Minä tienasin
Aikoinaan 5000€/kk
Nykyään olen työkyvyttömyys eläkkeellä.
>simiti<
Paljonko tienasit?
17
296
Vastaukset
Nimenomaan imperfektissä? Miksi sinua kiinnostaa, paljonko joku palstalainen on tienannut menneisyydessä?
- Anonyymi
No kun on muuten vain tylsää.
>simiti<
No mä oon tienannut bruttona viimeiset 10 vuotta 50-60t€/v verotustietojen mukaan...
Sitä ennen 35-45 t€/v noin 10 v.
Ihan kivat eläkket tulee...
Ootko tyytyväinen...- Anonyymi
Ootko joku lääkäri? En tuu supervarmasti ikinä tienaamaan tota, vaikka oon mielestäni ihan kunnon duunissa. En tajua miten palkkaerot on niin suuria joissain ammateissa.
N- Anonyymi
Ihan kemian prosessinhoitaja. Eli tavis duunari.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kemian prosessinhoitaja. Eli tavis duunari.
>simiti<Tavis duunareilla onkin liian isot palkat.
700€/ kk olin päivkodissa työharjoittelijja ja voin muistaa väärikin kun olin 16-17 silloin🥹
Ostin hääpuvun kirpputorilta- Anonyymi
Mitä enemmän ihminen tienaa, sitä tuhoisampi hän on maapallon hyvinvoinnin kannalta.
Vuodessa on yksi älä osta mitään päivä, se parantaa jo maapallon hyvinvointia jos jokainen ohjetta noudattaisi. Kerskakuluttaminen kuuluu vahvasti menneisyyteen, eikä se tee ketään onnelliseksi. - Anonyymi
Saathan sinä olla vaikka armeijan ylipäällikkö haaveissa mutta auttaako se oikeassa elämässäsi yhtään mihinkään positiiviseen lopputulokseen. Kandee funtsia
- Anonyymi
Sen verran, että sain/saan kaiken tarpeellisen. Asiani hoidettua.
Jasu- Anonyymi
Minua ei motivoi raha muutoin, kun pakon sanelemana. Joku puupää keksi siitä vaihtovälineen. 😅
Ja joku puupää keksi, että meillä on markkinatalous, vitun kylmä maa missä palelee ilman vaatteita, ruokaa, huushollia ja lämmitystä. Joku puupää keksi riesan miksi pitää herätä joka vitun aamu töihin, että saa noi hengenpitimet. Viddu.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua ei motivoi raha muutoin, kun pakon sanelemana. Joku puupää keksi siitä vaihtovälineen. 😅
Ja joku puupää keksi, että meillä on markkinatalous, vitun kylmä maa missä palelee ilman vaatteita, ruokaa, huushollia ja lämmitystä. Joku puupää keksi riesan miksi pitää herätä joka vitun aamu töihin, että saa noi hengenpitimet. Viddu.
JasuYmmärrän sitä yhtä kundia mikä taannoin oli lehdessä. Joka asuu vapaaehtoisesti metsässä, nukkuu puimajoissa ja lumitunnellissa mihin juuri ja juuri mahtuu. Hän ei halua elää muiden määrittelemää elämää. En minäkään haluaisi.
Vaan ihan niin raju en ole, että menisin kuten hän enkä niin rikas kun porvarit, että voin vaan lorvia halutessani. Joten ei auta, kun koittaa löytää se välimalli missä saa kuitenkin mahdollisimman pitkälle olla kuten tykkää. Eikä yhteiskunnan normien mukaan. Minuakin ahdistaa yhteiskunnan normi muitit. Ne on älyttömät. Eikä mitään ihmusen elämää, vaan suorittaja robotin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän sitä yhtä kundia mikä taannoin oli lehdessä. Joka asuu vapaaehtoisesti metsässä, nukkuu puimajoissa ja lumitunnellissa mihin juuri ja juuri mahtuu. Hän ei halua elää muiden määrittelemää elämää. En minäkään haluaisi.
Vaan ihan niin raju en ole, että menisin kuten hän enkä niin rikas kun porvarit, että voin vaan lorvia halutessani. Joten ei auta, kun koittaa löytää se välimalli missä saa kuitenkin mahdollisimman pitkälle olla kuten tykkää. Eikä yhteiskunnan normien mukaan. Minuakin ahdistaa yhteiskunnan normi muitit. Ne on älyttömät. Eikä mitään ihmusen elämää, vaan suorittaja robotin.
JasuPitäisi olla niin saakelin dynaaminen sellaisua asioita kohtaan mitkä ei tule itsestä ja tunnu elämisen arvoiselle elämälle. Ei ihme kun ihmiset palaa loppuun. Ei tää yhteiskunta ole ihmislähtöinen eikä hyvä. Tuhoisa vaan. Palvelee vaurautta, ei onnellisuutta. Oksetus.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
JasuHeh.. nälkä aiheuttaa pakkoliikkeitä. Sitä kutsutaan työksi.
- Anonyymi
Viimeisin valmistunut verovuosi 86te/v, sitä edelliset 4 vuotta 70-75te, jatkossa 55-65te. Palkka tippuu, mutta olen paljon onnellisempi ja tyytyväisempi, ja elämänlaatu on parantunut.
Huvittavinta on, että kovin paljon tulojen pienentyminen ei näy lompakossa. Lähinnä verottaja kärsii. Vastuullisen ja korkeasti palkatun työntekeminen ei kannata ihmisen itsensä kannalta.
Monesti kouluttautumattomat pienipalkkaiset ei tajua miten kovasti isotuloisia verotetaan ja miten vähän isokin palkan nousu näkyy lompakossa. Hyvin harva tajuaa minkälaista työ ja paineet on asemassa, jossa on miljoonista vastuussa. Harva tajuaa, että tekemällä itse töitä koulutuksensa eteen, saa myös paremman työn ja isomman palkan. Nykyään ammattikoulunkin kautta pääsee ammattikorkeaan, opiskella voi myös iltaisin, alemmasta korkeakoulututkinnosta voi jatkaa ylempään ja vielä vöitöskirjaan asti, jos omaa jaksamista opiskeluun löytyy. Suomessa opiskelu ei maksa ja opintotukea saa (tosin rajatun vuosimäärän). Myönnän toki, että opiskelu on toisille helppoa ja toisille haastavaa, mutta silti kaikilla on mahdollisuus parantaa omaa asemaansa. Meillä rakennusalalla ei pääse ees kolmeen tonniin, ellei sitten onnistu tekeen tosi hyvän urakan ja sitten joutuukin painaa ihan älytöntä vauhtia. Että mieluummin en tienaa kolmee tonnia, koska pääsee vähemmällä, kun ei tarvi ensinnäkään tehdä niin kovaa töitä ja toiseksi ei tarvi tuhlata sitä rahaa, kun sekin vie energiaa. Inssin hommissa tais just vähän yli kolmen päästä, tosin se on aloittavan inssin palkka, kun teen niitä vaan sillon tällön.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5701957- 93960
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18947Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101826Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2777Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739- 69728
- 63715
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74668- 65553