Olen lukenut, että alkeishiukkasilla on sellainen ominaisuus, että hiukkasta pitää pyörittää 720 astetta että päästäisiin takaisin lähtötilaan. Ja vastaavasti Möbiuksen nauhaa täytyy kiertää kaksi täyttä kierrosta että päästään sinne mistä lähdettiin. Onko mahdollista että säieteoria yhdistää nämä ilmiöt niin, että säieteorian säikeet ovatkin jonkinlaisia Möbiuksen nauhoja? Onko tällaista mahdollisuutta mietitty akateemisissa piireissä?
Säieteorian säikeet Möbiuksen nauhoja?
Anonyymi-ap
3
302
Vastaukset
- Anonyymi
Tulee mieleen Konsta Pylkkänen joka tenttasi "lisenssiltä" että " onko tästä mainintaa yliopiston kirjoissa".
- Anonyymi
Säikeestä pitää tulla avaruutta pyörittämällä sama säie vasta 720 asteen jälkeen, mutta Möbiuksen nauhasta tulee sama nauha jo 360 asteen jälkeen. Kun sitä nauhaa kääntää oman keskipisteensä ympäri mihin tahansa suuntaan 360 astetta. Nauhan olemassaolo esittää 720-asteen symmetriaa vain, kun nauhalle asetetaan jotain ja tämä jokin kulkee nauhalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1863525Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3762210Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii562196- 432062
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4491189Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1181045- 59994