Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Moraalikysymysten vaikutus suhteisiin

Anonyymi-ap

Lueskelin tuota pettämisketjua. Siinä on hyvin erilaisia mielipiteitä pettämisen olomuodoista ja haitallisuudesta.

Kysymys kuuluu voisitko seurustella ihmisen kanssa jolla on hyvin erilainen näkemys pettämisestä?

78

637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen pettäjä tulee kirjoittamaan että tottakai.

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä haluaisin seurustella ihmisen kanssa, jolla olisi kovin erilainen näkemys mistään (minulle olennaisesta) moraalikysymyksestä? Sellainen ihminen tulisi automaattisesti joko yrittämään jyrätä oman näkemyksensä lävitse minulle tai satuttaisi minua. Arvojen pitää yhteensovitettavissa. Tuskinpa onnistuisin edes tykästymään ihmiseen, joka olisi noissa asioissa kovin erilainen.

      • Anonyymi

        Omalla kohdalla ensimmäinen asia jonka tulee toimia, on musiikkimaku. Itsellä soi ympäri vuorokauden spotifystä musiikkia, ja jos nainen ei voi tätä sietää, ei juuri eväitä jatkoon.
        Seuraava asia on, että itselläni tulee aina olemaan koira, ja kissoja en hyväksy lainkaan. Jos nainen haluaa kissan eikä hyväksy koiraa, asia jää siihen. On muuten jäänyt siihen vaikka seksi toimisikin. Lisäksi olisi kohdillaan olla kykenevä asennoitumaan skeptisesti mediaan sekä median aivopesuun sen suhteen kuinka "erinomainen" ja "hieno maa" tämä Suomi on.
        Itselleni Suomi on pelkkää paskaa, ja jos nainen ei ole valmis lähtemään kanssani pois täältä, ei jatkoon. Itseasiassa olen ajatellut lähteä yksinäni ja tavata ulkomailla sitten ketä vastaan tulee.
        Latinot ovat jo lähdössä kauniita, joten katsomaan vain kuinka nappaa.
        Jos Suomi nainen joka on samalla linjalla olisi olemassa, ei tarvitsisi ulkomaille sitä naisen hakua jättää. Ulkomaille kuitenkin on lähdettävä tai kuolee pelkkään vitutukseen.
        Pitää olla yhteisiä asioita tai ei tule mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla kohdalla ensimmäinen asia jonka tulee toimia, on musiikkimaku. Itsellä soi ympäri vuorokauden spotifystä musiikkia, ja jos nainen ei voi tätä sietää, ei juuri eväitä jatkoon.
        Seuraava asia on, että itselläni tulee aina olemaan koira, ja kissoja en hyväksy lainkaan. Jos nainen haluaa kissan eikä hyväksy koiraa, asia jää siihen. On muuten jäänyt siihen vaikka seksi toimisikin. Lisäksi olisi kohdillaan olla kykenevä asennoitumaan skeptisesti mediaan sekä median aivopesuun sen suhteen kuinka "erinomainen" ja "hieno maa" tämä Suomi on.
        Itselleni Suomi on pelkkää paskaa, ja jos nainen ei ole valmis lähtemään kanssani pois täältä, ei jatkoon. Itseasiassa olen ajatellut lähteä yksinäni ja tavata ulkomailla sitten ketä vastaan tulee.
        Latinot ovat jo lähdössä kauniita, joten katsomaan vain kuinka nappaa.
        Jos Suomi nainen joka on samalla linjalla olisi olemassa, ei tarvitsisi ulkomaille sitä naisen hakua jättää. Ulkomaille kuitenkin on lähdettävä tai kuolee pelkkään vitutukseen.
        Pitää olla yhteisiä asioita tai ei tule mitään.

        Mikä nyt kenellekin on ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla kohdalla ensimmäinen asia jonka tulee toimia, on musiikkimaku. Itsellä soi ympäri vuorokauden spotifystä musiikkia, ja jos nainen ei voi tätä sietää, ei juuri eväitä jatkoon.
        Seuraava asia on, että itselläni tulee aina olemaan koira, ja kissoja en hyväksy lainkaan. Jos nainen haluaa kissan eikä hyväksy koiraa, asia jää siihen. On muuten jäänyt siihen vaikka seksi toimisikin. Lisäksi olisi kohdillaan olla kykenevä asennoitumaan skeptisesti mediaan sekä median aivopesuun sen suhteen kuinka "erinomainen" ja "hieno maa" tämä Suomi on.
        Itselleni Suomi on pelkkää paskaa, ja jos nainen ei ole valmis lähtemään kanssani pois täältä, ei jatkoon. Itseasiassa olen ajatellut lähteä yksinäni ja tavata ulkomailla sitten ketä vastaan tulee.
        Latinot ovat jo lähdössä kauniita, joten katsomaan vain kuinka nappaa.
        Jos Suomi nainen joka on samalla linjalla olisi olemassa, ei tarvitsisi ulkomaille sitä naisen hakua jättää. Ulkomaille kuitenkin on lähdettävä tai kuolee pelkkään vitutukseen.
        Pitää olla yhteisiä asioita tai ei tule mitään.

        Mun täytyy todeta, että vaikka olisin samaa mieltä noista jokaisesta (todellisuudessa jokainen noista on mulle täysin yhdentekevää), niin en ikinä jaksaisi seuraa, joka kokee tuollaiset tärkeiksi. 🙂


    • En osaa sanoa. Pitäisi puhua juurta jaksain ja lyödä pöytään kaikki kortit. Molemmille samat oikeudet ja velvollisuudet. Noin äkkiseltään en usko. 🤔

    • Anonyymi

      Tottakai ei kai se minun ongelmani ole

    • Anonyymi

      No en voisi. Kokeiltu on ja huonostihan siinä kävi.

      Jasu

    • Anonyymi

      Pettämismyönteiset selittävät mustan valkoiseksi kuten siitä ketjusta näkee. Kiitos todellakin ei kiitos.

      • Anonyymi

        Hmm ... itse en huomannut siinä ketjussa pettämismyönteisyyttä. Miten kehotus sopia asiat yhdessä on pettämismyönteistä?


    • Anonyymi

      Olen seurustellut 3 naisen kanssa ja jokaisella heillä on ollut täysin eri käsitys asiasta kuin minulla! Toki myönnän että vika täytyy olla minussa kun en uskollista naista ole löytänyt. Eli olen joko lutka magneetti tai minulla on vain harhakuva että olisi olemassa naisia jotka eivät petä. Eikä se haittaa jos sen tietäisi varmuudella ei vain jaksaisi tuhlata elämäänsä sellaisten kanssa enää.

    • En voisi. En todellakaan usko, että kykenisin ihmissuhteeseen jossa minulle ei löydy ymmärrystä.

      Ihminen joka ei hyväksy minua täälläisenään, ei ehkä olisi sopiva minulle.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Sanon tähän samaan yhteyteen, että hienosti käsittelet heitä jotka hyökivät päällesi 👏 Et anna hyökimisen vaikuttaa vttuakaan…Jatka samaan malliin, tykkään 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Sanon tähän samaan yhteyteen, että hienosti käsittelet heitä jotka hyökivät päällesi 👏 Et anna hyökimisen vaikuttaa vttuakaan…Jatka samaan malliin, tykkään 👍

        No .. minä valtsen ne ihmiset joita kuuntelen ja joilla on valtaa vaikuttaa minuun.
        Ne, joita kuuntelen, eivät toki ole samanmielisiä kuin minä, mutta ymmärtävät erilaisuutta.
        Sellaisia arvostan. Ja kuuntelen.


    • Anonyymi

      Koska tässä nyt viitataan siihen pettämisketjuun, niin minun on pakko kysyä miten nämä moraalikysymykset saa selville, jollei keskustele sen toisen kanssa? Miten voi saada selville millainen kysymys toiselle on vaikka nyt pettämisestä, jollei sitä koskaan kysy? Siinä pettämisketjussa kun tunnuttin pitävän kauhean pahana sitä, että puhutaan ja sovitaan yhdessä, mutta mistä sen toisen ajatukset voi tietää, jollei puhu?

      • Anonyymi

        Koskee kaikkia osa-alueita puhuminen, jos ei puhu ei tiedä mistään mitään.


      • Anonyymi

        Enemmän siinä oli pettämisen oikeutusta kaikenlaisilla verukkeilla.


      • Anonyymi

        Melkoinen red flag jo itsessään jo minulta kysyttäisiin mitä mieltä olet pettämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoinen red flag jo itsessään jo minulta kysyttäisiin mitä mieltä olet pettämisestä.

        Eli sinä itsekään et sitten voi sitä toiselta kysyä. Sehän olisi heti red flag. Sinun täytyy vain olettaa ja olla ehkä pahasti pielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskee kaikkia osa-alueita puhuminen, jos ei puhu ei tiedä mistään mitään.

        Nimenomaan. Mistään ei voi tietää mitään varmaksi, jos ei niistä voi puhua.


      • Anonyymi

        Miten voi saada selville että pettäminen on väärin? No se on asia jonka luulisi olevan päivän selvää! Mutta ei se jostain syystä näytä kaikille olevan! Jos oikeasti pitäisi keskustella että onko väärin satuttaa toista onko väärin varastaa pettää onko väärin haukkua toista onko väärin sylkeä toisen kasvoille onko väärin huijata niin täytyy kai silloin olla jo jotain vikaa pääkopassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoinen red flag jo itsessään jo minulta kysyttäisiin mitä mieltä olet pettämisestä.

        Jos asiaa ei kerta voi edes kysyä, niin mitä ihmeen järkeä koko aloituksessa on? Eihän kukaan tiedä silloin yhtään mitään toistensa ajatuksista vaikka nyt sen pettämisen suhteen, kun ei siitä saa puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinä itsekään et sitten voi sitä toiselta kysyä. Sehän olisi heti red flag. Sinun täytyy vain olettaa ja olla ehkä pahasti pielessä.

        Tuo on pelkkää saivartelua asiasta, joka on selvä kuin pläkki. Pettäminen ei sovi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi saada selville että pettäminen on väärin? No se on asia jonka luulisi olevan päivän selvää! Mutta ei se jostain syystä näytä kaikille olevan! Jos oikeasti pitäisi keskustella että onko väärin satuttaa toista onko väärin varastaa pettää onko väärin haukkua toista onko väärin sylkeä toisen kasvoille onko väärin huijata niin täytyy kai silloin olla jo jotain vikaa pääkopassa!

        Jokainen siinä toisessakin ketjussa näytti olevan sitä mieltä, että pettäminen on väärin. eroja oli kuitenkin suuuresti siinä kohtaa, että mikä ylipäänsä on pettämistä. Jos ei näistä uskalla puhua, niin sitten ei koskaan tiedä mitään sen toisen ajatuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on pelkkää saivartelua asiasta, joka on selvä kuin pläkki. Pettäminen ei sovi.

        Ei ole, vaan se on koko jutun pointti. Mitä järkeä on koko aloituksessa, kun kerta ai kuitenkaan saa puhua. Aloituksen pitäisi olla, että voitko jatkaa yhdessä ihmisen kanssa, joka on pettänyt sinua. Tuo se lopputulos on, kun ei kerta voi puhua etukäteen, että sen toisen ehkä erilaisen ajatusmaailman huomaa sitten jälkikäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on pelkkää saivartelua asiasta, joka on selvä kuin pläkki. Pettäminen ei sovi.

        Kuinka voi pettää jos henkilöt puhuvat asioistaan toisilleen?


    • Noh.. sanotaanhan kyllä, että rakkaus voittaa kaikki esteet..

      En ehkä ole vielä kohdannut sellaista rakkautta.

      • Anonyymi

        Pirppis on palstan lutkailukulttuurin ylipapitar:))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pirppis on palstan lutkailukulttuurin ylipapitar:))

        Voi kiitos kohteliasuudesta, mutta se on huimasti ylimitoitettu.. :)


    • Pettämistä on se et pettää toisen luottamuksen ja parisuhteensa säännöt, yleisimmin parisuhteissa on (ainakin sanattomana) sääntönä tämä seksuaalinen uskollisuus,
      Ellei toisin sovita. Esim. avoimeksikin sovitussa suhteessa voi pettää jos jättää kertomatta suhteen ulkopuolisesta seksikumppanista (sikäli mikäli että on sovittu että näistä kerrotaan).

      Pettää ja pettyä voi niin monella muullakin tavalla ihmissuhteissaan kuin seksuaalis-romantillisissa asioissa, mut se lienee toinen aihe useimmille se🤔 kuhan ei saatana ainakaan erogeenisillä alueillaan toiseen ihmiseen koske saatana!🙄😂

      • Anonyymi

        Minusta se uskollisuuskin kannattaa mielummin sopia ja puhua lävitse. Ei kannata lähteä olettamaan, puolessa parisuhteista kuitenkin petetään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta se uskollisuuskin kannattaa mielummin sopia ja puhua lävitse. Ei kannata lähteä olettamaan, puolessa parisuhteista kuitenkin petetään.

        No tämäpä. Kirjoitin noin vaan siksi kun se nyt useimmiten vielä on ns. sanaton sopimus ja oletus,


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        No tämäpä. Kirjoitin noin vaan siksi kun se nyt useimmiten vielä on ns. sanaton sopimus ja oletus,

        Ja jokainen näkee miten hyvin se sanaton sopimus ja oletus toimii. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja jokainen näkee miten hyvin se sanaton sopimus ja oletus toimii. 🙂

        No, niin no🤔

        En ehkä kommentoi,


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        No tämäpä. Kirjoitin noin vaan siksi kun se nyt useimmiten vielä on ns. sanaton sopimus ja oletus,

        Oletko tosissasi sitä mieltä, että ellei uskollisuudesta ole nimenomaan sovittu, pettäminen on ok?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tosissasi sitä mieltä, että ellei uskollisuudesta ole nimenomaan sovittu, pettäminen on ok?

        Se voi hyvin olla sen toisen oletus. Sinun oletuksesi ei ole muiden oletuksia kummoisemman arvoinen. Jos haluat olla varma, niin puhu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta se uskollisuuskin kannattaa mielummin sopia ja puhua lävitse. Ei kannata lähteä olettamaan, puolessa parisuhteista kuitenkin petetään.

        Naurettava ajatus. Lähes kaikki jotka pettävät vakuuttavat olevansa uskollisia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettava ajatus. Lähes kaikki jotka pettävät vakuuttavat olevansa uskollisia..

        Ja miten puhumatta oleminen sitten auttaa? Sitten sekään, joka sanoisi suoraan ei voi sanoa suoraan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tosissasi sitä mieltä, että ellei uskollisuudesta ole nimenomaan sovittu, pettäminen on ok?

        Minä en ole sitä mieltä.

        Mutta mieluummin niin että asioista puhutaan ja sovitaan ääneen, kuin lähteä olettamaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettava ajatus. Lähes kaikki jotka pettävät vakuuttavat olevansa uskollisia..

        Minulla on tuosta tyystin päinvastainen kokemus. Minua petettiin siinä ainokaisessa parisuhteessani missä näitä asioita ei käsitelty ja puhuttu lävitse. Kun asiat on puhuttu ja sovittu, niin petämistä ei ole ollut.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Minä en ole sitä mieltä.

        Mutta mieluummin niin että asioista puhutaan ja sovitaan ääneen, kuin lähteä olettamaankaan.

        Miksi petit randea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tuosta tyystin päinvastainen kokemus. Minua petettiin siinä ainokaisessa parisuhteessani missä näitä asioita ei käsitelty ja puhuttu lävitse. Kun asiat on puhuttu ja sovittu, niin petämistä ei ole ollut.

        Sovitteko myös että pedofiliaan ei sitten sorruta? Saman tason asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sovitteko myös että pedofiliaan ei sitten sorruta? Saman tason asia.

        No eipä kyllä terveellä ihmisellä tulis mieleenkään verrata kahden aikuisen suostumuksellista kanssakäymistä lasten hyväksikäyttöön!

        (Tällei sivusta ku kysymys ei ollu mulle osoitettu,)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitteko myös että pedofiliaan ei sitten sorruta? Saman tason asia.

        Kylläpä sinulla on outoja olettamia. Sinun mielestäsi kuka vaan sitten tuntee seksuaalista vetoa lapsiin. Ovatko kaikki sitten myös biseksuaalisia ja nekrofiileja ja eläimiinsekaantujia jne? Eihän pettäminen ole likipitäenkään samanlainen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitteko myös että pedofiliaan ei sitten sorruta? Saman tason asia.

        Eli sinusta pedofilia on vain ja ainoastaan moraalikysymys, eikä siinä ole lainkaan kyse seksuaalisesta suuntautuneisuudesta lapsiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitteko myös että pedofiliaan ei sitten sorruta? Saman tason asia.

        Tarkoitatko nyt siis sitä, että sinä itse panisit mitä tahansa maan ja taivaan väliltä, jollei siihen vain liity moraalista ongelmaa? Mielesikö sitten kuitenkin tekisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitteko myös että pedofiliaan ei sitten sorruta? Saman tason asia.

        Miksi laittomat asiat pitäisi vielä erikseen käsitellä? Nehän ovat jo lainvastaisia, eikö se riitä? Ja jos nyt hirtehiseksi heittäydytään, niin sehän on myös pettämistä. Miksi erilaiset pettämisen laadut pitää erikseen käydä läpi ... että älä pane naista, miestä, tyttöä, poikaa, vauvaa, mummoa, vaaria, hevosta, koiraa, kissaa, lammasta, norsua, laamaa, särkeä varista, kyykäärmettä. Aikamoinen lista pitää erikseen käydä läpi, jos tuolle linjalle lähdetään ja kuitenkin joku päästäinen tmv jäisi nimeämättä. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi laittomat asiat pitäisi vielä erikseen käsitellä? Nehän ovat jo lainvastaisia, eikö se riitä? Ja jos nyt hirtehiseksi heittäydytään, niin sehän on myös pettämistä. Miksi erilaiset pettämisen laadut pitää erikseen käydä läpi ... että älä pane naista, miestä, tyttöä, poikaa, vauvaa, mummoa, vaaria, hevosta, koiraa, kissaa, lammasta, norsua, laamaa, särkeä varista, kyykäärmettä. Aikamoinen lista pitää erikseen käydä läpi, jos tuolle linjalle lähdetään ja kuitenkin joku päästäinen tmv jäisi nimeämättä. 🙄

        Rikoksia tehdään paljon vaikka lainvastaisuus on tiedossa. Eikö siis samalla logiikalla pidä sopia ettei rikoksia tehdä kuin että erikseen on sovittava ettei petetä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikoksia tehdään paljon vaikka lainvastaisuus on tiedossa. Eikö siis samalla logiikalla pidä sopia ettei rikoksia tehdä kuin että erikseen on sovittava ettei petetä?

        Sinulla on hyvin outo logikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikoksia tehdään paljon vaikka lainvastaisuus on tiedossa. Eikö siis samalla logiikalla pidä sopia ettei rikoksia tehdä kuin että erikseen on sovittava ettei petetä?

        Vastasitkin jo itse kysymykseesi. Lainvastaisuuden lainvastaisuus on jo tiedossa, joten siitä ei ole mitään tarvetta sopia. On kuitenkin tärkeää sopia asioista joiden sopimattomuuden suhtene voi olla epäselvyyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikoksia tehdään paljon vaikka lainvastaisuus on tiedossa. Eikö siis samalla logiikalla pidä sopia ettei rikoksia tehdä kuin että erikseen on sovittava ettei petetä?

        Jos pettäminen on jo käyty läpi ja se ei ole ok, niin on itsestäänselvää, että pedofiliakaan ei ole ok. Se on pettämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitteko myös että pedofiliaan ei sitten sorruta? Saman tason asia.

        Että jos sun kanssa on sovittu, että mitä kaikkea et saa tehdä ja sen tekeminen olisi pettämistä, niin täytyykö sulle vielä erikseen luetella kaikki mahdollinen minkä kanssa et saa niitä asioita tehdä?


    • Pettäminen on suuroin loukkaus mitä toiselle voi tehdä. Onpa se sitten fyysistä tai henkistä pettämistä. Joskus olen kohdannut naisia jotka ovat ilmaisseet halunsa pettää kanssani tavalla tai toisella puolisoaan. Olen vaan sitten kysynyt lakonisesti, että mitä se puoliso tykkäisi moisesta touhusta.

      • Anonyymi

        Hämmästyttävän paljon pettämisen valkopyykkäystä kuitenkin tässäkin ketjussa esiintyy.


    • Anonyymi

      Kirje luetaan ja siihen vastataan piste

    • Anonyymi

      Kuinka moni kertoisi hyvin erilaisen näkemyksensä pettämisestä seurustelun alkupuolella etenkään sitä kysyttäessä? Rivien välistä voi tietysti lukea, jos sen taidon osaa.

      Lähtökohtaisesti jos ollaan yhtään samalla aaltopituudella kummallakaan ei tule pettäminen edes mieleen suhteen alussa, alkuvuosina. Saati että sanoisi toiselle kannattavansa pettämistä. Ja mitä pitkän elämäni aikana olen havainnut, että suurin osa pettäjistä ei itsekään kannata sitä, ovat kovastikin pettämistä vastaan. Ja nyt tietysti puhun tavisihmisistä pettäjinä, en kroonikoista.

      - Sheena

    • En kyllä voisi. Haluan miehen, joka on kanssani samoilla linjoilla siitä, että huonosta suhteesta lähdetään, ei petetä. Ei se ole edes kummoinen vaatimus, ihan perusjuttu kunnioittaa kumppaniaan niin, että pitää yhteisesti sovituista pelisäännöistä kiinni.

    • Tietenkin voisin, mutta en tekisi niin. Toki sekin on pieni ongelma, että jos tapailee/seukkailee toista ja menee kysymään miten toinen käsittää pettämisen, saa helposti sellaisen poliitikon vastauksen. Vaatisi jonkin asteista tiukkaa kuulustelua kyetä varmistumaan toisen aidosta arvomaailmasta. Ja moniko siihen ryhtyy, ainakaan suhteen alussa?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai... Paloman tapaan kysyy suoraan?

        https://youtu.be/X4o1WzY6dwg?si=leW2SVbaQ9wAd7Wz

        Kannatan kysyä suoraan. 👍

        Jasu

        No en nyt jaksanut katsella videoita, ei ole minulle ajankohtainen kysymys ensinkään. Mutta jos jotenkin kummasti joku ihminen niin paljon kolisisi, että alkaisi hinkuamaan jonkinmoista yhteiseloa, niin kyllä tietyt keskustelut käytäisiin, kirjattaisiin muistiin ja allekirjoitettaisiin. Siis muutkin kuin vaikkapa avioehto. Ja vaikka jompikumpi sitten rikkoisin aiemmin sanomaansa vastaan, niin minkäpä sille teet? Mutta ainakin olisi mustaa valkoisella, että näin se asia mielestäsi oli 2/5/10/20/50 vuotta sitten, joten onko jokin muuttunut, olenko minä enää riittävä? Se on se ainoa mihin sillä päästään, "olenko minä enää riittävä". Kova kysymys...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No en nyt jaksanut katsella videoita, ei ole minulle ajankohtainen kysymys ensinkään. Mutta jos jotenkin kummasti joku ihminen niin paljon kolisisi, että alkaisi hinkuamaan jonkinmoista yhteiseloa, niin kyllä tietyt keskustelut käytäisiin, kirjattaisiin muistiin ja allekirjoitettaisiin. Siis muutkin kuin vaikkapa avioehto. Ja vaikka jompikumpi sitten rikkoisin aiemmin sanomaansa vastaan, niin minkäpä sille teet? Mutta ainakin olisi mustaa valkoisella, että näin se asia mielestäsi oli 2/5/10/20/50 vuotta sitten, joten onko jokin muuttunut, olenko minä enää riittävä? Se on se ainoa mihin sillä päästään, "olenko minä enää riittävä". Kova kysymys...

        Huh, itse en kirjaamista muistiin pitäisi kovin kauniina eleenä suhteessa. Työsuhteessa toki. Pikemminkin viisas käsittää jo suhteeseen lähteissään, että ihmiset voivat muuttua, ajatukset voivat muuttua ja tunteetkin voivat muuttua. Oleellisinta suhteen kannalta on olla avoin ja rehellinen molempien ja miettiä yhdessä kipukohtien kanssa, miten niitä lähdetään työstämään jos lähdetään.

        Aina pitää hyväksyä muutoksia, koska mikään ei ole niin varmaa kuin muutos. 😃

        Jasu


      • Anonyymi

        Ei kai kukaan nyt niin tyhmä ole, että ensimmäisenä suoraan kysyy? Kyllähän tuo asia on helppo haarukoida ilman yhtään suoraa kysymystä. Sitten kun on jo käsitystä niin voi kysyä suoraan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huh, itse en kirjaamista muistiin pitäisi kovin kauniina eleenä suhteessa. Työsuhteessa toki. Pikemminkin viisas käsittää jo suhteeseen lähteissään, että ihmiset voivat muuttua, ajatukset voivat muuttua ja tunteetkin voivat muuttua. Oleellisinta suhteen kannalta on olla avoin ja rehellinen molempien ja miettiä yhdessä kipukohtien kanssa, miten niitä lähdetään työstämään jos lähdetään.

        Aina pitää hyväksyä muutoksia, koska mikään ei ole niin varmaa kuin muutos. 😃

        Jasu

        Tuo mitä sanoit on se ydin, etenkin kohta "ajatukset voivat muuttua ". Tuo on asia, josta ei voi olla kartalla, ellei suhde toimi. Ja jos se ei toimi, kumpikaan ei ole tuosta kartalla. Kumpikaan. Ja se on samalla se syy, miksi parisuhde on pohjimmiltaan yhtä kuin mikä tahansa sopimussuhde, niin kylmältä kuin se kuulostaakin. Mutta niin se vain on, on sovittu, että ollaan yhdedssä, se voi muuttua sormia napauttamalla.

        Siihen nähden.... En näkisi kirjaamista kovin pahana, se olisi enemmänkin sen kirjamista ylös että miksi alkujaankaan aloin olemaan tuon jonkun kanssa. Ei huono homma ollenkaan.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tuo mitä sanoit on se ydin, etenkin kohta "ajatukset voivat muuttua ". Tuo on asia, josta ei voi olla kartalla, ellei suhde toimi. Ja jos se ei toimi, kumpikaan ei ole tuosta kartalla. Kumpikaan. Ja se on samalla se syy, miksi parisuhde on pohjimmiltaan yhtä kuin mikä tahansa sopimussuhde, niin kylmältä kuin se kuulostaakin. Mutta niin se vain on, on sovittu, että ollaan yhdedssä, se voi muuttua sormia napauttamalla.

        Siihen nähden.... En näkisi kirjaamista kovin pahana, se olisi enemmänkin sen kirjamista ylös että miksi alkujaankaan aloin olemaan tuon jonkun kanssa. Ei huono homma ollenkaan.

        Niinpä. Mulla taasen on sellainen hohto hävinnyt, mitä ennen koin parisuhteista. Joku syy miksi halusi parisuhteen.

        Nykyään tuntuu, että olen kokenut jo ne kaikki ilot ja surut mitä parisuhde voi tuoda mukanaan ja minusta tuntuu, että pystyn yksinäni tarjoamaan itselleni enemmän niitä iloja. 😄

        Siksi en enää näkisi tarvetta uudelle suhteelle. Nykyisessäni olen kun se menee jo tutulla tempolla ja tykkäänkin tosta sohvamöllöttöjästäni, vaikka se välillä rasittavakin tuppaa olemaan. 😅

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Mulla taasen on sellainen hohto hävinnyt, mitä ennen koin parisuhteista. Joku syy miksi halusi parisuhteen.

        Nykyään tuntuu, että olen kokenut jo ne kaikki ilot ja surut mitä parisuhde voi tuoda mukanaan ja minusta tuntuu, että pystyn yksinäni tarjoamaan itselleni enemmän niitä iloja. 😄

        Siksi en enää näkisi tarvetta uudelle suhteelle. Nykyisessäni olen kun se menee jo tutulla tempolla ja tykkäänkin tosta sohvamöllöttöjästäni, vaikka se välillä rasittavakin tuppaa olemaan. 😅

        Jasu

        Mulla kun ei ole edes seksuaalisia tarpeita enää, niin sitäkään vähää en viittis sotkea elämääni jollain natkuttajalla. 😂

        Ihan platoniset kaverit riittäsi.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan nyt niin tyhmä ole, että ensimmäisenä suoraan kysyy? Kyllähän tuo asia on helppo haarukoida ilman yhtään suoraa kysymystä. Sitten kun on jo käsitystä niin voi kysyä suoraan.

        Mulla on tapana kysyä asioita suoraan heti ekalta minuutilta alkaen, en jaksa mitään pelailuja tai muuta. Useimmiten ihmisestä näkee vastaako se tosissaan vai tuliko vain keiteltyä tilanteeseen sopiva vastaus kasaan vikkelästi. Ja oli niin tai näin, vain elämällä se asia selviää, aivan sama miten se ns. tieto on kaivettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Mulla taasen on sellainen hohto hävinnyt, mitä ennen koin parisuhteista. Joku syy miksi halusi parisuhteen.

        Nykyään tuntuu, että olen kokenut jo ne kaikki ilot ja surut mitä parisuhde voi tuoda mukanaan ja minusta tuntuu, että pystyn yksinäni tarjoamaan itselleni enemmän niitä iloja. 😄

        Siksi en enää näkisi tarvetta uudelle suhteelle. Nykyisessäni olen kun se menee jo tutulla tempolla ja tykkäänkin tosta sohvamöllöttöjästäni, vaikka se välillä rasittavakin tuppaa olemaan. 😅

        Jasu

        Juu, vähän sama tunne täällä, ei ole sellaista hohtoa parisuhdekuvitelmassa, että jaksaisi lähteä moista tavoittelemaan, mieluummin olen itekseni erittäin omassa rauhassani. Toki asiahan voi muuttua ilman että minulta kysytään, mutta jos niin käy, lienee jotain hohtoa ilmestynyt kuvitelmiini 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla kun ei ole edes seksuaalisia tarpeita enää, niin sitäkään vähää en viittis sotkea elämääni jollain natkuttajalla. 😂

        Ihan platoniset kaverit riittäsi.

        Jasu

        No mulla vielä jotain tarpeen rippeitä toisinaan on, mutta ei niin paljon, että jaksaisin kiskoa tanssitrikoita niskaan ja lähteä paikalliseen vokottelemaan pubiruusuja 😁


    • No se vähän riippuu siitä, mihin suuntaan erilainen. - En lähde mukaan mihinkään polyamoriaan.

    • Seurustella voisin, koska seurusteluaikana yleensä etsitään kai sitä yhteistä "linjaa" kaikessa.

      Enkä mä ehkä haluakaan mitään "korkeamoraalista" ihmistä suhteeseen, vaan ihmistä, joka ymmärtää, mitä sitoutuminen tarkoittaa minulle. Ja miten hänen käytöksensä siihen vaikuttaa ja taas toisinpäin.

      Ihmisen pitää minusta ymmärtää, mitä teoillaan ja sanoillaan voisi tehdä minulle ja itselleen. Ei niinkään, että joku "pettäminen" olisi vaan väärin. Kuin joku Mooseksen aikaan kiveen nakutettu teksti.

      Siksi karsastan jotain "moraali"-sanaa... se on kuin yhteisön keksimä sana jollekin, mikä määrittää asioita mitä ei saa tehdä, kertomatta siihen syytä.

    • On havaittu, että iällä on tekemistä asian kanssa. Nuorena kerrasta poikki -asenne on yleisempi, mutta vanhemmiten osoitetaan enemmän ymmärrystä toiselle.

      -Kynä.mi

    • Lähestulkoon kaikki harrastavat parisuhteen ulkopuolisia suhteita. Kannattaa siis sopia että ne ovat hyväksyttyjä ja ettei niitä salata.

    • Anonyymi

      Jaaha, ja mikäli osasin lukea vastauksia oikein, naiset ovat ehdottomasti tiukempia, sen sukupuolisen kanssakäymisen molaalin osalta! Miesten vastaukset oli
      ympäripyöreitä; suunnilleen tilanteen mukaan, ja ehkä! Odotettavissa olevaa??

      Paitsi Palstakamu, joka ymmärsi asian ytimen; sen miten suuri loukkaus se on toista osapuolta kohden. Sattuu ja kauan, melko mahdoton unohtaa ja luottamusta ei takaisin saa, kun sen kerran on menettänyt! Noista tunnistetavista vastauksista ainoastaan yksi naisista ei kokenut, syrjähyppyä mitenkään noteeramisen arvoiseksi edes. Kertoi ettei asialla ole hänen kohdallaan mitään merkitystä! Ok, me ollaan niin erilaisia ja tiedän jo; sen verran kauan eläneenä, ett teitä on kyllä enemmänkin.
      Enemmän mitä sinkkupalstan; naisten vastausten osalta saattaisi arvioida!

      Joillakin miehillä ilmeisesti sukupuolivietti on niin paljon korkeampi, ett petokseen ajautuu ennemmin tai myöhemmin. Olen 6 kertaa seurustellut; ihan tosi
      tarkoituksella omasta mielestäni, ja säännöt on sovittu! Ilmeisesti rikottaviksi, joten mä katsoin olevani myös oikeutettu rikkomaan sääntöjä. Siitä sääntörikkomuksesta mulla on nyt pieni tyttäreni; viimeisen exkihlattuni kanssa!

      Hän narahti pettämisestä, ja pyyteli aikansa anteeksi, jolloin sovimme juttelevamme asiasta kylpylässä. Se oli helppoa kuin lapselta karkin ryöstäminen; tulin raskaaksi ja nyt mulla on Mimmi. Äijä tapailee tytärtään melkein viikottain nykyään, hakee Mimmin portilta ja tuo takaisin portille, josta joku Mimmin noutaa, exälläni ei ole enää mitään asiaa mun pihaani edes autollaan. Yhdestä hänen autosta jo kiukussani tuulilasin rikoin, ja se on kallista lystiä, enää sitä ei tule tapahtumaan! Tärkeimmät asiat hoidetaan tekstiviestein, on kummallakin dokumentit; mistä on sovittu!
      trollikka

    • Ongelmahan on siinä, etteivät pettäjät kerro, että ovat pettäjiä. Jos taas yhdessä sovitaan, että saa käydä vieraissa, ei se ole pettämistä.

      Kuulemma on tosi vaikeaa avoimessakin suhteessa kertoa kaikista suhteistaan

      Kyllä minä olisin valmis tietyillä ehdoilla avaamaan parisuhdetta.

      • Anonyymi

        Niinpä, taisin kirjoittaa jotain epäselvästi; nimenomaan asia oli käsitelty, ja sovittu ettei sukupuoliyhteyttä harrastettaisi muiden kanssa. Sulhaseni sai kolmannen lapsensa ex-vaimonsa kanssa. Eli se sopimus ei ihan pitänyt kutiaan, hänen puoleltaan. Mä katsoin ett mulla oli sama oikeus, eli hankiuduin raskaasi hänen kanssaan ja äijä sai lähteä. The End.

        Ei oikein käy miehen oikeustajuun, varsinkaan kun exvaimo, on jälleen jättänyt hänet ja muuttanut; uuden miesystävänsä luokse asumaan. Mies palaa kuin bumerangi portilleni, selittelemään menneitä, joten mä yritän kartaa edes Mimmin vientiä portillemme.
        Systerini, joka asuu kansamme, tai isäni, saavat useimmiten tehdä tuon vaihto-oikeuden puostani.
        Kai tämä tästä vielä selvenee, ja jonkin asteinen ystävyys säilyy, jo Mimminkin vuoksi, mutt minkäänlaista yhteistä tulevaisuutta ei ikinä tule olemaan. Yksikin kerta petosta; riittää mulle. Meni lusikat jakoon; eli mä otin omat vaatteeni ja henkilökohtaisen omaisuuteni, hänen asunnostaan ->jättäen kihlasormuksen ja asunnon avaimet keittiön pöydälle.
        trollikka


    • Anonyymi

      Mieheni sanoi suhteen alussa, että jos hairahdun toisen kanssa harrastamaan seksiä, niin hän ei halua asiasta mitään tietää, ellei asia kosketa häntä siten, että haluan vaihtaa hänet tuohon toiseen. Eli hän ei halua, että alan hänelle asiasta avautumaan.
      Näin ollen en koe, että minunkaan tarvitsee tietää hänen mahdollisista hairahduksistaan, Jos niitä tulee, niin älköön mun päälle kaatako huonoa omaatuntoaan ja likasankoaan. Jos on vaara, että on tarttunut sukupuolitauti, se pitää kertoa ja ilmaista, että nyt olisi hyvä mennä testeihin, koska olen töpeksinyt ja ollut ilman suojausta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe