Mauno Mattila vastasi jossain kysymykseen, miksi niin ristiriitaisia ja eri tulkintoja Raamtusta tai mm Tukholman profetiasta, että riippuu kellä on ollut Pyhä Henki. Niin.
Mutta kun kaikki saarnaajat sanovat juuri hänen itsensä saaneensa PHn.
Mistä tietäisi totuuden? Pitäisikö alkaa katsoa miten ko puhujan ennustykset toteutuvat. Esim yksi väitti ettei tule Ukrainan sotaa j tuli
Mistä tietää kellä Pyhä Henki oikeasti?
23
243
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt et oikein ymmärrä tätä asiaa.
Pyhä Henki ihmisessä ei tee ihmisestä täydellistä ja erehtymätöntä.
Jaak. 3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme.
Joten Pyhän Hengen omaava voi olla hyvinkin erehtyväinen, Henki ei takaa sitä, että me olisimme kaikin puolin täydellisiä.
Pyhän Hengen omaava voi tuottaa jotakin, joko Hengen ilmoituksen / toiminnan kautta, tai sitten puhua / opettaa omiaan, tai muilta oppimiaan "totuuksia", siis joita uskova itse pitää totuutena, vaikka ne ovat valhetta ja eksytystä.
Mutta.
Jos joku profetoi ja väittää sanojaan Jumalan sanoiksi, niin siinä tapauksessa on Raamatussa selvä ohje:
20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'
21 Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa:
22 kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."
Mauno Mattilasta sen verran, että hän puhuu ja opettaa paljon ihan "omiaan" !
Omia Raamatun tulkintoja on paljon, joten varo hänenkaltaisiaan "kaikkitietäviä" "opettajia".
Hän on pahasti ylpistynyt ja paisunut ja itse itsensä korkealle korottanut.
Hän ei kuuntele kenenkään varoituksen ja kehoituksen sanoja.
Hänen sydämensä väärä asenne kerrotaan tässä:
1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
Ikävä katsoa tuota touhua vierestä.- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
🔞 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Pyhä Henki on vain niillä, jotka noudattavat kaikkia Mooseksen lain käskyjä. Siis ei kenelläkään, koska kukaan ei kivitä sapatin rikkojia kuoliaaksi.
- Anonyymi
Itse suhtaudun varauksella sellaisiin opettajiin, jotka korottavat itseään eivätkä Jeesusta. Jos joku kehuskelee saaneensa Pyhän Hengen , olisin varauksellinen. Hedelmistään heidät tunnetaan. Jeesuksen seuraaja on nöyrä eikä korota itseään.
Saarnaajan opit täytyy itse koetella Raamatulla. Jos joku opettaa muutenkin epäraamatullisuuksia niin en hänen profetioitaan kuuntelisi. On hyvin tärkeä tuntea Kirjoitukset itse.
Kristikunnassa on valtavasti harhaoppeja liikkeellä ja monenmoista Jeesustakin julistetaan. Toiset väittää, että Jeesus on sama kuin Isä (modalismi). Toiset julistaa, että Jeesus on yhden jakamattoman Jumalan 2.persoona (kolminaisuusoppi). Toiset uskoo, että on kolme Jumalaa, jotka mystisellä tavalla ovat yksi, mutta se onkin triteismia. Osa opettaa kuten Raamattu, että Jeesus on Jumalan ainutsyntyinen Poika. Älä luota sieluasi johtajien ja saarnaajien haltuun vaan tutki itse, koettele ja rukoile!- Anonyymi
Kuinka monta sapatinrikkojaa apostolit kivittivät?
- Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti:
Jeesus selosti, ettei uskova tiedä, missä Pyhä henki menee. Mielestäni on olennaisempaa erotella, mikä näyttää /kuulostaa todelta, ja mikä ei. Se ei selviä siitä, että katsellaan, millaiset jalkineet puhujalla on, tai ajaako mersulla.
Johanneksen evankeliumi:
3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." - Anonyymi
Pyhä Henki on sillä, joka noudattaa tarkoin kaikkia Mooseksen lain käskyjä, myös rangaistusmääräyksiä.
Kenessäkään nykyään elävässä ihmisessä ei ole Pyhää Henkeä. - Anonyymi
Pyhää Henkeä ei ole kellään koska Jumala nimeltään Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat valhetta.
Tuo tarkoittaa että Johanneksen evankeliumi on asiakirjaväärennös.
Koska Jumalan nimi on Herra, joka nimi löytyy 2 Moos. 3 : 15 - 16.
Ja käskyissä on mainittu Hänet 1. käsky.
Jeeesus mainitsee Hänet Mark.. 12 "Rakasta Herra Jumalaasi yli kaiken."
Tuo Jumala on kaikkien Jumala: juutalaisten ja pakanoiden Jumala eli myös suomalaisten Jumala.
Ottakaa suomalaiset opiksenne, jättäkää pois Isä, Poika ja Pyhä Henki ja Sana-jumala. - Anonyymi
Sen tietää siitä että on rauha sydämessä.
Hedalmistä tietää kellä on Pyhä Henki. Ei Pyhä Henki tekee huonoja Hedelmiä..
- Anonyymi
kuuleppas, sinun hedelmäsi ovat mätiä...... Pyhää Henkeä ei ole olemassa.
Savis, tunnustat valhetta. - Anonyymi
Totta. Se että joku ihminen "profetoi" tai puhuu hienosti ei kerro Pyhästä Hengestä. Tuo koko oppi on aivan eksytystä.
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Se että joku ihminen "profetoi" tai puhuu hienosti ei kerro Pyhästä Hengestä. Tuo koko oppi on aivan eksytystä.
Aivan !! Ei Hyvä Puu tekee huoja Hedelmiä-
- Anonyymi
Pyhä Henki on Jeesuksen Henki. Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta Kristusta
- Anonyymi
Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen käskyjä, jotka ovat Mooseksen laissa, sillä Jeesus on Jehova, joka sääti sen lain käskyt.
- Anonyymi
Mauno Mattilalla on P he ki.
- Anonyymi
Sen huomaa kun rauha ei katoa. Lopulta siihen ei kiinnitä tarpeeksi kiitollista huomiota eikä muista aina kuinka suuresta lahjasta oikeasti on kysymys kun on itsestä riippumaton syvä rauha, joka voi hieman heikkenemään hetkeksi kun tulee jotain "traumaattista" vastaan, joko iso tai pikku juttu. Sma ihminen voi kokea jonkin koetuksen jossakin elämäntilanteessa vaikeana ja joskus helponpanja kestää.
Tasapainoon kuitenkin pääsee takaisin nopeastikin.
Jumalan ajatteleminen ja Häneen keskittyminen, rukoilu nopeuttaa rauhoittumista. Maailma tarjoaa meille uutisillaan pikkuahtistusta päivittäin nykyään ennakoijen suurta ahtistusta, joka on tästä kehittyvä, etenevä, purkautuva. Silti tässä hyvin menee vaikka kävisi köplöstikin, sillä Jeesus tietää että kuolema on voitettu ja Jeesuksen sama voitto koskee koko ajan Jumalasta osallisia lapsijaansa.
Kyllä mä hämmästelen välillä tätä rauhaa, jonka Jumala vaikuttaa minussa.
Jeesus: "En Minä anna niin kuin maailma antaa vaan oman rauhani Minä teille antamoitsen."
Selef Urge- Anonyymi
Rauhan tunteessa on kyse myös hormonien toiminnasta: dopamiini, adrenaliini, endorfiini, jne. Samaa liikuntaa tekevistä ihmisistä yksi saattaa laihtua, ja toinen lihoa, rotevoitua. Miksikö? Yhdellä on lepotaukoja välillä, niin että kehittyy anabolisia, rakentavia hormoneja. Toinen punnertaa veren maku suussa pinnistäen pitkiä aikoja minimaalisella levolla, niin että pääasiassa kataboliset, purkavat/kuluttavat hormonit vain vaikuttavat.
Vuosia sitten olin sellaisen myrkytysvaaran kohteena, että aiheutui paljon väsymystä. Jos jäin sohvalle makailemaan, tietynlaisten (rauhan tunteen) hormonien vaikutus korostui. Mutta jos lähdin liikkeelle, vilkastuin ja voimaa tuntui riittävän valtavat määrät.
Eli rauhan tunne voi olla vähän harhaanjohtavakin joskus, jos siitä tehdään kuin ainoa huomioitava asia. Miten tämän sitten kääntäisi keskustelun aiheen mukaiselle kielelle.
Totuus ei aina ole miellyttävä. Pelkkä rauhan tunne ei aina riitä mittariksi sen havaitsemisessa, mikä on kulloinkin totuutta tai toimivaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauhan tunteessa on kyse myös hormonien toiminnasta: dopamiini, adrenaliini, endorfiini, jne. Samaa liikuntaa tekevistä ihmisistä yksi saattaa laihtua, ja toinen lihoa, rotevoitua. Miksikö? Yhdellä on lepotaukoja välillä, niin että kehittyy anabolisia, rakentavia hormoneja. Toinen punnertaa veren maku suussa pinnistäen pitkiä aikoja minimaalisella levolla, niin että pääasiassa kataboliset, purkavat/kuluttavat hormonit vain vaikuttavat.
Vuosia sitten olin sellaisen myrkytysvaaran kohteena, että aiheutui paljon väsymystä. Jos jäin sohvalle makailemaan, tietynlaisten (rauhan tunteen) hormonien vaikutus korostui. Mutta jos lähdin liikkeelle, vilkastuin ja voimaa tuntui riittävän valtavat määrät.
Eli rauhan tunne voi olla vähän harhaanjohtavakin joskus, jos siitä tehdään kuin ainoa huomioitava asia. Miten tämän sitten kääntäisi keskustelun aiheen mukaiselle kielelle.
Totuus ei aina ole miellyttävä. Pelkkä rauhan tunne ei aina riitä mittariksi sen havaitsemisessa, mikä on kulloinkin totuutta tai toimivaa.Rauha on fiilis, joka ei todista yhtään mitään. Ihmiset kokevat esim. rauhaa, kun joku vahvistaa heidän omia uskomuksiaan. Uskomukset saattavat olla vaikka kuinka harhaisia. Tunteisiin perustuva usko on kuin hiekalle rakennettu talo, jonka perustukset murtuvat elämän myrskyissä. Jotkut uskovaiset juoksevat fiilisten ja kokemusten perässä koko ikänsä. Kristitty voi luottaa vain raamatun ilmoitukseen. Raamattu kertoo miten eletään sovussa Jumalan ja ihmisten kanssa. Muuhun ennusteluun sitäkään ei kannata käyttää.
- Anonyymi
Raamatun mukaan profetointi on vajavaista. Kristitty ottaa ohjeensa raamatun sanasta ja vertaa kaikkea kuulemaansa siihen. Kysyy itseltään onko se raamatullista, rakentavaa ja rakkaudessa sanottua. Profetia ei siis ole ennustamista tai pelottelua. Poliittiset "profetiat" ovat aina olleet höpö höpöä. Maailman tapahtumia on helpompi ennakoida järjellä, jos seuraa tarpeeksi hyvin asioita.
- Anonyymi
toinen helluntai - toinen kaste -toinen henki - toinen herra
- Anonyymi
Missä asiassa se pitäisi tietää, onko jollakulla toisella ihmisellä varmasti Pyhä Henki ja Pyhän Hengen todistus vai ei? Tärkeämpää on tietää, että itsessä asuu Pyhä Henki ja että antaa Hänen ohjata itseään Totuuteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833845
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322719Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261568Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261498- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731433- 251387