Ihmetyttää työllisten asenteet minua kohtaan

Anonyymi-ap

Olen siis työtön. En ole koskaan ollut töissä, ja tulen pysymään työttömänä niin kauan kun yhteiskuntamme sen mahdollistaa. Jostakin syystä tämä valintani aiheuttaa suunnatonta vihaa työssä käyvässä ihmisessä henkilökohtaisesti minua kohtaan.

Jos nyt ajatellaan että kustannan kuukaudessa yhteiskunnalle karkeasti noin tuhannen euron verran, eli vuodessa 12 000€ verran. Tämä tekee yhtä veronmaksajaa kohden 0,005€ vuodessa. Jos kyseinen työntekijä maksaisi minulle kyseisen summan vuodessa koko työikänsä ajan, se tekisi yhteensä noin 0,25€.

Tämän 0,25€ tähden kuulen hyvin useasti työssä käyviltä ihmisiltä erittäin törkeitä kommentteja, väkivallalla uhkailuja ja jopa tappouhkauksia. Ymmärrän toki, että tämän lisäksi työssä käyvä ihminen maksaa verojen muodossa myös muiden työttömien osuudet, josta muodostuu huomattavasti suurempi summa. Tähän en kuitenkaan henkilökohtaisesti kykene vaikuttamaan. Minä pystyn vaikuttamaan ainoastaan omaan elämääni, enkä esimerkiksi ole kertaakaan eläessäni äänestänyt. Ei ole minun syyni että elämme yhteiskunnassa jossa ihmisellä on tällainen valinnan vapaus.

Tästä syystä loogisesti ajateltuna työssä käyvän ihmisen on täysin järjen vastaista vihoitella minulle henkilökohtaisesti vain siksi että olen työtön.

54

748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työssä kävissä ihmisissä tuntuu aiheuttavan vihaa nekin työttömät jotka ovat aikaisemmin olleet töissä. Eikö mitään pelkoa ole, että teidätkin irtisanotaan? Eikä niitä töitä niin vaan löydy. Ei työpaikkoihin niin vaan mennä.

      • Anonyymi

        Työssä käyvällä ihmisellä ei ole aikaa ajatella asioita järjen kanssa, jos häneltä sellaista edes päästään löytyy. Mennään vain silmittömässä tunnekuohussa ja työelämän aiheuttamassa vitutuksessa eteenpäin ajattelematta sen enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työssä käyvällä ihmisellä ei ole aikaa ajatella asioita järjen kanssa, jos häneltä sellaista edes päästään löytyy. Mennään vain silmittömässä tunnekuohussa ja työelämän aiheuttamassa vitutuksessa eteenpäin ajattelematta sen enempää.

        No työssä ollessa voi laittaa jemmatilille helposti satasia/kk joka on mukava toiminta relax-tili kymmenien vuosien päästä helpottamaan työnteon paineita!
        Duunarit ovat suomessa ostaneet taloja ja osake-asuntoja ties monen miljardin edestä, mutta työttömät eivät ole?...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No työssä ollessa voi laittaa jemmatilille helposti satasia/kk joka on mukava toiminta relax-tili kymmenien vuosien päästä helpottamaan työnteon paineita!
        Duunarit ovat suomessa ostaneet taloja ja osake-asuntoja ties monen miljardin edestä, mutta työttömät eivät ole?...

        Työttömänä voi yhtälailla laittaa jemmaan helposti satasia/kk. Itsellä jää tuosta karkeasti pyöristettynä tuhannesta eurosta noin 200 euroa säästöön kuukausittain. Duunarit eivät ostele taloja, vaan pankit ostelevat taloja duunareiden käyttöön. Taloa sitten ostellaan pikkuhiljaa pankilta pois velkavankeudessa pitkälle eläkeikään asti.


      • Anonyymi

        "...pelkoa, että teidätkin irtisanotaan"..
        Minut on irtisanottu, mutta en jäänyt loisimaan! Hain töitä ja sain. Paskanjauhantaa luusereilta, ettei töitä saa. Töitä saa, jos viitsii hakea.


    • Anonyymi

      Hyvä satu. Oikeasti työtön olisi jo työkokeilussa.

      • Anonyymi

        Hyvä fantasia


    • Anonyymi

      Noo, kunhan täytät aikanaan 22v niin työ alkaa kiinnostamaan kun naisetkin alkaa viimein kiinnostamaan. Naiset eivät työttömiin miehenalkuihin sekaannu...

      • Anonyymi

        En ole mies, enkä niin ikään lesbokaan


    • Anonyymi

      Ei sinua oikeasti kukaan edes huomaa saati kehitellä itselleen jokin asenne sinua kohtaa? Yhtätyhjän kanssa olet.

    • Anonyymi

      Aatteleppa jos jokainen aattelis noin niin tää yhteiskunta ei pyöris. En tajua miks jotkut kuvittelee et jonkun muun pitäs elättää sut jos kykenet itse sen elannon työnteolla saamaan. Eri asia ne ihmiset jotka ei työhön kykene. Niin toivon ettei vastikkeetonta rahaa enää pian ole

      • Anonyymi

        Ajatelkaapa jos minä olisin vaikka ammatiltani taksikuski ja koska MINÄ olen taksikuski niin kukaan muukaan ei saisi tehdä mitään muita töitä paitsi samoja töitä kuin MINÄ eli taksikuskin töitä. Kaikki muut ammatit olisivat kiellettyjä. Mitenköhän se yhteiskunta pyörisi pelkkien taksikuskien voimalla…


      • Anonyymi

        Joo mutta kun jokainen ei ajattele näin ja näin ajattelevia ihmisiä on aika pieni marginaali, eli tässä on sinulla täysin tekaistu "ongelma" käsillä. Sinun kuuluu elättää minut eli maksaa noin 0,005 euroa vuodessa, koska näin on lakiin kirjattu. Opi elämään asian kanssa.


      • Anonyymi

        En tajua miks jotkut kuvittelee, että töihin voi vain mennä. No ei voi jos ei pääse vaikka hakee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatelkaapa jos minä olisin vaikka ammatiltani taksikuski ja koska MINÄ olen taksikuski niin kukaan muukaan ei saisi tehdä mitään muita töitä paitsi samoja töitä kuin MINÄ eli taksikuskin töitä. Kaikki muut ammatit olisivat kiellettyjä. Mitenköhän se yhteiskunta pyörisi pelkkien taksikuskien voimalla…

        Ite kokeilin ajaa taksia, mutta ei siitä mitään tullut. Ei ihmiset sellaisia tilaa vaan pyytävät jotain muita ihmisiä tai kavereitaan hakemaan baareista. Pitäisi olla joka viikonloppu ilta vain töissä,koska arkisin ihmiset eivät liiku taksilla mihinkään. Ihan liikaa myös muita takseja jossain junasemalla kyttäämässä josko joku joskus tulisi kyytiin.


    • Anonyymi

      Luultavasti provosoit tarkoituksella, ainakin näin voisi päätellä kirjoituksestasi.

      Olen työssäkäyvä ja lähinnä säälin työttömiä, varsinkin sinunlaisiasi, joilla ei ole mitään mahdollisuutta saada töitä ja siksipä pitääkin työttömyydellä elvistellä; se on hyvin alkeellinen defenssi.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä töitä saa, mutta hallitus ei anna niitä tehdä kun hallitus on niin syvästi fakkiutunut omaan alaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä töitä saa, mutta hallitus ei anna niitä tehdä kun hallitus on niin syvästi fakkiutunut omaan alaansa.

        Hallituksella on siis syvä asennevamma, ei suinkaan työttömällä/työllisellä.


      • Anonyymi

        Tuo nyt oli täysin sinun omassa päässä kehittelemäsi päätelmä, jolla pystyt tuntemaan oman olosi paremmaksi. Kukin tyylillään on minun sanontani. Olen tyytyväinen työttömänä, mutta olet vapaa kuvittelemaan toisin jos se tuo sinulle mielihyvää. Itse en nääs näkisi aiheelliseksi kajota ajattelunvapauksiin, tai muihinkaan yksilönvapauksiin valita miten omaa elämääsi elät lakien puitteissa.


    • Anonyymi

      Minulla oli aiemmin yritys mutta nyt olen työtön. Hallitus on tehnyt yrittämisen mahdottomaksi. Ja verot tulee nousemaan koska orpokin lahjoittaa vaan miljoonai jonkun ilmastonmuutos jutun takia. Ilmastoa ei voi pelastaa ja rahaa vaan lahjoitetaan sillä verukkeella järjestöille jotka eivät tee ilmaston hyväksi mitään edes. Ne rahat menee järjestöjen johtajien taskuun.

    • Anonyymi

      Hallitus ei anna harjoittaa mitään muuta ammattia kuin vain poliitikon tai valtion virkamiehen työtä virastossa/kansliassa/ministeriössä. Kaikki muut työt on kiellettyjä ja pitää olla lopun elämää joko kortistossa työtöntyöttömänä tai sitten tehdä niin kuin käsketään eli ryhtyä poliitikoksi ja tai valtion virkamieheksi. Mitään muita vaihtoehtoja ei ole. Ilmankos alkaa työttömyys kasvaa merkittävästi…

    • Yhteiskunnassa kansalaiset rakentavat ja ylläpitävät yhteiskuntaa kukin työllään, toimillaan ja tavallaan. Yhteiskunnan jäsenet valmistavat tuotteita ja tuottavat palveluja, eivät valmistamisen taikka tuottamisen ilosta, vaan siksi että niille on kysyntää. Jotta (turhillekin) tuotteille ja palveluille olisi kysyntää, täytyy yhteiskunnan jäsenillä olla rahaa niiden hankkimiseksi. Rahaa yhteiskunnan jäsenet saavat tekemänsä työn palkkana taikka sitten verovaroista jaettavista avustuksista. Verovaroja yhteiskunta saa muun muassa yhteiskunnan jäsenten palkkatulojen verotuksesta.

      Avustuksia jaetaan eettismoraalisella perusteella sosiaalisen oikeudenmukaisuuden vuoksi. On (moraalisesti/eettisesti) oikein, että yhteisesti pidetään huolta niistä yhteiskunnan jäsenistä, jotka eivät itse kykene hankkimaan toimeentuloaan työtä tekemällä. On myös luonnollista, että kutakin työntekijää saattaa kohdata työttömyys. Tämän vuoksi työttömäksi joutunutta avustetaan sen aikaa, että hän saa etsityksi itselleen uuden työpaikan.

      On vaikea keksiä mitään eettismoraalista maksuperustetta sille, että joku yhteiskunnan jäsen heittäytyy elämään avustusten varaan vain siksi, ettei halua mennä töihin. Tällä hetkellä yhteiskunnan säännöt mahdollistavat vapaamatkustamisen muiden kustannuksella, mutta kuten aloittaja on huomannut, ei sitä yleisesti edelleenkään pidetä hyväksyttävänä tapana elää ja toimia yhteiskunnan jäsenenä.

      Lisäksi on otettava huomioon, että toimettomaksi heittäytyvä, toisten työllä ja kustannuksella elävä vapaamatkustaja jättää tekemättä oman työpanoksensa yhteiskunnan rakentamiseksi. Tämä laiminlyöty työ on arvoltaan monimonikertaisesti enemmän kuin hänelle koko eliniältä maksetut avustukset ovat.

      • Anonyymi

        juurikin näin, Yksilön pitäisi tuoda lisäarvoa yhteiskuntaan enemmän kuin itse resursseja kuluttaa. Vain sillä tavoin yhteiskunta voi kehittyä, kukoistaa ja pitää huolta heistäkin joille ei ole syntymässä suotu riittävästi älyä, terveyttä, voimaa.


      • Anonyymi

        En havainnut yhtäkään järkiperusteista argumenttia työttömyyttäni vastaan tässä, ottaen huomioon että osuuteni on maksimissaan noin 25 senttiä yhtä työntekijää kohden. On vaikea keksiä mitään eettismoraalista perustetta sille, miksi 25 sentin maksamista vuosikymmenten saatossa koetaan näinkin hirvittävänä asiana. Voit sanoa että et pidä tätä hyväksyttävänä tapana elää, mutta se kertoo ainoastaan siitä, että pidät 0,25 euroa arvokkaampana asiana kuin valinnanvapauttani mielekkääseen ainoaan elämääni.

        Ps. Minusta yhteiskunta on aivan tarpeeksi hyvillä rakenteilla tällä hetkellä, enkä itse näe mitään syytä rakentaa sitä eteenpäin. Olet vapaa olemaan eri mieltä asiasta, ja toimimaan elämässäsi sen mukaisesti. Itse en näe että kaikkien tarvitsisi elää samalla tavalla, vaan sillä tavalla joka kullekin parhaiten sopii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En havainnut yhtäkään järkiperusteista argumenttia työttömyyttäni vastaan tässä, ottaen huomioon että osuuteni on maksimissaan noin 25 senttiä yhtä työntekijää kohden. On vaikea keksiä mitään eettismoraalista perustetta sille, miksi 25 sentin maksamista vuosikymmenten saatossa koetaan näinkin hirvittävänä asiana. Voit sanoa että et pidä tätä hyväksyttävänä tapana elää, mutta se kertoo ainoastaan siitä, että pidät 0,25 euroa arvokkaampana asiana kuin valinnanvapauttani mielekkääseen ainoaan elämääni.

        Ps. Minusta yhteiskunta on aivan tarpeeksi hyvillä rakenteilla tällä hetkellä, enkä itse näe mitään syytä rakentaa sitä eteenpäin. Olet vapaa olemaan eri mieltä asiasta, ja toimimaan elämässäsi sen mukaisesti. Itse en näe että kaikkien tarvitsisi elää samalla tavalla, vaan sillä tavalla joka kullekin parhaiten sopii.

        Juu eihän ongelma olekkaan tuossa 25 sentissä.
        Ongelma on siinä että et osallistu yhteiskunnan kustannusten maksuun.
        lisäksi kun sinun kaltaisia on muutama sata tuhatta niin tuo 25 senttiä alkaa olla merkittävä summa.
        Otetaan esimerkkinä tuo 0,25€ ja kerrotaan se 100 000€ = 25 000€, joko tuntuu?
        Siihen lisäksi se että et osallistu yhteiskunnan kuluihin vaan lykkäät ne työssäkäyvien maksettavaksi tulee lisää kuluja 10 000€ (arvio).
        Eli kun skaalataan kaikki kustannukset niin näyttäisi ettei työssäkäyvällä jää omaan käyttöön juurikaan mitään tuon 25 sentin takia.
        Tiedän että haluat tuijottaa vain ja ainoastaan omaa napaa ottamatta huomioon kerrannaisvaikutuksia.

        Aikoinaan oli pankkihuijaus jossa joku huijasi pyöristyssummat omalle tilille, kyse oli senteistä ja huijari sai satoja tuhansia.
        Myös vanha sanonta, pennissä on miljoonan alku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu eihän ongelma olekkaan tuossa 25 sentissä.
        Ongelma on siinä että et osallistu yhteiskunnan kustannusten maksuun.
        lisäksi kun sinun kaltaisia on muutama sata tuhatta niin tuo 25 senttiä alkaa olla merkittävä summa.
        Otetaan esimerkkinä tuo 0,25€ ja kerrotaan se 100 000€ = 25 000€, joko tuntuu?
        Siihen lisäksi se että et osallistu yhteiskunnan kuluihin vaan lykkäät ne työssäkäyvien maksettavaksi tulee lisää kuluja 10 000€ (arvio).
        Eli kun skaalataan kaikki kustannukset niin näyttäisi ettei työssäkäyvällä jää omaan käyttöön juurikaan mitään tuon 25 sentin takia.
        Tiedän että haluat tuijottaa vain ja ainoastaan omaa napaa ottamatta huomioon kerrannaisvaikutuksia.

        Aikoinaan oli pankkihuijaus jossa joku huijasi pyöristyssummat omalle tilille, kyse oli senteistä ja huijari sai satoja tuhansia.
        Myös vanha sanonta, pennissä on miljoonan alku.

        Tänne on parempi sijoittaa:https://goo.su/KHb4VL


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu eihän ongelma olekkaan tuossa 25 sentissä.
        Ongelma on siinä että et osallistu yhteiskunnan kustannusten maksuun.
        lisäksi kun sinun kaltaisia on muutama sata tuhatta niin tuo 25 senttiä alkaa olla merkittävä summa.
        Otetaan esimerkkinä tuo 0,25€ ja kerrotaan se 100 000€ = 25 000€, joko tuntuu?
        Siihen lisäksi se että et osallistu yhteiskunnan kuluihin vaan lykkäät ne työssäkäyvien maksettavaksi tulee lisää kuluja 10 000€ (arvio).
        Eli kun skaalataan kaikki kustannukset niin näyttäisi ettei työssäkäyvällä jää omaan käyttöön juurikaan mitään tuon 25 sentin takia.
        Tiedän että haluat tuijottaa vain ja ainoastaan omaa napaa ottamatta huomioon kerrannaisvaikutuksia.

        Aikoinaan oli pankkihuijaus jossa joku huijasi pyöristyssummat omalle tilille, kyse oli senteistä ja huijari sai satoja tuhansia.
        Myös vanha sanonta, pennissä on miljoonan alku.

        Kuten aiemmin olen maininnut, minä en mahda muiden ihmisten tekemisille ja valinnoille yhtikäs mitään. Kyse tässä ihmettelyssä on nimenomaan työllisten vihamielisistä asenteista henkilökohtaisesti minua kohtaan yksilönä, johon en tähän mennessä ole saanut yhtäkään järkiperusteista selitystä. Jos jokin muu henkilö on valinnut olla työtön, sillä valinnalla ei ole mitään tekemistä minun kanssani. Jos joudut maksamaan sadantuhannen muun työttömän elättämisen minun lisäkseni, se ei ole minun syytä taikka aikaansaannosta. Kuten mainitsin, en ole eläessäni kertaakaan edes äänestänyt.
        Minä olen yksilö jolla ei ole käytännössä mitään vaikutusta yhteiskunnalle eikä yksilölle tuon 0,25 euron lisäksi. Tästä ihmettelyni.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu eihän ongelma olekkaan tuossa 25 sentissä.
        Ongelma on siinä että et osallistu yhteiskunnan kustannusten maksuun.
        lisäksi kun sinun kaltaisia on muutama sata tuhatta niin tuo 25 senttiä alkaa olla merkittävä summa.
        Otetaan esimerkkinä tuo 0,25€ ja kerrotaan se 100 000€ = 25 000€, joko tuntuu?
        Siihen lisäksi se että et osallistu yhteiskunnan kuluihin vaan lykkäät ne työssäkäyvien maksettavaksi tulee lisää kuluja 10 000€ (arvio).
        Eli kun skaalataan kaikki kustannukset niin näyttäisi ettei työssäkäyvällä jää omaan käyttöön juurikaan mitään tuon 25 sentin takia.
        Tiedän että haluat tuijottaa vain ja ainoastaan omaa napaa ottamatta huomioon kerrannaisvaikutuksia.

        Aikoinaan oli pankkihuijaus jossa joku huijasi pyöristyssummat omalle tilille, kyse oli senteistä ja huijari sai satoja tuhansia.
        Myös vanha sanonta, pennissä on miljoonan alku.

        eipäs nyt unohdeta että työttömät työllistää kymmeniä tuhansia, ilman työttömiä moni firma menis nurin, yhdistykset ei voisi toimia ilman työttömiä, kierrätyskeskukset ei toimis ilman työttömiä jne, lista on loputon, eli työttömällä ei ole yhtään mitään hävettävää sen takia että hän saa jonkun 500e/kk niin paljon on asioita jotka on riippuvaisia siitä että on työttömiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten aiemmin olen maininnut, minä en mahda muiden ihmisten tekemisille ja valinnoille yhtikäs mitään. Kyse tässä ihmettelyssä on nimenomaan työllisten vihamielisistä asenteista henkilökohtaisesti minua kohtaan yksilönä, johon en tähän mennessä ole saanut yhtäkään järkiperusteista selitystä. Jos jokin muu henkilö on valinnut olla työtön, sillä valinnalla ei ole mitään tekemistä minun kanssani. Jos joudut maksamaan sadantuhannen muun työttömän elättämisen minun lisäkseni, se ei ole minun syytä taikka aikaansaannosta. Kuten mainitsin, en ole eläessäni kertaakaan edes äänestänyt.
        Minä olen yksilö jolla ei ole käytännössä mitään vaikutusta yhteiskunnalle eikä yksilölle tuon 0,25 euron lisäksi. Tästä ihmettelyni.

        Jälleen kerran.
        Kun sinä näytät mallia niin muut tekee perässä.
        Jos vaikka otetaan sellainen hypoteettinen ajatus että vetaisen sua turpiin ja kerron että varastat minun ja muiden rahaa niin eihän minun vika ole jos jonossa tulee muita ja vetää sinua turpaan.
        Tai kun mielenosoituksissa on agitaattoreita jotka lietsovat levottomuuksia, eihän se ole agitaattoreiden syy jos porukka alkaa väkivaltaiseksi.
        Vieläkö jatketaan?

        Eli näytät mallia ja kehut lusmuilulla jolloin kymmenet muut seuraavat sinun esimerkkiä, juu eihän se ole sinun syy.
        Ei muuten ole hallituksenkaan syy kun leikkaa juuri teidänlaisilta, sehän on äänestäjien syy.
        Murhaajakaan ei ole syyllinen kun hän vapauduttuaan tappaa heti uudelleen.

        Mites on, riittääkö perustelut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen kerran.
        Kun sinä näytät mallia niin muut tekee perässä.
        Jos vaikka otetaan sellainen hypoteettinen ajatus että vetaisen sua turpiin ja kerron että varastat minun ja muiden rahaa niin eihän minun vika ole jos jonossa tulee muita ja vetää sinua turpaan.
        Tai kun mielenosoituksissa on agitaattoreita jotka lietsovat levottomuuksia, eihän se ole agitaattoreiden syy jos porukka alkaa väkivaltaiseksi.
        Vieläkö jatketaan?

        Eli näytät mallia ja kehut lusmuilulla jolloin kymmenet muut seuraavat sinun esimerkkiä, juu eihän se ole sinun syy.
        Ei muuten ole hallituksenkaan syy kun leikkaa juuri teidänlaisilta, sehän on äänestäjien syy.
        Murhaajakaan ei ole syyllinen kun hän vapauduttuaan tappaa heti uudelleen.

        Mites on, riittääkö perustelut?

        Minä en ole vastuussa kenenkään muun ihmisen tekemisistä, se vain on näin yksinkertaista. Joku voi ottaa mallia tai olla ottamatta, se ei ole minun asiani enkä voi siihen vaikuttaa. Jokainen tekee omat valintansa. Uskoisin myös, että muitakin työttömiä on ollut olemassa erinäisistä omista syistään ennen kuin olen ollut edes syntynyt, saatika mielipiteitäni internetissä kertonut.
        Mitä esimerkkeihisi tulee, jokainen turpaan vetäjä on vastuussa omista tekosistaan, samoin kuin mielenosoituksissa lietsoontuvat ovat vastuussa omasta lietsoontumisestaan. Olet oikeassa, että kansalaiset ovat hallituksen äänestäneet ja hallituksen toimet ovat todennäköisesti äänestäjien tiedossa olleet. Jos näin ei ole, on hyvin ikävää että äänestäjiä olisi tällä tavoin huijattu. Siitä en tiedä sen enempää kun en ole politiikkaan taikka hallitukseen liiemmin perehtynyt. Jos murhaaja murhaa vapauduttuaan, hän on tietenkin vastuussa tästä teostaan koska sen itse teki. En ymmärrä tätä vertaustasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne on parempi

        Olet todella urpo jos kuvittelet että kukaan sun linkkejä klikkailis :D


    • Anonyymi

      Ei mitään tunteita tuntemattomiin!
      Itse keksitty ongelma!

      • Anonyymi

        Et edusta sataa prosenttia väestöstä


    • Anonyymi

      joo mäki teen vaan pimeesti jää vähän enempi taskunpohjalle

      • Anonyymi

        Itsehän kannustan tähän kaikkia joita verojen maksaminen harmittaa. Eihän niitä kukaan varsinaisesti pakota maksamaan


    • Anonyymi

      Parempi pysyä työttömänä, ei alle 3 tonnin kk palkalla kerry eläkettä, kouluvelvollisuuden jälkeen eläkkeelle jääneet saavat parempaa eläkettä kuin ikänsä pienellä palkalla raataneet veronmaksajat!

    • Anonyymi

      OLETTEKOS OTTANUT HUOMIOON, ETTÄ MENEMÄLLÄ TYÖHÖN, JOKA TUOTTAA JA HYÖDYTTÄÄ YHTEISKUNTAA, VAIKKA UKRAINAAN AMPUMAAN VENÄLÄISIÄ, MUUTENHAN EI SANNA MARIN TULE VOITTAMAAN SOTAA, EIKÄ JUHLIMAAN YÖKERHOISSA.

      • Anonyymi

        OLE HILJAA


    • Anonyymi

      Oletko mitenkään kannattava elätti verotetulle ? Koirastakin on enemmän iloa

      • Anonyymi

        En millään tavalla koe enkä näe velvollisuudekseni viihdyttää veronmaksajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En millään tavalla koe enkä näe velvollisuudekseni viihdyttää veronmaksajia.

        juttus on pelkkää provoilua, pitäähän tukijussilla olla jotain viihdykettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juttus on pelkkää provoilua, pitäähän tukijussilla olla jotain viihdykettä

        Kyllä tässä on kyse pelkästään omasta provosoitumisestasi. Miksi olet provosoitunut? Itsehän en mitenkään tahallisesti ole ketään tässä yrittänyt provosoida. Jos näin on käynyt tahattomasti, haluaisin tietää syyn tälle jotta voidaan jatkossa mahdollisesti välttyä siltä.


    • Anonyymi

      työttömyyskoneistossa tuottamattomissa töissä olevat kustantaa valtiolle miljardeja vuodessa verorahoja. Itse työttömyyskoneiston ylläpito kuten rakennukset,virastot,vesi,likavesi,vessapaperi,kahvi,sähkö,siivous,lämmitys jne jne, kustantaa valtiolle miljardeja vuodessa :) .. eli tulisi rajusti halvemmaksi esim perustulo 560e/kk niille jotka työttömiä kun koneistoa ei tarvisi enää

    • Anonyymi

      Sinä, luuseri, et saa minulta mitään armoa, häpeä sinä loinen!

      • Anonyymi

        Mutta mitä minä armollasi edes tekisin, ja miksi minä mitään häpeäisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mitä minä armollasi edes tekisin, ja miksi minä mitään häpeäisin

        Käsi ojossahan sinä niitä almuja anelet, pitäis vielä tippua kuin manulle illallinen ilmaiseksi


    • Anonyymi

      Ap ei hoida vastuitaan muista eikä edes itsestään. Yhteiskunnalle hän ei ole sen 0,25 euronkaan arvoinen, onpahan lievästi haitallinen nolla. Turha vihata tuollaista.

      Valinnanvapaudellakin pitää olla rajat!

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä tuosta että valinnanvapauksia on hyvä rajoittaa. Mietin vain tässä että jos veronmaksajalla olisi vapaus valita mihin verorahansa pistää niin olisin varmaan aika äkkiä ulkoruokinnassa. Onneksi kuitenkin jokaisella on vapaus valita elääkö vastaanottavana vai antavana osapuolena.


    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole työtön eikä todennäköisesti ole koskaan ollut työtön. Jälleen kerran työttömien mustamaalauskampanja käynnissä kun esiinnytään "ideologisesti työttömänä".

      Suurin osa työtä sitä menisi koska tahansa alähes mihin tahansa työhön jos pääsisi töihin, jos suomalaiset työpaikat olisivat edes siedettäviä ja jos työstä maksettaisiin riittävästi. Mihin näillä provoamisilla pyritään?

      • Anonyymi

        kyllä meitä ideologisesti työttömiä on olemassa halusit tai et. enkä näe miksei aloittaja voisi olla semmoinen. siitä määrästä en sitten tiedä mutta ainakin minä itseni semmoiseksi tunnustan. voihan se olla että meidänlaisia ei hirveästi ole ja sitä suuremmalla syyllä en näe miksi se olisi niin iso ongelma . mutta suomalaiset nyt on isolta osin semmoisia mielensä pahoittajia että joka asiasta pitää vaan vinkua. onko se sitten se työelämä joka rassaa mielenterveyttä. en tiedä


    Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe