Typerä aloitus älykkyydestä

Anonyymi-ap

Jokainen haluaisi olla älykäs(kai?).

Mutta kun tyhmille annetaan älykkyys, he katuvat sitä melkein saman tien. Tyhmänä on elo helpompaa.


Eikö Oscar Wildekin todennut jotenkin näin:

"Elämässä on vaan kaksi tragediaa. Se, ettei saa mitä halua ja se, että lopulta saa sen."

Haluatko olla älykäs?

Itse voin sanoa, että en haluaisi. Elämäni olisi paljon helpompi jos en olisi. Toisaalta en ole kyllä yhtään varma siitä tyhmänä olemisestakaan...

Mutta joo. Mennään näillä mitä on annettu. Opitaam elämään sen kanssa... :)

137

1073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tieto lisää helposti tuskaa.

      • Anonyymi

        Äläkää ampuko viestintuojaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläkää ampuko viestintuojaa

        🙄😄😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🙄😄😂

        Noudata kymmentä käskyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noudata kymmentä käskyä

        Noudata sinä :)


      • Anonyymi

        Oikeasti äly kulkee geeneissä, joten sitä ei ole kaikille suotu yhtä paljoa. Siten köyhimmät joutuvat tyytymään vähempään älyssäkin, sillä ei ole onneksi verotusarvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti äly kulkee geeneissä, joten sitä ei ole kaikille suotu yhtä paljoa. Siten köyhimmät joutuvat tyytymään vähempään älyssäkin, sillä ei ole onneksi verotusarvoa.

        Tämä totuus pidetään salassa melko visusti. Suurin osa ihmisistä yliarvioi oman älykkyytensä. Totuus on se, ettei ahkeralla työlläkään valitettavasti voida muuttaa geenien määräämää asetelmaa. Kehittyä jonkin verran tietysti voi.
        Yhteiskunta pyörii siten kerrostuneesti. Hyväksytään oma pieni paikka näissä rattaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti äly kulkee geeneissä, joten sitä ei ole kaikille suotu yhtä paljoa. Siten köyhimmät joutuvat tyytymään vähempään älyssäkin, sillä ei ole onneksi verotusarvoa.

        No oletpa älykäs, kun luulet että rahan määrällä on väliä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oletpa älykäs, kun luulet että rahan määrällä on väliä...

        Onhan sillä väliä, se ei ketään pelasta eikä tee onnelliseksi, mutta se mahdollistaa asioita.


    • Anonyymi

      Kannatan...tyhmänä haluaisi osata, olla fiksumpi, parempi. Viisaana tai tietävänä toivoisi, että voisi pyyhkiä kaiken pois, eikä tajuta tai ymmärtää yksinäisenä sen kaiken kanssa mitään...Mutta lohtu on ehkä siinä, etteivät ne korreloi tasaisesti ja vapaa tahtokin kun on. Niin sitä vaan elää ihmetellen elämää...Ja muistaa nauraa itselleen välillä. Siis edes välillä. Kunnes on taas aika itkeä. Ja kaikkea ja mahdotontakin siltä väliltä...

    • Anonyymi

      Olen seurannut läheltä erityislahjakasta.
      Hänelle asiat tuntuu olevan helppoja. Kaikki ajattelu on jotenkin selkeää. Hän osaa ennakoida ihmisten reaktioita tietyissä tilanteissa. Ymmärtää, miten ihmismieli toimii. Oli älykkäämpi kuin opettajansa. Olin hämmästynyt siitä kypsyydestä ja luovuudesta. Hän pelasi kuin shakkia kaikissa tilanteissa.

      • Anonyymi

        Niin älykkyydessähän on kysymys kokonaisuuksien hallinnasta. Siksi monet it-alan työntekijät ja insinöörit on älykkäitä mutta myös esim. psykologit. Se miten laaja-alaisesti ajattelee kuvaa ihmisen älykkyyttä. Eli osaa hahmottaa tulevaa mistä ei vielä tietoa mutta älykäs osaa jo arvioida sitä ja myös varautua. Osaa myös ajatella mennyttä ja osaa hahmottaa miksi asiat menivät niin kuin menivät.

        Älykäs ei vittuile muille tämä on tärkeä seikka sillä hänen ei tarvitse pönkittää egoaan muiden mollaamisella. Se on niiden hommaa joilla on ainainen ahdistus omasta älykkyydestä. Siksi sitä pönkitetään vittuilulla. Ja tehoaahan se itseä vielä tyhmempiin..


    • Anonyymi

      Kuulostaa tunneälyltä. Noin se kuitenkin menee.
      Itse haluaisin olla idiootti. Paljon helpommalla pääsisi.
      Mutta meille härjille lastataan härkien kuormat.

      • Anonyymi

        Joo, nuo asiat nyt tuli mieleen hänestä itselle. Muuta hänestä sanottua tai saavutuksia ei voi tässä avata sen enempää. Olen oppinut häneltä paljon… niin erikoista, kun se onkin.

        Miksihän se on sinulle taakka? Tunnetko itsesi yksinäiseksi sen vuoksi?


      • Anonyymi

        muurahaiset ja kuningatar 🐜🐜🐜🐜🐜…….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muurahaiset ja kuningatar 🐜🐜🐜🐜🐜…….

        Mielummin tyhmyri , ahkera muurahainen kuin ökyrikas välinpitämätön porsas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, nuo asiat nyt tuli mieleen hänestä itselle. Muuta hänestä sanottua tai saavutuksia ei voi tässä avata sen enempää. Olen oppinut häneltä paljon… niin erikoista, kun se onkin.

        Miksihän se on sinulle taakka? Tunnetko itsesi yksinäiseksi sen vuoksi?

        Tyhmät pääsee elämässä helpolla. Olen kateellinen.
        Yksin olen mutta en ole yksinäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmät pääsee elämässä helpolla. Olen kateellinen.
        Yksin olen mutta en ole yksinäinen.

        Köyhä ja kipee ei lienee tuulesta temmattu sanonta. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmät pääsee elämässä helpolla. Olen kateellinen.
        Yksin olen mutta en ole yksinäinen.

        Turhaan kadehdit. Et tiedä toisten huolista ja taakoista.


    • Anonyymi

      Joo muistankin tuossa oli tutkimus aiheesta , jossa teistä älyköistä otettiin ruiskulla pari prosenttia ja ruiskutettiin minun kaltaisiin idiootteihin. Ja kyllähän siitä sotku syntyi ! Eivät kestäneet sitä ajatusten virtaa ja suurin osa tappoi itsensä! 🤣

    • Anonyymi

      Ihmisen ei tarvitse olla älykäs, sitä ei pärjätäkseen juurikaan tarvita. Vahvalla tahdolla pääsee pitkälle, siitä sikiää ahkeruus, voima ja käytännöllisyys. Saa tehdyksi kaikki mitä normaali elämään tarvitsee. No tietenkin jonkin verran pitää pysyä oppilaitoksia käymään, tosin siinä tarvii persuusta joka kestää penkissä, on paremmat valmiudet oppia uudet hommat.

    • Anonyymi

      Mutta niin tuohon kysymykseen vastauksena. Mielestäni jokainen, joka suojelee elämää, ja pyrkii yhteiseen hyvään, on älykäs. Näen tyhmyyden elämän vihollisena. Tyhmyys tuhoaa ja kylvää ympärilleen kauhua ja epätoivoa eli näin ollen haluan olla älykäs.

      • Anonyymi

        pienehkökin atomipommi vois ratkaista aloittajan typerän avauksen ohella kaiken muunkin :0)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pienehkökin atomipommi vois ratkaista aloittajan typerän avauksen ohella kaiken muunkin :0)

        Kuulostaa suhteellisen järeältä toimenpiteeltä. Mikä sinua rassaa? Sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa suhteellisen järeältä toimenpiteeltä. Mikä sinua rassaa? Sivusta

        Se oli vain vaihtoehto b. ja oikeastaan kiteytin vain joidenkin ihmisten toivottoman ajatuksen siitä, että elämässä tai missään ylipäätään ei ole mieltä.
        Aloituksessa kuvataan keskustelua typeränä, joten lainasin aloituksen ajatusta typeryydestä.
        Juice lauloi (ehkä omastakin) maksasta, että kyllä se kestää läpi elämän. Se oli totta. Kesti läpi elämän. Millainen elämä on älykästä, nautintojen täyteinen, kenties elinaikaa lyhentävä, mutta kerrassaan hauska vai terveellinen ns. hyvä elämä. Enpä tiedä.

        Kirjoitin muuten molemmat mielipiteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli vain vaihtoehto b. ja oikeastaan kiteytin vain joidenkin ihmisten toivottoman ajatuksen siitä, että elämässä tai missään ylipäätään ei ole mieltä.
        Aloituksessa kuvataan keskustelua typeränä, joten lainasin aloituksen ajatusta typeryydestä.
        Juice lauloi (ehkä omastakin) maksasta, että kyllä se kestää läpi elämän. Se oli totta. Kesti läpi elämän. Millainen elämä on älykästä, nautintojen täyteinen, kenties elinaikaa lyhentävä, mutta kerrassaan hauska vai terveellinen ns. hyvä elämä. Enpä tiedä.

        Kirjoitin muuten molemmat mielipiteet.

        Ei elämästä selviä hengissä.


    • Anonyymi

      Älykkyydestä. Kait sitä on montaa lajia.
      Äly ja epäkäytännöllisyys, mikä yhdistelmä.
      Äly ja epäsosiaalisuus, mikä yhdistelmä.
      Äly ja rikollinen mieli; no, tästähän meillä on satoja, tuhansia ja enemmänkin esimerkkejä. Ja nykyisinkin sanotaan, että askeleen edellä.
      Hauskin uutinen tällä viikolla lukemani on, että unohtelu on älykkyyden merkki, josta taas päädyn siihen, että minulla on välillä huippuälykkäitä päiviä.
      Tuohan ei ole uutta, että on niin paljon koottua tietoa aikuisella, että osa valuu tiedostoista pois. Yöllinen nukkumisen aikainen 'pesu' todettiin vääräksi.
      Paras on ilmoittaa olevansa tavista eikä luulla itsestään liikoja.
      Joskus välähtää, aina ei. Ja kun tämän sanoo, on turvallinen olo...
      Vilma

      • Anonyymi

        Hyviä pointteja!


    • Anonyymi

      Niin se on helppoa elämää kun joku kertoo, että tältä sust pitää ny tuntua

      • Anonyymi

        Minusta taas mitään ei pidä, jossei pidä, paitsi sopimukset, joista on pyrittävä pitämään kiinni.
        Koska pitäminen on myös tunnetila. Pitäjässä asuu monta pitäjää.
        Voi näitä puujalkajuttujani.
        Tykkään niin suomenkielen sanoilla leikkiä ja nyt tuli leikkikohtaus.
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta taas mitään ei pidä, jossei pidä, paitsi sopimukset, joista on pyrittävä pitämään kiinni.
        Koska pitäminen on myös tunnetila. Pitäjässä asuu monta pitäjää.
        Voi näitä puujalkajuttujani.
        Tykkään niin suomenkielen sanoilla leikkiä ja nyt tuli leikkikohtaus.
        Vilma

        Kerro miesvilma lisää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miesvilma lisää

        Se puujalkavitsi tuli jo ja sen olemassaolo tunnustettiin työssä ylempänä, seuraksi ei välttämättä kaivata enää ontuvaa sellaista vai mitä ? 😉
        Tämä vinkki ei sitten maksa mitään, ihan ilmainen.
        Tietysti voisin tarjota kaijalle keksin 🍪, maistuisiko sellainen mieluummin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se puujalkavitsi tuli jo ja sen olemassaolo tunnustettiin työssä ylempänä, seuraksi ei välttämättä kaivata enää ontuvaa sellaista vai mitä ? 😉
        Tämä vinkki ei sitten maksa mitään, ihan ilmainen.
        Tietysti voisin tarjota kaijalle keksin 🍪, maistuisiko sellainen mieluummin?

        Ai niin, tämä tuli sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miesvilma lisää

        11:33
        Sinäkö se taas olet.
        Millaisia naisia olet tavannut? Kerro, kiinnostaisi tietää.
        Et ole ainakaan kovin älykäs.
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se puujalkavitsi tuli jo ja sen olemassaolo tunnustettiin työssä ylempänä, seuraksi ei välttämättä kaivata enää ontuvaa sellaista vai mitä ? 😉
        Tämä vinkki ei sitten maksa mitään, ihan ilmainen.
        Tietysti voisin tarjota kaijalle keksin 🍪, maistuisiko sellainen mieluummin?

        11:47
        Ai. Sinulta irtoaisi piparia, vaan kun ei kiinnosta kaksi nyppylää vastakkain.
        Etsi joku muu.
        Säitä on pidellyt...
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11:47
        Ai. Sinulta irtoaisi piparia, vaan kun ei kiinnosta kaksi nyppylää vastakkain.
        Etsi joku muu.
        Säitä on pidellyt...
        Vilma

        😂 Enhän minä piparia tarjoillut, miesvilmailijalle vain jotain muuta pureskeltavaa ettei tarvitse ihan tyhjää louskuttaa 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂 Enhän minä piparia tarjoillut, miesvilmailijalle vain jotain muuta pureskeltavaa ettei tarvitse ihan tyhjää louskuttaa 😁

        14:30
        Vaikutat kovin katkeralta.
        Käyt kirjoittajaan käsiksi.
        Eikö sinulla ole mitään asiaa?
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        14:30
        Vaikutat kovin katkeralta.
        Käyt kirjoittajaan käsiksi.
        Eikö sinulla ole mitään asiaa?
        Vilma

        😁 ok, en vaivaa enää


    • Älykkyydessä on ne omat hyvät ja huonot puolensa.

    • Anonyymi

      Kyllä sitä monesti tunte olevansa älykäs kun lukee näitäkin juttuja. Toisaalta tulee olo että mitähän v* ttua nyt taas oikeasti. Välillä tekee mieli juosta seinään kun ihmiset on idiootteja.

      • Anonyymi

        Kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse 😀


      • Anonyymi

        Tämä uunotettavuus riepoo kyllä hermoja kun trolimiehelle viisastelijat on aivan ulapalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse 😀

        Just tämmöiset haukkujat. Niin v* tun urpoa porukkaa. Itse ovat kuin petolinnun p* rse. Silti kokevat jotain ylemyyttä muihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tämmöiset haukkujat. Niin v* tun urpoa porukkaa. Itse ovat kuin petolinnun p* rse. Silti kokevat jotain ylemyyttä muihin verrattuna.

        12:02
        Tuollaisia on muillakin palstoilla. Juurikin petolintuja rikkomassa rauhaa.
        Itse asiaan eivät mitenkään osaa liittää mitään mielenkiintoista.
        Sukupuolen hahmottaminenkin on niin skutsissa. Mitähän ne naivat? Höyläpenkiä tai imuria.
        Minä tykkään miehen vartalosta.
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12:02
        Tuollaisia on muillakin palstoilla. Juurikin petolintuja rikkomassa rauhaa.
        Itse asiaan eivät mitenkään osaa liittää mitään mielenkiintoista.
        Sukupuolen hahmottaminenkin on niin skutsissa. Mitähän ne naivat? Höyläpenkiä tai imuria.
        Minä tykkään miehen vartalosta.
        Vilma

        Omaa ruhoasiko kehut mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaa ruhoasiko kehut mies?

        14:09
        Olet todella, todella typerä.
        Yritätkö vaientaa?
        Sellaisiakin näillä s24 sivuilla liikkuu. Kun itsellä ei ole oikein mitään sanottavaa kuin moittia muita, niin muillakaan ei saisi olla eri asioista mielipidettä.
        Vilma
        Minkähänlaisia naisia tunnet?


      • Anonyymi

        Niinpä mutta tällainen paikka missä voi ilman että kukaan tunnistaa pistellä menemään sontaa niin paljon kun haluaa niin sontaahan sitten näpytellään menemään.

        Yleensähän se tarkoittaa ainoastaan ettei ihmisellä ole psyyken puolella kaikki kunnossa.


    • Anonyymi

      Ihan suosiolla olen tyhmä. Miten voisin tietää muusta, joten älykkäällä keskustelun avaajalla ja minulla on jotain yhteistä. Hän ei tiedä, millaista olisi olla tyhmä ja minä en tiedä, millaista olisi olla älykäs.

    • Anonyymi

      Millä tavalla sun älykkyytesi ilmenee?

      xLiner

      • Anonyymi

        Osaa repiä kakkonelosesta raksalla nauloja irti.

        Osaa googlata Wilden sutkauksia netistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaa repiä kakkonelosesta raksalla nauloja irti.

        Osaa googlata Wilden sutkauksia netistä.

        (Veikkaan tajuntaa laajentavien aineiden väärinkäyttöä.)

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Veikkaan tajuntaa laajentavien aineiden väärinkäyttöä.)

        xLiner

        Voi olla... oisko tullut pakkolomalappu kouraan?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kieltämättä typerä aloitus.

      Mutta kun tekijän tietää, niin eipä yllätä.

      • Anonyymi

        18:07
        Hyi, miten ilkeästi kirjoitat.
        Saatko jotain tyydytystä tuollaisesta?
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18:07
        Hyi, miten ilkeästi kirjoitat.
        Saatko jotain tyydytystä tuollaisesta?
        Vilma

        Ai, sulle ei taida olla tuo aloittaja tuttu? Se on Gentsu, tai joku joka matkii sitä.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, sulle ei taida olla tuo aloittaja tuttu? Se on Gentsu, tai joku joka matkii sitä.

        xLiner

        Eipä ole tuttu. En muutenkaan tunne ketään. Hieman olen alkanut erottamaan nimiä vakikirjoittajissa.
        Minä en tykkää henkilöön menevistä kenkuista kommenteista.
        Välttelen niitä itse, mutta jos naarasleijonaa ärsyttää, se karjaisee.
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole tuttu. En muutenkaan tunne ketään. Hieman olen alkanut erottamaan nimiä vakikirjoittajissa.
        Minä en tykkää henkilöön menevistä kenkuista kommenteista.
        Välttelen niitä itse, mutta jos naarasleijonaa ärsyttää, se karjaisee.
        Vilma

        Ihan tilaten menee, eikä riitäkään.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole tuttu. En muutenkaan tunne ketään. Hieman olen alkanut erottamaan nimiä vakikirjoittajissa.
        Minä en tykkää henkilöön menevistä kenkuista kommenteista.
        Välttelen niitä itse, mutta jos naarasleijonaa ärsyttää, se karjaisee.
        Vilma

        Saat ärjähdellä rauhassa, kunhan juttelet täällä Gentsun kanssa. Olet tasan hyvä ja fiksu, kunhan olet samaa mieltä kun hän. Hänhän on älykkäin olento maan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat ärjähdellä rauhassa, kunhan juttelet täällä Gentsun kanssa. Olet tasan hyvä ja fiksu, kunhan olet samaa mieltä kun hän. Hänhän on älykkäin olento maan päällä.

        Oli lämmin elokuinen yö...
        En ole välttämättä samaa mieltä kenenkään kanssa, jos asia niin on.
        Vilma
        Huomenta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat ärjähdellä rauhassa, kunhan juttelet täällä Gentsun kanssa. Olet tasan hyvä ja fiksu, kunhan olet samaa mieltä kun hän. Hänhän on älykkäin olento maan päällä.

        Jaa että sellainen Gentsu. No mistä muusta tunnistaa jos sattuu vastaan tukemaan.


    • Anonyymi

      Kaikella on puolensa.

    • Anonyymi

      … tirsk…. 😂

      • Anonyymi

        Ja mikähän sinua keskimääräisesti älyllisesti Heikompaa suorittajaa nauratti tässä miehen aloituksessa? Älä vaa ala taas säälimään itteäs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikähän sinua keskimääräisesti älyllisesti Heikompaa suorittajaa nauratti tässä miehen aloituksessa? Älä vaa ala taas säälimään itteäs

        Sinä tässä sääliä kaipaat.


    • Anonyymi

      Minusta on ihanaa olla tyhmä. Kieriskelen kateudessanne. Tämä on aivan huippua! Tietäisittepä vain....

      • Anonyymi

        21:14
        Rouskis rouskis


    • Anonyymi

      Tieto lisää tuskaa, just siksi olen niin tuikea ihminen, mutta jos hymyilee enemmän se kuulemma auttaa ainakin muita jollain tavalla. Hengari suupieliin siis

      • Anonyymi

        Ei vaan tekohymyä pelästyy jopa itsekin, vähän on pahaenteisen näköinen


    • Anonyymi

      Hei ap, olet riittävä noin. Sinua rakastetaan taivaasta. Sinun ei tarvitse olla älykkäämpi tai erilainen kuin olet. Olet hyvä noin. ❤️

    • Anonyymi

      Ite oon riittävän älykäs, etten oo koskaan hakeutunut korkeakouluihin aivopestäväksi.
      Koulumenestyskin on ollu aina niin ja näin, vähän sen mukaan kiinnosteliko aihe vai ei.
      Ihmisestä huomaa kyllä älykkyyden ihan muutaman sanan vaihtamalla.
      Älykkyys ilmenee ihmisestä eri tavoin, ja moni itseään tyhmäksikin luuleva voi olla yllättäen joissain asioissa todella älykäs.
      Korkea koulutus ei todellakaan ole älykkyyden mittari. Monesti korkeakoulutetut ihmiset ovat itseriittoisia, itsekeskeisiä ja sosiaalisesti erittäin lahjattomia. Usein myös tyhmiä kun saappaat. Näin ainakin mitä itse olen elämäni aikana havainnoinut.
      Toki niitä saappaita riittää myös muuallakin.
      Menestys ei myöskään ole älykkyyden tae. Monilla menestyjilläkin on noussut k*si niin kovasti päähän että näkee kun valuu korvistakin ulos, eikä niitä useinkaan kiinnosta muut ihmiset lainkaan.
      Menestyjät monesti ovat kehitelleet jonkin älykkään idean valmiiksi tuotteeksi, jottei niiden tarvitse enää sen jälkeen aivosoluja paljoa tuuletella, vaan usein ulkoistavat järjenkäytön siinä vaiheessa kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Silti ratsastavat aina sillä verukkeella että ovat menestyjiä niin ovat älykkäitä.

      • Anonyymi

        10:07
        Soitit aika rajusti tuomion pasuunoita.
        Vilma


    • Tyhmänä on elo hyvinkin paljon seesteisempää, ei rasitu polla.

      Mutta älykkyyttä on erilaista. Ei ole varsinaisesti vain yhdenlaista älykkyyttä ja siksipä asia ei ole vertailukelpoinen.

      Itse ole valinnut itselleni sellaisen roolin joka istuu minuun, pikkuisen tyhmä.

      Ne, jotka suureen ääneen jaottelee ihmisiä älykkyyden mukaan, ovat vain typeryksiä jotka haluavat katrgorioida kanssaihmisiään. Moni älykäs on loppujen lopuksi aikamoinen typerys.

      Se, mikä heissä monasti .. siis niissä älykkäissä.. on pielessä, on ylikorostunut omanarvontunto.
      Ei kaikissa.

      Ego määrää ja muut vikisee. Ja ne jotka ei suostu vikisemään leimataan viallinen maanantaikappale leimalla.

      Älykkyys ja ymmärrys ei aina kulje käsi kädessä.

      Esmes suurin viisaus, minkä itse olen elämältä oppinut, on se, ettei kaikkea tarvitse ymmärtää. Kunhan ymmärtää sen mikä on oleellista.
      Älykkäät yrittävät ymmärtää kaikkea ja siksipä heidän statuksensa on usein owerflow. Ja se, mikä on oleellista unohtuu.

      Noh.. onneksemme meitä on erilaisia, sillä kaikkia tarvitaan. Älykkäitä ja kaltaisiani vähemmän älykkäitä.

      • Anonyymi

        Juu, siinäpä se ydin tuli. Älliä mutta ei ymmärrystä, lisäksi ego pinnalla...pyhä kolminaisuus 🙂.


    • Anonyymi

      Eläimille ei käsittääkseni ole mensan testejä. Mittaaminen on siis subjektiivista. Kuitenkin lajin sisällä voi havaita suuriakin yksilöllisiä eroja käyttäytymisessä.
      Esimerkiksi vain vaikka tavanomaiset kotieläimet.

    • Myönnätkö siis avoimesti olevasi tyhmä, mutta onnellinen?

      • Minä olen ainakin onnellisesti tyhmä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minä olen ainakin onnellisesti tyhmä.

        Niin minäkin. Vaikka se mitä tyhmä kellekin tarkoittaa, tuntuu olevan aika avoin konsepti. Mutta näin kaiken kaikkiaan en koe itseäni ainakaan kovin älykkääksi yksilöksi.

        Mutta nyt karkaan nukkumaan, että jaksan aikaisin aamulla herätä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minä olen ainakin onnellisesti tyhmä.

        Tarkoitat varmaan, että sinäkin olisit onnellisempi mies jos saisit tuntea itsesi naista tai naisia älykkkäämmäksi. Sattuu vain olemaan niin, että mitä kovempi tarve todistella sitä selvempi lähtöasetelma


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan, että sinäkin olisit onnellisempi mies jos saisit tuntea itsesi naista tai naisia älykkkäämmäksi. Sattuu vain olemaan niin, että mitä kovempi tarve todistella sitä selvempi lähtöasetelma

        Olipa taas sekavaa settiä. Mitä oikein yritit sanoa tuossa?


    • Anonyymi

      Sitä voi mutkan takaa dissata muita, vai?
      Vilma

    • Anonyymi

      Kannattaa olla ajattelematta itsenäisesti mitään mahdollisimman pitkälle ja hypätä kaivoon heti kun joku käskee.

    • Älykkyys tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Haluan itse pysyä siinä alkuperäisessä määritelmässä, mitä sanotaan mm. Mensa-älykkyydestä. Se voidaan myös mitata objektiivisesti testeillä.

      "Älykkyyttä on kyky oppia, soveltaa opittua ja ratkoa ongelmia. Älykkyys ilmenee taitona ymmärtää ja käsitellä abstrakteja asioita.

      Älykkyys nähdään myös kykynä hahmottaa erilaisia asioiden välisiä suhteita sekä yksilön taitona käyttää ja kehittää omia kykyjään."

      Monet eivät käsitykseni mukaan tällaista älykkyyttä sellaisenaan arvosta, vaan älykkyys käsitetään siten että kyse voi olla vaikka supliikista miehestä, joka osaa jaaritella niitä näitä, vaikka varsinainen asiasisältö voi olla heikkoa. Ja varmaan on monia muitakin ilmentymiä tästä. Mutta tämä ei ole älykkyyttä.

      Kuten jotkut ovat todenneet, älykkyydestä on sekä etuja ja haittoja. Olen varmaan itse keskivertoa älykkäämpi, tai jos palstan kirjoituksia lukee, niin tulee kyllä vähän sellainen tunne että moni ei ole niin älykäs.

      • Anonyymi

        00:20
        Ihan hyvä vastine. Asiallinen.
        Eikö supliikit ihmiset ole 'verbaalilahjakkuuksia'?
        Vilma
        Entä laiskuuden idea. Kehittää esimerkiksi omaa työtään niin, että pääsee mahdollisimman vähällä?


      • Anonyymi

        Ja kun palstan kommentteja lukee tulee vaikutelma, että moni ihminen ei ole kovin viisas älykkyydestään huolimatta.

        ”Keep your friends close, but your enemies closer" eli "Pidä ystävät lähellä, mutta viholliset lähempänä", toteaa Michael Corleone elokuvassa Kummisetä II.

        Hyvä kansanpäämies tuntee kansan syvät rivit. Demokratia on älykästä.


      • Anonyymi

        Oletko m36-intj käynyt koskaan oikeassa älykkyystestissä? Siis sellaisessa mikä tehdään jossain psykologien toimesta ja he analysoivat tulokset?

        Itse olen ja on jäänyt ihmetyttämään se kun meidän piti piirtää ruutuihin jossa oli jo jotain kuvioita. Tämä testi oli siis työnhakuun liittyvä. Muistan kun keskustelimme muiden kanssa niistä kuvioista ja mitä kukin oli niihin piirrellyt niin oli esim. ruutu jossa oli eri kokoisia palloja. Joku toinen oli piirtänyt niistä keittiön oviverhot. Minä taas olin piirtänyt siihen avaruuden planeettoja.

        Ihmettelin miten sen saman kuvion voi nähdä niin eri lailla ja mitä tuo merkitsee henkilön ajatteluun liittyen. Itse ajattelin että olisiko se sitä miten käytännöllinen ihminen on ajattelussaan. Itse nimittäin ajattelen mielelläni hyvin usein tulevaisuutta ja mihin maailma on menossa. Pidän myös laajohen kokonaisuuksien hahmottamisesta. Ja huonoin vaihtoehto olisi työ jossa joutuu näpertämään jonkun pienten epämääräisen sälän parissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko m36-intj käynyt koskaan oikeassa älykkyystestissä? Siis sellaisessa mikä tehdään jossain psykologien toimesta ja he analysoivat tulokset?

        Itse olen ja on jäänyt ihmetyttämään se kun meidän piti piirtää ruutuihin jossa oli jo jotain kuvioita. Tämä testi oli siis työnhakuun liittyvä. Muistan kun keskustelimme muiden kanssa niistä kuvioista ja mitä kukin oli niihin piirrellyt niin oli esim. ruutu jossa oli eri kokoisia palloja. Joku toinen oli piirtänyt niistä keittiön oviverhot. Minä taas olin piirtänyt siihen avaruuden planeettoja.

        Ihmettelin miten sen saman kuvion voi nähdä niin eri lailla ja mitä tuo merkitsee henkilön ajatteluun liittyen. Itse ajattelin että olisiko se sitä miten käytännöllinen ihminen on ajattelussaan. Itse nimittäin ajattelen mielelläni hyvin usein tulevaisuutta ja mihin maailma on menossa. Pidän myös laajohen kokonaisuuksien hahmottamisesta. Ja huonoin vaihtoehto olisi työ jossa joutuu näpertämään jonkun pienten epämääräisen sälän parissa.

        En ole käynyt missään "oikeassa" älykkyystestissä. Pidän näitä Mensan harjoitustestejä vain hyvinä testaamaan raakaa suorituskykyä. Kun käytän näitä ravintolisiä, niin haluan tietää onko niillä mitattavaa vaikutusta näin vuosien mittaan omaan kognitiiviseen suorituskykyyni. Joka ei aina ole ollut niin hyvä, sen vuoksi olisi mukavaa nähdä että näin vanhempanakin sitä pystyy vielä parantamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko m36-intj käynyt koskaan oikeassa älykkyystestissä? Siis sellaisessa mikä tehdään jossain psykologien toimesta ja he analysoivat tulokset?

        Itse olen ja on jäänyt ihmetyttämään se kun meidän piti piirtää ruutuihin jossa oli jo jotain kuvioita. Tämä testi oli siis työnhakuun liittyvä. Muistan kun keskustelimme muiden kanssa niistä kuvioista ja mitä kukin oli niihin piirrellyt niin oli esim. ruutu jossa oli eri kokoisia palloja. Joku toinen oli piirtänyt niistä keittiön oviverhot. Minä taas olin piirtänyt siihen avaruuden planeettoja.

        Ihmettelin miten sen saman kuvion voi nähdä niin eri lailla ja mitä tuo merkitsee henkilön ajatteluun liittyen. Itse ajattelin että olisiko se sitä miten käytännöllinen ihminen on ajattelussaan. Itse nimittäin ajattelen mielelläni hyvin usein tulevaisuutta ja mihin maailma on menossa. Pidän myös laajohen kokonaisuuksien hahmottamisesta. Ja huonoin vaihtoehto olisi työ jossa joutuu näpertämään jonkun pienten epämääräisen sälän parissa.

        Ai, mun takanani seisottiin sekuntikellon kanssa ja koko jutussa oli 5-6 erityyppistä osiota, tein sen jo juutaksen kauan sitten. Olisiko testiä muutettu sen jälkeen joskus, noin -92 , tai sitten kyseessä oli jokin supistettu esitesti selvälle floppaajalle 😁.
        Siinä kun olisit lähtenyt verhoja tai planeettoja piirtelemään niin luulisin että testi olisi loppunut hyvinkin lyhyeen ja psykologi olisi tehnyt paikkavarauksen paikalliseen mielenhallintayksikköön 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai, mun takanani seisottiin sekuntikellon kanssa ja koko jutussa oli 5-6 erityyppistä osiota, tein sen jo juutaksen kauan sitten. Olisiko testiä muutettu sen jälkeen joskus, noin -92 , tai sitten kyseessä oli jokin supistettu esitesti selvälle floppaajalle 😁.
        Siinä kun olisit lähtenyt verhoja tai planeettoja piirtelemään niin luulisin että testi olisi loppunut hyvinkin lyhyeen ja psykologi olisi tehnyt paikkavarauksen paikalliseen mielenhallintayksikköön 😁

        Tuollaisessa testissä, jossa piirretään jotain kuvia, ne tuskin mittaavat älykkyyttä, vaan persoonallisuutta, luovuutta tms. Joku musteläiskätesti tulee mieleen, mutta en tiedä näistä sen enempää. Voi huumorilla kyllä piirrellä yhtä sun toista, niin jää psykologeille enemmän mietittävää.


      • Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

        Tuollaisessa testissä, jossa piirretään jotain kuvia, ne tuskin mittaavat älykkyyttä, vaan persoonallisuutta, luovuutta tms. Joku musteläiskätesti tulee mieleen, mutta en tiedä näistä sen enempää. Voi huumorilla kyllä piirrellä yhtä sun toista, niin jää psykologeille enemmän mietittävää.

        Niin itsekin päättelin ja kun minulle testin jälkeen ilmoitettiin olevani erittäin kunnianhimoinen niin päättelin että nimenomaan tuon testin mukaan se selvisi.

        Tuolloin itse olin vahvasti eri mieltä vaikka en sitä ääneen sanonut koska olin ajatellut kunnianhimoisista ihmisistä vähemmän mairittelevia asioita. Myöhemmin elämässä olen sitten myöntänyt sen todeksi mutta se tarkoittaa minulle pyrkimystä tehdä mahdollisimman hyvin kaikki tehtävät vaikka se vaatisi enemmän.

        Testihän sisälsi myös matemaattisia ym. tehtäviä mutta ei laajuudessaan ollut täysin kattava mutta antoi vaihteluväliarvion älykkyydestä. Oma äo:ni siis oli välillä 115-120. Ihan ok minulle jos 20% (muistaakseni) pääsee yli 115 pisteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin itsekin päättelin ja kun minulle testin jälkeen ilmoitettiin olevani erittäin kunnianhimoinen niin päättelin että nimenomaan tuon testin mukaan se selvisi.

        Tuolloin itse olin vahvasti eri mieltä vaikka en sitä ääneen sanonut koska olin ajatellut kunnianhimoisista ihmisistä vähemmän mairittelevia asioita. Myöhemmin elämässä olen sitten myöntänyt sen todeksi mutta se tarkoittaa minulle pyrkimystä tehdä mahdollisimman hyvin kaikki tehtävät vaikka se vaatisi enemmän.

        Testihän sisälsi myös matemaattisia ym. tehtäviä mutta ei laajuudessaan ollut täysin kattava mutta antoi vaihteluväliarvion älykkyydestä. Oma äo:ni siis oli välillä 115-120. Ihan ok minulle jos 20% (muistaakseni) pääsee yli 115 pisteen.

        Niin, tuo kunnianhimoisuus ja perfektionismi liitty myös tähän INTJ-tyyppiin, jota itsekin edustan. Oletko tehnyt myös MBTI-tyypityksen, tai sen voi myös päätellä lukemalla eri tyyppien kuvaukset?

        https://www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti


      • Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

        Tuollaisessa testissä, jossa piirretään jotain kuvia, ne tuskin mittaavat älykkyyttä, vaan persoonallisuutta, luovuutta tms. Joku musteläiskätesti tulee mieleen, mutta en tiedä näistä sen enempää. Voi huumorilla kyllä piirrellä yhtä sun toista, niin jää psykologeille enemmän mietittävää.

        Juu, sain sen psykologin kyllä selkeästi miettimään jotain siinä vaiheessa kun tuloksia lateli esiin, koehenkilön olemus ja esiintyminen taisi olla ristiriidassa lopputulosten kanssa ilmeestä päätellen 😁.


    • Anonyymi

      Lapsen kohdalla älykkyyden merkkejä voi lukea esim. tästä artikkelista, jonka Suomen mensan mukaan kuvaa lahjakasta lasta. https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/09/naista-merkeista-tunnistat-lahjakkaan-lapsen

      Älykkyyden ja korkean elintason yhteys on olemassa. Korkeampi elintaso takaa usein laadukkaamman ravinnon. Laadukkaampi ravinto on yhteydessä vähäisempään sairastavuuteen. Vähäisempi sairastavuus on yhteydessä eliniän odotteeseen jne. Älykäs päättelee tämän vaivatta ;)

      Raamattu sanoo Sananlaskut 3:7-8 näin: ”Älä ole viisas omissa silmissäsi. Pelkää Herraa ja karta pahaa. Se on terveellistä sinun ruumiillesi ja virkistävää sinun luillesi”.
      Hyvä ohje. Monet hyveet vievät ihmistä terveempään elämään, josta on hyötyä itselle ja muille.

      • Anonyymi

        Inhoan "hyöty"-sanaa. Onko kiero ihminen älykäs? Tavallaan joo, mutta kestävä ethos pitäisi kuulua asiaan (ei haluta?).
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inhoan "hyöty"-sanaa. Onko kiero ihminen älykäs? Tavallaan joo, mutta kestävä ethos pitäisi kuulua asiaan (ei haluta?).
        Vilma

        https://www.duodecimlehti.fi/duo15364 Tässä hyvin avattu älykkyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inhoan "hyöty"-sanaa. Onko kiero ihminen älykäs? Tavallaan joo, mutta kestävä ethos pitäisi kuulua asiaan (ei haluta?).
        Vilma

        Mielestäni todellista älykkyyttä on vain loogisesti päätellä asioita, mistä ihminen hyötyy pidemmässä juoksussa…esim. huolehtimalla yhteiskunnan huono-osaisuudesta, huolehditaan itse asiassa turvallisuudesta ja monista muista asioista, jotka ulottuvat hyväosaisiin tavalla tai toisella…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.duodecimlehti.fi/duo15364 Tässä hyvin avattu älykkyyttä.

        8:18
        Joo.
        Kiitos!
        Olipa mielenkiintoinen artikkeli.
        ...kiehtoi tämänsuuntainen: älyllisesti haastava ympäristö ja tehtävät....
        Vilma


    • Anonyymi

      Mutta tosiaan itse ajattelenkin älykkyyttä laajemmin ja yhdistän siihen viisauden. Moni erottaa nämä toisistaan. Siispä joku älykkö, joka nimellisesti täyttää älykkään kriteerit ei ole aina mielestäni sitä.
      Savant ihmiset on mun mielestä mielenkiintoisia. He voivat olla jopa kehitysvammaisia ja silti neroja ja älykkäitä jollain osa-alueella. Näistä on hyviä elokuviakin olemassa mm. Sademies.

    • Anonyymi

      Hmmm...

      Provosoin vähän teitä ja taas kerran olette sykkimässä ihan huolella. Älykästä? Ehkä jonkin mielestä onkin, muttei minun mielestäni. En toisaalta yllättynyt asiasta tälläkään kertaa. Same old, same old... :)

      Sen verran sanon teille, jotka uskotte älykkyyttä olevan monenlaista, että se ei ole niin. Älykkyyttä ei ole kuin yhdenlaista. Erityisosaamista voi olla monenlaista ja jokainen voi kehittää halutessaan itselle ainakin yhden sellaisen, jos vaan mielenkiintoa asiaan löytyy.

      Mitä älykäs ihminen ennen kaikkea tekee? Mikä on älykkyyden edellytys? Noh, kerron kuitenkin. Ennen kaikkea älykäs ihminen ajattelee. Ja kun ihminen syyllistyy ajattelemiseen, hän ei pelkää olla väärässäkään sen ajattelemisensa kanssa. Se on jopa välttämätöntä se väärässä oleminen vaikkapa puutteellisten tietojen vuoksi. Siinä tulee se mutta... Mutta älykäs ihminen kykenee muuttamaan mielipidettään silloin kun tiedon määrä lisäntyy ja osoittaa hänen olleen ajattelussaan väärässä. Älykäs alkaa muuttumaan viisaaksi silloin, kun ei enää muodosta mielipiteitään tai ajatuksiaan puutteellisten tietojen varaan.

      Tyhmät taas pitää puutteellisten tietojen varaan rakennetuista mielipiteistä kiinni hamaan tappiin asti. Miksi? Koska se on helpompaa, se ei edellytä ajattelemista. Tämän takia suurin osa ihmisistä on vaan tyhmiä, koska ovat tottuneet uskomaan eivätkä ajattelemaan.

      Heikkolahjaisuus ei ole mikään synti, eikä sille kukaan mitään voi. Sen kanssa voi oppia elämään ja löytää paikkansa maailmassa. Tahallinen tyhmyys ja älyllinen laiskuus taas on syntiä. Ja siihen syyllistyy jokainen, joka on liian laiska oppiakseen käyttämään sitä mitä sille on annettu.

      Ei mulla muuta. Jatkakaa harjoituksianne... :)

      • Anonyymi

        Pylväspyhimys, jostain syystä se tuli mieleen :)


      • Anonyymi

        Hei, hyviä ajatuksia ❤️


    • Anonyymi

      Älykkäin on se jok itse käsittää oman älyttömyytensä.

    • Pistähän linkkiä omasta äo-testistä, niin voimme kaikki ihastella tuloksia?

      • Anonyymi

        Juuri näin. Niitä mukamas älykkäitähän on paljon enemmän kuin oikeasti älykkäitä. Tutkimusten mukaan miehistä vain kolmannes voi oikeasti sanoa olevansa älykäs ja naisista neljännes.

        Oikeasti tyhmiä miehissä myös kolmannes ja naisissa neljännes. Loput keskivertoa. Useimmat jotka itse itsensä älykkääksi asettaa tunnistaa siitä että heille älykkyyttä osoittaa vain muille vittuilu.

        Sillä vittuilulla ei älykkyys nouse tietenkään millin vertaa mutta voisi se psykologia kiinnostaa koska kertoo ihmisen henkisestä tasapainottomuudesta, itsetunto-ongelmista ja turhautuneisuudesta.

        Turhautumista kompensoidaan sitten muita kolhimalla ja hups omissa harhoissaan oma älykkkyys nousi saman tien. Aika säälittävää.


    • Anonyymi

      Jaa. Mitä on älykkyys mielestäsi? Menestymistä, mammonan moninkertaistamista? Onko se älykästä? Oletko älykäs jos noin ajattelet? Mitä sitten maapallo ,jota tuhoat tuollaisella tuloskeskeisellä älykkyydellä? Saa miettiä .🤷‍♀️

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tämä ihmisten ' Älykkyys' johtaa maapallo planeetan tuhoon,taas kerran. Nämä ' älykkäät' tätä maapalloa johtaa typerässä sielutiedottomassa älykkyydessään. Eipä ihme että maailma ja maailmassa voidaan pahoin 🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ihmisten ' Älykkyys' johtaa maapallo planeetan tuhoon,taas kerran. Nämä ' älykkäät' tätä maapalloa johtaa typerässä sielutiedottomassa älykkyydessään. Eipä ihme että maailma ja maailmassa voidaan pahoin 🤷‍♀️

        Ne eivät lopulta ole kuitenkaan kovinkaan älykkäitä. Niillä voi olla jotain erityisosaamista, mitä pitävät älykkyytenä niin kuin monien muidenkin asioiden luullaan elämässä olevan jotain muuta mitä ne on. Välinpitämättömyys kokonaisuuksia kohtaan ei ole älykkyyttä. Se on tyhmyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18614379/typera-aloitus-alykkyydesta#comment-131081325

        Älykäs ymmärtää tästä kommentista mitä se on. Älytön ei.

        👍🤗🤷‍♀️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne eivät lopulta ole kuitenkaan kovinkaan älykkäitä. Niillä voi olla jotain erityisosaamista, mitä pitävät älykkyytenä niin kuin monien muidenkin asioiden luullaan elämässä olevan jotain muuta mitä ne on. Välinpitämättömyys kokonaisuuksia kohtaan ei ole älykkyyttä. Se on tyhmyyttä.

        Käytätkö älykkyyttäsi toisten ihmisten murtamiseen vai itsesi kehittämiseen?


      • Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Käytätkö älykkyyttäsi toisten ihmisten murtamiseen vai itsesi kehittämiseen?

        Miksi minun pitäisi murtaa ketään? Jokainen tekee sen itse paremmin kuin minä ikinä osaisin ja haluaisin.

        Minä yritän vaan olla vähemmän tyhmä mitä olin eilen. Huomenna vähemmän tyhmä mitä olen tänään jne. Ehkä joku on keksinyt paremman ja tehokkaamman keinon kehittymiseen, mutta itse en ole.

        Enkä minä halua muilta mitään itselleni. Minusta olisi kivaa, jos ihmiset olisivat vähemmän tyhmiä tänään, mitä olivat eilen. Vähemmän tyhmiä huomenna, mitä ovat tänään jne.

        Ja omaan sen verran älyä, että tiedän sen olevan mahdotonta. Nykyinen kehitys näyttää päinvastaista. :(


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi murtaa ketään? Jokainen tekee sen itse paremmin kuin minä ikinä osaisin ja haluaisin.

        Minä yritän vaan olla vähemmän tyhmä mitä olin eilen. Huomenna vähemmän tyhmä mitä olen tänään jne. Ehkä joku on keksinyt paremman ja tehokkaamman keinon kehittymiseen, mutta itse en ole.

        Enkä minä halua muilta mitään itselleni. Minusta olisi kivaa, jos ihmiset olisivat vähemmän tyhmiä tänään, mitä olivat eilen. Vähemmän tyhmiä huomenna, mitä ovat tänään jne.

        Ja omaan sen verran älyä, että tiedän sen olevan mahdotonta. Nykyinen kehitys näyttää päinvastaista. :(

        Oliko tuo viimeinen lauseesi vihjaus, kenties asia, jonka ymmärrän itsekin: Pysy pois, sinua ei kaivata täälläkään?


      • Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Oliko tuo viimeinen lauseesi vihjaus, kenties asia, jonka ymmärrän itsekin: Pysy pois, sinua ei kaivata täälläkään?

        Ei. Tarkoitin ihmisiä yleisellä tasolla.

        En ole toivottamassa tervetulleeksi ketään enkä häätämässä ketään kun en viihdy enää palstoilla kuin satunnaisesti ja pieniä hetkiä. Ihan sama kuka täällä hengailee ja kuka ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Tarkoitin ihmisiä yleisellä tasolla.

        En ole toivottamassa tervetulleeksi ketään enkä häätämässä ketään kun en viihdy enää palstoilla kuin satunnaisesti ja pieniä hetkiä. Ihan sama kuka täällä hengailee ja kuka ei.

        Hienoa, että epäonnistuin ajatuksessani ja osoitit sen olevan virheellinen.


      • Anonyymi

        Mammona, tuo ihmisten välinen sopimus, jota ei konkreettisesti ole edes olemassa. Ja sen tähden sorretaan ja tuhotaan. Ihminen tuhoutuu omaan typeryyteensä. Ja taas on yksi evoluution umpikuja sulkeutunut, jonka jäljet pyyhkiytyvät ajan saatossa. Ja koko ihmiskunnan historia oli pelkkä silmänräpäys...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne eivät lopulta ole kuitenkaan kovinkaan älykkäitä. Niillä voi olla jotain erityisosaamista, mitä pitävät älykkyytenä niin kuin monien muidenkin asioiden luullaan elämässä olevan jotain muuta mitä ne on. Välinpitämättömyys kokonaisuuksia kohtaan ei ole älykkyyttä. Se on tyhmyyttä.

        Juuri näin. Ne jotka halitsevat ovat niitä biljonäärejä joita kiinnostaa vasn omaisuuden kasvatus. Mitä ihminen tekee sillä valtavalla rahamäärällä kun kaikkea on jo yllin kyllin ja vielä enemmänkin.

        No sillä saa tietysti valtaa ja nämä ihmiset haluavat juuri sitä. Eivät he ole kovinkaan älykkäitä edes mutta raha ja sen tuoma valta on se heidän huumeensa. He ovat keinotelleet itsensä sinne päävaikuttajien pieneen eliittiin jolla on sormensa pelissä kaikessa mahdollisessa.


    • Anonyymi

      Tämäkin on näittä turha etes kauhalla vaatia jos on vai lusikalla annettu

    • Anonyymi

      Älykäs opettelee ennalta ulkoa IQ-tetien kysymykset ja vastaukset.

      • Anonyymi

        …🎯


      • Anonyymi

        Ei siellä testeissä ole pelkästään kysymyksiä vaan paljon muutakin millä se älykkyys ja myös persoona saadaan selvitettyä.

        T. Testissä käynyt


    • Anonyymi

      Tyhmä on se kun luulee että filungilla rikastuu ja vieläpä leveilee isoon ääneen asiasta. Sitä suurempi on häpiä

    • Anonyymi

      Mielestäni epäitsekkyys on älykästä. Ns. ' rahaa 'omaan pankkiin. Ei maallista vaan henkistä.Itsekkyys ja omahyväisyys on tyhmyyden huippu. Mutta siihen tämä maailma kehoittaa,suorastaan pakottaa. Valhettelee että täysin merkityksetön on välttämätöntä. Ja siinä uskossa mennään kun pässit,olit sitten rikas,köyhä tai mistä uskonlahkosta tahansa. Samassa tiedottomuuden virrassa ui.🤷‍♀️

      • Anonyymi

        On ihmisiä jotka vaarantaa epäitsekkäästi oman henkensä,sota tantereilla tai mielipide aktivisteina. Äärettömän epäitsekkäitä ja viisaita ihmissieluja. Siinä on viisaus, jos jossain.🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihmisiä jotka vaarantaa epäitsekkäästi oman henkensä,sota tantereilla tai mielipide aktivisteina. Äärettömän epäitsekkäitä ja viisaita ihmissieluja. Siinä on viisaus, jos jossain.🤷‍♀️

        Joku viisas totesi joskus jotenkin näin:

        "Ei ole viisautta kuolla jonkun asian tai toisten puolesta, vaan elää niiden puolesta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku viisas totesi joskus jotenkin näin:

        "Ei ole viisautta kuolla jonkun asian tai toisten puolesta, vaan elää niiden puolesta."

        Näinpä. Elää . Jos kuolo korjaa niin mitä siitä. Eli. Ja täysillä elikin. Se muistetaan. Siitä jää jälki,mikä ei unohdu.se elää.🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Elää . Jos kuolo korjaa niin mitä siitä. Eli. Ja täysillä elikin. Se muistetaan. Siitä jää jälki,mikä ei unohdu.se elää.🤷‍♀️

        Sodissa taidetaan vain muistaa se muisto jossa sukupolven ajan perhe köyhtyy, ei etene.
        Se, kenelle tuo olisi arvokasta, tuskin sille omalle perheelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Elää . Jos kuolo korjaa niin mitä siitä. Eli. Ja täysillä elikin. Se muistetaan. Siitä jää jälki,mikä ei unohdu.se elää.🤷‍♀️

        Ja mitä on kuolema? Sitäkö kun henki lähtee ja alkaa mätänemään? Todellako noin uskotte? Kuolemaa ei ole olemassakaan. Ainoastaan muodonmuutos. Opetetaanko tätä kouluissa? Minkä ammattitutkinnon tai pätevyyden tarvii omata tämän oivaltaakseen? Entä sen että mitä luot,sen luot itsellesi? Aivan käsittämättömän vaikea korkeakoulun käyneidenkin ja maan päättäjienkin ymmärtää ?🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodissa taidetaan vain muistaa se muisto jossa sukupolven ajan perhe köyhtyy, ei etene.
        Se, kenelle tuo olisi arvokasta, tuskin sille omalle perheelle?

        Elämän oppikouluja. Kaikella on tarkoitus. Oppiaksemme. Parempi viisaana köyhyydessä kun tyhmänä rikkaudessa.🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän oppikouluja. Kaikella on tarkoitus. Oppiaksemme. Parempi viisaana köyhyydessä kun tyhmänä rikkaudessa.🤷‍♀️

        Poistun. Rauhaa ja rakkautta🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poistun. Rauhaa ja rakkautta🤷‍♀️

        Sinä olet älykäs, olla onnellinen ympäristöstä riippumatta.
        Hyvä ajatus, parasta maailmalle olis jos tekoälyn voima poistettaisiin?

        AV


      • Anonyymi

        Niin ja selkein tyhmyyden osoitus on se että mollaa aina muita. Oikeasti älykkään ei tarvitse ja lisäksi hän osaa katsoa sinne peilin taakse miksi ihminen käyttäytyy miten käyttäytyy.


    • Anonyymi

      Muisti kuin tietokneen 64 TERATAVUN kiintolevy.

    • Anonyymi

      Debiilit ja monet muut vähä-älyiset ovat ihan onnellisia.
      N:ssaL tyhmennettin koko kansaa, että neuvostoihmiset olisivat vähään tyytyväisiä tietämättä mitään länsimaisesta elämänmenosta.

    • Anonyymi

      vaik4wts ksi löytää opiskil3jioill3 aqll34e noin 6uhanne3n 4u4on kuukausaihinraan.

    • Älykkyyden ja ns. tyhmyyden ainoa todellinen ero on se, että älykkäällä on mahdollisuus valita milloin on älykäs ja milloin tyhmä.

    • Anonyymi

      Älykkyydellä on puolensa.

      - Sheena

    • Anonyymi

      No seon varsin opettavaista oleilla ympäristössä jossa ikäänkuin keneenkään ei voi luottaa ku DDRssä konsanaan. Peliä ajan kuluksi. Myös pohjois-koreassa on sellainen vitsi, että jos kolme ihmistä kokoontuu, niin yksi heistä on rotta

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe