Olitko jo lakossa?
Oletko nyt lakossa?
Jatkatko vielä lakkoa?
Menetkö pian lakkoon?
Et ole ollut/et mene nyt, mutta haluaisitko joskus mennä lakkoon?
Sananen vapaa, vastailen mitä sattuu, jos muistan/ehdin/jaksan.
On pakko painaa pitkää päivää -gallup
221
1410
Vastaukset
- Anonyymi
Yrittäjä ei lakkoile 🙂. Sitäpaitsi mä rakastan duuniani. Tietääkseni kukaan ei ole meillä lakkoilemassa. Kaikki ovat kyllä etäpäivillä ja muutamalla on muksu(t) kotona, mutta onhan noita päiviä jo korona-aikana nähty.
Yrittäjän elämä on vähän toisenlaista siinä mielessä, lakkoilu olisi kuin sanoisi että laitanpa putiikin kiinni ja lähden eläkkeelle.
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Yrittäjän elämä on vähän toisenlaista siinä mielessä, lakkoilu olisi kuin sanoisi että laitanpa putiikin kiinni ja lähden eläkkeelle.
Niinhän se on. Se on myös valinta. Se tuo mukanaan erilaisia velvollisuuksia ja "vaikeuksia", mutta myös erilaisia ja oikeuksia. Yrittäjä on tavallaan vapaampi, olemaan töissä 24/7/365 ja sairastamaan omalla kustannuksellaan jne. 😛
- Anonyymi
Olen täällä etelässä
Olen lakossa en osta mitäön tänää yrittäjiltä
En aurinkolaseja tai tuoppeja
Tai roleceja tai euikaa
Kövin jo mercadonassa täyttämässä kassit illaksitksi hinta 20 e kome ksasii ruokaa juomaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on. Se on myös valinta. Se tuo mukanaan erilaisia velvollisuuksia ja "vaikeuksia", mutta myös erilaisia ja oikeuksia. Yrittäjä on tavallaan vapaampi, olemaan töissä 24/7/365 ja sairastamaan omalla kustannuksellaan jne. 😛
Yrittäjöt on loisia elää yritustuella jonka kansa maksaa äduunaeit elättää töysin yrtyijät ja maksaa niiden kaikki kulut jopa. Alv beronin tulee euunareilta lisäki ne ajaa veeottomilla autoilaan yrityksen piikkiin ostellen kaikee kivaa
Tilitoimisto yritys kontra - Anonyymi
Kukas sitä duunaeien oloja puollustaa ei yrittäjät ainakaan
Äpakko ola lakossa että ei pistetä ihan matalaksi
Batsi urpon oetos hallitus ulos heti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aivan päivän selvää selvää, että Orpon hallituksen toimien ykköstavoitteena on työntekijän aseman heikentäminen työpaikalla ja työntekijöiden ammattiliittojen aseman heikentäminen yhteiskunnassa.
– Toisin kuin hallitus sanoo, toimien ykköstavoitteena ei ole valtion velkaantumisen taittaminen, sillä toimien vaikutukset valtiontalouteen tai työllisyyteen ovat käytännössä olemattomat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjöt on loisia elää yritustuella jonka kansa maksaa äduunaeit elättää töysin yrtyijät ja maksaa niiden kaikki kulut jopa. Alv beronin tulee euunareilta lisäki ne ajaa veeottomilla autoilaan yrityksen piikkiin ostellen kaikee kivaa
Tilitoimisto yritys kontraEn ole ikinä mitään tukia saanut , kerro mistä niitä saa, niin menen heti hakemaan , alvi on kuluttajien vero , sitä maksaa joka ainut kuluttaja, autoa minulla ei ole koskaan ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen täällä etelässä
Olen lakossa en osta mitäön tänää yrittäjiltä
En aurinkolaseja tai tuoppeja
Tai roleceja tai euikaa
Kövin jo mercadonassa täyttämässä kassit illaksitksi hinta 20 e kome ksasii ruokaa juomaaEi se mitään. Itse en myy mitään tavaraa, vaan ihan pelkkää koodia. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilitoimisto yritys kontraEn ole saanut edes alussa penniäkään yritystukia. Meidän alalle ei sellaisia ole edes tarjolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aivan päivän selvää selvää, että Orpon hallituksen toimien ykköstavoitteena on työntekijän aseman heikentäminen työpaikalla ja työntekijöiden ammattiliittojen aseman heikentäminen yhteiskunnassa.
– Toisin kuin hallitus sanoo, toimien ykköstavoitteena ei ole valtion velkaantumisen taittaminen, sillä toimien vaikutukset valtiontalouteen tai työllisyyteen ovat käytännössä olemattomat.Mä en ole missään kohtaa vastustanut näitä lakkoja. En pidä hallituksen kaavailemia toimia tuollaisenaan Suomeen sopivina.
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
💋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Pyh. Olen työkyvyttömyys eläkkeellä. Aikoinaan olin hirmu työhullu. Tein monesti 16 tuntisia päiviä. Se oli sitä sekavaa aikaa.
>simiti<Pitkät (ja hektiset) päivät tekevät elämästä sekavaa, silloin voi päätyä tk-eläkkeelle ilman loukkaantumisiakin.
- Anonyymi
Olen ryhmässä, joka saartaa Suvelan!
- Anonyymi
Nää, sairaslomalla vielä kun leikattu vasta 3 viikkoa sitten. Ja voipi olla, että jatkuu saikku, kun komplikaation takia viivästyy paraneminen. Ja ei koulussa lakkoilla, siellä on kaikki läsnä. Paitsi sairastajat.
Jasu- Anonyymi
Hahaa. Mun vinon sormen leikkaus on vasta tuloillaan. Mitähän mömmöjä laittavat suoneen?
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaa. Mun vinon sormen leikkaus on vasta tuloillaan. Mitähän mömmöjä laittavat suoneen?
>simiti<Jaa-a, jotain rauhoittavaa kenties. Itse nukuin reilun 3 tuntia ja oli kurkkukin niin kipeä ja naarmuilla, että nielaisu sattui. Sitten vielä jäi suoni vuotamaan ja tuli komplikaatio. Hoitovirhekin vielä, kun käski ootella kotona, vaikka se olisi pitänyt heti avata uudestaan. Polttaa suoni ja poistaa veri. Nyt sitten menee viikkoja kun keho puskee itse sitä verta ulos, pelkkä punktio ei sitä tyhjentänyt, hyytynyt veri sulaa pikkuhiljaa kehon toimesta ja tulee ulos. Riskinä vaan tulehdus, kun haava on auki ja pöpöille altis. Hopeaa pidän haavan päällä haavalappuna. 🙂
Tsemiä sormi operaatioon.
Jasu Kappas. No toivottavasti pian alat kunnolla parantumaan. Ja pääset ehkä vielä kevään lakkoihin mukaan 😂
- Anonyymi
Kappas. No toivottavasti pian alat kunnolla parantumaan. Ja pääset ehkä vielä kevään lakkoihin mukaan 😂
Mä en lakkoile. En kuulu liityoihin, niin sieltä käsin ei ainakaan voida pakottaa. Mutta parantuminen olis kiva juttu. 😃👍
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en lakkoile. En kuulu liityoihin, niin sieltä käsin ei ainakaan voida pakottaa. Mutta parantuminen olis kiva juttu. 😃👍
JasuSiis ilman tuota komplikaatiota ja hoitovirhettä olisin jo kunnossa. Muuten sain mitä halusinkin. Olen muuten oikein tyytyväinen ja kipuja jäi heti leikkauspöydälle tukirangasta. Kuorma keveni, kivutkin sen myötä. 😃
Plus plastiikkakirurgilla on silmää mikä sopii kehooni. Mikä oli liikaa.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Jaa-a, jotain rauhoittavaa kenties. Itse nukuin reilun 3 tuntia ja oli kurkkukin niin kipeä ja naarmuilla, että nielaisu sattui. Sitten vielä jäi suoni vuotamaan ja tuli komplikaatio. Hoitovirhekin vielä, kun käski ootella kotona, vaikka se olisi pitänyt heti avata uudestaan. Polttaa suoni ja poistaa veri. Nyt sitten menee viikkoja kun keho puskee itse sitä verta ulos, pelkkä punktio ei sitä tyhjentänyt, hyytynyt veri sulaa pikkuhiljaa kehon toimesta ja tulee ulos. Riskinä vaan tulehdus, kun haava on auki ja pöpöille altis. Hopeaa pidän haavan päällä haavalappuna. 🙂
Tsemiä sormi operaatioon.
JasuEikö laitettu heti alussa dreeniä?
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Eikö laitettu heti alussa dreeniä?
Ei laitettu. Olisi ehkä kannattanut. Ei mulla ollut missään vaiheessa treeniä.
Auki ja kiinni. Kotiin.
Jasu - Anonyymi
Mustelmaa oli kyllä, kuin olisin ollut jonkun jyrän alla. Rinta ja koko kylki oli tumman mustelman peitossa.
Toinen puoli taas vain vähän mustelmainen rinnasta. Se puoli paranikin mainiosti.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
JasuEntä jos avioliitto pakottaa lakkoon? Liittohan se sekin on 😂
- Anonyymi
Entä jos avioliitto pakottaa lakkoon? Liittohan se sekin on 😂
En ole aviossa. 🙂
Jasu - Anonyymi
Ja uutta kertaa ei tule. Pysyn mielummin avoliitossa, molemmilla oma omaisuus. Lapset perii kaiken vanhemmiltaan. Se on minusta ainoa järkevä vaihtoehto. 🙂
En hakua periä ketään, en mitään. Kaikista vähiten kumppaniani. En ole hänen omaisuudesta kiinnostunut enkä innostunut, asun tässä vain koska hänkin. Ja hänen kanssa haluan asua, ainakin niin kauan kun lapsetkin. Sitten voin häipyä, jos ahdistan. 😆
Voin aiemminkin, jos oikeesti ahdistan.
Jasu
Olin lakossa aamukahdeksaan saakka. Laitoin kapitalistin polvilleen. Vähän hirvittää lakon seuraukset kun jo loppui vessapaperi, näkkileipä ja huumori. Nyt pitää vähäksi aikaa lopettaa lakko, että ehtii päivän hommat tehdä (tai aika paljon olen tehnyt sen eteen, että tekisivät itse itsensä), mutta vähintään puoli kuuteen mennessä luulen, että pääsen taas jatkamaan lakkoa. Oppiipahan kapitalisti olemaan!
No niin, ensimmäinen kunnollinen prole! Heti vaan kaikki lakkoon, ellei muuta, niin vaikkapa kahvilakkoon, olé!
No niin, ensimmäinen kunnollinen prole! Heti vaan kaikki lakkoon, ellei muuta, niin vaikkapa kahvilakkoon, olé!
Harmittavasti meni illalla lakon aloittaminen myöhäiseksi mutta olen jatkanut poliittista lakkoa läpi yön. Vaadin demokratian korvaamista sosiaalidemokraattisella diktatuurilla ja tuplapalkkaa sairauslomapäiviltä. Sen halvemmalla en suostu sairastamaan! Joku raja se pitää panna kapitalistille!
scrg kirjoitti:
Harmittavasti meni illalla lakon aloittaminen myöhäiseksi mutta olen jatkanut poliittista lakkoa läpi yön. Vaadin demokratian korvaamista sosiaalidemokraattisella diktatuurilla ja tuplapalkkaa sairauslomapäiviltä. Sen halvemmalla en suostu sairastamaan! Joku raja se pitää panna kapitalistille!
Miettisin myös työnantajan pakollista tuplapalkkaa lakkopäiviltä, koska onhan se tutkitusti yksilölle hyväksi osallistua muiden ihmisten kanssa yhteistoimintaan. Luultavasti sosiaalinen yhteistoiminta (lakko) tuottaa duunarille henkistä hyvnvointia, mikä taas sataa myös työnantajan laariin tehokkuutena ja/tai työhyvinvointina.
Miettisin myös työnantajan pakollista tuplapalkkaa lakkopäiviltä, koska onhan se tutkitusti yksilölle hyväksi osallistua muiden ihmisten kanssa yhteistoimintaan. Luultavasti sosiaalinen yhteistoiminta (lakko) tuottaa duunarille henkistä hyvnvointia, mikä taas sataa myös työnantajan laariin tehokkuutena ja/tai työhyvinvointina.
Hyvin puhuttu, toveri. Jos on samaan aikaan lakossa ja sairaana, niin palkka pitää nelinkertaisena ja jos vielä lapsi sairaana, niin kuusinkertaisena. Plus saunalisät päälle.
Ja lahtarit hirteen!scrg kirjoitti:
Hyvin puhuttu, toveri. Jos on samaan aikaan lakossa ja sairaana, niin palkka pitää nelinkertaisena ja jos vielä lapsi sairaana, niin kuusinkertaisena. Plus saunalisät päälle.
Ja lahtarit hirteen!Kyllä! Mikä loistava syy kaikille proletariaatin jäsenille myös lisääntyä, saadaan samalla syntyvyys nousuun! Lisää lakkoja, niin saadaan lisää pieniä suomalaisia! Vallankumous!!!!
Kyllä! Mikä loistava syy kaikille proletariaatin jäsenille myös lisääntyä, saadaan samalla syntyvyys nousuun! Lisää lakkoja, niin saadaan lisää pieniä suomalaisia! Vallankumous!!!!
No ei sen välttämättä oma lapsi tarvitse olla, joka on sairas. Jos jonkun lapsi on sairas, niin kaikille on maksettava samat lisät! Ei se kapitalistisika saa alkaa asettamaan työntekijöitä keskenään eriarvoiseen asemaan ja kilpailutilanteeseen.
https://www.youtube.com/watch?v=xW9VBLH-0_s
En ole lakossa, enkä mene lakkoon, jos ei joku ihme systeemi sattuis tulemaan, etten saisi mennä töihin.
En kuulu ammattiliittoon.
Suomesta vaan tulee liian raskas valtio pitää pystyssä, kun maksetaan kaikkia maailman tukia kaikille. Työn tekemisestä ja teettämisestä likipitäen kannattamatonta ja yhä enempi sitä siitä tulee.
Lakot ei poista sitä faktaa mihinkään...- Anonyymi
Näinpä. Itse kuuluin joskus Tehyyn, mutta irtaannuin kun vaarannetaan ihmiselämää oikuttelemalla. Ymmärrän kyllä mikä ottaa aivoon alalla, rahan eteen joutuu jäätävään vastuuseen ja työmäärään. Silti, kenenkään henkeä ei vaaranneta oikuttelemalla.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Näinpä. Itse kuuluin joskus Tehyyn, mutta irtaannuin kun vaarannetaan ihmiselämää oikuttelemalla. Ymmärrän kyllä mikä ottaa aivoon alalla, rahan eteen joutuu jäätävään vastuuseen ja työmäärään. Silti, kenenkään henkeä ei vaaranneta oikuttelemalla.
JasuNo itse vilkaisin joskus sitä kakkua, miten se jäsenmaksu jaetaan. Siinä työttömyysturvat ja muut työntekijälle tulevat etuudet oli pieni siivu. Suurin osa meni itse liiton väen palkkoihin.
Oikeasti Suomessa pitäisi kertaheitolla vaan räjäyttää tuo sosiaalipuoli ja tukipalvelut. Sitten muutkin valtion ylläpitämät instanssit ja miettiä uusiksi.
Ihmiset maksaisi veroja vähemmän ja ostaisivat itse palveluja, mitä haluavat. Valtion kautta järjestettynä se on hidasta, huonoa ja ennenkaikkea kallista.
Varmaan löytyis joku mallimaa, missä hommat on hoidettu yksikertaisemmin ja toimivammin.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No itse vilkaisin joskus sitä kakkua, miten se jäsenmaksu jaetaan. Siinä työttömyysturvat ja muut työntekijälle tulevat etuudet oli pieni siivu. Suurin osa meni itse liiton väen palkkoihin.
Oikeasti Suomessa pitäisi kertaheitolla vaan räjäyttää tuo sosiaalipuoli ja tukipalvelut. Sitten muutkin valtion ylläpitämät instanssit ja miettiä uusiksi.
Ihmiset maksaisi veroja vähemmän ja ostaisivat itse palveluja, mitä haluavat. Valtion kautta järjestettynä se on hidasta, huonoa ja ennenkaikkea kallista.
Varmaan löytyis joku mallimaa, missä hommat on hoidettu yksikertaisemmin ja toimivammin.Siinä olisi hyvä pulla pohdittavaksi. Ei tämä nykyinenkään malli kovin toimiva ole.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Siinä olisi hyvä pulla pohdittavaksi. Ei tämä nykyinenkään malli kovin toimiva ole.
JasuNo tämä on liian kallis ja toimimaton. Työn teko ei kannata, eikä sen teettäminen... verot ja muut niin kovia. Sitten yksikin lusmuilija voi kaataa pikkuyrityksen, kun on sellaiset työntekijäsuojat olemassa.
Jotenkin täällä kun on näitä tukia totuttu saamaan ties mistä, niin luullaan, että kun ne poistuis, ei pärjäis... mutta kun ne tuet usein menee ihan muitten taskuun... esimerkiksi asumistuki...ei se mene sille köyhälle vuokralaiselle, vaan vuokranantajalle. Joku kuntoutustuki fyssariyritykselle jne....
Työtönkin maksaa veroja, sitten saa työttömyyskorvausta...ja mitä iloa on saada 10 e kk;ssa sitä enemmän, jos maksaa 20 e sitten enemmän veroa?
Tuohon tuki-sanaan vaan on täällä rakastuttu. Ja sen poistuminen on kauheaa..
Tää nykyinen systeemi on veden kaivoon kantamista...- Anonyymi
Turhaudun välillä ihmisiin jotka olettavat että yhteiskunta elättää ja huolehtii. Että sen kun valitsee jäädä kelaelätiksi. Ja sitten valitetaan kun rahat ei riitä työssäkäyvien elintasoon. Lisää pitäis saada mitään itse toimeentulonsa eteen tekemättä.
Mutta sitten on ihmisiä, jotka eivät valitse sairastumistaan ja työelämästä pois jäämistä. Täytyy heillä joku varaturva olla ettei tarvitse nääntyä nälkään tai jäätyä pakkaseen.
Vai pitääkö? Voiko tukien väärinkäyttäjä menettää vuokra-asuntonsa? Mihin se raja vedetään? Pitäisikö tukien väärinkäyttäjät lukea rikollisiksi, olisko siinä ratkaisu rajan vetoon. Tuleeko köyhäintalot takaisin?
Vai miten ajattelit tän homman hoitaa, onko ideaa?
Jos tuolla pakkasessa alkaisi nyt vaeltaa nälkiintyneiden köyhien massa tappamassa ja ryöstelemässä henkensä pitimiksi, niin yhteiskuntarauha olis mennyttä.
Toistaiseksi jatkan vttuilua tukien väärinkäyttäjille ja kannatan kelatukien säilyttämistä niitä oikeasti tarvitseville.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Turhaudun välillä ihmisiin jotka olettavat että yhteiskunta elättää ja huolehtii. Että sen kun valitsee jäädä kelaelätiksi. Ja sitten valitetaan kun rahat ei riitä työssäkäyvien elintasoon. Lisää pitäis saada mitään itse toimeentulonsa eteen tekemättä.
Mutta sitten on ihmisiä, jotka eivät valitse sairastumistaan ja työelämästä pois jäämistä. Täytyy heillä joku varaturva olla ettei tarvitse nääntyä nälkään tai jäätyä pakkaseen.
Vai pitääkö? Voiko tukien väärinkäyttäjä menettää vuokra-asuntonsa? Mihin se raja vedetään? Pitäisikö tukien väärinkäyttäjät lukea rikollisiksi, olisko siinä ratkaisu rajan vetoon. Tuleeko köyhäintalot takaisin?
Vai miten ajattelit tän homman hoitaa, onko ideaa?
Jos tuolla pakkasessa alkaisi nyt vaeltaa nälkiintyneiden köyhien massa tappamassa ja ryöstelemässä henkensä pitimiksi, niin yhteiskuntarauha olis mennyttä.
Toistaiseksi jatkan vttuilua tukien väärinkäyttäjille ja kannatan kelatukien säilyttämistä niitä oikeasti tarvitseville.
xLinerNo kannattaisi katsoa esimerkkiä vaikka Tanskasta, Norjasta, Ruotsista, miten ne asiat hoitaa.
Täällähän monesti ongelma on se, että pienipalkkaiset eivät enää pysty elämään ilman jotain asumistukia jne.
Sitten pienempiäkään töitä ei välillä kannata ottaa, kun niistä jää vain tekemisen ilo ja luultavasti työnantajallekin siitä jää kuluja.
Ja sehän täällä myös on nykyään, että oikeasti huonossa asemassa olevat eivät edes jaksa kahlata läpi sitä byrokratiaa, mikä tuossa tukisysteemissä on väärinkäytöksiä varten laadittu.
Siirtyminen "kepeämpään" sosiaalitukimalliin on kaiketi se kynnyskysymys...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No kannattaisi katsoa esimerkkiä vaikka Tanskasta, Norjasta, Ruotsista, miten ne asiat hoitaa.
Täällähän monesti ongelma on se, että pienipalkkaiset eivät enää pysty elämään ilman jotain asumistukia jne.
Sitten pienempiäkään töitä ei välillä kannata ottaa, kun niistä jää vain tekemisen ilo ja luultavasti työnantajallekin siitä jää kuluja.
Ja sehän täällä myös on nykyään, että oikeasti huonossa asemassa olevat eivät edes jaksa kahlata läpi sitä byrokratiaa, mikä tuossa tukisysteemissä on väärinkäytöksiä varten laadittu.
Siirtyminen "kepeämpään" sosiaalitukimalliin on kaiketi se kynnyskysymys..."No kannattaisi katsoa esimerkkiä vaikka Tanskasta, Norjasta, Ruotsista, miten ne asiat hoitaa."
Eikös noilla kaikilla ole huomattavasti parempi sosiaaliturva kuin Suomessa?
Ruotsissa myydään huumeita, Norjassa öljyä ja mitäs Tanska..?
"No kannattaisi katsoa esimerkkiä vaikka Tanskasta, Norjasta, Ruotsista, miten ne asiat hoitaa."
xLinerEihän se haittaa, vaikka turva olisi parempi, kunhan systeemi toimii ja sitä on kannattava pyörittää.
Valtion taloudestahan tässä on lopulta kyse...
Täällä on paljon vähemmän tietysti porukkaa, mikä tuo varmaan oman haasteensa, mutta uskoisin, että jostain löytyis kepeämpi malli... Islantihan teki jotain 2000-luvun taitteessa ja Uusi-seelanti... niissä populaatiokin pieni... ehkä niistä vois katsella mallia...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No kannattaisi katsoa esimerkkiä vaikka Tanskasta, Norjasta, Ruotsista, miten ne asiat hoitaa.
Siirtyminen "kepeämpään" sosiaalitukimalliin on kaiketi se kynnyskysymys..."Täällähän monesti ongelma on se, että pienipalkkaiset eivät enää pysty elämään ilman jotain asumistukia jne."
Asunnot ovat aika hienoja nykyään. Ei ole valinnan varaa asua askeettisemmin ja halvemmalla. Kaikki tulee ja menee pyytämättä, lämpö, vesi, pskat... Ne on kalliita asuntoja, yhtiövastikkeet ja velat, omistajan täytyy saada niistä ainakin omansa pois. Varakkailta ei taatusti viedä yhtään. Mikähän tähän olis ratkaisu...
"Täällähän monesti ongelma on se, että pienipalkkaiset eivät enää pysty elämään ilman jotain asumistukia jne."
Asunnot ovat aika hienoja nykyään. Ei ole valinnan varaa asua askeettisemmin ja halvemmalla. Kaikki tulee ja menee pyytämättä, lämpö, vesi, pskat... Ne on kalliita asuntoja, yhtiövastikkeet ja velat, omistajan täytyy saada niistä ainakin omansa pois. Varakkailta ei taatusti viedä yhtään. Mikähän tähän olis ratkaisu...
xLinerNo ihan kaikessa Suomessa tulee vastaan verot. Asumisessakin verot on lopulta isot, mikä tarkoittaa juuri tätä systeemin raskautta.
Jokakohtaa verotetaan silleen, että hinnat nousee kokoajan vaikka missä... ja ihan maan sisäinen ostovoima vaan heikkenee.
Mäkin vissiin maksan joku 20t€ veroa vuoteen jo palkasta, plus autoverot, yleverot, kaikesta arvonlisäverot....varmaan yhteensä 30 t€/v pelkästään tuen tätä maata... eipä jää hirveesti enää varoja ostella palveluita jne.
Sosiaalipuolen kakku on ihan järkyttävä siivu valtion budjetista. Ja itseasiassa minusta tuntuu, että kaikki palvelut, mitä sen pitäis kattaa, huononee vaan ja siellä mennään todella pienillä resursseilla. Järjestelmän pyöritys vie suurimman osan varoista...
Nämä sotesysteemit oli karseinta mitä siellä tapahtui... sairaaloita koitetaan lakkauttaa ja kaikki vaan supistuu...
Vaikka halutaan auttaa heikoimpia systeemillä, se oikeastaan vaan jyrää enemmän ja enemmän ihmisiä alleen. Nyt alkaa olla jo keskisuuren palkan työntekijöilläkin tiukkaa, kun korot nousi ja sähkönhinta ja polttoaineet...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ihan kaikessa Suomessa tulee vastaan verot. Asumisessakin verot on lopulta isot, mikä tarkoittaa juuri tätä systeemin raskautta.
Jokakohtaa verotetaan silleen, että hinnat nousee kokoajan vaikka missä... ja ihan maan sisäinen ostovoima vaan heikkenee.
Mäkin vissiin maksan joku 20t€ veroa vuoteen jo palkasta, plus autoverot, yleverot, kaikesta arvonlisäverot....varmaan yhteensä 30 t€/v pelkästään tuen tätä maata... eipä jää hirveesti enää varoja ostella palveluita jne.
Sosiaalipuolen kakku on ihan järkyttävä siivu valtion budjetista. Ja itseasiassa minusta tuntuu, että kaikki palvelut, mitä sen pitäis kattaa, huononee vaan ja siellä mennään todella pienillä resursseilla. Järjestelmän pyöritys vie suurimman osan varoista...
Nämä sotesysteemit oli karseinta mitä siellä tapahtui... sairaaloita koitetaan lakkauttaa ja kaikki vaan supistuu...
Vaikka halutaan auttaa heikoimpia systeemillä, se oikeastaan vaan jyrää enemmän ja enemmän ihmisiä alleen. Nyt alkaa olla jo keskisuuren palkan työntekijöilläkin tiukkaa, kun korot nousi ja sähkönhinta ja polttoaineet...Jep. Ja jollei makseta veroja, yhteiskunta kaatuu.
Mä maksan veroja oikein mielelläni.
Mun ratkaisuni yksilölle on elintason laskeminen.
xLiner - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ihan kaikessa Suomessa tulee vastaan verot. Asumisessakin verot on lopulta isot, mikä tarkoittaa juuri tätä systeemin raskautta.
Vaikka halutaan auttaa heikoimpia systeemillä, se oikeastaan vaan jyrää enemmän ja enemmän ihmisiä alleen. Nyt alkaa olla jo keskisuuren palkan työntekijöilläkin tiukkaa, kun korot nousi ja sähkönhinta ja polttoaineet...Ja siihenhän ollaan menossa, että vain itsemaksavat vakuutuksen omaavat saavat tarvittavaa hoitoa sairauksiinsa.
Onhan se hurjan tuntuista, että jätetään potilas hoitamatta parhaimmalla mahdollisella tavalla jos joku hoito maksaa yhteiskunnalle miljoonia. Mutta ennen ei ollut sitäkään hoitoa... Silloin ei voitu valittaa sellaisen puuttumisesta mitä ei edes ollut olemassa... 🤷
Koko pakka sekoaa kuule vielä kunnolla, kun saadaan kolmas maailmansota tulille! 👹😂
Jep. Ja jollei makseta veroja, yhteiskunta kaatuu.
Mä maksan veroja oikein mielelläni.
Mun ratkaisuni yksilölle on elintason laskeminen.
xLinerNo siis kyllä mäkin verot ymmärrän, että valtio pyörii, mutta valtiolle ei kuuluis näin paljon ihmisten tukeminen ja yritysten.
Mitä vähemmän rahaa kiertäis valtion kautta ja mitä vähemmän koitetaan saada kaikille kaikkea, valtio vois paremmin.
Mieti vaikka Yleä. Tarvitseeko sen tuottaa laadukasta sisältöä, että saa rahaa? Tai joku sairaala? Vanhustenhoito? Koulut? Jos ne säästäis ja tehostais jotain, niin seuraavana vuonna saisivat vähemmän rahaa...kaikki pitää käyttää...
Jos miettii vaikka kunnallista ja yksityistä terveydenhuoltopaikkaa. Vertailee. Kummastako saat paremman palvelun ja ajallaan. Laadukkaasti?
Mulla kun läaähti eturistisiteet, kävin ensiavussa. Lääkäri laittoi ortopedille lähetteen. Neuvoi toki menemään yksityiselle, jos mahdollista. No mähän menin. On mulla vakuutus. Polvi hajos 28.11 ja se oli leikattu 18.12, jopa nopeammin ja hyvä tuli. Sitten tuli postissa vuoden vaihteessa aika kunnalliselle ortopedille hemikuun loppuun...tietty sen peruin. 😁
Mieti mikä menetys valtiolle olis ollut pitää minut aivussa työnteosta puoli vuotta, jopa ylikin ja maksaa sairauspäivärahoja vielä? Tuo järjestelmä ei toimi edes, vaikka se on kallis meille kaikille...Disseisback kirjoitti:
No siis kyllä mäkin verot ymmärrän, että valtio pyörii, mutta valtiolle ei kuuluis näin paljon ihmisten tukeminen ja yritysten.
Mitä vähemmän rahaa kiertäis valtion kautta ja mitä vähemmän koitetaan saada kaikille kaikkea, valtio vois paremmin.
Mieti vaikka Yleä. Tarvitseeko sen tuottaa laadukasta sisältöä, että saa rahaa? Tai joku sairaala? Vanhustenhoito? Koulut? Jos ne säästäis ja tehostais jotain, niin seuraavana vuonna saisivat vähemmän rahaa...kaikki pitää käyttää...
Jos miettii vaikka kunnallista ja yksityistä terveydenhuoltopaikkaa. Vertailee. Kummastako saat paremman palvelun ja ajallaan. Laadukkaasti?
Mulla kun läaähti eturistisiteet, kävin ensiavussa. Lääkäri laittoi ortopedille lähetteen. Neuvoi toki menemään yksityiselle, jos mahdollista. No mähän menin. On mulla vakuutus. Polvi hajos 28.11 ja se oli leikattu 18.12, jopa nopeammin ja hyvä tuli. Sitten tuli postissa vuoden vaihteessa aika kunnalliselle ortopedille hemikuun loppuun...tietty sen peruin. 😁
Mieti mikä menetys valtiolle olis ollut pitää minut aivussa työnteosta puoli vuotta, jopa ylikin ja maksaa sairauspäivärahoja vielä? Tuo järjestelmä ei toimi edes, vaikka se on kallis meille kaikille...Siis olis ollut leikattu jo aiemmin, mutta työjuttuja mietin... suotta ehkä? Oisinko vaan jänistänyt leikkausta aluks. 😁
Disseisback kirjoitti:
Siis olis ollut leikattu jo aiemmin, mutta työjuttuja mietin... suotta ehkä? Oisinko vaan jänistänyt leikkausta aluks. 😁
Eikun 28.10 se posahti... aluks en uskonut, että sieltä olis hajonnut mitään, mutta sitten se nuljahteli ja portaissa oli vaikea kulkea jo. Sekin ihmettely vei suotta aikaa...ois tosiaan saanut koiven leikkautettua varmaan ennen joulukuutakin. 🤔
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No siis kyllä mäkin verot ymmärrän, että valtio pyörii, mutta valtiolle ei kuuluis näin paljon ihmisten tukeminen ja yritysten.
Mieti mikä menetys valtiolle olis ollut pitää minut aivussa työnteosta puoli vuotta, jopa ylikin ja maksaa sairauspäivärahoja vielä? Tuo järjestelmä ei toimi edes, vaikka se on kallis meille kaikille..."No siis kyllä mäkin verot ymmärrän, että valtio pyörii, mutta valtiolle ei kuuluis näin paljon ihmisten tukeminen ja yritysten."
Olen tavallaan samaa mieltä. Mun mielestäni aivan jokaisen tulisi miettiä miten sitten tulee toimeen kun kaikki meneekin päin prsettä. Ei ihmiset enää osaa varautua. Oletetaan että yhteiskunta hoitaa ja maksaa. Yksilön oman vastuun perään huutelen.
Silti en lähtis purkamaan mitään nykyisiä tukia. Sen sijaan pitäisi nyppiä väärinkäyttäjät pois siitä porukasta. Lapset ainakin täytyisi pelastaa sellaiselta loisivalta mallilta. Niistä tulee muuten samanlaisia elättejä kuin vanhempansa. Valitettavasti...
Ja siihenhän ollaan menossa, että vain itsemaksavat vakuutuksen omaavat saavat tarvittavaa hoitoa sairauksiinsa.
Onhan se hurjan tuntuista, että jätetään potilas hoitamatta parhaimmalla mahdollisella tavalla jos joku hoito maksaa yhteiskunnalle miljoonia. Mutta ennen ei ollut sitäkään hoitoa... Silloin ei voitu valittaa sellaisen puuttumisesta mitä ei edes ollut olemassa... 🤷
Koko pakka sekoaa kuule vielä kunnolla, kun saadaan kolmas maailmansota tulille! 👹😂
xLinerNo minusta on sääli, että olis tietotaitoa tahtoa ja vaikka mitä, mutta koneisto kun ei toimi, menee koko idea pilalle, mikä oikeasti terveydenhuollon ideana on... saada ihmiset takas tuottamaan.
Ei se veronmaksu vaan riitä, kun se on sitä kaivoon kannettua vettä...🙄Anonyymi kirjoitti:
"No siis kyllä mäkin verot ymmärrän, että valtio pyörii, mutta valtiolle ei kuuluis näin paljon ihmisten tukeminen ja yritysten."
Olen tavallaan samaa mieltä. Mun mielestäni aivan jokaisen tulisi miettiä miten sitten tulee toimeen kun kaikki meneekin päin prsettä. Ei ihmiset enää osaa varautua. Oletetaan että yhteiskunta hoitaa ja maksaa. Yksilön oman vastuun perään huutelen.
Silti en lähtis purkamaan mitään nykyisiä tukia. Sen sijaan pitäisi nyppiä väärinkäyttäjät pois siitä porukasta. Lapset ainakin täytyisi pelastaa sellaiselta loisivalta mallilta. Niistä tulee muuten samanlaisia elättejä kuin vanhempansa. Valitettavasti...
xLinerNo se varmaan onkin helpommin sanottu kuin tehty. 🤔
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mieti mikä menetys valtiolle olis ollut pitää minut aivussa työnteosta puoli vuotta, jopa ylikin ja maksaa sairauspäivärahoja vielä? Tuo järjestelmä ei toimi edes, vaikka se on kallis meille kaikille...Mulla on ollut onnea. Ei ole vielä koskaan ollut mitään isompaa traumaa. Pienemmätkin säryt ja kivut mennyt ohi treenaamalla tai kehonhuollolla. Enkä ole treeneissäkään koskaan pahasti loukkaantunut. Koputan puuta...
Jos työilmapiiri ja palkkaus on huonot, niin eihän sellaisessa paikassa ihmiset töissä pysy, vaihtavat paikkaa tai alaa. Siksi terveyden- ja sairaanhoidossa kai jonoja on, kun ei ole tekijöitä.
Nykyajan työelämä on vielä niin raakaa, ettei kaikkien psyyke kestä sitä huonoa johtamista, painostusta, jatkuvaa kiirettä, epävarmuuden ja riittämättömyyden tunteita. Mt-ongelmat tulevat vaan lisääntymään.
Mä luulen että ihmisten ikiaikainen typeryys pelastaa lopulta meidät näistäkin elitistisistä mietteistä, että sitä odotellessa.... 😈😁
xLiner - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No se varmaan onkin helpommin sanottu kuin tehty. 🤔
Niin se on ihan kaiken kanssa.
Jos yhteiskunnan rahoilla loisiminen tehtäis rikolliseksi touhuksi, niin keinoja olis enemmän 😄
Mulla on ollut onnea. Ei ole vielä koskaan ollut mitään isompaa traumaa. Pienemmätkin säryt ja kivut mennyt ohi treenaamalla tai kehonhuollolla. Enkä ole treeneissäkään koskaan pahasti loukkaantunut. Koputan puuta...
Jos työilmapiiri ja palkkaus on huonot, niin eihän sellaisessa paikassa ihmiset töissä pysy, vaihtavat paikkaa tai alaa. Siksi terveyden- ja sairaanhoidossa kai jonoja on, kun ei ole tekijöitä.
Nykyajan työelämä on vielä niin raakaa, ettei kaikkien psyyke kestä sitä huonoa johtamista, painostusta, jatkuvaa kiirettä, epävarmuuden ja riittämättömyyden tunteita. Mt-ongelmat tulevat vaan lisääntymään.
Mä luulen että ihmisten ikiaikainen typeryys pelastaa lopulta meidät näistäkin elitistisistä mietteistä, että sitä odotellessa.... 😈😁
xLinerNo itsellänikään ei ole isompia ollut kun toi koipi. Kerran oli joku sydämeen heijastava pöpö, mikä laski pulssin alas, mutta muuten ei ihmeitä ole ollut.
Mutta tää maa on vähän liikaa katsonut Nl;sta ja venäjästä mallia... vähän liikaa sieltä vasemmaltapäin katseltu ja sama meininki alkaa olla kuin Nl;ssa aikoinaan.... ei saa palvelua ja kaikki menee tyhjän pyörittämiseen...😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No minusta on sääli, että olis tietotaitoa tahtoa ja vaikka mitä, mutta koneisto kun ei toimi, menee koko idea pilalle, mikä oikeasti terveydenhuollon ideana on... saada ihmiset takas tuottamaan.
Ei se veronmaksu vaan riitä, kun se on sitä kaivoon kannettua vettä...🙄Kauheeta kun nyt menee synkäksi ajatukset...
Siis saada ihmiset takaisin tuottamaan...
Mutta kun on niitä, jotka eivät tule koskaan tuottamaan yhteiskunnalle mitään. Heidätkin täytyy hoitaa. Tuottava ei vielä pääse tuottamattoman ohi hoitojonoissa. Se ei siis ole mikään arvo julkisessa sairaanhoidossa, ihmisen tuottavuus yhteiskunnassa. Ne hoidetaan ensin, joilla on suurin vaara menehtyä.
Jos järjestystä muutetaan, se vaatisi todella kovia arvomuutoksia. Jätetäänkö joku ilman hoitoa? Aletaanko pisteyttämään ihmisiä hyödyllisyyden mukaan? Nouseeko hyödyllisyys, jos mukaan voi laittaa omaa rahaa? Kuka on korvattavissa?
Niin se on ihan kaiken kanssa.
Jos yhteiskunnan rahoilla loisiminen tehtäis rikolliseksi touhuksi, niin keinoja olis enemmän 😄
xLinerOnhan niitä vakuutuspuolen asiakkaissakin. Unohtavat kepit kotiin viihdeiltana jne. Siellä on etsivät sitten tutkailemassa kamera kourassa...ja vakuutuspetoshan on rikos...
Saattaishan tuo muuttaa jonkin verran menoa...Anonyymi kirjoitti:
Kauheeta kun nyt menee synkäksi ajatukset...
Mutta kun on niitä, jotka eivät tule koskaan tuottamaan yhteiskunnalle mitään. Heidätkin täytyy hoitaa. Tuottava ei vielä pääse tuottamattoman ohi hoitojonoissa. Se ei siis ole mikään arvo julkisessa sairaanhoidossa, ihmisen tuottavuus yhteiskunnassa. Ne hoidetaan ensin, joilla on suurin vaara menehtyä.
Jos järjestystä muutetaan, se vaatisi todella kovia arvomuutoksia. Jätetäänkö joku ilman hoitoa? Aletaanko pisteyttämään ihmisiä hyödyllisyyden mukaan? Nouseeko hyödyllisyys, jos mukaan voi laittaa omaa rahaa? Kuka on korvattavissa?
xLinerNo tuolleensahan se alkaa jo menemään...
On järjestelmä, mikä on kallis ja toimimaton...- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauheeta kun nyt menee synkäksi ajatukset...
xLinerKorvattavuudesta vielä... Katsovat listoilta, että Susirajalla on 3 työtä hakevaa sähkömiestä. Käytetäänpä nuo ensin loppuun, korjataan Dissen jalka sitten vasta jos sitä vielä joskus tarvitaan töihin. Ja sehän on tienanannut joka vuosi käteensä 30000 euroa, ei sille tarvitse mitään kelan sairauspäivärahoja maksella. Eläkööt säästöillään. Tai myykööt traktorinsa jos nälkä tulee. Ja sillähän on omaisuuttakin, myykööt nekin pois niin kuin muidenkin täytyy. Juu ei, ei hoitoa, eikä kelarahoja, eikä jätetä työnantajalle kiusaksi tuollaista työkyvytöntä, annetaan lupa irtisanoa, Dissen asia käsitelty! Seuraava!
...kun osuukin omalle kohdalle, näkemykset voi muuttua...
Sellaisia tulevaisuuden näkymiä. 😑
xLiner - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Onhan niitä vakuutuspuolen asiakkaissakin. Unohtavat kepit kotiin viihdeiltana jne. Siellä on etsivät sitten tutkailemassa kamera kourassa...ja vakuutuspetoshan on rikos...
Saattaishan tuo muuttaa jonkin verran menoa...Tehdään Kelasta vakuutusyhtiö 😄
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korvattavuudesta vielä... Katsovat listoilta, että Susirajalla on 3 työtä hakevaa sähkömiestä. Käytetäänpä nuo ensin loppuun, korjataan Dissen jalka sitten vasta jos sitä vielä joskus tarvitaan töihin. Ja sehän on tienanannut joka vuosi käteensä 30000 euroa, ei sille tarvitse mitään kelan sairauspäivärahoja maksella. Eläkööt säästöillään. Tai myykööt traktorinsa jos nälkä tulee. Ja sillähän on omaisuuttakin, myykööt nekin pois niin kuin muidenkin täytyy. Juu ei, ei hoitoa, eikä kelarahoja, eikä jätetä työnantajalle kiusaksi tuollaista työkyvytöntä, annetaan lupa irtisanoa, Dissen asia käsitelty! Seuraava!
xLinerNyt tarvittais Harmis tarinoimaan!
Missä se muuten menee, onko sitä näkynyt viime aikoina?
Korvattavuudesta vielä... Katsovat listoilta, että Susirajalla on 3 työtä hakevaa sähkömiestä. Käytetäänpä nuo ensin loppuun, korjataan Dissen jalka sitten vasta jos sitä vielä joskus tarvitaan töihin. Ja sehän on tienanannut joka vuosi käteensä 30000 euroa, ei sille tarvitse mitään kelan sairauspäivärahoja maksella. Eläkööt säästöillään. Tai myykööt traktorinsa jos nälkä tulee. Ja sillähän on omaisuuttakin, myykööt nekin pois niin kuin muidenkin täytyy. Juu ei, ei hoitoa, eikä kelarahoja, eikä jätetä työnantajalle kiusaksi tuollaista työkyvytöntä, annetaan lupa irtisanoa, Dissen asia käsitelty! Seuraava!
xLinerNo siis jos mä olisin jättäytynyt tuohon valtion kustantamaan terveyspalveluun tään koipeni, niin olisi kesä ollut pitkällä, ennenkuin se olisi leikattu.
Ja varmaan olidin mennyt mummojen ohi jonossa.
Jos minulta kysyttäisiin, niin en haluais maksaa tuosta mitään veroina. Siitä systeemistä kärsii kaikki...työntekijöistä lähtien.
Jos jonkun mummon veroprosentti nyt on 15% ja se maksaa eläkkeistään tätä systeemiä mm. Ja ei saa palvelua, niin mikä järki? Maksais veroa 7% ja hommais vakuutuksen, sais palvelua....Anonyymi kirjoitti:
Tehdään Kelasta vakuutusyhtiö 😄
xLinerNiitä on jo. Kelan voisi supistaa johonkin pienempään hommaan, vaikka vain vanhuksille ja sairaille.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No siis jos mä olisin jättäytynyt tuohon valtion kustantamaan terveyspalveluun tään koipeni, niin olisi kesä ollut pitkällä, ennenkuin se olisi leikattu.
Ja varmaan olidin mennyt mummojen ohi jonossa.
Jos minulta kysyttäisiin, niin en haluais maksaa tuosta mitään veroina. Siitä systeemistä kärsii kaikki...työntekijöistä lähtien.
Jos jonkun mummon veroprosentti nyt on 15% ja se maksaa eläkkeistään tätä systeemiä mm. Ja ei saa palvelua, niin mikä järki? Maksais veroa 7% ja hommais vakuutuksen, sais palvelua....Veroilla kustannetaan paljon muutakin kuin terveyden- ja sairaanhoito.
Veroilla kustannetaan paljon muutakin kuin terveyden- ja sairaanhoito.
xLinerJoo... tiedän, mutta vaan esimerkkinä, että maksetaan paljon toimimatonta systeemiä sokkona...
Tää nykyinen systeemi lähti kehittymään suomettumisen aikaan, eikä tästä osata päästää irti.Anonyymi kirjoitti:
Nyt tarvittais Harmis tarinoimaan!
Missä se muuten menee, onko sitä näkynyt viime aikoina?
xLinerEn tiedä? Jospa se nyt roikkuu lihakoukussa Supon kellarissa? 🤣
Anonyymi kirjoitti:
Veroilla kustannetaan paljon muutakin kuin terveyden- ja sairaanhoito.
xLinerNiin... mutta muut infrat alkaa jo kärsiä siitä, että sosiaalipuoli imee kaiken. Mieti vaikka missä kunnossa tie ja rataverkko on. Sillat jne.
Tääällä on maailman kovimpia verotuksia, velkaannutaan ja silti kaikki rapistuu...
Ei todiaankaan ole hyvä systeemi tälläinen. Nyt vois amnattiliitot ja vasen kaistakin alkaa miettimään oikeasti, että tää maa näivettyy tähän ihan kohta.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin... mutta muut infrat alkaa jo kärsiä siitä, että sosiaalipuoli imee kaiken. Mieti vaikka missä kunnossa tie ja rataverkko on. Sillat jne.
Tääällä on maailman kovimpia verotuksia, velkaannutaan ja silti kaikki rapistuu...
Ei todiaankaan ole hyvä systeemi tälläinen. Nyt vois amnattiliitot ja vasen kaistakin alkaa miettimään oikeasti, että tää maa näivettyy tähän ihan kohta.En tiedä onko se nyt systeemin vika, että huollettavia on niin paljon ja maksajia suhteessa vähän.
Eikä tää Suomen tilanne nyt niin paha ole. Kunhan keksivät tekosyitä päästäkseen kyykyttämän köyhiä. Kato ny totakin:
https://yle.fi/a/74-20029026?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Sovitaan vaan velkasuhteen määrä uudelleen vaikka 80%, niin meillähän menee suorastaan loistavasti! Niin se hoituu 🥳
En tiedä onko se nyt systeemin vika, että huollettavia on niin paljon ja maksajia suhteessa vähän.
Eikä tää Suomen tilanne nyt niin paha ole. Kunhan keksivät tekosyitä päästäkseen kyykyttämän köyhiä. Kato ny totakin:
https://yle.fi/a/74-20029026?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Sovitaan vaan velkasuhteen määrä uudelleen vaikka 80%, niin meillähän menee suorastaan loistavasti! Niin se hoituu 🥳
xLinerNo kyllä säkin huolestuisit, jos sun pitäis Visalla maksaa joka kuukausi elämistäs. Jotain pitäis muuttaa, että omat rahat riittäis...
Suomen pitäisi saada ihan oma sisäinen talous toimimaan ja raha liikkumaan, mutta sekin tökkii. Ja johtuu liian jäykästä systeemistä.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
En tiedä? Jospa se nyt roikkuu lihakoukussa Supon kellarissa? 🤣
Voi raukkaa, pitäisköhän se käydä pelastamassa sieltä... Ihan vaan että pääsis taas trollailemaan palstalle 😄
xLiner - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No kyllä säkin huolestuisit, jos sun pitäis Visalla maksaa joka kuukausi elämistäs. Jotain pitäis muuttaa, että omat rahat riittäis...
Suomen pitäisi saada ihan oma sisäinen talous toimimaan ja raha liikkumaan, mutta sekin tökkii. Ja johtuu liian jäykästä systeemistä.Valtioiden velat eivät ole sama asia kuin henkilöiden velat. Mitään hätää ei todellakaan voi olla, kun hyvätuloisille lykätään lisää rahaa, velkaa ottamalla. Vain tietämättömille köyhille uppoaa tuo velka-pelottelu. Näino!
Voi raukkaa, pitäisköhän se käydä pelastamassa sieltä... Ihan vaan että pääsis taas trollailemaan palstalle 😄
xLinerNo kyllä se palaa, kunhan näkee taas pieksämisen jälkeen edes jotain turvotuksen alta. 🤣
Anonyymi kirjoitti:
Valtioiden velat eivät ole sama asia kuin henkilöiden velat. Mitään hätää ei todellakaan voi olla, kun hyvätuloisille lykätään lisää rahaa, velkaa ottamalla. Vain tietämättömille köyhille uppoaa tuo velka-pelottelu. Näino!
xLinerNo voipihan toi velanotto olla myös ulkoapäin johdettuakin. Pankkiirisetät antaa ministereille vähän taskurahaa, että pistäkeehän vähän lisää limittiä budjettiin, niin sehän hoituu. 😁
Kaikki on kovin suhteellista. Moni työssäkäyvä ja yrittäjän valittaa kaikkia tukia, mutta tosiasiallisesti useimmat meistä joko suoraan saavat tai välillisesti hyötyvät eri tuista. Ja jos niihin kajotaan, alkaa iso parku jopa sillä joka tienaa 5000€/kk kun menettä välillisten tukien vuoksi 15€/kk.
Jos kaiki mahdolliset suorat ja epäsuorat tuet poistettaisiin, menisi hallitusta lukuunottamatta koko maa lakkoon per heti tai ainakin valittaisi isoon ääneen ennen kuin lähtisi Karibian huvilalleen odottamaan, että vitutus loppuu.randombypasser kirjoitti:
Kaikki on kovin suhteellista. Moni työssäkäyvä ja yrittäjän valittaa kaikkia tukia, mutta tosiasiallisesti useimmat meistä joko suoraan saavat tai välillisesti hyötyvät eri tuista. Ja jos niihin kajotaan, alkaa iso parku jopa sillä joka tienaa 5000€/kk kun menettä välillisten tukien vuoksi 15€/kk.
Jos kaiki mahdolliset suorat ja epäsuorat tuet poistettaisiin, menisi hallitusta lukuunottamatta koko maa lakkoon per heti tai ainakin valittaisi isoon ääneen ennen kuin lähtisi Karibian huvilalleen odottamaan, että vitutus loppuu.Niin, toihan siinä on...
Just puhuin tänään pojalle, että vanhemmat hankkii 100 t€/kk, niin nekin saa lapsilisät. Jos ovat yrittäjiä, niin niiden tuloja ei oteta huomioon lasten opintotuissa... mun poitsu ei tainnut saada mitään, kun asui mun luona, enkä saa tuota vertaa vuodessa...
Mutta tää on niin persiillään oleva tukiviidakko, missä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä...Disseisback kirjoitti:
Niin, toihan siinä on...
Just puhuin tänään pojalle, että vanhemmat hankkii 100 t€/kk, niin nekin saa lapsilisät. Jos ovat yrittäjiä, niin niiden tuloja ei oteta huomioon lasten opintotuissa... mun poitsu ei tainnut saada mitään, kun asui mun luona, enkä saa tuota vertaa vuodessa...
Mutta tää on niin persiillään oleva tukiviidakko, missä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä...Nykyisen tukiviidakon rakentaminen on aloitettu muistaakseni 60-luvulla ja sittemmin sitä hölmöläisten peittoa on toki monin tavoin laajennettu, mutta myös jatkettu eri tavoin, eikä nykyään enää kukaan tiedä tarkalleen mitä(miten(milloin/missä eri tukia tulisi jollekin jakaa. Helpointa, mutta myös kivuliainta olisi posauttaa koko himmeli palasiksi ja aloittaa alusta, ajat ja tarpeet on niin paljon muuttuneet 60-luvulta. Tarkemmalla kohdennuksella säästettäisiin varmaan satoja miljoonia vuodessa, ehkä enemmänkin.
Minä esimerkiksi tienaan peruspalkkana jokseenkin kotimaisen mediaanin, niin ei tässä tukia mihinkään tarvita, ei suoraan eikä välilisesti. Tai jos tukihelvettiä ei pureta, niin en kokisi mitenkään ongelmaksi maksaa tuloveroa 1 tai 2 prosenttiyksikköä enemmän kuin nykyisin. 1 prosenttiyksikkö olisi suomalaisen mediaanitulona reilut 30€/kk, minun mediaanituloillani ihan se ja sama.randombypasser kirjoitti:
Nykyisen tukiviidakon rakentaminen on aloitettu muistaakseni 60-luvulla ja sittemmin sitä hölmöläisten peittoa on toki monin tavoin laajennettu, mutta myös jatkettu eri tavoin, eikä nykyään enää kukaan tiedä tarkalleen mitä(miten(milloin/missä eri tukia tulisi jollekin jakaa. Helpointa, mutta myös kivuliainta olisi posauttaa koko himmeli palasiksi ja aloittaa alusta, ajat ja tarpeet on niin paljon muuttuneet 60-luvulta. Tarkemmalla kohdennuksella säästettäisiin varmaan satoja miljoonia vuodessa, ehkä enemmänkin.
Minä esimerkiksi tienaan peruspalkkana jokseenkin kotimaisen mediaanin, niin ei tässä tukia mihinkään tarvita, ei suoraan eikä välilisesti. Tai jos tukihelvettiä ei pureta, niin en kokisi mitenkään ongelmaksi maksaa tuloveroa 1 tai 2 prosenttiyksikköä enemmän kuin nykyisin. 1 prosenttiyksikkö olisi suomalaisen mediaanitulona reilut 30€/kk, minun mediaanituloillani ihan se ja sama.No tuossa loppuosiossa sä ehkä mainitsit sen, miksi näistä ei yleisesti tehdä numeroa..
Tännän puhuin pojan kanssa näistä...hän ihmetteli, miten muka asumistuki valuu vuokranantajille... mä selitin, että jos pienituloinen tai työtön saisi tukea itselleen jonkin verran, kun asuu vuokralla, hän valitsisi edullisimman kämpän...
Mutta kun saa asumistukea, sillä kämpällä ei ole niin merkitystä...tai vuokralla...
Mutta sehän menee sille vuokranantajalle suoraan se tuki...
Mutta jos se tuki olisikin sillä työttömällä/pienituloisella, se varmaan eläisi sen mukaan...valitsisi kämpän vuokrahinnan mukaan...
Kalliit kämpät jäis ilman vuokralaisia...Disseisback kirjoitti:
No tuossa loppuosiossa sä ehkä mainitsit sen, miksi näistä ei yleisesti tehdä numeroa..
Tännän puhuin pojan kanssa näistä...hän ihmetteli, miten muka asumistuki valuu vuokranantajille... mä selitin, että jos pienituloinen tai työtön saisi tukea itselleen jonkin verran, kun asuu vuokralla, hän valitsisi edullisimman kämpän...
Mutta kun saa asumistukea, sillä kämpällä ei ole niin merkitystä...tai vuokralla...
Mutta jos se tuki olisikin sillä työttömällä/pienituloisella, se varmaan eläisi sen mukaan...valitsisi kämpän vuokrahinnan mukaan...
Kalliit kämpät jäis ilman vuokralaisia...Ei asumistukea voi lakkauttaa/järkeistää, sehän on suomalaisen kiinteistöbisneksen ydin! Asuntokauppa etenkin kaupungeissa pysähtyisi kuin seinään ja järjetön vuokran alennuskilpailu ajaisi kaikki kaduille etsimään edullisempaa kämppää. Kotimaisen omaisuuden tasearvo putoaisi ehkä jonkun 20-30% ja kämppien hinta saman verran, kaikki velalliset menisivät asuntovelkakonkurssiin yhdessä yössä. Karmea ajatuskin. 😂😂😂
Eli ei tule tapahtumaan. Ja toisaalta odotan sitä päivää, kun jollain on munaa edes sanoa tuo julkisuudessa, saati sitten tehdä nuo kovat päätökset.randombypasser kirjoitti:
Ei asumistukea voi lakkauttaa/järkeistää, sehän on suomalaisen kiinteistöbisneksen ydin! Asuntokauppa etenkin kaupungeissa pysähtyisi kuin seinään ja järjetön vuokran alennuskilpailu ajaisi kaikki kaduille etsimään edullisempaa kämppää. Kotimaisen omaisuuden tasearvo putoaisi ehkä jonkun 20-30% ja kämppien hinta saman verran, kaikki velalliset menisivät asuntovelkakonkurssiin yhdessä yössä. Karmea ajatuskin. 😂😂😂
Eli ei tule tapahtumaan. Ja toisaalta odotan sitä päivää, kun jollain on munaa edes sanoa tuo julkisuudessa, saati sitten tehdä nuo kovat päätökset.Hei... äänestettiinhän Natostakin lähes yksimielisesti joku aika sitten...😁
- Anonyymi
Ei asumistukea voi lakkauttaa/järkeistää, sehän on suomalaisen kiinteistöbisneksen ydin! Asuntokauppa etenkin kaupungeissa pysähtyisi kuin seinään ja järjetön vuokran alennuskilpailu ajaisi kaikki kaduille etsimään edullisempaa kämppää. Kotimaisen omaisuuden tasearvo putoaisi ehkä jonkun 20-30% ja kämppien hinta saman verran, kaikki velalliset menisivät asuntovelkakonkurssiin yhdessä yössä. Karmea ajatuskin. 😂😂😂
Eli ei tule tapahtumaan. Ja toisaalta odotan sitä päivää, kun jollain on munaa edes sanoa tuo julkisuudessa, saati sitten tehdä nuo kovat päätökset.Niinpä. Asuntotukijärjestelmä vaatisi täysremonitin, mutta rikkaiden asuntosijoittajien raha-automaatti menisi pilalle. 😀
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tuossa loppuosiossa sä ehkä mainitsit sen, miksi näistä ei yleisesti tehdä numeroa..
Kalliit kämpät jäis ilman vuokralaisia...Niinpä. Tuo tukijärjestelmä pitäisi muuttaa niin, että asumistukea ei maksettaisi vuokran mukaan, vaan siihen oikeutetut saisivat köntän, johon asuminen sisältyy. Asu halvemmin ja rahaa jää enemmän muihin asioihin. Kummasti vaihtuisivat kämpät halvempiin. 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Tuo tukijärjestelmä pitäisi muuttaa niin, että asumistukea ei maksettaisi vuokran mukaan, vaan siihen oikeutetut saisivat köntän, johon asuminen sisältyy. Asu halvemmin ja rahaa jää enemmän muihin asioihin. Kummasti vaihtuisivat kämpät halvempiin. 🙂
No tuo olisi vain yksi osa muutoksia...
Täällä maasssa tuet valuu ihsn vääriin suuntiin ja niitä perustellaan pienituloisten pelastajina....totuus käytännössä on ihan muuta.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kalliit kämpät jäis ilman vuokralaisia...Ei Kela määräänsä enempää maksa asumistukea. Jos vuokra menee tietyn määrän yli, maksat itse sen ylimenevän osan. Noi "sopivat" vuokrahinnat löytyy kelan sivuilta.
Nytkään köyhät eivät siis asu kalliissa vuokrakämpissä.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Tuo tukijärjestelmä pitäisi muuttaa niin, että asumistukea ei maksettaisi vuokran mukaan, vaan siihen oikeutetut saisivat köntän, johon asuminen sisältyy. Asu halvemmin ja rahaa jää enemmän muihin asioihin. Kummasti vaihtuisivat kämpät halvempiin. 🙂
Tuossa on se ongelma, että vuokrat jää maksamatta. Nyt voidaan jo vuokrasopimuksessa ohjata tuki suoraan Kelalta vuokranantajan tilille.
Ei sovi unohtaa, että suurella osalla tuilla elävistä on isoja ongelmia elämänhallinnassa, rahankäytöstä puhumattakaan.
xLiner - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tuo olisi vain yksi osa muutoksia...
Täällä maasssa tuet valuu ihsn vääriin suuntiin ja niitä perustellaan pienituloisten pelastajina....totuus käytännössä on ihan muuta.No ihan kaikki tuet valuvat lopulta varkkaiden taskuun. Toimeentulotuella ostetaan ruokaa Prismasta tai lähikaupasta, kauppias kiittää.
Rahan täytyy kiertää. Parempi sen on polttaa köyhän näpeissä kuin rikkaan talletuksina jossain veroparatiisissa.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ihan kaikki tuet valuvat lopulta varkkaiden taskuun. Toimeentulotuella ostetaan ruokaa Prismasta tai lähikaupasta, kauppias kiittää.
Rahan täytyy kiertää. Parempi sen on polttaa köyhän näpeissä kuin rikkaan talletuksina jossain veroparatiisissa.
xLinerHeh... Varakkaiden (tai varkaiden) 😄
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ihan kaikki tuet valuvat lopulta varkkaiden taskuun. Toimeentulotuella ostetaan ruokaa Prismasta tai lähikaupasta, kauppias kiittää.
xLinerEli pitäiskö hommaa lähteäkin purkamaan aivan toisesta päästä?
Varmistaa ettei mikään tukiraha valu ulkomaille? Verottaa kaikki takaisin mikä ei palaudu todistettavasti kotimaan kentille?
Ei Kela määräänsä enempää maksa asumistukea. Jos vuokra menee tietyn määrän yli, maksat itse sen ylimenevän osan. Noi "sopivat" vuokrahinnat löytyy kelan sivuilta.
xLinerJoo. Mä en tarkkaan kaikkea tiedä, kun en asu vuokralla. Mutta asumistuki menee suoraan vuokranantajalle.
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on se ongelma, että vuokrat jää maksamatta. Nyt voidaan jo vuokrasopimuksessa ohjata tuki suoraan Kelalta vuokranantajan tilille.
Ei sovi unohtaa, että suurella osalla tuilla elävistä on isoja ongelmia elämänhallinnassa, rahankäytöstä puhumattakaan.
xLinerSepä se on... valtion pitäisi hyysätä ihmispoloja..
Yksilönvapaus on hyvä muistettava asia, kun ihminen tyrkätään jostain laitoksesta yksin asumaan, mutta sitten valtion pitäisi hoitaa vuokranmaksu edes...🙄Anonyymi kirjoitti:
Eli pitäiskö hommaa lähteäkin purkamaan aivan toisesta päästä?
Varmistaa ettei mikään tukiraha valu ulkomaille? Verottaa kaikki takaisin mikä ei palaudu todistettavasti kotimaan kentille?
xLinerTietenkin...
Tuet on tukia. Ei kaikki niitä tarvitse.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Mä en tarkkaan kaikkea tiedä, kun en asu vuokralla. Mutta asumistuki menee suoraan vuokranantajalle.
Sehän on hyvä että asumistuki menee vuokranantajalle. Vuokranantaja maksaa voitosta verot, yhtiövastikkeita maksamalla maksetaan monen huoltomiehen palkat ja pidetään omaisuus kunnossa, remonttireiska saa palkkansa kun fiksailee kämppää seuraavaa asukasta varten, ja kaikki maksavat veroja joka välissä. Niin ruokakaupassa käydessään kuin autolla ajaessaan, kaupan kassa saa palkkansa ja auton korjaaja myös...
Raha kiertää.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Kela määräänsä enempää maksa asumistukea. Jos vuokra menee tietyn määrän yli, maksat itse sen ylimenevän osan. Noi "sopivat" vuokrahinnat löytyy kelan sivuilta.
xLinerEi se määräänsä enempää sitä maksa, mutta aivan kohtuuttoman paljon kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerJa juuri tuo on se ongelma. Vuokranantajalla on oma riskinsä, joka ei ole valtion ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on hyvä että asumistuki menee vuokranantajalle. Vuokranantaja maksaa voitosta verot, yhtiövastikkeita maksamalla maksetaan monen huoltomiehen palkat ja pidetään omaisuus kunnossa, remonttireiska saa palkkansa kun fiksailee kämppää seuraavaa asukasta varten, ja kaikki maksavat veroja joka välissä. Niin ruokakaupassa käydessään kuin autolla ajaessaan, kaupan kassa saa palkkansa ja auton korjaaja myös...
Raha kiertää.
xLinerSe on paha. Se ei saisi koskaan mennä noin. Tuo on koko ongelman juurisyy, miksi meidän asuntotuki menot ovat kohtuuttomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on paha. Se ei saisi koskaan mennä noin. Tuo on koko ongelman juurisyy, miksi meidän asuntotuki menot ovat kohtuuttomia.
No ei mullakaan olis mitään isompaa ongelmaa siirtyä kommunismiin, jos niin kansan enemmistö päättää. Mutta olen kuitenkin sen verran itsekäs, että haluaisin mieluummin pitää sen omaisiuuden mitä olen saanut vuosien varrella tienattua.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"No kannattaisi katsoa esimerkkiä vaikka Tanskasta, Norjasta, Ruotsista, miten ne asiat hoitaa."
xLinerTanska porsastelee, myy lihhoo mualimalle :)
Disseisback kirjoitti:
Hei... äänestettiinhän Natostakin lähes yksimielisesti joku aika sitten...😁
No asumistuen osalta ei ole pelkoa, liian moni kansanedustaja ja muu julkishallinnollinen olio omistavat liikaa asunto-omaisuutta yrittääkseen ajaa itseään konkurssiin. Ja se on sen ongelman juurisyy, asuntosijoittaminen.
Ennemmin NATOon kuin konkurssiin 😂Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Asuntotukijärjestelmä vaatisi täysremonitin, mutta rikkaiden asuntosijoittajien raha-automaatti menisi pilalle. 😀
Se on prikulleen noin. Asumistuen voisi kohdentaa vähävaraisille paremmilakin tavoilla, niitä on esitety jo vuosikymmeniä, mutta kas vain kun ei hallinto niin tee. Ei kai vain ole asuntosijoitukset syynä, vahtiiko kaalimaa pukkia vai miten se olikaan 🤔😂
Anonyymi kirjoitti:
xLinerMeillä ei ole. elämänhallinnassa (emme juo tai päihteitä) , rahankäytöstä(ei ole eläminen maksaa ja opiskelu kuin kuntoutuskirjatkin) mitkä menee samojen tukien rahasta askartelut myös monet varsinkin välineet maksaa värikynät se on sitä minun työtä kotiäitinä) ei se kotivanhemmuus mitään loisimista ole mutta helpompaa se olisi kun pistäisi päiväkotiin lapset.
valtakunta kirjoitti:
Meillä ei ole. elämänhallinnassa (emme juo tai päihteitä) , rahankäytöstä(ei ole eläminen maksaa ja opiskelu kuin kuntoutuskirjatkin) mitkä menee samojen tukien rahasta askartelut myös monet varsinkin välineet maksaa värikynät se on sitä minun työtä kotiäitinä) ei se kotivanhemmuus mitään loisimista ole mutta helpompaa se olisi kun pistäisi päiväkotiin lapset.
Jostain syystä ei tunnuta tajuta jos lapset olisi päivökodissa ja minä työttömänä työnhakijana me maksettaisiin 500000€ enemmän vuodessa koska päiväkoti (4lapselle yli 50 000€ vuodessa enemmän kunnalle)
Saataisiin ihan sama summa 50.000 euroa vuodessa vaikka olisin työtön. . Kun itse hoidan itse säästän tuon 50 000€ vuodessa näillä tukiasioilla voisitte nyt opetella laskemaan ja tukemaan paremmin eikä sitten kiusata. .
- Anonyymi
Miksi yrittäjänä menisin lakkoon? Hallitus voisi leikata lakkojen aiheuttamat menetykset lisäleikkauksina, kun kyse on kuitenkin suomen talouden kuntoon laittamisesta tuhlaajahallituksen jälkeen. Sosiaaliturvasta löytyy kyllä leikattavaa.
- Anonyymi
Minä myös totean yrittäjänä, että hallituksen pitäisi korvata oman tötöilynsä aiheuttamat menetykset. Ei sillä ettteivätkö uudistukset olisi tarpeellisia, mutta tämä tapa, jolla niitä yritetään ajaa läpi, on suorastaan älyvapaata. Asioista pitäisi kyetä neuvottelemaan, eikä yrittää yrittää vain puskea kuin käärmettä piippuun. Näillä metodeilla saisi missä tahansa asiat solmuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä myös totean yrittäjänä, että hallituksen pitäisi korvata oman tötöilynsä aiheuttamat menetykset. Ei sillä ettteivätkö uudistukset olisi tarpeellisia, mutta tämä tapa, jolla niitä yritetään ajaa läpi, on suorastaan älyvapaata. Asioista pitäisi kyetä neuvottelemaan, eikä yrittää yrittää vain puskea kuin käärmettä piippuun. Näillä metodeilla saisi missä tahansa asiat solmuun.
Yrittäjä et tuolla kommentillasi ole. Toisekseen lakko on poliittinen eli käytännössä demokratiaa vastaan. Hallitus on valittu demokraattisen vaalin tuloksena jota vihervasemmisto on venäjän mallin lailla yrittänyt viime kesästä saakka väkisin kaataa.
Ei kyseessä siis ole mikään työntekijään ja hänen oikeuksiin liittyvä lakko, vaan yleisesti hallitukseen. Eihän liitot reakoineet puolella sanallakaan, kun Sannan hallitus kielsi hoitajilta lakkoilun yms.
Se kertoo että tämä säälittävä touhu on täysin demokratiaa vastaan ja näinollen laiton, vaikka kuinka lakko oikeuksia laissa olisikin.
Onneksi hallitus ei peräänny. Lasku lakoista siis niiden aiheuttajille muunmuassa lisäleikkauksin yms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjä et tuolla kommentillasi ole. Toisekseen lakko on poliittinen eli käytännössä demokratiaa vastaan. Hallitus on valittu demokraattisen vaalin tuloksena jota vihervasemmisto on venäjän mallin lailla yrittänyt viime kesästä saakka väkisin kaataa.
Ei kyseessä siis ole mikään työntekijään ja hänen oikeuksiin liittyvä lakko, vaan yleisesti hallitukseen. Eihän liitot reakoineet puolella sanallakaan, kun Sannan hallitus kielsi hoitajilta lakkoilun yms.
Se kertoo että tämä säälittävä touhu on täysin demokratiaa vastaan ja näinollen laiton, vaikka kuinka lakko oikeuksia laissa olisikin.
Onneksi hallitus ei peräänny. Lasku lakoista siis niiden aiheuttajille muunmuassa lisäleikkauksin yms.Amen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi hallitus ei peräänny. Lasku lakoista siis niiden aiheuttajille muunmuassa lisäleikkauksin yms.Todellakin olen. Et taida lopultakaan itse olla, jos tässä touhussa on sinusta jotain järkeä.
Minä en tinnut puhua mitään työntekijöiden oikeuksista tai mistään muustakaan vastaavasta. Minä kaipaini viimein järkevää johtajuutta ja vähemmän tätä typerää lastentarhalasten kiukuttelua toisilleen, jota tämä touhu nyt on. Tähän tarvittasiin nyt aikuinen lastentarhatäti pistämään tappelupukarit (jotka typeryyttään sotkevat kaiken) istumaan alas ja etsimään ratkaisu näihin ongelmiin.
Mä en tajua missä kohtaa osasta suomalaisista on tullut näin fakki-idiootteja, jotka eivät osaa neuvotella ja sopia asioista. Muissa Pohjoismaissa edelleen osataan, mutta meillä ei jostain syystä kyetä tällä hetkellä hoitamaan mitään järkevästi. Kaikki on jatkuvasti tällaista jääräpäistä yritystä puskea perse-edellä puuhun. Sisu ja jääräpäisyy ovat suomalaisten hyvin ominaisuuksia, mutta jostain syystä järki miten asioita saadaan tehdyksi on kadonnut politiikasta ja se on korvannut (molemmin puolin) yritys puskea väkipakolla milloin mitäkin lävitse ja sitten tulee se toinen puoli valtaa, joka taas puskee läpi omansa. Tässä touhussa ei ole oikein järjen häivääkään, mutta onneksi meillä ei ole mitään pelkoa, että ihmiset osallistuisivat tällaiseen. Se on tietysti suht pienen firman etuja, että jokaisen kanssa on tehty henkilökohtaiset sopimukset, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin olen. Et taida lopultakaan itse olla, jos tässä touhussa on sinusta jotain järkeä.
Minä en tinnut puhua mitään työntekijöiden oikeuksista tai mistään muustakaan vastaavasta. Minä kaipaini viimein järkevää johtajuutta ja vähemmän tätä typerää lastentarhalasten kiukuttelua toisilleen, jota tämä touhu nyt on. Tähän tarvittasiin nyt aikuinen lastentarhatäti pistämään tappelupukarit (jotka typeryyttään sotkevat kaiken) istumaan alas ja etsimään ratkaisu näihin ongelmiin.
Mä en tajua missä kohtaa osasta suomalaisista on tullut näin fakki-idiootteja, jotka eivät osaa neuvotella ja sopia asioista. Muissa Pohjoismaissa edelleen osataan, mutta meillä ei jostain syystä kyetä tällä hetkellä hoitamaan mitään järkevästi. Kaikki on jatkuvasti tällaista jääräpäistä yritystä puskea perse-edellä puuhun. Sisu ja jääräpäisyy ovat suomalaisten hyvin ominaisuuksia, mutta jostain syystä järki miten asioita saadaan tehdyksi on kadonnut politiikasta ja se on korvannut (molemmin puolin) yritys puskea väkipakolla milloin mitäkin lävitse ja sitten tulee se toinen puoli valtaa, joka taas puskee läpi omansa. Tässä touhussa ei ole oikein järjen häivääkään, mutta onneksi meillä ei ole mitään pelkoa, että ihmiset osallistuisivat tällaiseen. Se on tietysti suht pienen firman etuja, että jokaisen kanssa on tehty henkilökohtaiset sopimukset,Ai niin ja jos meidän menneiden vuosikymmenten poliitikot olisivat olleet yhtä taitamattomia ja kykenemättömiä neuvottelemaan, niin tämä maa olisi edelleen YK:n kehitysavun varassa,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin olen. Et taida lopultakaan itse olla, jos tässä touhussa on sinusta jotain järkeä.
Mä en tajua missä kohtaa osasta suomalaisista on tullut näin fakki-idiootteja, jotka eivät osaa neuvotella ja sopia asioista. Muissa Pohjoismaissa edelleen osataan, mutta meillä ei jostain syystä kyetä tällä hetkellä hoitamaan mitään järkevästi. Kaikki on jatkuvasti tällaista jääräpäistä yritystä puskea perse-edellä puuhun. Sisu ja jääräpäisyy ovat suomalaisten hyvin ominaisuuksia, mutta jostain syystä järki miten asioita saadaan tehdyksi on kadonnut politiikasta ja se on korvannut (molemmin puolin) yritys puskea väkipakolla milloin mitäkin lävitse ja sitten tulee se toinen puoli valtaa, joka taas puskee läpi omansa. Tässä touhussa ei ole oikein järjen häivääkään, mutta onneksi meillä ei ole mitään pelkoa, että ihmiset osallistuisivat tällaiseen. Se on tietysti suht pienen firman etuja, että jokaisen kanssa on tehty henkilökohtaiset sopimukset,Tämä lastentarhamainen kiukutteluhan tulee nimenomaan sieltä vihervasemmiston suunnasta. Heille ei kelpaa suomen talouden kuntoon laittaminen. Edellinen hallitus jakoi kansan poliittisesti ja ideologisesti ja vähät välitti mistään muusta kuin omasta ideologismistaan. Nyt saavat samaa takaisin ja korkojen kera. Teillä ei sitä sopimushalua ole ollut, joten turha sitä on muiltakaan odottaa.
Nyt on vihervasemmiston aika maksaa eikä maksattaa omaa laiskuuttaan aina muilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en tajua missä kohtaa osasta suomalaisista on tullut näin fakki-idiootteja, jotka eivät osaa neuvotella ja sopia asioista. Muissa Pohjoismaissa edelleen osataan, mutta meillä ei jostain syystä kyetä tällä hetkellä hoitamaan mitään järkevästi. Kaikki on jatkuvasti tällaista jääräpäistä yritystä puskea perse-edellä puuhun. Sisu ja jääräpäisyy ovat suomalaisten hyvin ominaisuuksia, mutta jostain syystä järki miten asioita saadaan tehdyksi on kadonnut politiikasta ja se on korvannut (molemmin puolin) yritys puskea väkipakolla milloin mitäkin lävitse ja sitten tulee se toinen puoli valtaa, joka taas puskee läpi omansa. Tässä touhussa ei ole oikein järjen häivääkään, mutta onneksi meillä ei ole mitään pelkoa, että ihmiset osallistuisivat tällaiseen. Se on tietysti suht pienen firman etuja, että jokaisen kanssa on tehty henkilökohtaiset sopimukset,Sama tunne. Mä tunnen nykyään jo likipitäen ahdistusta, kun luen jostain lehdestä poliitikkojen (varsinkin hallituspoliitikkojen, kun olen itse ollut sitä sakkia sinne äänestämässä) ulostuloja jossain somessa. Tyhjänaikaista läyhäämistä ja toistensa nimittelyä ja haukkumista, joka ei tuo järjellistä ratkaisua yhtään lähemmäksi. Mitä pidemmälle tilannetta kärjistää, niin sitä pahempi siitä tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä lastentarhamainen kiukutteluhan tulee nimenomaan sieltä vihervasemmiston suunnasta. Heille ei kelpaa suomen talouden kuntoon laittaminen. Edellinen hallitus jakoi kansan poliittisesti ja ideologisesti ja vähät välitti mistään muusta kuin omasta ideologismistaan. Nyt saavat samaa takaisin ja korkojen kera. Teillä ei sitä sopimushalua ole ollut, joten turha sitä on muiltakaan odottaa.
Nyt on vihervasemmiston aika maksaa eikä maksattaa omaa laiskuuttaan aina muilla.Se tulee nyt molemmista suunnista ja se on todella paha juttu. Siellä ei tunnu yhtään aikuista ihmistä, kummallakaan puolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin ja jos meidän menneiden vuosikymmenten poliitikot olisivat olleet yhtä taitamattomia ja kykenemättömiä neuvottelemaan, niin tämä maa olisi edelleen YK:n kehitysavun varassa,
Arvaa kenen avun varassa olemme sitten, kun päädymme Kreikan ja Italian tielle niinkuin vihervasemmisto haluaa? Tietääkseni Suomen talouden nousu aikoina 1980 luvulla ennen ja jälkeen nousu ei tapahtunut avustusten ja sohvalle maksamisien avuilla, vaan työtä tekemällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä lastentarhamainen kiukutteluhan tulee nimenomaan sieltä vihervasemmiston suunnasta. Heille ei kelpaa suomen talouden kuntoon laittaminen. Edellinen hallitus jakoi kansan poliittisesti ja ideologisesti ja vähät välitti mistään muusta kuin omasta ideologismistaan. Nyt saavat samaa takaisin ja korkojen kera. Teillä ei sitä sopimushalua ole ollut, joten turha sitä on muiltakaan odottaa.
Nyt on vihervasemmiston aika maksaa eikä maksattaa omaa laiskuuttaan aina muilla.Tuo sinunkaan aseteesi ei ole aikuiseksi kasvaneen ihmisen asenne. Tuolla käytöksellä tilanne ei tule paranemaan. Mä olen todella pettynyt omaan puolueeseeni. Vaikka mä en ole Orpoa koskaan hirveän korkealle arvostanut, mutta en mä ole aiemman tajunnut hänen olevan noin munaton johtajana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvaa kenen avun varassa olemme sitten, kun päädymme Kreikan ja Italian tielle niinkuin vihervasemmisto haluaa? Tietääkseni Suomen talouden nousu aikoina 1980 luvulla ennen ja jälkeen nousu ei tapahtunut avustusten ja sohvalle maksamisien avuilla, vaan työtä tekemällä.
Ja sekö paranee sinusta sillä, että rähistään ja tapellaan, eikä mikään etene mihinkään? Tällä ei ole mitään tekoa avustusten kanssa, vaan sen, että ei osata tehdä sopimuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on vihervasemmiston aika maksaa eikä maksattaa omaa laiskuuttaan aina muilla.Tappelussa on AINA kaksi osapuolta. Kukaan ei kykene tappelemaan yksinään. Se kannattaisi nyt molempien osapuolten tajuta, että tämä ei tästä korjaudu ilman neuvottelemista ja sopimista. Tämä ei ole hyvää johtajuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinusta näyttää siltä, että tilanne on menossa parempaan suuntaan, niin eipä siinä mitään. Mä näen edessä vain lisää lakkoja ja suurempia lakkoja ja ensi syksystä tulee yksi heIvetti. Mä en näe tästä ylipääsyä ilman, että osapuolet istuvat samaan pöytään. Se ei tarkoita sitä, että uudistuksista pitäisi luopua. Ne ovat välttämättömiä. Se toinenkin osapuoli nyt kuitenkin on olemassa, eikä se ole menossa yhtään mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo sinunkaan aseteesi ei ole aikuiseksi kasvaneen ihmisen asenne. Tuolla käytöksellä tilanne ei tule paranemaan. Mä olen todella pettynyt omaan puolueeseeni. Vaikka mä en ole Orpoa koskaan hirveän korkealle arvostanut, mutta en mä ole aiemman tajunnut hänen olevan noin munaton johtajana.
Kun vihervasemmisto on täynnä aivottomia anarkisteja ja pelkkää ideologismia, niin tällaisen sakin kanssa on täysin turha käydä mitään neuvotteluja etenkään, kun kyse on poliittisesta lakkoilusta eli asenteesta demokraattisesti valittua hallitusta vastaan.
Olen tyytyväinen hallitukseen, että eivät anna tuumaakaan periksi tuolle roskasakille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sekö paranee sinusta sillä, että rähistään ja tapellaan, eikä mikään etene mihinkään? Tällä ei ole mitään tekoa avustusten kanssa, vaan sen, että ei osata tehdä sopimuksia.
Edellinen hallitus ei kuunnellut yhtään oikeiston näkökulmia, joten tuon vihervasemmistolaisen roskasakin älämölölle voi yhtälailla sulkea korvansa. Pääasia, että hallitus ei anna yhtään periksi. Se on niin kerran edellinen hallitus jakoi kansan poliittisesti, niin kestäkööt nyt aiheuttamansa kahtiajaon samalla mitalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinusta näyttää siltä, että tilanne on menossa parempaan suuntaan, niin eipä siinä mitään. Mä näen edessä vain lisää lakkoja ja suurempia lakkoja ja ensi syksystä tulee yksi heIvetti. Mä en näe tästä ylipääsyä ilman, että osapuolet istuvat samaan pöytään. Se ei tarkoita sitä, että uudistuksista pitäisi luopua. Ne ovat välttämättömiä. Se toinenkin osapuoli nyt kuitenkin on olemassa, eikä se ole menossa yhtään mihinkään.
Sitten lakkoilkoot. Hallitus saa luvan tehdä jokaisen menetetyn vientimiljardin kohdalta uuden lisäleikkaus listan.
Itse en ainakaan tule työllistämään ensimmäistäkään lakkoilevaa anarkistia. Ulkomailta tekijöitä tulossa ihan tarvittava määrä muutenkin.
Itse itselleen lakkoilijat kuoppaansa kaivavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten lakkoilkoot. Hallitus saa luvan tehdä jokaisen menetetyn vientimiljardin kohdalta uuden lisäleikkaus listan.
Itse en ainakaan tule työllistämään ensimmäistäkään lakkoilevaa anarkistia. Ulkomailta tekijöitä tulossa ihan tarvittava määrä muutenkin.
Itse itselleen lakkoilijat kuoppaansa kaivavat.Jos joku kokee, että tämä on kannattavaa, niin siitä vaan.
Todellisuudessahan sä et tule tietämään tuon taivaallista siitä kuka on lakkoillut, jos on lakkoillut ja koska on lakkoillut. Ja siis sähän on hyvä, jos tuotat maahan työvoimaa ulkomailta ja koulutat heidät jne. Siihen voi vain kannustaa. 👍 Paljonko olet yrittäjänä ollessasi menettänyt tuloja ennen nykyistä lakkoa? Tänää viimeksi olen puhunut neljän yrittäjän kanssa ja kaikki nauroivat hallituksen sekoilulle. Kellään heistä ei ollut mitään ongelmia aiemmista lakoista huolimatta, olkoonkin että jotkut satunnaiset liittoon kuuluneet duunarinsa olivat aikanaan liittyneet lakkoon, aivan kuten kuuluukin. Ja lakot olivat ohi, painettiin duunia kahta kiivaammin, ihan kuin ei mitään olisi ikinä tapahtunutkaan. Kukaan puhuttamistani ei ole missään vaiheessa kokenut lakkoja uhaksi tai edes haitaksi.
- Anonyymi
Paljonko olet yrittäjänä ollessasi menettänyt tuloja ennen nykyistä lakkoa? Tänää viimeksi olen puhunut neljän yrittäjän kanssa ja kaikki nauroivat hallituksen sekoilulle. Kellään heistä ei ollut mitään ongelmia aiemmista lakoista huolimatta, olkoonkin että jotkut satunnaiset liittoon kuuluneet duunarinsa olivat aikanaan liittyneet lakkoon, aivan kuten kuuluukin. Ja lakot olivat ohi, painettiin duunia kahta kiivaammin, ihan kuin ei mitään olisi ikinä tapahtunutkaan. Kukaan puhuttamistani ei ole missään vaiheessa kokenut lakkoja uhaksi tai edes haitaksi.
Tässä sulle viides yrittäjä joka jakaa noiden mainitsemasi neljän ajatukset. Nuo hallituksen suunnitelmat ovat typeria, eivätkä todellakaan tämän riitelyn arvoisia. Voisivat kiltisti todeta, että tämä ei ollut hyvä idea ja keskittyä parempiin ideoihin. Tämä ei ole Amerikan Yhdysvallat, joissa työntekijöillä ei ole "lupa" edes sairastua.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä sulle viides yrittäjä joka jakaa noiden mainitsemasi neljän ajatukset. Nuo hallituksen suunnitelmat ovat typeria, eivätkä todellakaan tämän riitelyn arvoisia. Voisivat kiltisti todeta, että tämä ei ollut hyvä idea ja keskittyä parempiin ideoihin. Tämä ei ole Amerikan Yhdysvallat, joissa työntekijöillä ei ole "lupa" edes sairastua.
No kappas. Olin kyllä pirun hämilläni noiden livenä kohdattujen yrittäjien ajatuksista, kaikki olivat työntekijöidensä puolella tässä asiassa, vaikkei kukaan heillä lakkoihin osallistunutkaan. Toki kaikki toivoivat etuja yrittäjille, mutta hyvin eri tavalla.
- Anonyymi
No kappas. Olin kyllä pirun hämilläni noiden livenä kohdattujen yrittäjien ajatuksista, kaikki olivat työntekijöidensä puolella tässä asiassa, vaikkei kukaan heillä lakkoihin osallistunutkaan. Toki kaikki toivoivat etuja yrittäjille, mutta hyvin eri tavalla.
Itseäni ainakin tökkii nämä tietyssä määrin hyvin amerikkalaistyyliset ulostulot ja päänavaukset ja yritykset muuttaa työmarkkinoita. Kuten tossa totesin, niin Suomi ei ole Amerikan Yhdysvallat ja lopulta varmaan harvan Suomalaisen yrityksen (ainakaan pk-yritysten) pirtaan sopii tällainen tyyli. Tietysti tässä tilanteessa on pakko tehdä uudistuksia, mutta me olemme Pohjoismaa, että pysytään nyt mielummin siinä rintamassa.
En ole lakossa, enkä ole koskaan ollutkaan, koska myyntimiehet eivät lakkoile.
No se on totta, myyntimies ei voi lakkoilla. Itse olen kerran joutunut lakkoon, kas kun liittoon kuuluneet panivat koko firman lukkoon lakon ajaksi, niin minkäpäs siinä sitten liittoon kuulumaton luokkapetturi teki.
- Anonyymi
Mieluummin olisin hommissa. Tällainen parin päivän lakko, kuka muistaa vuoden päästä. Tai kuukauden. - cu-
- Anonyymi
Valintakysymyksiä, ehkä et ole sellaisessa työpaikassa jossa saisit itse valita?
En olekaan. Kun noista lakoista ensikertaa uutisoitiin, niin en ajatellut hetkeäkään, että tolppatalon sisältö joustaisi. Millä saataisiin joustamaan? Miten pitkälle alempi kansanosa on (olisi) valmis menemään, että vastapuoli tulisi vastaan. - cu-
Anonyymi kirjoitti:
En olekaan. Kun noista lakoista ensikertaa uutisoitiin, niin en ajatellut hetkeäkään, että tolppatalon sisältö joustaisi. Millä saataisiin joustamaan? Miten pitkälle alempi kansanosa on (olisi) valmis menemään, että vastapuoli tulisi vastaan. - cu-
Näyttäisi Metalliliitto olevan valmis menemään hiukan pidemmälle taas. Eiköhän tässä keväällä koko Oy Suomi Ab suljeta toviksi.
Kamala sanoakin, mutta sanaleikki Orpo on Urpo on aina pitänyt mielestäni kutinsa ja nyt kun kyseinen otus on PM, näyttää siltä että em. leikkimielinen sutkaus on virallinen totuus. No tekee kuten hyväksi katsoo, ei ole minun ongelmani.
Olen ollut tämän viikon saikulla, eikä lakko olisi koskettanut itseäni kuitenkaan.
Olet siis ollut lääkärin määrässä lakossa, vieläpä muita pidempään, olkoonkin ettei se varmastikaan herkkua ole ollut 😁
Olet siis ollut lääkärin määrässä lakossa, vieläpä muita pidempään, olkoonkin ettei se varmastikaan herkkua ole ollut 😁
Niin, ja onneksi kuitenkin paranemaan päin kuitenkin. 😊
mustasusi kirjoitti:
Niin, ja onneksi kuitenkin paranemaan päin kuitenkin. 😊
Hyvä niin 👍
Lakko ei koske minua eikä alaani. Vaikka kyllä hoitoalalla joskus lakkoillaan, mutta se nyt on aivan yhtä tyhjän kanssa.
Kappas. No ei koske minunkaan alaani ja vaikka koskisi, en lakkoilisi. En tosin kyllä kuulu liittoonkaan, mutta periaatteessa pomo voisi laittaa firman kiinni. Mitä yrittäjä tuskin tekisi... Niin eipä tarvitse edes kuvitella lakkoilua 😂
Kappas. No ei koske minunkaan alaani ja vaikka koskisi, en lakkoilisi. En tosin kyllä kuulu liittoonkaan, mutta periaatteessa pomo voisi laittaa firman kiinni. Mitä yrittäjä tuskin tekisi... Niin eipä tarvitse edes kuvitella lakkoilua 😂
En minäkään kuulu ammattiliittoihin, jotka niitä lakkoja järjestävät… ei kiinnosta lakkoilut, kun niistä ei tosiaan mitään hyötyä ole.
Kun töissä lakkoiltiin ammattiliittojen jäsenten toimesta, niin oli toki tekijöistä pula. Tarjoudun tekemään ylimääräistä, niin pomo siihen tokaisi vain ”onneksi sä et kuulu liittoon”.Prinsessasi kirjoitti:
En minäkään kuulu ammattiliittoihin, jotka niitä lakkoja järjestävät… ei kiinnosta lakkoilut, kun niistä ei tosiaan mitään hyötyä ole.
Kun töissä lakkoiltiin ammattiliittojen jäsenten toimesta, niin oli toki tekijöistä pula. Tarjoudun tekemään ylimääräistä, niin pomo siihen tokaisi vain ”onneksi sä et kuulu liittoon”.No ei ne lakot turhiakaan ole, eivät etenkään menneinä vuosina ole olleet, sinäkin saat nyt nauttia niistä menneiden lakkojen saavutuksista. Ja vaikken itse liittoon kuulukaan, en tule kuulumaankaan, niin hallituksen nyt yksioikoisesti sanelemat muutosehdotukset ovat sellaisia, että niitä on mahdoton hyväksyä. Ne ovat yhtä kuin saneltaisiin, että jos et kiukuttele meille, saat äänioikeuden seuraaviin eduskuntavaaleihin. Kuulostaako diktatuurilta?
Kolmeen ekaan kohtaan; en.
Neljänteen sanoisin että toivottavasti tilanne ei men e siihen suuntaan.
Viimeiseen kysymykseen; olen ollut mutta en koskaan ole halunnut mennä lakkoon sillä minusta lakkoon meno kertoo kasasta epäonnistumisia.
Vielä eilen itselläni oli ajatus että tilanne ei pahenisi siitäkään huolimatta että hallituksesta ammattiyhdistystä verrataan mafiaan mutta kun ps:n kansanedustaja televisiossa melko suoraan jo avasi että halltuksen ja ek:n tavoite on ammattiyhdistysliikkeen tuhoaminen niin vaikea nähdä että mistään suunnasta enää tullaan vastaan.
Kohta meillä lailla rajataan valtakunnan sovittelijan kädet eli vanhaa mainosta mukaillen " meidän isä määrittää teidän äitien palkat". Kun ek ja sitten ay-liikken seuraaja saa tämän tessin tehtyä niin ollaan työrauhavelvoitteen piirissä.
Ministeriössä on menossa lakiselvitys paikallisesta sopimuksesta niin jos sen oikein olen ymmärtänyt niin jatkossa tes ei ole enää perälauta vaan sen alle voidaan sopia. Ihan mielenkiintoista nähdä miten jatkossa valitaan henkilöstön edustajat, mikä on heidän osaamisensa ja kuka heidät kouluttaa.Näkisin, että tilanne on niin jumissa, kiitos Orpon ja Purran, että -56 toisinto on erittäin lähellä. Eikä siinä mitään, pannaan Oy Suomi Ab kiinni vaan, ei ainakaan ole minulta pois, mutta tuskin on minulle lisääkään eikä tarvitse ollakaan. Mutta sitten on ne kaikki muut, joiden kohdalla esitetyillä muutoksilla voi olla isojakin vaikutuksia ja kun hallituksen esitykset vs. vallitseva käytäntö ovat aika isossa ristiriidassa, mielestäni turhaan, niin halukkaat saavat puolestani käydä työtaistelua tarpeelliseksi katsomassaan mittakaavassa ja savun hälvettyä katsotaan missä seistään.
Olen ollut lakossa ja olen taas. - Aamulla klo 8 tosin olin puolitoista tuntia hammaslääkärillä juurihoidossa. Totta puhuen.. olisin kyllä mieluummin mennyt töihin. 🙂
Kannatan puolivakavissani työmarkkinoiden uudistamista niin, että vain liittoon kuuluvat saisivat kaikki työehtosopimuksissa liittojen sopimat edut kuten vuosilomarahat, sairaan lapsen hoitovapaan (lyhyt tilapäinen loma), lomautusilmoitusajat jne. - Se tulisi kyllä edullisemmaksi työnantajillekin. 🤔 Eivät he niitä kuitenkaan vaan hyvän hyvyyttään maksaisi sellaisille työntekijöilleen, joita vain laki koskee.Aito prole! 🥳
Olen samaa mieltä, että tiettyjä sääntöjä tulisi olla, noudattaa ja soveltaa, jenkkejä lainatakseni others pay cash. Nykyisessä kattauksessa ammattiliittojen merkitys vesitetty vain asioiden edunvalvojiksi, ei liiton jäsenten edunvalvojiksi.
Lain pitäisi taata säälliset työsuhdeolot niin ettei kenenkään tarvitse lisäksi imuttaa Kelalta tonnia kuussa vain pärjätäkseen ja kyetäkseen töissä käymään, mutta se on kokonaan toinen asia.
Nykyisellä kulurakenteella ei ole mahdollista jatkaa, jostain on pakko leikata tai sitten kiristää verotusta. Orpo (ja Purra) ovat ilmeisesti valinneet mistä Oy Suomi Ab riipaisee puuttuvat euronsa.randombypasser kirjoitti:
Aito prole! 🥳
Olen samaa mieltä, että tiettyjä sääntöjä tulisi olla, noudattaa ja soveltaa, jenkkejä lainatakseni others pay cash. Nykyisessä kattauksessa ammattiliittojen merkitys vesitetty vain asioiden edunvalvojiksi, ei liiton jäsenten edunvalvojiksi.
Lain pitäisi taata säälliset työsuhdeolot niin ettei kenenkään tarvitse lisäksi imuttaa Kelalta tonnia kuussa vain pärjätäkseen ja kyetäkseen töissä käymään, mutta se on kokonaan toinen asia.
Nykyisellä kulurakenteella ei ole mahdollista jatkaa, jostain on pakko leikata tai sitten kiristää verotusta. Orpo (ja Purra) ovat ilmeisesti valinneet mistä Oy Suomi Ab riipaisee puuttuvat euronsa.Toinen suu sanoo, että Ammattiliittojen pitäisi ajaa vain jäsentensä asiaa ja seuraava moittii, jos ammattiliitot eivät jatkuvasti esitä työurien pidentämiseen tähtääviä uudistuksia tai kenties eläkeläisten aseman korjaamista. Aina eivät osaa olla kaikille mieliksi. 🙂
Se on jännä juttu, kuinka tässäkin uudistuksessa kaikki korjaavat toimenpiteet otetaan työntekijöiden selkänahasta, mutta yrityksillä ei ole mitään vastuuta esimerkiksi juurikin maksaa sellaisia palkkoja, että niillä ihminen ja perhe tulee toimeen. Lisäksi kun asumistukea pienennetään, niin alta aikayksikön ollaan käsi päässä, koska pääkaupunkiseudulta loppuvat matalapalkka-alojen ja osa-aikaisten töiden tekijät. 🙄- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Toinen suu sanoo, että Ammattiliittojen pitäisi ajaa vain jäsentensä asiaa ja seuraava moittii, jos ammattiliitot eivät jatkuvasti esitä työurien pidentämiseen tähtääviä uudistuksia tai kenties eläkeläisten aseman korjaamista. Aina eivät osaa olla kaikille mieliksi. 🙂
Se on jännä juttu, kuinka tässäkin uudistuksessa kaikki korjaavat toimenpiteet otetaan työntekijöiden selkänahasta, mutta yrityksillä ei ole mitään vastuuta esimerkiksi juurikin maksaa sellaisia palkkoja, että niillä ihminen ja perhe tulee toimeen. Lisäksi kun asumistukea pienennetään, niin alta aikayksikön ollaan käsi päässä, koska pääkaupunkiseudulta loppuvat matalapalkka-alojen ja osa-aikaisten töiden tekijät. 🙄👍 sun kirjoituksillesi!
xLiner Xena-183 kirjoitti:
Toinen suu sanoo, että Ammattiliittojen pitäisi ajaa vain jäsentensä asiaa ja seuraava moittii, jos ammattiliitot eivät jatkuvasti esitä työurien pidentämiseen tähtääviä uudistuksia tai kenties eläkeläisten aseman korjaamista. Aina eivät osaa olla kaikille mieliksi. 🙂
Se on jännä juttu, kuinka tässäkin uudistuksessa kaikki korjaavat toimenpiteet otetaan työntekijöiden selkänahasta, mutta yrityksillä ei ole mitään vastuuta esimerkiksi juurikin maksaa sellaisia palkkoja, että niillä ihminen ja perhe tulee toimeen. Lisäksi kun asumistukea pienennetään, niin alta aikayksikön ollaan käsi päässä, koska pääkaupunkiseudulta loppuvat matalapalkka-alojen ja osa-aikaisten töiden tekijät. 🙄Kaksipiippuisia juttuja. Omasta vinkkelistäni katsoen, läheiset huomioiden, en näe nykyisessä järjestelmässä mitään ongelmaa, pois lukien asumistuki-automaatin. Paha tietty sanoa miten on, mutta kyllä tämä vaikuttaa Orpon henkilökohtaiselta "ristiretkeltä" ja melko varmasti käy sipilät, hukkuu omaan "miekkaansa" ja katoaa politiikasta 4ever, mistä en olisi ensinkään pahoillani, sen verran... toisarvoinen poliitikko kyseessä on.
Niin, tuo juuri on se on ongelma. On vain kaksi puolta, toiselta otetaan ja toisilta ei vaadita mitään. Efektiivisesti toiselta otetaan ja toisille annetaan. Voidaanko sitä kutsua tasa-puolisuudeksi? Hiukan on PM:llä lähtenyt laukalle, mutta on PM:llä toki natsoja panna kova kovaa vastaankin. Kevättä -56 odotellessa...Xena-183 kirjoitti:
Se on jännä juttu, kuinka tässäkin uudistuksessa kaikki korjaavat toimenpiteet otetaan työntekijöiden selkänahasta, mutta yrityksillä ei ole mitään vastuuta esimerkiksi juurikin maksaa sellaisia palkkoja, että niillä ihminen ja perhe tulee toimeen. Lisäksi kun asumistukea pienennetään, niin alta aikayksikön ollaan käsi päässä, koska pääkaupunkiseudulta loppuvat matalapalkka-alojen ja osa-aikaisten töiden tekijät. 🙄Mitä sitten, jos matalapalkkatekijät loppuvat? Jos ne ovat tarpeellisia, niin kai teillä on varaa maksaa enemmän heidän palveluistaan jolloin niiden ei tarvitse olla matalapalkkaisia ja jos ei ole, niin sitten heidän työnsä eikä heille palkkaa maksavien yritysten tuotteet ole tarpeellista. Joutavat mennä nurin. Veronmaksajienko pitäisi tukina maksaa heidän palkkansa ja tuottamaton puuhastelu?
scrg kirjoitti:
Mitä sitten, jos matalapalkkatekijät loppuvat? Jos ne ovat tarpeellisia, niin kai teillä on varaa maksaa enemmän heidän palveluistaan jolloin niiden ei tarvitse olla matalapalkkaisia ja jos ei ole, niin sitten heidän työnsä eikä heille palkkaa maksavien yritysten tuotteet ole tarpeellista. Joutavat mennä nurin. Veronmaksajienko pitäisi tukina maksaa heidän palkkansa ja tuottamaton puuhastelu?
Miten niin; "kai teillä on varaa maksaa"? Mihin se liittyy? - Minä maksan toki kotisiivoojieni palkan.
Esimerkiksi siivoojien/laitoshuoltajien työ on erittäin tärkeää sairaaloissa, kouluissa, päiväkodeissa, vanhainkodeissa jne. Myös pääkaupunkiseudulla. - Keskipalkka pyörii siinä parintuhannen euron tienoilla tai jopa vähemmän, kuussa.
Kun Orpon hallitusohjelman mukaan mennään nk. vientivetoiseen palkkamalliin, nimenomaan teollisuussektori kantaa jatkossa kovan vastuun työehtosopimusten neuvottelemisesta, koska julkisen alan palkankorotukset eivät voi olla suurempia. - Tuskinpa silloin saadaan laitoshuoltajien tai vaikka perushoitajien palkkoja yhtään sen korkeammiksi, kun edes valtakunnansovittelija ei saa tehdä mitään vientisektorin määrittelemästä linjasta poikkeavia esityksiä julkisen sektorin palkkoihin neuvottelukierroksilla.Xena-183 kirjoitti:
Miten niin; "kai teillä on varaa maksaa"? Mihin se liittyy? - Minä maksan toki kotisiivoojieni palkan.
Esimerkiksi siivoojien/laitoshuoltajien työ on erittäin tärkeää sairaaloissa, kouluissa, päiväkodeissa, vanhainkodeissa jne. Myös pääkaupunkiseudulla. - Keskipalkka pyörii siinä parintuhannen euron tienoilla tai jopa vähemmän, kuussa.
Kun Orpon hallitusohjelman mukaan mennään nk. vientivetoiseen palkkamalliin, nimenomaan teollisuussektori kantaa jatkossa kovan vastuun työehtosopimusten neuvottelemisesta, koska julkisen alan palkankorotukset eivät voi olla suurempia. - Tuskinpa silloin saadaan laitoshuoltajien tai vaikka perushoitajien palkkoja yhtään sen korkeammiksi, kun edes valtakunnansovittelija ei saa tehdä mitään vientisektorin määrittelemästä linjasta poikkeavia esityksiä julkisen sektorin palkkoihin neuvottelukierroksilla."erittäin tärkeää "
Se on juuri niin tärkeää, kuinka paljon siitä maksetaan. Jos jompi kumpi pitää koulusta potkia ulos: niin annetaanko kenkää siivoojalle vai opettajalle? Kakaroille ei tekisi pahaa hyppytunnilla ja välitunnilla liikkua vähän harjan ja mopin kanssa.
"Minä maksan toki kotisiivoojieni palkan. "
Maksaisit kunnolla, etkä teettäisi orjatyötä, jota veronmaksien pitää tukea maksamalla osa sen "orjasi" asumista. Ja lisäksi verottaja tukee tällaista pilipalityöllistämistä kotitalousvähennyksellä.
"valtakunnansovittelija ei saa tehdä mitään vientisektorin määrittelemästä "
Epäreilua kyllä, mutta ihan fiksua, koska muuten julkinen sektori on heti maksamassa palkkoja joihin sillä ei ole varaa. Tai eihän sillä olisi varaa nykyisiinkään. Suomen talous nyt on vaurautensa aikoina aina perustunut ulkomaankauppaan ja jos vienti ei ole kilpailukykyinen, niin sitten voi kansa valmistautua lisäämään pettua leipäänsä.scrg kirjoitti:
"erittäin tärkeää "
Se on juuri niin tärkeää, kuinka paljon siitä maksetaan. Jos jompi kumpi pitää koulusta potkia ulos: niin annetaanko kenkää siivoojalle vai opettajalle? Kakaroille ei tekisi pahaa hyppytunnilla ja välitunnilla liikkua vähän harjan ja mopin kanssa.
"Minä maksan toki kotisiivoojieni palkan. "
Maksaisit kunnolla, etkä teettäisi orjatyötä, jota veronmaksien pitää tukea maksamalla osa sen "orjasi" asumista. Ja lisäksi verottaja tukee tällaista pilipalityöllistämistä kotitalousvähennyksellä.
"valtakunnansovittelija ei saa tehdä mitään vientisektorin määrittelemästä "
Epäreilua kyllä, mutta ihan fiksua, koska muuten julkinen sektori on heti maksamassa palkkoja joihin sillä ei ole varaa. Tai eihän sillä olisi varaa nykyisiinkään. Suomen talous nyt on vaurautensa aikoina aina perustunut ulkomaankauppaan ja jos vienti ei ole kilpailukykyinen, niin sitten voi kansa valmistautua lisäämään pettua leipäänsä.Kuka maksaa sairaaloiden laitoshuoltajien palkat? Sinä ja minä
Kuka on julkinen sektori? Sinä ja minä
Ei sinunkaan kannattaisi vetäytyä vastuusta ja ulkoistaa noita jonnekin epämääräisyyteen..
Ja kuka maksaa kotisiivoojieni todellakin kilpailukykyiset palkat? Minä
Hallitusohjelmassa on hyvin vähän fiksua. Korkeintaan se, että minä saan jatkossa vientisektorilla toimivana varmasti parhaat palkankorotukset ja todennäköisesti myös veronalennuksia. - Mutta silti minä en halua olla vain omaan napaani tuijottamassa vaan haluan, että Suomessa jokaisella niin haluavalla olisi mahdollisuus tulla omalla palkallaan toimeen ja elättää perheensäkin.
- Hyvinvointialueille sanottiin ensin, että jos ette saa palveluita järjestettyä, niin teille annetaan lisää rahaa. Nyt sinne sanotaan, että jos ette saa palveluita järjestettyä, niin leikatkaa palveluja. - Minne unohtui nuorten mielenterveyspalveluihin panostaminen? Minne unohtui eniten työkyvyttömyyseläkkeitä aiheuttavien sairauksien hoito ja ennaltaehkäisy?
Hallitus hakee nyt pikavippejä, jotka lämmittävät kuin pakkasella housuihinsa kuseminen.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Kuka maksaa sairaaloiden laitoshuoltajien palkat? Sinä ja minä
Ei sinunkaan kannattaisi vetäytyä vastuusta ja ulkoistaa noita jonnekin epämääräisyyteen..
Hallitusohjelmassa on hyvin vähän fiksua. Korkeintaan se, että minä saan jatkossa vientisektorilla toimivana varmasti parhaat palkankorotukset ja todennäköisesti myös veronalennuksia. - Mutta silti minä en halua olla vain omaan napaani tuijottamassa vaan haluan, että Suomessa jokaisella niin haluavalla olisi mahdollisuus tulla omalla palkallaan toimeen ja elättää perheensäkin.
- Hyvinvointialueille sanottiin ensin, että jos ette saa palveluita järjestettyä, niin teille annetaan lisää rahaa. Nyt sinne sanotaan, että jos ette saa palveluita järjestettyä, niin leikatkaa palveluja. - Minne unohtui nuorten mielenterveyspalveluihin panostaminen? Minne unohtui eniten työkyvyttömyyseläkkeitä aiheuttavien sairauksien hoito ja ennaltaehkäisy?
Hallitus hakee nyt pikavippejä, jotka lämmittävät kuin pakkasella housuihinsa kuseminen.Pikavoittoja, piti kirjoittaa, eikä -vippejä, sorry.
X (ei kirj.) Xena-183 kirjoitti:
Kuka maksaa sairaaloiden laitoshuoltajien palkat? Sinä ja minä
Hallitus hakee nyt pikavippejä, jotka lämmittävät kuin pakkasella housuihinsa kuseminen.Et käytä kotitalousvähennystä? Fiksu käyttäisi.
Ei sellaista rahaa olisi kannattanut luvata mitä ei ole. Ehkä niille nuorille olisi kannattanut kakarana antaa vähän tekemistä ja vastuuta kuten on maailman sivu annettu kaikkialla missä niistä ei kasva ahdistuneita lanttuvikaisia.
Koko kansa täynnä tukiriippuvaisia velliperseitä! Parasta sairauksien ennaltaehkäisyä on kirkastaa ajatus siitä, että jos omaa syytäsi (tai syyttäkin) sairastut niin apu on mitätöntä ja kelvotonta.
En ole lakossa enkä ole koskaan ollutkaan. Kuulun kyllä liittoon, mutta meillä ei ole valtakunnallista työsopimusta, jota noudatetaan eli neuvottelen itse esim palkkani ja muut etuni. En siis oikein tiedä, mitenhän lakko meidän kohdalla edes menisi. Voisinkohan lakkoilla yksikseni?
Jos mittaa on 238cm, voi lakkoilla mistä tahansa syystä ilman että kukaan uskaltaa sanoa vastaan 😂
Jos mittaa on 238cm, voi lakkoilla mistä tahansa syystä ilman että kukaan uskaltaa sanoa vastaan 😂
Hyvä pointti! Kannattaa olla näin vaikuttavan pelottava tapaus. Järvetkin jäätyy pelkästä mun katseesta 🤣
Aletheias kirjoitti:
Hyvä pointti! Kannattaa olla näin vaikuttavan pelottava tapaus. Järvetkin jäätyy pelkästä mun katseesta 🤣
Ei ne jäädy vaan niiden vesi vetäytyy joko pelosta tai kunnioituksesta. Miten muuten Mooses (341cm) olisi päässyt Punaisen meren yli? 😂
Ei ne jäädy vaan niiden vesi vetäytyy joko pelosta tai kunnioituksesta. Miten muuten Mooses (341cm) olisi päässyt Punaisen meren yli? 😂
Näinhän se on. Tuo selittääkin, miksi en koskaan törmäile ihmisiin. Kaikki ietenkin väistää vimmatulla vauhdilla sivuun, kun minä astelen 238cm varteni ja julman katseeni kanssa pitkin teitä. Hyvä niin, pääsee etenemään joutuisasti. Kannattaa olla pelottavan hurja ja hurjan pelottava 🤣
Aletheias kirjoitti:
Näinhän se on. Tuo selittääkin, miksi en koskaan törmäile ihmisiin. Kaikki ietenkin väistää vimmatulla vauhdilla sivuun, kun minä astelen 238cm varteni ja julman katseeni kanssa pitkin teitä. Hyvä niin, pääsee etenemään joutuisasti. Kannattaa olla pelottavan hurja ja hurjan pelottava 🤣
Arja Humatsooni ja sama toisinpäin. Kansa lakoaa jalkohinsa tai viimeistään niiden alle. Eikä se ole ihme, koska sitä jalkaa riittää silmänkantamattomiin, ainakin vertikaalisti 😂
Arja Humatsooni ja sama toisinpäin. Kansa lakoaa jalkohinsa tai viimeistään niiden alle. Eikä se ole ihme, koska sitä jalkaa riittää silmänkantamattomiin, ainakin vertikaalisti 😂
Arja Humatsooni 😂 Kiva saada aina uusia lempinimiä 😁 Mutta näin se on, kannattaa varoa tällaista amatsonia. Pois alta kävyt ja männynkävyt, ei parane asettua tielleni tai voi käydä köpelösti. Sotkeutuu vielä koipiini joku onneton 😱
Aletheias kirjoitti:
Arja Humatsooni 😂 Kiva saada aina uusia lempinimiä 😁 Mutta näin se on, kannattaa varoa tällaista amatsonia. Pois alta kävyt ja männynkävyt, ei parane asettua tielleni tai voi käydä köpelösti. Sotkeutuu vielä koipiini joku onneton 😱
Raikkaalla... lapsella on monta nimeä, eikö niin? 😂
Njääh, mitä pidemmät kavionvarret, sitä helpompi kampata. Ja kamppaamista on kyllä tullut harjoiteltua... 😈😂randombypasser kirjoitti:
Raikkaalla... lapsella on monta nimeä, eikö niin? 😂
Njääh, mitä pidemmät kavionvarret, sitä helpompi kampata. Ja kamppaamista on kyllä tullut harjoiteltua... 😈😂Olen joskus laskenut, että mulle on annettu vuosien saatossa yli 20 lempinimeä 😅 Ilmeisesti mun oikea nimi ei siis miellytä ihmisiä niin pitää keksiä jokin parempi 😁
Et sä mua kampattua saa, vaikka sulla ois musta vyö kamppaamisessa 😂Aletheias kirjoitti:
Olen joskus laskenut, että mulle on annettu vuosien saatossa yli 20 lempinimeä 😅 Ilmeisesti mun oikea nimi ei siis miellytä ihmisiä niin pitää keksiä jokin parempi 😁
Et sä mua kampattua saa, vaikka sulla ois musta vyö kamppaamisessa 😂Mä en ole saanut kuin pari lempinimeä viime vuosikymmenen aikana, höh... Ruoska ja the Boss on ne nätimmät esitystavat niille.
En saa? Voi voi, nyt teit lupauksen, josta et voi pitää kiinni. Minua tarkempaa nilkkoihin loikkaajaa et tule ikinä kohtaamaan ja ne nilkat... Ne on se heikoin kohta, etenkin jos mittaa on 242cm. Tulet kaatumaan ja kaatumaan korkealta, mutta pidän tyynyä pääsi alla ettet kolauta päätäsi liian kovaa kanveesiin 🤗randombypasser kirjoitti:
Mä en ole saanut kuin pari lempinimeä viime vuosikymmenen aikana, höh... Ruoska ja the Boss on ne nätimmät esitystavat niille.
En saa? Voi voi, nyt teit lupauksen, josta et voi pitää kiinni. Minua tarkempaa nilkkoihin loikkaajaa et tule ikinä kohtaamaan ja ne nilkat... Ne on se heikoin kohta, etenkin jos mittaa on 242cm. Tulet kaatumaan ja kaatumaan korkealta, mutta pidän tyynyä pääsi alla ettet kolauta päätäsi liian kovaa kanveesiin 🤗Ruoska 😂 Jollen tietäisi suunnilleen mitä teet työksesi, saattaisin kuvitella jotain aivan muuta 😁
Niin siis sehän on nyt itsestäänselvää, ettet saa kampattua 😑 Ei ole pienintäkään epäilystä. 242cm ja lyömätön tekniikka antaa mulle sellaisen ylilyöntiaseman, että et ehdi edes ylöspäin vilkaista, kun olet jo paketissa 😁Aletheias kirjoitti:
Ruoska 😂 Jollen tietäisi suunnilleen mitä teet työksesi, saattaisin kuvitella jotain aivan muuta 😁
Niin siis sehän on nyt itsestäänselvää, ettet saa kampattua 😑 Ei ole pienintäkään epäilystä. 242cm ja lyömätön tekniikka antaa mulle sellaisen ylilyöntiaseman, että et ehdi edes ylöspäin vilkaista, kun olet jo paketissa 😁Uuuuuh... No sä voit kyllä kuvitella mitä haluat ja mä voin sitten toteuttaa sen, t: Ruoska 😂
Voit olla varma, että vaikka jotenkin ihmeesti olisitkin niskan päällä (ei tule tapahtumaan), niin taatusti ehdin ylöspäin vilkaista 😁randombypasser kirjoitti:
Uuuuuh... No sä voit kyllä kuvitella mitä haluat ja mä voin sitten toteuttaa sen, t: Ruoska 😂
Voit olla varma, että vaikka jotenkin ihmeesti olisitkin niskan päällä (ei tule tapahtumaan), niin taatusti ehdin ylöspäin vilkaista 😁Be careful what you wish for 😉😂
Höpsis, et sä mitään ehdi vilkaista. Mutta lupaan olla hellä. Ehkä 😆Aletheias kirjoitti:
Be careful what you wish for 😉😂
Höpsis, et sä mitään ehdi vilkaista. Mutta lupaan olla hellä. Ehkä 😆Ruoskan nimikkeellä en oikein voi muuta sanoa kuin että lupaan että olet hellänä. Ehkä 😂
Ruoskan nimikkeellä en oikein voi muuta sanoa kuin että lupaan että olet hellänä. Ehkä 😂
Hyvä, siitä onkin aivan liian pitkä aika kun olen viimeksi ollut hellänä.. 😂
Nyt siistin suuni, menee hävyttömäksi. Laitetaan se kevään piikkiin 🙈
- Anonyymi
Olen hiljaisessa tukilakossa koko talven, mutta onneksi olen valtiolla töissä ja te muut maksatte ketkuiluni.
- Anonyymi
Nukuin pitkään ja lorvinut muuten vaan. Kyllä elämä on kovaa.
- Anonyymi
Koskaan en ole päivääkään lakkoillut enkä liittoihin kuulunut,töitä tein yli 35 v. Ei työt ole lakossa,liittolaiset kylläkin. Eipä nuo ole koskaan paljoa tuolla möykkäämisellä hyötyneet,itse sain paremmin palkan neuvoteltua työnantajan kanssa.ja paremman. Kyllähän sitä liittoon painostivat mutta minä en turhasta maksele kalliita liitonmaksuja herrojen ylisuuriin palkkoihin. Oli se kyllä -70 luvulla melko punaista joillakin tyypeillä se touhu,"jokos sitä ollaan liitossa!"?jos ei niin alko vittuilu ja painostus.
No ei se ihan noinkaan mene. Paperiliitto etenkin on menneinä vuosina osannut lypsää kaiken irtilähtevän ja vähän päälle, todellakin ovat hyötyneet. Tosin sittemmin laitoksia on ajettu alas tai siirretty muihin maihin, niin kuka lopulta voitti? Toki ne jotka vielä paperissa työskentelevät, nauttivat menneistä työtaisteluvoitoista, mutta se on murto-osa siitä porukasta jotka niitä taisteluita kävivät. Suo siellä, vetelä täällä.
Metalliliitto on onneksi osannut pitää tavoitteet järkevällä tasolla, muuten olisi sekin toimiala ajettu Suomessa minimiin jo vuosia sitten. AKT jaksaa ryttyillä ja onkin siinä suhteessa ainoa taho, jolla ihan oikeasti on natsoja ryttyillä. Tosin veikkaanpa, että AKT:n kohtalo tulee olemaan ruma, mutta odotellaan nyt muutama vuosi vielä.
- Anonyymi
Demokratia toteutuu vain jos saataisiin kuolemantuomio päättäjille jos rikkovat lupauksensa.
Muutenhan vaalit ja sitä edeltänyt aika on pelkkää jaska jauhantaa, kuka lupaa enemmän voittaa, mutta kun voittaa kääntää heti takin.
Kyllä numerot valaisevat, jokainen voi etsiä valtiontalouden luvut. Miettiä sitä pelastaako Suomen ostovoiman heikentäminen vai ei, no ei tietenkään pelasta.
Ne jotka ovat olleet lomautuksilla viikon tai kaksi, useammankin. Niillä palkankorotukset menivät jo omavastuuseen. Eli seuraa se että sadoilta tuhansilta työntekijöiltä palkankorotus ei näy vuonna 2024.
Humppaa, alaspäin.- Anonyymi
Kannattaa muistaa, että niiden lupausten pettäjät sinun mainitsemallasi tavalla olisi karsinut jo koko edellisen hallituksen väen kerrasta.😅 Vai meinaatko, että vain silloin kuolemantuomio jos sinun ideologiasi vastainen hallitus on vallassa?
Miksi kuolemaantuomio? Riittäisi, että vaaliehdokkailta edellytetään valaehtoista vakuutusta siitä, että jos lupaavat ajavansa jotain asiaa, myös tekevät sen. Mutta jos lupaavat taata jonkin asian, heidän on jätettävä luottamustoimensa välittömästi jos se asia ei toteudu. Mikäli joutuisi jättämään kautensa/luottamustoimensa kesken, peruttaisiin kaikki mahdolliset luontoisedut kertyvää eläkettä myöten toimikauden alusta alkaen.
Loppuisi turhat puheet ja länkytys kuin seinään. Tosin myös luottamustoimiin hakeutuvien määrä hupenisi murto-osaan nykyisestä, mutta se tuskin olisi huono asia.
Olitko jo lakossa?
Marraskuussa🤔
Oletko nyt lakossa?
Juu olen, en kyllä kuulu liittoon, mutta silti... Kävin äitini kanssa huutelemassa tänään Senaatintorilla.😝👍🏼
Jatkatko vielä lakkoa?
Huominen viellä, niin ja meinaan olla lakossa myös jatkossa… jos ja kun tilanne sitä vaatii.- Anonyymi
Kuulutko niihin mölisijöihin, jotka buuasivat työtään tekevälle ministerille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni virassaan toimiva joutuu sietämään monenlaista. Mölinä nyt on pikkuongelma. Hän ei sentään kokenut väkivalta, joka on monissa viroissa miltei jokapäiväistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni virassaan toimiva joutuu sietämään monenlaista. Mölinä nyt on pikkuongelma. Hän ei sentään kokenut väkivalta, joka on monissa viroissa miltei jokapäiväistä.
Mitä sinä siitä luulet tietäväsi?
Ministeriä tuskin buuaukset jäävät vaivaamaan. Hän on demokraattisesti tehtäväänsä alunperin valittu ja ei voi kuin ihmetellä, miten idioottimaiselta opposition äänestäjäjoukko mölinöineen kuulostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ministeriä tuskin buuaukset jäävät vaivaamaan. Hän on demokraattisesti tehtäväänsä alunperin valittu ja ei voi kuin ihmetellä, miten idioottimaiselta opposition äänestäjäjoukko mölinöineen kuulostaa."Kuulutko niihin mölisijöihin, jotka buuasivat työtään tekevälle ministerille?"
Tuon kirjoittaja tuntui kuvittelevan, että mölinöillä olisi kovastikin väliä. Kaupan kassakin joutuu kuuntelemaan kaikenlaisia mölinöitä. Sellaista sattuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ministeriä tuskin buuaukset jäävät vaivaamaan. Hän on demokraattisesti tehtäväänsä alunperin valittu ja ei voi kuin ihmetellä, miten idioottimaiselta opposition äänestäjäjoukko mölinöineen kuulostaa.Jos ei kestä mölinöitä, niin politiikka lienee ihan väärä uravalinta. Siellähän niitä mölisijöitä on eduskuntasalissakin, eli kuuluu sen homman luonteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kuulutko niihin mölisijöihin, jotka buuasivat työtään tekevälle ministerille?"
Tuon kirjoittaja tuntui kuvittelevan, että mölinöillä olisi kovastikin väliä. Kaupan kassakin joutuu kuuntelemaan kaikenlaisia mölinöitä. Sellaista sattuu.Osaatko lukea?
Yläpuolella kerroin, että tuskinpa ne ministeriä haittaa. Mutta se mitä se mölinä mölisijästään kertoo, onkin paljon oleellisempaa.
Sitä ei mölisijä pysty mölinältään tajuamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaatko lukea?
Yläpuolella kerroin, että tuskinpa ne ministeriä haittaa. Mutta se mitä se mölinä mölisijästään kertoo, onkin paljon oleellisempaa.
Sitä ei mölisijä pysty mölinältään tajuamaan.Hitostako minä tiedän oletko tuon kirjoittaja, jolle vastasin? Hänellä selvästi on kuvitelma, että mölinöillä on isokin merkitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei kestä mölinöitä, niin politiikka lienee ihan väärä uravalinta. Siellähän niitä mölisijöitä on eduskuntasalissakin, eli kuuluu sen homman luonteeseen.
Mitä se mölinä sinun mielestä kertoo mölisijästä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se mölinä sinun mielestä kertoo mölisijästä?
Näkyy heitä osa sinne aina vain uudestaan äänestävän. Tiedä sitten kertooko se enemmän itse mölisijästä vai heitä äänestävistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaan kannata mennä mielenosoittajien eteen, jos pikku mölinä noin satuttaa. Mielenosoituksiin kuuluu osoittaa mieltään.
Kunnon proletariaatti! Reipasta kansalaisaktivismia, hyvä!
En sinällään kannata lakkoja, mutta ei niistä itselleni haittaakaan ole, niin en myöskään vastusta, vaikka joskus jotkut lakot voivatkin haitata elämääni.
Nyt nuo hallituksen aikomukset ovat niin hanurista, että mennään sille rajalle rikkovatko ne jopa perustuslakia, että vaikken itse tule lakkoilemaankaan, niin hyväksyn kaikkien muiden lakkoilun, myös vaikka koko Suomi pantaisiin viikoiksi kiinni.randombypasser kirjoitti:
Kunnon proletariaatti! Reipasta kansalaisaktivismia, hyvä!
En sinällään kannata lakkoja, mutta ei niistä itselleni haittaakaan ole, niin en myöskään vastusta, vaikka joskus jotkut lakot voivatkin haitata elämääni.
Nyt nuo hallituksen aikomukset ovat niin hanurista, että mennään sille rajalle rikkovatko ne jopa perustuslakia, että vaikken itse tule lakkoilemaankaan, niin hyväksyn kaikkien muiden lakkoilun, myös vaikka koko Suomi pantaisiin viikoiksi kiinni.Kiitos kun saan sivistää itseäni käyttämälläsi sanoilla😊
juuh teki ihan hyvää pyörähtää vaikka ei sillä varmaan mitään vaikutusta ole mihinkään. On kyllä noi heikennykset niin hanurista ettei sillä kyllä houkutella ketään töihin/opiskelemaan… puhumattakaan perustamaan perhettä.Haaveilija39 kirjoitti:
Kiitos kun saan sivistää itseäni käyttämälläsi sanoilla😊
juuh teki ihan hyvää pyörähtää vaikka ei sillä varmaan mitään vaikutusta ole mihinkään. On kyllä noi heikennykset niin hanurista ettei sillä kyllä houkutella ketään töihin/opiskelemaan… puhumattakaan perustamaan perhettä.Vaikken lakkoon ole päässytkään, niin hallituksen ehdotukset ovat sellaisia, että voi olla että lopulta olen siellä marssilla. Pomoa se ei haittaa, senkin mielestä nyt halltiuksella viiraa isolla kädellä päästä. Kattellaan mihin tämä hölmöily vielä etenee, mutta eiköhän sitä odotellassa ammattiliitot laita koko Suomen kiinni kerran tai parikin.
Vaikken lakkoon ole päässytkään, niin hallituksen ehdotukset ovat sellaisia, että voi olla että lopulta olen siellä marssilla. Pomoa se ei haittaa, senkin mielestä nyt halltiuksella viiraa isolla kädellä päästä. Kattellaan mihin tämä hölmöily vielä etenee, mutta eiköhän sitä odotellassa ammattiliitot laita koko Suomen kiinni kerran tai parikin.
Sun meno kuulostaa myös varsin hyvältä🤗
Kolmipäiväinen lakko jo tiedossa, enemmän väkeä.. mietin liittyiskö ihan oikeaan liittoon, niin saisi vähän edes jotain hyvitystä. Muuten tulee kalliita lakkopäiviä. Nytkin kävin kampaajalla😄 mutta muuten ekstra vapaat tulee kyllä itselle tarpeeseen..Haaveilija39 kirjoitti:
Sun meno kuulostaa myös varsin hyvältä🤗
Kolmipäiväinen lakko jo tiedossa, enemmän väkeä.. mietin liittyiskö ihan oikeaan liittoon, niin saisi vähän edes jotain hyvitystä. Muuten tulee kalliita lakkopäiviä. Nytkin kävin kampaajalla😄 mutta muuten ekstra vapaat tulee kyllä itselle tarpeeseen..Ääääh, mun meno on jotain rivien väliin kirjoitettua...
No mä uskon, että nautit jos/kun tulee vähän ekstravapaita, on sille taatusti tilaustakin. Toki olis joo hyvä saada silti jotain korvausta, ei sitä ihan ilmaiseksi kannata vapaita pitää 😂
- Anonyymi
En ole lakossa, en mene lakkoon, enkä halua ikinä mennä lakkoon.
- Sheena - Anonyymi
Brysselin kadut tulessa, Saksassa ja Ranskassa tukitaan valtateiden väyliä.
Hölmölässä ollaan maltillisempia.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/53c105c9-28cf-4dbc-b876-42a1c39d1b66 - Anonyymi
Osan leikkauksista voisi perus tänään tehdyn EU päätöksen yötä. EU antaa Avustusta Ukrainalle 50 miljardia euroa. Se olisi 67 euroa per capita koko Euroopan alueelle.
Suomen tehtävänä on maksaa 355 miljoonaa euroa, ei 1,6 miljardia kuten maksettiin vuonna 2023.
Säästöä tulisi jo reilu 1,2 miljardia euroa vuodessa joka on summaltaan 400 000 talouden saamat vuotuiset asumistuet?"Säästöä tulisi jo reilu 1,2 miljardia euroa vuodessa joka on summaltaan 400 000 talouden saamat vuotuiset asumistuet? "
Missä se raha on säästössä? Kyllä ei ole missään. Jos ottaa vähän vähemmän pikavippiä kuin aiemmin, niin ei se vielä saataviksi muutu.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
"Säästöä tulisi jo reilu 1,2 miljardia euroa vuodessa joka on summaltaan 400 000 talouden saamat vuotuiset asumistuet? "
Missä se raha on säästössä? Kyllä ei ole missään. Jos ottaa vähän vähemmän pikavippiä kuin aiemmin, niin ei se vielä saataviksi muutu.1,2 miljardia tulisi sisämarkkinakiertoon, kyllä sillä taas K ja S maksaisivat huippu bonuksia.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
"Säästöä tulisi jo reilu 1,2 miljardia euroa vuodessa joka on summaltaan 400 000 talouden saamat vuotuiset asumistuet? "
Missä se raha on säästössä? Kyllä ei ole missään. Jos ottaa vähän vähemmän pikavippiä kuin aiemmin, niin ei se vielä saataviksi muutu.Tunnen useita jotka 30v, 40v, jne ovat luulleet että kaikki menee aina hyvin.
Köyhyys tulee monelle jo parissa vuodessa , vaikka ei tulisi edes sairautta.
Jos uuden oppiminen on vaikeaa, voi olla mahdollisesti tuen saaja 5 v kuluttua.
Armeijamalliin itse itseäni komentaen, olen jatkuvasti työnjohdon kanssa eri mieltä töiden ajankohdasta, mutta en millään usko itseäni, etten saa jäädä vain nukkumaan tai muutoin lojumaan.
(tänään sain paperiasioita hoidettua ja olen itseeni kohtuullisen tyytyväinen)Tämän nykytilanteen suurin syy on todellisuudessa Euroon liittyminen, sillä entisiä markka-aikoina tämän kaltaiset tilanteet hoidettiin devalvatiolla, mutta se on Eurossa mahdotonta.
Kustannuskehitystä on siis pakko sopeuttaa muuilla keinoilla, mutta siihen ei vielä olla opittu.
Ruotsi pärjää meitä paremmin juuri siksi, että siellä kruunu reagoi taloudelliseen tilanteeseen.Luulen, että opittavaa ei olekaan, ei vain uskalleta/osata käyttää niitä työkaluja, joita nyt enää voidaan käyttää. Ja jos uskalletaankin, on edessä lakkorintama.
- Anonyymi
Ruotsissa työntekijäpuolella on edustuksensa kolmikannassa, ja se toimii.
- Anonyymi
Kyllä devalvaatio onnistuu nytkin. Se on sama asia kuin palkan alennus.
Räpylä pystyyn ketkä kannattaa? Anonyymi kirjoitti:
Räpylä pystyyn ketkä kannattaa?Ei tarvitse alentaa palkkaa, voi helposti vain korottaa tuloveroa. Sillä tavalla myös yrittäjät jäävät nuolemaan näppejään ja kokonaishyöty valuu yksin verottajan kirstuun. Vituttaako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Räpylä pystyyn ketkä kannattaa?Suomi on jo devalvoinut.
Viimevuoden inflaatio 7 %, tänä vuonna se on 2-3 jo alkuvuotena.
Palkankorotus 2,6 %. Palkat ovat alentuneet reilun vuoden aikana 7 % vaikka kukaan ei kättä nostaisi. - Anonyymi
Ei tarvitse alentaa palkkaa, voi helposti vain korottaa tuloveroa. Sillä tavalla myös yrittäjät jäävät nuolemaan näppejään ja kokonaishyöty valuu yksin verottajan kirstuun. Vituttaako?
Minä ainakin yrittäjänä lopettaisin yrityksen ja menisin muualle töihin jos veroja korotetaan edes 2 %.
Meillä menee hyvin, mutta toisen palveluksessa pääsee paljon helpommalla ja varsinkin yrittäjä saa aina hommia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on jo devalvoinut.
Viimevuoden inflaatio 7 %, tänä vuonna se on 2-3 jo alkuvuotena.
Palkankorotus 2,6 %. Palkat ovat alentuneet reilun vuoden aikana 7 % vaikka kukaan ei kättä nostaisi.inflaatio ei ole devalvointia,
se on tulonsiirtoa köyhiltä jotka ei osaa sijoittaa taitavimmille jotka sijoittaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin yrittäjänä lopettaisin yrityksen ja menisin muualle töihin jos veroja korotetaan edes 2 %.
Meillä menee hyvin, mutta toisen palveluksessa pääsee paljon helpommalla ja varsinkin yrittäjä saa aina hommia.Tuli juuri konkurssien 2000-luvun ennätys, ilmeisesti töitä ei ole riittänyt?
Anonyymi kirjoitti:
Meillä menee hyvin, mutta toisen palveluksessa pääsee paljon helpommalla ja varsinkin yrittäjä saa aina hommia.No se on semmoista, valintakysymyksiä. Palkkarengin elämä on pirun helppoa verrattuna yrittämiseen, tiedän sen hyvin ja ehkä siksikin olen nykyisin palkkarenkinä.
- Anonyymi
Ruttuturvat ulisee lakosta, työmiehetkin
No kuule, tuolla sinun kommentillasi ei päästä vielä edes ruttuturpien tasolle. Niin jos viittisit edes yrittää? Kiitos.
- Anonyymi
Höpöhöpö.
- Anonyymi
Mikä pakko se on omaa hölmöyttä pikemminkin tyhmä turhaan rastaa viisaas pääsee vähemmällä daa etkö ny tuota ole tajunnu mieluiten mä päiväni sängyssä naisen kanssa käyttäsin kun töitä tehden mu ilman työntekoa on melko vaikiaa saaja rahaa ruuan ostoon
- Anonyymi
En käsitä suomalaista työmoraalia. Minun maailmassani tehdään töitä asiantuntijatasolla kuutena päivänä viikossa, eikä edes valiteta, vaan tehdään työtä, koska se motivoi. Mikä kumma se on, että ihminen ei viitsi vaivautua edes sen vertaa, että kävisi töissä? Moneen yritykseen pääsee keski-ikäinenkin vielä oppisopimuksellakin töihin, jos ei mitään osaa. Kyllä on uusavuttomien yhteiskunta koko Suomi.
Unohdit ehkä sen, että itse mainitsemasi "sinun maailmasi" on pienen pieni rippunen koko maailmaa ja on aika todennäkäistä, että "sinun maailmasi" henkilöt elävät unelmaansa. Silloin ei ole mikään ongelma tehdä duunia vaikka 24/7/365, tiedän sen itse aivan hyvin. Mutta sitten on se muu maailma, se vaatimaton 99,9% maailmasta. Alkaako vituttamaan kun kuuluut vähemmistöön? Minua ei vituta, mutta ymmärrän myös enemmistön näkemyksen.
- Anonyymi
Tuo minä ja minun maailmani ajatus on ikävästi yleistynyt.
Ei aina huomata miten jokaisen maailma on nivoutunut yhteen. Leikatessa vähäosaisilta alkaa se vaikuttamaan suurituloistenkin elämään tuloja pienentävästi. Kysymys on vain ajasta.
Monet heijastavat tätä hetkeä mikä maassa vallitsee pelkästään siihen omaan elämään ja miten se voi vaikuttaa nykyhetkeen. Elämä muuttuu, ei se ole kenelläkään samanlaista enää 5 vuoden kuluttua.
Toisen ihmisen asemaan menemisen taito voi monelta puuttua täysin, päässä ja tunteissa on lukko jota ei itse huomaa. Sitä ruokkii ajatellen ettei ulkopuolisten elämä minulle kuulu, kun ja jos kaikki ihmiset ajattelevat noin, saavutetaan Sodoma ja Gomorra.
Maan ja maailman poliittinen tilanne kertoo jo sen miten lähellä sitä jo ollaan.
Itsekkyys ei ole hyve, ne joilla jo on kaikki tarpeellinen, miksi tulisi saada enemmän niiltä joilla ei ole? Ei elämä parane tai korjaannu kun tietyn hyvinvoinnin rajan yli mennään. Ahneus ja tunnettu loppu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo minä ja minun maailmani ajatus on ikävästi yleistynyt.
Ei aina huomata miten jokaisen maailma on nivoutunut yhteen. Leikatessa vähäosaisilta alkaa se vaikuttamaan suurituloistenkin elämään tuloja pienentävästi. Kysymys on vain ajasta.
Monet heijastavat tätä hetkeä mikä maassa vallitsee pelkästään siihen omaan elämään ja miten se voi vaikuttaa nykyhetkeen. Elämä muuttuu, ei se ole kenelläkään samanlaista enää 5 vuoden kuluttua.
Toisen ihmisen asemaan menemisen taito voi monelta puuttua täysin, päässä ja tunteissa on lukko jota ei itse huomaa. Sitä ruokkii ajatellen ettei ulkopuolisten elämä minulle kuulu, kun ja jos kaikki ihmiset ajattelevat noin, saavutetaan Sodoma ja Gomorra.
Maan ja maailman poliittinen tilanne kertoo jo sen miten lähellä sitä jo ollaan.
Itsekkyys ei ole hyve, ne joilla jo on kaikki tarpeellinen, miksi tulisi saada enemmän niiltä joilla ei ole? Ei elämä parane tai korjaannu kun tietyn hyvinvoinnin rajan yli mennään. Ahneus ja tunnettu loppu.Vastauksesta paistaa vastuuttomuus ja passivismi. Mikään ei ole omaa syytä, kaikki on yhteistä, kaikille yhtä paljon, vaikka ei olla tikkua ristiin laitettu sen eteen, että oma elämäntaso paranisi. Pullamössökansakuntaa.
Olitko jo lakossa?
- En
Oletko nyt lakossa?
- En
Jatkatko vielä lakkoa?
- En
Menetkö pian lakkoon?
- En, tämä lakko ei ulotu minun toimialaani. Ei lakkoilla.
Et ole ollut/et mene nyt, mutta haluaisitko joskus mennä lakkoon?
- Riippuu tilanteesta ja mistä lakkoillaan. Mikäli asia on tärkeä, kyllä menisin.
Pakollinen musalinkki. 😁
~ Meghan Trainor - Badass Woman ~
https://youtu.be/z6tjkL1kZBI?si=ie5PTHbGlGjBQeRSTäydet pisteet ja viisi papukaijamerkkiä! Ensimmäinen joka oikeasti vastasi kysymyksiin ja vasta sitten käytti mahdollisuuden vapaaseen sanaan! Ei ihme, että Oy Suomi Ab:llä ei mene hyvin, kun enemmistö ei enää osaa edes noudattaa annettua selkeää ohjeistusta 😂
Täydet pisteet ja viisi papukaijamerkkiä! Ensimmäinen joka oikeasti vastasi kysymyksiin ja vasta sitten käytti mahdollisuuden vapaaseen sanaan! Ei ihme, että Oy Suomi Ab:llä ei mene hyvin, kun enemmistö ei enää osaa edes noudattaa annettua selkeää ohjeistusta 😂
Tietenkin vastaan täydellisesti. Kyllähän sinä sen tiedät, teen kaiken huolellisesti ja ohjausta noudattaen. Ruoskin myös muut tekemään asiat täsmällisesti. Se kuuluu asiaan.
Vaikka musalinkkiä ei pyydetty, se silti kuuluu palstan tapaan ja kulttuuriin. Sellainen vaan ängetään mukaan. Eikä biisin tarvitse olla mitenkään erinomaisen hyvä. Pääasia on, että sillä hetkellä se sopii omaan mielenmaailmaan ja fiilikseen.
Kiitos palautteesta. Arvostan suuresti, että tunnistat laatuvastaukset massasta. Jyvät erottuu akanoista. ... ja sen tapaisia asioita ... 😂👑👸tosi.typy kirjoitti:
Tietenkin vastaan täydellisesti. Kyllähän sinä sen tiedät, teen kaiken huolellisesti ja ohjausta noudattaen. Ruoskin myös muut tekemään asiat täsmällisesti. Se kuuluu asiaan.
Vaikka musalinkkiä ei pyydetty, se silti kuuluu palstan tapaan ja kulttuuriin. Sellainen vaan ängetään mukaan. Eikä biisin tarvitse olla mitenkään erinomaisen hyvä. Pääasia on, että sillä hetkellä se sopii omaan mielenmaailmaan ja fiilikseen.
Kiitos palautteesta. Arvostan suuresti, että tunnistat laatuvastaukset massasta. Jyvät erottuu akanoista. ... ja sen tapaisia asioita ... 😂👑👸Luonnollisestikin Teidän Korkeutenne, varmistimme vain, että olemme kaikessa alamaisuudessammekin jatkuvasti täysin perillä Teidän Ylhäisyytenne täydellisyydestä 😌
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990