapin kehittämä lämpö kun nousee ylös, fine! Tarjotin niiden viilikuppien päälle vielä suojaamaan niitä, niin sulla on ihan oma viilin valmistuslabra!
        Mä käytän juuri tuota menetelmää, valmistaessani kotitekoista viiliä!
        Parempaa kuin kaupasta ostettu, kahden päivän vanhana ja sulatettuja pakastemarjoja päälle, tai hilloa!
        Jk. Älä kokeile viiliä vuohenmaidosta. Aika erikoinen maku hapatetussa vuohenmaidossa, syödä sellaisenaan kuten viilinä! Mä en ainakaan tykännyt, uunipannariin se kyllä sopii.
        trollikka

        Teen usein tomaattivuohenjuustokeittoa. Mitähän se vuohenmaito maistuisi siinä tai kukkakaalikeitossa (mun herkku 😋)

        Mun pitäis kuoria vuohenmaito ettei mene suonet tukkoon - sukuvikaa, kolesteroli... ☹️

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en voi käyttää rasvaista maitoa. Tein rasvattomaan, rasvattomasta tai vähärasvaisesta viilistä juuri. Kotonakin aikoinaan tehtiin kevytmaitoon.

        xLiner

        Muuten ihan hyvä idea vähentää rasvansyöntiä, mutt rasvattomasta maidosta tehty viili ei oikein tahdo hyytyä, siitä tulee venyvää piimää! Se maito on ilmeisesti käsitelty siten, paras tulos tulee raakamaidosta. Onnistuu myös kulutusmaidolla; mutt tosiaankin vain lämpimässä ja vedottomassa paikassa, vähintäänkin huoneenlämpöisestä maidosta tehtynä.

        Noita nautinto tapojahan on useita; jotkut vanhemmat ihmiset syövät viilinsä sokerin ja juahetun kanelin kera, toiset melkein minkätahansa hillon kera ja hyvin usein myös pakastemarjojen. Marjojen suosio on kasvanut vuosittain, joku ripottelee kyllä hieman sokeriakin niiden päälle, mutt useat nuoremmat syövät ne; naturel, viilin kera!

        Meillä kotona oli tänään lounaana uuniriisipuuroa ja mansikka/mustikka/vadelma sopan kera. Juustosämpylä juoksevalla koskenlaskijalla, salaatinlehdellä ja keittokinkulla.
        Emo ja Mimmi jättivät sämpylänsä koskemattomina, Mimmi tosin otti toisen annoksen marjakeittoa! Mulla on kahvi valmistumassa meille aikuisille ja mokkaleivos... jos kelpaa!
        Sitä nyt en tehnyt kaikkien taiteensääntöjen mukaan; kun ei ollut tarveaineita, mutt täysin syömäkelpoista kuitenkin tuli! Mokattu, mikä mokattu! =)

        trollikka


    • Anonyymi

      Joskus pelkästään tieto siitä että kaapissa odottaa jotain hyvää on enemmän mieltä ylentävää kuin itse sen syöminen.

      xLiner

      • Anonyymi

        Samalla periaatteella olen skipannut naisia :D koska tiedän että saisin en kuitenkaan ota kun tiedän myös ettei se olisi välttämättä terveellistä pitkässä juoksussa..

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla periaatteella olen skipannut naisia :D koska tiedän että saisin en kuitenkaan ota kun tiedän myös ettei se olisi välttämättä terveellistä pitkässä juoksussa..

        -harmiseikirj-

        No täytyy uskoa että toimii 😂

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla periaatteella olen skipannut naisia :D koska tiedän että saisin en kuitenkaan ota kun tiedän myös ettei se olisi välttämättä terveellistä pitkässä juoksussa..

        -harmiseikirj-

        Miehet kuitenkin kelvanneet.


    • Se on tosi hyvä, että suosii paikallista leipomoo. Mäkin suosin ja jos ei oo varaa, niin oon ilman. Noista kiinalaisista leivistä ei koskaan tiedä, mitä myrkkyjä niihin laitetaan. Ja vaikka siellä ois mikrisiru ja seurantalaite. Ja xi jign pin tietää missä liikut

    • Anonyymi

      Ei sovi leuhkia. Leivos veltostuu aamuun mennessä. Se tulisi syödä tuoreena. 🍩

      Söin juuri kaksi After Eight -makeista. (Kello on 20.05.) Lisäksi Buranaa tyttöjen kipuihin.

      Juon Lidlin makeuttamatonta Cappuccinoa. (Lisäsin siihen sokeria).

      Elleivät kofeiini, sokeri ja ibuprofeeni auta, tauti on kuolemaksi.

      🦄

      • Anonyymi

        Mietippä yksisarvinen sitä, kun olin viimeksi leikkauksessa. Lääkkeeksi määrättiin kipuihin Padacodista buranaan kaikkea mahdollista pilleriä.

        Ostin toki kaikki ja sitten kotona otin yhden buranan. Ei siinä, kaikki sujui entiseen tahtiin. Seuraavana aamuna kekkasin hyvän idean. Otan Panakodin ja juon pari litraa kiljua päälle.

        Ei tapahtunut vieläkään mitään. Menin nukkumaan. Varmaan noihin lääkkeisiinkin tulee toleranssi. Ei mulle edes lääkemorfiini vaikuta enää mitään.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietippä yksisarvinen sitä, kun olin viimeksi leikkauksessa. Lääkkeeksi määrättiin kipuihin Padacodista buranaan kaikkea mahdollista pilleriä.

        Ostin toki kaikki ja sitten kotona otin yhden buranan. Ei siinä, kaikki sujui entiseen tahtiin. Seuraavana aamuna kekkasin hyvän idean. Otan Panakodin ja juon pari litraa kiljua päälle.

        Ei tapahtunut vieläkään mitään. Menin nukkumaan. Varmaan noihin lääkkeisiinkin tulee toleranssi. Ei mulle edes lääkemorfiini vaikuta enää mitään.

        >simiti<

        Juu, vähän eri lääkeherkkyystaso sinulla.

        Minä otin kerran opiskeluaikana tyttöjen kipuihin parasetamolia ja ibuprofeenia. Sen jälkeen menin kaverin kanssa siiderille. Puolen tuopillisen jälkeen puhuminen alkoi tuntua työläältä. Loppu tuopillinen piti siemailla hieman varovasti. 😬💊

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, vähän eri lääkeherkkyystaso sinulla.

        Minä otin kerran opiskeluaikana tyttöjen kipuihin parasetamolia ja ibuprofeenia. Sen jälkeen menin kaverin kanssa siiderille. Puolen tuopillisen jälkeen puhuminen alkoi tuntua työläältä. Loppu tuopillinen piti siemailla hieman varovasti. 😬💊

        🦄

        Niin. Toki onnettomuuden jälkein sain kaikkea mahdollista, että pienemmät olisivat kuolleet.

        Hyvänä puolena todettakoon kuitenkin se, että jotenkin hassusti mulla on kivuntuntemuskin merkittävästi alentunut.

        Vai voiskohan ne lääkkeet vieläkin vaikuttaa näin vuosien jälkeen?

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Toki onnettomuuden jälkein sain kaikkea mahdollista, että pienemmät olisivat kuolleet.

        Hyvänä puolena todettakoon kuitenkin se, että jotenkin hassusti mulla on kivuntuntemuskin merkittävästi alentunut.

        Vai voiskohan ne lääkkeet vieläkin vaikuttaa näin vuosien jälkeen?

        >simiti<

        Mietin ensin, viittasiko sana "pienemmät" viestissäsi:
        a) hyönteisiin
        b) mikrobeihin vai
        c) epäonnisiin ihmisiin.

        Sitten ymmärsin, että se viittaa lääkeherkkyystasoltaan matalampiin potilaisiin.

        Kivusta on pyrittävä kaikin keinoin eroon. Kipu tekee ihmisen onnettomaksi. Ensisijainen keino on poistaa kivun aiheuttaja. Ellei se ole mahdollista tai järkevää, kuten vaikka anestesiassa, tyttöjen kivuissa tai taloudellisten / lääketieteellisten rajoitteiden vuoksi, kipua on pyrittävä vaimentamaan lääkkeillä. Sinällään siis lääkityksen konsepti on kannatettava.

        Toleranssi on asia, johon en voi ottaa kantaa. En tunne sen biokemiallista taustaa enkä ole kokenut sitä. Minulla ei ole toleranssia mihinkään muuhun kuin kofeiiniin. Tietääkseni.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mietin ensin, viittasiko sana "pienemmät" viestissäsi:
        a) hyönteisiin
        b) mikrobeihin vai
        c) epäonnisiin ihmisiin.

        Sitten ymmärsin, että se viittaa lääkeherkkyystasoltaan matalampiin potilaisiin.

        Kivusta on pyrittävä kaikin keinoin eroon. Kipu tekee ihmisen onnettomaksi. Ensisijainen keino on poistaa kivun aiheuttaja. Ellei se ole mahdollista tai järkevää, kuten vaikka anestesiassa, tyttöjen kivuissa tai taloudellisten / lääketieteellisten rajoitteiden vuoksi, kipua on pyrittävä vaimentamaan lääkkeillä. Sinällään siis lääkityksen konsepti on kannatettava.

        Toleranssi on asia, johon en voi ottaa kantaa. En tunne sen biokemiallista taustaa enkä ole kokenut sitä. Minulla ei ole toleranssia mihinkään muuhun kuin kofeiiniin. Tietääkseni.

        🦄

        Myös kipuun voi syntyä toleranssia, sitä ei ole mitenkään välttämätöntä yrittää poistaa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Myös kipuun voi syntyä toleranssia, sitä ei ole mitenkään välttämätöntä yrittää poistaa.

        En kannata tuota lähestymistapaa ihmisoikeudellis-eettisistä syistä.

        Tärkeintähän on kivun syyn poistaminen. Kipu itsessään on hyödyllinen signaali siitä, ettei kaikki ole niin kuin pitäisi.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kannata tuota lähestymistapaa ihmisoikeudellis-eettisistä syistä.

        Tärkeintähän on kivun syyn poistaminen. Kipu itsessään on hyödyllinen signaali siitä, ettei kaikki ole niin kuin pitäisi.

        🦄

        En kannata minäkään, mutta totesin asian. Kivun kanssa oppii elämään, jos parempia vaihtoehtoja ei juuri sillä hetkellä ole. Se, jääkö sen kanssa elämään vielä sittenkin kun vaihtoehtoja olisi, on kunkin oma valinta.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En kannata minäkään, mutta totesin asian. Kivun kanssa oppii elämään, jos parempia vaihtoehtoja ei juuri sillä hetkellä ole. Se, jääkö sen kanssa elämään vielä sittenkin kun vaihtoehtoja olisi, on kunkin oma valinta.

        Aivan. Tuo oli tärkeä tarkennus. Kiitos siitä!

        🦄


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En kannata minäkään, mutta totesin asian. Kivun kanssa oppii elämään, jos parempia vaihtoehtoja ei juuri sillä hetkellä ole. Se, jääkö sen kanssa elämään vielä sittenkin kun vaihtoehtoja olisi, on kunkin oma valinta.

        Eikö se olekaan niin päin, että hoitamaton kipu voi kroinistua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se olekaan niin päin, että hoitamaton kipu voi kroinistua?

        *kroonistua*


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se olekaan niin päin, että hoitamaton kipu voi kroinistua?

        On se ainakin noin päin, se on tutkittu juttu. Tosin olen oman elämän mittaan tullut havainneeksi, että kivun kanssa oppii myös elämään. Enkä siis tarkoita vain itseäni, vaan myös ihmisiä lähelläni. Tiedä sitten kumpi oli ensin, muna vai kana.


    • Mää syön aamulla yleensä leipää ja juon teetä. Munkkeja en yleensä syö. Tosin joskus olen kahvin tai teen kanssa, kun olen käynyt kahvilla jossain, esim. yhdessä Tokmanin tyylisessä kaupassa (siellä oli vakituisesti kahvitarjoilu ja kahvin kanssa munkkia tai pullaa, nyt valitettavasti kauppaa ei enää ole, kun Tokmanni osti sen ja perusti oman kaupan tilalle ja loppui sekin kahvipaikka).

    • Kivat sulle🙂
      Minä sulatin päivällä mikrossa pari korvapuustia pakasteesta. En kerinnytkään syödä muuta ennen kuin laitoin läppärin kiinni klo 18 jälkeen, niin siinä mielessä maistuivat kyllä iltapäivällä ihan hyviltäkin.

    • Anonyymi

      Minuun ei tuollainen leuhkiminen vaikuta mitenkään, koska en syö pullaa ollenkaan, en siis munkkejakaan!

    • Anonyymi

      Kymmenen minuutin kuluttua mä otan lasin maitoa ja mokkaleivoksen.
      Kyllä se silloin on jo jäähtynyt tarpeeksi, maidon kanssa mutusteltavaksi.
      Kahvia oli pakko tehdä mukiin, kun tippaakaan sitä ei valmiina ollut.
      Vedenkieittimestä kiehuvaa vettä mukiin, pohjalla oli pannujauhatuskahvia: vartin haudutus ja teesihdin läpi suodatus 2 dl mittaan. Ihan kaikkea en taikinaan lisännyt koska sen kaakaojauheenkin piti maistua sieltä.
      Hivenen jäähtyneen kakkupohjan päälle tasoitin sen kaakaojauhe tomusokeri voisula ja kahvi, keitetään kokoon. Unohdin tilata kookosvoita, mutt uskoisin uppoavan noinkin kahvin kanssa! Mantelilastut vielä päälinmäisiksi, tahmean kuorukkeen päälle.

      trollikka

    • Nami. Mun äiti toi mulle itse leipomiaan munkkeja pakkaseen. Vielä en ole ottanut, mutta tiedän että ovat erinomaisia. Kahvin kanssa, voi että. 😋🍩

    • Sopiiko, no sopii. Minä taasen juuri siivosin vaatekaapistani 3 muovikassillista isoja vaatteita kierrätykseen. Olen laihtunut niin paljon, ettei yhdetkään farkkuni enää pysy päällä edes vyön kanssa ja sekin menee toisen kiepin ympärilleni.

      Onneksi olin kaukaa viisas ja säilytin pienempiä vaatteita ennen lihomistani ja pienenä vahingossa ostettuja. Nyt mahdun niihin M/L koon pöksyihin. 😄👍

      Elopaino tänään 79 kg.

      • Anonyymi

        Onneksi olkoon! Painon pudottaminen ei ole helppo juttu. Eikä nopea.

        Tässä vanhemmiten varsinkin se on yllättänyt. Ennen viiden kilon pudottamiseen riitti puolen vuoden karkkilakko. Nykyään karkkilakolla ei ole mitään vaikutusta 😳. Paino vaan nousisi ja nousisi... Vaikka teen kaikki vanhat temput, tunnin kävelyt ja tunnin vesijuoksujutut, niin ei edes kolmessa kuukaudessa mitään! Ennen alkoi kuukauden päästä tapahtumaan. Jos lopettaisin liikkumisen lihoisin varmasti 10 kiloa parissa kuukaudessa 😔. Ja syön järkevästi.

        Paino on ollut mulla aina vähän mystinen juttu. Ilmeisesti päänuppi vaikuttaa tosi paljon niin lihomiseen kuin laihtumiseen. Nyt on joku pääjumi 🤪

        5 kiloo pitäis saada pois. Alkaa olemaan tukalaa kun kaikki vaatteet kiristää. Verkkaritkin. 🤬

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi olkoon! Painon pudottaminen ei ole helppo juttu. Eikä nopea.

        Tässä vanhemmiten varsinkin se on yllättänyt. Ennen viiden kilon pudottamiseen riitti puolen vuoden karkkilakko. Nykyään karkkilakolla ei ole mitään vaikutusta 😳. Paino vaan nousisi ja nousisi... Vaikka teen kaikki vanhat temput, tunnin kävelyt ja tunnin vesijuoksujutut, niin ei edes kolmessa kuukaudessa mitään! Ennen alkoi kuukauden päästä tapahtumaan. Jos lopettaisin liikkumisen lihoisin varmasti 10 kiloa parissa kuukaudessa 😔. Ja syön järkevästi.

        Paino on ollut mulla aina vähän mystinen juttu. Ilmeisesti päänuppi vaikuttaa tosi paljon niin lihomiseen kuin laihtumiseen. Nyt on joku pääjumi 🤪

        5 kiloo pitäis saada pois. Alkaa olemaan tukalaa kun kaikki vaatteet kiristää. Verkkaritkin. 🤬

        xLiner

        Kiitos. 😊

        Ruokavaliolla minäkin oon painoni pääasiassa pudottanut. Toki nyt liikunkin mutten harrasta mitään kuntoilua tai urheilua, ihan vaan hyötyliikuntaa. Uimaan nyt tosin alan kerta viikkoon, kun tulehdus on nokasta pois.

        Siinä tulee salakavalaan se lihasten käyttökin sitten. 😃

        Minua motivoi diabetes2 ja verenpainetauti, rasvamaksa ja yliliikkuvat kulunert nivelet sekä rintojen pienennykseen pääsy tähän kutistumisprojektiin. Suomeksi siis haluan olla terveempi. 🙂


      • On kiva kuulla painonlasku on onnistunut.
        Itselläni painovaihdellu jo yli 20 kiloa muutamassa kuukaudessa takaisin imetys pisti taas suklaata syömään. Kerkesin nautia keveydestä hetken verran. En ole nyt suklaata syönyt eikä se vaadi edes paljoa suklaata päivittäin . Kuukaudessa 14 kiloa jos pidän kovan Dr. Now ohje siis toimi josta kirjoitinkin tänne. Kannattaa muistaa puutteet korvata esim kalkin ja imetykset päälle ja se raskaus minulla oli hampaissa luukatoa ja voi olla että tuon selän mursinkin joulukuussa kun nostin poikaa.😕


      • valtakunta kirjoitti:

        On kiva kuulla painonlasku on onnistunut.
        Itselläni painovaihdellu jo yli 20 kiloa muutamassa kuukaudessa takaisin imetys pisti taas suklaata syömään. Kerkesin nautia keveydestä hetken verran. En ole nyt suklaata syönyt eikä se vaadi edes paljoa suklaata päivittäin . Kuukaudessa 14 kiloa jos pidän kovan Dr. Now ohje siis toimi josta kirjoitinkin tänne. Kannattaa muistaa puutteet korvata esim kalkin ja imetykset päälle ja se raskaus minulla oli hampaissa luukatoa ja voi olla että tuon selän mursinkin joulukuussa kun nostin poikaa.😕

        Kiitos. 😊

        Juu kannattaa koittaa syödä monipuolisesti, ettei tule mistään ravintoaineista puutetta. Imetys kuluttaa varastojakin tyhjiksi.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Kiitos. 😊

        Ruokavaliolla minäkin oon painoni pääasiassa pudottanut. Toki nyt liikunkin mutten harrasta mitään kuntoilua tai urheilua, ihan vaan hyötyliikuntaa. Uimaan nyt tosin alan kerta viikkoon, kun tulehdus on nokasta pois.

        Siinä tulee salakavalaan se lihasten käyttökin sitten. 😃

        Minua motivoi diabetes2 ja verenpainetauti, rasvamaksa ja yliliikkuvat kulunert nivelet sekä rintojen pienennykseen pääsy tähän kutistumisprojektiin. Suomeksi siis haluan olla terveempi. 🙂

        Terveys mullakin, terveenä pysyminen. Ja olo on tukala! Tuntuu etten saa happeakaan entiseen malliin.

        Uni meinas unohtua. Nukun välillä keleen huonosti, tai siis lyhyesti. Sitten oon möllöttävä zombie hereilläoloajan. Huono uni sotkee kaikki hormonit, se lihottaa.

        xLiner


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Kiitos. 😊

        Ruokavaliolla minäkin oon painoni pääasiassa pudottanut. Toki nyt liikunkin mutten harrasta mitään kuntoilua tai urheilua, ihan vaan hyötyliikuntaa. Uimaan nyt tosin alan kerta viikkoon, kun tulehdus on nokasta pois.

        Siinä tulee salakavalaan se lihasten käyttökin sitten. 😃

        Minua motivoi diabetes2 ja verenpainetauti, rasvamaksa ja yliliikkuvat kulunert nivelet sekä rintojen pienennykseen pääsy tähän kutistumisprojektiin. Suomeksi siis haluan olla terveempi. 🙂

        Rintojen pienennys.. kuulostaa hyvältä.

        Mulla on tullut painoa rintoihin enkä tykkää yhtään. Ei nää niin isot ole lähellekään että leikkaukseen pääsisin. Tiellä ovat kokoajan ja haittaavat liikunnan harrastamista. Patalaputkin olis kivemmat. Eli painoa alas 😊

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rintojen pienennys.. kuulostaa hyvältä.

        Mulla on tullut painoa rintoihin enkä tykkää yhtään. Ei nää niin isot ole lähellekään että leikkaukseen pääsisin. Tiellä ovat kokoajan ja haittaavat liikunnan harrastamista. Patalaputkin olis kivemmat. Eli painoa alas 😊

        xLiner

        Ei mullakaan valtavan isot ole, mutta rintarauhasen liikakasvun takia sitä painoa niissä on ja painopiste vetää kohti varpaita. Mulla tisseihin ei ole rasvaa kertynyt. Rauhasta on liikaa. Jos olisikin, niin nekin laihtuisi. 😃

        Pääsen tänä vuonna jo leikkaukseen. Sen sain tietää. Tarkka ajankohta tulee sitten postissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terveys mullakin, terveenä pysyminen. Ja olo on tukala! Tuntuu etten saa happeakaan entiseen malliin.

        Uni meinas unohtua. Nukun välillä keleen huonosti, tai siis lyhyesti. Sitten oon möllöttävä zombie hereilläoloajan. Huono uni sotkee kaikki hormonit, se lihottaa.

        xLiner

        Jeps. Uniapneaa?


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Jeps. Uniapneaa?

        Voi olla. Tai sitten stressi, tai molemmat. Tai vanheneminen. Suht kevyen liikunnankin jälkeen syke on nykyään yöllä korkeampi kuin ennen. Yleinen vitutus vaikuttaa yösykkeeseen myös. Oravanpyörä, kaikki vaikuttaa kaikkeen.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla. Tai sitten stressi, tai molemmat. Tai vanheneminen. Suht kevyen liikunnankin jälkeen syke on nykyään yöllä korkeampi kuin ennen. Yleinen vitutus vaikuttaa yösykkeeseen myös. Oravanpyörä, kaikki vaikuttaa kaikkeen.

        xLiner

        Nojuu. Lääkärissä käynyt?


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Nojuu. Lääkärissä käynyt?

        Verikokeisiin menossa... 😁

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Verikokeisiin menossa... 😁

        xLiner

        Ferritiinit kans. On se näin vanhempana jo paljon haastavampaa mikään laihtuminen ja rehkiminenkin tauotta. Mullekin sanottiin etten saa lihoa enää 80 kilon yli tai leikkaus peruuntuu. Joten vähän on nyt oltava tarkkana ettei repsahda mihinkään väärään mässyyn. 😅


      • Huitale kirjoitti:

        Ferritiinit kans. On se näin vanhempana jo paljon haastavampaa mikään laihtuminen ja rehkiminenkin tauotta. Mullekin sanottiin etten saa lihoa enää 80 kilon yli tai leikkaus peruuntuu. Joten vähän on nyt oltava tarkkana ettei repsahda mihinkään väärään mässyyn. 😅

        Ja herkästi se 1-2 kiloa tulee ja menee.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ferritiinit kans. On se näin vanhempana jo paljon haastavampaa mikään laihtuminen ja rehkiminenkin tauotta. Mullekin sanottiin etten saa lihoa enää 80 kilon yli tai leikkaus peruuntuu. Joten vähän on nyt oltava tarkkana ettei repsahda mihinkään väärään mässyyn. 😅

        Ei tainnut tulla ferritiinejä tähän labraan. Joskus niitä mietin, kun väsyttääväsyttää vaan, ja sitten olen omin päin syönyt rautatabletteja kuurin ja mielestäni piristynyt. Hemoglobiini on kuitenkin lähempänä 150.

        Käyn yksityisellä sitten jollei tästä mitään järkevää irtoa.

        xLiner


    • On kiva jos tuollainen munkki vie naiset mielestä. Itselläni on ollut himoja päällä 2 päivää ja yritän olla näyttämättä sitä kaikille. en tajua mikä minuun tullut..

      Veiskö minunkin haluni tuollainen munkki, tuskin mies sitä minulle hommaisi kun pitää minulle terveys ruokaa nyt yllä.
      Suihkussa käyminen on ollut nyt kovassa huudossa minulla. Eikä mieskään ole käytettävissä kuin vasta keskiyöllä jos lapset nukkuu.

    • Anonyymi

      isäsi oli kuolut ennen kuin minä synyin.

    • Anonyymi

      mikzi isäsi on varaton lesbo?

    • Anonyymi

      Ferrari F-40, muu ei kelpaa autoissa.

    • JeroP

      Toi oli myös isänmaallinen teko. Sun ansiosta ei paikallinen leipomo mene konkurssiin. Ja sitten kun sota syttyy, niin ei tuu enää munkkirinkeleitä kiinasta. Ja ilman tätä sun tekoa me kuoltais nälkään ja vihollinen vyöryy yli suomen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      144
      2771
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1554
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      139
      1436
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      361
      1350
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      114
      1276
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1145
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      14
      845
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      820
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      777
    10. 55
      744
    Aihe