Olisiko sinkut-palstalaisilla vinkkiä, miten saan tilanteen laukeamaan erään asiakaspalvelijan kanssa: Jostain syystä hän välittelee katsekontaktia aivan totaalisesti. Harmillista on, etten osaa sanoa tapahtuuko näin vain minun kanssani vai onko sama tilanne muidenkin asiakkaiden kanssa? En halua sanoa hänelle mitään tylyä, ettei hänelle tula paha mieli.
Asiakkaan eli minun näkökulmastani tilanne on suht eriskummallinen: asiakaspalvelija saa vietyä läpi koko palveluprosessin alusta loppuun vilkaisematta kertaakaan minuun. Tuntuu kummalliselta puhua ihmiselle ja kassalla ottaa vastaan ostokset, kun henkilö ei ole koko prosessin aikana edes vilkaise minuun.
Onko hänellä jokin paha ahdistus vai onko minussa jotain vikaa? Kysymys on siinä mielessä turha, että kaikkialla muualla asioidessani saan normaalia asiakaspalvelua, mutta tämä tietty pikaruokaravintola ja tämä tietty myyjä. Hän onnistuu välttämään katsekontaktin kokonaan.
Tilanne on niin poikkeuksellinen, että ihan ihmetyttää. Miettikää nyt aikuisten oikeasti: Subway-ravintolan "voileipä-artisti" vie läpi koko palvelutapahtuman katsomatta kertaakaan asiakasta. Siitä voisi jo antaa anti-asiakaspalvelun kultamitalin!
Kun hän ojensi maksuni jälkeen ostokseni Subway-kartonkipussissa hän katsoi pussia, ei minua. Kummmallinen henkilö, jos kohta en minäkään itseäni ihan normaalina pidä. Ja ei, minä en tuijottanut häntä koko aikaa, mutta vaikka liikuttelin silmiäni tiskin yllä olevien Subway-leipien hinnaston ja leipienkuvien suuntaan, olisin syrjäsilmälläni huomannut, jos hän olisi katsonut minuun. Mutta ei. Tämä oli nyt toinen kerta, kun koko palvelutapahtuma meni ilman katsekontaktia.
Miten murtaa jää ilman, että toiselle tulee paha mieli? En kehtaa sanoa, että "jos katsekontaktin välttelystä asiakaspalvelutilanteessa voisi saada olympiamitalin, saisit kultaa". Se on vähän tylysti sanottu, vaikka onkin totta.
Asiakaspalvelija välttelee katsekontaktia - mikä neuvoksi?
60
413
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko noin itsekeskeinen narsisti että keskityt epäolennaiseen.kukkakimppuako odotat? Vai kultakelloa? Ota tilaamasi maksa ja poistu. Kiitos🤷♀️
- Anonyymi
Hemmetin pitkä rimpsu kun sua naskua ei huomata ja huomioida! Voi hyvää päivää. Ja huomenta🙈🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hemmetin pitkä rimpsu kun sua naskua ei huomata ja huomioida! Voi hyvää päivää. Ja huomenta🙈🤷♀️
Mietin kans että taitaa olla tää narssisti taas vauhdissa. Kun ei saa puolta valtiollista naisia pyörittää enää niin menee kauppaan ahdistelemaan myyjiä. Täällä tästäkin hän saa huomiota. Sitähän se juurikin haluaa.
Hän on vaan töissä. Ehkä asiakaspalvelutyö ei ole se mitä haluaisi tehdä. Autistit eivät kestä suoraa katsekontaktia. Hän saattaa olla ujo. Häntä saattaa ahdistaa läsnäolosi. Varmaan monta syytä voi olla tuohon.
- Anonyymi
Näinpä ja tuo ap narsku tekee hänen elämästään helvettiä vaatimalla hänen itsensä itsekästä huomaamista!
Anonyymi kirjoitti:
Näinpä ja tuo ap narsku tekee hänen elämästään helvettiä vaatimalla hänen itsensä itsekästä huomaamista!
Tuntematta paremmin kumpaakaan, mun mielestä asikaspalelutyössä täytyy osata olla positiivinen ja huomaavainen asiakkaalle. Mutta jos tää samainen tyyppi käy siellä usein, ja häneen on kyllästytty jo aiemmin, niin ymmärrän käytöksen. Ehkä tämän aloittajan kannattaa vaan vaihtaa paikkaa, jossa käy eväänsä hakemassa.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Tuntematta paremmin kumpaakaan, mun mielestä asikaspalelutyössä täytyy osata olla positiivinen ja huomaavainen asiakkaalle. Mutta jos tää samainen tyyppi käy siellä usein, ja häneen on kyllästytty jo aiemmin, niin ymmärrän käytöksen. Ehkä tämän aloittajan kannattaa vaan vaihtaa paikkaa, jossa käy eväänsä hakemassa.
Mä kyllä aattelen sinusta vain hyvää. Osaat niin hienolla tavalla ilmaista itseäsi. Kiitos että olet olemassa. Olet susi hieno ihminen. Minä arvostan sinun asiallisuuttasi.
Anonyymi kirjoitti:
Mä kyllä aattelen sinusta vain hyvää. Osaat niin hienolla tavalla ilmaista itseäsi. Kiitos että olet olemassa. Olet susi hieno ihminen. Minä arvostan sinun asiallisuuttasi.
Kiitos sinulle. Olet mukava ihminen. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei tämä sinun palaute janille tuo janille naista. Valitettavasti.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kiitos sinulle. Olet mukava ihminen. :)
Jani voi unohtaa naisen kosketuksen ja nauttia loppuelämänsä näistä palautteista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sittenhän sä voit tavata janin livenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei tämä sinun palaute janille tuo janille naista. Valitettavasti.
Kyllä minulla on oikeus sanoa mitä tunnen hänen viesteissään. Hän on hyvä ihminen ja sinä olet sairas. Se ero teissä on. Enempää et minun huomiota saa kiitos ja hyvää yötä kaikille ja Sudelle nuku hyvin puhtain sydämmin.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minulla on oikeus sanoa mitä tunnen hänen viesteissään. Hän on hyvä ihminen ja sinä olet sairas. Se ero teissä on. Enempää et minun huomiota saa kiitos ja hyvää yötä kaikille ja Sudelle nuku hyvin puhtain sydämmin.
Kiitos. Nuku hyvin ja levollisesti sinäkin. 😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi täälä ihanalla ja mukavalla sudella ei ole ystäviä joita näkee vapaa-ajalla?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kiitos. Nuku hyvin ja levollisesti sinäkin. 😊
Saitko sä sen sun ystävän kiinni joka soitti sulle kun sä olit reissussa?
Anonyymi kirjoitti:
Saitko sä sen sun ystävän kiinni joka soitti sulle kun sä olit reissussa?
En ole nyt ehtinyt enkä jaksanut...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko että sun mielipiteellä on mulle väliä. Luuletko että mä alan täällä itkee sun viestistä. Nyyh nyyh tuli ihan paha mieli kun randomi henkilö haukkuu mua janin nettimaailmassa
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
En ole nyt ehtinyt enkä jaksanut...
niin ohan sen tekstiviestin laittaminen tosi rankaa. miten se näpyttely eroaa tänne kirjottelusta. saman ajan voi käyttää siihen tekstiviestin näpyttelyyn.
Anonyymi kirjoitti:
niin ohan sen tekstiviestin laittaminen tosi rankaa. miten se näpyttely eroaa tänne kirjottelusta. saman ajan voi käyttää siihen tekstiviestin näpyttelyyn.
Hän mieluummin soittelee kuin tekstailee. Ja olemme vaihtaneet pari sanaa wa:ssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko että sun mielipiteellä on mulle väliä. Luuletko että mä alan täällä itkee sun viestistä. Nyyh nyyh tuli ihan paha mieli kun randomi henkilö haukkuu mua janin nettimaailmassa
Tottakai sillä on väliä koska jopa kommentoitkin sitä. Mutta olen samaa mieltä hänen kanssa että sinä olet sairas.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Hän mieluummin soittelee kuin tekstailee. Ja olemme vaihtaneet pari sanaa wa:ssa
aha. no tapansa kullakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai sillä on väliä koska jopa kommentoitkin sitä. Mutta olen samaa mieltä hänen kanssa että sinä olet sairas.
Teidän mielipiteillä ei ole väliä. Jos olen teidän mielestä sairas niin sitten olen. Se on teidän mielipide. En ala teidän takia itkee. En ole niin herkkä kuin jani on joka itkee pienestä.
Anonyymi kirjoitti:
aha. no tapansa kullakin
Olen ajatellut soittaa hänelle huomenna, koska hän ei ole töissä, jos vaan oma jaksaminen riittää.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Olen ajatellut soittaa hänelle huomenna, koska hän ei ole töissä, jos vaan oma jaksaminen riittää.
Niin onhan se puhuminen tosi raskasta. Jaksat täällä näpytellä mutta et jaksa jutella ystäväsi kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Niin onhan se puhuminen tosi raskasta. Jaksat täällä näpytellä mutta et jaksa jutella ystäväsi kanssa.
Et ymmärrä, että olen kipeänä. Ei mun ole tänään tarvinnut puhua kellekään yhtään mitään.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Et ymmärrä, että olen kipeänä. Ei mun ole tänään tarvinnut puhua kellekään yhtään mitään.
eilen jaksoit käydä kuitenkin kipeenä salilla. Voittehan te kirjoitella mesessä vai onko siellä näpyttely erilaista kuin sun nettimaailmassa kirjottelu
Anonyymi kirjoitti:
eilen jaksoit käydä kuitenkin kipeenä salilla. Voittehan te kirjoitella mesessä vai onko siellä näpyttely erilaista kuin sun nettimaailmassa kirjottelu
Mä en ollut niin kipeä sillon ku kävin salilla.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Mä en ollut niin kipeä sillon ku kävin salilla.
mutta kuitenkin niin ettet ollut terve
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän mielipiteillä ei ole väliä. Jos olen teidän mielestä sairas niin sitten olen. Se on teidän mielipide. En ala teidän takia itkee. En ole niin herkkä kuin jani on joka itkee pienestä.
Kyllä sillä on paljonkin väliä, muutenhan et kommentoisi mitään. Oikeastaan sinua käy vähän sääliksi. Ei varmaankaan ole helppoa olla sinä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei. Txt- ja wapp-viestit häiritsee. Joutuu pikkuruudulta lukea. Ja lisäksi tulee ilmoituksia ja ääntä ja lävähtää siihen näytölle, kun haluisi vaan ottaa puhelimen käteen ja soittaa jollekin tai laittaa vaikka herätyksen. Sit siellä on jostain ryhmästä kymmeniä viestejä, jossa ihan pelkkää tuubaa. Sit ei kehtaa erotakaan ryhmästä, kun ei halua ns. osoittaa mieltä, mut jos alkaa tulla enempi stressiä siitä ryhmään kuulumisesta, niin on sekin perceestä. Oon muutamasta ryhmästä poistunut em. takia. Tuntuu pahalta sanoa näin, mut kyl ryhmät on yhtä helv, ainakin, jos tulee paljon viestejä. Käteviä toisaalta, mut..
- Anonyymi
joku hrnkilökohtainen ongelma enkä joku unessatehtävät varkaaudetkin joku lääkärinlausunto erttä hänellä on parasomonologia, ei saa rehsä mielenvikaisenä mirä haluaa ... joku disosaalinennkin persoonallisuuskin...
noh niin.. silloin saa murhahatikikin ke3tä tahansaq jos dsnoo vain että unissani tein ei ole vastuussaq... ollrnkaan.. - Anonyymi
Sun pitää ottaa yhteyttä hänen pomoonsa ja kertoa tästä. Työntekijä saa potkut koska ei katsonut sua silmiin. Ihan 100 % potkut pitää saada tuosta. ei epäselvyyttä.
- Anonyymi
muttaa tämä näiden rallikuskien ruuhimäki-erikoiskoejossa tämä pituushyppy-kjoekin.. oikein mittari siinä mikä ralliauto hyppää ilmassa pisimmälle :D
Parempi sekin kuin kerran asiakaspalvelija loi minun oikein inhoa huokuvan katseen. Mietin vain pienessä päässäni, että olenko niin vastenmielinen, että pitää oikein tuollaisessa neutraalissa tilanteessa se tuoda noin julkeasti ilmi.
- Anonyymi
Sellaisen voi luoda jos asiakas on peseytymätön. Lemuaa niin ettei henkeä saa tai on yli innokas läähättäjä ja hakee huomiotasi ällöttävästi hyomionhakuisesti lähennellen. En usko että kohdallasi oli näin. 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisen voi luoda jos asiakas on peseytymätön. Lemuaa niin ettei henkeä saa tai on yli innokas läähättäjä ja hakee huomiotasi ällöttävästi hyomionhakuisesti lähennellen. En usko että kohdallasi oli näin. 🤷♀️
Myös jatkuva turhanpäiväinen tikusta asiaa asiointi ja juuri tietyn kassalle änkeeminen on henkistä pahoinpitelyä ja ahdistelua. Ei tee mieli katsekontaktia ottaa! 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös jatkuva turhanpäiväinen tikusta asiaa asiointi ja juuri tietyn kassalle änkeeminen on henkistä pahoinpitelyä ja ahdistelua. Ei tee mieli katsekontaktia ottaa! 🤷♀️
Jotkut ihmiset ottaa kohteliaan ystävällisen hymyn mukamas lupana odottaa jotain muutakin. Ne samat ihanat hymyt annetaan asiakkaille sukupuolesta,iästä ,tai ulkonäösta piittaamatta. Mutta joillaki se menee siihen,että nyt tuo on muhun ihastunut kun mulle hymyili ja oli ystävällinen! Ja kun huomaa että jollakin meni luulot hattuun niin alkaa yököttää. Sellaiselle ei enää hymyjä heru🤷♀️
Eräät eivät kykene katsoman toisia kohti ja hieman useammat eivät kykene katsomaan toisia silmiin.
On myös ihmisiä, joita harvat kykenevät katsomaan silmiin (eräs harmaasilmäinen armeija-aikana oli sellainen).
Turha kiinnittää asiaan suurempaa huomiota.- Anonyymi
Aivan totta tämäkin. Mutta sairaan ihmisen mieli kompuroi. Tässä aloituksessa sen selvästi näkee.
- Anonyymi
Minulle on käynyt juuri toisinpäin. Olen saanut itse lähikontaktia. Näitä on ollut itseasiassa useampiakin, mutta en ole edennyt.
- Anonyymi
Prismassa yksi nainen tietää naismyyjät nimeltä. Huutaa kovaan ääneen esim hei maija. Joka ikinen kerta. Tiedän että sillä naisella on mielenterveysongelmia. Hän on joskus ollut mun kanssa samassa tilassa ja kuullut mun nimen. Mun piti sanoa sille ettei tartte tulla juttelee kun ei tunneta. Jos tällä asiakaspalvelijalla on huonoja kokemuksia liian läheiseksi käyvistä asiakkaista.
- Anonyymi
yleensä kai asiakas palvelija välttelee haisevaa korillamaksavaa-t-paitaista aqsiakastastalll heh...
Kortti haisee kuin kuin paskwa, käteinen vain maksaaw.
kortti on aina arvoton kuin miehen hiki. - Anonyymi
Mun mielestä kellään ei kuuluisi olla mitään nimeä missään. Niitä kun ei saa edes rappukäytävässä lukea.
- Anonyymi
Mun mielestä asikkaan ei tarvis kysyä myyjältä mitä sille kuuluu. Jos myyjällä on elämässään murheita niin ei hän voi niitä alkaa asiakkaalle kertoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestä asikkaan ei tarvis kysyä myyjältä mitä sille kuuluu. Jos myyjällä on elämässään murheita niin ei hän voi niitä alkaa asiakkaalle kertoo.
Kyllä. Olisi kauhea alkaa pidätellä itkua vaikka ois juuro menettänyt jonkun tai eronnut perhe hajoamassa. Hän tekee vain työtään. Onneksi he saa käyttää hanskoja. Toisen paskasia speku seteleitä ja kolikoita lajitella.
- Anonyymi
jos tuotteet vain vilisevät mielessä ja niitä lastaa liukuhinnalle kiihtyväähtahtiin ei aina ehdi.
Muta illala voi tulla jännä James elokuva, Timo Dalton Living Daylifhts..myistaakseni aika hyväkin Timon juttu.
Itse katsonut noita Netflixin... monesti katson pörsseistä kuka omistaa minkäkin niin se on nämä 2 ja Blackrock on Netflixin pääasiallinen omistaja, mutta pidän heidän tarjonnastaan, kyllä. Miksi hänen pitäisi katsoa silmiin? Viekö se makua subistasi?
Jotkut ei tykkää katsoa silmiin ja sillä siisti.
Anna vaan tyypin tehdä työnsä miten tekee...- Anonyymi
Oumaikaad! 😧 Et kai ole yrittänyt jo erilaisia keinoja lähestyä tätä omassa turvallisessa tilassaan työskentelevää asiakaspalvelijaa?
Osa asiakkaistakin haluaa, ettei heitä lähestytä ponnekkain myyntipuhein, hyvänpäivänlöpötyksin, sun muin tungettelevin uteluin.
🐾 - Anonyymi
minua niin eivät myyjät paljon välttele heh kun maksava asiakas aina...
- Anonyymi
Joku voi tietysti tahallisestikin vältellä katsekontaktia, etenkin jos tuntee kontaktia ikäänkuin pyydystettävän, luonnetyyppejä löytyy joka lähtöön.
Kyläähän sitä periaatteessa silti voi katsoa kohti ja olla silti näkemättä mitään :) - Anonyymi
oli tosi hyvä osto Black Friday -jutuissa oli XXL-kaupoassa kenkiä, niin kesät talvet voi käytää jotain noita Timberland... tingin vielä ssöpöltä myyjätytöltä samaan hintaan koneellisen sääkäsittrlyn vesisuojan hah
- Anonyymi
Jätä se nainen rauhaan. Ei selvästikkään ole kiinnostunut. Vo tehdä sinusta häiriöilmoituksen ja saat porttikiellon.
- Anonyymi
Laita puolinäkyvät aurinkolasit.
Johan yrittää tihrustaa.
Ujo?
Vilma - Anonyymi
Ei ole mitään tilannetta. Hoidat vaan ostoksesi ja häivyt.
- Anonyymi
Aloituksen pituuden perusteella hän jää luennoimaan sinne eteen ja jumittaa tilanteen etenemistä niin, että takana oleva jono hermostuu!
- Anonyymi
Helppo: et enää odota häneltä katsekontaktia. Suhtaudut ystävällisen neutraalisti.
Kaikki eivät halua katsoa silmiin tai se ei käy heiltä luontevasti joka tilanteessa.
xLiner - Anonyymi
Tietääköhän aloittaja että työssä on myös työsuojelu ja siihen kuuluu oikeus koskemattomuuteen.
Vastasin tähän ketjuun aiemmin kun koin asian toisinpäin. Marketin myyjät useammassa paikassa lehestyivät. Joku vain halauksin kavereina ja toinen jutellen ja kolmas jollain muulla tapas. Yhden yksityiselämästä tiedän jotain. Yhden en mitään ja kolmannen kohdalla on kysymysmerkki.
Tiedän senkin, että lähentely voi tehdä toisen osapuolen vaivautuneeksi. Kyllä nainen sanoo jos on jotain sydämellä. - Anonyymi
Vaihda ravintolaa.
- Anonyymi
Palkkaa prostitoitu ja maksa 50€ ylimääräistä että katsoo myös silmiin.
Voi olla ihan hänen luonteenpiirteensä, eikä johdu välttämättä sinusta millään tavalla. Mutta toki hyvään asiakaspalveluun kuuluu katsekontakti asiakkaaseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.667611Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652783- 1561960
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181938Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️191912Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381811Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?291612- 1021477
- 381331
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411226