Voiko työn tekemisen ylistys olla harhaoppi?

Anonyymi-ap

1780 eli vallankumouksen aikana alkoi Genesiksen aikalaskun mukaan seitsemäs vuosituhat eli lepopäivä.

Joka nyt saarnaa työn tekemisen autuutta on harhassa. Etenkin Intian Bhagavadgita kummeksuu työn tekoa. Samoin Koraani sanoo että tulee vuosisata 2100-2200 jolloin kaikki työn hedelmät riistetään pois.
Jopa raamatun Galatalaiskirje kehottaa varomaan sekaantumista jokapäiväiseen työhön.

Jeesus sanoi joka tarttuu auraan ja katsoo taakseen ei kelpaa.

Mitä pitää tehdä työn asemasta. Onko eettisesti oikein kieltää työn tekeminen.

Onko vuosituhat pilalla kun kuitenkin on jo 250 vuotta paiskittu työtä.

Jne. Mitä itse kysyisit?

3

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Orjuus kiellettiin 1830 luvulla.
      Robotti sana keksittiin 1900 luvun alkupuoliskolla.
      Sosialismi alkoi 1840 luvulla

Kuka sitten tekee työt?

Matteus sanoo jos Roomalainen sotilas pyytää kantamaan taakkaansa virstan kuljeta kaksi.
      Itse olen ollut töissä maanrakennus firmassa katolisessa. Ja se tuntui palkan tähden olevan tuollaista avustustoimintaa.

Mutta sitten taas on firmoja joissa palkka on ylisuuri.

Yleisesti ottaen työtä monet tekee mielellään vaikka uskonnot toppuuttelee. Ja asiat sillä saralla ovat hyvin?

On olemassa muitakin ajanlaskuja kuin Genesiksen. Olympiadien alusta on 2800 vuotta vasta ja islamin siirtymisestä Medinaan 1400 vuotta. Oikeastaan on uskon asia mitä vuotta elämme.

Mutta onko väärin tehdä työtä vapaa-ajaksi osoitettuna hetkenä? Tai lakon aikana.

Monet yrittäjät työskentelee pitkiä päiviä ja viikkoja.

Työ aiheuttaa luonnolle vaurioita ja saattaa ihmiset epätasa-arvoiseen asemaan. Siitä on paljon haittaa. Pitäisikö kaikki turha työ kieltää. Esim. Tarpeettomien lelujen tekeminen.

• Anonyymi

Etiikka ja moraali on vaikein asia jos se on täysin aikaan sidottu.
      Aika on heittää kiviä ja aika on koota kivet.

Työn tekeminen on aina velvollisuus ja ihanne, mutta sitten tuleekin lepopäivä jolloin työn tekeminen on kuoleman synti.

Onko olemassa mitään eettistä lakia joka olisi voimassa aina, joka paikassa ja ikuisesti?

Vai ovatko luonnonlait ainoat joilla on kyky yleispätevyyteen?

Tuleeko uskoa yksin kirjoituksiin jotka puhuu yleispätevyydestä vailla katetta.
      Vai tuleeko uskoa ajan johtajaan uuteen joka tietää mikä on kullekin ajalle uusin ohje ja tulkinta.

Tämä on tärkeä kysymys.

• Anonyymi

Inkvisition aikana oli kyse uskosta kirkkoon tai kirjoituksiin. Ne jotka usko kirjoituksiin voittivat valtaa, mutta kadottivat autuuden ja onnen.

Jotka uskoivat kirkkoon kadottivat maineen ja kunnian mutta eivät autuutta. Ja valtaakin he saavuttivat kun ryhtyivät matkimaan niitä jotka valitsi kirjoitukset.

Yksin moraaliseen lakiin uskominen johtaa onnen katoamiseen. Kuitenkin filosofit olivat päätyneet ratkaisuun että nautinto on suurin hyveistä ja kärsimys on pahinta mitä on. Kirjoitusten seuraaja ei siis ole hyveellinen ja kun hän on vailla hyvettä niin hän onkin pahan ilman lintu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5226
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1928
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1868
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1527
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1477
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      34
      1240
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1066
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1045
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      994
    Aihe