Pelastus on oven takana

Anonyymi-ap

Ei mene kuin 20 vuotta ja ihminen rakentaa siirtokunnan Marsiin ja alkaa muokata planeettaa ja niin ihminen pelastuu.

28

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei siellä voi asua. Voi käydä kyllä mutta oma happi puku.

      • Anonyymi

        Toisaalta jos siellä saisi kasvamaan kasveja happiongelma voisi ratketa. Ensi alkuun tosin varmaan pitäisi kasvattaa kasveja kupujen alla suljetussa tilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta jos siellä saisi kasvamaan kasveja happiongelma voisi ratketa. Ensi alkuun tosin varmaan pitäisi kasvattaa kasveja kupujen alla suljetussa tilassa.

        Syanobakteerit tuottivat maapallon hapen. Pitäisi toimia myös Marsissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta jos siellä saisi kasvamaan kasveja happiongelma voisi ratketa. Ensi alkuun tosin varmaan pitäisi kasvattaa kasveja kupujen alla suljetussa tilassa.

        Kuvun alla on elettävä:
        - Lämpötila on keskimäärin -63 °C ja maksimissaankin vain 20 °C.
        - Marsilla ei ole merkittävää magneettikenttää, joka suojaisi avaruussäteilyltä ja aurinkotuulelta.
        - Marsin ilmakehä on käytännössä hiilidioksidia ja sen osapaine on suurempi kuin Maan ilmakehässä. Sen puolesta jokin kasvi voisi kai menestyä. Marsin ilmakehä on kuitenkin hyvin ohut – paine on vain n. 0,8 % Maan ilmakehän paineesta. Vaikka se olisi puhdasta happea, ei ihminen voisi hengittää siellä.


      • Anonyymi

        Marsissa voisi ehkä asua, jos hommaa tuettaisiin jatkuvasti maasta. Unelma jostain "omavaraisesta" siirtokunnasta on silkkaa liikaa sci-fi-satuja lukeneiden unelmahöttöä.

        Ihmiskunnan tulevaisuus on sidottu maapalloon. Jos onnistumme ryssimään tämän (ja yritys on kova), niin se on sitten siinä.

        Selviytyäksemme meidän pitäisi pitää katse pallossa - maapallossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Marsissa voisi ehkä asua, jos hommaa tuettaisiin jatkuvasti maasta. Unelma jostain "omavaraisesta" siirtokunnasta on silkkaa liikaa sci-fi-satuja lukeneiden unelmahöttöä.

        Ihmiskunnan tulevaisuus on sidottu maapalloon. Jos onnistumme ryssimään tämän (ja yritys on kova), niin se on sitten siinä.

        Selviytyäksemme meidän pitäisi pitää katse pallossa - maapallossa.

        "Ihmiskunnan tulevaisuus on sidottu maapalloon. Jos onnistumme ryssimään tämän (ja yritys on kova), niin se on sitten siinä."

        Muistelen Raymond Kurzweilin aikanaan ennustaneen, että tällä vuosisadalla saavutetaan teknologinen singulariteetti ja eksponentiaalinen kehitys, joka on tähän asti toteutunut ennustetusti ja ihmisen toimesta, jatkuu tekoälyn ja koneiden toimesta. Sen jälkeen koneet alkavat tekemään universumin materiasta koneita eikä ihmisen biologinen ruumis ole hidasteena tälle vieraiden planeettojen, aurinkokuntien ja galaksien materian valjastamisessa koneiksi. Muistaakseni Kurzweil ennusti jossain kirjassaan, että noin vuonna 3000 koko universumi olisi valjastettu ihmisen alulle panemaan systeemiin. Meidän tarvitsee vain siirtää tietoisuutemme tuohon systeemiin ja valjastaa se toimimaan ihmiskunnan ja universumista löytyvän elämän parhaaksi.


      • Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

        "Ihmiskunnan tulevaisuus on sidottu maapalloon. Jos onnistumme ryssimään tämän (ja yritys on kova), niin se on sitten siinä."

        Muistelen Raymond Kurzweilin aikanaan ennustaneen, että tällä vuosisadalla saavutetaan teknologinen singulariteetti ja eksponentiaalinen kehitys, joka on tähän asti toteutunut ennustetusti ja ihmisen toimesta, jatkuu tekoälyn ja koneiden toimesta. Sen jälkeen koneet alkavat tekemään universumin materiasta koneita eikä ihmisen biologinen ruumis ole hidasteena tälle vieraiden planeettojen, aurinkokuntien ja galaksien materian valjastamisessa koneiksi. Muistaakseni Kurzweil ennusti jossain kirjassaan, että noin vuonna 3000 koko universumi olisi valjastettu ihmisen alulle panemaan systeemiin. Meidän tarvitsee vain siirtää tietoisuutemme tuohon systeemiin ja valjastaa se toimimaan ihmiskunnan ja universumista löytyvän elämän parhaaksi.

        Ihminen on ihminen: kädellislaji, jolla on biologiset tarpeensa. Jos ihminen onnistuisi tekemään jonkun helvetinkoneen, joka kylvää tuhoa ympäri galaksia kopioimalla itseään kuin virus, niin sitten ihmisen alullepanema "virusinfektio" tuhoaa galaksia, mutta ihminen kököttää edelleen täällä vaikka meidän rakentamat konehirviöt saisivat aikaan mitä tuhoa jossain muualla.

        Tuolla Raymond Kurzweililla tökkii jo perusmatematiikka. Kun universumin laidalle on matkaa yli 13 miljardia valovuotta, niin ei mikään meidän rakentama kone edes teoriassa ole saavuttanut sitä edes vuonna 13000000000 saati vuonna 3000.

        Miten nämä scifi-hörhöt kuvittelevat, että ihminen pystyy kyllä alistamaan koko universumin, mutta EI ONNISTU OLEMAAN TÄRVÄÄMÄTTÄ tätä ainoaa meille sopivaa planeettaa? Onko tuhoaminen niin helvetin paljon helpompaa ja siihenkö riittää rahaa ja resursseja?


      • Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

        "Ihmiskunnan tulevaisuus on sidottu maapalloon. Jos onnistumme ryssimään tämän (ja yritys on kova), niin se on sitten siinä."

        Muistelen Raymond Kurzweilin aikanaan ennustaneen, että tällä vuosisadalla saavutetaan teknologinen singulariteetti ja eksponentiaalinen kehitys, joka on tähän asti toteutunut ennustetusti ja ihmisen toimesta, jatkuu tekoälyn ja koneiden toimesta. Sen jälkeen koneet alkavat tekemään universumin materiasta koneita eikä ihmisen biologinen ruumis ole hidasteena tälle vieraiden planeettojen, aurinkokuntien ja galaksien materian valjastamisessa koneiksi. Muistaakseni Kurzweil ennusti jossain kirjassaan, että noin vuonna 3000 koko universumi olisi valjastettu ihmisen alulle panemaan systeemiin. Meidän tarvitsee vain siirtää tietoisuutemme tuohon systeemiin ja valjastaa se toimimaan ihmiskunnan ja universumista löytyvän elämän parhaaksi.

        Universumi laajenee valoa nopeammin. Mikään aika ei voi edes teoriassa riittää koko universumin valjastamiseen.


    • Anonyymi

      Ne jotka pelastuu, ei poistu maasta mihinkään, koska pelastetut palaa takaisin!

    • Anonyymi

      Voi hellanlettas . Kun on haaveet .

    • Anonyymi

      Siellä katsos pitää olla jokin hyöty ? eli asuinkelvottomalle ei kukaan muuta asumaan , ennemmin muuttaisit asumaan vaikka etelä-mantereelle 🤣

    • Anonyymi

      eikös ne jeesustelijat ole suomen kelan piiriin maapallon köyhiä ohjailleet ?

    • Anonyymi

      Joskus vuonna 2327 voi tehdä häämatkan Laika koira mukaan.

    • Anonyymi

      Voiko uskovainen päästä Marisista/Marsissa Taivaaseen
      jos rikkoo happikuvun, pästäkseen taivaaseen


      Mitä tekee Metropolin 300 000 muuta uskovaista, entäs jos ovat ateisteja eivätkä halua mukaan taivaan imuun? Uskovaisen tekemän reiän kautta.

      "Missä ovat ateistit" ajattelee uskovainen kun kuulee reiästään pierunomaisen suhinan ja imun.

    • Anonyymi

      minulla on portti , josta uskovaiset pääsevät taivaaseen 🤣 sieltä ei pääse takaisin

    • Anonyymi

      Maapallo on paratiisi. Ainakin on ollut. Täällä on VALMIINA biosfäöri joka pitää itseohjautuvasti yllä juuri sellaista ympäristöä johon ihminen kantamuotoineen on vuosimiljoonien aikana biologisesti ja psykologisesti sopeutunut. Juomakelpoista ja maakasvien tarvitsemaa vettä sataa itsestään taivaalta kuin mannaa Israelin lapsille Raamatun saduissa, fotosynteesiin kykenevät eliöt hävittävät meille myrkyllistä hiilidioksidia ja tuottava meille välttämätöntä happea. Sivutuotteena syntyy kaikenlaista syötäväksi, rakennusmateriaaliksi yms raaka-aineeksi kelpaavaa. Ja kaikki tämä ihan ilmaiseksi!

      Mikä vittu siinä on että kun ihmiskunta tekee kaikkensa pilatakseen ja tuhotakseen tämän perimämme miljardeja vuosia itseään ylläpitäneen paratiisin, niin samalla kuvittelemme, että saisimme pystytettyä muualle jonkun rupisen aneemisen, edes tuhat vuotta kestävän elokehää jäljittelevän jäljitelmän, jossa olisi luokkaa promillen sadasosa siitä lajirikkaudesta, jota täälä on. Miksi helvetissä tällaisen köyhän miniatyyrielokehän luominen jonnekin miljardin kilometrin päähän on helpompaa kuin tämän VALMIIN JA TOIMIVAN paratiisin tärvelemättä jättäminen - joka sekään ei näytä onnistuvan?

      Jos me ryssimme tämän ainoan meille elinkelpoisen ja toimivan elokehän niin ihmiskunnalla ei ole mitään toivoa. Kaikista idioottimaisinta on käyttää maapallon hupenevia resursseja johonkin sci-fi unelmahöttöön "omavaraisesta" Mars-tukikohdasta, kun KAIKKI resurssit pitäisi käyttää tämän pelastamiseksi, joka meillä on!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Paitsi että eivät olleet "Marsin kaltaisissa oloissa", vaan maapallolla, jossa on maapallon lämpötila, maapallon säteilytasot (magneettikenttä blokkaa avaruussäteilyn) ja psykologisesti tieto siitä, että jos saat umpisuolentulehduksen tai sinulta löydetään syöpä, niin olet seuraavana päivänä huippusairaalassa etkä kuolemassa jollain vihamielisellä planeetalla.

        Tuollaiset "kokeet" ovat pelleilyä.. Fokus pitäisi olla siinä, että miten saamme pidettyä tämän maapallon elinkelpoisena itsemme kannalta.


    • Anonyymi

      Marsissa on ainainen vappu, koska siellä vappumarsitaan joka päivä.

    • Anonyymi

      Pian ateistit pelastuvat!


      Uskovainen miehistön jäsen, avaa sukellusveneen luukun sukelluksen aikana .päästäkseen Jeesuksen luo. Kielloista huolimatta

      Pian ateistit pelastuvat, vain pari hörppyä merivettä

    • Anonyymi

      Miltä uhalta pelastumiseen tarvitaan Marsin tärvelemistä?

      Jos ja kun emme osaa elää täällä maassa ympäristöämme pilaamatta, missä "kaikki" on valmiina, niin miten se onnistuisi jossain miljoonien kilometrien päässä?

    • Anonyymi

      marssissa ei selviä virheitä tekevät tai kognitioltaan heikot
      Eli ei ole mikään hyvinvointivaltio heikkolahjaisille 🤣

      • Anonyymi

        uskovaiset luokitellaan heikkolahjaisiksi


    • Anonyymi

      Ateistit yrittävät pelastaa itsensä menemällä Marsiin.

      • Anonyymi

        pride marssiin 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Miksi ihmisen pitäisi pelastua? Me olemme tuhonneet jo monta ekosysteemia ja muuttaneet kokonaisia metsiä pelloiksi.

      • Anonyymi

        ihminen kuolee , kuten muutkin elukat


      • Anonyymi

        Niinpä!

        Ihminen tärvelee maapalloa kiihtyvällä vauhdilla. Miten ihmeessä pystyisimme pystyttämään toimivan ekosysteemin ja kestävästi omavaraisen siirtokunnan jonnekkin karun vihamieliselle planeetalle? Ja jos se onnistuisi, niin MIKSI HELVETISSÄ EMME ONNISTU ELÄMÄÄN MAAPALLOLLA tärvelemättä jo olemassaolevia ekosysteemejä ja kuluttamatta uusiutumattomia luonnonvaroja kestämättömällä tavalla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe