Seksuaalisuutesi

Anonyymi-ap

Kuuluuko seksuaalisuutesi kaikille muille? Onko pakko julistaa sitä, mikä se sitten onkaan, kaikille? Tai onko se sinulle yksityinen asia?

91

658

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En mieti moisia. Minä vain olen.

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­N­­y­­m­­f­­­o­­m­­­a­­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Kyllä minä ainakin homoseksuaalina koen tarvetta tuoda seksuaalisuuttani esille kaikille, kaikkialla ja joka yhteydessä tavalla tai toisella ja päivittäin useampaan kertaan

      • Anonyymi

        Sairaat huutaa saadakseen apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaat huutaa saadakseen apua.

        Ei homous ole sairaus, mutta negatiiviset asenteet homoja kohtaan ovat


    • Anonyymi

      Ei tasan tarkkaan kuulu muille ja siinähän arvailevat kun en oo ikinä tuonut ketään miestä näytille minnekään :D

      • Anonyymi

        Eihän hölmölän kylissä tartte ku ohi kävellä


    • Anonyymi

      Harvemmin (kai) ihan tavallisella heterolla on mitään tarvetta seksuaalista suuntautuneisuuttaan kenellekään kertoa? En mä noin muutenkaan puhu mistään oikeastaan mistään seksuaalisuuteeni liittyvästä. En koe siihen mitään tarvetta. Ei mulla ole mitään sellaisia kipupisteitä tai onglmakohtia, joita kokisin tarvetta kenellekään purkaa. Mä koen olevani enemmän sellainen luonnonlapsi tämän aiheen kanssa, että olen mitä olen, eikä sitä tarvitse sen kummemmin pohtia.

      Ei mulla ole myöskään mitään tarvetta jakaa asioitani. Mulla on ystäviä, jotka tykkäävät omiaan kertoilla, mutta en mä ole jakanut tollasissa tilanteissa mitään omiani. En koe mitään tarvetta. Ei kyse kuitenkaan ole mistään sellaisesta, että "tämä on yksityistä" "tästä ei voi puhua". Enemmänkin niin, että miksi puhuisin.

    • Anonyymi

      Voisitko selventää mitä kommentillasi tarkoitat?
      Onhan täällä eri minimerkillä kirjoitelevia miehiksi luokiteltuja jotka toistuvastim tuovat seksiuaalisuuttaan esille tai seksiin liittyviä. Tätätkö tarkoitat vai häiritseekö joku muu tai jonkun muun kirjoittelut täällä sinua?
      Olen itse oppinut jo välttelemään kyseisten henkilöiden aloituksia mutta komentointeja ei oikein voi välttää koska ne näkyvöt kun aloituksen avaa ja rullaa tekstejä alaspäin seuraavaan ja sitä seuraavaan..

      • Anonyymi

        Jatkuu:
        Tottakai on yksityinen asia. En kerro muuta kuin mikä on oleellista. En edes halua kertoa, se asia ei kuulu muille. Kantaa toki otan ja esitän mielipiteeni mutta oman yksityiselämäni pidän kyllä piilossa. Asioista voi kirjoittaa myös yleisellä tasolla jolloin kyse ei ole mistään henkilökohtaisesta.
        Ja mitä olen havainnut, yleensä seksiin liityvät jutut ovat törkeitä ja ala- arvoisia joten niihin ei viitsi vastata eikä nitä edes lukea. Täysin luokatonta roskaa.


    • Anonyymi

      Eihän täällä puhuta kuin seksistä. Ja sen puutteesta. Tai sitten yritetään halventavaa jompaa kumpaa tai mitä tahansa sukupuolta trollaten. Kun se seksin puute ajaa kummiin juttuihin.
      Joku taas leikkimässä viisaampaa kuin onkaan.
      Anonyymi palstallako? Vai irl?
      Ne nyt on kaksi täysin eri asiaa.
      Mitä ihmeen pakkoa?
      Seksuaalisuus on osa ihmisyyttä. Paitsi toiset toki saattavat väittää olevansa sellaisen yläpuolella. Täällä se tuntuu aikalaisen hölmöläisen hommalta edes yrittää moista. Yhtäkään kirjoittajaa tullut vastaan. Joka ei tavalla tai toisella juuri sitä seksuaalisuuttaan täällä julista. Ja sitä julistuksen määrää ja kirjoa riittää ihan äärimmäisyyksistä keskimaastoon ja totaali kieltäjiin.

      • Anonyymi

        Jos sinulla on jonkinlaisia mieltymyksiä, mitkä poikkeaa vaikkapa valtavirrasta, onko pakonomainen tarve julistaa sitä valtavirralle? Jos on pakko, niin miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla on jonkinlaisia mieltymyksiä, mitkä poikkeaa vaikkapa valtavirrasta, onko pakonomainen tarve julistaa sitä valtavirralle? Jos on pakko, niin miksi?

        Ei ole mitään pakkoa. Ja määrittele ensin se valtavirta? Missä se mielestäsi menee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään pakkoa. Ja määrittele ensin se valtavirta? Missä se mielestäsi menee?

        En lähde niin vaikeaan tehtävään, jos et tiedä mitä valtavirta on.


      • Anonyymi

        Jotkut väittävät olevansa sellaisen yläpuolella..
        En ole törmännyt tuollaisiin väitteisiin , sen sijan olen törmännyt viesteihin joissa tuodaan esille ettei seksuaalisuus ole elämän tärkein asia tai ettei ole asiasta kiinnostunut lainkaan.
        Yläpuolellehan ei kukaan voi asettua koska jos seksuaalisuus tietyiltä osin ei kosketa nin miten voi asettuayläpuolellekaan?
        Seksuaalisuutta edustaa oma sukupuoli, se mihin identifioituu, kuka tuntee olevansa. Siihen kuuluu pukeutuminen, sukupuolelle tyyppiset ulkoiset ominaisuudet, käytös, ääni, ja muut feminiiniset tai maskuliiniset piirteet..
        Sitten on seksuaalisuus ja seksi miten sitä ilmentää ja tuo esiin, kuinka merkittävässä asemassa seksi on kyseinen henkilön elämässä, mies- naissuhteet ja niihin liityvät jutut.
        Ja siinä on vaihtelevuutta ja erilaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En lähde niin vaikeaan tehtävään, jos et tiedä mitä valtavirta on.

        Tota. On olemassa oma henkilökohtainen käsitykseni siitä. Mikä on minulle valtavirtaa. Muilla se voi olla aivan toinen.
        Oletan. Että puhut nyt heteroista ja muista ryhmistä. Tai puhut yksiavioisuudesta. Tai vaikka hyvistä tavoista. Nämä on käsityksellisiä asioita.
        Enkä tiedä. Missä ne muilla käsityksellisesti menevät. Tai puhumattakaan täällä. Joo. Oli liian vaativa kysymys käsityksineen ja tulkintoineen sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tota. On olemassa oma henkilökohtainen käsitykseni siitä. Mikä on minulle valtavirtaa. Muilla se voi olla aivan toinen.
        Oletan. Että puhut nyt heteroista ja muista ryhmistä. Tai puhut yksiavioisuudesta. Tai vaikka hyvistä tavoista. Nämä on käsityksellisiä asioita.
        Enkä tiedä. Missä ne muilla käsityksellisesti menevät. Tai puhumattakaan täällä. Joo. Oli liian vaativa kysymys käsityksineen ja tulkintoineen sinulle.

        Yhtä hyvin voisit pyytää määritelmää siitä, mikä on musta tai mikä on valkoinen. Jos olet värisokea, en lähde niin vaikeaan tehtävään.

        Joo, aina voidaan saivarrella siitä, että ne on sovittuja juttuja, mutta kyllä silti valtavirta näkee mustan mustana ja valkoisen valkoisena. Värisokeat ei oikein erota niitä toisistaan. Näkee ehkä harmaata, eikä ymmärrä sitä että harmaassakin on lukemattomia eri sävyjä.

        Mutta jos haluat olla, koet olevasi seksuaalisuudeltaan vaikkapa laulava vapauden patsas, koetko tarvetta julistaa sitä kaikille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä hyvin voisit pyytää määritelmää siitä, mikä on musta tai mikä on valkoinen. Jos olet värisokea, en lähde niin vaikeaan tehtävään.

        Joo, aina voidaan saivarrella siitä, että ne on sovittuja juttuja, mutta kyllä silti valtavirta näkee mustan mustana ja valkoisen valkoisena. Värisokeat ei oikein erota niitä toisistaan. Näkee ehkä harmaata, eikä ymmärrä sitä että harmaassakin on lukemattomia eri sävyjä.

        Mutta jos haluat olla, koet olevasi seksuaalisuudeltaan vaikkapa laulava vapauden patsas, koetko tarvetta julistaa sitä kaikille?

        En koe mitään pakottavaa tarvetta täällä mihinkään. Teen ja toimin kuten haluan ja tykkään. Ja juu. En minä edes kysynyt muuta. Kuin mitä se kysyjälle eli sinulle merkitsee?
        No. Olet ilmaissut hyvin selkeästi kantasi. Ei ole tarvetta väreistä väitellä laulavista patsaista puhumattakaan. Palstasta ja omista näkemyksistä ja kokemuksista puhuminen olisi hyvä erottaa keskustelun lomasta ihan ensiksi ja ennen. Jotta olisi mitään tolkkua. Kuinka montaa eri keskustelua eri tasoisesti ylipäätään olisi käynnissä. Joten jään mieluusti tähän.


    • No en tiedä kuuluuko se sinällään muille missään mielessä, paitsi että ison O:n hetkellä se saattaa kuulua kauaskin.

      Toisaalta en myöskään ymmärrä, miksi jotakuta ihmistä sattuisi minun seksuaalisuuteni kiinnostamaan, kuulostaa lähtökohtaisestikin hyvin tylsältä kiinnostuksen kohteelta.

      Niin siis ei tule julistettua kyseistä asiaa, eiköhän se pääosin käy ilmi julistamattakin.

    • Mun mielestä kokemuksia on mukava jakaa. vaikka jos muistanette sen keskustelun. missä joku sano että se on kahden ihmisen välinen asia (mun kohdalla siis yhden) mutta en mä oikein perille päässy mitä hän yritti sanoa. Alkoi vaan naurattaa se kovakourainen vai mitä tarkoitti, kait mä käteni hallitsen. Että mä oisin siis rikkonu jotain vai?

    • Se on yksityisasiani. En halua sitä asiaa tuoda esille. Seurustelusuhde erikseen. Joidenkin ihmisten kanssa koen sen aiheen sellaiseksi, että voin puhua siitä matalalla kynnyksellä tai matalalla profiililla.
      Melko likasta ja kaksmielistä läppää heitetään kavereiden kanssa joskus, mutta se nyt ei mielestäni ole niin henkilökohtaista.

      • Anonyymi

        Millaista läppää kirjoittelet naisena esiintyvä mies itsesi kanssa? Kinostelee


    • Seksielämäni on täysin yksityistä eikä kuulu kenellekään mulle kuin mahdolliselle kumppanilleni. Parisuhteessa seksi on asia, joka kuuluu vain parisuhteen osapuolille eikä siitä huudella pitkin kyliä. Kyse on molemminpuolisesta kunnioituksesta.

      Yleisellä tasolla voin taas seksistä puhua ihan mielellänikin, myös siis omia näkemyksiäni seksistä yms. jopa aika avoimestikin, eritoten tällaisella alustalla, jossa olen käytännössä anonyymi.

      • Tottakai toista puolta kunnioitetaan, mutta jos ei ole mitään toista puolta?


      • Anonyymi

        Palsta naisen velvollisuus on kertoa ylipäätään kaikki palstalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta naisen velvollisuus on kertoa ylipäätään kaikki palstalla

        Harmi kun kukaan muu kuin naisena esiintyvä mies ei tee näin


      • JeroP kirjoitti:

        Tottakai toista puolta kunnioitetaan, mutta jos ei ole mitään toista puolta?

        No sitten täytyy kunnioittaa itseään siihen asti (ja tietenkin sen jälkeenkin) kunnes ehkä löytää kumppanin. Jos sellaisen siis haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palsta naisen velvollisuus on kertoa ylipäätään kaikki palstalla

        Ei ole palstan Naisten velvollisuus!


      • Aletheias kirjoitti:

        No sitten täytyy kunnioittaa itseään siihen asti (ja tietenkin sen jälkeenkin) kunnes ehkä löytää kumppanin. Jos sellaisen siis haluaa.

        No mun kohdalla ei tietenkään oo vaaraa kumppanin löytymisestä. Mutta tietenkin koitan kehittää itteeni ja olla mahdollisesti hyödyks, vaikka tänne kirjoittamalla.


      • JeroP kirjoitti:

        No mun kohdalla ei tietenkään oo vaaraa kumppanin löytymisestä. Mutta tietenkin koitan kehittää itteeni ja olla mahdollisesti hyödyks, vaikka tänne kirjoittamalla.

        Eihän sitä tiedä, jos vaikka löydätkin kumppanin, jos vain itse olet avoin sille ajatukselle 😊


    • Anonyymi

      Juttelen miesystäväni ja ystävättärieni kanssa myös seksuaalisuudestani muiden juttujen lisäksi. Ehkä näillä palstoillakin voisin kertoa, jos tietäisin mistä kertomastani olisi jollekin toiselle jotain apua, ei ole mitään salaperäisin tapoja tms. En pidä sitä pahana. Voisin olla juttelemattakin niin että ei ole mitään tarvetta avautua. En puhu muille, jotenkin ei vaan sovi yleiseksi jutun aiheeksi.

    • Anonyymi

      Ei siitä tuu puhuttua, kuin täällä ja vain siksi, että juntit ärsyttää ja ärsyyntyy kun puhuu. 😊

      Mut eniten heterot toitottaa seksuaalisuuttaan, lukee jatkuvasti jotain seksuaalisuuteen liittyvää jutuissa.

      Jasu

    • Se takataskuhuivisuuntautuneisuusmerkki pitäisi nykyään olla laissa määrättynä pakollisena, niin tulisi huomattavasti vähemmän väärinymmärryksiä ja oikeustapauksia.

      Vaadin huivikoodiin lisäyksenä hiekkapaperin, jolla viestitään, että pysykää kaukana ja että ei kiinnosta, ehdotatte mitä tahansa.


      • Anonyymi

        Hiekkapaperin...jolla tietenkin viitataan taas alatyylisesti seksuaaliseen haluttomuuteen. No, aika leimaavaa samoin kuin huivikin. Ketä kiinnostaa, tuskin kiinitän huomota yhteenkään noista. Katson silmiin. Ja puhun. Se on normaalimpaa ihmisten välistä kommunikointia. Ei ihme jos "hiekkapaperia " tulee joillain usein vastaan🤔🙄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hiekkapaperin...jolla tietenkin viitataan taas alatyylisesti seksuaaliseen haluttomuuteen. No, aika leimaavaa samoin kuin huivikin. Ketä kiinnostaa, tuskin kiinitän huomota yhteenkään noista. Katson silmiin. Ja puhun. Se on normaalimpaa ihmisten välistä kommunikointia. Ei ihme jos "hiekkapaperia " tulee joillain usein vastaan🤔🙄.

        Varsinaisesti ajattelin sen hiekkapaperin omaan merkintätarpeeseeni, niin saan olla rauhassa.
        (entisiltä luokkakavereilta on tullut ehdotuksia ---- olisivat silloin aikoinaan oleet aktiivisia, niin olisin ehkä ollut myötämielisempi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiekkapaperin...jolla tietenkin viitataan taas alatyylisesti seksuaaliseen haluttomuuteen. No, aika leimaavaa samoin kuin huivikin. Ketä kiinnostaa, tuskin kiinitän huomota yhteenkään noista. Katson silmiin. Ja puhun. Se on normaalimpaa ihmisten välistä kommunikointia. Ei ihme jos "hiekkapaperia " tulee joillain usein vastaan🤔🙄.

        Pysymätön vaikutus naisiin, on sekin jotain


    • Seksuaalisuus on puheenaiheena ihan hyvä. Jäyhyys pois ja luonnollistamaan meidän kaikkien yksilöllinen seksuaalisuus. Me kaikki olemme enemmän tai vähemmän seksuaalisia olentoja.

      Seksuaalisuus kahvipöytäpuheenaiheeksi, niin päästään siitäkin.

      • Anonyymi

        Tuosta kahvipöytäkeskustelusta uskallan olla eri mieltä. Muinoin vaivaannuin kun työkaveri avoimesti jutteli seksielämästään, enkä osannut siihen vuodatukseen oikein sanoayhtään mitään. Hiljaista lopulta tuli. Toisessa tuöpaikassa oli taas työkaverina Härski- Pirkko ja puheet olivat kuin rantajätkillä, teki pahaa kuunnella sitä tekstiä mitä jo vanhemman naisen suusta tuli. Jäi ikävä fiilis ja epämiellyttävä olo, jopanin että piti miettiä kuka on seuraavana aamuna työvuorossa. Onneksi yhteisiä työvuoroja oli vain muutama, enempää en olisi kestänytkään. En olisi ikinä uskonut mitä törkeyksiä naisen suusta voi kuulla.
        Kolmannessa työpaikassa oli taas joku vapaamielinen ja puheet sen mukaisia, lopulta päädyin onneksi ihanaan työpaikkaan jossa ei harrastettu mitään seksipuheita ja viihtyvyys vain kohosi. Jos jotain keskustelua oli, se oli asiallista, huumoria toki oli mukana mutta tyyli oli ihan erilaista kuin mihin olin tottunut. Ei mitään alatyylistä ja loukkaavaa siis.
        Tuohon voisi todeta että ihan samalla tavalla naisten seksuaalissävytteiset härskit puheet voivat olla kiusallista kuunneltavaa, epämukavuutta herättävää ja loukata siinä missä miestenkin vastaavat puheet ja luen kyllä häirinnäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta kahvipöytäkeskustelusta uskallan olla eri mieltä. Muinoin vaivaannuin kun työkaveri avoimesti jutteli seksielämästään, enkä osannut siihen vuodatukseen oikein sanoayhtään mitään. Hiljaista lopulta tuli. Toisessa tuöpaikassa oli taas työkaverina Härski- Pirkko ja puheet olivat kuin rantajätkillä, teki pahaa kuunnella sitä tekstiä mitä jo vanhemman naisen suusta tuli. Jäi ikävä fiilis ja epämiellyttävä olo, jopanin että piti miettiä kuka on seuraavana aamuna työvuorossa. Onneksi yhteisiä työvuoroja oli vain muutama, enempää en olisi kestänytkään. En olisi ikinä uskonut mitä törkeyksiä naisen suusta voi kuulla.
        Kolmannessa työpaikassa oli taas joku vapaamielinen ja puheet sen mukaisia, lopulta päädyin onneksi ihanaan työpaikkaan jossa ei harrastettu mitään seksipuheita ja viihtyvyys vain kohosi. Jos jotain keskustelua oli, se oli asiallista, huumoria toki oli mukana mutta tyyli oli ihan erilaista kuin mihin olin tottunut. Ei mitään alatyylistä ja loukkaavaa siis.
        Tuohon voisi todeta että ihan samalla tavalla naisten seksuaalissävytteiset härskit puheet voivat olla kiusallista kuunneltavaa, epämukavuutta herättävää ja loukata siinä missä miestenkin vastaavat puheet ja luen kyllä häirinnäksi.

        Saat toki olla eri mieltä. Ei se meistä vihollisia keskenämme tee. Mielipiteesi on tärkeä .. ihan kuten minunkin.
        Itse en moisesta vaivaantuisi tai pitäisi häirintänä. Minulle tuollainen taas olisi raikas tuulahdus kaikkeen happamuuteen jota työympäristössäni koen.

        Vahvasti uskon yksilöllisyyteen ja jokaisen oikeuteen olla omanlaisensa. Niin sinun perinteiseen katsomukseesi kuin heidän ronskimpienkin. Jokainen saa olla sellainen kuin on. Mutta wokeilua en jaksa ymmärtää.
        Siinä ihminen nostaa itse itsensä toisten yläpuolelle, mikä on väärin.


      • Anonyymi

        Tasan päinvastoin. Jotkut asiat on yksityisiä hyvästä syystä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Saat toki olla eri mieltä. Ei se meistä vihollisia keskenämme tee. Mielipiteesi on tärkeä .. ihan kuten minunkin.
        Itse en moisesta vaivaantuisi tai pitäisi häirintänä. Minulle tuollainen taas olisi raikas tuulahdus kaikkeen happamuuteen jota työympäristössäni koen.

        Vahvasti uskon yksilöllisyyteen ja jokaisen oikeuteen olla omanlaisensa. Niin sinun perinteiseen katsomukseesi kuin heidän ronskimpienkin. Jokainen saa olla sellainen kuin on. Mutta wokeilua en jaksa ymmärtää.
        Siinä ihminen nostaa itse itsensä toisten yläpuolelle, mikä on väärin.

        Mikä sinulla naisena esiintyvä mies olikaan se ns punainen lanka tässä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinulla naisena esiintyvä mies olikaan se ns punainen lanka tässä?

        Mieheksiluulija taas täydessä terässä. Hyvä että jaksat tuota omaa sontaasi.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mieheksiluulija taas täydessä terässä. Hyvä että jaksat tuota omaa sontaasi.

        Sulla mies vasta argumentit vähissä onkin


      • Moni on ymmärtäny tän väärin. Ei nyt kukaan ketää haluaa pakottaa puhuun seksistä. Kysymyshän on nyt itsensä ilmaisemisesta ja mä koen että seksuaalisuus on osa mua. Ja tää siitä huolimatta, että oon vanhoillinen kuin paavi ja sunkin kertomukset ärsytti alkuun. Mutta niin kuin oon sanonu, täällä voi oppia uutta. Ja uuden oppiminen muuttaa asennetta. Ja etenkin tää mun oma seksuaalisius, kun siihen ei liity ketään muuta henkilöä, niin miksei saa vapaasti kertoo. Liittyyköhän tää meidän matala syntyvyyskin siihen kun asioista ei puhuta.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Saat toki olla eri mieltä. Ei se meistä vihollisia keskenämme tee. Mielipiteesi on tärkeä .. ihan kuten minunkin.
        Itse en moisesta vaivaantuisi tai pitäisi häirintänä. Minulle tuollainen taas olisi raikas tuulahdus kaikkeen happamuuteen jota työympäristössäni koen.

        Vahvasti uskon yksilöllisyyteen ja jokaisen oikeuteen olla omanlaisensa. Niin sinun perinteiseen katsomukseesi kuin heidän ronskimpienkin. Jokainen saa olla sellainen kuin on. Mutta wokeilua en jaksa ymmärtää.
        Siinä ihminen nostaa itse itsensä toisten yläpuolelle, mikä on väärin.

        Mitä tarkoittaa wokeilu? Ahaa...siis tämä woke- ilmiö ymmärtääkseni sillä ei ole mitään tekemistä itsensä ylemmäksi nostamisen kanssa, päinvastoin, woke- ymmärtää vähemmistöjä ja heidän kokemaansa ahdinkoa ja syrjimistä. Miten woke voidaan tulkita noin?
        Enkäsitä miten kokomasiaon käänneetty nurinniskoin, alkujaan hyvää tarkoittava asia on käännetty itseään vastaan.

        No, muutoin me ihmiset, naiset ja miehet olemme erilaisia.
        Siksi varmaan ihmettelenkin miten miehet täällä mainitsevat nsisten härskeistä puheista työpaikoilla ja minä intän vastaan etten ole moista kuullut , koska en todellakaan. Näitä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, menneestä maailmasta..
        Meillä työilmapiiri on muutoinkin aina ollut hyvä, joten on selvää ettei siihen tarvita piristykseksi härskejä alatyylisiä puheita.
        Itse olen sen tyyppinen että koen todellakin vaivaantuneisuutta tietyn tyyppisestä puheilmapiiristä jossa esim.seksillä on iso merkitys ja siihen liittyvällä " huumorilla" kaksimielisillä vitseillä esim.
        Aikanaan sellaista viljeltiin työpaikoilla paljonkin ja se sai todellakín olon kiusaantuneeksi. Miehet erityisesti olivat härskejä ja vastenmielisyyttä herättäviä juttuineen ja , huomautuksineen.
        Onneksi sekin aika on ohi ja kielenkäyttö siistiytynyt , en toki tiedä varastopuoleln tehtaiden ja muiden tuotantolaistosten puhekulttuurista yhtään mitään. Miten siellä käyttäydytään?
        Kiusaantuisin edelleen jos joku naispuolinen työntekijä lähtisi kertoilemaan viime viikonlopustaan ja mitä teki miehensä kanssa, jotenkin todella tungettelevaa, ei kiitos.
        Ellen sitten itse kysy ja pyydä nimenomaan kertomaan mutta en ole kyllä sellaiseen uteliaisuuteen sortunut.
        Hyvien ystävien kanssa voidaan jakaa kokemuksia , kysyä neuvoa tai pohtia jotain ongelmia , mutta se on eri asia kuin työoaikalla, kaikkien kuullen tehtävä "raportointi" ja vitsailu.
        Yksityiselämä on yksityiselämää ei kaikille jaettavaa mukavaa piristystä ja purtavaa.


      • JeroP kirjoitti:

        Moni on ymmärtäny tän väärin. Ei nyt kukaan ketää haluaa pakottaa puhuun seksistä. Kysymyshän on nyt itsensä ilmaisemisesta ja mä koen että seksuaalisuus on osa mua. Ja tää siitä huolimatta, että oon vanhoillinen kuin paavi ja sunkin kertomukset ärsytti alkuun. Mutta niin kuin oon sanonu, täällä voi oppia uutta. Ja uuden oppiminen muuttaa asennetta. Ja etenkin tää mun oma seksuaalisius, kun siihen ei liity ketään muuta henkilöä, niin miksei saa vapaasti kertoo. Liittyyköhän tää meidän matala syntyvyyskin siihen kun asioista ei puhuta.

        Seksuaalisuus hieman eroaa seksistä. Ei seksistä tarvitse puhua. Ei se kai ole niin yksinkertaista että seksi on yhtä kuin seksuaalisuus..

        Sinä olet ollut hyvin avoin seksuaalisuudestasi ja siitä nostan hattua sinulle. Kunnioitettava teko. Puhumattomuus on mielestäni kuin perisynti.

        Asiat vaan painetaan villaisella tai lakaistaan maton alle, jos ne ovat jotakin hyi-hyi puheita jonkun mielestä. Ihmeellistä siis kun mikään ei muutu kun hyssytellään.

        Kaikilla immeisillä on seksuaalisuus ja toisen seksuaalisuuden tuomitseminen omansa mukaan on typerää. Emme ole toistemme klooneja. Jokainen on yksilö ja arvokas sellaisenaan kuin on. Jos joku pitää toista tuomittavana, tulisi reilusti mennä peilin eteen ja rehellisesti kysyä itseltään miksi noin.

        Yksi asia mitä en käsitä - on itsensä ylentäminen. Ovatko ihmiset oikeasti niin omahyväisiä kuin vaikuttavat olevan?

        Samankaltaisuus ja samanmielisyys on ihan ok.. joillekin. Itse kaipaan vastakkainasettelua ja mieltäni avartavia mielipiteitä. Olen ihminen ja minun ei kuulu jämähtää itseeni. Jatkuva parantaminen. Olen kehityskelpoinen yksilö siinä mielessä, että olen avoin myös eriävälle mielipiteelle.

        Eriävä mielipide ei ehkä saa minua muuttamaan omaa mielipidettäni tai olemustani, mutta kuten itse sanoit, se avartaa. Opettaa muiden ymmärtämistä.

        Itse arvelisin että syy nykyiseen lapsettomuuteen on moninainen.. itsekeskeisyys, mukavuuden halu ja pinnalliset arvot noin lähinnä. Ja se, ettei perinteinen perheidylli enää miellytä. Se ei ole hot.
        On hotimpaa pyllistellä instassa ja rahastaa of-tilillä. Etsiä sitä "oikeaa" kuin tehdä kompromisseja.
        Noin minä sen arvelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa wokeilu? Ahaa...siis tämä woke- ilmiö ymmärtääkseni sillä ei ole mitään tekemistä itsensä ylemmäksi nostamisen kanssa, päinvastoin, woke- ymmärtää vähemmistöjä ja heidän kokemaansa ahdinkoa ja syrjimistä. Miten woke voidaan tulkita noin?
        Enkäsitä miten kokomasiaon käänneetty nurinniskoin, alkujaan hyvää tarkoittava asia on käännetty itseään vastaan.

        No, muutoin me ihmiset, naiset ja miehet olemme erilaisia.
        Siksi varmaan ihmettelenkin miten miehet täällä mainitsevat nsisten härskeistä puheista työpaikoilla ja minä intän vastaan etten ole moista kuullut , koska en todellakaan. Näitä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, menneestä maailmasta..
        Meillä työilmapiiri on muutoinkin aina ollut hyvä, joten on selvää ettei siihen tarvita piristykseksi härskejä alatyylisiä puheita.
        Itse olen sen tyyppinen että koen todellakin vaivaantuneisuutta tietyn tyyppisestä puheilmapiiristä jossa esim.seksillä on iso merkitys ja siihen liittyvällä " huumorilla" kaksimielisillä vitseillä esim.
        Aikanaan sellaista viljeltiin työpaikoilla paljonkin ja se sai todellakín olon kiusaantuneeksi. Miehet erityisesti olivat härskejä ja vastenmielisyyttä herättäviä juttuineen ja , huomautuksineen.
        Onneksi sekin aika on ohi ja kielenkäyttö siistiytynyt , en toki tiedä varastopuoleln tehtaiden ja muiden tuotantolaistosten puhekulttuurista yhtään mitään. Miten siellä käyttäydytään?
        Kiusaantuisin edelleen jos joku naispuolinen työntekijä lähtisi kertoilemaan viime viikonlopustaan ja mitä teki miehensä kanssa, jotenkin todella tungettelevaa, ei kiitos.
        Ellen sitten itse kysy ja pyydä nimenomaan kertomaan mutta en ole kyllä sellaiseen uteliaisuuteen sortunut.
        Hyvien ystävien kanssa voidaan jakaa kokemuksia , kysyä neuvoa tai pohtia jotain ongelmia , mutta se on eri asia kuin työoaikalla, kaikkien kuullen tehtävä "raportointi" ja vitsailu.
        Yksityiselämä on yksityiselämää ei kaikille jaettavaa mukavaa piristystä ja purtavaa.

        Niin.. ymmärrän että seksistä puhuminen yksilötasolla voi olla hyvinkin vaivaannuttavaa.

        Mutta seksuaalisuus on huomattavasti enemmänkin kuin seksi viime lauantaina puhtaan pillun päivänä siipan kanssa pimeässä.

        Seksuaalisuuteen kuuluu todella paljon kaunista ja herkkää. Koskaan ei tuoda julki noita ihania pieniä nyansseja. Lemmenilmaisuista ei puhuta tai keskustella. Ymmärrän toki, että ne ovat yksityisasioita, mutta olethan nytkin keskystellut kanssani seksuaalisuudesta ihan asialinjalla. Mitä pahaa tässä keskustelussamme on ollut?

        Avointa keskustelua seksuaalisuudesta ja siitä miten niin eri tavalla koemme sen.
        Itse en välttämättä myöskään halua kuulla toisten yksityiskohtia seksuaalisuudestaan, mutta yleisellä tasolla siitä pitää pystyä puhumaan. Oli se sitten täällä tai kahvipöydässä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Seksuaalisuus hieman eroaa seksistä. Ei seksistä tarvitse puhua. Ei se kai ole niin yksinkertaista että seksi on yhtä kuin seksuaalisuus..

        Sinä olet ollut hyvin avoin seksuaalisuudestasi ja siitä nostan hattua sinulle. Kunnioitettava teko. Puhumattomuus on mielestäni kuin perisynti.

        Asiat vaan painetaan villaisella tai lakaistaan maton alle, jos ne ovat jotakin hyi-hyi puheita jonkun mielestä. Ihmeellistä siis kun mikään ei muutu kun hyssytellään.

        Kaikilla immeisillä on seksuaalisuus ja toisen seksuaalisuuden tuomitseminen omansa mukaan on typerää. Emme ole toistemme klooneja. Jokainen on yksilö ja arvokas sellaisenaan kuin on. Jos joku pitää toista tuomittavana, tulisi reilusti mennä peilin eteen ja rehellisesti kysyä itseltään miksi noin.

        Yksi asia mitä en käsitä - on itsensä ylentäminen. Ovatko ihmiset oikeasti niin omahyväisiä kuin vaikuttavat olevan?

        Samankaltaisuus ja samanmielisyys on ihan ok.. joillekin. Itse kaipaan vastakkainasettelua ja mieltäni avartavia mielipiteitä. Olen ihminen ja minun ei kuulu jämähtää itseeni. Jatkuva parantaminen. Olen kehityskelpoinen yksilö siinä mielessä, että olen avoin myös eriävälle mielipiteelle.

        Eriävä mielipide ei ehkä saa minua muuttamaan omaa mielipidettäni tai olemustani, mutta kuten itse sanoit, se avartaa. Opettaa muiden ymmärtämistä.

        Itse arvelisin että syy nykyiseen lapsettomuuteen on moninainen.. itsekeskeisyys, mukavuuden halu ja pinnalliset arvot noin lähinnä. Ja se, ettei perinteinen perheidylli enää miellytä. Se ei ole hot.
        On hotimpaa pyllistellä instassa ja rahastaa of-tilillä. Etsiä sitä "oikeaa" kuin tehdä kompromisseja.
        Noin minä sen arvelen.

        Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Mä oon kyllä oppinu täällä enemmän kun missään koulussa. Mulle itelle on vielä vähän käsitteet hukassa. Mutta kun tänä vuonna mulla 50 täyttyy ja elämä kääntyy ehtioo puolelle, On ihmiselämä alkanut kovasti kiinnostaa. Mun elämä on ollut pelkkää rakentamista ja tekniikka puolivuosisataa, niin oppis mielellään vielä jotain muuta. Ite oon sortunu noihin hyi hyi puheisiin, mutta pyrin kyllä eroon.


      • JeroP kirjoitti:

        Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Mä oon kyllä oppinu täällä enemmän kun missään koulussa. Mulle itelle on vielä vähän käsitteet hukassa. Mutta kun tänä vuonna mulla 50 täyttyy ja elämä kääntyy ehtioo puolelle, On ihmiselämä alkanut kovasti kiinnostaa. Mun elämä on ollut pelkkää rakentamista ja tekniikka puolivuosisataa, niin oppis mielellään vielä jotain muuta. Ite oon sortunu noihin hyi hyi puheisiin, mutta pyrin kyllä eroon.

        Heh.. mulla kans tulee pyöreet viiskytä tänä vuonna. Ollaan seiskanelosia molemmat.
        Yläfemma.

        Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa palstasta, mutta olen tätä kautta oppinut eniten itsestäni.
        Olen muuttunut valtavasti ihmisenä näiden palstavuosieni aikana.

        Tämä on hyvä palsta. Ja täällä on hyviä tyyppejä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. ymmärrän että seksistä puhuminen yksilötasolla voi olla hyvinkin vaivaannuttavaa.

        Mutta seksuaalisuus on huomattavasti enemmänkin kuin seksi viime lauantaina puhtaan pillun päivänä siipan kanssa pimeässä.

        Seksuaalisuuteen kuuluu todella paljon kaunista ja herkkää. Koskaan ei tuoda julki noita ihania pieniä nyansseja. Lemmenilmaisuista ei puhuta tai keskustella. Ymmärrän toki, että ne ovat yksityisasioita, mutta olethan nytkin keskystellut kanssani seksuaalisuudesta ihan asialinjalla. Mitä pahaa tässä keskustelussamme on ollut?

        Avointa keskustelua seksuaalisuudesta ja siitä miten niin eri tavalla koemme sen.
        Itse en välttämättä myöskään halua kuulla toisten yksityiskohtia seksuaalisuudestaan, mutta yleisellä tasolla siitä pitää pystyä puhumaan. Oli se sitten täällä tai kahvipöydässä.

        Mutta kun se puhe on juuri sellaista yksityiskotiin menevää. Ja alatyylistä. Siitä minä en pidä.
        Miksi muuten käytät ilmaisua puhtaan p** n päivänä?
        Miksi et käytä miesten elimistä vastaavaa ilmaisua, puhtaan kullin tai kyrvän päivistä? Miksi sen on aina oltava naisen vulva josta puhutaan?
        Ja toisaalta tuskin kukaan nainen nykypäivänä pesee vain lauantaisin alapäänsä, joten kenelle oikein oletat vastaavasi , jollekin joka on synytynyt 30- luvulla ja käyttää mummohuovia ja lukee raamattua ja käy seurakunnan kokouksissa?
        Tulkitsen kommenttisi osittain itseeni kohdistuvaksi ivallisuudeksi ja tahalliseksi loukkauksesi
        Miksi sinulla on tarve loukata vaikka en ole millään tavalla " ylentänyt itseäni" sinuun nähden. Kerroin vain mistä en pidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun se puhe on juuri sellaista yksityiskotiin menevää. Ja alatyylistä. Siitä minä en pidä.
        Miksi muuten käytät ilmaisua puhtaan p** n päivänä?
        Miksi et käytä miesten elimistä vastaavaa ilmaisua, puhtaan kullin tai kyrvän päivistä? Miksi sen on aina oltava naisen vulva josta puhutaan?
        Ja toisaalta tuskin kukaan nainen nykypäivänä pesee vain lauantaisin alapäänsä, joten kenelle oikein oletat vastaavasi , jollekin joka on synytynyt 30- luvulla ja käyttää mummohuovia ja lukee raamattua ja käy seurakunnan kokouksissa?
        Tulkitsen kommenttisi osittain itseeni kohdistuvaksi ivallisuudeksi ja tahalliseksi loukkauksesi
        Miksi sinulla on tarve loukata vaikka en ole millään tavalla " ylentänyt itseäni" sinuun nähden. Kerroin vain mistä en pidä.

        Siis nyansseja saa olla mutta nyanssit eivät kuulu tänne vaan täällä puhutan puhtaan p** n päivistä lauantaina ja pimeässä , selvä...asia ymmärretty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun se puhe on juuri sellaista yksityiskotiin menevää. Ja alatyylistä. Siitä minä en pidä.
        Miksi muuten käytät ilmaisua puhtaan p** n päivänä?
        Miksi et käytä miesten elimistä vastaavaa ilmaisua, puhtaan kullin tai kyrvän päivistä? Miksi sen on aina oltava naisen vulva josta puhutaan?
        Ja toisaalta tuskin kukaan nainen nykypäivänä pesee vain lauantaisin alapäänsä, joten kenelle oikein oletat vastaavasi , jollekin joka on synytynyt 30- luvulla ja käyttää mummohuovia ja lukee raamattua ja käy seurakunnan kokouksissa?
        Tulkitsen kommenttisi osittain itseeni kohdistuvaksi ivallisuudeksi ja tahalliseksi loukkauksesi
        Miksi sinulla on tarve loukata vaikka en ole millään tavalla " ylentänyt itseäni" sinuun nähden. Kerroin vain mistä en pidä.

        Olet mielestäni osittain oikeassa minun suhteeni. Minä tosiaankin pidän sinua sulkeutuneena ja herkästi ahdistuvana. Voin toki olla aivan väärässä suhteesi. Näin suppealla alustalla on vaikeaa ymmärtää toista ehkä niin kuin toinen tarkoittaa. Ivallinen en pyri olemaan ja jos sellaisen vaikutelman annan, se on tahaton. Arvostan sinua sellaisena kuin olet ja muu on väärää vaikutelmaa. Pahoittelen jos tunnet itsesi ivatuksi. Ei ole tarkoitukseni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis nyansseja saa olla mutta nyanssit eivät kuulu tänne vaan täällä puhutan puhtaan p** n päivistä lauantaina ja pimeässä , selvä...asia ymmärretty.

        Yleistyksiä. Vain yleistyksiä.


    • Anonyymi

      Sinällänäsä ei ole tarvetta julistaa seksuaalisuudestani, mutta toisaalta seksi ja läheisyys ovat yksi elämän suurimmista iloista ja nautinnoista, joten miksipä aiheesta ei saisi keskustella? Tietenkin korjaan väärinkäsityksen, jos minua yritetään esimerkiksi tutustuttaa naisiin romanttisessa mielessä. Toisaalta osalle vaikuttaa olevan vaikea käsittää minun olevan hetero ja kiinnostunut miehistä. Siksi usein suorin käsitystä. Onhan sekin tapa kiusata, jos kyseenalaistetaan seksuaalinen suuntautuminen

      • Anonyymi

        Varmasti on useimmille ja siksi yksityistä. Onkohan tämä jokinlainen sukuolvikysymys myös? 70- 80- luvulla ja 2000- luvulla syntyneitten osalta ?

        Mun mielestä seksi kuuluu yksityiselämän piiriin mutta on heitäkin joiden mielestä seksi on sama kuin aamupala, lounas tai pyykinpesu josta voi puhua kuin mistä tahansa päivän kotiaskareesta. Täysin normaalia mutta toki tuo on yksilökysymys

        . Jotkut haluavat oikein ärsyttää tietoisesti työpaikoilla tai porukassa jos näkevät jonkun kiusaantuvan , siten että pistävät pökköä pesään ja nauravat sisällään toisten kokemalle kiusaantuneisuudelle. Eräänlaista kiusantekoa siis edustavaa..

        Olen näihin törmännyt aina silloin tällöin, motiivina on yleensä se harhaluulo että joku , se paheksuja, mielletään nirppanokaksi ja itseään hiemompana pitäväksi ja halutaan puheilla ikään kuin kuin vetää alas sieltä oletetusuista yläilmoista tavallisen tallaajan tasolle.

        Vaikka sillä kusaantumisella ei olisi mitään tekemistä itsensä paremmaksi kokemisen kanssa, mutta näin vain joskus käy että härskiyden karttaminen koetaan " hienosteluna". Jostain kumman syystä.
        Ikään kuin lähdetään siitä oletuksesta että loppupeleissä seksin suhteen kaikki ovat samanlaisia ja jos et samanlaisuutta hyväksy, olet hienosteleva narttu., tekosiveä siis. Vähän samanlaisen tilanne kun miehet toteaisivat: kaikki naiset ovat h*** ia. Ilman sen kummenpaa perustelua lauotaan tällaista.
        Samaa edustaa tuo rivousten tarkoituksellinen laukominen juuri seurassa jossa on se yksi tai kaksi jotka eivät voi sietää härskejä vitsejä.
        Täysin rinnastettavia vaikutukseltaan ja tarkoitusperiltään pyrkimykseen , riisua toinen alastomaksi, riipiä alas itseriittoisuufden ja kuvitellun paremmuuden yläilmoista, alas "omalle tasolleen".
        Mulla on ikäviä muistikuvia juuri tuon tyyppisestä väkivallan muodosta, aika paljonkin , itse asiassa. Ja se on jättänyt jälkensä,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti on useimmille ja siksi yksityistä. Onkohan tämä jokinlainen sukuolvikysymys myös? 70- 80- luvulla ja 2000- luvulla syntyneitten osalta ?

        Mun mielestä seksi kuuluu yksityiselämän piiriin mutta on heitäkin joiden mielestä seksi on sama kuin aamupala, lounas tai pyykinpesu josta voi puhua kuin mistä tahansa päivän kotiaskareesta. Täysin normaalia mutta toki tuo on yksilökysymys

        . Jotkut haluavat oikein ärsyttää tietoisesti työpaikoilla tai porukassa jos näkevät jonkun kiusaantuvan , siten että pistävät pökköä pesään ja nauravat sisällään toisten kokemalle kiusaantuneisuudelle. Eräänlaista kiusantekoa siis edustavaa..

        Olen näihin törmännyt aina silloin tällöin, motiivina on yleensä se harhaluulo että joku , se paheksuja, mielletään nirppanokaksi ja itseään hiemompana pitäväksi ja halutaan puheilla ikään kuin kuin vetää alas sieltä oletetusuista yläilmoista tavallisen tallaajan tasolle.

        Vaikka sillä kusaantumisella ei olisi mitään tekemistä itsensä paremmaksi kokemisen kanssa, mutta näin vain joskus käy että härskiyden karttaminen koetaan " hienosteluna". Jostain kumman syystä.
        Ikään kuin lähdetään siitä oletuksesta että loppupeleissä seksin suhteen kaikki ovat samanlaisia ja jos et samanlaisuutta hyväksy, olet hienosteleva narttu., tekosiveä siis. Vähän samanlaisen tilanne kun miehet toteaisivat: kaikki naiset ovat h*** ia. Ilman sen kummenpaa perustelua lauotaan tällaista.
        Samaa edustaa tuo rivousten tarkoituksellinen laukominen juuri seurassa jossa on se yksi tai kaksi jotka eivät voi sietää härskejä vitsejä.
        Täysin rinnastettavia vaikutukseltaan ja tarkoitusperiltään pyrkimykseen , riisua toinen alastomaksi, riipiä alas itseriittoisuufden ja kuvitellun paremmuuden yläilmoista, alas "omalle tasolleen".
        Mulla on ikäviä muistikuvia juuri tuon tyyppisestä väkivallan muodosta, aika paljonkin , itse asiassa. Ja se on jättänyt jälkensä,,

        Kuulostaa ikävältä. Olen aika heiluvainen siinä, miten koen esimerkiksi työpaikalla touhun.
        En todellakaan puhu mitään seurassa jossa ei ole soveliasta. Ja sen kyllä huomaa ja tajuaa reaktioista kun joku jotain heittää.
        Tai muutenkaan kuin tuttujen kesken. Ja pää pointtina on se tyyli. Ei ketään halventavaa vaan enemmänkin itselleen nauravaa juttua. Enkä puhu muista ihmisistä tai nimillä mitään. Se on jotain pikku kevennystä tyyliin. Tai joku tilannekomiikka juttu. Mutta esimerkiksi täällä toimin monesti eritavalla. Sillä olemme Anonyymi palstalla. Ja en tarkoita pahaa. Mutta ymmärrän jos ei siihen osata huumorilla suhtautua. Mutta en rajoita omaa ilmaisu haluani Tai sanan vapauttani täällä. Vain, koska joku saattaisi kokea sen omista syistään vääränä. Tai ahdistavana. Mutta koitan oppia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tony Halme - musiikkeja hahah jooh.

      ..niin voisin laittaa tuohon samaan juttuun mitä laitoin... noita lotto, keno juttuja samaan jos viitsin... kaukana se, olisi...ö mutta ei aina viitsi, joa joakua uuai TIETOKONEEN TEKEMIÄ NUMEROITA VEIKKAUKSIIN.

      https://www.youtube.com/watch?v=sYaiP9CPL4o

      oho vahingossa isot kiejaimet pimeässä painoin CAPS LOCK accidently, gently.

    • Kyllä se on ihan normaalia puhua kiinnostus kohteista😅

    • Anonyymi

      Totuushan on se, että sateenkaari väki tuo tätä esille ja ehkä syy on just se, että kokevat itsensä kaikessa ulkopuoliseksi? Totta tai tarua, mielikuvat synnyttää ajatuksia, jos joka tuhannes hetero kiusaa tästä heitä, kokevat he sen niin, että kaikki heterot ovat heitä vastaan heidän seksuaalisen suuntauksen vuoksi?

      Minusta haitta, jonka tämä mielikuvitus heissä synnyttää on se, että ymmärryksen määrä muita kohtaan kapenee ja helpommin nähdään toisista vain ne huonot puolet? Jakautuuko kansa heteroihin ja sateenkaari kansaan? Minusta ei, koska maailmassa on paljon, paljon suurempia ongelmia kuin sateenkaari kansa.

      Toivoisin kuitenkin, vaikka haitta on pieni, ettei asiasta liikaa pidettäisi meteliä, että yöt saa nukuttua, vanhempana niiden merkitys on suurempi kuin nuorempana. Itse olen toisinaan väärinymmärretty hetero sinkku ja aika näyttää olenko siksi sellainen ikisinkku? Peukutan enemmän heteroutta 👍

      • Anonyymi

        Mulla on kokemusta myös siitä että nainen voi rakastua toiseen naiseen mutta myös mieheen, ei toki samaan aikaan eli tuntea kiintymystä ja positiivisia tunteita, rakkaudellisia tunteita kumpaakin sukupuolta kohtaan.
        Se ei tee kenestään yhtään sen pahempaa tai irstaanpaa, koska irstaus ja pahuusc on aina persoonaan liittyvää ja yksilökohtaista, ei sukupuoliominaisuus tai seksuaalinen, seksiin liittyvä ominaisuus. Siinä missä rakastumisenkin kokemukset.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on kokemusta myös siitä että nainen voi rakastua toiseen naiseen mutta myös mieheen, ei toki samaan aikaan eli tuntea kiintymystä ja positiivisia tunteita, rakkaudellisia tunteita kumpaakin sukupuolta kohtaan.
        Se ei tee kenestään yhtään sen pahempaa tai irstaanpaa, koska irstaus ja pahuusc on aina persoonaan liittyvää ja yksilökohtaista, ei sukupuoliominaisuus tai seksuaalinen, seksiin liittyvä ominaisuus. Siinä missä rakastumisenkin kokemukset.
        .

        Näinpä. Mitään väärää kun ei ole rakkaudessa. Ei naista, ei miestä eikä muita identiteettejäkään kohtaan. Ihmiseen minä ainakin ihastun ja rakastun ja minkäs mahdan, jos koen jonkun itseni huumaavaksi. En ainakaan suostu häpeämään tunteitani, mielummin sanon sheimaajille, että suksikaa v.... 😃

        Ihmiset liittää ihan liikaa pervoutta, pornoa ja muuta shaissea tunteisiin. Eniten ehkä he joille rakkaus on himoa, ei muuta. 🤷🏼‍♂️

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Mitään väärää kun ei ole rakkaudessa. Ei naista, ei miestä eikä muita identiteettejäkään kohtaan. Ihmiseen minä ainakin ihastun ja rakastun ja minkäs mahdan, jos koen jonkun itseni huumaavaksi. En ainakaan suostu häpeämään tunteitani, mielummin sanon sheimaajille, että suksikaa v.... 😃

        Ihmiset liittää ihan liikaa pervoutta, pornoa ja muuta shaissea tunteisiin. Eniten ehkä he joille rakkaus on himoa, ei muuta. 🤷🏼‍♂️

        Jasu

        Kiviäkin kiinnostaa sun rakastumiset.

        Ja ei, ei kiinnosta vaikka kommentoinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiviäkin kiinnostaa sun rakastumiset.

        Ja ei, ei kiinnosta vaikka kommentoinkin.

        Jos ei kiinnosta, niin pitäisit mölyt mahassasi. Älä yritä kusta silmään siis.

        Jasu


    • Vain itse saa päättää, mitä OMASTA seksielämästään kertoo, mutta joutuu silloin olemaan melko hiljaa, jos paikalla olevat muut kertovat, mutta itse ei kerro. Kun muut puhuvat omasta kokemuksestaan, mutta itse on hiljaa, saattaa syntyä vaivaantuneisuutta puolin ja toisin.

      Muistuu mieleeni miellyttävä keskustelu, kun olin vajaamielislaitoksen sairaalaosastolla ainoana miehenä. Muut olivat nuoria eli ikäisiäni naimattomia tyttöjä, jotka eivät olleet koskaan puhuneet seksiaiheista minun kuulteni, mutta nyt toinen toistaan innostaen ryhtyi puhumaan, miltä yhdyntä oli tuntunut.

      Tytöt kilvan ylistelivät, kuinka ihanaa se on. Ennestäänkin suhtauduin naisiin hyvin myönteisesti, mutta kyllä heidän ihanoitunut puheensa oli ihanoittavaa. 🌹👀

    • Anonyymi

      mUTTA NIIN ARVASIN ENNALTA TUON ETTÄ MAKSUTV-NETFLIXIN TULOS NOUSEE PALJON JA NOUSI KOSKA TARJONTA HYVÄÄ JA KAUPOISSA HELPPOJA OSTETTAVIA KUPONKEJA..


      ei hitto oho caps locxk jälleen

      https://www.youtube.com/watch?v=47kZKNVjKYU

    • Anonyymi

      Tässä talossa on niin ohuet seinät että seksuaalisuuteni kuuluu kaikille julistamattakin.

    • Ei kuulu, enkä siitä kaikkea kerrokkaan kaikille.

      Jos sanon olevani hetero, se on vain osa seksuaalisuuttani, samoin kuin joku sanoisi olevansa homo.

      Jokainen tekee miten tykkää, kertooko vai ei ja mitä.

    • Seksuaalisuus kuuluu kaikille heille jotka ovat seksuaalisia.
      Sodomiallisuus kuuluu kaikille heille jotka ovat sodomiallisia.

      Minulle seksuaalisuuteni on minun ja kaunottareni keskeinen, yksityinen asia jota kailoteta maailmalla missä koskaan, kuten sodomiitit tekevät sodomiakulkueissaan. Mutta jos joku kaunotar (ei siis feikkinainen) haluaa esitellä/demonstroida avujaan/kykyjään niin en pane vastaan vaan nautin esityksestä.

      • Anonyymi

        Sinä olet yksi hiivatin runkkuperse, et mitään muuta. Naisia saat korkeintaan rahoillasi et omin henkilökohtaisin avuin, koskaan. Esityksistä maksat mikä onkin oikein, olisi naisille alentavaa ja ihmisarvon vastaista esiintyä sinunlaisillesi ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      Se on huomionhakua ja kielii heikosta itsetunnosta jos siihen on tarve, siis tuoda sitä esille julkisesti ja somessa. Myönnän kyllä sen että silloin kun olen puutteessa niin kirjoittelen kyseiseen aihepiiriin kuuluvia juttuja 😛. Kun aivot sakkaa niin ne sakkaa.

    • Anonyymi

      Miksi kuuluisi? Muita tuntuu kovasti kiinnostavan. Tämän höttöpöttö ihmisten ainut kriteeri täydellisen onnelliseen elämään on seksi. Oivoi. Jos sitä ei saa,se tekee siitä entistäkin tavoitellumpaa ja jos saa niin ei mikään riitä. Se on huono itsetuntoisten raamattu,ja abc. Hakemista onnea sieltä,mistä sitä ei todellakaan löydy. Tuuleen huutelemista ja käteen runkuttamista. Yhtä turhaa ja tyjää kaikki. Vai oletteko onnellisia? 🤷‍♀️💩

      • Anonyymi

        Onko koipireisimies onnellinen? ? Ja jos ,niin miksi täällä ruikuttaa ja maalittaa? Jos onnellinen olisi,jakaisi onnestaan muillekkin,komppaisi ja jopa kehuisi. Sitä jäämme odotteleen. Kun sen näemme,uskomme,että olet hyvällä asialla,epäitsekkäästi,ja hyvä itsetuntoisesti.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko koipireisimies onnellinen? ? Ja jos ,niin miksi täällä ruikuttaa ja maalittaa? Jos onnellinen olisi,jakaisi onnestaan muillekkin,komppaisi ja jopa kehuisi. Sitä jäämme odotteleen. Kun sen näemme,uskomme,että olet hyvällä asialla,epäitsekkäästi,ja hyvä itsetuntoisesti.💩

        Niin kauan kuin täällä ruikuttaa,maalittaa ja pahaa verta luo, ei hänellä ole onnellisuutta elämässä. Ei myöskään tule olemaan. Hän on oman elämänsä seppä. Takoo,ja on takonut . Nyt vois tarkastella tuotoksiaan. Jos ei oma äly riitä,niin voi palkata riippumattoman arvioijan. Mitä hyvää on kaikki maalittaminen js pahansuopaiset aloitukset elämäänsä tuonut? Ruusuja ja kauniita naisia, reva levällään? Hah. Vai yksinäisiä känäiltoja näpytellen suoli sivuille omaa pahaa oloaan?👎💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko koipireisimies onnellinen? ? Ja jos ,niin miksi täällä ruikuttaa ja maalittaa? Jos onnellinen olisi,jakaisi onnestaan muillekkin,komppaisi ja jopa kehuisi. Sitä jäämme odotteleen. Kun sen näemme,uskomme,että olet hyvällä asialla,epäitsekkäästi,ja hyvä itsetuntoisesti.💩

        Kukaan täällä aikaansa pois tuhlaava ei ole riittävän onnellinen, etenkään kakkiainen joka ei ole lainkaan onnellinen.


    • Anonyymi

      Pano-Einarit on ilmoittelevat panoistaan ympäri kyliä ja ovat samalla tavalla päästään viallisia kuin sarjamurhaajat, vaikka eivät ehkä murhaakaan ihmisiä. Sama koskee tietysti myös naisia.

    • Ei kuulu kenenkään seksuaalisuus kenellekään muulle. Minusta jokainen saa ajatella ja olla ihan kenen tahansa kanssa. Kunhan on vaan tahdon mukaisesti.
      Sitäpaitsi niin ei ketään myöskään saa tuomita seksuaalisen suuntautumisen takia.
      Pääasia on, ettei tee toiselle pahaa.

      • Anonyymi

        Niin juuri. Ettei tee kenellekkään pahaa. Se on se pointti. Mutta on aloittajia jotka laittaa näitä aloituksia juurikin tehdäkseen muille pahaa. Luulee että pahalla hyvää itselleen saa???😳 .💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri. Ettei tee kenellekkään pahaa. Se on se pointti. Mutta on aloittajia jotka laittaa näitä aloituksia juurikin tehdäkseen muille pahaa. Luulee että pahalla hyvää itselleen saa???😳 .💩

        Tämän tyhmimpien höttömönkiäisten elämänfilosofian kun pornopatet ymmärtää niin jo alkaa elämä maistumaan. Ei ole murheita tai kaunoja suuntaan ei toiseen. On ainoastaan hyvä olla. Ai kamalaa.🤷‍♀️.💩


    • Anonyymi

      Ei ole vielä naapurit tulleet sanomaan että kuuluisi.

    • Anonyymi

      "Seksuaalisuus on ihmisen perusominaisuus, jota ei voi erottaa muusta ihmisenä olemisesta. Seksuaalisuutta on muun muassa sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen, lisääntyminen, sukupuoliroolit. Seksuaalinen suuntautuminen kuvaa sitä, kenestä henkilö on kiinnostunut eroottisesti, emotionaalisesti tai seksuaalisesti."

      • Anonyymi

        Joo . Mutta se on ainoastaan pikkiriikkinen osa kokonaisuutta. Tässä höttöpöttömaailmassa siitä on tehty tärkeintä. Seksuaalisuus kuuluu sitoutuneiseen parisuhteeseen. Joka ei siihen pysty,syyttäköön itseään. Ja ruikutirui.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo . Mutta se on ainoastaan pikkiriikkinen osa kokonaisuutta. Tässä höttöpöttömaailmassa siitä on tehty tärkeintä. Seksuaalisuus kuuluu sitoutuneiseen parisuhteeseen. Joka ei siihen pysty,syyttäköön itseään. Ja ruikutirui.💩

        "ruikutirui" on vielä rekisteröimättä, vielä ehtii 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo . Mutta se on ainoastaan pikkiriikkinen osa kokonaisuutta. Tässä höttöpöttömaailmassa siitä on tehty tärkeintä. Seksuaalisuus kuuluu sitoutuneiseen parisuhteeseen. Joka ei siihen pysty,syyttäköön itseään. Ja ruikutirui.💩

        Ei siitä ole tehty tärkeintä. Mutta ei ole yhtään epätärkeääkään. Seksuaalisuus on perus elämän voimaa. Ja sillä on lukemattomia ilmenemismuotoja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Seksuaalisuus sisältää useita eri osa-alueita, tuossa edelläkin mainittuja. Ja lisäksi esimerkiksi aistillista mielihyvää, hellyyttä, yhteenkuuluvuutta, turvallisuutta, avoimuutta ja läheisyyttä. Siihen liittyy myös paljon tunteita: mielihyvää, iloa ja luottamusta, mutta myös pettymyksiä, jännitystä ja pelkoja.

      Eli vastaan; useimmat meistä ei "julista" seksuaalisuuttaan mitenkään, mutta voivat tarvittaessa tilanteen mukaan ilmoittaa esimerkiksi seksuaalisen suuntautumisensa. Vaikka seksuaalisuus ei varsinaisesti kuulu kenellekään muulle, on käytännössä kuitenkin oltava tarkkana, ettei häiritse toisia ihmisiä seksuaalisesti.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Sulla on aina hyviä pointteja.
        Mutta mielestäni pitäisi olla hiukan avarakatseisempia. Ja koittaa nähdä. Ettei se ole niin vakavaa. Tai pahantahtoista läheskään aina. Jos joku flirttaily yritys esimerkiksi ei olekaan toisen mieleen juuri. Niin eikö siihenkin voisi lähtökohtaisesti yrittää suhtautua hiukan armeliaammin vaikka huumorilla.
        Mua pelottaa nykyaikana se loputon uhriutuminen. Kuka täällä uskaltaa enää kokeilla ja epäonnistua esimerkiksi. Jos heti leimattaisiin ahdisteluksi. Vaikka ei olisi ollut edes tarkoitus saada toista kokemaan niin. Sama juttu. Ihastuneet ihmiset eivät aina ole järkevimmillään. Ja pitäisikö edes olla?
        Se on eri asia Jos on oikeasti sellaista pahantahtoista tai muuten jopa uhkaavaa tai loukkaavaa touhua. Kyllä niissäkin eroja on. Ja virheitä sattuu kaikille. Tai no ainakin useimmille.
        Täällä ei ahdista seksuaalisuudesta tai seksistä avautuminen niinkään. Siitä voisi puhua positiivisesti enemmänkin. Vaan se negatiivisuus minkä sävyisesti negatiivista se keskustelu aiheesta ja aiheen ympärillä on.


    • Anonyymi

      Valtakunnansyyttäjää ja oikeusistuimia se näyttää kovin kiinnostavan. Lienee jauhoja pusseihin jäänyt.

      • Anonyymi

        Älä jaksa.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe