Alkaa trumpismin aikakakausi

Anonyymi-ap

ja alarmistipellet ovat kauhuissaan. Miksihän ne ovat kauhuissaan siitä, että Suomessa menee vähemmän energiaa kotien lämmön ylläpitämiseen siedettävällä tasolla.

No alarmistipellen ei tietysti tarvitse siitä itse huolehtia, kunhan vaan on vara maksaa yhtövastike, johon lämpö kuuluu. Alarmistipellehän tyypillisesti asuu kerrostalossa. jossa perustarpeesta huolehtii joku muu.

Omakotiasuja taas on aivan erilaisessa asemassa. Kaiken energiankulutuksen joutuu maksamaan aivan itse, joten siihen kiinnittää huomiota aivan toisella tavalla. Ei täällä käydä suihkussa 2 kertaa päivässä. Sehän tuhlaa energiaa.

Täällä odotellaan, että saataisin mahdollisismman paljon ja mahdollisimman halvalla käyttöön sitä maaperään muinoin säilöttyä aurinkoenergiaa, jota alarmistipellet pelkäävät, kun eivät ymmärrä, että se on aurinkoenergiaa.

Auringosta tullut energiahan ne fossiiliset polttoaineet on tuottanut, vaikka alarmistipellet eivät sitä ymmärräkkään, kun se biologia ja kemia on ollut koulussa pakkopulla, jota on inhottu. No ei sitä välttämättä ole koulussa edes opetettu.

Maankuoreen on säilöttynä aivan hirveä määrä auringon, biologian ja kemian tuottamaa energia, josta vain pikkuriikkisen osan ihmiskunta voi käyttää hyväkseen tuottamaan energiaa.

Eihän näitä asioita koulussa opeteta. Koulussa saa vain alkeisopetusta1700 ja 1800 luvun alkeista, ja sitten ne, jotka ovat sen alkeisopetuksenkin väärinymmärtäneet, vittuilevat netissä. Alkeethan ovat alkeita eikä täydellisyyttä.

Fysiikan alkeet ovat ensimmmäisiä alkeellisia yrityksiä ymmärtää edes jotakin. Ei niitä alkeita sovi pitää täydellisyytenä eikä omaa alkeellista ymmärrystään täydellisenä ymmärryksenä.

Täydellisyys on jotakin, minkä saavuttaminen on ihmiselle mahdotonta. Tiede kyllä tavoittelee täydellisyyttä ja hyvä niin. mutta ei sitä koskaan tulla tavoittamaan. On siis aivan hirveä virhe uskoa, että tiede on täydellistä.

Vielä hirveän paljon suurempi virhe on uskoa, että oma ymmärrys tieteestä on täydellistä. Siihenhän alarmistit ovat langenneet, vaikka tiede ei ole siihen langennut,

Tiede asettaa kyllä ne kysymysmerkit. joita alarmistit eivät suostu asettamaan, ja siitä minä olen iloinen, että tiede tekee niin. Kysymysmerkit ovat kehityksen moottori. Ilman kysysmysmerkkejä kehitys pysähtyy, ja alkaa taantuminen.

Kun alarmistilta puuttuvat oman ymmärryksen suhteen ne kysymysmerkit, niin alarmistin on mahdotonta ymmärtää asioita, jotka ovat metallimiehelle jokapäiväisiä. Sellainen asia on esim. lämpökapasiteetti.

Metallimiehen on helppo ymmärtää, mikä on aineen lämpökapasiteetti, ja mitä se aiheuttaa aineessa. Inttävät alarmistit eivät ole oppineet vuosissakaan sitä, mikä metallimiehen on pakko osata. Sitten muka se metallimies on tyhmä, kun se osaa.

Myös normaalipaine, ylipaine ja alipainen ovat metallimiehelle hyvin tuttuja käsitteitä. Kun koulussa opetetaan vain se yleinen kaasuteoria, niin eihän noita asioita ymmärrä ollenkaan. Sitten ne vajakit inttävät täällä vuodesta toiseen.

36

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Myös normaalipaine, ylipaine ja alipainen ovat metallimiehelle hyvin tuttuja käsitteitä. "

Miksi sitten käsityksesi alipaineesta on aivan erilainen kuin VTT:n mittauslapbran dippainssien selitys asiasta? Vai ovatko asiaan perehtyneet dippainssit väärässä?
      Alipaine on vain vertailupainetta pienempää painetta. Alle 0 barin paineita ei ole olemassa.

• Anonyymi

Olisit jättänyt vastaamatta. Alipainehitsailijan kanssa kommunikoidessa hyödyllisempää on kun ei kommunikoi ollenkaan.

• Anonyymi

Et siis vieläkään ymmärrä, että kompressori tuottaa myös miinusmerkkistä alipainetta elikkä imua. Miten ihminen yleensä voi olla noin hirvittävän tyhmä. Minulle tuo asia opetettiin jo keskikoulussa nimenomaan kompressorin avulla.

Siinä oppi samalla sekä ylipaineen että alipaineen sekä tyhjiön. Mikään käytännon sovellutus ei ole sitten kaskaan ollut epäselvä, niinkuin sinulle kaikki on epäselvää koko ajan. Sinä kuvittelet, että se VTT:n inssin yksi lause kuvaa koko tekniikan. Ei se kuvaa kuin toisen puolen.

Ei se inssi ole osannut ottaa huomioon sinunkaltaisia väärinymmärtäjiä. Minähän olen sanonut, että minulla on ulkona kompressori, jolla asian voi kokeilla. Hoitoalalla oli pakko tietää ja ymmärtää enemmän kuin sinä tiedät ja ymmärrät.

Siellä piti ymmärtää, että eihän alipaine edes ole painetta. Ei siis todellakaan ole alle nollan painetta. En ole koskaan sellaista edes väittänyt. Alipaine jota sairaaloissa käytetään hoidoissa on imu, ja se voidaan tuottaa kompressorin imupuolella.

On kyllä äärettömän kummallista, että joku ei pysty oppimaan imua. Senhän ihminen oppii jo heti syntymänsä jälkeen, kun pannaan äidin tissille. Imitkö sinä edes äitisi tissiä. Koulussa sinulle on ilmeisesti opetettu vain painepuoli. Minulle opetettiin enemmän.

Minä olen aiemminkin selittänyt, että ylipaine ja alipaine eivät ole riippuvuussuhteessa siihen normaaliin maapallolla vallitsevaan ilmanpaineeseen, vaikka sitä käytetään mittareissa nollapisteenä, Nämä asiat vaan taitavat olla sinulle aivan liian vaikeita.

Me taas käytettiin sekä ylipainetta että alipainetta jo lapsuuden leikeissä, ja ymmärrettiin molemmat. Ne olivat siis selviä jo silloin, kun sain ammatillista koulutusta. Sairaalassahan käytetään niitä molempia potilaan hoidossa. Siellä ne siis täytyy ymmärtää oikein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et siis vieläkään ymmärrä, että kompressori tuottaa myös miinusmerkkistä alipainetta elikkä imua. Miten ihminen yleensä voi olla noin hirvittävän tyhmä. Minulle tuo asia opetettiin jo keskikoulussa nimenomaan kompressorin avulla.

Siinä oppi samalla sekä ylipaineen että alipaineen sekä tyhjiön. Mikään käytännon sovellutus ei ole sitten kaskaan ollut epäselvä, niinkuin sinulle kaikki on epäselvää koko ajan. Sinä kuvittelet, että se VTT:n inssin yksi lause kuvaa koko tekniikan. Ei se kuvaa kuin toisen puolen.

Ei se inssi ole osannut ottaa huomioon sinunkaltaisia väärinymmärtäjiä. Minähän olen sanonut, että minulla on ulkona kompressori, jolla asian voi kokeilla. Hoitoalalla oli pakko tietää ja ymmärtää enemmän kuin sinä tiedät ja ymmärrät.

Siellä piti ymmärtää, että eihän alipaine edes ole painetta. Ei siis todellakaan ole alle nollan painetta. En ole koskaan sellaista edes väittänyt. Alipaine jota sairaaloissa käytetään hoidoissa on imu, ja se voidaan tuottaa kompressorin imupuolella.

On kyllä äärettömän kummallista, että joku ei pysty oppimaan imua. Senhän ihminen oppii jo heti syntymänsä jälkeen, kun pannaan äidin tissille. Imitkö sinä edes äitisi tissiä. Koulussa sinulle on ilmeisesti opetettu vain painepuoli. Minulle opetettiin enemmän.

Minä olen aiemminkin selittänyt, että ylipaine ja alipaine eivät ole riippuvuussuhteessa siihen normaaliin maapallolla vallitsevaan ilmanpaineeseen, vaikka sitä käytetään mittareissa nollapisteenä, Nämä asiat vaan taitavat olla sinulle aivan liian vaikeita.

Me taas käytettiin sekä ylipainetta että alipainetta jo lapsuuden leikeissä, ja ymmärrettiin molemmat. Ne olivat siis selviä jo silloin, kun sain ammatillista koulutusta. Sairaalassahan käytetään niitä molempia potilaan hoidossa. Siellä ne siis täytyy ymmärtää oikein.

"Et siis vieläkään ymmärrä, että kompressori tuottaa myös miinusmerkkistä alipainetta elikkä imua."'

Miinusmerkkistä vain ympäröivään ilmanpaineeseen nähden. Et ole tainnut vie´läkään löytää -1,5 barin asteilokka olevaa mittaria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Et siis vieläkään ymmärrä, että kompressori tuottaa myös miinusmerkkistä alipainetta elikkä imua."'

Miinusmerkkistä vain ympäröivään ilmanpaineeseen nähden. Et ole tainnut vie´läkään löytää -1,5 barin asteilokka olevaa mittaria.

Niinkuin minä tuossa kommantissani epäilin, niin nämä perin juurin yksinkertaiset asiat ovat aivan liian vaikeita lainailijalle.

Kun on vajakiksi jäänyt, ja tietämyksen on korvannut ylpeys, niin ei mahda mitään. Vaikka esiin marssitetaan minkälainen asiantuntja tahansa, niin lopputulos on aina sama. Ei yhtään minkäänlaista ymmärrystä tekniikasta.

Miten voi joku ukkeli olla vuodesta toiseen noin täysin pihalla tekniikan suhteen. Eihän tekniikka ole minkäänlaisessa riippuvuus suhteessa sen normaalin ilmanpaineen kanssa. Tekniikka on siitä täysin irrallaan.

Sen normaalin ilmanpaineen aiheuttaa maapallon painovoima, mutta tekniikalla aiheutetussa ylipaineessa ja alipaineessa sillä painovoimalla ei ole yhtään mitään osuutta. Painovoima ei siis rajoita ylipainetta eikä alipainetta millään tavalla.

Teknikkalla tuotettu ylipaine voi olla niin suuri, kuin kompressori pystyy tuottamaan, ja samaten alipaine voi olla niin suuri, kuin kompressori pystyy tuottamaan. Rajan asettaa siis yksinomaan kompressorin teho.

Minä opin koulussa fysiikantunnilla muutamassa sekunnissa asian, jota sinä et ole oppinut millään. Sitä se käytännön kokeilu tuottaa. Se tuottaa viisautta, jota ei teorioiden pänttääminen tuota. Minulla oli viisas fysiikanopettaja.

Ethän sinä ole tunnustanut edes sitä, että alipaine on miinusmerkkinen, joten mitä merkitystä olisi -1,5 bar mittarilla. Sinulle on vaan aikanaan jätetty opettamatta nämä asiat, ja siitä huolimatta uskot olevasi ylivoimainen nero.

Kun ei opi millään tajuamaan, että kompressorissa on myös imupuoli, niin ei todellakaan ole nero. Sen imun voimakkuuden määrää kompressorin teho eikä mikään muu.

Jos pannaan kompressori pelkästään imemään, niinkuin pantiin minun fysiikantunnillani koulussa, niin se imuteho voi olla melkoisen suuri, ja se on miinusmerkkinen,

Minulla on pannuhuoneessa mittari, jossa on sekä + että - merkkinen asteikko. Kun poltin käy, niin lukema on -0,3 bar, ja minä tiedän, mitä se merkitsee, mutta ainä vajakki et tiedä.

Sinun tietämyksesi ja ymmärryksesi on siis miinusmerkkinen kaiken aikaa. Vaimoni on kätilö. Kun mainitsin hänelle tämän sinun idiotismisi, niin sieltä alkoi heti tulla käytännön esimerkkejä alipaineesta. Tuli esim. se, kun vauva imee äidin tissiä.

Sinä olet siis ymmärryksessäsi vastasyntyneen alapuolella. Vastasyntynyt ymmärtää imun merkityksen, mutta sinä et opi sitä millään. Hoitoallalla imun merkitys täytyy ymmärtää, vaikka sinä et sitä ymmärrä.

Kun minulle opetettiin keskussairaalan teho-osatolla harjoittelussa, miten imetään lima pois potilaan keuhkoputkesta, minä opin sen hetkessä. Ei tarvinnut opetusta toistaa.

Miten ihminen, joka osaa kuitenkin kirjoittaa, voi olla niin helvetin tyhmä, että ei opi millään, että ylipaine ja alipaine ovat tekniikalla aikaansaatuja asioita, jotka ovat täysin irrallaan siitä normalipaineesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkuin minä tuossa kommantissani epäilin, niin nämä perin juurin yksinkertaiset asiat ovat aivan liian vaikeita lainailijalle.

Kun on vajakiksi jäänyt, ja tietämyksen on korvannut ylpeys, niin ei mahda mitään. Vaikka esiin marssitetaan minkälainen asiantuntja tahansa, niin lopputulos on aina sama. Ei yhtään minkäänlaista ymmärrystä tekniikasta.

Miten voi joku ukkeli olla vuodesta toiseen noin täysin pihalla tekniikan suhteen. Eihän tekniikka ole minkäänlaisessa riippuvuus suhteessa sen normaalin ilmanpaineen kanssa. Tekniikka on siitä täysin irrallaan.

Sen normaalin ilmanpaineen aiheuttaa maapallon painovoima, mutta tekniikalla aiheutetussa ylipaineessa ja alipaineessa sillä painovoimalla ei ole yhtään mitään osuutta. Painovoima ei siis rajoita ylipainetta eikä alipainetta millään tavalla.

Teknikkalla tuotettu ylipaine voi olla niin suuri, kuin kompressori pystyy tuottamaan, ja samaten alipaine voi olla niin suuri, kuin kompressori pystyy tuottamaan. Rajan asettaa siis yksinomaan kompressorin teho.

Minä opin koulussa fysiikantunnilla muutamassa sekunnissa asian, jota sinä et ole oppinut millään. Sitä se käytännön kokeilu tuottaa. Se tuottaa viisautta, jota ei teorioiden pänttääminen tuota. Minulla oli viisas fysiikanopettaja.

Ethän sinä ole tunnustanut edes sitä, että alipaine on miinusmerkkinen, joten mitä merkitystä olisi -1,5 bar mittarilla. Sinulle on vaan aikanaan jätetty opettamatta nämä asiat, ja siitä huolimatta uskot olevasi ylivoimainen nero.

Kun ei opi millään tajuamaan, että kompressorissa on myös imupuoli, niin ei todellakaan ole nero. Sen imun voimakkuuden määrää kompressorin teho eikä mikään muu.

Jos pannaan kompressori pelkästään imemään, niinkuin pantiin minun fysiikantunnillani koulussa, niin se imuteho voi olla melkoisen suuri, ja se on miinusmerkkinen,

Minulla on pannuhuoneessa mittari, jossa on sekä että - merkkinen asteikko. Kun poltin käy, niin lukema on -0,3 bar, ja minä tiedän, mitä se merkitsee, mutta ainä vajakki et tiedä.

Sinun tietämyksesi ja ymmärryksesi on siis miinusmerkkinen kaiken aikaa. Vaimoni on kätilö. Kun mainitsin hänelle tämän sinun idiotismisi, niin sieltä alkoi heti tulla käytännön esimerkkejä alipaineesta. Tuli esim. se, kun vauva imee äidin tissiä.

Sinä olet siis ymmärryksessäsi vastasyntyneen alapuolella. Vastasyntynyt ymmärtää imun merkityksen, mutta sinä et opi sitä millään. Hoitoallalla imun merkitys täytyy ymmärtää, vaikka sinä et sitä ymmärrä.

Kun minulle opetettiin keskussairaalan teho-osatolla harjoittelussa, miten imetään lima pois potilaan keuhkoputkesta, minä opin sen hetkessä. Ei tarvinnut opetusta toistaa.

Miten ihminen, joka osaa kuitenkin kirjoittaa, voi olla niin helvetin tyhmä, että ei opi millään, että ylipaine ja alipaine ovat tekniikalla aikaansaatuja asioita, jotka ovat täysin irrallaan siitä normalipaineesta.

"Painovoima ei siis rajoita ylipainetta eikä alipainetta millään tavalla.
        Teknikkalla tuotettu ylipaine voi olla niin suuri, kuin kompressori pystyy tuottamaan, ja samaten alipaine voi olla niin suuri, kuin kompressori pystyy tuottamaan. Rajan asettaa siis yksinomaan kompressorin teho."

Jos viet sen kompressorisi Mount Everestin rinteille, niin toimiiko se yhtä hienosti kuin kotipihallasi?

Jos viet kompressorisi ISS:n ulkopuolelle tai Kuuhun ja käynnistät sen, niin mitä tapahtuu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Painovoima ei siis rajoita ylipainetta eikä alipainetta millään tavalla.
        Teknikkalla tuotettu ylipaine voi olla niin suuri, kuin kompressori pystyy tuottamaan, ja samaten alipaine voi olla niin suuri, kuin kompressori pystyy tuottamaan. Rajan asettaa siis yksinomaan kompressorin teho."

Jos viet sen kompressorisi Mount Everestin rinteille, niin toimiiko se yhtä hienosti kuin kotipihallasi?

Jos viet kompressorisi ISS:n ulkopuolelle tai Kuuhun ja käynnistät sen, niin mitä tapahtuu?

Taas tuli todistettua, että lainailija hallitsee ainoastaan idiotismin. Millään ei mene jakeluun, että täällä on ammattilainen. Nuo kysymyksethän ovat äärimmäisen typeriä.

Kompressorihan voi tuottaa ylipainetta ja alipainetta vain jos sen ympärillä on ilmaa. Auton mootorinkin teho laskee, kun ajetaan korkealle vuorelle.

Samoin käy kompressorille. Saman ylipaineen tuottamiseen menee vuorella aikaa huomattavasti enemmän kuin merenpinnan tasolla. Jos on lukenut vain sen typerän teorian molekyylien kimpoilusta astian seinämiin, niin ei näitä ymmärrä ollenkaan.

Kompressori imee ympäriltään ilmamolekyylejä, ja ahtaa niitä säiliöön yhä lisää. Siitä syntyy säiliöön ylipaine. Korkealla niitä ilmamolekyylejä on paljon harvemmassa.

Jo Newton aikanaan ymmärsi paineen oikein, mutta kouluissa sitä ei ilmeisesti opeteta ollenkaan. Opetetaan vain se yleinen kaasuteoria. Eihän se selitä ollenkaan paineilmaa, mutta Newtonin teoria selittää paineilmankin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas tuli todistettua, että lainailija hallitsee ainoastaan idiotismin. Millään ei mene jakeluun, että täällä on ammattilainen. Nuo kysymyksethän ovat äärimmäisen typeriä.

Kompressorihan voi tuottaa ylipainetta ja alipainetta vain jos sen ympärillä on ilmaa. Auton mootorinkin teho laskee, kun ajetaan korkealle vuorelle.

Samoin käy kompressorille. Saman ylipaineen tuottamiseen menee vuorella aikaa huomattavasti enemmän kuin merenpinnan tasolla. Jos on lukenut vain sen typerän teorian molekyylien kimpoilusta astian seinämiin, niin ei näitä ymmärrä ollenkaan.

Kompressori imee ympäriltään ilmamolekyylejä, ja ahtaa niitä säiliöön yhä lisää. Siitä syntyy säiliöön ylipaine. Korkealla niitä ilmamolekyylejä on paljon harvemmassa.

Jo Newton aikanaan ymmärsi paineen oikein, mutta kouluissa sitä ei ilmeisesti opeteta ollenkaan. Opetetaan vain se yleinen kaasuteoria. Eihän se selitä ollenkaan paineilmaa, mutta Newtonin teoria selittää paineilmankin.

Kysymykset oli tarkoitettu vain herättelemään sinua ja osoittamaan kuinka typeriä sammakoita päästelet jatkuvasti ajattelematta yhtään niiden sisältöä.

"Eihän tekniikka ole minkäänlaisessa riippuvuus suhteessa sen normaalin ilmanpaineen kanssa. Tekniikka on siitä täysin irrallaan."

Eikös tuo nyt ole hieman ristiriidassa juuri kirjoittamasi kanssa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on pannuhuoneessa mittari, jossa on sekä että - merkkinen asteikko. Kun poltin käy, niin lukema on -0,3 bar, ja minä tiedän, mitä se merkitsee, mutta ainä vajakki et tiedä.

"samaten alipaine voi olla niin suuri, kuin kompressori pystyy tuottamaan. Rajan asettaa siis yksinomaan kompressorin teho."

Odotan edelleen, että nimeät edes yhden fyysikon tai diplomi-insinöörin, joka on (esim) tuosta samaa mieltä kanssasi. Mikä ihme tässä nyt maksaa??

ps Miten voi joku ukkeli olla vuodesta toiseen noin täysin pihalla tekniikan suhteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymykset oli tarkoitettu vain herättelemään sinua ja osoittamaan kuinka typeriä sammakoita päästelet jatkuvasti ajattelematta yhtään niiden sisältöä.

"Eihän tekniikka ole minkäänlaisessa riippuvuus suhteessa sen normaalin ilmanpaineen kanssa. Tekniikka on siitä täysin irrallaan."

Eikös tuo nyt ole hieman ristiriidassa juuri kirjoittamasi kanssa?

Et siis tuotakaan lainaustasi pystynyt ymmärtämään oikein, mutta sehän on normaalia. kun sinusta on kysymys. Aina kun sinä et ymmärrä tai ymmärrät väärin, niin kirjoittajassa vika. Sehän on vähänlukeneelle tyypillinen asenne.

Joka toinen sana on tekstissä sammakko, kun lukija ei sitä ymmärrä. Minähän olen moneen kertaan sanonut, että sinulla on huono suomenkielen ymmärtäminen. Sinä tietysti kuvittelet vaikka mitä ristiriitoja, joita ei ole edes olemassa.

Sisältö on tietysti aina sinun mielestäsi väärä, koska sinähän luotat vain vanhaan tietoon etkä siihen, mitä täytyi minun ammateissani tietää. Se on ollut koko ajan selvää, että sinä et kyväksy sitä ammatillista tietoa.

Sekin on ammatillista tietoa, että kompressorilla ei ole riippuvuutta sen normaalin ilmanpaineen kanssa. Kompressori toimii missä tahansa ilmanpaineessa, kunhan ilmaa vaan ympärillä on. Paineen nostaminen vie vaan pidemmän aikaa ohuessa ilmassa.

Vaikka sairaalatieto on sinun mielestäsi epäluotettavaa, niin kyllä siihen sairaaloissa luotetaan. Siellä imut ja kompressorit toimivat edelleen piittaamatta sinusta. On kyllä hirveän omituista, että kyseenalaistat ammatillista tietoa.

Sairaalassa täytyy ymmärtää sekä ylipaine että alipaine oikein, koska molempia käytetään. Sinä olet vuosia kieltäytynyt ymmärtämästä oikein. Sinun mielestäsi muka ammattilainen on ymmärtänyt väärin yksinkertaiset perusasiat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et siis tuotakaan lainaustasi pystynyt ymmärtämään oikein, mutta sehän on normaalia. kun sinusta on kysymys. Aina kun sinä et ymmärrä tai ymmärrät väärin, niin kirjoittajassa vika. Sehän on vähänlukeneelle tyypillinen asenne.

Joka toinen sana on tekstissä sammakko, kun lukija ei sitä ymmärrä. Minähän olen moneen kertaan sanonut, että sinulla on huono suomenkielen ymmärtäminen. Sinä tietysti kuvittelet vaikka mitä ristiriitoja, joita ei ole edes olemassa.

Sisältö on tietysti aina sinun mielestäsi väärä, koska sinähän luotat vain vanhaan tietoon etkä siihen, mitä täytyi minun ammateissani tietää. Se on ollut koko ajan selvää, että sinä et kyväksy sitä ammatillista tietoa.

Sekin on ammatillista tietoa, että kompressorilla ei ole riippuvuutta sen normaalin ilmanpaineen kanssa. Kompressori toimii missä tahansa ilmanpaineessa, kunhan ilmaa vaan ympärillä on. Paineen nostaminen vie vaan pidemmän aikaa ohuessa ilmassa.

Vaikka sairaalatieto on sinun mielestäsi epäluotettavaa, niin kyllä siihen sairaaloissa luotetaan. Siellä imut ja kompressorit toimivat edelleen piittaamatta sinusta. On kyllä hirveän omituista, että kyseenalaistat ammatillista tietoa.

Sairaalassa täytyy ymmärtää sekä ylipaine että alipaine oikein, koska molempia käytetään. Sinä olet vuosia kieltäytynyt ymmärtämästä oikein. Sinun mielestäsi muka ammattilainen on ymmärtänyt väärin yksinkertaiset perusasiat.

Kaikkien palstaa lukevien mielestä muka-ammattilainen on ymmärtänyt väärin yksinkertaiset perusasiat.

Ja mitä tulee lainailuun:
        Kirjoitat niin ylipitkiä, turhia ja sekavasti harhailevia tarinoita, että sitä kohtaa jota kommentoi on lähes aina pakko lainata. Normaali ihminen kykenee esittämään asiansa ytimekkäästi ja selkeästi, mutta sinä kuvittelet tekstin määrällä paikkaavasi sisällön puuttumista.

• Anonyymi

ANTAAKO TRUMP SUOMEEN LÄMPIMÄMMÄN ILMASTON! KIITOS!

• Anonyymi

Trumpismilla on aika vähän vaikutusta ilmastotoimiin. Useilla USA:n osavaltioilla on ollut tähänkin asti liittovaltion ilmastopolitiikkaa tiukempi tavoite. Trump mahdollistaa öljyteollisuudelle perseilyn, mutta moniko iso firma siihen lähtee, kun tietää trumpismin aikajanan olevan vain neljä vuotta.

• Anonyymi

Republikaanipuolue näyttää olevan kovasti Trumpin talutusnuorassa. Sillä on taas neljä vuotta aikaa järjestellä sukulaisiaan ja samanmielisiä korkeille palleille ja samalla pudotella demokraatteja ja vastustajia niiltä, joten "trumpismin" aikakausi saattaa jatkua vielä pitkälle tulevaisuuteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Republikaanipuolue näyttää olevan kovasti Trumpin talutusnuorassa. Sillä on taas neljä vuotta aikaa järjestellä sukulaisiaan ja samanmielisiä korkeille palleille ja samalla pudotella demokraatteja ja vastustajia niiltä, joten "trumpismin" aikakausi saattaa jatkua vielä pitkälle tulevaisuuteen.

Käytännössä kaksipuoluejärjestelmän Yhdysvalloissa on aina ollut periaatteena, että vaalivoiton saanut ottaa kaiken vallan, minkä se vain voi.

"Winner takes it all."

Yhdysvaltain hallituksessa on vain yhden puolueen jäseniä kuin jossain banaanitasavallassa.

Esimerkiksi Suomessa suurlähettiläät ovat yleensä ammattidiplomaatteja, kun Yhdysvaltain suurlähettiläät ovat voittoisan puolueen suosikkeja ja rahoittajia, ollen yleensä koulutukseltaankin lähinnä "hyvän tahdon lähettiläitä".

Yhdysvalloissa korkeimman oikeuden jäsenet määrää puolue, käytännössä presidentti. Vapaissa demokratioissa ei moinen vallan kolmijaon rikkominen tulisi kysymykseenkään.

• Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

Käytännössä kaksipuoluejärjestelmän Yhdysvalloissa on aina ollut periaatteena, että vaalivoiton saanut ottaa kaiken vallan, minkä se vain voi.

"Winner takes it all."

Yhdysvaltain hallituksessa on vain yhden puolueen jäseniä kuin jossain banaanitasavallassa.

Esimerkiksi Suomessa suurlähettiläät ovat yleensä ammattidiplomaatteja, kun Yhdysvaltain suurlähettiläät ovat voittoisan puolueen suosikkeja ja rahoittajia, ollen yleensä koulutukseltaankin lähinnä "hyvän tahdon lähettiläitä".

Yhdysvalloissa korkeimman oikeuden jäsenet määrää puolue, käytännössä presidentti. Vapaissa demokratioissa ei moinen vallan kolmijaon rikkominen tulisi kysymykseenkään.

Olen tästä samaa mieltä. Mielestäni voidaan täydellä syyllä kysyä, onko USA aito demokratia. Eikä kaksipuoluejärjestelmä ole ainoa, joka heikentää demokratiaa. Esimerkiksi rahan valta on korostetusti esillä presidentin vaaleissa.

• Anonyymi

APH:sta on tullut pesunkestävä, riitaa haastava trolli. Jättäkää jo rauhaan.

• Anonyymi

Kun USA lopettaa ilmastorahojen maksamisen etelän hetemille, niin EU: n veronmaksajat joutuvat kaivelemaan taskujaan syvemmältä

• Anonyymi

Älkää ruokkiko trollia !

• Anonyymi

Trump vannoi presidentin valan

• Anonyymi

MAKSAAKO SUOMEN VERONMAKSAJAT NYT LISÄÄ ILMASTOMAKSUJA ETELÄN KERJÄÄJILLE

"Yhdysvaltojen presidentin Donald Trumpin ensimmäiset lakimuutokset selvisivät heti virkaanastujaisten aikana.

Valkoisen talon virkamieslähteiden mukaan Trump aikoo vetää Yhdysvallat pois Pariisin ilmastosopimuksesta, kertoi uutistoimisto Reuters"

• Anonyymi

ÖLJYÄ HALVEMMALLA

"hätätilan hän kertoi julistavansa energiakriisin vuoksi. Sen varjolla Trump aikoo antaa öljy-yhtiöille luvan porata öljyä uusista paikoista. Tämän hän toivoo valuvan energianhintojen halventumiseen, vaikka Yhdysvallat onkin jo maailman suurin öljytuottaja"

• Anonyymi

TOINEN LAKI MYÖS ROMUKOPPAAN

Toinen laki on Bidenin Inflation Reduction Act. Trump on puhunut, että kumoaa kyseisen lain.

Bidenin presidenttikaudella säädetty Inflation Reduction Act -lakipaketti sisältää erilaisia toimia, jotka pyrkivät muun muassa Yhdysvaltain hiilidioksidipäästöjen vähentämisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TOINEN LAKI MYÖS ROMUKOPPAAN

Toinen laki on Bidenin Inflation Reduction Act. Trump on puhunut, että kumoaa kyseisen lain.

Bidenin presidenttikaudella säädetty Inflation Reduction Act -lakipaketti sisältää erilaisia toimia, jotka pyrkivät muun muassa Yhdysvaltain hiilidioksidipäästöjen vähentämisen.

Mikä on pointtisi monistaa näitä uutisia tänne?

• Anonyymi

Drill baby, drill.

• Anonyymi

Pihdataan me täällä, Amerikka ensin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pihdataan me täällä, Amerikka ensin.

Suomen hiilidioksidipäästöt vain pienenee

• Anonyymi

Alarmisteja tarvitaan, kun pitää muuttaa tulevaisuuden suuntaa. Kukaan ei halua maailmaan muutosta vain Trumpin viitoittamaan suuntaan. Alarmisti on se, jonka aivot reagoivat ja sitten on rahoitusvaihe ja vasta sitten se metallimies on ollut oikeassa jo kymmeniä vuosia ennen Trumpia.

Suomi on nyt kysymyksiä täynnä. Kuulusteltavana ja syytetyn penkillä edelleen on Anneli Auer, jonka kauneus pitää erikseen mainita. Anneli Auer oli Melania Trumpin todennut suomalaiseksi kehitysvammaiseksi ja tehnyt siitä syndroomasta tieteellistä tutkimusta. Melania pakkosiirrettiin vainoamisen takia USA:han tekemään mallintöitä ja vasta sitten hän kohtasi Trumpin ja he menivät naimisiin. Nyt virkaanastujaisissa Melanian ulkonäkö sopi mediamiljardöörien kanssa samaan tilaisuuteen. Vai sopiko? Tämän vastauksen pystyy kertomaan vain Anneli Auer.

Melanian poika Barron on Melanian oma biologinen poika ja tämäkin pitää erikseen mainita. Suomen valtion rahoitus on loppunut tämän Melaniasta tehdyn diagnoosin takia, koska Melanian äidillä todettiin skitsofrenia. Siitä, että Melania on niin kaunis että sopisi vaikka huippumalliksi. Barron on lapsenlapseni, eikä häntä ole tehty aikamatkalla.

Suomalaiseen äitiyteen kuuluu se, että myös niitä omia poikia ja tyttärenpoikia pitää pelätä. Entä jos Barron jonain päivänä suuttuukin Anneli Auerille. Turun lääkiksessä 90-luvulla hän kävi minunkin ulkonäköä haukkumassa, kun hän oli siellä töissä genetiikan laitoksella. Olin päässyt Victoria*s secretin malliksi pari vuotta aikaisemmin ja olin Ranskan kuningatar, mutta Anneli Auer ei hyväksynyt minkäänlaisia selityksiä minun ulkonäöstä. Kauneutta se on ulkomailla.

• Anonyymi

Kiina on jo pitkään ollut ilmastotoimissa ykkönen maailmassa. Trump on pelkkä ääliö.

• Anonyymi

Kiinan hiilenpoltto 😆😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinan hiilenpoltto 😆😅

"Kiinan hiilenpoltto "

Kiina rakentaa uusiutuvaa energiaa enemmän kuin muu maailma yhtensä.
        Kiina on aurinkopaneelien valmistajana täysin ylivoimainen.
        Suurin osa maailman sähköautoista valmistetaabn Kiinassa.
        Maailman tieteellisistä tutkimuksista valmistuu Kiinassa enemmän kuin missään muussa maassa.
        Kiinan talous kasvaa nopeiten.

USA ja Eurooppa jäävät jälkeen ja Trumpin päätösten takia yhä enemmän. Trump on itsekin fossiili ja tukeutuu siksi fossiilisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kiinan hiilenpoltto "

Maailman tieteellisistä tutkimuksista valmistuu Kiinassa enemmän kuin missään muussa maassa.

USA ja Eurooppa jäävät jälkeen ja Trumpin päätösten takia yhä enemmän. Trump on itsekin fossiili ja tukeutuu siksi fossiilisiin.

Mutta milloin Kiina/Intia luopuu hiilenpoltosta - Suomi on jo luopunut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta milloin Kiina/Intia luopuu hiilenpoltosta - Suomi on jo luopunut

Kiina ja Intia ostavat kiihtyvällä vauhdilla myös öljyä Venäjältä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiina ja Intia ostavat kiihtyvällä vauhdilla myös öljyä Venäjältä

Väestö kasvaa ja elintasoa halutaan nostaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kiinan hiilenpoltto "

Ja silti Kiinan fossiilisten käyttö vain kasvaa ja hiilivoimaloita tulee koko ajan lisää. Nuo aurinkopaneelitkin valmistetaan fossiilisilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja silti Kiinan fossiilisten käyttö vain kasvaa ja hiilivoimaloita tulee koko ajan lisää. Nuo aurinkopaneelitkin valmistetaan fossiilisilla.

Kiinalaiset osaavat bisneksen. Tehdään kivihiilellä aurinkopaneeleita länsimaille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et katoa mielestäni

Pitäisikö minun yrittää unohtaa sinut? Pidän sinusta edelleen ja haluaisin kyllä selvittää välimme. Mutta tämä välimatk
      Tunteet
      36
      4792
    2. Kuinkahan paljon taas itken tulevina öinä

meitä ja sitä, miten kaikki meni. Miten rikki se repi sydäntä ja jäljelle jäi pysyvä suru. En vain pääse siitä, ei hetke
      Ikävä
      54
      3016
    3. Mistä tunnistaa köyhät naapurit?

No siitä, kun sähkönhinta nousee ei pala sisällä valot eikä myöskään ulkona. Ainoastaan pieni kynttilän valon välke hei
      Imatra
      137
      1118
    4. Voisiko olla niin että olette kumpikin palstalla

Kaipaamansa toisianne, kenties rakastuneitakin toisiinne, mutta jostain syystä ette uskalla irl antaa palaa tämän asian
      Ikävä
      93
      1058
    5. Millainen tunne

On sinun ja kaivattusi välillä
      Ikävä
      54
      979
    6. Onko kaivattusi

Muuttunut alkuajoista? Positiivisempaan vain negatiiviseen suuntaan
      Ikävä
      46
      971
    7. Miestenkin partnereiden määrällä on väliä

Kukasta kukkaan hyppelevä mies ei saa pisteitä aviomiestä etsiessä. Juorut liikkuu eikä savua ilman tulta. Miehet voi us
      Ikävä
      122
      903
    8. Riikka Purra meni halpaan

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011036701.html Jokaisen pitäisi viimeistään nyt ymmärtää. että perussuomalaiset on
      Maailman menoa
      200
      903
    9. Hei sinä nainen

Jolla niin kauniit silmät etten ole eläissäni nähnyt. Minkä väriset ne edes on kun näytti eri valoissa aina eri värisilt
      Ikävä
      30
      881
    10. Hyvää yötä naiselle.

Pelkään. 🤔 mieheltä
      Ikävä
      49
      757
    Aihe