Eurooppa tukehtuu 4-5 vuotta vanhoihin sähköautoihin joita kukaan järkevä ei halua ostaa koska ne ovat liian suuri taloudellinen riski sellaisen ostaneelle, tämä tiedetään laajasti.
Tämä on myös kaikkea muuta kuin ekologista, sähköauton mitättömän lyhyt käyttöikä on luonnonvarojen älytöntä tuhlausta. Tämäkin siis täysin päinvastaista mitä sähköautojen osalta sanottiin niihin siirtymisen alkuaikana.
Ruotsi painii käytettyjen sähköautojensa kanssa, siellä kukaan ei niitä halua. Suomestakaan ei ole nyt tässä apua Ruotsille, tänne on perinteisesti aina dumpattu vanhat käytetyt autot mutta nyt tuo ei onnistu, täällä on lama.
EU pullollaan käytettyjä sähköautoja joita kukaan ei halua
76
509
Vastaukset
- Anonyymi
Tuossa on se yksi syy miksi sähköautojen hinnat romahtaa koko ajan lisää ja lisää. Suimeen yritetään dumpata kaikki mikä ei kelpaa muaalla.
- Anonyymi
Sama tyyppi kirjoittelee näitä tekstejä.
Kirjoittelee uskostaan, toivostaan, unelmistaan, luuloistaan, harhoistaan ja kuvitelmistaan.
Tieto puuttuu hänen teksteistään.
- Anonyymi
Orpon hallitus lyö täyden verotuksen sähköautoille ja sähkön hintaan tulee lisää tehomaksukorotukset. Irwinin laulun sanoin "kusessa ollaan".
- Anonyymi
jep sähköautojen takia verkostoa joudutaan uusimaan ja siirtomaksut nousee kaikilla myös niillä jotka ei patteriautoa aio hankkia. Siis joudut maksamaan siitä kun naapurisi ostaa kertakäyttöisen patteri auton....
Kun hölmölässä asutaan niin kaikki on mahdollista, heh perkele - Anonyymi
Huvittaa tuo "sähkön hintaan tu Lee huimat korotukset", kirjoitellessasi noita juttuja muista, että selkäsi takana pn sähkömittari ja sähkön hinta on jokaisen murhe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jep sähköautojen takia verkostoa joudutaan uusimaan ja siirtomaksut nousee kaikilla myös niillä jotka ei patteriautoa aio hankkia. Siis joudut maksamaan siitä kun naapurisi ostaa kertakäyttöisen patteri auton....
Kun hölmölässä asutaan niin kaikki on mahdollista, heh perkeleSähköautojen kotona lataaminen ei vaikuta verkkoon mitään. Tuo on SU uutinen Suomen Uuutiset disinformaatiolähde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen kotona lataaminen ei vaikuta verkkoon mitään. Tuo on SU uutinen Suomen Uuutiset disinformaatiolähde.
Kaikki sähkön lisäkulutus vaikuttaa verkkoon, myös sähköautojen kotona lataaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki sähkön lisäkulutus vaikuttaa verkkoon, myös sähköautojen kotona lataaminen.
Sähköautoja ei edes ole missään peräkylillä ja siellä missä on katuvalot ja asfaltti, verkko kyllä kestää. Miljoonalle autolle riittää 250Mw keskitehoa. Keskikulutus 10000 Mw. Parhaat tuotannot 15000 Mw. Norja on hyvä esimerkki päivälatauksilla joitain promilleja. E- fuel tuotanto pienimuotoisenakin kuluttaa sähköä saman verran, kuin muutama satatuhatta sähköautoa. Vety vielä hullumpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoja ei edes ole missään peräkylillä ja siellä missä on katuvalot ja asfaltti, verkko kyllä kestää. Miljoonalle autolle riittää 250Mw keskitehoa. Keskikulutus 10000 Mw. Parhaat tuotannot 15000 Mw. Norja on hyvä esimerkki päivälatauksilla joitain promilleja. E- fuel tuotanto pienimuotoisenakin kuluttaa sähköä saman verran, kuin muutama satatuhatta sähköautoa. Vety vielä hullumpi.
Lisä se on pienikin lisä ja pitäisi pyrkiä vähentämään sähkönkäyttöä, ei lisäämään sitä.
Ja isoissa kaupungeissa auto on useimmille lähinnä turha ja kallis lelu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisä se on pienikin lisä ja pitäisi pyrkiä vähentämään sähkönkäyttöä, ei lisäämään sitä.
Ja isoissa kaupungeissa auto on useimmille lähinnä turha ja kallis lelu.Maalaisten ei oikeastaan kannattaisi olla kovinkaan huolissaan kaupunkilaisten "leluista". Etelän kaupungeissa asustelee pari miljoonaa ihmistä ja meitä lähikuntalaisia miljoona lisää. Vajaan puolen tunnin päässä on 3 isoa kaupunkia. Enemmän saisi sähköautoja olla. Aamulla Lahden väylä täynnä autoja. Muutama romu joko mustaa tai sinistä savua päästävää myrkyttää koko aamuliikenteen. Raskaan piiput ovat sen verran ylhäällä, ettei se niin paljon haittaa. Kamala krääsä, miten ne romut on ikinä saatu katsastettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki sähkön lisäkulutus vaikuttaa verkkoon, myös sähköautojen kotona lataaminen.
Sähkölämmitteiset talot tulisi ensin varustaa lämpöpumpuilla ja sähkökiukaat kieltää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoja ei edes ole missään peräkylillä ja siellä missä on katuvalot ja asfaltti, verkko kyllä kestää. Miljoonalle autolle riittää 250Mw keskitehoa. Keskikulutus 10000 Mw. Parhaat tuotannot 15000 Mw. Norja on hyvä esimerkki päivälatauksilla joitain promilleja. E- fuel tuotanto pienimuotoisenakin kuluttaa sähköä saman verran, kuin muutama satatuhatta sähköautoa. Vety vielä hullumpi.
Mistähän keksit tuon 250 MW tehon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän keksit tuon 250 MW tehon.
Se ei ole keksitty on verrattu Norjan sähköautokannan vaikutusta. On tultu samoihin Eli jalostuksesta vapautuva 200 Mw +350Mw lisää riittää 2,5 miljoonalle henkilöautolle.
- Anonyymi
Olet verokarhun lemmikki. Se typerys joka maksaa itsensä kipeäksi jokaisella kilometrilla. Pottoaineveroa, dieselveroa jne.
Sähköautolla ajava ei ole verokarhun lypsulehmä. Mietipä sitä.- Anonyymi
Toistaiseksi asia on näin ;)
- Anonyymi
Nuo maksut on pieniä, lopulta se kallein maksu sähköautossa on se hirvittävä arvonalenema..noin 2000e kuukaudessa varsinkin vähän kalliimmissa.
- Anonyymi
Pirun hyvä menen vaihtamaan 1,5 vuoden päästä Ev 6 n saapi sen samaan hintaa kuin 1995 Corollan
- Anonyymi
Ei taida oikein olla pitkällä tähtäimellä tuollainen arvonalenema edes mahdollista. Jollain 40 tonnin sähköautolla arvo tippuisi tuon logiikan mukaan 20 kuukaudessa nollaan. Toki muutaman ensimmäisen kuukauden aikana arvo tippuu nopeasti, mutta näin tapahtuu kaikissa uusissa autoissa käyttövoimasta riippumatta.
Tuo väittämäsi 2000e kuukaudessa on käytännössä mahdoton arvonalenema, jos autoa käytetään muutaman vuodenkin ajan eli vedit tuon luvun hatusta. Edes 100 tonnin sähköauto ei menettäisi noin paljoa kuukaudessa paitsi ensimmäisen vuoden ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida oikein olla pitkällä tähtäimellä tuollainen arvonalenema edes mahdollista. Jollain 40 tonnin sähköautolla arvo tippuisi tuon logiikan mukaan 20 kuukaudessa nollaan. Toki muutaman ensimmäisen kuukauden aikana arvo tippuu nopeasti, mutta näin tapahtuu kaikissa uusissa autoissa käyttövoimasta riippumatta.
Tuo väittämäsi 2000e kuukaudessa on käytännössä mahdoton arvonalenema, jos autoa käytetään muutaman vuodenkin ajan eli vedit tuon luvun hatusta. Edes 100 tonnin sähköauto ei menettäisi noin paljoa kuukaudessa paitsi ensimmäisen vuoden ajan.Ei kyllä nämä uunot arvon aleneman tietää. Odotellaan rauhassa niitä ilmaisia sähköautoja. Sittenhän se arvon alenema loppuu.
- Anonyymi
Sähköautojen vahvaa marssia ei kukaan Suolen rölli hidasta, vaikka kirjoittelisi noita typeriä juttujaan oikeasti työkseen.
- Anonyymi
Voit hyvinkin olla oikeassa. Kaikki menestyvät bisnesideat perustuvat sille että hölmöille saadaan myytyä kaikkea koska heitä on eniten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit hyvinkin olla oikeassa. Kaikki menestyvät bisnesideat perustuvat sille että hölmöille saadaan myytyä kaikkea koska heitä on eniten.
Kumpi sitten on se hölmö, se, joka ostaa 3500€:ll bensaa, vaise, joka ostaa 800€: lla sähköä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi sitten on se hölmö, se, joka ostaa 3500€:ll bensaa, vaise, joka ostaa 800€: lla sähköä.
Bensan ostajia on eniten...........
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi sitten on se hölmö, se, joka ostaa 3500€:ll bensaa, vaise, joka ostaa 800€: lla sähköä.
Eiköhän se bensan osto vaikka V8 autoonkin ole halvempaa kuin kokea sähköauton arvonalenema😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se bensan osto vaikka V8 autoonkin ole halvempaa kuin kokea sähköauton arvonalenema😂
Riippuu aivan määrästä, 20 ostos on tavallinen. Vähän laisesti noita "v8" ja näkyy tien päällä. Taitaa enemmän olla projektiasteella mielikuvituksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit hyvinkin olla oikeassa. Kaikki menestyvät bisnesideat perustuvat sille että hölmöille saadaan myytyä kaikkea koska heitä on eniten.
Hölmöt ostaa vaikka reikälusikan, kun on niin luontoystävällinen malli.
- Anonyymi
Kyllähän kauppoja syntyy, kun hinta painuu "sopivaksi". Tuleva käyttövoimavero antaa myös odottaa itseään ... toistaiseksi. Aika ei ole vielä kypsä.
- Anonyymi
Vaikka menisi tonni kuussa bensaan, on sekin halvempaa kuin sähköauton kuukausittainen arvonalenema. Ihmiset on todella tyhmiä kun eivät tätä halua ymmärtää.
- Anonyymi
Halvempaa tai ei, miten joku viitsii edes harkita ajavansa sillä Corollan rottelolla 7500 kilometriä kuukaudessa. Omistaminenkin on kärsimys saati ajaminen.ö
- Anonyymi
Tuosta arvonalenemasta on tehty tutkimusta ja tilastoa jossa on todettu, että kaikkien käyttövoimin kohdalla se on samanlaista, ei siis ole enää mitään suurempaa sähköauton kohdalla. Toisaalta se suurin arvonalenema on jo tapahtunut noilla vähänajetuilla autoilla mitä Euroopasta tänne tuodaan, oli käyttövoima mikä tahansa.
Sinun kannattaisi päivittää tietosi tähän hetkeen, niin et olisi noin nolo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halvempaa tai ei, miten joku viitsii edes harkita ajavansa sillä Corollan rottelolla 7500 kilometriä kuukaudessa. Omistaminenkin on kärsimys saati ajaminen.ö
mikä mättää..kaduttaako auton osto...? vaikka sulla olisi iso palkka niin sähköauton arvon alenema pitää huolen että olet siivoojan palkan tasolla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta arvonalenemasta on tehty tutkimusta ja tilastoa jossa on todettu, että kaikkien käyttövoimin kohdalla se on samanlaista, ei siis ole enää mitään suurempaa sähköauton kohdalla. Toisaalta se suurin arvonalenema on jo tapahtunut noilla vähänajetuilla autoilla mitä Euroopasta tänne tuodaan, oli käyttövoima mikä tahansa.
Sinun kannattaisi päivittää tietosi tähän hetkeen, niin et olisi noin nolo.riippuu merkistä mallista..iselläni on polttisautossa kolmen vuodenaikana hinta edelleenn melkein uuden tasolla...hiih hii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta arvonalenemasta on tehty tutkimusta ja tilastoa jossa on todettu, että kaikkien käyttövoimin kohdalla se on samanlaista, ei siis ole enää mitään suurempaa sähköauton kohdalla. Toisaalta se suurin arvonalenema on jo tapahtunut noilla vähänajetuilla autoilla mitä Euroopasta tänne tuodaan, oli käyttövoima mikä tahansa.
Sinun kannattaisi päivittää tietosi tähän hetkeen, niin et olisi noin nolo.Miksi sitten esimerkiksi saksasta ei tuoda tänne käytettyjä sähköhammasharjoja eihän se periaatteessa eroa sähköautojen tuonnista millään lailla.
- Anonyymi
Eikä tarvitse seisoskella latausasemilla ja käydä syömässä kallista ruokaa vähän väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
riippuu merkistä mallista..iselläni on polttisautossa kolmen vuodenaikana hinta edelleenn melkein uuden tasolla...hiih hii
Kyllä kolmen vuodenajan jälkeen hinta pitäisikin vielä olla eihän autokaan vielä ihan vuottakaan vanha.
- Anonyymi
sähköauton omistaminen vaatii joko kokoaikatyön tai ison eläkkeen...työttömän ei kannata pitää tai edes omistaa..
- Anonyymi
kun kysel olisikin yhdestä autosta perheessä, monessa perheessä on kaksi tai kolme autoa..ja nämä pitäisi kaikki laittaa tulevaisuudessa sähkölle, ja kun lapset kasvaa niin heillekkin pitäsi iskän ostaa auto että pääsee kulkemaan ensimmäisessä työpaikassa,,,siinä sitä on sarkaa..
- Anonyymi
Mikä ongelma. "Eurooppa on pullollaan sähköautoja" niistä, kun joku haluaa eroon, niin voisihan niitä pari ostaa , kun ovat arvottomia. Voisi sitä jonkun vähän ajetun Polestarin kympillä tyttärelle ostaa vaikka lahjaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ongelma. "Eurooppa on pullollaan sähköautoja" niistä, kun joku haluaa eroon, niin voisihan niitä pari ostaa , kun ovat arvottomia. Voisi sitä jonkun vähän ajetun Polestarin kympillä tyttärelle ostaa vaikka lahjaksi.
polkimetko niihin pitää laittaa... kuka haluaa myydä ehyen sähköauton....ennen sanottiin paskaako tuota traktorilla tekee kun ei ole peltoakaan...nyt sanotaan paskaako tuota sähköautolla tekee kun ei ole akkuakaan..aika muuttuu ja sanonnat
- Anonyymi
Trollitehtaan aaaauuutisti narsu seeekopään avauskuten n 90% kaikista avauksista ! ! Älä kommentoi ! ! Älä ruoki trollia ! !
- Anonyymi
Alumiiniset akkukotelot syöpyy suomen teillä suolauksesta ja liitokset alkavat vuotamaan aika monessa uudessa sähköautossa. Sähköauto huomaa herkästi vian, eikä enään matka jatku, mutta polttisautoissa pieni kosteus liittimessä ei useinkaan keskeytä matkaa. Menettelee viat niin kauan, kun autossa on takuut niin ei hätää, mutta kun autoilla ajetaan myös sen jälkeenkin. Ei paaliin takuun jälkeen.
- Anonyymi
Sähköauto alkaa kiinnostamaan sen jälkeen kun akuston paino, koko ja hinta putoaa 75%
nykyisestä !
Nykyinen akuston vaihto hinta keikkuu 15000-40000€ !
Media voisi tätä pulmaa hiukan avata !- Anonyymi
Pienissä sähköautoissa on hyvinkin pieniä akustoja.
Mikä ongelma sinulle on se paino ja koko? Etkä osaa ajaa kuin mopoluokan autoilla vai mikä ahistaa?
Ei sitä akku tarvitse vaihtaa, niillä on todella pitkät takuut ja tutkimusten mukaan kestävät hyvin 20 vuotta juurikaan heikkenemättä.
En oikein ymmärrä ongelmaasi, vaikuttaa kovin keksityiltä jutuiltta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienissä sähköautoissa on hyvinkin pieniä akustoja.
Mikä ongelma sinulle on se paino ja koko? Etkä osaa ajaa kuin mopoluokan autoilla vai mikä ahistaa?
Ei sitä akku tarvitse vaihtaa, niillä on todella pitkät takuut ja tutkimusten mukaan kestävät hyvin 20 vuotta juurikaan heikkenemättä.
En oikein ymmärrä ongelmaasi, vaikuttaa kovin keksityiltä jutuiltta.Pulma on se, että yhteen osaryhmään eli akustoon on sitoutunut paljon pääomaa !?
Valtaosa asiakkaista eivät tätä asiaa tiedosta !?
Puhutaan 15000-40000€ joka on melkoinen summa !
Note: pitkäkin takuuaika loppuu ja takuulla on ehtoja ! Myös vakuutuksessa on ehtoja !
Note: Kuten tiedetään, niin valtaosa uusista autoista ostetaan ulkopuolisella rahoituksella ! - Anonyymi
Se on sitten mopoauto
- Anonyymi
Sähköautoja ostetaan taas 4kuukauden päästä kun kevät alkaa. Ei sovi suomen talveen ollenkaan sähköauto.
- Anonyymi
Miksi ei sovi talveen. Viimeisen TM:n talviautovertailun voitti sähköauto BMW 4i.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei sovi talveen. Viimeisen TM:n talviautovertailun voitti sähköauto BMW 4i.
Tuollaista autoa ei ole olemassa. Sähköauto ei suomeen sovi vaikka mainosmiehet juttuja toki keksivät lehtiin. Sähköautomyynnissä on kova paniikki kun niitä ei saa enää myytyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaista autoa ei ole olemassa. Sähköauto ei suomeen sovi vaikka mainosmiehet juttuja toki keksivät lehtiin. Sähköautomyynnissä on kova paniikki kun niitä ei saa enää myytyä.
Paljonko sinulla on omakohtaista kokemusta sähköautoista talvella?
Vai perustuuko tiedot, jälleen kerran, joihinkin iltapäivälehtien klikkiotsikoihin?
- Anonyymi
Hyvin nuo kaikki sähköautot menevät kaupaksi ja tuotaisiinko meille noin paljon niitä jos kauppa ei kävisi juuri sähköautoilla?
- Anonyymi
Jos joku ajattelee sähköautoa suurena taloudellisena riskinä se vaikuttaa siltä että henkilön oma taloudellinen lliikkumavara on pieni. Ehkä on pienet tulot ja eletään enemmän kädestä suuhun eikä omaisuuttakaan välttämättä juuri ole, ainakaan rahoitusvarallisuutta. Ei ole mahdollisuutta ottaa taloudellista riskiä. Jos asuu vuokralla tai sähköautoihin nuivasti suhtautuvassa talonyhtiössä ei välttämättä ole mahdollisuutta omaan latauspisteeseen. Luotetaan enemmän vanhaan vakiintuneeseen teknologiaan jota voi hankkia edullisesti.
Siksi ei ole yllättävää että sähköauton omistajat ovat aluksi niitä joilla on korkeat tulot ja luultavasti mukavasti omaisuutta. Heillä on helposti varaa ostaa tai muuten rahoittaa yli 50000 euroa maksava sähköauto. On oma talo johon voi asentaa latauspisteen. Korkeiden tulojen ja varallisuuden johdosta on voi hyvin ottaa hallittuja taloudellisia riskejä ja olla ensimmäisten joukossa kokeilemassa uutta teknologiaa.
Kun aikaa kuluu niin sähköautoista tulee lopulta kaiken kansan autoja joita saa paljon edullisemmin myös käytettynä ja polttomoottorista katoavaa tekniikkaa.- Anonyymi
Juuri näin.
80-luvun lopula ja 90-luvun alussa automiehet pelkäsi horkassa kun autoihin alkoi tulla moniventtilikannet (3 tai4 venaa per pytty). Toyota oli ekoja jotka toi tuon perusautohin.
Koska euroihin piti tuolloin tehdä 100tkm välein kansiremontti, asia pelotti.
No heti niillä ekoillakin Corilloilla ajettiin >250tkm ilman että oli tarve muuta kuin vaihtaa öljyjä.
Nyt on samanlainen pelko automiehillä. Panikoidaan horkassa että joku tulee huomenna vaatimaan rippikouluikäisen Golfin vaihtamista sähköautoon mistä ei ymmärrä mitään, ei edes latauksesta.
- Anonyymi
Mistä niitä käytettyjä sähköautoja mitä kukaan ei halua, löytyisi. Voisin osta yhden heti. Jos kukaan ei niitä halua niin hinta varmaan on noissa 4-5 vuotiaissa sama kuin 20 vuotiaissa polttiksissa.
MUTTA en ole tuollaisia löytänyt.
Voisiko aloittaja pistää linkin mistä niitä superhalpoja käytettyjä sähköautoja löytyy.- Anonyymi
Hembergin mukaan Ruotsin suurten autokauppiaiden käytettyjen sähköautojen varastot ovat olleet jo ennestään hyvin täynnä. Muutaman vuoden ikäisistä käytetyistä on nyt näin ollen ylitarjontaa ja maassa vallitsevat niin sanotusti ostajan markkinat.
https://www.is.fi/autot/art-2000010880462.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hembergin mukaan Ruotsin suurten autokauppiaiden käytettyjen sähköautojen varastot ovat olleet jo ennestään hyvin täynnä. Muutaman vuoden ikäisistä käytetyistä on nyt näin ollen ylitarjontaa ja maassa vallitsevat niin sanotusti ostajan markkinat.
https://www.is.fi/autot/art-2000010880462.html"Nämä ovat autoja, joita (autot alunperin leasanneilla) ei ole enää halua tai varaa pitää."
Suomeksi, eli näihin on viiden vuoden aikana alkanut ilmestymään vikaantumisia joiden korjaaminen sähköautoissa on hintavaa. Swenssoneillakaan ei ole varaa sellaiseen, leasingsopimuksen päättyminen on ainut pelastus kurimuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nämä ovat autoja, joita (autot alunperin leasanneilla) ei ole enää halua tai varaa pitää."
Suomeksi, eli näihin on viiden vuoden aikana alkanut ilmestymään vikaantumisia joiden korjaaminen sähköautoissa on hintavaa. Swenssoneillakaan ei ole varaa sellaiseen, leasingsopimuksen päättyminen on ainut pelastus kurimuksesta.Mihin faktaat pohjaat tuon vikaantumisväitteesi ja muut tulkintasi?
Jos olisi yhtään lukenut tämän kyseisen asian taustoja ymmärtäisi kyllä mistä on kyse.
Sinulla on vain hirveä sähköauton pelko ja koitat kaikintavoin tuoda sitä asiaa esille kertomatta suoraan että sinua pelottaa.
- Anonyymi
Ostin tuossa kevät talvella käytetyin sähköauton ja tämän langan myötä päädyin katselemaan ko. merkin ja mallin pyyntihintoja. Samoilla kilometreillä olevien pyyntihinnat on näemmä nousseet 2-3 tonnia, niin en olis kovin huolissani arvonlaskusta. Jotakin mätää yhteiskunnassa on, jos käytetyn tavaran arvo alkaa nousemaan.
Mikäli jälleen myyntiarvoa miettii, niin julkinen liikenne tai polkupyörä on varteenotettava vaihtoehto.- Anonyymi
Pyynti on vain pyynti, ei mikään myynti. Hyvityshinnan ja pyyntihinnan väli on 20 %.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyynti on vain pyynti, ei mikään myynti. Hyvityshinnan ja pyyntihinnan väli on 20 %.
Pistähän sitten faktaa tähän ketjuun toteutuneista kaupoista.
Sinä väität jotain joten luonnollisesti perustelet väitteeti tai menet sivummalle häpeämään valheitasi.
- Anonyymi
Kiva ajella muttei omistaa.
- Anonyymi
En ostaisi mitään sähköautoa, jossa on alle 20 cm maavara. Käytetyissä riski saada Musta Pekka käteen on suuri.
- Anonyymi
Nettiautossa myytävänä 5500 täyssähköä vm 2018 tai uudempi, ajettu alle 50 tkm. Ostakaa ennen kuin loppuvat!!
- Anonyymi
Autot ovat juuri sisään ajettuja, siis ajettu takaisin sisään autoliikkeeseen uudestaan myytäväksi.
- Anonyymi
En haluaisi ostaa kalliilla lisää vanhaa sähköelektroniikkaa.... nykypolttareissa on tarpeeksi vikaantuvaa malliksi muutenkin
- Anonyymi
Juu anturi sinne ja tänne...... hapettumista.... ohjainlaitteita.... ajat pohjan kiinni kunnolla... tulee tulee lopullinen hylky katsastuksessa
- Anonyymi
Tulee mieleen tää Teslamies joka räjäytti vanhan akkuvikaisen Teslansa
- Anonyymi
Ja myöhemmin selvisi ettei vika ollutkaan Teslan akussa vaan muualla, joten räjäytti turhaan Teslansa.
https://www.keskipohjanmaa.fi/artikkeli/muistatko-videon-jossa-mies-rajaytti-teslansa-rajaytetyn-sahkoauton-moottori-kehraa-kohta-kokkolal
- Anonyymi
suomen olosuhteet ovat haastavia sähköautoille...hapettuuhan sähköosat bensiiniautossakin..liittimet pitäisi olla kultaa jotta ne kestäisi pitempään sekä paksummat johdot ja hyvin suojattu.,,jos nyt saa toimivan bensa-auton 1500€ ,niin kyllä on haasteita päästä samaan hintaan käytetyllä sähköautolla..
- Anonyymi
Elektroniikkaliikkeet myyvät kultaa sisältävää kontaktisparyta liittimille, liittimet voi ja kannattaakin huoltaa jos on viitseliäs. Käytetyssä perus polttiksessa pää komponentit, laturi, startti tai akku erikseen lähtevät tarvikeosana lähes autoon kuin autoon, vaivaisella reilulla satasella (100€) /komponentti varaosatiskiltä.
- Anonyymi
Skoda eunukki sähkis 24 tonnia
19 ajettu
https://novoset.fi/vaihtoautot/skoda-enyaq-mpo-599/
on halpaa
kanattaa ostaa vaikka ei tarvi
kot kot- Anonyymi
Paljonko maksaa akuston vaihto ?
- Anonyymi
Muutama tonni lisää saa 80:sen voin suositella. WLTP jo 500+
- Anonyymi
Tuokaa vaan paljon noita Suomeen. Tekisi mieli alle 20te nelivetoista sähköautoa.
- Anonyymi
Kyllä niitä taatusti löytyy, jos ikä ja kilometrit eivät ole esteenä.
- Anonyymi
Sähköauto ei sovi suomeen. Katsokaa ulos siellä on talvi. "Hakekaa tuo paska pois" kuuluu ulkona...
- Anonyymi
Hyvin sopii 3:s talvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851