Hyväksikäyttö?

Mä huomaan, että mulla ainakin tekee kipeää minun hyväksikäyttö. Se tapahtuu aina niin hiljaa huomaamatta. Ja varmaan se ei useastikaan ole sen toisen osalta edes harkittua, vaan ehkä annan siihen hyvät mahdollisuudet, jos luotsn ihmiseen.

Mä tykkään potkiskella hyviä tyyppejä eteenpäin elämässään. Sitten mulla itsellä on jokseenkin sellainen "status" irl, että jos mä jotain tyyppiä hehkutan, muut ostaa sen. Vertaavat kai minuun...

Nyt taas sain nenilleen tästä... ehkä muut ei välitä, mutta mä oon pettynyt yhteen tyyppiin. Nostin sen ylös aikamoisesta suosta. Ja nostin sen työyhteisössä jopa itseäni ylemmäks. Nyt se perseilee ja on suomeksi sanottuna mulkku, ehkä ei mulle, mut muille.

V.ttu että sapettaa...ja eniten ehkä se, että taas toiset uskoi tässä minuun...
Ja minä taas uskoin näkeväni jotain jostain ihmisestä....

No oppitubti taas... ei ihmisestä voi nähdä kaikkea. Se on hevonp.skaa... ahneus ja vallanhimo voi vallata kenet vaan, senkin sympaattisemman tyypinkin.

72

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et kai anna nyt itsellesi liian isoa roolia tässä itsellesi ja kanna sen myötä maailman syntejä hartioillasi? Ja jos joku menee reisille, niin anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sillä toisella tyypillä on oma elämänsä ja se vastaa itse omista teoistaan. Jäitä hattuun.

      • Varmaan oonkin ottanut liian isoa roolia. Totta turiset.

        Se on mun yksi tyypillisistä, mutta myös itseäni...

        Mun on lopulta vaan helvetin vaikeaa ollut taipua nuoleskelemaan ja tyytymään omaan hyvään. Ehkä en vaan kyllästy nousemaan auktoriteetteja vastaan ja etsimään perusteluja perseilyjä vastaan...😄

        Jäitä koetankin laittaa hattuun... hyvä huomio tuokin...eletään vi.utys byt ja sitten vasta faktaa tiskiin. 😊


    • Anonyymi

      Virhe, virhe, virhe on mennä sorkkimaan.
      Antaa maailman pyöriä vaan ja kattelee sivusta. Pahimmat naurun tyrskäykset täytyy tosin kätkeä hihaansa.

      Samoin kuvitelmat omasta vaikutusvallasta kannattaa jättää satukirjan kansien väliin.

      -keinovaginamies-

      • Mä en tykkää selän takana naureskelusta...

        Jotkut ei tajua tekeväsä väärin...

        En osta...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mä en tykkää selän takana naureskelusta...

        Jotkut ei tajua tekeväsä väärin...

        En osta...

        Minä taas en ole enää pitkään aikaan jaksanut yrittää korjata maailman menoa radallaan.
        Jonnekin vinoon se pyörii kuitenkin. Parempi tälle faktalle on nauraa kuin itkeä, jos omaa hyvinvointiaan ajattelee.

        Ei sitten muuta kuin uutta maailman korjausyritystä sinne päin, ja tsemppiä siihen hommaan!

        -keinovaginamies-


    • Anonyymi

      Jokainen meistä on jonkun toisen mielestä mulkku.
      Jokainen voi saada myös mahdollisuuden olla jotain muuta, mitä aikaisemmin.
      Hyvä niin.
      Jokaisen tehtävänä on todistaa myös se, että voi olla arvostettu, ja me voimme menettää sen tänään, ehkä huomenna.

      Elämä on.

      AV

      • Uskon vakaasti, että me kaikki ollaan mulkkuja.


      • Jokaisella on mahdollisuus kohdata mulkkuutensa...


    • Tuo on todella ankea tilanne. Luotat ja uskot toiseen, autat ja saat kiitokseksi avusta pelkkää shaipaa. Siinä sivussa menee oma "maine"

      Olenkin aina nykyään sanonut jostain kaverista, että "sen mitä itse tunnen, niin hyvä tyyppi, mutta laita koeaika, en anna takeita, koska en tiedä millinen on työkaverina.."

      Ihmisellä on kuitenkin töissä tietynlainen rooli päällä aina vs. vapaa-ajalla.

      Itse en edes palkkaisi kavereita tai sukulaisia töihin, jos olisi sellainen tilanne päällä, että pitäisi palkata. Ainakin toinen pitäisi tuntea idioottivarmasti ja tietää, että miten tekee töitä.

      • millinen = millainen


      • Mä oon sitä mieltä, että harva meistä edes tietää itse mitä todellisuudessa on.

        Luulen, että tämä tyyppikin on sokea itselleen...

        Tekee yhtälailla kipeää todeta se, kuin oikeastaan mennä siihen asti, että joutuu lyömään sillä häntä, kun ei puhetta usko...🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä oon sitä mieltä, että harva meistä edes tietää itse mitä todellisuudessa on.

        Luulen, että tämä tyyppikin on sokea itselleen...

        Tekee yhtälailla kipeää todeta se, kuin oikeastaan mennä siihen asti, että joutuu lyömään sillä häntä, kun ei puhetta usko...🤔

        Mikäli kyseessä on mies, niin eikö voi puhua suoraan? Sanoo asiat niin kuin ne on? Naisvaltaisella alalla kaipaan ehkä eniten sitä, että miesten kanssa voi aina kommunikoida suoraan. Ainakin luulen, että helpompaa kuin naisen kanssa, noin karrikoidusti ajateltuna.

        Toki ehkä kenen tahansa kanssa on helpompaa, jos tietää vähän enemmän tyypistä, että millainen tyyli on juuri hänelle sopiva tapa kommunikoida. Jos siis haluaa toimia diplomaattisesti.

        Itselle käynyt joskus elämässä niinkin, että jos ei ole tuntenut ihmistä tarpeeksi, niin on mennyt erehdyksen kautta ja puolivitsikkääksi heitoksi tarkoitettu asia on otettu väärin. Me ihmiset kun olemme erehtyväisiä.


      • Mu5tasydän kirjoitti:

        Mikäli kyseessä on mies, niin eikö voi puhua suoraan? Sanoo asiat niin kuin ne on? Naisvaltaisella alalla kaipaan ehkä eniten sitä, että miesten kanssa voi aina kommunikoida suoraan. Ainakin luulen, että helpompaa kuin naisen kanssa, noin karrikoidusti ajateltuna.

        Toki ehkä kenen tahansa kanssa on helpompaa, jos tietää vähän enemmän tyypistä, että millainen tyyli on juuri hänelle sopiva tapa kommunikoida. Jos siis haluaa toimia diplomaattisesti.

        Itselle käynyt joskus elämässä niinkin, että jos ei ole tuntenut ihmistä tarpeeksi, niin on mennyt erehdyksen kautta ja puolivitsikkääksi heitoksi tarkoitettu asia on otettu väärin. Me ihmiset kun olemme erehtyväisiä.

        Sanoin suoraan. Puhuin faktoja. Ja mies on.

        Seltyksiä vaan tulee vastaan. Ja työkaverilta lisää sen selittelyjä.

        Tyypiltä on mopo karannut käsistä, eikä ole munaa sanoa siitä meille. Mutta tämä menee edemmäksi, jos ei hetkeen löydä nöyryyttä itsestään...

        Virheen ymmärrän...mutta en sitä, että sitä koitetaan sysätä muiden virheeksi...


      • Disseisback kirjoitti:

        Sanoin suoraan. Puhuin faktoja. Ja mies on.

        Seltyksiä vaan tulee vastaan. Ja työkaverilta lisää sen selittelyjä.

        Tyypiltä on mopo karannut käsistä, eikä ole munaa sanoa siitä meille. Mutta tämä menee edemmäksi, jos ei hetkeen löydä nöyryyttä itsestään...

        Virheen ymmärrän...mutta en sitä, että sitä koitetaan sysätä muiden virheeksi...

        Ymmärrän. Ei kaikilta ihmisiltä löydy tarvittavaa nöyryyttä koskaan, että pyytäisi anteeksi ja myöntäisi virheensä. Kaikki eivät kanna vastuutaan koskaan.


    • Anonyymi

      Mitä tuossa? Menet ja kerrot että luotit ja petyit. 🤷‍♀️💩

      • Anonyymi

        Mitä nyt vähän egoa kolhaisee..🤷‍♀️


    • Anonyymi

      Itsensä korottaminen päsmäriksi ja kaikkitietäjäksi on varmasti yksi kuolemansynneistä.

      Olen kans kauhulla seurannut ihmisiä jotka lätkivät "faktoja" pöytään mistään mitään oikeasti tietämättä. Toisaalta kadehdittavakin tilanne, kun toiset luulee olevansa joka alan asiantuntijoita ja itsetunto katossa määräilemässä. Näpeille tulee joka kerta, mutta ei ne mitään opi. Sama päsmäröinti alkaa välittömästi jostain toisesta asiasta. Hämmästyttävää.

      xLiner

      • Anonyymi

        Siinä maha missä painitaan🙄


      • Anonyymi

        Onhan se vähän noloa mennä takaamaan toinen ihminen. Mulle ei tulisi mieleenkään.

        Sulle Disse siis kuittailen tässä.. 😌

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se vähän noloa mennä takaamaan toinen ihminen. Mulle ei tulisi mieleenkään.

        Sulle Disse siis kuittailen tässä.. 😌

        xLiner

        Ärsyynny nyt vähän!

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ärsyynny nyt vähän!

        xLiner

        Sori että kesti...

        Vähän äksönii muutenkin...

        No toisen takaaminen muille...virhe!

        Just se, että pystyis jostain ihmisestä tietämään jotain. 😁 Ihmistuntemus....😄

        Oon kritisoinut itsekin sitä vastaan ja nyt se veti itseä turpiin esimerkillisesti puun takaa. 😄

        Mä ärsyynnyin jo ittelleni tarpeeks, että en mä sun yhyttelyistä enää revi mitään.... sun pitää iskeä syvemmälle jos pystyt? Yritä vaan toki. Tykkäisin jos saat kipuja esiiin. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Sori että kesti...

        Vähän äksönii muutenkin...

        No toisen takaaminen muille...virhe!

        Just se, että pystyis jostain ihmisestä tietämään jotain. 😁 Ihmistuntemus....😄

        Oon kritisoinut itsekin sitä vastaan ja nyt se veti itseä turpiin esimerkillisesti puun takaa. 😄

        Mä ärsyynnyin jo ittelleni tarpeeks, että en mä sun yhyttelyistä enää revi mitään.... sun pitää iskeä syvemmälle jos pystyt? Yritä vaan toki. Tykkäisin jos saat kipuja esiiin. 😄

        No oishan siinä ollut se toinen vaihtoehto mahdollinen. Olisit ollut muiden kanssa samaa mieltä, että tapaus on täysin tehtävään sopimaton. Sitä olis vieroksuttu työyhteisöstä ja se olis jäänyt johonkin omaan jumiin. Joskus voi vaikuttaa omalla käyttäytymisellä, että uusi otetaan joukkoon ja sen vahvuudet käyttöön. On varmaan kuitenkin niin, etteivät ihmiset näe mitä niiden puolesta on voitu tehdä, vaan pitävät omana ansionaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No oishan siinä ollut se toinen vaihtoehto mahdollinen. Olisit ollut muiden kanssa samaa mieltä, että tapaus on täysin tehtävään sopimaton. Sitä olis vieroksuttu työyhteisöstä ja se olis jäänyt johonkin omaan jumiin. Joskus voi vaikuttaa omalla käyttäytymisellä, että uusi otetaan joukkoon ja sen vahvuudet käyttöön. On varmaan kuitenkin niin, etteivät ihmiset näe mitä niiden puolesta on voitu tehdä, vaan pitävät omana ansionaan.

        No mun ulostulo ei suoranaisesti liittynyt minuun...

        Oisin taloudellisesti hyötynyt kyllä alkuperäisestä ja oikeasta suunnitelmasta, jonka ao. Tyyppi epäs...

        Vaikea selittää...

        Mutta toimi vasten sopimusta tilaajan kanssa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Sori että kesti...

        Vähän äksönii muutenkin...

        No toisen takaaminen muille...virhe!

        Just se, että pystyis jostain ihmisestä tietämään jotain. 😁 Ihmistuntemus....😄

        Oon kritisoinut itsekin sitä vastaan ja nyt se veti itseä turpiin esimerkillisesti puun takaa. 😄

        Mä ärsyynnyin jo ittelleni tarpeeks, että en mä sun yhyttelyistä enää revi mitään.... sun pitää iskeä syvemmälle jos pystyt? Yritä vaan toki. Tykkäisin jos saat kipuja esiiin. 😄

        Minä en luota kehenkään. En itseenikään. Tarkoitan sitä että aivan jokainen on moniuloitteinen kokemuksineen. Unohdetaan helposti inhimillinen näkökulma. Niin moni asia vaikuttaa taustalla.

        Pikkupomon hommat ovat sylkykupin ja syntipukin hommia. Joka suunnasta tulee vaatimusta ja arvostelua ja pahimmassa tapauksessa siinä välissä toimii aivan yksin. Ylempänä on useampi nojailemassa toisiinsa, samoin tuotannossa. Välissä otetaan lyönnit vastaan ja syyt niskoille joka suunnalta, ja asiaks on pidettävä tyytyväisenä.

        Ei se ole kenenkään paikka.

        En yhtään ihmettele jos alkaa kaverilla naksumaan. Ja kaiken lisäksi siihen paikkaan nostellaan duunareita, joilla ei ole minkään sortin esimies- ja itsensäjohtamiskoulutusta ennestään. Ja vaikka olisikin, se ei auta juurikaan jos oma pomo ei hallitse ihmisten johtamista.

        Hyi.

        Muutan erämökkiin ja lopetan työt.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en luota kehenkään. En itseenikään. Tarkoitan sitä että aivan jokainen on moniuloitteinen kokemuksineen. Unohdetaan helposti inhimillinen näkökulma. Niin moni asia vaikuttaa taustalla.

        Pikkupomon hommat ovat sylkykupin ja syntipukin hommia. Joka suunnasta tulee vaatimusta ja arvostelua ja pahimmassa tapauksessa siinä välissä toimii aivan yksin. Ylempänä on useampi nojailemassa toisiinsa, samoin tuotannossa. Välissä otetaan lyönnit vastaan ja syyt niskoille joka suunnalta, ja asiaks on pidettävä tyytyväisenä.

        Ei se ole kenenkään paikka.

        En yhtään ihmettele jos alkaa kaverilla naksumaan. Ja kaiken lisäksi siihen paikkaan nostellaan duunareita, joilla ei ole minkään sortin esimies- ja itsensäjohtamiskoulutusta ennestään. Ja vaikka olisikin, se ei auta juurikaan jos oma pomo ei hallitse ihmisten johtamista.

        Hyi.

        Muutan erämökkiin ja lopetan työt.

        xLiner

        Niin... Tuo kaikki kakka leviää sitten pitkin firmaa, firmoja...

        Luoja suojaa meitä tee-se-itse-johtajilta, jotka ovat käyneet viikon johtamisrahastuskurssin ja palaavat kaikentietävinä tappamaan lopunkin järjen työn tekemisestä...

        Kyllä, syvälle korpeen...

        xLiner


      • Anonyymi

        "Olen kans kauhulla seurannut ihmisiä jotka lätkivät "faktoja" pöytään mistään mitään oikeasti tietämättä. "

        Joka kerta kun kävelet peilin ohi...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin... Tuo kaikki kakka leviää sitten pitkin firmaa, firmoja...

        Luoja suojaa meitä tee-se-itse-johtajilta, jotka ovat käyneet viikon johtamisrahastuskurssin ja palaavat kaikentietävinä tappamaan lopunkin järjen työn tekemisestä...

        Kyllä, syvälle korpeen...

        xLiner

        No kyllä itsekin mieli tekisi olla erossa kaikista muista ihmisistä. Ja jokaikinen työporukka varsinkin tuntuu siltä, että aina kyristään selän takana ties mitä.

        Pitänee taas tehdä jokin selvempi rajaus työelämään. Hoitaa oma täppä siellä ja unohtaa se mesta kun ovi perässä paukahtaa kiinni.

        Vielä eilen mietin, että tee kirjelmän ylöspäin, mutta mä oon tuohon pajaan laittanut jo liikaakin itseäni. Nyt riittää. Pitää vaan katsella mahkuja hypätä uppoavasta laivasta...ajoissa.


    • Anonyymi

      Ei pidä luottaa liikoja.. Mutta kun nyt näin on tapahtunut, voisit sanoa "toisille" miten pas**sti kävi luottamuksen suhteen. Kaikki ei aina mene kuin strömsössä, ei todellakaan, hyvä jos saisit purettua mielipahaasi edes jollekin työyhteisössäsi.

      - Sheena

      • Kun kasaan itseni ja päääsen jaloilleen shokista. Laadin kirjelmän yöspäin, missä esitän faktat, mitkä hän voi todentaa....

        Tässä työyhteisössä ei tiedettävästi noudateta yhtiön periaatteita.


    • Anonyymi

      Ihan oikein, jos se on sinulle mulkku:)

      AV

      • Hyvä että onkin...mulkut herättää minut toimimaan. Luihut luikerelijat vaan vituttaa...🤣


    • Anonyymi

      Jos menit kehumaan jonkun että siitä tulee hyvä pikkupomo eikä se sitten olekaan vaan pikkumainen mulkku sehän ei ole sinun vika, sinä olet tehnyt vain arviointivirheen siinä kohtaa. Sen minkä kohotit voit ehkä sitten pudottaa maan pinnallekin toteamalla että sinusta tuli mulkku kun sait vähän asemaa, ehkä se pistää ajattelemaan mutta muista myös se että jos siitä tuli esimies on sillä ihan erilaiset paineet kuin ennen ja se ehkä muuttunut niiden paineiden vuoksi, ei niinkään sen vuoksi että pohjimmiltaan olisi mulkku. Jos se on samaa mieltä että tuli tehtyä virheliike ehkä sen voi peruuttaa, siinä sitten kyllä se vaara että isot päälliköt haluaa sinusta tehdä seuraavan mulkun yhteisöön :D

      -harmiseikirj-

      • Hitto miten harmismainen litania! 😄

        En mä pelkää omaa mestaa...jos keksivät syyn erottaa, potkia pihalle, niin sehän tietää hetkeen rahaa vitusti...

        Sit pitää keksiä muuta hommaa. 😄

        Mä kuitenkin oon aikas kova ammattilainen, että saan kyllä töitä. Mua on kosittu edelliseenkin firmaan, jos kyllästyn noihin hommiin. Ja ei mulla ole hätää olla työttömänäkään jonkinaikaa...

        Tosin vituttais turha säätö asian tiimoilta...🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Hitto miten harmismainen litania! 😄

        En mä pelkää omaa mestaa...jos keksivät syyn erottaa, potkia pihalle, niin sehän tietää hetkeen rahaa vitusti...

        Sit pitää keksiä muuta hommaa. 😄

        Mä kuitenkin oon aikas kova ammattilainen, että saan kyllä töitä. Mua on kosittu edelliseenkin firmaan, jos kyllästyn noihin hommiin. Ja ei mulla ole hätää olla työttömänäkään jonkinaikaa...

        Tosin vituttais turha säätö asian tiimoilta...🤔

        En sitä epäillytkään mutta jos ne laittaa sen pihalle ne johtoportaassa saattaa keksiä sut sitten tilalle vaikket välttämättä haluaisi :D Voisi olla viisainta olla sekaantumatta, hoitaa vaan oman tonttisi ja antaisit muiden keskenään riidellä.

        -harmiseikirj-


    • Aina hyväksikäyttö harmittaa, mutta ihmiseen voit pettyä vain kerran. Jos annat tilaisuuden pettyä samaan ihmiseen toisenkin kerran, se on tyhmyyttä.

      Mitä tuosta kirjoituksestasi nyt luin, niin enpä usko, että työpaikallasi juuri kukaan laittaa tuon toisen ihmisen huonoa käytöstä sinun piikkiisi. He tuntevat sinut ja tietävät, ettet olisi suositellut tätä, jos olisit tiennyt millainen hän voi huonoimmillaan olla.

      Oletko varma, että henkilölle on mennyt vain asema ja tilaisuus hattuun, vai olisiko hänen henkilökohtaisessa elämässään tapahtunut jotakin, mikä voisi selittää muutoksen? - Senhän voit ehkä halutessasi ottaa puheeksi. - "Onhan sinulla kaikki ok? Olin vain yllättynyt, kun.."

      • Anonyymi

        " Senhän voit ehkä halutessasi ottaa puheeksi. - "Onhan sinulla kaikki ok? Olin vain yllättynyt, kun..""

        Tuo on naisten ongelmanratkaisutapa, ei toimi miehillä. Miesten kesken disse vetää pikkujouluissa turpaan, eheytyminen ja välien korjautuminen voi siitä alkaa :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Senhän voit ehkä halutessasi ottaa puheeksi. - "Onhan sinulla kaikki ok? Olin vain yllättynyt, kun..""

        Tuo on naisten ongelmanratkaisutapa, ei toimi miehillä. Miesten kesken disse vetää pikkujouluissa turpaan, eheytyminen ja välien korjautuminen voi siitä alkaa :D

        -harmiseikirj-

        Kiitos kommentista 🙂
        Tiedän, että en aina ymmärräkään miehiä.


      • Hänelle on tapahtunut paljon henkilökohtaisiakin hommmia tässä...mutta ei ne ole syy painattaa meitä, kollektiivisesti...

        Tänään just laittoi aika paskaa kyselyä mulle.

        Siis paskalla tavalla... vastasin yliolkain...en provodoitunut hänen provosoinnista...

        Tähän työyhteisöön on tarttunut jokin paska elementti, joka ei kuulu tänne...se vaan leviää nyt tuolla yläportaassa...


      • Disseisback kirjoitti:

        Hänelle on tapahtunut paljon henkilökohtaisiakin hommmia tässä...mutta ei ne ole syy painattaa meitä, kollektiivisesti...

        Tänään just laittoi aika paskaa kyselyä mulle.

        Siis paskalla tavalla... vastasin yliolkain...en provodoitunut hänen provosoinnista...

        Tähän työyhteisöön on tarttunut jokin paska elementti, joka ei kuulu tänne...se vaan leviää nyt tuolla yläportaassa...

        Kurjaa, kuinka usein tarvitaan se "ulkoinen uhka", jotta opitaan taas puhaltamaan yhteen hiileen. - Rasittavaa.😒


      • Hyvä kuulla. - Toisaalta en sinusta kyllä muuta olisi uskonutkaan. 🤗


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kurjaa, kuinka usein tarvitaan se "ulkoinen uhka", jotta opitaan taas puhaltamaan yhteen hiileen. - Rasittavaa.😒

        Mä oon miettinyt tämän "maskuliinisella salvaantumisella". Pelätään, että "pippeli pienityy" niin pitkälle, että se oikeasti jopa leikataan pois...

        Sanoisin, että tämä on " jo menetetyn pääoman- ajatusharha"
        Eli tiedetään menettämä peli, mutta vielä laitetaan all in bluffille...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon miettinyt tämän "maskuliinisella salvaantumisella". Pelätään, että "pippeli pienityy" niin pitkälle, että se oikeasti jopa leikataan pois...

        Sanoisin, että tämä on " jo menetetyn pääoman- ajatusharha"
        Eli tiedetään menettämä peli, mutta vielä laitetaan all in bluffille...

        Lähti anona, mut olin mä...


    • Anonyymi

      Kappas vaan, Disse on näköjään lomautettujen listalla ennen irtisanomista.

      • No lomsutukseen joutuis tekemään ennenkuulumattomia ratkaisuja ja irtisanomiseenkin pitäis osata satuilla paljon. Ongelmana on tuplaraportointi tilaajan ja meidän fitmsn puolesta ja hitto, kun olen ollut aktiivisin molemmissa. 😁


    • Anonyymi

      Ei se ole hyväksikäyttöä jos itse itsesi kuseen laitat. Korotit itsesi ”sateentekijäksi” jota - kas, yllättäen et ollutkaan. Turhaan sä sitä tyyppiä syytät, jonka ”pelastit”. Kuka sä olet ketään pelastamaan? Yritit siis hyväksikäyttää heikossa tilanteessa olevaan kaveriasi jotta saisit kiillottaa omaa kiipeäisi? Kato peiliin vaan, egosi sai taas kolhun. Jos sä ylität toisen rajat ”pelastamalla” hänet, on vain karmisesti oikein, että sä saat opetuksen. Keskity siis jatkossa vain itsesi pelastamiseen.

    • No tuotanoin se on hyvä piirre sinussa. 🤗 Sille et voi itse mitään jos jollakulla on esim omassa elämässään haasteita. Näin ollen saattaa purkaa niitä teidän työyhteisöön..

      Enkä usko että muut tykkää kyttyrää vaikka olitkin ollut edesauttamassa, että hän pääsi siihen tehtävään. Ei se missään nimessä ole sinun vikasi.

      Voimahali🤗

      • Jos valittu linja pitää, niin joskus joutuu olemaan vastaankin, kun joku äityy liikaa venkoilemaan...

        Luoviminen ja mukailu on helpompaa...


      • Disseisback kirjoitti:

        Jos valittu linja pitää, niin joskus joutuu olemaan vastaankin, kun joku äityy liikaa venkoilemaan...

        Luoviminen ja mukailu on helpompaa...

        Toivotaan että tilanne rauhoittuu ajallaan.


    • Kuulostaa kurjalta tilanteelta, mutta vaikutat ottavan liikaa painolastia itsellesi tästä. Ethän sinä vastuussa toisten käyttäytymisestä voi olla ja uskoisin, että teit arvion tästä ihmisestä ihan oikein niillä tiedoilla, jotka sinulla sillä hetkellä oli käytettävissäsi. Ihmisestä saattaa paljastua ihan uusia puolia jopa pitkän tuntemisen jälkeen ja aina ne puolet eivät ole niin positiivisia.

      Pettymys on takuulla kova eritoten, jos tuo käyttäytyminen kohdistuu ns viattomiin, sitä voi olla hyvin hankala seurata vierestä. Voithan yrittää keskustella asiasta tämän henkilön kanssa? Aina se ei tietenkään onnistu syystä tai toisesta..

      • Fnhän mä olekaan tehnyt päätöksiä siitä, että mikä tuon tyypin paikka tuossa työyhteisössä on...

        Mä oon vaan vielä sen aikaisempia koukauksia puolustellut...

        Nyt tuntuu olo typerältä...ja hyäksikäytetyltä.

        Mikä lienee luonnollista.

        Mutta kun olen ottanut tietyn linjan tuolla ja omassa elämässänikin...Suoran ja rehellisen. Sanonut siitä hällekin...

        Mä tulen myös pudottamaan pommin hänen niskaan tästä...kiukkusin jo tästä hänelle...mutta hän ei ymmärtänyt...missä lie liehuu?

        Surullista...sano mun työkamukin...


      • Disseisback kirjoitti:

        Fnhän mä olekaan tehnyt päätöksiä siitä, että mikä tuon tyypin paikka tuossa työyhteisössä on...

        Mä oon vaan vielä sen aikaisempia koukauksia puolustellut...

        Nyt tuntuu olo typerältä...ja hyäksikäytetyltä.

        Mikä lienee luonnollista.

        Mutta kun olen ottanut tietyn linjan tuolla ja omassa elämässänikin...Suoran ja rehellisen. Sanonut siitä hällekin...

        Mä tulen myös pudottamaan pommin hänen niskaan tästä...kiukkusin jo tästä hänelle...mutta hän ei ymmärtänyt...missä lie liehuu?

        Surullista...sano mun työkamukin...

        On tietenkin luonnollista, että tuollaisesta tulee hyväksikäytetty olo. Olet halunnut luottaa ihmiseen ja hän ei osoittautunut sen luottamuksen arvoiseksi. Sinä olet kuitenkin tehnyt asiassa kaiken hyvällä tarkoituksella ja voit sen suhteen olla rauhallisin mielin.

        Suora ja rehellinen linja onkin paras, ei tarvitse venkuloida sitten jälkeenpäin, kun on pitänyt tuon linjan säännönmukaisesti. Todella kurja tilanne, eritoten jos se vaikuttaa negatiivisesti koko työyhteisöön.


    • Anonyymi

      Voi ei :(

    • Anonyymi

      Voihan se olla noinkin oletko kateellinen kun joku menestyy sua paremmin elämässään mitä se on sulta pois jos jollain kihahtaa kusi hattuun menestyksen myötä eikö se ole sitä parempi mitä aikaisemmin toisen todellinen luonne paljastuu vielä kun enemmistö oppisi kattomaan kuinka kurja sellaisten elämä lopulta on ni voisi ehkäpä jopa kysyä et onko se jotain josta on syytä olla kateellinen

      • En tajua mitä tässä lopulta haetaan?

        Mut ihan sama... En ole kateellinen tyypille, hänen asemansa on tällähetkellä paskempi kuin minun...yleisestikin....lisäksi että mäkin hänen toimintaa kritisoin, kun olen tukenut hänen nousua tuonne...

        Btw? Ymmärrätkö luettua tekstiä?


    • Mitä olen huomannut ettet kyllä tunnista oikeasti hyviä tyyppejä. Ehkä ne jotka vaan sinun kanssa samaa mieltä näitä sinun kavereiltahan olen saanut niin monta ilman syytä satutettu minua ja nyt sitten huomaatkin tämmöisen henkilön saaneen valtaa koska? Uskoit että ne muut jättää huomioimatta mutta pilaa niiden elämä ..

      Kyllähän sen näki ettet erota kuka on rehellinen ja oikeasti kiltti ja tuki sinua vaikean edessä senkin vaan koit että ”et ole mitään velkaa” ja nyt olet tässä tilanteessa kun uskoit siihen pahaan ihmiseen ja nostit ylistit.

      • Anonyymi

        Ihan varmana kaikki kiusaa kaikkia. Välillä kiusaan jopa itseäni.

        Muistan kun mulla oli kissoja. Se iso Maine Coon teki mitä lystää. Kerran söi huonoa ruokaa ja yritti keritä hiekkalaatikkolle. Ei ihan kerinnyt, mutta ei siinä vihainen voinut olla kun kuitenkin yritti.

        >simiti<


    • Anonyymi

      Olen samoja asioita pohdiskellut usein. Esim. annat ns. huono-osaisen lapsen (tulee alemmasta sosiaaliluokasta ja on nähnyt kotonaan tietynlaista huonoa elämää) leikkiä lapsesi kanssa. Ajatuksena on se, ettet halua syrjiä lasta, etkä opettaa omaa lastasi suhtautumaan ennakkoluuloisesti keneenkään ihmiseen. Kohta huomaat, että lapsesi oppii huonoja tapoja ja olet pulassa. Mietit, että olisi pitänyt vaan tajuta tilanne, eikä olla naiivi.

    • Anonyymi

      Älä murehdi, otat asian pöydälle pikkujouluissa.

      • Anonyymi

        Et sitten romahtanu

        Onko pohja näkyvissä

        Huomenta


    • Anonyymi

      Eihän se ole hyväksikäyttöä jos sinä pyytämättä hehkutat muita. Vai pyysikö se tyyppi sitä? Halusiko sitä edes? Oliko kyseessä pelkkä oma sydämellisyytesi mikä purskahti esiin? Vai halusitko itse saavuttaa kehuilla jotain? Nyt sitten vituttaa kun ei mennyt kuten toivoit?

      • Anonyymi

        Juuri näin. Sateentekijä halusi saada jotain myös itselleen.


    • Hyväksikäyttö, joka tapahtuu aina niin hiljaa huomaamatta.

      Sellaisen kykenee havaitsemaan vain kun on jonkin toksisen ideologian kuristusotteessa.

    • Anonyymi

      Nyt on kyllä sellainen fiilis että voisi vähän käyttää, siis ihan vähän hyväksikäyttää naista...

      AV

    • Anonyymi

      Hyväksikäyttöä voi olla mys se, että pitää kiinni itsekkyydestään. Minä minä minä ja minä. Se vasta itsekästä onkin. 💩
      .

      • Anonyymi

        Pelkää että jokainen toinen on hänen rahapussillaan. Sellaisia on mutta ei tarvii vainoharhaiseksi alkaa 👎💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkää että jokainen toinen on hänen rahapussillaan. Sellaisia on mutta ei tarvii vainoharhaiseksi alkaa 👎💩

        Joka on noin vainoharhainen,että just tuo otti hänet kohteekseen rikastuakseen toisen siivellä niin aika säälittävää. Sellaiselle omaisuus on kaikkein tärkeintä. Hättäpöttö,itse mielestäni. Arvot aika alanarikassa.👎💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka on noin vainoharhainen,että just tuo otti hänet kohteekseen rikastuakseen toisen siivellä niin aika säälittävää. Sellaiselle omaisuus on kaikkein tärkeintä. Hättäpöttö,itse mielestäni. Arvot aika alanarikassa.👎💩

        Ja jos mulla on antaa niin annan. Pitäkööt välistävetäjät mitä vetää. Etuskin vetää toiste. Oppikoulut on meneteettyä rahaakin arvokkaammat. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos mulla on antaa niin annan. Pitäkööt välistävetäjät mitä vetää. Etuskin vetää toiste. Oppikoulut on meneteettyä rahaakin arvokkaammat. 💩

        Mikä silti on itsellesi tärkeintä? Rahako? Jos joku sinua siinä pimittää,niin sekö siluusi eniten iskee? Sekäö on viimeinen niitti arkkuun. Kertooko itsestäsi,ja arvoistasi.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä silti on itsellesi tärkeintä? Rahako? Jos joku sinua siinä pimittää,niin sekö siluusi eniten iskee? Sekäö on viimeinen niitti arkkuun. Kertooko itsestäsi,ja arvoistasi.💩

        Näen että sinulle päteminen ja kaikenlainen höttöpöttö on aivan helvatin tärkeää. Pitää olla sitä ja tätä. Niitä ilman et kokisi olevasi yhtikäs mitään. Raha on sinulle tärkeää ja siksi pelkäät että kaikki on rahojesi perässä. No toki onkin,jos noin koet! Sitä saa mitä tilaa. Ne mitä itse arvostat, sitä heijastat. 💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näen että sinulle päteminen ja kaikenlainen höttöpöttö on aivan helvatin tärkeää. Pitää olla sitä ja tätä. Niitä ilman et kokisi olevasi yhtikäs mitään. Raha on sinulle tärkeää ja siksi pelkäät että kaikki on rahojesi perässä. No toki onkin,jos noin koet! Sitä saa mitä tilaa. Ne mitä itse arvostat, sitä heijastat. 💩

        En mä tätä aloitusta enää muista...

        Toi botti pommittelee näitä ja palsta sekasin...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3438
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2108
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1672
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1527
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1107
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      946
    Aihe