"Alussa Jumala loi taivaan ja maan."

Anonyymi-ap

1. Moos. 1:1

"Alussa Jumala loi taivaan ja maan."

Jumala yksin loi taivaan ja maan.

Jeesus on lisätty mukaan luomistyöhän vasta Uuden Testamentin Logoksena, joka sana oikeasti tarkoittaa järkeä, tietoa, viisautta, logiikkaa.

Jumala synnytti ihminen Jeesuksen Kristukseksi ja omaksi pojakseen vasta Jordanilla kasteessa luomalla hänet ihmisestä Jumalan Pojaksi.

Hepr. 1:5

Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.

160

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se on niin, että uroskin poikii kun tiukoille menee!
      Jumala todisti ihan itse sen.
      Jumala loi siis äärettömyyden. Mitä oli ennen sitä?
      Maa on vain pölyhiukkanen, sattuma rakensi loput.

      • Anonyymi

        Sattumat ei rakentele hienoja järjestelmiä, mitä luomakunta ja ihminen itse on täynnä.

        Jonkun idiootin sattuma voi kyllä tehdä.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😍 ­N­­y­­m­­­f­o­m­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18280180

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Jeesus puhui itsestään, kun hänen hyvä ystävänsä Nikodemus meni kysymän häneltä kasteen merkitystä.

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälleJumalan valtakuntaan."

      Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

      • Anonyymi

        Mark. 1:11

        Ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mark. 1:11

        Ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt."

        Miten korkealta ääni kuului?
        Nykyisin kukaan ei juttele Taivaasta.
        Miksi?


      • Anonyymi

        Vertauksilla puhuminen oli kuulijoiden halveksimista.

        Mutta kukapa tahtoisi jumalan valtakuntaan. Se kun sammuu samalla kuin viimeimen neuroni päässäsi.


    • Anonyymi

      Ei siellä paratiisissakaan Jeesusta ollut.

      • Anonyymi

        Käärme piti paratiisissa ensimmäisen herätyskokouksen: Mitään perisyntiä ei ole olemassa. Jumala valehtelee teille"... Nainen tuli uskoon ja nosti siitä merkiksi käden pystyyn.

        1. Moos. 3:6

        Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käärme piti paratiisissa ensimmäisen herätyskokouksen: Mitään perisyntiä ei ole olemassa. Jumala valehtelee teille"... Nainen tuli uskoon ja nosti siitä merkiksi käden pystyyn.

        1. Moos. 3:6

        Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

        Käärmeen pettämä ihminen lankesi syntiin, joten kaikki Aadamin jälkeläiset tulivat synnin alaiseksi, koska kuolema tuli vallitsemaan ihmis kuntaan, synnin palkka on kuolema. Joden adamai kautta synti tuli maaimaan. Jeesuskusen kautta tuli vanhurskaus jota uskovat häneen.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Käärmeen pettämä ihminen lankesi syntiin, joten kaikki Aadamin jälkeläiset tulivat synnin alaiseksi, koska kuolema tuli vallitsemaan ihmis kuntaan, synnin palkka on kuolema. Joden adamai kautta synti tuli maaimaan. Jeesuskusen kautta tuli vanhurskaus jota uskovat häneen.

        Miksi emme ole löytäneet näitä puhelevien käärmeiden fossiileita?
        Oliko ainoastaan tämä yksi puhetaitoinen luotu?
        Voisiko olla ihan ihmisen keksimä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi emme ole löytäneet näitä puhelevien käärmeiden fossiileita?
        Oliko ainoastaan tämä yksi puhetaitoinen luotu?
        Voisiko olla ihan ihmisen keksimä?

        Ei niitä löydukään koskaan, paholainen puhui käämeen muodossa ihmiselle, luoe Raamatus niin näet käärme oli oleveli kaikista eläimistä.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Ei niitä löydukään koskaan, paholainen puhui käämeen muodossa ihmiselle, luoe Raamatus niin näet käärme oli oleveli kaikista eläimistä.

        Kun luet tarkemmin, niin huomaat parikin asiaa luomiskertomuksesta, joita voi pohtia. Herran langettaessa rangaistusta käärmeelle hän sanoo tälle, että (rangaistuksena) tämän on madeltava vatsallansa ja syötävä maan tomua. Jos käärme oli alun perin tosiaan käärme, niin sehän jo oli valmiiksi vatsallaan ja mateli. Erikoinen kohta. Kuten pari muutakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun luet tarkemmin, niin huomaat parikin asiaa luomiskertomuksesta, joita voi pohtia. Herran langettaessa rangaistusta käärmeelle hän sanoo tälle, että (rangaistuksena) tämän on madeltava vatsallansa ja syötävä maan tomua. Jos käärme oli alun perin tosiaan käärme, niin sehän jo oli valmiiksi vatsallaan ja mateli. Erikoinen kohta. Kuten pari muutakin.

        Paholainen oli käärmeen muotossa, joka joutui matelimaan vatsallaan syömään maantoumua, vaikka olikin vatsallaan paratiisissa, oli kirottu siitä hetkestä lähtinen ,pistämään kantapäähän, niin tapahtui Jeesus naulittiin myös kanta päästä ristille pisti siis Jeesusta jumalatomien kautta jotka naulisivat ristinpuuhun kirottuna.


    • Anonyymi

      Missä jumala oli kun ei ollut taivastakaan?

    • Jeesus oli jo ihmnisen luomisessa, Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu."1.Moos 1:26

      • Anonyymi

        Jeesuksesta tuli ihminen vasta kun hän syntyi Marian kohdusta.

        Oikea usko on uskomista, että Jeesus on ihminen, joka syntyi neistyt Mariasta....

        1. Joh. 4:2

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

        Jeesus ei ole Jumala, eikä ole koskaan Jumala ollutkaan.

        Mark. 10:18

        Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."


      • Anonyymi

        Pyhä Henki oli mukana maailman ja ensimmäisen ihmisen luomisessa Jumalan kanssa. Tehkäämme ihminen...

        Pyhä Henki liikkui vetten yllä luomisessa ja uudestiluomisessa kasteessa.

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

        Uudestiluominen tapahtuu kasteessa
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki oli mukana maailman ja ensimmäisen ihmisen luomisessa Jumalan kanssa. Tehkäämme ihminen...

        Pyhä Henki liikkui vetten yllä luomisessa ja uudestiluomisessa kasteessa.

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

        Uudestiluominen tapahtuu kasteessa
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan

        Uuden liiton aika on toinen, jona Jeesus asetti ehtoolisessa opetus lasten kanssa.
        Uudesgi syntymin ylhäätä on se tilanne kun vanha ihminen on ristillä himoineen ja haluineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksesta tuli ihminen vasta kun hän syntyi Marian kohdusta.

        Oikea usko on uskomista, että Jeesus on ihminen, joka syntyi neistyt Mariasta....

        1. Joh. 4:2

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

        Jeesus ei ole Jumala, eikä ole koskaan Jumala ollutkaan.

        Mark. 10:18

        Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

        Jeesus on Jumalan poka jolle on annettu kaikki valta taivaassa maanpäällä, Jumala on Jeesusessa . Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. Joh. 17:21, Jeesus on ytä lailla jumalakin vaikka onkin ihmisen poika.


      • Anonyymi

        Ei siinä mainita Jeesusta.

        "Jumala ei ole ihminen"

        Jumala on Henki.

        Perisynnissä se Jumalan kuva meni rikki.

        Jeesus syntyi vasta kun neitsyt Maria hänet synnytti ihmislapseksi.

        Luuk. 1:35

        Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi.

        Hepr. 2:14

        Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]

        1. Joh. 4:2

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]

        2. Joh. 7

        Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Uuden liiton aika on toinen, jona Jeesus asetti ehtoolisessa opetus lasten kanssa.
        Uudesgi syntymin ylhäätä on se tilanne kun vanha ihminen on ristillä himoineen ja haluineen.

        Luehan tarkemmin, mitä Jeesus sanoi. Pitää syntyä Jumalan tekona ylhäältä vedestä ja Hengestä.

        Jeesuksen käyttämä alkukielen saa vesi tarkoittaa tavallista, luonnollista vettä, vatten, water, agua, hudor "primary element"

        Villistevät henget pystyvät kyllä synnyttämään ihmisen uudeksi pelkä hengen voimasta. Mutta se on eri asia, mistä Jeesus puhui.

        Lahkolaisten uudestisyntymiset on tätä uudestisyntymisen lajia.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Jeesus on Jumalan poka jolle on annettu kaikki valta taivaassa maanpäällä, Jumala on Jeesusessa . Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. Joh. 17:21, Jeesus on ytä lailla jumalakin vaikka onkin ihmisen poika.

        Jeesus sanoi noin vasta kuolemansa jälkeen, että hänelle on delegoitu valtaa lisää ihmisten suhteen, mutta ei Jumala ole vielä kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt.

        Liitttoja voi olla voimassa yhtä aikaa useita erilaisia liittoja. Eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

        Ei Jeesus mitään liittoja kumonnut, vaan teki uusia liittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki oli mukana maailman ja ensimmäisen ihmisen luomisessa Jumalan kanssa. Tehkäämme ihminen...

        Pyhä Henki liikkui vetten yllä luomisessa ja uudestiluomisessa kasteessa.

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

        Uudestiluominen tapahtuu kasteessa
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan

        Kuka oli Jumalan eno?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi noin vasta kuolemansa jälkeen, että hänelle on delegoitu valtaa lisää ihmisten suhteen, mutta ei Jumala ole vielä kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt.

        Liitttoja voi olla voimassa yhtä aikaa useita erilaisia liittoja. Eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

        Ei Jeesus mitään liittoja kumonnut, vaan teki uusia liittoja.

        Liitoja on kaksi vahaliitto jonka oli Mooseksen aikaa, uusi liitto tuli voimaa Jeesusen viimeisellä ehtoolisella, tämä on uusi liitto minun veressäni joka vuodatetaan teidän puolesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka oli Jumalan eno?

        Juma on ollut ikuisuudesta lähtien.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Juma on ollut ikuisuudesta lähtien.

        Uskotaan, uskotaan!
        Mitä tämä Jumala teki ikuisuuden ennen kuin sai päähänsä luoda maat ja taivaat?
        Nythän ukko on kadonnut taas ikuisuuden hämärään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskotaan, uskotaan!
        Mitä tämä Jumala teki ikuisuuden ennen kuin sai päähänsä luoda maat ja taivaat?
        Nythän ukko on kadonnut taas ikuisuuden hämärään.

        Kirjoita omi ajatuksiasi, kos et tunne Jeesustakaan, tämä maailman ei tunnne kristusta jeeustakaan on vierasta tälle maaimalle, koska on pahuuden vallassa paholainen on tämän maaina pitää vallassaan.


      • Anonyymi

        Tämähän on kuin hyvästä sadusta.
        Lisää tällaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksesta tuli ihminen vasta kun hän syntyi Marian kohdusta.

        Oikea usko on uskomista, että Jeesus on ihminen, joka syntyi neistyt Mariasta....

        1. Joh. 4:2

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

        Jeesus ei ole Jumala, eikä ole koskaan Jumala ollutkaan.

        Mark. 10:18

        Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

        Eikö hän siis tehnyt ihmeitäkään?


    • Anonyymi

      Jumala ja Pyhä Henki loivat maailman ja ihmisen. Ei Jeesuksesta puhuta vielä mitään siinä vaiheessa.

      Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu.

      • Anonyymi

        Luominen
        1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
        2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luominen
        1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
        2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.

        Jeesusta ei mainita että hän olisi ollut ihmisen luomisessa mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta ei mainita että hän olisi ollut ihmisen luomisessa mukana.

        Vasta Uuteen Testamenttiin on tehty lisäyksiä, että Jeesus olisi ollut mukana maailman luomisessa, sekä Johannes että Paavali kirjoitti sellaista.


      • Tehkääme ihminen oli Jeesus mukakana siinä työssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luominen
        1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
        2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.

        Uskotaan, mutta kuka loi vededen?
        Minkä kolmesta veden isotoopista hän loi ensin? Nyt ei puhuta merestä, järvessä tai lammesta.
        Entäs, mistä hän sai päähänsä luoda deuteriumoksidin? Sitähän on tavallisessa vedessä promillen verran.


    • Anonyymi

      Pelkkä henki?

      • Anonyymi

        Luominen
        1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
        2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.

        Jeesuksesta ei puhuta mitään.


      • Anonyymi

        Jumala on Henki.

        Jumala ei ole ihminen sanoo Raamattu.


      • Anonyymi

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luominen
        1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
        2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.

        Jeesuksesta ei puhuta mitään.

        Jeesushan syntyi vasta kun joku (kameli?) pökki mariaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

        Jumala loi vettä kun vettä vaan.


    • Anonyymi

      Perisyntinen ihminen on vain elävä sielu, mutta ei ikuisesti elävä sielu.

      Raamatun mukaan Jumala ennallistaa ihmisen kristillisessä kasteessa ikuisesti eläväksi sieluksi. Puhdistamalla syntirasitteen pois ja antamalla oman Henkensä ihmiseen ja liittää kasteessa ihmisen sielun
      Kristuksen ylösnousemusruumiin yhteyteen ikuista elämää varten.

      Room. 6:4

      Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

    • Anonyymi

      Jeesusta on tarjottu vaikka mihin VT: kohtaan,

      Jeesuksesta on tehty Melkisedekiä ja Jaakobin kanssa painivaa enkeliä tms. olentoa.

      Kun on haluttu sitoa VT ja UT toisiinsa sellaisissakin kohdissa, missä niin ei ole totuus.

    • Anonyymi

      Maa on pyörinyt n. 4 miljardia vuotta, saman ikäinen on Kuu. Kuusta tuodut näytteet kertovat, että näillä on yhteinen menneisyys. Ovat törmänneet joskus ammoisina aikoina. Kuun pinta on säilyttänyt törmäyksen jälkeen pintaan syöksyneiden heitteiden kraatterit miljardit vuodet.
      Maasta eroosio ja mannerliikunto on hävittänyt montut.
      Myöhemmin tulleita meteoriittien kraatereita on havaittavissa vielä vrt. Arizonan iso kraatteri.
      Jukatanin niemimaalle mätkähti iridiumia sisältävä meteoriittia n. 65 miljoonaa vuotta sitten. Siinä rytäkässä kuolivat dinosaurukset ja paljon, paljon elämää ja kasvikuntaa. Iridiumia on harvinainen alkuaine, jota on levinnyt ympäri maapalloa törmäyksen höyrystämänä. Piitransistoreihin iridiumia on seostettu välttämättömänä epäpuhtautena. Mutta asiaan.
      Mitenkä tällainen valtava taivaallinen biljardipeli on jäänyt Jumalalta kertomatta valituilleen? Voisi olettaa, että tämä jos mikä olisi ollut kertomisen arvoinen!

      • Anonyymi

        Kyllä sinä niin yrität päteä nippeli valhetiedollasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä niin yrität päteä nippeli valhetiedollasi.

        Sinun raamatun räpläämisestä ei ole mitään hyötyä.
        On tehty valvottuja kokeita, joissa uskovat ovat rukoilla rumpsuttaneet sairaan puolesta. Mitään parantumista ei tapahtunut. Jos parani, lääketiede oli apuna.
        Uskova pani paranemisen Jumalan piikkiin.


    • Anonyymi

      Niinpä. Jumala on ihmisen luomus.

      • Anonyymi

        Jumala on luonut kaiken: näkyväiset ja näkymättömät asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on luonut kaiken: näkyväiset ja näkymättömät asiat.

        1. Moos. 1:1

        Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

        Kol. 1:16

        Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.


      • Anonyymi

        Miksi se ihminen loi jumalastaan tuollaisen sadistisen diktaattorin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se ihminen loi jumalastaan tuollaisen sadistisen diktaattorin?

        Koska alussa hiekkaheimon ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska alussa hiekkaheimon ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen.

        Eipä hiekkaheimolta voi muuta odottaakaan, kuin äärimmäistä julmuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Moos. 1:1

        Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

        Kol. 1:16

        Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

        Tämän päivän Hesarin Tiede - osiossa oli tehty havainto 12 miljardin valovuoden päästä. Siellä supermassiivinen musta aukko hotkii joka päivä n. Auringon verran tavaraa kurimuseensa. Suursyömärin massa vastaa n. 17 miljardia Auringon massaa.
        Kertymäkiekon säde ulottuisi siis lähes Auringon naapuritähden Proxima Centaurin etäisyydelle, joka on 4,2 valovuotta! Tämä on noin 15000 kertaa Auringon ja Neptunuksen välinen etäisyys. Mustan aukon kertymäkiekon lähettämä valo on monta sataa biljoonaa kertaa voimakkaampaa mitä Aurinkomme tarjoilee... lämpötila on miljoonia asteita.
        Ja jos joku haluaisi käydä paikanpäällä, osoite on kvasaari J0529-4351. Että tällainen tapaus tällä kertaa.
        Mitähä Jumala mietti luodessaan moisen? Luultavasti ei mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on luonut kaiken: näkyväiset ja näkymättömät asiat.

        Jumala on luonut itsensä näkymättömäksi ja olemattomaksi.
        Se on ihme jos mikä.


    • Anonyymi

      Ihmiskunnalla on kyllä satoja jumalia.
      Ei ne kaikki ole valtaistuimella koköttäviä typeryksiä.

    • Anonyymi

      Se on totta, että kaikkki hiruteot laitettiin Jumalan piikkiin.

      Alkuseurakunnassa yksi pariskuntakin tapettiin rahojen saamiseksi ja syy laitettiin Jeesuksen piikkiin. Sinnehän ne kaikki rötökset uppoaa helposti.

    • Anonyymi

      Raamatussa kerrotaan Jumalan luoneen maan ja taivaat sanallaan.
      Mikä oli tämä mahtava loitsu?
      Saako sen sanoa takaperin?
      Meinaan, jos vaikka taika peruuntuu.

      • Anonyymi

        Miksi yleensä luoda mitään, kun kuitenkin menee "ketuille"?
        Jumala ei pystynyt näkemään tulevaa ihmiskunnan syntiin hurahtamista. Kummaa!
        Profeetat olivat raamatun taruston mukaan paremmin perillä mitä tuleman pitää. Nämä selittivät unetkin kuin vettä vaan.
        Muutenkin Jumalan toiminta paratiisissa on, kuin kenen tahansa miehen talsimista puutarhassa. Hän ei tiennyt minne Aatami ja Eeva pujahtivat, nämä olivat pensaiden takana piilossa. Huhuili näitä. Käärmekin luikki jonnekin, hänestä tai siitä ei ole mitään havaintoa.
        Paitsi Mooseksen erämaavaelluksella näistä kerrotaan. Siellä nämä - nyt mykät - kärmekset pureskelivat ihmisiä. Piti tekaista vaskikäärme ja tuijottaa sitä... Mutta se onkin jo eri satu.


      • Anonyymi

        Kyllä siinä tarvittiin niiden miljoonien enkeleiden avustusta, jotka ovat Jumalan palvelijoita.

        Jumalan sanominen tarkoittaa tarkkojen suunnitelmien, laskelmien ja käskyjen antamista. Ei mitään loitsuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä tarvittiin niiden miljoonien enkeleiden avustusta, jotka ovat Jumalan palvelijoita.

        Jumalan sanominen tarkoittaa tarkkojen suunnitelmien, laskelmien ja käskyjen antamista. Ei mitään loitsuja.

        Minne nämä miljoonat enkelit ovat kadonneet?
        Kyllä tällainen parvi havaittaisi jo kehnommallakin tutkalla.
        Kysymys kuuluu: missä nämä piileksivät?


    • Anonyymi

      Katso... jne.

    • Anonyymi

      Raamatun tulkitsijat antavat aina koordinaatit. Katso se ja se. Pelkkä lausahdus ei riitä. Niitä samoja sanoja voi makustella yhdessä.
      Kun oikea raamatun tuntija suuttuu, hän voi mätkiä vastustäjiaan pelkillä koordinaateilla.
      Se on jo taidetta.

    • Anonyymi

      Se on myös teologian osaamista.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jumala on erikseen. Ei Jeesus ole Jumala koskaan ollut. Eikä Jumala ole kuollut, ei mitään sukupolvenvaihdosta ole tehty. Jumala on ikuinen ja kuolematon.

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

        Mark. 10:18

        Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on erikseen. Ei Jeesus ole Jumala koskaan ollut. Eikä Jumala ole kuollut, ei mitään sukupolvenvaihdosta ole tehty. Jumala on ikuinen ja kuolematon.

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

        Mark. 10:18

        Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

        Jeesus on Jumalan poika, joka vihittiin ja kruunattiin kasteessa ylimmäisen papin tehtävään Melkisedekin järjestyksen mukaisesti.

        Jumala tunnusti kasteessa isyytensä ja vahvisti Jeesuksen roolin poikana.

        Hepr. 1:5

        Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Jumalan poika, joka vihittiin ja kruunattiin kasteessa ylimmäisen papin tehtävään Melkisedekin järjestyksen mukaisesti.

        Jumala tunnusti kasteessa isyytensä ja vahvisti Jeesuksen roolin poikana.

        Hepr. 1:5

        Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani."

        Jeesus puhui itsestään IHMISENÄ, kun hänen ystävänsä Nikodemus meni Jeesuksen kasteeen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä, vaikka Jeesus oli synnitön IHMINEN, niin miksi hänetkin piti kastaa

        Joh.3:5
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä,
        hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Hepr. 2:14

        "Nämä lapset ovat IHMISIÄ, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli IHMISEKSI, heidän kaltaisekseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhui itsestään IHMISENÄ, kun hänen ystävänsä Nikodemus meni Jeesuksen kasteeen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä, vaikka Jeesus oli synnitön IHMINEN, niin miksi hänetkin piti kastaa

        Joh.3:5
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä,
        hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Hepr. 2:14

        "Nämä lapset ovat IHMISIÄ, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli IHMISEKSI, heidän kaltaisekseen."

        Jeesushan olisi äitinsä kautta tulevan perisynnin vuoksi ihmisenä kuollut muiden ihmisten tavoin luonnollisen kuoleman aikanaan, vaikka hänellä ei omia tekosyntejä ollutkaan.

        Raamatun mukaan kun kaikki ihmiset kuolevat perisynnin vuoksi. (Room.5)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on erikseen. Ei Jeesus ole Jumala koskaan ollut. Eikä Jumala ole kuollut, ei mitään sukupolvenvaihdosta ole tehty. Jumala on ikuinen ja kuolematon.

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

        Mark. 10:18

        Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

        Miksi olet niin epärehellinen itsellesi? Nuo jakeet linkin takana näyttävät kenelle tahansa että Jeesus on Herra ja Jumala. Ymmärrän että et usko Raamattuun mutta miksi esität uskovasi? Mitä hyötyä tuosta valeuskosta on sinulle? Jos Raamattu ei ole totta, niinkuin sinä väität, niin miksi omaksua sieltä mitään? Eikö olisi aivan sama olla ateisti? Vai kenties olet pappina tai pastorina jossain seurakunnassa, ja saat rahaa valheistasi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet niin epärehellinen itsellesi? Nuo jakeet linkin takana näyttävät kenelle tahansa että Jeesus on Herra ja Jumala. Ymmärrän että et usko Raamattuun mutta miksi esität uskovasi? Mitä hyötyä tuosta valeuskosta on sinulle? Jos Raamattu ei ole totta, niinkuin sinä väität, niin miksi omaksua sieltä mitään? Eikö olisi aivan sama olla ateisti? Vai kenties olet pappina tai pastorina jossain seurakunnassa, ja saat rahaa valheistasi....

        ....
        Kun Raamattu on totta, niin joudut vastaamaan Jeesukselle/Jumalalle siitä miten olet häntä vastaan valehdellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on erikseen. Ei Jeesus ole Jumala koskaan ollut. Eikä Jumala ole kuollut, ei mitään sukupolvenvaihdosta ole tehty. Jumala on ikuinen ja kuolematon.

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

        Mark. 10:18

        Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

        Jeesus totesi tuossa Markuksen evankeliumin jakeessa sen että hän on Jumala. Ei Jeesuksen tarvinnut kysyä kenenkään motiiveja, hän tiesi ne kysymättäkin. Siksi hän ei nuhdellut kysyjää eikä sanonut että hän pilkkaa Jumalaa kutsumalla Jeesusta hyväksi. Raamatussa sanotaan monessa kohdin suoraan että Jeesus on Jumala. Sinä yrität hämmentää tuota tosiasiaa korostamalla jakeita jotka on helppo ymmärtää väärin. Todella petollista käytöstä sinulta.

        Johannes 20:28
        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: 'Minun Herrani ja minun Jumalani!'"

        Noin Tuomas sanoi Jeesukselle. Ei ainoastaan Herra, vaan myös Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesushan olisi äitinsä kautta tulevan perisynnin vuoksi ihmisenä kuollut muiden ihmisten tavoin luonnollisen kuoleman aikanaan, vaikka hänellä ei omia tekosyntejä ollutkaan.

        Raamatun mukaan kun kaikki ihmiset kuolevat perisynnin vuoksi. (Room.5)

        Onpahan paskamainen olettamus tämä perisynti!


    • Anonyymi

      _Tehkäämme ihminen kuvaksemme"

      • Anonyymi

        Kuva tarkoittaa luonnetta ja ominaisuuksia, ei valokuvaa.

        Raamattu sanoo: "Jumala ei ole ihminen" ja "Jumala on Henki."

        Ei ensimmäiset ihmiset olleet pelkkiä henkiä.


    • Anonyymi

      Jumala on erikseen. Ei Jeesus ole Jumala koskaan ollut. Eikä Jumala ole kuollut, ei mitään sukupolvenvaihdosta ole tehty. Jumala on ikuinen ja kuolematon.

      Ei Jumala ole tehnyt mitää testamentteja, ei vanhoja eikä uudempia.

      Alkukielen sana Jumalan tekemät liitot on väkisin muunnettu testamenteiksi, koska Jumlalan liittoa tarkoittavan sanan merkitystä ei ole nykykielessä ollenkaan.

      Liitossa kyse on Jumalan yksipuolisesta varmasta teosta ja lupauksessta, mikä on ikuisesti voimassa.

      Ihminen ei ole tasapuolinen kumppani tekemään Jumalan kanssa mitään sopimuksia tai kauppoja, eikä kyse ole kuolemaan liittyvistä testamenteista.

    • Anonyymi

      - minkä alussa ?
      - kuka loi jumalan?
      - oliko monta alkua?

      • Anonyymi

        Alussa oli evoluutio ja sattuma. Sattuma pystyy tekemään aivan mitä tahansa mistä tahansa ja aloittamaan kaiken tyhjästä. Tyhmempikin sen tietää ja joka ei sitä ymmärrä, on vain tyhmä.


      • Anonyymi

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

        2. Kor. 3:17

        Sillä Herra on Henki.

        4. Moos. 23:19

        Ei Jumala ole ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Kor. 3:17

        Sillä Herra on Henki.

        4. Moos. 23:19

        Ei Jumala ole ihminen.

        Jeesus oli ja on edelleen ihminen.

        Hepr. 2:14

        Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.

        Ap. t. 1:11

        Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alussa oli evoluutio ja sattuma. Sattuma pystyy tekemään aivan mitä tahansa mistä tahansa ja aloittamaan kaiken tyhjästä. Tyhmempikin sen tietää ja joka ei sitä ymmärrä, on vain tyhmä.

        Darvinin opit hylätty aikoja sitten. Evoluutio koski vain saman lajin sisällä tapahtuneita muutoksia eläimissä.

        Mikään eläinlaji ei muutu toiseksi. Ei lehmä muutu hevoseksi, vaikka kuinka sitä odottaa.

        Lehmäkin lentäis, jos sillä olisi siivet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Darvinin opit hylätty aikoja sitten. Evoluutio koski vain saman lajin sisällä tapahtuneita muutoksia eläimissä.

        Mikään eläinlaji ei muutu toiseksi. Ei lehmä muutu hevoseksi, vaikka kuinka sitä odottaa.

        Lehmäkin lentäis, jos sillä olisi siivet?

        Darvini oli täys hörhö.
        Tutki autiolla saarella pelkästään kilpikonnien kaulan pituutta ja veti siitä koko luomakuntaa koskeviaa täysin vääriä johtopäätöksiä, mitkä uppoaa saatanapalvojiin ja muihin Jumalan kieltäjiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Darvini oli täys hörhö.
        Tutki autiolla saarella pelkästään kilpikonnien kaulan pituutta ja veti siitä koko luomakuntaa koskeviaa täysin vääriä johtopäätöksiä, mitkä uppoaa saatanapalvojiin ja muihin Jumalan kieltäjiin.

        Eikös se Darvini sekaantunut niihin isoihin kilpikonniin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se Darvini sekaantunut niihin isoihin kilpikonniin?

        Kilpi suojasi niitä konnia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

        No eihän olematonta voikaan nähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

        Siis tyystin vilkkaan mielikuvituksen tuote?
        Toteemipaalun jumalakin on todellisempi kuin tämä raamatun vanha, parrakas ukko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Darvini oli täys hörhö.
        Tutki autiolla saarella pelkästään kilpikonnien kaulan pituutta ja veti siitä koko luomakuntaa koskeviaa täysin vääriä johtopäätöksiä, mitkä uppoaa saatanapalvojiin ja muihin Jumalan kieltäjiin.

        Jos hevosilla olisi jumala, se olisi hevosen näköinen.
        Ihmisen tapauksessa se on vanha, parrakas ukko, joka puhuu ukkosen äänellä. Ja on etusormi pystyssä. Ja sandaalit jalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hevosilla olisi jumala, se olisi hevosen näköinen.
        Ihmisen tapauksessa se on vanha, parrakas ukko, joka puhuu ukkosen äänellä. Ja on etusormi pystyssä. Ja sandaalit jalassa.

        Oisko susta parempi sitten, että ihmiset lopettaisivat uskomasta Jumalan olemassaoloon vain, koska heille on annettu vain raamattu?


    • Anonyymi

      Toisaalta ei sattuma oikeastaan vaikuta maailman syntyyn eikä edes maapallon syntyyn, koska ei sattumalla ole osa eikä arpaa elottomaan massaan. Sattuma astuu peliin vasta kuin joku elää, kun jossain on elämää, oli se sitten kasvi tai eläin, niin silloin sattuma alkaa jyllätä ja tehdä erittäin hienoja rakennelmia siten että elämä on mahdollista kylmässä, lämpimässä sekä merten syvyyksissä kauheassa paineessa. Elollisessa sattuma pystyy lähes aivan kaikkeen. Paitsi siihen ettei pysty mukauttamaan elämää jos maapallon lämpötila nousee 1,5 astetta. Se olisi kaiken loppu ja sattuma nostaisi kädet pystyyn..

      • Anonyymi

        Mitään sattumaa ei ole olemassa. Muuta kuin lihanpalat keitossa. Ja nekin on joku sinne laittanut.


    • Anonyymi

      Hyvistä asioista kiitetään jumalaa ja huonoista haukutaan saatanaa.
      Hyvin yksinkertaista ja helppoa.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan Jumala ottaa vastuun myös onnettomuuksista. Saatana ei tee mitään pahaa Jumalan sitä sallimatta.

        Jes. 45:7 minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen. [Job 2:10+; Jes. 31:2]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jumala ottaa vastuun myös onnettomuuksista. Saatana ei tee mitään pahaa Jumalan sitä sallimatta.

        Jes. 45:7 minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen. [Job 2:10 ; Jes. 31:2]

        Hoos. 14:1

        Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki. [Joel 2:12; Sak. 1:3; Mal. 3:7]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoos. 14:1

        Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki. [Joel 2:12; Sak. 1:3; Mal. 3:7]

        Jeesuskin varoittaa Jumalasta.

        Luuk. 12:5

        Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuskin varoittaa Jumalasta.

        Luuk. 12:5

        Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

        Etkö uskalla osoittaa olevasi älykäs, ja muuttaa sanamuotoja siten, että ne vastaavat tätä päivää?


    • Anonyymi

      Jumalalla oli kehno mielikuvitus. Hän teki maasta, auringosta ja planeetoista pallon muotoisia. Mustat aukotkin ovat täsmällisen pyöreitä.
      Miksi?

      • Anonyymi

        Älä pilkkaa Jumalaa !

        Gal. 6:7

        Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.


      • Anonyymi

        Montako kertaa raamatussa esiintyy sana " pallo"? -Hyväksytään myös sanan taivutusmuoto "palloksi".


    • Anonyymi

      Ei minua ole pilkattu.
      -Saunatonttu.

    • Anonyymi

      "Tehkäämme ihminen kuvaksemme kaltaiseksemme"

      • Anonyymi

        "Jumala on Henki."

        "Jumala ei ole ihminen."


    • Anonyymi

      Tarkoitetaan pelkkää mielikuvaa "image"

      1.Ms.1:27

      27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]

      27 So God created man in his own image, in the image of God created he him; male and female created he them.

      Brown-Driver-Briggs Hebrew Lexicon

      Sana


      Translitteroitu


      Strongin koodi

      צלם


      tselem tseh'-lem


      06754

      Sanan tausta


      Sanaluokka

      from an unused root meaning to shade


      subst. (mask.)

      King James Version käännökset sanasta

      AV-image 16, vain shew 1

      Merkitys

      1) image

      1a) images (of tumours, mice, heathen gods)

      1b) image, likeness (of resemblance)

      1c) mere, empty, image, semblance (fig.)

      • Anonyymi

        2. Moos. 20:4

        Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Moos. 20:4

        Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

        Entä sitten? Kuvia on biljoonittain pitkin nettiä ja maailmaa.

        https://www.sefaria.org/Exodus.20.4?lang=bi&with=Commentary&lang2=en

        "älä tee itsellesi veistoksia tai mitään kuvaa (mitä on ylhäällä taivaassa tai alhaalla maan päällä)"
        Tämä kielto antaa syyn: sillä te ette ole nähneet mitään vertauskuvaa (ilmoituksessa)". Sinun ei pitäisi voida sanoa, että olen Jumala, joka piilottaa itsensä, ja koska kukaan ei voi nähdä sinua, minun on pakko tehdä itselleni kuva muistuttaakseni itseäni jatkuvasti sinusta ja kumartumaan sen sijaan sinun kuvasi eteen."

        "Ilmeisesti Toora puhuu epäjumalanpalvontakiellosta jakeessa 3 mainitun lisäksi. Se voi myös viitata henkilöön, joka uskoo yhteen ja ainoaan Jumalaan, mutta joka Jumalan näkymättömyyden vuoksi haluaa muistuttaa itseään olemassaolostaan ​​ja kaiken läpäisevyydestään symbolin, kuten kuvan tai veistoksen, avulla.
        Kun tällainen henkilö pitää rukouksen, hän tuntee olonsa mukavammaksi, jos hän voi keskittyä jonkinlaiseen visuaaliseen kuvaan; siksi hän rakentaa itselleen sellaisen kuvan rukoillakseen intensiivisemmin Yhtä ja ainoaa Jumalaa.
        Tai sellainen palvoja voi tuntea hämmennystä vaivata Jumalaa itseään pienillä ongelmillaan, mutta hän tuntee olonsa paremmaksi puhuessaan näistä ongelmista jollekin, jota hän pitää vain Jumalan alaisena..."

        Mitä sitten on kerrottu raamatussa?
        (Joh. 5:28) hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä.' ja (Joh. 10:4-5) 'lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä'".


    • Anonyymi

      Kuka pystyy pureksimaan loppuun saakka?
      Job:
      42:1 Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:
      42:2 "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.
      42:3 'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää.
      42:4 Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.
      42:5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
      42:6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."

      Alkakaa neuvoa luojaa! Kun olette nostaneet itsenne jumalaksi!

      • Anonyymi

        Tässä kohtaa raamatun kääntäjä on juonut viiniä tyhjään mahaan.
        Sulkakynä on vienyt miestä, ei mies kynää.


    • Anonyymi

      1 John 5 King James Bible (KJB)
      7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

      Jeesus on Jumala. Jos sinä kirjoitat kirjan, kirjoittiko sen sinun ruumiisi, sielusi vai henkesi? Jeesus on Jumalan fyysinen keho. Jumalan sielu on Isä. Jumala on yksi.

      • Anonyymi

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

        Jeesus ei ole koskaan ollut Jumala.

        Jumala on erikseen.

        Luuk. 18:19

        Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."


      • Anonyymi

        Ei Jeesus ole "Father"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus ole "Father"

        Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia.
        Mutta pitävät yhtä ja siksi ovat sama asia. Kaikki ovat sitoutuneet Jumalan lakeihin.
        Ei niillä mitään omia lakeja ole, kuten sitäkin valhetta yritetään syöttää, kun ollaan kapinassa Jumalaa vastaan.


    • Anonyymi

      Jos jumala synnytti jeesuksen niin kuka sitä pökkäsi?

      • Anonyymi

        Laita lähde, josta olet tuon lukenut. Jos sen itse keksit, niin leikit tulen kanssa.


    • Anonyymi

      Jumala antoi Tooran eli Lain kirjat kun ihmisiä oli syntynyt 1000 sukupolvea Adamin jälkeen. Tämä tarkoittaa sitä että ennen Adamia ja Eevaa oli syntynyt useita sukupolvia. Kannattaa lukea Jukka Niemisen kirja "LuomisKoodi" (Kannattaa tutustua myös Seppo Heinolan kirjoihin).

      • Anonyymi

        Jumala antoi ihmisille lait sydämeen myös oman henkensä kautta.

        Kiveen ja papurykset ja paperi ja nykyisin digialustat tuli vasta aikanaan.

        Hes. 36:27

        Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala antoi ihmisille lait sydämeen myös oman henkensä kautta.

        Kiveen ja papurykset ja paperi ja nykyisin digialustat tuli vasta aikanaan.

        Hes. 36:27

        Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.

        Ilman Jumalan hengen lahjaa kaikki kirjoitukset on kuollutta kirjoitusta ihmiselle.

        Siksi Jeesus käski ensin kastamaan, ja kasteessa luvataan Pyhä Henki puhdistettuun sydämeen, sen jälkeen vasta opetus laista ja käskyistä, niin silloin se on mahdollista ymmärtää oikein.


    • Anonyymi

      Millä opilla taivas luodaan?!
      Tyhjä tila, jossa ei mitään ole.

    • Anonyymi

      Herra on ihmeellinen!
      Suomennos tähän: en minä tiedä.

    • Anonyymi

      "Tehkäämm ihminen kuvaksemme kaltaiseksemme

    • Anonyymi

      Alkukielen mukaan ihminen on pelkkä Jumalan luoma mielikuvaolento, heijastus,
      ei Jumala, eikä Jumalan kopio eikä klooni.

      צלם


      tselem tseh'-lem

      mielikuva=image

    • Anonyymi

      1moos. 1. : 26
      Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen kuvaksemme kaltaiseksemme

    • Anonyymi

      Jumala on Henki. Jumala ei ole ihminen.

      Ihminen on maasta ja maaksi tuleva jälleen.

      1. Moos. 3:19

      Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

      1. Moos. 6:5

      Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,

      1. Moos. 7:23

      Niin Herra hävitti kaikki olennot, jotka maan päällä olivat, niin hyvin ihmiset kuin myös karjaeläimet, matelijat ja taivaan linnut; ne hävisivät maan päältä. Ainoastaan Nooa sekä ne, jotka olivat hänen kanssansa arkissa, jäivät henkiin.

    • Anonyymi

      Saatana korotti itsensä Jumalan veroiseksi, huonolla menestyksellä.

      Helluntailaisten harhaopin mukaan he ovat syntyissään Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä.

      • Anonyymi

        Ihmisen ei pidä nostaa itseään Jumalan veroiseksi ja kaltaiseksi "Jumalan kuvaksi" konkreettisesti.

        Saatana sitä yritti, mutta heikolla menestyksellä.

        Jumala on kaiken yläpuolella.

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.


      • Anonyymi

        Ihmiset ovat syntyessään synnittömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ovat syntyessään synnittömiä.

        Kaikki on perisynnin vuoksi kollektiivisen synnin saastuttamia heti sikiämisestä alkaen, vaikka ei ole vielä omia tekosyntejä.

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7

        "Sillä yhden ihmisen teon seurauksena kaikki ihmist tulivat syntisiksi."(Room.5)


    • Anonyymi

      Mutta kun koko luomisjuttu jumalineen on valhetta kaikki tyynni. raamattu on ihmisten kirjoittama kirjoittajiensa mielikuvituksen tuote, satu satujen joukossa.
      Ihminen ehti elää ainakin päälle 200000 vuotta ilman raamattua ja sitä jumalan sanaa, mitenhän sekin oli mahdollista?
      Jos ihmisillä vaikkapa 100000 vuotta sitten olisi jo ollut kirjoittamisen kaltainen muistiinmerkitsemisjärjestelmä ja se olisi ollut näihin asti säilyvä, millaisiahan juttuja saisimmekaan lukea, miten paljon erilaisia "jumalia" oli ja palvottiin ja kunnioitettiin silloin, paljon, paljon ennen tätä jumalan sanaa...siis raamatun "jumala" ei ole muuta kuin jatkumoa huuhaalle...

      • Anonyymi

        Jumala laittoi ihmiseen oman henkensä, jotta ihminen käyttäytyisi kunnolla. Mutta ihminen menetti sen aseman perisynnissä.
        Perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä ja kuolevaisia olentoja.


    • Anonyymi

      Eikä Jeesuksen kuolema poista viimeistä tuomiota tekojen mukaan, kuten eräät eksyttävät.

      Ilm. 20:12

      Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

      Ilm. 20:13

      Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan kadotustuomio poistuu kasteessa, mutta tekojen mukainen tuomio tulee joka tapauksessa kaikille ihmisille.

      "Nyt ei ole mitään "kadotustuomiota" niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat." (Room.8:1)

      Kristuksen sovintoveri ja vanhurskaus luetaan ihmisen hyväksi Kristittyjen yhdessä kasteessa (ei lahkokasteissa).

      Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

      Gal. 3:27

      Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

    • Anonyymi

      Raamatun lukeminen on työlästä. Teksti tökkii ja jatkuvasti pitäisi uskoa kaikki ilman epäilystä. Eihän se ole muuta kun aivopesua.
      Juutalaisten sukulinjoista on ynnätty siten, että luomakunta on saanut alkunsa 6000 vuotta sitten. Savi Aatami oli ensimmäinen ja kylkiäisensä pikku-Eeva. Tuli Kain ja Aapeli, mutta sitten suvun jatkuminen onkin täysin mysteeri.
      Koirakin kesytettiin 15000 vuotta sitten. Huomattavasti ennen maailman luomista.
      Aurinko kiersi Kuun kanssa tunnollisesti Maata. Planeetat kieppuivat epämääräisesti taivaankansia, välillä jopa peruuttaen. Jumala oli säätänyt näin.
      Pikku hiljaa vuosisatojen kuluessa tiede alkoi nostella päätään. Kaikki ei ollutkaan ylhäältä paiskattua jumalansanaa.

      • Anonyymi

        Job 2:9

        Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."

        Ei ne kaikki Raamatun tekstit ja lauseet ole sitä aitoa "Jumalan sanaa" kuten usein hoetaan.

        Kyllä Raamattua lukiessa järjen käyttö on sallittua.


      • Anonyymi

        "jatkuvasti pitäisi uskoa kaikki ilman epäilystä"

        Kuka sulle on niin sanonut?


    • Anonyymi

      Kuka loi jumalan?

      • Anonyymi

        Miten niin kuka? Kuten alempana totesin, "Valitettavasti ihmisillä on taipumus kuvailla jotain heille tuntematonta jollain tavalla heijastavana heille tuttuja ilmiöitä. Ts. he tekevät Jumalan omaksi kuvakseen käyttämällä omia ominaisuuksiaan mittapuina, joilla he "mittaavat" jumaluuden."

        Joten sorrut alkukantaiseen kysymykseen.


    • Anonyymi

      Ihminen loi Jumalan omaksi kuvakseen.

      • Anonyymi

        Montako tuhatta kertaa tuota toteamusta on toistettu?

        Sefaria: "älkää ihmetelkö, miksi Toora ei ollut täsmentänyt enkelien luomista raportissa Jumalan luovasta toiminnasta; Mooses oli tietoisesti pidättäytynyt kirjoittamasta muistiin mitään taivaan alueista, kiirastulista tai muista yksityiskohdista, kuten taivaallisesta tuomioistuimesta jne.; koska kirjoitetun Tooran tarkoitus on tutustuttaa meidät elinympäristössämme näkyviin ilmiöihin, kuten olen jo aiemmin huomauttanut.

        Toinen sanan eksegeesi בצלמו on viittaus Jumalaan itseensä; Jumala halusi ennaltaehkäistä ihmisiä, jotka näkivät Hänet imagonsa heijastuksena. Valitettavasti ihmisillä on taipumus kuvailla jotain heille tuntematonta jollain tavalla heijastavana heille tuttuja ilmiöitä. Ts. he tekevät Jumalan omaksi kuvakseen käyttämällä omia ominaisuuksiaan mittapuina, joilla he "mittaavat" jumaluuden."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako tuhatta kertaa tuota toteamusta on toistettu?

        Sefaria: "älkää ihmetelkö, miksi Toora ei ollut täsmentänyt enkelien luomista raportissa Jumalan luovasta toiminnasta; Mooses oli tietoisesti pidättäytynyt kirjoittamasta muistiin mitään taivaan alueista, kiirastulista tai muista yksityiskohdista, kuten taivaallisesta tuomioistuimesta jne.; koska kirjoitetun Tooran tarkoitus on tutustuttaa meidät elinympäristössämme näkyviin ilmiöihin, kuten olen jo aiemmin huomauttanut.

        Toinen sanan eksegeesi בצלמו on viittaus Jumalaan itseensä; Jumala halusi ennaltaehkäistä ihmisiä, jotka näkivät Hänet imagonsa heijastuksena. Valitettavasti ihmisillä on taipumus kuvailla jotain heille tuntematonta jollain tavalla heijastavana heille tuttuja ilmiöitä. Ts. he tekevät Jumalan omaksi kuvakseen käyttämällä omia ominaisuuksiaan mittapuina, joilla he "mittaavat" jumaluuden."

        Joissain taideteoksissa käärmeellä on jalat ja kädet, käärmeen ruumis ja ihmisen pää. Selittäkää tämä. Onko kyseessä käärmeluonteinen?

        https://www.sefaria.org/Genesis.1.27?lang=bi&with=Commentary&lang2=en

        "On tarpeen perustella, miksi ihminen luotiin käsin enemmän kuin kaikki maailman olennot, varmasti hänen kätensä luotu on lähempänä Jumalaa, joka itse loi hänet, mutta artikkeli ei ole hän itse. Taivaat, ja niitä on 10 kuin käden sormien lukumäärä, ja noiden taivaiden kautta Jumala loi ihmisen, jotta kaikki horoskooppimerkit kiinnittyisivät ihmiseen, siksi Jumala näki tällä sinetillä ja tällä mallilla 12 horoskooppia merkit määritettiin ihmisessä. Samoin edesmenneet viisaat sanoivat ( B.K. 2:18 ) 'Minä olen ihminen, synnyin kirouksella' ja peto syntyi kirouksella, joten sitä ei luotu tällä sinetillä, vain artikkelissa, se on "artikkeliksi" kutsuttu luonnonvoima, joka toimii Jumalan tahdon mukaan." ja hänen asetuksessaan. Ja he sanoivat myös, että kaksitoista horoskooppimerkkiä ja seitsemän planeettaa määritettiin Aadamiin, kuten heidän kirjoistaan ​​löytyy, ja elimet, jotka hänessä määritettiin, olivat 12 horoskooppimerkkiä."


    • Anonyymi

      Tulinpa ajateelleeksi:

      Paljonko Aatamilla ja Eevalla oli ÄO? Jos se Afrikkalaisella keskimäärin alimmillaan on n. 56 (Päiväntasaajan Guinea), ja ne 2 ihmistä olivat ensimmäiset, joista maailman kansat ja Israelilaiset Nooan jälkeläisten kautta ovat polveutuneet, ja Israelin ÄO on alueen korkein, eli keskimäärin 94...?

      Jos ajatellaan miten iät määriteltiin Aatamin aikaa ajatellen, näyttää siltä, että on pitänyt lisätä nolla lisää, ettei ole "liian nuorena". Nolla pois, ja Aadam sai lapsensa siis 13 vuotiaana, ja hänen poikansa Seth 10 vuotiaana, mikä viittaa ei aivan täysin ihmismäiseen lajiin eli kyseessä vielä lähempänä apinaa oleva?

      • Anonyymi

        1. Moos. 2:7 "Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu."

        Siinä tapauksessa myös eläimet ovat "maan tomusta".
        Mutta mitä on selitetty kyseisestä kohdasta sefaria.orgissa? Siinä ei puhuta puhaltamisesta sieraimiin. (klikkaa VT:n kohtaa, ja käännä kääntäjällä).


    • Anonyymi

      Jos ihminen on jumalan kuva niin jumalalla on napa ja nännit.

      • Anonyymi

        Ei kukaan selkojärkinen mene puhumaan tuommosta. Sinulla on puutetta haasteista., tai olet narsisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan selkojärkinen mene puhumaan tuommosta. Sinulla on puutetta haasteista., tai olet narsisti.

        Miksi et hihhjuli kommentoi itse asiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et hihhjuli kommentoi itse asiaa?

        Katsotaan mikä sellainen olen tuomiopäivänä sinulle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaan mikä sellainen olen tuomiopäivänä sinulle...

        Hihhuli on hihhuli, miksi se siitä muuttuisi.


    • Anonyymi

      Ihmisen ja simpanssien genomissa on 2% ero.
      Mitä Jumala ajatteli luodessaan ihmisen?
      Käytti simpanssia mallikappaleen.

    • Anonyymi

      Simpanssikin on jumalan kuva.

    • Anonyymi

      Mitä jumala puhalsi sieraimiin?
      Ilmaa vai jotain kaasua?

    • Anonyymi

      No onko jumalalla napa ja nännit vai eikö ole?
      Miksi on vaikea vastata, hihhulit?

    • Anonyymi

      Raamatun mukaa koko ihminen on se elävä sielu. Mutta menetti perisynnistä ikuisen elämän lahjansa.

      1. Moos. 2:7

      Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

      Saarn. 12:7

      Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

      Paavali toi vasta myöhemmin Kreikkalaisesta filosofiasta käsitteen ruumiista irtoavasta erillisestä"sielusta".

      Kristillisessä kasteessa Jumala ennallistaa ihmisen syntiinlankeemusta edeltävän tilaan ikuisesti eläväksi sieluksi, pesemällä kasteessa synnit pois antamalla oman Henkensä ihmisen sydämeen asuvaiseksi sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

    • Anonyymi

      Room. 6:4

      Näin meidät KASTEESSA annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

      "Salli nyt vaan, sillä näin meidän tulee täyttää kaikkki vanhurskaus."

      vanhurskaus=Jumalallle kelpaaminen

    • Anonyymi

      Hieman raamatun kirjoittajien käsityksestä taivaasta.
      Ensinnäkin taivaan kansi jo kertoo miksi se ajateltiin. Oli Kuun alainen taivas ja sen ylinen. Ylinen oli kiinteä kupu, jossa tähdet olivat kiinni. Olivat pysyviä. Näitä kupuja oli useampia, niillä saattoi olla erilaisille ilmiöille varattuja taivaita. Tähdenlennot ja sotia sekä kulkutauteja ennustavat pyrstötähdet porhalsivat näillä taivailla.
      Raamatun ajan ihmisistä kukaan ei ollut tiettävästi lentänyt millään lentolaitteella.
      Jotain ounasteltu ja oli, koska linnut pysyivät ilmassa. Taivaaseen temputumiset kuulostavat koomisilta, samoin enkelit höyhensiipineen. Enkelit hän käyttivät siipiä lähinnä koristeina, eivät lentämistä välineinä.

      • Anonyymi

        Raamatun aikaiset ilmaisut kertovat sen ajan ajattelua, eikä niitä pidäkään suoraan kääntää nykykielelle.

        Esim. maa käsitettiin silloin ihmisten ymmärtämiksi alueiksi ja kansoiksi.

        Raamatussa on paljon kuvakieltä ja runomittaisia lauseita, jotka ovat sen ajan ihmisten ymmärtämiä lauseita ja sanavalintoja.


    • Anonyymi

      Alussa Röllipeikko loi taivaan ja maan.

    • Raamattu alkaa
      (oikealta vasemmalle lukien)
      näin:

      בראשית

      Tuo sana
      bəreshit
      on suomennettu sanalla
      "Alussa"
      Sen voisi suomentaa myös sanalla
      "Esikoisessa"

      Siis kirjaimellisesti kääntäen:

      "Esikoisen kautta
      loi Jumala (=Valtiaat)
      taivaat ja maan."
      (Gen 1:1)

      • Anonyymi

        Alussa Jumala loi taivaat ja maan, on oikea käännös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alussa Jumala loi taivaat ja maan, on oikea käännös.

        Jeesus sanoo vielä
        Raamatun viimeisessä kirjassa
        monta kertaa:

        "Minä Olen... Alku..."


    • Anonyymi

      Eihän ihminen tavallaan ole mitään "keksinyt"

      Kaikki on ollut olemassa jo luomisessa.

      Linnut ovat lentäneet kuin lentokoneet. Ydinfuusio on tapahtunut auringossa sekä maan sisällä. Auton moottorin käyminen on pelkän palamisen tulos ja Jumalan luoman tulen ansioita. Sähköä on ollut taivaalla alusta asti.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe