Hyvä uutinen. Kadoksissa ollut, Korkeasaaren Pedro boa on löytynyt.

Kuukausia kadoksissa ollut, Kokeasaaren Pedro boa löytyi Amazonia-talon lattiakaivosta elävänä. Pedro oli laihtunut ja kaipasi nesteytystä. Muuten hyväkuntoinen boa pääsee omaan terraarioonsa lepäämään. 😊🐍

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010141299.html

72

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hellät tunteet valtasivat typyn.

• On se suuri uutinen, kun koko kansakunnan kärmes on vihdoinkin löytynyt ja sen seikkailu on päättynyt onnellisesti. Tämä on huomionarvoinen uutinen. 😁

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

😍 ­­­N­y­­m­f­o­­­m­a­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Kiva. 😃👍💗

Jasu

• Vaikka en ole mikään käärmefani, olen silti seurannut tätä Pedron katoamisjuttua ja toivonut, ettei se lähtisi ulos seikkailemaan. Onneksi se pysyi lähellä kotia, eikä jäätynyt kuoliaaksi. 😊

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Vaikka en ole mikään käärmefani, olen silti seurannut tätä Pedron katoamisjuttua ja toivonut, ettei se lähtisi ulos seikkailemaan. Onneksi se pysyi lähellä kotia, eikä jäätynyt kuoliaaksi. 😊

No en minäkään käärmeistä diggaile, mutta nyt jo vähän siedän kun ystävällä on python ja muitakin käärmeitä, hämsyjä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en minäkään käärmeistä diggaile, mutta nyt jo vähän siedän kun ystävällä on python ja muitakin käärmeitä, hämsyjä.

Jasu

Vie Xena sinne kylään.

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Katselen käärmeitä turvallisesti lasin takaa, mutta en halua kohdata niitä luonnossa. Tässä Pedron tilanteessa, jota seurasin alusta asti, toivoin sen löytyvän hyvässä kunnossa. Mielenkiintoista, miten se osasi vaan lähteä siitä pienestä kolosta.
        Kai se niiden vapaudenkaipuu on niin suuri?

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Katselen käärmeitä turvallisesti lasin takaa, mutta en halua kohdata niitä luonnossa. Tässä Pedron tilanteessa, jota seurasin alusta asti, toivoin sen löytyvän hyvässä kunnossa. Mielenkiintoista, miten se osasi vaan lähteä siitä pienestä kolosta.

Onhan se terra ollut uusi ympäristö ja käärmekin osaa olla utelias. 🙂

No mä olen pythonia saanut katsella ihan vieressä olisin saanu varmaan syliinkin, vaan en halunnut koskea. Mulla on käärmeitä kohtaan vähän inhopelko, vaikken ole sen kummemmin kohdannut käärmeitä kun lapsena kyyn poikasia. Jokin niissä vaan on mikä vähän tökkää. 😅

Ennakkoluulo varmaankin.

Jasu

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mä olen pythonia saanut katsella ihan vieressä olisin saanu varmaan syliinkin, vaan en halunnut koskea. Mulla on käärmeitä kohtaan vähän inhopelko, vaikken ole sen kummemmin kohdannut käärmeitä kun lapsena kyyn poikasia. Jokin niissä vaan on mikä vähän tökkää. 😅

Ennakkoluulo varmaankin.

Jasu

Jasu

Samoin hämyt ja muut eksoottisemmat kuten nilviäiset jne. Olen enemmän karvapeitteen omaavien tykkääjä. Kaikki jyrsijät on mun juttu. 🙂

Käärmeen sapuska siis...

Jasu

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Monet käärmelajit pitävät ahtaista koloista, se on niillä verissä. Mihinkään varsinaiseen vapaudenkaipuuseen se ei liity.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vie Xena sinne kylään.

En taida. 😄

Saa slaagin.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Ennakkoluulo varmaankin.

Jasu

Jasu

Käärmekammo tuli just lapsena, kun tuttavien mökillä oli kyykäärme pesue, ulkohuussin lähellä kivikossa, paistattelemassa päivää. Syliin en ottaisi. Muutenkin inho nousee kaikenlaisia matelevia kohtaan. Se on varmaan sisäänrakennettu puolustusmekanismi?
        Minusta on outoa, että joku haluaa pitää käärmeitä ja muita öttiäisiä lemmikkeinä. Menee ihan kylmät väreet jo pelkästä ajatuksesta.

Hyväksyn opetusmielessä, että esim. eläintarhoissa on matelijoita, joita voi käydä katsomassa ja niihin saa tutustua (turvallisesti lasin takaa).

• Anonyymi kirjoitti:

Monet käärmelajit pitävät ahtaista koloista, se on niillä verissä. Mihinkään varsinaiseen vapaudenkaipuuseen se ei liity.

Seikkailu sillä oli mielessä. "Täytyy käydä kurkkaamassa, mihin tämä viemäri vie."

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Käärmekammo tuli just lapsena, kun tuttavien mökillä oli kyykäärme pesue, ulkohuussin lähellä kivikossa, paistattelemassa päivää. Syliin en ottaisi. Muutenkin inho nousee kaikenlaisia matelevia kohtaan. Se on varmaan sisäänrakennettu puolustusmekanismi?
        Minusta on outoa, että joku haluaa pitää käärmeitä ja muita öttiäisiä lemmikkeinä. Menee ihan kylmät väreet jo pelkästä ajatuksesta.

Hyväksyn opetusmielessä, että esim. eläintarhoissa on matelijoita, joita voi käydä katsomassa ja niihin saa tutustua (turvallisesti lasin takaa).

Se voi tulla traumastakin ja meillehän jo lapsena jankutetaan käärmeistä, että pitää varoa kyytä jne. Istutetaan vähän jo pelkoa ja inhoa siinä määrin.

Niin, oikeestaan mikään eläin ei tarttis olla lemmikkinä, vaan vapaa jalostamaton luonnon asukki. Edes koirat.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Se voi tulla traumastakin ja meillehän jo lapsena jankutetaan käärmeistä, että pitää varoa kyytä jne. Istutetaan vähän jo pelkoa ja inhoa siinä määrin.

Niin, oikeestaan mikään eläin ei tarttis olla lemmikkinä, vaan vapaa jalostamaton luonnon asukki. Edes koirat.

Jasu

Niistä kyykäärmeistä tosiaan varoitettiin, enkä silloinnaluksi edes erottanut kyytä rantakäärmeestä, vaan kaikki käärmeet olivat kauhistus.

Nykyajan koirat tuskin oppisivat enää elämään luonnossa. Vapaina niistä saattaisi tulla uhka ihmisille villikoiralauman muodossa. Onhan ulkomailla niitä villikoiralaumoja, jotka tappavat karjaa ja kotieläimiä, sekä levittävät tauteja ja lisääntyisivät rajattomasti.

Mielikuvitus tekee kepposia, seuraavaksi lähtee ajatus pyörimään villikissojen ympärillä.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Seikkailu sillä oli mielessä. "Täytyy käydä kurkkaamassa, mihin tämä viemäri vie."

Ja ne tuntevat olonsa turvalliseksi tuollaisissa paikoissa. Tuokaan nyt ei kuitenkaan ole kaikkein isoimmasta päästä käärmeitä, joten silläkin on uhkansa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja ne tuntevat olonsa turvalliseksi tuollaisissa paikoissa. Tuokaan nyt ei kuitenkaan ole kaikkein isoimmasta päästä käärmeitä, joten silläkin on uhkansa.

Tuo Pedro oli kuulemma pienempi, kuin sen terrarion edellinen asukas. Siksi se pääsi luikertelemaan pienestä kolosta, jota hoitajat eivät edes tulleet ajatelleeksi.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Tuo Pedro oli kuulemma pienempi, kuin sen terrarion edellinen asukas. Siksi se pääsi luikertelemaan pienestä kolosta, jota hoitajat eivät edes tulleet ajatelleeksi.

Näkeehän sen kuvista, ette se mikään iso ole. Eikä tuo lajikaan kauhena isoksi kasva. Tai no 1,5-2 metriä, onhan se jo silleen hyvän kokoinen, mutta ei silti turvassa muilta pedoilta.

• Anonyymi kirjoitti:

Näkeehän sen kuvista, ette se mikään iso ole. Eikä tuo lajikaan kauhena isoksi kasva. Tai no 1,5-2 metriä, onhan se jo silleen hyvän kokoinen, mutta ei silti turvassa muilta pedoilta.

Ehkä se koki oman terrarionsa turvattomaksi ja lähti hakemaan turvaa muualta.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Ehkä se koki oman terrarionsa turvattomaksi ja lähti hakemaan turvaa muualta.

Tuskinpa. Löysin vain kivan suojaisan tunnelin ja meni sinne. Normaaliahan se on, että eläin on utelias.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuskinpa. Löysin vain kivan suojaisan tunnelin ja meni sinne. Normaaliahan se on, että eläin on utelias.

Houkutteleva mahdollisuus seikkailuun ... viemäri. On ne uteliaita. Eikä ne varmaan mieti kovin paljoa, luikertelee vaan eteenpäin.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Houkutteleva mahdollisuus seikkailuun ... viemäri. On ne uteliaita. Eikä ne varmaan mieti kovin paljoa, luikertelee vaan eteenpäin.

Osalla käärmelajeista on reviiri, jolta ne eivät helposti poistu ja osalla taas ei. Mä en osaa sano millainen laji juuri tuo on, mutta aika monet kuristajakäärmeet on tunnettuja siitä, että ne lähtevät "seikkailemaan", jos siihen antaa mahdollisuuden.

Taisi myös olla niin, että tuo ei ollut ollut siinä terraariossaan vielä kauaa, eikä kai edes koko Korkeasaaressa. Sille tuskin oli ehtinyt muodostua mitään reviiriä noin pienessä ajassa, jos tuo laji ylipäänsä on reviiriuskollinen.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Niistä kyykäärmeistä tosiaan varoitettiin, enkä silloinnaluksi edes erottanut kyytä rantakäärmeestä, vaan kaikki käärmeet olivat kauhistus.

Nykyajan koirat tuskin oppisivat enää elämään luonnossa. Vapaina niistä saattaisi tulla uhka ihmisille villikoiralauman muodossa. Onhan ulkomailla niitä villikoiralaumoja, jotka tappavat karjaa ja kotieläimiä, sekä levittävät tauteja ja lisääntyisivät rajattomasti.

Mielikuvitus tekee kepposia, seuraavaksi lähtee ajatus pyörimään villikissojen ympärillä.

Juu, ei enää. Toisaalta joskus mietin, että jos eläinbisnes lopetettaisiin, loppuisihan ne jalostetutkin aikanaan.

Alunperinkään ei olis pitänyt kajota kaikkeen, kuten ihminen on kajonnut. Mutu.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Osalla käärmelajeista on reviiri, jolta ne eivät helposti poistu ja osalla taas ei. Mä en osaa sano millainen laji juuri tuo on, mutta aika monet kuristajakäärmeet on tunnettuja siitä, että ne lähtevät "seikkailemaan", jos siihen antaa mahdollisuuden.

Taisi myös olla niin, että tuo ei ollut ollut siinä terraariossaan vielä kauaa, eikä kai edes koko Korkeasaaressa. Sille tuskin oli ehtinyt muodostua mitään reviiriä noin pienessä ajassa, jos tuo laji ylipäänsä on reviiriuskollinen.

Pedro boa hävisi pari viikkoa saapumisensa jälkeen. Se varmaan lähti laajentamaan reviiriään ja tutkimaan paikkoja. Luulisin, sen tuleva terrario on niin tiivis, ettei se enää pääse harrastamaan viemäiseikkailuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, ei enää. Toisaalta joskus mietin, että jos eläinbisnes lopetettaisiin, loppuisihan ne jalostetutkin aikanaan.

Jasu

Vaan myönnän, että olen ihan nirvanassa eläinten ympyröimänä. Nämäkin mitä meillä on 15 eläintä, voisin helposti kasvattaa 100, jos vaan olis resursseja niitä hoitaa kunniakkaasti. Vaan ei ole, joten jää hiirivauvojen kasvatteluun. 😄

Mutta olen onnellinen eläinten parissa, toisin kun ihmiseläinten. Joku trauma mullakin ihmisistä.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Ainakaan ei olisi pitänyt kajota näin massiivisella kädellä, kuin mitä ihminen on tehnyt. Kaikille koirille ei löydy kotia. Niitä vaan ei ole tarpeeksi. Jalostaminen ja pentutehtailu on saatava kuriin. Näin on!

• Anonyymi kirjoitti:

Vaan myönnän, että olen ihan nirvanassa eläinten ympyröimänä. Nämäkin mitä meillä on 15 eläintä, voisin helposti kasvattaa 100, jos vaan olis resursseja niitä hoitaa kunniakkaasti. Vaan ei ole, joten jää hiirivauvojen kasvatteluun. 😄

Mutta olen onnellinen eläinten parissa, toisin kun ihmiseläinten. Joku trauma mullakin ihmisistä.

Jasu

Eläimet ja lemmikit ovat ihania. Ne antavat paljon. Niistä on toki huolehdittava parhaansa mukaan. Eläinten kanssa touhuaminen on terapeuttista.

Meillä oli ennen 3 kissaa. Minulla oli tapana jutella niille ja sain miauuu-vastauksia, eri äänenpainoilla. Kun kissaneidit siirtyivät "vihreämmille niityille", en suostunut enää ottamaan lemmikkiä. Luopuminen on aina sydäntäsärkevää. Ei vaan pysty.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Eläimet ja lemmikit ovat ihania. Ne antavat paljon. Niistä on toki huolehdittava parhaansa mukaan. Eläinten kanssa touhuaminen on terapeuttista.

Meillä oli ennen 3 kissaa. Minulla oli tapana jutella niille ja sain miauuu-vastauksia, eri äänenpainoilla. Kun kissaneidit siirtyivät "vihreämmille niityille", en suostunut enää ottamaan lemmikkiä. Luopuminen on aina sydäntäsärkevää. Ei vaan pysty.

Juu, eläimet ei tuomitse kuten ihmiset ja ne osaa keskittyä elämän kannalta olennaiseen. Eikä turhamaisuuksiin. 😊

Eläimet on ihania, kuten ihmislapsetkin valtaosa kunnes aikuisuus ja asenteet pilaa niistäkin osan. 😬

Jasu

• Jännä vaan, että tuollainen luikero pääsee edes karkaamaan viemärin kautta. Ei ole viimesen päälle suunniteltu sitä tilaa, mistä se karkas. 🤔

• Ihmisen virhe. Aikaisempi asukki terraariossa oli isokokoisempi ja sitä pienemmän Pedron muuttaessa sisään ei kukaan tajunnut, että lattiakaivoakin pitäisi pienentää hoikemman asukin mittoja pienemmäksi.

• Tosiaan, eihän se viihtynyt siellä kuin pari viikkoa ja päätti lähteä menemään. Tarjoilussa vikaa? Ovelia ovat. Seuraavan terraario pitää olla niin tiivis, ettei siellä ole pienintäkään koloa, muuten se lähtee taas reissuun. 😁

• kollimaattori kirjoitti:

Ihmisen virhe. Aikaisempi asukki terraariossa oli isokokoisempi ja sitä pienemmän Pedron muuttaessa sisään ei kukaan tajunnut, että lattiakaivoakin pitäisi pienentää hoikemman asukin mittoja pienemmäksi.

Siis varmaan joku ritilä oltava tukkimassa ja mieluiten kunnolla kiinnittää se.

Aika amatöörimäistä minusta. 🤔

• tosi.typy kirjoitti:

Tosiaan, eihän se viihtynyt siellä kuin pari viikkoa ja päätti lähteä menemään. Tarjoilussa vikaa? Ovelia ovat. Seuraavan terraario pitää olla niin tiivis, ettei siellä ole pienintäkään koloa, muuten se lähtee taas reissuun. 😁

No kyllä niillä on aikaa tutkia. Ja ei kai ne erikoisemmin diggaa, että niitä katsellaan ja ihmisiä siinä kolistelee jatkuvaan ikkunan takana...en mäkään tykkäis. 😊

• Disseisback kirjoitti:

No kyllä niillä on aikaa tutkia. Ja ei kai ne erikoisemmin diggaa, että niitä katsellaan ja ihmisiä siinä kolistelee jatkuvaan ikkunan takana...en mäkään tykkäis. 😊

Pedro lähti vähän lomailemaan ja tarkastamaan reviiriä. Minun on hieman vaikea tulkita käärmeen sielunmaisemaa, mutta ehkä se halusi vaihtelua elämään? 😊

• tosi.typy kirjoitti:

Pedro lähti vähän lomailemaan ja tarkastamaan reviiriä. Minun on hieman vaikea tulkita käärmeen sielunmaisemaa, mutta ehkä se halusi vaihtelua elämään? 😊

Se sai vaihtelua elämäänsä kyllä...mutta välttämättä se ei ollut sille hyväksi..

Pedrolla kävi munkki, kun joku löysi sen...

Näishä saa helposti kivankuuloisia "seikkailuja" mutta tuskin Pedro pitää tuota "kivana seikkailuna". Muutenkin sitä varmasti "v tuttai", jos tietäis missä muualla luonnossa voisi elää...

Eläintarhat on kyllä yks ihmisten keksinä vitsaus eläinyksilöille...

Vankila...

• Viemäreissä ne käärmeet liikkuu. Kerran näin valokuvan, jossa vessanpytyn pohjalla oli veden alle piiloutunut käärmeen pää.
      Ikävästi kuva muistuu mieleen aina kun pytylle istahtaa.

• Ikävää, jos aina pitää kurkistaa pyttyyn, ennen kuin uskaltaa istahtaa. Liika stressi ja pelko vaikeuttaa "toimitusta". 😊

• Anonyymi

Tuskin sillä käärmeellä sen suurempaa suunnitelmaa tai motiivia on tuolle karkaamiselleen ollut. On hyvin epätodennäköistä, että se itse ajattelee karanneensa. Sekin on täysin mahdollista, että se ei kovinkaan helposti olisi löytänyt tietää takaisin juuri sinne omaan terraarioonsa, varsinkaan jos ei sille kerta ole tuolla pääsyt edes tulemaan mitenkään kylmä.

• Olen sitä mieltä, ettei käärmeet kauheasti suunnittele asioita etukäteen. Se tunneli on ollut houkutteleva ja sinne se on luikerrellut menemään. Onneksi se ei lähtenyt ulos seikkailemaan. Ilmeisesti se on pysynyt lähistöllä koko ajan.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Olen sitä mieltä, ettei käärmeet kauheasti suunnittele asioita etukäteen. Se tunneli on ollut houkutteleva ja sinne se on luikerrellut menemään. Onneksi se ei lähtenyt ulos seikkailemaan. Ilmeisesti se on pysynyt lähistöllä koko ajan.

Harvemmin elikot niin tyhmiä ovat, että itse tietoisesti menisivät vaikkapa niille liian kylmään, jos muitakin vaihtoehtoja on.

• Anonyymi kirjoitti:

Harvemmin elikot niin tyhmiä ovat, että itse tietoisesti menisivät vaikkapa niille liian kylmään, jos muitakin vaihtoehtoja on.

Silloin, kun se hävisi, oli vielä kesä ja lämmintä. Onneksi se pysyi kotikonnuilla, eikä jäätynyt kuoliaaksi. Ne tuskin osaa palata takaisin kotiterrarioon.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Silloin, kun se hävisi, oli vielä kesä ja lämmintä. Onneksi se pysyi kotikonnuilla, eikä jäätynyt kuoliaaksi. Ne tuskin osaa palata takaisin kotiterrarioon.

Suomen kesä nyt ei ole trooppiselle eläimelle mitenkään erityisen lämmin ja tuohan on vielä kaiken lisäksi yöaktiivinen. Ei ne meidän kesäyöt nyt mitenkään ihanan lämpimiä tuppaa olemaan, muulla kuin unelmissa. Lisäksi hämäräarkiivinen eläin ei varmaan ihan hirveästi arvosta valoa yöaikaan. Onneksi noin.

• Raukalla ollut jännät seikkailut vessanpöntössä ja nyt se on taas suljettu ahtaaseen häkkiin ;(

• Se voi unohtaa vessanpönttöseikailut vähäksi aikaa. Luulisin, että sen tuleva terrario tilkitään niin tiiviiksi, ettei jää yhtään koloa, eikä pakotietä. Tyyppi on nalkissa. 😮

• Nyt täytyy kyllä sanoa etten suurempia empatioita tunne matelijoita kohtaan, joudunko kertomaan uusiksi tarinan omistajaan mittailevasta pythonista 😀. Saan matelijoista lähinnä kylmänväreita, turkin karvat nousevat pörhölleen

• En itsekään ole mikään matelijoiden ystävä, mutta seurasin tämän Pedron katoamista heti alusta lähtien. Toivoi, että se jossain vaiheessa löytyy hengissä ja hyväkuntoisena.
        En minä sitä syliin ottaisi, enkä silittäisi, vaan toivon sen sopeutuvan omaan terrarioon. Sen reviiri on nyt siellä. Seikkailut on seikkailtu.
        Loppuu se ylenpalttinen hilluminen ja puolen vuoden reissaaminen. 😆

• Minulla yhtä pihapiiriä valvoo julmetun suuri Reiska rantakäärme. Se syö hiiret, myyrät, rotat, kissat ja pienimmät lapsetkin.

• scrg kirjoitti:

Minulla yhtä pihapiiriä valvoo julmetun suuri Reiska rantakäärme. Se syö hiiret, myyrät, rotat, kissat ja pienimmät lapsetkin.

Reiska vaikuttaa hyvältä vahdilta ja pitää jyrsijät poissa tekemästä pahojaan. Reiska rantakäärme pitää reviirin siiistinä. 😊

Itse en pidä matelijoista. Suorastaan kammoan kaikkia käärmeitä ja muita öttiäisiä, myös hiiriä ja rottia. Tämä on sisäänrakennettu mekanismi, joka on automaattipilotilla. Pakokauhu iskee ja lamauttaa.
        Minun on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka hankkivat em. otuksia kotiin lemmikkeiksi. Noh, makunsa kullakin.

• tosi.typy kirjoitti:

Reiska vaikuttaa hyvältä vahdilta ja pitää jyrsijät poissa tekemästä pahojaan. Reiska rantakäärme pitää reviirin siiistinä. 😊

Itse en pidä matelijoista. Suorastaan kammoan kaikkia käärmeitä ja muita öttiäisiä, myös hiiriä ja rottia. Tämä on sisäänrakennettu mekanismi, joka on automaattipilotilla. Pakokauhu iskee ja lamauttaa.
        Minun on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka hankkivat em. otuksia kotiin lemmikkeiksi. Noh, makunsa kullakin.

En minäkään sillä tavalla pidä matelijoista, että haluaisin jakaa vuodettani tai aterioitami niiden kanssa. Suhtaudun lähinnä niin, että Reiskan kanssa pidämme etäisyyttä ja kunnioitamme toisiamme paitsi ehkä Reiska minua. Tässä on myös historian kunnioitusta. Agraaritaloudessa käärme on ollut samalla puolella. Se ei syö ihmisten ruokaa vaan niitä jotka syövät. Kyy on sitten myrkyllisyytensä vuoksi ollut vähän ristiriitaisempi otus.

• scrg kirjoitti:

En minäkään sillä tavalla pidä matelijoista, että haluaisin jakaa vuodettani tai aterioitami niiden kanssa. Suhtaudun lähinnä niin, että Reiskan kanssa pidämme etäisyyttä ja kunnioitamme toisiamme paitsi ehkä Reiska minua. Tässä on myös historian kunnioitusta. Agraaritaloudessa käärme on ollut samalla puolella. Se ei syö ihmisten ruokaa vaan niitä jotka syövät. Kyy on sitten myrkyllisyytensä vuoksi ollut vähän ristiriitaisempi otus.

Riittääkö Reiskalle tarpeeksi ruokaa ja virikettä siellä kulmilla? Ettei se lähde luikertelemaan muualle kohtalokkain seurauksin. Kaikki eivät erota rantakäärmettä kyykäärmeestä, siksi olisi suotavaa, että Reisk pysyy tyytyväisenä omalla tontilla.

Molemminpuolinen kunnioitus on tärkeää, sinun vaan pitää kouluttaa Reiska hoksaamaan sen positiiviset puolet. Ne pahukset eivät vaan kuuntele, vaikka niille selittää selvää asiaa.

Suosittelen sinulle seuraavaa harrastusta: käärmekuiskaaja. 😊

• tosi.typy kirjoitti:

Riittääkö Reiskalle tarpeeksi ruokaa ja virikettä siellä kulmilla? Ettei se lähde luikertelemaan muualle kohtalokkain seurauksin. Kaikki eivät erota rantakäärmettä kyykäärmeestä, siksi olisi suotavaa, että Reisk pysyy tyytyväisenä omalla tontilla.

Molemminpuolinen kunnioitus on tärkeää, sinun vaan pitää kouluttaa Reiska hoksaamaan sen positiiviset puolet. Ne pahukset eivät vaan kuuntele, vaikka niille selittää selvää asiaa.

Suosittelen sinulle seuraavaa harrastusta: käärmekuiskaaja. 😊

Reiskalla on jokivartta ja siellä lehtipuuryteikköä ja kivikkoa. Luulisi että ahkeralle vähintään myyriä ja sammakoita riittäisi. Maantieltä kannattaa pysyä poissa. Enpä tiedä missä tuo talvehtii. Karjanlanta ilmeisesti olisi hyvä paikka munimiseen, mutta kai siihen jokin muukin käy. En tiedä onko Reiska muniva yksilö ja se on hänen oma asiansa.

• scrg kirjoitti:

Reiskalla on jokivartta ja siellä lehtipuuryteikköä ja kivikkoa. Luulisi että ahkeralle vähintään myyriä ja sammakoita riittäisi. Maantieltä kannattaa pysyä poissa. Enpä tiedä missä tuo talvehtii. Karjanlanta ilmeisesti olisi hyvä paikka munimiseen, mutta kai siihen jokin muukin käy. En tiedä onko Reiska muniva yksilö ja se on hänen oma asiansa.

Toivotan ahkeralle Reiskalle hyvää metsästysonnea myös tulevaisuudessa. Emme tietenkään halua häiritä Reiskan yksityisyyttä ja mennä hänen reviirilleen.
        Munilla, tai ilman, hän on arvokas otus ja rantakäärme-oletettu.
        Mukavaa talvehtimista Reiskalle, sinne jonnekin. Kerro terveiset, kun seuraavan kerran kohtaatte. 😁🐍

• Mateliaisuudesta tuli mieleen etten matele enää kumartele ihmisille uskoen ne muuttuu, jotka kuvittelee olevansa oikeassa. Ne joutuvat oikeudessa kohtaamaan todellisuuden🦸🏻‍♀️

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18230991/pullistelija-olet#comment-125788688

Olen niin väsynyt vuosien ajan miksi ne ovat häikäilemättömiä. Toivoisin Harmaaritarin palaavan hän kykeni välittämään. Luulen että ihmiset katoavat kun eivät kestä vuosien tuhoamista nähdä jo pinteessä olevia joiden katkeaminen on hiuskarvan varassa.

Ehkä hän löysi onnellisen suhteen ja tietää minun pärjäävän🦸🏻‍♀️

• Myös Pedron boannahkainen takki löytyi.

https://www.youtube.com/watch?v=q74U92BtMZc

• Kiva biisi. Hyvin oivallettu. Käärmeennahkainen takki. 😊

• Onneksi löytyi👩🏻

• Totta. Onneksi se ei lähtenyt ulos vaeltamaan, vaan pysyi kiltisti kotinurkilla. 😊

• Mukavaa että löytyi.

Minusta käärmeet ovat ihan kiehtovia. Hyvin on sovittu samalle kalliolle rantakäärmeiden kanssa ja vaelluksillakin jos käärmeitä on tullut vastaan nin kauempaa on jo sähinällä itseään ilmaisseet.
      Joskus näyttelyssä tuollaista pitänyt kädessä eikä ollenkaan ole sellaisen limaisen tuntuinen kuin voisi olettaa.

Joskus kyllä miettinyt että jos pyytää naista treffeille ja kysyy että olisko käärmenäyttely mittään niin onko riski että nainen ymmärtää tämän viestin jotenkin eri tavalla kuin se mahdollisesti on tarkoitettu?

• Mielestäni kaikki matelijat ovat pelottavia, enkä missään tapauksessa halua silittää niitä, tai olla niiden lähellä.
        Tämä Pedro-boan tarina on kiehtova. Kärmes nosti kytkintä vain parin viikon täyshoidon jälkeen. Missä vika? Onko Korkeasaaressa tarjoiltu lilluvaa, Janakkalalaista makaroonilaatikkoa, vai mitä?

Olen seurannut tätä tarinaa katoamisesta lähtien. Toivoin aina, että Pedro löytyy hyväkuntoisena, eikä mitään pahaa tapahdu.

Ensitreffeillä en suosittele ottamaan käärmenäyttelyä puheeksi. Siinä voi miesparka saada hyvin nopeasti daamin luuvitosesta pataan.
        Mielummin siinä vaiheessa, kun on kyseessä pitempiaikainen tuttavuus, voit uskaliaasti ehdottaa hieman eksoottisempaa viihdettä. 😊

• tosi.typy kirjoitti:

Mielestäni kaikki matelijat ovat pelottavia, enkä missään tapauksessa halua silittää niitä, tai olla niiden lähellä.
        Tämä Pedro-boan tarina on kiehtova. Kärmes nosti kytkintä vain parin viikon täyshoidon jälkeen. Missä vika? Onko Korkeasaaressa tarjoiltu lilluvaa, Janakkalalaista makaroonilaatikkoa, vai mitä?

Olen seurannut tätä tarinaa katoamisesta lähtien. Toivoin aina, että Pedro löytyy hyväkuntoisena, eikä mitään pahaa tapahdu.

Ensitreffeillä en suosittele ottamaan käärmenäyttelyä puheeksi. Siinä voi miesparka saada hyvin nopeasti daamin luuvitosesta pataan.
        Mielummin siinä vaiheessa, kun on kyseessä pitempiaikainen tuttavuus, voit uskaliaasti ehdottaa hieman eksoottisempaa viihdettä. 😊

En tiedä mikä on tilanne nyt mutta muistaakseni ainakin ennen koronaa oli kiertäviä näyttelyitä. Olivat muutaman vuorokauden aina jossakin ja taas jatkoivat matkaa. Itsekkin niissä käynyt jos lähikuntiin ovat saapuneet; ihan kannatuksen vuoksi.
        Silloin vain miettinyt että jos siine näyttelyyn olisi pyytänyt naista treffeille niin sanamuoto ja ilmaisu treffien luonteesta pitää olla hieman hiotumpi kuin normaalisti.

https://www.turkulainen.fi/paikalliset/1525837

• M184 kirjoitti:

En tiedä mikä on tilanne nyt mutta muistaakseni ainakin ennen koronaa oli kiertäviä näyttelyitä. Olivat muutaman vuorokauden aina jossakin ja taas jatkoivat matkaa. Itsekkin niissä käynyt jos lähikuntiin ovat saapuneet; ihan kannatuksen vuoksi.
        Silloin vain miettinyt että jos siine näyttelyyn olisi pyytänyt naista treffeille niin sanamuoto ja ilmaisu treffien luonteesta pitää olla hieman hiotumpi kuin normaalisti.

https://www.turkulainen.fi/paikalliset/1525837

Heh! Tuon käärmenäyttelyn voi ymmärtää monella tapaa. Ehkä kannattaa olla esite mukana, jos sitä ehdottaa daameille.

• tosi.typy kirjoitti:

Heh! Tuon käärmenäyttelyn voi ymmärtää monella tapaa. Ehkä kannattaa olla esite mukana, jos sitä ehdottaa daameille.

😂 kyllähän naisen edessä madella saa mutta käärmenäyttelyt sitten erikseen

• E-Lukka kirjoitti:

😂 kyllähän naisen edessä madella saa mutta käärmenäyttelyt sitten erikseen

Eipäs kiemurrella siellä. Naisen edessä tulee aina madella. Se on kohteliasta ja huomaavaista. 😊

• tosi.typy kirjoitti:

Eipäs kiemurrella siellä. Naisen edessä tulee aina madella. Se on kohteliasta ja huomaavaista. 😊

Sehän on luontaista kaikille vanhoille hampaattomille rantakäärmeille 🙂

• Tämå oli kyllä loistava uutinen 🥰 En henkilökohtaisesti erityisemmin innostu käärmeistä, hieman jopa pelkään niitä, mutta ehdottomasti Pedrokin ansaitsee olla kotonaan hyvin hoidettuna ja ruokittuna.

• Otan myös itse etäisyyttä matelijoihin. En pidä käärmeistä. Ne ovat pelottavia ja arvaamattomia.

Pedro boan tarinaa olen seurannut siitä asti, kun se päätti ottaa hatkat ja häipyä. Nyt Pedron on hyvä vähän hengähtää ja miettiä lattiakaivo-seikkailujaan. Tuskin se saa uutta tilaisuutta lähteä reissuun. Varmasti sen terrariosta tilkitään pienimmätkin rakoset.
        Hyvä vaan, ihan sen oman turvallisuuden - ja yleisön mielenrauhan takia.

Pedro on taas turvallisesti koti-terrariossa. Ilmassa on suurta urheilujuhlan tuntua! 😁

• Anonyymi

Pedrolla on ollut hevi päivät. Pedro nimittäin kirjaimellisesti rokkaa. Nimitäin: nimi tarkoittaa kiveä tai kalliota.

Itse nautin kaikenlaisten otusten seurasta. ( Paitsi syrjien muurahaisten), liian paljon, etkä tiedä missä ne loput jo on.

Aikoinaan sain 11. v. Syntymäpäivälahjaksi ikioman käärmeen. Se olikin jo tuttu
      Indiana Jones elokuvasta, jossa nuorena kaatuu näiden käärmyleiden joukkoon junassa. Eli kyseessä on kuuluisa pieni mutta nykyään harvinaisempi Sukkanauhakäärme.

Lempi harrastuksinaan oli unohtua perhetutun , varsinaisen Indiana Jonesin salakuljettamaan kasviin, joka tuotti sokeria, sekä sulki suuret lehtensä öisin, taikka kakkos vaihtoehtona majoittua, (siis unohtua ) pariksi päiväksi olohuoneen isoon limoviikunaan , kunnes ruokailu aika koitti, ja ihmeteltiin, mihin sen käärmeen kukakin vei.

Tokihan viihtymiseen vaikutti tuo nahanluonnin jälkeinen miltei neon vihreä pohjaväritys, jossa sulautui keväisen limoviikunan latvustoon miltei huomaamattomasti.

Se ei kuitenkaan estänyt hänen lojaaleja piirteitään missään määrin, ja kuittasi arvostettavasti paikkansa perheessämme.
      Kävipä nimittäin niin, että sohvallemme oli istunut kahvittelemaan isäntäväkeä arvostamaton vieras. Siinä hänen kahvitellessaan ja Hesaria lukiessaan päätti rohkea otuksemme benji hypätä hänen niskaansa., aiheuttaen suurta ja ansaittua pelkoa kauhua ja niin riemuittavaa hämmennystä hänelle. Voi sitä ylpeyden ja rakkauden määrää.
      Mahtava, lojaali otus. Kauniita mukavia muistoja.

• Anonyymi

Ihana uutinen että pedro on selvinnyt seikkaulustaan

• Anonyymi

Päivän hyvänmielen uutinen. Pedro on viettänyt hyvää käärmeenelämää karkumatkansa ajan.

Vaikka käärmeitä kammoankin, niin mukavaa että pitkä karkumatka päättyi näin.

xLiner

• Mää olin kyl huolissani pikku Pedrosta, mut oli se kyl ilonen juttu, et se voi huvin. Jos ne pelkää, et karkaa uuvestaan, nii sit hoitsun kanssa mä kutsun sen aamuherkkuteelle ja herkkukorpulle kattomaan, kun keijut tanssii aamukosteella niitulla.

Meillon sellasii korppui, joisson kanelii ja sokerii. Ne on kyl herkullisii.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4185
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2126
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1904
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1851
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1770
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      441
      1719
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      469
      1578
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1355
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1296
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      462
      1288
    Aihe