Tämän vain halusin todeta.
VAINION VELKAVUORI ON UPONNUT
23
509
Vastaukset
- Anonyymi
Lauri on saanut jälleen ison päänahan
- Anonyymi
Jaa, ostiko Fenniarail jotain vai menikö konkurssiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, ostiko Fenniarail jotain vai menikö konkurssiin?
Vainio kypsyi Laurin tekemien suohonajotoimien ansiosta.
- Anonyymi
Melko erikoisia selityksiä on tällekin yrityskaupalle yritetty löytää. Itse asiasta jotakin tietävänä huvittaa hieman, niin pahasti menee pieleen. Kauppa ei liittynyt Vainion velkoihin, velat olivat jo hyvin hallinnassa. Kannattaa seurata nyt muutama kuukausi, ehkä muutama vuosikin, mitä tulee tapahtumaan. Suuria yllätyksiä on luvassa, eikä lopputulema ole suinkaan sellainen kuin täällä ahkerimmat kirjoittelijat kuvittelevat. Hulluja on kiva pitää jännityksessä.
Samanlaisia arvailuita kuuluin Koiviston Paunu-kaupasta. Senkin taustat olivat jotakin ihan muuta kuin huhujen levittäjät luulivat. Nämä kaksi asiaa liittyvät jollakin tavalla toisiinsa, mutta eipä paljasteta vielä millä tavalla.- Anonyymi
Tuskin kukaan kuvittelikaan että Vainio kaatui Koiviston syliin "sattumalta" melkein heti Paunun jälkeen.
- Anonyymi
Lauri kunniansa kirkastamiseksi riudutti ja väsytti molemmat mainitut paronifirmat ja nyt Koivisto poimi kypsät (joskin jo melko nahistuneetkin) marjat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin kukaan kuvittelikaan että Vainio kaatui Koiviston syliin "sattumalta" melkein heti Paunun jälkeen.
Paunulla ja Vainiolla oli "tähtiinkirjoitettu" kohtalonyhteys härskinä yhteisenä nimittäjänä LALsuhmurointi ja kartelli.
- Anonyymi
Näissä puheissa saattaa olla perää. Eräs liikennöitsijä, joka oli ollut ostamassa Paunun toimintaa omistajan kuoleman jälkeen, kertoi että "oikeissa" neuvotteluissa ei päästy alkuun, vaan tiedossa oli jo ostaja joka oli antanut sellaisen hinnan jota lähellekään muut eivät päässeet. Koivistolla oli siis pakkotarve saada Paunun toiminta.
Vainion tapauksessa ihmettelyä herättää se, että yritys jatkaa toimintaansa suhteellisen suurena, mutta omistaja siirtyy Koiviston palvelukseen. Onko kyseessä jonkinlainen uusien omistajien ja uuden sukupolven esiinmarssi Vainiolla vai oliko Koiviston saada Matti Vainio vetämään pikavuorotoimintaa hinnalla millä hyvänsä? Tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa tukee se, että Varsinais-Suomessa Vainiolla on erityisenhyvä maine ja esim. Onnibussin Flex-vuorot eivät koskaan oikein saaneet tuulta purjeisiinsa.
Itsekin uskon, että kyse on suuremmasta muutoksesta, joka ei jää tähän. Käyköhän niin, että Flix Bussia pukkaa kohta koko eteläisen Suomen laajuudelta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissä puheissa saattaa olla perää. Eräs liikennöitsijä, joka oli ollut ostamassa Paunun toimintaa omistajan kuoleman jälkeen, kertoi että "oikeissa" neuvotteluissa ei päästy alkuun, vaan tiedossa oli jo ostaja joka oli antanut sellaisen hinnan jota lähellekään muut eivät päässeet. Koivistolla oli siis pakkotarve saada Paunun toiminta.
Vainion tapauksessa ihmettelyä herättää se, että yritys jatkaa toimintaansa suhteellisen suurena, mutta omistaja siirtyy Koiviston palvelukseen. Onko kyseessä jonkinlainen uusien omistajien ja uuden sukupolven esiinmarssi Vainiolla vai oliko Koiviston saada Matti Vainio vetämään pikavuorotoimintaa hinnalla millä hyvänsä? Tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa tukee se, että Varsinais-Suomessa Vainiolla on erityisenhyvä maine ja esim. Onnibussin Flex-vuorot eivät koskaan oikein saaneet tuulta purjeisiinsa.
Itsekin uskon, että kyse on suuremmasta muutoksesta, joka ei jää tähän. Käyköhän niin, että Flix Bussia pukkaa kohta koko eteläisen Suomen laajuudelta?Muutosten jatkuvuuteen uskon minäkin, mutta uusi tulokas voi olla myös joku muu kuin Flix Bus. Se saattaa olla jopa sellainen, jota ei Suomessa aikaisemmin ole tunnettu.
Toinen vaihtoehtoinen selitys on se, että Cap Man on viimeinkin huomannut työntäneensä kätensä kakkaan ja vahinkoa yritetään paikata ostamalla hyvämaineisia yrityksiä olipa hinta mikä tahansa. Valitettavasti Cap Man on pahasti myöhässä. Vahingot ovat niin peruuntumattomia, että millään yrityskaupalla ei tilannetta enää voida korjata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissä puheissa saattaa olla perää. Eräs liikennöitsijä, joka oli ollut ostamassa Paunun toimintaa omistajan kuoleman jälkeen, kertoi että "oikeissa" neuvotteluissa ei päästy alkuun, vaan tiedossa oli jo ostaja joka oli antanut sellaisen hinnan jota lähellekään muut eivät päässeet. Koivistolla oli siis pakkotarve saada Paunun toiminta.
Vainion tapauksessa ihmettelyä herättää se, että yritys jatkaa toimintaansa suhteellisen suurena, mutta omistaja siirtyy Koiviston palvelukseen. Onko kyseessä jonkinlainen uusien omistajien ja uuden sukupolven esiinmarssi Vainiolla vai oliko Koiviston saada Matti Vainio vetämään pikavuorotoimintaa hinnalla millä hyvänsä? Tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa tukee se, että Varsinais-Suomessa Vainiolla on erityisenhyvä maine ja esim. Onnibussin Flex-vuorot eivät koskaan oikein saaneet tuulta purjeisiinsa.
Itsekin uskon, että kyse on suuremmasta muutoksesta, joka ei jää tähän. Käyköhän niin, että Flix Bussia pukkaa kohta koko eteläisen Suomen laajuudelta?"Lauri on saanut jälleen ison päänahan"
Hassua, että vieläkin on niitä, jotka sokeassa uskossaan pyhään Lauriin kuvittelevat, että tuossakin liiketoimintakaupassa on yhtenä osapuolena Lauri Helke, linja-autoliikenteessä epäonnistunut, poispotkittu"Ich bin ein ueber allesmann". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Lauri on saanut jälleen ison päänahan"
Hassua, että vieläkin on niitä, jotka sokeassa uskossaan pyhään Lauriin kuvittelevat, että tuossakin liiketoimintakaupassa on yhtenä osapuolena Lauri Helke, linja-autoliikenteessä epäonnistunut, poispotkittu"Ich bin ein ueber allesmann".Vainio kypsyi Laurin tekemien suohonajotoimien ansiosta. Kyseistä kauppaa ei ikinä olisi tapahtunut ilman Lauria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vainio kypsyi Laurin tekemien suohonajotoimien ansiosta. Kyseistä kauppaa ei ikinä olisi tapahtunut ilman Lauria.
Kun idiootit polkevat taksat tappiolle, niin suottapa siinä rahaa haaskaa.
Nyt onkin mielenkiintoista löytyykö joku VIELÄ hölmömpi kuin Capman, joka ottaa tuon Tamponipaiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vainio kypsyi Laurin tekemien suohonajotoimien ansiosta. Kyseistä kauppaa ei ikinä olisi tapahtunut ilman Lauria.
"Vainio kypsyi Laurin tekemien suohonajotoimien ansiosta. Kyseistä kauppaa ei ikinä olisi tapahtunut ilman Lauria."
Älä muuta virka, Pyhä Laurihan todellisuudessa johtaa koko Suomen pikavuoroliikennettä,
ja upotti juuri Vainion mahdottoman suuren velkavuoren avulla, velkoja Vainiolla on peräti 800 000 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vainio kypsyi Laurin tekemien suohonajotoimien ansiosta. Kyseistä kauppaa ei ikinä olisi tapahtunut ilman Lauria."
Älä muuta virka, Pyhä Laurihan todellisuudessa johtaa koko Suomen pikavuoroliikennettä,
ja upotti juuri Vainion mahdottoman suuren velkavuoren avulla, velkoja Vainiolla on peräti 800 000 euroa." velkoja Vainiolla on peräti 800 000 euroa."
n. 1,3 kpl uudenkarheaa Setra linja-autoa.
Ei tuo nyt kovin suurelta summalta kuulosta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" velkoja Vainiolla on peräti 800 000 euroa."
n. 1,3 kpl uudenkarheaa Setra linja-autoa.
Ei tuo nyt kovin suurelta summalta kuulosta?En hyväksy mitään selittelyjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En hyväksy mitään selittelyjä
Eikö tuo selittely ole juuri Tamponipoikien leipälaji?
Vainiolla tosiaan 16,5 miljoonaa liikevaihtoa ja velkaa tuollainen 0,8 miljoonaa ja
tulos 200000 plussalla. Ei kovin hyvä tulos, mutta positiivinen ( +). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" velkoja Vainiolla on peräti 800 000 euroa."
n. 1,3 kpl uudenkarheaa Setra linja-autoa.
Ei tuo nyt kovin suurelta summalta kuulosta?Velkamäärä on hyvin pieni suhteessa yrityksen kokoon ja liikevaihtoon. Se ei siis ole ollut yrityskaupan syy. Olisiko perinteinen tilanne, jossa osa omistajista on halunnut rahansa pois yrityksestä ja siksi on päädytty tähän järjestelyyn. Ostajana olisin kyllä mielelläni nähnyt jonkun muun kuin Koiviston.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutosten jatkuvuuteen uskon minäkin, mutta uusi tulokas voi olla myös joku muu kuin Flix Bus. Se saattaa olla jopa sellainen, jota ei Suomessa aikaisemmin ole tunnettu.
Toinen vaihtoehtoinen selitys on se, että Cap Man on viimeinkin huomannut työntäneensä kätensä kakkaan ja vahinkoa yritetään paikata ostamalla hyvämaineisia yrityksiä olipa hinta mikä tahansa. Valitettavasti Cap Man on pahasti myöhässä. Vahingot ovat niin peruuntumattomia, että millään yrityskaupalla ei tilannetta enää voida korjata.Se erikoisuus näissä Paunun ja Vainion kaukoliikenteiden ostamisessa on, että kumpikaan näitä liiketoiminnoissa ei ole sitä Capmanin rummuttamaa "ekologista" sähköautoilua, ei sinne päinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velkamäärä on hyvin pieni suhteessa yrityksen kokoon ja liikevaihtoon. Se ei siis ole ollut yrityskaupan syy. Olisiko perinteinen tilanne, jossa osa omistajista on halunnut rahansa pois yrityksestä ja siksi on päädytty tähän järjestelyyn. Ostajana olisin kyllä mielelläni nähnyt jonkun muun kuin Koiviston.
"Olisiko perinteinen tilanne, jossa osa omistajista on halunnut rahansa pois yrityksestä ja siksi on päädytty tähän järjestelyyn."
Voisi noinkin ajatella, kun Matti Vainio siirtyy Koiviston Auto-konsernin palvelukseen
KA Lännen toimitusjohtajaksi, ja... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olisiko perinteinen tilanne, jossa osa omistajista on halunnut rahansa pois yrityksestä ja siksi on päädytty tähän järjestelyyn."
Voisi noinkin ajatella, kun Matti Vainio siirtyy Koiviston Auto-konsernin palvelukseen
KA Lännen toimitusjohtajaksi, ja..."Olisiko perinteinen tilanne, jossa osa omistajista on halunnut rahansa pois yrityksestä ja siksi on päädytty tähän järjestelyyn."
Varmaankin on paniikki ja rahanhimo iskenyt. Mutta eipä tuon puulaakin myymisestä paljoa käteen jää, veikkaankin että jäljelle jäävää tynkä-Vainiota tekohengitetään Koiviston muskeleilla niin että kaikki syöttiläät ehtivät eläköityä ja sitten huudetaan kovaan ääneen: FINITO HOSSIAS! GRAZIA PLENA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olisiko perinteinen tilanne, jossa osa omistajista on halunnut rahansa pois yrityksestä ja siksi on päädytty tähän järjestelyyn."
Varmaankin on paniikki ja rahanhimo iskenyt. Mutta eipä tuon puulaakin myymisestä paljoa käteen jää, veikkaankin että jäljelle jäävää tynkä-Vainiota tekohengitetään Koiviston muskeleilla niin että kaikki syöttiläät ehtivät eläköityä ja sitten huudetaan kovaan ääneen: FINITO HOSSIAS! GRAZIA PLENA!Onko hullumpaa kirjoitusta tällä palstalla aikoihin nähty? Jälleen tuli esiin yksi katkeroitunut potkut saanut bussikuski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko hullumpaa kirjoitusta tällä palstalla aikoihin nähty? Jälleen tuli esiin yksi katkeroitunut potkut saanut bussikuski.
Ei totuus ole potkut saaneiden bussikuskien yksinoikeus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei totuus ole potkut saaneiden bussikuskien yksinoikeus.
Kimmolta nyt voi odottaa ihan mitä tahansa. Hänen katkerat ulostulonsa on paras jättää omaan arvoonsa. Hän ei ole vieläkään toipunut vuosien takaisista epäonnistumisistaan. Toinen, ehkä vielä katkerampi on hänen kaverinsa tuolta Lammin/Lahden suunnalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1172625
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2551148- 861094
- 81054
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791011Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr12930Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.63923- 30896
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku41832Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie37799