Ei tyyliin "tämä on punainen lippu, tämä aiheuttaa kylmät väreet" vaan tyyliin "tämä henkilö ei ole tasollani, hän lukee minua kuin avointa kirjaa, hän voisi ehkä satuttaa minua vaikka pidän hänestä".
Mikä ihailemassasi henkilössä pelottaa sinua?
34
465
Vastaukset
Ehkä eniten juuri se, kun huomaa, että on kohdannut ihmisen joka kykenee näkemään itsen sisään, usein ilman että mitään tarvitsee itse tuoda vaivihkaa näkyville, kuten hitaasti syvemmin tutustuttaessa monasti tehdään. Harvassahan tuollaiset kohtaamiset ovat, mutta tilanteen kyllä tunnistaa heti kun siihen päätyy.
- Anonyymi
Niin paljon tahtoisi sanoa mutta ei ehkä tarvitse kuitenkaan. Harmi kun tunnetta 🤗 ei voi lähettää ajatuksen voimalla. Vieläkö on suklaata jemmassa?
🩷
Jos toinen haluaa enemmän kuin itse haluaa. Tai jos itse haluaa enemmän kuin toinen haluaa.
- Anonyymi
Kebabbia?
- Anonyymi
Ei ole sellaista ihmistä, jota pelkäisin noin. Minua ei oikeastaan kukaan osaa lukea kuin avointa kirjaa. Jos osaisi, ei aina tarttisi selittää ja perustella itseään.
Jasu- Anonyymi
Ja itseasiassa, tuntisin helpotusta, jos edes kerran elämässä joku tosiaan osaisi lukea minua kuin avointa kirjaa. Se joku tajuisi minut ja ajatukseni, eikä aina ihmettelisi ja kummastelsi jotain. Tai kyselisi tyhmiä. 🙂
Olen niin vitun väsynyt perustelemaan itseöni ja jatkuvasti avaamaan ihmisten vääriä luulooja itsestäni. Kunpa joku näkisi mut juuri niin kun mä olen, eikä niin kuin oma ennakkoluulonsa sanoo. Jotkut näkee osan minusta, enemmistö ei tajua yhtään.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja itseasiassa, tuntisin helpotusta, jos edes kerran elämässä joku tosiaan osaisi lukea minua kuin avointa kirjaa. Se joku tajuisi minut ja ajatukseni, eikä aina ihmettelisi ja kummastelsi jotain. Tai kyselisi tyhmiä. 🙂
Olen niin vitun väsynyt perustelemaan itseöni ja jatkuvasti avaamaan ihmisten vääriä luulooja itsestäni. Kunpa joku näkisi mut juuri niin kun mä olen, eikä niin kuin oma ennakkoluulonsa sanoo. Jotkut näkee osan minusta, enemmistö ei tajua yhtään.
JasuJoten turha ihmetellä miksi en viihdy ihmisten seurassa, kuin harvojen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten turha ihmetellä miksi en viihdy ihmisten seurassa, kuin harvojen.
JasuEnemmän minua satuttaa väärät tulkinnat, kuin se että joku tuntisi mut läpikotaisin. En pelkää sattumista. Ihminen joka mut tuntee, ei mua haluausi satuttaa, toisin kun ne jotka ei tunne.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän minua satuttaa väärät tulkinnat, kuin se että joku tuntisi mut läpikotaisin. En pelkää sattumista. Ihminen joka mut tuntee, ei mua haluausi satuttaa, toisin kun ne jotka ei tunne.
JasuSussa on jotain niin ainutlaatuisen puhdasta ja kaunista. Aitoa ja herkkää, rikkinäistäkin. Vaikka en tiedä yhtään kuka oot. Toivottavasti et ymmärrä väärin tätä mitä sanoin. 🫶
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sussa on jotain niin ainutlaatuisen puhdasta ja kaunista. Aitoa ja herkkää, rikkinäistäkin. Vaikka en tiedä yhtään kuka oot. Toivottavasti et ymmärrä väärin tätä mitä sanoin. 🫶
Kiitos. Joskus mietin mitä silläkään hyvyydellä tekee tai puhtaudella, kun ei se merkitse kelleen mitään. Aina pitää tehdä hankalemman kautta, käydä kalistuttamaan sapelia ja hyökätä ja vastahyökätä. Kamalan rasittavaa ihmiselämä maailmassa, missä jatkuvasti joku haluaa toraa ja kilpailla ihan turhista asioista. Käännellä ja väännellä pipo kireellä veistä haavassa tai tehdä haavoja.
Mielummin olis kaikessa rauhassa ja seurassa missä ei aina tartte negaatioihin törmätä.
Erakon elämä on mieletön etu. Saa olla ihan sulassa sovussa ja rauhassa. Samoin eläinten kanssa eläessä. 😄
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Joskus mietin mitä silläkään hyvyydellä tekee tai puhtaudella, kun ei se merkitse kelleen mitään. Aina pitää tehdä hankalemman kautta, käydä kalistuttamaan sapelia ja hyökätä ja vastahyökätä. Kamalan rasittavaa ihmiselämä maailmassa, missä jatkuvasti joku haluaa toraa ja kilpailla ihan turhista asioista. Käännellä ja väännellä pipo kireellä veistä haavassa tai tehdä haavoja.
Mielummin olis kaikessa rauhassa ja seurassa missä ei aina tartte negaatioihin törmätä.
Erakon elämä on mieletön etu. Saa olla ihan sulassa sovussa ja rauhassa. Samoin eläinten kanssa eläessä. 😄
JasuAhneus ja röyhkeys on suosiossa. Lempeys ja hyväntahtoisuus on niin last season. Eipä siinä sitten paljon yksinään viitti vastaan rimpuilla. Ollaa sitten röyhkeitä, kun on pakko. Muuten pysytään ihmisistä loitolla ja säästettään itseä turhilta paineilta.
Jasu
Olen turvallisesti kiintynyt lapsena. Se tekee sen, että olen luottavainen ihmisiin. Tuota tunnetta ja pelkoa olen nähnyt vierestä henkilöillä, jolla on ollut vaikea vähän ennakoimaton lapsuus ja jotka ovat joutuneet kantamaan liian aikaisin itsestään huolta. Osa on sanoittanut asiaa henkilökohtaisesti. Nuoruuden 1. poikaystävä ja suuri rakkaus sanoi, että pääsit liian lähelle liian nopeasti ja se ahdisti. Nuoren aikuisuudessa 0.5v suhde työkaverin kanssa oli ensimmäinen mies, joka itki sylissäni (lapsuuttaan) ja sanoi ettei ole kertonut tätä kenellekään aiemmin. Silti samaan aikaan sanoi, että pelkää, että vielä puukotan selkään kun menee huonosti. koska tiedän mitä hän on sisältä ja ihmiset aina tekee niin. 🙄 Itse taas olin aivan äimänkäkenä, että miksi ihmeessä käyttäisin luottamusta väärin (enkä koskaan käyttänyt) ja en ikinä tekisi sellaista ihmiselle jota kunnioitan enkä tekisi sellaista edes vihaisena. Joskus kun suhde oli loppu ja juttelimme (0.5v lopun jälkeen), kysyin että huomasitko etten lähtenyt puukottamaan, vastasi, että oletkin ainoa… En oikeasti ole, ihminen vain helposti hakeutuu vanhan trauman tapaiseen suhteeseen uudestaan. Se tuntuu turvalliselta, kun muuta ei tiedä. Oman pään reikä kannattaa tunnistaa, niin on ehkä vähän helpompi elämä. Tiedän saman koskevan myös itseäni.
On ihmisiä, joiden tiedän lukevan minua hyvin. Itse en näe sitä pelottavana, koska läheisessä suhteissa haluankin päästä pinnan alle ja syvälle. Ilman vaikeista asioista puhumista ei syvälle pääse. Syvään vuorovaikutukseen kuuluu ilot, onnistumiset, tuki, surut, ahdistukset, kipeät kohdat, luottamus, vastavuoroisuus ja kunnioitus.- Anonyymi
Hyvä kommentti, peukku tälle.
- Anonyymi
En ehkä aivan ymmärtänyt kysymystä. En ihaile ketään enkä pelkää ketään ihailemaani...?
Vaan tarkoititko kenties luottamista? Aivan kaikki ihmiset voivat pettää luottamuksen, tahallaan tai tarkoituksettomasti. En kyllä pelkää sitäkään, ihmiset vaan ovat sellaisia.
Erilaisiin ihmisiin voi luottaa erilaisissa asioissa. Ja samaten olla luottamatta.
xLiner Joskus lasten äitistä eroamisen jälkeen olin aivan lääpälläni erääseen naiseen. Ja se tunne vain syveni ja syveni.
Jossain vaiheessa hätkähdin ajatukseen, että tuo ihminenhän voisi tehdä mulle likipitäin mitä vaan, koska rakastan häntä niin paljon, en voisi mitään. Se oli toisaalta aika karmiva ajatus...- Anonyymi
Heh, minua se ajatus taas kiehtoo. Koska ihminen joka voisi tehdä mitä vaan, koska olet rakkaudesta heikkona häneen, eikä tee minulle kipeää on hyvä ihminen. Tietäisin kohdanneeni oikean. Oikea ei satuta minua eikä käytä rakkauttani aseena tai väärin. Vaan vaalii sitä ja arvostaa sitä, kuten minä häntä.
Vain satuttajat tekee niin, satuttaa, he jotka ovat vääristä syistä kanssani.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, minua se ajatus taas kiehtoo. Koska ihminen joka voisi tehdä mitä vaan, koska olet rakkaudesta heikkona häneen, eikä tee minulle kipeää on hyvä ihminen. Tietäisin kohdanneeni oikean. Oikea ei satuta minua eikä käytä rakkauttani aseena tai väärin. Vaan vaalii sitä ja arvostaa sitä, kuten minä häntä.
Vain satuttajat tekee niin, satuttaa, he jotka ovat vääristä syistä kanssani.
JasuTämä tietysti perustuu ehdottomaan rehellisyyteen ja avoimuuteen, että oikeaan rakkauteen molemminpuolin.
Muuten se ei toimi.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä tietysti perustuu ehdottomaan rehellisyyteen ja avoimuuteen, että oikeaan rakkauteen molemminpuolin.
Muuten se ei toimi.
JasuBiisin sanoin. Häippäsen muihin puuhiin. 🙂👍
https://youtu.be/jSb-eQasBDc?si=pGA8G3F2o9kYdkFy
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Tämä tietysti perustuu ehdottomaan rehellisyyteen ja avoimuuteen, että oikeaan rakkauteen molemminpuolin.
Muuten se ei toimi.
JasuNo siksihän se mua tavallaan pelotti ajatuksena, kun aiemmin exä taas käytti mua sumeilematta hyväkseen. Ja vst. Traumoja varmaan löytyy vaikka kuinka.
Mun pitäisi käydä kallonkutistajalla, jos mielisin jotain suhdejuttuja vielä miettiä. Noita exän aikaansaamia ajatuspieruja on varmaan aika liuta jossain aivojen peränurkassa odottamassa tilaisuutta rynniä esiin. 😁Anonyymi kirjoitti:
Biisin sanoin. Häippäsen muihin puuhiin. 🙂👍
https://youtu.be/jSb-eQasBDc?si=pGA8G3F2o9kYdkFy
JasuJoo, munkin vähän pientä siistimistä toimitettava kämpässä. 😊
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No siksihän se mua tavallaan pelotti ajatuksena, kun aiemmin exä taas käytti mua sumeilematta hyväkseen. Ja vst. Traumoja varmaan löytyy vaikka kuinka.
Mun pitäisi käydä kallonkutistajalla, jos mielisin jotain suhdejuttuja vielä miettiä. Noita exän aikaansaamia ajatuspieruja on varmaan aika liuta jossain aivojen peränurkassa odottamassa tilaisuutta rynniä esiin. 😁Ymmärrän, niin muakin on pelottanut joskus rakastua ja laittaa itseni alttiiksi satuttamiselle. Mutta joskus sitten joku palikka niksahti päässäni ja aloin ajatella, että minä rakastan aidosti, jos toinen ei pysty siihen on se hänen murheensa. Satuttaminen on vain merkki siitä, ettei hän kykene arvostamaan sitä rakkautta mitä hän saa.
Ja kipu on merkki itselleni, että välitin aidosti. Ei kipua muuten tunne.
Palataan.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän, niin muakin on pelottanut joskus rakastua ja laittaa itseni alttiiksi satuttamiselle. Mutta joskus sitten joku palikka niksahti päässäni ja aloin ajatella, että minä rakastan aidosti, jos toinen ei pysty siihen on se hänen murheensa. Satuttaminen on vain merkki siitä, ettei hän kykene arvostamaan sitä rakkautta mitä hän saa.
Ja kipu on merkki itselleni, että välitin aidosti. Ei kipua muuten tunne.
Palataan.
JasuSiis kyllä mäkin tuon ymmärrän itsessäni ja ei mun sitä tarvitsis pelätä, mutta siinä itse tilanteessa sitä ei koe niin selvänä. Sitä ei voi "kytkeä" pois päältä. 😁
Sille varmaan pitää vaan antaa aikaa ja makustella rauhassa, eikä vain rynniä sen huikean purppuranpunaisen fiiliksen perässä. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Siis kyllä mäkin tuon ymmärrän itsessäni ja ei mun sitä tarvitsis pelätä, mutta siinä itse tilanteessa sitä ei koe niin selvänä. Sitä ei voi "kytkeä" pois päältä. 😁
Sille varmaan pitää vaan antaa aikaa ja makustella rauhassa, eikä vain rynniä sen huikean purppuranpunaisen fiiliksen perässä. 😁Niin tai nauttia, kun voi eikä pelätä. Tulee mitä tulee.
Jasu
Parisuhteessa ei pelota, mutta ystäväpiirissä olen tuntenut epävarmuutta.
Minulla oli nuorena paha tapa ottaa ryhmänjohtajan rooli, vaikka sellaista ei kaivattu.
Kaverini olivat sen verran fiksuja, että osasivat kyseenalaistaa auktoriteettini.
Silloin iski tunne, että nämä tyypit pystyy murskaamaan minulle rakkaan egoni.
Mutta tämä oli vain yksi vaihe henkisessä kasvussa. Nykyään osaan olla ihmisten kanssa tasavertainen, alentamatta omaa arvoani.- Anonyymi
Kemian aistii aina silloin kun sitä on. Siinä on jotain tavanomaista syvällisempää. Toinen osapuoli näkee lävitseni millainen olen. Hän näkee sen kivun mitä joudun kantamaan mutta myös potentiaalini ihmisenä. Pelkään sitä että vastapuoli näkee heikkouteni ja toisaalta pelkään omia tuntemuksiani jos ne ovat vahvoja häntä kohtaan. Niitä tunteita on vaikeaa osata käsitellä koska ne ovat niin harvinaisia, siksi rakastuminen on niin uniikki ja voimakas tunnetila.
- Anonyymi
Vähän on mies melodramaattista eli de facto tunneköyhää ilmaisua, himohiiri oot liikaa muuta yrität punane lippu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän on mies melodramaattista eli de facto tunneköyhää ilmaisua, himohiiri oot liikaa muuta yrität punane lippu
Typerä kommentti, joka kertoo kirjoittajasta. -sivunainen
- Anonyymi
Vahvat tunteet pelottaa, mutta niiden kohtaaminen kannattaa. Kuulostaa, että teillä olisi aineksia johonkin syvempään.
Aito rakkaus on sellainen, että sallii näyttää omat heikkoudetkin. Rakastava ihminen ymmärtää, ja hyvässä suhteessa on myös aina mahdollisuus eheytyä menneisyyden haavoista.
Ideaali juttuhan olisi nimenomaan se että lukisi minua kuin avointa kirjaa ja vielä pitäisi lukemastaan...tuskin edes tuntisi halua satuttamiseen. Jos satuttaa niin ei olisi kuin uusi arpi vanhan viereen, elämä sattuu muutenkin koko ajan
- Anonyymi
Aidosti rakastava ihminen ei koskaan halua satuttaa toista. ❣️
- Anonyymi
Tarkoitatko henkilössä johon olet ihastunut?
Ihailemiani henkilöitä ovat lähinnä Mauno Koivisto / Mannerheim -tyyppiset hahmot, enkä usko että tulisin tällaisiin henkilöihin koskaan syvällisemmin tutustumaan. Tarkoitatko tuolla ihailulla siis romanttista ihastumista vaiko vain ylöspäin katsomista, kuten jotakin Äiti Teresaa?
Kyllä minulla on ja on ollut joitakin tuollaisen kunnioittavan ihailun kohteita, mutta en muista koskaan pelänneeni heidän satuttavan minua. - Ehkä siksi, että olen ihaillut heitä vain etäältä.
En muista koskaan ihastuneeni kehenkään niin täysin, ettenkö olisi pystynyt halutessani hallitsemaan tunteitani. - Olen helposti lähestyttävä, mutta en päästä ketään vierasta oikeasti liian lähelle. - Vain (edesmennyt) äitini ja omat lapseni lasken sellaisiksi, jotka ovat päässeet niin lähelle minua, että he olisivat halutessaan voineet satuttaa minua, mutta he eivät koskaan ole niin tehneet, enkä pelkää lasteni niin tekevänkään.- Anonyymi
Jos minua pelottaa, niin pelkään itseäni, etten pohjimmiltani haluaisi kuunnella epäilysteni tai järkevän pohdinnan ääntä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282527- 1142126
- 1221809
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?971803Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91547Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161391140Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891031Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu211022Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987