Miten he jaksavat

Anonyymi-ap

Vaikea ymmärtää, miten JT jaksavat käydä niissä kokouksissa. Itse en jaksaisi istua siellä muutamaa minuuttia kauempaa.

13

320

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos et käy, aika nopeasti aletaan kysellä perään, koska jehovantodistajuus perustuu moniltakin osin toisten kyttäämiseen ja heistä raportointiin. Nopeasti saat maineen hengellisesti heikkona yksilönä. Tästä voi seurata kevyttä karttamista tai välttelyä. Vanhimpien huomio kiinnittyy ja haluavat pitää hengellisiä tsemppauspuheita.
      Kokouksissa toistetaan samoja asioita vuodestä toiseen, kyllä. Idea on siinä, että pidetään ihminen mahdollisimman tehokkaasti ympäristössä, missä hänet on ympäröity indoktrinaatiota tukevalla materialilla, ihmisillä ja ilmapiirillä. Samanlailla kuin vesikin lakkaa kiehumasta, jos kattilan ottaa pois liedeltä, niin aivopesunkin teho laantuu, jos ihminen ei altistu sille säännöllisesti. Siksi niitä "maailmallisia" ystäviäkään ei saa olla, koska he voisivat tarjota toisenlaisia näkökantoja ja esittää kysymyksiä, jotka haastaisivat järjestön väittämät heidän absoluuttisesta totuudestaan.
      Ja tietenkin rakastava Jumala tappaa sinut harmageddonissa, jos sinua ei näy säännöllisesti lehtipainamon aivopesukokouksissa, joten siellä on se vanha tuttu pelkoelementtikin, jota käytetään jäsenten kontrollointiin.

• Anonyymi

Rasittava uskonto. Jossain vsiheessa elämää mitta tulee täyteen. Ei vaan enää jaksa.

• Anonyymi

"Samanlailla kuin vesikin lakkaa kiehumasta, jos kattilan ottaa pois liedeltä, niin aivopesunkin teho laantuu, jos ihminen ei altistu sille säännöllisesti."

Vaikuttaa siltä, että korona-aikaan tullut salikokousten jääminen tauolle ja siirtyminen zoomiin on pysyvämminkin heikentänyt järjestön otetta todistajayksilöistä. Osaa porukasta on vieläkin vaikea saada salille, eikä indoktrinaatio onnistu etänä samalla tavalla kuin kasvotusten ja sosiaalisessa tilanteessa ryhmäpaineen alaisena. Ovelta ovelle työ jäi koronan myötä myös tauolle eikä näytä toipuvan entiselleen, jopa tuntiraporttienkin keräämisestä on luovuttu muiden kuin tienraivaajien ym. erikoistehtävissä toimivien kohdalla.

• Anonyymi

Mikäli kokouksissa pidettävät puheet ovat yhtään samanlaisia kuin järjestön ulos tuuttamat videot, ymmärrän jos niitä ei aikuinen jaksa. Järjestö puhuu videoillaan yleisölleen kuin he olisivat 5-vuotiaita.

• Anonyymi

Heidän omien sanojensa mukaan heidän uskonnossaan onkin kyse lapsen uskosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heidän omien sanojensa mukaan heidän uskonnossaan onkin kyse lapsen uskosta.

Lapset tarvitsevat suojelua. Muut voivat lukea kotonaan sitä, mikä todella kiinnostaa.

• Anonyymi

Jos alkaa kokouksessa pää puutumaan ja pyörryttää niin voi napata peräilmaa vaivihkaa nyrkkiin ja vetää siitä uutta henkistytneisyyttä henkeen.
      Taas jaksaa penkissä kiinnostuneena istua.

• Anonyymi

Onko kiire dokamaan!

• Anonyymi

Saahan sitä pukea puvun päälle pari kertaa viikossa,kyllähän nämä jehvetit kiertää taloloissa viemässä vartiotorninsa ja katsastamassa olisiko joku muistisairas vanhus valmis kirjoittamaan testamentin jehveteille,näin kävi meidän naapurissa mutta omainen kerkes paikalle.

• jt Peräilma aiheuttaa riippuvuutta.

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

🍒 K­­u­­u­m­­a­­­t­­ ­­t­­­y­­­t­­­ö­­­t­­ ­­­o­­d­­­o­t­­­t­a­­v­­­­a­­­t­­ ­­­s­i­­n­­­u­­­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18315315

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Tuollaisella asenteellako kuvittelet saavasi siunauksia osaksesi?
      Luulen että suuren ahdistuksen saapuessa noilla eväillä pyöritellen päivät pitkät sormia tekemättä mitään aktiivista uskosi eteen putoat mahdollisesti kelkasta.
      Kokouksethan hyvänen aika ovat uskomme vahvistamiseksi räätälöityjä, sillä aika on paha jossa elämme.
      EN väitä että itse olisin malliesimerkki kokouksissa käymisessä, kaukana siitä olen kyllä, mutta puhunkin nyt yleisesti mikä kokousten tarkoitus on.

Kyllä kokousten tarkoitus on rohkaista uskovaa. Olemme silloin Jumalan vieraina saamassa erinomaista ja ravitsevaa hengellistä uskoa vahvistavaa opetusta ja rohkaisua toisilta seurakuntalaisilta.
      Saanko kysyä, jos asenteesi on tuollainen kuin aloituksessa toit esille, tutkinto Raamattua henkilökohtaisesti? Oletko aktiivinen evankelioimis työssä? Miten mahtaa olla rukoustesi kanssa? Onko asenteesi mahdollisesti samankaltainen edellä mainittujen suhteen kuin asenteesi kokouksiin? Vastauksesi kyllä kertoo etenkin Jumalan edessä paljon.
      Kyllä olisi orpo olo jos ei olisi ollenkaan kokouksia ja konventteja. Mahtavaa että ravitsevaa ruokaa on tarjolla.

• Anonyymi

Anonyymi 2024-04-27 14:14:26

" Luulen että suuren ahdistuksen saapuessa "

Katso lahkokirjasta Lapset (1942), niin ahdistus alkoi 1914 ja "se on kasvanut joka vuosi", kuten kirjoittaja Rutherford jatkoi.

Rutherford ilkesi laittaa nimensä lahkokirjoitustensa alle.
      Olisiko sinust parempi, että ei olisi iljennyt, kuten nykyjohto ei ilkeä ?

Mutta tuossa kirjassa oli suositus hankkia lapset vasta Harmageddonin jälkeen. Noudatathan sinäkin suositusta ?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      705
      3060
    2. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      72
      963
    3. Raiskausyritys

Eilen laajallakankaalla lenkkipolulla.
      Kajaani
      42
      837
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      776
    5. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      637
    6. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      43
      569
    7. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      50
      541
    8. Harvinaisin persoonallisuustyyppi

Vihdoin löytyi selitys sille mitä olen. En olisi uskonut että löytyisi. Signs You Are the Rarest Personality Type o
      Sinkut
      80
      475
    9. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      470
    10. Taisin vihdoin saada sinut ulos luuristani stalkkeri

Et selvästikään ole niin pätevä kuin luulet. Tai minä niin huono.
      Ikävä
      82
      461
    Aihe