suomihan oli taas 2023 maailman onnellisin valtio jos ette ole huomanneet.
on mielestäni yllättävää että kun me ollaan niin onnellisia niin teollisuus silti seisoo lakkojen vuoksi eri sektoreilla.
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/happiest-countries-in-the-world
saa nähdä pääsemmekö ykköseksi taas 2024 mittauksissa
yllättävän paljon lakkoja ja vihaa tässä maaliman onnellisimmassa valtiossa
23
312
Vastaukset
Hämmästyttää, miten moni ymmärtää täysin väärin tuon "Maailman onnellisin maa"-tittelin.
- Anonyymi
vai oliskose vain yksinkertaisesti valhe? onnellinen maa tarkoittaa selkeästi ihmisten kokemaa keskimääräistä onnellisuuden tunnetta tietyn aikamääreen keskiarvona.
Anonyymi kirjoitti:
vai oliskose vain yksinkertaisesti valhe? onnellinen maa tarkoittaa selkeästi ihmisten kokemaa keskimääräistä onnellisuuden tunnetta tietyn aikamääreen keskiarvona.
"To determine the world's happiest country, researchers analyzed comprehensive Gallup polling data from 149 countries for the past three years, specifically monitoring performance in six particular categories: gross domestic product per capita, social support, healthy life expectancy, freedom to make your own life choices, generosity of the general population, and perceptions of internal and external corruption levels."
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
"To determine the world's happiest country, researchers analyzed comprehensive Gallup polling data from 149 countries for the past three years, specifically monitoring performance in six particular categories: gross domestic product per capita, social support, healthy life expectancy, freedom to make your own life choices, generosity of the general population, and perceptions of internal and external corruption levels."
Ooot nöytyyttäny ihtes ku et miettiny mitä kirjotat.
-gross domestic product per capita = suomen viennit laahaa nollissa
-social support = maailman alhaisin tässä erakoiden/kateellisten ihmisten maassa
-healthy life expenctancy = hirveästi masennus sairauksia jne
-freedom to make your own life choises = ei mitää vapauksia
-generosity of the general population = en ota tähän edes kantaa mutta hallitus toki kuppaa yhteisiä rahoja ties mihin kehitysmaa projekteihin
-perceptions of internal and external corruption levels = maailman kallein toimimaton ydinvoimala, 100 000 e pyöräkatos .. en ees kommentoi Anonyymi kirjoitti:
Ooot nöytyyttäny ihtes ku et miettiny mitä kirjotat.
-gross domestic product per capita = suomen viennit laahaa nollissa
-social support = maailman alhaisin tässä erakoiden/kateellisten ihmisten maassa
-healthy life expenctancy = hirveästi masennus sairauksia jne
-freedom to make your own life choises = ei mitää vapauksia
-generosity of the general population = en ota tähän edes kantaa mutta hallitus toki kuppaa yhteisiä rahoja ties mihin kehitysmaa projekteihin
-perceptions of internal and external corruption levels = maailman kallein toimimaton ydinvoimala, 100 000 e pyöräkatos .. en ees kommentoiÄlä minulle valita. Valita tutkimuksen tekijöille.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Älä minulle valita. Valita tutkimuksen tekijöille.
en ole sulle valittanut mutta itse sanoit että olin ymmärtänyt väärin mistä tuossa feikki tutkimuksessa oli kysymys, ja korjasin sinun virheelistä luuloasi.
toivottavasti nyt olemme samaa mieltä siitä että tuo tutkimustulos on täysin virheellinen. Anonyymi kirjoitti:
en ole sulle valittanut mutta itse sanoit että olin ymmärtänyt väärin mistä tuossa feikki tutkimuksessa oli kysymys, ja korjasin sinun virheelistä luuloasi.
toivottavasti nyt olemme samaa mieltä siitä että tuo tutkimustulos on täysin virheellinen.Emme ole samaa mieltä, mutta voimme jättää keskustelun tähän.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Emme ole samaa mieltä, mutta voimme jättää keskustelun tähän.
miksi et ole samaa mieltä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi et ole samaa mieltä?
Miksi kysyt? Oletko tyhmä?
Ay-liikkethän välittää meidän eduista. 😄
Tuli mieleen eppujen biisi. 🙂
Aihe oli kyllä eri, mutta periaatteessa idea sama. 😊
Insinöörit on pääluottamusmiehiä jne. Ja systeemi mikä turvaa ydinteollisuuden touhut on sama kuin ay-liikkeet. Ihanata... aina on bäckuppi...😄
https://youtu.be/bogkZNz1ag4?si=EUEcN_PqFxA3gFwO
Ja vihreiden mielestä hei ydinvoimskin on nyt v.tun jees....😁
Ihanatahan täällä on...kaikki mietitään valmiiksi...😃Missähän muutrn eniten sätäilyonnettomuuksia? 😄
Oisko "hiljattain" isoveljen roolista "kasvonsa paljastaneen" isoveljen hommia?
Oltaisko peritty jotain vastaavaa? Valtio hoitaa... joku muu miettii, joku muu hoitaa...en mä tiedä? 😄
Kun joku vsltion setä/täti sanoo, se on niin...😄
- Anonyymi
Maailman onnellisimman maan kansalainen eli silloin jos on hyväosainen, naivi ja muutenkin ns. "normaali" suorittaja, jolla on elämän peruspilarit hallinnassaan. Käytännön tasolla se ei ole todellakaan niin helppoa kuin voisi luulla. Ilmasto kuten pimeys, liukkaus ja kylmyys pitäisi sisällyttää siihen mittaukseen mukaan. Itsemurhatilastot myös.
Venäjällä itsariluvut ovat karuja ja en usko että ne "vahingossa" tapahtuneet katoilta putoamiset yksistään selittävät niitä. Pitkä, kylmä talvi ja viinanjuonti siihen päälle niin eiköhän siellä porukkaa sammu ja jäädy kuoliaaksi jossain määrin. Sekin on häilyvä käsite kun tutkitaan henkirikoksia ym. poismenoja että määritelläänkö ne itsareiksi, tapaturmaonnettomuuksiksi vaiko murhiksi.
Suomessa kansan kahtiajako on todellinen vaikka se onkin toistaiseksi vielä piilevänä ominaisuutena. Tarkoitan tällä sitä että homma ei ole luisunut oikean konfliktin asteelle. Onnellisuusmittaukset on tarkoitettu vain määrätyin kriteerein. Kulttuuriaspekteja ei ole vissiin mukana niissä sen tarkemmin.- Anonyymi
miksi emme olisi kaikki samassa veneessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi emme olisi kaikki samassa veneessä?
Ihmisillä voi olla tunnelukkoja jolloin eläminen on estynyttä. Sekin on tärkeää kuinka integroituneena yksilö on yhteiskuntaan. Mitä pidempään on vailla koulua tai työtä niin sitä ominaisemmaksi ajatus ideologisesta työttömyydestä alkaa muodostumaan. Pahoin pelkään että tässä saattaa olla jyrkkä raja selvästi hyvinvoivien ja pahoinvoivien ihmisten välillä tässä maassa. Yksinäisyys on varmasti yksi kansan hyvinvointia vähentävä tekijä. Minäkin olen yksinäinen vaikken ole edes vanha. Usein väitetään että yksinäisyys on lähinnä wanhojen ihmisten kohtaama haaste. Kun kerta meidät ollaan naittamassa teknologian ja somen kanssa naimisiin joihin ihmissuhteet kytkeytyvät ja minä taas satun inhoamaan somea, niin liikun tosiaankin heikoilla jäillä sosiaalisen elämäni suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisillä voi olla tunnelukkoja jolloin eläminen on estynyttä. Sekin on tärkeää kuinka integroituneena yksilö on yhteiskuntaan. Mitä pidempään on vailla koulua tai työtä niin sitä ominaisemmaksi ajatus ideologisesta työttömyydestä alkaa muodostumaan. Pahoin pelkään että tässä saattaa olla jyrkkä raja selvästi hyvinvoivien ja pahoinvoivien ihmisten välillä tässä maassa. Yksinäisyys on varmasti yksi kansan hyvinvointia vähentävä tekijä. Minäkin olen yksinäinen vaikken ole edes vanha. Usein väitetään että yksinäisyys on lähinnä wanhojen ihmisten kohtaama haaste. Kun kerta meidät ollaan naittamassa teknologian ja somen kanssa naimisiin joihin ihmissuhteet kytkeytyvät ja minä taas satun inhoamaan somea, niin liikun tosiaankin heikoilla jäillä sosiaalisen elämäni suhteen.
et ymmärtänyt mitä tarkoitin. sitä millä ihmiset kokee ei ole vaikutusta sen asian kanssa että olisimme samassa veneessä loogisten tapahtumien ja muuttujien suhteen.
Olisikohan syykin miksi hallitus alkaa leikkauttaa✂️
No jos ei meno tyydytä, voit aina muuttaa toisaalle tekemään siitä maasta maailman onnellisimman, siihen sulla on täysi vapaus ja oikeus.
- Anonyymi
Miksei voi vähän täällä naureskellä jollekki jutulle ilman et joku vetää herneen nenää?
Anonyymi kirjoitti:
Miksei voi vähän täällä naureskellä jollekki jutulle ilman et joku vetää herneen nenää?
Miksei voi täällä kommentoida omalla lakonisella tavallaan ilman, että joku vetää herneen nenään, kun ei ymmärrä sarkasmia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kysyt. Oletko tyhmä? Kaikki on tyhmyyttä.
- Anonyymi
jotain jäekurräiä tiekoksiNTOJ;l MIKSI ISÄSI ON OIKEATI loEWABO...
.. juuatiin niin...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516953Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414674HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972657- 1381944
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161419
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191105mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101049