Kotitehtävien ratkominen palstalla

Anonyymi-ap

Kotitehtäviinsä apua hakevien pitäisi itse edes yrittää ratkaisua. Nykyisellään tehtävä vain kopsataan tänne ja jäädään kieli pitkällään odottamaan ratkaisua. Palsta ei ole vastausautomaatti.

Jos palstalla annetaan suoraan vastauksia vihjeiden sijaan niin hetken kuluttua täällä ei ole muuta kuin kotitehtäviinsä vastausta kerjääviä. Sama jokavuotinen ilmiö on taas käynnissä myös fysiikkapalstalla.

Ilmeisesti kursseista pääsee läpi suorittamalla riittävän paljon kotitehtäviä. Tällöin kokeessa tai tentissä ei tarvitse osata juuri mitään. Eli koulusta pääsee läpi ilman että osaa muuta kuin teettää omat työnsä muilla.

17

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sehän vasta fiksua onkin jos saa teetettyä työnsä muilla!

      "Sitä varten sepällä pihdit on ettei näpit pala."

      • Anonyymi

        Aikanaan oli kopiokoneella jonoa, kun n. 20 ihmistä halusi kopioida vastaukseni matikan tehtäviin talteen itselleen. Homma sen verran ärsytti, että en ole sen koommin laskenut työelämässä mitään matematiikkaa vaan olen jättänyt nämä tehtävät muille eli juuri näille kopioijille ratkottaviksi. Ovat siis kyselleet samoja ratkaisuja edelleen, mitkä olisi pitänyt jo aikaa sitten oppia ja ovat pulassa töidensä kanssa. Ei ole kertaakaan ehtinyt auttamaan kun "kiire" painaa päälle.
        Eli kyllä ne näpit loppujen lopuksi sitten palaa kuitenkin!


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­­N­y­m­­f­o­­­m­a­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Jos haluaa oppia, on hyvä muistaa, että ymmärtäen opittu ei unohdu.

      • Anonyymi

        Tunnettu fyysikko Enrico Fermi ei käyttänyt matematiikan kaavakokoelmakirjoja. Hän totesi, että unohtuneen kaavan johtaa nopeammin kuin etsii noista opuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnettu fyysikko Enrico Fermi ei käyttänyt matematiikan kaavakokoelmakirjoja. Hän totesi, että unohtuneen kaavan johtaa nopeammin kuin etsii noista opuksista.

        Aivan. Mutta kun kaikki eivät ole Fermejä.

        Koulufysiikassakin voi pärjätä kahdella tavalla. Voi opetella kaavat ulkoa ja sitten vaan sijoittaa arvot kaavoihin. Eri asia, muistaako niitä kaavoja enää muutaman vuoden kuluttua.
        Toinen tapa on ymmärtää ilmiö niin, että kaavan voi tarvitessaan johtaa.
        Molemmilla tavoilla voi saada hyviä numeroita, mutta vain jälkimmäisellä tavalla oppii ymmärtämään fysiikkaa niin, että oppi kestää eliniän...mikäli se rementia ei iske.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Mutta kun kaikki eivät ole Fermejä.

        Koulufysiikassakin voi pärjätä kahdella tavalla. Voi opetella kaavat ulkoa ja sitten vaan sijoittaa arvot kaavoihin. Eri asia, muistaako niitä kaavoja enää muutaman vuoden kuluttua.
        Toinen tapa on ymmärtää ilmiö niin, että kaavan voi tarvitessaan johtaa.
        Molemmilla tavoilla voi saada hyviä numeroita, mutta vain jälkimmäisellä tavalla oppii ymmärtämään fysiikkaa niin, että oppi kestää eliniän...mikäli se rementia ei iske.

        Hyvä esimerkki on kuuluisa Pythagoraan lause. Kaiki sen varmaan muistavat ulkoa. Sen johtaminen on hyvää aivojumppaa.


    • Anonyymi

      Siksi EN koskaan anna oikeita vastauksia, selittäkööt sitten opelle miten saaneet tuloksen. 🤣

    • Anonyymi

      Kun edes viitsisivät kopioida kotitehtävänsä kokonaan ja oikein. Mutta ei edes sitä.

      Siinä minulla kansakunnan toivot!

    • Anonyymi

      Kyllä on äksyjä äijiä liikkeellä! Onko se toisten auttaminen nyt suurikin synti?

      • Anonyymi

        On. Vielä isompi synti on kopioida vastaukset ja ratkaisut.


      • Anonyymi

        Mikäs ihmeen sukupuoliolettaja se siinä..


      • Anonyymi

        Sinäkö kutsut kotitehtävien ratkaisujen esittämistä auttamiseksi? Minä kutsun sitä loisimiseksi eli ihmisten hyväksikäytöksi.

        Ratkaisuvihjeiden antaminen on sitten toinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö kutsut kotitehtävien ratkaisujen esittämistä auttamiseksi? Minä kutsun sitä loisimiseksi eli ihmisten hyväksikäytöksi.

        Ratkaisuvihjeiden antaminen on sitten toinen asia.

        Ketähän minä hyväksikäytän kun ratkon niitä kyselijöiden tehtäviä?

        Ja mitä noihin vihjeisiin tulee niin ne ovat tällä palstalla monasti varsin pitkäpiimäisiä ja lapsellisia. Lyhyemmin pystyy esittämään varsinaisen ratkaisun.

        kyllä kysyjä siitä oppii jos tarkasti lukee.

        Mistäpä voisi tietää kuka kysyjä tosissaan haluaa oppia ja kuka ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketähän minä hyväksikäytän kun ratkon niitä kyselijöiden tehtäviä?

        Ja mitä noihin vihjeisiin tulee niin ne ovat tällä palstalla monasti varsin pitkäpiimäisiä ja lapsellisia. Lyhyemmin pystyy esittämään varsinaisen ratkaisun.

        kyllä kysyjä siitä oppii jos tarkasti lukee.

        Mistäpä voisi tietää kuka kysyjä tosissaan haluaa oppia ja kuka ei?

        Perustuen joka vuosi toistuviin kyselyihin: nämä eivät halua oppia vaan vastauksen mahdollisimman vähällä omalla vaivalla. Siksi vastausten antaminen edellyttämättä mitään omaa työskentelyä on vahingollista.

        Jossakin vaiheessa kävelet näiden suunnittelemien rakenteiden alla. Silloin toivot, että he olisivat tehneet kotitehtävänsä itse eivätkä kopioineet vastauksia palstalta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Varmaan ohi mennyttä muinaishistoriaa sellainen johon joku chatgpt ei osaa vastata.

      Tuosta chatgpt-jutusta, esitin kysymyksen kun testasin aivan huvikseni tuota: kysyin että mikä on pii;n viimeinen desimaali?

      Vastasi aika fiksusti: tähän tietoon piin viimeinen desimaali on 3, olisi tehnyt mieli testata uudestaan että mikä tällä hetkellä on sitten, kun varmastikin jotkut AMD ja Cray supertietokoneet laskevat huvikseen tai IBM:n uusia desimaaleja eteenpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe