ja muiden arvosteleminen.
On muuten paha yhtälö.
Sain arvostelua osakseni kun rehellisesti kerroin pitäväni palstalaisista. Listasin joitakin tuohon toiseen alotukseen ja samantien tuli kommenttia ruskeakielisyydestä ja peukutuksien kalastelusta.
Minulle henkilökohtaisesti on tärkeää yrittää pysyä positiivisissa asioissa, keskittyä niihin negaatioiden sijaan. Se ei tarkoita etteikö mielipiteeni jostakin sisältäisi myös negatiivistä sisältöä. Meillä kaikilla on yksilölliset piirteemme jotka sisältävät molempia.
Olen rehellinen luonteeltani ja suora. Annan tulla ulos sen, mitä mieltä olen aidosti. Jätän sen negaation sanomatta jos voin valita. Valitsen posen. Ja siksi kai olen nyt sit peukutusten perään jonkin mielestä...
Ihan sama. Tämä episodi ei järisytä mielenmalttiani tai muuta minua. Olen tälläinen ja vaikka pikkiriikkisen loukkaa tuo rehellisyyteni kyseenalaistaminen, ymmärrän että ei joku joka itse keskittyy vain negaan ja toisten arvostelemiseen, kosaan voi ymmärtää hyväntahtoisuuttani.
Ja hyväntahtoisuuteni on sitä lapsellista puolta minussa jota taas ihailen itsessäni. Niin paljon paskaa on elämä minulle kaatanut niskaan, että on suoranainen ihme että jaksan olla vielä tälläinen. Oma itseni.
Tämä oli nyt tälläinen tunteenpurku, sillä minä ihan oikeasti otin pikkiriikkisen itseeni.
Syy .. hmm.. olisiko epävarmuutta?
Toisaalta en ymmärrä miksi nyt juuri meni ihon alle, sillä ei mulla yleensä. Itsetutkiskelun paikka.
Negatiivinen maailmankuva
67
647
Vastaukset
- Anonyymi
Ja hetimiten avautuminen siitä että tuntee olon uhatuksi.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
En koe uhatuksi. Tuo on väärä tulkinta.
Sinun tulkinta negatiivisesta maailmankuvasta ei ole yhtään liioiteltu?
Anonyymi kirjoitti:
Sinun tulkinta negatiivisesta maailmankuvasta ei ole yhtään liioiteltu?
Minä en tietääkseni tulkinnut negatiivista maailmankuvaa vaan itseäni tässä aloituksessa.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
En koe uhatuksi. Tuo on väärä tulkinta.
Minusta aloituksesi oli hyvä ja kuin omasta kynästäni. Koen asioita aika lailla Samoin. Elämä on nykyisin vähän sellaista, että ylireakoinnit tuntuvat enemmän hyväksytyiltä nykyisin. Itse harrastan itsetutkiskelua viikotgain ja välillä useamminkin. Itsekriittisyys on minusta hyve.
Asioita on hyvä funtsia välillä paljonkin ja mielestäni sinkun elämä vaatii enemmän sitä taistelua asioiden parissa työstämisen kanssa kuin jos olisi suhteessa, silloin ei olisi sitä kriittsyyttä samalla tavalla ainakaan itseä kohtaan.
Ajatuksesi aloituksessa oli minusta hyvää julkituloa, kannustan sinua, jatka samaan malliin, älä välitä heistä sillai, jotka yrittävät sinun mieltä pahentaa, heitä on aina ja heillä harvemmin on yhtä tervettä tapaa ajatella asioita kuin sinulla👍🙏 Anonyymi kirjoitti:
Minusta aloituksesi oli hyvä ja kuin omasta kynästäni. Koen asioita aika lailla Samoin. Elämä on nykyisin vähän sellaista, että ylireakoinnit tuntuvat enemmän hyväksytyiltä nykyisin. Itse harrastan itsetutkiskelua viikotgain ja välillä useamminkin. Itsekriittisyys on minusta hyve.
Asioita on hyvä funtsia välillä paljonkin ja mielestäni sinkun elämä vaatii enemmän sitä taistelua asioiden parissa työstämisen kanssa kuin jos olisi suhteessa, silloin ei olisi sitä kriittsyyttä samalla tavalla ainakaan itseä kohtaan.
Ajatuksesi aloituksessa oli minusta hyvää julkituloa, kannustan sinua, jatka samaan malliin, älä välitä heistä sillai, jotka yrittävät sinun mieltä pahentaa, heitä on aina ja heillä harvemmin on yhtä tervettä tapaa ajatella asioita kuin sinulla👍🙏Mielestäni pitää paskakasaakin tonkia välillä. Ja kyseessähän oli minun tuntemukseni anomoskaan, kuten Linukka asian ilmaisi.
Hämmennyin, että sain loukkaantumisen tuntemuksen kun minua arvosteltiin muiden persnuolijaksi.
Yleisesti en anna arvoa muiden mielipiteille itsestäni, sillä tiedän mikä olen. Aikalailla hyvässä ja pahassa. Mutta tämä tuli yllätyksenä itsellenikin.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mielestäni pitää paskakasaakin tonkia välillä. Ja kyseessähän oli minun tuntemukseni anomoskaan, kuten Linukka asian ilmaisi.
Hämmennyin, että sain loukkaantumisen tuntemuksen kun minua arvosteltiin muiden persnuolijaksi.
Yleisesti en anna arvoa muiden mielipiteille itsestäni, sillä tiedän mikä olen. Aikalailla hyvässä ja pahassa. Mutta tämä tuli yllätyksenä itsellenikin.Älä nyt viitsi.
Naamiohuvit ei kannata, jos on pikkusielu.
Bumerangi.
- Anonyymi
Osa ihmisistä on peruspositiivisia ja osa sitten taas perusnegatiivisia (nämä väittevät ylensä olevansa realisteja, vaikka realismilla ei olekaan mitään tekoa negatiivisuuden kanssa). Kun perusnegatiivisuuteen lisätään mahdollinen masennus ja/muutenkin v.ttumainen luonne, niin kehä on valmis.
- Anonyymi
Mikä on se perus? Tämä aina kiinnostaa näissä. Onko se jotakin _normaalia_?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko jollekin oikeasti olla tuokin asia epäselvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko jollekin oikeasti olla tuokin asia epäselvä.
Voiko jollekin oikeasti olla vaikeaa ajatella sanojen taakse?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea sitä kysytäänkin 🙂.
Kyllä, se on nimenomaan sen kyseisen yksilön normaalitilanne ja muunlaiset tilanteet ovat hänelle poikkeuksellisia. Esimerkkinä vaikkapa "Ihmisen peruslämpötila (=normaali ruumiinlämpö) on keskimäärin 37 °C, mutta se voi vaihdella välillä 35,8–37,8 °C." Tästä poikkeavat ovat sitten joko ali- tai ylilämpöä (=kuumetta). Toivottavasti selvensi asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko jollekin oikeasti olla vaikeaa ajatella sanojen taakse?
Kyllä se näköjään on vaikeaa joillekin. Sinähän tuota kysyit ja sinulle se oli epäselvää. Et siis osaa ajatella sanan taakse.
Niin.. positiivisuuteen taipuvainenkin voi olla vittumainen luonne. Harvemmin kylläkin.
Tuo nagaatio ja vittuilu useammin kulkee käsi kädessä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se näköjään on vaikeaa joillekin. Sinähän tuota kysyit ja sinulle se oli epäselvää. Et siis osaa ajatella sanan taakse.
Ei se ollut lainkaan epäselvää minulle. En pyytänyt selvennystä, pyysinkö? Pyysin kertomaan, mitä kyseinen kommentoija halusi kertoa perus-määritelmillä.
- Anonyymi
Sanoisin, että peruspositiivinen ja myöskin -negatiivinen voivat olla realisteja. Yltiöpositiivinen hihhuli ja yltiönegatiivinen räksyttäjä eivät. Eikä varsinkaan yltiöpositiivinen, joka takuulla menee aivan riskillä sinne, minne tuuli puhaltaa.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. positiivisuuteen taipuvainenkin voi olla vittumainen luonne. Harvemmin kylläkin.
Tuo nagaatio ja vittuilu useammin kulkee käsi kädessä.Tottakai voi olla ja myös peruspositiivinen voi sairastua masennukseen. Eivät nuo mitenkään sulje pois toisiaan. Vaan kun perusnegatiiviseen henkilöön (kuuluu ihan synnynnäisiin temperamenttipiirteisiin tuo, että kumpaanko suuntaan on yleensä taipuvainen) yhdistyy v.ttumainen luonne, niin se on itseään ruokkuva kierre.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea sitä kysytäänkin 🙂.
Kyllä, se on nimenomaan sen kyseisen yksilön normaalitilanne ja muunlaiset tilanteet ovat hänelle poikkeuksellisia. Esimerkkinä vaikkapa "Ihmisen peruslämpötila (=normaali ruumiinlämpö) on keskimäärin 37 °C, mutta se voi vaihdella välillä 35,8–37,8 °C." Tästä poikkeavat ovat sitten joko ali- tai ylilämpöä (=kuumetta). Toivottavasti selvensi asiaa.Minulle 37,8 on lämpöä ja on vilustumisoireita. Siitä ylöspäin on sitten jo kuumetta. Jokainen reagoi eri tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ollut lainkaan epäselvää minulle. En pyytänyt selvennystä, pyysinkö? Pyysin kertomaan, mitä kyseinen kommentoija halusi kertoa perus-määritelmillä.
Sovitaan näin. Juo vaikka kappi kuhvia ja rauhoitu. 😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin, että peruspositiivinen ja myöskin -negatiivinen voivat olla realisteja. Yltiöpositiivinen hihhuli ja yltiönegatiivinen räksyttäjä eivät. Eikä varsinkaan yltiöpositiivinen, joka takuulla menee aivan riskillä sinne, minne tuuli puhaltaa.
Kyllä, molemmat voivat olla realisteja. Kumpikaan ei automaattisesti sulje sitä pois.
Kyseinen aina negatiivisesti ajatteleva ihmisryhmä kuitenkin muistaa aina kertoa olevansa realisteja, vaikka eivät ole realistia nähneeykään. - Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Minulle 37,8 on lämpöä ja on vilustumisoireita. Siitä ylöspäin on sitten jo kuumetta. Jokainen reagoi eri tavalla.
Eli koska sinulla noin, niin ihmisten keskiarvoa ei ole olemassa. Joopati joo.
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai voi olla ja myös peruspositiivinen voi sairastua masennukseen. Eivät nuo mitenkään sulje pois toisiaan. Vaan kun perusnegatiiviseen henkilöön (kuuluu ihan synnynnäisiin temperamenttipiirteisiin tuo, että kumpaanko suuntaan on yleensä taipuvainen) yhdistyy v.ttumainen luonne, niin se on itseään ruokkuva kierre.
Ei hullumpi ajatelma. En jaksaisi itse elää elämääni jos en valitsisi sitä posea. Kieltäydyn jyrkästi vaipumasta negaatioon. Ihan pikkiriikkisissäkin asioissa valitsen mieluummin posen. En toki aina pysty siihen itsekään.
Hyvä tuo hyvää ja paha luo pahaa ympärilleen.Anonyymi kirjoitti:
Eli koska sinulla noin, niin ihmisten keskiarvoa ei ole olemassa. Joopati joo.
lol. En ole sellaista väittänyt.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Minulle 37,8 on lämpöä ja on vilustumisoireita. Siitä ylöspäin on sitten jo kuumetta. Jokainen reagoi eri tavalla.
😃 Kyllä mä susi tiedän ilmankin, että sä kuulut noihin perusnegatiivisiin. No mutta jotta sinua ei ahdista tämä asia, etkä koe itseäsi ulossuljetuksi, niin muutan tekstin muotoon: "Hurtsislumppiaisen (kirjoittajan huomautus, hurtsislumppiainen EI ole ihminen) peruslämpötila (=normaali ruumiinlämpö) on keskimäärin 37 °C, mutta se voi vaihdella välillä 35,8–37,8 °C. Tästä poikkeavat lämpötilat ovat sitten joko ali- tai ylilämpöä (=kuumetta)." Toivottavasti tämä helpotti oloasi 😉.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ei hullumpi ajatelma. En jaksaisi itse elää elämääni jos en valitsisi sitä posea. Kieltäydyn jyrkästi vaipumasta negaatioon. Ihan pikkiriikkisissäkin asioissa valitsen mieluummin posen. En toki aina pysty siihen itsekään.
Hyvä tuo hyvää ja paha luo pahaa ympärilleen.Sama. Mä pyrin näkemään kaikessa jotain positiivista, jos ei muuta niin mustaa huumoria edes. Ei se todellakaan aina siinä hetkessä ole mahdollista, mutta ajan kuluessa yleensä kyllä. Mä pyrin myös luottamaan siihen, että asiat yleensä kyllä luonnistuvat jotenkin ja ainakin tähän asti ne aina ovat luonnistuneet, no ainakin jotenkin 😃.
Itsellä on myös se kokemus, että sopivasti positiiviset pärjäävät elämässä paremmin. Negatiivisuuteen taipuvaisilla tuppaavat negatiiviset asiat kasautuvan ympärilleen. Anonyymi kirjoitti:
Sama. Mä pyrin näkemään kaikessa jotain positiivista, jos ei muuta niin mustaa huumoria edes. Ei se todellakaan aina siinä hetkessä ole mahdollista, mutta ajan kuluessa yleensä kyllä. Mä pyrin myös luottamaan siihen, että asiat yleensä kyllä luonnistuvat jotenkin ja ainakin tähän asti ne aina ovat luonnistuneet, no ainakin jotenkin 😃.
Itsellä on myös se kokemus, että sopivasti positiiviset pärjäävät elämässä paremmin. Negatiivisuuteen taipuvaisilla tuppaavat negatiiviset asiat kasautuvan ympärilleen.Hauska, mulla ihan samanmoinen elämänasenne. Asiat järjestyy tavalla tai toisella - aina. Ja kaikki mitä on tapahtunut on tapahtunut tarkoituksella. Ikäviä asioita tapahtuu jotta niistä selviäisi entistä voimakkaampana. Ja jos ei selviä, niin sitten kaatuu. Tähän asti kaikesta on selvitty.
Vihaisuus ja katkeruus vain myrkyttävät mieltä ja ketutus pilaa vain päivän. Elämä on asennekysymys. Toisia ei voi muuttaa, tai tapahtumia, mutta se miten niihin asennoituu on jokaisen omassa vallassa.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hauska, mulla ihan samanmoinen elämänasenne. Asiat järjestyy tavalla tai toisella - aina. Ja kaikki mitä on tapahtunut on tapahtunut tarkoituksella. Ikäviä asioita tapahtuu jotta niistä selviäisi entistä voimakkaampana. Ja jos ei selviä, niin sitten kaatuu. Tähän asti kaikesta on selvitty.
Vihaisuus ja katkeruus vain myrkyttävät mieltä ja ketutus pilaa vain päivän. Elämä on asennekysymys. Toisia ei voi muuttaa, tai tapahtumia, mutta se miten niihin asennoituu on jokaisen omassa vallassa.Ei ole kauankaan kulunut siitä kun palstaa myöten uhriuduttiin työpaikan tilanteesta ja siellä tapahtuneista väärin- ja oikeinkäsityksistä ja muusta turhanpäiväisestä. En se sunkaan maailmankuva aina niin optimistinen ole. Huomionhakuinen sä olet, siitä ei ole pienintä epäilystäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kauankaan kulunut siitä kun palstaa myöten uhriuduttiin työpaikan tilanteesta ja siellä tapahtuneista väärin- ja oikeinkäsityksistä ja muusta turhanpäiväisestä. En se sunkaan maailmankuva aina niin optimistinen ole. Huomionhakuinen sä olet, siitä ei ole pienintä epäilystäkään.
Tästä sivusta kysäisen, että miten niin "palstaa myöten"? Ikään kuin tämä palsta ja tällä jostain kirjoittaminen muka olisi loukkaantumisen huipentuma 😃. Minusta tyystin toisin päin. Minusta tämä on kaikkein kevein ja vähäpätöisin mahdollinen paikka tuulettaa päätä, kun jokin asia vituttaa.
- Anonyymi
Olet täällä itsesi. Se paljastaa. Kaikki eivät uskalla!
Jatka vaan samaa menoa. .... kuin mummo lumessa!
Kirjoitat rehellisesti ajatuksiasi.
Mies 65Kiitti. Näen, että juuri täällä voin olla itseni ihan omimmillani.
Jos joku ei siitä tykkää, se on hänen ongelmansa, eikä liikuta minua.
Nyt sitten pikkuisen liikuttikin, se hämmentää. Tai oikeastaan hämmensi, meni jo ohi.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kiitti. Näen, että juuri täällä voin olla itseni ihan omimmillani.
Jos joku ei siitä tykkää, se on hänen ongelmansa, eikä liikuta minua.
Nyt sitten pikkuisen liikuttikin, se hämmentää. Tai oikeastaan hämmensi, meni jo ohi.Just noin. Eteenpäin.
Itse irtaannun nyt verkosta. Hemulin (koira) kanssa päivälenkille, ja.. muutama työhomma sen jälkeen.
Mies 65 Anonyymi kirjoitti:
Just noin. Eteenpäin.
Itse irtaannun nyt verkosta. Hemulin (koira) kanssa päivälenkille, ja.. muutama työhomma sen jälkeen.
Mies 65Hyvää päivänjatkoa.
Tästä en voisi olla enempää samaa mieltä. Pirppis on aito ja ystävällinen tyyppi. Ja piste.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hyvää päivänjatkoa.
Kannattaa kaikkiin mahdollisiin ilmansuuntiin kumartaa.
Sehän on hyödyllistä jatkossakin.
- Anonyymi
Äh, älä tuosta välitä. Anomassan moskaa.
Olenhan minäkin tainnut kieltää kehumisen 😄 Oikeassa elämässä se tarkoittaa aina, että joku on minulta jotain vailla. Silleen kyynisesti, että jahas, mitä tällä kertaa... Niin karhistaa täällä palstallakin. Hauku vaikka mieluummin 😂
No joo, kyllä mä ymmärrän sun tyylisi, se on hyvä tyyli. Aina sata kertaa parempi kuin tuollainen puskasta muille mätkyttäminen.
Olet piristävä tapaus.
xLinerEn mä oikeastaan edes kehu. Annan vain rehellisen mielipiteeni. Jos joku joskus pyytää itsestään negatiivista palautetta, saa sitäkin minulta. Osaan olla kriittinenkin, vaikka en suosi tuota puolta.
Anomoskaa, sitähän se. Kiinnostavinta tässä on se, että se häiritsi minua. Miksi juuri tässä aihepiirissä? Kun oli puhe palstalaisista?- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
En mä oikeastaan edes kehu. Annan vain rehellisen mielipiteeni. Jos joku joskus pyytää itsestään negatiivista palautetta, saa sitäkin minulta. Osaan olla kriittinenkin, vaikka en suosi tuota puolta.
Anomoskaa, sitähän se. Kiinnostavinta tässä on se, että se häiritsi minua. Miksi juuri tässä aihepiirissä? Kun oli puhe palstalaisista?Asiantuntijaksiko pyrit?
Ei täällä ratkaista, mitä kukin on!
Ihmiset saavat olla, mitä ovat. - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
En mä oikeastaan edes kehu. Annan vain rehellisen mielipiteeni. Jos joku joskus pyytää itsestään negatiivista palautetta, saa sitäkin minulta. Osaan olla kriittinenkin, vaikka en suosi tuota puolta.
Anomoskaa, sitähän se. Kiinnostavinta tässä on se, että se häiritsi minua. Miksi juuri tässä aihepiirissä? Kun oli puhe palstalaisista?Joku gentsunrääpäle viihdyttää itseään...
Sulla oli hyvä fiilis ja suojaukset vähän alhaalla. Unohda tuollaiset m* lkut.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Joku gentsunrääpäle viihdyttää itseään...
Sulla oli hyvä fiilis ja suojaukset vähän alhaalla. Unohda tuollaiset m* lkut.
xLinerAsiaa. Juurikin noin. Se meni jo ohitse.
Joku vielä epätoivoisesti yrittää lyödä lyötyä anonyyminä, mutta ei osu enää. Kiitti.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Asiaa. Juurikin noin. Se meni jo ohitse.
Joku vielä epätoivoisesti yrittää lyödä lyötyä anonyyminä, mutta ei osu enää. Kiitti.Hyvä! 👍
xLiner
- Anonyymi
Ihme vinkumista. Itsetunnossa on aika pahoja puutteita kun omia mieltymyksiä joutuu selittämään ja puolustamaan täällä.
- Anonyymi
Komppaan. Juurikin sellaista seliselipätemispyrkimystä.
- Anonyymi
Muiden arvostelu ja negatiivisuus on tylsää ja ikävää. Sinun linjassasi ei ole kumpaakaan ☝
- SheenaSamaa mieltä .. se on ikävää ja luisuu monasti haukkumisen puolelle. Haukkuminen on ala-arvoista ja kertoo enemmän haukkujasta kuin haukun kohteesta.
- Anonyymi
"...peukutuksien kalastelu..."
👍 Peukutan naisia mielelläni, ja sormettaisin myös, mutta mulla ei ole keskisormea emojivalikossa. =)- Anonyymi
😊 Palstan naiset ovat järjestäin fiksuja, miehistä en sanoisi samaa.
Peukkuja naisille...
👍👍👍
Suurin osa ei täällä ei ymmärrä rehellisyyttä ja avoimuutta, eikä suoruuttakaan.
Värjäävät sitten sen joksikin omakseen omiin mieltymyksiin soveltuvaksi massaksi, tulkitsevat heikkoudeksi tms. Aika tyypillistä ja ihmisluontoon kuuluvaa sekin.
Pirpis jatkakoon kaikin mokomin samaan tyyliin kuin tähänkin asti 👍- Anonyymi
Ettei vaan kirjoittelisi itselleen?
Anonyymi kirjoitti:
Ettei vaan kirjoittelisi itselleen?
Tuntojenpurku mielessä ehkä, mutta sitähän tekevät kaikki muutkin
Olen huomannut, että jotkut ajattelevat kaiken kehumisen ja positiivisen palautteen olevan vain mielistelyä ja/tai teeskentelyä. Joillekin tuntuu olevan vieras ajatus, että muille ihmiselle voi sanoa kauniita asioita ilman, että sillä haetaan mitään sen erityisempää.
Ole vain oma itsesi ja sano jatkossakin se, mikä oikealta tuntuu. Ehkä tämä osui sinuun ns heikolla hetkellä? Itse huomaan joskus olevani herkempi kaikelle sanomiselle kuin normaalisti.Niin, ehkäpä. Siis heikko hetki. Tämä viikonloppu on taas ollut riitaisa poitsun kanssa ja se saattaa herkistää minua. Mutta kiitos kauniista sanoistasi.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin, ehkäpä. Siis heikko hetki. Tämä viikonloppu on taas ollut riitaisa poitsun kanssa ja se saattaa herkistää minua. Mutta kiitos kauniista sanoistasi.
Ikävä kuulla, että siellä on ollut riitaisaa. Se voi hyvin vaikuttaa siihen, että olet normaalia herkemmällä mielialalla. Kaikki lapseen liittyvä kun tuntuu aina vahvemmin.
Toivottavasti viikko alkaa paremmilla fiiliksillä ❤️Aletheias kirjoitti:
Ikävä kuulla, että siellä on ollut riitaisaa. Se voi hyvin vaikuttaa siihen, että olet normaalia herkemmällä mielialalla. Kaikki lapseen liittyvä kun tuntuu aina vahvemmin.
Toivottavasti viikko alkaa paremmilla fiiliksillä ❤️Juu.. tänään vihdoinkin oli taas normimeininkiä poitsun kanssa. Riitely on niin turhauttavaa. Eikä siitä saa irti muuta kuin pahan mielen.
Nyt homma toimii taas. Just äskön leikkasin pojalta parran ja se on tulossa viikonlopuksi luokseni. Ihan intopinkeenä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. tänään vihdoinkin oli taas normimeininkiä poitsun kanssa. Riitely on niin turhauttavaa. Eikä siitä saa irti muuta kuin pahan mielen.
Nyt homma toimii taas. Just äskön leikkasin pojalta parran ja se on tulossa viikonlopuksi luokseni. Ihan intopinkeenä.Voi miten hyvä kuulla, että siellä on taas kaikki hyvin 🤗
Riitely on todellakin kurjaa, vaikka harvemminpa niitä pystyy täysin välttämään. Jo pieni vääntö saa mielen ainakin hetkeksi matalaksi ja jos on muutakin kuormitusta lisäksi, niin ei riitely saattaa tuntua vie kahta kauheammalta senkin takia.
Ihanaa, kun saat pojan luoksesi 😊
Täällä saa perseillä jos tykkää ja monet tykkää.
99,999% sti se on joku anonyymi, mikä mölisee jotain skrida, kun muuhun siitä ei ole. Syö, juo ja toisests päästä(kin) tulee lämmintä itseään. 😃
Mutta toi kirpaisu... olisko siitä, että itsekin halusisit olla hirman itsekkäämpi? 🤔Niin.. pistää miettimään. Siis miksi se kirpaisi.
Hahmotan asian jotenkin niin, että kun nämä palstalaiset ovat oikeasti muodostuneet minulle tärkeiksi ja kun myönsin sen, minua arvosteltiin.
Koin kai sen jonkinlaisena hyökkäyksenä. Mutta se nyt oli ohimenevä hetki. Loong gaan...
Ollutta ja mennyttä.Tuosta kehumisesta/positiivisista asioista huomioimisellahan on eroa...ne ei ole ssma asia minusta.
En mielestäni kehu ketään...huomioin positiivisen jutun...oli se mikä tahaansa.
Joskus selittänyt jollekin sitä rautalankamallin kanssa. 😀Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. pistää miettimään. Siis miksi se kirpaisi.
Hahmotan asian jotenkin niin, että kun nämä palstalaiset ovat oikeasti muodostuneet minulle tärkeiksi ja kun myönsin sen, minua arvosteltiin.
Koin kai sen jonkinlaisena hyökkäyksenä. Mutta se nyt oli ohimenevä hetki. Loong gaan...
Ollutta ja mennyttä.No luultavasti siitä ei arvostellutkasn kukaan josta välität...vaan joku kuka ei saa sinulta posia...kun muut saa. 😃
Mutta hsluat ehkä, että kaikki sais tasaisesti posia...viaton halu...
Mutta ethän voi suunnata sitä kellekään, joka ei ole kukaan (anonyymi) ja pistää vaan epämiellyttävää negaa.Disseisback kirjoitti:
Tuosta kehumisesta/positiivisista asioista huomioimisellahan on eroa...ne ei ole ssma asia minusta.
En mielestäni kehu ketään...huomioin positiivisen jutun...oli se mikä tahaansa.
Joskus selittänyt jollekin sitä rautalankamallin kanssa. 😀Tässä olen kanssasi samaa mieltä. Kehuminen on vähän sellainen, että "Hyvä tyttö!" tai "Olitpa reipas!" ..
Positiivinen huomio on sitä että tuo julki positiivisen asian.Disseisback kirjoitti:
No luultavasti siitä ei arvostellutkasn kukaan josta välität...vaan joku kuka ei saa sinulta posia...kun muut saa. 😃
Mutta hsluat ehkä, että kaikki sais tasaisesti posia...viaton halu...
Mutta ethän voi suunnata sitä kellekään, joka ei ole kukaan (anonyymi) ja pistää vaan epämiellyttävää negaa.En mä jaa posee posen vuoksi. Mun täytyy olla oikeasti sitä mieltä, jotta voin niin sanoa.
Ja todellakaan en juuri koskaan ota itteeni vaikka minulle merkityksellinenkin ihminen arvostelisi minua. Saati sitten ano. Kritiikki on vain hyväksi. Silloin tällöin.Pikku-pirpana kirjoitti:
Tässä olen kanssasi samaa mieltä. Kehuminen on vähän sellainen, että "Hyvä tyttö!" tai "Olitpa reipas!" ..
Positiivinen huomio on sitä että tuo julki positiivisen asian.Niin. Moni vastaa posiin kiitos... sekin jo kertoo, miten sen ottaa vastaan.
Jos vaikka sanoo toista kauniiksi, niin mistä siinä kiittää? Siitä että sattuu miellyttämään silmää, vai mistä? Kehusta siinä kiitetään, mutta kun se ei ole sitä...vaan positiivinen huomio.
Parempi olisi vastata vaikka: "Niinkö? Ai kun mukava kuulla."Pikku-pirpana kirjoitti:
En mä jaa posee posen vuoksi. Mun täytyy olla oikeasti sitä mieltä, jotta voin niin sanoa.
Ja todellakaan en juuri koskaan ota itteeni vaikka minulle merkityksellinenkin ihminen arvostelisi minua. Saati sitten ano. Kritiikki on vain hyväksi. Silloin tällöin.Joo, kritiikki on hyväksi. On vain hyvä, että joku välillä vähän vihlaseekin. 🙂
Disseisback kirjoitti:
Niin. Moni vastaa posiin kiitos... sekin jo kertoo, miten sen ottaa vastaan.
Jos vaikka sanoo toista kauniiksi, niin mistä siinä kiittää? Siitä että sattuu miellyttämään silmää, vai mistä? Kehusta siinä kiitetään, mutta kun se ei ole sitä...vaan positiivinen huomio.
Parempi olisi vastata vaikka: "Niinkö? Ai kun mukava kuulla."No toi kiitos on ihan hyvä sekin. Itse hämmennyn jos saan positiivisen palautteen. Ja oikeastaan se kiitos tulee siksi, kun muutakaan ei osaa siihen sanoa.
Disseisback kirjoitti:
Joo, kritiikki on hyväksi. On vain hyvä, että joku välillä vähän vihlaseekin. 🙂
Juu.. kyllä pitääkin välillä vihlasta. Pysyy jalat maassa.. :)
Pikku-pirpana kirjoitti:
No toi kiitos on ihan hyvä sekin. Itse hämmennyn jos saan positiivisen palautteen. Ja oikeastaan se kiitos tulee siksi, kun muutakaan ei osaa siihen sanoa.
Joo, se tulee luonnostaan, mutta sitä kautta on hyvä miettiä itsekin omalle kohdalle asiaa.
Tuli tää mieleen, kun Linukka sanoi, että kehulla on ketunhäntä kainalossaan, siksi ei osaa ottaa niitä vastaan. Kehulla voi olla jokin taka-ajatus, mutta posilla ei oikeastaan. Se vaan on. 🙂Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. kyllä pitääkin välillä vihlasta. Pysyy jalat maassa.. :)
Niin ja on elossa. Ihminen. 🙂
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo, se tulee luonnostaan, mutta sitä kautta on hyvä miettiä itsekin omalle kohdalle asiaa.
Tuli tää mieleen, kun Linukka sanoi, että kehulla on ketunhäntä kainalossaan, siksi ei osaa ottaa niitä vastaan. Kehulla voi olla jokin taka-ajatus, mutta posilla ei oikeastaan. Se vaan on. 🙂19:22
Esimerkiksi mikä on hintavaihtokaupalle?
Sä oot kiva, niin oonhan mäkin kiva.
Viĺma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933441
- 1043101
- 542324
- 221872
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201725Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61688Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111670Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein231509Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131411Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381394