Mìssä asutte?
Minä äsun Keskipohjanmaalla .
>simiti<
Mistä päin
92
711
Vastaukset
- Anonyymi
Irtolaisena olen mönkinyt ja sahannut sinne sun tänne. Seuraavana: Kokkola. Se olisi ainakin junayhteyksien päässä ja ei ihan supersyrjässä. Mitkäs ovat keskeisimmät paikkakunnat sijainneiltaan? Kyllä Hämeenlinna, Mikkeli, Lahti ja Mäntyharju ovat ainakin sellaisia. En asu missään niissä. Muotoillaan asia vaikka nyt näin että tykkään asua vesistöjen liepeillä.
- Anonyymi
Asun Kokkolassa, Suomen kiljupääkaupungissa.
Melkein Espoossa.
😉- Anonyymi
Eli Vantaalla 😄
- Anonyymi
Pikkanen asuu Pirkkalassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Pikkalassa!
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä missää sellasessakaan asu...
Kyllähän se selviäisi mun aloituksestakin ...
Vihdissä...
- Anonyymi
Veteli
- Anonyymi
katso ja tuijota joku maailman säätietoja tuolla tarkenee jossain Houston TX jotain tuttuja truolla...
- Anonyymi
Nousiainen.
- Anonyymi
Laajasti ottaen metropolialueella. Hyi, miten ihan tuota sanaa.
Vilma Voisit äsua Öjassa.
- Anonyymi
Ukin lähellä?
Ajattelin, että ohjaisit ojaan (ööö-pilkut vain jotain ekstratyyliseikkaa), mutta voihan jostain vinkkelistä moni paikka olla allikko.
Vilma
P.S. Siis inhoan sanaa metropolialue, mitä yritettiin lanseerata pääkaupunkiseudulle.
Tässähän on muutama iso kaupunki ja sitten joukko käpykyliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukin lähellä?
Ajattelin, että ohjaisit ojaan (ööö-pilkut vain jotain ekstratyyliseikkaa), mutta voihan jostain vinkkelistä moni paikka olla allikko.
Vilma
P.S. Siis inhoan sanaa metropolialue, mitä yritettiin lanseerata pääkaupunkiseudulle.
Tässähän on muutama iso kaupunki ja sitten joukko käpykyliä.Öja on suomenruotsalainen ökyjen asuinalue. Tuttu paikka veneilyn yhteydessä.
Entisen vaimoni isän mökki oli siellä. Kerran menimme korjaamaan venettä ja löytyihän se vìka.
Joku oli laittanut viinapullon moottoritilaan. Joimme sen pois ja vaimot paheksuivat.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öja on suomenruotsalainen ökyjen asuinalue. Tuttu paikka veneilyn yhteydessä.
Entisen vaimoni isän mökki oli siellä. Kerran menimme korjaamaan venettä ja löytyihän se vìka.
Joku oli laittanut viinapullon moottoritilaan. Joimme sen pois ja vaimot paheksuivat.
>simiti<Joku?
Vika?
Vika=palkkio.
Vaimot paheksuvat joskus joo.
Vilma Anonyymi kirjoitti:
Öja on suomenruotsalainen ökyjen asuinalue. Tuttu paikka veneilyn yhteydessä.
>simiti<Öja on myös näemmä ehtinyt olla oma kuntansa. Joskus osa Kruunupyytä ja sittemmin osa Karlebytä eli Kaarlelaa, jonka kirkollisena herra on aikanaan ollut tuhannen markan setelistä tuttu "yleisnero" Antti Chydenius, tuo Suomen Adam Smith. Siinä siis se varsinainen Karleby, gamlaK ja nyK on sitten jotain johdannaisia.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Öja on myös näemmä ehtinyt olla oma kuntansa. Joskus osa Kruunupyytä ja sittemmin osa Karlebytä eli Kaarlelaa, jonka kirkollisena herra on aikanaan ollut tuhannen markan setelistä tuttu "yleisnero" Antti Chydenius, tuo Suomen Adam Smith. Siinä siis se varsinainen Karleby, gamlaK ja nyK on sitten jotain johdannaisia.
Kruunupyyn lentoasemalla ajoin ökysaabillani 240Km/h
>simiti< - Anonyymi
scrg kirjoitti:
Öja on myös näemmä ehtinyt olla oma kuntansa. Joskus osa Kruunupyytä ja sittemmin osa Karlebytä eli Kaarlelaa, jonka kirkollisena herra on aikanaan ollut tuhannen markan setelistä tuttu "yleisnero" Antti Chydenius, tuo Suomen Adam Smith. Siinä siis se varsinainen Karleby, gamlaK ja nyK on sitten jotain johdannaisia.
Kiitos muuten tiedoista.
Rannikolla on kaupunkeja, missä en ole koskaan käynyt.
Joten uutta asiaa tuli.
Kruunupyyn lentoasemalla ajoin ökysaabillani 240Km/h
>simiti<Meillä on sitten jotain yhteistä. Minäkin olen muistaakseni ollut Saabin kyydissä Kruunupyyn kentällä. Siinä Saabissa oli kuitenkin potkurit.
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos muuten tiedoista.
Rannikolla on kaupunkeja, missä en ole koskaan käynyt.
Joten uutta asiaa tuli.
VilmaEi kannattaisi yllyttää horisijaa, koska nyt jatkan kaupungeista.
Kaupunki ei Suomen historiassa ensisijaisesti ollut ihmisten asuinpaikka vaan hallinnon tapa hallita ja kiusata ihmisiä. Kauppaa sai käydä vain kaupungeissa. Muualla käydystä kaupasta sai ankaria rangaistuksia.
Varsin pitkään kaikki Suomen kaupungit olivat rannikolla. Muut seudut olivat tiettömien taivalten takana joten ei ollut sijaa kaupungeille. Sisämaassa olivat Hämeenlinna ja Savoninna ja niistä sitten tuli ensimmäiset sisämaakaupungit. Suurien vesistöjen rannoille sitten paljon myöhemmin esim. Kuopio ja Lappeenranta. Teollisuuden ensiaskelien seurauksena syntyi sitten väestökeskittymiä kuin Tampere. Ja lopulta rautatien seurauksena syntyi sellaisia kaupunkeja kuin Riihimäki, Lahti, Kouvola ja Pieksämäki.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Ei kannattaisi yllyttää horisijaa, koska nyt jatkan kaupungeista.
Kaupunki ei Suomen historiassa ensisijaisesti ollut ihmisten asuinpaikka vaan hallinnon tapa hallita ja kiusata ihmisiä. Kauppaa sai käydä vain kaupungeissa. Muualla käydystä kaupasta sai ankaria rangaistuksia.
Varsin pitkään kaikki Suomen kaupungit olivat rannikolla. Muut seudut olivat tiettömien taivalten takana joten ei ollut sijaa kaupungeille. Sisämaassa olivat Hämeenlinna ja Savoninna ja niistä sitten tuli ensimmäiset sisämaakaupungit. Suurien vesistöjen rannoille sitten paljon myöhemmin esim. Kuopio ja Lappeenranta. Teollisuuden ensiaskelien seurauksena syntyi sitten väestökeskittymiä kuin Tampere. Ja lopulta rautatien seurauksena syntyi sellaisia kaupunkeja kuin Riihimäki, Lahti, Kouvola ja Pieksämäki.12:28
Kivasti tarinoit ja suomenkielesi on hyvää.
Horise rauhassa.
Hesan ulkopuolella oli tullit ja vähän kauempana metsärosvot.
Nämä oli niitä varten, kun maalta tuotiin tuotteita myyntiin kaupunkiin, niin joku välikäsi nappasi jotain.
12:28
Kivasti tarinoit ja suomenkielesi on hyvää.
Horise rauhassa.
Hesan ulkopuolella oli tullit ja vähän kauempana metsärosvot.
Nämä oli niitä varten, kun maalta tuotiin tuotteita myyntiin kaupunkiin, niin joku välikäsi nappasi jotain.
VilmaPorvoon ja Helsingin porvarit kävivät keskinäistä kilpaa joku joskus äityi jopa veriseksi. Tämä silloin kun joillain markkinoilla molemmilla oli lupa toimia. Kenties helsinkiläiset olivat näistä rehellisempiä, koska yhä puhutaan porvoonmitasta eikä helsinginmitasta. Porvoonmitassa oli siis kaksi erilaista tilavuutta osto- ja myyntitilanteita varten. Ei ihme että rannikon rahvas tilaisuuden tullen lastasi paattinsa tai pulkkansa ja kelkkansa ja kävi kaupoilla Narvassa tai Tallinnassa, koska tavaran ostovoima oli parempi. Sen vuoksi kannatan lämpimästi ostosmatkailua Viroon - ihan vaan kansanperinteen kunniaksi.
Suomessa on niin ku kaks Hämettä, niin mä asun niistä toisessa, mutta ei mitään sukujuuria, vaan niitä löytyy sieltä toisesta.
- Anonyymi
No. Mikä se Sata-Häme on, kun se soi ja se soi ja se soi?
VilmaSe oli mun mielestä joku Tampereen juttu. On joskus sielläkin asunut.
Anonyymi kirjoitti:
VilmaJoku voisi ihmetellä samaa Seinäjoesta ja tangomarkkinoista että miten eteläpohjanmaalle tämmöinen tapahtuma on päässyt pesiytymään 🤔
Oon kirjottanut kuvaukseen näköjään keskisen Hämeen ja ettei sukujuuria oo. Jotenkin väärin toi on, muokkailen sitten kun kerkeen. mutta nyt meen esseen pariin. Näkemiin sitten.
- Anonyymi
E-Lukka kirjoitti:
Joku voisi ihmetellä samaa Seinäjoesta ja tangomarkkinoista että miten eteläpohjanmaalle tämmöinen tapahtuma on päässyt pesiytymään 🤔
Oletko käynyt tangoamassa?
Vilma Hämeen rajoja on paalutettu paikannimiin. Hämäläiset ei ilmeisesti aikoinaan olleet mitään varsinaisia merenkulkijoita ja toisaalta saksalaisten hallussa oli paljon Itämeren rannikon kauppapaikkoja. Niinpä nykyisen Kotkan alueelta löytyy vierekkäin Tavastila ja Saksala. Siellä on Hämeen itäinen ääri.
Seitsemän Veljeksen eteläinen Häme taas lienee ollut jotain Nurmijärveä tai Tuusulaa. Yleisesti Häme jatkui niin etelään, että vastaan tuli meri tai ruotsalaiset.
Tuo kahden Hämeen systeemi taitaa perustua siihen että Hämeenlinnaa ja Hollolaa (Lahtea) ei nykyään saa mahtumaan samaan hallintoon.Anonyymi kirjoitti:
Oletko käynyt tangoamassa?
VilmaNo en, olen enemmänkin festarityyppi, tai olen ollut. Nykyään puolierakko introvertti
Olen alkanut pikkuhiljaa epäillä etten ole mistään kotoisin 🤔
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ja pöh! Sinähän olet maan mainio.
Olet kotoisin mainiolasta...Vai Muoniosta?
Anonyymi kirjoitti:
Vai Muoniosta?
No isukki seilasi suomen päästä päähän hangosta petsamoon osapuilleen, jossain kohtaa siinä välissä on tärppi käynyt 🤔
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ja pöh! Sinähän olet maan mainio.
Olet kotoisin mainiolasta...Noh, toistaiseksi vasta epäilen, odottelen tässä että joku todistaisi teoriani oikeaksi 🙂
E-Lukka kirjoitti:
Noh, toistaiseksi vasta epäilen, odottelen tässä että joku todistaisi teoriani oikeaksi 🙂
No sitä saat odottaa..
Turkuhan se kotikaupunki. Ihan ok mesta, vaikka en kaupungista niin piittaa. Vaikka asun puolentunnin fillarimatkan päästä keskustasta, niin tässä on luonto 50 metrin etäisyydellä. Töihinkin pääsee vartissa. Sinänsä kätevää.
- Anonyymi
Jaa! Asut sit lähellä!
originalpieninainen kirjoitti:
Mä mietinkin että se oot sinä 😊 🤗
Tai sitte et...Heipä hei ja hyvää huomenta!
Minä olen minä. Mutta kuka minä olen mielestäsi? Miten voi toisen tuntea, kun harva meistä tuntee itsensä. Mistä tulemme ja minne menemme. Mikä tai kuka olemme. Lihasäkki minkä sisällä on luuranko. Koko olemusta ohjaa keskeltä halki jakautunut keskusyksikkö. Toinen ohjaa logiikkaa ja toinen hallitsee kaaosta. Onko meissä kaikissa sisällä sittenkin ne kuuluisat kaksi sutta. Taistelevat keskenään, kumpi saa ohjata tänään. Mihin voittaja minut vie.
Olenko sittenkin vain halujen mukana matkaava matkustaja. Ympäristön tarkkailija. Ehkä pitäisi kuka sanan sijaan sittenkin miettiä; mikä minä olen. Olenko vain solujen ja kemikaalien yhteenlaskettu summa. Sähköiset synapsit ohjaavat reagoimaan ulkoisiin ärsykkeisiin. Näin tekstisi ja tässä on tulos. Teit siis tietämättäsi muusan virkaa. Ehkä oletkin Zeuksen tytär.
En tiedä, täydensikö tämä tietoasi minusta. Mutta on paljon asioita joita en tiedä. Universumi on aika iso paikka, kenties loputon.
Halauksesta en tosin koskaan kieltäydy, sen ainakin tiedän. 🤗
Mukavaa viikonloppua!Varjoperuna kirjoitti:
Heipä hei ja hyvää huomenta!
Minä olen minä. Mutta kuka minä olen mielestäsi? Miten voi toisen tuntea, kun harva meistä tuntee itsensä. Mistä tulemme ja minne menemme. Mikä tai kuka olemme. Lihasäkki minkä sisällä on luuranko. Koko olemusta ohjaa keskeltä halki jakautunut keskusyksikkö. Toinen ohjaa logiikkaa ja toinen hallitsee kaaosta. Onko meissä kaikissa sisällä sittenkin ne kuuluisat kaksi sutta. Taistelevat keskenään, kumpi saa ohjata tänään. Mihin voittaja minut vie.
Olenko sittenkin vain halujen mukana matkaava matkustaja. Ympäristön tarkkailija. Ehkä pitäisi kuka sanan sijaan sittenkin miettiä; mikä minä olen. Olenko vain solujen ja kemikaalien yhteenlaskettu summa. Sähköiset synapsit ohjaavat reagoimaan ulkoisiin ärsykkeisiin. Näin tekstisi ja tässä on tulos. Teit siis tietämättäsi muusan virkaa. Ehkä oletkin Zeuksen tytär.
En tiedä, täydensikö tämä tietoasi minusta. Mutta on paljon asioita joita en tiedä. Universumi on aika iso paikka, kenties loputon.
Mukavaa viikonloppua!Aurinkoista lauantai aamua sinne!!
No en mä voi olla varma oletko se keneks aattelen mutta....
Enkä oikestaan jaksa harhailla ja miettiä
oletko vai et...
Tavallaan kyl toi kommentti vahvisti ajatusta että oisit mutta niin....
Nyt puhelin pois,
käsi pesulle ja nukkumaan...
Joku mukava susta tuli mieleen...Varjoperuna kirjoitti:
Heipä hei ja hyvää huomenta!
Mukavaa viikonloppua!Ja halaukset unohtui kiittää 😊
Ja myös samalla antaa jatko halauksia 🤗🤗🤗originalpieninainen kirjoitti:
Aurinkoista lauantai aamua sinne!!
No en mä voi olla varma oletko se keneks aattelen mutta....
Enkä oikestaan jaksa harhailla ja miettiä
oletko vai et...
Tavallaan kyl toi kommentti vahvisti ajatusta että oisit mutta niin....
Nyt puhelin pois,
käsi pesulle ja nukkumaan...
Joku mukava susta tuli mieleen...Voin sen myöntää, että olen täällä joitakin vuosia sitten kirjoitellut jonkin aikaa.
Varjoperuna kirjoitti:
Voin sen myöntää, että olen täällä joitakin vuosia sitten kirjoitellut jonkin aikaa.
No sitten sä et ole se ketä mietin et olisit...
🤗
Kouvolassa
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Siellä missä minun sydän on..
Haluaisin tänään kuunnella sydäntäsi
En kerro ettei käy Perikset. Olen sen verran paljon sekoillut palstalla, ettei kestä henkilöllisyyden paljastumista :D
Ei ole kyllä kolossaan...
No ei kyllä se ollut mielessä nyt tossa mun harmittelussa...
Ihan vaan paijailut ja sellanen.. 😪
Pohjois-savossa, kotona.
Keskellä Keski-Suomea.
- Anonyymi
vihreän puoollueen ekologfinen asuste Aaramin ja Eefan asu ei vaarreiraq laqinkaan olw, ympäeisrölle yssräfcällinen asu
- Anonyymi
Kokkola kanssa.. 👍
- Anonyymi
Täällä kans 😃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä kans 😃
Sittenhän meitä on täällä ainakin 3 😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä kans 😃
Ootko mies vai nainen🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootko mies vai nainen🤔
Nainen oon..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sittenhän meitä on täällä ainakin 3 😅
😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nainen oon..
Minä oon mies..
- Anonyymi
joa on joku jännä paikkakin niin käyt ajelemassa siwllä, tytkimassa
- Anonyymi
jos asuu kaikkialla, silloin ei ole oikein mistään kotoisin... asuu kaikkialla
- Anonyymi
minun mielesdtäni todella huono pwli rämä mölkky eli poölkky
- Anonyymi
jos syö kymmeniä tonneja jotain c-viyamiineja niin huh
- Anonyymi
11:52
C-vitsku tulee pissan mukana pois. Vesiliukoinen.
Turhaa nakerrat.
Vilma
- Anonyymi
jos sayö paljon oikein laivalasteittain jotain c-vitamiinenja niin huhhuh
mutt JOKU NAINEN IHASTUNUT KAI JOHONKIN... - Anonyymi
Asun Savossa. Mutta en viihdy yhtään.
Asun länsirannikolla ja rakkaus mereen on syvä.
Sen tyrskyissä haluaisin kylpeä, mutta täällä tuulee liian vähän.
Meillä saattaa olla merinäköala. Pitäisi kiivetä katolle ja tarkistaa, että onko näin.- Anonyymi
Pk seudulla joen rannalla, eli kaupungissa mutta maaseutu 500 metrin päässä.
- Anonyymi
joku mulkunpenikka oulustako
- Anonyymi
mulkunpenikka Ouilusta rai Inkeri Inarista.
- Anonyymi
Nämäpä mielenkiintoisia ovat..
- Anonyymi
Keski-Uudellamaalla asutaan vähän HSL-alueen ulkopuolella, radanvarsipitäjä.
- Anonyymi
mutta jnos e3i itsekään oikein tiedä mistä joku rykkääminen sitten johtuuy
- Anonyymi
Varsinaisessa Suomessa asun.
- Anonyymi
Oulusta oon ja kehtaan sanua!
Kerran minulla oli kämppäkaverina Suomen Sievin mies. Ja tekun viimeisellä luokalla Suomen Vetelin mies.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 206476
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 603617
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2282937Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342692Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452476Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme252275Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 401733
- 241568