Kyllä tupakoinnin lopettaminen on helppoa. Minäkin olen lopettanut jo vaikka kuinka monta kertaa. Jos se olisi vaikeaa, niin hyvä jos yhdesti saisi lopetettua.
Välillä imeskelen noita nikotiinipusseja viikkotolkulla, mutta ei se ole sama asia.
Taitaa tuo tupakointi olla enemmän henkistä, kuin fyysistä riippuvutta.
Onhan toki jokainen tupakka vähemmän aina kotiin päin. Muistan, kun menin hammaslääkäriin. En tietenkään ottanut edes tupakkaa mukaan, kun matkaakin vain 140 metriä.
Hmmm. Hampilekuri lähetti minut keskussairaalaan. Siellä sitten kärvistelin yön yli ja tultiin sanomaan, ettei ole oikeaa kirurgia paikalla ja lähdet yliopistolliseen 200Km:n päähän.
Siinä vaiheessa jo harmitti. Perillä sitten ensimmäisenä kysyin, että missä kanttiini on jotta saan tupakkaa.
-Tuota, ei meidän kanttiinissa myydä tupakkaa...
Prk. Sanoin heti hoitsulle, että ahaa tuo sitten 10 pakettia nikotiinilaastareita, morfiinia, pirtua, LSD:ta ja kaikkia mahdollista.
Hymyili vain ja kävi kysymässä lääkäriltä. Lääkäri lupasi antaa nikotiinia, ei haittaa leikkausta. En ole koskaan ollut niin onnellinen laastarista.
>simiti<
Lopetin taas tupakoinnin
27
281
Vastaukset
Voi Timppa.. jätä nyt selakkoileminen ja lopeta laakista. Minäyhä uskon sinuun, mutta uskotko sinä itse?
- Anonyymi
No jaa. En nyt tiedä olenko nyt niin haudanvakavissani lopettamassa kokonaan. Olen ihan ok huomattavan vähentämisenkin kanssa.
Jos aikoo kokonaan lopettaa, niin ei käsittääkseni kannata käyttää edes vastaavia tuotteita. Päinvastoin kuin väitetään, ne ainoastaan jatkavat riippuvuutta.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
No jaa. En nyt tiedä olenko nyt niin haudanvakavissani lopettamassa kokonaan. Olen ihan ok huomattavan vähentämisenkin kanssa.
Jos aikoo kokonaan lopettaa, niin ei käsittääkseni kannata käyttää edes vastaavia tuotteita. Päinvastoin kuin väitetään, ne ainoastaan jatkavat riippuvuutta.
>simiti<Juur noin. Ei kukaan saa sinua lopettamaan kuin sinä itse. Lopeta se pussukointi ainaskin, se ei edesauta mitään.
Halu tupakoida ei lähde nikotiinipussukoilla.
Vattu, se halu ei lähde edes lopettamalla tupakoinnin jos minulta kysytään.
Kyllä sä itse tiedät milloin pystyt rikkomaan riippuvaisuutesi tupakkaan. Ei kukaan muu.
Muilla ole siihen nokan kopauttamista.
Mutta kun itse uskot itseesi ja olet oikeasti valmis, tiedän ja uskon sinun pystyvän siihen.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juur noin. Ei kukaan saa sinua lopettamaan kuin sinä itse. Lopeta se pussukointi ainaskin, se ei edesauta mitään.
Halu tupakoida ei lähde nikotiinipussukoilla.
Vattu, se halu ei lähde edes lopettamalla tupakoinnin jos minulta kysytään.
Kyllä sä itse tiedät milloin pystyt rikkomaan riippuvaisuutesi tupakkaan. Ei kukaan muu.
Muilla ole siihen nokan kopauttamista.
Mutta kun itse uskot itseesi ja olet oikeasti valmis, tiedän ja uskon sinun pystyvän siihen.Entinen työkaverini oli ollut 15 vuotta täysin polttamatta. Kysyin häneltä, että tekeekö koskaan mieli?
Tuumasi vain, että kyllä tekee ja jos joku polttaa lähistöllä tupakkaa niin kyllä "tuoksuu" hyvälle.
Nyt tosiaan sallin itselleni oikean savukkeen, kun maistelin missä vaiheessa mustikka-vadelma-viinin käyminen on.
On muuten yllättävän hyvää. Tuo Karahvin paketti, sisältää kaiken muun, paitsi sokerin.
Voisihan sitä käyttää ominaispainomittariakin, mutta se on liian teknistä ja maistaminen on mukavampaa.
Kaiken maailman vempeleitä tuli aikoinaan kemian prosessinhoitajana käytettyä, joten nyt mennään ihan luomuna.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Entinen työkaverini oli ollut 15 vuotta täysin polttamatta. Kysyin häneltä, että tekeekö koskaan mieli?
Tuumasi vain, että kyllä tekee ja jos joku polttaa lähistöllä tupakkaa niin kyllä "tuoksuu" hyvälle.
Nyt tosiaan sallin itselleni oikean savukkeen, kun maistelin missä vaiheessa mustikka-vadelma-viinin käyminen on.
On muuten yllättävän hyvää. Tuo Karahvin paketti, sisältää kaiken muun, paitsi sokerin.
Voisihan sitä käyttää ominaispainomittariakin, mutta se on liian teknistä ja maistaminen on mukavampaa.
Kaiken maailman vempeleitä tuli aikoinaan kemian prosessinhoitajana käytettyä, joten nyt mennään ihan luomuna.
>simiti<Yhdeksän vuotta minulla ja vielä tekee mieli henkosia.. ja tupakansavu tuoksuu kovin hyvälle. Vasta viime vuonna lopetin kahvitaukojeni viettämisen tupakkapaikalla.. tapa josta en luopunut vaikka luovuinkin tupakoinnista.
Olen kyllä huomannut, että juuri tupakoinut ihminen ei enää tuoksu vaan haisee jo pahalta. Sellainen muutos tässä on kyllä tapahtunut.
Ajattelin lopettaessani, että saatan joskus aloittaa tupakoinnin uudestaan, mutta nyt en näe siinä mitään järkeä.- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18212262
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Itse lopetin kerralla mutta minulla oli siinä valtion vahva tuki. Asevelvollisuus yhdistettynä pieneen päivärahaan avasi ajatuksen rahan sijoittamisesta johonkin muuhun. Tupakavereiden mielestä ajoitus oli siinä mielessä oikea että kovapanosammunnat oli jo suoritettu. Taisin olla muutaman päivän melko takakireä kaveri mutta yllättävän nopeasti helpotti.
Paljon on varmasti tuo päätös rahaa säästänyt ja varmasti edistänyt terveyttä. Huonoina puolina olen huomannut että työpaikoilla tapakoimattomana työntekijänä yrityksen asiat tulee tietooni myöhemmin kuin tupakoiville. Lisäksi matkoilla naiskontaktit ovat vähentyneet.
Enempi tuo varmasti on opeteltu tapa joka monella tulee esim ruokailun jälken. Siihen kun keksii korvaavan toimintatavan niin jos ei nyt ihan lopettamaan pysty niin ainakin vähentämään.No sä et kauan sit kerennyt röökaamaan jos jo intissä lopetit. On eri asia lopettaa muutaman vuoden jälkeen kuin muutaman vuosikymmenen jälkeen.
Paras ja fiksuin tapa lopettaa tupakointi, on se, ettei koskaan aloitakaan.
Mutta hyvän päätöksen teit kun lopetit.Pikku-pirpana kirjoitti:
No sä et kauan sit kerennyt röökaamaan jos jo intissä lopetit. On eri asia lopettaa muutaman vuoden jälkeen kuin muutaman vuosikymmenen jälkeen.
Paras ja fiksuin tapa lopettaa tupakointi, on se, ettei koskaan aloitakaan.
Mutta hyvän päätöksen teit kun lopetit.Viitisen vuotta tuli vedettyä; hitaasti määrää nostaen.
M184 kirjoitti:
Viitisen vuotta tuli vedettyä; hitaasti määrää nostaen.
No kyllähän tuossa ajassa jo riippuvaiseksi tulee. Ja kerkeää muodostua tavaksi. Onneksi pääsit eroon.
Minä olin niin tyhmä, että 26 vuotta vetelin kessua. Mutta siitä on sanonta, minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa..
80-luvulla kaikki polttivat. Vanhempani, isovanhempani, ystäväni, serkut, tädit, enot ja sedät. Puhumattakaan sisarestani. Joten oli ihan luonnollista, että aloitin polttamisen 12- vuotiaana.. isä aina antoi tupakkarahaa tai tupakkaa. Aloitin lehtien jakamisen tuolloin saadakseni tupakkarahaa.
Olin toki polttanut jo nuorempanakin, mutta säännöllisesti poltin vasta kuudennella luokalla.Pikku-pirpana kirjoitti:
No kyllähän tuossa ajassa jo riippuvaiseksi tulee. Ja kerkeää muodostua tavaksi. Onneksi pääsit eroon.
Minä olin niin tyhmä, että 26 vuotta vetelin kessua. Mutta siitä on sanonta, minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa..
80-luvulla kaikki polttivat. Vanhempani, isovanhempani, ystäväni, serkut, tädit, enot ja sedät. Puhumattakaan sisarestani. Joten oli ihan luonnollista, että aloitin polttamisen 12- vuotiaana.. isä aina antoi tupakkarahaa tai tupakkaa. Aloitin lehtien jakamisen tuolloin saadakseni tupakkarahaa.
Olin toki polttanut jo nuorempanakin, mutta säännöllisesti poltin vasta kuudennella luokalla.Ilmeisesti sinäkin siitä sitten irtauduit. Tuo on kyllä totta että se tupakka oli ennen näkyvillä joka paikassa. Työpisteillä poltettiin ja mainokset oli telkkarissa ja formuloiden takasiivissä ja kyljissä.
Nykyään tuntuu että tupakoitsijoita pidetään kuin reservaatissa eli hyvin tarkaan rajataan missä ja milloin saat tupakoida; hyvä niin. Mullakin alkoi ihan kokeiluna kaveriporukassa sillä meillä kotona ei poltettu. Äiti ei polttanut ikinä ja isä lopetti heti kun lapsi tuli taloon.
Isällä oli kyllä kotona "tupakkalaatikko". Hän laski paljonko hänellä olisi mennyt tupakkaan rahaa ja saman summan laittoi tuonne laatikkoon. Vei sillä rahalla äidin aina välillä kylpylään tai jos säästi pidempään niin ulkomaille.M184 kirjoitti:
Ilmeisesti sinäkin siitä sitten irtauduit. Tuo on kyllä totta että se tupakka oli ennen näkyvillä joka paikassa. Työpisteillä poltettiin ja mainokset oli telkkarissa ja formuloiden takasiivissä ja kyljissä.
Nykyään tuntuu että tupakoitsijoita pidetään kuin reservaatissa eli hyvin tarkaan rajataan missä ja milloin saat tupakoida; hyvä niin. Mullakin alkoi ihan kokeiluna kaveriporukassa sillä meillä kotona ei poltettu. Äiti ei polttanut ikinä ja isä lopetti heti kun lapsi tuli taloon.
Isällä oli kyllä kotona "tupakkalaatikko". Hän laski paljonko hänellä olisi mennyt tupakkaan rahaa ja saman summan laittoi tuonne laatikkoon. Vei sillä rahalla äidin aina välillä kylpylään tai jos säästi pidempään niin ulkomaille.Juu.. pääsin eroon tupakasta, kun lääkäri löi tiskiin tiukkaa faktaa. Tupakoitseva ms-potilas saa puolet enemmän pahenemisvaiheita. Eli invalidisaation riski tuplaantuu.
Pelissä ei siis ollut hengen menettäminen, vaan toimintakyvyn.
Kuka on niin tyhmä, että haluaisi elää toimintakyvyttömänä vaikkapa 20 vuotta tupakoinnin takia? En minä.
Valintakysymyksiä.
Toi tupakkarahalaatikko oli hyvä veto isukiltasi. Säästi varmasti pitkän pennin.Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. pääsin eroon tupakasta, kun lääkäri löi tiskiin tiukkaa faktaa. Tupakoitseva ms-potilas saa puolet enemmän pahenemisvaiheita. Eli invalidisaation riski tuplaantuu.
Pelissä ei siis ollut hengen menettäminen, vaan toimintakyvyn.
Kuka on niin tyhmä, että haluaisi elää toimintakyvyttömänä vaikkapa 20 vuotta tupakoinnin takia? En minä.
Valintakysymyksiä.
Toi tupakkarahalaatikko oli hyvä veto isukiltasi. Säästi varmasti pitkän pennin.Kyllä lääkärit on koulukunta jota kannattaa kuunnella herkällä korvalla. Yksi syy miksi varmaan venytän eläkkeelle lähtöä on työterveys; jos vaan siis muuten kunto kestää työnteon.
Tota isän laatikkohommaa olen miettinyt näin jälkeenpäin että miten mahtaisi kestää nykyisen moraalihampaan puraisua. Miehellä ja naisella on yhteinen tili johon molempien palkat on ohjattu. Tuolta tililtä mies pyytää rahaa itselleen sillä perusteella ettei polta tupakkaa.
Toki loppupeleissä yhteiseen hyvään se meni eli käytännössä tuo oli yhteinen säästötili.
Isä oli kerran töissä ilmoittanut että lähtee äidin kanssa reissuun jolloin oli tullut kommenttia siitä että isällä on kyllä kova palkaa kun tuollaiseen pystyy. Seuraavana päivänä isä vei laatikon töihin ja totesi että minun raha-askini on suurempi kuin teidän tupakka-askit. Keskustelu oli loppunut siihen.M184 kirjoitti:
Kyllä lääkärit on koulukunta jota kannattaa kuunnella herkällä korvalla. Yksi syy miksi varmaan venytän eläkkeelle lähtöä on työterveys; jos vaan siis muuten kunto kestää työnteon.
Tota isän laatikkohommaa olen miettinyt näin jälkeenpäin että miten mahtaisi kestää nykyisen moraalihampaan puraisua. Miehellä ja naisella on yhteinen tili johon molempien palkat on ohjattu. Tuolta tililtä mies pyytää rahaa itselleen sillä perusteella ettei polta tupakkaa.
Toki loppupeleissä yhteiseen hyvään se meni eli käytännössä tuo oli yhteinen säästötili.
Isä oli kerran töissä ilmoittanut että lähtee äidin kanssa reissuun jolloin oli tullut kommenttia siitä että isällä on kyllä kova palkaa kun tuollaiseen pystyy. Seuraavana päivänä isä vei laatikon töihin ja totesi että minun raha-askini on suurempi kuin teidän tupakka-askit. Keskustelu oli loppunut siihen.Eipä tuo nykyään ole niin sanottu, että olisi yhteiset raha-asiat.. moni pari asuukin erillään.
Juu, voisihan tuollainen yhteistilihomma toimiakin.. ja tavallaan se toimi minulla ja exälläkin. Kummallakin oli oma tili ja lisäksi oli yhteinen "säästötili" johon molemmilla oli valtuudet.
Tosin exä oli innokkaampi säästäjä ja säästi monesti minunkin varojani siirtämällä ne säästötilille.. kertomatta minulle.. hmph. Niin..
Isäpappasi säästi omat tupakkirahansa ja vei äiteesi reissuun niillä varoilla. Aika romanttista mielestäni.
- Anonyymi
Minä aloitin. Viisi pakettia päivässä.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Oho.. sinähän rikas olet!
Savuaa nyt enemmän kuin mikään uuninpiippu.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Oho.. sinähän rikas olet!
Uudelta vuodelta uudet touhut
- Anonyymi
Jos olet 16h/vrk hereillä, niin se on sitten uusi pölli joka 9 minuutti. 🤣
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet 16h/vrk hereillä, niin se on sitten uusi pölli joka 9 minuutti. 🤣
>simiti<No eihän tätä hullukaan jaksa tätä lumen määrää. En ole koskaan aiemmin polttanut vaikka kohta puoli vuosisataa elänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän tätä hullukaan jaksa tätä lumen määrää. En ole koskaan aiemmin polttanut vaikka kohta puoli vuosisataa elänyt.
Työnnän lumia ja poltan tupakkaa.
- Anonyymi
Tupakointi on ollut aina hyvä tapa. Jo kouluaikana käytiin koulun tupakkapaikalla välituntisin röökillä ja siellä oli helppo aloittaa jutustelu tyttöjen kanssa. Sieltähän se tupakkapaikalta löytyi se ensimmäinen tyttöystäväkin.
Vähän vanhempana sitten yökerhon tupakkakopissa tuli aina aloitettua juttelu naisten kanssa eikä vanhemmallakaan iällä ole tarvinnut olla ilman seuraa.
Tupakointi kannattaa.
t. tupakkamies- Anonyymi
🤣🤣🤣
Aloitin tupaloinnin 14v ja lopetin sen 22 vuotiaana.
Mä joskus siirryin sähkötupakkiin. Yskin viikon ja sit mentiin sillä.
Sain jonkun globaalin viruksen, joka vaikutti mun maksa-arvoihin ja sydämmeen..pulssi oli jotain päälle 30 liikkeesäkin..
No vietin 4-5 päivää sydänosastolla ilman nikotiinia...
Mä turistelin pappojen ja mummojen kanssa niitä näitä ja olin töpinöissäni heistä. Uskomattomia ihmisiä...
Takas kun tulin, vasta muistin nikotiinihommat...
Teet nikotiinista itse liian ison numeron...se on se syy, ei tapakaan.- Anonyymi
Lopetin tupakoinnin, lihoin 10kg.
- Anonyymi
Sähkötupakka tekee kuulema keuhkoista popcornia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 163481
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit212432En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321985- 181891
- 821868
- 261592
- 291450
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui361437Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91394Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111334