Studioni on hitaasti kehkeytymässä.

Olen siis noin vuoden aikana päivittänyt kamera- ja salamakalustoni ja hankkinut pari kuvaustaustaa, sekä sekalaista muuta (goboja pitäisi vielä löytää, mutta niissä kauppojen sarjoissa on vain pari hyvää ja muut kehnoja).
Jossain vaiheessa pitäisi ryhtyä testailemaan mitä niillä saa aikaan ja hakea säätöjä.

Eli siis, tässä mietin, että jos erakoitumiseni antaa periksi, niin pari testihenkilöä voisi ilmaantua paikalle ja he saisivat muutamia vaihtelevan tasoisia kuvia itsestään. Saattaisi jopa materialisoitua mustikkapiirakkaa (kuvauksissa menee paljon aikaa, sillä testailu on hidasta)
Tosin olen Helsingissä vain harvoin nykyään, joten aikatauluissakin olisi sovittelemista.
(ja uskaltaako kukaan tulla paikalle edes kaksin)

((harkitkaa asiaa ja itse harkitsen minkä asteisesti olen milloinkin erakoitunut))

78

762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielenkiintoista. Oletko aiemmin valokuvannut ihmisiä vai enemmän maisemia tms?

Kun oikein tuosta riehaannut, niin kohta voit alkaa kuvata vaikka juhlissa ja olla todellakin ihmisten ilmoilla. 😄

• Anonyymi

Olen nähnyt äärimmäisen kauniita kuvia, mutta niin oli ilmeisesti mallikkn . On todella kiinnostava tarjous, mutta olen vuorostani muualla :) ja noin muutenkin...

• Anonyymi kirjoitti:

Olen nähnyt äärimmäisen kauniita kuvia, mutta niin oli ilmeisesti mallikkn . On todella kiinnostava tarjous, mutta olen vuorostani muualla :) ja noin muutenkin...

Kommenttisi oli varmaankin tarkoitettu suoraan Buddylle, eikö vaan. 😄

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Kommenttisi oli varmaankin tarkoitettu suoraan Buddylle, eikö vaan. 😄

Se oli molemmille :) tuli huonosti huudeltua samaan kommenttiin

• Kaikkea olen kuvannut ja videopuolella olen toiminut firmamme kautta jo yli 20 vuotta. Yhden kirja teimme joskus muinoin Otavan kautta ja kuvasimme siihen itse lähes kaikki kuvat. Opiskelijamatrikkeleita opiskeluaikana muutama (eli satoja ihmisiä). Valokuvauksen opetusta ja kuvien kehityksen opetusta muutamille ainejärjestön kautta. Yliopiston kuvauksia (myös makropuolella) ja sain korvattua osan tenteistä kuvaushommilla.
        Nyt syksyllä oli kaverin synttärien kuvaus ja ja muutama viikko sitten työntekijämme hautajaisten kuvaus.
        Itse en ole kuviini juuri koskaan tyytyväinen, mutta muuta vaikuttavan olevan.

• buddy-love
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli molemmille :) tuli huonosti huudeltua samaan kommenttiin

Hetkinen, aika niukasti on netissä ollut kuvaamiani ja varsinkaan en halua nimeäni näkyviin kuin hyvin harvoin (eli mistä tiedät että ne olivat minun kuvaamiani).
        Liskosta oli kyllä helppo ottaa hyviä kuvia, sillä hän piti kuvattavana olosta ja meillä oli tietysti jo valmiiksi hyvä kontakti.

• buddy-love kirjoitti:

Kaikkea olen kuvannut ja videopuolella olen toiminut firmamme kautta jo yli 20 vuotta. Yhden kirja teimme joskus muinoin Otavan kautta ja kuvasimme siihen itse lähes kaikki kuvat. Opiskelijamatrikkeleita opiskeluaikana muutama (eli satoja ihmisiä). Valokuvauksen opetusta ja kuvien kehityksen opetusta muutamille ainejärjestön kautta. Yliopiston kuvauksia (myös makropuolella) ja sain korvattua osan tenteistä kuvaushommilla.
        Nyt syksyllä oli kaverin synttärien kuvaus ja ja muutama viikko sitten työntekijämme hautajaisten kuvaus.
        Itse en ole kuviini juuri koskaan tyytyväinen, mutta muuta vaikuttavan olevan.

Oi! En itse asiassa ole tiennytkään, että olet noin monipuolinen ammattilainen nimenomaan valokuvauksessa. Olet maininnut koulutuksista, mutta oletin sen liittyvän johonkin tekniikkaan tai matematiikkaan tms. 😄

Sain joskus synttärilahjaksi Vanhan ajan valokuvauksen, missä vietettiin useampi tunti, melkein puoli päivää tämän valokuvaajarouvan kanssa erilaisissa miljööissä ja neljässä eri asussa. - Se oli hauskaa, kuinka kuvaaja rakensi niistä kuvista sitten vielä johonkin vanhaan aikaan liittyvän tarinan 👍

• Xena-183 kirjoitti:

Oi! En itse asiassa ole tiennytkään, että olet noin monipuolinen ammattilainen nimenomaan valokuvauksessa. Olet maininnut koulutuksista, mutta oletin sen liittyvän johonkin tekniikkaan tai matematiikkaan tms. 😄

Sain joskus synttärilahjaksi Vanhan ajan valokuvauksen, missä vietettiin useampi tunti, melkein puoli päivää tämän valokuvaajarouvan kanssa erilaisissa miljööissä ja neljässä eri asussa. - Se oli hauskaa, kuinka kuvaaja rakensi niistä kuvista sitten vielä johonkin vanhaan aikaan liittyvän tarinan 👍

Koulutukset liittyvät myös tekniikkaan ja hyvin moniin aloihin, ja niissä käytetään videointia yhtenä opetusvälineenä (mutta matematiikkaa niissä on suoraan todella harvoin). Enkä ole varsinaisesti ammattilainen millään alalla (siis siten, että erikoistuisin johonkin tiettyyn alaan). Minä vain teen hyvin monenlaisia asioita ja useimmiten ne onnistuvat hyvin (paitsi, että harvemmin tehdyissä jutuissa kuluu paljon aikaa, sillä rutiini puuttuu).

• buddy-love kirjoitti:

Koulutukset liittyvät myös tekniikkaan ja hyvin moniin aloihin, ja niissä käytetään videointia yhtenä opetusvälineenä (mutta matematiikkaa niissä on suoraan todella harvoin). Enkä ole varsinaisesti ammattilainen millään alalla (siis siten, että erikoistuisin johonkin tiettyyn alaan). Minä vain teen hyvin monenlaisia asioita ja useimmiten ne onnistuvat hyvin (paitsi, että harvemmin tehdyissä jutuissa kuluu paljon aikaa, sillä rutiini puuttuu).

Okei. Ystävättäreni Iso-Britanniassa tuotti myös jossakin työuransa vaiheessa videoita lakimuutoksista opetusvälineeksi yliopiston oikeustieteen opiskelijoita varten.
        Tuo on mielenkiintoista 👍

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Hetkinen, aika niukasti on netissä ollut kuvaamiani ja varsinkaan en halua nimeäni näkyviin kuin hyvin harvoin (eli mistä tiedät että ne olivat minun kuvaamiani).
        Liskosta oli kyllä helppo ottaa hyviä kuvia, sillä hän piti kuvattavana olosta ja meillä oli tietysti jo valmiiksi hyvä kontakti.

Muistan helmosti kuvat joita katselen (vähintään että olen nähnyt aikaisemmin). Ottamasi kuva oli kaunis ja erilainen. Pidän tietysti kuvataiteesta noin yleensäkin. Muistelen että olisit postannut joitakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Muistan helmosti kuvat joita katselen (vähintään että olen nähnyt aikaisemmin). Ottamasi kuva oli kaunis ja erilainen. Pidän tietysti kuvataiteesta noin yleensäkin. Muistelen että olisit postannut joitakin.

Joskus kauan sitten laitoin jotain näkyville, mutta en kyllä muista mitä.
        (eli en ole yhtään varma mitä kuvia silloin oli, paitsi että yksi omakuva oli, josta oli mahdoton tunnistaa). Ja Lisko laittoi ainakin yhden minun ottamani kuvan, mutta siitäkään ei voinut tunnistaa (eikä se ollut taidekuva, vaan lähinnä dokumentaatiota).

• buddy-love kirjoitti:

Joskus kauan sitten laitoin jotain näkyville, mutta en kyllä muista mitä.
        (eli en ole yhtään varma mitä kuvia silloin oli, paitsi että yksi omakuva oli, josta oli mahdoton tunnistaa). Ja Lisko laittoi ainakin yhden minun ottamani kuvan, mutta siitäkään ei voinut tunnistaa (eikä se ollut taidekuva, vaan lähinnä dokumentaatiota).

Tämän taidekuvan voin jakaa, sillä siitä ei voi tunnistaa kohdetta:

https://aijaa.com/yP3KGH

Kuva on otettu teatteriesiyksen harjoituksesta, eikä salamaa voinut käyttä, sillä se on nopeasti liikkuville tanssijoille vaarallinen (putoavat häikäistyinä näyttämöltä).
        Tuossa on noin sekunnin valotus käsivaralla.

(mutta hyvin harvoin olen kuvannut tuon tyyppistä taidetta)

• buddy-love kirjoitti:

Kuva on otettu teatteriesiyksen harjoituksesta, eikä salamaa voinut käyttä, sillä se on nopeasti liikkuville tanssijoille vaarallinen (putoavat häikäistyinä näyttämöltä).

Kaunis! Taianomainen, kuin sadusta.

• Xena-183 kirjoitti:

Kaunis! Taianomainen, kuin sadusta.

Näyttelijöitä on helppo kuvata.

• buddy-love kirjoitti:

Näyttelijöitä on helppo kuvata.

Helppo ja helppo.. Ei tuollaista liikettä saa vangittua kännykkäkameralla harjoittelematta 😁

• Xena-183 kirjoitti:

Helppo ja helppo.. Ei tuollaista liikettä saa vangittua kännykkäkameralla harjoittelematta 😁

Kännykkäkameroissa on ihan liikaa omaa järkeä ja oletusta siitä mitä yritetään saada aikaan. Pitää olla riittävän tyhmä kamera, niin onnistuu.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Kuin lentäisi leijuen ja kiitäen samalla kuin suikuturbiini. Tuossa riittää katsottavaa, niin epätodellinen. Täsmäotos :)

• Anonyymi

😋😍😋😍😋😍😋😍😋

🍒 ­­N­y­­­m­­f­­o­­m­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18283252

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Nyt kyllä täytyy myöntää että se sun piirakka kiinnostaa☺️😋

En kyllä yhtään ole kuvauksellinen. Täytyisi siis olla lähinnä tilanne kuvia, etten olis kuin nyrkin niellyt.😁

• Kaikki ihmiset ovat samaan aikaan rumia ja kauniita ja kuvaajan tehtävä on hakea tarpeen mukaan niistä jompi kumpi näkyville (toisinaan tarvitaan myös rumia henkilökuvia (paitsi eräästä niitä oli mahdoton saada)).

• buddy-love kirjoitti:

Kaikki ihmiset ovat samaan aikaan rumia ja kauniita ja kuvaajan tehtävä on hakea tarpeen mukaan niistä jompi kumpi näkyville (toisinaan tarvitaan myös rumia henkilökuvia (paitsi eräästä niitä oli mahdoton saada)).

Se vähän riippuu mielentilasta miten kenenkin näkee.. varmasti rakkaat näkee aina niin kauniina😁

• Haaveilija39 kirjoitti:

Se vähän riippuu mielentilasta miten kenenkin näkee.. varmasti rakkaat näkee aina niin kauniina😁

Tuo on juuri se asia, jonka takia kuvaajan ja kohteen kontaktilla on suuri merkitys.

• buddy-love kirjoitti:

Tuo on juuri se asia, jonka takia kuvaajan ja kohteen kontaktilla on suuri merkitys.

Eli olet sitä mieltä, että rakkaastasi sait erinomaisia kuvia.?

Eli olet sitä mieltä, että rakkaastasi sait erinomaisia kuvia.?

Tietysti myös noin, mutta asia on laajempi, eli koskee kaikkia kuvaustilanteita ja kaikkia kuvattavia.

• buddy-love kirjoitti:

Tietysti myös noin, mutta asia on laajempi, eli koskee kaikkia kuvaustilanteita ja kaikkia kuvattavia.

No mutta jos nyt jostain syystä heittäydyt studiosi ihmeelliseen maailmaan. Niin voisin ihan hyvin tulla kuvattavaksi🙂 siis että voit pitää sen mielessäsi😁 ei toki mikään pakko pakko, mutta ehdotus.

No mutta jos nyt jostain syystä heittäydyt studiosi ihmeelliseen maailmaan. Niin voisin ihan hyvin tulla kuvattavaksi🙂 siis että voit pitää sen mielessäsi😁 ei toki mikään pakko pakko, mutta ehdotus.

Selvä, mutta mieluummin sitten siten, että mukana on toinenkin kuvattava.
        (siis siksi, että muutoin kiinnität liikaa huomiota kameraan ja se heikentää kuvien laatua, mutta kun mukana on toinen, niin se hajauttaa huomiota sopivasti)

Mutta ei mitenkään nopealla aikataululla, sillä laitteisto kaipa vielä hiukan kehittämistä ja olen Helsingissä nykyään paikalla vain harvoin.

• buddy-love kirjoitti:

Selvä, mutta mieluummin sitten siten, että mukana on toinenkin kuvattava.
        (siis siksi, että muutoin kiinnität liikaa huomiota kameraan ja se heikentää kuvien laatua, mutta kun mukana on toinen, niin se hajauttaa huomiota sopivasti)

Mutta ei mitenkään nopealla aikataululla, sillä laitteisto kaipa vielä hiukan kehittämistä ja olen Helsingissä nykyään paikalla vain harvoin.

Se studioni on siis Helsingin majoitukseni monitoimitilassa (joka on oikeasti olohuone), jonka raivaan tarvittaessa mahdollisimman tyhjäksi olohuonekalustuksesta.
        Ahtaus hiukan haittaa valosysteemien sijoittelussa, mutta muutoin siellä kyllä pärjää ihan hyvin.

• buddy-love kirjoitti:

Se studioni on siis Helsingin majoitukseni monitoimitilassa (joka on oikeasti olohuone), jonka raivaan tarvittaessa mahdollisimman tyhjäksi olohuonekalustuksesta.
        Ahtaus hiukan haittaa valosysteemien sijoittelussa, mutta muutoin siellä kyllä pärjää ihan hyvin.

Joo siis varmasti parempi jos on joku muukin kuvattava.. rennompaa.. totta.. passikuvan ottokin on ihan kauheeta..😂 eli haastan itseni epämukavuus alueelle jos kuvattavaksi tulen..

Joo siis varmasti parempi jos on joku muukin kuvattava.. rennompaa.. totta.. passikuvan ottokin on ihan kauheeta..😂 eli haastan itseni epämukavuus alueelle jos kuvattavaksi tulen..

Joillekin kuvattaville on apua taustamusiikista.
        (ja jos se projektorisalama on käytössä, niin se on muutoinkin tarpeen jos sitä ääntelevää tuuletinta ei ole vaihdettu)

• Anonyymi

Eikö se ollut randella vielä tekemättä se muutaman maksullisen "haastattelu". Siitä sessiosta voisi ainakin tulla mielenkiintoisia kuvia.

• Haastatteluvideoita olen tehnyt satoja ja siihen löytyy hyvä kalusto.

• Studiohankkeesi kuulostaa mielenkiintoiselta. Onko tämä yksi niistä pitempiaikaisista projekteistasi? Kameroihin ja muuhun kalustoon investoiminen on kallista. Oletko hankkinut vekottimia käytetyinä, vai täysin uusina? Mukavaa, että studiosi on valmis ja pääset toimiin.

Tarkoittaako tämä uusi studiohanke nyt sitä, että olet siirtymässä kokopäiväerakosta, osapäiväerakoksi? Vai tekeekö erakoitumisprosessisi aaltoliikettä (tänään ON, huomenna OFF)?
      Millä mielellä itse olet tästä uudesta haasteesta?

• Aaltoilusta on kyse (eli olisi syytä olla vähemmän erakko ja varsinkin siksi, että tältä kyllältä on nyt kuollut muutamassa vuodessa todella paljon ihmisiä, eikä minulla ole enää paljonkaan juttuseuraa jäljellä). ((lähinnä olen tuntenut vanhoja ihmisiä, eikä täällä nuorempaa porukkaa nykyään juuri enää edes ole))

Uutena ja käytettynä olen ostanut. Kalleimmat menevät firman kautta ja pikkujuttuja jätän omiin nimiini (tosin ne firman nimissäkin olevat ovat suurimmalta osalta jatkuvasti minulla).
        Mutta ei tämä studioprojekti valmistu varsinaisesti koskaan, sillä aina puuttuu jotain.
        Seuraavaksi on ostoslistalla taustamuovirullien kannakkeita (sain siis halvalla vinyylitaustat, eikä tarvitse käyttää paperitaustoja). Salamakalustoon tulee vähitellen myös lisää valonmuotoilujuttuja ja lisäksi koska minulla on sekakalustoa, niin niihin pitää tehdä sovitteita (tai sitten pitää hankalasti kiinnitellä niitä yhteen ilmastointiteipillä).
        Salamat ovat käytettyjä ja ainakin yhteen pitää tehdä hiukan sähköpuolen huoltoa, sillä tehon säätö ei toimi lineaarisesti ja yhteen projektorisalamaan pitää vaihtaa tuuletin.

• buddy-love kirjoitti:

Aaltoilusta on kyse (eli olisi syytä olla vähemmän erakko ja varsinkin siksi, että tältä kyllältä on nyt kuollut muutamassa vuodessa todella paljon ihmisiä, eikä minulla ole enää paljonkaan juttuseuraa jäljellä). ((lähinnä olen tuntenut vanhoja ihmisiä, eikä täällä nuorempaa porukkaa nykyään juuri enää edes ole))

Uutena ja käytettynä olen ostanut. Kalleimmat menevät firman kautta ja pikkujuttuja jätän omiin nimiini (tosin ne firman nimissäkin olevat ovat suurimmalta osalta jatkuvasti minulla).
        Mutta ei tämä studioprojekti valmistu varsinaisesti koskaan, sillä aina puuttuu jotain.
        Seuraavaksi on ostoslistalla taustamuovirullien kannakkeita (sain siis halvalla vinyylitaustat, eikä tarvitse käyttää paperitaustoja). Salamakalustoon tulee vähitellen myös lisää valonmuotoilujuttuja ja lisäksi koska minulla on sekakalustoa, niin niihin pitää tehdä sovitteita (tai sitten pitää hankalasti kiinnitellä niitä yhteen ilmastointiteipillä).
        Salamat ovat käytettyjä ja ainakin yhteen pitää tehdä hiukan sähköpuolen huoltoa, sillä tehon säätö ei toimi lineaarisesti ja yhteen projektorisalamaan pitää vaihtaa tuuletin.

Tuo juttuseuran puuttuminen kuulostaa surulliselta. On ehkä aihetta purkaa erakoitumistasi, tai ainakin harkita osittain siitä luopumista. Asteittain.
        Totaalinen ykinäisyys ei tee hyvää mielelle, eikä sielulle. Ihminen on osittain laumaeläin.

Uudet projektit piristävät. Saat lisäpotkua haasteista ja muutut sosiaalisemmaksi, tai ainakin vähemmän vetäytyväksi ja erakkomaiseksi.
        En tarkoita, että sinun pitäisi heti heittäytyä sosiaaliseksi perhoseksi, vaan lähdet uudella asenteella eteenpäin. Vähän kerrallaan.

Olin oikeassa, tämä studiohankkeesi on pitempiaikainen projekti, joka on jatkuvassa muutostilassa. Hyvä, ettet jymähdä paikallesi, vaan olet jatkuvassa liikkeessä ja päivität kalustoa tarpeen mukaan. Piristävää.

Suosittelen etukäteen täyttämään ilmastointiteippi varastoja. Ei koskaan voi tietää, milloin suuri inspiraatio iskee ja vie mennessään. :)

• tosi.typy kirjoitti:

Tuo juttuseuran puuttuminen kuulostaa surulliselta. On ehkä aihetta purkaa erakoitumistasi, tai ainakin harkita osittain siitä luopumista. Asteittain.
        Totaalinen ykinäisyys ei tee hyvää mielelle, eikä sielulle. Ihminen on osittain laumaeläin.

Uudet projektit piristävät. Saat lisäpotkua haasteista ja muutut sosiaalisemmaksi, tai ainakin vähemmän vetäytyväksi ja erakkomaiseksi.
        En tarkoita, että sinun pitäisi heti heittäytyä sosiaaliseksi perhoseksi, vaan lähdet uudella asenteella eteenpäin. Vähän kerrallaan.

Olin oikeassa, tämä studiohankkeesi on pitempiaikainen projekti, joka on jatkuvassa muutostilassa. Hyvä, ettet jymähdä paikallesi, vaan olet jatkuvassa liikkeessä ja päivität kalustoa tarpeen mukaan. Piristävää.

Suosittelen etukäteen täyttämään ilmastointiteippi varastoja. Ei koskaan voi tietää, milloin suuri inspiraatio iskee ja vie mennessään. :)

Saatan jopa hankkia lisää ns. roudarin teippiä, jossa on tahraamaton liima.
        (Porthanian vaksi oli kerran hyvin tarkka, ettei missään tapauksessa saa kiinnitellä johtoja lattiaan muulla kuin sellaisella, mutta on se oikeastikin parempaa kuin ilmastointiteippi).

• buddy-love kirjoitti:

Saatan jopa hankkia lisää ns. roudarin teippiä, jossa on tahraamaton liima.
        (Porthanian vaksi oli kerran hyvin tarkka, ettei missään tapauksessa saa kiinnitellä johtoja lattiaan muulla kuin sellaisella, mutta on se oikeastikin parempaa kuin ilmastointiteippi).

Tästä herää antropologinen kysymys, miten maailman kansat ovat muinoin tulleet toimeen ilman jesaria?
        Jokaisella, suuria visioita kehittävällä yrittäjällä ja taiteellisella sielulla, tulee olla suuri teippivarasto.

Itse olen hetipitiliiman (superglue) ystävä. Vaikka kaikki ympärillä hajoaisi, ne liimataan hetipitiliimalla (kengän reunat, kaulakorun muoviosat, käsilaukun hihnan saumat, jne).

Tosin, kerran nuoruudessa lyhensin farkut nitojan niiteillä. Oli hieman kiireitä, en ehtinyt mittaamaan ja ompelemaan, eikä ollut sitä silitettävää nauhaa tarjolla. Niititkin ovat tärkeitä, varmuuden vuoksi.

• tosi.typy kirjoitti:

Tästä herää antropologinen kysymys, miten maailman kansat ovat muinoin tulleet toimeen ilman jesaria?
        Jokaisella, suuria visioita kehittävällä yrittäjällä ja taiteellisella sielulla, tulee olla suuri teippivarasto.

Itse olen hetipitiliiman (superglue) ystävä. Vaikka kaikki ympärillä hajoaisi, ne liimataan hetipitiliimalla (kengän reunat, kaulakorun muoviosat, käsilaukun hihnan saumat, jne).

Tosin, kerran nuoruudessa lyhensin farkut nitojan niiteillä. Oli hieman kiireitä, en ehtinyt mittaamaan ja ompelemaan, eikä ollut sitä silitettävää nauhaa tarjolla. Niititkin ovat tärkeitä, varmuuden vuoksi.

Itsekin olen pikalyhentänyt housut nitojalla.
        Samoin kerran armeijassa hoidin lyhennyksen kiinnelaastarilla (ne olisi voinut vaihtaa lyhyempiin, mutta varusvarasto oli kaukana ja siellä oli hankalat päivystysajat).

Antropologiseen kysymykseen vastaus on tällä alueella tämä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tökötti

Muilla kasvillisuusalueilla käytettiin muita vaihtoehtoja.

• buddy-love kirjoitti:

Itsekin olen pikalyhentänyt housut nitojalla.
        Samoin kerran armeijassa hoidin lyhennyksen kiinnelaastarilla (ne olisi voinut vaihtaa lyhyempiin, mutta varusvarasto oli kaukana ja siellä oli hankalat päivystysajat).

Antropologiseen kysymykseen vastaus on tällä alueella tämä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tökötti

Muilla kasvillisuusalueilla käytettiin muita vaihtoehtoja.

Ovatko ne sinun käyttämät kamerat ja linssit näin tarkkoja kuin videolla.
        Tämä video sattui eteen. Erittäin pikkutarkkaa työtä.

https://youtu.be/WrzQjUQds6g?si=F5L9vnuVoHoZfxPc

• tosi.typy kirjoitti:

Ovatko ne sinun käyttämät kamerat ja linssit näin tarkkoja kuin videolla.
        Tämä video sattui eteen. Erittäin pikkutarkkaa työtä.

https://youtu.be/WrzQjUQds6g?si=F5L9vnuVoHoZfxPc

Minulla on lääketieteellisen puolen endoskooppeja ja niillä saisi hyvin mielenkiintoisia kuvia, mutta pitäisi ensin tehdä sovitteet näille nykyisille kameroilleni.
        Sama koskee mikroskooppeja, sillä ihan hirmuisen pieniä kohteita ei ole tullut viime vuosina kuvattua. Periaatteessa kuitenkin verisolujen kokoistan kohteiden kuvaus onnistuisi.
        Nykyinen kuvankäsittelytekniikka helpottaa makrokuvausta, sillä niissä ongelmana oleva lyhyt syväterävyys saadaan poistettua kun kuvataan lukuisia kuvia eri terävyysalueilla ja yhdistetään terävät alueet tietokoneella.

• tosi.typy kirjoitti:

Ai niin pikaliima ja leivinjauhe on hyvä yhdistelmä, jos pitää täyttää suuria rakoja, sillä se muuttuu silmänräpäyksessä kivikovaksi. Jos rako on syvä, niin se pitää täyttää vähitellen, sillä liima ei ehdi imeytyä koko kerroksen läpi.
        Olen joskus korjannut tuolla konstilla purjevenettä, johon tuli uusi lakkaus (täytös lasikuidun ja puun väliin, joten joustavuutta ei juuri kaivattu).

• buddy-love kirjoitti:

Minulla on lääketieteellisen puolen endoskooppeja ja niillä saisi hyvin mielenkiintoisia kuvia, mutta pitäisi ensin tehdä sovitteet näille nykyisille kameroilleni.
        Sama koskee mikroskooppeja, sillä ihan hirmuisen pieniä kohteita ei ole tullut viime vuosina kuvattua. Periaatteessa kuitenkin verisolujen kokoistan kohteiden kuvaus onnistuisi.
        Nykyinen kuvankäsittelytekniikka helpottaa makrokuvausta, sillä niissä ongelmana oleva lyhyt syväterävyys saadaan poistettua kun kuvataan lukuisia kuvia eri terävyysalueilla ja yhdistetään terävät alueet tietokoneella.

Tuossa ötökkä perspektiivin kuvaamisessa avautuu kokonaan uusi ja mielenkiintoinen maailma. Makrokuvaus vaatii kärsivällisyyttä ja kekseliäisyyttä. Ei ole helppoa juosta ötökän perässä. Ehkä kasvit ja kukat ovat helpompia kuvattavia?

Hieman toisenlaista kuvaamista.
        Kanadalainen valokuvaaja Peter Mckinnon käyttää videolla kuvausvalon kiinnittämiseen laastaria, koska teippiä ei ollut saatavilla (iso miinus ammattilaiselle huonosta jesarivarastosta).
        Täyyy olla todella nokkela ja luova, että saa ongelman ratkaistua ja homman toimimaan. "Otetaan mitä on" -tyylillä.
        Hän käyttää kuvaustilanteissa apuvälineitä, kuten savua ja lavasteita. Mielenkiintoinen asetelma, että osa kuvasta otetaan konjakkilasin läpi, jotta kuvaan saadaan hieman hämärtynyt lopputulos.
        Ilmeisesti tässä on kyseessä mainoskuvaus? Hauska katsoa ammattilaisen työskentelyä. Tässä samalla voin itsekin oppia jotain uutta ja hauskaa. :)

https://youtu.be/_GFlR5e1ueY?si=bz1099bOLDM4dzjP

• tosi.typy kirjoitti:

Tuossa ötökkä perspektiivin kuvaamisessa avautuu kokonaan uusi ja mielenkiintoinen maailma. Makrokuvaus vaatii kärsivällisyyttä ja kekseliäisyyttä. Ei ole helppoa juosta ötökän perässä. Ehkä kasvit ja kukat ovat helpompia kuvattavia?

Hieman toisenlaista kuvaamista.
        Kanadalainen valokuvaaja Peter Mckinnon käyttää videolla kuvausvalon kiinnittämiseen laastaria, koska teippiä ei ollut saatavilla (iso miinus ammattilaiselle huonosta jesarivarastosta).
        Täyyy olla todella nokkela ja luova, että saa ongelman ratkaistua ja homman toimimaan. "Otetaan mitä on" -tyylillä.
        Hän käyttää kuvaustilanteissa apuvälineitä, kuten savua ja lavasteita. Mielenkiintoinen asetelma, että osa kuvasta otetaan konjakkilasin läpi, jotta kuvaan saadaan hieman hämärtynyt lopputulos.
        Ilmeisesti tässä on kyseessä mainoskuvaus? Hauska katsoa ammattilaisen työskentelyä. Tässä samalla voin itsekin oppia jotain uutta ja hauskaa. :)

https://youtu.be/_GFlR5e1ueY?si=bz1099bOLDM4dzjP

Itse olen kerran kuvausreissulla lapissa joutunut avaamaan filmikameran sadehousujen sisällä, sillä moottori oli katkaissut filmin, eikä sitä saanut muutoin valottumattomana talteen. Onneksi siis oli mukana paksut sadehousut ja käyttämällä lahkeita hihoina ja taittelemalla vyötäröosan moninkerroin, se oli täysin valotiivis. Musta filmipurkki käyttöön ja repeytynyt filmi pimeässä sen sisään turvaan, ja kuvat oli pelastettu.
        Saman operaation olen kerran tehnyt Tanskassa, mutta linja-auton tavaratilassa, sillä sekin on täysin valotiivis.

Suitsuke on hyvä ajatus savun tuottamiseen.
        Jos tarvitsee hiukan enemmän savua, niin sitä myydään nykyään painepullossa (en ole vielä testannut).

• tosi.typy kirjoitti:

Taas tuli huonoja uutisia, sillä erään yrityksen, jonka kanssa toimimme yhteistyössä, omistajan puoliso on kuollut.
        Täällä on nyt jatkuvasti hautajaisia.

• buddy-love kirjoitti:

Taas tuli huonoja uutisia, sillä erään yrityksen, jonka kanssa toimimme yhteistyössä, omistajan puoliso on kuollut.

Otan osaa. Sinulla on ollut surullinen ja raskas alkuvuosi. Olen todella pahoillani.

Täältä suunnalta tarjoan tukea ja rohkaisua.

• tosi.typy kirjoitti:

Otan osaa. Sinulla on ollut surullinen ja raskas alkuvuosi. Olen todella pahoillani.

Täältä suunnalta tarjoan tukea ja rohkaisua.

Kiitos.

• buddy-love kirjoitti:

Olen pahoillani.

• Jos tuo paikka on Helsingissä, niin asun varmaan tarpeeksi lähellä että sinne voisi tulla. Tosin en minäkään mikään kuvauksellinen tyyppi ole 😄. Ehkä löydät parempia ehdokkaita.

• Helsingissä on.
        Selvä, olet siis mahdollinen kohde.

• buddy-love kirjoitti:

Helsingissä on.
        Selvä, olet siis mahdollinen kohde.

Nojoo, sovitaan sitten niin, kun kerran lupasin. Mutta noita mahdollisia kuvia et saa laittaa nettiin tai minnekään muualle tietenkään.

• m36-intj kirjoitti:

Nojoo, sovitaan sitten niin, kun kerran lupasin. Mutta noita mahdollisia kuvia et saa laittaa nettiin tai minnekään muualle tietenkään.

En muutoinkaan julkaise juuri mitään, eli tuo asia on kunnossa.

• Anonyymi

Tästä tulisi mielenkiintoinen kahden itseään ääriään myöden täynnä olevan yksilön kohtaaminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tästä tulisi mielenkiintoinen kahden itseään ääriään myöden täynnä olevan yksilön kohtaaminen.

Olet täysin väärässä, sillä en ole suinkaan ääriäni myöten, vaan suorastan valtavasti sen yli.
        ;)

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Olet täysin väärässä, sillä en ole suinkaan ääriäni myöten, vaan suorastan valtavasti sen yli.
        ;)

Anteeksi vähättely. Olette loistava pari.

• buddy-love kirjoitti:

En muutoinkaan julkaise juuri mitään, eli tuo asia on kunnossa.

Ok, ilmoittele sitten kun saat studiosi kuntoon, toivotaan että homma sujuu hyvin. Nämä palstamiitit tuntuvat olevan vain vaikeita toteuttaa käytännössä meille jostakin syystä. "Turinatiimi" voittaa meidät 10-0 tässä asiassa, ja se ei ole hyvä asia.

• Sitten olisi palstalla pullean pojan alastonkuvia.

• Anonyymi

Vähän tätä minäkin mietin, tai ei tuo alastomuus kyllä tullut mieleen, mutta kun nähnyt joskus miten huolimattomasti amatöörikuvaajat saattavat käsitellä ihmisten kuvia..

• Häveliäisyyteni ehkäisee tehokkaasti alastonkuvausta, joten sellaisia ei tulisi.

• Eihän sinua uskaltai nähdä kun olet nähnyt kaikki kauniit jo.

• Tekoälyllä muotoiltu kuva häivyttää monta asiaa vaikka kasvoni näkyisi,

• valtakunta kirjoitti:

Tekoälyllä muotoiltu kuva häivyttää monta asiaa vaikka kasvoni näkyisi,

Nyt olen kokonaan täysin keholta kyporgi kuvassani.
        Tekoälyn muokkaavat kuvat on siitä jänniä

• valtakunta kirjoitti:

Nyt olen kokonaan täysin keholta kyporgi kuvassani.
        Tekoälyn muokkaavat kuvat on siitä jänniä

Toivottavasti kerkesit näkemään😅.

• valtakunta kirjoitti:

Toivottavasti kerkesit näkemään😅.

Näin
        Toimiva tekoäly selvästi.

• buddy-love kirjoitti:

Näin

Kuvanihan on x :ssä en ole pistänyt siirtokuvia kuvan päälle😅 olen pyytänyt sinua monesti x:sään. Olehan näyttänyt kuvani täälläkin.

• buddy-love kirjoitti:

Näin

Minäkin kokeilin tuota AI Morph nyt.

• Niin.. houkutteleva ( not ) tarjous.. minähän tykkään ( not ) olla kameran edessä.

Olen varsinainen linssilude ( not ).
      Kuvauksellisuuteni on silmiinpistävää ( not ).

Eli suomennettuna.. vihaan kameran edessä olemista. Minulla on tasan kaksi kuvaa itsestäni ja toinen niistä on profiilissani.

• Minäkään en osaa olla kuvattavana ja vain yksi kaverini saa siksi minusta kunnollisia kuvia.
        (ja siksi, että ottaa niitä silloin kun en ehdi reagoida kameraan)

• buddy-love kirjoitti:

Minäkään en osaa olla kuvattavana ja vain yksi kaverini saa siksi minusta kunnollisia kuvia.
        (ja siksi, että ottaa niitä silloin kun en ehdi reagoida kameraan)

Mielestäni minusta ei voi saada hyviä kuvia.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Mielestäni minusta ei voi saada hyviä kuvia.

Se riippuu eniten kuvaajasta ja toiseksi eniten kuvaajan ja kuvattavan kontaktista.

• buddy-love kirjoitti:

Se riippuu eniten kuvaajasta ja toiseksi eniten kuvaajan ja kuvattavan kontaktista.

Olin kerran treeneissä ja sinne tuli paikallislehden toimittaja.. luulin että hän tuli tekemään haastattelua ohjaajastamme, joka oli vieraileva tähti. Ja menestynyt maailmalla lajissamme.

Ja katin kontit.. hän teki jutun minusta .. otti niin päähän. Kuvani olivat paikallislehdessä kolmella sivulla ja kun seuraavissa treeneissä valitin asiaa kavereille, he väittivät että koska olen niin fotogeeninen, niin siksi juttu olisi tehty minusta.

Paska juttu. Vihasin koko juttua ja inhotti olla kameran edessä. Teki mieleni repiä koko lehti.

Olin kerran treeneissä ja sinne tuli paikallislehden toimittaja.. luulin että hän tuli tekemään haastattelua ohjaajastamme, joka oli vieraileva tähti. Ja menestynyt maailmalla lajissamme.

Ja katin kontit.. hän teki jutun minusta .. otti niin päähän. Kuvani olivat paikallislehdessä kolmella sivulla ja kun seuraavissa treeneissä valitin asiaa kavereille, he väittivät että koska olen niin fotogeeninen, niin siksi juttu olisi tehty minusta.

Paska juttu. Vihasin koko juttua ja inhotti olla kameran edessä. Teki mieleni repiä koko lehti.

Epäilen, että tottuisit asiaan jos sitä sattuisi useammin.
        (lisäksi kaikki naispuoleiset henkilöt ovat aina ylikriittisiä oman ulkonäkönsä suhteen)

• buddy-love kirjoitti:

Epäilen, että tottuisit asiaan jos sitä sattuisi useammin.
        (lisäksi kaikki naispuoleiset henkilöt ovat aina ylikriittisiä oman ulkonäkönsä suhteen)

En suinkaan usko olevani ylikriittinen. Ehkäpä olen realistinen tai jopa yltiöpositiivisen ruumiin kuvan saanut. Ihan sama.

Minulle ulkokuori on vain kuori. En näe sen korostamista tai esiintuomista tärkeänä. Olen aina ihmetellyt valokuvaamista.. en ymmärrä sitä.

Oltiin monta vuotta sitten Vatikaanissa ja Pietarinkirkossa.. kaikki turistit katsoivat sitä upeutta kameran linssin läpi. Paitsi minä. Oli mahtavaa nauttia siitä omin silmin.

Minulla on hyvä muisti ja muistan asioita suht pitkään. En koe tarpeelliseksi valokuvia muistoesineinä.
        Kun jokin unohtuu, sen on tarkoituskin unohtua.

Gambiassa käydessämme olimme sademetsässä päiväreissulla ja sama oli siellä. Kameran linssin läpi. Paitsi minä, joka fiilistelin sitä kokonaisuutta.

Pompei .. sama. Turisteilla se kamera. Kaikki piti taltioida.

Jumatsuikka. En ymmärrä.

En suinkaan usko olevani ylikriittinen. Ehkäpä olen realistinen tai jopa yltiöpositiivisen ruumiin kuvan saanut. Ihan sama.

Minulle ulkokuori on vain kuori. En näe sen korostamista tai esiintuomista tärkeänä. Olen aina ihmetellyt valokuvaamista.. en ymmärrä sitä.

Oltiin monta vuotta sitten Vatikaanissa ja Pietarinkirkossa.. kaikki turistit katsoivat sitä upeutta kameran linssin läpi. Paitsi minä. Oli mahtavaa nauttia siitä omin silmin.

Minulla on hyvä muisti ja muistan asioita suht pitkään. En koe tarpeelliseksi valokuvia muistoesineinä.
        Kun jokin unohtuu, sen on tarkoituskin unohtua.

Gambiassa käydessämme olimme sademetsässä päiväreissulla ja sama oli siellä. Kameran linssin läpi. Paitsi minä, joka fiilistelin sitä kokonaisuutta.

Pompei .. sama. Turisteilla se kamera. Kaikki piti taltioida.

Jumatsuikka. En ymmärrä.

Turismin ydin on siinä, että kuvien avulla nuo henkilöt kykenevät todistamaan lähipiirilleen, miten "valtavan hienoa ja merkityksellistä elämää he elävät".

Sama ilmiö esiintyy heidän kohdallaan, jotka taltioivat koko elämänsä nettiseuraajiensa näkyville (ja lavastavat huomttavan osan tuosta elämästään, sillä se tavallinen arki ei ole riittävän hienoa elämää).
        ((jossain on jopa ykstyissuihkukoneen pelkkä matkustamo, jossa itseään tärkeyttävät voivat käydä kuvauttamansa itsensä muka hienolla matkalla))

• buddy-love kirjoitti:

Turismin ydin on siinä, että kuvien avulla nuo henkilöt kykenevät todistamaan lähipiirilleen, miten "valtavan hienoa ja merkityksellistä elämää he elävät".

Sama ilmiö esiintyy heidän kohdallaan, jotka taltioivat koko elämänsä nettiseuraajiensa näkyville (ja lavastavat huomttavan osan tuosta elämästään, sillä se tavallinen arki ei ole riittävän hienoa elämää).
        ((jossain on jopa ykstyissuihkukoneen pelkkä matkustamo, jossa itseään tärkeyttävät voivat käydä kuvauttamansa itsensä muka hienolla matkalla))

Niin.. tuota juuri tarkoitan. Aivan turhaa.

Valokuvanäyttelyitä olen katsellut työmatkallani ja osa niistä on upeita.

Välähdyksiä mielenmaisemista. Mutta itseäni en halua kuvattavan, koska minussa ei ole mitään kuvaamisen arvoista. Mä olen vaan mä.

Se, mitä valokuvaan saa, ei ole minä. Se on kuoreni. Pintaa.
        En edes tunnista itse itseäni valokuvista, sillä myös peilaamiseni on vähäistä. En oikeastaan katso ihmisiä sillä silmällä, en edes itseäni.

• Mun isä vainaa kuvas kenkiä. Siis aina syysmallisto ja kevätmallisto ja koko huusholli täynnä kenkiä ja kenkälaatikoita. Muistatteko Renton kenkätehtaan Hyvinkäyllä. Ei sitäkään enää oo.

• Firman nimen muistan ja ehkä niitä mainoksiakin, mutta itselläni ei ole sellaisia koskaan ollut.

• Anonyymi

Ujous poistuu kun kuvaa itseään tavallisissa arkihommeleissakin laittaa videon kuvaamaan itseään wdunnoddskin jäyyää vaan päällw kuvaqaqmaan, sittrn jälkrrnpäin voi katsoa mitä on tullut tehtyä

• Anonyymi

Yksi entinen kumppanini harrasti valokuvausta.

Minua ei kuitenkaan saa kuvata, eikä saanut hänkään. Eipä hällä ollut puutetta kuvattavista, etenkin naisia näytti kovasti kiinnostavan kuvattavana oleminen. Mä en oikein arvosta niitä tyrkkykuvia, sellaisia ne äkkiä on kun halutaan näyttää vain hyvältä.

Vielä 10 vuotta sitten kaduilla tuli vastaan tyyppejä, jotka ehdottelivat kuvauksia ties missä. Vanhenemisessa ja erakoitumisessa on todellakin puolensa, saa olla aika rauhassa ahdistelijoilta.

Pidän kovasti Iiu Susirajan kuvista.

xLiner

• Susiraja on merkittävä kuvaaja, mutta tyyli on itselleni liian brutaalia, enkä kykenisi julkaisemaan tuon tyyppisiä kuvia.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3752
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3134
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2739
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2420
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      134
      2387
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2284
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2266
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe