Miten juuri sinä haluat tulla rakastetuksi?

Taas muumin sanat saa ajatukset rullaamaan aloitukseksi ”Rakkauden osoittamiseen on viisi tapaa: myönteiset sanat, fyysinen kosketus, yhteinen aika, lahjat ja palvelukset. Miksei sinusta tunnu autonrenkaiden vaihtaminen rakkaudenosoitukselta? Miten rakkautta voi oikeasti osoittaa juuri sillä tavalla mikä ei itselle tunnu yhtään luontevalta?”

Itse kyllä lisäisin myönteisiin sanojen yhteyteen suorat tunteen osoitukset: Sydämet viesteissä, sanat rakastan/tykkään ja olet ihana/tärkeä.

Vastasin muumille, että ensin pitää keskustella puolison/puolisoehdokkaan kanssa miten hän kokee haluavansa rakkautta ja keskustella mitä toinen haluaa parisuhteessa (tieto) ja toinen on vaihde käyttää itselle tärkeiden tapojen lisäksi myös niitä toisen tarvitsemia tapoja. Jos haluaa antaa toiselle pyytettömästi, ei voi vain kipristyä omaan itseensä vana pitää miettiä myös mitä puolisko tarvitsee ollakseen onnellinen ja tyytyväinen.

Aloitukseni tarkoitus on kysyä mikä on noiden viiden asian tärkeysjärjestys omalla kohdalla, mitä tarvitsette itse tunteaksenne itsenne rakastetuksi? Jos osaa, saa asialle antaa tärkeyspisteitä 1-10. Tässä oma listani:

1. Fyysinen kosketus 10
2. Yhteinen aika ja henkinen läsnäolo 10
3. Myönteiset sanat ja rakkauden sanallinen/visuaalinen osoitus 7
4. Palvelukset ja pyyteetön auttaminen 5
5. Lahjat 3

Minua ei ainakaan haittaa, jos kumppani osoittaa rakkauttaan vaihtamalla auton renkaat, arvostan sitäkin rakkauden osoitusta kovasti. Kyse on siitä, että jos fyysinen läheisyys, henkine läsnäolo ja rakkaudelliset sanat puuttuu kokonaan, pelkät renkaat ei riitä.

66

555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämähän on jännä palsta kun vastaat ihan tavan vastauksen niin se poistetaan. No hyviä keskusteluja vaan sitten. Ilmeisesti vastaukseni oli liian viisas alempiarvoisempaan ketjuun.

• Anonyymi

Nyt lähtee viestit, joo.

xLiner

• Anonyymi

kurpat on vaikeita rakastettavia

• Eikä ole vaan ihan helppoja.😊.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Eikä ole vaan ihan helppoja.😊.

No sinä katsot asioita miellyttämishimoisen kamupojan rillien läpi 😀

• Anonyymi kirjoitti:

No sinä katsot asioita miellyttämishimoisen kamupojan rillien läpi 😀

En vaan sä vaan kuvittelet mun tekevän niin todellista se ei ole.🙂.

• Anonyymi

Aloittaja on kurppa ja vaikea rakastettava.

• No sehän on vaan hyvä asia!😀. Ja kyllä mun mielestä hän on hyvinkin helposti rakastettava. Tai sellaiselta hän musta vaikuttaa.😊.

• Olen iloinen kurppa ja tyytyväinen omana itsenäni! Ja varmasti monelle olen vaikeasti rakastettava ja hyvä niin, en tarvitse kuin yhden oikean… Ne kenelle olen helposti rakastettava, osuu oikeat asiat yleensä taas huomattavasti paremmin kohdilleen. Olemme erilaisia, kaikkien kanssa ei tule matchiä.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Olen iloinen kurppa ja tyytyväinen omana itsenäni! Ja varmasti monelle olen vaikeasti rakastettava ja hyvä niin, en tarvitse kuin yhden oikean… Ne kenelle olen helposti rakastettava, osuu oikeat asiat yleensä taas huomattavasti paremmin kohdilleen. Olemme erilaisia, kaikkien kanssa ei tule matchiä.

Vain ätmit haluavat sut koska eivät muuta saa.

• Anonyymi kirjoitti:

Vain ätmit haluavat sut koska eivät muuta saa.

Niin sä kovasti kuvitella ainakin haluat.😄.

• Anonyymi

jostain syystä pidän haaveilijasta, kun näin jotain unta piti yrittää pelastaa haaveilijaa, pääsimme pinnalle ja piti niitä hapijuttujajne lait jotta selviytyy, seikkailuunia.

• Anonyymi

Hahmos tuo haaveilija! Samate toi citrinella ja monet muut!

• Anonyymi

Citroman jokikin mitä tuo omaqni voisi keksiä tawi.... juttuja

disman tai... en tiedä mitä voi tehdä, niiin

• Mä tiedätkö haluisin oppia tuntemaan, mitkä on sen toisen tavat osoittaa rakkautta.

Koska:

On vaikeaa löytää ihminen, joka juurikin vastaa omia "tarpeita". Ja mitkä ne omat "tarpeet" oikeastaan onkaan? Ne on omaksuttu käsitys siitä...

Lisäksi se eliminoi sen noin vuoden purppuraimellysajan...se ei tarkoita rentoa itsensä paljastamista lopulta. Ja antaa vapauden olla mitä on. 😊

• Niin ja vielä lisään.

Minä uskon, että kaikki eivät ole saaneet elämässään kokea rakkautta. Ei niin, miten vaikka minä olen sitä kokenut. Ei kaikista halaus ole samaa, tai suudelma poskelle ennen töihinlähtöä. Tms. Mutta se toinenkin voi sen ajan myötä oppia.

Mä oon ollut aivan ihanirn naisten kanssa. Ja en oikein ymmärtänyt, miten heille oli lopulta vaikeaa osoittaa rakkautta, kuten mä taas osoitin. Mutta jälkeenpäin oon tajunnut, että ei ole ollut sellaista rakkaudenodoitusta. Alkoholismia, väkivaltaakin lapsuudessa.

Mutta ei se tee heistä rakastamattomempia, ettei sitä tunnetta osata jakaa samoin tavoin.

Meillä miehillä vielä "toksinen maskuliinisuus", varsinkin vanhemmilla ikäpolvilla vaikuttaa. Pehmeät arvot koetaan heikkoutena jne.

• Ei kahden ihmisen tarvitse olla samanlaisia tarpeiltaan! Riittää, että osaa antaa toiselle sen verran, että hän kokee suhteen tyydyttäväksi. Edes hyvään ei tarvitse pitkässä juoksussa yleensä yltää.

Omat tarpeet ei ole omaksuttuja, ne on osa sinun tai minun luonnetta ja persoonaa. Tietysti tähän myös liittyy tyytyminen. Ihminen voi elää parisuhteessa tyytyen siihen mitä on, vaikka ei saisi edes 10% mitä tarvitsisi suhteessa. Se ei tarkoita, että olisi tyytyväinen vaan sitä hyväksyy saavansa liian vähän. Tiedän, olen kokenut sen ihan käytännössä, Eräs nuori mies joskus kauan sitten sanoi minulle monta kertaa taidat tyytyä hyvin vähään. P.S. Enää en aio tyytyä.

Minulla ei toisen tunteminen vie jännitettä pois. Jännite on säilynyt pisimmillään 8-9v. Liian vähäinen erillisyys tai liika samanlaisuus sen sijaan voi tukahduttaa jännitteen.

• Citrinella kirjoitti:

Ei kahden ihmisen tarvitse olla samanlaisia tarpeiltaan! Riittää, että osaa antaa toiselle sen verran, että hän kokee suhteen tyydyttäväksi. Edes hyvään ei tarvitse pitkässä juoksussa yleensä yltää.

Omat tarpeet ei ole omaksuttuja, ne on osa sinun tai minun luonnetta ja persoonaa. Tietysti tähän myös liittyy tyytyminen. Ihminen voi elää parisuhteessa tyytyen siihen mitä on, vaikka ei saisi edes 10% mitä tarvitsisi suhteessa. Se ei tarkoita, että olisi tyytyväinen vaan sitä hyväksyy saavansa liian vähän. Tiedän, olen kokenut sen ihan käytännössä, Eräs nuori mies joskus kauan sitten sanoi minulle monta kertaa taidat tyytyä hyvin vähään. P.S. Enää en aio tyytyä.

Minulla ei toisen tunteminen vie jännitettä pois. Jännite on säilynyt pisimmillään 8-9v. Liian vähäinen erillisyys tai liika samanlaisuus sen sijaan voi tukahduttaa jännitteen.

Niin, mä tartten kyllä tietyn yhteyden ja ymmärtämisen, ennenkuin edes rakastun.

Ehkä kokonaisuus selviää paremmin kun ymppäis sun aikasempaan ketjuun vastaamisen ja tämän. 😊

Ehkä tässä asiassa miesten ja naisten välillä on räikeämpi hajonta. 🤔

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Niin, mä tartten kyllä tietyn yhteyden ja ymmärtämisen, ennenkuin edes rakastun.

Ehkä kokonaisuus selviää paremmin kun ymppäis sun aikasempaan ketjuun vastaamisen ja tämän. 😊

Ehkä tässä asiassa miesten ja naisten välillä on räikeämpi hajonta. 🤔

Onneksi Tuusniemellä on hyvin valinnanvaraa 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Pirkkalassako ei? 😁

Pitäis luikkia itärajan toiselle puolen, että löytyis sirppi ja vasaraväkeä, mihin samaistua. 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Monesti vaikka ikävä-palstalla naisia, jotka itkee kun ukko on pettänyt. Ja kun keskustelu etenee, käy selville, että seksiä ei ole ollut vuosiin ja ukkokultasta puhutaan varsin väheksyvään sävyyn. Näissä tarinoissa on tyypillistä, että oletetaan, että toinen antaa kaikkensa ja itse voi käyttäytyä vastapuolta kohtaan miten vaan ja se pitää vain kestää…

On normaalia, että suhteissa on huonoja hetkiä tai seksielämä on valjua jonkin aikaa, mutta ensimmäisen kappaleen tilanteessa on turha miksi se ukko juoksee muualla. Hän on vajaa monesta perustarpeesta ja toimii väärin ja tyhmästi sen takia.

Jos toiseen haluaa oikeasti sitoutua ja huolehtia suhteen hyvinvoinnista, se vaatii että ottaa huomioon toisen tarpeet ja vaikka etsii apua haasteisiin (kommunikaatio, haluttomuus), jos muuten ei tilanne ei aukea.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Niin ja vielä lisään.

Minä uskon, että kaikki eivät ole saaneet elämässään kokea rakkautta. Ei niin, miten vaikka minä olen sitä kokenut. Ei kaikista halaus ole samaa, tai suudelma poskelle ennen töihinlähtöä. Tms. Mutta se toinenkin voi sen ajan myötä oppia.

Mä oon ollut aivan ihanirn naisten kanssa. Ja en oikein ymmärtänyt, miten heille oli lopulta vaikeaa osoittaa rakkautta, kuten mä taas osoitin. Mutta jälkeenpäin oon tajunnut, että ei ole ollut sellaista rakkaudenodoitusta. Alkoholismia, väkivaltaakin lapsuudessa.

Mutta ei se tee heistä rakastamattomempia, ettei sitä tunnetta osata jakaa samoin tavoin.

Meillä miehillä vielä "toksinen maskuliinisuus", varsinkin vanhemmilla ikäpolvilla vaikuttaa. Pehmeät arvot koetaan heikkoutena jne.

"Mä oon ollut aivan ihanirn naisten kanssa. Ja en oikein ymmärtänyt, miten heille oli lopulta vaikeaa osoittaa rakkautta, kuten mä taas osoitin."

Ehkä oli siksi vaikeaa kun olit liian tavallinen, kiltti ja kunnollinen mies, ei naiset semmoiselle osaa tai halua rakkautta osoittaa, mutta jos olisit ollut väkivaltainen linnakundi jännämies olisi ne varmaan keksineet lukemattomia tapoja osoitttaa rakkauttaan :D

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

"Mä oon ollut aivan ihanirn naisten kanssa. Ja en oikein ymmärtänyt, miten heille oli lopulta vaikeaa osoittaa rakkautta, kuten mä taas osoitin."

Ehkä oli siksi vaikeaa kun olit liian tavallinen, kiltti ja kunnollinen mies, ei naiset semmoiselle osaa tai halua rakkautta osoittaa, mutta jos olisit ollut väkivaltainen linnakundi jännämies olisi ne varmaan keksineet lukemattomia tapoja osoitttaa rakkauttaan :D

-harmiseikirj-

Höpöhöpö...

Ehkä vaan itse ei ihan ymmärtänyt. Eikä se täysin rakkautta osoittamatonta ollut.

Mutta oppia ikä kaikki. 🙂

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Höpöhöpö...

Ehkä vaan itse ei ihan ymmärtänyt. Eikä se täysin rakkautta osoittamatonta ollut.

Mutta oppia ikä kaikki. 🙂

Kyllä jätti kiltti & kunnollinen disse naisen himomoottorin kylmäksi, kun olisi ollut edes jännävärinää aiheuttavaa linnakundihistoriaa mutta kun ei :(

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä jätti kiltti & kunnollinen disse naisen himomoottorin kylmäksi, kun olisi ollut edes jännävärinää aiheuttavaa linnakundihistoriaa mutta kun ei :(

-harmiseikirj-

Vai niin? 😁

• Citrinella kirjoitti:

Monesti vaikka ikävä-palstalla naisia, jotka itkee kun ukko on pettänyt. Ja kun keskustelu etenee, käy selville, että seksiä ei ole ollut vuosiin ja ukkokultasta puhutaan varsin väheksyvään sävyyn. Näissä tarinoissa on tyypillistä, että oletetaan, että toinen antaa kaikkensa ja itse voi käyttäytyä vastapuolta kohtaan miten vaan ja se pitää vain kestää…

On normaalia, että suhteissa on huonoja hetkiä tai seksielämä on valjua jonkin aikaa, mutta ensimmäisen kappaleen tilanteessa on turha miksi se ukko juoksee muualla. Hän on vajaa monesta perustarpeesta ja toimii väärin ja tyhmästi sen takia.

Jos toiseen haluaa oikeasti sitoutua ja huolehtia suhteen hyvinvoinnista, se vaatii että ottaa huomioon toisen tarpeet ja vaikka etsii apua haasteisiin (kommunikaatio, haluttomuus), jos muuten ei tilanne ei aukea.

Sinun "mittaavuudesta" tulee mieleen tää biisi...

https://youtu.be/1TN49s0RrU8?si=23t72hxJA1TOmD_w

Syy ja seuraus... mutta kuka häviää...???

Mä myönnän, että oon hävinnyt vastaavassa hommassa.. kun ihmiset on kaikki erilaisia, uniikkeja. 🤔

• Disseisback kirjoitti:

Sinun "mittaavuudesta" tulee mieleen tää biisi...

https://youtu.be/1TN49s0RrU8?si=23t72hxJA1TOmD_w

Syy ja seuraus... mutta kuka häviää...???

Mä myönnän, että oon hävinnyt vastaavassa hommassa.. kun ihmiset on kaikki erilaisia, uniikkeja. 🤔

Btw... ihan törkeen ihana ääni laulajalla. 😋

• Anonyymi

1. Fyysinen kosketus 10
      2. Yhteinen aika ja henkinen läsnäolo 9
      3. Myönteiset sanat ja rakkauden sanallinen/visuaalinen osoitus 8
      4. Palvelukset ja pyyteetön auttaminen 3
      5. Lahjat 3

Tuo on intuitiivisesti se, miten nuo koen. Kuitenkin mä tiedän ihan kokemuksesta, että opin tulkitsemaan noita toisin, jos tiedän jonkin tavan olevan toiselle ominaisempaa. Eksäni esimerkiksi oli lahjojen antaja ja vaikka mä en sinällään lahjomista arvosta, enkä kaipaa, niin mä tiesin mitä ne häneltä tarkoittivat. Lisäksi mä huomaan edellen osoittavani hänelle arvostusta helpoitn lahjalla (olemme siis hyvissä väleissä edelleen). Oikeastaan vain nuo palvelukset ja pyyteetön auttaminen ovat sellaisia, mitä aivoni eivät kykene kokemaan rakkaudenosoituksiksi. Se johtunee pitkälti mun omasta luonteestani. Mä olen luonteeltani avulias ja se on mulle itsestäänselvyys, että toista autetaan.

• Ajattelen samoin, toisen tavan osoittaa rakkautta osaa ottaa oikein, vaikka se ei tuntuisi itsestä rakkaudelliselta teolta. Silti, jos kaipaa itse vaikka läheisyyttä, kosketusta ja vaikka silmiin katselua, ei lahjat ja kehuminen pelkästään riitä. Mutta se riittää, että saa vähän molempia.

Itse myös pidän läheisten auttamista itsestäänselvänä. Silti myös renkaan vaihtamisen viestin osaa ottaa oikein, kun tietää toisen tyylin.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Ajattelen samoin, toisen tavan osoittaa rakkautta osaa ottaa oikein, vaikka se ei tuntuisi itsestä rakkaudelliselta teolta. Silti, jos kaipaa itse vaikka läheisyyttä, kosketusta ja vaikka silmiin katselua, ei lahjat ja kehuminen pelkästään riitä. Mutta se riittää, että saa vähän molempia.

Itse myös pidän läheisten auttamista itsestäänselvänä. Silti myös renkaan vaihtamisen viestin osaa ottaa oikein, kun tietää toisen tyylin.

Kyllä. Oleellista on tietysti, että molemmat oppivat ja haluavat oppia sen mikä toisesta tuntuu hyvältä ja saavat sitten soveltaa sitä omaa tapaansa toisesta hyvältä tuntuvaa. Eihän se tietenkään pidemmän päälle toimi, että vain toinen yrittää kommunikoida tyydyttävästi molempien puolesta. Tosin itse kyllä rupesin myös aktiivisesti hakemaan sitä läheisyyttä, kun huomasin, että se ei ole toiselle se luontaisin tapa toimia.

Mulle auton renkaiden vaihto on rinnastettavissa ihan tavallisiin kotitöihin. Mä en näe siinä mitään sen erikoisempaa kuin vaikka nurmikon leikkuussa. Se kuuluu asioihin, jotka nyt vaan pitää tehdä ja se siitä. Jos vaihtaa oman autonsa renkaat ja jättää toiset vaihtamatta samalla vaivalla, niin musta se on rinnastettavissa siihen, että pesisi vain omat pyykkinsä tai laittaisi ruokaa vain itselleen. Oletukseni on, että ainakin kysytään, jos on itse vaihtamassa. Mä tosin kuitenkin totean siihen, että ei tarvitse, kun vien autoni muualle renkaanvaihtoon. Sitten kun tuon on oppinut tietämään, niin ei tietenkään ole enää mitään järkeä kysyä. 🙂

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Ajattelen samoin, toisen tavan osoittaa rakkautta osaa ottaa oikein, vaikka se ei tuntuisi itsestä rakkaudelliselta teolta. Silti, jos kaipaa itse vaikka läheisyyttä, kosketusta ja vaikka silmiin katselua, ei lahjat ja kehuminen pelkästään riitä. Mutta se riittää, että saa vähän molempia.

Jäin tossa vaan vielä miettimään tota sanamuotoa "haluat tulla rakastetuksi". Mä koen sen enemmän niin, että "koen olevani rakastettu". Ei se ole mitään haluamista, vaan nimenomaan tunne siitä rakastetuksi tulemisesta. Jos en koe olevani rakastettu, niin en mä silloin myöskään sen ihmisen kanssa aikaani vietä saati elämääni jaa. En mä kuitenkaan koe mitään sellaista, että haluan tulla rakastetuksi jollain tietyllä tavalla, kun en mä varsinaisesti kaipaa romanttista rakkautta. Se osuu kohdalle, jos osuu, pyytämättä ja etsimättä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Oleellista on tietysti, että molemmat oppivat ja haluavat oppia sen mikä toisesta tuntuu hyvältä ja saavat sitten soveltaa sitä omaa tapaansa toisesta hyvältä tuntuvaa. Eihän se tietenkään pidemmän päälle toimi, että vain toinen yrittää kommunikoida tyydyttävästi molempien puolesta. Tosin itse kyllä rupesin myös aktiivisesti hakemaan sitä läheisyyttä, kun huomasin, että se ei ole toiselle se luontaisin tapa toimia.

Mulle auton renkaiden vaihto on rinnastettavissa ihan tavallisiin kotitöihin. Mä en näe siinä mitään sen erikoisempaa kuin vaikka nurmikon leikkuussa. Se kuuluu asioihin, jotka nyt vaan pitää tehdä ja se siitä. Jos vaihtaa oman autonsa renkaat ja jättää toiset vaihtamatta samalla vaivalla, niin musta se on rinnastettavissa siihen, että pesisi vain omat pyykkinsä tai laittaisi ruokaa vain itselleen. Oletukseni on, että ainakin kysytään, jos on itse vaihtamassa. Mä tosin kuitenkin totean siihen, että ei tarvitse, kun vien autoni muualle renkaanvaihtoon. Sitten kun tuon on oppinut tietämään, niin ei tietenkään ole enää mitään järkeä kysyä. 🙂

Niin minäkin olin aloitteellinen ex-suhteessa läheisyyteen ja seksiin, kun toinen ei halunnut tai osannut. Tein 95-100% aloitteista molempiin, ja tulin aloitteissa torjutuksi 90-95%, kunnes sanoin, että kun mielestäsi ei ole mitään vikaa ja en jaksa enää ahdistella, vuoro aloitteisiin vaihtuu nyt kokonaan sinulle molempien suhteen. Sen jälkeen meni 3 vuotta meni yhdellä taputuksella olalle (kun olin tukenut vaikeassa asiassa), odotin vain että lapsi kasvaa riittävän isoksi kestääkseen vuoroasumisen.

Itse näen, että jos toisen tapa osoittaa rakkautta erilainen kuin omani, silti huomaan sen silti ja arvostan sitäkin, vaikka haluaisin että toinen osoittaa tunteitaan muutenkin kuin auton renkaiden vaihdolla.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Niin minäkin olin aloitteellinen ex-suhteessa läheisyyteen ja seksiin, kun toinen ei halunnut tai osannut. Tein 95-100% aloitteista molempiin, ja tulin aloitteissa torjutuksi 90-95%, kunnes sanoin, että kun mielestäsi ei ole mitään vikaa ja en jaksa enää ahdistella, vuoro aloitteisiin vaihtuu nyt kokonaan sinulle molempien suhteen. Sen jälkeen meni 3 vuotta meni yhdellä taputuksella olalle (kun olin tukenut vaikeassa asiassa), odotin vain että lapsi kasvaa riittävän isoksi kestääkseen vuoroasumisen.

Itse näen, että jos toisen tapa osoittaa rakkautta erilainen kuin omani, silti huomaan sen silti ja arvostan sitäkin, vaikka haluaisin että toinen osoittaa tunteitaan muutenkin kuin auton renkaiden vaihdolla.

En mä tietenkään ota toisten suhteisiin kantaa. Meillä se toimi, että minä tein sen aloitteen, kun ongelma ei kuitenkaan ollut siinä, että se olis ollut toiselle mitenkään vastenmielistä. Se ei vaan tullut hänelle luonnostaan, kuten minulle.

No minä en arvista tavallisia kotitöitä. Ne pitäis yhdessä eläessä olle itsestäänselvyys, että molemmat tekevät. Jos ei ole, niin se on sinällään sinä se suhde, sillä mulla ei ole mielenkiintoa tehdä niitä yksin. Se menis sit siihen, että pesen tosiaan vain ne omat pyykkini, enkä mä rupe leikkimään sellaisia leikkejä.

• Anonyymi

Että kumppanin pitäisi opetella miellyttämään minua tai minun pitäisi opetella miellyttämään kumppaniani.

Ei tule kauppoja. Asia pitää lähteä rullaamaan luonnostaan.

Tiedän firman joka yrittää opettaa itselleen oikeanlaisia asiakkaita, ei toimi. Yritysmaailmassa firma muuttaa toimintapojaan jos aikoo hengittää jatkossakin. Ihmisten keskuudessa kannattaa lähtökohtaisesti valita oikeanlainen "asiakas".

Omassa listassa ykkösenä on hyvät aktit :)

-keinovaginamies-

• Helpoin toki on löytää ihminen, jonka kanssa tärkeät asiat osuu. Aina ei kuitenkaan käy siinä kohtaa kolahdus ja silloin voi joko siirtyä eteenpäin tai sitten yrittää soveltaa niin, että molemmat on suhteellisen tyytyväisiä. Tai tarpeet voi elämän mukana vaihtua.

Taitaa liittosi olla siitä esimerkki (kuvittelisin, että haluat enemmän läheisyyttä ja seksiä mitä puolisolta saat) ja silti teidän järjestelyn takia pystyt olemaan kohtuullisen tyytyväinen ja jäät suhteeseen ?

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Helpoin toki on löytää ihminen, jonka kanssa tärkeät asiat osuu. Aina ei kuitenkaan käy siinä kohtaa kolahdus ja silloin voi joko siirtyä eteenpäin tai sitten yrittää soveltaa niin, että molemmat on suhteellisen tyytyväisiä. Tai tarpeet voi elämän mukana vaihtua.

Taitaa liittosi olla siitä esimerkki (kuvittelisin, että haluat enemmän läheisyyttä ja seksiä mitä puolisolta saat) ja silti teidän järjestelyn takia pystyt olemaan kohtuullisen tyytyväinen ja jäät suhteeseen ?

Totuushan on se, että pitkäaikainen suhde on lähinnä päätös ja sitoumus. Me ollaan muorin kanssa molemmat sen verran järki-ihmisiä, että ne romanttiset lasit rakkauspohdintoineen on todettu jo aikapäiviä sitten vastarakastuneille sopiviksi. (Tai sinkkuhaaveilijoille)

Sitä paitsi muori on sitä mieltä, että olen sen verran hyvä saalis, ettei aivan pikku pulman takia kannata karkuun päästää :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuushan on se, että pitkäaikainen suhde on lähinnä päätös ja sitoumus. Me ollaan muorin kanssa molemmat sen verran järki-ihmisiä, että ne romanttiset lasit rakkauspohdintoineen on todettu jo aikapäiviä sitten vastarakastuneille sopiviksi. (Tai sinkkuhaaveilijoille)

Sitä paitsi muori on sitä mieltä, että olen sen verran hyvä saalis, ettei aivan pikku pulman takia kannata karkuun päästää :)

-keinovaginamies-

Kenelle on ja kenelle ei. Mun ainakin on hyvin helppo palauttaa itselleni ne vastarakastuneen tuntemuksetkin, kunhan suhteessa on kaikki hyvin. Mä en edes ymmärrä sitä, miksi se ei muille ole.

• Anonyymi

niin nooh jooh, tdfedlla itse huomassin: tulee jotain hassua tästäkin sivuprorojektistsa, , niin kok tekemään jotsin niNIMIÄ SIIS...

Tavallaan slkoi yulrmssn hsudkojs.

Monella.

• Anonyymi

Dissen nimewstä voisi muodostua Dismiss.... hassu juttu tuo koodi tekee

Noman.

• Anonyymi

Citrinella niin ohjelmani voisi muodostaa sinusta ja valtakunnasta vaikksa: Citrivslts.

• Anonyymi

naurioitas edes enempää joku citrinellan ja valtakunnan valta... Citrivalta.

• Voi että sun kanssas 🙄, 1 ja 2 perfect ten, muut vähemmän tärkeitä

• Kyllä mä sanoisin että 1/10, 2/10, 3/7, 4/6, 5/2. jotenkin ehkä tuolla tavalla menis omalla kohdalla.😊.

• Anonyymi

Rakkauden osoittaminen tulee automaattisesti suhteen edetessä ja se muodostuu molempien mielenlaadun mukaan. Kummankaan mielenlaatu ei ole tärkeämpi/parempi. Ei myöskään nuo tavat, joilla rakkautta osoitetaan, niitä on varsin ikävää lähteä pisteyttämään. Pääasia, että jollain tavalla molemmat osoittavat ja molemmat ymmärtävät toistensa "rakkauskieltä". Mutta kuten sanoin mielestäni sen on tultava automaattisesti. Suhde ei onnistu, jos toinen (tai molemmat) sanelee sen miten rakkautta on osoitettava, muuten ei kelpaa. Suhteestahan tulee ihan feikki.

- Sheena

• En oikeastaan tunne tarvetta tulla rakastetuksi.
      Jos joku minua haluaa rakastaa, se on hänen valintansa ja hänen tapansa. Ihan sama se mulle on..

Minä yleensäkin haluan hyvin vähän mitään. Haluaminen ei ole minun juttuni.

• Anonyymi

Tää onkin jännä. Sillä, vaikka 1. on tärkeä, niin laittaisin ehkä 8, koska laatu korvaa määrän, mutta 2. onkin samaa kastia ja henkiseltä läsnäololta, ei, taas tingitä, eli 10, mutta tässäkin laatu korvaa ajallisesti määrän. 3. on 9. Sanoissa on voimaa. 4. on vähintään 9, oon tiimipelaaja henkeen ja vereen, vaikkakin tarvitsen oman tilani. Tässä on tärkeää, se yhteishenki, sekä asenne, palvelukset on luonnollinen osa sitä, muttei mitään sellaista, mistä tehtäisiin numeroa. 5, ehkä 7, sillä kyse on muistamisesta, sekä osoittaa, ymmärtääkö toinen todella mistä toinen pitää, tai mikä toisen mieltä lämmittää, niinkään lahjan arvosta. Eikä niitä tarvitse olla usein.

• Anonyymi

Ja, lähinnä näissä kaikissa on kommunikointi se a, ja o. Eli kaikenlaisia kausia ja juttuja tulee, mutta kommunikointi on se tärkein, millä asenteen kanssa tulen kuulluksi, ymmärretyksi, sekä hyväksytyksi, ja nämä on elin ehtoja vapaaseen ja hyvään oloon suhteessa. Tieto, on parempi vaihtoehto, kuin kädestä pitäminen. Ja holhoaminen ei kaunista ketään...

• Tässäkin lähtisin liikkeelle puhumisesta. - Taisin jossakin keskustelussa kysyä mustasudelta 🤔, miltä miehen kiveksissä tai muuten miehestä ihan fyysisesti tuntuu, jos hän ei saa säännöllisesti siemensyöksyä. - Enpä ole sellaista kysymystä koskaan aiemmin kysynyt mieheltä, en siis edes omalta mieheltäni. - Ja miksi en, voin vaan kysyä itseltäni.. Suhteessa kun pitäisi pystyä puhumaan kaikesta.

Samoin rakkauden osoittamisen tavat on sellainen asia, mistä pitäisi kumppanin kanssa keskustella. Millä tavoin hän haluaisi, että osoitan hänelle rakkauttani ja että hän ymmärtäisi, kuinka minä osoitan rakkauttani.
      Minä koen tavaksi osoittaa rakkautta esimerkiksi sen, että on kiinnostunut kumppanista, haluaa oppia tuntemaan hänen kipukohtansa ja siten ymmärtää sen, kuinka hän näkee maailman ja käsittelee eteen tulevia ongelmia.

Disselle ainakin mainitsin kerran, että inhoan mykkäkouluja. Mutta keskustelun kuluessa myönsin, että jos mies tuon tilanteen osuessa kohdalle pystyisi sen verran puhumaan minulle, että hän kertoo tarvitsevansa nyt omaa aikaa käsitelläkseen päässään jonkin asian ensin valmiiksi, ennen kuin haluaa keskustella enempää, niin saattaisin pystyä itsekin käsittelemään tilanteen sujuvammin ja oppia malttamaan haluni korjata kaikki asiat heti pois mieltä painamasta.

- En osaa pisteyttää noita kysymiäsi tapoja, mutta voin toki kertoa niiden painoarvoista minulle.

Fyysinen kosketus on minulle tärkeää. Läheisyyttä ja hyvää seksiä. - Siihen täytyy liittyä hyväksyvä katse. - En silti halua, että minua läpsitään pepulle, mutta hipaista voi aina ohi mennessään vaikka käteen tai selkään.

Yhteinen aika on melko tärkeää. Minä tarvitsen paljon aikaa ja tilaa. - Voin olla erossa kumppanista melko pitkiäkin aikoja, kunhan kumpikin sitten aktiivisesti järjestää kalenteriinsa yhteistäkin aikaa ja etenkin, jos se yhteinen aika on kortilla (esim. etäsuhteessa), niin silloin, niissä hetkissä, läsnäolo on tärkeää.

Myönteiset sanat.. No joo... - Ei minua tarvitse koko ajan kehua. Sanoo jos on oikeasti jotakin hyvää sanottavaa siinä hetkessä. Se on uskottavampaakin, kun siitä ei tehdä ihan arkipäivää.

En tiedä millaiset palvelukset olisivat oikeasti rakkauden osoituksia. Ei ainakaan sellaiset, kun ex kertoi siivouspäivänä vitsikkäästi "auttavansa minua meidän yhteisissä töissä" ja seuraavassa hengenvedossa moitti, kuinka en siivonnut wc-pönttöä oikein ja riittävän usein, mistä hän kärsii..

Lahjat.. - Niin.., minä itse tykkään kyllä antaa lahjoja. Minusta on mahtavaa, kun huomaan jossakin tilanteessa kumppanin pitävän jostakin esineestä ja voin sitten myöhemmin yllättää hänet sillä lahjana. - Onko sitten palvelus vai lahja, kun hemmottelen läheisiäni juuri niillä ruoilla tai leivonnaisilla tms., joista tiedän heidän pitävän. - Tottakai minäkin pidän lahjoista, mutta mieluummin niin, ettei toinen osta jotakin, mikä jää sitten kiusallisesti käyttämättä. Parempi kun kysyy etukäteen, että ajattelin ostaa sinulle auton kesärenkaat tai sormuksen. 😉 Millaisen haluaisit? Lähdetäänkö yhdessä katsomaan? 🤗

• Anonyymi

Puhuminen on aina hyväksi...Ja kaikki tunteet turvallisesti sallittuja. Uskokaa nyt hyvät miehet. että sen puhumisenkin kautta...Saatte itsekin jotain...Ei se niin kamalaa oo...Ellette toivo, että on...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuminen on aina hyväksi...Ja kaikki tunteet turvallisesti sallittuja. Uskokaa nyt hyvät miehet. että sen puhumisenkin kautta...Saatte itsekin jotain...Ei se niin kamalaa oo...Ellette toivo, että on...

Mä voin todeta, omasta henkilökohtaisesta kokemuksesta, että mies voi haluta puhua myös liikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuminen ei ole läheskään aina hyväksi, vaan jopa päinvastoin.

• Anonyymi

niin citrinellsa voisi olls päättämässä sdioisdts psermin kuin joku hullu psarts-moottoriheikki :DF

• Mjaa, kaipaan eniten sujuvaa avointa kommunikointia. Nyt sitä ei suhteessani ole, toinen tykkää olla mutisti. Tai murisija.

Sitten ehdottomasti tunteensa saisi paitsi halien ja hellyydellä ja sanoinkin osoittaa. Myös arjen askareihin osallistumalla käskemättä. Ihan siksi että tykkää tehdä yhteiseksi hyväksi.

Eli kaikkea sitä mitä multa tässä suhteessa on puuttunut jo piiiiitkään.

Seksi on kivaa, kun muutkin asiat toimii.

• Anonyymi

Tänään naia napsautetaan. :)

Isskin..väärin

• Tuota olen tuuminut omallakin kohdalla aikoinaan, jos peli olisi aikoinaan ollut rehellistä ja avointa niin olisin samassa suhteessa edelleen, siinä vain kävi hiukan toisinpäin sillä minut blokattiin ulos omalle reviirille. Ja vain sen vuoksi että huonoitsetuntoinen ihminen halusi loistaa ns. omalla reviirillään...hohhoijaa🙄

• E-Lukka kirjoitti:

Tuota olen tuuminut omallakin kohdalla aikoinaan, jos peli olisi aikoinaan ollut rehellistä ja avointa niin olisin samassa suhteessa edelleen, siinä vain kävi hiukan toisinpäin sillä minut blokattiin ulos omalle reviirille. Ja vain sen vuoksi että huonoitsetuntoinen ihminen halusi loistaa ns. omalla reviirillään...hohhoijaa🙄

Ei kuulosta kivalle tuokaan. Ei pitäisi olla mitään omaa reviiriä parisuhteessa, vaikka omia harrastuksiakin olisi. Ja toinen voi olla etevämpi, mutta nekin asiat minusta voisi ottaa niin, että kiva kun toinen osaa ja kiva, jos voin oppia minäkin uutta. Tietenkin omasta tahdostaan, eikä pakolla.

Minusta paras parisuhde toimii tiiminä, ei kilpaillen keskenään.

• Huitale kirjoitti:

Ei kuulosta kivalle tuokaan. Ei pitäisi olla mitään omaa reviiriä parisuhteessa, vaikka omia harrastuksiakin olisi. Ja toinen voi olla etevämpi, mutta nekin asiat minusta voisi ottaa niin, että kiva kun toinen osaa ja kiva, jos voin oppia minäkin uutta. Tietenkin omasta tahdostaan, eikä pakolla.

Minusta paras parisuhde toimii tiiminä, ei kilpaillen keskenään.

Hiutale: "Minusta paras parisuhde toimii tiiminä, ei kilpaillen keskenään."

Tuosta olen samaa mieltä - parisuhde toimii tiiminä niin kuin monet muutkin ihmissuhteet. Puhalletaan yhteen hiileen, silloin se toimii! :)

Mitä lämpimään syyskuuhun kuuluu?

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Hiutale: "Minusta paras parisuhde toimii tiiminä, ei kilpaillen keskenään."

Tuosta olen samaa mieltä - parisuhde toimii tiiminä niin kuin monet muutkin ihmissuhteet. Puhalletaan yhteen hiileen, silloin se toimii! :)

Mitä lämpimään syyskuuhun kuuluu?

Minusta hyvä parisuhde on myös hyvä kaverisuhde. Pohjimmiltaan. Toistaan tukien ja eteenpäin jeesaten, eikä kilpailua ja kiristelyä. Hyvässä hengessä molempien hyvää ajatellen yhteistuumin.

Mitäs tössä, parantunut pitkästä flunssasta ja töissä menee arki nopsaan. 🙂

• Huitale kirjoitti:

Minusta hyvä parisuhde on myös hyvä kaverisuhde. Pohjimmiltaan. Toistaan tukien ja eteenpäin jeesaten, eikä kilpailua ja kiristelyä. Hyvässä hengessä molempien hyvää ajatellen yhteistuumin.

Mitäs tössä, parantunut pitkästä flunssasta ja töissä menee arki nopsaan. 🙂

Hiutale: "Mitäs tössä, parantunut pitkästä flunssasta ja töissä menee arki nopsaan. 🙂"

Saako kysyä - missä olet töissä, suurinpiirtein?

Hiutale: "Mitäs tössä, parantunut pitkästä flunssasta ja töissä menee arki nopsaan. 🙂"

Saako kysyä - missä olet töissä, suurinpiirtein?

Saa, koulussa. Oppineiden kanssa.

• Huitale kirjoitti:

Saa, koulussa. Oppineiden kanssa.

Onneksi olkoon ja hyvää työviikkoa sinne. Itse olin vuosia sitten sanomalehtitoimittaja.Silloin aika meni nopeasti juttuja tehden. Aika lensi töitä tehdessä kuin siivillä, kuten sinulla nytten! :)

Hyvää alkavaa viikkoa, sillä itse lopettelen tähän. Törmätään joskus myöhemmin. :)

Onneksi olkoon ja hyvää työviikkoa sinne. Itse olin vuosia sitten sanomalehtitoimittaja.Silloin aika meni nopeasti juttuja tehden. Aika lensi töitä tehdessä kuin siivillä, kuten sinulla nytten! :)

Hyvää alkavaa viikkoa, sillä itse lopettelen tähän. Törmätään joskus myöhemmin. :)

Kiitos, minulla on pätkä työviikkoa niin ehdin osan viikkoa omiinkin hommiini, tehdä mitä mielin.

Käyn vapaalla nyt 2 kertaa viikossa uimassa. 1 kerran vesijumpassa. 1 kerran perheenä. Ja kävelen työmatkat. Kävelen myös vapaapäivinä. Nyt on kyllä pihatöissä mennyt kesä ja menee syksykin.

• 1. Fyysinen kosketus 35%
      2. Yhteinen aika ja henkinen läsnäolo 35%
      3. Myönteiset sanat ja rakkauden sanallinen/visuaalinen osoitus 15%
      4. Palvelukset ja pyyteetön auttaminen 5%
      5. Lahjat 10%

Jotenkin itselleni oli helpompaa hahmottaa kokonaisuutena joten annoin kaikille prosentit.

1-kohtaan sen verran että 32% olisi sylikkäin/käsikkäin oloa ja 3% sisäkkäin oloa. Onhan liuuttelulla oma paikkansa mutta itsellä painoarvo muussa läheisyydessä.
      2-kohtaan sen verran että hahmottelin tuon ajankäytön laajempana kokonaisuutena. Yhteisen ajan lisäksi laskin sillekin arvoa että antaa toiselle myös omaa aikaa omiin menoihinsa ja tukee niitä.
      3-kohdassa minulle ei nyt ole niin tärkeä sanamuodot tai painotukset. Kunhan asioista puhutaan ja toista kuunnellaan niin se riittää.
      4-kohtaa mietin hetken että olisiko jopa nolla koska nuo nyt ovat mielestäni edellytys arjen pyörittämiseen. Laitoin kuitenkin noinkin korkeat prosentit koska tuolla voi myös paljon särkeä. Jos sanoisin kumppanilla että vaihdan autoosi renkaat ja hän toteaisi että älä vaihda sillä vien ne liikkeeseen niin itselle tulisi vähän kurja olo. Toki liikkeeseen viennille voi olla perusteet kuten tasapainotus mutta ilman tällaista perustetta niin tuollainen torjutuksi tuleminen olisi aika kova isku.
      5-kohdalla ajattelin asiaa parisuhteen tiivistymisen kannalta vähän kuin yhteisenä palkkiona. Sovitaan vaikka että kun joku remontti on saatu päätökseen niin lahjana yhteiselle uurastukselle mennään vaikka kaupunkilomalle jonnekin.

• Anonyymi

rahsa ensin eli noin 200 miljardia euroa, sitten vasta tulee rsakksuds.

erästä ohjelmaa tuota suosikkiani selviytyjät suomi nelosella, alkoi jo väsyttämään, kaikkia kilpailuja jaksaisi edesz katsoakaan jaksosta, koska olen aamuvirkku, illan torkku.

• Anonyymi

Minä heteromiehenä olen ajatellut niin että kun tyttötr eli siis nuoret naimattomanaiset niin mukavia kohtaani, että jotain jooh.

• Anonyymi

Jos puhuu naisitwq kuin he tai ne kuin jostain avaruusoliennoista, hassuja sanontoja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      62
      3862
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3020
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2951
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      372
      2021
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1151
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1146
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      969
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      941
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      109
      940
    Aihe