Jos ei baareissa jaksa käydä edes niin miten sitten?
No oletteko jo keksineet että miten sen kumppanin löytää?
98
546
Vastaukset
Kyllä sen nuorena löytää kun vaan liikkuu siellä missä muutkin ihmiset. Vanhana se on sitte täysin eri juttu. Pitäis kattella vanhoja, mutta ei kiinnosta, niin sitte oltava ilman. Näin täälläkin aina ohjeistavat.
- Anonyymi
En ole, nuorempana tultiin suoraan puhumaan ja homma toimi mutta kun neljäkymmentä lähestyy en vain ole enää kiinnostava🤔
Olet törmännyt tähän karuun todellisuuteen. No voihan sitä yksinkin nauttia elämästä, vaikka eihän se yhtä kivaa ole.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Olet törmännyt tähän karuun todellisuuteen. No voihan sitä yksinkin nauttia elämästä, vaikka eihän se yhtä kivaa ole.
Niin, aika yksinäistähän tämä se yksin on olla.
Tuskin se siitä johtuu, ettet olisi kiinnostava. Et ehkä vain luuku enää yhtä paljoa paikoissa, joissa ihmisten kynnys tulla puhumaan on matalampi. Iän myötä toki myös potentiaalisten kumppanien määrä vähenee, sillä parikymppisenä suuri osa on sinkkuja, mutta keski-ikäisten joukossa sinkkuun on harvinaisempaa. Minun tuttavapiirissäni on ihan muutama sinkku, suurin osa on parisuhteissa.
- Anonyymi
Baareista ei ole ikinä löytynt edes yhtä varteenotettavaa ehdokasta. Baareista on siis turha etsiä. Parisuhteeni olen löytänyt ihan normaalin arkielämän pyörteistä, harrastuksesta, koulusta ja busspysäkiltä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kaikenmaailman supliikkityypit niitä löytää kyllä.
Sä olet kyllä harvinaisen vittumainen ihminen. Ei siihen mitään supliikkia tarvita, kunhan nyt osaa ees puhua kuten normaali ihminen. supliikkimiehet ovat mun mielestä helvetin perceestä. en jaksa moisia edes puolta minuuttia.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kaikenmaailman supliikkityypit niitä löytää kyllä.
Mutta siinä mielessä olet oikeassa, että jos ei jos ei koskaan eikä missään saa suutaan auki, niin ei ihmisiin saa missään kontaktia. Jos olet vain mykkä ja nolo ja arveluttavan oloinen, niin miten sä odotat muiden ihmisten itseesi suhtautuvan?
Anonyymi kirjoitti:
Sä olet kyllä harvinaisen vittumainen ihminen. Ei siihen mitään supliikkia tarvita, kunhan nyt osaa ees puhua kuten normaali ihminen. supliikkimiehet ovat mun mielestä helvetin perceestä. en jaksa moisia edes puolta minuuttia.
Mitä tässä oli vittumaista?? Minkäslainen mies suhun sitte vetoaa, ja millä tavalla sua on riiattu matkaan? Jos ei höpöttelemällä onnistu? Ihan uteliaisuudesta haluan tietää. Mä oon ymmärtäny, että tällaset hiljaiset tyypit, mitä itseki olen, ei naisia saa mitenkään. Ei kukaan meidän ajatuksia osaa lukea.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta siinä mielessä olet oikeassa, että jos ei jos ei koskaan eikä missään saa suutaan auki, niin ei ihmisiin saa missään kontaktia. Jos olet vain mykkä ja nolo ja arveluttavan oloinen, niin miten sä odotat muiden ihmisten itseesi suhtautuvan?
Ei sitä aina tiedä, mitä toiselle osaa sanoa ja miten olla mielenkiintoinen. Muut ne osaa heittää kaikkea hauskaa läppää ja tarinoita. Sehän pitäis osata saada nainen nauramaan ja tuntemaan olo hyväks.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Mitä tässä oli vittumaista?? Minkäslainen mies suhun sitte vetoaa, ja millä tavalla sua on riiattu matkaan? Jos ei höpöttelemällä onnistu? Ihan uteliaisuudesta haluan tietää. Mä oon ymmärtäny, että tällaset hiljaiset tyypit, mitä itseki olen, ei naisia saa mitenkään. Ei kukaan meidän ajatuksia osaa lukea.
Höpöttely ja tyhjänpuhuminen on vittumaista aikani tuhlaamista. Mä en ole kiinnosutnut siitä ihmistyypistä. Kyllä mä tietenkin voin lämpimikseni jutustella, mutta sellaisella vetää aina vesiperän. En vain jaksa sellaista, sillä olen itse introvertti ja tyhjänpäiväinen lässyttäminen ei 99.99% nappaa pätkääkään. Asiasta voin puhua ja juuri siksi nuo harrasteen ja yhteiset opinnot ja työkin ovat ihan hyvinä paikkoja tutustua. Ei tarvitse jauha tyhjänpäiväistä jaskaa, että on se ilmoja pidellyt.
No jos et sattunut tietämään, niin naisissa on yhtä suuri määrä introvertteja ja ujoja ja hiljaisia kuin miehissäkin, eikä meitä yleensä kiinnosta tyhjänhöpöttelijät. Sellaiset ovat rasittavia ja voimia kuluttavia olentoja, joita mielummin välttelee parhaansa mukaan. - Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Mutta toki, jos sä itse kaipaat niitä 24/7 höpttäviä ultraintrovertti naisia, niin se taas on tietysti sun oma ongelmasi.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta toki, jos sä itse kaipaat niitä 24/7 höpttäviä ultraintrovertti naisia, niin se taas on tietysti sun oma ongelmasi.
En minä ole tässä väittänyt kaipaavani sellaisia... Mutta kyllä sanoisin silti, että introvertille, voi extrovertti kumppani olla silti hyväkin, koska se voi saada liikkeelle ja osata olla kannustava toisen ideoille. Ja on minulla ollut nuoruudessani sellaisia paljon puhuvia kavereita, ja ne ovat tykänneet siitä, että minä jaksan kuunnella heitä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ei sitä aina tiedä, mitä toiselle osaa sanoa ja miten olla mielenkiintoinen. Muut ne osaa heittää kaikkea hauskaa läppää ja tarinoita. Sehän pitäis osata saada nainen nauramaan ja tuntemaan olo hyväks.
Siitä sitten harjoittelemaan. Sitä tässä on kuule koko ikänsä harjoitellut jokatoinen meistä, Ei se homma monelle muullekaan luonnostaan käy, mutta jos ei vaivaudu edes harjoittelemaan, niin sitten saa syyttää itseään. Mä olen tosiaan myös hiljainen ja introvertti, viihdyn hiljaisuudessa ja ihan yksiksenikin. Jon en olisi koskaan pkottanut itseäni oman mukavuusalueeni ulkopuolelle, niin en mä olisi koskaan mitään löytänyt.
Lapsena ja nuorena mä olis hiljainen ja tosi ujo, aina pelkää sivustakatsoja ja seinäruusu. Hiljaiselle ja ujolle naiselle ei ulkonäkö riitä mihinkään muuhun, kuin siihen, että hyväksikäyttämistä yrittävät pyörivät ympärillä. Olettavat, että tuo tuossa on helppo nakki. Jos haluaa löytää seuraa, joka ei vain käytä hyväkseen, niin silloin on pakko rohkaistua. Mä kuule kuulin vuositolkulla siitä, miten nolo ja vaikea mä olin muiden seurassa, oli usei vaikea puhuakin änkyttämättä.
Huska läppä ja tarinat ... hyi hitto. Sellaiset miehet on rasittavia. - Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
En minä ole tässä väittänyt kaipaavani sellaisia... Mutta kyllä sanoisin silti, että introvertille, voi extrovertti kumppani olla silti hyväkin, koska se voi saada liikkeelle ja osata olla kannustava toisen ideoille. Ja on minulla ollut nuoruudessani sellaisia paljon puhuvia kavereita, ja ne ovat tykänneet siitä, että minä jaksan kuunnella heitä.
En minä tietenkään kiellä sinua etsimästä ekstroverttia, jos oikeasti sellaista kaipaat. Et vain taida sitten itse aidosti olla introvertti, jos edes kuvittelet sellaista kumppania kestäväsi.
Anonyymi kirjoitti:
En minä tietenkään kiellä sinua etsimästä ekstroverttia, jos oikeasti sellaista kaipaat. Et vain taida sitten itse aidosti olla introvertti, jos edes kuvittelet sellaista kumppania kestäväsi.
Ei se mene niin. Kysy vaikka psykologilta näistä asioista. Olen ihan täys introvertti kyllä, mutta viihdyn myös seurassa tietyin rajauksin. Introja ja extroja on monen sorttisia.
Anonyymi kirjoitti:
Siitä sitten harjoittelemaan. Sitä tässä on kuule koko ikänsä harjoitellut jokatoinen meistä, Ei se homma monelle muullekaan luonnostaan käy, mutta jos ei vaivaudu edes harjoittelemaan, niin sitten saa syyttää itseään. Mä olen tosiaan myös hiljainen ja introvertti, viihdyn hiljaisuudessa ja ihan yksiksenikin. Jon en olisi koskaan pkottanut itseäni oman mukavuusalueeni ulkopuolelle, niin en mä olisi koskaan mitään löytänyt.
Lapsena ja nuorena mä olis hiljainen ja tosi ujo, aina pelkää sivustakatsoja ja seinäruusu. Hiljaiselle ja ujolle naiselle ei ulkonäkö riitä mihinkään muuhun, kuin siihen, että hyväksikäyttämistä yrittävät pyörivät ympärillä. Olettavat, että tuo tuossa on helppo nakki. Jos haluaa löytää seuraa, joka ei vain käytä hyväkseen, niin silloin on pakko rohkaistua. Mä kuule kuulin vuositolkulla siitä, miten nolo ja vaikea mä olin muiden seurassa, oli usei vaikea puhuakin änkyttämättä.
Huska läppä ja tarinat ... hyi hitto. Sellaiset miehet on rasittavia.Totta kai on sellaisia miehiä joo, jotka pörrää kauneimman kukkasen ympärillä kilpaa. Minä olen jotenki viallinen, kun en sellasta kehtaa tehdä. En luota itseeni niin paljon ja pidän itseäni ihan liian rumana.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
On mullakin muutama ekstrovertti ystävä. Ihania ihmisiä ovat, mutta en mä heitä suurina annoksina jaksa, enkä usein. Hei vievät niin valtavasti energiaa, että illanvietto heidän seurassaan vaatii kuukauden toipumisajan. Kokonainen viikonloppu samassa paikassa olisi loppuajasta täyttä tuskaa. Yhteisasuminen tuollaisen yksilön kanssa tai edes seurustelu, jossa joutuisi (huom. joutuisi) näkemään toista jatkuvasti, ei kiitos.
Anonyymi kirjoitti:
On mullakin muutama ekstrovertti ystävä. Ihania ihmisiä ovat, mutta en mä heitä suurina annoksina jaksa, enkä usein. Hei vievät niin valtavasti energiaa, että illanvietto heidän seurassaan vaatii kuukauden toipumisajan. Kokonainen viikonloppu samassa paikassa olisi loppuajasta täyttä tuskaa. Yhteisasuminen tuollaisen yksilön kanssa tai edes seurustelu, jossa joutuisi (huom. joutuisi) näkemään toista jatkuvasti, ei kiitos.
Kuten sanoin aiemminkin, introverttiyttä on monenlaista. Osa jaksaa pitempään ja toipuu nopeammin. Toiset vaatii pitemmän ajan ja viihtyy paremmin omissa oloissaan. Ei kaikki extrovertitkään ole aina niin super sosiaalisia. En minäkään jaksa niitä pahimpia tekopirteitä hihhuleita.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ei se mene niin. Kysy vaikka psykologilta näistä asioista. Olen ihan täys introvertti kyllä, mutta viihdyn myös seurassa tietyin rajauksin. Introja ja extroja on monen sorttisia.
Kyllä se mene, kysy vaikka psykologilta. Mikään ei estä ketään introverttia oppimasta miten ihmisten seurassa ollaan. Introverttius ei tarkoita sitäkään, etteikö ihminen voisi olla sosiaalinen. Kysymys on puhtaasti siitä, että vievätkö sosiaaliset tilanteet energiaa (introvertti) vai saako niistä energiaa (ekstrovertti). Ambiverteilla sen on sitten sekä että.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Totta kai on sellaisia miehiä joo, jotka pörrää kauneimman kukkasen ympärillä kilpaa. Minä olen jotenki viallinen, kun en sellasta kehtaa tehdä. En luota itseeni niin paljon ja pidän itseäni ihan liian rumana.
Et näköjään taaskaan lukenut mitä kirjoitin. Vai väännätkö sä tahallasi noin. Sorry to burst your bubble, mutta hiljaisen naisen ympärillä ei miehiä pyöri, vaikka olisi kaunein valtakunnassa. Niin se vaan on. Naisen pitää olla nauravainen ja hymileväinen ja sitten miehiä kiinnostaa. Jos et ole noita, niin silloin on suorastaan loukkaus edes olla kaunis. Silloin saat vastaasi vain vittuilua ja vittuilua siitä miten kaunis ja hyvännäköinen olisit, jos hymyilisit ja nauraa kihertäisit 24/7.
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään taaskaan lukenut mitä kirjoitin. Vai väännätkö sä tahallasi noin. Sorry to burst your bubble, mutta hiljaisen naisen ympärillä ei miehiä pyöri, vaikka olisi kaunein valtakunnassa. Niin se vaan on. Naisen pitää olla nauravainen ja hymileväinen ja sitten miehiä kiinnostaa. Jos et ole noita, niin silloin on suorastaan loukkaus edes olla kaunis. Silloin saat vastaasi vain vittuilua ja vittuilua siitä miten kaunis ja hyvännäköinen olisit, jos hymyilisit ja nauraa kihertäisit 24/7.
No en ymmärtänyt sitten mitä sanoit. Sun asenne on vähän sellainen, että meillä ei oikein klikkaa. Kovin hyökkäävä koko ajan.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kuten sanoin aiemminkin, introverttiyttä on monenlaista. Osa jaksaa pitempään ja toipuu nopeammin. Toiset vaatii pitemmän ajan ja viihtyy paremmin omissa oloissaan. Ei kaikki extrovertitkään ole aina niin super sosiaalisia. En minäkään jaksa niitä pahimpia tekopirteitä hihhuleita.
Enemmän löytyy samaa kuin eroja. Muutoin meitä ei edes jaoteltaisi moisilla tavoilla. Tietysti sä saat ihan vapaasti pitää tuota tekosyynäsi, mutta se kertoo lähinnä vain se, että et edes tajua mitä introverttiys oikeasti on. Sillä tosiaan ei ole yhtään mitään tekoa sosiaalisuuden kanssa. Sosiaalisuus on tyystin erillinen ominaisuus.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se mene, kysy vaikka psykologilta. Mikään ei estä ketään introverttia oppimasta miten ihmisten seurassa ollaan. Introverttius ei tarkoita sitäkään, etteikö ihminen voisi olla sosiaalinen. Kysymys on puhtaasti siitä, että vievätkö sosiaaliset tilanteet energiaa (introvertti) vai saako niistä energiaa (ekstrovertti). Ambiverteilla sen on sitten sekä että.
Niin ja en minä tuota tarkoittanut psykologilta kysyä, vaan sitä että kestääkö introvertti extrovertin seurassa. Olen ollut usein ja kestän ja tykkään siitä, että toisella on jotain sanottavaakin johonkin, eikä istu vaan tuppisuuna koko päivää.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No en ymmärtänyt sitten mitä sanoit. Sun asenne on vähän sellainen, että meillä ei oikein klikkaa. Kovin hyökkäävä koko ajan.
Itsehän sä sen hyökkäämisen aloitit ja jatkat edelleen. Sinä se aloit esittämään hölmöjä stereotyyppisiä oletuksia ja jauhamaan höpöttelijöistä ja supliikkimiehistä ym. jaskasta. Mä tajuan kyllä, että sä et ilmeisti itse edes huomaa miten loukkaavalla tavalla sä puhut, yleistät ja stereotypisoit. Sä et edes yritä keskustella minun kanssani tai vaikka kysyä miten minä jonkin koen tmv. Sä kerrot ja sanelet miten asiat muka ovat, sinun omien kuvitelmiesi mukaan. On ihan ymmärrettävää, että myös IRL ihmisten kanssa puhuminen on vaikeaa, jos sä teet siellä tuota samaa, eli annat omien kuvitelmiesi määritellä sen miten ihmiselle puhut. Se tosiaan ei toimi ja sellaisesta seurasta halutaan päosin lähinnä vain eroon. Ihminen kannattaa kohdata vilpittömällä kiinnostuksella sitä ihmistä itseään kohtaan, eikä vain kohtena, jonka mukaan voi vahvistaa omia ennakkoasenteitaan.
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän löytyy samaa kuin eroja. Muutoin meitä ei edes jaoteltaisi moisilla tavoilla. Tietysti sä saat ihan vapaasti pitää tuota tekosyynäsi, mutta se kertoo lähinnä vain se, että et edes tajua mitä introverttiys oikeasti on. Sillä tosiaan ei ole yhtään mitään tekoa sosiaalisuuden kanssa. Sosiaalisuus on tyystin erillinen ominaisuus.
Sinä se jaksat siinä pitää minua umpityhmänä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Niin ja en minä tuota tarkoittanut psykologilta kysyä, vaan sitä että kestääkö introvertti extrovertin seurassa. Olen ollut usein ja kestän ja tykkään siitä, että toisella on jotain sanottavaakin johonkin, eikä istu vaan tuppisuuna koko päivää.
Sanoin jo pariin kertaan, että jos tykkäät, niin siitä vaan. Sä olet sitten luultavimmin ambivertti, jos tuollainen tuntuu sinusta hyvältä. Ei ole mitään väärää olla ambivertti. Ei sen pitäisi mitenkään olla loukkaavaa. Moni ei vain ole vielä edes tajunnut, että sellainenkin onn olemassa ja itseasiassa ambiverttiys on se kaikkein yleisin ominaisuus.
Anonyymi kirjoitti:
Itsehän sä sen hyökkäämisen aloitit ja jatkat edelleen. Sinä se aloit esittämään hölmöjä stereotyyppisiä oletuksia ja jauhamaan höpöttelijöistä ja supliikkimiehistä ym. jaskasta. Mä tajuan kyllä, että sä et ilmeisti itse edes huomaa miten loukkaavalla tavalla sä puhut, yleistät ja stereotypisoit. Sä et edes yritä keskustella minun kanssani tai vaikka kysyä miten minä jonkin koen tmv. Sä kerrot ja sanelet miten asiat muka ovat, sinun omien kuvitelmiesi mukaan. On ihan ymmärrettävää, että myös IRL ihmisten kanssa puhuminen on vaikeaa, jos sä teet siellä tuota samaa, eli annat omien kuvitelmiesi määritellä sen miten ihmiselle puhut. Se tosiaan ei toimi ja sellaisesta seurasta halutaan päosin lähinnä vain eroon. Ihminen kannattaa kohdata vilpittömällä kiinnostuksella sitä ihmistä itseään kohtaan, eikä vain kohtena, jonka mukaan voi vahvistaa omia ennakkoasenteitaan.
ok. No parempi olla hiljaa jatkossa aina.
Anonyymi kirjoitti:
Sanoin jo pariin kertaan, että jos tykkäät, niin siitä vaan. Sä olet sitten luultavimmin ambivertti, jos tuollainen tuntuu sinusta hyvältä. Ei ole mitään väärää olla ambivertti. Ei sen pitäisi mitenkään olla loukkaavaa. Moni ei vain ole vielä edes tajunnut, että sellainenkin onn olemassa ja itseasiassa ambiverttiys on se kaikkein yleisin ominaisuus.
Oletko tehnyt 16 persoonallisuutta testiä? Siinä selviää sulleki miten paljo erilaisia on introverteissä ja extroverteissä. En ole ambivertti, kun en tuonne ihmistenilmoille uskalla yksin lähteä seikkailemaan.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kuka sinä? Kenelle sä luulet puhuvasi, kun koet tarpeelliseksi sinutella kuin olisin joku tuttukin sinulle? Minä reagoin vain siihen mitä sinä kirjoittat. Sä kirjoitat eroista, mutta jätät kokonaan huomiotta sen, että koko määritelmää ei olisi, jos erot olisivat valtavan huomattavia. Vähän kuin sanoisit, että on olemassa erilaisia blondeja ja sitten väittäisit esim. Jonkin tummaakin tummemman Aasialaiskaunottaren olevan blondi.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Oletko tehnyt 16 persoonallisuutta testiä? Siinä selviää sulleki miten paljo erilaisia on introverteissä ja extroverteissä. En ole ambivertti, kun en tuonne ihmistenilmoille uskalla yksin lähteä seikkailemaan.
Jep. Olen tehnyt lukemattoman määrän erilaisia tuollaisia, ihan työpaikkoja hakiassanikin jne. Täysi tuttua huttua. Sunkin kannattaa tutustua noihi vähän paremmin.
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sinä? Kenelle sä luulet puhuvasi, kun koet tarpeelliseksi sinutella kuin olisin joku tuttukin sinulle? Minä reagoin vain siihen mitä sinä kirjoittat. Sä kirjoitat eroista, mutta jätät kokonaan huomiotta sen, että koko määritelmää ei olisi, jos erot olisivat valtavan huomattavia. Vähän kuin sanoisit, että on olemassa erilaisia blondeja ja sitten väittäisit esim. Jonkin tummaakin tummemman Aasialaiskaunottaren olevan blondi.
joo, sun kanssa ei ole kyllä mitään yhteistä. Tätä keskustelua on turha jatkaa.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
ok. No parempi olla hiljaa jatkossa aina.
Tuohan se sun ongelmasi vähän taitaa olla. Sä et osaa ottaa vastaan kritiikkiä. Kun sulle kertoo mikä mättää, niin sä alat kiukutella ja vedät yllesi marttyyrinviitan, että "en sittnen enää ikinä puhu" ja möks. Sitten seuraavalla kerralla sä teet todennäköisesti täysin samat virheet uudestaa, kun et aidosti pysähdy ottamaan vastaan sitä kritiikkiä. Järkevämpää olisi ottaa se kritiikki vastaan ja vaikka vähän kysyä lisää, jos jokin jää epäselväksi, sitten pyrkiä sisäistämään se sanottu ja jatkaa harjoittelua.
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan se sun ongelmasi vähän taitaa olla. Sä et osaa ottaa vastaan kritiikkiä. Kun sulle kertoo mikä mättää, niin sä alat kiukutella ja vedät yllesi marttyyrinviitan, että "en sittnen enää ikinä puhu" ja möks. Sitten seuraavalla kerralla sä teet todennäköisesti täysin samat virheet uudestaa, kun et aidosti pysähdy ottamaan vastaan sitä kritiikkiä. Järkevämpää olisi ottaa se kritiikki vastaan ja vaikka vähän kysyä lisää, jos jokin jää epäselväksi, sitten pyrkiä sisäistämään se sanottu ja jatkaa harjoittelua.
Tuo sun tyylis antaa kritiikkiä on se ongelma.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
"En ole ambivertti, kun en tuonne ihmistenilmoille uskalla yksin lähteä seikkailemaan"
Ei tuo liity mitenkään introverttiyteen, ambiverttiuteen ja ekstroverttiyteen. Eivät kaikki ekstrovertitkään uskalla ja toisaalta moni introvertti taas uskaltaa. Kysymys on erillisestä ominaisuusdesta ja tuohonkin auttaa harjoittelu. Mene ja tee, poistu mukavuusalueeltasi, sillä se helpottaa. Niin minäkin olen tehnyt, poistunut mukavuusalueelstani sen tuhannen kertaa ja se auttaa. Jos jää myöhemmin taas yksikseen kotiin, niin siitä lähtemisestä tulee taas vaikeampaa (myös ekstrovertille), mutta kun on kerran aloittanut sen itsensä siedättämisen, niin sen tekeminen uudelleen on sitten taas helpompaa.
Mä olen tosiaan paitsi introvetti, niin myös perusluonteeltani ihan hiton ujo. Mun on luonnostani äärimmäisen vaikea lähestyä ihmisiä, jutella heille, olla huomion keskipiste jne. Se on hankalaa ja se on kiusallista, mutta siihenkin tosiaan tottuu, vaikkakaan ei siitä koskaan mukavaa tule. Itseään nyt vain pakko jalostaa, jos aikoo koskaan mitään saada. Joku pääsee helpommalla yhdessä asiassa ja toinen toisessa, mutta kaikilla on jotain opeteltavaa. Olen perusluonteeltani hiljanen sivustakatselija, joka tykkää tehdä hiljaisia huomioita kanssaihmisistään, mutta jos en olisi opetellut olemaan myös jotain muuta, niin en olisi saanut elämässäni mitään siitä mitä olen saanut. Anonyymi kirjoitti:
"En ole ambivertti, kun en tuonne ihmistenilmoille uskalla yksin lähteä seikkailemaan"
Ei tuo liity mitenkään introverttiyteen, ambiverttiuteen ja ekstroverttiyteen. Eivät kaikki ekstrovertitkään uskalla ja toisaalta moni introvertti taas uskaltaa. Kysymys on erillisestä ominaisuusdesta ja tuohonkin auttaa harjoittelu. Mene ja tee, poistu mukavuusalueeltasi, sillä se helpottaa. Niin minäkin olen tehnyt, poistunut mukavuusalueelstani sen tuhannen kertaa ja se auttaa. Jos jää myöhemmin taas yksikseen kotiin, niin siitä lähtemisestä tulee taas vaikeampaa (myös ekstrovertille), mutta kun on kerran aloittanut sen itsensä siedättämisen, niin sen tekeminen uudelleen on sitten taas helpompaa.
Mä olen tosiaan paitsi introvetti, niin myös perusluonteeltani ihan hiton ujo. Mun on luonnostani äärimmäisen vaikea lähestyä ihmisiä, jutella heille, olla huomion keskipiste jne. Se on hankalaa ja se on kiusallista, mutta siihenkin tosiaan tottuu, vaikkakaan ei siitä koskaan mukavaa tule. Itseään nyt vain pakko jalostaa, jos aikoo koskaan mitään saada. Joku pääsee helpommalla yhdessä asiassa ja toinen toisessa, mutta kaikilla on jotain opeteltavaa. Olen perusluonteeltani hiljanen sivustakatselija, joka tykkää tehdä hiljaisia huomioita kanssaihmisistään, mutta jos en olisi opetellut olemaan myös jotain muuta, niin en olisi saanut elämässäni mitään siitä mitä olen saanut.Minä olen jo viiskymppinen. Vois jo kuolla pois, ja alottaa puhtaalta pöydältä alusta koko elämän. Meni niin perseelleen tämä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Tuo sun tyylis antaa kritiikkiä on se ongelma.
Sinä ihan itse aloitit sen tyylin, että voit katsoa peilii mistä kaikki lähti. Sinä aloit ihan itse heitelemään hölmöjä stereotypioita hyökkäävään sävyyn, sen sijaan että olisit pyrkinyt vilpittömästi juttelemaan kanssani. Etsit vahvistusta omille kuvitelmillesi, minun kustannuksellani, joka on yleisimmin kiusaajien käytösmalli.
mustasusi kirjoitti:
Tuon mainitsemasi testin tulkinta yleensä on, että ihminen on joko introvertti tai ekstrovertti. Mutta niinhän se itse testikään ei asiaa mittaa, vaan vain paikan introvertti-ekstrovertti-akselilla.
On muita persoonallisuustestejä, joissa samaa asiaa tulkitaan juuri jatkumona ja valtaosan ihmisistä voi ajatella olevan jonkin sortin ambivertteja.
Mutta tuo persoonallisuuspiirre selittää, kuten jo sanottu, lähinnä sen tarvitseeko ihminen palautumisaikaa ihmisten kanssa olon jälkeen vai ovatko muut ihmiset hänelle tapa saada energiaa. Ei se mitään muuta selitä: introvertti ihan hyvin voi seikkailla ihmisten joukossa. On kuitenkin ihan tyypillistä, että introvertille on kertynyt tuollaisesta kokemusta vähemmän kuin ekstrovertille.- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Minä olen jo viiskymppinen. Vois jo kuolla pois, ja alottaa puhtaalta pöydältä alusta koko elämän. Meni niin perseelleen tämä.
Koskaan ei ole liian vanha opettelemaan, jos asia oikeasti itseä häiritsee. Toinen vaihtoehto on tietenkin tuo, että hyväksyt tilanteen ja se siitä. Silloin ei kuitenkaan kannata vinkua ja valittaa, sillä itse sinä sen valinnan teet. Mene ja opettele tai ole opettelematta. Molemmat ovat ihan oma valintasi.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Tuon mainitsemasi testin tulkinta yleensä on, että ihminen on joko introvertti tai ekstrovertti. Mutta niinhän se itse testikään ei asiaa mittaa, vaan vain paikan introvertti-ekstrovertti-akselilla.
On muita persoonallisuustestejä, joissa samaa asiaa tulkitaan juuri jatkumona ja valtaosan ihmisistä voi ajatella olevan jonkin sortin ambivertteja.
Mutta tuo persoonallisuuspiirre selittää, kuten jo sanottu, lähinnä sen tarvitseeko ihminen palautumisaikaa ihmisten kanssa olon jälkeen vai ovatko muut ihmiset hänelle tapa saada energiaa. Ei se mitään muuta selitä: introvertti ihan hyvin voi seikkailla ihmisten joukossa. On kuitenkin ihan tyypillistä, että introvertille on kertynyt tuollaisesta kokemusta vähemmän kuin ekstrovertille.Eli kyseessä on huono testi. Maailma on täynnä huonoja testejä ja kannattaa mielummin tehdä niitä hyviä testejä.
Anonyymi kirjoitti:
Koskaan ei ole liian vanha opettelemaan, jos asia oikeasti itseä häiritsee. Toinen vaihtoehto on tietenkin tuo, että hyväksyt tilanteen ja se siitä. Silloin ei kuitenkaan kannata vinkua ja valittaa, sillä itse sinä sen valinnan teet. Mene ja opettele tai ole opettelematta. Molemmat ovat ihan oma valintasi.
Ei mikään ole enää sama asia kuin nuorempana...
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Minä olen jo viiskymppinen. Vois jo kuolla pois, ja alottaa puhtaalta pöydältä alusta koko elämän. Meni niin perseelleen tämä.
Jaaha . Nyt se taas alkoi toi sun haukkuminen. Mitä sä jani halua saavuttaa tällä. Haet huomiota tolla
Anonyymi kirjoitti:
Eli kyseessä on huono testi. Maailma on täynnä huonoja testejä ja kannattaa mielummin tehdä niitä hyviä testejä.
Testi on niin hyvä, kuin sen soveltaja sitä osaa soveltaa. Ihan jokaiselle noista lienee vähintään se hyöty, että ehkä ymmärtää ihmisten olevan erilaisia. Mistä sitten seuraa esim. se, että kristittyjen perussääntö, että tee toisille kuten haluaisit itsellesi tehtävän, ei aina toimi. Joku muu voi haluta toisenlaista kohtelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kyseessä on huono testi. Maailma on täynnä huonoja testejä ja kannattaa mielummin tehdä niitä hyviä testejä.
Todellisuudessahan tuossa testissä ei varsinaisesti hirveämmin pistetä painoa siinä intro/ekstro osassa muulle kuin juurikin sille oleelliselle, etttä saako energiaa/voimaa yksinolosta vai seurasta. Sehän tuon intro/ekstro jaon oleellisin osa on. Se ei oikeastaan vaikuta juuri mihinkään muuhun, kuin juuri tuohon, että kokeeko sosiaaliset tilanteet ja interaktion muiden kanssa kuluttavaksi vai antoisaksi. Siitä introverttiydessä/ekstroverttiydessä on kysymys, vaikka moni ihminen pistääkin tuohon jakoon mukaan kaikkea epäoleellista ja aivan muista persoonallisuuden pirteistä johtuvaa.
itse olen muuten INTP tuon testin mukaan. Tarkemmin INTP-A. - Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ei mikään ole enää sama asia kuin nuorempana...
Eikä niiden kuulukaan olla.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Testi on niin hyvä, kuin sen soveltaja sitä osaa soveltaa. Ihan jokaiselle noista lienee vähintään se hyöty, että ehkä ymmärtää ihmisten olevan erilaisia. Mistä sitten seuraa esim. se, että kristittyjen perussääntö, että tee toisille kuten haluaisit itsellesi tehtävän, ei aina toimi. Joku muu voi haluta toisenlaista kohtelua.
Olen samaa mieltä ja sinulle tosiaan tekisi hyvää opetella soveltmaan sitä paremmin. mitään testiä ei kannata käyttää omana tekosyynään olla edes yrittämättä ja opettelematta. Mikään persoonallisuustesti ei kerro, ettetkö voi oppia parempaan kanssakäymiseen ihmisten kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessahan tuossa testissä ei varsinaisesti hirveämmin pistetä painoa siinä intro/ekstro osassa muulle kuin juurikin sille oleelliselle, etttä saako energiaa/voimaa yksinolosta vai seurasta. Sehän tuon intro/ekstro jaon oleellisin osa on. Se ei oikeastaan vaikuta juuri mihinkään muuhun, kuin juuri tuohon, että kokeeko sosiaaliset tilanteet ja interaktion muiden kanssa kuluttavaksi vai antoisaksi. Siitä introverttiydessä/ekstroverttiydessä on kysymys, vaikka moni ihminen pistääkin tuohon jakoon mukaan kaikkea epäoleellista ja aivan muista persoonallisuuden pirteistä johtuvaa.
itse olen muuten INTP tuon testin mukaan. Tarkemmin INTP-A.Se selittääkin miksi ei oikein klikkaa sun kanssa. Olen INFP-T.
Anonyymi kirjoitti:
Eikä niiden kuulukaan olla.
Juu ei varmaan, mutta nuorena elämä oli vielä hauskaa ja mahdollisuuksia täynnä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Juu ei varmaan, mutta nuorena elämä oli vielä hauskaa ja mahdollisuuksia täynnä.
Tuo on taas noita sinun omia traumojasi, jolla ei ole mitään tekoa todellisuuden kanssa. Yleensä elämä nuorena on lopulta hyvinkin perseestä ja nuoruus menee hukkaan nuorissa. Hyvin harva ihminen aidosti ja oikeadti on sitä mieltä, että kylläpäs nuoruus olikin ihanaa. Tuot ajattelua löytyy yleensä vain sellaisilta, joilla aikuisuudessa on mennyt jotain pieleen. Koskaan ei ole liian myöhästä korjata niitä virheitä, jos tahtoo. Jos taas tahtoo vain valittaa, niin sille ei kukaan muu mitään mahda.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Se selittääkin miksi ei oikein klikkaa sun kanssa. Olen INFP-T.
Taas tekosyitä. Minä en näe mitään klikkaamisongelma, heti jos alat edes vähän aidosti keskustella ja jätät olettamat ja kuvitelmat vähemmälle. Sinä taidat olla tuon lisäksi vielä erittäin yliherkkä.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on taas noita sinun omia traumojasi, jolla ei ole mitään tekoa todellisuuden kanssa. Yleensä elämä nuorena on lopulta hyvinkin perseestä ja nuoruus menee hukkaan nuorissa. Hyvin harva ihminen aidosti ja oikeadti on sitä mieltä, että kylläpäs nuoruus olikin ihanaa. Tuot ajattelua löytyy yleensä vain sellaisilta, joilla aikuisuudessa on mennyt jotain pieleen. Koskaan ei ole liian myöhästä korjata niitä virheitä, jos tahtoo. Jos taas tahtoo vain valittaa, niin sille ei kukaan muu mitään mahda.
Ei se ole enää sama asia mennä iskemään jotain entisiä nuoria. Nuorena ne oli vielä nättejä, niin kuin itsekin olin.
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä ja sinulle tosiaan tekisi hyvää opetella soveltmaan sitä paremmin. mitään testiä ei kannata käyttää omana tekosyynään olla edes yrittämättä ja opettelematta. Mikään persoonallisuustesti ei kerro, ettetkö voi oppia parempaan kanssakäymiseen ihmisten kanssa.
Minulle?
Minä kanssakäyn ihmisten kanssa ihan sujuvasti, sen minkä tarvitsee tai täytyy. Ja vähän sen ylikin ihan vapaaehtoisesti. Kuten esmes. just nyt tässä. Mutta mitään komppaajaa minusta ei synny.Anonyymi kirjoitti:
Taas tekosyitä. Minä en näe mitään klikkaamisongelma, heti jos alat edes vähän aidosti keskustella ja jätät olettamat ja kuvitelmat vähemmälle. Sinä taidat olla tuon lisäksi vielä erittäin yliherkkä.
Niin olen, erityisherkkä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Se selittääkin miksi ei oikein klikkaa sun kanssa. Olen INFP-T.
Itse testihän ei anna mitään syytä "klikkaamisongelmiin". Se ei liity tuon testin tulokseen millään tavalla. 😃
Anonyymi kirjoitti:
Itse testihän ei anna mitään syytä "klikkaamisongelmiin". Se ei liity tuon testin tulokseen millään tavalla. 😃
Ai, eiköhän netti ole täynnä yhteensopivuus juttuja myös näiden osalta.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Minulle?
Minä kanssakäyn ihmisten kanssa ihan sujuvasti, sen minkä tarvitsee tai täytyy. Ja vähän sen ylikin ihan vapaaehtoisesti. Kuten esmes. just nyt tässä. Mutta mitään komppaajaa minusta ei synny.Kyllä sinulle. Täällä on selvästi nähtävissä ne ylisen tason ongelmat, joita sinulle on kanssakäymisessä ihmmisten kanssa. IRL onneksi pystyt varmasti kehonkielellä pehmentämään ulosantiasi, vaikkakaan et omin valitustesi perusteella riittävästi. Tuokin "komppaaja" kommetti kertoo selkeästi miten vaikeaa sinun on ymmärtää asioita. Koppamistahan kukaan ei tässäkään ole pyytänyt, mutta vilpitön kekustelu, jonka ainoa tarkoitus ei ole tukea sinun omia olettamisasi, olisi vähimmäsivaatimus toimivalle kommunikaatiolle.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinulle. Täällä on selvästi nähtävissä ne ylisen tason ongelmat, joita sinulle on kanssakäymisessä ihmmisten kanssa. IRL onneksi pystyt varmasti kehonkielellä pehmentämään ulosantiasi, vaikkakaan et omin valitustesi perusteella riittävästi. Tuokin "komppaaja" kommetti kertoo selkeästi miten vaikeaa sinun on ymmärtää asioita. Koppamistahan kukaan ei tässäkään ole pyytänyt, mutta vilpitön kekustelu, jonka ainoa tarkoitus ei ole tukea sinun omia olettamisasi, olisi vähimmäsivaatimus toimivalle kommunikaatiolle.
Mä en ole valittanut mitään. Sotkeuduin vain keskusteluun, koska pidän noita persoonallisuustestejä ja ihmisten suhtautumista niihin mielenkiintoisina.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Niin olen, erityisherkkä.
Ai katso niin minäkin. Sitäkään ei tosiaan kannata käyttää tekosyynä asioihin, joihin se ei liity. Niitäkin todellisiakin asioita oppii hallitsemaan harjoittelemalla. Mikään sun käytöksessäsi täällä ei tosin liity erityisherkkyyteen. Erityisherkkyys ei ole egon yliherkkyyttä ja herkkyttä kiukutella ja dramatisoida. Erityisherkkyys ei liity millään tavalla ylidramaattisuuteen. Erityisherkkyys on syvällistä tiedon prosessointia, kuormittumisalttiutta, vahvaa eläytymiskyky ja tarkkaa havainnointikykyä. Monilla on umpihulluja kuvitelmia, että että erityisherkkyys toisi mukanaan kiukuttelua ja draamaa, kun todellisuudessa tilanne on päinvastainen. Moni oikeasti ei erityisherkkä, käyttää kuviteltua eritysiherkkyyttä oikeutuksenaan tyhjänpäiväiselle kuikuttelulla ja diivailulle.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ai, eiköhän netti ole täynnä yhteensopivuus juttuja myös näiden osalta.
Ja kaikkien muidenkin. Aina löytyy tekosyita olla opettelematta tulemaan toimeen. Ei siihen oikeasti vaadita paljoa, että kohtaa ihmisen ihmisenä ja antaa hänelle tilaa olla oma itsensä, eikä pyri heti alkuunsa määrittelemään häntä omien kuvitelmiensa pohjalta.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Mä en ole valittanut mitään. Sotkeuduin vain keskusteluun, koska pidän noita persoonallisuustestejä ja ihmisten suhtautumista niihin mielenkiintoisina.
Ethän sä tässä nyt ole oikeastaan mitään muuta kuin valittanut omaa surkeuttasi, kertonut erilaisia tekosyitä miksi et voi tehdä asialle mitään ja vähätellyt kaikkea mitä minä olen itsestäni kertonut kaikenlaisilla supliikkimiehillä ja muulla hölmöllä höpötyksellä.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Persoonallisuustesti on hyä työkalu, jos sen pohjalta pyrkii ymmärtämään itseään ja omaa toimintaansa ja käyttämään niitä tietoja itsensä kehittämiseen, vahvuuksien käyttämieen ja omien heikkouksiensa parantamiseen. Moni ihminen kuitenkin käyttää noita tekosyinä siihenn, että ei kannata edes yrittää kehittää itseään, koska persoonallisuus.
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sä tässä nyt ole oikeastaan mitään muuta kuin valittanut omaa surkeuttasi, kertonut erilaisia tekosyitä miksi et voi tehdä asialle mitään ja vähätellyt kaikkea mitä minä olen itsestäni kertonut kaikenlaisilla supliikkimiehillä ja muulla hölmöllä höpötyksellä.
susi ulvoo, scrg ei
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
susi ulvoo, scrg ei
Ok. Ymmärsin sitten kommenttisi väärin, kun koin sinun yhtyvän ulvontakuoroon. Pyydän anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persoonallisuustesti on hyä työkalu, jos sen pohjalta pyrkii ymmärtämään itseään ja omaa toimintaansa ja käyttämään niitä tietoja itsensä kehittämiseen, vahvuuksien käyttämieen ja omien heikkouksiensa parantamiseen. Moni ihminen kuitenkin käyttää noita tekosyinä siihenn, että ei kannata edes yrittää kehittää itseään, koska persoonallisuus.
Noinhan se menee. Tuollaiset testit ovat monilta osin varsinainen vitsaus, koska niin moni ihminen suhtautuu niihin kuin joihinkin ennustuksiin siitä miten elämä tulee menemään. On hyvä ymmärtää itseään, mutta siihen noiden käyttö pitäisi rajoittaa. Ne eivät ole mitään ehdottomia totuuksia siitä miten elämä tulee menemään ja mihin ihminen voi kyetä. Esimerkiksi nyt vaikka tuo introverttiys. Se ei tarkoita, että ihminen olisi jotenkin tuomittu olemaan sosiaalisesti kömpelö hylkiö. Minä tunnen monia introverttejä, jotka ovat sosiaalisesti hyvinkin kykeneviä ja osaavat pitää keskusteluja yllä jne. Se vaatii useimmilta harjoittelua, mutta on täysin opittavissa oleva taito.
Anonyymi kirjoitti:
Juuh, se on oma valinta, käyttääkö energiansa syiden ja tekosyiden märehtimiseen vai ratkaisujen hakemiseen. Persoonallisuus itsessään muuttuu korkeintaan hitaasti, joten sen kanssa on elettävä eikä siitä kannata tehdä itselleen vihollista.
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Ymmärsin sitten kommenttisi väärin, kun koin sinun yhtyvän ulvontakuoroon. Pyydän anteeksi.
ok. tulen täällä toisinaan väärinymmärretyksi kun yritän olla tiivis.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Sivusta kommentoin.
Ei sinua tarvitse pitää umpityhmänä. Sinä olet umpityhmä. Anonyymi kirjoitti:
Sivusta kommentoin.
Ei sinua tarvitse pitää umpityhmänä. Sinä olet umpityhmä.Luulet tuntevasi minut niin hyvin että voit sanoa?
Silleen sen löytää, kun kohdatessa ihmisiä missä ikinä, käy juttelemaan ja keskutelu sujuu. Molemmille jää siitä tunne, että toinen jutteli mielenkiintoisia ja vaikutti mukavalle ihmiselle, jonka seurassa oli kiva ja hyvä olla.
Silloin voi tulla jatkumoa tutustuen lisää. Joten suut auki ihmisten seurassa, joo voi myös haukotella suu auki. Se vaan ei välttämättä edistä asiaa. 😄- Anonyymi
Jep, juuri noin. Omalta mukavuusalueelta ulos vaan, jos jutteleminen on vaikeaa. Tekemällä oppii, myös puhumaan.
Anonyymi kirjoitti:
Jep, juuri noin. Omalta mukavuusalueelta ulos vaan, jos jutteleminen on vaikeaa. Tekemällä oppii, myös puhumaan.
Juu, eikä kannata liikaa miettiä miten puhuu, miten on ja esiintyy. Silloin vaan jännittäjä jännittyy lisää.
Ottaa juttelun ihan vaan inhimillisenä vuorovaikutuksena eikä minään tavoitteena millekkään. Loppu sitten menee miten menee.- Anonyymi
EivorCreed kirjoitti:
Juu, eikä kannata liikaa miettiä miten puhuu, miten on ja esiintyy. Silloin vaan jännittäjä jännittyy lisää.
Ottaa juttelun ihan vaan inhimillisenä vuorovaikutuksena eikä minään tavoitteena millekkään. Loppu sitten menee miten menee.Nimenomaan. Ei ole olemassakaan mitään sellaista, jolla voisi "tehdä vaikutuksen" kaikkiin. Sellaisten etukäteen miettiminen on siis täysin turhaa.
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan. Ei ole olemassakaan mitään sellaista, jolla voisi "tehdä vaikutuksen" kaikkiin. Sellaisten etukäteen miettiminen on siis täysin turhaa.
Jep. 🙂👍👍👍
EivorCreed kirjoitti:
Jep. 🙂👍👍👍
Ja itse olen havainnut, että silloin kun ei edes yritä tehdä vaikutusta kehenkään on aidoimmillaan ja juuri silloin joku on vaikuttunut. Olet silloin rento ja aito, ihmiset aistii sen. Se herättää luottamustakin.
- Anonyymi
EivorCreed kirjoitti:
Ja itse olen havainnut, että silloin kun ei edes yritä tehdä vaikutusta kehenkään on aidoimmillaan ja juuri silloin joku on vaikuttunut. Olet silloin rento ja aito, ihmiset aistii sen. Se herättää luottamustakin.
Noinhan se useinmiten menee. Esittäminen harvoin tekee kummoista vaikutusta, vaikka itse voikin kuvitella sen menneen ihan nappiin. Esittämisen ongelma on tietenki myös se, että kukn ei jaksa esittää loputtomiin, ei edes psykopaatti.
Mikä vika on baareissa? Tai miksi ne eivät toimi? Jos eivät toimi, niin siihen on jokin syy. Kaikilla se syy ei ole sama.
Minä en ainakaan mitään parempaa osaa ehdottaa kuin baarit, jos tinder tai suviseurat eivät tule kysymykseen.Tinderi ei toimi kuin nuorilla ja kauniilla. Ei sieltäkään kukaan mitää suohirviöitä mene etsimään.
mustasusi kirjoitti:
Tinderi ei toimi kuin nuorilla ja kauniilla. Ei sieltäkään kukaan mitää suohirviöitä mene etsimään.
Niin. Sitä tarkoitin, että jos tinder tai suviseurat ovat toimiva/käypäinen vaihtoehto, niin ne luultavasti ovat tehokkaampia kuin baarit. Muille on sitten esim. ne baarit.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Tinderi ei toimi kuin nuorilla ja kauniilla. Ei sieltäkään kukaan mitää suohirviöitä mene etsimään.
ja mummunaama miehiä
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Tuo ei sinällään vaadi kummoista päättelykykyä. Ulkonäköön perustuva deittiäppi toimii ulkoisesti edustavilla. Onpa yllättävää.
- Anonyymi
En kerro.
- Anonyymi
Kyllä te jaksatte vääntää. Aiheesta ja aiheen sivusta.
Kyse oli mistä kumppanin löytää.
Ei mistään. Ne ei etsimällä löydy yhtään kenellekkään.
Sillä ole mitään merkitystä mikä on persoonallisuuden tyypiltään, onko introvertti vaiko ekstrovertti. Vaan kyse on ihastumisesta ja rakastumisesta.
Se ei ole mitään pelkkää aivokemiaa, tai valinnainen juttu, jota helpottaisi jotenkin vaikka se, että ihminen olisi kuinka hyvillä sosiaalisilla taidoilla tai puitteilla varustettu ja minkä ikäinen tai näköinen tahansa. Ei sitä saada aikaan puheenlahjoilla tai niiden puutteilla. Ei rahalla, eikä millään muullakaan. Ei se tapahdu sillä että tavataan paljon mielenkiintoisia ihmisiä tai omattaisiin kuinka hyvä itsetunto tahansa. Ei ole myöskään pois suljettua vaikka ei olisi mitään kehuttavaa millään elämän alueella.
Toiset ihmiset rakastuvat harvoin.
Toiset eivät välttämättä koskaan.
Toiset rakastuvat rakastumisen tunteeseen, eivät edes ihmiseen, ja hyppivät rakkaudesta toiseen.
Toiset eivät vaan löydä sitä tunnetta vaikka etsivät mistä.
Sitä ei vain tule. Jostain syystä.
Uskoisin, että kyse on jollain lailla siitä, että toiset tarvitsevat siihen jotakin mikä tuntuu, ettei ole edes löydettävissä. Melkeimpä ihmisistä ylipäätään. Jotain ihmistä ja ihmisyyttä enemmän. Ihmettä.
Jotain sellaista kuuluu rakastumiseen ja rakkauteen.
Se ei ole idealisointia. Se on jokin tieto, jostakin, mitä vastaan on turha taistella.
Sitä tietoa ei voi jakaa, eikä ostaa mistään tai millään. Sitä ei voi opettaa, tai muuttaa ketään ihmistä sitä korvaamaan, vain koska olisi mieluummin suhteessa, kuin yksin.
Kaikki neuvot ja yrittämiset jäävät kalpeiksi, ja tyhjiksi kun sen tajuaa.
Se on ihmettä, jossa ihmisen kyvyt ja muu tieto jää narriksi sen rinnalla, eikä se ole edes millään lailla valinnallista ihmiselle itsellekään.
Täällä puhutaan kumppaneista, suhteista, rakastumisesta, ja rakkaudesta.
Kuin kaupassa käynnistä ja ostoslistoista.
Kumppanin, rakastumisen ja rakkauden ihmeestä, miten sinne päästään, mietitään kuin karttoja, reittejä paikkoihin katselemalla, mistä olisi lyhyin ja helpon matka.
Te väsytätte mua. Joten menen tekemään muuta.- Anonyymi
"Se ei ole mitään pelkkää aivokemiaa, tai valinnainen juttu, jota helpottaisi jotenkin vaikka se, että ihminen olisi kuinka hyvillä sosiaalisilla taidoilla tai puitteilla varustettu ja minkä ikäinen tai näköinen tahansa. Ei sitä saada aikaan puheenlahjoilla tai niiden puutteilla. Ei rahalla, eikä millään muullakaan. Ei se tapahdu sillä että tavataan paljon mielenkiintoisia ihmisiä tai omattaisiin kuinka hyvä itsetunto tahansa. Ei ole myöskään pois suljettua vaikka ei olisi mitään kehuttavaa millään elämän alueella."
Ei mikään ole varmaa, mutta kyllä moni asia tekee löytämisen todennäköisemmäksi. Esimerkiksi se, että poistuu toisinaan kotoaan, korottaa todennäköisyyttä roimasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se ei ole mitään pelkkää aivokemiaa, tai valinnainen juttu, jota helpottaisi jotenkin vaikka se, että ihminen olisi kuinka hyvillä sosiaalisilla taidoilla tai puitteilla varustettu ja minkä ikäinen tai näköinen tahansa. Ei sitä saada aikaan puheenlahjoilla tai niiden puutteilla. Ei rahalla, eikä millään muullakaan. Ei se tapahdu sillä että tavataan paljon mielenkiintoisia ihmisiä tai omattaisiin kuinka hyvä itsetunto tahansa. Ei ole myöskään pois suljettua vaikka ei olisi mitään kehuttavaa millään elämän alueella."
Ei mikään ole varmaa, mutta kyllä moni asia tekee löytämisen todennäköisemmäksi. Esimerkiksi se, että poistuu toisinaan kotoaan, korottaa todennäköisyyttä roimasti.Nyt eksyit asiasta. Mikään ei korota todennäköisyyksiä, kun niitä ei voi ihmeissä tilata.
Ja jos on tarkoitettu, niin silloin se voi tapahtua sinne ihmisen kotiinkin. Yrittämällä, ei nämä asiat hoidu. Uskon ihan oikeasti näin. Enkä ole suoraan sanoen ikinä, siis ikinä, tavannut ihmisiä, jotka olisivat kertoneet, halunneensa rakastua ja etsineensä sitten itse puolisonsa.
Jokainen oli kertonut ensinnäkin. Että eivät itseasiassa etsineet oikeastaan mitään, ja niin vain tapahtui. Oli jonkinlaista johdatusta tai vastaavaa.
Älä sekoita seuraa, todelliseen yhteyteen tai kumppanuuteen. Rakkaudessa.
Seuraa löytää halutessaan kuka tahansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt eksyit asiasta. Mikään ei korota todennäköisyyksiä, kun niitä ei voi ihmeissä tilata.
Ja jos on tarkoitettu, niin silloin se voi tapahtua sinne ihmisen kotiinkin. Yrittämällä, ei nämä asiat hoidu. Uskon ihan oikeasti näin. Enkä ole suoraan sanoen ikinä, siis ikinä, tavannut ihmisiä, jotka olisivat kertoneet, halunneensa rakastua ja etsineensä sitten itse puolisonsa.
Jokainen oli kertonut ensinnäkin. Että eivät itseasiassa etsineet oikeastaan mitään, ja niin vain tapahtui. Oli jonkinlaista johdatusta tai vastaavaa.
Älä sekoita seuraa, todelliseen yhteyteen tai kumppanuuteen. Rakkaudessa.
Seuraa löytää halutessaan kuka tahansa.Tietysti korottaa. Ksikki mainitsemasi positiivisiksi mielletyt ominaisuudet korottavat todennäköisyysiä. Mitään "näin on tarkoitettu" ei ole olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti korottaa. Ksikki mainitsemasi positiivisiksi mielletyt ominaisuudet korottavat todennäköisyysiä. Mitään "näin on tarkoitettu" ei ole olemassakaan.
Multa tulee oksennus, jos pitää vielä pureksia jo kerran nieltaistua uudelleen suuhun kovin moneen kertaan uudelleen. Mielipide asioita. Anna mennä, ja nielaise sinäkin jo omasi. Turha niistä on kiistellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Multa tulee oksennus, jos pitää vielä pureksia jo kerran nieltaistua uudelleen suuhun kovin moneen kertaan uudelleen. Mielipide asioita. Anna mennä, ja nielaise sinäkin jo omasi. Turha niistä on kiistellä.
Kaikki asiat eivät ole mielipide kysymyksiä. Pitkää ikää sinulle, odotellessasi, että sinut löydetään kotoa. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki asiat eivät ole mielipide kysymyksiä. Pitkää ikää sinulle, odotellessasi, että sinut löydetään kotoa. 🙂
Kuka on sanonut että minä edes olisin kotona! Joskus mun tekisi mieli vääntää teidät kaikki tiukalle umpisolmulle. Kiristäen aina vain tiukemmalle. Pienen pieni hullunkiilto loistaen kauniissa kajossa...herkistä silmistäni. Sillä tavalla positiivisesti ja hellämielisesti kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on sanonut että minä edes olisin kotona! Joskus mun tekisi mieli vääntää teidät kaikki tiukalle umpisolmulle. Kiristäen aina vain tiukemmalle. Pienen pieni hullunkiilto loistaen kauniissa kajossa...herkistä silmistäni. Sillä tavalla positiivisesti ja hellämielisesti kuitenkin.
Juuri tuo kertoo enemmän kuin tuhat muuta sanaa. Onnea odotteluun. 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuo kertoo enemmän kuin tuhat muuta sanaa. Onnea odotteluun. 👍
Te olette kertakaikkisen mahdottomia. Ei voi väitellä hullujen kanssa, jotka tietävät muiden asiat paremmin, kuin ihmiset itse.
Etsin vanhempaa naista, joka osaisi leikata hiukseni.
Parturi-kampaamoni lopetti toimintansa ja minulla on nyt tarve luoda uusi asiakassuhde, mielellään minun ikäisen naisen kanssa.
Olen tutkinut netin mainoskuvia. Tarjolla on vain superseksikkäitä, tiukkaperseisiä tyttöjä tai sitten jotain latinohomppeleita.
On tää niin vaikeeta...- Anonyymi
Ulkonäköhän se aina eniten raqtkaisee ellei kumppani ole multimiljardööri joka rahoittaa koko loppuelämäsi...
- Anonyymi
Jokainen tietää että rkkauden alkuperä on ulkonäkö ja rha, siitä rakkaus syntyy oikeasti.
No daah.. ! Palstalta tietty.
- Anonyymi
Sinkun pitää jaksaa käydä baareissa juomassa viinaa jotta voi kumppanin löytää.
Ei siinä ole vaihtoehtoja joten nyt vaan tosissaan menette baariin.
T: viinamies - Anonyymi
Olemalla pitkä, komea ja hyvännäköinen. Auttaa myös jos olet kaulatatuoitu rikollinen.
Älä missään nimessä pelaa videopelejä aikuisena, ole kaveriton, ole ylipainoinen tai tienaa alle 3000eur/kk. Nykyään on naisten markkinat, niillä Vantaalaisilla moniongelmaisilla yhäreilläkin on nykyään varaa vaatiam menestyvää alfachadia kunnollisen ja kiltin miehen sijasta. - Anonyymi
seuraa saa aivan selvinpäin, kaupoissa kuhan katselee sillä silmällä,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666254Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583083- 312233
- 131847
- 201828
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191803Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131552- 181539
- 511515
- 91473