Helluntailainen tuttuni, jota pidetään seurakuntansa toisinajattelijana ja joka kritisoi seurakunnassa näkemiään epäkohtia, väittää tällaista. Hänen mukaansa Suomen vanhimmat ja suurimmat helluntaiseurakunnat ovat jo niin institutionalisoituneet, että niissä on alkanut esiintyä paineita hyväksyä lapsikaste, kun jotkut kolmannen polven helluntailaiset ovat alkaneet viedä lapsiaan luterilaiselle kasteelle, ja että sen hyväksymistä on seurakunnissa pohdittu vakavasti. Totta vai tarua?
Paineita lapsikasteen suuntaan?
10
249
Vastaukset
- Ritari009
Jos niin olisi,se ei silloin enää ole "helluntaiseurakunta"!
- fri
että se on paremminkin Staarin Reeaa Göteborgista.
- Kysely
Kyseistä henkilöä en tunne, mutta tuon tiedon kuulin eräältä Heikiltä jonka kyllä tunnen.
- fri
Kysely kirjoitti:
Kyseistä henkilöä en tunne, mutta tuon tiedon kuulin eräältä Heikiltä jonka kyllä tunnen.
Rea tytön krittisen kannan moneen otteeseen lukenut jo näiltä sivuilta.
Itselleni on tullut hänestä kuva, että usko elävään Jumalaan tuo ongelmia ja katkeruutta, ei kait muuten voi kaikessa olla "vastakarvaan" ja katkeroitunut. - Kysely
fri kirjoitti:
Rea tytön krittisen kannan moneen otteeseen lukenut jo näiltä sivuilta.
Itselleni on tullut hänestä kuva, että usko elävään Jumalaan tuo ongelmia ja katkeruutta, ei kait muuten voi kaikessa olla "vastakarvaan" ja katkeroitunut.Olen lukenut muutaman tekstin Realta, mutta sen perusteella en häntä vielä tunne, enkä tosielämässä edes ole tavannut. Niin että miksi otit hänet esiin? Luuletko, että olen Rea?
- fri
Kysely kirjoitti:
Olen lukenut muutaman tekstin Realta, mutta sen perusteella en häntä vielä tunne, enkä tosielämässä edes ole tavannut. Niin että miksi otit hänet esiin? Luuletko, että olen Rea?
nuo minun aiemmat kirjoitukset nousivat vain aloittamastasi henkilöstä joka oli seurakunnassa "toisin ajattelia" eli koen Rean eräällä tavalla olevan hyvinkin toisin ajattelia arvostelunsa lisäksi.
Arvostella saa ,mutta jos ei vikoja itsestä löydy niin kyll on kurja ammatti "poliisinakin" olla tuomitsemassa joka asia, ilman armon häivää.
- TaistoRa.
>>Kirjoitit-
>>Paineita lapsikasteen suuntaan?
Totta vai tarua?>Apt 2:41 "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua".
42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa!.- fri
TaistoRa, kun laitoit tuon raamatun kohdan jonka sain kaste tilaisuudessani muisto jakeeksi elämän tielle kaste saarnan pitäjältä.
On muuten hyvä jae muistaa muidenkin varsinkin tuo 42.
- tiedossa
Parempi kastaa lapset kuin katua, etteivät jää tyhmien hengettömien neitsyitten kanssa häähuoneitten ulkopuoleelle Kristuksen tullessa tempaamaan yläilmoihin, kun kuulemma se hääpuku on luvattu siinä kastehessa antaa. Gal.3:27
"...kuulemma se hääpuku on luvattu siinä kastehessa antaa". Gal.3:27
Aivan!
"Te olette vastaanottaneet peson, te olette vanhurskautetut, te olette pyhitetyt meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä." (1. Kor. 6:11)
"...me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi..." (1. Kor. 12:13)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226766
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04697- 613786
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292958Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362763Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452546Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262445- 401813
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777- 251745