Koska palstan viralliset visavalvojat ovat ilmeisesti pitkillä päiväunilla, avustan hieman näin epävirallisen visa-avustajan asemassa.
Helppo sarjakuvavisa
https://www.is.fi/viihde/art-2000010796778.html
Tunnetko sarjakuvat? Testaa tietosi
84
504
Vastaukset
Oma tulos
"Olet todellinen sarjakuvatietäjä, onnittelut hyvästä tuloksesta!
Vastasit oikein 12 kysymykseen"Oli kyllä melko helppo, vaikka osaa sarjakuvista en ole edes juurikaan lukenut. Ja Aku Ankan toinen nimi oli vaikea kysymys.
11 oikein.- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Hyvä tulos. Siellä oli pari hankalaa kysymystä. 😊
Onneksi esität niitä susiguppe ensisijaisesti itsellesi, niin ei tule tenkkapoo🥱
- Anonyymi
Katso mainos tehdeksäsi testin. No en katso.
>simiti<Hei känkkäränkkä. Se mainos katsotaan vikisemättä ja pääset vastaamaan. Reippaasti nyt ... 😁
12/12. Tosi helppoja paitsi kaksi - Aku Ankan toinen nimi ja Mummoankan nimi.
Kiitos visan laittamista! Visoja laittanut Norppa83 taitaa palata tänne vasta loppiaisena.Hyvä tulos.
Rande ja Norppa ovat aktiivisesti laittaneet visoja. Suotakoon heille pieni paussi.tosi.typy kirjoitti:
Hyvä tulos.
Rande ja Norppa ovat aktiivisesti laittaneet visoja. Suotakoon heille pieni paussi.tosi.typy: "Hyvä tulos. Rande ja Norppa ovat aktiivisesti laittaneet visoja. Suotakoon heille pieni paussi."
Joo Norppa83:n visoja olen kaipaillut - muutama viikko sitten hän laittoi tänne muutaman. Tein niistä yhden.
Olen muuten hyvällä tuulella, sillä huomasin vähän ajateltua, että Faijan kunto on kohentunut. Sain isosiskolta alustavan luvan lähteä sunnuntaina 1.12. pikkujouluun Joensuuhun, jos Faija on hyvässä kunnossa. Olen yhden yön poissa Faijan luota ja tapaan yli puolenkymmentä kaveria luonani pikkujoulussa. Tällä kertaa taidan päästä paikalle toisin kuin viime vuonna!! :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
tosi.typy: "Hyvä tulos. Rande ja Norppa ovat aktiivisesti laittaneet visoja. Suotakoon heille pieni paussi."
Joo Norppa83:n visoja olen kaipaillut - muutama viikko sitten hän laittoi tänne muutaman. Tein niistä yhden.
Olen muuten hyvällä tuulella, sillä huomasin vähän ajateltua, että Faijan kunto on kohentunut. Sain isosiskolta alustavan luvan lähteä sunnuntaina 1.12. pikkujouluun Joensuuhun, jos Faija on hyvässä kunnossa. Olen yhden yön poissa Faijan luota ja tapaan yli puolenkymmentä kaveria luonani pikkujoulussa. Tällä kertaa taidan päästä paikalle toisin kuin viime vuonna!! :)Kiva, tuohan on hyvä uutinen. Sinulla on tiedossa hauskat pikkujoulut. Tonttulakki päähän ja hauskanpitoon! 🧑🎄
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Hyvä tulos.
Rande ja Norppa ovat aktiivisesti laittaneet visoja. Suotakoon heille pieni paussi.Sulla on guppe siis täällä kokonainen fiktiohahmojen populaatio, kai joki näihin ehdollistuu kun pää ei iha pelaa
11 oikein
Hienosti tiedetty. Pari vaikeaa kysymystä mahtui mukaan.
Itse käytin vihjeen, kun siitä kerran tarjottiin. 🙂
- Anonyymi
8. Mikä se oli se joku mummo Ankan joku sukulainen siis täti Kalle tai joku? Meni ihan ohi.
- Anonyymi
Siis kaino-Vieno, eikä Kalle. Tarkistin. Ja se oli mummo- ankka itse.
Liian helppo, eli täydet tuli.
Hyvä tulos. Olihan se helppo, varsinkin harrastajille.
Mukana oli muutama hämmentävä kysymys. :)tosi.typy kirjoitti:
Hyvä tulos. Olihan se helppo, varsinkin harrastajille.
Mukana oli muutama hämmentävä kysymys. :)Hämmennän lisää:
Mikä on Jaska Jokusen isän ammatti?
(olen tainnut kysyä tuota aiemminkin ja se ammatti paljastuu käsittääkseni vain yhdellä sivulla)buddy-love kirjoitti:
Hämmennän lisää:
Mikä on Jaska Jokusen isän ammatti?
(olen tainnut kysyä tuota aiemminkin ja se ammatti paljastuu käsittääkseni vain yhdellä sivulla)Parturi.
Olet kysynyt tätä ennenkin. :)buddy-love kirjoitti:
Sinulla on hyvä muisti.
Joissain asioissa tuo muisti näyttää toimivan. Yleensä minulla on valikoiva muisti ja sekin juoksee klimpeissä.
tosi.typy kirjoitti:
Joissain asioissa tuo muisti näyttää toimivan. Yleensä minulla on valikoiva muisti ja sekin juoksee klimpeissä.
Oma omituinen muistini pudottelee harvinaisia sanoja hyllyiltä ja sitten joudun miettimään, että mitä ne oikein tarkoittavatkaan ja miltä hyllyltä ne putosivat. Latinan kanssa varsinkin on usein noin.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Oma omituinen muistini pudottelee harvinaisia sanoja hyllyiltä ja sitten joudun miettimään, että mitä ne oikein tarkoittavatkaan ja miltä hyllyltä ne putosivat. Latinan kanssa varsinkin on usein noin.
Per aspera ad astra.
Vilma buddy-love kirjoitti:
Itse muistan usein turhaa nippelitietoja, joilla ei ole mitään merkitystä. On myös asioita, jotka eivät pysy mielessä, vaikka kuinka tankkaisi.
Mielenkiintoista, kuinka muistinpohjalle valikoituu kaikenlaista, mutta usein tärkeät asiat unohtuvat nopeasti. Joissain tilanteissa on syynä kiinnostuksen ja motivaation puute.tosi.typy kirjoitti:
Itse muistan usein turhaa nippelitietoja, joilla ei ole mitään merkitystä. On myös asioita, jotka eivät pysy mielessä, vaikka kuinka tankkaisi.
Mielenkiintoista, kuinka muistinpohjalle valikoituu kaikenlaista, mutta usein tärkeät asiat unohtuvat nopeasti. Joissain tilanteissa on syynä kiinnostuksen ja motivaation puute.Ihmisten nimet ovat minulle suuri ongelma, sillä minun on todella vaikea muistaa niitä.
Ilmeisesti aivoissa on erillinen osa nimien muistamista varten ja se on minulla jossain muussa käytössä.buddy-love kirjoitti:
Ihmisten nimet ovat minulle suuri ongelma, sillä minun on todella vaikea muistaa niitä.
Ilmeisesti aivoissa on erillinen osa nimien muistamista varten ja se on minulla jossain muussa käytössä.Tekniset asiat ovat minulle haastavia. Mielestäni niissä ei ole mitään johdonmukaista. Joku selvästi muuttaa sääntöjä ja ohjeita mielialan mukaan.
Uusien teknisten asioiden ymmärtäminen ja mustaminen saa aikaan kauhukohtauksen. Minun aivoissani ei ole osastoa teknisille asioille. Kovalevy on täynnä.tosi.typy kirjoitti:
Tekniset asiat ovat minulle haastavia. Mielestäni niissä ei ole mitään johdonmukaista. Joku selvästi muuttaa sääntöjä ja ohjeita mielialan mukaan.
Uusien teknisten asioiden ymmärtäminen ja mustaminen saa aikaan kauhukohtauksen. Minun aivoissani ei ole osastoa teknisille asioille. Kovalevy on täynnä.Minun pääni on täynnä koneita ja ne ovat täysin loogisia.
Sen sijaan kaikki mikä liittyy byrokratiaan ja lakiasioihin tms. on täysin epäloogista siksi, että ihan mitä tahansa voidaan muuttaa mahdolliseksi vain sopimalla että se on mahdollista.buddy-love kirjoitti:
Minun pääni on täynnä koneita ja ne ovat täysin loogisia.
Sen sijaan kaikki mikä liittyy byrokratiaan ja lakiasioihin tms. on täysin epäloogista siksi, että ihan mitä tahansa voidaan muuttaa mahdolliseksi vain sopimalla että se on mahdollista.Tiedän jo edellisistä keskusteluista, että sinulle ovat koneet ja vempeleet lähellä sydäntä. Yhden romu, on toisen aarre.
Lakiasioihin on olemassa kirjoja ja lakitekstejä, mutta miten eri lakeja noudatetaan ja tulkitaan, on jo täyttä hepreaa. Lainoppineilla on myös näkemyseroja monesta asiasta. Maalikkona on mahdotonta tietää, mikä kaava toimii missäkin tilanteessa, vai toimiiko ollenkaan.tosi.typy kirjoitti:
Tiedän jo edellisistä keskusteluista, että sinulle ovat koneet ja vempeleet lähellä sydäntä. Yhden romu, on toisen aarre.
Lakiasioihin on olemassa kirjoja ja lakitekstejä, mutta miten eri lakeja noudatetaan ja tulkitaan, on jo täyttä hepreaa. Lainoppineilla on myös näkemyseroja monesta asiasta. Maalikkona on mahdotonta tietää, mikä kaava toimii missäkin tilanteessa, vai toimiiko ollenkaan.Vaikuttaa siltä, että käräjäoikeudet ovat täynnä toheloita, sillä niin monet tuomiot näyttävät muuttuvan hovissa.
Nyt kesällä törmäsin erääseen byrokratian vaatimukseen, josta ilmoitin että sen noudattaminen on mahdotonta, ja sen jälkeen se tulkittiin luovasti siten, että noudattaminen muuttuikin mahdolliseksi ja vielä kerrottiin mitä lomakkeeseen pitää kirjoittaa että asia tulee kuntoon. Varsinainen tilanne ei siitä tietysti muuttunut mihinkään, mutta hallinto väittää asioiden olevan kuten säännöissä vaaditaan.
(lisäksi hallinto muuttaa sopimuksia omin päin, eikä kysy hyväksynkö muutokset)
((ja ne edelleen pohtivat jossain toimistossa erästä toista byrokratiaongelmaani, johon kaikki ovat sitä mieltä, että ratkaisuni olisi parempi kuin standardi, mutta eivät ole löytäneet pykälää, jolla sen saisi sallituksi))
(((ärsyttävää)))buddy-love kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että käräjäoikeudet ovat täynnä toheloita, sillä niin monet tuomiot näyttävät muuttuvan hovissa.
Nyt kesällä törmäsin erääseen byrokratian vaatimukseen, josta ilmoitin että sen noudattaminen on mahdotonta, ja sen jälkeen se tulkittiin luovasti siten, että noudattaminen muuttuikin mahdolliseksi ja vielä kerrottiin mitä lomakkeeseen pitää kirjoittaa että asia tulee kuntoon. Varsinainen tilanne ei siitä tietysti muuttunut mihinkään, mutta hallinto väittää asioiden olevan kuten säännöissä vaaditaan.
(lisäksi hallinto muuttaa sopimuksia omin päin, eikä kysy hyväksynkö muutokset)
((ja ne edelleen pohtivat jossain toimistossa erästä toista byrokratiaongelmaani, johon kaikki ovat sitä mieltä, että ratkaisuni olisi parempi kuin standardi, mutta eivät ole löytäneet pykälää, jolla sen saisi sallituksi))
(((ärsyttävää)))On täysin ymmärrettävää, että lakiasioissa normaalilla ihmisellä menee hermo. Eihän ne itsekään ymmärrä, miten lakitekstejä pitäisi tulkita.
Ymmärrän täysin ärsytyksen.buddy-love kirjoitti:
Minun pääni on täynnä koneita ja ne ovat täysin loogisia.
Sen sijaan kaikki mikä liittyy byrokratiaan ja lakiasioihin tms. on täysin epäloogista siksi, että ihan mitä tahansa voidaan muuttaa mahdolliseksi vain sopimalla että se on mahdollista.Ei laki ole täysin epäloogista. Lain kirjaimen pystyy melko hyvin päättelemään tietyistä perusperiaatteista ja tuntemalla jollain tasolla ne historialliset olosuhteet, jolloin kyseistä asiaa on ryhdytty lain avulla säätelemään. Hyvin kaukaa keskiajalta on se viisaus, että "mikä ei ole oikeus ja kohtuus, ei voi olla lakikaan". Usein lakiteksti sitten laahaa jäljessä teknologista ja yhteiskunnallista kehitystä.
Yksi ehkä melko usein hämmennystä aiheuttava seikka on, että on sekä lakeja, joista voidaan sopimalla poiketa ja sitten pakottavaa lakia, josta ei voi poiketa.scrg kirjoitti:
Ei laki ole täysin epäloogista. Lain kirjaimen pystyy melko hyvin päättelemään tietyistä perusperiaatteista ja tuntemalla jollain tasolla ne historialliset olosuhteet, jolloin kyseistä asiaa on ryhdytty lain avulla säätelemään. Hyvin kaukaa keskiajalta on se viisaus, että "mikä ei ole oikeus ja kohtuus, ei voi olla lakikaan". Usein lakiteksti sitten laahaa jäljessä teknologista ja yhteiskunnallista kehitystä.
Yksi ehkä melko usein hämmennystä aiheuttava seikka on, että on sekä lakeja, joista voidaan sopimalla poiketa ja sitten pakottavaa lakia, josta ei voi poiketa.Kaikki mikä perustuu pelkästään ihmisten välisiin sopimuksiin on epäloogista jos vertailukohdaksi otetaan fysiikka ja matematiikka (joissa molemmissa epäloogisuus on niin kaukana tavallisista tilanteista, ettei niistä yleensä tarvitse välittäää (kvantti-ilmiöt ja äärettömyyksien käsittely).
Ihmissopimuksissa puolestaan loogisuus on piilossa jossain sekalaisen hötön alla.
((brokratismiturhautuneena lausuu hän))
- Anonyymi
Kymppi tuli. Kiitettävä?
Vilma Lisäkysymyksiä niille, jotka pitivät testiä helppona.
Miksi Jaska Jokunen näyttää keski-ikäiseltä mieheltä, jolla on pälvikalju ja väsynyt olemus.?
Miksi Tellu, tuo kohtalokas tumma naisen alku, kiusaa Jaskaa jatkuvasti?
Tellu on pihan parhaimman näköinen typykkä. Onko kyse alistamisesta? Jaskalla kun ei ole varaa Tellun tasoiseen naiseen.
Jos oikein muistan, Tellu tykkää kovin Amadeuksesta. Tuo kiharapäinen herkkä taiteilijasielu edustaa miehisyyden korkeinta tasoa.
Ihmettelen vaan.
Nuorena kun luulin, että Tenavat on kertomus lapsista.- Anonyymi
Melkein tukehdutit nauruun.
Sulla on by the way kirjoittajan lahja.
Vilma Erittäin voimaannuttavia kysymyksiä. Tuossa siirtyy Tenavat tähän päivään. Harva meistä pysyy perässä. Ajatuksia herättävä päivitys. 😁
Oliko sinulla se visan tulos jo tiedossa?tosi.typy kirjoitti:
Erittäin voimaannuttavia kysymyksiä. Tuossa siirtyy Tenavat tähän päivään. Harva meistä pysyy perässä. Ajatuksia herättävä päivitys. 😁
Oliko sinulla se visan tulos jo tiedossa?11/12 "Tämähän meni hyvin, olet selvästi lukenut sarjakuvan jos toisenkin!"
Aku Ankan toinen nimi? Oli kaksi vaihtoehtoa. Pyysin vihjettä ja se ehdotti että jompikumpi. Arvasin väärin.
Lopetin Aku Ankan lukemisen 70-luvulla. Ehkä Akun toinen nimi on paljastettu myöhemmissä julkaisuissa. Nykyään lehti on vähän outo.Anonyymi kirjoitti:
Melkein tukehdutit nauruun.
Sulla on by the way kirjoittajan lahja.
VilmaKirjoittamisen lahja tarvitsee inspiraation, joka on välillä kadoksissa.
Sun teksteissä on usein napakka poljento ja jännä intuitiivinen epämääräisyys.
Et pyri olemaan ilmaisussa eksakti ja tyhjentävä.- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Kirjoittamisen lahja tarvitsee inspiraation, joka on välillä kadoksissa.
Sun teksteissä on usein napakka poljento ja jännä intuitiivinen epämääräisyys.
Et pyri olemaan ilmaisussa eksakti ja tyhjentävä.Ihailen hyvää ilmaisua. Harvalla.
Joo. Itse kirjoitan aika väljästi, viitteellisesti joskus. Huolettomasti ja huolimattomasti.
Ihailen tarkkaa tietoa jostain spesiaalista (sitäkin löytyy täällä), minkä koen luotettavana ja voi todeta, että ahas, noin se onkin.
Vilma
Inspiraatiota voi ruokkia muiden kirjat. Generoi. Sallittua. Jaskahan ei ole kiinnostunut Tellusta, vaan Pienestä Punatukkaisesta Tytöstä. Hänestä emme tiedä mitään, mutta kuvitelmissa hän luultavasti on kaikkea sitä, mitä Tellu ei ole.
Tellu on stereotyyppi random-naisesta. Omasta mielestään luultavasti luonteeltaan kovinkin ihana, vaikka ulkopuolisen silmin on vaikea päätellä miksi. Kolmevitosena se menee Ensitreffeille Alttarille, jotta saa edes jonkun koripallon, jota pompotella.Gattino kirjoitti:
11/12 "Tämähän meni hyvin, olet selvästi lukenut sarjakuvan jos toisenkin!"
Aku Ankan toinen nimi? Oli kaksi vaihtoehtoa. Pyysin vihjettä ja se ehdotti että jompikumpi. Arvasin väärin.
Lopetin Aku Ankan lukemisen 70-luvulla. Ehkä Akun toinen nimi on paljastettu myöhemmissä julkaisuissa. Nykyään lehti on vähän outo.Hyvä tulos. 😊
Joskus niistä vihjeistä ei ole mitään apua. Turhauttavaa.scrg kirjoitti:
Jaskahan ei ole kiinnostunut Tellusta, vaan Pienestä Punatukkaisesta Tytöstä. Hänestä emme tiedä mitään, mutta kuvitelmissa hän luultavasti on kaikkea sitä, mitä Tellu ei ole.
Tellu on stereotyyppi random-naisesta. Omasta mielestään luultavasti luonteeltaan kovinkin ihana, vaikka ulkopuolisen silmin on vaikea päätellä miksi. Kolmevitosena se menee Ensitreffeille Alttarille, jotta saa edes jonkun koripallon, jota pompotella.Sitä Jaskan ihailemaa, Pientä Punatukkaista Tyttöä ei muistaakseni ole koskaan näytetty missään. Jaska on ihastunut suurella sydämellä ja puhuu hänestä kauniisti.
Tellu on hieman ristiriitainn ja määräilevä tapaus.tosi.typy kirjoitti:
Sitä Jaskan ihailemaa, Pientä Punatukkaista Tyttöä ei muistaakseni ole koskaan näytetty missään. Jaska on ihastunut suurella sydämellä ja puhuu hänestä kauniisti.
Tellu on hieman ristiriitainn ja määräilevä tapaus.Schoultz kirjoitti ja piirsi Tenavia 50 vuoden ajan, joten varmaan hahmot ja etenkin maailma ympärillä ehti muuttua. En tiedä. Voisi olla hauska verrata 50-luvun ja 90-luvun juttuja keskenään.
Emme kai koskaan saaneet tietää mistään luotettavasta lähteestä Pienestä Punatukkaisesta Tytöstä. Jaska Jokunen oli kaukoihastunut ja ihastuneet saattavat kuvitella ominaisuuksia kohteestaan.
Mahtoiko sarjakuvissa myöskään koskaan esiintyä yhtään aikuista?
Wattersonin Lassissa ja Leevissä tiikeri on aina joko oikea tai pehmoeläin sen mukaan onko aikuiset mukana vai eletäänkö Lassin maailmassa.tosi.typy kirjoitti:
Sitä Jaskan ihailemaa, Pientä Punatukkaista Tyttöä ei muistaakseni ole koskaan näytetty missään. Jaska on ihastunut suurella sydämellä ja puhuu hänestä kauniisti.
Tellu on hieman ristiriitainn ja määräilevä tapaus.Schoultz kirjoitti ja piirsi Tenavia 50 vuoden ajan, joten varmaan hahmot ja etenkin maailma ympärillä ehti muuttua. En tiedä. Voisi olla hauska verrata 50-luvun ja 90-luvun juttuja keskenään.
Emme kai koskaan saaneet tietää mistään luotettavasta lähteestä Pienestä Punatukkaisesta Tytöstä. Jaska Jokunen oli kaukoihastunut ja ihastuneet saattavat kuvitella ominaisuuksia kohteestaan.
Wattersonin Lassissa ja Leevissä tiikeri on aina joko oikea tai pehmoeläin sen mukaan onko aikuiset mukana vai eletäänkö Lassin maailmassa.scrg kirjoitti:
Schoultz kirjoitti ja piirsi Tenavia 50 vuoden ajan, joten varmaan hahmot ja etenkin maailma ympärillä ehti muuttua. En tiedä. Voisi olla hauska verrata 50-luvun ja 90-luvun juttuja keskenään.
Wattersonin Lassissa ja Leevissä tiikeri on aina joko oikea tai pehmoeläin sen mukaan onko aikuiset mukana vai eletäänkö Lassin maailmassa.Ressun Punainen Parooni on oma suosikkini. Loistavalla mielikuvituksella varustettu beagle on Tenavien parasta antia. Aina on mielessä seikkailua ja vaarallisia tilanteita.
Ressun ja Kaustisen ystävyys on hellyyttävä.tosi.typy kirjoitti:
Ressun Punainen Parooni on oma suosikkini. Loistavalla mielikuvituksella varustettu beagle on Tenavien parasta antia. Aina on mielessä seikkailua ja vaarallisia tilanteita.
Ressun ja Kaustisen ystävyys on hellyyttävä.Ei varmaan Euroopan taivaalla 1. maailmansodassa lennellyt Manfred v R arvannut, että hänet vielä yli sata vuotta myöhemmin tunnetaan parhaiten sarjakuvassa koirankopin katolla lentelevän beaglen ansiosta.
scrg kirjoitti:
Ei varmaan Euroopan taivaalla 1. maailmansodassa lennellyt Manfred v R arvannut, että hänet vielä yli sata vuotta myöhemmin tunnetaan parhaiten sarjakuvassa koirankopin katolla lentelevän beaglen ansiosta.
Olen lukenut Tenavia aika pienenä. En tiedä miksi, koska eihän se oikeasti ole lapsille. Noh, se oli sarjakuva ja siinä oli lapsia. Muistan että tietyt käsitteet hiukan askarruttivat:
- Millainen on Leijoja Syövä Puu?
- Mikä on Suuri Kurpitsa?
- Miten mikään joukkue voi urheilussa hävitä aina?
Kaustinen oli vaan vähän omituinen nimi eikä siinä vaiheessa olisi yhtään auttanut tieto, että se on käännös Woodstockista.scrg kirjoitti:
Olen lukenut Tenavia aika pienenä. En tiedä miksi, koska eihän se oikeasti ole lapsille. Noh, se oli sarjakuva ja siinä oli lapsia. Muistan että tietyt käsitteet hiukan askarruttivat:
- Millainen on Leijoja Syövä Puu?
- Mikä on Suuri Kurpitsa?
- Miten mikään joukkue voi urheilussa hävitä aina?
Kaustinen oli vaan vähän omituinen nimi eikä siinä vaiheessa olisi yhtään auttanut tieto, että se on käännös Woodstockista.Tenavien maailmaan astuminen vaatii vilkasta mielikuvitusta ja luovuutta. Tutustumalla syvällisemmin voi oppia ymmärtämään tiettyjä sivuhuomautuksia.
Osan yksityiskohdista voi jättää lapsenmielisen arvailun varaan. :)tosi.typy kirjoitti:
Tenavien maailmaan astuminen vaatii vilkasta mielikuvitusta ja luovuutta. Tutustumalla syvällisemmin voi oppia ymmärtämään tiettyjä sivuhuomautuksia.
Osan yksityiskohdista voi jättää lapsenmielisen arvailun varaan. :)Minulla on ollut lapsena hyvin rajoittunut mielikuvitus tai sitten suhtauduin urheiluun jollain ihme vakavuudella tai hartaudella. Koska se oli minusta ihan ok että Ressu käy kopin katolla lentosotataistelua. Mutta se ei jotenkin käynyt laatuun että koira sai osallistua nappulaliigan otteluihin.
scrg kirjoitti:
Minulla on ollut lapsena hyvin rajoittunut mielikuvitus tai sitten suhtauduin urheiluun jollain ihme vakavuudella tai hartaudella. Koska se oli minusta ihan ok että Ressu käy kopin katolla lentosotataistelua. Mutta se ei jotenkin käynyt laatuun että koira sai osallistua nappulaliigan otteluihin.
Koska Ressu on Tenavista kaikkein fiksuin monitaituri, kuuluu asiaan, että hänellä on moniulotteinen rooli ja suunnaton mielikuvitus. Kaustisen sivurooli jää joskus hieman epäselväksi, mutta pitäähän Ressulla olla mykkä apulainen.
- Anonyymi
.PÖAE3ÄDASP ¨´PÅYÖOYDERÄVBPIYILPDT
- Anonyymi
TIEDÄN EWNFLANRILAISIA..
INHOI55AQVIA JUTTUJA KUN TIE3RTOKONEIDEN KANSSA NISKAKIN JÄHÖTJUSTTYY - Anonyymi
Sarjakuvista eniten pidän Kamalasta luonnosta.
Tenavat ei oke koskaan oikein napanneet. En taida olla sarjakuvatyyppi.
Mielelläni kuvitan kirjoja, romaaneja ym. mielessäni.
VilmaOmat sarjis-suosikit ovat Asterix ja Kiroileva siili. Ne jaksavat edelleen, näin vuosienkin jälkeen, huvittaa ja viihdyttää.
- Anonyymi
jotain joops. elokuvakin on sarjakuva kun tulee sarjatulella kuvia.
- Anonyymi
mikä oli ennen fotonia ja vetyatomia, hadron-hiukkanen joku bosoni, ellei biisoni
josta pääsee ajatelmaan Bisaaret,Bimini missäamerikkalaiswert ydinkokeita
lomapaikka bikini-saaret - Anonyymi
Kompastelin alkukiihdytyksen aikana, aku ankan toinen nimi...🤔 11/12
Meni vähän huonosti, tuli kai palstan pohja aika. Vain kymmenen oikein. En muistanu aku Ankan toista nimee, ja sekosin siinä Asterixin tietäjässä. Akua luin lapsena paljon tai oikeestaan Roope setä taskukirjaa. Sitten mun suosikkina oli tintti ja Lucky luke. Sitten vielä Ahmed ahne. Muistatteko sellasta? Noista tenavista en yhtään tykänny, vaikka jäi se riepu lapsi mieleen. Oikeestaan se snuupi koira oli vaan kenestä tykkäsin. Mulla oli sellanen karvaelukkakin kotona. Ja semmonen muovinen. Me aina puhuttiin veljen kanssa kovasta snuupista.
Sattuuhan näitä kompastumisia, itse kullakin. Nuo oli hankalia kysymyksiä, vaikka muuten visa oli aika helppo. Itse käytän annetut vihjeet, mutta niistä ei ole aina apua.
Nuo samat sarjikset ovat olleet minun lapsuusajan suosikkeja ja luen niitä edelleen satunnaisesti. 😊Sama tyyppi Goscinny, joka on ideoinut Ahmed Ahneen (iznogoud) on kirjoittanut myös Lucky Lukea ja Asterixia. Piirtäjä on kaikissa eri. Mutta juuri noissa lyhyemmissä Ahmed Ahneissa on riemastuttavan nerokkaita juttuja.
10/12. Aika hyvin siihen nähden, etten juurikaan ole lapsuuden jälkeen sarjakuvia lueskellut. En muista koskaan edes kuulleeni Aku Ankan toista nimeä 🙈
Hyvä tulos! 🙂
Tuo Akun toinen nimi mainitaan harvoin. Siksi tuo oli vähän hankala kysymys. Siitä huolimatta, sinulla meni oikein hyvin tuo visa. 👍tosi.typy kirjoitti:
Hyvä tulos! 🙂
Tuo Akun toinen nimi mainitaan harvoin. Siksi tuo oli vähän hankala kysymys. Siitä huolimatta, sinulla meni oikein hyvin tuo visa. 👍Joo olen kyllä tyytyväinen, vaikka täydet pisteet aina näyttävätkin kovin kauniilta 😁
Aletheias kirjoitti:
Joo olen kyllä tyytyväinen, vaikka täydet pisteet aina näyttävätkin kovin kauniilta 😁
Nämä hyvän mielen visat ovat mukavia piristyksiä tylsään iltaan. "Kauniita pisteitä" on välillä vaikea saada, mutta silti jää mukava fiilis. 😁
tosi.typy kirjoitti:
Nämä hyvän mielen visat ovat mukavia piristyksiä tylsään iltaan. "Kauniita pisteitä" on välillä vaikea saada, mutta silti jää mukava fiilis. 😁
Niin juuri 😁
Tämä ilta on ollut vähän mollivoittoinen, teinin asioita murehtiessa, nin pitää yrittää kääntää ajatuksia hetkeksi jonnekin muualle.Aletheias kirjoitti:
Niin juuri 😁
Tämä ilta on ollut vähän mollivoittoinen, teinin asioita murehtiessa, nin pitää yrittää kääntää ajatuksia hetkeksi jonnekin muualle.Joo, kannattaa kääntää ajatukset hetkeksi muualle. Elämä on aaltoliikettä. Murheita tulee ja menee.
Täällä palstalla voi keskittyä hetkekis muihin asioihin. 🙂tosi.typy kirjoitti:
Joo, kannattaa kääntää ajatukset hetkeksi muualle. Elämä on aaltoliikettä. Murheita tulee ja menee.
Täällä palstalla voi keskittyä hetkekis muihin asioihin. 🙂Murheita tulee ja menee eikä nytkään kyse ole mistään sinänsä vakavasta, mutta äitinä sitä vain tuntee pienetkin lapsen murheet isoina sydämessään. En osannut kuvitella, miten tunteikasta teinin äitinä oleminen voikaan olla..
Muihin asioihin keskittyminen tulee siis todella tarpeeseen 😊Aletheias kirjoitti:
Murheita tulee ja menee eikä nytkään kyse ole mistään sinänsä vakavasta, mutta äitinä sitä vain tuntee pienetkin lapsen murheet isoina sydämessään. En osannut kuvitella, miten tunteikasta teinin äitinä oleminen voikaan olla..
Muihin asioihin keskittyminen tulee siis todella tarpeeseen 😊Kun sain omat lapseni, äitini sanoi, ettei äidin sydän lakkaa koskaan murehtimasta, vaan ajan kuluessa murheiden laatu ja määrä muuttuu. Pienenä oli pienemmät ongelmat, isona ristiriitaiset ja syvällisemmät ongelmat.
Aina ei löydy oikeita tapoja auttaa, mutta sekin riittää, että on lapselle läsnä ja kuuntelee.
Joskus vanhemman on hyvä irtautua, ottaa omaa aikaa ja ladata akkuja. Sekin on välittämistä. 😊tosi.typy kirjoitti:
Kun sain omat lapseni, äitini sanoi, ettei äidin sydän lakkaa koskaan murehtimasta, vaan ajan kuluessa murheiden laatu ja määrä muuttuu. Pienenä oli pienemmät ongelmat, isona ristiriitaiset ja syvällisemmät ongelmat.
Aina ei löydy oikeita tapoja auttaa, mutta sekin riittää, että on lapselle läsnä ja kuuntelee.
Joskus vanhemman on hyvä irtautua, ottaa omaa aikaa ja ladata akkuja. Sekin on välittämistä. 😊Äitisi sanoi viisaasti. Noinhan se juuri menee, ettei äidin sydän lakkaa koskaan murehtimasta. Pienen lapsen kanssa oli siinä mielessä helpompaa, että murheen tai harmituksen sattuessa lapsi hakeutui syliin hakemaan turvaa. Sai lohduttaa, puhaltaa pipin pois, silittää jne. Nyt juron teinipojan kanssa sama ei toimi vaan nuorelle täytyy antaa tilaa, mutta silti olla lähellä, jos ja kun hän on valmis itse avautumaan.
Tällä viikolla olisikin tarkoitus vähän juhlistaa aikuisten kesken, saa nähdä miten paljon se sitten lopulta akkuja lataa vai viekö loputkin energiat 😄Aletheias kirjoitti:
Äitisi sanoi viisaasti. Noinhan se juuri menee, ettei äidin sydän lakkaa koskaan murehtimasta. Pienen lapsen kanssa oli siinä mielessä helpompaa, että murheen tai harmituksen sattuessa lapsi hakeutui syliin hakemaan turvaa. Sai lohduttaa, puhaltaa pipin pois, silittää jne. Nyt juron teinipojan kanssa sama ei toimi vaan nuorelle täytyy antaa tilaa, mutta silti olla lähellä, jos ja kun hän on valmis itse avautumaan.
Tällä viikolla olisikin tarkoitus vähän juhlistaa aikuisten kesken, saa nähdä miten paljon se sitten lopulta akkuja lataa vai viekö loputkin energiat 😄Taas kerran hauska sanonta, jossa on syvää viisautta. Kuulin tämän joskus jossain ja se jäi mieleeni.
Nuorten/ teinien kasvatus on kuin lohen kalastamista. Välillä pitää löysätä siimaa, toisinaan pitää kelata siima tiukalle. Niin kauan on asiat hyvin, kunhan siima ei katkea.
Kasvukipuja on joskus vaikea käsitellä. Joskus on jopa raskasta, mutta täytyy vaan muistaa, että lapsi on muutoksen edessä ja vähän eksyksissä itsensä kanssa. Teet oikein, kun annat hänelle tilaa tarvittaessa.tosi.typy kirjoitti:
Taas kerran hauska sanonta, jossa on syvää viisautta. Kuulin tämän joskus jossain ja se jäi mieleeni.
Nuorten/ teinien kasvatus on kuin lohen kalastamista. Välillä pitää löysätä siimaa, toisinaan pitää kelata siima tiukalle. Niin kauan on asiat hyvin, kunhan siima ei katkea.
Kasvukipuja on joskus vaikea käsitellä. Joskus on jopa raskasta, mutta täytyy vaan muistaa, että lapsi on muutoksen edessä ja vähän eksyksissä itsensä kanssa. Teet oikein, kun annat hänelle tilaa tarvittaessa.Todella hyvin sanottu! Joskus on vain haastavaa tietää, milloin löysätä, milloin kiristää, mutta tässä kohdin täytyy luottaa vanhemman vaistoon.
Välillä on raskasta, mutta onneksi kaikki tärkeät asiat ovat kunnossa. Lapseni on fiksu nuori, josta olen äärimmäisen kiitollinen joka päivä ja hänen kanssaan on ihana elää arkea (paitsi ehkä joskus kun teinivaihe iskee kunnolla päälle 😄). Kasvukivut kuormittavat vain hiukan enemmän tällä hetkellä, mutta luotan siihen, että kohta helpottaa 😊
Haa, selvästikin kannattaa itse olla laittamatta visoja palstalle, niin kyllä joku muu hoitaa sen leiviskän 😂
10/12, kömmähdin Akun nimeen ja Villen naapuriin. Kaikkea ei voi muistaa eli seli seli 😂
Eppu ja riepu ihmetytti pentuna paljon, mutta aikuisena asia on konkretisoitunut lähipiirin muksujen myötä. Tosin nauran enemmän Lassille, mutta se johtunee siitä, että lapsuuden minäni samaistuu Lassiin voimakkaasti 😁Hyvä tulos. 😁
Näin epävirallisen visa-apulaisena otin kopin ja annoin vetoapua. Sattui vielä kiva visa vastaan tuolla iltiksen sivuilla. En sitä sen kummemmin miettinyt.
Omia suosikkeja ovat Asterixit. 😊
Miten menee?tosi.typy kirjoitti:
Hyvä tulos. 😁
Näin epävirallisen visa-apulaisena otin kopin ja annoin vetoapua. Sattui vielä kiva visa vastaan tuolla iltiksen sivuilla. En sitä sen kummemmin miettinyt.
Omia suosikkeja ovat Asterixit. 😊
Miten menee?Kiitos kysymästä, eihän tässä kurjuutta kummempaa, kuten tavattiin joskus sanoa 😂
Mitenkäs Teidän Ylhäisyytenne keisarillinen arki on sujunut viime aikoina?randombypasser kirjoitti:
Kiitos kysymästä, eihän tässä kurjuutta kummempaa, kuten tavattiin joskus sanoa 😂
Mitenkäs Teidän Ylhäisyytenne keisarillinen arki on sujunut viime aikoina?Täällä on arki on ollut (koko syksyn) hektistä myllerrystä. Nyt helpottaa. Ei pitäisi vaittaa. Hyvä, että töitä riittää ja palkka juoksee. 😁
tosi.typy kirjoitti:
Täällä on arki on ollut (koko syksyn) hektistä myllerrystä. Nyt helpottaa. Ei pitäisi vaittaa. Hyvä, että töitä riittää ja palkka juoksee. 😁
Sellaistahan se kieltämättä välillä on. Omalla työmaalla on ollut vähän turhankin rauhallista kevään jälkeen, mutta toisaalta on jäänyt sitten aikaa kehitys- ja tuotteistusprojekteille, jotka saattavat vielä joskus jopa tuottaa lisää töitä ja sitten on taas niin tuhannen kiirus. Joka toiselle kuoppaa kaivaa ja välillä itselleenkin 😂
randombypasser kirjoitti:
Sellaistahan se kieltämättä välillä on. Omalla työmaalla on ollut vähän turhankin rauhallista kevään jälkeen, mutta toisaalta on jäänyt sitten aikaa kehitys- ja tuotteistusprojekteille, jotka saattavat vielä joskus jopa tuottaa lisää töitä ja sitten on taas niin tuhannen kiirus. Joka toiselle kuoppaa kaivaa ja välillä itselleenkin 😂
Omassa työpaikassa ovat syksy ja kevät ne kaikkein kiireisimmät työpiikit. Kyllä se helpottaa, kun ruuhka on ohi ja näkee oman työn tulokset. Nyt ihan mielellään nauttii vähän rauhallisemmasta tahdista ja luppoajasta.
Laiskottelu on erittäin aliarvostettua. Tässä kuitenkin tekee aivotyötä koko ajan ja lokeroi mielessään asioita/ ideoita tulevaisuuden varalle. 😂tosi.typy kirjoitti:
Omassa työpaikassa ovat syksy ja kevät ne kaikkein kiireisimmät työpiikit. Kyllä se helpottaa, kun ruuhka on ohi ja näkee oman työn tulokset. Nyt ihan mielellään nauttii vähän rauhallisemmasta tahdista ja luppoajasta.
Laiskottelu on erittäin aliarvostettua. Tässä kuitenkin tekee aivotyötä koko ajan ja lokeroi mielessään asioita/ ideoita tulevaisuuden varalle. 😂Meillä ne piikit osuvat ns. lomakausien edelle eli maailma on saatava valmiiksi aina ennen juhannusta ja joulua 😂 Yleensä niiden välissä on hiukan leppoisampaa, joskus huomattavan leppoisaa ja välillä vain leppoisamman tuntuista kun ei tartte juosta pää kolmantena jalkana joka suuntaan 😁
Meillä on tuo laiskottelu, neppailuksikin kutsuttu, osattu viime aikoina hyödyntää. Tai ehkä se eniten johtuu taustan kehitysprojekteista, jolloin minun on pakko potkia muita mukaan kertomaan teknistä höpöhöpöä, jotta saadaan raameihin hiukan asiasisältöäkin. Tosin ei kukaan ole valittanutkaan vielä, joten neppailut on taas hetkeksi neppailtu ja seuraavat pari viikkoa saa muukin porukka taas antaa oman kontribuutionsa kehitysprojekteille, niin mm. uuden sivuston sisältö alkaa olemaan viimeistelyä vaille valmis. Zaaaap, ruoska viuhahtaa 😂randombypasser kirjoitti:
Meillä ne piikit osuvat ns. lomakausien edelle eli maailma on saatava valmiiksi aina ennen juhannusta ja joulua 😂 Yleensä niiden välissä on hiukan leppoisampaa, joskus huomattavan leppoisaa ja välillä vain leppoisamman tuntuista kun ei tartte juosta pää kolmantena jalkana joka suuntaan 😁
Meillä on tuo laiskottelu, neppailuksikin kutsuttu, osattu viime aikoina hyödyntää. Tai ehkä se eniten johtuu taustan kehitysprojekteista, jolloin minun on pakko potkia muita mukaan kertomaan teknistä höpöhöpöä, jotta saadaan raameihin hiukan asiasisältöäkin. Tosin ei kukaan ole valittanutkaan vielä, joten neppailut on taas hetkeksi neppailtu ja seuraavat pari viikkoa saa muukin porukka taas antaa oman kontribuutionsa kehitysprojekteille, niin mm. uuden sivuston sisältö alkaa olemaan viimeistelyä vaille valmis. Zaaaap, ruoska viuhahtaa 😂Ahaa, sinä siis olet se orjapiiskuri, joka et anna muiden laiskotella. 😂 Olisihan tämä pitänyt arvata. On tietysti tärkeää, että ollaan tekevinään toitä, mutta kauhun tasapaino on säilytettävä ja otettava välillä rennosti. 😊
Meidän hommissa ei kukaan tule käskyttämään, eikä ruoskimaan eteenpäin, mutta tekemättömät työt näkyvät muiden työvaihdeiden seisottamisella ja ruuhkalla. Sitä ei katsota hyvällä. Onneksi on sen verran tuttu työporukka, että jokainen tietää oman roolinsa.
Joka vuosi samat rutiinit toistuvat ja lopulta näkyy tunnelin päässä valoa. 🙂
Mukavaa loppuiltaa. Poistun iltapuuhiin. 😊tosi.typy kirjoitti:
Ahaa, sinä siis olet se orjapiiskuri, joka et anna muiden laiskotella. 😂 Olisihan tämä pitänyt arvata. On tietysti tärkeää, että ollaan tekevinään toitä, mutta kauhun tasapaino on säilytettävä ja otettava välillä rennosti. 😊
Meidän hommissa ei kukaan tule käskyttämään, eikä ruoskimaan eteenpäin, mutta tekemättömät työt näkyvät muiden työvaihdeiden seisottamisella ja ruuhkalla. Sitä ei katsota hyvällä. Onneksi on sen verran tuttu työporukka, että jokainen tietää oman roolinsa.
Joka vuosi samat rutiinit toistuvat ja lopulta näkyy tunnelin päässä valoa. 🙂
Mukavaa loppuiltaa. Poistun iltapuuhiin. 😊Aaaaa, nooo, miten sen nyt sanoisi... JOO! Ajoittain ja vain tärkeiden asioiden johdosta, muuten herrat saavat jatkaa niitä reilun tunnin kahvitaukojaan, jos kerran niihin on aikaa, vaikkakaan mitään tuottavaa niistä ei ole vielä syntynyt, mutta toisaalta eivät velikullat vaikuta stressaantuneiltakaan, joten kai se voidaan laskea tuottavuudeksikin 😂
Meillä hommat limittyvät vähemmän, mutta pakko tunnustaa, että jos limittyvät, niin minä en kyllä odottele mitään pullonkauloja, vaan annan huutia jos sovittuja hommia ei ole hoidettu viimeistään sovittuun ajankohtaan mennessä. Mutta ei enää nykyisin tarvitse juurikaan huutia antaa, historia on kouluttanut kanssaveijareita riittävästi 😇😁
Kuin myös, näkyillään taas kun kerkiät 😌
Kiitos Visasta! 8 oikein.
Kiva nähdä sinuakin palstalla🤗Hyvä tulos! 😊
Kiitos. Kiva nähdä myös sinua. Mukava palstailla taas ajan kanssa, ilman hoppua. 😁
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi862341Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap192272Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen191818- 1051477
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663761472Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1621253Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2571042- 68969
- 78919
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha174903