Toyota luopuu vetyautoista vihdoinkin

Anonyymi-ap

61

817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hienoa!

    • Anonyymi

      Kuulostaa todella hyvältä.

    • Anonyymi

      Huikeaa !

    • Anonyymi

      Toyota mainitsi jakeliuverkon ongelmaksi vaatimattomaan menestykseen tähän mennessä ... mutta on vakuuttunut itse teknologiasta, jota edelleen kehittää jatkossakin.

      "However, Toyota has now admitted that given the Mirai’s lack of popularity, it is shifting its hydrogen focus to commercial vehicles."

      "Toyota isn’t completely giving up on hydrogen passenger cars."

      Mutta saas sitten nähdä tuoko se tuleva EU:n vetyjakeluverkko valmistuessaan markkinoille myös vety-henkilöautoja pidemmällä aikajanalla.

      • Anonyymi

        Vedyn valmistus on niin järjettömän kallista, että päätti EU sitten mitä hyvänsä niin vetyasemia ilman veronmaksajien tukea ei ala yksikään yksityinen yritys rakentamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedyn valmistus on niin järjettömän kallista, että päätti EU sitten mitä hyvänsä niin vetyasemia ilman veronmaksajien tukea ei ala yksikään yksityinen yritys rakentamaan.

        Pattetriautojen myynti olisi hyvin olematonta ilman politiikan harjoittamaa loputonta lobbausta ja pakkohenkistä aivopesua, sekä ilman veromaksajien mittavia tukia itse auton ostoon, kuin myös taloyhtiöiden latauspaikkojen rakentamiseen, kuin edelleen myös julksenkin latausinfran rakentamiseen.

        Näin, vaikka jo lähtökohtaisesti tuon ideologian lobaajien logiikan mukaan sen tulisi olle ihan itsessään haluttava vaihtoehto.

        Lisäksi runkoverkot ovat olleet valmiina ikuisuuden kuin tarjottimella, eli latauspaikkojen asennus super-simppeliä vs. vetyinfra.

        Tuota pseudo-ekologista ja aivopesullisesti markkinoitua vaihtoehtoa rahoitetaan laajalti polttarikuskien lopakosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pattetriautojen myynti olisi hyvin olematonta ilman politiikan harjoittamaa loputonta lobbausta ja pakkohenkistä aivopesua, sekä ilman veromaksajien mittavia tukia itse auton ostoon, kuin myös taloyhtiöiden latauspaikkojen rakentamiseen, kuin edelleen myös julksenkin latausinfran rakentamiseen.

        Näin, vaikka jo lähtökohtaisesti tuon ideologian lobaajien logiikan mukaan sen tulisi olle ihan itsessään haluttava vaihtoehto.

        Lisäksi runkoverkot ovat olleet valmiina ikuisuuden kuin tarjottimella, eli latauspaikkojen asennus super-simppeliä vs. vetyinfra.

        Tuota pseudo-ekologista ja aivopesullisesti markkinoitua vaihtoehtoa rahoitetaan laajalti polttarikuskien lopakosta.

        Niin, piti lisäämäni, että avaus oli täysin valheellista anti-vetypropagandaa jällene kerran.

        Anonyymi 2023-11-07 17:25:32


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pattetriautojen myynti olisi hyvin olematonta ilman politiikan harjoittamaa loputonta lobbausta ja pakkohenkistä aivopesua, sekä ilman veromaksajien mittavia tukia itse auton ostoon, kuin myös taloyhtiöiden latauspaikkojen rakentamiseen, kuin edelleen myös julksenkin latausinfran rakentamiseen.

        Näin, vaikka jo lähtökohtaisesti tuon ideologian lobaajien logiikan mukaan sen tulisi olle ihan itsessään haluttava vaihtoehto.

        Lisäksi runkoverkot ovat olleet valmiina ikuisuuden kuin tarjottimella, eli latauspaikkojen asennus super-simppeliä vs. vetyinfra.

        Tuota pseudo-ekologista ja aivopesullisesti markkinoitua vaihtoehtoa rahoitetaan laajalti polttarikuskien lopakosta.

        Nyt puhut asiaa ja näinhän se on, että kansa maksaa tämän batteri leikin ja myös ne ihmiset joilla ei ole edes autokorttia. Työttömiä huoltomiehiä Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedyn valmistus on niin järjettömän kallista, että päätti EU sitten mitä hyvänsä niin vetyasemia ilman veronmaksajien tukea ei ala yksikään yksityinen yritys rakentamaan.

        Eikä nykyisessä talous ja maailman tilanteessa valtioilla ole rahaa hassata johonkin todella epävarmaan ja kalliiseen vedynjakeluun.


    • Anonyymi

      Hyvältä näyttää 👍

    • Anonyymi

      Tuossa avauksessa patteri-propagandalleen omistautunut ahkera anti-vety-julistaja ampui mallikkaan riehakkaasti omaan polveensa, jossa bonuksena provo-tiedotteli valheita ko. yrityksen vetyverkkotoiminnasta.

      - https://keskustelu.suomi24.fi/t/18092927/nikolan-konkurssi

      Mites täsä nyt näin pääsi käymään.

      • Anonyymi

        Nikola poukkoilee mihin sattuu, mutta vetyikonihan se on ollut. Vetyrekaksi merkittyjä vain alamäkeen liikkuvia rekkoja halusi aluksi valmistaa?

        Toyota on tehnyt vedyllä massiiviset tappiot ja vetyfirmoja kaatuu joka puolella. Plug Power, Hopium... rysähtelee vain joka puolella.

        Vuonna 2022 vetyautojen myynti putosi 30%. Tänä vuonna sama? Ei ainakaan alku hyvältä näytä vetyreppanoille.

        Mites tässä nyt näin pääsi käymään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nikola poukkoilee mihin sattuu, mutta vetyikonihan se on ollut. Vetyrekaksi merkittyjä vain alamäkeen liikkuvia rekkoja halusi aluksi valmistaa?

        Toyota on tehnyt vedyllä massiiviset tappiot ja vetyfirmoja kaatuu joka puolella. Plug Power, Hopium... rysähtelee vain joka puolella.

        Vuonna 2022 vetyautojen myynti putosi 30%. Tänä vuonna sama? Ei ainakaan alku hyvältä näytä vetyreppanoille.

        Mites tässä nyt näin pääsi käymään?

        Nikolan palamaan syttyvät patterirekat riskeeravat johtaan sen konkkaan, josta lukeva saa faktainfoa oikeista lähteistä ... mutta anti-vety-trollit koettavat toistamiseen valheellisesti manipuloiden muokata todellisuutta.

        Vetyinfrassakin Nikola on asiakkaana, ei rakentajana, vastoin anti-vety-propagandistin valheväittämää.

        Toyota luottaa vetymobiliteettiin ja siksi investoi siihen etupainotteisesti edelleen.

        Pieniä vetyfirmoja voi kaatuilla siellä täällä, mutta se ei muuta muuksi EU:n nyttemmin virallisesti lanseeraamaa vetypolitiikkaa ja panostusta siihen, eikä suurempien vakavaraisten yrityksien vetyhankkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nikolan palamaan syttyvät patterirekat riskeeravat johtaan sen konkkaan, josta lukeva saa faktainfoa oikeista lähteistä ... mutta anti-vety-trollit koettavat toistamiseen valheellisesti manipuloiden muokata todellisuutta.

        Vetyinfrassakin Nikola on asiakkaana, ei rakentajana, vastoin anti-vety-propagandistin valheväittämää.

        Toyota luottaa vetymobiliteettiin ja siksi investoi siihen etupainotteisesti edelleen.

        Pieniä vetyfirmoja voi kaatuilla siellä täällä, mutta se ei muuta muuksi EU:n nyttemmin virallisesti lanseeraamaa vetypolitiikkaa ja panostusta siihen, eikä suurempien vakavaraisten yrityksien vetyhankkeita.

        Ihan mielenkiinnosta, kerropa yksikin vetymenestystarina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nikolan palamaan syttyvät patterirekat riskeeravat johtaan sen konkkaan, josta lukeva saa faktainfoa oikeista lähteistä ... mutta anti-vety-trollit koettavat toistamiseen valheellisesti manipuloiden muokata todellisuutta.

        Vetyinfrassakin Nikola on asiakkaana, ei rakentajana, vastoin anti-vety-propagandistin valheväittämää.

        Toyota luottaa vetymobiliteettiin ja siksi investoi siihen etupainotteisesti edelleen.

        Pieniä vetyfirmoja voi kaatuilla siellä täällä, mutta se ei muuta muuksi EU:n nyttemmin virallisesti lanseeraamaa vetypolitiikkaa ja panostusta siihen, eikä suurempien vakavaraisten yrityksien vetyhankkeita.

        "Nikolan palamaan syttyvät patterirekat riskeeravat johtaan sen konkkaan, josta lukeva saa faktainfoa oikeista lähteistä ... mutta anti-vety-trollit koettavat toistamiseen valheellisesti manipuloiden muokata todellisuutta."

        Alkuperäinen syy nykyiseen heikkoon tilanteeseen aiemmat LUKUISAT Nikolan valheet vetyrekoista. Nikola joutui SEC:in hampaisiin ja tuomittiin.

        "Vetyinfrassakin Nikola on asiakkaana, ei rakentajana, vastoin anti-vety-propagandistin valheväittämää."

        Älä viitsi valehdella.

        https://www.forbes.com/sites/alanohnsman/2019/04/14/can-a-15-billion-bet-on-fuel-cell-big-rigs-be-a-game-changer-for-hydrogen/

        Nikola väitti voivansa valmistaa vetyä halvalla. Täyttä valetta, niin kuin nämä tuppaavat olemaan. Jostain syystä vety vetää puoleensa helppoheikkejä ja huijareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nikolan palamaan syttyvät patterirekat riskeeravat johtaan sen konkkaan, josta lukeva saa faktainfoa oikeista lähteistä ... mutta anti-vety-trollit koettavat toistamiseen valheellisesti manipuloiden muokata todellisuutta."

        Alkuperäinen syy nykyiseen heikkoon tilanteeseen aiemmat LUKUISAT Nikolan valheet vetyrekoista. Nikola joutui SEC:in hampaisiin ja tuomittiin.

        "Vetyinfrassakin Nikola on asiakkaana, ei rakentajana, vastoin anti-vety-propagandistin valheväittämää."

        Älä viitsi valehdella.

        https://www.forbes.com/sites/alanohnsman/2019/04/14/can-a-15-billion-bet-on-fuel-cell-big-rigs-be-a-game-changer-for-hydrogen/

        Nikola väitti voivansa valmistaa vetyä halvalla. Täyttä valetta, niin kuin nämä tuppaavat olemaan. Jostain syystä vety vetää puoleensa helppoheikkejä ja huijareita.

        "Alkuperäinen syy nykyiseen heikkoon tilanteeseen aiemmat LUKUISAT Nikolan valheet vetyrekoista. Nikola joutui SEC:in hampaisiin ja tuomittiin."

        Todellinen ongelma on nyt läsnäoleva ongelma, eli ne Nikolan palamaan syttyvät patterirekat, joista sille on __ nyt __ muodostunut mittavat tekniset ja taloudelliset haasteet.

        "Älä viitsi valehdella."

        Junasta jo aikoja sitten tippuneet propagandistit ja menneessä edelleen elävät ignorantit kehtaavat syytellä valehtelusta, mutta mitäs pienistä.

        Alla hieman faktaa:

        "Nikola sold its interest in a hydrogen-making hub in Buckeye, Arizona, to Fortescue Metals Group for $24 million in August. Hydrogen fuel offtake from that project would be sufficient to meet customer needs for some time once construction is completed."

        "Hydrogen transport and storage player BayoTech has begun producing hydrogen, for which Nikola will be a customer, at its BayoGaaS Hydrogen Hub in Wentzville, Missouri."

        "Startup infrastructure provider Voltera is working on eight Nikola-branded Hyla fuel stations with a pledge of up to 50 stations. "

        - https://theproducewire.com/is-nikola-counting-too-much-on-california-for-salvation/


    • Anonyymi

      Miksi ette osta niitä vetyautoja jos ovat niin erinomaisia, vaan saastutatte niillä polttiksillanne?

    • Anonyymi

      "Lisäksi runkoverkot ovat olleet valmiina ikuisuuden kuin tarjottimella, eli latauspaikkojen asennus super-simppeliä vs. vetyinfra."

      Tässä yksi niistä syistä miksi sähkö on aivan luonnostaan se yksinkertaisin ja ympäristöystävällisin ratkaisu. On olemassa jo sähköntuotanto ja -jakelu aivan kotiovelle saakka. Olisi järjetöntä luonnonresurssien tuhlaamista alkaa rakentamaan vetyinfraa vain yhteen tarkoitukseen eli henkiläautoilla liikkumiseen.
      Sähkö tekee yhdellä infralla miljoonaa eri asiaa.

      Sama asia kampittaa vedyn kilpailukyvyn synteettistä bensaa vastaan. Synteettiselle bensalle on ja jakeluinfra ja lisäksi myös olemassaoleva ajoneuvokanta.

      Vety on häviäjä kaikilla rintamilla henkilöautoissa.

      Kannattaa uskoa mitä Toyotan tekninen johtaja sanoo. Toyota vetää tulpan irti polttokenno-henkilöautoista ja keskittyy hyötyliikenteeseen.
      Kun Toyota viheltää oman pelinsä poikki henkilöautojen suhteen niin se on sitten siinä. Lopullinen niskalaukaus.

      Vetytalous tulee aivan varmasti mutta se koskee vain teollisuutta ja hyötyliikennettä. Mirait ja muut hörhöilyt on nyt haudattu virallisesti.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        "On olemassa jo sähköntuotanto ja -jakelu aivan kotiovelle saakka. "

        Nin, ja samaan aikaan yhden ainoan aatteen patteripropagandisti laittaa toistamiseen patterit ja vedyn samalla viivalle, kun on kyse kasvuluvuista. Tämä oli se asian pihvi.

        Valmisiin verkkoihin on hellpoa asennella ja sitten elvistellä "menestyksellä."

        Kuitenkin jo yhteiskuntien huoltovarmuuden kaannalta olisi täysin järjetöntä hirttäytyä pelkkien pattereiden varaan ja samalla vielä laittaa hirt.tosilmukka EU:n kaulaan Kiina-riippuvuudella. Mutta myopisuutta ja aivottomuutta on moneen lähtöön.

        "Sama asia kampittaa vedyn kilpailukyvyn synteettistä bensaa vastaan."

        Synteettiset olisivatkin todella tervetulleita, mutta valitettavasti _tällä hetkellä_ sen teollistamisen hyötysuhde on suhteellisen huono. Mutta ilmailussa volyymit ovat suuria valmistuksen tehostamisen edistäminen jatkuu.

        "Kannattaa uskoa mitä Toyotan tekninen johtaja sanoo. Toyota vetää tulpan irti polttokenno-henkilöautoista ja keskittyy hyötyliikenteeseen."

        Niin, Toyta jatkaa edelleen vetyteknikkaa myös henkilöautoissa, vaikka laskeekin toistaiseksi hieman purjeita, mutta onhan sillä jo hyvin valmis teknologia hallussaan. Juurihan se tosin teki geopoliittisesti ajatelen kyseenalaisen dealin kiinalaisen valmistajan kanssa.

        "Vetytalous tulee aivan varmasti mutta se koskee vain teollisuutta ja hyötyliikennettä. Mirait ja muut hörhöilyt on nyt haudattu virallisesti."

        Niinpä, palstoilla aina vain liikku itsekritiikittömiä kristallipallon omaavia tulevaisuuden varmuudella tuntevia .... no, täytyyhän sitä manipulatiivistä propagandageneraatoriaan ruokkia ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On olemassa jo sähköntuotanto ja -jakelu aivan kotiovelle saakka. "

        Nin, ja samaan aikaan yhden ainoan aatteen patteripropagandisti laittaa toistamiseen patterit ja vedyn samalla viivalle, kun on kyse kasvuluvuista. Tämä oli se asian pihvi.

        Valmisiin verkkoihin on hellpoa asennella ja sitten elvistellä "menestyksellä."

        Kuitenkin jo yhteiskuntien huoltovarmuuden kaannalta olisi täysin järjetöntä hirttäytyä pelkkien pattereiden varaan ja samalla vielä laittaa hirt.tosilmukka EU:n kaulaan Kiina-riippuvuudella. Mutta myopisuutta ja aivottomuutta on moneen lähtöön.

        "Sama asia kampittaa vedyn kilpailukyvyn synteettistä bensaa vastaan."

        Synteettiset olisivatkin todella tervetulleita, mutta valitettavasti _tällä hetkellä_ sen teollistamisen hyötysuhde on suhteellisen huono. Mutta ilmailussa volyymit ovat suuria valmistuksen tehostamisen edistäminen jatkuu.

        "Kannattaa uskoa mitä Toyotan tekninen johtaja sanoo. Toyota vetää tulpan irti polttokenno-henkilöautoista ja keskittyy hyötyliikenteeseen."

        Niin, Toyta jatkaa edelleen vetyteknikkaa myös henkilöautoissa, vaikka laskeekin toistaiseksi hieman purjeita, mutta onhan sillä jo hyvin valmis teknologia hallussaan. Juurihan se tosin teki geopoliittisesti ajatelen kyseenalaisen dealin kiinalaisen valmistajan kanssa.

        "Vetytalous tulee aivan varmasti mutta se koskee vain teollisuutta ja hyötyliikennettä. Mirait ja muut hörhöilyt on nyt haudattu virallisesti."

        Niinpä, palstoilla aina vain liikku itsekritiikittömiä kristallipallon omaavia tulevaisuuden varmuudella tuntevia .... no, täytyyhän sitä manipulatiivistä propagandageneraatoriaan ruokkia ...

        Ne "patterit" sattuvat olemaan sekä ekologisempia ETTÄ taloudellisempia. Kumpikin on kiistaton tosiasia.

        Koko argumenttisi on rakennettu kuin olkiukko sen varaan, että akut olisivat jotenkin ympäristölle vahingollisia. Tietenkin kaiken teknologian valmistus vahingoittaa luontoa, mutta nyt ja lähitulevaisuudessa akut ovat se vähiten vahingollisin vaihtoehto. Vety vahingoittaa ympäristöä kokonaisuutena katsottuna enemmän.


    • Anonyymi

      "Toyota luottaa vetymobiliteettiin ja siksi investoi siihen etupainotteisesti edelleen."

      Toyotan ilmoitti juuri merkitävästä linjanmuutoksestaan.

      Toyotan tekninen päällikkö Nakajima myöntää että Mirai-projekti on suuri epäonnistuminen ja vetyinfran rakentaminen henkilöautoille on niin vaikeaa ettei se tule koskaan toteutumaan.
      Toyota keskittyy tästä eteenpäin vetyprojektissaan hyötyliikenteeseen ja henkilöautojen osalta kehitys lopetetaan.


      https://www.carscoops.com/2023/10/toyota-admits-mirai-has-not-been-successful-will-focus-on-hydrogen-commercial-vehicles/

    • Anonyymi

      Jo oli aikakin.

    • Anonyymi

      No mutta tämähän on mahtavaa!

    • Anonyymi

      Kohta Hopium myös ymmärtää ettei taida vetyautojen valmistaminen kannattaa.

      "Vuoden 2023 ensimmäinen puolisko tuotti Hopiumille pelottavia taloudellisia tuloksia. Yrityksen nettotappio oli 24,7 miljoonaa euroa. Erityisesti Hopium ei ole vielä aloittanut vetypolttokennojensa markkinointia, mikä on johtanut nollaan liikevaihtoon tänä aikana. Tätä epäsuotuisaa taloudellista tilannetta pahentaa entisestään negatiivinen oma pääoma, joka oli -31,9 miljoonaa euroa 30. kesäkuuta ja niukka kassavirta tuskin 88 000 euroa."

      https://energynews-biz.translate.goog/french-start-up-hopium-faces-financial-turbulence-in-hydrogen-race/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

      Ei ole tähänkään ketjuun pariin viikkoon tullut yhtään vety voisi loistaa tavallisten ihmisten näkökulmasta ja niitä vetyajoneuvoja saataisiin merkittävästi kaupaksi eikä jäädä siihen kuuluistaan 0,0% kerhoon.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18057280/yksikaan-vetyajoneuvo-ei-tule-pitkassa-juoksussa-halvemmaksi

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina

      Ja eipä Hyzonillakaan tunnu menevän hyvin.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18058430/hyzon-vetykuorma-autojen-tehdas-lopettaa-euroopassa-

    • Anonyymi

      Huikeaa!

    • Anonyymi

      No johan nyt on mahtavaa.

    • Anonyymi

      Upeaa!

    • Anonyymi

      No jopas on upeaa!

      • Anonyymi

        Maailman velkaisimmalta yhtiöltä ehtyy rahahanat. Kaikkein suurimmat rahasyöppö-projektit täytyy lopettaa.


    • Anonyymi

      Alla faktaa Toyotan voimassa olevasta kannasta ja visoista vedyn suhteen.

      * Toyotan vetyprojektin johtaja: ”Uskomme vetyyn hyvänä vaihtoehtona etenkin dieselille”

      *** Haastattelimme Toyotan tuotekehitystä ja vetyprojektia Euroopassa johtavaa Thiebault Paquetia aiheesta.

      "Haasteena on tankkausasemien vähäisyys. Ihmisten pitää pystyä luottamaan, että autolla pystyy ajamaan kaikkialla. Se on suurin yksittäinen syy siihen, miksi vetyhenkilöautoja ei ole myyty enempää."

      "Me uskomme kuitenkin vedyn ja polttokennojen potentiaaliin myös henkilöautoissa. Infran rakentaminen on järkevää aloittaa raskaamman kaluston ja hyötyajoneuvojen puolelta."

      "Vetykäyttöisessä henkilöautossa, kuten Mirai, pelkkä polttokenno on paras vaihtoehto."

      "Mutta säännöissä on takaovi. EU tarkkailee koko ajan, miten nopeasti autojen sähköistyminen tapahtuu. Jos tilanne muuttuu, heillä on vaihtoehtoisia suunnitelmia. Mihin suuntaan tulevaisuus meitä vie, meidän on vain odotettava."

      *** Eli vedyn mahdollisuudet paranevat vuoden 2030 jälkeen?

      Koko artikkeli:

      - https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyotan-vetyprojektin-johtaja-uskomme-vetyyn-hyvana-vaihtoehtona-etenkin-dieselille/

    • Anonyymi

      Tajusi Tojo vihdoinkin.

      • Anonyymi

        "Tajusi Tojo vihdoinkin."

        Siis Toyota edelleenkin jatkaa vetykenno-henkilöautojen kuin vetypolttomoottoristenkin kehitystä, samalla kun keskittää enempi painopistettä raskaaseen vetykennokalustoon.

        Vain avauksen tekijällä esiintyy pakonomaisen kroonisoitunutta luennan trollailu-tajuttomuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tajusi Tojo vihdoinkin."

        Siis Toyota edelleenkin jatkaa vetykenno-henkilöautojen kuin vetypolttomoottoristenkin kehitystä, samalla kun keskittää enempi painopistettä raskaaseen vetykennokalustoon.

        Vain avauksen tekijällä esiintyy pakonomaisen kroonisoitunutta luennan trollailu-tajuttomuutta.

        Voit jatkaa strutsina oloa ja haudata pääsi hiekkaan kun todellisuus ei oikein nappaa.
        Toyotakin on ottanut viimeisenä ammattilaisena päänsä pois hiekasta ja myöntää että täysin turhaa ajan ja rahan hukkaa.

        Toyotan tekninen päällikkö Nakajima myöntää että Mirai-projekti on suuri epäonnistuminen ja vetyinfran rakentaminen henkilöautoille on niin vaikeaa ettei se tule koskaan toteutumaan.
        Toyota keskittyy tästä eteenpäin vetyprojektissaan hyötyliikenteeseen ja henkilöautojen osalta kehitys lopetetaan.


        https://www.carscoops.com/2023/10/toyota-admits-mirai-has-not-been-successful-will-focus-on-hydrogen-commercial-vehicles/


    • Anonyymi

      "*** Eli vedyn mahdollisuudet paranevat vuoden 2030 jälkeen?"

      Eli täyssähköautot ovat siis tätä päivää ja niiden teknien etumatkaa kasvaa koko ajan kun lataustekniikka ja ajoakkujen koot vain suurenevat koko ajan täyssähköautoissa. Vetyautot siis myöhästyivät junasta ja sen paljastaa myyntitilastot.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17932150/vetyautoja-menee-edelleen-todella-huonosti-kaupaksi-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi

    • Anonyymi

      Tämähän on aivan mahtavaa.

    • Anonyymi

      Hieno juttu ettei noita räjähtäviä jakelupisteitä tule kuin teollisuusalueille ja rekkoja varten, siellä ne voi poksahdella turvallisemmin.

    • Anonyymi

      Tämähän on hyvä uutinen.

    • Anonyymi

      Upeaa!

    • Anonyymi

      Huikeaa👍

    • Anonyymi

      No mutta uskoi vihdoinkin.

    • Anonyymi

      Tämähän on todella huikeaa!

      • Anonyymi

        Maailman velkaisin yhtiö niin on pakko lopettaa tuollaiset täysin toivottomat projektit.

        Kauan tojota rimpuilikin ja tuhlasi rahaa täysin hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman velkaisin yhtiö niin on pakko lopettaa tuollaiset täysin toivottomat projektit.

        Kauan tojota rimpuilikin ja tuhlasi rahaa täysin hukkaan.

        Juuri näin👍


    • Anonyymi

      Huikeaa!

    • Anonyymi

      Näin siinä kävi.

    • Anonyymi

      Huikeaa!

    • Anonyymi

      Vihdoinkin tajus.

    • Anonyymi

      Nyt on tosi huikeaa.

    • Anonyymi

      No jopas!

    • Anonyymi

      Tämähän on huikeaa!

    • Anonyymi

      Huikean mahtavaa!

    • Anonyymi

      Upeaa!

    • Anonyymi

      Huikean upeaa!

    • Anonyymi

      Kauan kesti, että tajusivat.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tämä vetyautojen räpistely loppuu kun kaikkein härkäpäisinkin pilotti Kaliforniassa on todettu täysin utopiaksi.
        Kaikki vetäytyvät häntä koipien välissä tästäkin vetyauto-haihattelusta. Niinkuin on aina käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä vetyautojen räpistely loppuu kun kaikkein härkäpäisinkin pilotti Kaliforniassa on todettu täysin utopiaksi.
        Kaikki vetäytyvät häntä koipien välissä tästäkin vetyauto-haihattelusta. Niinkuin on aina käynyt.

        Niin, Kalifroniassa vetäydytään sen jälkeen, kun on 20 vuotta kaadettu verovaroja kankkulan kaivoon. Ensin 50x puoli miljoonaa dollaria vetypommiasemien rakentamiseen ja tämän jälkeen 20 vuoden aikana paljon suurempi summa (satoja miljoonia), jotta on saatu pidettyä ne asemat auki. Ei ole vedyn valmistusta ja myyntiä saatu kaupallisesti kannattavaksi missään, vaan fanaattisimpienkin lobbarien mukaan pitäisi rahan kaatamista kankkulan kaivoon jatkaa vielä 5-10 vuotta... ja realistisemmat arviot 20+ vuotta.

        Eihän ne tankkausasemat edes noin pitkään kestä, joten nekin pitäisi kaikki uusia tänä aikana pariin otteeseen. Verovaroin, kuinkas muuten. Ei kukaan, etenkään vedyn puolesta rummuttaneet Tolloloota & co, ole omaa rahaansa tänän valmiita investoimaan. Mutta julkinen tukiraha (taikaseinästä saadut miljardit) OK.

        USAssa saatiin näillä investoinneilla käyttöön parhaimmillaan noin 10 000 + vetypommiautoa + vähän raskasta kalustoa päälle, mutta määrä on kait ollut jo vuosia laskussa (nykyään n. 8000 eli alle puolet Suomessa käytössä olevien kaasuautojen määrästä) mm. polttoaineen saatavuusongelmien vuoksi.

        EU:ssa oli myös kova vetykiima 2000-luvun alkupuolella ja moneen suurkaupunkiin hankittiin vetybusseja. Nämä kokeilut kuihtui, mutta noin 5 vuotta sitten oli taas kova veto päällä ja käynnistettiin H2 mobility hanke 450 MILJOONAN euron budjetilla.

        Tämän hankkeen piti tuottaa pari sataan tankkausasemaa, joiden myötä luvattiin pelkästään Saksassa (jonne suurin osa asemista rakennettaisiin) tulevan käyttöön 60 000 vetypommiautoa,

        Hankkeen alkaessa Saksassa muistaakseni 400 vetypommiautoa ja ensimmäisen ½ vuoden aikana myytiin pari sataa lisää. 60 000 auton tavoitteen saavuttaminen olisi edellyttänyt 15-20 tuhannen auton myyntiä vuodessa.

        Kas kummaa, 1. vuoden jälkeen H2 mobility hanke lopetti vetypommiautojen myyntimäärien julkistamisen. Määrät ovat myös niin marginaalisia (alle 0,01 %) ettei niitä näy Saksan rekisteröintitilastoissa. Sen sijaan vetyä puffaava H2 rupesi kehuskelemaan sähköautojen myyntimäärillä, ikään kuin tämä olisi H2 hankkeen saavutus. Valehtelu on vetyuskovaisilla verissä.

        60 000 vetypommiautoa kuulostaa paljolta, mutta se olisi ollut vain 0,1 % Saksan autokannasta. Hyttysen kusi meressä. Ja todellinen määrä taitaa olla 1000 autoa. Pari vuotta sitten koko EU+Norjan alueella noin 2000 vetypommiautoa.... joita varten piti rakentaa 200 tankkauasemaa hintaan 4-5 miljoonaa kappale. Tilastoista näkyi, että tankkauksia noin 1 kpl vuorokaudessa per asema. Ei ainakaan ruuhkat vaivanneet....

        Sopii laskea kustannuksia autoa kohti. Tai miten kannattavaa on vetytankkausaseman omistaminen, kun tankkaajia 1 vuorokaudessa ja teoreettinen kapasiteettikin näillä 50 tankkausta/d (bensa-asemilla 500-1000 tankkausta/d).

        Mut hei, tämähän oli vain saksalaisten kusetus. Saatiin saksalaisille työtä, kun rakensivat yhteisillä rahoilla tarpeetonta vetyinfraa Saksan maalle. Tulonsiirto rutiköyhälle Saksalle...


    • Anonyymi

      Mahtavaa!

    • Anonyymi

      Tämä oli arvattavissa.

    • Anonyymi

      Huikeaa 👍

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe