Pihvi pitää tilata ravintolassa aina kypsänä

Anonyymi-ap

Gourmet-kokit korostavat, että oikein kypsäksi valmistettu pihvi on makuelämys, joka tuo esiin lihan parhaat puolet.

Kypsä pihvi on myös turvallisempaa syödä. Ravintoloiden hygieniataso ei aina yllä riittävän korkealle, ja liha voi altistua bakteereille ja muille terveysriskeille valmistusprosessin aikana. Täydellinen kypsennys tappaa suurimman osan haitallisista bakteereista, mikä tekee pihvin nauttimisesta turvallisempaa.

Pihvin liha, kun se on kypsennetty kunnolla, tarjoaa täyteläisempää makua korostaen pihvin hienoa – tiivistä –  rakennetta.

8

1127

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ”Kypsä pihvi on myös turvallisempaa syödä.”

Toki possun ja kanan pihvi kannattaa syödä kypsänä.

”Ravintoloiden hygieniataso ei aina yllä riittävän korkealle, ja liha voi altistua bakteereille ja muille terveysriskeille valmistusprosessin aikana.”

Minä jätän väliin tällaiset ravintolat mutta kukin valitsee tyylille ja lompakolle sopivan ravintolan.

”Pihvin liha, kun se on kypsennetty kunnolla, tarjoaa täyteläisempää makua korostaen pihvin hienoa – tiivistä – rakennetta.”

Kypsä naudanpihvi on todellakin tiivistä, jopa kengänpohjamaista.

• Anonyymi

Tietysti kypsänä. Ihminen alkoi käyttää tulta ruoan valmistamisessa satoja tuhansia vuosia sitten. Jopa vielä nykyäänkin on "asiantuntijoita" joiden mielestä lihan pitää olla sisältä raakaa. YÄK !!!

• Anonyymi

Alkaako gougmet kokit tajuta, mikä terveysriski raaka liha on?
      Madot ei näy ;)

• Anonyymi

Pitäisi ymmärtää että samat bakteerit jotka lihan mureuttaa lopuksi sen pilaa. Joka paistaa/grillaa hyvän murean naudan pihvin kypsäksi ei ole mikään kokki. Ehdin tehdä ruokaa ammatikseni lähes 50v ei koskaan tullut ongelmia hygienian takia annoksista. Enkä ikinä ole itse syönyt pihviäni kypsänä. Katsokaa raakaa lihaa mikroskoopilla niin kihinä on hurjaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi ymmärtää että samat bakteerit jotka lihan mureuttaa lopuksi sen pilaa. Joka paistaa/grillaa hyvän murean naudan pihvin kypsäksi ei ole mikään kokki. Ehdin tehdä ruokaa ammatikseni lähes 50v ei koskaan tullut ongelmia hygienian takia annoksista. Enkä ikinä ole itse syönyt pihviäni kypsänä. Katsokaa raakaa lihaa mikroskoopilla niin kihinä on hurjaa?

Kaikkihan ne ovat olleet olevinaan hyviä kokkeja mitkä aiheuttaneet myrkytyksiä ja kuolemia myös huippuravintoloissa huonosti kypsennetyllä ruualla, mutta hyvällä tuurilla huonokaan kokki ei aiheuta myrkytyksiä.

• Anonyymi00006

Lampaasta tehty pihvi ei mastu millekään kypsänä. Saat toki tilata, mutta halvemmaksi tulisi syödä vaikka pahvia.

• Anonyymi00007

Lampaasta voi tehdä korkeintaan jauhelihapihviä. Karitsasta saa fileet, paistin ja kareet. Roseena tietenkin.

• Anonyymi00008

Huonolaatuinen pitää paistaa kypsäksi, laatulihan voi ottaa millä paistoasteella tahansa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1226
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      92
      1214
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1060
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      925
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      813
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      788
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      742
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      14
      730
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      619
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      613
    Aihe