Palstateoria.

Minä uskon, että tänne pesiytyy varsinkin ne, jotka ei koe parisuhteessa onnea/eivät siihen pääse.

Ei olisi ongelmia saada parisuhe, jos ei olisi noita ongelmia.

No joo, osa on parisuhteessakin ja tulee tänne kirjoittelrmaan. Mutta onko oikeasti sitten suhteessa kaikki hyvin? Miksi tulisi juttelemaan just tääne, tai entiseen miesten logiikkaan...???

Minäkin joskus mietin, että tänne ajais joku tspa, tottumus.... mutta oon sitä mieltä, että kyllä se on tarve...

En mä mee pöntöllekään huvikseen istumaan. 😄
En oikeastaan tee mitään jollekin asialle, jos ei ole tarvetta. Eikä tätä shittiä voi hyväällä uskollakaan lukea velvollisuudeksikaan...

Siksi täältä ei kukaan tänne jumittunut lähde, ennenkuin tarve loppuu. Sinä voit lähteä palstalta, palsta ei sinusta. 😄

Ja palsta on sitä, että on käymättömiä asioita kuupassa. Se tänne vetää... jos kaikki päässä ois selkeää, niin mitäpä tänne mitään höpöttämään ja varsinkin lukemaan mitä muut tuumii siitä?

😀

214

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanoit aika hyvin kaiken tossa.

      Tänne jumiutuu hiton helposti näköjään. Alle puol vuotta ja jumissa. Pahasti.
      Piti purkaa ikävää, eikä oikein ns ollut tarvetta mihkään tullessa.
      Mut miten on mahollista että täällä olon aikana syntyi tarve jollekin uudelle elämässä?

      • Täähän on vain teoria...😄

        En etsi vahvistusta, vaan esitin sen ja katselen sivusta. 🙃


      • Anonyymi

        Vastaan aloittajalle tässä, en sinulle.

        Jos olette pistäneet merkille, niin palstalle eksyy kaikkein helpoiten pelkän kiinnostavan otsikon avulla. Minä en ole liikkunut Suomi24:ssä enää 20 vuoteen keskustelujen kautta, vaan aina pelkästään otsikoiden kautta koska hakemisto ja varsinkin alihakemistot ovat aika sekavia ja sitä käyttämällä ei taatusti löydä mitään kiinnostavaa keskusteltavaa.

        Muutenkin tämä sivusto on kadonnut jonnekin netin perseeseen, kun tästä ei enää kymmenen vuoden takaiseen aikaan verrattuna puhuta enää edes mediassa, vaan mediassa esiin tulee joko vauva.fi tai ylilauta tms.

        Tämän sivuston uusi ylläpito on tehnyt valtavasti asioita aivan päin persettä kun valvonta ja häiriköiden estäminen ei toimi käytännössä lainkaan ja viikonloppuisin se ei toimi ollenkaan. Monet ennen vilkkaat palstat ovat käytännössä sen vuoksi kuolleet kun häiriköt estävät asiallista keskustelua ja maalittavat kirjoittajia, tai sitten esimerkiksi tästä sinkut palstasta on tullut pelkkä muutaman ääliön kokoontumisajot jossa ei enää edes puhuta sivuston aiheesta vaan aivan jostain muusta mikä ajaa asialliset keskustelijat pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan aloittajalle tässä, en sinulle.

        Jos olette pistäneet merkille, niin palstalle eksyy kaikkein helpoiten pelkän kiinnostavan otsikon avulla. Minä en ole liikkunut Suomi24:ssä enää 20 vuoteen keskustelujen kautta, vaan aina pelkästään otsikoiden kautta koska hakemisto ja varsinkin alihakemistot ovat aika sekavia ja sitä käyttämällä ei taatusti löydä mitään kiinnostavaa keskusteltavaa.

        Muutenkin tämä sivusto on kadonnut jonnekin netin perseeseen, kun tästä ei enää kymmenen vuoden takaiseen aikaan verrattuna puhuta enää edes mediassa, vaan mediassa esiin tulee joko vauva.fi tai ylilauta tms.

        Tämän sivuston uusi ylläpito on tehnyt valtavasti asioita aivan päin persettä kun valvonta ja häiriköiden estäminen ei toimi käytännössä lainkaan ja viikonloppuisin se ei toimi ollenkaan. Monet ennen vilkkaat palstat ovat käytännössä sen vuoksi kuolleet kun häiriköt estävät asiallista keskustelua ja maalittavat kirjoittajia, tai sitten esimerkiksi tästä sinkut palstasta on tullut pelkkä muutaman ääliön kokoontumisajot jossa ei enää edes puhuta sivuston aiheesta vaan aivan jostain muusta mikä ajaa asialliset keskustelijat pois.

        No tuokin totta. Tää on aika sisäsiittoinen mesta. Ei käy kieltäminen...

        Ja suoli24;n taso tosiaan on tippunut kuin lehmän häntä. Välillä tuli mieleen, että onko uudistuksilla tarkoitus ajaa koko lafka vaan selvitystilaan ja saada jotain ihme hyötyjä?


    • Tämä on aika vaivaton paikka jutella ihmisten kanssa ilman, että tarvitsee lähteä kotoa. - Kyllä tänne enemmän tai vähemmän koukuttuukin..
      - En lähtenyt aikanaan Miehen Logiikasta siksi, että olisin alkanut parisuhteeseen. - Siihen oli toinen syy.

      Niin ja kyllä minun tulee joskus istuttua pöntöllä huviksenikin, kun siellä on kivasti lattialämmitys ja jos on hyvää luettavaa mukana. 😂

      • No muu menee, mut toi pönttöhomma on jo hiukan skriipii...

        Onks sun veski liiankin mukava? 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No muu menee, mut toi pönttöhomma on jo hiukan skriipii...

        Onks sun veski liiankin mukava? 😁

        Huono tapa.. Nuorena luin kotona veskissä Aamulehden, nykyään selaan kännykkää.🙈

        Joo, siis kyllä se on varmaankin se lattialämmitys nimenomaan, koska en viitsi seisoskella eteisessä tai kodinhoitohuoneessa tai kylpärissäkään sen takia, että varpaat on kylmät. 🙂

        Eikä ole ketään, kenen jalkoihin ne voisi kietoa peiton alle lämpiämään. - Siispä veski. 😂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Huono tapa.. Nuorena luin kotona veskissä Aamulehden, nykyään selaan kännykkää.🙈

        Joo, siis kyllä se on varmaankin se lattialämmitys nimenomaan, koska en viitsi seisoskella eteisessä tai kodinhoitohuoneessa tai kylpärissäkään sen takia, että varpaat on kylmät. 🙂

        Eikä ole ketään, kenen jalkoihin ne voisi kietoa peiton alle lämpiämään. - Siispä veski. 😂

        No ainskin tähän vastaukseen panostettiin. 😁

        Ja mun ehkä pitää miettiä veskin viihtyisyyttä? 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No ainskin tähän vastaukseen panostettiin. 😁

        Ja mun ehkä pitää miettiä veskin viihtyisyyttä? 😄

        Juu, kuule pari viherkasvia ja taustamusiikki tekee ihmeitä sinne. 😁 Kyllä viihtyy 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Juu, kuule pari viherkasvia ja taustamusiikki tekee ihmeitä sinne. 😁 Kyllä viihtyy 👍

        No ehkä mulle riittää, että viihdyn muualla. 😄

        Toki tykkää suht freshin puhtaassa veskissä käydä, ettei mun tartte kääntää asiaa toiseenkaan suuntaan. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No ehkä mulle riittää, että viihdyn muualla. 😄

        Toki tykkää suht freshin puhtaassa veskissä käydä, ettei mun tartte kääntää asiaa toiseenkaan suuntaan. 😄

        Minä olen kyllä löytänyt tänä syksynä toisenkin mukavan paikan. - Käyn pyörähtelemässä ilmalämpöpumpun edessä ja nautin sen lämpimästä puhalluksesta esim. suihkun jälkeen tai jos muuten vaan on kylmä. 👍

        Toisilla on kato vaikka takan edusta, missä voi lämmitellä. - Tämä on siitä sovellettu versio. 😃


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minä olen kyllä löytänyt tänä syksynä toisenkin mukavan paikan. - Käyn pyörähtelemässä ilmalämpöpumpun edessä ja nautin sen lämpimästä puhalluksesta esim. suihkun jälkeen tai jos muuten vaan on kylmä. 👍

        Toisilla on kato vaikka takan edusta, missä voi lämmitellä. - Tämä on siitä sovellettu versio. 😃

        No ehkä mä hiffaan mitä tarkoitat... minäkin pidän vessaa aika lämpimänä. Ensinnäkin suht pieni tila, ei vaadi paljoa energiaa pitää se vaikka 25 asteessa. Pyyhkeet kuivaa paremmin jne. Ja aamuisin mua paleltaa, jos joskus. Ja sinnehän sitä yön jälkeen suunnistaa ensimmäiseksi (kun kahvit on saatu valumaan). 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No ehkä mä hiffaan mitä tarkoitat... minäkin pidän vessaa aika lämpimänä. Ensinnäkin suht pieni tila, ei vaadi paljoa energiaa pitää se vaikka 25 asteessa. Pyyhkeet kuivaa paremmin jne. Ja aamuisin mua paleltaa, jos joskus. Ja sinnehän sitä yön jälkeen suunnistaa ensimmäiseksi (kun kahvit on saatu valumaan). 😁

        Kyllä. - Ja onhan sekin jokin tarve, mikä sinne vetää, kuten aloituksessasi pohditkin. - Jos ei sen isompi, niin ainakin lämmitellä jalkojaan. 😄
        Aika vähän ihminen tekee ilman jotakin tarvetta; syytä toimia juuri niin. 🤔


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kyllä. - Ja onhan sekin jokin tarve, mikä sinne vetää, kuten aloituksessasi pohditkin. - Jos ei sen isompi, niin ainakin lämmitellä jalkojaan. 😄
        Aika vähän ihminen tekee ilman jotakin tarvetta; syytä toimia juuri niin. 🤔

        Eikös tarve-ajattelulle ollut joku oma teoriansa? 🤔

        Siis tää aloitus ois pitänyt pistää parempaan primetimeen tänne. Ehkä tää vielä silti saa toivottuja reaktioita silti.

        Mulla on veikkaus, että moni puolustautuu tavallaan tältä. Vaikka oikeasti uskon, että kaikilta löytyy ongelmia pään sisällään. Ja tuskin tänne nuoret kirjoittaa, eli jos on sinkku, +35 v, suhteita elämää takama, niin taatusti on traumaa, mörköjä jne. Tai vaikka kirjoittaja olisi suhteessakin, niin onhan siellä päässä yhtä jos toista...😁
        Tässä on pieni pluffi oikeastaan. Ihan kuin mainostaisi vitamiinejä kysymällä tähän vuodenaikaan, että väsyttääkö? Olet silloin vitamiinien puutteessa, onneksi voisin sulle niitä myydä. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Eikös tarve-ajattelulle ollut joku oma teoriansa? 🤔

        Siis tää aloitus ois pitänyt pistää parempaan primetimeen tänne. Ehkä tää vielä silti saa toivottuja reaktioita silti.

        Mulla on veikkaus, että moni puolustautuu tavallaan tältä. Vaikka oikeasti uskon, että kaikilta löytyy ongelmia pään sisällään. Ja tuskin tänne nuoret kirjoittaa, eli jos on sinkku, 35 v, suhteita elämää takama, niin taatusti on traumaa, mörköjä jne. Tai vaikka kirjoittaja olisi suhteessakin, niin onhan siellä päässä yhtä jos toista...😁
        Tässä on pieni pluffi oikeastaan. Ihan kuin mainostaisi vitamiinejä kysymällä tähän vuodenaikaan, että väsyttääkö? Olet silloin vitamiinien puutteessa, onneksi voisin sulle niitä myydä. 😁

        Tarkoitat ehkä Maslowin tarvehierarkiaa? 🤔
        Täytyy tehdä tälle nostoja tänään illemmalla ja viikonloppuna, jos vaikka aihe saisi paremmin vastakaikua ja syntyisi keskustelua.👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tarkoitat ehkä Maslowin tarvehierarkiaa? 🤔
        Täytyy tehdä tälle nostoja tänään illemmalla ja viikonloppuna, jos vaikka aihe saisi paremmin vastakaikua ja syntyisi keskustelua.👍

        Eiköhän tää nouse riittävän aikaa ihan itsestäänkin. 😁


      • Ei kannata istua pöntöllä huvikseen. Tulee peräpukamia.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ei kannata istua pöntöllä huvikseen. Tulee peräpukamia.

        Onneksi minulla on nyt ilmalämpöpumppu, niin tänä talvena ei tarvitse palella. 🤗


      • Xena-183 kirjoitti:

        Onneksi minulla on nyt ilmalämpöpumppu, niin tänä talvena ei tarvitse palella. 🤗

        Ja mulla puukaasukattila, joka rokkaa!!! Tänään pesällisen pöyhäytin. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        Ja mulla puukaasukattila, joka rokkaa!!! Tänään pesällisen pöyhäytin. :o)

        Sulla se oli kyllä melkoisen ponnistuksen takana, sen uskon. 💪 Minä tein vain vieressä etätöitä, kun miehet (3 hlöä) asensivat ILP:tä päivän maaliskuussa. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sulla se oli kyllä melkoisen ponnistuksen takana, sen uskon. 💪 Minä tein vain vieressä etätöitä, kun miehet (3 hlöä) asensivat ILP:tä päivän maaliskuussa. 🙂

        No itse nostin sen kellariin, pojan kanssa pannuhuoneeseen, sit itse hitsasin yhdistyksen pikkupiippuun ja pikkupiipusta isoon piippuun, sekä muurailin pikkupiipun entiset kattiloiden teijät piiloon. Sit vesiputket ja muut anturit ja moottorit...niin ja sähköt latauspumpulle, sekä kattilalle. :o)

        Ja väliin 3 vuorotyötä....

        Lisäksi mä nikkaroin tuossa liiterin, toin sinne reilu 10 kuutiota puuta ja ja ja.... Tänäänkin sain lämmönsäätimen fiksattua, uppopumpun sain asennettua paremmin ja nikkaroin nokkakärreistä sellaisen puunkuskauskärrit...ei tartte kannella puuta enää, vaan kärrillä hurauttaa suoraan kattilan viereen. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No itse nostin sen kellariin, pojan kanssa pannuhuoneeseen, sit itse hitsasin yhdistyksen pikkupiippuun ja pikkupiipusta isoon piippuun, sekä muurailin pikkupiipun entiset kattiloiden teijät piiloon. Sit vesiputket ja muut anturit ja moottorit...niin ja sähköt latauspumpulle, sekä kattilalle. :o)

        Ja väliin 3 vuorotyötä....

        Lisäksi mä nikkaroin tuossa liiterin, toin sinne reilu 10 kuutiota puuta ja ja ja.... Tänäänkin sain lämmönsäätimen fiksattua, uppopumpun sain asennettua paremmin ja nikkaroin nokkakärreistä sellaisen puunkuskauskärrit...ei tartte kannella puuta enää, vaan kärrillä hurauttaa suoraan kattilan viereen. :o)

        Älä nyt liikaa riehu. Eikö se olisi tosi kurjaa, jos sulta yhtäkkiä loppuisi kaikki tekeminen; maailma tulisi valmiiksi ja sun pitäisi olla vaan ja palstailla. 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Älä nyt liikaa riehu. Eikö se olisi tosi kurjaa, jos sulta yhtäkkiä loppuisi kaikki tekeminen; maailma tulisi valmiiksi ja sun pitäisi olla vaan ja palstailla. 😄

        No pakko oli riehua... mulle ei tullut niitä ukkoja siihen hommia tekemään ja lämmin mökissä on ihan mukava juttu tälleen talvea vasten. :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        No pakko oli riehua... mulle ei tullut niitä ukkoja siihen hommia tekemään ja lämmin mökissä on ihan mukava juttu tälleen talvea vasten. :oD

        Ymmärrän 😄
        Se on hyvä, kun osaa itse tehdä kaikenlaista käytännöllistä. - Niin kuin kotona ja vaikka autonkin kanssa. 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ymmärrän 😄
        Se on hyvä, kun osaa itse tehdä kaikenlaista käytännöllistä. - Niin kuin kotona ja vaikka autonkin kanssa. 👍

        No joo...mutta ehkä joskus mäkin lopetan ja ostan vaan palveluita....ja kiikun sit siinä tuima ilme kasvoilla... :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        No joo...mutta ehkä joskus mäkin lopetan ja ostan vaan palveluita....ja kiikun sit siinä tuima ilme kasvoilla... :oD

        Meinaakko, että osaisit vaan olla? 🤔
        Kyllä sun täytyy sitten ainakin lisätä harrastuksia. Alat vaikka virkata tai jotsin. 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Meinaakko, että osaisit vaan olla? 🤔
        Kyllä sun täytyy sitten ainakin lisätä harrastuksia. Alat vaikka virkata tai jotsin. 😄

        No maalla voi aina jotain pientä tuusailla. Ja puutahan nyt saa tehdä solkenaan. :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        No maalla voi aina jotain pientä tuusailla. Ja puutahan nyt saa tehdä solkenaan. :oD

        Mummulassakin oli aina vähintään kolmen talven polttopuut liiterissä. 😄
        Sitähän minäkin, että ei pelkkä kiikku ole elämää sua varten, vaan aina jotain pikku puuhaa pitää olla. - Se tekeminen luo kivasti elämälle tarkoitusta. 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Mummulassakin oli aina vähintään kolmen talven polttopuut liiterissä. 😄
        Sitähän minäkin, että ei pelkkä kiikku ole elämää sua varten, vaan aina jotain pikku puuhaa pitää olla. - Se tekeminen luo kivasti elämälle tarkoitusta. 👍

        Joo, mutta ei tarttis aina vetää ihan sioman kaikkea... Jotenkin tuollaisia projekteja en kyllä enää tee... Se on varma.

        Mutta pienempiä kyllä ja riittäähän sitä sellaista arkipuuhaa....


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, mutta ei tarttis aina vetää ihan sioman kaikkea... Jotenkin tuollaisia projekteja en kyllä enää tee... Se on varma.

        Mutta pienempiä kyllä ja riittäähän sitä sellaista arkipuuhaa....

        Uskon kyllä, että on ollut ihan järkyttävä homma. - Meinasiko sulla kertaakaan loppua usko kesken vai teitkö vaan niin, että 'pala kerrallaan sitä elefanttiakin syödään'? 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Uskon kyllä, että on ollut ihan järkyttävä homma. - Meinasiko sulla kertaakaan loppua usko kesken vai teitkö vaan niin, että 'pala kerrallaan sitä elefanttiakin syödään'? 🙂

        Kyllä meni usko...parit vapaat laittelin ja sitten starttailin, niin ei lähtenyt toimimaan....olin ihan hiilenä....piti mennä sit töihin ja sit olinkin rauhoittunut ja miettinyt asiaa, niin sain toimimaan.

        Ja useasti on ollut sellaista, että on joutunut sellaisiin p.skarakoihin... vapaat sattuu viikonlopulle ja kiirettä töissä ja muissa hommissa, niin ei meinaa saada tarviketta hommattua.... mä oon 12 tuntia vuorossaan töissä, niin on aika hankalaa...sitten kun on vielä muukin taloudenpitokin omilla hoteilla.

        Sitten tosiaan piti lämmittää mökkiä uuneilla...Oli esimerkiksi aamuvuoron jälkeen 19:30 puut palamaan, sit ehkä 21:30 sai pellit puolilleen ja kello soimaan 02:00 että laittaa pellit kiinni, sit 06:00 soi kello ja töihin...seuraavana iltana sama homma....sellaista...


      • Disseisback kirjoitti:

        Kyllä meni usko...parit vapaat laittelin ja sitten starttailin, niin ei lähtenyt toimimaan....olin ihan hiilenä....piti mennä sit töihin ja sit olinkin rauhoittunut ja miettinyt asiaa, niin sain toimimaan.

        Ja useasti on ollut sellaista, että on joutunut sellaisiin p.skarakoihin... vapaat sattuu viikonlopulle ja kiirettä töissä ja muissa hommissa, niin ei meinaa saada tarviketta hommattua.... mä oon 12 tuntia vuorossaan töissä, niin on aika hankalaa...sitten kun on vielä muukin taloudenpitokin omilla hoteilla.

        Sitten tosiaan piti lämmittää mökkiä uuneilla...Oli esimerkiksi aamuvuoron jälkeen 19:30 puut palamaan, sit ehkä 21:30 sai pellit puolilleen ja kello soimaan 02:00 että laittaa pellit kiinni, sit 06:00 soi kello ja töihin...seuraavana iltana sama homma....sellaista...

        Tuollaisessa kohtaa pitää ainakin oppia helpottamaan jostakin muusta, siivouksesta tai ruohonleikkuusta tms. Ei kaiken tarvitse aina olla tiptop, kun on tilanne päällä.
        Olla armollinen itselleen..

        Tykkään kyllä puun tuomasta lämmöstä ja tuoksusta, mutta onhan tuo yksin puulämmityksen hoitaminen aika rankkaa. - Veljelläni on vähän samanlaista.. - Ei luonnistuisi minulta. - Mutta kun on yksin, niin eipä ole ainakaan ketään joka pahottaisi mielensä mahdollisesta väsyneestä ärähtelystäkään. - Näin olen asiaa monesti miettinyt. 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuollaisessa kohtaa pitää ainakin oppia helpottamaan jostakin muusta, siivouksesta tai ruohonleikkuusta tms. Ei kaiken tarvitse aina olla tiptop, kun on tilanne päällä.
        Olla armollinen itselleen..

        Tykkään kyllä puun tuomasta lämmöstä ja tuoksusta, mutta onhan tuo yksin puulämmityksen hoitaminen aika rankkaa. - Veljelläni on vähän samanlaista.. - Ei luonnistuisi minulta. - Mutta kun on yksin, niin eipä ole ainakaan ketään joka pahottaisi mielensä mahdollisesta väsyneestä ärähtelystäkään. - Näin olen asiaa monesti miettinyt. 😄

        No helpotinkin... Mutta pyykkiä on pestävä, jos ei halua vaatekaupoille lähteä, sit ruokaa on tehtävä. Ruohoa ei tarvinnut leikata, mutta lunta kyllä satoi...senkin jätin maahan ja keskityin muihin hommiin... Sitten kun homma toimi, ajattelin lingota, nooh...joku oli ajanut sillä liinaan viime keväänä. :o/ Eikun kolaamaan, että pääsee hakee puita kuivinjaloin ja saa tultua autolta sisälle, ilman että kahlaa lumessa... :oD

        No tuota taloa on avarrettu ja laajennettu noitten uunien lämmitystehoa isommaksi, joten niitä piti pouruuttaa aika lailla...nyt riittää joka toinen päivä se pesällinen kellariin. On vähän toinen juttu....ja kun on sytyttänyt, palaa itse ja osaa sammuttaa itsensä. Eli iisiä kun mikä...

        Mutta en mä niitä pönttöuunejakaan pura...niillä voi kiperempinä pakkasina pistää lisälämpöä ja muutenkin ovat varalla. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No helpotinkin... Mutta pyykkiä on pestävä, jos ei halua vaatekaupoille lähteä, sit ruokaa on tehtävä. Ruohoa ei tarvinnut leikata, mutta lunta kyllä satoi...senkin jätin maahan ja keskityin muihin hommiin... Sitten kun homma toimi, ajattelin lingota, nooh...joku oli ajanut sillä liinaan viime keväänä. :o/ Eikun kolaamaan, että pääsee hakee puita kuivinjaloin ja saa tultua autolta sisälle, ilman että kahlaa lumessa... :oD

        No tuota taloa on avarrettu ja laajennettu noitten uunien lämmitystehoa isommaksi, joten niitä piti pouruuttaa aika lailla...nyt riittää joka toinen päivä se pesällinen kellariin. On vähän toinen juttu....ja kun on sytyttänyt, palaa itse ja osaa sammuttaa itsensä. Eli iisiä kun mikä...

        Mutta en mä niitä pönttöuunejakaan pura...niillä voi kiperempinä pakkasina pistää lisälämpöä ja muutenkin ovat varalla. :o)

        Se lämmityssysteemi kuulostaa kyllä tosi high techilta 👍 En ollut vastaavasta vielä kuullutkaan, ennen kuin aloit kertoa projektistasi ja jossakin kohtaa vähän googletin, että mikä juttu. 😄

        Kyllä voit olla tyytyväinen itseesi ja erityisesti kun vertaat nykytilaa just niihin rikkonaisiin öihin, kun piti nousta pesää hoitamaan, niin onhan toi luksusta. 👍

        Juu, älä purakaan niitä pönttöuuneja. Minusta ainakin ne on yleensä viihtyisän näköisiä ja lisäksi, koskaan kun ei tiedä, jos joskus vielä täytyy ottaa vanhat konstit käyttöön. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Se lämmityssysteemi kuulostaa kyllä tosi high techilta 👍 En ollut vastaavasta vielä kuullutkaan, ennen kuin aloit kertoa projektistasi ja jossakin kohtaa vähän googletin, että mikä juttu. 😄

        Kyllä voit olla tyytyväinen itseesi ja erityisesti kun vertaat nykytilaa just niihin rikkonaisiin öihin, kun piti nousta pesää hoitamaan, niin onhan toi luksusta. 👍

        Juu, älä purakaan niitä pönttöuuneja. Minusta ainakin ne on yleensä viihtyisän näköisiä ja lisäksi, koskaan kun ei tiedä, jos joskus vielä täytyy ottaa vanhat konstit käyttöön. 🙂

        Siis on toi jo aika edistyksellinen... ehkä saatan sitä itsekin vähän säätää....siihen puhallinmoottoriin taidan laittaa säätimen...se ei ole iso homma laittaa, niin on savuttomampi sytyttää ja saa vedon säädettyä silläkin. :o) Potikka vaan etupeltiin ja sillä siisti.

        Joo, siis nythän mä voin jo käydä töissä ja ei tartte tunteja käyttää lämmittämiseen. Ja puut kun saan lähes ilmasiks, niin eipähän tartte Ryssille pelletistä maksaa penniäkään ja sähkönkulutustakin mä saan alasppäin...tarkoitus on saada se jonnekin 5000 kw/h vuodessa...joskus vielä hommaan aurinkopaneelit, niin ehkä kesällä mä pääsen edellämainitustakin pudottamaan....mitään sopparia sähköyhtiön kanssa en tee kyllä....mä en niille nylkyreille myy mitään pilkkahintaan. :oD

        Joo, pitää olla monta systeemiä ja toimivia, millä lämmittää....tää maa on sellainen, ettei täällä millään hihhulipumppuloilla pelkästään tulla toimeen sitten kun keksivät taas jotain ihmisten kiusaksi. :o) Meikämaneetti pärjäilee ainakin omillaan helposti...:o)


      • Disseisback kirjoitti:

        Siis on toi jo aika edistyksellinen... ehkä saatan sitä itsekin vähän säätää....siihen puhallinmoottoriin taidan laittaa säätimen...se ei ole iso homma laittaa, niin on savuttomampi sytyttää ja saa vedon säädettyä silläkin. :o) Potikka vaan etupeltiin ja sillä siisti.

        Joo, siis nythän mä voin jo käydä töissä ja ei tartte tunteja käyttää lämmittämiseen. Ja puut kun saan lähes ilmasiks, niin eipähän tartte Ryssille pelletistä maksaa penniäkään ja sähkönkulutustakin mä saan alasppäin...tarkoitus on saada se jonnekin 5000 kw/h vuodessa...joskus vielä hommaan aurinkopaneelit, niin ehkä kesällä mä pääsen edellämainitustakin pudottamaan....mitään sopparia sähköyhtiön kanssa en tee kyllä....mä en niille nylkyreille myy mitään pilkkahintaan. :oD

        Joo, pitää olla monta systeemiä ja toimivia, millä lämmittää....tää maa on sellainen, ettei täällä millään hihhulipumppuloilla pelkästään tulla toimeen sitten kun keksivät taas jotain ihmisten kiusaksi. :o) Meikämaneetti pärjäilee ainakin omillaan helposti...:o)

        Voi että.. laitoin just Randelle yhden huumorikuvan whatsappilla ja tämä sopi siihen kuin nenä päähän... 😂

        Tuo tekninen puoli viestissäsi meni multa nyt niin yli että viuff vaan 😄 Hyvältä silti kuulostaa, eli jatka vaan!

        Oikein mukavaa isänpäiväviikonloppua sulle Disse! Varovasti siellä mökillä sitten myös.👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Voi että.. laitoin just Randelle yhden huumorikuvan whatsappilla ja tämä sopi siihen kuin nenä päähän... 😂

        Tuo tekninen puoli viestissäsi meni multa nyt niin yli että viuff vaan 😄 Hyvältä silti kuulostaa, eli jatka vaan!

        Oikein mukavaa isänpäiväviikonloppua sulle Disse! Varovasti siellä mökillä sitten myös.👍

        Jaa, no niitä meemejä riittää. :oD

        Samoin hyvää viikonoppua sullekin. Ja oon varovainen. :o)


      • Anonyymi

        Katsoppas siinä sinun profiilikuvassa, siinä oikealla reunalla oleva nainen joka kävelee juuri sen huurroksen taakse.

        Siinä on isot tissit.


    • Anonyymi

      käytäntö on aina eri kuin teo0ria.... mutta hassua jos unikasverina on joku hasaveilija ja tositypy

    • Anonyymi

      "Minä uskon, että tänne pesiytyy varsinkin ne, jotka ei koe parisuhteessa onnea/eivät siihen pääse.

      Ei olisi ongelmia saada parisuhe, jos ei olisi noita ongelmia. "

      Aika kaukaa haettu teoria kun suuri osa ihmisistä ei nykyään edes hae parisuhdetta.

      "Mutta onko oikeasti sitten suhteessa kaikki hyvin? Miksi tulisi juttelemaan just tääne, tai entiseen miesten logiikkaan...???

      Minäkin joskus mietin, että tänne ajais joku tspa, tottumus.... mutta oon sitä mieltä, että kyllä se on tarve..."

      Miksei olisi? eihän vakiintuneessa parisuhteessa olla enää 24/7 keskenään, tämä voi olla pariutuneelle turvallinen paikka jutella muille mm. vastakkaisen sukupuolen edustajille.

      "Ja palsta on sitä, että on käymättömiä asioita kuupassa. Se tänne vetää... jos kaikki päässä ois selkeää, niin mitäpä tänne mitään höpöttämään ja varsinkin lukemaan mitä muut tuumii siitä? "

      Miksei voi olla kaikki päässä selkeää? Tarvitseeko aina olla jotain ratkaisemattomia kysymyksiä tai juttelun liittyä ongelmanratkaisuun? Kyllä sinä myös irl suurimman osan ajasta, varmaan 99% puhelet lämpimiksesi joutavia ihan vaan aikaa tappaaksesi. Ei kaiken tarvitse olla aina niin vakavaa ja tarkoitusperäistä.

      -harmiseikirj-

      • Koitin jo vastata, mut pasks sivusto plokkas mut pihalle...yritän ehkä huomenna uudelleen...🤔


      • Joo, meni hieno vastaus eilen pilalle bottihäiriköinnin takia...😠

        "Aika kaukaa haettu teoria kun suuri osa ihmisistä ei nykyään edes hae parisuhdetta."

        Ei tarvitsekaan. Mutta täällä käsitellään parisuhdejuttuja lähes kokoajan. Ja mä en tuohon aloitukseen tapani mukaan liittänyt mitään tarkennuksia... mutta parisuhteessa pään sisäiset ongelmat tulee suhteessa ilmi.. vääjäämättä.

        "Miksei olisi? eihän vakiintuneessa parisuhteessa olla enää 24/7 keskenään, tämä voi olla pariutuneelle turvallinen paikka jutella muille mm. vastakkaisen sukupuolen edustajille."

        Ensinnäkin...onkos joku aikajakso, jolloin oltiin 24/7 yhdessä? Ja .iten tämä olisi erityisen turvallinen paikka muka?

        "Miksei voi olla kaikki päässä selkeää? Tarvitseeko aina olla jotain ratkaisemattomia kysymyksiä tai juttelun liittyä ongelmanratkaisuun? Kyllä sinä myös irl suurimman osan ajasta, varmaan 99% puhelet lämpimiksesi joutavia ihan vaan aikaa tappaaksesi. Ei kaiken tarvitse olla aina niin vakavaa ja tarkoitusperäistä."

        Aika jännä, kun sinä olet täällä ollut yksi niistä, jotka ovat inhonneet turinatiimiläisiä, heitä jotka höpisevät keskenään niitä ja näitä...nyt heidän tapansa olisikin ihan jees? 😁
        Ja miksi kaiken pitäisi ollakaan päässä selkeää? Onko se jotenkin kauheaa, että siellä on epävarmuuksia itsestään, pelkoja toisten satuttavuudesta??

        On hauska tavallaan pistää tälläinen "pommi" pöytään ja katsoa miten ihmiset reagoi kun kirjoittaakin "pään sisäisistä ongelmista". 😄
        Se havahduttaa vähän samalla tavalla kuin vaikka sana käärme, lisko tai joillekin hämähäkki tai kastemato, tai joku muu vst. ja lähemmin tutkiskeltuna...ei niissä ole mitään pahaa, huonoa, inhottavaakaan. On vain oletus, nopea muistijälkikäsitys tms. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, meni hieno vastaus eilen pilalle bottihäiriköinnin takia...😠

        "Aika kaukaa haettu teoria kun suuri osa ihmisistä ei nykyään edes hae parisuhdetta."

        Ei tarvitsekaan. Mutta täällä käsitellään parisuhdejuttuja lähes kokoajan. Ja mä en tuohon aloitukseen tapani mukaan liittänyt mitään tarkennuksia... mutta parisuhteessa pään sisäiset ongelmat tulee suhteessa ilmi.. vääjäämättä.

        "Miksei olisi? eihän vakiintuneessa parisuhteessa olla enää 24/7 keskenään, tämä voi olla pariutuneelle turvallinen paikka jutella muille mm. vastakkaisen sukupuolen edustajille."

        Ensinnäkin...onkos joku aikajakso, jolloin oltiin 24/7 yhdessä? Ja .iten tämä olisi erityisen turvallinen paikka muka?

        "Miksei voi olla kaikki päässä selkeää? Tarvitseeko aina olla jotain ratkaisemattomia kysymyksiä tai juttelun liittyä ongelmanratkaisuun? Kyllä sinä myös irl suurimman osan ajasta, varmaan 99% puhelet lämpimiksesi joutavia ihan vaan aikaa tappaaksesi. Ei kaiken tarvitse olla aina niin vakavaa ja tarkoitusperäistä."

        Aika jännä, kun sinä olet täällä ollut yksi niistä, jotka ovat inhonneet turinatiimiläisiä, heitä jotka höpisevät keskenään niitä ja näitä...nyt heidän tapansa olisikin ihan jees? 😁
        Ja miksi kaiken pitäisi ollakaan päässä selkeää? Onko se jotenkin kauheaa, että siellä on epävarmuuksia itsestään, pelkoja toisten satuttavuudesta??

        On hauska tavallaan pistää tälläinen "pommi" pöytään ja katsoa miten ihmiset reagoi kun kirjoittaakin "pään sisäisistä ongelmista". 😄
        Se havahduttaa vähän samalla tavalla kuin vaikka sana käärme, lisko tai joillekin hämähäkki tai kastemato, tai joku muu vst. ja lähemmin tutkiskeltuna...ei niissä ole mitään pahaa, huonoa, inhottavaakaan. On vain oletus, nopea muistijälkikäsitys tms. 😊

        Miten niin "inhonnut turinatiimiläisiä"? en kai niin ole sanonut, joskus on vain häirinnyt turinatiimiläisten ilmaantuminen pilaamaan asiakeskusteluketjua :D Vähän sama kuin jos juttelet jossain työmaallla pomon kanssa miten joku asia pitäisi hoitaa, kesken jutun siihen ilmestyy tossavainen ja hartikainen ja alkavat höpöttää jostain kesälomareissuistaan, se varsinainen asia sitten jää hoitamatta apinoiden ilmestyttyä paikalle, ne voisi ihan keskenään puida paskareissunsa huitsin nevadoihin jossain muualla.

        Niin vähän arvelinkin että provoilet vaan :D

        -harmiseikirj-


    • Jos se on teoriaasi noudattaen jokin tarve, niin pureskelepa auki mikä/mitä/millainen se tarve voisi olla joka tänne ajaa, jokseenkin kaikki. Kas kun ellei se auki pureksittu tarve ole riittävän yleismaallinen, niin se ei myöskään voi olla tilastollisesti pätevä, jolloin vähintäänkin johtopäätös (se tarve) on väärä tai vaihtoehtoisesti koko teoria on väärä.

      Se sen sijaan on aukottomasti ilman teorioita näytetty toteen jo vuosia sitten, että tänne voi tulla, mutta täältä ei ikinä pysyvästi lähdetä. Kuin ehkä saappaat jalassa parin metrin syvyyteen 😂

      • Oletko kysynyt niiltä, ketkä täältä on kadonneet, että ovatko kuolleet? 😁

        Heitä ei vaan muisteta...eikä heillä ole ehkä tarvetta selittää enää mitään, miksi? 😃

        En yhtään ihmettele, miksi kukaan täältä "orjuuttavuudesta" päässyt rupeisi selittämään mitään, että "löysin "vastauksen"". 😃

        Ehkä mä voisin hyville tyypeille lähettää jotain säpoo, että hengissä ollaan, mut ei hotsita palsta...vaikka sulle...ja jos sä täällä selittäisit, että Dissekin löyti itsensä, vastauksen kaikki, niin miten se täällä otettais? 😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Oletko kysynyt niiltä, ketkä täältä on kadonneet, että ovatko kuolleet? 😁

        Heitä ei vaan muisteta...eikä heillä ole ehkä tarvetta selittää enää mitään, miksi? 😃

        En yhtään ihmettele, miksi kukaan täältä "orjuuttavuudesta" päässyt rupeisi selittämään mitään, että "löysin "vastauksen"". 😃

        Ehkä mä voisin hyville tyypeille lähettää jotain säpoo, että hengissä ollaan, mut ei hotsita palsta...vaikka sulle...ja jos sä täällä selittäisit, että Dissekin löyti itsensä, vastauksen kaikki, niin miten se täällä otettais? 😃

        Olen kysynyt muutamaltakin, mutta eivät ole vastanneet, tiedä sitten miksi... 😂

        No olin minäkin pitkä tovin poissa, sitten palasin, toistaiseksi. Joku päivä luultavasti poistun, katoan kaikessa hiljaisuudessa paikalta, mistä lie syystä. Tai no syy on selvä, elämä vie toiseen suuntaan. Oli se vievä elämä sitten tylsistyminen, ihastus, työ, elämän tarkoitus, what ever.

        Ei mua niin kiinnosta miksi joku täällä on tai ei ole, tai oltuaan poistuu tai ehkä poistuttuaan palaa.. Mulle se on itsestäänselvää, että tämä paikka tarjoaa toisinaan jotain mitä yksilö kaipaa ja silloin yksilö ottaa sen mitä tarjolla on. Kun yksilö ei sitä kaipaa, ei yksilö sitä tule hakemaan, vaan se yksilö hakee jotain muuta kaipaamaansa asiaa sillä hetkellä, eikä tietenkään ehdi palstalle.
        Mutta samalla tää on paikka, jossa sama vanha paska kiertää ikuista rinkiään ja sinällään tänne on helppoa ja turvallista palata, kun tätä settiä sattuu kaipaamaan tai ei juuri sillä hetkellä keksi parempaakaan tekemistä. Täällä ei tule isoja yllätyksiä eteen ja luultavasti täällä on aina joku vanha tuttu hengailemassa, helppoa ja kevyttä palata tontille.


      • Itsekin olen näköjään jollain tapaa jumiutunut tänne S24:ään. Alunperin vuosia sitten tulin tänne, että voisin joskus höpötellä joidenkin kanssa musiikista tuolla musiikkipuolella. Nyt olen jumiutunut tänne sinkkuihin laittamaan Ilta sanomista tai jostain muualta visoja =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itsekin olen näköjään jollain tapaa jumiutunut tänne S24:ään. Alunperin vuosia sitten tulin tänne, että voisin joskus höpötellä joidenkin kanssa musiikista tuolla musiikkipuolella. Nyt olen jumiutunut tänne sinkkuihin laittamaan Ilta sanomista tai jostain muualta visoja =D =D

        Kyllä tänne jässähtää, mutta yhtä hyvin olla poissakin. Kunhan vaan on jotain muuta tekemistä, mitä se lieneekään. Itte piipahdan täällä ihan sen mukaan miten on aikaa ja jaksamista, niin voi tulla päivienkin katkoja väliin. Ja sen tiedän, että jonain päivänä taas katoan pitkäksi aikaa, mutta se on sen ajan murhe se.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä tänne jässähtää, mutta yhtä hyvin olla poissakin. Kunhan vaan on jotain muuta tekemistä, mitä se lieneekään. Itte piipahdan täällä ihan sen mukaan miten on aikaa ja jaksamista, niin voi tulla päivienkin katkoja väliin. Ja sen tiedän, että jonain päivänä taas katoan pitkäksi aikaa, mutta se on sen ajan murhe se.

        Sääkin oot tän palstan yks piristysruiskeista. Sanoin noin kerran Huitaleellekin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä tänne jässähtää, mutta yhtä hyvin olla poissakin. Kunhan vaan on jotain muuta tekemistä, mitä se lieneekään. Itte piipahdan täällä ihan sen mukaan miten on aikaa ja jaksamista, niin voi tulla päivienkin katkoja väliin. Ja sen tiedän, että jonain päivänä taas katoan pitkäksi aikaa, mutta se on sen ajan murhe se.

        Kerran oli poissa S24:stä noin vuoden ja kerran olin puol vuotta. Kävin vain muuttamassa profiilikuvaa ja ehkä jotain tekstiä myös lisäämässä tai poistamassa profiilisivulta. Joskus oon ollu myös päivän sinne toisen tänne poissa täältä tai vaikka useammankin päivän putkeen. Nyt syksyllä olen kirjoitellut täällä useammin. Kesälläkin taisin käydä täällä ainakin välillä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Olen kysynyt muutamaltakin, mutta eivät ole vastanneet, tiedä sitten miksi... 😂

        No olin minäkin pitkä tovin poissa, sitten palasin, toistaiseksi. Joku päivä luultavasti poistun, katoan kaikessa hiljaisuudessa paikalta, mistä lie syystä. Tai no syy on selvä, elämä vie toiseen suuntaan. Oli se vievä elämä sitten tylsistyminen, ihastus, työ, elämän tarkoitus, what ever.

        Ei mua niin kiinnosta miksi joku täällä on tai ei ole, tai oltuaan poistuu tai ehkä poistuttuaan palaa.. Mulle se on itsestäänselvää, että tämä paikka tarjoaa toisinaan jotain mitä yksilö kaipaa ja silloin yksilö ottaa sen mitä tarjolla on. Kun yksilö ei sitä kaipaa, ei yksilö sitä tule hakemaan, vaan se yksilö hakee jotain muuta kaipaamaansa asiaa sillä hetkellä, eikä tietenkään ehdi palstalle.
        Mutta samalla tää on paikka, jossa sama vanha paska kiertää ikuista rinkiään ja sinällään tänne on helppoa ja turvallista palata, kun tätä settiä sattuu kaipaamaan tai ei juuri sillä hetkellä keksi parempaakaan tekemistä. Täällä ei tule isoja yllätyksiä eteen ja luultavasti täällä on aina joku vanha tuttu hengailemassa, helppoa ja kevyttä palata tontille.

        Ei minuakaan kiinnosta. Mutta heitin vaan teorian. Ja kuten aina tyypilliseen tapaani, möläytin aloituksen spontaanisti, ilman sen kummallisempia selvittelyjä.

        Tarkoitin pään sisäisiä ongelmia, ihan yleisesti. Ne vaikuttaa yleensä parisuhteisiin, kun ne on taas niin on niin intiimejä ja intensiivisiä, että niissä kaikki kuplii pihalle, jos vaikka millä tavalla.

        Ja vaikka vähän tälläisen provoavan aloituksen pistinkin, niin oikeasti...
        Mitä pahaa siinä olisi, vaikka teoria olisikin totta lähes aukottomasti? 😁

        Ei minusta ainakaan. 😁


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sääkin oot tän palstan yks piristysruiskeista. Sanoin noin kerran Huitaleellekin.

        No Huitsukka onkin piristys, minä olen vain tämmöinen kärttyisä vanha ukkeli 😁


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kerran oli poissa S24:stä noin vuoden ja kerran olin puol vuotta. Kävin vain muuttamassa profiilikuvaa ja ehkä jotain tekstiä myös lisäämässä tai poistamassa profiilisivulta. Joskus oon ollu myös päivän sinne toisen tänne poissa täältä tai vaikka useammankin päivän putkeen. Nyt syksyllä olen kirjoitellut täällä useammin. Kesälläkin taisin käydä täällä ainakin välillä.

        Mulla oli semmonen noin 10 vuoden tauko. Ja sillä välin... mikään ei ollut muuttunut, pois lukien osa kirjoittajista. Suunnilleen sama kuin seurais jotain Kauniita&Rohkeita 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No Huitsukka onkin piristys, minä olen vain tämmöinen kärttyisä vanha ukkeli 😁

        Vanha ukkeli =D =D Sää kuulostat kuitenkin aika nuorekkaalta ja sulla on hyvä huumori.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei minuakaan kiinnosta. Mutta heitin vaan teorian. Ja kuten aina tyypilliseen tapaani, möläytin aloituksen spontaanisti, ilman sen kummallisempia selvittelyjä.

        Tarkoitin pään sisäisiä ongelmia, ihan yleisesti. Ne vaikuttaa yleensä parisuhteisiin, kun ne on taas niin on niin intiimejä ja intensiivisiä, että niissä kaikki kuplii pihalle, jos vaikka millä tavalla.

        Ja vaikka vähän tälläisen provoavan aloituksen pistinkin, niin oikeasti...
        Mitä pahaa siinä olisi, vaikka teoria olisikin totta lähes aukottomasti? 😁

        Ei minusta ainakaan. 😁

        Eihän siinä, kaikkea saa heitellä pohdittavaksi. Mä nään tän enemmän paikkana johon tullaan kun ei ole parempaakaan tekemistä tai vaikka olisikin, niin sitä/niitä ei just nyt huvita tehdä. Toki siihen voi hyvin liittyä se, että on keskeneräisiä asioita oman kuuppansa kanssa, kas kun kelläpä ei sellaisia olisi?


      • randombypasser kirjoitti:

        Eihän siinä, kaikkea saa heitellä pohdittavaksi. Mä nään tän enemmän paikkana johon tullaan kun ei ole parempaakaan tekemistä tai vaikka olisikin, niin sitä/niitä ei just nyt huvita tehdä. Toki siihen voi hyvin liittyä se, että on keskeneräisiä asioita oman kuuppansa kanssa, kas kun kelläpä ei sellaisia olisi?

        No aika moni täällä miettii omia ajatuksiaan ääneen. Kyllä säkin olet tainnut niin tehdä?

        Jotkut ei tietenkään halua omia asioitaan tuoda esiin, varsinkaan aloituksilla, mutta kyllä sitten jutuista voi lukea, että jotkin asiat selkeästi kaivertaa. Aikalailla kaikista kuplii jotain aina esiin... mutta niinhän se on... eikä ihmekään.

        Siihen tämä perustuikin, että ilmiselvää toin vaan esiin ja keikutin venettä, niin kaikenlaista tähänkin aloitukseen tuli. :o)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Vanha ukkeli =D =D Sää kuulostat kuitenkin aika nuorekkaalta ja sulla on hyvä huumori.

        No vanha ja vanha, riippuu näkökulmasta. Nuorekas... Köh, tuota noin. Ja huumorini, sus siunakkoon 😂


      • Disseisback kirjoitti:

        No aika moni täällä miettii omia ajatuksiaan ääneen. Kyllä säkin olet tainnut niin tehdä?

        Jotkut ei tietenkään halua omia asioitaan tuoda esiin, varsinkaan aloituksilla, mutta kyllä sitten jutuista voi lukea, että jotkin asiat selkeästi kaivertaa. Aikalailla kaikista kuplii jotain aina esiin... mutta niinhän se on... eikä ihmekään.

        Siihen tämä perustuikin, että ilmiselvää toin vaan esiin ja keikutin venettä, niin kaikenlaista tähänkin aloitukseen tuli. :o)

        Juu, väistämättä tulee hölistyä ääneen, aina on jotain sellaista mielen päällä ettei yksin oman nupin laskentakapasiteetti riitä. Siihen palsta toimii ihan hyvin, saa roppakaupalla vittuilua ja nivaskan rakentavaa keskustelua, siitä se sitten hiljalleen rakentuu oma ajatus selkeämmäksi.

        Ainahan se niin menee, että jos vähän härkkii ampiaispesää, niin jumankeuda mikä härdelli siitä syntyy. Useimmille ei vaan sovi, että tietyistä asioista puhutaan ääneen näin näennäisjulkisesti, ei, ne on asioita jotka tarttee itte mielessään ratkoa poimeää nurkkaa tuijottaen tai ripillä jumalalle avautuen. Mutta siis hiljaa, äänettä, aivan samoin kuin yhdyntäkin tulisi SUORITTAA 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, väistämättä tulee hölistyä ääneen, aina on jotain sellaista mielen päällä ettei yksin oman nupin laskentakapasiteetti riitä. Siihen palsta toimii ihan hyvin, saa roppakaupalla vittuilua ja nivaskan rakentavaa keskustelua, siitä se sitten hiljalleen rakentuu oma ajatus selkeämmäksi.

        Ainahan se niin menee, että jos vähän härkkii ampiaispesää, niin jumankeuda mikä härdelli siitä syntyy. Useimmille ei vaan sovi, että tietyistä asioista puhutaan ääneen näin näennäisjulkisesti, ei, ne on asioita jotka tarttee itte mielessään ratkoa poimeää nurkkaa tuijottaen tai ripillä jumalalle avautuen. Mutta siis hiljaa, äänettä, aivan samoin kuin yhdyntäkin tulisi SUORITTAA 😂

        Joo, ihan kiva katsella mitä kukakin on tähän vastaillut. :o)

        Palsta on palsta. :o)


      • randombypasser kirjoitti:

        No vanha ja vanha, riippuu näkökulmasta. Nuorekas... Köh, tuota noin. Ja huumorini, sus siunakkoon 😂

        Sun huumorisi, voi se on loistavaa =D


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, ihan kiva katsella mitä kukakin on tähän vastaillut. :o)

        Palsta on palsta. :o)

        Ei tää paikka hukkaan mee, ajatusten selvittelyssäkään, vaan tarttee olla piirun kovempi nahka ja hyvät suodattimet. No ja ehkä myös ripaus rommia/viskiä/konjakkia 😂


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sun huumorisi, voi se on loistavaa =D

        Ei kyllä se on sairasta ja häiritsevää, mutta minkäs teet, seura tekee kaltaisekseen 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei tää paikka hukkaan mee, ajatusten selvittelyssäkään, vaan tarttee olla piirun kovempi nahka ja hyvät suodattimet. No ja ehkä myös ripaus rommia/viskiä/konjakkia 😂

        Joo, no on täällä asiallisia ja tosiaan ei kaikkeen tartte lähteä mukaan....voi vähän vaikka vithuilla takas lämpimikseen. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, no on täällä asiallisia ja tosiaan ei kaikkeen tartte lähteä mukaan....voi vähän vaikka vithuilla takas lämpimikseen. :o)

        Kyllä vain, etenkin jos ottaa tujauksen jos toisenkin lämmikettä, niin vittuilu-valmius nousee heti tappiinsa 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä vain, etenkin jos ottaa tujauksen jos toisenkin lämmikettä, niin vittuilu-valmius nousee heti tappiinsa 😂

        Joo, näinhän se on... :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, näinhän se on... :oD

        Eli taidankin lompsia heti aamusta Alkoon 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Eli taidankin lompsia heti aamusta Alkoon 😂

        No itseasiassa mäkin meinasin ehkä piipahtaa jonkun pahanmakuisen....sunnuntaina meinasin samoilla silmillä ajaa yövuoron perään maalle pariksi yöksi. Hemmoittelen itseäni vähän rankametsällä. :o) Ja ehkä illalla jokusella tuikkusella. :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        No itseasiassa mäkin meinasin ehkä piipahtaa jonkun pahanmakuisen....sunnuntaina meinasin samoilla silmillä ajaa yövuoron perään maalle pariksi yöksi. Hemmoittelen itseäni vähän rankametsällä. :o) Ja ehkä illalla jokusella tuikkusella. :oD

        Vois kyllä jonkun kitkerän katkeran nielua kärventävän hakea. Ihan pienen vain, tarttis kuitennii olla maanantaina taas ruodussa. No katto mitä jaksaa huomenna, kotiokin vois ajoissa mökiltä lähteä, vaan kun ei huvittais.

        Nyt ei viitti rankaleikkejä täällä ottaa, tullut vettä viikon ja maa katoaa jalkojen alta joka askeleella. Marjapuskia ja muuta pientä harvensin koko päivän, tuotti kyllä tyydytystä ja oli jo korkea aikakin. Halkoja voisi hakata, vaan kannata kun huomennakin on sadetta luvassa, suotta kastella puolikuivia pöllejä enempää. Ja no, täällä on ollu niin kosteeta, että ylivuotinen ns. kuiva puu liiterissä ei enää olekaan kuivaa. Saateri. Ketuttaa. Mutta kyllä se kesäksi kuivaa uudelleen. Onneksi on enimmäkseen havupuuta, niin ei ala liian homehtumaan pinkkaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei kyllä se on sairasta ja häiritsevää, mutta minkäs teet, seura tekee kaltaisekseen 🤣

        Ai S24:n sinkkupalsta on tehnyt sun huumorista sairasta? No, eipä täällä kestä ilman huumoria, muuten saattaa kyllä sairastua =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ai S24:n sinkkupalsta on tehnyt sun huumorista sairasta? No, eipä täällä kestä ilman huumoria, muuten saattaa kyllä sairastua =D =D

        Ai? No mä taisin olla se joka tuli ja sairastutti koko palstan 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ai? No mä taisin olla se joka tuli ja sairastutti koko palstan 😂

        Miten niin? Säähän oot tän palstan ilostuttaja.


      • randombypasser kirjoitti:

        Vois kyllä jonkun kitkerän katkeran nielua kärventävän hakea. Ihan pienen vain, tarttis kuitennii olla maanantaina taas ruodussa. No katto mitä jaksaa huomenna, kotiokin vois ajoissa mökiltä lähteä, vaan kun ei huvittais.

        Nyt ei viitti rankaleikkejä täällä ottaa, tullut vettä viikon ja maa katoaa jalkojen alta joka askeleella. Marjapuskia ja muuta pientä harvensin koko päivän, tuotti kyllä tyydytystä ja oli jo korkea aikakin. Halkoja voisi hakata, vaan kannata kun huomennakin on sadetta luvassa, suotta kastella puolikuivia pöllejä enempää. Ja no, täällä on ollu niin kosteeta, että ylivuotinen ns. kuiva puu liiterissä ei enää olekaan kuivaa. Saateri. Ketuttaa. Mutta kyllä se kesäksi kuivaa uudelleen. Onneksi on enimmäkseen havupuuta, niin ei ala liian homehtumaan pinkkaan.

        No mulla oikeastaan maanantaina vasta kunnolla vapaat alkaakin, kun eka päivä yövuorojen jälkeen on vähän sellainen hönöpäivä...ja mokki pitää lämmittää. Mut jos sais samalla sahavehkeet kuntoon ja rempattua rankakärrin renkaan. Sisusrengas puhki....kunhan muistaa ostaa sen...mulla oli kuva siitä koosta jossain...Sitten mietin, että ottaisko jo mukaan uuden kiukaan...ois misan kivinen maalla paketissa...himoittais se raahata saunaan tänne. :oD

        Kiertääkö siellä liiterissä kunnolla ilma? Mulla on sellainen katos maalla, missä seinät on seipäistä ja peltikatto vaan päällä, puut lavojen päällä ryökkiössä ja ihan oli kuivaa...kilis yhteen kun hakkas...pinnalta vähän nahkeita, mutta eivät suhise uunissa... ilmanvaihtoa kannattaa katsoa, jos saa lisää. Puut tykkää ilmasta...
        Oikeastaan mua välillä harmittaa, kun ihmiset peittää pinonkin pressulla...kyllä pitäis olla peltiä. Sen alla ilma kiertää, pressu taas hiostaa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Miten niin? Säähän oot tän palstan ilostuttaja.

        No mä olen hölö, minkäs sille ekis, semminkin kun ei ole halua tehdä. Kunhan nyt tässä märmätän 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No mä olen hölö, minkäs sille ekis, semminkin kun ei ole halua tehdä. Kunhan nyt tässä märmätän 😂

        Sulla vaan on niin paljon asiaa =D =D


      • Disseisback kirjoitti:

        No mulla oikeastaan maanantaina vasta kunnolla vapaat alkaakin, kun eka päivä yövuorojen jälkeen on vähän sellainen hönöpäivä...ja mokki pitää lämmittää. Mut jos sais samalla sahavehkeet kuntoon ja rempattua rankakärrin renkaan. Sisusrengas puhki....kunhan muistaa ostaa sen...mulla oli kuva siitä koosta jossain...Sitten mietin, että ottaisko jo mukaan uuden kiukaan...ois misan kivinen maalla paketissa...himoittais se raahata saunaan tänne. :oD

        Kiertääkö siellä liiterissä kunnolla ilma? Mulla on sellainen katos maalla, missä seinät on seipäistä ja peltikatto vaan päällä, puut lavojen päällä ryökkiössä ja ihan oli kuivaa...kilis yhteen kun hakkas...pinnalta vähän nahkeita, mutta eivät suhise uunissa... ilmanvaihtoa kannattaa katsoa, jos saa lisää. Puut tykkää ilmasta...
        Oikeastaan mua välillä harmittaa, kun ihmiset peittää pinonkin pressulla...kyllä pitäis olla peltiä. Sen alla ilma kiertää, pressu taas hiostaa.

        No sen ymmärtää, kyllä sitä on enemmän tai vähemmän kujalla jo kun on tehnyt kaksi täyttä viikkoa putkeen ihan päiväaikaan.
        Mä näkisin, että ota yksi urakka kerrallaan, joko rankahommaa tai se kiuas. Silleen saat joka tapauksessa tehtyä jotain voittajahommaa etkä ahnehdi. Toinen ehtii kyllä, kumpi se sitten onkaan. Itte tekisin rangat ensin, ehtii talveksi kuivumaan, liukkaalla on vmäisempi sitä rankaa kippailla.

        On siellä liiterissä ennen ilma kiertänyt hyvin, kiertää edelleen, mutta kelit on menneet märemmiksi. Ennen kuivui hyvin vuodessa, nyt ei tiedä ennalta enää mikä on oikeasti kuivaa ja mikä ei. Tai no ei mikään, paitsi loppukesästä. Nää on nää syksyt nykyään Pirkanmaalla melkein puoli vuotta, niin kaikki kostuu läpeensä ja polttokuiva halkokin on taas märkää syksyllä. Ja huomaa sen muutenkin, ennen on syksyn mittaan kuivunut niin, että pudonneet lehdet on olleet kuivia ja syysmyrskyt on hoitaneet haravoinnin, vaan ei enää muutamaan vuoteen. Sama koskee maata, ennen se oli vain keväisin upottavaa kurapaskaa, mutta nyt se on sitä enää loppuvuoden, ei keväällä. Ei ole kunnon talvia, sade tulee vetenä, savimaa on yhtä suota elokuusta tammikuuhun. Ja alkukesästä kaikki kuolee pystyyn kun on liian kuivaa.

        Ei pressupinkassa mitään vikaa ole, mutta siinä pitää olla välys- ja kattopuut, muuten pressu vaan hiostaa kaiken homeeseen. Mulla on toiminut tässä kostuneessa uudessa ilmastossa ihan hyvin silleen, mutta vaatii sen että jaksaa vähän funtsia sitä hommaa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sulla vaan on niin paljon asiaa =D =D

        No siis nimenomaan asiaahan mulla ei kyllä ole 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No siis nimenomaan asiaahan mulla ei kyllä ole 😂

        Muuta höpötystä sitten sitäkin enemmän =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Muuta höpötystä sitten sitäkin enemmän =D =D

        No nimenomaan! Höpöstystä kyllä riittää, asiaa ei sitten pätkääkään 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No sen ymmärtää, kyllä sitä on enemmän tai vähemmän kujalla jo kun on tehnyt kaksi täyttä viikkoa putkeen ihan päiväaikaan.
        Mä näkisin, että ota yksi urakka kerrallaan, joko rankahommaa tai se kiuas. Silleen saat joka tapauksessa tehtyä jotain voittajahommaa etkä ahnehdi. Toinen ehtii kyllä, kumpi se sitten onkaan. Itte tekisin rangat ensin, ehtii talveksi kuivumaan, liukkaalla on vmäisempi sitä rankaa kippailla.

        On siellä liiterissä ennen ilma kiertänyt hyvin, kiertää edelleen, mutta kelit on menneet märemmiksi. Ennen kuivui hyvin vuodessa, nyt ei tiedä ennalta enää mikä on oikeasti kuivaa ja mikä ei. Tai no ei mikään, paitsi loppukesästä. Nää on nää syksyt nykyään Pirkanmaalla melkein puoli vuotta, niin kaikki kostuu läpeensä ja polttokuiva halkokin on taas märkää syksyllä. Ja huomaa sen muutenkin, ennen on syksyn mittaan kuivunut niin, että pudonneet lehdet on olleet kuivia ja syysmyrskyt on hoitaneet haravoinnin, vaan ei enää muutamaan vuoteen. Sama koskee maata, ennen se oli vain keväisin upottavaa kurapaskaa, mutta nyt se on sitä enää loppuvuoden, ei keväällä. Ei ole kunnon talvia, sade tulee vetenä, savimaa on yhtä suota elokuusta tammikuuhun. Ja alkukesästä kaikki kuolee pystyyn kun on liian kuivaa.

        Ei pressupinkassa mitään vikaa ole, mutta siinä pitää olla välys- ja kattopuut, muuten pressu vaan hiostaa kaiken homeeseen. Mulla on toiminut tässä kostuneessa uudessa ilmastossa ihan hyvin silleen, mutta vaatii sen että jaksaa vähän funtsia sitä hommaa.

        No siis mä vaan viskaan sen auton lavalle, laitan sit muulloin saunaan...parin kolmen tunnin juttu.

        No mä oon huomannut, että kannattaa vähän katsoa mihin pinon tekee ja pitää siellä pihalla ainakin yhden kesän ja vasta sitten liiteriin. Oikeastaan jos pihalle saa keväällä pinoon, niin syksyksi vois ehkä viedä sisään...mutta mulla mä teen sinne liiteriin suoraan ja ne on olleet siinä parisen vuotta. Mutta ne kesäisin keväisin vaan kuivaa lisää ja kun ilma kiertää, niin ei ne kostu. Eikä haittaa, vaikka vettäkin johonkin nurkimmaisiin sataa, niin kokonaisuuta se ilma on paras suoja. Sitten se pelti päällä on vaan pirun hyvä pinossa. Suosittelen. Jotain purkupeltejä saa vähän sieltä sun täältä.

        Mä tein tuon liiterin ihan siksi, ettei jaksa pinoja tehdäkään, kuivakoot siinä. Siinä on kolme eri looshia, että yhtänä vuotena tekee yhteen yhdestä ottaa ja yksi kuivaa....eli periaatteessa pari vuotta siinä puu huilaa...tai 1,5 vuotta, kun syksyllä usein haen. :o)


      • randombypasser kirjoitti:

        No nimenomaan! Höpöstystä kyllä riittää, asiaa ei sitten pätkääkään 😁

        Jep. Ei ole asiaa sitten nimekskään =D =D


      • Disseisback kirjoitti:

        No siis mä vaan viskaan sen auton lavalle, laitan sit muulloin saunaan...parin kolmen tunnin juttu.

        No mä oon huomannut, että kannattaa vähän katsoa mihin pinon tekee ja pitää siellä pihalla ainakin yhden kesän ja vasta sitten liiteriin. Oikeastaan jos pihalle saa keväällä pinoon, niin syksyksi vois ehkä viedä sisään...mutta mulla mä teen sinne liiteriin suoraan ja ne on olleet siinä parisen vuotta. Mutta ne kesäisin keväisin vaan kuivaa lisää ja kun ilma kiertää, niin ei ne kostu. Eikä haittaa, vaikka vettäkin johonkin nurkimmaisiin sataa, niin kokonaisuuta se ilma on paras suoja. Sitten se pelti päällä on vaan pirun hyvä pinossa. Suosittelen. Jotain purkupeltejä saa vähän sieltä sun täältä.

        Mä tein tuon liiterin ihan siksi, ettei jaksa pinoja tehdäkään, kuivakoot siinä. Siinä on kolme eri looshia, että yhtänä vuotena tekee yhteen yhdestä ottaa ja yksi kuivaa....eli periaatteessa pari vuotta siinä puu huilaa...tai 1,5 vuotta, kun syksyllä usein haen. :o)

        Se on kuinka tykkäät. Tietty jos ei pahasti rassaa, niin samalla ajolla menee perille, asennus kun joutaa.

        On ollut sama idea liiterin kanssa, kolme loosia plus ulkoseinä, vaan kun alueen kosteus on noussut, niin enää ei voi pinkata kuin yhteen riviin, kahdella rivillä väli alkaa homehtumaan vaikka olis kesäkuivaa puuta. Ja tuulelle ei esteitä ole kuin liiterin ulkolaudoitus,
        Ennen kun talvet oli pidempiä ja oikeasti kuivia, niin puukin kuivi talven mittaan, mutta ei enää. Se pitäis ensi aurinkokuivata pihalla ja heti kesän lopulla, heinä-elokuun taitteessa kantaa sateen suojaan, mieluiten katokseen eikä liiteriin. Ja aina yhteen riviin, miehen mentävät välit rivien väleissä, rivimitta 3 metriä ja sitten metrin väli ennen seuraavaa. Vaan rupea nyt tämän paskaröttelön kanssa rimpuilemaan mitään vtun 50 neliön katoksia saunapuiden kuivaksi, ei ole mitään intressiä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Ei ole asiaa sitten nimekskään =D =D

        Juu, ei ole sellaista täälläpäin näkynyt 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, ei ole sellaista täälläpäin näkynyt 😂

        Jonninjoutavaa hölötystä vaan =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jonninjoutavaa hölötystä vaan =D =D

        Oli ees niin arvokasta, mutta kun on vaan täysin tyhjänpäiväistä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Oli ees niin arvokasta, mutta kun on vaan täysin tyhjänpäiväistä 😂

        Joo, ihan mitä sattuu höpötystä =D =D


    • Anonyymi

      Niin, ja syyt saavat elää ja muuttua. Saa järkeillä, saa oppia, saa huvitella, saa sulkea aukoa ovia...kuunnella, ottaa huomioon, olla paskiainen ja vetää omaan kainaloon...Onhan näitä syitä, loputtomilta tuntuvia, ihmeellisiä kummia kuvioita... Elämää vaan...Kaiken järkeilyn ylittävää...Saa assosioida, saa keskustella...Lukemattomia syitä, ja syyttömiä tarinoita...

      • Phiuuu!!!!

        Sinne meni!

        Yli hilseen. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Phiuuu!!!!

        Sinne meni!

        Yli hilseen. 😁

        Eikä ees mennyt, kun sitä justiin se on, ja hassusti kierrät sen...Että meni, mutta oikein hyvä niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ees mennyt, kun sitä justiin se on, ja hassusti kierrät sen...Että meni, mutta oikein hyvä niin.

        Jep... ois pitänyt mennä jo nukkumaan tuolloin..

        Jostain kumman syystä illalla luin tuon ekan viestisi väärin..🙄


    • Anonyymi

      Mjaa

      Aika fressi kulma. Mutta oikeastaan olen täällä keskustelemassa vain itseni kanssa, koska itsekseen ääneen höpöttäminen himassa kuulostaa jotenkin dorkalta, eikä sellaista lätinää kukaan viitsi edes kirjata ylös.

      Lisäksi tässä vaihtoehdossa on myös yleishyödyllisiä seikkoja.

      (hihitystä)

      • Vaikka et juurikaan reagoi itse muitten kirjoituksiin, niin janoat huomiota. Eikä sun tartte siihen reagoidakaan... jatkat vaan tarpeen mukaan...

        Ja sulla se on täällä kausimaista...hihitystä tai jotain höhötystä loppuun ja saat haluamasi...😀


    • Anonyymi

      Säädän monia asioita huvikseni, vaikkei mitään erityistä tarvetta niille olisi.
      Myös pöntöllä viihdyn joskus pitkään, eikä siihenkään tarvetta olisi. Syön paljon kuituja.

      Onko siinä tai tässä mitään järkeä?
      No jaa - johonkin se elämä on käytettävä ja useinkaan ei mitään järkevää jaksa aloittaa.

      -keinovaginamies-

      • Saatko saman mitä haluat, jos et allekirjoita juttujasi?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Saatko saman mitä haluat, jos et allekirjoita juttujasi?

        Kyllä, ajankulua.
        Siinä on vaan se ero, että jos minä tai se joku muu oikeasti innostuu joskus keskustelemaan, niin sitten kukaan ei pysy kärryillä, että kuka kirjoitti mitäkin kun kukaan ei allekirjoita.

        En allekirjoita kommenttejani läheskään aina.

        -keinovaginamies-


    • Anonyymi

      tuo jooh haquska tuo jokqa ekee nimiä hqauska tuo jutt5 jokq t3ekekee nimiäkin tuollqainen

    • Anonyymi

      Tulen vaan huvikseni ja koska olen utelias. Jutut kyllä sitten hoitaa sosiaalisen kimmokkeen sanoa itsekkin jotain.

      Pidän usein taukoja palstailussa.

    • Anonyymi

      En ole parisuhdetta vailla. Kaverina koen kaikki, koska ei ole mitään tarvetta olla kenenkään kanssa mitään muuta.

    • Tulen palstalle addiktoitumaan. Haluan inspiroitua ja kirjoittaa pakkomielteisesti uutta ja oivaltavaa sisältöä. Haluaisin olla tyytyväinen itseeni.

      En oikein onnistu noissa tavoitteissa.

      • Anonyymi

        Kohtalosi on päätyä palstan puhuvaksi pääksi joka paapattaa omintakeisella tyylillään peruspuppua päivästä toiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohtalosi on päätyä palstan puhuvaksi pääksi joka paapattaa omintakeisella tyylillään peruspuppua päivästä toiseen.

        Onneksi ei sentään päivästä toiseen. Pidän välillä pitkiä taukoja kirjoittamisessa.
        Yritän addiktoitua myös muilla elämän osa-alueilla.


      • Etkö saa täältä tarpeeksi vastetta kirjoituksillesi, vai miten et koe onnistuvasi?


      • Disseisback kirjoitti:

        Etkö saa täältä tarpeeksi vastetta kirjoituksillesi, vai miten et koe onnistuvasi?

        Vaste on hyvä, sopivan hillitty, eikä aseta suorituspaineita.

        Tyylini on löysä läppä. Viestini muille on tunne tai ajatus, jonka verhoan irrallisiin mielikuviin, jotta sen räikeä triviaalisuus ei olisi niin ilmeinen.

        Tarve olisi uudistua ennen kuin kyllästyn itseeni.


      • Gattino kirjoitti:

        Vaste on hyvä, sopivan hillitty, eikä aseta suorituspaineita.

        Tyylini on löysä läppä. Viestini muille on tunne tai ajatus, jonka verhoan irrallisiin mielikuviin, jotta sen räikeä triviaalisuus ei olisi niin ilmeinen.

        Tarve olisi uudistua ennen kuin kyllästyn itseeni.

        No johan on....

        Mitenkäs me sua tuunattais?

        Rupee kirjoittamaan silleen runotyyliin kaikki. :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        No johan on....

        Mitenkäs me sua tuunattais?

        Rupee kirjoittamaan silleen runotyyliin kaikki. :oD

        :D
        Perjantai on hyvä päivä ryhtyä runoilijaksi 😎.

        "psh!",
        sihahti Alekukko...


      • Gattino kirjoitti:

        :D
        Perjantai on hyvä päivä ryhtyä runoilijaksi 😎.

        "psh!",
        sihahti Alekukko...

        Marsu aivasti. :oD


    • Anonyymi

      Todella raskaita persoonia on iskostunut sinkut-palstalle, asenteiltaan, arvoiltaan jne. Toinen mitä olen huomannut että tietty selkärangattomuus on helvetin yleistä, on kuin ei olisi mitään arvojärjestystä - ihan kuin tuollaisen ihmisen käsissä mikä tahansa muuttuu vain liejuksi, kaikki on ok, kaikkea pitää ymmärtää jne.

      Sitten on oma otoksensa ns. osuman ottaneita joista paistaa varovaisuus ja suora pelkokin. Tämä ehkä ymmärrettävin joukko, enimmäkseen normaaleja ja tavallaan kipuilevia ihmisiä jotka eivät kauaa palstalla vaikuta.

      • No itse en lähde analysoimaan tarkkaan minkälaisia ihmisiä täällä kirjoittaa, mutta perisyyt, mitkä pitää täällä palstalla porukkaa, on mun mielestä jonkinsortin solmut (kellä enemmän, kellä vähemmän) päässä, ajatuksissa.

        Ja tuossa olen muutamalle vastannutkin, että mitä sitten, jos näin olisikin? Onko se kamalaa? Väärin? Vika? 😄
        Minusta ei... mutta katselempa lisää miten tähän vastaillaan. 😊


    • Anonyymi

      Sairaat tänne pesiytyy spämmäämään aamusta iltaan. Tuskin ovat oikeaa parisuhdetta nähneetkään.

    • Anonyymi

      Siis juku, voi mikä boxi, on tarkoitus, sekä perä, kumpikin on hyvä. Lyhyttä, sekä selvää. Koittakaa selittää yksinkertaisemmin...Jos siis rahkeet riittää.

    • Anonyymi

      Olen eri mieltä kanssasi.

      Kirjoitan tänne kahdesta syystä:

      1) Täällä on jonkin verran naisvihaa, joka täytyy saada loppumaan. Onneksi se on ansiostani jo paljon vähentynyt.

      2) Olen pitkän etsimisen jälkeen löytänyt onnellisen parisuhteen. Se on joka päivä elämäni suurin ihme. (Sanon sen usein myös miehelleni.)

      En koe että palstalla on valtavasti annettavaa minulle muuten kuin muutaman kirjoittajan ystävällisyyden muodossa. Mikkojuhan jaksaa aina puolustaa missiotani. 🤗 Ja muutama anonyymi. Kiitos heille!

      🦄

      • Ehkä haet hyväksyntää ja oikeutusta ajatuksillesi täältä ja saat joltain niitä. Olethan sinä suoraankin hakenut niitä aloituksillasi. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ehkä haet hyväksyntää ja oikeutusta ajatuksillesi täältä ja saat joltain niitä. Olethan sinä suoraankin hakenut niitä aloituksillasi. 😊

        Tietysti haen hyväksyntää, mutta päätarkoituksenani on edistää varsinaista asiaa.

        Persoonan hyväksynnän hakeminen on toissijaista.

        🦄


      • Anonyymi

        Naisviha palstalla voi oikein hyvin ja se vain kehittyy paremmaksi. Ylilaudan psrtisaaniosastot suorittavat täsmäiskuja samalla kun raskaat misogyniaheittimet täydentävät ammusvarastojaan.


    • Anonyymi

      Aloittaja jättää kätevästi ruumìt hiomioomatta. Ei mahda teinillä olla kokemusta puolisoiden kuolemisesta.

      Vtu mäkin rupeen heittään ohjeita vtu kaikille. Maailma parantuu ja kansat lopettavat sodat.

      Kaikki vain tanssimme juhannussalon umpärillä trallallaa...

      >simiti<

      • Ei mulla ole omaa kokemusta puolison kuolemasta. Lähin oletettu fiilis on vain se, että viereltä toinen ykskaks hiljenee, ei osaa sanoa enää oikein mitään ja vetäytyy pois.

        Enkä mä ketään tässä mielestäni neuvo. Jos niin oletit?


    • Anonyymi

      On parisuhde, ja vaikka nyt ollaan ihan tasapainossa, ei koskaan tiedä milloin näin ei enää ole. Suhde ei vielä ole pitkä. Mitään vahinkoa ei parisuhteelle ole siitä että keskustelen sinkkuelämästä. Pysyy muistissa vastaisuuden varalle.
      Joillakin palstoilla on tosiaan henkilöitä joilla ei pitäisi olla siellä mitään asiaa, sen kun käyvät vinoilemassa ja tölvimässä.
      Esim. mihin riippuvuuksien palstalla tarvitaan heitä jotka tulevat kertomaan tupakasta vierottautuvalle karrikoidusti tähän tapaan: Minä en ole koskaan tupakoinut, kun se on niin epäterveellistä, tupakointi on ihan typerää. Tai helluntailaisten palstalle solvaamaan raamattua ja vänkäämään miten typerää on uskoa satuihin.

      • Joo. Siis tämä teoria lähti spontaanisti eetteriin, sen kummempia miettimättä. Parisuhde ja sen liittyminen siihen on osittain provokatiivista, joka liittyy juuri siihen mistä puhut viimeisenä.

        Voi vaan miettiä miksi joku tänne kirjoittaisi, että elkää olko sinkkuja, vaan hankkikaa parisuhde. 😁


    • Anonyymi

      minä olen kokenut paljon parisuhteita seksiä ja onneakin.

      mutta huvittaca juttu israelin sodasta: jos tuo hamas on ottanut niitä panttivankeja paljon, jos niitä ei ole enää hengtissäkään niitä panttivankeja, miten ne voisi palauttaa?

      haudoista nousevina zombieina palauttaa panttivankeja.

    • Anonyymi

      Äsken unohdin ja nyt muistin laittaa vessan lattialämppärin päälle. Tai siis pitää nousta sängystä ja kahvikupin ääreltä vielä painamaan sitä nappia. Kiitos. Täällä on joskus kommentteja, kuinka palsta on sitä ja tätä. Mielestäni tässä ei ole rakenteellista vikaa. Käyttäjäthän tämänkin kommunikaatiokanavan näköisekseen piirtävät. Miellän tämän mutkattomana taukopaikkana kahvikupilliselle ja santsille ja joskus pysähdyn kunnolla ahmimaan noutopöydästä. Tänne on helppo poiketa enkä käy siksi, että olisin sinkku vasten tahtoani ja tarvitsisin täältä kompassia. Aiheet laidasta laitaan. - cu-

    • Anonyymi

      Täällä on ikisinkkuja jotka eivät ole saaneet naista tai miestä koskaan. Eihän kukaan muuten tänne eksy.

    • Anonyymi

      Hei,
      Nyt tuli mieleeni yksi syy miksi kirjoittelen palstalle, siis tylsyyden tappamisen ja ajankulun lisäksi.

      Kyllähän jonkun täytyy infota näille ns. "ikisinkuille" kuinka onnellisessa asemassa he ovatkaan, eivät välttämättä muuten ymmärrä onneaan. Täällä kun on enimmäkseen vain teitä parisuhteesta haaveilevia ikuisia romantikkoja. Jonkun täytyy esittää myös karut faktat mihin voi joutua kun näihin alkaa :)

      -keinovaginamies-

      • No en mä ikisinkku ole, ainakin oon msksanut lapsistani ja voin viestitellä heiille, eli totta ovat (ainakin minulle) ja en usko jeesusmaiseen hedelmöittymiseen. 😁


    • Anonyymi

      melko hyvää joa pesukone on laittanut jonkun sukan verkkareiden taskuunkin

    • "tänne pesiytyy varsinkin ne, jotka ei koe parisuhteessa onnea/eivät siihen pääse. "

      Minä en ole "päässyt" parisuhteeseen, enää.

      "No joo, osa on parisuhteessakin ja tulee tänne kirjoittelrmaan."

      En usko. Ehkä piipahtavat, ja sitten kauhistuvat.

      "Sinä voit lähteä palstalta, palsta ei sinusta."

      Tällä tuo on muodossa: "Sinä voit lähteä paskalta, mutta paska ei lähde sinusta."

    • Anonyymi

      lqaitan jotain nimiä mitä tuo juttuni voi tehdä, jotqani hassuja Cittula hyvä nimi citoronellan joku... lista joistain

      ---
      Jauusna
      Lapie
      Noju
      Lutmies
      Nokuhick
      Gimus
      Miesdi
      Cittula
      Vacta
      Minonel
      Tesive
      Mi
      Jejotcf
      Se
      Lablonna
      Li
      Wortnyyjekun
      ---

      • Toivottavasti sääntöjenvastaisten viestien sarjapoistaja ei erehdy poisttelemaan tuota viestiä.


    • Anonyymi

      sinänsä hauska tuo ohjelmakoodi, koska tekee jotain hassuja juttuja.

      • Millä tavalla hassuja?


    • Anonyymi

      ihminen voi jäädä jatkuvaan välivaihe elämään,missä ihminen sulkee silmänsä isku yrityksille kun urautuu päivän tappamiseen,

    • Anonyymi

      siis niin tuo koodsi yhsiarää aaNOJA.

      joskus pienenä pikkupoikqana kuin joku poppe haqaveilin että olisipa joku tyt5ökqeri jaqohjelmoijakin...

      joku niin läpipelaus-video joku l4eisure suit lawrry 6 vqaikka

    • "Minä uskon, että tänne pesiytyy varsinkin ne, jotka ei koe parisuhteessa onnea/eivät siihen pääse. "

      Tällä suurin osa vakituisista on vaihdevuosien näivettämiä mummeleita ja femakoita, päivänselvästi. Kummallakin on erittäin hyvin tunnetut perustavavanlaatuiset syynsä yksinoloonsa.

      Usein pohdin olenkohan ainoa mies täällä.

      • Anonyymi

        Älä huoli, et vaikuta olevan ainoa mies joka ei saa tuheroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli, et vaikuta olevan ainoa mies joka ei saa tuheroa.

        Niin en saa, joudun maksamaan. Tarkoitin sanoa että täällä on muutamia hahmoja miehekkäällä nikillä, mutta vaikuttavat kirjoittavan niin että luulen heidän kuuluvan femakkoprikaatiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin en saa, joudun maksamaan. Tarkoitin sanoa että täällä on muutamia hahmoja miehekkäällä nikillä, mutta vaikuttavat kirjoittavan niin että luulen heidän kuuluvan femakkoprikaatiin.

        Tuo oli siis minulta, vaihdoin vahingossa palvelinta.


    • Anonyymi

      Mainio teoria. Tota voi varmaan soveltaa muihinkin elämän osa-alueisiin 👍

    • Anonyymi

      Täällä palastalla ovat ne jotka eivät juo viinaa joten eivät tapaa naisia tai miehiä baarissa.
      Vain viinaa juovat löytää kumppanin baarista eikä niitten tarvii kuluttaa aikaa sinkut palstalla.

      T: viinamies

      • Olen aika varma että viina ei ole näytellyt minulla mitään osaa yhdenkään exän/kixin piirittelyssä. Mutta muistan joidenkin kanssa siemailleeni shampanjaa ennen kun mentiin yhdessä hetekalle.


    • Anonyymi

      tuollainen tavallaan hauskwq jos merieläimet keskustelu jotain

      muttq niin hassua tuollainenkin.

      • Mikä siinä on niin hassua?


    • Anonyymi

      minun miest'mo pm on aika hauskaakin jos nuoret naiset kertovat jotain juttujaan

      • Vaikka tässä puheena on "merieläimet keskustelu "?


    • Anonyymi

      nyky ihmiset tekevät niin että erotuisi juuri massasta ,joka tuosi kiinostusta,

      • Kuinka nyky ihmiset niin tekevät?


    • En nyt saa ihan kiinni tarkoitatko, että täällä kirjoittelevilla on käsittelemättömiä tunnelukkoja vai niin hankala luonne, ettei pariutuminen onnellisesti onnistu?

      Itse olen pitkien parisuhteiden ihminen, joka on vain päättänyt täällä kertaa katsella ihan rauhassa. Ei vaan jaksa kokea huonoa, ja hyvän kyllä tuntee ilman miettimistäkin luissaan kun se kohdalle osuu (molemmin puolin). Taitaa olla kohta tämä viimeisin sinkkujakso hetken päästä yhtäpitkä kuin kaikki tähän mennessä yhteensä sitten ensi rakkauden….

      Oma reikä päässäni on se, että olen ollut nuorena liian optimistinen ja uskonut viimeiseen asti, että asiat saadaan ratkemaan kun halua on. Siis sitkula ja liiankin ymmärtäväinen. Olen myös tietoisesti antanut ennakkoluulojen olla suhteen esteenä, vaan halunnut nähdä ihmisen itsenään. En ole lähtenyt suhteen alussa kun toisella ilmenee mt-ongelmia, olen ajatellut että tästä selvitään, että toinen on lähes seurustelukokematon melkein 40v. Usein vain ennakkoluuloihin on syynsä. Ehkä siinä on oppimisen paikka….

      En näe enää huonoa parisuhdetta vaihtoehtona. Suhteen saisi, jos haluaisi, muttei helposti sellaista, jossa on hyvä olla ja jossa kumpikin tuntee syvästi ja löytyy motivaatio olla me. Suhteissani ei ole ollut isoja riitoja koskaan. Ja kaikissa on myös paljon onnellisia hetkiä. En siis allekirjoita väitettä. Koen myös olevani aika sinut tunteitteni kanssa, ei lukkoja. En vain ole vielä viitsinyt nähdä vaivaa kumppanin etsimiseen tai edes uusien ihmisten tapaamiseen (millä se voi hyvällä stäkällä löytyä ilman etsimistä) ja taas ne muutama tänä aikana ehkä kiinnostavan ihmisen kohtaamiset eivät ole johtaneet parisuhteisiin. Korona ja lapset on ollut hyvä tekosyy ottaa time out ja ehkä miettiä mitä oikein suhteelta edes hakee ja minkälaisen ihmisen näkisi omana kumppaninaan ja myös miettiä mitä ei halua. Normaali elämä on ollut niin välillä niin hektistä, että kelailuun tarvitsee aikaa. Nyt kuitenkin kun teinit jo pääsee itse harrastuksiin ja kouluun ja pienintäkin joutuu kuskaamaan vain 1krt/2vko, alkaa koko ajan olemaan enemmän ja enemmän omaa aikaa myös itselleen.

      Uskon, että palsta on väliaikainen vaihde, jonka tarkoitus on pohtia itseään ja elämäänsä. Kun asian kirjoittaa ulos, se usein selkenee omassa päässäkin. Pohtimisjakson taas tarvitsee, ennen kuin on valmis seuraavaan vaiheeseen. t. Terkkuja myöhäiseltä lounastauolta.

      • Anonyymi

        Itse olen sitä mieltä että täällä on hyvin erilaisia ihmisiä, erilaisine tarpeineen.
        Esimerkiksi jos minulla olisi naisiin kohdistuvia epäluuloja, uskon, että hetki Citrinellan rintaa vasten toisi ajatuksiin uuden ulottuvuuden.
        Eihän järkevämpää ihmistä edes todellisuudessa kohtaa.

        AV


      • No kunhan provoilin vähän... Mutta siis onhan täällä paljon porukalla kaikenlaista ongelmaa itsessään, ihan laidasta laitaan. Mutta vähän vaan nostatin vesilasissa aaltoja, kun minusta se ei ole mitenkään kummallista, että niitä ongelmia pään sisällä on ja osa voi olla myös piilevinä....tietää vasta sitten jos on suhteessa.

        Mutta halusin vaan nähdä miten tää nostattelee defensejä kelläkin. :o)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen sitä mieltä että täällä on hyvin erilaisia ihmisiä, erilaisine tarpeineen.
        Esimerkiksi jos minulla olisi naisiin kohdistuvia epäluuloja, uskon, että hetki Citrinellan rintaa vasten toisi ajatuksiin uuden ulottuvuuden.
        Eihän järkevämpää ihmistä edes todellisuudessa kohtaa.

        AV

        Taidat vain tuntea erilaisia naisia kuin mitä minä tai oma ympäristöni naiset on. Hyvin harva on omassa ympäristössäni kiukutteleva tuuliviiri. Vaikka et sitä varmaan usko, olen kuitenkin puoliksi ja vähän enemmänkin tunneihminen, olen vain stabiilisellainen. 😉


      • Disseisback kirjoitti:

        No kunhan provoilin vähän... Mutta siis onhan täällä paljon porukalla kaikenlaista ongelmaa itsessään, ihan laidasta laitaan. Mutta vähän vaan nostatin vesilasissa aaltoja, kun minusta se ei ole mitenkään kummallista, että niitä ongelmia pään sisällä on ja osa voi olla myös piilevinä....tietää vasta sitten jos on suhteessa.

        Mutta halusin vaan nähdä miten tää nostattelee defensejä kelläkin. :o)

        Yksi ystäväni kovasti varoittelee, että pinnan alta vielä
        ryöppyää jotain vanhaa käsiteltävää kun jonain päivänä aloitan uutta. Vaikka elin useamman kuukauden kesän ja kevään aikana tilanteessa, että tietyllä tavalla tutustuin uuteen mielenkiintoiseen ihmiseen, silti mitään käsiteltävää ei kyllä purskahtanut pintaan. Jotain voi tulla jossain kohtaa toki, en vaan itse ole tietoinen mitä.


      • Citrinella kirjoitti:

        Yksi ystäväni kovasti varoittelee, että pinnan alta vielä
        ryöppyää jotain vanhaa käsiteltävää kun jonain päivänä aloitan uutta. Vaikka elin useamman kuukauden kesän ja kevään aikana tilanteessa, että tietyllä tavalla tutustuin uuteen mielenkiintoiseen ihmiseen, silti mitään käsiteltävää ei kyllä purskahtanut pintaan. Jotain voi tulla jossain kohtaa toki, en vaan itse ole tietoinen mitä.

        No eihän sitä välttämättä tule....mutta parempi hyväksyä, että voi tulla. Parempi niin, niin ei ainakaan pety. Ei siis mitään pessimismiä, vaan optimismia. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No eihän sitä välttämättä tule....mutta parempi hyväksyä, että voi tulla. Parempi niin, niin ei ainakaan pety. Ei siis mitään pessimismiä, vaan optimismia. :o)

        Tottakai varaudun, että jotain voi vielä tulla. Ei se aiheuta pettymystä. Lähinnä kun sen tiedostaa, ei muuten hyvää mahdollista alkua munaa omien tunneryöppyjen takia. Joskus nuorena on vastaavassa tilanteessa vetänyt äkkijarrut päälle, kun ei ole ymmärtänyt mistä tunne tulee.


      • Citrinella kirjoitti:

        Tottakai varaudun, että jotain voi vielä tulla. Ei se aiheuta pettymystä. Lähinnä kun sen tiedostaa, ei muuten hyvää mahdollista alkua munaa omien tunneryöppyjen takia. Joskus nuorena on vastaavassa tilanteessa vetänyt äkkijarrut päälle, kun ei ole ymmärtänyt mistä tunne tulee.

        Juu. En mä ainakaan ole varma mitä kaikkea tuolta harmaan hyytelön sisältä vielä putkahtaa jossain saumassa. :oD On sieltä sellaisia "turauksia" päässyt jo, etten ihmettele enää mitään. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        Juu. En mä ainakaan ole varma mitä kaikkea tuolta harmaan hyytelön sisältä vielä putkahtaa jossain saumassa. :oD On sieltä sellaisia "turauksia" päässyt jo, etten ihmettele enää mitään. :o)

        Se hyytelö on muuten pitkälti rasvaa ja vettä.


      • Citrinella kirjoitti:

        Se hyytelö on muuten pitkälti rasvaa ja vettä.

        Jaa? No hyvin se osaa miksata kaikkea kemiallista ja sähköistä juttua... :o)


    • Anonyymi

      tuollaisissa hauskalle jos pystyisi määräämään omia unia mitä näkee vaaaran paikka helposti voit menettää todellisuuden tajunkin tuollaisissa leikeissä.... joku karateka minulle opetti tuollaisia joskus

      • Onneksi olkoon, kaikki eivät saa tuollaista oppia joskus.


    • En koe tarvetta analysoida sen enempää, miksi käyn täällä. Takuulla se on osittain ajankulua, hiljaisten hetkien täyttämistä, mutta myös tiettyjen asioiden prosessoimista, sillä täällä on sekä tullut itse käytyä että luettua muiden todella antoisia keskusteluja. Ja joskus ihan vain silkkaa läpänheittoa ilman sen ylevimpiä tarkoitusperiä. Eli kyllä minä ainakin joitain asioita teen ihan vain huvikseni 😄

      Se on varmaan totta, että suhteessa ollessani aikani täällä olisi vähäisempää, mutta sen näkee sitten, kun (tai pikemminkin jos) parisuhde aikanaan löytyy.

      • Anonyymi

        Häh, etkö sanoisi sille uudelle ihastuksellesi "ota siinä olohuoneen sohvalla ihan rennosti, minulla on nyt hetki jotain tärkeämpää tekemistä". Avaisit palstan ja heittäisit muutaman kommentin:)
        Jaahas, mihin sitä jäätiinkään...

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Häh, etkö sanoisi sille uudelle ihastuksellesi "ota siinä olohuoneen sohvalla ihan rennosti, minulla on nyt hetki jotain tärkeämpää tekemistä". Avaisit palstan ja heittäisit muutaman kommentin:)
        Jaahas, mihin sitä jäätiinkään...

        AV

        Saattaa olla, että keksisin jotain vielä antoisampaa tekemistä, jos mulla olis mies sohvalla pötköttämässä 😄

        Vaikka ei sillä, kivahan täällä on kaikkien kanssa jutella 😊


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Saattaa olla, että keksisin jotain vielä antoisampaa tekemistä, jos mulla olis mies sohvalla pötköttämässä 😄

        Vaikka ei sillä, kivahan täällä on kaikkien kanssa jutella 😊

        No, ensin noin voi olla. Mutta muista, että me miehet olemme ärsyttäviä aikajanassa.
        Toivon ettei noin olisi, mutta jos ei, miehen tulisi olla jossain määrin se palstan hehkuttama "jännämies" oikeissa asioissa.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, ensin noin voi olla. Mutta muista, että me miehet olemme ärsyttäviä aikajanassa.
        Toivon ettei noin olisi, mutta jos ei, miehen tulisi olla jossain määrin se palstan hehkuttama "jännämies" oikeissa asioissa.

        AV

        Kaikki me olemme jossain vaiheessa ainakin hieman ärsyttäviä kumppaneita ja pitkään suhteeseen mahtuu monenlaista aallokkoa. Intohimokaan ei pysy polttavan kuumana tästä ikuisuuteen, mutta en näe syytä miksei suhteessa silti voisi säilyä sellainen yhteys, joka ylläpitää myös kipinää, kunhan vain molemmat panostavat suhteeseen ja toisiinsa.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Kaikki me olemme jossain vaiheessa ainakin hieman ärsyttäviä kumppaneita ja pitkään suhteeseen mahtuu monenlaista aallokkoa. Intohimokaan ei pysy polttavan kuumana tästä ikuisuuteen, mutta en näe syytä miksei suhteessa silti voisi säilyä sellainen yhteys, joka ylläpitää myös kipinää, kunhan vain molemmat panostavat suhteeseen ja toisiinsa.

        Totuuden nimissä tällä palstalla on vain kolme kiinnostavaa naista, yksi olet sinä, yksi haaveilija ja yksi on E..jotain hankalaa:)

        Ajattele, miten kapea on tarjonta niistä, joilla olisi miehelle jotain annettavaa. Usein järkevillä naisilla on myös huollettavia lapsia.

        Mielenkiintoista, mutta totta.

        AV


      • Rento vastaus. :o)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden nimissä tällä palstalla on vain kolme kiinnostavaa naista, yksi olet sinä, yksi haaveilija ja yksi on E..jotain hankalaa:)

        Ajattele, miten kapea on tarjonta niistä, joilla olisi miehelle jotain annettavaa. Usein järkevillä naisilla on myös huollettavia lapsia.

        Mielenkiintoista, mutta totta.

        AV

        No kiitos, mutta olen kyllä eri mieltä siitä, etteikö täällä olisi useampiakin todella kiinnostavia naisia. Se on tietenkin henkilöistä kiinni, kenet kukakin lopulta kokee mielenkiintoiseksi.

        On vaikea nähdä tuota kapeaa tarjontaa näin heteronaisen näkökulmasta, kun minä näen elämässäni niin paljon ihania naisia ympärilläni. Enemmän kyse lienee siitä, etteivät oikeat ihmiset kohtaa toisiaan eikä siitä, etteikö tarjontaa olisi.


      • Disseisback kirjoitti:

        Rento vastaus. :o)

        Rento on päivän fiiliskin 🤗 Päivän työt tehty, kaupassa käyty, autonrenkaat siirretty autoon odottamaan vaihtoa ja nyt ajattelin laittaa jalkakylvyn ja katsoa jotain hömppää.

        Mitenkäs siellä päivä on sujunut?


      • Aletheias kirjoitti:

        Rento on päivän fiiliskin 🤗 Päivän työt tehty, kaupassa käyty, autonrenkaat siirretty autoon odottamaan vaihtoa ja nyt ajattelin laittaa jalkakylvyn ja katsoa jotain hömppää.

        Mitenkäs siellä päivä on sujunut?

        Kuullostaa varpaiden vippailulta vedessä. :oD

        No aamulla vedin kahvia ja palstailin hiukan rauhassa, kun olin saanut aamuvuorot pakettiin. Sitten laittelin kellaria kuntoon. Laitoin yhden uppopumpun paremmin, sit laitoin levyn kaivon päälle, että voin huristaa siitä nokkakärreillä puuta yli. ( ei tartte kantaa) ja laitoin lämmönsäätimen kuntoon, oli hajonnut liitin. SIt tein nokkakärreistä puuntyöntökärrit, niihin sopii pesällinen 120l ja sit lämmitin kattilaa, pesin työvaatteet ja laittelin ruokaa, söin vähän koitin nukkua, mut mutsi ja kaveri herätti...puhelinta ei voi laittaa äänettömälle, kun päivystän.

        Sit kaupan kautta töihin....pari yötä tässä menee, sit isäinpäivänä maalle touhuumaan jotain muuta...tarttee vaihtaa nyt maisemaa. Ja hommia. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        Kuullostaa varpaiden vippailulta vedessä. :oD

        No aamulla vedin kahvia ja palstailin hiukan rauhassa, kun olin saanut aamuvuorot pakettiin. Sitten laittelin kellaria kuntoon. Laitoin yhden uppopumpun paremmin, sit laitoin levyn kaivon päälle, että voin huristaa siitä nokkakärreillä puuta yli. ( ei tartte kantaa) ja laitoin lämmönsäätimen kuntoon, oli hajonnut liitin. SIt tein nokkakärreistä puuntyöntökärrit, niihin sopii pesällinen 120l ja sit lämmitin kattilaa, pesin työvaatteet ja laittelin ruokaa, söin vähän koitin nukkua, mut mutsi ja kaveri herätti...puhelinta ei voi laittaa äänettömälle, kun päivystän.

        Sit kaupan kautta töihin....pari yötä tässä menee, sit isäinpäivänä maalle touhuumaan jotain muuta...tarttee vaihtaa nyt maisemaa. Ja hommia. :o)

        Sä oot kyllä niin työteliästä sorttia, että vallan tässä alkaa nolostua, kun omat ainoat askareet tänään on olleet lounassalaatin teko ja nuo renkaiden raahaukset. Ja ihan poikki tästä päivästä 😄 Ai niin, vein mä vaatteita kierrätykseen ja pulloja palautukseen. Onhan siinäkin jo jotain 😊

        Maalle meno kuulostaa ihanalta. Toivottavasti saat nautittua olostasi siellä, vaikka et sinne ilmeisesti lepäilemään olekaan menossa. Kuitenkin siellä on varmaan oma mukava tunnelmansa, joka irrottaa arjesta 🤗


      • Aletheias kirjoitti:

        Sä oot kyllä niin työteliästä sorttia, että vallan tässä alkaa nolostua, kun omat ainoat askareet tänään on olleet lounassalaatin teko ja nuo renkaiden raahaukset. Ja ihan poikki tästä päivästä 😄 Ai niin, vein mä vaatteita kierrätykseen ja pulloja palautukseen. Onhan siinäkin jo jotain 😊

        Maalle meno kuulostaa ihanalta. Toivottavasti saat nautittua olostasi siellä, vaikka et sinne ilmeisesti lepäilemään olekaan menossa. Kuitenkin siellä on varmaan oma mukava tunnelmansa, joka irrottaa arjesta 🤗

        No tää päivä oli sellainen iisi pikkutouhupäivä. :o)

        Välipäivä, niin pitää laskutua yövuoroon...ei kannata riehua isoja. :o)

        No se on mun hemmotteluloma. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No tää päivä oli sellainen iisi pikkutouhupäivä. :o)

        Välipäivä, niin pitää laskutua yövuoroon...ei kannata riehua isoja. :o)

        No se on mun hemmotteluloma. :o)

        Kuulostaa juuri oikeanlaisesta hemmottelulomalta sulle 😊


    • Niin tosiaan aiemmin ei kyllä koko suomi24 alustalle ole tullut eksyttyä.
      Viime vuonna vaan sain sellaisen ahaa elämyksen. Että no nyt mä kirjoitan tuonne vähän fiiliksistäni (parisuhde) Katselin mitä porukka vastaa. Sen jälkeen sitten surffailin sielä täällä ja vähän kyllä jännitti tulla tälle puolelle, kun te muut rekatut ”tunsitte”toisenne jo niin hyvin.😅

      Noh sille tielle tuli sitten jäätyä😁 itse koen tämän jotenkin terapeuttisena paikkana😂🥰

      • Anonyymi

        No, vaikka en tunne sinua. Luulen ettet ole kauaa sinkku. Ainakin jos kuljet se kissanaisen puku päällä:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, vaikka en tunne sinua. Luulen ettet ole kauaa sinkku. Ainakin jos kuljet se kissanaisen puku päällä:)

        AV

        Hih, se nyt on naamiaisasu😁 mutta ilahdutan poikiani jokin päivä ja pukeudun kissaksi, heillä oli hauskaa, kun oli ihan häntäkin ja korvat🙂 hekin olivat pukeutuneet. Pidetään siis naamiaiset 🤗


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Hih, se nyt on naamiaisasu😁 mutta ilahdutan poikiani jokin päivä ja pukeudun kissaksi, heillä oli hauskaa, kun oli ihan häntäkin ja korvat🙂 hekin olivat pukeutuneet. Pidetään siis naamiaiset 🤗

        No, poikkeava herättää mielenkiinnon.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, poikkeava herättää mielenkiinnon.

        AV

        Olen muutenkin jollain tapaa huomiota herättävä ja poikkeava😅 hommat hoituu ilman pukujakin😁


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Olen muutenkin jollain tapaa huomiota herättävä ja poikkeava😅 hommat hoituu ilman pukujakin😁

        Ouh shit, nyt jää jo liikaa mielikuvituksen varaan:)

        AV


      • No onhan tämä. Täällä sanoittaa omia ajatuksiaan ja perustelujaan. Sähän tykkäät enemmän kirjoittelusta. :o)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ouh shit, nyt jää jo liikaa mielikuvituksen varaan:)

        AV

        Siis ihan sillä jo saa huomiota jos pukeutuu värikkäästi. En nyt meinaa että joka päivä karnevaali asussa🤣

        Niin ja siis vakavasti puhuen. Tietysti ulkoisista avuista voi olla hyötyä.. mutta ennemmin haluaisin sitä että herättäisin myös mielenkiinnon omalla sisimmälläni.. Sitä samaa haen myös tulevalta kumppanilta. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No onhan tämä. Täällä sanoittaa omia ajatuksiaan ja perustelujaan. Sähän tykkäät enemmän kirjoittelusta. :o)

        Just näin. Vaikka kirjoittelu on itselleni hidasta ja työlästä, niin kirjoittelu on kivaa😁


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Just näin. Vaikka kirjoittelu on itselleni hidasta ja työlästä, niin kirjoittelu on kivaa😁

        No hyvin juttua tulee. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No hyvin juttua tulee. :o)

        😁😁😁😁 kyllä näin on😅


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        😁😁😁😁 kyllä näin on😅

        Joo, ei huomaa mitään vaikeuksia. :o)


    • No minä olin tietämättäni hyvin onneton kun eksyin tänne sinkkuihin. Eräs vakkaripalstalainen sai silmäni avautumaan ja näkemään oman tilanteeni ihan vain kommentoimalla minua ja asioitani räävittömän suoraan.

      Tuo palstalainen oli alkusysäys elämäni muutokselle. Niin, että kiitos vaan Disukka.. ❤️

      Mutta kun hakeuduin palstalle, minulla oli kova tarve saada eriäviä mielipiteitä ajatuksistani ja asioistani. Olin lopen kyllästynyt siihen, että lähipiirini vain komppasi ja myönnytteli minua. Se vitutti. Ja vituttaa yhä.

      Tarvitsen nimenomaisesti sitä särmää jota palsta tuo. Lähes kaikki läheiseni vain toteavat että sä nyt olet sä ja sä teet asiat aina vähän omalla tavallasi.. niin, poikkeavalla tavalla.
      Tuntuu, ettei läheisilläni ole munaa sanoa suoraan mielipiteitään. Täällä sitä pelkoa ei ole. Toivoakseni.

      Sinällään olet teoriassasi ainakin osittain minun suhteeni oikeassa.
      Nykyään tämä palsta tuntuu yhteisöltä, johon haluan kuulua. Valinta. Täällä on upeita persoonia. Todella mahtavia tyyppejä, joista jokainen on erilainen kuin mä. Se on parasta.

      • Anonyymi

        Kiva kommentti, kiitos palstan puolesta, vaikka en palstaa edes edusta:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kommentti, kiitos palstan puolesta, vaikka en palstaa edes edusta:)

        AV

        Sä olet osa palstaa.


      • No tääkin oli sellainen hetken pikkuprovo, mikä pätkähti päähän eilen. Katselen miten kirjoittajat lähtevät itseään puolustelemaan, vai sietäisivätkö itsessään jotain ongelmiakin. :o)

        Minusta ainakin on ihan ok, että pään sisällä myllää välillä vaikka mitä. Olis jopa tylsää, jos olis kuuppa täysin järjestyksessä. Eihän se sisältö olis edes kodikas...kliinisen sairaalamainen. :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        No tääkin oli sellainen hetken pikkuprovo, mikä pätkähti päähän eilen. Katselen miten kirjoittajat lähtevät itseään puolustelemaan, vai sietäisivätkö itsessään jotain ongelmiakin. :o)

        Minusta ainakin on ihan ok, että pään sisällä myllää välillä vaikka mitä. Olis jopa tylsää, jos olis kuuppa täysin järjestyksessä. Eihän se sisältö olis edes kodikas...kliinisen sairaalamainen. :oD

        Jos päässä ei koskaan myllää mikään on nähdäkseni epäinhimillinen robotti. Psykopaatti tai jotakin...

        Myllerrykset kuuluu elämään. Mulla myllertää vähän väliä. Mut se on helppoa jäsennellä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jos päässä ei koskaan myllää mikään on nähdäkseni epäinhimillinen robotti. Psykopaatti tai jotakin...

        Myllerrykset kuuluu elämään. Mulla myllertää vähän väliä. Mut se on helppoa jäsennellä.

        No mä ehkä jonkun aikaa sitten mietin, että saisin pään jotenkin sellaiseen harmoniaan ja sit vaan liitelis jooga-asennossa kuin tähtiensodan Joda puoli metriä ilmassa, mutta heti kun saa yhden asian pähkittyä, niin eikö jo toista pukkaa. Eli ihan sama kun mun hommien kanssa...ei ne tekemällä lopu. :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä ehkä jonkun aikaa sitten mietin, että saisin pään jotenkin sellaiseen harmoniaan ja sit vaan liitelis jooga-asennossa kuin tähtiensodan Joda puoli metriä ilmassa, mutta heti kun saa yhden asian pähkittyä, niin eikö jo toista pukkaa. Eli ihan sama kun mun hommien kanssa...ei ne tekemällä lopu. :oD

        No.. mulla menee toisin. Mulla on paljon myös zen-vaiheita. Todennu, et liiallinen pähkylöinti aiheuttaa päänsärkyä.. :D


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No.. mulla menee toisin. Mulla on paljon myös zen-vaiheita. Todennu, et liiallinen pähkylöinti aiheuttaa päänsärkyä.. :D

        No siis voihan sitä vaan antaa ollakin. :o)

        Mutta ei ne loputtomia odota. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No siis voihan sitä vaan antaa ollakin. :o)

        Mutta ei ne loputtomia odota. :o)

        Totta turiset. Jos on pähkylöitävää, niin se on tehtävä ennemmin tai myöhemmin. Muutoin voi olla negatiivisia seuraamuksia.

        Toiset (tosin aika moni) katkeroituvat ja syyttävät tilanteista ulkopuolisia ihan vain kun oma kuuppa ei ole järjestyksessä.
        Pähkylöinti on ihan tarpeellista, mut liika on siinäkin liikaa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Totta turiset. Jos on pähkylöitävää, niin se on tehtävä ennemmin tai myöhemmin. Muutoin voi olla negatiivisia seuraamuksia.

        Toiset (tosin aika moni) katkeroituvat ja syyttävät tilanteista ulkopuolisia ihan vain kun oma kuuppa ei ole järjestyksessä.
        Pähkylöinti on ihan tarpeellista, mut liika on siinäkin liikaa.

        Joo, kohtuu kaikessa. :o)


    • Minusta palstalla oloa ei edes kannata yrittää järkeistää. Onhan tämä sangen järjetön paikka. Joku outo pieni saari internetin laitamilla, jonne juuri kukaan ei eksy. Mutta ne harvat jotka tänne eksyvät, jäävät sitten syystä tai toisesta tänne jumittamaan. Vaikka luulisi netin olevan pullollaan parempaakin keskusteluseuraa. Mutta tämä on meidän näköinen paikka. Täällä on aika hyvä olla.

      • Anonyymi

        Monet rekatut lypsävät sitä fiilistä joka palstailusta irtosi vuosia tai vuosikymmeniä sitten.


    • Anonyymi

      Kenellä ei olisi ongelmia? No niin, kaikilla on vähintään joskus jonkunlaisia, oli parisuhteessa tai ei. Ongelmista huolimatta voi olla onnellinen ☝.

      Täällä on kertakaikkiaan kiva käydä katsomassa mitä ongelmia muilla on ja tekemässä testejä.

      - Sheena

      • Muitten ongelmista voi saada näkökulmaa myös omiin...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Muitten ongelmista voi saada näkökulmaa myös omiin...

        Aivan. Kuten myös näkökulmia toisten ongelmiin. Vain tutkimalla ja tuntemalla ongelmia laidasta laitaan niihin voi löytää ratkaisuja.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Kuten myös näkökulmia toisten ongelmiin. Vain tutkimalla ja tuntemalla ongelmia laidasta laitaan niihin voi löytää ratkaisuja.

        - Sheena

        Tunnistamalla..

        - Sheena


    • Anonyymi

      Uskootännepesiytyvän lienee uusi nik.

    • Jaa-a ystävän takia täällä käy. Onnellinen olen vaikka on syviä kuilujakin, eikä kivitön reissu.
      Eikä ole tällä erää enää Harmaaritari.
      buddy-love on vielä. Se on pitkäaikaisin ystävä.
      Sekin kyllä minä katoan, jos tarvis tulee hän tietää sen.

      • Niin juu perimäinen syy on tukea yksinäisiä täälläkin alun perin ollut. Ettei sinä minun kohdalla pokaalia saa arvauksesta. Sosiaalinen tarve on monilla kuin minullakin.


    • Anonyymi

      Ulkonäkö on kemia. Ei palstalaiset kelpaa kenellekkään koska eivät ole kauneita ja komeita. Täällä on ne ikisinkut sitten aina.

      • Anonyymi

        Öhkömönkijäiset, mätisäkit..jne hymyilevät sinkuille. Näin se menee.


    • Anonyymi

      Olet ylimielisin tyyppi jonka olen Internetissä nähnyt.

    • Anonyymi

      Minä uskon, että keskustelupalstat on munlaisille mökkihöperöille vaan helpoin tapa yrittää ylläpitää sosiaalisuutta jossain muodossa, kun irl ei ihmisiä kiinnosta tapailla., 🙂

      Ei mua täälläkään enää kiinnosta päivittäin olla, pistin nimimerkinkin pois. Mulla on irl mielekästä puuhaa nykyään. Uusia harrastuksia. Ne vie kivasti aikaa ja antaa virtaa samalla.

      Ex Huitale

    • Anonyymi

      Jäin miettimään, että löydätköhän koskaan mitään positiivista sanottavaa muistakin kuin rekatuista ystävistäsi?

      • No on todella hyvä, etten tunne sinua. Oliko tarpeeksi posia? 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No on todella hyvä, etten tunne sinua. Oliko tarpeeksi posia? 😁

        Tosiaankin on hyvä ettemme tunne toisiamme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankin on hyvä ettemme tunne toisiamme.

        No niin..eli tuli posia! Näin se homma etenee, sanoi pappa kun räystäs tippui jäitten mukana. 😁


    • Anonyymi

      Enpä ole koskaan ajatellut että parisuhde tai sen tila vaikuttaisi mitenkään mun palstan lukemiseeni. Enkä usko siihen.

      Joskus toosi kauan sitten joku tuttu kertoi käyvänsä suomi24:lla sättäilemässä. Ja sitten joskus kauan sen jälkeen sopivalla lupoajalla kuuklasin mikä paikka tämä on.

      Eihän tämä mikään pariutumispaikka ole.

      Joskus on kiinnostavaa lueskella ihmisten ajatuksia ja keskusteluita. Pieni trollailu on hyvää vastapainoa muulle elämälle 😁

      xLiner

      • No nyt tiedät ja alatkin uskoa siihen. 😁


    • Anonyymi

      Tulen tänne jos olen sinkku ja aina minua haukutaan mieheksi koska olen vain pinnallinen stadilainen esim ulkonäön suhteen. Jos tulisin varattuna tänne kirjoittelemaan, pitäisin sitä pettämisenä tai vähintäänkin pettämisen yrityksenä.

    • Anonyymi

      Kun on kerran ollut kauan kestäneessä parisuhteessa ei ole mitenkään välttämätöntä olla enää koskaan suhteessa kenenkään kanssa. Kaverina voi vain olla.

    • Anonyymi

      josa joku oikein pelottava joku kummitusjuttu niin haavceilija katsomaan sellaista että mitä

      • Anonyymi

        Ihmejuttuja sulla, oletko jotenkin vammainen!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      182
      2001
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      276
      1531
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1315
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1107
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      73
      1098
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      81
      1041
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      183
      1018
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      3
      868
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      825
    Aihe