Olen ostanut tyttöystävälle joululahjoja

Anonyymi-ap

22 kpl nyt jo. Minusta on hauskaa yllättää se lahjoilla vaikka se ei ole toivonut mitään. Olen ostanut pieniä lahjoja sille kuten villasukat, pyjaman, koruja, tuoksusaippuaa, hajuvettä, paidan ja kaikkea. Paras oli kun yks joulu ostin sille 38 lahjaa. Se vähän järkyttyi.

54

391

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi kun suloista! Vaikka en kaupallisen joulun kannattaja olekaan, niin toivottavasti hän arvostaa vaivannäköäsi.
      Hyvää joulunodotusta sinulle! :)

    • Anonyymi

      Kyllä odotusarvo on nyt 39 lahjaa, kauppaan mars.

      AV

    • Anonyymi

      Mä en osta naiselle mitään kun sanoi ettei halua mitään.

      • Anonyymi

        Minäkin sanoin. Se on hyvä niin.


      • Anonyymi

        Ostat sille lahjan, tyhmä oot jos et mitään anna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostat sille lahjan, tyhmä oot jos et mitään anna.

        Mitä sit ostan???????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostat sille lahjan, tyhmä oot jos et mitään anna.

        En ymmärrä ostaa mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostat sille lahjan, tyhmä oot jos et mitään anna.

        Mun mielestä jos sanon etten halua, niin silloin on kyllä ihan kohtelias jos myös sen uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sit ostan???????

        Et mitään. Halaat, pussaat ja syötte vaikka yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sit ostan???????

        Et mitään. Annat hänelle seuraasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et mitään. Halaat, pussaat ja syötte vaikka yhdessä.

        Mitä me syödään? En osaa mitään.


    • Ai kamala, johan tuossa kiusaantuisi. Vähempikin riittää. Huomattavasti vähempi.

      • Anonyymi

        Yksi suuri hellä sydän riittäisi?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi suuri hellä sydän riittäisi?

        AV

        Kyllä, sehän riittäisi jo vaikka miten pitkälle 😊


    • Anonyymi

      kaukopurki... muts uo on aika jännä jutuu joku Coma-täh6ijäjdyrlmämä y7odi ksuksnw olrbs

    • Anonyymi

      DDD xxxxxxxxxxx måååå ja qqwzx

    • Anonyymi

      ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    • Anonyymi

      Joo

    • Anonyymi

      Joo

    • Anonyymi

      Toivottavasti tyttiksesi tykkää lahjoista, eikä tarkoittanut tosissaan, että ei hankita lahjoja. Vähänkö palaisi käämi, jos olisi sovittu "ei lahjoja" ja sitten toinen kantaisi eteen karsean määrän romua. 🙄

      • Anonyymi

        Romua, typerys 😤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romua, typerys 😤

        Olen pahoillani, jos sinua ahdistaa. Joka ainoa aloittajan luettelema juttu olisi 99,99% todennäköisyydellä minusta romua. Jos ei osaa ostaa mulle juuri tasan oikeaa, niin ei kannata ostaa. Mä ostan kyllä ihan itse omat juttuni ja vähän sinne päin osuvat lahjat eivät lämmitä, vaikka niitä olisi tuhat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani, jos sinua ahdistaa. Joka ainoa aloittajan luettelema juttu olisi 99,99% todennäköisyydellä minusta romua. Jos ei osaa ostaa mulle juuri tasan oikeaa, niin ei kannata ostaa. Mä ostan kyllä ihan itse omat juttuni ja vähän sinne päin osuvat lahjat eivät lämmitä, vaikka niitä olisi tuhat.

        Mikä vika on villasukissa tai pyjamassa hä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vika on villasukissa tai pyjamassa hä?

        Sellaisenaan ei mitään, mutta jos eivät ole sellaiset, joista oikeasti tykkään, niin kirpputorille menevät. Täysin turhaa kantaa sellaista rompetta, jota en halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vika on villasukissa tai pyjamassa hä?

        Tai toivon mukaan saisin "lahjat" kuittien kera sitten, että saan ne palautettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisenaan ei mitään, mutta jos eivät ole sellaiset, joista oikeasti tykkään, niin kirpputorille menevät. Täysin turhaa kantaa sellaista rompetta, jota en halua.

        Ihmekö jos sulla ei oo ketään. Nirppanokka 🤦‍♂️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmekö jos sulla ei oo ketään. Nirppanokka 🤦‍♂️

        Outo käsitys nirppanokasta. Todella "nirppaa"k un on sovittu, että ei osteta mitään. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa olla ostamatta mitään. Enemmän vaivaa siihen ostamiseen vaaditaan . Sekopäistä, jos on joku pakkomielle, että on pakko ostaa ja ostaa ja ostaa lisää.

        P.S. Kyllä on, ollut yli kymmenen vuotta.


      • Anonyymi

        Sama. Mä en tajua mikä ostamisen pakko toisilla on. Mä en tykkää turhasta ja typerästä kuluttamisesta. Ei turhaa materiaa ja romua mullekaan, kiitos. Onneksi oma mieheni tajuaa ja on tässä mielessä samanlainen. Mielummin joululahjaksi yhteistä kiireetöntä aikaa ja tekemistä kuin kasa tavaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmekö jos sulla ei oo ketään. Nirppanokka 🤦‍♂️

        Sivusta kysäisen, että mitä nirppanokkaista muka on siinä, jos ei halua lahjoja? Mitä väärää on siinä, että ei halua itselleen ostettavan mitään, eikä varsinkaan mitään sellaista, josta ei tosissaan tykkää? Jos haluaa lahjoja ja sitten mikään ei kelpaa, niin sen mä voisin määrittää nirppanokkaisuudeksi. Sen sijaan, jos ei halua kasaa turhaa tavaraa, niin mikä siinä on niin vaikeaa olla hankkimatta kasaa turhaa tavaraa?Jos se, ettei halua turhaa tavaraa, on nirppanokkaisuutta, niin mitä se on, että on pakko ostaa sitä turhaa tavaraa, vaikkei toinen edes halua niitä?

        P.S. Mun 8-vuotias muksuni sanoi, kun kysyin mitä hän tahtoisi joululahjaksi, ettei hän oikein halua mitään, kun hänellä on jo nyt niin paljon tavaraa. En aio alkaa väkipakolla hänelle mitään hankkimaan. Yhden yhteisen lautapelin hankin, koska MINÄ haluan pelata sitä hänen kanssaan ja eiköhän hän siihen suostu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kysäisen, että mitä nirppanokkaista muka on siinä, jos ei halua lahjoja? Mitä väärää on siinä, että ei halua itselleen ostettavan mitään, eikä varsinkaan mitään sellaista, josta ei tosissaan tykkää? Jos haluaa lahjoja ja sitten mikään ei kelpaa, niin sen mä voisin määrittää nirppanokkaisuudeksi. Sen sijaan, jos ei halua kasaa turhaa tavaraa, niin mikä siinä on niin vaikeaa olla hankkimatta kasaa turhaa tavaraa?Jos se, ettei halua turhaa tavaraa, on nirppanokkaisuutta, niin mitä se on, että on pakko ostaa sitä turhaa tavaraa, vaikkei toinen edes halua niitä?

        P.S. Mun 8-vuotias muksuni sanoi, kun kysyin mitä hän tahtoisi joululahjaksi, ettei hän oikein halua mitään, kun hänellä on jo nyt niin paljon tavaraa. En aio alkaa väkipakolla hänelle mitään hankkimaan. Yhden yhteisen lautapelin hankin, koska MINÄ haluan pelata sitä hänen kanssaan ja eiköhän hän siihen suostu.

        Kiva juttu joka vuosi etsin lapsilleni lahjoja joka sopii kantajalle ja kuuntelen toiveet.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kiva juttu joka vuosi etsin lapsilleni lahjoja joka sopii kantajalle ja kuuntelen toiveet.

        Mä en koe mitään tarvetta etsiä, sillä tiedän, että muksu tarkotti mitä sanoi. Jos hänelle tulee vielä ennen joulua (tai vaikka joulun aikanakin) joku juttu mieleen, niin se sitten haetaan, mutta keksimällä ei tarvitse keksiä, vain jotta voisin antaa lahjan. Mä olin kyllä ajatellut ilmoittaa hänet tossa keväällä taas uimakouluun ja tiedän sen olevan tosi mieluista. Siitä ei ole vielä puhuttu, että ehkä kirjoitan sitä sellaisen "lahjakortin", sinne kun ei voi vielä tämän vuoden puolella ilmottautua ja maksaa sitä. Mutta katotaan nyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en koe mitään tarvetta etsiä, sillä tiedän, että muksu tarkotti mitä sanoi. Jos hänelle tulee vielä ennen joulua (tai vaikka joulun aikanakin) joku juttu mieleen, niin se sitten haetaan, mutta keksimällä ei tarvitse keksiä, vain jotta voisin antaa lahjan. Mä olin kyllä ajatellut ilmoittaa hänet tossa keväällä taas uimakouluun ja tiedän sen olevan tosi mieluista. Siitä ei ole vielä puhuttu, että ehkä kirjoitan sitä sellaisen "lahjakortin", sinne kun ei voi vielä tämän vuoden puolella ilmottautua ja maksaa sitä. Mutta katotaan nyt.

        Itse joka vuosi laitan lelulehden käteen ja pyydän merkitseen nimensä ja kirjoittaa listaa ja sanon joka joulu ettei kaikkia voi ostaa. Itse lapsena sanoin etten tarvitse mitään kun kuulin jatkuvasti ettei ole rahaa. En halunnut olla vaivaksi kun rahaa sain ostin ja toteutin muiden lahja toiveita. Sen vuoksi olen opettanut lapsieni pyytämään ettei tarvitse kokea samaa kuin minä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en koe mitään tarvetta etsiä, sillä tiedän, että muksu tarkotti mitä sanoi. Jos hänelle tulee vielä ennen joulua (tai vaikka joulun aikanakin) joku juttu mieleen, niin se sitten haetaan, mutta keksimällä ei tarvitse keksiä, vain jotta voisin antaa lahjan. Mä olin kyllä ajatellut ilmoittaa hänet tossa keväällä taas uimakouluun ja tiedän sen olevan tosi mieluista. Siitä ei ole vielä puhuttu, että ehkä kirjoitan sitä sellaisen "lahjakortin", sinne kun ei voi vielä tämän vuoden puolella ilmottautua ja maksaa sitä. Mutta katotaan nyt.

        Uimakoulu on 20 euroa/10 kertaa meillä päin että jos vielä opetellaan uimaan mutta kokeneimille jotain 70 ylöspäin. Esikoinen tahtoisi harrastaa värikuula ampumista mutta kyseinen laji tarvitsee oman joukkueen ryhmän ja vain kilpailuihin voi osallistua paitsi jos itse löytää 8-10 joukkue nuoria, jonka kanssa ihan käydä lajia harrastamassa kilpailuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vika on villasukissa tai pyjamassa hä?

        Sivusta nainen sanoo että täydellisiä just nuo ois <3


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Itse joka vuosi laitan lelulehden käteen ja pyydän merkitseen nimensä ja kirjoittaa listaa ja sanon joka joulu ettei kaikkia voi ostaa. Itse lapsena sanoin etten tarvitse mitään kun kuulin jatkuvasti ettei ole rahaa. En halunnut olla vaivaksi kun rahaa sain ostin ja toteutin muiden lahja toiveita. Sen vuoksi olen opettanut lapsieni pyytämään ettei tarvitse kokea samaa kuin minä.

        Mikäs siinä, jos lapsia lelut kiinnostavat. Omaani ei kiinnosta, ei ole oikein koskaan kiinnostanut. Kyllä tuo joka vuosi nuo lelukirjat katselee läpi, mutta kun ei niissä ole oikein mitään mikä kiinnostaisi. Ei tuo ole tainnut koskaan edes kuulla suustani, ettei johonkin olisi varaa. Vähän liiankin "lellitelty" siinä mielessä, että jos hän jotain tahtoo, niin likimain aina sen saa. Ei nyt tosin ihan silleen sormiaan napsauttamalla, mutta jos osaa perustella miksi tahtoo, niin sitten saa ja kyllä hän yleensä osaa toiveensa perustella. Vaan kun ei hänellä silleen mitään toiveita ole. Toissa jouluna ainoa toive oli "paperipäällisiä suklaakarkkeja"😀. Niitä hän tulee tänäkin jouluna varmasti mummiltaan saamaan, että sekin toive tulee pyytämättä toteutetuksi.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Uimakoulu on 20 euroa/10 kertaa meillä päin että jos vielä opetellaan uimaan mutta kokeneimille jotain 70 ylöspäin. Esikoinen tahtoisi harrastaa värikuula ampumista mutta kyseinen laji tarvitsee oman joukkueen ryhmän ja vain kilpailuihin voi osallistua paitsi jos itse löytää 8-10 joukkue nuoria, jonka kanssa ihan käydä lajia harrastamassa kilpailuissa.

        Joo, meillä maksoi viime keväänä 89€/12 kertaa, nyt näytti olevan 95€. Kyllä tuo uida jo osaa, on osannut monta vuotta, mutta minusta on hyvä mennä ohjatusti opettelemaan. Kävin itsekin aikanaan siihen mikä se uimaopetus- ja hengenpelastusliiton korkein merkkin nyt, priimusmaisteri tai jotain sellaita. Mahdetaankohan moisiaa nykyään edes jakaa, mutta minusta ohjattu uimaopetus on hyvä paikka käydä, vaikka osaisikin uida. sitäpaitsi uiminen on tällä hetkellä likimain ainoa sellainen liikunta, johon muksu menee ihan innoissaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs siinä, jos lapsia lelut kiinnostavat. Omaani ei kiinnosta, ei ole oikein koskaan kiinnostanut. Kyllä tuo joka vuosi nuo lelukirjat katselee läpi, mutta kun ei niissä ole oikein mitään mikä kiinnostaisi. Ei tuo ole tainnut koskaan edes kuulla suustani, ettei johonkin olisi varaa. Vähän liiankin "lellitelty" siinä mielessä, että jos hän jotain tahtoo, niin likimain aina sen saa. Ei nyt tosin ihan silleen sormiaan napsauttamalla, mutta jos osaa perustella miksi tahtoo, niin sitten saa ja kyllä hän yleensä osaa toiveensa perustella. Vaan kun ei hänellä silleen mitään toiveita ole. Toissa jouluna ainoa toive oli "paperipäällisiä suklaakarkkeja"😀. Niitä hän tulee tänäkin jouluna varmasti mummiltaan saamaan, että sekin toive tulee pyytämättä toteutetuksi.

        lelut ovat tärkeitä kehitykselle ne mallittavat sosiaaliset leikit leikkimällä niitä mikä on luontainen tapa lähestyä sosiaalisia tilanteita psykologinen asia kehittää lapsen leikkejä itseäni yllättää myös sekin että 13 vuotias leikkinyt tyhjillä pinaattilaatikoilla ja saippuapurkeilla sen vuoksi on suunitteella myös amme sekä sotilaat sekä laivat peliin joku päivä. Ettei nyt niillä purkeilla tarvitse leikkiä kun minulla muovin keräys vessassa kun pesen paljon pyykkiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs siinä, jos lapsia lelut kiinnostavat. Omaani ei kiinnosta, ei ole oikein koskaan kiinnostanut. Kyllä tuo joka vuosi nuo lelukirjat katselee läpi, mutta kun ei niissä ole oikein mitään mikä kiinnostaisi. Ei tuo ole tainnut koskaan edes kuulla suustani, ettei johonkin olisi varaa. Vähän liiankin "lellitelty" siinä mielessä, että jos hän jotain tahtoo, niin likimain aina sen saa. Ei nyt tosin ihan silleen sormiaan napsauttamalla, mutta jos osaa perustella miksi tahtoo, niin sitten saa ja kyllä hän yleensä osaa toiveensa perustella. Vaan kun ei hänellä silleen mitään toiveita ole. Toissa jouluna ainoa toive oli "paperipäällisiä suklaakarkkeja"😀. Niitä hän tulee tänäkin jouluna varmasti mummiltaan saamaan, että sekin toive tulee pyytämättä toteutetuksi.

        Hän taas saikin sosiaalisista taidoista stipentin etten yhtään ihmettele hänen on kova mielikuvitus enemmänkin on yllätys kuinka viime yönä vietti leikkimällä pesusienellä josta on tehty paavo piiretty versio lapset ihan itse piirtänyt.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        lelut ovat tärkeitä kehitykselle ne mallittavat sosiaaliset leikit leikkimällä niitä mikä on luontainen tapa lähestyä sosiaalisia tilanteita psykologinen asia kehittää lapsen leikkejä itseäni yllättää myös sekin että 13 vuotias leikkinyt tyhjillä pinaattilaatikoilla ja saippuapurkeilla sen vuoksi on suunitteella myös amme sekä sotilaat sekä laivat peliin joku päivä. Ettei nyt niillä purkeilla tarvitse leikkiä kun minulla muovin keräys vessassa kun pesen paljon pyykkiä.

        No jaa. Leikki on tärkeää, ei niinkään lelut. Leikkiä voiilman lelujakin ja jotkut tuollaiset valmiiksi pureskellut ja teemoitetut lelut lähinnä tuhoavat mieliuvitusta.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Hän taas saikin sosiaalisista taidoista stipentin etten yhtään ihmettele hänen on kova mielikuvitus enemmänkin on yllätys kuinka viime yönä vietti leikkimällä pesusienellä josta on tehty paavo piiretty versio lapset ihan itse piirtänyt.

        Mun muksuni nyt vain on aina ollut sellainen, että sellaiset perinteiset lelut eivät kiinnosta. Hän piirtää ja kirjottaa ja tekee omia sarjakuviaan (oppi lukemaan jo alle kolmevuotiaana) ja muovailee ja leikkii ja tekee tarinoita noista. Hän on myös tehnyt jotain omaa animaatiotaan kuvaamalla magneettinumeroilla ja -kirjaimilla luotuja hahmoja valkotaulua vasten. Sellasta yhtä videoeditointijuttua mä tossa katselin, mutta se vois olla pikemmin ensi vuoden syntymäpäivälahja, koska vielä tässä kohtaa sen opettelu vaatisi vähän turhan paljon panostusta myös minulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jaa. Leikki on tärkeää, ei niinkään lelut. Leikkiä voiilman lelujakin ja jotkut tuollaiset valmiiksi pureskellut ja teemoitetut lelut lähinnä tuhoavat mieliuvitusta.

        Se on itse toivonut niitä sotilaita jo tovin ja eri tankkejakin ja sen vuoksi hänelle haluisin luoda sen mahdollisuuden kun pyytöäkin niitä tuo amme aikuisen on jo iso ja koko on siitä tärkeä kun se vaan valuttaa vettä ja on siellä alla että se veden tyhjän kulutus on ikävää. Itseäni enemmän raapaseen sydämmestä, että yllätän leikkimästä noilla. Noi lapset on eri vahvuuksia hänelle se on luontaista mutta taas toiset sisarukset erityislapset yrittää itse olla niitä ukkeleita itse se tuo ongelmia sosiaalisia miksi sitten kun eivät halua leikkiä pikku-ukoilla niin ahkeraa taas enemmän nämä taistelut leikit kiinnostaa olla itse se taistelija.

        Sen vuoksi sopii enemmän noi latppaus tyylinen henkinen leikki jokaisen lapsella isommissa leikeissä on isot rahat ja leikit tulostettuja ja sellaista oikea kassaa en oikein löydä yrityskylän kassaa olen taas siten erikseen haaveillut. Kun minulla lapsia on 9 sitten nämä on sitä myöten kehittynyt suuriksi nämä leikit kun leikkiöitä enemmän.


      • valtakunta kirjoitti:

        Se on itse toivonut niitä sotilaita jo tovin ja eri tankkejakin ja sen vuoksi hänelle haluisin luoda sen mahdollisuuden kun pyytöäkin niitä tuo amme aikuisen on jo iso ja koko on siitä tärkeä kun se vaan valuttaa vettä ja on siellä alla että se veden tyhjän kulutus on ikävää. Itseäni enemmän raapaseen sydämmestä, että yllätän leikkimästä noilla. Noi lapset on eri vahvuuksia hänelle se on luontaista mutta taas toiset sisarukset erityislapset yrittää itse olla niitä ukkeleita itse se tuo ongelmia sosiaalisia miksi sitten kun eivät halua leikkiä pikku-ukoilla niin ahkeraa taas enemmän nämä taistelut leikit kiinnostaa olla itse se taistelija.

        Sen vuoksi sopii enemmän noi latppaus tyylinen henkinen leikki jokaisen lapsella isommissa leikeissä on isot rahat ja leikit tulostettuja ja sellaista oikea kassaa en oikein löydä yrityskylän kassaa olen taas siten erikseen haaveillut. Kun minulla lapsia on 9 sitten nämä on sitä myöten kehittynyt suuriksi nämä leikit kun leikkiöitä enemmän.

        latppaus=larppaus


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Se on itse toivonut niitä sotilaita jo tovin ja eri tankkejakin ja sen vuoksi hänelle haluisin luoda sen mahdollisuuden kun pyytöäkin niitä tuo amme aikuisen on jo iso ja koko on siitä tärkeä kun se vaan valuttaa vettä ja on siellä alla että se veden tyhjän kulutus on ikävää. Itseäni enemmän raapaseen sydämmestä, että yllätän leikkimästä noilla. Noi lapset on eri vahvuuksia hänelle se on luontaista mutta taas toiset sisarukset erityislapset yrittää itse olla niitä ukkeleita itse se tuo ongelmia sosiaalisia miksi sitten kun eivät halua leikkiä pikku-ukoilla niin ahkeraa taas enemmän nämä taistelut leikit kiinnostaa olla itse se taistelija.

        Sen vuoksi sopii enemmän noi latppaus tyylinen henkinen leikki jokaisen lapsella isommissa leikeissä on isot rahat ja leikit tulostettuja ja sellaista oikea kassaa en oikein löydä yrityskylän kassaa olen taas siten erikseen haaveillut. Kun minulla lapsia on 9 sitten nämä on sitä myöten kehittynyt suuriksi nämä leikit kun leikkiöitä enemmän.

        Mikäs siinä, jos tykkää sotilaista jne. Lapsia kiinnostaa eri jutut. Omaani ei vain tosiaan ole koskaan kiinnostaneet lelut ja se on täysin ok. Päiväkodissa kyllä aikanaan leikki kaikkia tollasia kauppa- ja koti- ja ravintolaleikkejä, kun kaverit halusivat. Kotona aina totesi, että kun ne on niin tylsiä leikkejä, mutta ei muut osaa leikiä ilman rekvisiittoja ja tavaravuorta. Mä olin ite aikanaan muksuna ihan samanlainen, että ne tavarat ja lelut ei olleet mitenkään se tärkeä juttu. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jaa. Leikki on tärkeää, ei niinkään lelut. Leikkiä voiilman lelujakin ja jotkut tuollaiset valmiiksi pureskellut ja teemoitetut lelut lähinnä tuhoavat mieliuvitusta.

        Oon sellainen kova halu toteuttaa suuria toiveita lapsien leikit ovat kuin suuria näytöksiä ja rakastan heidän kanssaan kivoja leikkejä katsella ja leikkiä ja luoda tylsästä lautapelistä jännittävän tarinoimalla lisää.

        . Minusta oli ihana nähdä kun 2vuotias pelasi 5vuotiaan kanssa ekapelia yhden tehtävän teki ja vaihtoi tyyppiä ja antoi toisen pelata ja siskonsa sanoi noi kirjat ovat parhaita kun hän teki samoin. Minusta on jännä kuinka monen moista lapset oppivat suurina sisaruskuntina myös ihailtavaa oli katsoa tämän sosiaalisen lapsen pelaavan 4pelaajalla lautapeliä puheterapiassa. Minusta vanhemmat menettävät erityisen paljon kun eivät pääse katsomaan lapsen kehittymistä ja leikkejä.

        Sekin on yksi mitä opetan lapselle samalla nuorelle leikkien pelien maailman lapsen kehityksien oppia sisaruksestaan. Sanoin että myös itsekin tykkään leikkiä varsinki D&D roolipelikirjat on antoisaa isompien lapsien kera. Lapsetkin tykkäävät tehdä myös videoita leikeistään jostain pelaajan näkökulmasta siis onhan se kehityslaajuus monesta kulmasta nähdä esimerkkien kautta eri teemoja myös pienien lapsien hoito vietti nukkeakohtaan ja sekin oli yllättävää kun kannetaan sitä leluaan ja pistetään turvavöihin ja muuta ihania nähdä kohdella opetella hoitoja.


        Minusta jännittävää kuinka 8v taas antoi veljensä 4vuotiaan voittaa vaikka hänellä on luontaista minun huomioni kokonaan hakea.


        Olen aina rakastanut lapsien kanssa olemista, miksi sitten koin tärkeämpänä lapset ja perhe kuin rahan mutta myös kun taas köyhä ollut niin en itse olen tottunut ettei minulla ole mutta lapsien kautta koen rikkautta vaikka toiset ajattelee elän lapsien kautta, miksi en saa nauttia siitä mitä olen luonut lapsilleni. Onhan sitten haasteet arjessa vieläkun itse osaisi lahjat tehdä niin säästöä toisi vuolla ukkeleita. En ymmärrä ihmisten syytöksiä jos meillekin kuin nuorten unirytmistä ongelmia tullut ja tahtoen taistelua kunhan nyt oppivat ajan käytön hyödöllisyyden ja itsensä kehittämisen väliin kuulen että kun tiedän ne asiat jo ei halua opiskella.

        Kunhan kaikki hyvin kaikilla tykkään kovin lasten kanssa olla äitini myös sanoi liikaa leluja yms joo ja myönnän on niitä tullut hankittua koska tahtonut lapsille luoda parhaimmat mahdolliset olot.

        Joo kiva kiitos tästä. Toivon myös jos minustakin oli apua.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Oon sellainen kova halu toteuttaa suuria toiveita lapsien leikit ovat kuin suuria näytöksiä ja rakastan heidän kanssaan kivoja leikkejä katsella ja leikkiä ja luoda tylsästä lautapelistä jännittävän tarinoimalla lisää.

        . Minusta oli ihana nähdä kun 2vuotias pelasi 5vuotiaan kanssa ekapelia yhden tehtävän teki ja vaihtoi tyyppiä ja antoi toisen pelata ja siskonsa sanoi noi kirjat ovat parhaita kun hän teki samoin. Minusta on jännä kuinka monen moista lapset oppivat suurina sisaruskuntina myös ihailtavaa oli katsoa tämän sosiaalisen lapsen pelaavan 4pelaajalla lautapeliä puheterapiassa. Minusta vanhemmat menettävät erityisen paljon kun eivät pääse katsomaan lapsen kehittymistä ja leikkejä.

        Sekin on yksi mitä opetan lapselle samalla nuorelle leikkien pelien maailman lapsen kehityksien oppia sisaruksestaan. Sanoin että myös itsekin tykkään leikkiä varsinki D&D roolipelikirjat on antoisaa isompien lapsien kera. Lapsetkin tykkäävät tehdä myös videoita leikeistään jostain pelaajan näkökulmasta siis onhan se kehityslaajuus monesta kulmasta nähdä esimerkkien kautta eri teemoja myös pienien lapsien hoito vietti nukkeakohtaan ja sekin oli yllättävää kun kannetaan sitä leluaan ja pistetään turvavöihin ja muuta ihania nähdä kohdella opetella hoitoja.


        Minusta jännittävää kuinka 8v taas antoi veljensä 4vuotiaan voittaa vaikka hänellä on luontaista minun huomioni kokonaan hakea.


        Olen aina rakastanut lapsien kanssa olemista, miksi sitten koin tärkeämpänä lapset ja perhe kuin rahan mutta myös kun taas köyhä ollut niin en itse olen tottunut ettei minulla ole mutta lapsien kautta koen rikkautta vaikka toiset ajattelee elän lapsien kautta, miksi en saa nauttia siitä mitä olen luonut lapsilleni. Onhan sitten haasteet arjessa vieläkun itse osaisi lahjat tehdä niin säästöä toisi vuolla ukkeleita. En ymmärrä ihmisten syytöksiä jos meillekin kuin nuorten unirytmistä ongelmia tullut ja tahtoen taistelua kunhan nyt oppivat ajan käytön hyödöllisyyden ja itsensä kehittämisen väliin kuulen että kun tiedän ne asiat jo ei halua opiskella.

        Kunhan kaikki hyvin kaikilla tykkään kovin lasten kanssa olla äitini myös sanoi liikaa leluja yms joo ja myönnän on niitä tullut hankittua koska tahtonut lapsille luoda parhaimmat mahdolliset olot.

        Joo kiva kiitos tästä. Toivon myös jos minustakin oli apua.

        Mun täytyy taas todeta, että en ole koskaan erityisemmin lapsista pitänyt, enkä mä jaksa muksujen kanssa sillen yleisesti juuri touhuta. Omani on eri juttu, mutta noin yleisellä tasolla ei voisi vähempää kiinnostaa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Oon sellainen kova halu toteuttaa suuria toiveita lapsien leikit ovat kuin suuria näytöksiä ja rakastan heidän kanssaan kivoja leikkejä katsella ja leikkiä ja luoda tylsästä lautapelistä jännittävän tarinoimalla lisää.

        . Minusta oli ihana nähdä kun 2vuotias pelasi 5vuotiaan kanssa ekapelia yhden tehtävän teki ja vaihtoi tyyppiä ja antoi toisen pelata ja siskonsa sanoi noi kirjat ovat parhaita kun hän teki samoin. Minusta on jännä kuinka monen moista lapset oppivat suurina sisaruskuntina myös ihailtavaa oli katsoa tämän sosiaalisen lapsen pelaavan 4pelaajalla lautapeliä puheterapiassa. Minusta vanhemmat menettävät erityisen paljon kun eivät pääse katsomaan lapsen kehittymistä ja leikkejä.

        Sekin on yksi mitä opetan lapselle samalla nuorelle leikkien pelien maailman lapsen kehityksien oppia sisaruksestaan. Sanoin että myös itsekin tykkään leikkiä varsinki D&D roolipelikirjat on antoisaa isompien lapsien kera. Lapsetkin tykkäävät tehdä myös videoita leikeistään jostain pelaajan näkökulmasta siis onhan se kehityslaajuus monesta kulmasta nähdä esimerkkien kautta eri teemoja myös pienien lapsien hoito vietti nukkeakohtaan ja sekin oli yllättävää kun kannetaan sitä leluaan ja pistetään turvavöihin ja muuta ihania nähdä kohdella opetella hoitoja.


        Minusta jännittävää kuinka 8v taas antoi veljensä 4vuotiaan voittaa vaikka hänellä on luontaista minun huomioni kokonaan hakea.


        Olen aina rakastanut lapsien kanssa olemista, miksi sitten koin tärkeämpänä lapset ja perhe kuin rahan mutta myös kun taas köyhä ollut niin en itse olen tottunut ettei minulla ole mutta lapsien kautta koen rikkautta vaikka toiset ajattelee elän lapsien kautta, miksi en saa nauttia siitä mitä olen luonut lapsilleni. Onhan sitten haasteet arjessa vieläkun itse osaisi lahjat tehdä niin säästöä toisi vuolla ukkeleita. En ymmärrä ihmisten syytöksiä jos meillekin kuin nuorten unirytmistä ongelmia tullut ja tahtoen taistelua kunhan nyt oppivat ajan käytön hyödöllisyyden ja itsensä kehittämisen väliin kuulen että kun tiedän ne asiat jo ei halua opiskella.

        Kunhan kaikki hyvin kaikilla tykkään kovin lasten kanssa olla äitini myös sanoi liikaa leluja yms joo ja myönnän on niitä tullut hankittua koska tahtonut lapsille luoda parhaimmat mahdolliset olot.

        Joo kiva kiitos tästä. Toivon myös jos minustakin oli apua.

        Se täytyy todeta, että mun muksuani ei juurikaan pelit kiinnosta. Meillä ei ole koskaan tarvinut vaikka nyt ruutuaikaa rajottaa, vaan pikemmin olen usein houkutellut, että pelaisit nyt mun kanssa vähän. Mutta ihan normaaliahan se on, että harvemmin ne vanhempien työt niin kauhean mielenkiintoisia lasten mielestä on. Mä olen muutaman kerran naureskellut, kun olen vierestä kuunnellut, kun muksun joku kaveri on ihan tohkeissaan "tekeekö sun äiti oikeasti pelejä???" ja omani vastaa silleen umpitympääntyneellä äänellä "joo". 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun muksuni nyt vain on aina ollut sellainen, että sellaiset perinteiset lelut eivät kiinnosta. Hän piirtää ja kirjottaa ja tekee omia sarjakuviaan (oppi lukemaan jo alle kolmevuotiaana) ja muovailee ja leikkii ja tekee tarinoita noista. Hän on myös tehnyt jotain omaa animaatiotaan kuvaamalla magneettinumeroilla ja -kirjaimilla luotuja hahmoja valkotaulua vasten. Sellasta yhtä videoeditointijuttua mä tossa katselin, mutta se vois olla pikemmin ensi vuoden syntymäpäivälahja, koska vielä tässä kohtaa sen opettelu vaatisi vähän turhan paljon panostusta myös minulta.

        Tuo kuulostaa hyvältä että olet löytänyt lahjan , mikä on sopiva hänelle ja mahtava kuulla oli kuitenkin jotain henkilökohtaistakin, mikä on sopiva. Se on vaan rikastuttaa osaamista ja eikä ole sitten riippuvainen muista ja heidän osaamisestaan.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Tuo kuulostaa hyvältä että olet löytänyt lahjan , mikä on sopiva hänelle ja mahtava kuulla oli kuitenkin jotain henkilökohtaistakin, mikä on sopiva. Se on vaan rikastuttaa osaamista ja eikä ole sitten riippuvainen muista ja heidän osaamisestaan.

        En ole todellakaan aikeissa hankkia tuota nyt. Tässä siitä olisi vain harmia, siilä hän tarvitsisi vielä liikaa opetusta sen käyttöön. Katsotaan seuraavana synttärinä, jos voisi ajatella, että homma opatuksen jälkeen toimisi jo itsenäiseksi. Nyt tuo tuottaisi vain stressiä, jos sen hankkisi. Jossain kohtaa ja silloin voi tietenkin olla, että on jo parempiakin työkaluja tarjolla. Sen näkee sitten.


    • Anonyymi

      mit6ä kuuluu seinulle4 tänään ¤yyppy-Jssakko?

    • Anonyymi

      Olis kiva saada pyjama 😀

      • Anonyymi

        😁😁😁😁😁


    • Anonyymi

      Jaaaaaaaaaaaaahaaaaaaasssssssss
      Minä ostaisin naiselle sokerisia, rapeakuorisia hillopossuka. punaista limonaaaadia ja sitten sohvalla naisen kanssa nauttisimme ja rapistelisimme sokeria, sohva ja nainen olis sokerin peitossa ja sitten minä vosin kielellä suorittaa sokerin poisto operaation, kun sokerinmurut tarttuu hyvin kieleen ja limonaadia roiskuisi myös sohvalle!

    • Anonyymi

      Kuullostaa että sinulla on ihan oma tapasi hehkuttaa joulua! Olet varmasti kiva poikaystävä❣️

    • Anonyymi

      On aika hauskaakin koska itse ostin joskus 32 lahjaa ja lahjat oli sukkia ja kaikkea pientä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3544
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2022
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1598
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1435
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1129
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      101
      1093
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe