ja alarmistipellet ovat kauhuissaan. Miksihän ne ovat kauhuissaan siitä, että Suomessa menee vähemmän energiaa kotien lämmön ylläpitämiseen siedettävällä tasolla.
No alarmistipellen ei tietysti tarvitse siitä itse huolehtia, kunhan vaan on vara maksaa yhtövastike, johon lämpö kuuluu. Alarmistipellehän tyypillisesti asuu kerrostalossa. jossa perustarpeesta huolehtii joku muu.
Omakotiasuja taas on aivan erilaisessa asemassa. Kaiken energiankulutuksen joutuu maksamaan aivan itse, joten siihen kiinnittää huomiota aivan toisella tavalla. Ei täällä käydä suihkussa 2 kertaa päivässä. Sehän tuhlaa energiaa.
Täällä odotellaan, että saataisin mahdollisismman paljon ja mahdollisimman halvalla käyttöön sitä maaperään muinoin säilöttyä aurinkoenergiaa, jota alarmistipellet pelkäävät, kun eivät ymmärrä, että se on aurinkoenergiaa.
Auringosta tullut energiahan ne fossiiliset polttoaineet on tuottanut, vaikka alarmistipellet eivät sitä ymmärräkkään, kun se biologia ja kemia on ollut koulussa pakkopulla, jota on inhottu. No ei sitä välttämättä ole koulussa edes opetettu.
Maankuoreen on säilöttynä aivan hirveä määrä auringon, biologian ja kemian tuottamaa energia, josta vain pikkuriikkisen osan ihmiskunta voi käyttää hyväkseen tuottamaan energiaa.
Eihän näitä asioita koulussa opeteta. Koulussa saa vain alkeisopetusta1700 ja 1800 luvun alkeista, ja sitten ne, jotka ovat sen alkeisopetuksenkin väärinymmärtäneet, vittuilevat netissä. Alkeethan ovat alkeita eikä täydellisyyttä.
Fysiikan alkeet ovat ensimmmäisiä alkeellisia yrityksiä ymmärtää edes jotakin. Ei niitä alkeita sovi pitää täydellisyytenä eikä omaa alkeellista ymmärrystään täydellisenä ymmärryksenä.
Täydellisyys on jotakin, minkä saavuttaminen on ihmiselle mahdotonta. Tiede kyllä tavoittelee täydellisyyttä ja hyvä niin. mutta ei sitä koskaan tulla tavoittamaan. On siis aivan hirveä virhe uskoa, että tiede on täydellistä.
Vielä hirveän paljon suurempi virhe on uskoa, että oma ymmärrys tieteestä on täydellistä. Siihenhän alarmistit ovat langenneet, vaikka tiede ei ole siihen langennut,
Tiede asettaa kyllä ne kysymysmerkit. joita alarmistit eivät suostu asettamaan, ja siitä minä olen iloinen, että tiede tekee niin. Kysymysmerkit ovat kehityksen moottori. Ilman kysysmysmerkkejä kehitys pysähtyy, ja alkaa taantuminen.
Kun alarmistilta puuttuvat oman ymmärryksen suhteen ne kysymysmerkit, niin alarmistin on mahdotonta ymmärtää asioita, jotka ovat metallimiehelle jokapäiväisiä. Sellainen asia on esim. lämpökapasiteetti.
Metallimiehen on helppo ymmärtää, mikä on aineen lämpökapasiteetti, ja mitä se aiheuttaa aineessa. Inttävät alarmistit eivät ole oppineet vuosissakaan sitä, mikä metallimiehen on pakko osata. Sitten muka se metallimies on tyhmä, kun se osaa.
Myös normaalipaine, ylipaine ja alipainen ovat metallimiehelle hyvin tuttuja käsitteitä. Kun koulussa opetetaan vain se yleinen kaasuteoria, niin eihän noita asioita ymmärrä ollenkaan. Sitten ne vajakit inttävät täällä vuodesta toiseen.
Alkaa trumpismin aikakakausi
17
139
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
"Myös normaalipaine, ylipaine ja alipainen ovat metallimiehelle hyvin tuttuja käsitteitä. "
Miksi sitten käsityksesi alipaineesta on aivan erilainen kuin VTT:n mittauslapbran dippainssien selitys asiasta? Vai ovatko asiaan perehtyneet dippainssit väärässä?
Alipaine on vain vertailupainetta pienempää painetta. Alle 0 barin paineita ei ole olemassa.- AnonyymiUUSI
Olisit jättänyt vastaamatta. Alipainehitsailijan kanssa kommunikoidessa hyödyllisempää on kun ei kommunikoi ollenkaan.
- AnonyymiUUSI
Et siis vieläkään ymmärrä, että kompressori tuottaa myös miinusmerkkistä alipainetta elikkä imua. Miten ihminen yleensä voi olla noin hirvittävän tyhmä. Minulle tuo asia opetettiin jo keskikoulussa nimenomaan kompressorin avulla.
Siinä oppi samalla sekä ylipaineen että alipaineen sekä tyhjiön. Mikään käytännon sovellutus ei ole sitten kaskaan ollut epäselvä, niinkuin sinulle kaikki on epäselvää koko ajan. Sinä kuvittelet, että se VTT:n inssin yksi lause kuvaa koko tekniikan. Ei se kuvaa kuin toisen puolen.
Ei se inssi ole osannut ottaa huomioon sinunkaltaisia väärinymmärtäjiä. Minähän olen sanonut, että minulla on ulkona kompressori, jolla asian voi kokeilla. Hoitoalalla oli pakko tietää ja ymmärtää enemmän kuin sinä tiedät ja ymmärrät.
Siellä piti ymmärtää, että eihän alipaine edes ole painetta. Ei siis todellakaan ole alle nollan painetta. En ole koskaan sellaista edes väittänyt. Alipaine jota sairaaloissa käytetään hoidoissa on imu, ja se voidaan tuottaa kompressorin imupuolella.
On kyllä äärettömän kummallista, että joku ei pysty oppimaan imua. Senhän ihminen oppii jo heti syntymänsä jälkeen, kun pannaan äidin tissille. Imitkö sinä edes äitisi tissiä. Koulussa sinulle on ilmeisesti opetettu vain painepuoli. Minulle opetettiin enemmän.
Minä olen aiemminkin selittänyt, että ylipaine ja alipaine eivät ole riippuvuussuhteessa siihen normaaliin maapallolla vallitsevaan ilmanpaineeseen, vaikka sitä käytetään mittareissa nollapisteenä, Nämä asiat vaan taitavat olla sinulle aivan liian vaikeita.
Me taas käytettiin sekä ylipainetta että alipainetta jo lapsuuden leikeissä, ja ymmärrettiin molemmat. Ne olivat siis selviä jo silloin, kun sain ammatillista koulutusta. Sairaalassahan käytetään niitä molempia potilaan hoidossa. Siellä ne siis täytyy ymmärtää oikein. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et siis vieläkään ymmärrä, että kompressori tuottaa myös miinusmerkkistä alipainetta elikkä imua. Miten ihminen yleensä voi olla noin hirvittävän tyhmä. Minulle tuo asia opetettiin jo keskikoulussa nimenomaan kompressorin avulla.
Siinä oppi samalla sekä ylipaineen että alipaineen sekä tyhjiön. Mikään käytännon sovellutus ei ole sitten kaskaan ollut epäselvä, niinkuin sinulle kaikki on epäselvää koko ajan. Sinä kuvittelet, että se VTT:n inssin yksi lause kuvaa koko tekniikan. Ei se kuvaa kuin toisen puolen.
Ei se inssi ole osannut ottaa huomioon sinunkaltaisia väärinymmärtäjiä. Minähän olen sanonut, että minulla on ulkona kompressori, jolla asian voi kokeilla. Hoitoalalla oli pakko tietää ja ymmärtää enemmän kuin sinä tiedät ja ymmärrät.
Siellä piti ymmärtää, että eihän alipaine edes ole painetta. Ei siis todellakaan ole alle nollan painetta. En ole koskaan sellaista edes väittänyt. Alipaine jota sairaaloissa käytetään hoidoissa on imu, ja se voidaan tuottaa kompressorin imupuolella.
On kyllä äärettömän kummallista, että joku ei pysty oppimaan imua. Senhän ihminen oppii jo heti syntymänsä jälkeen, kun pannaan äidin tissille. Imitkö sinä edes äitisi tissiä. Koulussa sinulle on ilmeisesti opetettu vain painepuoli. Minulle opetettiin enemmän.
Minä olen aiemminkin selittänyt, että ylipaine ja alipaine eivät ole riippuvuussuhteessa siihen normaaliin maapallolla vallitsevaan ilmanpaineeseen, vaikka sitä käytetään mittareissa nollapisteenä, Nämä asiat vaan taitavat olla sinulle aivan liian vaikeita.
Me taas käytettiin sekä ylipainetta että alipainetta jo lapsuuden leikeissä, ja ymmärrettiin molemmat. Ne olivat siis selviä jo silloin, kun sain ammatillista koulutusta. Sairaalassahan käytetään niitä molempia potilaan hoidossa. Siellä ne siis täytyy ymmärtää oikein."Et siis vieläkään ymmärrä, että kompressori tuottaa myös miinusmerkkistä alipainetta elikkä imua."'
Miinusmerkkistä vain ympäröivään ilmanpaineeseen nähden. Et ole tainnut vie´läkään löytää -1,5 barin asteilokka olevaa mittaria.
- AnonyymiUUSI
Trumpismilla on aika vähän vaikutusta ilmastotoimiin. Useilla USA:n osavaltioilla on ollut tähänkin asti liittovaltion ilmastopolitiikkaa tiukempi tavoite. Trump mahdollistaa öljyteollisuudelle perseilyn, mutta moniko iso firma siihen lähtee, kun tietää trumpismin aikajanan olevan vain neljä vuotta.
- AnonyymiUUSI
Republikaanipuolue näyttää olevan kovasti Trumpin talutusnuorassa. Sillä on taas neljä vuotta aikaa järjestellä sukulaisiaan ja samanmielisiä korkeille palleille ja samalla pudotella demokraatteja ja vastustajia niiltä, joten "trumpismin" aikakausi saattaa jatkua vielä pitkälle tulevaisuuteen.
Anonyymi kirjoitti:
Republikaanipuolue näyttää olevan kovasti Trumpin talutusnuorassa. Sillä on taas neljä vuotta aikaa järjestellä sukulaisiaan ja samanmielisiä korkeille palleille ja samalla pudotella demokraatteja ja vastustajia niiltä, joten "trumpismin" aikakausi saattaa jatkua vielä pitkälle tulevaisuuteen.
Käytännössä kaksipuoluejärjestelmän Yhdysvalloissa on aina ollut periaatteena, että vaalivoiton saanut ottaa kaiken vallan, minkä se vain voi.
"Winner takes it all."
Yhdysvaltain hallituksessa on vain yhden puolueen jäseniä kuin jossain banaanitasavallassa.
Esimerkiksi Suomessa suurlähettiläät ovat yleensä ammattidiplomaatteja, kun Yhdysvaltain suurlähettiläät ovat voittoisan puolueen suosikkeja ja rahoittajia, ollen yleensä koulutukseltaankin lähinnä "hyvän tahdon lähettiläitä".
Yhdysvalloissa korkeimman oikeuden jäsenet määrää puolue, käytännössä presidentti. Vapaissa demokratioissa ei moinen vallan kolmijaon rikkominen tulisi kysymykseenkään.- AnonyymiUUSI
kollimaattori kirjoitti:
Käytännössä kaksipuoluejärjestelmän Yhdysvalloissa on aina ollut periaatteena, että vaalivoiton saanut ottaa kaiken vallan, minkä se vain voi.
"Winner takes it all."
Yhdysvaltain hallituksessa on vain yhden puolueen jäseniä kuin jossain banaanitasavallassa.
Esimerkiksi Suomessa suurlähettiläät ovat yleensä ammattidiplomaatteja, kun Yhdysvaltain suurlähettiläät ovat voittoisan puolueen suosikkeja ja rahoittajia, ollen yleensä koulutukseltaankin lähinnä "hyvän tahdon lähettiläitä".
Yhdysvalloissa korkeimman oikeuden jäsenet määrää puolue, käytännössä presidentti. Vapaissa demokratioissa ei moinen vallan kolmijaon rikkominen tulisi kysymykseenkään.Olen tästä samaa mieltä. Mielestäni voidaan täydellä syyllä kysyä, onko USA aito demokratia. Eikä kaksipuoluejärjestelmä ole ainoa, joka heikentää demokratiaa. Esimerkiksi rahan valta on korostetusti esillä presidentin vaaleissa.
- AnonyymiUUSI
APH:sta on tullut pesunkestävä, riitaa haastava trolli. Jättäkää jo rauhaan.
- AnonyymiUUSI
Kun USA lopettaa ilmastorahojen maksamisen etelän hetemille, niin EU: n veronmaksajat joutuvat kaivelemaan taskujaan syvemmältä
- AnonyymiUUSI
Älkää ruokkiko trollia !
- AnonyymiUUSI
Trump vannoi presidentin valan
- AnonyymiUUSI
MAKSAAKO SUOMEN VERONMAKSAJAT NYT LISÄÄ ILMASTOMAKSUJA ETELÄN KERJÄÄJILLE
"Yhdysvaltojen presidentin Donald Trumpin ensimmäiset lakimuutokset selvisivät heti virkaanastujaisten aikana.
Valkoisen talon virkamieslähteiden mukaan Trump aikoo vetää Yhdysvallat pois Pariisin ilmastosopimuksesta, kertoi uutistoimisto Reuters"- AnonyymiUUSI
ÖLJYÄ HALVEMMALLA
"hätätilan hän kertoi julistavansa energiakriisin vuoksi. Sen varjolla Trump aikoo antaa öljy-yhtiöille luvan porata öljyä uusista paikoista. Tämän hän toivoo valuvan energianhintojen halventumiseen, vaikka Yhdysvallat onkin jo maailman suurin öljytuottaja" - AnonyymiUUSI
TOINEN LAKI MYÖS ROMUKOPPAAN
Toinen laki on Bidenin Inflation Reduction Act. Trump on puhunut, että kumoaa kyseisen lain.
Bidenin presidenttikaudella säädetty Inflation Reduction Act -lakipaketti sisältää erilaisia toimia, jotka pyrkivät muun muassa Yhdysvaltain hiilidioksidipäästöjen vähentämisen.
- AnonyymiUUSI
Drill baby, drill.
- AnonyymiUUSI
Pihdataan me täällä, Amerikka ensin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262676Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242032Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1081541- 761299
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71208Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381166- 641016
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10944Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70891- 102867