Miehille ei kelpaa edes missi

Willman kertoo ladanneensa Instagramiin kehopositiivisuuden hengessä kuvan, jossa hän nojaa Dubain-lomalla palmuun bikinit yllään.
– Siinä näkyy selluliitit ja vatsamakkarat ja näin, Willman sanoo.
Willman lähetti kuvan miehelle ja kysyi, järkyttyikö hän, kun vastausta ei kuulunut. Willmanin tiedustelun jälkeen mies vastasi suorasanaisesti.
– Ehkä parempi, että emme tapaa. Edelliset kumppanini ovat olleet hyvässä kunnossa, Willman kertoo miehen sanoneen.
https://www.is.fi/viihde/art-2000009851430.html

Aika kovat ulkonäköpaineet kun edes missi ei kelpaa. Eikä tuolla naisella todellakaan ole mitään vatsamakkaroita ja selluliittiakin minimaalisesti.

176

1659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis, pitääkö riittä se että titteli on joku entinen missi? Ja sitten on makkaraa ja sellua...

      • Ei mielestäni ollut kovin hyvä markkinointi puhe...


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        💋 ­­­N­­­y­­­m­f­­o­m­­a­­­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Täytyykö sitten olla ihan tikkulaiha, että kelpaa?

      • Kyllä mä kuitenkin uskon että edelleen nykyisinkin suurosalle miehistä se ideaali on se legedaarinen tiimalasi. Ja tiimalasihan on ihan eri asia kuin tikkulaiha, tiimalasissa erottuu lantio, tikkulaihassa ei.


      • Anonyymi

        Tosiaankaan ei vaan seksikkään kurvikas uhkea tipuliini kyllä kelpaa


      • Anonyymi

        Tavis nainen paras nainen


      • Anonyymi

        Jos mies tikkuja haluaa ostaa mirs tulitikkuaskin tai veistelee puukalikasta tikkuja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos mies tikkuja haluaa ostaa mirs tulitikkuaskin tai veistelee puukalikasta tikkuja

        Hahaa =D =D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavis nainen paras nainen

        Ja tavis nainen tykkää tavis miehistä. Sellainen on haussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tavis nainen paras nainen

        Ehdottomasti!👍🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavis nainen paras nainen

        Se on just se nainen/mies josta sinä sytyt. Ihan on simppeliä.


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Kyllä mä kuitenkin uskon että edelleen nykyisinkin suurosalle miehistä se ideaali on se legedaarinen tiimalasi. Ja tiimalasihan on ihan eri asia kuin tikkulaiha, tiimalasissa erottuu lantio, tikkulaihassa ei.

        Vasta luin tutkimuksen jonka mukaan ihanne oli kate mossin tyylinen laiha ja pienirintainen, ei leveää lantiota jne. Ihanteet on muuttuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta luin tutkimuksen jonka mukaan ihanne oli kate mossin tyylinen laiha ja pienirintainen, ei leveää lantiota jne. Ihanteet on muuttuneet.

        Siis suurinta osaa miehistä miellytti sen tyyppinen vartalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankaan ei vaan seksikkään kurvikas uhkea tipuliini kyllä kelpaa

        Mitä nyt olen huomioinut niin nämä nykyiset/entiset missit, mannekiinit , some vaikuttajat, blokkaajat tms etsii miehiä joilla paksuutta löytyy lompakosta reilusti, se taitaa olla nykyään tärkeintä ?


    • Anonyymi

      Ei taida heidille kelvata köyhä työläismies jolla ei aikaa lomailla dubaissa kun joutuu tekemään pienellä palkalla töitä ja eikä rahaa matkustella ja elää dubaissa mutta työläismiehet haluu seksikkään työläisnaisen vaimokseen ei mitään missejä tai malleja vaan seksikkään työläisnaisen

      • Anonyymi

        Ihmisoikeudet on tuolla niin järkyttävät että kuka voi tonne jalallakaan astua?
        No tietysti julkkikset tuolla ravaa mutt niin se on että kun vintillä lyö tyhjää niin peli on menetetty😂


    • Anonyymi

      Ei ole minun makuuni, ei selluliitilla, eikä ilman.

      • Anonyymi

        Vähän samaa ajattelin. Tahallista loukkaamista, jos vetoaa normaalin kohdalla kiloihin. Typerästi käyttäytyviä miehiä riittää jokaisen naisen kohdalle. Ja oliko se edes mies, vaan joku alaikäinen seikkailija.


      • Anonyymi

        Rouvalla on kyllä aika runsaasti sellua ja kyllä se vatsamakkarakin löytyy. Eli jäljelle jää vain naama mikä saadaan ammattimeikkaajan kanssa näyttämään hyvältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän samaa ajattelin. Tahallista loukkaamista, jos vetoaa normaalin kohdalla kiloihin. Typerästi käyttäytyviä miehiä riittää jokaisen naisen kohdalle. Ja oliko se edes mies, vaan joku alaikäinen seikkailija.

        Ja oliko edes olemassa?


    • Vähän varmaan kiinni kenelle lähettää.😬

      • Tottakai jos kumppanit on oikeasti ollut parempi kuntoisia, ei mieskään mikään varmasti lihaton ole.




      • Anonyymi


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ehkä se taso oli mitä haki tämmöistä https://www.instagram.com/reel/CvjEWIcrfjM/?igshid=NjZiM2M3MzIxNA==

        Itse olen runsas. Mutta minulla on napa. Tiimalasi. Rakastajana on tällainen lihaksikas mies. Riittää minulle😁🙏 en halua naimisiin nuoremman miehen kanssa vaikka hän niin haluaisikin. Mutta tämä kaikki nautinto on sen arvoista. Hän kohtelee minua hyvin😊😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian lihaksikas..

        Se on sinun mielipide. Muidta se että jokaisella on omansa.


    • Mää jostain toisesta iltasanomalehtien jutusta käsitin et tää pakit antanu ukkeli olis ite ollu salilla viihtyvä lihaskimppu, jollonka vois olla et hän oottais liikunnallisempaa elämäntapaa myös mahdolliselta kumppanilta🤔

      Mut jos se toi kuva on ollu mikä tuossakin linkissä näkyi, nii meleko tarkkaan on kyllä zoomaillu🧐

      • Anonyymi

        Eikö heidi sanonut hän rakastui lihaskimppuun sen miehen hän olis halunnut ja jarkalle hän näytti tissit mut lihaskimpulle lähetti alaston ja pimppi kuvia ja kysyi tätä mies saisit mut ei kelvannut miehelle ja sanoi voi juman kauta menettääkö hän elämänsä adoniksen ja joutuu tyytymään jarkkaan vuosia kulunut jarkka vieressä mut heidi puhuu ja paasaa lihaskimpusta kun ei kelvannut elämänsä tinderimiehelle miksi jarkka moista sietää ja heidi puhuu jarkan kanssa hän tapaili paljon tinderi miehii mut ei kelvannut heille sinuun jarkka oli pakko tyytyy kun muutakaan en saa olet ainoo rikas ja varakas mies joka huoli ja vie dubaihin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö heidi sanonut hän rakastui lihaskimppuun sen miehen hän olis halunnut ja jarkalle hän näytti tissit mut lihaskimpulle lähetti alaston ja pimppi kuvia ja kysyi tätä mies saisit mut ei kelvannut miehelle ja sanoi voi juman kauta menettääkö hän elämänsä adoniksen ja joutuu tyytymään jarkkaan vuosia kulunut jarkka vieressä mut heidi puhuu ja paasaa lihaskimpusta kun ei kelvannut elämänsä tinderimiehelle miksi jarkka moista sietää ja heidi puhuu jarkan kanssa hän tapaili paljon tinderi miehii mut ei kelvannut heille sinuun jarkka oli pakko tyytyy kun muutakaan en saa olet ainoo rikas ja varakas mies joka huoli ja vie dubaihin

        Meinas henki loppua kuin luin Väliksen viestin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö heidi sanonut hän rakastui lihaskimppuun sen miehen hän olis halunnut ja jarkalle hän näytti tissit mut lihaskimpulle lähetti alaston ja pimppi kuvia ja kysyi tätä mies saisit mut ei kelvannut miehelle ja sanoi voi juman kauta menettääkö hän elämänsä adoniksen ja joutuu tyytymään jarkkaan vuosia kulunut jarkka vieressä mut heidi puhuu ja paasaa lihaskimpusta kun ei kelvannut elämänsä tinderimiehelle miksi jarkka moista sietää ja heidi puhuu jarkan kanssa hän tapaili paljon tinderi miehii mut ei kelvannut heille sinuun jarkka oli pakko tyytyy kun muutakaan en saa olet ainoo rikas ja varakas mies joka huoli ja vie dubaihin

        Ja vieläkin joka haastatteluissa tv ssä lehdissä ym heidi sanoo jos adonis ja elämänimies muutat mielesi ja kelpuutat minut niin saat minut ikuisesti vierellesi oih rakas jarkka nyökyttelee päätä vieressä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja vieläkin joka haastatteluissa tv ssä lehdissä ym heidi sanoo jos adonis ja elämänimies muutat mielesi ja kelpuutat minut niin saat minut ikuisesti vierellesi oih rakas jarkka nyökyttelee päätä vieressä

        Okei..👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö heidi sanonut hän rakastui lihaskimppuun sen miehen hän olis halunnut ja jarkalle hän näytti tissit mut lihaskimpulle lähetti alaston ja pimppi kuvia ja kysyi tätä mies saisit mut ei kelvannut miehelle ja sanoi voi juman kauta menettääkö hän elämänsä adoniksen ja joutuu tyytymään jarkkaan vuosia kulunut jarkka vieressä mut heidi puhuu ja paasaa lihaskimpusta kun ei kelvannut elämänsä tinderimiehelle miksi jarkka moista sietää ja heidi puhuu jarkan kanssa hän tapaili paljon tinderi miehii mut ei kelvannut heille sinuun jarkka oli pakko tyytyy kun muutakaan en saa olet ainoo rikas ja varakas mies joka huoli ja vie dubaihin

        Jarkan pippeli ei ehkä toimi tai on kuin sulatejuustoa . . Vanhalla se venyy ja paukkuu.. tai roikkuu. Tai sitten vain jänne kovettuu. Onhan se nuoremman miehen kanssa ihan toista.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Meinas henki loppua kuin luin Väliksen viestin.

        🙂 juu, aika pitkä yhdeksi lauseeksi


    • Anonyymi

      Ei ollut kyse Heidin ulkonäöstä. Mies vain oli perinteinen ääshoul.

      - Sheena

      • Anonyymi

        No niin oli. Mutta kivaa että on löytänyt nyt miehen, joka arvostaa ja tykkää sellaisena kuin on. Kyllä hyvä mies saa naisen hehkumaan. Huono painaa naisen alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin oli. Mutta kivaa että on löytänyt nyt miehen, joka arvostaa ja tykkää sellaisena kuin on. Kyllä hyvä mies saa naisen hehkumaan. Huono painaa naisen alas.

        Totta. Ei ilkeä mies mukava ole. Ja onhan toi jarkka komee. Sillä on hiuksetkin päässä. Monella on jo aika harvat tossa kohtaa


    • En edes ymmärrä miksi tälläisistä tehdään juttu lehteen?

      Enkä tajua, miksi jotkut entiset julkimot pitää avoimia instagram ja muita tilejä, jos ahdistaa ihmisten tyhmyys?

      Kaikki nykyiset sosiaalisen median alustat on tarkoitettu oikeen siihen, että niissä kaikki provoava p.ska nousee pintaan ja negatiivinen fiilis ja viha nousee pintaan.

      Esimerkiksi sen voi järjestää sillä, että järjestelmä nostaa kaikkea proavaa esiin tai esimerkiksi Tinderi nostaa esiin "ei toivottuja" kumppaniehdokkaita, että pysyy mahdolkisimman kauan tarjoajan palveluissa ja ottaa vastaan markkinointia...

      Normitouhua toisaalta...

      • Anonyymi

        Miksikö ex-julkimot?? Alkaa julkisuus hiipua, pakko saada itsensä taas jollain esille. Nämä keski-ikäiset ex-julkut tissit paljaiksi, makkarat esiin, millon mitäkin ja aina jossain aurinkorannoilla. Kertoo vaan siitä, että ovat tyhmiä eivätkä ole tehneet koskaan oikeita töitä. Miksi kirjoitan "tyhmiä"? Siksi, etteivät tajua, ettei ketään kiinnosta. Eivät ole aikanaan ajatelleet elämää pätkääkään eteenpäin. Epätoivoisia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksikö ex-julkimot?? Alkaa julkisuus hiipua, pakko saada itsensä taas jollain esille. Nämä keski-ikäiset ex-julkut tissit paljaiksi, makkarat esiin, millon mitäkin ja aina jossain aurinkorannoilla. Kertoo vaan siitä, että ovat tyhmiä eivätkä ole tehneet koskaan oikeita töitä. Miksi kirjoitan "tyhmiä"? Siksi, etteivät tajua, ettei ketään kiinnosta. Eivät ole aikanaan ajatelleet elämää pätkääkään eteenpäin. Epätoivoisia

        Kovin vaan tuntuu kiinnostavan...


      • Anonyymi

        Juuri näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.

        Usein hämmästyvät "vanhat" julkkikset ei tajua miksi he ovat 'maaleja" sos. mediassa...

        He eivät vaan ymmärrä sitä mediaa...


    • Ihan älytöntä ja ulkonäkökeskeistä pinnallista sontaa mun mielestä tuollainen mutta tietenkin jokainen pitää siitä mistä pitää. Jotenkin vaan mulle tulee tollasesta kuva että ihmisellä on täysin vääristynyt ja utopistinen kuva siitä miltä normaali terve ihminen näyttää.🙂.

      • Anonyymi

        Niin. Miehet on sellaisia. Tämänkin naisen haukkui mies. Ulkonäkökeskeinen. Sellainen mies jää yleensä yksin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Miehet on sellaisia. Tämänkin naisen haukkui mies. Ulkonäkökeskeinen. Sellainen mies jää yleensä yksin.

        Jep ikäväkyllä esimerkin kaltaisia löytyy onneks se ei kuitenkaan koko totuus ole.🙂.


    • Anonyymi

      Mitä ukonäöllä on merkitystä, jos henkilö on aivoton ja pinnallinen.

      • Anonyymi

        Pinnallinen nainenhan siinä oli lähtenyt sali arkea tavoittelemaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pinnallinen nainenhan siinä oli lähtenyt sali arkea tavoittelemaan.

        -harmiseikirj-

        Itse sinä kuolaat pinnallisia naisia, mutta esität muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse sinä kuolaat pinnallisia naisia, mutta esität muuta.

        Syvällinen nainen pinnallisella kuorella kiitos:D

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Kannattaisikohan sun hommata silmälasit?

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Ei kannata. Tuo näyttää sopivan just sinulle, näkee sen otsallaankin.


      • Anonyymi

        Nyt sä olet kyllä väärässä. Se pintaliitäjä jätti ton naisen. Tsop tsop nytte


    • Anonyymi

      Mä näkisin ton niin, että leidin on syytä olla kiitollinen siitä, että tuo miesoletettu väistyi nopeasti takavasemmalle kun se mitä pikkiriikkisestä IG-kuvasta näkyi ei miellyttänyt silmäänsä. Jos postimerkin kokoisen kuvan perusteella tekee johtopäätöksensä, niin kriteerien täytyy olla pahuksen tiukat ja siinä tuskin mikään muu kuin kyseisen henkilön mieltymyksien mukaan täydellinen tai täydellisyyttä hipova saa edes vilkaisua livenä. Myöskään sovituilla treffeillä...

      • Jaah, lähti sitten olevinaan kirjautumatta. No nostan käden pystyyn.


    • Näkyy selluliittiä, näkyy pieni vatsamakkara. Mitä sitten? Uimahallin suihkutiloissa näkyy enemmänkin. Ja minun silmään selluliitti tai pieni vatsamakkara/pömppis taas ei ole rumaa. Se on osa ihmisyyttä. Makunsa kullakin.

      • Anonyymi

        Sittenhän sinun kanssa ei kumppanin tarvitsekaan "kilpailla". Sitä mä olen yrittänyt täällä sanoa, kuinka parisuhde on hyvin raskas, jos täytyy joka sekunti miettiä, tuleeko minusta riittävän iso ja vahva, jotta kelpaisin kovaa salilla treenaavalle naiselle. Tai oikeastaan näin, jotta onnellinen parisuhde olisi mahdollinen.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sittenhän sinun kanssa ei kumppanin tarvitsekaan "kilpailla". Sitä mä olen yrittänyt täällä sanoa, kuinka parisuhde on hyvin raskas, jos täytyy joka sekunti miettiä, tuleeko minusta riittävän iso ja vahva, jotta kelpaisin kovaa salilla treenaavalle naiselle. Tai oikeastaan näin, jotta onnellinen parisuhde olisi mahdollinen.

        Todellavaikeeta

        Jos se nainen ei tuollaisia pohdi, niin sitten kyseessä on puhtaasti sinun korviesi välissä oleva ongelma. Jos nainen taas pohtii tuollaisia, niin tuskin kelpaat hänelle alunperinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se nainen ei tuollaisia pohdi, niin sitten kyseessä on puhtaasti sinun korviesi välissä oleva ongelma. Jos nainen taas pohtii tuollaisia, niin tuskin kelpaat hänelle alunperinkään.

        Uskotko tosiaan sellaiseen teoriaan, että naiselta "vaaditaan" kaikkea mahdollista, pitää kouluttautua mahdollisimman pitkälle, menestyä työelämässä ja olla vähintään fitnessmallin tasolla, mutta mieheltä ei "vaadittaisi" mitään.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko tosiaan sellaiseen teoriaan, että naiselta "vaaditaan" kaikkea mahdollista, pitää kouluttautua mahdollisimman pitkälle, menestyä työelämässä ja olla vähintään fitnessmallin tasolla, mutta mieheltä ei "vaadittaisi" mitään.

        Todellavaikeeta

        Mistä tuollaista kuvittelet. En minä tainnut puhua mitään mistään mitä vaadittasiin naiselta. Nyt oli niin hullu tulkinta taas, että ei hullummasta väliä 😂.

        Ihminen päättää ihan itse mitä vaatii ja mitä ei. Esimerkiksi itse en vaadi mitään noista, vaikka joidenkin mielestä kroppakin on hyvässä tikissä. "Mahdollisimman pitkälle" en ole kouluttautunut. Siinä ei olisi mun kohdallani ollut mitään järkeä. Koulutusta juuri sopivasti, että pääsin unelmaduuniini. Ei multa ole kukaan koskaan mitään vaatinut, vaan ihan itse olen omat rajani asettanut. Tai voi joku tietysti olla vaatinut, mutta ei se asia mun tietooni ole koskaan tullut, kun ei ole kiinnostanut mitä kukakin vaatii. Mutta kukaan randomtyyppi ei ainakaan voi sanoa mitä minun pitäisi vaatia. 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sittenhän sinun kanssa ei kumppanin tarvitsekaan "kilpailla". Sitä mä olen yrittänyt täällä sanoa, kuinka parisuhde on hyvin raskas, jos täytyy joka sekunti miettiä, tuleeko minusta riittävän iso ja vahva, jotta kelpaisin kovaa salilla treenaavalle naiselle. Tai oikeastaan näin, jotta onnellinen parisuhde olisi mahdollinen.

        Todellavaikeeta

        Ei tarvi. Kelpaa sellasenaan, kun kelpaa. Ne on muitten ongelmia nuo pinnalliset asiat, ite en viitti märehtiä epäoleellisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuollaista kuvittelet. En minä tainnut puhua mitään mistään mitä vaadittasiin naiselta. Nyt oli niin hullu tulkinta taas, että ei hullummasta väliä 😂.

        Ihminen päättää ihan itse mitä vaatii ja mitä ei. Esimerkiksi itse en vaadi mitään noista, vaikka joidenkin mielestä kroppakin on hyvässä tikissä. "Mahdollisimman pitkälle" en ole kouluttautunut. Siinä ei olisi mun kohdallani ollut mitään järkeä. Koulutusta juuri sopivasti, että pääsin unelmaduuniini. Ei multa ole kukaan koskaan mitään vaatinut, vaan ihan itse olen omat rajani asettanut. Tai voi joku tietysti olla vaatinut, mutta ei se asia mun tietooni ole koskaan tullut, kun ei ole kiinnostanut mitä kukakin vaatii. Mutta kukaan randomtyyppi ei ainakaan voi sanoa mitä minun pitäisi vaatia. 😂

        "Mistä tuollaista kuvittelet. En minä tainnut puhua mitään mistään mitä vaadittasiin naiselta. Nyt oli niin hullu tulkinta taas, että ei hullummasta väliä "

        Kuvitteletko oikeesti, että esimerkiksi Instagramilla ei olisi mitään vaikutusta naisiin?

        "Ihminen päättää ihan itse mitä vaatii ja mitä ei. Esimerkiksi itse en vaadi mitään noista, vaikka joidenkin mielestä kroppakin on hyvässä tikissä."

        Tuo on kyllä hyvin kaukana realismista. Tai ok, "naiseliittiä" ei tietenkään koske samat säännöt.

        "Koulutusta juuri sopivasti, että pääsin unelmaduuniini."

        Varmasti enemmän kuin monella miehellä.

        "Ei multa ole kukaan koskaan mitään vaatinut, vaan ihan itse olen omat rajani asettanut. Tai voi joku tietysti olla vaatinut, mutta ei se asia mun tietooni ole koskaan tullut, kun ei ole kiinnostanut mitä kukakin vaatii."

        Näinhän sinä luulet. Kun on päässyt "parempiin piireihin", sitä elää monenlaisissa kuvitelmissa, mutta totuus tulee väistämättä ilmi viimeistään siinä vaiheessa, kun "paremmista piireistä" putoaa. Huomaa aivan 100% varmasti, että jotakin on vaadittu, jotta pääsisi "parempiin piireihin".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ei tarvi. Kelpaa sellasenaan, kun kelpaa. Ne on muitten ongelmia nuo pinnalliset asiat, ite en viitti märehtiä epäoleellisuuksia.

        Iso maha on myös miehelle ok?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Iso maha on myös miehelle ok?

        Todellavaikeeta

        Itsehän hän mahansa kantaa, en minä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Itsehän hän mahansa kantaa, en minä.

        Tuo, mitä aikaisemmassa keskustelussa sanoit, että sinun ei tarvitse missään olla kumppania parempi ja ymmärsinkö oikein, että tällä ei siis ole mitään vaikutusta tyytyväisyyteen parisuhteessa? Tuo on ilman muuta ideaali tilanne, mutta koko ikäni olen itse vaan huomannut, kuinka todellisuus on kuitenkin huomattavasti kovempi. Tämän takia mä itse en ole koskaan pystynyt ohittamaankaan tätä kysymystä, mitä esimerkiksi kovaa treenaava nainen ajattelee miehen isosta mahasta tai hintelästä vartalosta. En ole siis koskaan pystynyt ohittamaan tätä ksymystä: jos itse olen "liian hintelä" tai mulla on "liian iso" maha, kannattaako nähdä vaivaa tutustumisessa naiseen, jolla on "täydellinen" vartalo. Samoin tämä: jos naisen ulkonäkö on "täydellinen", kannattaako nähdä vaivaa, jos omassa vartalossa löytyy paljonkin "vikoja" ja pääkin alkaa kaljuuntumaan.

        Jos pari on kuitenkin onnellinen, vaikka toisessa on huomattavasti "enemmän" vikoja ja toisessa huomattavasti "vähemmän", sehän on toki mahtava asia. Ei kuitenkaan läheskään kaikilla todellisuutta.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mistä tuollaista kuvittelet. En minä tainnut puhua mitään mistään mitä vaadittasiin naiselta. Nyt oli niin hullu tulkinta taas, että ei hullummasta väliä "

        Kuvitteletko oikeesti, että esimerkiksi Instagramilla ei olisi mitään vaikutusta naisiin?

        "Ihminen päättää ihan itse mitä vaatii ja mitä ei. Esimerkiksi itse en vaadi mitään noista, vaikka joidenkin mielestä kroppakin on hyvässä tikissä."

        Tuo on kyllä hyvin kaukana realismista. Tai ok, "naiseliittiä" ei tietenkään koske samat säännöt.

        "Koulutusta juuri sopivasti, että pääsin unelmaduuniini."

        Varmasti enemmän kuin monella miehellä.

        "Ei multa ole kukaan koskaan mitään vaatinut, vaan ihan itse olen omat rajani asettanut. Tai voi joku tietysti olla vaatinut, mutta ei se asia mun tietooni ole koskaan tullut, kun ei ole kiinnostanut mitä kukakin vaatii."

        Näinhän sinä luulet. Kun on päässyt "parempiin piireihin", sitä elää monenlaisissa kuvitelmissa, mutta totuus tulee väistämättä ilmi viimeistään siinä vaiheessa, kun "paremmista piireistä" putoaa. Huomaa aivan 100% varmasti, että jotakin on vaadittu, jotta pääsisi "parempiin piireihin".

        Todellavaikeeta

        "Kuvitteletko oikeesti, että esimerkiksi Instagramilla ei olisi mitään vaikutusta naisiin?"

        Kyllä sillä varmasti on vaikutusta naisiin, jotak sitä käyttävät. Maailman naisista kuitenkin vain pieni vähemmistö käyttää sitä. Jos etsii naisia, jotka eivät sitä käytä, niin ei tarvitse pohtia tuollaista-

        "Tuo on kyllä hyvin kaukana realismista. Tai ok, "naiseliittiä" ei tietenkään koske samat säännöt."

        Se nimenomaan on realiismia, kun taas sun juttusi ovat tötteröhöttöä, vailla mitään yhteyttä todelliseen maailmaan.

        "Varmasti enemmän kuin monella miehellä."

        Joo, maailmassa on varmasti tyyliin miljardi miestä, jotka eivät ole käyneet mitään kouluja. Suomen mittakaavassa mun koulutukseni ei ole korkea ja olen seurustellut itseäni matalammin koulutettujenkin kanssa. Että aika yhdentekevää minulle.

        "Näinhän sinä luulet. Kun on päässyt "parempiin piireihin", sitä elää monenlaisissa kuvitelmissa, mutta totuus tulee väistämättä ilmi viimeistään siinä vaiheessa, kun "paremmista piireistä" putoaa. Huomaa aivan 100% varmasti, että jotakin on vaadittu, jotta pääsisi "parempiin piireihin"."

        En luule, vaan tiedän. Sen sijaan tuo "paremmat piirit" on yksinomaan sinun luulosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mistä tuollaista kuvittelet. En minä tainnut puhua mitään mistään mitä vaadittasiin naiselta. Nyt oli niin hullu tulkinta taas, että ei hullummasta väliä "

        Kuvitteletko oikeesti, että esimerkiksi Instagramilla ei olisi mitään vaikutusta naisiin?

        "Ihminen päättää ihan itse mitä vaatii ja mitä ei. Esimerkiksi itse en vaadi mitään noista, vaikka joidenkin mielestä kroppakin on hyvässä tikissä."

        Tuo on kyllä hyvin kaukana realismista. Tai ok, "naiseliittiä" ei tietenkään koske samat säännöt.

        "Koulutusta juuri sopivasti, että pääsin unelmaduuniini."

        Varmasti enemmän kuin monella miehellä.

        "Ei multa ole kukaan koskaan mitään vaatinut, vaan ihan itse olen omat rajani asettanut. Tai voi joku tietysti olla vaatinut, mutta ei se asia mun tietooni ole koskaan tullut, kun ei ole kiinnostanut mitä kukakin vaatii."

        Näinhän sinä luulet. Kun on päässyt "parempiin piireihin", sitä elää monenlaisissa kuvitelmissa, mutta totuus tulee väistämättä ilmi viimeistään siinä vaiheessa, kun "paremmista piireistä" putoaa. Huomaa aivan 100% varmasti, että jotakin on vaadittu, jotta pääsisi "parempiin piireihin".

        Todellavaikeeta

        Sanon seuraavan kaikella ystävällisyydellä. Ottaen huomioon se, että sä olet täällä tasaisin väliajoin valittelemassa elämäsi vaikeuttaa ja pohtimassa mallien ja instatyttösten mielenmaisemaan ja harmittelemassa joidenkin toisen naisten lihaksia, voi kysyä, että toimiiko tuo sinulle? Kun se selvästikään ei toimi, niin kokeile toista lähestymistapaa. Unohda ne instat jne. ja mene vaikka metsään kävelylle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuvitteletko oikeesti, että esimerkiksi Instagramilla ei olisi mitään vaikutusta naisiin?"

        Kyllä sillä varmasti on vaikutusta naisiin, jotak sitä käyttävät. Maailman naisista kuitenkin vain pieni vähemmistö käyttää sitä. Jos etsii naisia, jotka eivät sitä käytä, niin ei tarvitse pohtia tuollaista-

        "Tuo on kyllä hyvin kaukana realismista. Tai ok, "naiseliittiä" ei tietenkään koske samat säännöt."

        Se nimenomaan on realiismia, kun taas sun juttusi ovat tötteröhöttöä, vailla mitään yhteyttä todelliseen maailmaan.

        "Varmasti enemmän kuin monella miehellä."

        Joo, maailmassa on varmasti tyyliin miljardi miestä, jotka eivät ole käyneet mitään kouluja. Suomen mittakaavassa mun koulutukseni ei ole korkea ja olen seurustellut itseäni matalammin koulutettujenkin kanssa. Että aika yhdentekevää minulle.

        "Näinhän sinä luulet. Kun on päässyt "parempiin piireihin", sitä elää monenlaisissa kuvitelmissa, mutta totuus tulee väistämättä ilmi viimeistään siinä vaiheessa, kun "paremmista piireistä" putoaa. Huomaa aivan 100% varmasti, että jotakin on vaadittu, jotta pääsisi "parempiin piireihin"."

        En luule, vaan tiedän. Sen sijaan tuo "paremmat piirit" on yksinomaan sinun luulosi.

        "Kyllä sillä varmasti on vaikutusta naisiin, jotak sitä käyttävät. Maailman naisista kuitenkin vain pieni vähemmistö käyttää sitä. Jos etsii naisia, jotka eivät sitä käytä, niin ei tarvitse pohtia tuollaista-"

        Instagramin tapauksessa riippuu maasta.

        Tästä "vaatimuksesta" olla lihaksikas, sinä siis ihan oikeesti luulet, että komeilla lihaksikkailla miesjulkkiksilla ja heidän parisuhteillaan kaunottarien kanssa ei ole mitään vaikutusta "tavallisiin" ihmisiin????

        "Se nimenomaan on realiismia, kun taas sun juttusi ovat tötteröhöttöä, vailla mitään yhteyttä todelliseen maailmaan."

        Käsittääkseni Suomessa on vielä koulupakko.

        "Joo, maailmassa on varmasti tyyliin miljardi miestä, jotka eivät ole käyneet mitään kouluja. Suomen mittakaavassa mun koulutukseni ei ole korkea ja olen seurustellut itseäni matalammin koulutettujenkin kanssa. Että aika yhdentekevää minulle."

        Matalampi koulutus voi toki toimia, jos mies on sinua juuri niin paljon vahvempi kuin mies yleensä on naista vahvempi lähtökohtien takia. Jos miehellä on myös sinua parempi palkka, tämä auttaa vielä lisää asiaan, samoin sinua parempi supliikki ja muutenkin sosiaalisempi, jolloin kavereitakin riittää. Toisin sanoen pystyy kompensoimaan mahdolliset "puutteet".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon seuraavan kaikella ystävällisyydellä. Ottaen huomioon se, että sä olet täällä tasaisin väliajoin valittelemassa elämäsi vaikeuttaa ja pohtimassa mallien ja instatyttösten mielenmaisemaan ja harmittelemassa joidenkin toisen naisten lihaksia, voi kysyä, että toimiiko tuo sinulle? Kun se selvästikään ei toimi, niin kokeile toista lähestymistapaa. Unohda ne instat jne. ja mene vaikka metsään kävelylle.

        Jo pelkkä tämä kommentti kertoo sinusta kaiken. Jos sinä itse olet huippukunnossa ja sinulla olisi aineksia tulla vaikkapa Suomen huipulle fitnessurheilussa tai voimalajeissa, silloin sinulla on myös varsin paljon valinnan varaa, koska miehiä riittää voimalajien piirissä vaikka millä mitalla. Kuitenkin sinua tuntuu kiinnostavan lukea sinkut palstaa ja vieläpä "huono-osaisen" miehen ruikutuksia :D

        Näistä "huono-osaisista" miehistä, asiat ei vaan tule koskaan menemään eteenpäin, jos asioista ei voida puhua. Me ei voida sen takia ohittaa erilaisia "huono-osaisten" miesten ongelmia, jos jollakin naisella sattuu olemaan "huippulähtökohdat" tulla Suomen tai jopa maailman parhaaksi fitnessurheilijaksi, kehonrakentajaksi tai menestyä myös voimalajeissa.

        Tuosta naisten voimailusta: hyvin monesta maasta löytyy nykyään voimalajeissa myös naisia, olivat maat tasa-arvossa sitten kärkeä tai loppupäätä. Sinun ei siis tarvitse olla huolissaan siitä, saako nainen menestyä voimalajeissa vai ei. Tosin, kuten ehdinkin jo toteamaan tuolla alempana: kuinka monella naisurheilijalla maailmassa on köyhä, kouluttamaton, työtön, heiveröinen mies? Aivan, tämähän tiedetään tutkimuksista, kuinka ihmiset yleensä pariutuvat "saman tasoisten" kanssa.

        Jos olet huippu voimailussa tai kehonrakennuksessa, se on täysin asenteistasi kiinni, kiinnostaako sinua "huono-osaisten" miesten ongelmat.

        Todellavaikeeta


    • Mikä onni, että pääsi noin pinnallisesta ihmisestä nopeasti eroon. Näin avautui mahdollisuus tavata hänen nykyinen miehensä, joka kaikesta päätellen hyväksyy ja rakastaa Heidiä juuri sellaisena kuin hän on.

      Vaikka olisin miten timmissä kunnossa, en koskaan haluaisi kumppania, jolle minun timmeyteni on kynnyskysymys. Ihminen muuttuu väistämättä ajan myötä, iho veltostuu, lihakset surkastuvat, painoa kertyy herkemmin, hiukset harmaantuvat, kasvon juonteet syvenevät.. Jos suhde on rakentunut ulkoisten asioiden varaan, ei ole kertakaikkiaan mitään, mikä pitäisi suhteen koossa, kun toisella alkaa ajan vaikutukset näkyä selvemmin.

      Palvoessaan ulkonäköä ihminen palvoo harhaa.

      • Anonyymi

        Tosiasia silti on että Heidi olisi jakanut itseään ensin ilolla salimakelle ennen kuin nykyinen kiltti mies sai mahdollisuuden, ja se varmaan tapahtui vain siksi kun Heidi itsekin ymmärsi markkina-arvonsa romahtaneen. Palstatotuudet osoittautuivat oikeiksi tuossakin.

        -harmisrikirj-


      • Anonyymi

        Mulle on oikeastaan aina ollut suurin haaste fitnessmallit. Tämän takia mä ihailen suuresti tuota malli Emily Ratajkowskia, koska hän tykkää olla pikemminkin laihan puoleinen kuin fitnessmalli tai pahimmassa tapauksessa kehonrakentaja. On toki ymmärrettävää, jos itse on salitreenaajien keskuudessa edistyneemmällä tasolla, silloin varmasti saattaa enemmän miettiä, että haluaisi parisuhteeseen fitnessmallin kanssa, mutta omalla kohdalla on varsinkin tähän ikään mennessä tullut sitä realismia. Eikös tuo Christy Turlingtonkin pyri olemaan pikemminkin laiha kuin fitnessmalli.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on oikeastaan aina ollut suurin haaste fitnessmallit. Tämän takia mä ihailen suuresti tuota malli Emily Ratajkowskia, koska hän tykkää olla pikemminkin laihan puoleinen kuin fitnessmalli tai pahimmassa tapauksessa kehonrakentaja. On toki ymmärrettävää, jos itse on salitreenaajien keskuudessa edistyneemmällä tasolla, silloin varmasti saattaa enemmän miettiä, että haluaisi parisuhteeseen fitnessmallin kanssa, mutta omalla kohdalla on varsinkin tähän ikään mennessä tullut sitä realismia. Eikös tuo Christy Turlingtonkin pyri olemaan pikemminkin laiha kuin fitnessmalli.

        Todellavaikeeta

        Emily on kyllä mahdottoman kaunis.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasia silti on että Heidi olisi jakanut itseään ensin ilolla salimakelle ennen kuin nykyinen kiltti mies sai mahdollisuuden, ja se varmaan tapahtui vain siksi kun Heidi itsekin ymmärsi markkina-arvonsa romahtaneen. Palstatotuudet osoittautuivat oikeiksi tuossakin.

        -harmisrikirj-

        SÄ puhuit tuossa Hassu dilemma keskustelussa 50-luvun naisista. Kuinka paljon silloin oli fitnessmalleja? MInun teoria on ehdottomasti se: mitä enemmän naiset tavoittelee "täydellisyyttä" sitä enemmän tulee ajan kanssa myös vaatimukset miehillekin kovenemaan. EI ole olemassa sellaista "totuutta", että vain naisilta "vaaditaan" ja miehiltä ei vaadittaisi mitään.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emily on kyllä mahdottoman kaunis.

        -harmiseikirj-

        Sinäkin tykkäät naisista, jotka ovat lähempänä vanhempien ja "parempien" aikojen kauneutta. Tuossa missi vuodelta 68. Eipä tässäkään naisessa näy mitään fitnessmallia. Tämänkin naisen kanssa mies voi huoletta ottaa suhteessa rennommin eikä tarvitse joka sekunti miettiä, kasvaako lihas vai meneekö kaikki "kova työ" hukkaan.
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/10/27/miss-eurooppa-1968-leena-brusiin

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasia silti on että Heidi olisi jakanut itseään ensin ilolla salimakelle ennen kuin nykyinen kiltti mies sai mahdollisuuden, ja se varmaan tapahtui vain siksi kun Heidi itsekin ymmärsi markkina-arvonsa romahtaneen. Palstatotuudet osoittautuivat oikeiksi tuossakin.

        -harmisrikirj-

        Sehän on, eikä noi jää kauniimmat yksilöt huomioimatta, joko lähet ulkomailta etsimään kumppania?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin tykkäät naisista, jotka ovat lähempänä vanhempien ja "parempien" aikojen kauneutta. Tuossa missi vuodelta 68. Eipä tässäkään naisessa näy mitään fitnessmallia. Tämänkin naisen kanssa mies voi huoletta ottaa suhteessa rennommin eikä tarvitse joka sekunti miettiä, kasvaako lihas vai meneekö kaikki "kova työ" hukkaan.
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/10/27/miss-eurooppa-1968-leena-brusiin

        Todellavaikeeta

        Suomessahan ollut naiset valtavan kauniita tuohon aikaan kun olivat naisellisia eivätkä riehumeet salilla mieslihaksiahankkimassa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sehän on, eikä noi jää kauniimmat yksilöt huomioimatta, joko lähet ulkomailta etsimään kumppania?

        Tuskinpa, viihdyn sinkkumakin ihan hyvin mutta jos ulkomaan nainen tulee minut löytämään olen avoin kaikelle :D

        -harmiseikirj-



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessahan ollut naiset valtavan kauniita tuohon aikaan kun olivat naisellisia eivätkä riehumeet salilla mieslihaksiahankkimassa.

        -harmiseikirj-

        On syytä muistaa tämäkin, että naiset elävät jokapuolella maapalloa miehiä vanhemmiksi. Ei tämä salilla rehkiminen ole ollut muualla päin maailmassa samassa määrin itsestään selvyys. Nykyään toki taitaa enenevässä määrin olla vapaampaa joka puolella.

        Saudi-Arabia ei ole tasa-arvovertailussa talousfoorumin mukaan kärkeä. Kyllä sielläkin levytanko nousee myös naisilta.
        https://www.arabnews.com/node/2000856/sport

        Siinäpä pohdittavaa, kuinka monella menestyneellä naisurheilijalla on köyhä, vähän koulutettu heiveröinen mies.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa, viihdyn sinkkumakin ihan hyvin mutta jos ulkomaan nainen tulee minut löytämään olen avoin kaikelle :D

        -harmiseikirj-

        Sinäkö et ole siis sitten tekemässä mitään naisen löytääksesi?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa, viihdyn sinkkumakin ihan hyvin mutta jos ulkomaan nainen tulee minut löytämään olen avoin kaikelle :D

        -harmiseikirj-

        Vuonna 2021 talousfoorumin mukaan Islanti oli tasa-arvossa ykkösenä, Suomi toisena, Yhdysvallat sijalla 30, Venäjä sijalla 81, Saudi-arabia sijalla 147, Iran sijalla 150, Intia sijalla 140, Kiina sijalla 107, Japani sijalla 120.

        Tuossa Hassu dilemma keskustelussa joku ehti suositella Liettuaa, valtakunta taisi suositella Japania. Minä taas suosittelin Italiaa. Italia sijoittuu talousfoorumin vertailussa Yhdysvaltojen ja Venäjän väliin, samoin Puola ja Ukraina. Liettua on taas sijalla 8 ja Euroopan maista vain Ruotsi, Suomi, Norja ja Islanti menevät Liettuan edelle.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sinäkö et ole siis sitten tekemässä mitään naisen löytääksesi?

        Tuskinpa, olenhan jo vuosia väistellyt niin siitä on vaikea oppia pois. Nyt pitää alkaa nukkumaan, öitä :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas siinä kyllä kauneutta kerrakseen :)

        -harmiseikirj-

        Latinoissakin vaan löytyy myös näitä, joilla fitnessintoilu menee "liiallisuuksiin".
        https://www.is.fi/viihde/art-2000005247910.html

        Siinä vaan sitten miehet vetelemään penkiltä samaa painoa, jos haluavat olla "samalla tasolla".

        Siinä toinen esimerkki brasilialaisesta mallista, jolla fitnessintoilua on "enemmän kuin tarpeeksi". Niin on mieskin kyllä treenannut "enemmän kuin tarpeeksi".
        https://revistaquem.globo.com/noticias/noticia/2023/09/de-maio-fio-dental-juju-salimeni-curte-hidro-com-o-noivo-em-clima-de-romance.ghtml

        Kovasti täällä osa väittää, että suurin osa miehistä tykkää nimenomaan siitä, kun naisella on muotoja ja että "latinovartalo" on suurimman osan mieleen. No siinä sitten treenaamaan ja vetelee penkistä vähintään samoja raitoja, mitä tämäkin malli vetelee jalkakyykyssä.
        https://www.youtube.com/watch?v=-7RA-OVNzCA

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latinoissakin vaan löytyy myös näitä, joilla fitnessintoilu menee "liiallisuuksiin".
        https://www.is.fi/viihde/art-2000005247910.html

        Siinä vaan sitten miehet vetelemään penkiltä samaa painoa, jos haluavat olla "samalla tasolla".

        Siinä toinen esimerkki brasilialaisesta mallista, jolla fitnessintoilua on "enemmän kuin tarpeeksi". Niin on mieskin kyllä treenannut "enemmän kuin tarpeeksi".
        https://revistaquem.globo.com/noticias/noticia/2023/09/de-maio-fio-dental-juju-salimeni-curte-hidro-com-o-noivo-em-clima-de-romance.ghtml

        Kovasti täällä osa väittää, että suurin osa miehistä tykkää nimenomaan siitä, kun naisella on muotoja ja että "latinovartalo" on suurimman osan mieleen. No siinä sitten treenaamaan ja vetelee penkistä vähintään samoja raitoja, mitä tämäkin malli vetelee jalkakyykyssä.
        https://www.youtube.com/watch?v=-7RA-OVNzCA

        Todellavaikeeta

        Vielä tuosta Brasiliasta. Talousfoorumin mukaan tasa-arvossa vuonna 2021 sijoittui Venäjän ja Kiinan väliin.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On syytä muistaa tämäkin, että naiset elävät jokapuolella maapalloa miehiä vanhemmiksi. Ei tämä salilla rehkiminen ole ollut muualla päin maailmassa samassa määrin itsestään selvyys. Nykyään toki taitaa enenevässä määrin olla vapaampaa joka puolella.

        Saudi-Arabia ei ole tasa-arvovertailussa talousfoorumin mukaan kärkeä. Kyllä sielläkin levytanko nousee myös naisilta.
        https://www.arabnews.com/node/2000856/sport

        Siinäpä pohdittavaa, kuinka monella menestyneellä naisurheilijalla on köyhä, vähän koulutettu heiveröinen mies.

        Todellavaikeeta

        Arabit tykkää tukevista naisista. Pitää olla persetta ja tissiä. Samoin kuin muslimit yleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arabit tykkää tukevista naisista. Pitää olla persetta ja tissiä. Samoin kuin muslimit yleensä.

        Tätä kysymystä ei voida ohittaakaan tulevaisuudessa, mitä Lähi-Idässä ajatellaan monista asioista.
        https://yle.fi/a/3-7909291

        Niin, tasa-arvo vertailussa Länsi-Eurooppa on kärjessä, mutta Lähi-Itä on loppupäässä.

        Veikkaan, että tästä sinä kuitenkin tykkäät. Talousfoorumin vuoden 2021 raportissa tasa-arvosta todetaan Saudi-Arabiasta näin: korkea-asteen koulutuksessa on naisia jopa vähän enemmän kuin miehiä, mutta ero on hyvin pieni. Iranissa taas on miehiä enemmän, mutta en väittäis, että ero olisi kuitenkaan suuri. Sen sijaan Islannissa, joka on tasa-arvossa ykkösenä, naisia on korkea-asteen koulutuksessa miehiä huomattavasti enemmän.

        Niin, Saudi-Arabia oli sijalla 147, Iran sijalla 150. Otetaanpa vielä Intiasta, jonka merkitystä ei myöskään voida ohittaa globaalissa kulttuurissa. Intia oli siis sijalla 140. Sielläkin on naisia vähän enemmän korkea-asteen koulutuksessa, mutta ero miehiin on varsin pieni.

        Niin, miksi otin puheeksi tämän koulutuksen? Koulutksella, kun on vaikutusta myös muuhunkin elämään. Jos puhutaan vartalosta, ei koulutuksen merkitystä voida tässäkään asiassa täysin ohittaa. Jos naiset onnistuvat miehiä huomattavan paljon paremmin kouluttautumaan, he saavat myös vartalokysymyksessä "etumatkaa".

        Ehdinhän jo pohtiakin tätä kysymystä: kuinka monella menestyneellä naisurheilijalla on köyhä, kouluttamaton, heiveröinen mies?

        SIinä intialainen näyttelijä Bipasha Basu miehensä kanssa. Bipasha Basu on tunnettu fitnessintoilusta. Eipä tuo mieskään nyt aivan siltä näytä, että löhöilisi päivät pitkät sohvalla.
        https://www.indiatoday.in/lifestyle/wellness/story/bipasha-basu-karan-singh-grover-relationship-goals-wedding-anniversary-workout-monday-motivation-lifest-974475-2017-05-01

        Tämä on hyvä muistaa, että nykyinen Mr Olympia on iranilainen. Kansainvälisessä voimanostoliitossa penkkipunnerrus ckassic ennätys 120+kg sarjassa algerialaiselta. Euroopan voimanostoliitossa vuonna 2022 classic open kisoissa turkkilainen ykkösenä 120+kg sarjassa.

        Talousfoorumin tasa-arvo vertailussa Turkki sijoittuu Intian ja Japanin väliin. Kyllä sieltäkin fitnessurheilijoita löytyy. Siinä Youtube-kanava turkin kielellä. Itse en osaa turkin kieltä, mutta treenivideoista voi ymmärtää paljonkin, vaikka ei joka sanaa ymmärtäisikään.

        Niin, puheesta on vähän hankalaa saada selvää, jos ei osaa kieltä, mutta näkyykö tuosas videossa ainuttakaan heiveröistä miestä.
        https://www.youtube.com/watch?v=uHnbw7rnPMQ

        Tuossa samalta kanavalta treenejä.
        https://www.youtube.com/watch?v=CM4RGBvS584

        https://www.youtube.com/watch?v=SU4eD2sXhGg

        Näkyykö ainuttakaan heiveröistä miestä tämän naisen Youtube-kanavalla?

        Kyllä varmasti löytyy maapallolta vaikka millä mitalla miehiä, jotka eivät tykkää esimerkiksi noin laihasta naisesta kuin Emily Ratakowski, mutta niin löytyy myös miehiäkin, jotka ovat salitreenaajien keskuudessa muita edistyneemmällä tasolla.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasia silti on että Heidi olisi jakanut itseään ensin ilolla salimakelle ennen kuin nykyinen kiltti mies sai mahdollisuuden, ja se varmaan tapahtui vain siksi kun Heidi itsekin ymmärsi markkina-arvonsa romahtaneen. Palstatotuudet osoittautuivat oikeiksi tuossakin.

        -harmisrikirj-

        En usko markkina-arvoihin. Uskon kohtaamisiin ja Heidi vaikuttaa kohdanneen oikein passelin toisen puoliskon. Mitä sillä on väliä olisiko hän hypännyt salimaken kanssa vällyihin vai ei, sillä se juttu ei edennyt mihinkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on oikeastaan aina ollut suurin haaste fitnessmallit. Tämän takia mä ihailen suuresti tuota malli Emily Ratajkowskia, koska hän tykkää olla pikemminkin laihan puoleinen kuin fitnessmalli tai pahimmassa tapauksessa kehonrakentaja. On toki ymmärrettävää, jos itse on salitreenaajien keskuudessa edistyneemmällä tasolla, silloin varmasti saattaa enemmän miettiä, että haluaisi parisuhteeseen fitnessmallin kanssa, mutta omalla kohdalla on varsinkin tähän ikään mennessä tullut sitä realismia. Eikös tuo Christy Turlingtonkin pyri olemaan pikemminkin laiha kuin fitnessmalli.

        Todellavaikeeta

        Minä en mieti kumppanin kohdalla hänen lihasmassaansa tai rasvaprosenttiaan. Jos miehen syleilyssä on hyvä olla ja kehomme muutoin toimivat hyvin yhteen, se riittää minulle.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Minä en mieti kumppanin kohdalla hänen lihasmassaansa tai rasvaprosenttiaan. Jos miehen syleilyssä on hyvä olla ja kehomme muutoin toimivat hyvin yhteen, se riittää minulle.

        Tuo on toki ideaali tilanne, jos tuohon pystyy, mutta mulle itselle on aina ollut suuri haaste naisen "liika" lihasmassa. En tietenkään sitäkään kiistä, etteikö enemmänkin lihasmassaa kuin Emily Ratakowskilla voisi myös olla kaunista.

        Jos naisella on enemmän lihasmassaa kuin esimerkiksi malli Emily Ratakowskilla, mutta kuitenkin näyttää kauniilta, tässä vaan tullaan tähän haasteeseen, ollaanko "liian eri tasolla". Jos ollaan "liian eri tasolla" ja olo on jatkuvasti epämukava, ei se seksikään lopulta kiinnosta.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on toki ideaali tilanne, jos tuohon pystyy, mutta mulle itselle on aina ollut suuri haaste naisen "liika" lihasmassa. En tietenkään sitäkään kiistä, etteikö enemmänkin lihasmassaa kuin Emily Ratakowskilla voisi myös olla kaunista.

        Jos naisella on enemmän lihasmassaa kuin esimerkiksi malli Emily Ratakowskilla, mutta kuitenkin näyttää kauniilta, tässä vaan tullaan tähän haasteeseen, ollaanko "liian eri tasolla". Jos ollaan "liian eri tasolla" ja olo on jatkuvasti epämukava, ei se seksikään lopulta kiinnosta.

        Todellavaikeeta

        Eihän sellaisen ihmisen kanssa voi olla, jota ei koe fyysisesti puoleensavetäväksi. Se taas vaihtelee hurjan paljon, mitä kukakin pitää viehättävänä. Jollei sinua viehätä lihaksikkaat naiset, niin sitten se on niin.

        Lihakset noin yleensä ovat terveyttä edistävä juttu kenellä tahansa sukupuolesta huolimatta eli siinä mielessä treenaaminen on suositeltavaa.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Eihän sellaisen ihmisen kanssa voi olla, jota ei koe fyysisesti puoleensavetäväksi. Se taas vaihtelee hurjan paljon, mitä kukakin pitää viehättävänä. Jollei sinua viehätä lihaksikkaat naiset, niin sitten se on niin.

        Lihakset noin yleensä ovat terveyttä edistävä juttu kenellä tahansa sukupuolesta huolimatta eli siinä mielessä treenaaminen on suositeltavaa.

        "Lihakset noin yleensä ovat terveyttä edistävä juttu kenellä tahansa sukupuolesta huolimatta eli siinä mielessä treenaaminen on suositeltavaa."

        Tuo on se yleinen argumentti, jolla tätä asiaa puolustellaan. Asiassa on myös nähtävä tämäkin kysymys: milloin olemme "tarpeeksi terveitä" ja näemmekö ajan kanssa yhä useamman ihmisen enemmän tai vähemmän "viallisena", koska ihmisiltä odotetaan enenevässä määrin "täydellisyyttä". Katsoin juuri hiljattain tässä Jörn Donnerin elokuvia ja niissä kyllä täytyy ihailla sitä, että eipä tuohon aikaan miehen tarvinnut olla mikään Schwarzenegger tai Stallone.

        Jörn Donnerin elokuvassa Mustaa Valkoisella näyttelijä Liisamaija Laaksonen oli aivan järjettömän kaunis. Ei todellakaan mikään fitnessmalli.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        En usko markkina-arvoihin. Uskon kohtaamisiin ja Heidi vaikuttaa kohdanneen oikein passelin toisen puoliskon. Mitä sillä on väliä olisiko hän hypännyt salimaken kanssa vällyihin vai ei, sillä se juttu ei edennyt mihinkään.

        En minäkään. Mä olen itse kävelevä esimerkki siitä, että ma-teoria ei toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on toki ideaali tilanne, jos tuohon pystyy, mutta mulle itselle on aina ollut suuri haaste naisen "liika" lihasmassa. En tietenkään sitäkään kiistä, etteikö enemmänkin lihasmassaa kuin Emily Ratakowskilla voisi myös olla kaunista.

        Jos naisella on enemmän lihasmassaa kuin esimerkiksi malli Emily Ratakowskilla, mutta kuitenkin näyttää kauniilta, tässä vaan tullaan tähän haasteeseen, ollaanko "liian eri tasolla". Jos ollaan "liian eri tasolla" ja olo on jatkuvasti epämukava, ei se seksikään lopulta kiinnosta.

        Todellavaikeeta

        Hommahan menee niin, että jokainen tykkää mistä tykkää ja se on täysin ok. Tietenkin jos kyse on pelkistä omista itsetunto-ongelmaista, niin oman itsen takia asialle kannattaisi ehkä tehdä jotain. Tämä lause "Jos ollaan "liian eri tasolla" ja olo on jatkuvasti epämukava, ei se seksikään lopulta kiinnosta." antaa minulle kuvan itsetunto-ongelmista, mutta voin tietysti lukea sen väärinkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Lihakset noin yleensä ovat terveyttä edistävä juttu kenellä tahansa sukupuolesta huolimatta eli siinä mielessä treenaaminen on suositeltavaa."

        Tuo on se yleinen argumentti, jolla tätä asiaa puolustellaan. Asiassa on myös nähtävä tämäkin kysymys: milloin olemme "tarpeeksi terveitä" ja näemmekö ajan kanssa yhä useamman ihmisen enemmän tai vähemmän "viallisena", koska ihmisiltä odotetaan enenevässä määrin "täydellisyyttä". Katsoin juuri hiljattain tässä Jörn Donnerin elokuvia ja niissä kyllä täytyy ihailla sitä, että eipä tuohon aikaan miehen tarvinnut olla mikään Schwarzenegger tai Stallone.

        Jörn Donnerin elokuvassa Mustaa Valkoisella näyttelijä Liisamaija Laaksonen oli aivan järjettömän kaunis. Ei todellakaan mikään fitnessmalli.

        Todellavaikeeta

        Eihän se mitään puolustelemista ole, vaan on ihan tieteellisesti todistettu fakta, että hyvä lihaskunto on ihmiselle hyväksi. Se ei tietenkään tarkoita mitään äärimmilleen treenattua kehoa, sellainen ei ole ihmiselle luontainen tila vaan kehoa on tällöin "rääkätty" äärimmäisin keinoin. Naisten kohdalla ultratreenattu keho usein kertoo hätätilastaan esim. niin, että naiselta jää kuukautiset pois. Naisen keho vaatii tietyn määrän rasvaa toimiakseen, kuten naisen kehon luontaisesti pitäisi toimia. Toki on olemassa lukuisia muitakin asioita, jotka häiritsevät kehon luontaista toimintaa nykypäivänä kuten stressi, saasteet, ylipaino..

        Siinä olet oikeassa, että nykyään vallitsee hyvin tiukkojakin käsityksiä siitä, millainen on ihannevartalo. Täydellisen kropan ihanne elää vahvana tietyissä piireissä ja se saa jopa palvonnan piirteitä. Se on kuitenkin kaukana siitä, mikä on terve keho. Terve keho ei tarkoita vain fyysistä kehoa vaan on paljon monipuolisempi käsite. Terveeseen kehoon kuuluu riittävän lihasterveyden lisäksi esim veriarvot, uni, stressitaso ja ihmisen oma kokemus omasta terveydentilastaan. Valitettavasti täydellisen kropan ihannointi saa monet tuntemaan itsensä vääränlaisiksi, vaikka kaikenlaiset kehot ovat täysin normaaleja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään. Mä olen itse kävelevä esimerkki siitä, että ma-teoria ei toimi.

        Jos antaa jonkun ma-teorian määritellä itseään, niin voi tulla vahingossa rajoittaneeksi itseään ja tekemisiään. Voi esim jättää tarttumatta tilaisuuteen, jos ajattelee, että ei tästä kuitenkaan mitään tule, koska se sotii ma-teoriaa vastaan.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Jos antaa jonkun ma-teorian määritellä itseään, niin voi tulla vahingossa rajoittaneeksi itseään ja tekemisiään. Voi esim jättää tarttumatta tilaisuuteen, jos ajattelee, että ei tästä kuitenkaan mitään tule, koska se sotii ma-teoriaa vastaan.

        Tuollasiin uskova on tosiaan itse itsensä pahin vihollinen. 🙂


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Jos antaa jonkun ma-teorian määritellä itseään, niin voi tulla vahingossa rajoittaneeksi itseään ja tekemisiään. Voi esim jättää tarttumatta tilaisuuteen, jos ajattelee, että ei tästä kuitenkaan mitään tule, koska se sotii ma-teoriaa vastaan.

        Tämä on totta! Minä en olisi ikinä uskonut, että mieheni kaltainen mies kiinnostuisi minusta, jos olisin uskonut markkina-arvoteoriaan! 😵

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta! Minä en olisi ikinä uskonut, että mieheni kaltainen mies kiinnostuisi minusta, jos olisin uskonut markkina-arvoteoriaan! 😵

        🦄

        Sama juttu. Ja parhaimmillaanhan se on noin molemminpuolin ja molemmat ajattelevat niin, että enpä olisi tuollaisen ikinä kiinnostuvan minusta. 💕


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu. Ja parhaimmillaanhan se on noin molemminpuolin ja molemmat ajattelevat niin, että enpä olisi tuollaisen ikinä kiinnostuvan minusta. 💕

        Niin. Markkina-arvoteoreetikot menettävät sen tunteen. He eivät usko, että kiinnostus olisi aitoa. 🤔 Mutta se on heidän menetyksensä.

        🦄


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Eihän se mitään puolustelemista ole, vaan on ihan tieteellisesti todistettu fakta, että hyvä lihaskunto on ihmiselle hyväksi. Se ei tietenkään tarkoita mitään äärimmilleen treenattua kehoa, sellainen ei ole ihmiselle luontainen tila vaan kehoa on tällöin "rääkätty" äärimmäisin keinoin. Naisten kohdalla ultratreenattu keho usein kertoo hätätilastaan esim. niin, että naiselta jää kuukautiset pois. Naisen keho vaatii tietyn määrän rasvaa toimiakseen, kuten naisen kehon luontaisesti pitäisi toimia. Toki on olemassa lukuisia muitakin asioita, jotka häiritsevät kehon luontaista toimintaa nykypäivänä kuten stressi, saasteet, ylipaino..

        Siinä olet oikeassa, että nykyään vallitsee hyvin tiukkojakin käsityksiä siitä, millainen on ihannevartalo. Täydellisen kropan ihanne elää vahvana tietyissä piireissä ja se saa jopa palvonnan piirteitä. Se on kuitenkin kaukana siitä, mikä on terve keho. Terve keho ei tarkoita vain fyysistä kehoa vaan on paljon monipuolisempi käsite. Terveeseen kehoon kuuluu riittävän lihasterveyden lisäksi esim veriarvot, uni, stressitaso ja ihmisen oma kokemus omasta terveydentilastaan. Valitettavasti täydellisen kropan ihannointi saa monet tuntemaan itsensä vääränlaisiksi, vaikka kaikenlaiset kehot ovat täysin normaaleja.

        SIinä vaan on se, kun ihmiset pariutuvat yleensä "samantasoisten" kanssa ja jos toisella menee salilla jopa "liiankin hyvin" toinen saattaa alkaa enenevässä määrin väsymään näihin "suorituspakkoihin".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hommahan menee niin, että jokainen tykkää mistä tykkää ja se on täysin ok. Tietenkin jos kyse on pelkistä omista itsetunto-ongelmaista, niin oman itsen takia asialle kannattaisi ehkä tehdä jotain. Tämä lause "Jos ollaan "liian eri tasolla" ja olo on jatkuvasti epämukava, ei se seksikään lopulta kiinnosta." antaa minulle kuvan itsetunto-ongelmista, mutta voin tietysti lukea sen väärinkin.

        Kun se vaan on se juttu olla "tärkeissä" asioissa naista "parempi". Voimalla ja lihasmassalla on tuntuva merkitys onnellisuuteen ja näiden puute on yksiä isoimpia syitä sille, miksi jatkuvasti kärsii. Tässä tosiaan miettii tätä kysymystä, ollako ennemmin yksin kuin kärsiä sellaisen naisen kanssa, jolla menee salilla vähän "liiankin hyvin".

        On toki muitekin tärkeitä asioita, joilla on iso merkitys, jotta edes viitsisi harkita suhdetta, kuten esimerkiksi vähintään saman tasoinen koulutus ja parempi palkka kuin naisella.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Jos antaa jonkun ma-teorian määritellä itseään, niin voi tulla vahingossa rajoittaneeksi itseään ja tekemisiään. Voi esim jättää tarttumatta tilaisuuteen, jos ajattelee, että ei tästä kuitenkaan mitään tule, koska se sotii ma-teoriaa vastaan.

        Se vaan antaa jotakin suuntia. Isomahainen kaljupää tutustumassa fitnessmalliin, tässä tullaan myös tähänkin ongelmaan, milloin saa myös hyypiön maineen, koska on itse "liian eri tasolla".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta! Minä en olisi ikinä uskonut, että mieheni kaltainen mies kiinnostuisi minusta, jos olisin uskonut markkina-arvoteoriaan! 😵

        🦄

        Se on eri asia näin päin, jos "tasokas" mies kiinnostuu "vähemmän tasokkaasta" naisesta kuin toisin päin. Jos mies kiinnostuu itseä "huomattavasti tasokkaammasta" naisesta, tässä juuri tullaan tähän hyypiön maineen problematiikkaan.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun se vaan on se juttu olla "tärkeissä" asioissa naista "parempi". Voimalla ja lihasmassalla on tuntuva merkitys onnellisuuteen ja näiden puute on yksiä isoimpia syitä sille, miksi jatkuvasti kärsii. Tässä tosiaan miettii tätä kysymystä, ollako ennemmin yksin kuin kärsiä sellaisen naisen kanssa, jolla menee salilla vähän "liiankin hyvin".

        On toki muitekin tärkeitä asioita, joilla on iso merkitys, jotta edes viitsisi harkita suhdetta, kuten esimerkiksi vähintään saman tasoinen koulutus ja parempi palkka kuin naisella.

        Todellavaikeeta

        Olen tainnut tästä kanssasi jo joskus keskustella, miten näet parisuhteen tietynlaisena kilpailuareenana. Ei miehen tarvitse naista päihittää ollakseen haluttava kumppani. Itseasiassa sellainen mieshän on hyvin puoleensavetävä, jolle ei tuota ongelmia antaa naisen menestyä ja loistaa, jos sikseen tulee. Se kertoo terveestä itsetunnosta, jonka moni nainen kokee viehättävänä.

        Mistähän nämä käsitykset ovat mieleesi syntyneet? Miksi miehellä tulisi olla esim korkeampi koulutus ja parempi palkka?


      • Aletheias kirjoitti:

        Olen tainnut tästä kanssasi jo joskus keskustella, miten näet parisuhteen tietynlaisena kilpailuareenana. Ei miehen tarvitse naista päihittää ollakseen haluttava kumppani. Itseasiassa sellainen mieshän on hyvin puoleensavetävä, jolle ei tuota ongelmia antaa naisen menestyä ja loistaa, jos sikseen tulee. Se kertoo terveestä itsetunnosta, jonka moni nainen kokee viehättävänä.

        Mistähän nämä käsitykset ovat mieleesi syntyneet? Miksi miehellä tulisi olla esim korkeampi koulutus ja parempi palkka?

        Eivät naiset huoli sellaista perässä vedettävää vässykkää. Naiset haluavat itseään paremmin menestyvän miehen. Voi sitten ostella kaikkea kivaa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Eivät naiset huoli sellaista perässä vedettävää vässykkää. Naiset haluavat itseään paremmin menestyvän miehen. Voi sitten ostella kaikkea kivaa.

        Onko vaihtoehdot itseään paremmin menestyvä mies tai sitten perässä vedettävä vässykkä? En minälään mitään vässykkää halua, mutta ei minulla ole vaatimuksena mitään sellaista, että miehellä tulisi olla korkeakoulututkinto tai parempi palkka kuin minulla. Minä kulutan sitäpaitsi omia rahojani, en miehen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan antaa jotakin suuntia. Isomahainen kaljupää tutustumassa fitnessmalliin, tässä tullaan myös tähänkin ongelmaan, milloin saa myös hyypiön maineen, koska on itse "liian eri tasolla".

        Todellavaikeeta

        Hyypiön maineen saa, jos käyttäytyy kuten hyypiö eli tuijottelee oudosti, lipoo kieltään, latelee raasvaisia juttuja tms. Jos isomahainen kaljupäinen mies käyttäytyy normaalisti ja kohteliaasti, ei hän anna itsestään hyypiön vaikutelmaa. Toki voi olla, että fitnessmalli etsii fyysisesti kaltaistaan, mutta ei silti liikaa kannata miettiä lokeroita vaan joskus se tunne saattaa yllättää epätodennäköistenkin ihmisten kohdalla.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Hyypiön maineen saa, jos käyttäytyy kuten hyypiö eli tuijottelee oudosti, lipoo kieltään, latelee raasvaisia juttuja tms. Jos isomahainen kaljupäinen mies käyttäytyy normaalisti ja kohteliaasti, ei hän anna itsestään hyypiön vaikutelmaa. Toki voi olla, että fitnessmalli etsii fyysisesti kaltaistaan, mutta ei silti liikaa kannata miettiä lokeroita vaan joskus se tunne saattaa yllättää epätodennäköistenkin ihmisten kohdalla.

        Mä tiedän, että vatsaa mun pitäisi toki saada vähän pois, mutta väittäisin, että fitnessmallilla on aivan liian erilainen elämäntyyli, kun itse kaikin voimin taistelee itsekurin kanssa, jotta edes pahimman sohvaperunan saisin itsestäni pois.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Eivät naiset huoli sellaista perässä vedettävää vässykkää. Naiset haluavat itseään paremmin menestyvän miehen. Voi sitten ostella kaikkea kivaa.

        Kyllä ja ensimmäisenä mulle tulee mieleen, kun alkaa tapailee jotakin naista ja lopulta ehkä päädytään yhdessä salille: kyllähän sitä penkiltä pitäis mennä vähintään sama paino, jota nainen vetelee jalkakyykyssä.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja ensimmäisenä mulle tulee mieleen, kun alkaa tapailee jotakin naista ja lopulta ehkä päädytään yhdessä salille: kyllähän sitä penkiltä pitäis mennä vähintään sama paino, jota nainen vetelee jalkakyykyssä.

        Todellavaikeeta

        Muuten tästä kuntoilusta puheen ollen, olen aina aika ajoin lukenut tätä palstaa, vaikka en aina ole täällä kirjoitellutkaan tällä nimimerkillä, muistaisin, että sinä olet täällä puhunut kuntoilusta ja että painoa pitäisi saada vähän alas. Mulla itsellä on aivan sama juttu.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Onko vaihtoehdot itseään paremmin menestyvä mies tai sitten perässä vedettävä vässykkä? En minälään mitään vässykkää halua, mutta ei minulla ole vaatimuksena mitään sellaista, että miehellä tulisi olla korkeakoulututkinto tai parempi palkka kuin minulla. Minä kulutan sitäpaitsi omia rahojani, en miehen.

        Minun tapauksessa minun täytyisi pystyä ainakin kompensoimaan, jos minulla on vähän matalampi koulutus kuin naisella. Salilla tietysti tämä, että ollaan vähintään "samalla tasolla" eli pystyn vetää penkiltä vähintään yhtä paljon mitä nainen jalkakyykyssä.

        Sosiaalisuudessa ja sosiaalisissa taidoissa minun pitäisi olla vähintään "samala tasolla" naisen aknssa, samoin yleissivistyksessä, mieluummin "vähän enemmän". Jos itse on "surkimus" ja nainen "osaa kainen", asia ei vaan toimi ja lopulta seksikään ei kiinnosta.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä tiedän, että vatsaa mun pitäisi toki saada vähän pois, mutta väittäisin, että fitnessmallilla on aivan liian erilainen elämäntyyli, kun itse kaikin voimin taistelee itsekurin kanssa, jotta edes pahimman sohvaperunan saisin itsestäni pois.

        Todellavaikeeta

        Samankaltainen elämäntyyli on tietenkin asia, joka usein yhdistää pariskuntia. Jos eletään kovin erilaista tai eritahtista elämää, voi se jossain kohdin nousta erottavaksi tekijäksi. Ei tietenkään aina, joillekin pariskunnille sopii hyvinkin erilaiset elämäntyylit, mutta itse koen niin, että elämäntyylit olisi hyvä olla riittävän lähellä toisiaan.

        Se hyvä puoli siinä olisi, koska toinen on aktiivinen urheilija, että ehkä itsekin innostuu liikkumaan enemmän. Minusta olisi ihana liikkua yhdessä miehen kanssa! Ei veren maku suussa, vaan hauskaa yhdessä pitäen.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Olen tainnut tästä kanssasi jo joskus keskustella, miten näet parisuhteen tietynlaisena kilpailuareenana. Ei miehen tarvitse naista päihittää ollakseen haluttava kumppani. Itseasiassa sellainen mieshän on hyvin puoleensavetävä, jolle ei tuota ongelmia antaa naisen menestyä ja loistaa, jos sikseen tulee. Se kertoo terveestä itsetunnosta, jonka moni nainen kokee viehättävänä.

        Mistähän nämä käsitykset ovat mieleesi syntyneet? Miksi miehellä tulisi olla esim korkeampi koulutus ja parempi palkka?

        "Itseasiassa sellainen mieshän on hyvin puoleensavetävä, jolle ei tuota ongelmia antaa naisen menestyä ja loistaa, jos sikseen tulee."

        Juuri näin! En itse ainakaan voisi sietää miestä, joka pyytäisi minua olemaan vähemmän kuin mitä pystyn olemaan! Se olisi välitön "heippa ja näkemiin".

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun tapauksessa minun täytyisi pystyä ainakin kompensoimaan, jos minulla on vähän matalampi koulutus kuin naisella. Salilla tietysti tämä, että ollaan vähintään "samalla tasolla" eli pystyn vetää penkiltä vähintään yhtä paljon mitä nainen jalkakyykyssä.

        Sosiaalisuudessa ja sosiaalisissa taidoissa minun pitäisi olla vähintään "samala tasolla" naisen aknssa, samoin yleissivistyksessä, mieluummin "vähän enemmän". Jos itse on "surkimus" ja nainen "osaa kainen", asia ei vaan toimi ja lopulta seksikään ei kiinnosta.

        Todellavaikeeta

        Miten käytännössä kompensoisit sitä, jos sinulla on naista matalampi koulutus? Eihän nainen sinun koulutuksesi kanssa seurustele, vaan sinun! En tajua tuotakaan, että miksei nainen saisi olla vahvempi kuin sinä? Onko se jonkinlainen uhka miehuudellesi?


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Samankaltainen elämäntyyli on tietenkin asia, joka usein yhdistää pariskuntia. Jos eletään kovin erilaista tai eritahtista elämää, voi se jossain kohdin nousta erottavaksi tekijäksi. Ei tietenkään aina, joillekin pariskunnille sopii hyvinkin erilaiset elämäntyylit, mutta itse koen niin, että elämäntyylit olisi hyvä olla riittävän lähellä toisiaan.

        Se hyvä puoli siinä olisi, koska toinen on aktiivinen urheilija, että ehkä itsekin innostuu liikkumaan enemmän. Minusta olisi ihana liikkua yhdessä miehen kanssa! Ei veren maku suussa, vaan hauskaa yhdessä pitäen.

        Juuri näin. Käy helposti niin, että erot eri asioiden ymmärryksessä tulee lopulta liian suuriksi ja seuraa lopulta tätä empatiakuilua.

        Liikunta on tahtonut olla mulle asia, jossa kaikista huonoiten osaan naista kannustaa, koska tämä on vaan ollut se asia, jossa mä helposti alan "liikaa kilpailee" ja siihen kaikki lopulta kaatuu.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Miten käytännössä kompensoisit sitä, jos sinulla on naista matalampi koulutus? Eihän nainen sinun koulutuksesi kanssa seurustele, vaan sinun! En tajua tuotakaan, että miksei nainen saisi olla vahvempi kuin sinä? Onko se jonkinlainen uhka miehuudellesi?

        Niin, miksi onnellisissa parisuhteissa mies on naista yleensä "parempi".

        Oleko muuten lukenut sosiologi Laasasen kirjoituksia?

        Tuossa on hyvä kirjoitus tuohon naisen perempaan palkkaan.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/133565-enemman-ansaitseva-vaimo-romuttaa-parisuhteen-tyytyvaisyyden/

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, miksi onnellisissa parisuhteissa mies on naista yleensä "parempi".

        Oleko muuten lukenut sosiologi Laasasen kirjoituksia?

        Tuossa on hyvä kirjoitus tuohon naisen perempaan palkkaan.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/133565-enemman-ansaitseva-vaimo-romuttaa-parisuhteen-tyytyvaisyyden/

        Todellavaikeeta

        Aikamoista soopaa. 😁 Anteeksi vain. Arvostan kyllä laadukasta tutkimustyötä yleensä. En kuitenkaan usko, että Amerikoissa tehdyt tutkimukset ovat suoralta kädeltä yleistettävissä pohjoismaisiin yhteiskuntiin. Tuossa yhdessä tutkimuksessa, joka käsitti useita kulttuureja, miehellä oli kaikissa niissä kulttuureissa elättäjän rooli. Pohjoismaat ovat jo kauan toimineet toisin.

        Minulla on enemmän koulutusta ja parempi palkka, eikä mieheni ole lainkaan niin kunnianhimoinen kuin minä.

        Ja silti hän on ihanin ihminen maailmassa. 😍 Tärkeää on myös, että hän antaa minun olla sellainen kuin olen.

        En minä nyt niin erikoinen voi olla, etteikö kukaan nainen ajattelisi samalla tavalla kuin minä. 😂

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoista soopaa. 😁 Anteeksi vain. Arvostan kyllä laadukasta tutkimustyötä yleensä. En kuitenkaan usko, että Amerikoissa tehdyt tutkimukset ovat suoralta kädeltä yleistettävissä pohjoismaisiin yhteiskuntiin. Tuossa yhdessä tutkimuksessa, joka käsitti useita kulttuureja, miehellä oli kaikissa niissä kulttuureissa elättäjän rooli. Pohjoismaat ovat jo kauan toimineet toisin.

        Minulla on enemmän koulutusta ja parempi palkka, eikä mieheni ole lainkaan niin kunnianhimoinen kuin minä.

        Ja silti hän on ihanin ihminen maailmassa. 😍 Tärkeää on myös, että hän antaa minun olla sellainen kuin olen.

        En minä nyt niin erikoinen voi olla, etteikö kukaan nainen ajattelisi samalla tavalla kuin minä. 😂

        🦄

        Siinä tapauksessa sun miehellä on joissakin muissa asoissa osaamista, jolla hän sen kompensoi. Käyttekö yhdessä salilla ja vetääkö vähintään samoja rautoja penkissä kuin sinä jalkakyykyssä? Itseasiassa sitä suuremmalla syyllä, jos sinulla on korkeampi koulutus ja parempi palkka. Onko miehesi sinua sosiaalisempi ja paremmat sosiaaliset taidot? Parempi yleissivistys kuin sinulla?

        "Tuossa yhdessä tutkimuksessa, joka käsitti useita kulttuureja, miehellä oli kaikissa niissä kulttuureissa elättäjän rooli. Pohjoismaat ovat jo kauan toimineet toisin."

        Aivan ja mikä on syntyvyys pohjoismaissa? Joidenkin tutkijoiden mukaan suomalaisten miesten lapsettomuus saattaa olla jopa maailman korkeinta. Hyvä, että tämä naisten korkeampi koulutuskin on nostettu esille.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vaestoliitto-suomalaismiesten-lapsettomuus-maailman-korkeinta-syyna-naisten-parempi-koulutus/6694464

        Tuossa vähän Ruotsin tilanteesta.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005905258.html

        Hyvin mielenkiintoista on pohtia myös tätä: jos minulla välittömästi menee miinukselle, jos nainen yrittää "tärkeissä" asioissa minun "edelle". Toisin sanoen ei enää seksi kiinnosta kyseisen naisen kanssa, kuinka yleinen ilmiö tämä tosiaan on. Kyllä, tietyissä piireissä kovasti meuhkataan, että meidän pitäisi olla juuri sellaisa kuin olemme, paitsi...

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa sun miehellä on joissakin muissa asoissa osaamista, jolla hän sen kompensoi. Käyttekö yhdessä salilla ja vetääkö vähintään samoja rautoja penkissä kuin sinä jalkakyykyssä? Itseasiassa sitä suuremmalla syyllä, jos sinulla on korkeampi koulutus ja parempi palkka. Onko miehesi sinua sosiaalisempi ja paremmat sosiaaliset taidot? Parempi yleissivistys kuin sinulla?

        "Tuossa yhdessä tutkimuksessa, joka käsitti useita kulttuureja, miehellä oli kaikissa niissä kulttuureissa elättäjän rooli. Pohjoismaat ovat jo kauan toimineet toisin."

        Aivan ja mikä on syntyvyys pohjoismaissa? Joidenkin tutkijoiden mukaan suomalaisten miesten lapsettomuus saattaa olla jopa maailman korkeinta. Hyvä, että tämä naisten korkeampi koulutuskin on nostettu esille.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vaestoliitto-suomalaismiesten-lapsettomuus-maailman-korkeinta-syyna-naisten-parempi-koulutus/6694464

        Tuossa vähän Ruotsin tilanteesta.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005905258.html

        Hyvin mielenkiintoista on pohtia myös tätä: jos minulla välittömästi menee miinukselle, jos nainen yrittää "tärkeissä" asioissa minun "edelle". Toisin sanoen ei enää seksi kiinnosta kyseisen naisen kanssa, kuinka yleinen ilmiö tämä tosiaan on. Kyllä, tietyissä piireissä kovasti meuhkataan, että meidän pitäisi olla juuri sellaisa kuin olemme, paitsi...

        Todellavaikeeta

        Sanotaanko näin, että rakkauteni ei varsinaisesti syty "osaamisista" eikä varsinkaan siitä, millaisia painoja joku nostaa salilla... 😂 Tiedän myös, ettei mieheni rakasta minua sen vuoksi, millaisia painoja jaksan tai varsinkaan en jaksa nostaa... 🤭

        Kirjoittelin joskus vähän enemmän siitä, miksi hän on minulle niin rakas. Se oli reaktio johonkin "kunnianosoitus miehille" -tekstiin, jossa oli kaikki maskuliinisen miehen ja feminiinisen naisen kliseet.

        Tässä oma tekstini:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17137709/kunnianosoitus-naiselta-miehelle

        Lisääntyminen ei liity parisuhteen onnellisuuteen muuten kuin siinä, että toivotun lapsiluvun on oltava sama parisuhteen molemmille osapuolille.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko näin, että rakkauteni ei varsinaisesti syty "osaamisista" eikä varsinkaan siitä, millaisia painoja joku nostaa salilla... 😂 Tiedän myös, ettei mieheni rakasta minua sen vuoksi, millaisia painoja jaksan tai varsinkaan en jaksa nostaa... 🤭

        Kirjoittelin joskus vähän enemmän siitä, miksi hän on minulle niin rakas. Se oli reaktio johonkin "kunnianosoitus miehille" -tekstiin, jossa oli kaikki maskuliinisen miehen ja feminiinisen naisen kliseet.

        Tässä oma tekstini:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17137709/kunnianosoitus-naiselta-miehelle

        Lisääntyminen ei liity parisuhteen onnellisuuteen muuten kuin siinä, että toivotun lapsiluvun on oltava sama parisuhteen molemmille osapuolille.

        🦄

        "Sanotaanko näin, että rakkauteni ei varsinaisesti syty "osaamisista" eikä varsinkaan siitä, millaisia painoja joku nostaa salilla... 😂"

        Voiman ja toimintakyvyn merkitystä et voi mitenkään ohittaa. Väittäisin, että tämän suurin osa ainakin "huonompi-osaisista" pojista oppii jo peruskoulussa, kun alkavat huomata, kuinka nämä vahvemmat ja "paremman" toimintakyvyn omaavat pojat alkavat kontrolloimaan. Yläasteella, kun tytötkin alkavat kiinnostaa, huomaa ensimmäisen kerran myös tämänkin, kuinka pariutumisessa ei ole todellakaan kysymys pelkästään naisen valinnasta. SIinä on myös kysymys siitä, kellä on sitä voimaa ja toimintakykyä "tärkeissä" asioissa, jonka avulla nämä "paremmat" pojat pystyvät kontrolloimaan, ketkä saavat pariutua, ketkä ei. Samantyyppiset lainalaisuudet ne on kuule aikuisillakin.

        Jos sinun miehes on huomattavan paljon monia "tavallisia" miehiä vahvempi, moni "tavallinen" mies nöyrtyy aivan automaattisesti ja tämän takia hän saa myös "etumatkaa".

        Toki "paremmissa piireissä" täytyy olla muutakin, esimerkiksi supliikkia, osaamista "paremien piirien" jutuissa, sosiaalisia taitoja jne.

        On itsepetosta väittää, että mitään "osaamista" ei vaadittaisi päästäkseen parisuhteeseen tai kyetäkseen säilyttämään parisuhteen.

        Lainaan sinun teksitäsi:

        "Kunnioitan ihanaa älyäsi, syvää viisauttasi ja kykyäsi nähdä asiat kokonaisuuksina, jotka liittyvät yhteen. Ihailen kykyäsi käyttää näitä taitoja elämässäsi."

        "Kunnioitan kykyäsi kuunnella ja ymmärtää minua sekä järkähtämätöntä kykyäsi pitää valintojani ongelmattoman loogisina silloinkin, kun harvat muut ne sellaisina näkevät."

        "Kunnioitan haluasi ja kykyäsi tukea minua kaikessa, mitä haluan tehdä ja jättää tekemättä. Ihailen sinua suuresti sen vuoksi, että sinun kanssasi eläessäni tunnen olevani vapaampi kuin yksin."

        "Kunnioitan huumorintajuasi ja kykyäsi hassutella tavoilla, joilla seiniemme ulkopuolella elävät eivät koskaan voisi kuvitella meidän hassuttelevan."

        Eihän siinä mieheltä todellakaan vaadita mitään. Kyllä miehen elämä on tosi helppoa, kun ei tarvita mitään taitoja.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sanotaanko näin, että rakkauteni ei varsinaisesti syty "osaamisista" eikä varsinkaan siitä, millaisia painoja joku nostaa salilla... 😂"

        Voiman ja toimintakyvyn merkitystä et voi mitenkään ohittaa. Väittäisin, että tämän suurin osa ainakin "huonompi-osaisista" pojista oppii jo peruskoulussa, kun alkavat huomata, kuinka nämä vahvemmat ja "paremman" toimintakyvyn omaavat pojat alkavat kontrolloimaan. Yläasteella, kun tytötkin alkavat kiinnostaa, huomaa ensimmäisen kerran myös tämänkin, kuinka pariutumisessa ei ole todellakaan kysymys pelkästään naisen valinnasta. SIinä on myös kysymys siitä, kellä on sitä voimaa ja toimintakykyä "tärkeissä" asioissa, jonka avulla nämä "paremmat" pojat pystyvät kontrolloimaan, ketkä saavat pariutua, ketkä ei. Samantyyppiset lainalaisuudet ne on kuule aikuisillakin.

        Jos sinun miehes on huomattavan paljon monia "tavallisia" miehiä vahvempi, moni "tavallinen" mies nöyrtyy aivan automaattisesti ja tämän takia hän saa myös "etumatkaa".

        Toki "paremmissa piireissä" täytyy olla muutakin, esimerkiksi supliikkia, osaamista "paremien piirien" jutuissa, sosiaalisia taitoja jne.

        On itsepetosta väittää, että mitään "osaamista" ei vaadittaisi päästäkseen parisuhteeseen tai kyetäkseen säilyttämään parisuhteen.

        Lainaan sinun teksitäsi:

        "Kunnioitan ihanaa älyäsi, syvää viisauttasi ja kykyäsi nähdä asiat kokonaisuuksina, jotka liittyvät yhteen. Ihailen kykyäsi käyttää näitä taitoja elämässäsi."

        "Kunnioitan kykyäsi kuunnella ja ymmärtää minua sekä järkähtämätöntä kykyäsi pitää valintojani ongelmattoman loogisina silloinkin, kun harvat muut ne sellaisina näkevät."

        "Kunnioitan haluasi ja kykyäsi tukea minua kaikessa, mitä haluan tehdä ja jättää tekemättä. Ihailen sinua suuresti sen vuoksi, että sinun kanssasi eläessäni tunnen olevani vapaampi kuin yksin."

        "Kunnioitan huumorintajuasi ja kykyäsi hassutella tavoilla, joilla seiniemme ulkopuolella elävät eivät koskaan voisi kuvitella meidän hassuttelevan."

        Eihän siinä mieheltä todellakaan vaadita mitään. Kyllä miehen elämä on tosi helppoa, kun ei tarvita mitään taitoja.

        Todellavaikeeta

        Taitoja vaaditaan kyllä. Niitä vaaditaan naisiltakin.

        Kiistin ainoastaan sen, että rakkaus olisi riippuvainen:
        - lihasten koosta
        - koulutuksen tasosta
        - palkkatasosta.

        En tietenkään voi puhua kaikkien naisten puolesta. Jos eläisin maassa, jossa minä en sukupuoleni vuoksi saisi tienata mitään, niin aivan varmasti miettisin tulevan mieheni palkkapussia. Nyt ei kuitenkaan ole sellainen tilanne, joten tämän asian ympärillä laasastelu on aivan turhaa.

        🦄


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Miten käytännössä kompensoisit sitä, jos sinulla on naista matalampi koulutus? Eihän nainen sinun koulutuksesi kanssa seurustele, vaan sinun! En tajua tuotakaan, että miksei nainen saisi olla vahvempi kuin sinä? Onko se jonkinlainen uhka miehuudellesi?

        Jatkan vastaamista tähän kommenttiin. Eilen tuli vastattua vähän nopeasti. En jaksanut alkaa enempää pohtimaan. Kirjoitit näin:

        "Miten käytännössä kompensoisit sitä, jos sinulla on naista matalampi koulutus?"

        Tämä on erittäin hyvä kysymys ja sanoisin näin, että jos epäonnistuu koulutuksessa, tämä on erittäin iso haaste, miten todellakin kompensoida.

        Minä olen siis tuon "seuraatteko säännöllisesti julkkismallien elämää" keskustelun aloittaja, vaikka en käyttänytkään tätä nimimerkkiä. Sä vastasit siihen keskusteluun ja puhuit Christy Turlingtonista. Kaunis ja älykäs nainen, joka tekee töitä raskaana olevien äitien terveyden puolesta. Minä puhuin malli Emily Ratakowskista ja otin puheeksi myös tämän, kuinka voi vaikka lukea samoja kirjoja, joita Emily Ratakowski on lukenut. Tällä tavalla ehkä oppii ajan kanssa enemmän ymmärtämään kauniiden naisten ajatuksia. Emily Ratajkowski on myös kirjoittanut kirjan. Vois joskus miettiä, lukeeko itse sen.

        "En tajua tuotakaan, että miksei nainen saisi olla vahvempi kuin sinä? Onko se jonkinlainen uhka miehuudellesi?"

        Tuo lihakset ja voima on kyllä äärimmäisen hankala kysymys. Ehkä tässä kannattaa miettiä sitä, että tätä tosiasiaa ei voi ohittaakaan: hyvin monessa maassa nykyaikana löytyy fitnessurheilijoita, painonnostajia ja voimanostajia, oli maat tasa-arvossa kärjessä tai loppupäässä.

        Ehkä tämän tosiasian kanssa oppii ajan kanssa elämään paremmin, jos käyttää vaikkapa jonkin verran aikaa naisurheilijoiden kuuntelemiseen. Youtube on täynnä esimerkiksi fitnessaiheisia videoita monella eri kielellä, kuten jo otin esimerkkejä. Ehkä tästä voi ajan kanssa olla apua, jos nimenomaan kuuntelee fitnessurheilijoiden neuvoja Youtube-videoista. Saattaa nimenomaan olla hyödyllistä opetella kestämään tätä epämukavaa oloa, kun esimerkiksi bikinifitneksessä menestynyt nainen kertoo treeneistään ja syömisistään. Ei tarvitse tavoitella fitnessurheilijaa tyttöystäväksi, vaan opetella elämään paremmin sellaisten tosiasioiden kanssa, joihin ei voi vaikuttaa. Aika näyttää kuinka paljon tulen kestämään, jos joskus onnistun löytämään parisuhteen ja naisella on minua parempi itsekuri, eikä ole samanlainen sohvaperuna kuin minä.

        Niin, ehdin ottaa jo usealla kielellä esimerkkejä fitnessaiheisista artikkeleista ja videoista. Otetaanpa lisää. Otetaanpa venäjän kielellä (tiedän, että hankala aihe, mutta ei oteta tätä Ukrainan konfliktia tähän keskusteluun, vaan pysytään puhtaasti aiheessa, mitä vaaditaan "iahnnemieheltä" ja mitä "ihannenaiselta". Nämä videota käsittelevät urheilua, ei Ukrainan konfliktia). Tuossa on treenivideoita bikinifitnessurheilija Jekaterina Djatšenkolta.
        https://www.youtube.com/watch?v=TVm4JWEhQJY&list=PL6ggHpsZ1emGcXueHmEg2luSrJzdRSQja

        Kyllähän tuo toki täytyy myöntää, että on tuo Jekaterina Djatšsenko kyllä kaunis, vaikka lihasmassaa näyttäis olevan enemmän kuin esimerkiksi malli Emily Ratajkowskilla. Tuossa on useampi video ja niissä kannattaakin keskittyä nimeomaan kuuntelemaan ja samalla myös kehittää kielitaitoakin. Englannin ja ruotsin lisäksi mulla ehkä seuraavana tulee venäjä ja sen jälkeen espanjan kieli. Mitään kieltä en ikävä kyllä osaa hyvin ja mulle kielten oppiminen on aina vaatinut valtavan kovaa työtä.

        Kun katsoo esimerkiksi näitä fitness tai muuta urheiluaiheisia videoita monesta eri maasta ja monella eri kielellä, väittäisin, että tätä tosiasiaa sisäistää sitä paremmin. Siis tämä tosiasia, että minun on vaan hyväksyttävä se, että jokapuolella maapalloa löytyy myös naisurheilijoita ja joudun väistämättä miettimään tätä kysymystä, haluanko itse kaventaa "liikaa" mahdollisuuksia, jos aina lopetan naisen tapaamisen, jos paljastuu, että nainen on vaikkapa menestyvä urheilija.

        Hyvin haasteellista on myös tämä, jos nainen on hyvä kädenväännössä. Siinä haastattelu naisesta, joka on hyvä kädenväännössä. Venäjän kielellä.
        https://www.youtube.com/watch?v=8YNB1I-RGWU

        Siinä ukrainalainen kädenvääntäjänainen.
        https://www.youtube.com/watch?v=BehehOqGKpE

        Molemmat naiset ilman muuta näyttävännäköisiä ja varmasti kiinnostuis helposti, jos tulis vastaavannäköisiä vastaan. Tutustuessa sitten selviää, koenko itse riittäväni vastaaville naisille.

        Tuossa puolalainen kädenvääntäjänainen. Harmi vaan, että puolan kieltä en osaa. Kaunis nainen jokatapauksessa ja varmasti kiinnostuisin, jos joku vastaava tulisi vastaan, kunnes huomaisin tietysti tutustuessa nämä haasteet, koenko itseni hyvinkin riittämättömäksi.
        https://www.youtube.com/watch?v=tJ1M200CVwY

        Niin, tuossa talousfoorumin tasa-arvovertailussa vuodelta 2021 Yhdysvallat sijoittlui sijalle 30, Venäjä sijalle 81, Puola ja Ukraina Yhdysvaltojen ja Venäjän väliin. Pohjoismaat, samoin monet Länsi-Euroopan maat menevät Yhdysvaltojen edelle tasa-arvossa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vastaamista tähän kommenttiin. Eilen tuli vastattua vähän nopeasti. En jaksanut alkaa enempää pohtimaan. Kirjoitit näin:

        "Miten käytännössä kompensoisit sitä, jos sinulla on naista matalampi koulutus?"

        Tämä on erittäin hyvä kysymys ja sanoisin näin, että jos epäonnistuu koulutuksessa, tämä on erittäin iso haaste, miten todellakin kompensoida.

        Minä olen siis tuon "seuraatteko säännöllisesti julkkismallien elämää" keskustelun aloittaja, vaikka en käyttänytkään tätä nimimerkkiä. Sä vastasit siihen keskusteluun ja puhuit Christy Turlingtonista. Kaunis ja älykäs nainen, joka tekee töitä raskaana olevien äitien terveyden puolesta. Minä puhuin malli Emily Ratakowskista ja otin puheeksi myös tämän, kuinka voi vaikka lukea samoja kirjoja, joita Emily Ratakowski on lukenut. Tällä tavalla ehkä oppii ajan kanssa enemmän ymmärtämään kauniiden naisten ajatuksia. Emily Ratajkowski on myös kirjoittanut kirjan. Vois joskus miettiä, lukeeko itse sen.

        "En tajua tuotakaan, että miksei nainen saisi olla vahvempi kuin sinä? Onko se jonkinlainen uhka miehuudellesi?"

        Tuo lihakset ja voima on kyllä äärimmäisen hankala kysymys. Ehkä tässä kannattaa miettiä sitä, että tätä tosiasiaa ei voi ohittaakaan: hyvin monessa maassa nykyaikana löytyy fitnessurheilijoita, painonnostajia ja voimanostajia, oli maat tasa-arvossa kärjessä tai loppupäässä.

        Ehkä tämän tosiasian kanssa oppii ajan kanssa elämään paremmin, jos käyttää vaikkapa jonkin verran aikaa naisurheilijoiden kuuntelemiseen. Youtube on täynnä esimerkiksi fitnessaiheisia videoita monella eri kielellä, kuten jo otin esimerkkejä. Ehkä tästä voi ajan kanssa olla apua, jos nimenomaan kuuntelee fitnessurheilijoiden neuvoja Youtube-videoista. Saattaa nimenomaan olla hyödyllistä opetella kestämään tätä epämukavaa oloa, kun esimerkiksi bikinifitneksessä menestynyt nainen kertoo treeneistään ja syömisistään. Ei tarvitse tavoitella fitnessurheilijaa tyttöystäväksi, vaan opetella elämään paremmin sellaisten tosiasioiden kanssa, joihin ei voi vaikuttaa. Aika näyttää kuinka paljon tulen kestämään, jos joskus onnistun löytämään parisuhteen ja naisella on minua parempi itsekuri, eikä ole samanlainen sohvaperuna kuin minä.

        Niin, ehdin ottaa jo usealla kielellä esimerkkejä fitnessaiheisista artikkeleista ja videoista. Otetaanpa lisää. Otetaanpa venäjän kielellä (tiedän, että hankala aihe, mutta ei oteta tätä Ukrainan konfliktia tähän keskusteluun, vaan pysytään puhtaasti aiheessa, mitä vaaditaan "iahnnemieheltä" ja mitä "ihannenaiselta". Nämä videota käsittelevät urheilua, ei Ukrainan konfliktia). Tuossa on treenivideoita bikinifitnessurheilija Jekaterina Djatšenkolta.
        https://www.youtube.com/watch?v=TVm4JWEhQJY&list=PL6ggHpsZ1emGcXueHmEg2luSrJzdRSQja

        Kyllähän tuo toki täytyy myöntää, että on tuo Jekaterina Djatšsenko kyllä kaunis, vaikka lihasmassaa näyttäis olevan enemmän kuin esimerkiksi malli Emily Ratajkowskilla. Tuossa on useampi video ja niissä kannattaakin keskittyä nimeomaan kuuntelemaan ja samalla myös kehittää kielitaitoakin. Englannin ja ruotsin lisäksi mulla ehkä seuraavana tulee venäjä ja sen jälkeen espanjan kieli. Mitään kieltä en ikävä kyllä osaa hyvin ja mulle kielten oppiminen on aina vaatinut valtavan kovaa työtä.

        Kun katsoo esimerkiksi näitä fitness tai muuta urheiluaiheisia videoita monesta eri maasta ja monella eri kielellä, väittäisin, että tätä tosiasiaa sisäistää sitä paremmin. Siis tämä tosiasia, että minun on vaan hyväksyttävä se, että jokapuolella maapalloa löytyy myös naisurheilijoita ja joudun väistämättä miettimään tätä kysymystä, haluanko itse kaventaa "liikaa" mahdollisuuksia, jos aina lopetan naisen tapaamisen, jos paljastuu, että nainen on vaikkapa menestyvä urheilija.

        Hyvin haasteellista on myös tämä, jos nainen on hyvä kädenväännössä. Siinä haastattelu naisesta, joka on hyvä kädenväännössä. Venäjän kielellä.
        https://www.youtube.com/watch?v=8YNB1I-RGWU

        Siinä ukrainalainen kädenvääntäjänainen.
        https://www.youtube.com/watch?v=BehehOqGKpE

        Molemmat naiset ilman muuta näyttävännäköisiä ja varmasti kiinnostuis helposti, jos tulis vastaavannäköisiä vastaan. Tutustuessa sitten selviää, koenko itse riittäväni vastaaville naisille.

        Tuossa puolalainen kädenvääntäjänainen. Harmi vaan, että puolan kieltä en osaa. Kaunis nainen jokatapauksessa ja varmasti kiinnostuisin, jos joku vastaava tulisi vastaan, kunnes huomaisin tietysti tutustuessa nämä haasteet, koenko itseni hyvinkin riittämättömäksi.
        https://www.youtube.com/watch?v=tJ1M200CVwY

        Niin, tuossa talousfoorumin tasa-arvovertailussa vuodelta 2021 Yhdysvallat sijoittlui sijalle 30, Venäjä sijalle 81, Puola ja Ukraina Yhdysvaltojen ja Venäjän väliin. Pohjoismaat, samoin monet Länsi-Euroopan maat menevät Yhdysvaltojen edelle tasa-arvossa.

        Todellavaikeeta

        Jatkan vielä.

        Näen siis tarpeelliseksi tarkastella tätä ongelmaa myös Länsi-Euroopan ja Yhdysvaltojen ulkopuolella, jotta ei alkaisi elämään kuvitelmissa, että pääsisi jotenkin "helpommalla", jos onnistuisi tutustumaan vaikkapa Suomessa naiseen Pohjoismaiden, Länsi-Euroopan ja Yhdysvaltojen ulkopuolelta.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitoja vaaditaan kyllä. Niitä vaaditaan naisiltakin.

        Kiistin ainoastaan sen, että rakkaus olisi riippuvainen:
        - lihasten koosta
        - koulutuksen tasosta
        - palkkatasosta.

        En tietenkään voi puhua kaikkien naisten puolesta. Jos eläisin maassa, jossa minä en sukupuoleni vuoksi saisi tienata mitään, niin aivan varmasti miettisin tulevan mieheni palkkapussia. Nyt ei kuitenkaan ole sellainen tilanne, joten tämän asian ympärillä laasastelu on aivan turhaa.

        🦄

        Asiaa on kuitenkin hankala todistaa, jos ei ole kokemusta sellaisesta tilanteesta, jossa itse olet siis korkeasti koulutettu, hyvässä työssä, vartalo ja muu ulkonäkö "fitnessmallin tasoa" ja olet kestävässä parisuhteessa köyhän, työttömän, vähän koulutetun heiveröisen tai isomahaisen kaljupään kanssa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sanotaanko näin, että rakkauteni ei varsinaisesti syty "osaamisista" eikä varsinkaan siitä, millaisia painoja joku nostaa salilla... 😂"

        Voiman ja toimintakyvyn merkitystä et voi mitenkään ohittaa. Väittäisin, että tämän suurin osa ainakin "huonompi-osaisista" pojista oppii jo peruskoulussa, kun alkavat huomata, kuinka nämä vahvemmat ja "paremman" toimintakyvyn omaavat pojat alkavat kontrolloimaan. Yläasteella, kun tytötkin alkavat kiinnostaa, huomaa ensimmäisen kerran myös tämänkin, kuinka pariutumisessa ei ole todellakaan kysymys pelkästään naisen valinnasta. SIinä on myös kysymys siitä, kellä on sitä voimaa ja toimintakykyä "tärkeissä" asioissa, jonka avulla nämä "paremmat" pojat pystyvät kontrolloimaan, ketkä saavat pariutua, ketkä ei. Samantyyppiset lainalaisuudet ne on kuule aikuisillakin.

        Jos sinun miehes on huomattavan paljon monia "tavallisia" miehiä vahvempi, moni "tavallinen" mies nöyrtyy aivan automaattisesti ja tämän takia hän saa myös "etumatkaa".

        Toki "paremmissa piireissä" täytyy olla muutakin, esimerkiksi supliikkia, osaamista "paremien piirien" jutuissa, sosiaalisia taitoja jne.

        On itsepetosta väittää, että mitään "osaamista" ei vaadittaisi päästäkseen parisuhteeseen tai kyetäkseen säilyttämään parisuhteen.

        Lainaan sinun teksitäsi:

        "Kunnioitan ihanaa älyäsi, syvää viisauttasi ja kykyäsi nähdä asiat kokonaisuuksina, jotka liittyvät yhteen. Ihailen kykyäsi käyttää näitä taitoja elämässäsi."

        "Kunnioitan kykyäsi kuunnella ja ymmärtää minua sekä järkähtämätöntä kykyäsi pitää valintojani ongelmattoman loogisina silloinkin, kun harvat muut ne sellaisina näkevät."

        "Kunnioitan haluasi ja kykyäsi tukea minua kaikessa, mitä haluan tehdä ja jättää tekemättä. Ihailen sinua suuresti sen vuoksi, että sinun kanssasi eläessäni tunnen olevani vapaampi kuin yksin."

        "Kunnioitan huumorintajuasi ja kykyäsi hassutella tavoilla, joilla seiniemme ulkopuolella elävät eivät koskaan voisi kuvitella meidän hassuttelevan."

        Eihän siinä mieheltä todellakaan vaadita mitään. Kyllä miehen elämä on tosi helppoa, kun ei tarvita mitään taitoja.

        Todellavaikeeta

        Tämä menee aivan hulvattomaksi mutta menköön. 😂

        "SIinä on myös kysymys siitä, kellä on sitä voimaa ja toimintakykyä "tärkeissä" asioissa, jonka avulla nämä "paremmat" pojat pystyvät kontrolloimaan, ketkä saavat pariutua, ketkä ei. Samantyyppiset lainalaisuudet ne on kuule aikuisillakin."

        Haluaisin tietää, miten nämä lainalaisuudet näkyvät naisten ja tyttöjen pariutumisessa. 😂 Olin yläasteella todella ihastunut yhteen ujoon poikaan, mutta eräs rohkeampi tyttönen lähestyi häntä ja nappasi hänet suhteeseen. Olisi mukava kuulla jälkiteoreettinen analyysi siitä, miten tämän pojan (tai hänen ympärillään olevien poikien) voimataso vaikutti asiaan. Minä voin vastata: ei mitenkään. 😂

        "Jos sinun miehes on huomattavan paljon monia "tavallisia" miehiä vahvempi, moni "tavallinen" mies nöyrtyy aivan automaattisesti ja tämän takia hän saa myös "etumatkaa"."

        Etumatkaa mihin? 🤣 Mieheni on ainoa ihminen maan päällä, joka on ilmaissut halunsa ryhtyä vakavaan suhteeseen kanssani. Ketä tai mitä vasten hän on saanut etumatkaa? 😂

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä.

        Näen siis tarpeelliseksi tarkastella tätä ongelmaa myös Länsi-Euroopan ja Yhdysvaltojen ulkopuolella, jotta ei alkaisi elämään kuvitelmissa, että pääsisi jotenkin "helpommalla", jos onnistuisi tutustumaan vaikkapa Suomessa naiseen Pohjoismaiden, Länsi-Euroopan ja Yhdysvaltojen ulkopuolelta.

        Todellavaikeeta

        Teet tästä kyllä hämmentävän vaikeaa itsellesi. En oikein edes tiedä, mistä aloittaa vastaaminen 😄 Tottakai on asioita, jotka vaikuttavat joko myönteisesti tai kielteisesti siihen, miten puoleensavetävänä joku koetaan kumppanina (ja nämä tietenkin vaihtelevat sekä yksilö- että yhteiskuntakohtaisesti), mutta viet tämän nyt aivan uusiin ulottuvuuksiin.

        En kiellä sitä, etteikö esim koulutuksella olisi mitään merkitystä siihen, miten potentiaalisena kumppanina joku koetaan. Koulutus heijastelee sellaisia asioita kuin halua kehittyä ja määrätietoisuutta ja nämä koetaan yleensä positiivisina ominaisuuksina. Koulutus on kuitenkin vain yksi osa ihmisen elämää eikä kerro itse ihmisestä kovinkaan paljoa. Minä esim. olen korkeakoulutettu, mutta ei miehen koulutus ole minulle ratkaiseva tekijä kumppanin löytämisessä. Arvostan korkeaa työmoraalia, reippautta ja tervettä kunnianhimoa. Näitä voi olla, vaikkei olisi korkeasti koulutettukaan.

        Tuohon lihaskuntoasiaan en osaa sanoa oikein mitään. En ole koskaan tavannut miestä, jolle lihakseni tai treenaamiseni olisi ollut ongelma. En ole koskaan ollut mikään lihaskimppu, mutta on minulla nuorempana esim ollut sikspäkki eli ihan hyvässä kunnossa olen ollut. Yhtäkään aikuista miestä en silti ole ollut lähelläkään voittaa kädenväännössä, mutta ei minulla sellaiseen ole mitään tarvettakaan. Miehet nyt ovat keskimäärin vahvempia kuin naiset, jotkut enemmän jotkut vähemmän. En ymmärrä, miten tuosta saisi ongelman aikaiseksi paitsi siinä tapauksessa, jos itsetunto on riippuvainen lihasten määrästä.

        En ole lukenut juurikaan Laasasen kirjoituksia. Mielestäni hänellä on tapana vääristellä asioita ja vetää mutkia suoriksia tavalla, joka tukee hänen omaa agendaansa. En pidä sellaisesta tyylistä.


    • Anonyymi

      Mitä eroa siihen, kun muka profiilin perusteella erittäin mukava mies saa pakit heti kun lähettää kuvansa?

    • Anonyymi

      Kemiat ei kohdanneet. Hän tuntui kaverilta mutta sähkö puuttui.

      • Anonyymi

        Väärin käännetty ja virheellisesti johdatettu. Se menee näin: Hän tuntui kaverilta ja sähkö puuttui.


    • Anonyymi

      Ei Heidi menettänyt kaverissa mitään. M*lkku ukko mikä m*lkku.

    • Nyt oli sentään mies, joka ei ghostannut vaan sanoi melko suoraan miksi ei kiinnosta.

      Mutta kuten kommenteista voimme lukea, tämäkään ei ole hyvä tapa. Hyvä tapa olisi vedota siihen että tähtikuviot ovat nyt siinä asennossa, että suhteelle ei ole edellytyksiä. Vaikka ihan samassa asennossa ne tähtikuviot ovat aina.

      • Anonyymi

        Et tiedä tähdistä mitään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä tähdistä mitään!

        Tiedänpäs, koska olen pienenä pudonnut taikajuomapataan ja olen siksi kaikkien alojen asiantuntija. Nythän on niin, että tähtitaivaalla tapahtuu hyvin vähän mitään mielenkiintoista. Siellä ne yleensä ovat kuten aina ennenkin. Joskus keskiajalla oli asiaan perehtyneille suuri järkytys, että jonkin supernovaräjähdyksen seurauksena taivaalle syntyi uusi tähti. Se on murskaava todiste esim. jumalan luomistyötä vastaan, koska jos jumala seitsemässä päivässä olisi hyvässä järjestyksessä luonut taivaan ja maan ja kylkiluut ja nalkuttavat akat, niin ei sitä enää kahdeksantena päivänä ruveta korjailemaan että ohoh yksi tähti unohtui tuosta kohtaa. Sellainen jumala ei vaikuta kovin vakaalta ja suunnitelmalliselta ja kaikkivoivalta.


      • Näin on, mun mielestä ei ole mikään ihme tai kummallisuus jos liikunnallinen kaveri etsii liikunnallista naista ja sanoo sen suoraan, nätimminkin voisi ajatuksensa sanoiksi pukea mutta eipähän jää mitään tulkinnanvaraisuuksia.


      • Anonyymi

        Ehkä parasta olisi ihan vain sanoa ettei kiinnosta, ilman sitä miksi osuutta. Ainakin tuolla IRL huomannut, että helpoimmalla pääsee sanomalla ainoastaan "ei kiitos" miesten ei-toivottuihin lähestymisyrityksiin, eikä mitään muuta. Aina he inttää, että miksi ei, mutta jos erehdyt sanomaan sen syyn että miksi ei (jos sen nyt edes tiedostat itsekään), niin siinä on kamala kakkamyrsky irti. Niin hokee vain tuota ei kiitosta vastaväitteisiin, ja jos ei muu auta niin tunkee sitten vaikka sormet korviin ja juoksee pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä parasta olisi ihan vain sanoa ettei kiinnosta, ilman sitä miksi osuutta. Ainakin tuolla IRL huomannut, että helpoimmalla pääsee sanomalla ainoastaan "ei kiitos" miesten ei-toivottuihin lähestymisyrityksiin, eikä mitään muuta. Aina he inttää, että miksi ei, mutta jos erehdyt sanomaan sen syyn että miksi ei (jos sen nyt edes tiedostat itsekään), niin siinä on kamala kakkamyrsky irti. Niin hokee vain tuota ei kiitosta vastaväitteisiin, ja jos ei muu auta niin tunkee sitten vaikka sormet korviin ja juoksee pois.

        Tuo juuri. Pelkkä ei kiitos olisi riittänyt hyvin. Kaikki sen jälkeen on ollut ihan pelkkää tarkoituksellista loukkaamisyritystä tai vaihtoehtoisesti erittäin huonoja sosiaalisia taitoja. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä parasta olisi ihan vain sanoa ettei kiinnosta, ilman sitä miksi osuutta. Ainakin tuolla IRL huomannut, että helpoimmalla pääsee sanomalla ainoastaan "ei kiitos" miesten ei-toivottuihin lähestymisyrityksiin, eikä mitään muuta. Aina he inttää, että miksi ei, mutta jos erehdyt sanomaan sen syyn että miksi ei (jos sen nyt edes tiedostat itsekään), niin siinä on kamala kakkamyrsky irti. Niin hokee vain tuota ei kiitosta vastaväitteisiin, ja jos ei muu auta niin tunkee sitten vaikka sormet korviin ja juoksee pois.

        Tuohon ghostaus-"ongelmaan" olisi siis olemassa tekninen ratkaisu. Systeemin tietyn ajan hiljaisuuden jälkeen automaattisesti lähettäisi ghostatulle osapuolelle "Kiitos, mutta ei kiinnosta!"-viestin jollain kivalla fontilla ja sopivalla hymiöllä höystettynä.

        Ei se tietty sitä muuttaisi että pakit mitkä pakit. Minkä nyt luulen kuitenkin olevan sen eniten harmittavan seikan.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Tuohon ghostaus-"ongelmaan" olisi siis olemassa tekninen ratkaisu. Systeemin tietyn ajan hiljaisuuden jälkeen automaattisesti lähettäisi ghostatulle osapuolelle "Kiitos, mutta ei kiinnosta!"-viestin jollain kivalla fontilla ja sopivalla hymiöllä höystettynä.

        Ei se tietty sitä muuttaisi että pakit mitkä pakit. Minkä nyt luulen kuitenkin olevan sen eniten harmittavan seikan.

        Ehkä. Toisaalta kyllä ajattelisi, että rakentava kritiikki voisi olla tervetulluttakin. Kai se riippuu yksilöstä. Kuitenkin olen huomannut, että suhtautuminen tuohon pelkkään ei kiitokseen on hyvin rauhallinen, kun taas esimerkiksi kaupassa lähestyvän yksilön vaste siihen, jos vastaa niihin miksi ei -kysymyksiin että siksi koska ruokaostoksesi pitävät sisällään sipsipussin ja 24-packin olutta, voi olla jopa aggressiivinen.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Tuohon ghostaus-"ongelmaan" olisi siis olemassa tekninen ratkaisu. Systeemin tietyn ajan hiljaisuuden jälkeen automaattisesti lähettäisi ghostatulle osapuolelle "Kiitos, mutta ei kiinnosta!"-viestin jollain kivalla fontilla ja sopivalla hymiöllä höystettynä.

        Ei se tietty sitä muuttaisi että pakit mitkä pakit. Minkä nyt luulen kuitenkin olevan sen eniten harmittavan seikan.

        ”Et tullut tällä kertaa valituksi, kiitos!”


    • Anonyymi

      Pitääkö sitä mennä tyrkylle? Ex-missi, nainen lienee jo keski-ikäinen? Eikös sillä ole lapsiakin? No yhtäkaikki, myös miehet alkavat keski-iässä keräämään "makkaroita". Toki tämäkin "herra", joka timmeistä naisista pitää (tai nainen timmeistä miehistä) voisi sitten hakea seuransa saleilta. Mitä vanhemmaksi nämäkin "timmi-ihailijat" tulevat, sitä kovemmin joutuvat töitä tekemään timmiytensä eteen. Lisäksi se itsensä hyväksyminen on niin ja näin. Sehän käy pollaan. Eräänlaista pakkomiellettä se on tuokin eli ei terveellistä.

    • Anonyymi

      M*lkut ukot voi lähettää vaikka Liettuaan.

    • Anonyymi

      Omat viehtymykseni ulkonäön suhteen ovat erilaiset. Yleensäkään en pidä missejä mitenkään erityisen viehättävinä. Ne kauneimmat löytyvät muualta, koska missikisoissa korostetaan tiettyä särmättömyyttä. Siitä syystä missien kauneus on minun mieleeni aika mitäänsanomatonta ja keskinkertaista. Usein heiltä puuttuu jotain kiinnostavaa yksilöllisyyttä.

      Mutta ulkonäkö ei ole missään nimessä ykkösasia. Voisin siis kyllä seurustella missin tai ex-missin kanssa. Ja jos ehta kiintymys seuraisi, niin varmasti hän alkaisi näyttää yhtäkkiä jumalallisen kauniiltakin.

      Mutta jos omat mieltymykset on erilaiset, niin aivan tolkuttoman junttimaista ja ilkeää mennä siitä jutun tavoin mainitsemaan toisella. Ja vieläpä jostain noin pinnallisesta asiasta noin pinnallisella tavalla. Aivan pöljää hommaa.

      • Anonyymi

        Sama juttu. omalla kohdallani se selittyy ehkä osin sillä, että olen heteronainen. mulla luonnollisesti on aika erilainen tapa katsoa kuin miehillä, kun se "panisin" jää kokonaan pois. Toi linkatun jutun nainen on muutenkin sellainen, että mä en tajua miten häntä on koskaan edes missiksi valittu. Ja ennen kun joku vetää herneen käkättimeensä, niin en sano hänen olevan ruma. Kauniin ja ruman väliin mahtuu monenmoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu. omalla kohdallani se selittyy ehkä osin sillä, että olen heteronainen. mulla luonnollisesti on aika erilainen tapa katsoa kuin miehillä, kun se "panisin" jää kokonaan pois. Toi linkatun jutun nainen on muutenkin sellainen, että mä en tajua miten häntä on koskaan edes missiksi valittu. Ja ennen kun joku vetää herneen käkättimeensä, niin en sano hänen olevan ruma. Kauniin ja ruman väliin mahtuu monenmoista.

        Heteromiehenä koen tietysti myös sitä "panisin"-efektiä, mutta pystyn ja uskoakseni valtaosa muistakin pystyy pitämään sen erillään tavanomaisista sosiaalisista tilanteista ja tavanomaisista ihmissuhteista. Muutenkin tuo sana "panisin" on aika yksinkertaistava termi monimutkaiselle asialle eli kehollisuudesta osana ihmisestä seksuaalisesti ja/tai romanttisesti kiinnostumista.

        Mutta sitten on noita pöljiä, joiden elämä pyörii sen "panisin" ympärillä. Ja joilla ei ole minkäänlaista tilanteenlukutaitoa tai sosiaalista ymmärrystä. Tai myötätuntoa tai epäitsekkyyttä näissä asioissa. Tästä lienee kyse artikkelissa mainitun idiootin tapauksessakin. Useimmat onneksi kasvavat tuo vaiheen yli viimeistään kolmekymppisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heteromiehenä koen tietysti myös sitä "panisin"-efektiä, mutta pystyn ja uskoakseni valtaosa muistakin pystyy pitämään sen erillään tavanomaisista sosiaalisista tilanteista ja tavanomaisista ihmissuhteista. Muutenkin tuo sana "panisin" on aika yksinkertaistava termi monimutkaiselle asialle eli kehollisuudesta osana ihmisestä seksuaalisesti ja/tai romanttisesti kiinnostumista.

        Mutta sitten on noita pöljiä, joiden elämä pyörii sen "panisin" ympärillä. Ja joilla ei ole minkäänlaista tilanteenlukutaitoa tai sosiaalista ymmärrystä. Tai myötätuntoa tai epäitsekkyyttä näissä asioissa. Tästä lienee kyse artikkelissa mainitun idiootin tapauksessakin. Useimmat onneksi kasvavat tuo vaiheen yli viimeistään kolmekymppisenä.

        Kaiken voi tietysti selittää myös monimutkaisesti, mutta pelkkä "panisin" selittää asiaa ihan riittävällä tasolla, että valtaosa ihmisistä tietää mistä on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken voi tietysti selittää myös monimutkaisesti, mutta pelkkä "panisin" selittää asiaa ihan riittävällä tasolla, että valtaosa ihmisistä tietää mistä on kyse.

        Joo, toki yksinkertaistamisella on keskustelussa paikkansa, se on selvä. Mutta tosiaan heteromiehenä en välttämättä arvosta, että seksuaaliset tunteeni typistetään sanaan "panisin" ja todetaan, että mitä näitä nyt sen monimutkaisemmin miettimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, toki yksinkertaistamisella on keskustelussa paikkansa, se on selvä. Mutta tosiaan heteromiehenä en välttämättä arvosta, että seksuaaliset tunteeni typistetään sanaan "panisin" ja todetaan, että mitä näitä nyt sen monimutkaisemmin miettimään.

        Sulla on oikeus tuntea noin. Jos se sua lohduttaa, niin osan naistenkin toiminnasta voi kiteyttää tuolla samalla sanalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on oikeus tuntea noin. Jos se sua lohduttaa, niin osan naistenkin toiminnasta voi kiteyttää tuolla samalla sanalla.

        Totta kai minulla on oikeus tuntea noin. En näe mitään syytä miksei olisi.

        Ja totta kai myös osa naisista tuntee noin.

        Sitä vaan meinasin, että aika ankea ja yksipuolinen näkökulma seksuaalisuuteen, että "pelkkä 'panisin' selittää asiaa ihan riittävällä tasolla". Ehkä se sinun seksuaalisuutesi selittääkin, en tiedä, mutta toisilla voi olla vivahteikkaampi tunne-elämä.

        Ja selviän kyllä ilman lohdutustakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai minulla on oikeus tuntea noin. En näe mitään syytä miksei olisi.

        Ja totta kai myös osa naisista tuntee noin.

        Sitä vaan meinasin, että aika ankea ja yksipuolinen näkökulma seksuaalisuuteen, että "pelkkä 'panisin' selittää asiaa ihan riittävällä tasolla". Ehkä se sinun seksuaalisuutesi selittääkin, en tiedä, mutta toisilla voi olla vivahteikkaampi tunne-elämä.

        Ja selviän kyllä ilman lohdutustakin.

        Kuten totesin jo, eniin kaiken voi selittää myös kirjoittamalla siitä kokonaisen romaanin. Kirjoittaa ken jaksaa. Mä en näe syytä kirjoittaa, kun tuli hyvin ymmärretyksi yhdestä sanastakin. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten totesin jo, eniin kaiken voi selittää myös kirjoittamalla siitä kokonaisen romaanin. Kirjoittaa ken jaksaa. Mä en näe syytä kirjoittaa, kun tuli hyvin ymmärretyksi yhdestä sanastakin. 👍

        Eiks tämä koko vääntö saanut alkunsa siitä, että olit epätäsmällinen ja typistit muiden seksuaalisuuden yhteen idioottimaiseen käytösmalliin?

        Ei tästä jokaisen kirjoja tartte kirjoittaa, mutta raaka yleistäminen silloin kun puhuu muista ihmisistä ei aina välttämättä toimi. Täsmällisyys ja osuvuus kielenkäytössä on mahdollista myös lyhyessä tekstissä.

        Eikä nämä minun tekstit mitään romaaneita tai muita kirjoja ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks tämä koko vääntö saanut alkunsa siitä, että olit epätäsmällinen ja typistit muiden seksuaalisuuden yhteen idioottimaiseen käytösmalliin?

        Ei tästä jokaisen kirjoja tartte kirjoittaa, mutta raaka yleistäminen silloin kun puhuu muista ihmisistä ei aina välttämättä toimi. Täsmällisyys ja osuvuus kielenkäytössä on mahdollista myös lyhyessä tekstissä.

        Eikä nämä minun tekstit mitään romaaneita tai muita kirjoja ole.

        En minä tiedä mistä hän/sinä väännät. Minä olen ilmiselvästi ollut riittävän täsmällinen ja osuva, sillä asiani tuli täydellisesti ymmärretyksi. Jos hän/sinä haluat kirjoittaa aiheesta vaikka esseen, niin kirjoita ihmeessä. Minun asiani tuli jo ymmärretyksi, eli omalta osaltani ilmaisuni oli täydellistä, ymmärrettävää ja kompaktia.


    • Anonyymi

      Suomalainen mies tarvii hiiren kun on niin laiska sängyssä😅ja köyhä ettei tarvii edes ruokkia naista. Ette ikinä sais pidettyä muslimi naista. Taikkuihin riittää kapasiteetti. Ne elää riisillä ja pavuilla😄🤣😅

    • Anonyymi

      Tätäkään ongelmaa ei olis jos tuo nainen olisi valinnut sen kiltin, yksinäisen, kaverittoman, hiljaisen ja kunnollisen kaljuuntuvan keski-ikäisen miehen.

      Tämän siitä saa kun ottaa jykeväleukaisen tappajan silmillä varustetun alfachadin jolla on varaa valita vakonsa minne siemenensä laskee.

    • Vielä loppusoinnutonta Juha Vainiota vapaasti siteeraten:

      "Miehille ei kelpaa missit,
      vaikka onkin suuret ... luulot"

    • No on tullut törmättyä siihenkin että on lähestulkoon suututtu siitä kun on tullut kieltäydyttyä naisen puolelta tulleesta yhteydenotosta, tuossa on vähän samaa sävyä jutussa ja sen lähtökohdissa...

    • Anonyymi

      Herranjumala sentään! Onko työ nyt muka joku ihme!? Hei haloo!! Heidi on jo tietyt elintavat, painonvaihtelut, lasten synnytykset, rintasyövät, rintojen poistot ja munasarjaleikkaukset läpikäynyt 41 v. nainen, eikä enää mikään parikymppinen täpäkäntiukka pimatsu! Pikkusen realismia nyt peliin! Kauneus ja nuoruus on katoavaista, ei-ikuista.

      • Anonyymi

        Korjaan: 42-vuotias jo.


    • Anonyymi

      joka katsoo naista himoiten häntä on sydämessään tehnyt huorin hänen kanssaan, hiiret eivät koskaan tee huorin ne pyörivät pesänsä ympärillä mennen välillä pesään ja välillä ulos:" ei mitään sodan merkkejä." missithän ovat maailmanrauhan asialla, mutta eihän silloin saa hyökätä vastaan jos toinen "hyökkää" tulee muutoin puolenmaailmanmissi

      • Anonyymi

        Heidillä on jo vaihdevuodetkin alkaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heidillä on jo vaihdevuodetkin alkaneet.

        Hänellä on ollut rintasyöpä, että ne vaihdevuodet on saatettu lääkkeellisesti aloittaa jo tuota hoidettaessa. En tiedä hänen hoidoistaan, että onko hän tollasta kertonut. Hormonireaktiivisen rintasyövän kanssa yleensä toimitaan noin.


    • Anonyymi

      Onneksi ukko oli suorasanainen. Ei siinä mitään väärää ole jos ei syty eikä kiinnosta. Sai ainakin palstatilaa kun antoi haastattelun rukkasista.
      Ei hyvää päivää taas kerran!

    • Anonyymi

      Höpsistä. Aikoinaan olin naimisissa naisen kanssa jolla oikeasti oli ylipainoa. Ei se mistään ulkonäöstä ole kiinni.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Välillä mietin, että vitsit onko noin dorkia miehiä oikeesti, mutta onhan niitä ja täällä jutuista päätellen erityisen paljon. No, ite ainakin iän myötä jo rupsahtanut kropasta jonkin verran ja painoakin tullut niin enpä oikeastaan haluis pinnallista ihmistä rinnalleni. Oon sinut itseni kanssa ja ne jotka haluavat hoikkia ja missin näköisiä naisia niin ihan vapaasti, ite en lähde tutustumaan tuollaisiin miehiin.

    • Anonyymi

      Tissi-Missi tässä terve hyvää iljtaa :D:D

    • Anonyymi
    • Pakko palata vielå kommentoimaan, varsinki ku nopeella selauksella ei tätä jo täältä löytynyt..

      Kelpaiskohan sit kompromissi..😃

      • Meni vähän aikaa tajuta 🤦‍♂️


      • Palstakamu kirjoitti:

        Meni vähän aikaa tajuta 🤦‍♂️

        Kato ku missihän se on kompromissikin🙂🙃🙂


      • m.wurst kirjoitti:

        Kato ku missihän se on kompromissikin🙂🙃🙂

        Ymmärsin :D


    • Anonyymi

      Kelpaa se tissi

    • Anonyymi

      Totuus on kuitenkin se että ei ole olemassa mitään naisen vartaloa mikä kaikille sopisi ja kaikkia kiinnostaisi. En tiedä missä eliittikumppanin nirppanokkien treffi sivustolla missi on ollut mutta kannattaisi kokeilla ihan tavallisia ihmisiä. Kyllä itselle Heidi toimisi pienillä vatsamakkaroillakin. Tikkulaiha nainen ei kiinnosta mielummin vähän ylipainoa siis vähän ei mitään plussapalloa. Itselleni käy pienirintainenkin nainen pidän sääristä todella paljon ja jaloista kasvoista hiuksista lantiosta pepusta. Rinnatkin voi olla liian isot. Naisen olemus muutenkin ratkaisee. Vaikka olisi kuinka hyvän näköinen nainen jatkuva negatiivisuus tai tyhmyys tekee naisesta epäkiinnostavan. Jätkämäiset naiset jotka yrittää olla miehiä eivät myöskään sytytä kuten ei myöskään bimbot.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2359
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      166
      1494
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      57
      1360
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1069
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe