Jos mulla olisi valta muuttaa palstaa

Anonyymi-ap

Niin poistaisin kaikenlaisen piilovttuilun ja vastakkainasettelun palstalta yhdeksi päiväksi.

Ihmiset keskustelisivat asiallisesti ja vttuilematta yhden päivän, mieluiten vaikka jouluaattona tai muuna vastaavana "yhteisöllisyyden ja empatiakyvykkyyden" päivänä.

Tämä kuitenkin edellyttäisi, että molemmat sukupuolet katsoisivat peiliin ja muuttaisivat mahdollista poterosta huutelemisen käytäntöä.

Tiedän, että tämä on epärealismia parhaimmillaan eikä mulla ole sellaisia avaimia saati taitoja, että osaisin sovitella tai edes itse toimia oikein.

Mitä käytäntöjä sinä muuttaisit?

58

431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toisen tölviminen on tosiaan ilkeää luettavaa. Mutta pitää ajatella että kirjoittajalla itsellään on silloin paha olla. Ei ole syytä olla ilkeä jos itsellä mielenrauha ja asiat hyvin. Tämä ei kuitenkaan mielestäni ole ilkein palsta. Käypä uteliaisuuttasi, jos ei muuten kiinnosta, lukemassa uskontoa käsitteleviä palstoja. Luulisi että jonkin uskonsuuntauksen palstalla keskusteltaisiin juuri siitä uskosta. Mutta ei, ateistit ja muut kynänsoittajat (mukaelin suunsoittajista) pilaavat lähes jokaisen aloituksen.
      Korjaisin:
      1) Pitäisi olla palsta jossa saa kirjoittaa vain ilkeyksiä.
      2) Jokaisen muun palstan kirjoittajalle annettaisiin oikeus siirtää muille palstoille eksyneet tölväisyt ja vinoilut tuolle ilkeyspalstalle.

• Anonyymi

Hyvät korjausehdotukset.

En minäkään usko, että tämä on ilkeimmästä päästä, se riippuu aika paljon omastakin mielentilasta millä on liikenteessä, että miten kokee kirjoittelun.
        Jos on ollut huono päivä, niin en suosittele mitään palstaa kenellekään.

Mukavaa sunnuntaita ja kiitos asiallisesta vastauksesta.

• Anonyymi

Ainakin sen verran, että niille ilkeilijöille ja muille vastaaville voisi olla ihan oma osio. Sielläpähän tylyttelisivät sydämen kyllyydestä toisiaan.

• Anonyymi

Ja ois mulla pino ihan varteenotettavia asioita, joilla voisi oikeasti parannella palstaa, mutta eipä tee mieli kertoa niitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ois mulla pino ihan varteenotettavia asioita, joilla voisi oikeasti parannella palstaa, mutta eipä tee mieli kertoa niitä.

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat, aina on se mahdollinen olettamus, että joku tarttuu niihin negatiivisessa mielessä, koska joillekin kiusaaminen tuntuu olevan arkipäivää.

• Anonyymi

Niinpä se on, ihan oma osio voisi heille olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat, aina on se mahdollinen olettamus, että joku tarttuu niihin negatiivisessa mielessä, koska joillekin kiusaaminen tuntuu olevan arkipäivää.

No ei ihan noinkaan. Muut syyt on kyseessä.

• Anonyymi

Käyttäydyn aina asiallisesti, tai ainakin melkein aina 🤔

- Sheena

• Laittaisin rekisteröitymisen tunnisteella, että jokainen joutuis pankkitunnisteilla rekisteröitymään, vaikka muuten olisi anonyymi. Sitten jos joku alkaa liikaa työntämään shaibaa, niin olisi viranomaisilla tai vastaavilla parempi ja suorempi yhteys tyyppiin.

Loppuisi sellainen turhanpäiväinen kikkailu. Ja ketkä ei uskalla rekisteröityä, niin luultavasti niitä, joiden ei tarvitsekaan rekisteröityä/osallistua tälläiseen.

Mutta tuskimpa sellaista tulee....

• Anonyymi

Tuohan on aivan asiallinen ehdotus, toivottavasti menisi koppina ylläpidolle. Liekö mahdollista oikeasti toteuttaa tuollaista?

• Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on aivan asiallinen ehdotus, toivottavasti menisi koppina ylläpidolle. Liekö mahdollista oikeasti toteuttaa tuollaista?

Miksikäs ei? Pitää vaan olla hyvin suojattu rekisteri, ettei lipsu tiedot mihinkään. Mutta monessa mestassahan sitä on kova tunnistus käytössä jo. Miksi ei tälläisessä?

Palvelun tuottaja voisi ensin puuttua, jos joku alkaa kirjoittelemaan mitä sattuu ja koittaa sopia asiaa, mutta viimein viranomaiset kehiin, nuolaistaan sormea ja selataan lakikirjaa. :oD

Kyllä sisältö muuttuis vähän paremmaksi...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Miksikäs ei? Pitää vaan olla hyvin suojattu rekisteri, ettei lipsu tiedot mihinkään. Mutta monessa mestassahan sitä on kova tunnistus käytössä jo. Miksi ei tälläisessä?

Palvelun tuottaja voisi ensin puuttua, jos joku alkaa kirjoittelemaan mitä sattuu ja koittaa sopia asiaa, mutta viimein viranomaiset kehiin, nuolaistaan sormea ja selataan lakikirjaa. :oD

Kyllä sisältö muuttuis vähän paremmaksi...

Savolaiselle pitäisi olla joku merkki nikin yhteydessä, jotta muut osaavat varautua.

• Anonyymi kirjoitti:

Savolaiselle pitäisi olla joku merkki nikin yhteydessä, jotta muut osaavat varautua.

Eikö tuon jo erota ajatuksistakin? Sama vaikka kirjakieltä kirjoittaa. :oD

• originalpieninainen

Olispa edes rekkauspakko...
        Tietäis ees kuka uhkailee ja muuta.

• Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

Sanopa muuta kuule, sanopa muuta.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Eikö tuon jo erota ajatuksistakin? Sama vaikka kirjakieltä kirjoittaa. :oD

Kalakukko-emoji olis hyvä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loistoidea!

t. Savolainen mummo

• Anonyymi kirjoitti:

Myö kuule savossa jätetään sellaiset kuulijan vastuulle...tai lukijan. 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Sanopa muuta kuule, sanopa muuta.

Sanonpa muuta...

Tuli kyl äsken sellanen mustamaalaus/syyttäminen
        Taas vastaan että nyt riitti..

Samaa se on aiemminkin syytellyt mut nyt riitti.

• Anonyymi

Rekkautumispakko.
        Ihan yhtä tyhjän kanssa. Rekatut voi ottaa nicin pois päältä. Ja rekkautumattomille sataa ihan samaa kun rekatuillekin.
        Meinaatko, että ne rekkautumattomat on ainoita, jotka käyttäytyy miten sattuu? Valoja päälle.

• Anonyymi kirjoitti:

Rekkautumispakko.
        Ihan yhtä tyhjän kanssa. Rekatut voi ottaa nicin pois päältä. Ja rekkautumattomille sataa ihan samaa kun rekatuillekin.
        Meinaatko, että ne rekkautumattomat on ainoita, jotka käyttäytyy miten sattuu? Valoja päälle.

Ei täällä olisi rekkautumattomia sitten...

Sama vaikka rekkautunut "häipyisi" muille kirjoittajille "näkymättömiin" jollain ruksilla, ei se tarkoita, etteikö palveluntarjoajs sitä "alkuperäistä" näe, joks on kirjautunut. 😄

Ja kun on rekisteröitymispakko niin tarkoittaa myös, että on kirjauduttava, niin kaikki voidaan jäljittää.

Oikeat anomuumit häviää... on vain rekisteröityjä.

• Anonyymi kirjoitti:

Rekkautumispakko.

En tarkoittanut noin.

Mitään tosta oikestaa sillei kun sä sanoit.

Sataa varmasti teillekin vaikka mitä, mutta se että mulle sanotaan jatkuvasti uhkailuja,
        sekä nyt viimesimpiä että multa voi repii pään irti, mä tyylii ajelen tuolla ihmisten päälle jne.

Ja se että niitä asioita tulee puhelimeen viesteillä jne nii on vähä eri asia kun
        anonyymille haukkumiset.

Enkä sitten muuten vähättele anonyymejä tosiaankaan millään tapaa,
        että siitä ei tarvii alkaa syyttämään.
        Rakkaita ja tärkeitä niistä muutama 🥰
        (Ihan irl Rakkaita)

• Anonyymi kirjoitti:

Rekkautumispakko.

Älä ole noin tyly.

Ihan kyllä kannattaisin sitä rekisteröitymis pakkoa. Vaikka se rekattu sitten haukkuisi, niin ainakin voisi olla jopa helpompi olla välittämättä. Ai taas tuo sama länkyttäjä enpäs välitä.🤷🏻‍♀️ jossain vaiheessa se kamelinselkä katkeaa kumminkin ja sitten ei ole kivaa…

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Sama vaikka rekkautunut "häipyisi" muille kirjoittajille "näkymättömiin" jollain ruksilla, ei se tarkoita, etteikö palveluntarjoajs sitä "alkuperäistä" näe, joks on kirjautunut. 😄

Ja kun on rekisteröitymispakko niin tarkoittaa myös, että on kirjauduttava, niin kaikki voidaan jäljittää.

Ai niin. Voi kompa. Niinhän se sitten olisi. Mutta muumeja syrjitty liikaa...ikkuttamaan käy mokoma touhu.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Tämäpä se on, porukka tuntuu unohtavan tämän. Kaikki tosiaan voidaan jäljittää ja hyvä niin.

• Anonyymi

En tarkoittanut noin.

Mitään tosta oikestaa sillei kun sä sanoit.

Sataa varmasti teillekin vaikka mitä, mutta se että mulle sanotaan jatkuvasti uhkailuja,
        sekä nyt viimesimpiä että multa voi repii pään irti, mä tyylii ajelen tuolla ihmisten päälle jne.

Ja se että niitä asioita tulee puhelimeen viesteillä jne nii on vähä eri asia kun
        anonyymille haukkumiset.

Enkä sitten muuten vähättele anonyymejä tosiaankaan millään tapaa,
        että siitä ei tarvii alkaa syyttämään.
        Rakkaita ja tärkeitä niistä muutama 🥰
        (Ihan irl Rakkaita)

Kun. Se ei ole ok. Että niin tapahtuu kenellekkään.
        Mutta. Sitä et voi tietää. Mitä täällä tapahtuu muille. Kaikki eivät näe järkevänä tai halua, tuoda niitä tänne. Se on oma valinta aina jokaisella.

Enkä tiedä mistä syytin. Olin suora.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun. Se ei ole ok. Että niin tapahtuu kenellekkään.
        Mutta. Sitä et voi tietää. Mitä täällä tapahtuu muille. Kaikki eivät näe järkevänä tai halua, tuoda niitä tänne. Se on oma valinta aina jokaisella.

Enkä tiedä mistä syytin. Olin suora.

En tietenkään tiedä mitä muilla tapahtuu,
        mut ei niin helposti jonkun anonyymin henkilöllisyyttä ja numeroita kaivella kun rekatun.
        Ja vielä vähemmän lasten numeroita.

Ja se että kirjoittaa esim että se Anonyymi tai joku vaikka nyt kirjain X koittaa ajaa ihmisten yli on hieman eri kun että original pieninainen ajelee ihmisten yli.

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Älä ole noin tyly.

Ihan kyllä kannattaisin sitä rekisteröitymis pakkoa. Vaikka se rekattu sitten haukkuisi, niin ainakin voisi olla jopa helpompi olla välittämättä. Ai taas tuo sama länkyttäjä enpäs välitä.🤷🏻‍♀️ jossain vaiheessa se kamelinselkä katkeaa kumminkin ja sitten ei ole kivaa…

Tyly. Olen suora. Mä taas annan mahdollisuuksia, ja mua kiinnostaa enemmän monesti asia, kuin sen sanoja. Täällä on monia tyyppejä, jotka kohdelleet itseäni hyvin erikoisesti ja vihamielisesti ja monesti. En ole silti kirjoittanut niitä ihmisiä loppuun päässäni. On totta, että osa on tahallaan jotakin. En kuulu niihin.

• Anonyymi

En tietenkään tiedä mitä muilla tapahtuu,
        mut ei niin helposti jonkun anonyymin henkilöllisyyttä ja numeroita kaivella kun rekatun.
        Ja vielä vähemmän lasten numeroita.

Ja se että kirjoittaa esim että se Anonyymi tai joku vaikka nyt kirjain X koittaa ajaa ihmisten yli on hieman eri kun että original pieninainen ajelee ihmisten yli.

En ole tollasiin kirjoituksiin törmännyt. Paljon pahempaakin täältä lukenut kyllä monestikin, monen muunkin kohdalla. Itse asiassa. Edelleen. Sanon. Että se ei ole ok. Kenenkään kohdalla. Ja, en lähde vertailemaan. Haluan pitää asiat ominani.
        Mutta. Suosittelisin. Että älä provoa. Tota touhua.
        Ja jos itse tiedät. Mikä on totta. Ja ei. Niin se kantaa aika pitkälle. En näkisi järkevänä edes kaikkea älytöntä puolustella. Tai antaa siihen reaktioita. Omalla kohdallani, en viitsi niin toimia. Useinkaan.
        En pidä ajatuksesta, että joku joka hakee reaktioita, siis hakemalla hakee niitä, niin palkitsisin sen siitä. Mutta. Jokainen saa valita. Miten toimii.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole tollasiin kirjoituksiin törmännyt. Paljon pahempaakin täältä lukenut kyllä monestikin, monen muunkin kohdalla. Itse asiassa. Edelleen. Sanon. Että se ei ole ok. Kenenkään kohdalla. Ja, en lähde vertailemaan. Haluan pitää asiat ominani.
        Mutta. Suosittelisin. Että älä provoa. Tota touhua.
        Ja jos itse tiedät. Mikä on totta. Ja ei. Niin se kantaa aika pitkälle. En näkisi järkevänä edes kaikkea älytöntä puolustella. Tai antaa siihen reaktioita. Omalla kohdallani, en viitsi niin toimia. Useinkaan.
        En pidä ajatuksesta, että joku joka hakee reaktioita, siis hakemalla hakee niitä, niin palkitsisin sen siitä. Mutta. Jokainen saa valita. Miten toimii.

Ei noi vielä ollutkaan niitä pahimpia.
        Hyvin ohitettu...

• Anonyymi

Ei noi vielä ollutkaan niitä pahimpia.
        Hyvin ohitettu...

Mitä ohitettu. Sanoin asiani, mitä oli.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämäpä se on, porukka tuntuu unohtavan tämän. Kaikki tosiaan voidaan jäljittää ja hyvä niin.

Luultavasti 99% sti riittää tieto, että minun kirjoitukset voidaan yhdistää minuun, voin joutua niistä vastuuseen jne. Varmaan se 1% on niitä, jotka tuolla iltapäivälehtien sivustoillakin haukkuu julkkiksia ja töhöilee ihan omalla nimellä ja naamallaan. Mutta kerran kun heillekin joku ilmoittaa jostain henkilöloukkauksesta tms. niin muuttuu ääni kellossa.

Olihan se jo joku esimerkki tuolla ylilaudallakin...

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/peraton-raiskaussyytos-ja-kuvan-julkaisu-ylilaudalla-maksoi-herjaajalle-14-000-euroa-uhrin-ura-musiikkialalla-oli-tyssata/8820634

Sitten itketään, kun ei ollutkaan tarkoitus tai mitä selityksiä näitä nyt onkaan?

• Anonyymi

Ätmit pois ilimaa pilloomasta!

• Anonyymi

Savolainen sanoo tuon, että iliman pilluu. Ilman pilaaminen on siis iliman pilluu.

• Minusta täällä on vähemmän vittuilua kuin ikinä. Joskus tulkitsen, että voisiko tuo ja tuo kommentti olla minulle suunnattua vittuilua, mutta yleensä olen ollut väärässä.

• Ihan hyvä tää on, ei tarvi muutoksia

• Anonyymi

Aloittaja voisi päivän verran kommentoida kommentteja, jotka kokee loukkaaviksi tai kiusaaviksi sanalla L o u k k a a v a. Eikä muuta.
      Emme kommentoi sen enempää noita merkkauksia, mutta näemme, mikä aloittajaa loukkaa.
      Jatketaan, jos on tarvetta.
      Yritetään karsia.
      Taitaa olla eri palstoilla noita hieman kieroon kasvaneita.
      Vilma
      Tietenkin osaan erottaa, mutta havainnointi voisi auttaa.

• Anonyymi

Mulla ei ole tapana nostaa pelkästään minua loukkaavia asioita esille. Tämäkin aloitus itseasiassa nousi puhtaasti toisesta avauksesta ja vastakkainasettelusta esille, jota kommentoin ihan huumorimielessä itsekin. En se minäkään sentään kaikesta vedä hernettä nenään, mutta väärinymmärretty olen hyvin monta kertaa ja se vtuttaa.

• Anonyymi

Saat peukun tuosta 👍

Kun ihmiset loukkaantuvat niin ihmeellisistä ja olemattomistakin jutuista. Ei sellaista keskustelevaa tekstiä varmasti olekaan, jota joku ei saisi väännettyä jotenkin itseään vastaan olevaksi. Täällähän on aika paljon niitä, joiden mielestä jo eri mieltä oleminen on kiusaamista.

Sitten on kirjoituksia joilla ihan halutaan loukata. Aika tyhmää loukkaantua sellaisistakaan, toisen käskystä ja toivomuksesta vielä...

Musta tää on ihan hyvä näin. Oma nahka on paksuuntunut kummasti täällä vuosien mittaan ja se on hyvä asia.

xLiner

• Anonyymi

Miksi sitä turhaan muuttaa vittuilemalla on helpointa oppia millanen toinen on luonteeltaan jos ei nääs muuta tapaa keksi toista ärsyttää

• Anonyymi

20:24
        Kauhean lapsellinen, kehittymätön asenne sinulla.
        Vilma

• Anonyymi

No ei sulla ole valtaa se on kuningattarella

• Anonyymi

Voi kuule, se on huomattu. Ei mua valta sinänsä sen merkityksessä kiinnosta, vaan se miten sitä käytetään.

• Anonyymi

Ja Prinsessalla. Se matkustelee guben kanssa avaruusaluksella Kuuhun. Gubella kruunu päässä 🚀😇

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Prinsessalla. Se matkustelee guben kanssa avaruusaluksella Kuuhun. Gubella kruunu päässä 🚀😇

Gubella mitää ruunua ole. Kalju loimottaa kuutamolla. ruma mies

• Anonyymi

Ihan mainio! Minä poistaisin päiväksi kaiken hypetyksen ja ihmiset olis vaan kaikki saman arvoisia ilman kehukerhoa tai selkään taputtelijoita.

https://youtu.be/wbdE_Q_eq2k?si=8fuug6gYptLyDoWy

En oikein diggaile hypetyksestä nimittäin. Se on monesti aivan turhaa lipomista.

Entinen Eivori

• Anonyymi

Mitä tuo hypetys täällä on, tai siis miten ilmenee? Kun en ole mielestäni ainakaan viime aikoina mihinkään lipomiseenkaan törmännyt. Tai sitten en vaan ole huomannut?

xLiner

• Anonyymi

Pyrkinyt poistamaan tiehyeiden töhnää pään sisältä.

• Anonyymi

Tässä taas semmonen kommentti, joka tuntuu jäävän tahallaan tulkinnanvaraiseksi, eli mun näkökulmasta aika turha kommentti.

Täällä kun ihmisille tehdään joskus pskaa ihan tuolla tosielämän puolellakin, mutta onneksi tekijä on niin typerä, että ei tajua tekojen olevan todistettuja muidenkin kuin uhrin toimesta.

Tarpeeksi kun kerää todisteita, niin luulis riittävän rikosilmoituksen tekemiseen ja sitä kautta saadaan kiusaajat pois palstalta.

• Anonyymi

Lähtisikö sun omakin aloituksesi? Piilov*ttuilitko piilov*ttuilijoille?

Täähän alkaa olemaan samanlaista kuin uskonnon kanssa peruskoulussa. Perutaan barokkikonsertti koululaisilta, ettei vaan kukaan pidä sitä kristinuskoon liittyvänä ja vaadi korvauksia.

H*oraa ja *ittua saa kyllä huudella seuraamuksetta.

Olen vähän hämilläni tästä maailman menosta.

xLiner

• Mulla ei ole tapana piilovttuilla ihmisille. Jos kirjoitan jotain, ei siinä ole mun suussa tulkinnanvaraa, eli tarkoitan asian just niin kuin se on kirjoitettu.

Ei ole tarvetta kierrellä ja kaarrella niin, että olis jotain tulkinnanvaraa, vaan tarkoitan kaiken hyväntahtoisesti mitä sanon. Juuri siitä syystä mulla on profiilissa sähköpostiosoite, kuten aiemminkin yhdessä ketjussa mainitsin, et jos jollakin on tulkinnanvaraa asiassa, niin aina voi yksityisesti selvittää asian.

Mun yks tavoite palstalla on herättää keskustelua, mutta teen sen vilpittömin mielin. En kiusaa ketään, vaan yritän kannustaa parhaani mukaan. En myöskään syrji ketään tai valikoi puolia, koska en edes tiedä mistään taustakuvioista, kuka tykkää kenestäkin jne enkä muutenkaan halua valita mitään puolia, se on mun näkökulmasta lapsellista.

Virheitä teen kuitenkin minäkin, eli olen vain ihminen. Virheillä tarkoitan sitä, että en osaa aina muotoilla pehmeästi asioita, mutta hyvä tarkoitus mulla on aina. Sanoipa kuka tahansa mitä tahansa, niin itse tiedän millainen olen ja millainen en ole.

Olen tässä vuoden aikana yrittänyt parhaani mukaan kasvaa ihmisenä ja kokemukset ovat kyllä nöyräksi tehneet. Kävin kuitenkin todella matalissa vesissä tuossa kesällä, että ihme, että olen enää edes hengissä. Kiitollinen olen kuitenkin siitäkin, kuten monesta asiasta elämässä.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Mulla ei ole tapana piilovttuilla ihmisille. Jos kirjoitan jotain, ei siinä ole mun suussa tulkinnanvaraa, eli tarkoitan asian just niin kuin se on kirjoitettu.

Ei ole tarvetta kierrellä ja kaarrella niin, että olis jotain tulkinnanvaraa, vaan tarkoitan kaiken hyväntahtoisesti mitä sanon. Juuri siitä syystä mulla on profiilissa sähköpostiosoite, kuten aiemminkin yhdessä ketjussa mainitsin, et jos jollakin on tulkinnanvaraa asiassa, niin aina voi yksityisesti selvittää asian.

Mun yks tavoite palstalla on herättää keskustelua, mutta teen sen vilpittömin mielin. En kiusaa ketään, vaan yritän kannustaa parhaani mukaan. En myöskään syrji ketään tai valikoi puolia, koska en edes tiedä mistään taustakuvioista, kuka tykkää kenestäkin jne enkä muutenkaan halua valita mitään puolia, se on mun näkökulmasta lapsellista.

Virheitä teen kuitenkin minäkin, eli olen vain ihminen. Virheillä tarkoitan sitä, että en osaa aina muotoilla pehmeästi asioita, mutta hyvä tarkoitus mulla on aina. Sanoipa kuka tahansa mitä tahansa, niin itse tiedän millainen olen ja millainen en ole.

Olen tässä vuoden aikana yrittänyt parhaani mukaan kasvaa ihmisenä ja kokemukset ovat kyllä nöyräksi tehneet. Kävin kuitenkin todella matalissa vesissä tuossa kesällä, että ihme, että olen enää edes hengissä. Kiitollinen olen kuitenkin siitäkin, kuten monesta asiasta elämässä.

Katsohan, kun se on sinullakin ihan omasta tulkinnastasi kiinni mitä pidät vittuiluna. Samalla kaavalla toiset voivat pitää sun tekstiäsi ilkeänä. Mikä kehenkäkin kolahtaa....

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Katsohan, kun se on sinullakin ihan omasta tulkinnastasi kiinni mitä pidät vittuiluna. Samalla kaavalla toiset voivat pitää sun tekstiäsi ilkeänä. Mikä kehenkäkin kolahtaa....

xLiner

Tietysti voi, jos haluaa tulkita niin. Kyllä mun mielestä kiusaaminen on sitä itseään, mitä mullekin on tehty (kuten monelle muulle) eikä siinä jää tulkinnanvaraa: huorittelu ja kehoitus tappaa itsensä, niin ei siinä ole kahta puhetta onko se kiusaamista vai ei ja sellaisesta on kyllä ihan täysi oikeus vetää herneet nokkaan. En tietääkseni muunlaisesta tekstistä ole suivaantunut. Enkä moista itse harrasta. Mielipiteiden eroavuus ei mun mielestä ole kiusaamista.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tietysti voi, jos haluaa tulkita niin. Kyllä mun mielestä kiusaaminen on sitä itseään, mitä mullekin on tehty (kuten monelle muulle) eikä siinä jää tulkinnanvaraa: huorittelu ja kehoitus tappaa itsensä, niin ei siinä ole kahta puhetta onko se kiusaamista vai ei ja sellaisesta on kyllä ihan täysi oikeus vetää herneet nokkaan. En tietääkseni muunlaisesta tekstistä ole suivaantunut. Enkä moista itse harrasta. Mielipiteiden eroavuus ei mun mielestä ole kiusaamista.

Ai, mun kommenttini on poistettu.

No, h"orittelu tai itsarikehoitukset ovat asiatonta ja huonoa käytöstä. Tuskin siellä ihan täyspäinen on kirjoittelemassa. Ei se oikein kiusaamisesta kai mene.

Onko sulle oikeasti väliä mitä mieltä joku vinksahtanut molemmin puolin tuntematon on sun asioistasi? Ei pitäisi olla.

Tämä on anonyymi palsta, et ole täällä omalla nimelläsi etkä kasvoillasi. Joku räksyttää sun nimimerkillesi. Ei sulle.

Jos osoitat että osui, trolli saa palkintonsa.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Ai, mun kommenttini on poistettu.

No, h"orittelu tai itsarikehoitukset ovat asiatonta ja huonoa käytöstä. Tuskin siellä ihan täyspäinen on kirjoittelemassa. Ei se oikein kiusaamisesta kai mene.

Onko sulle oikeasti väliä mitä mieltä joku vinksahtanut molemmin puolin tuntematon on sun asioistasi? Ei pitäisi olla.

Tämä on anonyymi palsta, et ole täällä omalla nimelläsi etkä kasvoillasi. Joku räksyttää sun nimimerkillesi. Ei sulle.

Jos osoitat että osui, trolli saa palkintonsa.

xLiner

Olet oikeassa, sitä vaan joskus toivoo sellaisia empaattisia kohtaamisia netissäkin. Tänään on sellainen päivä, lieneekö johtuu huonoista yöunista. Kiitos, kun vaivauduit kommentoimaan uudelleen.

• Anonyymi

kun joskus picfän vanhojen pelien pelaamisesta kuin joku titokonetta vastaan othello eli reversi-pelikin... joku peli jonka tein itse koodasin: pokeripeli, isännät odottamassa milloin tulen salilta suihkussa iltaisin pelaamaan sditä peliä.

• Anonyymi

jotkut monet kuolleet ihmiset pelanneet minun tekemää pokeripeliä

voisi olla kuin joku kauhuelokuvakin jokainen pelaaja kuolewe liian koukuttava.

• Anonyymi

Ylläpito voisi poistaa vihapuhe-kirjoitukset. Teksteistä löytyy jatkuvasti esim. t*ansroska (transr*ska), eikä ne poistu vaikka niistä ilmoittaa.

Sen sijaan ihan asialliset viestit lähtee. Se on mun mielestäni kiusaamista, että poistellaan mielivaltaisesri hyvästä keskustelusta vastauksia, jolloin koko keskustelun idea katoaa.

xLiner

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      107
      2685
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2375
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      20
      2255
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1826
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1600
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      166
      1318
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      277
      1138
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1014
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      994
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      178
      920
    Aihe