moparin kuutoset

elikkä vähäntietoja kiitos 70-luvun moparin kutosista, ja kulutuksista suurinpiirtein, mieluiten dusterin tai vastaavan paino luokan autoista, valiant ?

9

1561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • banger

225 taitaa olla se yx ja ainoo motti? Se pienempihän oli 198? Olen kuullut bensankulutuslukemia väliltä 8-15 l / sataselle. Varmaan jossain Aspenin kokoisesa ihan ok. Jollain varmaan on omakoht. kokemustakin.. Kuulemma hyvä ja kestävä kone. Täytyy googlettaa..

• ...joo

Mulla on dart, jossa on 225 ja käretön sytkä kulutus on jotakin 9-11 litraa sataselle ja konees on saasteajan kansi. noita kutosiahan on 170, 225 ja 198 ( vai mikälie en muista tarkaan), kyseisiä moottoreita on haukuttu ikuisiksi..;) ei sen puoleen kestävä se onkin mutta ei tehokas ja osia noihin saa helposti!

• niistä tehoakin irtoaa.

• Fury-75
        karvapää kirjoitti:

niistä tehoakin irtoaa.

...irtoaa kunhan virittää.

Vakio V8-koneetkin 70-luvulta on yllättävän alitehoisia. Moparin 360 kone eli 5,9 litrainen on n.145hv ja 440 eli 7,2 litrainenkin vain 170hv. Säälittäviä lukemia kyllä koneen sylinteritilavuuteen nähden. Mutta pikku virittelyllähän nuo tehot saa tuplattua pikkurahalla.

Omassa autossa on 360 magnum-nokilla ja nelikurkkusella imusarjalla ja kaasarilla. Nyt sillä jo ajelee ihan mukavasti.

• CAPRICE
        Fury-75 kirjoitti:

...irtoaa kunhan virittää.

Vakio V8-koneetkin 70-luvulta on yllättävän alitehoisia. Moparin 360 kone eli 5,9 litrainen on n.145hv ja 440 eli 7,2 litrainenkin vain 170hv. Säälittäviä lukemia kyllä koneen sylinteritilavuuteen nähden. Mutta pikku virittelyllähän nuo tehot saa tuplattua pikkurahalla.

Omassa autossa on 360 magnum-nokilla ja nelikurkkusella imusarjalla ja kaasarilla. Nyt sillä jo ajelee ihan mukavasti.

Kyllä Valiantin 170 cid vm 65 oli 101 hv. 225 koneessa 145 hv ja oletan että Dodgen 383 oli hevosia yli 250, tosin Dodgesta en ole varma.

• tippuivat
        CAPRICE kirjoitti:

Kyllä Valiantin 170 cid vm 65 oli 101 hv. 225 koneessa 145 hv ja oletan että Dodgen 383 oli hevosia yli 250, tosin Dodgesta en ole varma.

Ennen öljykriisiä (-73 tai -74) niissä oli kunnolla tehoa, esim. moparin 440 oli 350 hevosvoimaa ja Caddyn 500cid (8,2 l) oli yli 400 hv ja sitä rataa. Kriisin aikana tehoja pudotettiin, caddyn 500 cid koneestakin otettiin vain jotai reilu 200 hv. Ja ne tehot on oikeestaan palannu takas vasta 90-luvulla.

• 764

meinaan viritys sellaisia herkkuja löytyy meidänkin kätköistä,portattu kansi,cliffordin peltisarjat,offenhauserin nelireikänen imusarja ym kivaa...,kyllä niihin tehoa saa

• CAPRICE

Joo, vahvoja koneita ne Moparit on.Mulla oli 170, 225 ja 383.Kyllästyin.Nyt harmittaa.Ne oli AUTOJA.

• 80 Aspen

On ne vahvoja vehkeitä, pomminvarmoiksi kehuttu. Itellä on 225 ja se on vieny kaikkea 9 ja 18 litran väliltä. Paljon se kaasujalasta riippuu, mut kyllä niillä 9 litraan pääsee. Keskimäärin mulla on menny 11 mutta ajan ihan säästelemättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5177
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2179
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1887
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe