Kaverini järjestää synttärit

Ja kutsui minut.
Havaitsen olevani stressaantunut lahjan hankinnan suhteen ja lisäksi siellä on ihmisiä, joita en varsinaisesti tunne (ja sekin on stressaavaa, sillä pitää yhtäältä edustaa, mutta toisaalta olla rennosti sosiaalinen (muka)).
Tasavuosia täyttää ja sillä on varmaan jo kaikki mitä ikinä tarvitsee (paitsi halonhakkuupölkky mökille, mutta se ei nyt tähän käy), eli mitähän sitä hankkisi.

(itse en ikinä vietä mitään synttäreitä, sillä se on rasittavaa)

55

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ai niin ja naispuoleinen synttärisankari.

      (olisi ollut aiemmin myös kutsu synttäreille Italiaan, mutten mennyt)
      ((kotimainen kaverini siis, mutta sillä on omituinen tarve matkustella jatkuvasti, joten synttäritkin sitten mahdollisimman kaukana))

    • Anonyymi

      Vähän tylsä, mutta toimiva on lahjakortti johonkin parempaan tavarataloon tai muuhun sellaiseen. Se tarvitsee seurakseen kortin, jossa on ajatusta.

      Voit ostaa myös palan maata jostain ulkomailta tai kotimaasta aarniometsästä . Tämä tietysti sopii paremmin hänelle, jolla on kaikkea ja sen suuntaisia arvoja.

      Joskus voi olla kiva joku lahjakortti kahdelle hengelle johonkin hyvään ravintolaan.

      Tavaran ostaminen toiselle on niin vaikeaa. Nyt kun illat tummuvat, voisi ostaa vielä jotain aurinkokennolyhtyjä terassille. Sellainen pikkulahja on kiva kukkakimpun kanssa, jos suurempi ilo on saada sinut paikalle :)

      Jos tiedät hänen harrastuksia, voit etsiä netistä jotain ajankohtaisia villiryksiä. Onnea etsinnälle!

      • Anonyymi

        Oh, nyt vasta tajusin, tuli hieman naisellisia valintoja kaverillesi :) mutta tuo suuntaista jotain..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oh, nyt vasta tajusin, tuli hieman naisellisia valintoja kaverillesi :) mutta tuo suuntaista jotain..

        Naishenkilö hän onkin, joten ihan oikeaan suuntaan, mutta en osaa ajatella antavani lahjakortilahjaa. Taidenäyttelyissä olemme käyneet, joten taulu olisi ehkä sopiva, tai jokin veistos. Voisin tietysti tehdäkin, mutta nyt on sen verran muita juttuja kesken, etten ehdi ja taidejutut ovat minulle muutenkin paljon aikaa vieviä (harkinta, suunnittelu ja toteutus ovat kaikki hitaita).


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Naishenkilö hän onkin, joten ihan oikeaan suuntaan, mutta en osaa ajatella antavani lahjakortilahjaa. Taidenäyttelyissä olemme käyneet, joten taulu olisi ehkä sopiva, tai jokin veistos. Voisin tietysti tehdäkin, mutta nyt on sen verran muita juttuja kesken, etten ehdi ja taidejutut ovat minulle muutenkin paljon aikaa vieviä (harkinta, suunnittelu ja toteutus ovat kaikki hitaita).

        Ajattelin itse veistosta tai taide-esinettä, mutten uskaltanut suositella. Pidän puisista ja metallivaluisista, kivityyppisistä ja lasiupotteista eniten. Myös ikkunaan tai parvekkeelle riipustettavista siroista tuulikelloista ja mobiilileista. Unisieppareista en joskaan syystä pidä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Naishenkilö hän onkin, joten ihan oikeaan suuntaan, mutta en osaa ajatella antavani lahjakortilahjaa. Taidenäyttelyissä olemme käyneet, joten taulu olisi ehkä sopiva, tai jokin veistos. Voisin tietysti tehdäkin, mutta nyt on sen verran muita juttuja kesken, etten ehdi ja taidejutut ovat minulle muutenkin paljon aikaa vieviä (harkinta, suunnittelu ja toteutus ovat kaikki hitaita).

        Itse en ostaisi mitään muuta kuin lempikarkkeja vadelmaveneitä .


    • Anonyymi

      Jaa, heitit aika pahan...Miettisin itsekin kahteen kertaan, ja positiivistahan tässä on se, että niin teet. En osaa kyllä lonkalta heittää, ja kiinnostaisi mitä muut keksii, jospa saattaisi jeesata omissakin vastaavissa tilanteissa...

      • Minulla on epäilys yhdestä kutsutusta, mutta koska en ole varma, niin en voi kysyä, sillä jos ei ole kutsuttu, niin harmittelee sitä.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Minulla on epäilys yhdestä kutsutusta, mutta koska en ole varma, niin en voi kysyä, sillä jos ei ole kutsuttu, niin harmittelee sitä.

        Sama tuli mieleen, mutta olis kiusallinen, jos ei olisikaan kutsuttu...No, jospa joku täällä meitä valistaisi kokemuksella...


    • Kuinka suurella summalla ajattelit ilahduttaa kaveriasi? Naiselle ei ole kovinkaan vaikeaa hankkia ylellistä syntymäpäivälahjaa.
      Tuhlataan sinun roposiasi johinkin järkevään, esim.:

      - Nahkahansikkaat
      - Kashmirhuivi (esim. Balmuir)
      - Toilettilaukku, hyvin varustettu, esim. matkalle
      - Lahjakortti kampaamoon/ hoitolaan/ hierontaan, jne.
      - Ammattilaisen tekemä värianalyysi (lahjakortti)
      - Vastamelukuulokkeet
      - Unimaski
      - Laadukas, vedettävä matkalaukku (tarpeeksi pieni lentokoneeseen käsimatkatavaraksi)
      - Villasukat
      - Itse tehty suklaa
      - Aino tossut

      Onhan näitä lahjaideoita vaikka kuinka paljon. Kysy vaan, jos kaipaat lisää ideoita.
      Täällä on avoinna loputon runsaudensarvi. 😊

      • En varmaan kehtaa hankkia alle satasen lahjaa (ei noita synttäreitä nyt niin usein ole).
        Hyviä ideoita, eli mietin noita.


      • Anonyymi

        Näin myös naisena totean, että minulle kaikki noista menisivät metsään. En mä tietenkään lahjasta loukkaannu, mutta ei mistään noista mitään iloa mulle olisi. Joillekin naisille voi olla vaikea hankkia lahjaa. Tärkeää olisi tuntea sitä lahjan saajaa, mutta ilmeisesti Buddyllä on jonkilainen käsitys kuitenkin, että ei ihan pystymetsästä yritä asiaa pähkäillä. 🙂


      • buddy-love kirjoitti:

        En varmaan kehtaa hankkia alle satasen lahjaa (ei noita synttäreitä nyt niin usein ole).
        Hyviä ideoita, eli mietin noita.

        Mitä ihmettä ei alle satasen lahjaa kyllä tyyris lahjakortti kasvohoitoon varmasti saaneen kelvata .

        Onhan se 3 minuutin lentokin tyyristä https://www.elamyslahjat.fi/lahjat/fooni-tuulitunnelilentokahdelle/


      • valtakunta
        valtakunta kirjoitti:

        Mitä ihmettä ei alle satasen lahjaa kyllä tyyris lahjakortti kasvohoitoon varmasti saaneen kelvata .

        Onhan se 3 minuutin lentokin tyyristä https://www.elamyslahjat.fi/lahjat/fooni-tuulitunnelilentokahdelle/

        Eikun sitten jonottamaan

        ” Lennon kesto on 3 min/hlö, kokonaiskesto 1,5–2 h” onkohan tuossakin lennossa pitkä jono?


    • Anonyymi

      Mites se ruoka, tarjoilu, juoma...? Eikö ne toimi tavallaan aina...Tai sitten jos tuntisi hyvin, niin joku taide lahja, jotain henkilökohtaisempaa? Toki riskialtista...Mutta, jos saisi osuttua vaikka niihin arvoihin, tai johonkin mikä kolahtaa???...Tässä itsekin pähkäilen...Tavallaan tunnustus jostakin, joka merkinnyt toiselle, ja, että näet sen?...Hankalaa on...

    • Mä vein työkecerille 3,5 mottia halkoja häälahjaks...

      Joten hskkuupölkky ois hiton hyvä. 😄

      • Ai ku se ei käynyt...🤔

        Halkomiskiiloja ja leka. 😀



      • Ei kauhean paljon yllätä, että halkoholisti täällä suosittelee hakkuupölkkyä lahjaksi 😂


      • Aletheias kirjoitti:

        Ei kauhean paljon yllätä, että halkoholisti täällä suosittelee hakkuupölkkyä lahjaksi 😂

        🫠😆😆


    • Anonyymi

      Luulenpa, että vaikka vastustat lahjakorttia, se kuitenkin on paras. Ihminen, jolla on jo kaikkea, ei tarvitse krääsää ja jollet tiedä mistä hän erityisesti tykkää, lahja tuskin osuu. Tietysti, jos tietäisit, että hän pitää vaikka jostain suunnittelijasta erityisesti, silloln sitä voisi hyödyntää, Harvempi koti kuitenkaan on täynnä designia…

      Lahjakortin kanssa veisin luxus-suklaata, orkidean (säilyy 4-6kk) tai skumppa/shanpanjapullon. Ei tunnu siltä, että menee ilman fyysistä lahjaa. Itse lahjakortti olisi parempi olla aineetonta ja sellaista mihin ei välttämättä arjessa raaski pistää välttämättä rahaa, vaikka kylpylä-kauneushoitola, lippupalvelu/kulttuuri (keikat, teatteri, baletti, oppera), museolahjakortti vuodeksi ja lupaus tulla yhdelle taide/museokäynnille mukaan. Kauneudenhoitoon meikki, värianalyysit yms. laittaisin lahjakortin vain, jos ihminen on sen tyylinen, että nuo asiat kiinnostaa. Sama tietysti koskee kulttuuria.

      Yksi sinkkunaiselle sopiva mieluinen lahja (jos on sinkku) ja jos olet kätevä käsistäsi, on talkootalkkari lahjakortti (esim. 4*2h vuoden sisällä). Siis aineeton lahja, jossa lupaat tulla poraamaan tauluja seinään tai auttamaan huonekalujen kantamisessa, kun uudelleen sisustamisvimma iskee. 😂 Tai jos ei ole mitään isompaa ”miesten” hommaa, voit ravistella ja tampata painavat matot tai vaihtaa auton renkaat. Aineettoman lahjan kanssa käy orkidea ja skumppa, tai portviini ja tummasuklaa tai shampanja ja luxussuklaa.

      • Anonyymi

        t.Cit, kirjautuminen tippui pois


    • Ensimmäisenä tuli mieleeni magnumpullo shampanjaa, mutta koska et itse ilmeisesti käytä alkoholia, se ei sinusta ehkä tunnu luontevalta lahjalta. 🤔
      https://www.alko.fi/tuotteet/903898/Mumm-Cordon-Rouge-Magnum-Champagne-Brut/

      Useimmat naiset pitävät koruista. Korulahjaa varten sinun pitää tarkkailla pitääkö hän enemmän kultaisista vai hopeisista koruista (väri on tärkeä) ja tyyliltään kevyemmistä koruista vai käyttääkö myös raskaampia koruja kuten Kalevalaa. Onko hänellä korvakorut. Kultasepänliikkeessä osataan antaa hyviä vinkkejä. - Esimerkiksi lähipiirini nuoret naiset käyttävät vain hopeisia siroja koruja ja me vähän vanhemmat myös kultaisia ja hieman näyttävämpiä.

    • Anonyymi

      Lahjoja voi kierrättää niin että jättää kokonaan avaamattakin ja antaa vaikka seuraavana joululahjaksi jollekin toiselle.

    • Anonyymi

      On mukavaa saada kutsu juhliin, mutta itse en nauti isolla porukalla yhdessä olosta. Tässä on puolen vuoden aikana ollut kolmet isot juhlat. Oikeesti aika kamalaa. Lähden niin pian kuin kehtaan, yleensä täytyy pari kolme tuntia olla ainakin. Kotiin päästyä tikitän vielä pitkään, menee yöunikin pilalle ja rytmi siitä katoaa moneksi yöksi.

      Onneksi nyt ei ole tiedossa mitään todennäköisesti pitkään aikaan.

      Onhan se kivaa että joku jaksaa järjestää. Mulla ei olisi ikinä virtaa tai halua sellaiseen. Voin kutsua yksitellen ystäviä kylään. Mutten isona laumana.

      Ja lahjan kanssa on aina sama ongelma. Nuoremmat tarvitsevat aina rahaa. Kukaan ei tarvitse enempää krääsää nurkkiin. Tietty jokin pieni muistoesine voisi olla ihana. Sellainen jonka saa helposti piiloon jollei se olekaan toisen mieleen... En tosiaan tiedä mikä olis hyvä. Lahjakortti.

      Tai itse tehtyä mehua, hilloa, limppu, mitä vaan itse rehtyä -kori. Ai, se olis kyllä kiva.

      xLiner

    • Anonyymi

      Mitäs jos vaikka kysyisit? Tietenkin sillä edellytyksellä, että on riittävän hyvä tuttu. Itse olen sitä mieltä, että fiksu ennemmin kysyy mikä olis mieluista, kuin yrittää arvailla. Arvailut tuppaa menemään yleensä pieleen ja se on sitten rahanhukkaa ja turhuutta. Jos ei kehtaa kysyä itseltään, niin ehkä sitten joltain, joka tuntee hänet? Tai yksi toimiva, mutta tosiaan vähän tylsä, on tuo jo ehdotettu lahjakortti.

    • Mullakin oli takavuosina ongelma, kun oli ylioppilasjuhla, mitta lahjasekki mä sinne kortin väliin laitoin. Mutta ongelma oli se, kun siellä oli mun eka luokan opettaja. Niin ei mitenkään mielyttävä jälleen tapaaminen. Yritä nyt siinä olla jotenkin luonteva.

    • Anonyymi

      Laitan lahjaehdotuksen, eli kun naisethan on ihan vauhkoina aina luomutuotteista, lähiruuasta jne. Niin ehkä jonkun nettikauppa tms. Harjoittavan luomutilat lahjakortti olisi kätevän hyödyllinen koska ruokaa ja muutenkin kiva lahjus.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Hyvä idea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä idea!

        Niin minustakin. Pitäisin, nam 😀👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minustakin. Pitäisin, nam 😀👍

        Aina kannattaa ajatella niin että mistä itsekin pitäisi se helposti kelpaisi muillekin. Tästä tuli kyllä nyt mieleen vähän ilkeäkin ajatus että kun naiset arvostaa lähiruokaa niin miksei sitten lähimiehiä? Korkeintaan ehkä jotain lähi-idän miehiä :D

        -harmiseikirj-


    • Sisko antoi synttärilahjaksi tiedon, että minun nimissä on annettu lahjoitus jollekin uhanalaiselle eläimelle tai jotain sellaista.

      Ei tullut stressiä siitä mitä turhalla lahjalla tekisi.

      • Anonyymi

        Entä jos kohde ei olekaan sellainen johon olisit itse laittanut? Onneksi keksin hyvän ratkaisun tähän eli siskostasi varmaan on mukavaa jos sinulla on mukavaa. Eli seuraavan kerran kun siskolla on synttärit laita hänelle tieto että dokasit lahjarahat ja hauskaa oli, luulisi että hän olisi ihan riemuissaan tuollaisesta lahjasta.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos kohde ei olekaan sellainen johon olisit itse laittanut? Onneksi keksin hyvän ratkaisun tähän eli siskostasi varmaan on mukavaa jos sinulla on mukavaa. Eli seuraavan kerran kun siskolla on synttärit laita hänelle tieto että dokasit lahjarahat ja hauskaa oli, luulisi että hän olisi ihan riemuissaan tuollaisesta lahjasta.

        -harmiseikirj-

        Niin, tärkeintä näissä lahjoissa on kaunis ajatus ja antamisen ilo. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos kohde ei olekaan sellainen johon olisit itse laittanut? Onneksi keksin hyvän ratkaisun tähän eli siskostasi varmaan on mukavaa jos sinulla on mukavaa. Eli seuraavan kerran kun siskolla on synttärit laita hänelle tieto että dokasit lahjarahat ja hauskaa oli, luulisi että hän olisi ihan riemuissaan tuollaisesta lahjasta.

        -harmiseikirj-

        Ihan sivusta totean, että mä en ole ikinä ymmärtänyt noita lahjoitus lahjoja. Siis kyllä ne varmaan joillekin sopivat, mutta mä en haluaisi kenenkään itselleni sellaista antavan. Antaisivat ennemmin sellaisen lahjan, jossa lupaavat lahjoittaa puolestani johonkin kohteeseen, jonka itse heille ilmoitan. Se oli ok 🤣


    • Anonyymi

      jos alkaizsi miewttimään että: mitähän nuokin jotkut tytöt tuossa ajattelevat, olizsi paljon ajatuksia.

    • Minä olen aina hankkinut jotain persoonallista mistä tiedän toisen pitävän. Jotain mitä ehkä muut pitäisivät typeränä, mauttomana tai jopa lapsellisena, mutta josta tiedän toisen pitävän. Sitten jos en ole keksinyt mitään, olen ostanut laadukkaan alkomahoolijuoman.

      • Anonyymi

        Kääri ensi kerralla itsesi lahjapaperiin, on riittävän typerä, mauton ja lapsellinen lahja:D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kääri ensi kerralla itsesi lahjapaperiin, on riittävän typerä, mauton ja lapsellinen lahja:D

        -harmiseikirj-

        Mitenkäs se älykkyys?


    • Anonyymi

      tuollainen hyvä jooh: miksi katsot jotain noita mainosjuttuja tv;stä moniestikin=

    • Anonyymi

      älä edes viitsi katsoa jotain elokuvazkin jonka nimi voi ollas Angus Monimax?

    • Anonyymi

      kaikenlaiset kissanristiäisetkin... ärsyttäviä mielestä kuten syntymäpäivät ovat kuoleman lähestymisen juhlintaa.

    • Kiitän ideoista ja mietin niitä.
      (nyt on yllättäen ruuhkaa hommissa, eli niiden sivussa mietin ja kunnollinen miettiminen alkaa kun hommat hälvenevät)

    • Anonyymi

      Laskuvarjohypyn voi hankkia, että näkee, että tosissaan välität ja sitten on koskimelonnan kurssit. Näkee, ettet pidä ihan homeisena ja vanhana sitä.

    • Anonyymi

      Eräässä kaupassa on sellainen käsilaukkuun mahtuva monitoimivasara, jossa on myös saha sekä kirves samassa.

    • Anonyymi

      näkymä tulevaisuudesta tuollainen että eobortir ja valtaavat kaiken ja ottavat ihmisziläträ vallan pois :SD

    • Anonyymi

      Ostin valmistumislahjaksi aromaterapia-lahjakortin, 65 e. Oli aika läheinen, vieraammalle tuttavalle pidän paljona. Tuolla joku ehdotti pulloa. Se on hyvä ja vaikka mitä hintaa, jos käyttää alkoholia, minä en, niin että kantsii selvittää.

    • Jos on pyöreät niin saattaa olla tekeillä myös kimppalahja. Kannattaa selvitellä. Kimppalahjat on helpoin vaihtoehto.

      Jos on taiteesta kiinnostunut yksilö kyseessä, niin ensi vuoden museokortti.. en vain tiedä missä kaikkialla käy ja voiko sen ostaa toiselle. Mutta lahjana hyvä idea.
      Kuukkeloin.. voi ostaa lahjaksi.

      • Ja laitan vielä linkin..
        https://museot.fi/museokortti?_gl=1*13zsfsn*_ga*MTQ0MDg5OTE5NS4xNjk1ODI5MDcw*_ga_PTD5T5XJHN*MTY5NTgyOTA3MC4xLjEuMTY5NTgyOTA3MS4wLjAuMA..&_ga=2.22959035.1874237832.1695829070-1440899195.1695829070


    • Eihän tarvitse osallistua jos ei halua. En edes lapsen kastejuhlia/nimenanto juhlia pitänyt.

    • Anonyymi

      niin valtakunta... älä ajattele silä tavoin että joku ihminen keksii jotain nimiä vaan tietokone sellaisia voi tehdä.,.

      • Lapsella on kaunis nimi ei sitä tarvitse köyhyttää sukulaisia minun lapsi katraalla. En edes itse sitten osallistu edes synttäreihin kerta kokemus siitä ilkeä että tyhjensi kerralla pöydän lapset ja vielä eikö ollut syönyt lähtiessä vaikka söivät mutta lapsia on vaan niin paljon. . Joten ei sitten enää juhlissa käyty kun ei ole mitään annettavaa eikä kutsuttu ketään.


      • valtakunta kirjoitti:

        Lapsella on kaunis nimi ei sitä tarvitse köyhyttää sukulaisia minun lapsi katraalla. En edes itse sitten osallistu edes synttäreihin kerta kokemus siitä ilkeä että tyhjensi kerralla pöydän lapset ja vielä eikö ollut syönyt lähtiessä vaikka söivät mutta lapsia on vaan niin paljon. . Joten ei sitten enää juhlissa käyty kun ei ole mitään annettavaa eikä kutsuttu ketään.

        Se oli ilkeilyä ” etteikö ole syöneet kun loppuu ja tulossa vielä lisää vieraita”

        Olen enemmän niin päin etten sitten mene jos ei ymmärretä lapset syövät herkkuja kun mahdollista on.

        Syötiin lähtiessä juurikin siitä syystä, ettei tyhjennetä koko pöytää.


      • Ehkä ongelma oli ettei osata varautua vieraiden tuloon😅 osattu laskea yms.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1738
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1079
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe