Viimeisin dokumentti, jonka katsoit?

Itse katsoin tämän ja päätin, että pitääkin ottaa dokkarit taas säännölliseen ohjelmistoon.

Onko kukaan muu huomannut, että kun ikää tulee, niin dokkarit alkavat kiinnostamaan enemmän?

Afganistan - Ei naisille
https://areena.yle.fi/1-64364744

Kyllä meillä on Suomessa loppupeleissä moni asia hyvin...

18

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä oon aina tykännyt luonto- ja tiededokkareista... Nyt en muista minkä viimeksi olen nähnyt. Docventures ohjelmassa oli aika päräyttäviä aiheita.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

💋 ­N­y­m­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Ylen ja Natikan dokkareita tulee katseltua, enimmäkseen, olkoonkin että Natikan dokkarit on puettu aika viihteelliseen formaattiin ja dokkariarvo alkaa olemaan vähän niin ja näin.

Mua on aina kiinnostaneet dokkarit, etenkin luonto/maantiede/historia, mutta ehkä näin vanhemmiten ne kiinnostavat vielä enemmän, kyllä varmaankin.

On, meillä Suomessa asiat ovat käsittämättömän hyvin eikä ole mitenkään vaikeaa ymärtää, miksi ollaan jatkuvasti onnellisimpien kansakuntien kärkisijoilla. Olkoonkin, että arjessa saa ja pitääkin marmattaa kaikesta täysin turhastakin.

• Mä tykkään dokkareista...en juuri muita katso töllöstä tai muualta...

Oisko ollut tämä, minkä viimeksi katsoin?

https://areena.yle.fi/1-67287489

Suosittelen...

• Katson silloin tällöin Perjantai-dokkareita (esim. Kehitysvammaisten kylä, Asunnoton Aurinkorannikolla, Täällä saa piikittää ja Kämppikset) tai Avaraa luontoa.
      - Enemmän minun tulee ehkä katsottua uutisia tai poliisisarjoja kuin dokumentteja.

• Kiitos vinkeistä. Monia varmasti katsomisen arvoisia dollareita.

• No jos kuitenkin dokkareista puhuttaisiin eikä rahoista.

• Anonyymi

Kattelin aikoinaan vaikka mitä dokkareita ja kiinnosti jotenkin kaikki. Nykyään jäänyt jo vuosia niin vähälle mitä seuraa vaikka Yleltä tai muualta. Telkkariakaan oikeastaan katso. Leffoja tai sarjojakaan enää vaan nappaa kattoa. Ei tuu oikein mitään ja jaksa hirveesti uutisiakaan lukea. Ei jaksa keskittyä ja tuntuu että ne on niin älyttömiä. Jotenki saanu ähkyyn asti asti tarpeeksi.

Jotain rural life juttuja tykänny tubesta välillä kattoa miten jossain ihan muualla vaikka joku tekee ruokaa tai miten siellä hommat menee ihan käytännön tasolla. Miten elelevät ja mitä se missäkin sisältää se elämä.

Kaikki kovemman luokan dokkarit ja muut ja jännitys tai kauhusarjat. Uutisista puhumattakaan. Jäis mielellään pois kokonaan. Tää maailman meno on itsessään sen tason trilleriä. Että sitä kaipaa kattella ihan muuta. Jos edes mitään.
      Yksi mikä jäi mieleen oli joku toisilleen tuntemattomista ja eri ikäisistä tyypeistä koostunut selviytymis moodilla koottu jengi jotain kastia jostain päin Intiaa. Missä koko elämä oli käsittämätöntä kulkemista hunajan perässä ja vaihtoivat pitkiä matkoja pitääkseen sen luonnonmukaisesti toiminnassa. Eli ei liikaa yhestä luonnon lähteestä.
      Vaarallista kulkija elämää ja puissa kiipeilyä. Ja sitten pitkiä matkoja myymään osa saaliista ihmisten pariin ja näki miten oli kulttuuri shokki ja siitä matkasivat takasin ties mille teille tietämättömille. Tais olla viime dokkari toi. Oisko ollu joku freedocumentary just tyyliin tubesta mistä löyty.

• Anonyymi

En oikeastaan muuta itsekseni katsokaan kuin dokkareita ja true crime juttuja . No jotain reality yms hömppää silloin kun ei jaksa ajatella. Viimeksi katoin areenasta Neurotyyypit

• Anonyymi

Varmaan joku Norjan kalanviljelylaitosten ympäristöongelmia koskeva se oli, youtubesta.
      Katsoin telkkaria joskus nuorena, silloin kiinnosti dokumentit.

Vanhemmiten kiinnostaa tekijämiesten ja -naisten kone- ja traktorivideot sieltä tubesta. Niistä oppii oikeasti jotain hyödyllistä ja voi sitten ite tehä.
      Enää ei jaksa kattoa Avarasta luonnosta Borneon viidakkoelämää. En minä niillä tiedoilla oikeasti mitään tee.

-keinovaginamies-

• Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille.

• Anonyymi

Yhdysvallat käytti 20vuotta ja biljoonia dollareita sotaan talibaneja vastaan, jotta voisi luovuttaa vallan talibaneille. Menipä siinä lisäksi myös liittolaisten ja Suomenkin rahoja.

https://www.brown.edu/news/2021-09-01/costsofwar

Dokumenttien ja aktiivisen seuraamisen ongelma on, että se tavallaan johtaa moraaliseen kriisiin. Samaa keskustelua käytiin jo ennen kaksoitornien iskua, että pitäisikö afganistania auttaa ja syrjäyttää talibanit, ja samalla katseltiin dokumentteja afganistanista. Onko nykyiset dokumentit sitten parempia kuin ne 20-vuotta vanhat? Ei ollut apua dokumenteista silloin, eikä ollut sekaantumisesta. Toki hyvä katsoa yleissivistyksenä, että pysyy ajantasalla, mutta tunteita on asiaan turha sekoittaa.

Ei voi mitään. Lopputulos on se mitä afganistanilaiset itse eniten halusivat. Eikai se muuten olisi mahdollista. että taliban sai vallan niin helposti. Aihe on vähän kuin Lähi-idän rauha, ettei tiedä pitäisikö itkeä vai rauhaa. Ei näistä pidä ottaa maailmantuskaa hartioilleen, kun autettavat eivät edes halua tulla autetuiksi tai sitten pitäisi olla julmempi kuin Stalin, Hitler ja Mao ratkaistakseen nuo ongelmat, mihin vain Kiina diktatuurina kykenee.

Lähi-Idässä on taas sodittu 70-vuotta putkeen. Rauhan tuova lopullinen ratkaisu olisi liian julma, eikä mikään kahden valtion ole millään tapaa realistinen. Jos olisi, rauha olisi ollut jo kauan. Hieman myös veikkaan, että ilman ulkopuolisia ja Eurooppaa kumpikin olisi halukas lopulliseen ratkaisuun vihollisen osalta. Muuri ympärille ja kurkataan sadan vuoden päästä onko ongelma jo ratkennut. Jos ei ole, odotetaan seuraavat sata vuotta. Dokumentteja ei tässä ratkaisussa tarvita, koska tieto johtaa moraaliseen ongelmaan, mikä taas itsessään estää ongelmaa ratkeamasta. Tässä maailmankaikkeudessa kaikkiin ongelmiin ei ole moraalista ratkaisua.

• Anonyymi

Olen tainnut katsoa kaikki Ukrainan sotaan liittyvät dokkarit, viimeisen vuoden aikana? Ovat silmiä avaavia. Mariupol 20 päivää oli kyl koskettava.

• Anonyymi

Ehdottomasti Valheellinen Nettimaailma, tänäänkin tulee 1955 Frii-kanavalla.

Toisaalta NEllixissä alkoi eilen uusi Selittämättömät Ilmiöt, mutta tuossa selitetty monet että mistä johtuu.

• Anonyymi

..jooh niin olen keksinyt jo NEtlflixille oman nimenkin se on Nellix... ja sen osakkeen nimi pörssissä on NTFX en muista oliko NASDAQ-pörssissä kai heh..

Pitäisiköhän jatkaa katsomassa sarjaa Sabrina teininoita - Pimeällä puolella, pelottava on, oli oikeuden käyntikin Luciferin kanssa...K-16+

hahahha

• Anonyymi

ANTEEKSI väärät kirjaimet... siis:

Netflix, Inc. (NFLX) Stock Price
      633,55 +3,47 (0,55 %)

tänään.

• Anonyymi

Mutta asiasta toiseen hyppäys, niin seuraatteko yleensäkään mitään osakkeiden arvoja pörsseissä, minä seuraan joitain mielenkiintoisia firmoja, IBM on lähes mahdotonta seurata koska omistaa lhes jokaisen tietokoneen ja firmoja paljon..

Conexant on ja joitain huvikseni seuraan... niistä saa hyvin osviittaakin mitä euroopan pörssimarkkinoilla tulee tapahtumaan noin 6kk viiveellä..

• Anonyymi

Katsoin tuon dokkarin ja vaikka naisten asemasta tuolla on hiekkasotien myötä vaivauduttu sopivasti tiedottamaan, niin kyllähän tuo veti hiljaiseksi, kuitenkin. Täytyy todeta, että pientä raivostumisen tunnetta nostatti. En tiedä mutta kuvittelikohan länsimaissa yksinkertaisin väestö liittouman korjaavan tuon seudun epäkohdat. Toinen epäkohta tuolta mikä kiristi länsisolttujen pinnaa, eli heidän ja "ystävällis"mielisten joukkojen yhteisessä tukikohdassa ilmeni havaintoja, missä paikalliset liittolaissotilaat iltaisin veivät pikkupoikia omiin kämppiinsä. Noista sitten tehtiin ilmoituksia omille esimiehille, jotka käskivät olla puuttumatta siihen. Naiset ja lapset kärsivät aina. - cu-

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4302
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      38
      2582
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      105
      2438
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      107
      2219
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1937
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1925
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1607
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      193
      1602
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1588
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79